על מקריות, גדולה, סמליות ופרופורציות

סיכום הניצחון של ברצלונה

 

1) מקריות:

אני מודה. לפעמים קצת מתסכל להיות כתב/פרשן ספורט; לנסות לבנות תאוריות ולהרכיב משנה לוגית סדורה סביב משחק. בסוף אתם יודעים – הכדור הוא עגול ,והוא מתגלגל סנטימטר לפה או לשם, השפיץ של הנעל, הכדור של ניאנג באחד על אחד מול ואלדס – פוגע בקורה, ותוך דקה מן הצד השני מסי כובש.

אם הכדור של ניאנג נכנס, ההתמודדות קרוב לוודאי סגורה, מילאן עולה, בארסה שבורה וצריכה שלושה שערים; אבל הכדור של מסי נכנס, המומנטום דוהר כמו מכונית פורמולה 1 במהירות 330 קמ"ש או מפולת שלגים או סופת צונאמי. כוח טבע בלתי ניתן לעצירה. במיוחד כשקוראים לו בארסה.

עכשיו לך תבנה תאוריה.

קראתי לא מזמן ספר של חתן פרס נובל פרופ' דניאל כהנמן – "לחשוב מהר לחשוב לאט" – שמבהיר את הכשלים הלוגיים של בני האדם, הנסמכים בעיקר על אינטואיציות. כהנמן, שנסמך על המון מחקרים בספר החובה המרתק הזה (רוצו לקרוא!), מצדד במקריות. הוא מזכיר שם שתאוריית 'היד החמה' בכדורסל הופרכה במחקר של טום גילוביץ' שמצא שרצף הקליעות וההחטאות עומד בכל מבחני המקריות, וש'יד חמה' היא בעיני המתבונן בלבד (כמובן בהתייחס לכך שיש שחקנים שמדייקים יותר מאחרים).

רד אואברך (המאמן האגדי של הסלטיקס) שמע בזמנו על ממצאי המחקר וזלזל: "מי זה הגילוביץ' הזה בכלל? אז הוא עשה מחקר. זה לא מזיז לי". אבל לנו בני האדם יש נטיה גורפת לנסות למצוא דפוסים באקראיות.

עוד עניין בספר שקשור למקריות הוא 'תסוגה של הממוצע' – מאמנים חושבים שאם הם נוזפים בשחקן שהיה גרוע אחראים לכך שהוא טוב ומדויק יותר. או קללת 'ספורטס אילוסטרייטד' (שער העיתון שהספורטאים שהופיעו עליו אחרי עונה מעולה, סבלו לאחר מכן מעונות איומות או פציעות וכו'). מאמנים חושבים שיש להם השפעה, אבל בפועל זה עניין סטטיסטי – אם שחקן היה חלש, טבעי שהסטטיסטיקה שלו תתיישר והוא ישתפר; ואם הוא היה טוב מאוד, טבעי שהוא ייחלש. ולכן גם אותה 'קללה' מתיישרת עם העניין הזה.

הנה עוד דוגמה לתסוגה אל הממוצע. פעם בכמה שנים אני פוגע בהימור. אחרי הרבה זמן שלא פגעתי, הימרתי שבארסה תנצח הערב 0:4 (יש תיעוד בפייסבוק). אז חברים, אני לא גאון. רק תרנגול עיוור שמצא גרגיר. על סמך החומר הנלמד, אני לא ממליץ לכם להתבסס על הימורים שלי בשלוש שנים הקרובות. ההימור שלי אגב ברבע הגמר: בארסה – יובה.

קצת מייאש להבין את עוצמתה של המקריות בעולמנו ולהשלים עימה. יש לנו פחות שליטה וידע ויכולת לבנות תאוריות ככה.

אבל לא אלמן פרשן הספורט. יש נחמה, חצי נחמה והיא צרת הרבים: פרשנים כלכליים, היסטוריונים ושאר המומחים לא טובים יותר או נעלים יותר לעומת פרשני הספורט. לא זכור לי פרשן כלכלי שידע לחזות משבר כלכלי גדול מכל הרבים שצצו לפתע; לא היה היסטוריון, ואף לא איש ביון, שידע לחזות את נפילת חומת ברלין וקריסת הגוש הקומוניסטי.

