בקשר לשיא השלילי של מכבי חיפה

לא כזה נורא

אז כן, מכבי חיפה נותרה הקבוצה היחידה בהיסטוריה של ליגת האלופות עם 0 נק' ו-0 שערי זכות בשלב הבתים. ואני מכיר כמה אוהדי מכבי חיפה שנשבר להם הלב עם השער של דינמו זאגרב בדקה ה-95 שמנע מהקרואטים להשתוות לחיפה. שוין.

ניסיתי לנחם אותם – הרי פלאטיני יגדיל  בקרוב את ליגת האלופות ל-356 קבוצות ובבית נ"ז או ע"ג בטוח תהיה איזו קבוצה שתסיים עם 0 ו-0. חיפה לא תישאר לבד בטור הזה.

אבל זה העניין היותר שולי. השאלה האמיתית היא אם השיא של מכבי חיפה הוא כזה שלילי. אני ממש לא חושב כך, הגם שאני אני נהנה להציק ולהתריס אוהדים ירוקים שמתחממים בקלות עם ההיסטוריה העגומה הזו.

למרות שזה משפיל להיזכר באותו "מאזן שירותים" (0 ו-0 שאני פשוט כותב "0 0"), אני לא ממש חושב כך.

העניין הוא כזה: מכבי חיפה הפסידה בחמישה משחקים בתוצאה 1:0, כלומר הייתה בתמונה 90 דקות, ובאחד (הראשון בקמפיין) הובסה בבית 3:0. וצריך לקחת בחשבון את הנסיבות והיריבות: חיפה התמודדה בבית לא פשוט שכלל את באיירן מינכן, יובנטוס ובורדו.

בהקשר לנסיבות, צריך להזכיר שיש מה שנקרא דינמיקה של משחק. אם אתה מפגר 5:0 בדקה ה-50, תהיה ירידת מתח טבעית אצל הקבוצה שביתרון ואז תוכל כמובן לגנוב שער כבוד/רחמים. תקראו לזה איך שאתם רוצים. דוגמה מאתמול: באטה בוריסוב בפיגור 4:0 כבשה בדקה ה-88 שער חסר משמעות.

***

תראו מאזנים של קבוצות אחרות שסיימו עם 0 נק' בעשור האחרון:

בעונה שעברה דינמו זאגרב סיימה בהפרש שערים מזעזע של 22:3. את השערים שלה זאגרב כבשה ב-7:1 בבית מול ליון וב-6:2 מול ריאל מדריד. חוכמה גדולה.

דינמו קייב המפוארת סיימה ב-2007 בהפרש שערים 19:4.

לבסקי סופיה סיימה ב-2006 בהפרש שערים 17:1.

ספרטק מוסקבה העשירה והגדולה סיימה ב-2002 בהפרש שערים 18:1.

בעיניי המאזנים האלה כולם רעים בהרבה מהפרש שערים 8:0. וכמובן צריך להתייחס לגודל המועדון וגודל היריבות. עם כל הכבוד, לספרטק מוסקבה ודינמו קייב עם ההיסטוריה שלהן והליגות שהן מייצגות זה סקנדל לסיים במאזן אומלל כזה, עבור קבוצה ישראלית זה לא אותו דבר.

***

הבעיה של חיפה היא הסטטיסטיקה, שהולכת ותופסת מקום יותר ויותר גדול בכדורגל – בעקבות הספורט האמריקאי. כשכולם מדברים על שיאי גולים וספיגות, המספרים מככבים. אז הנתון היבש הוא אכן שרק מכבי חיפה צברה 0 0 בשלב הבתים בליגת האלופות, אבל לא צריך לעשות מזה כזה עניין, כי ההופעה לא הייתה מבזה ועלובה כל כך.

וכידוע יש שקרים קטנים, שקרים גדולים וסטטיסטיקה. אפשר להתווכח ולדון בכדורגל על הכל, חוץ ממספרים ונתונים עובדתיים. אתה יכול לטעון שגרד מולר למרות כמות השערים שלו אינו בין עשרת החלוצים הגדולים בהיסטוריה, אתה יכול לטעון שכן. אבל עם השיא שלו (שמסי אמור לשבור בקרוב) אי אפשר להתווכח.

