חוצפנים (למה בדיוק ציפיתם?)

השיטה של אברמוביץ' בסך הכל הוכיחה את עצמה

אני קורא שכולם נדהמים מכך שרומן אברמוביץ' פיטר את רוברטו די מתאו, כחצי שנה בלבד אחרי שהמאמן הביא לצ'לסי את הזכייה הנכספת בליגת האלופות בנוסף לזכיה מרשימה בגביע האנגלי.

ואני רואה שכולם מגנים את ההתנהלות האכזרית וחסרת הסבלנות של אברמוביץ' (לא שנראה לי שמישהו מבין קוראי הבלוג היה מתנגד לפיטורים מעבודה מלחיצה אחרי זמן קצר ובתמורה לתשלום מיליונים של פיצויים).

ומזכירים שאלכס פרגוסון עף בעונה שעברה בשלב הבתים למרות שמנצ'סטר יונייטד הוגרלה לבית קל מאוד, בניגוד לצ'לסי העונה. ופרגי לא פוטר.

האמת – אני לא ממש מבין. למה מופתעים? מדוע מגנים? ומה הם בכלל משווים (כאילו פרגוסון לא הוכיח בעבר שיש לו קצת מושג מה הוא עושה)? איפה אותם אנשים היו עד היום – באיזה יקום הם חיו בדיוק?

***

למי שלא יודע, הרכישות של צ'לסי בקיץ לא היו קשורות לדי מתאו. מי שניהל אותם היה המנהל המקצועי מייקל אמאנלו (אקס-מכבי ת"א, שהובא לצ'לסי בידי אברם גרנט) בתיאום עם אברמוביץ'. למעשה הרכישה הגדולה של צ'לסי בקיץ – עדן הזאר (32 מיליון פאונד) התרחשה עשרה ימים לפני שבכלל די מתאו מונה למאמן קבוע במועדון. אין לו מילה בענייני רכש, מעבר לייעוץ במקרה הטוב.

אז כן, עמדת המאמן בצ'לסי היא עמדה של פקיד מקצועי שאחראי על האימונים ובחירת הסגל וההרכבים ומתן תשובות מקצועיות לתקשורת. זה מאמן, ולא מנג'ר כמו שיש במנצ'סטר יונייטד או ארסנל.

***

מי שבוודאי לא יכול להתלונן הוא די מתאו, שקיבל את הזדמנות חייו בצ'לסי, אחרי שאימן לפני כן את ווסט ברומוויץ' ממנה פוטר. ואותו די מתאו שהפך למרוויח הגדול ביותר משיטת העבודה של אברמוביץ', שהרי הוא קיבל את הג'וב באמצע העונה כמאמן זמני בכלל לאור פיטורי אנדרה וילאש-בואש.

די מתאו היה צריך להבין שמאמן צ'לסי, במיוחד אחד נטול שם כמוהו, צריך לספק תוצאות כאילו כל משחק הוא האחרון שלו בתפקיד. ומה לעשות – הוא נכשל בכך כשהעלה הרכב משני למשחק חוץ קשה מול ווסט ברומוויץ' שנגמר בהפסד בשבת האחרונה. הראש של המאמן היה כבר במשחק הבא מול יובה והעלה הרכב מוחלש, ומסתבר שההימור שלו לא היה נכון ולא השתלם.

די מתאו לא אשם ברכש הלא מספק, בשחרור של דרוגבה, בחוסר הבאת חלוץ ראוי במקומו ומתן אמון משום מה בפרננדו טורס, בפציעות והשעיות של שחקנים כג'ון טרי ופרנק למפארד. הוא כן אחראי לבחירת ההרכבים והמערכים שלא הוכיחו את עצמם במשחקים האחרונים. כי מה לעשות – צ'לסי אספה 2 נק' מ-12 אפשריות בליגה, נראתה חלשה באירופה, והזכירה בדיוק את הסיטואציה בה די מתאו קיבל את הקבוצה מידי וילאש-בואש.

מה שבטוח – גווארדיולה, בניטז או מי שלא יגיע – יקבל בסופו של דבר אחלה סכום פיצויים כשיפוטר.

***

הכי עלובים הם אוהדי צ'לסי שבאים בטענות לבעלים שלהם: אפשר לחשוב מה הייתה צ'לסי לפני שהאוליגרך קנה אותה – מועדון לונדוני די שולי עם פחות הישגים והיסטוריה מטוטנהאם וווסטהאם.

בואו נחלק את ההיסטוריה של צ'לסי לשניים -98 השנים הראשונות, ו-9 השנים האחרונות בבעלות אברמוביץ':

מאז 2003 צ'לסי זכתה בשלוש אליפויות, לפני כן הייתה לה אליפות בודדת.