כולנו חכמים בדיעבד.

רק שאנחנו העיתונאים מתפרנסים מחוכמה בדיעבד.

2) גדולה.

במקום שבו נגמרת המקריות, מתחיל לאו מסי. מתחיל מייקל ג'ורדן, מתחיל מוחמד עלי. מתחילים כל הגאונים, כל הענקים, כל הגדולים והדגולים מכולם. אלה שגדולים על החיים האלה בכמה מידות.

כולם ידעו שהשאלה אם בארסה תעשה את זה תקום ותיפול על הכתפיים של הגאון הארגנטינאי, ומילאן הקיפה אותו קבוע בשלושה שחקנים פלוס מינוס. והוא האיש שהביא את התקווה עם הגול הענק הזה בנגיעה אחת לחיבורים בדקה החמישית, והביא את ההתמודדות למצב של שוויון עם פצצה בין הרגליים של מקסס.

נכון, צ'אבי מוח כדורגל ענק שניפק שני בישולים גדולים, דויד וייה עשה את שלו כ'מספר 9' נהדר שלקח תשומת לב משני הבלמים וכשמילאן נאלצה לדחוף קדימה במחצית השניה, הוא ברח הצידה, התפנה וקיבל כדור מצ'אבי כדי לכבוש את השער המכריע.  אבל אין מה לעשות – בארסה הזו היא מסי וכל השאר.

51 גולים ב-41 משחקים עד הערב לא הספיקו. האיטלקופילים דאגו לעקוץ ולהזכיר שאין לו שער שדה מול יריבה איטלקית. בסדר – ככה זה עם גדולי עולם. רק תנו להם סיבה להוכיח ולהראות למה הם פה. העיתונות הוסיפה עליו לחץ – 'עכשיו התור שלך' כתבו במדריד לכוכב בארסה אחרי שראו את רונאלדו מככב לאחרונה.

אז ב'מלחמה הקרה' הזו בין שני הכדורגלנים הטובים בעולם, קיבלנו עוד טוויסט. רק שלא יכריזו על שלום.

58 גולים יש למסי בליגת האלופות, עלה למקום השני אחרי ראול כשהשאיר את ואן ניסטלרוי מאחור.

והוא רק בן 25. יחיד במינו. אשרינו שזכינו לראות את מסי משחק.

3) סמליות.

לא, ממש לא ה-0:4 של ספרד על איטליה בגמר היורו האחרון. מילאן הרי בקושי שולחת 2 שחקנים להרכב איטליה.

אם כבר את ה-0:4 של לה קורוניה על מילאן בגומלין ב-2004.

אבל אני נזכרתי בגמר ליגת האלופות 1994. ה'דרים טים' של קרויף הגיעה פייבוריטית ומהוללת לגמר וקיבלה 4 חתיכות ממילאן של קאפלו. 0:4 של סאביצ'ביץ', מסארו, דסאיי, בובאן, טאסוטי ושות' שבא כרעם ביום בהיר וסגר את עידן ה'דרים טים' ההיא של בארסה.

והנה, עכשיו דיברו ששוב מילאן תהיה זו שתביא לסיום עידן הדרים טים הנוכחית של בארסה. ושוב כרעם ביום בהיר. 0:4. הפעם לבארסה. הקבוצה הזו גדולה מדי מכדי למות עדיין.

נקמה מוגשת קרה וכו'.

4)  פרופורציות:

אני סבור שבארסה לא מספיק חזקה לזכות העונה בליגת האלופות. צריך לזכור שמילאן קבוצה בינונית מאוד, לא בשלה וממש לא איכותית מספיק. היא ממש לא קרובה לאריות היבשת כיום.

בארסה יותר מדי תלויה במסי, ההגנה רכה מדי בכדורי גובה ומרבה לטעות; ראינו את ריאל כבר נותנת לבארסה נוקאאוט, ויש באיירן ויובה החזקות בדרך. ומה לעשות – גווארדיולה היה מוח טאקטי ומנטאלי ובעיקר אישיות כריזמתית שאין כיום לבארסה.