הישג גרוע ממש בליגת האלופות הוא עקביות – אם עונה אחרי עונה קבוצה משתתפת נוחלת מפלות איומות, כמו דינמו זאגרב שני הקמפיינים האחרונים שלה למשל. זה הרבה יותר איום ונורא מעונה חד-פעמית רעה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

אני רוצה גם
סיכום שבוע 13 והימור

No Comments

MG 6 בדצמבר 2012

מסכים עם כל מילה (ומודה שאני לא אובייקטיבי).
אובייקטיבית, כאשר לא ניתן לכריע במשחקים בין הקבוצות פונים להפרש השערים ושל מכבי לא הכי גרוע.
אני דווקא די מבסוט שזאגרב הבקיעו.
אני בעד שמכבי תהיה מפורסמת וגם שיא שלילי זה בסדר (כל עוד מדובר על כדורגל ולא על קריסת יציע).
לסיום, כמו שכתבתי אצל פרוסנר – יהיה זה מגוחך, אם אוהד נבחרת ישראל יצחק על אוהד נבחרת ברזיל על תבוסתם 3-0 בגמר המונדיאל.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 6 בדצמבר 2012

איך, איך אתה לא מבטא צער, חרטה, סליחה ומחילה, ובעיקר את נקיפות המצפון שלך על הניחוס של מסי ש"אף פעם לא נפצע", יאאא…..

יונתן 6 בדצמבר 2012

חופשי. סחתיין על ניחוס מדוייק. במקומך לווינטל לא הייתי מתקרב לנדב יעקובי בזמן הקרוב

אדם בן דוד 6 בדצמבר 2012

יעקבי אוהד אתלתיקו, לא?

ולגביהתגובה של MG- אני זוכר שהייתי בהודו והתפרסם שמומבאי עקפה את מקסיקו סיטי והפכה למזוהמת בעולם. ההודים היו מבסוטים כי "נאמבר וואן איז נאמבר וואן! אינדיה איז דה בסט פולטר אין דה וורלד". (למרות שגם אני מסכים שההופעה של מכבי חיפה הייתה יותר ממכובדת בהתחשב בבית, והם באמת היו קרובים בכל המשחקים).

wazza 6 בדצמבר 2012

מעולם לא הסכמתי איתך יותר

יוסי 6 בדצמבר 2012

אתה צודק.
ועדיין, מי שממנה מאמן ליצן ומביא בתור חיזוק לליגת האלופות שמכניסה לו מיליונים – חלוץ שנזרק ממכבי ת"א וילד מהנוער של ויאראל – שלא יתפלא אם הוא לא יתן גול גם בעשרה משחקים.

ניוקו אריק 6 בדצמבר 2012

ולמה אף אחד לא מדבר על השיא האירופי שמחזיקה בו מכבי תל-אביב?

שלו 6 בדצמבר 2012

מעניין מה הייתה עושה קבוצה ישראלית אחרת מול בית כזה או דומה.

מוריס 7 בדצמבר 2012

תחליף את בורדו באייאקס וקיבלת את בית של מכבי ת"א כשהיא שיחקה בליגת האלופות.
תבדוק מה הם עשו.

MG 7 בדצמבר 2012

בורדו סיימו ראשונים בבית כבר אחרי 5 מחזורים.
אייאקס לא ממש הצליחו להמודד עם יובה ובאיירן.

גיא 15 בדצמבר 2012

מכבי ת"א השיגה 3 נקודות מתוך ה- 4 שלה מול אייאקס בבית ועדיין סיימה אחרונה.
אני מעריך שאם דינאמו זגרב היתה נופלת לבית מוות עם ריאל מדריד ,דורטמונד ומנצ'סטר סיטי היא לא רק שלא היתה מוציאה נקודות אלא היתה מסיימת עם מפח נפש עצום…

ארז 6 בדצמבר 2012

אחלה פוסט. נכון שחיפה סיימה ביחס שערים של מינוס 8 ודינאמו זאגרב מינוס 19 אבל עדיין….נראה לי שהייתי מעדיף לסיים עם שערי זכות

רועי 6 בדצמבר 2012

בתור אוהד הפועל, למרות שתמיד כיף לרדת על הירוקים, חיפה של אותה עונה הייתה לוקחת השנה אליפות בעיניים עצומות, הכדורגל שלנו לא מפסיק ללכת אחורה.