בעידן אברמוביץ' הבלוז עם ארבעה גביעים, לפני שהגיע היו לה רק שלושה.

וכן, רק בעידן אברמוביץ' צ'לסי הפכה לכוח אירופי, אחת מאימפריות היבשת, עם זכייה בליגת האלופות, עוד הפסד בפנדלים בגמר ועוד שורה של הופעות מרשימות בחצי הגמר.

אתם יכולים לא לאהוב את דרך העבודה שלו, את הזילות של מעמד המאמן, את האינטריגות שהוא אוהב ליצור בהיררכיות הניהוליות והמקצועיות של המועדון, אבל העובדה היא כזו: שיטת העבודה הזו של אברמוביץ' הוכיחה את עצמה – עם 10 תארים בפחות מעשור.

תגידו תודה לרומן הרוסי שלכם. פשוט תלמדו לחיות את הרגע ולא לתכנן דברים לעתיד.

אוהדי צ'לסי צריכים לשמוח היום. הם קיבלו הוכחה שלאברמוביץ' עדיין איכפת מצ'לסי ושהוא רעב.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

כמה מילים טובות על דולאן
הימורים, גרסת חג ההודיה / זאב ואריאל

No Comments

יואב בורוביץ' 21 בנובמבר 2012

לא מבין מדוע אתה כל כך מזלזל בדי מתיאו, ובמיוחד לאור ההישגים הכבירים שלו בעונה שעברה כשהגיע באמצע כשהקבוצה במשבר חמור. גם העונה צ'לסי תחת די מתיאו נתנה לא מעט משחקים יפים. אז היו לא מעט, לדעתי כולל אותך, שמאוד התלהבו מצ'לסי. אז פתאום כותבים קצת פחות על הזארד, אוסקר ומאטה. כי כעת האשם הוא די מתיאו. גם בתחילת העונה לא מספיק כתבו על העזיבה של דרוגבה כי כולם נורא התלהבו מכל הקשרים הקטנים והסקסים.
כל הראייה הזו שיש בעלים שהוא בוס כל יכול פוגמת בתרבות הכדורגל. אותי לא מעניין אם רומן עדיין רעב. נכון שצ'לסי בתקופתו זכתה בהמון תארים אבל זה כמעט אך ורק בגלל הכסף הגדול ובגלל מוריניו. הוא אפילו לא השכיל להשאיר מאמן מאוד מוצלח כמו הידינק. כמו כן הוא כשל כמעט עם כל מאמן אחר, והוא ביצע פשע תרבותי כשמינה את אברם גרנט.
גם כעת הוא פושע כאשר הוא מפטר את די מתיאו. לאיש הזה לא מגיעות מחמאות.

אביאל 21 בנובמבר 2012

אתה יודע מה הכי מצחיק אצלך בורוביץ' ? שאתה כותב טקסטים מתחסדים על טרור ומצד שני קורא לאברמוביץ' פושע. החד צדדיות הזאת גורמת לטקסטים ולדעות שלך להראות כמגוכחות.

גרבר 22 בנובמבר 2012

אאוץ'.

כזה מתחת החגורה, ואפילו לא ניראה לי שהוא שם מגן ביצים.

אהבתי.

no propaganda 21 בנובמבר 2012

1.די מתאו פשוט לא מאמן מספיק טוב.
2. הוא לא הגיע למעמד שבו הוא חסין מכישלון כה מחריד כמו אי העפלה מהבית בליגת האלופות. עם כל הכבוד הוא לא פרגוסון או אפילו ונגר שכבר הוכיחו את עצמם, מספיק כדי שהבעלים ידע שהם עדיפים על כל מאמן חדש היבוא.
3. ההישג מהשנה שעברה הוא ענק והוא זה שנתן לדימתאו את ההזדמנות אבל אם לדבר בכנות, הוא הרבה יותר טוב מגרנט למשל ( שניהם מוטיבטרים גדולים ומאמנים בינוניים) ומה שמבדיל ביניהם זו החתאת פנדל. ועם כל הכבוד לגרנט, הוא לא באמת ברמה של לאמן את אחת מ10 הקבוצות הטובות בעולם.
4. אברמוביץ דווקא די בסדר לעומת בעלים אחרים, הוא יודע בדיוק איזה מאמן הוא רוצה( גוארדיולה ), וזה בניגוד להרבה מועדונים שקודם מפטרים ואז מחפשים. אני לא חושב שגואדיולה יגיע לצ'לסי אבל
לנסות תמיד אפשר.

no propaganda 21 בנובמבר 2012

לא הרבה יותר טוב מגרנט :)

אזי 21 בנובמבר 2012

אותי מעניין כמה מאלה שמתלוננים היום, התלוננו כשרומן פיטר את אברם, שהביא את צ'לסי לראשונה לגמר הצ'מפיונס.