אבל כאן בסיום הדברים זה המקום לחזור לסעיף 1. מקריות וכו', במיוחד בשיטת גביע (נוקאאוט). ותכלס אני לא אופתע מזכייה של אף קבוצה במפעל – ריאל, באיירן, יובה, בארסה, דורטמונד, פ.ס.ז' או פורטו (אם תעלה). רק גלאטסראיי לדעתי חסרת סיכוי (קבוצה לא מספיק מאוזנת), למרות שלמי יש אומץ להמר נגד דרוגבה?

חוצמזה כזכור מסי היחיד שיכול להביס את המקריות.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

אין דבר כזה בונקר
BORN TO RUN (אורי דגון)

112 Comments

ניינר 13 במרץ 2013

נסגר מעגל על הערב המקולל ההוא ב1994.
בארסה לא ממש פוגעת ברכש בשנים האחרונות אבל ג'ורדי אלבה הוא בינגו. גם ססק על הספסל הוא בינגו.

B. Goren 13 במרץ 2013

אני בטוח שגם יוהאן קרויף חייך אתמול.

D! בארץ הקודש 13 במרץ 2013

לפחות זו סיבה להיזכר ביום הגדול ההוא

יאיר 13 במרץ 2013

ממש לא. בשני המקרים בארסה עלתה כפייבוריטית גמורה.
חוצמזה, הניצחון של מילאן הגיע בגמר.
נקמה, אם וכאשר תגיע, צריכה להיות כשמילאן פייבוריטית, וחשוב מזה- בגמר

אריאל גרייזס 13 במרץ 2013

אתמול בארסה לא עלתה כפייבוריטית בכלל, איך אפשר להגיד את זה בכלל? לא היה אחד (טוב, חוץ מלווינטל) שהיה מהמר על בארסה לעלות אחרי ה-2-0 הראשון

יאיר 13 במרץ 2013

א. לא מסכים בנושא הזה. ברור לי שגם אם רוב האנשים לא חשבו שבארסה תעלה (מה שבכלל לא בטוח), הם ודאי ידעו שזה יותר מאפשרי.
ב. ועדיין, לשיטתך, זו היתה שמינית הגמר. אי אפשר להשוות אותה לגמר

אביאל 13 במרץ 2013

אריאל – לא אחד ? בדקת אחד אחד ? עם כל הכבוד למילאן, ברצלונה בבית התגברה על קבוצות קשות בהרבה בתוצאות גבוהות בהרבה.

דון נאפולי 13 במרץ 2013

"ססק על הספסל הוא בינגו"
שחקן ספסל ב-40 מיליון יורו זה בינגו?

יואב בורוביץ' 13 במרץ 2013

טקסט אדיר, תודה

יעקב נקש 13 במרץ 2013

יפה שמצד אחד אתה יודע לזהות טקסט אדיר ומצד שני אתה מחרבן על המקלדת בבלוגים שלך…

אביאל 13 במרץ 2013

הדבר שהכי עיצבן אותי במשחק התרחש בדקה ה91, עבירה על רוביניו, במקום שהדביל (שהוכיח את טיפשותו פעם אחר פעם בקריירה) יעצור, יחכה שכל מילאן תיכנס לרחבה וינסו ליצור מצב נייח (בטח שלמילאן יש יתרון של פיזיות) הוא מוסר גרוע למונטרי (אני חושב) וחוטף את הרביעי, שחקן אידיוט.

המחמאות לברצלונה, בשנה שעברה צ'לסי עשתה קאמבק גדול מול נאפולי באותו שלב, אני מקווה שזה לא יגמר עם הגביע אצל ברצלונה הפעם.

ניינר – איזה מעגל נסגר ? אתה משווה את הסגל של מילאן לסגל ההוא של ברצלונה ?

ניינר 13 במרץ 2013

אביאל, מה זה קשור, אני לא יכול לארגן משחק חוזר של הסגלים של 1994 או לארגן מפגש חוזר בגמר. זה מה יש וזה נפלא למרות שהייתי מעדיף להשחיל למילאן רביעייה בגמר.
אני גם שמתי לב לקטע הזה של רוביניו וחשבתי לעצמי שמזל שהטיפש הזה משחק נגדינו.