גורדיטו 6 בדצמבר 2012

גם אני ממש לא אובייקטיבי, אבל הקמפיין ההוא היה הכל מלבד מכיך. בכל המשחקים חוץ מהראשון מכבי חיפה היתה טובה ותקפה בלי רגשי נחיתות ורק החמצות משוועות, חוסר מזל ובופון אחד, גורמים לכך שהדיון הזה בכלל מתרחש.
אוי בופון…

בקארדי קולה 7 בדצמבר 2012

זה שיא איום ונורא שירדוף את מכבי חיפה לפחות עד שיבטלו את ליגת האלופות ויהפכו אותה למסגרת אחרת, אבל גם אז ההיסטוריה תמשיך להדהד. העובדה שחיפה הייתה כל כך קרובה, רק מעצימה את השפל. יש פה הוכחה לחוסר היכולת של הקבוצה לשחק על תוצאה, שהיא – בוודאי במפעל הזה – כל מה שזוכרים. עם כל הכבוד, כל הנימוקים והפלפולים אולי קצת מרגיעים, אך לוח התוצאות לעולם עומד. יתרה מזאת, עד שמכבי חיפה לא תפנים ותתאבל על השיא השלילי – ונדמה לי שהיא איחרה את המועד לכך – ותבין את הסיבות לכישלון, היא לא תתקדם. אני בכלל לא בטוח שמכבי חיפה תוכל לחזור בשנים הקרובות, אם בכלל, לאותו מעמד באירופה והרבה שחקנים בינלאומיים ראויים עלולים להרחיק את עצמם (עוד בשלב הסוכן)מהקבוצה רק בגלל פרט מעורר גיחוך זה, שאף שחקן איכותי מוכח שיש לו אופציה אחרת לא ירצה להיקשר אליו. בכלל זה לא היה הכישלון הראשון של מכבי חיפה באירופה, מלבד הצלחותיה הדי נושנות (רבע גמר המחזיקות מקום שלישי בבתים באלופות וטופ 16 באופ"א).זכור מקרה הפאקס, אח"כ הפסקת החשמל ברמת גן, האדום המטופש של ארבייטמן והטעות הגסה של דוידוביץ. תוסיפו לכך את הזלזול המטופש בגביע אופ"א אחרי ההדחה מהבתים במקום השלישי, ותבינו שיש עסק עם מועדון שלא הפסיד הזדמנות להפסיד הזדמנות וה-0-0-0 הוא לא רק סימפטום אלא סינדרום.

גיא 15 בדצמבר 2012

ועדיין אני מעדיף את הסינדרום הזה לעומת סינדרום של קבוצות אחרות שבכלל אין להן את ההזדמנות לחוות כדורגל אירופי מהו עם קבוצתם.
אני אוהד ירוק גאה!

ניר 7 בדצמבר 2012

ביג לייק.
ולזכותה של חיפה גם ששיחקה עם שחקני בית בחלקם מאוד צעירים.
הצד השני של הסטטיסטיקה המשקרת הוא ה3:0 של הפועל על בנפיקה שהיה ב9 מ10 משחקים בדיוק להיפך.

פראליה 7 בדצמבר 2012

כתבתי כבר בעבר, סטטיסטיקה וככדורגל לא הולך ביחד, זה מפלט קל של כאלה שלא מסוגלים לנתח את המשחק בצורה חכמה, לרב הנתונים הסטטיסטיים בכדורגל אין קשר ישיר לאיך מוכרעים משחקים, בטח לא לשיטת משחק כזו או אחרת.

ליאור 15 בדצמבר 2012

אני חלקית מסכים. נכון שבכדורגל אין קשר ישיר לאיך מוכרעים משחקים, אבל סטטיסטיקה היא העובדה ביחידה בספורט. בלעדיה רוב הניתוחים (אם לא כולם) יסתיימו עם ניחושים ודעות. כמו שהנוסחה של מה-שמו הפילוסוף היווני לשכנוע אנשים, אתה צריך עובדות מוצקות – סטטיסטיקה בשביל באמת להעביר דעה ולבסס אותה

אבי 7 בדצמבר 2012

כאוהד הפועל אני חייב להסכים. עם זאת אין מצב שאודה בפניו של אוהד מכבי חיפה ואוותר על ההזדמנות להקניט אותו.

אדם 7 בדצמבר 2012

אני חייב לציין שזה היה צפוי באותה עונה ואפילו זכיתי בהתערבות שעשיתי לפני ששלב הבתים החל על כך שחיפה תסיים עם 0-0.
לא היה להם סיכוי.

יוני 7 בדצמבר 2012

אחלה פוסט. אני אוהב שאתה בודק קצת נתונים ומביא אותם כחיזוק למסקנה שלך. נותן קרדיט לקורא.

ח'דר 7 בדצמבר 2012

בורדו באותה עונה הייתה רחוקה שער אחד מחצי הגמר.

באיירן ויובנטוס הן אימפריות עולמיות.

לחטוף 2 שערים מיובנטוס הגדולה ב-180 דקות זו ממש לא בושה!

למרות הכל, זה לא מנחם את אוהדי מכבי חיפה… :(

Comments closed