די מתאו זכה מן ההפקר. הוא כנראה לא מאמן מספיק טוב שהיה לו מזל להיות במקום הנכון ובזמן הנכון.
בשום שלב, ובודאי לא בזמן שמינו אותו בעונה שעברה למאמן זמני, אף אחד לא ציפה שהוא יקח את אליפות אירופה ואף אחד לא התכוון להחתים אותו לעוד עונה.
ואז הוא לקח את אליפות אירופה ונתקע לרומן בגרון (אני שמעתי אלישע לוי?).

כמו שאמרת, אוהדי צ'לסי צריכים יותר לשמוח שיש להם את רומן מאשר לכעוס שהוא מפטר סדרתי. אבל לאוהדי כדורגל אמיתיים אין יותר או פחות. יש מה עכשיו. ועכשיו הם כועסים.

פראליה 21 בנובמבר 2012

אפס.
התשובה היא אפס.
אפס מהמתלוננים עכשיו התלוננו כשרומן פיטר את האיידול שלך.
והדבר המביש הזה לא הביא לצ'לסי שום דבר טוב, לא משנה כמה פעמים תכתוב את זה, הוא כן גרם לאוהדים שלה הרבה רגעי מבוכה ובושה בהם לא יכלו להביט במראה או להסביר לחבריהם אוהדי הכדורגל איך השתחל השרלטן הדוחה הזה שלא הצליח להשלים משפט כדורגל באנגלית, אל בין כתלי המתקן בקובהאם ואיך זה שכל פעם שהקבוצה הגיעה לרגע אמת הוא פשוט הושלך ע"י השחקנים מחדר ההלבשה.

יניר 21 בנובמבר 2012

הטעות הבסיסית היא בתפיסה של סטטוס המאמן.
המאמן הוא לא שכיר שמפוטר אלא יותר כמו שחקן שמשוחרר בגלל העדר תוצאות.
אם נסתכל על זה ככה, יהיה קל יותר להבין ולקבל את " שחרור" המאמן.
מה עוד שברמות האלו המאמנים עושים את רוב הכסף שלהם מפיצויי פיטורין ולא מהעבודה עצמה

תגובה 21 בנובמבר 2012

עמית, אוהדי צ'לסי כועסים בצדק. הכסף של רומן הביא תארים, לא הוא עצמו. הוא בעצם הסיבה העיקרית לחוסר ההצלחה של המועדון (כן
, חוסר!). עם כל השחקנים והכסף היו צריכים לזכות ביותר. רומן שפך כל כך הרבה כסף על הבאת מאמנים מקבוצות אחרות ופיטורים, אני חושב שלפחות 50 מיליון יורו שיכלו להוציא על שחקנים. וגם עניין חוסר ההמשכיות

אבי 21 בנובמבר 2012

חחח. ענק! אוהדי צ'לסי כועסים על רומן על זה שהוא ביזבז עליהם את הכסף שלו איך שהוא חושב לנכון במקום איך שהם חושבים לנכון.

איציק 21 בנובמבר 2012

רומן צודק, במקון להחליף את כל ההרמון, הוא מחליף רק את אלו שנמאס לו מהן :-)
מה רוצים מרומן, הוא לא רק רוצה תארים, הוא רוצה אקשן. צ'לסי לא מעניינת אותו יותר מכול צעצוע יקר אחר שיש לו, ויש לו. השיקולים שלו אנים מקצועיים תמיד, כי אם ככה בא לי. ככה הוא קנה את צ'לסי וכך הוא מנהל אותה. מי שרוצה לבקר את אברמוביץ' לפי פרמטרים ספורטיביים, אינטגריטי, או כל פרמטר דומה לכך משלה את עצמו. אותו צריך לשפוט לפי הפרמטר הבא, האם הפעולה עשתה לו טוב על הנשמה, העלה לו חיוך על הפנים. אם-כן, אז לפי הפרמטרים שלו הוא הצליח. ברגע שזה לא יקרה הוא יפטר מצ'לסי ואז לא ישאר ממנה כלום והיא תחזור לאפרוריות שלה.