גיל שלי 13 במרץ 2013

חבל שאי אפשר, אני בטוח שבמשחק חוזר ברסה היתה לוקחת את מילאן ההיא

טוב מאוד.. 13 במרץ 2013

אביאל כמה שטויות אתה מדבר, רוביניו חיכה לחברים שלו שיעלו , אבל כזה לא לא קרה והזמן לחץ הוא מסר, וזה בסדר גמור.. פאטתי להאשים אותו.. פאטתי לגמרי.. אני מבין שאתה מאוכזב אבל יש מישהו שעוד ניסה במילאן זה רוביניו שאם לא הגלישה המצויינת של מגן ברצלונה גם היה כובש את ה3:1

אביאל 13 במרץ 2013

טוב מאוד – תודה על המחמאות, אני מניח שראית עוד משחקי כדורגל מלבד המשחק אתמול, באלה שאני ראיתי, במצבים דומים פשוט מחכים, בטח במצב נייח ובטח במצב כזה בדקה הזאת, אם זה לא אשמת רוביניו אז זה בטח אשמת המאמן, בכל מקרה מהלך אידיוטי של מילאן.

fred the red 13 במרץ 2013

אף אחד לא שם לב שהסיבה היחידה שהכדור נחטף היא כי הייתה בעיטה חופשית לזכות מילאן ואף אחד לא עמד 9 מטר מהכדור. אפילו לא 5 מטר!
בלי קשר לניצחון של ברסה, השופט היה אמור לעצור את ההתקפה ולשרוק כדור חוזר הוסף לזכות מילאן. סתם לידיעה

אביאל 13 במרץ 2013

אמת, אבל שמוציאים כדור מהר לרוב הכלל הזה לא בדיוק מתקיים וזה גם די ברור לשחקנים.

מלר 13 במרץ 2013

היר היר, טקסט אדיר

זורק מילה 13 במרץ 2013

יותר חשוב מזה שיש למסי 58 שערי צ'מפיונס ליג,יש לו 27 שערי צ'מפיונס בשלבי הנוקאאוט,השלבים המכריעים.

ולא מגיעה מילה טובה לשופט?ויקטור קאסאי ההונגרי העביר משחק סופר קריטי עם אפס טעויות.הלדעתי השופט הכי טוב בעולם,והוא מוכיח את זה כל פעם מחדש.

בארסה 13 במרץ 2013

סאנצ'ס הכניס גול מנבדל שלא היה!!זה טעות שופט

Xxx 13 במרץ 2013

מעולה

רבלינו 13 במרץ 2013

טור מעולה
אחרי מראדונה ומסי
זה חובה להביא מיים מארגנטינה ולהשקות את השחקנים בארץ
יש שם משהו
זה בדוק

אבי בן דודavigoal 13 במרץ 2013

עמית, כרגיל נהדר. פגעת בול היום. מילאן לא ראויה לכלום אחרי הגועל נפש של היום. ברצינות עכשיו, מעניין אותי מי לדעתך הפייבורטית לזכות. אחת בלבד, לא או או או…. נראה לי אתה על הגל עם הימורים כרגע.

יודה 13 במרץ 2013

את האמת התחלתי לקרוא וגליתי דיי מהר שאתה כותב על איזה ספר ותיאוריה והבנתי דיי מהר שזה לא מעניין והבנתי עוד דבר שאם ברצלונה הייתה מפסידה עדיין היה לך מה לכתוב אז בהצלחה

SAGI 13 במרץ 2013

בערימת הגועל של מרבית אנשי התקשורת בארץ, זאת זכות גדולה ותענוג אדיר לקרוא טורים שלך של אדם שפוי שמבין את הלך הרוח והמקריות הרבה שיש בכדורגל. הלוואי והיית מקבל במה מכובת יותר ( פאנליסט קבוע בתכנית ספורט מרכזית או באולפן ליגת האלופות) . את הדברים שכתבת צריך לצעוק שאנשים יקלטו לפני שהדברים הרבה יותר פשוטים ומקריים ולא כמו הקולגה שלך שגיא כהן שלצערי שמעתי הרצאה שלו. למרביתנו אין הזדמנות לקבל במה ולהיות חלק משיח ספורט בפריים טיים למרות שלפעמים אנחנו אוהבים ומבינים לא פחות מאותם פרשנים (דינוזאורים) שאי אפשר להזיז ממש כמו קביעות של חברת חשמל. זה המקצוע היחיד שמותר לך לטעות ולברבר ולעולם לא תפוטר או תיענש. בכל תחום אחר שאנשים לא מספקים את הסחורה מהר מאוד מוצאים להם מחליף. בקיצור עלה והצלח אני מאחל לך שתוביל את שיח הספורט בארץ וכן ירבו אנשים כמוך בערוצי הספורט. תודה רבה ממקסיקו הרחוקה

דון נאפולי 13 במרץ 2013

האמת שניר קלינגר הוא פרשן מצויין כשהוא לא עסוק בלאמן קבוצות תחתית.

שחר דמרי (גמל) 13 במרץ 2013

או בלאיים על פרשנים

ארז (דא יונג) 13 במרץ 2013

בצמד המשחקים האלה המקריות המדהימה היא לא ה 4-0 של ברסה. על פי הבדלי הרמות בין הקבוצות מה שמדהים הוא שמילאן ניצחו את המשחק הראשון בלי לספוג.

מה שקרה אתמול, עד כמה שזה מרשים, הוא התוצאה הנורמלית שממחישה את הפערים בין שתי הקבוצות.

מה שאלגרי לא הבין שלפי חוקי הדרמה של הכדורגל, הסיכוי היחיד של מילאן היה גול דרמטי של בויאן שישתיק את הקאמפ נואו. היה צריך להכניס אותו קודם…

מאיר 13 במרץ 2013

זהו שבויאן דווקא עבד בשירות האקסית, שים לב בתקציר: הוא איבד את הכדור שהביא לגול הרביעי, ויתירה מזאת הוא נתן לג'ורדי אלבה לחלוף על פניו בקלילות ולא חזר אחורה להגן.

נחמד הילדונצ'יק

תוהה בדרכים 13 במרץ 2013

צודק בענין המקריות שהיא אחת המאפיינים היחודיים של הכדורגל בהשוואה לענפים אחרים. עם קשר, אחת הרעות החולות של הכדורגל היא הנטיה לנתח את התוצאה במקום את המשחק.

וזה בולט במיוחד בשלבי נוק אאוט שם לשערי חוץ יש משמעות אדירה. קחו כדוגמה את הקלאסיקו בחצי גמר הגביע בקמפ נואו. תקשורתית המשחק הוצג כאיזה בית ספר של ריאל. האמת? ריאל לא שיחקה טוב יותר, בטח לא ב60 הדקות הראשונות, אז ההתמודדות נסגרה בגלל שני שערי חוץ. מה באמת היה שם? ריאל עברו את החצי פעם ראשונה בדקה ה13 וקיבלו פנדל (מוצדק) לא במצב של איום על השער. עד הדקה ה60 לא הייתה להם הזדמנות אמיתית עד כדור ארוך מקרי (אחרי קרן של ברצלונה) שהפך לשער בגלל טעות ענקית של פויול. ועל זה אנשים בונים תיאוריות שלמות.

תוהה בדרכים 13 במרץ 2013

אחת (המאפיינים)= אחד.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

אחלה של ראייה צרה יש לך
מה באמת היה אתמול? מסי בעט מחוץ ל 16(הוא לא אמור לקבל על דבר כזה קנס מהקבוצה?) לחיבור כאשר יש עליו 5 שחקנים. מילאן כמעט השוו אבל הקורה הצילה את ואלדס ובעיקר את מסצ'רנו והתקפה אחרי מסי בועט שוב פעם כדור נדיר לא בתוך רחבת החמש.
אחרי זה המשחק די גסס ושני השערים האחרונים היו טעויות הגנה
ועל זה אנשים מדברים כעל המשחק הכי גדול של ברצלונה אי פעם

זורק מילה 13 במרץ 2013

ברור שזה לא המשחק הכי גדול של ברצלונה אי פעם,אפילו לא בטופ 5 של הקבוצה הזו מאז עידן פפ.תוהה כתב אחרת?