רבלינו 22 בנובמבר 2012

השאלה היא שמדובר במאמנים בסדר גודל שכזה,עד כמה חשוב להם הכסף?
הרי מדובר במאמנים שהם אנשים עשירים מאוד

מישו שמבין 22 בנובמבר 2012

לדעתי טור טוב מאוד.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 22 בנובמבר 2012

שידורי ליגת האלופות אתמול, איך לומר, גרמו לי להגות במילותיו של הפייטן א. אמדורסקי:

"איזה שיעמום!!!

כאילו שיש לך סיבה

בשביל מה לטרוח בכלל

אולי כבר כדאי לגמור עם זה

לשים איזה משהו על הראש
בשביל לא לראות
איזה בד שחור …

אתה צריך אהבה חדשה…"

חוץ מ…
כמובן הגול של מקסס!…

סבתא אינגה הייתה אומרת: 22 בנובמבר 2012

אה, ושכחתי:

תגיד, העיסוק החוזר בצ'לסי זה כי היא בפוקס ובגועל אלופת אירופה?

נו, לפחות זה נגמר בקרוב…

אביעד 22 בנובמבר 2012

בצורה פשוטה – הפיטורים הסדרתיים של רומן הביאו את צ'לסי ממצב של אלופה סופר דומיננטית שהעפלתה משלב הבתים של האלופות די מובטחת מראש למצב בו היא המועמדת השלישית לאליפות שצריכה להילחם על ההעפלה לשמינית גמר הצ'מפיונס עד המחזור האחרון. לזה רק אברמוביץ' אחראי והוא זכאי למלוא הביקורת.

יוסי מהאבטיחים 22 בנובמבר 2012

מוזר, כי אותם פיטורים סדרתיים של רומן דווקא התחילו בלהעיף את ראניירי לקיבינימט אחרי שלא זכה בשום תואר, ולהביא במקומו איזה אחד, מוריניו.
אז דווקא לזה רק אברמוביץ' אחראי והוא זכאי לתשבוחות רמות.

בתור אוהד יונייטד למעלה מ 20 שנה, אני יכול להגיד שהתחלתי להסתכל על צ'לסי כאיום רק מאז שאברמוביץ' הגיע. לפני זה, מי ספר אותם בכלל? אחריו, אני יודע שלא משנה מה יהיה, רומן ידאג להשאיר את צ'לסי רלוונטית.

אביעד 23 בנובמבר 2012

ראניירי הוא היחיד מהחבורה שאברמוביץ' פיטר שגם לא מונה בידי אברמוביץ'. מאוד הגיוני שבעלים חדש יחליט למנות מאמן חדש. לא הגיוני שבשיא הדומיננטיות של צ'לסי בסוף עונת 2005/6, רומאן יחליט שהוא מעכשיו קובע איזה שחקנים יירכשו. כשזה לא עבד, שנה אח"כ הוא פיטר את המאמן. 3 שנים זה לקח לפני שצ'לסי הצליחה להתקרב לדומיננטיות ההיא. ומה רומאן עשה? פיטר את עוזר המאמן המוערך, חודשיים אח"כ הוא הנחית רכש יקר וכושל על המאמן, 4 חודשים אח"כ הוא גם פיטר את המאמן.
אתה צודק, אברמוביץ' ידאג להשאיר את צ'לסי רלוונטית. אבל אם הפעולות שלו היו קצת יותר חכמות, אולי היונייטד לא הייתה צריכה להסתכל לאחור בחשש מצ'לסי אלא ההיפך.

מאיר 22 בנובמבר 2012

-התנצלות מראש על ההשוואה-

מזכיר את הדיון המפורסם האם היטלר אשם בתבוסת גרמניה במלחמה"ע השניה לאור שיגיונותיו, והוראות האי נסיגה בכל מחיר,
מאידך, בלי מטורף כמו היטלר לא היה מי שיחליט, יעז, וגם יצליח, לכבוש את כל אירופה בחודשים ספורים.
הטירוף – מגלומניה – אוליגרכיזם, מובילים להישגים באותה צורה בדיוק בה הם מייצרים כישלונות וטירוף ניהולי.

כמו שאמר פעם פפ בהקשר שונה לגמרי, "אנחנו מנצחים ומפסידים באותה הדרך"

-שוב התנצלות על ההשוואה-

גרבר 22 בנובמבר 2012

או.קיי סוף סוף תגובה אחת חכמה

אנשים נוטים להתכתב עם מציאות שהם יוצרים לעצמם, כי את המציאות עצמה הם פשוט לא מסוגלים להבין. או מעדיפים שלא.