5 – 0 על ריאל בליגה,5 – 0 על באיירן בצ'מפיונס 2009, הניצחון 3 – 1 על יונייטד בגמר 2011,וזה רק על קצה המזלג.

ועדיין הניסיון גימוד שלך לא במקום.זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הצ'מפיונס שקבוצה יוצאת מפיגור 0 – 2 מהמשחק הראשון,ולפני הקורה של מילאן הייתה קורה לבארסה ששוער מילאן הדף למשקוף בעיטה ש לאינייסטה.

גם בלי השער של אלבה בזמן פציעות המשחק הזה שווה 4 – 1 ,ועדיין בארסה עולה.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

תוהה כתב ש"על זה אנשים בונים תיאוריות שלמות" אז על המשחק אתמול אנשים כתבו שהוא המשחק הכי גדול שהם ראו של ברצלונה.
לא ניסיתי לגמד את ההישג וזה ברור שלברסה הגיע אתמול לנצח אפילו ביותר מ 4 שערים. פשוט הניסיון גימוד של תוהה להפסדים לריאל הוא גם לא במקום. ניסיתי להבהיר את זה באמצעות המשחק של אתמול.
צריך לדעת לקבל גם הפסדים. ראה ערך ואלדס

זורק מילה 13 במרץ 2013

מי זה אנשים כתבו?ולמה זה חשוב בכלל מה 5-10-50 איש כתבו?מי שכתב שזה המשחק הכי גדול של בארסה אי פעם הוא לא שפוי לדעתי.

שאנשים כתבו כאן ואצל דורפן לפני שבוע שמסי לא מופיע למשחקים גדולים כאילו הוציאו אותם מהקפאה של חמש שנים והם לא היו איתנו בעונות האחרונות זה שינה לך משהו בדעה האישית שלך על מסי?

אנשים אוהבים לכתוב הרבה שטויות,גם לא חסר גרפומנים בעיקר בבלוגים ופורומים

בארסה 13 במרץ 2013

תשמע מה שהיה אתמול זה היה משחק גדול של בארסה כי לחזור מ-2-0 זה קשה נראה לי גם שאמרו שלא הצליחו לעשות את זה עד עכשיו אבל כל המשחק בארסה עשתה לחץ והיא גרמה לאיבודי כדור וזה המשחק הכי טוב שלה השנה

בארסה 13 במרץ 2013

וזה נכון שהם סופגים הרבה שערים אבל אינה הם חוזרים לעצמם וינסו כמה שפחות לקבל שערים כי כולם יודעים שלאחרונה ההגנה שלה לא משהו

תוהה בדרכים 13 במרץ 2013

מקצועית זה לא משחק טופ 10 של ברצלונה מאז 2009. הוא גדול בגלל הסיטואציה, מקצועית היו לברצלונה משחקים הרבה יותר טובים, מול יריבות יותר חזקות.

ומכוון שאני לא טענתי שזה היה המשחק הכי גדול של ברצלונה, אני אודה לך אם בעתיד תתוכח עם הדברים שאני טוען ולא עם דברים שאנשים אחרים טוענים.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

עפת קצת רחוק מדי
אני התייחסתי למשפט שלך על כך שאנשים בונים על זה תיאוריות ורק הצגתי לך איך אנשים עושים אותו הדבר גם הפוך
הקלות שבה אתה כותב את "האמת" היא מה שגורם להרבה אנשים קצת לשנוא את ברסה. זה מרגיש כאילו אתם חושבים שיש לכם מונופול על מה זה כדורגל נכון או יפה וכל דבר שלא מסתדר עם זה הוא לא בסדר.
רק ניסיתי להראות לך איך אני יכול ליצור גם כן "אמת" על המשחק אתמול בדיוק כמו שאתה יצרת אמת משלך לקלאסיקו.
אני חוזר שנית – כל הכבוד על הניצחון אתמול. הוא היה מוצדק. אין שום סיבה להתכחש לכל הפסד אחר שלכם.