טור מצויין. להאשים את רומן בפיטורי די מתיאו זה כשל לוגי, ותישאלו את די מתיאו למה

אביאל 22 בנובמבר 2012

אביעד – אני לא מסכים, צ'לסי לא בירידה, למעט העונה הקודמת. בעונה הזאת היה לה עד כה (ובטח אחרי יום ראשון) את לוח המשחקים כמעט הכי קשה והיא במרחק של ארבע נקודות מהמקום הראשון לא סוף העולם.
בנוגע לליגת האלופות, צ'לסי קיבל בית סופר קשה (שני רק לבית של ריאל, דורטמונד, סיטי ואייאקס), בית שגם לרוב הקבוצות הגדולות של אירופה היה קשה בו מאוד, בטח בהשוואה לבתים של יונייטד, ארסנל או ברצלונה השנה.

לכן זה לא בדיוק נכון לומר.

אביעד 23 בנובמבר 2012

אביאל, תסתכל על זה בהקשר של שנים. 2004/5 ו-2005/6 – מועמדת מס' 1 לתואר ואלופה סופר דומיננטית. 2006/7 – מועמדת מס' 1 לתואר. 2007/8 – מועמדת מס' 2 לתואר. 2008/9 – מועמדת מס' 2 לתואר. 2009/10 – מועמדת מס' 2 לתואר. 2010/11 – מועמדת מס' 1 לתואר. 2011/12 – מועמדת מס' 3 לתואר. 2012/13 – מועמדת מס' 3 לתואר.
מאז 2006/7 יש ירידה הדרגתית במעמד של צ'לסי בליגה (למעט זינוק למעלה ב2010/11 שלאחריו ירידה גדולה).
לגבי ליגת האלופות – בית אכן מאוד קשה. אבל זו כבר שנה שניה ברציפות שצ'לסי מגיעה למחזור האחרון מבלי להבטיח את ההעפלה. בשנים עברו זה לא היה ככה.

אביאל 23 בנובמבר 2012

אביעד – גם בשנה שעברה היה לצ'לסי בית קשה יחסית לשאר הבתים עם לברקוזן וולנסיה. בנוגע לליגה, יונייטד התעוררה אחרי האליפויות של הראשונות, סיטי הפכה לקבוצה גדולה, טוטנהאם חזרה לאיים ובכלל הליגה התחזקה באופן כללי, תראה את מספר הנקודות של האחרונות עם השנים ותראה שהליגה קשה יותר.

תוהה בדרכים 23 בנובמבר 2012

באותה מידה ליברפול, ארסנל ויונייטד נחלשו (ליברפול מאד). הליגה רק נחלשה וכמוה צ'לסי.

אביעד 24 בנובמבר 2012

למה מבחינתך זה מובן מאליו שאם יונייטד "מתעוררת" היא עוקפת את צ'לסי? כשקבוצה מגיעה לעמדת דומיננטיות ומאבדת אותה, זה לא יכול להיות רק כי היריבות "התעוררו". במקביל, סיטי גם עקפה את צ'לסי ולזה באמת לא יכולה להיות סיבה. סיטי מוציאה כסף? אז מה, אברמוביץ' הוכיח שאין לו בעיה לבזבז. סיטי עקפה את צ'לסי כי ניהולית היא קיבלה החלטות יותר טובות.

אדום עתיק 22 בנובמבר 2012

עמית, הניתוח הפרטני והמספרי חסר טעם לדעתי. אתה מפספס את הסיפור הפשוט על מישהו שהצליח באופן חסר תקדים במועדון הזה כנגד כל הסיכויים ובתוך חודש התהפך עליו עולמו (הספורטיבי יש לומר). זה סיפור קצת עצוב (לא מאוד) וקצת אירוני כמובן, כי הוא זכה בתפקיד שלו בדיוק באותן נסיבות (נראה שאברמוביץ פשוט התענג על הדמיון לשנה שעברה). מאוד טבעי בעיני שזה יעורר סמפטיה ואפילו קצת כעס. בינינו, גם אתה לא היית רוצה להיות "מפוטר" מדה באזר אחרי חודש של פוסטים לא מוצלחים. אפשר מבחינתי לספור את זה כראשון מבניהם :)

רוני 22 בנובמבר 2012

כתבה מצויינת ….אתה מפוטר..
זה בערך ההגיון שנובע מכתבתך ….אתה רק כותב .. עורך המדור או האתר הוא הקובע …. ואם שואף ליותר או לשלמות אז עדיף לו לפטר אותך בשיא ולחפש שיא חדש ???
אובג'קשיין .. ססטיין וסחתיין….

wazza 23 בנובמבר 2012

מזל טוב וברכות חמות לצ'לסי על המנג'ר ה16 שפרגוסון יראה!!!

Comments closed