עמי 13 במרץ 2013

אני תוהה אם מישהו בברצלונה כואב את העובדה שישראלי אחד המכנה עצמו "מקמנמן", שונא את הקבוצה שלו, רק בגלל שישראלי אחר- "תוהה בדרכים"-חושב שזה היה המשחק הכי טוב שלה.
טוב, בטח לא הבנתי…

קורא 13 במרץ 2013

וזה מה שמפריע לי עם הטקסט הזה.
לא שהוא לא נכון. מסכים עם רובו ובדר"כ אוהב לקרוא את לוינטל. אבל קשה, קשה לו לפרגן לברצלונה, מטקסטים על בארסה בשנה האחרונה.
למסי כן וטוב שכך.
אתמול הייתה התפוצצות של מסי ואח"כ של כל הקבוצה שהצדיקה את ההעפלה, וזה מה שיצא בסוף (תודה גם לקורה). לא זכור לי במפגשי חצי הגמר מול אינטר שנכתב שמוריניו לא היה כזה גדול אם בוז'אן שם את הכדור שמסי הניח לו על הראש בדקה ה-90.

חנן 13 במרץ 2013

כמה שאתה צודק. אהבתי

תוהה בדרכים 13 במרץ 2013

אתה טועה לגבי הסיכויים של ברצלונה לזכות. אתה צודק שללא מאמן, בכושר ההגנתי הנוכחי שלה ובלי אף שחקן שיספק שערים ביציבות ליד מסי, היא לא הפייבריטית הברורה שהיא הייתה בעבר. אבל בין זה לבין "לא חזקה מספיק", המרחק גדול, בטח שמניחים שוילנובה יחזור. עם כל הכבוד ליובנטוס, מהקישור ומעלה אין לה שחקן אחד ששווה הרכב בברצלונה.

נקודה אחת משמעותית: ברצלונה חזרה במשחק הזה סוף סוף להרכב הקלאסי שלה מ2011, עם שני חלוצים לצד מסי, אינייססייטה בקישור (במקום באגף) ופאברגאס על הספסל. בהרכב הזה, היא תיראה הרבה יותר טוב.

שי 13 במרץ 2013

"מהקישור ומעלה אין לה שחקן אחד ששווה הרכב בברצלונה"?
1. אני מבין שפירלו לא משחק בקישור…
2. סביר להניח שכל אחד מהחלוצים (הבינוניים למדי) של יובנטוס יהיה טוב יותר מהפסאודו חלוצים של בארסה, מלבד וייה, שלא זוכה למספיק דקות משחק השנה.

אני מניח שמשפט יותר מוצלח היה "כל שחקני הקישור של בארסה עולים על אלה של יובה, מלבד אולי פירלו".

נ.ב.
אני כותב זאת כאוהד בארסה.

דון נאפולי 13 במרץ 2013

ברצלונה משחקת עם 3 קשרים ולכן פירלו הוא אחד משלושה.
לעניות דעתי וידאל גם עדיף על בוסקטס.

אסף 13 במרץ 2013

במשחק של 4-0 היית נותן לגדולה משקל גדול יותר מהמיקריות.
נכון, גם המזל שיחק אתמול ( מילאן לא היתה רחוקה מלחטוף שישייה – הפצצה של אינייסטה לקורה , ההחמצה של פדרו ) – אבל ברצלונה בהחלט לא הסתמכה עליו.
המשחק הכי גדול שראיתי מבארסה מאז הגמר בוומבלי.

גל דגון 13 במרץ 2013

עזבו, המסי הזה לא מסוגל להבקיע נגד קבוצות איטלקיות בחוץ.

עסק שחור 13 במרץ 2013

הוא גם לוזר, לא מופיע למשחקים גדולים והכי גרוע זה שהוא ממש נמוך. לפעמים הוא מזכיר לי פרעוש. תכלס, זה צריך להיות הכינוי שלו – פרעוש.

MG 13 במרץ 2013

כבר הבקיע באיטליה (פנדל).
בכל מקרה, הוא בהחלט לא מסוגל נגד קבוצה ישראלית בשבלי הנוק-אאוט של ליגת האלופות.

גל דגון 13 במרץ 2013

לא נחשב, צריך הרי להוציא את הפנדלים מהחוקה.

מימי 13 במרץ 2013

סתם אפס אפילו קבוצה מליגה לאומית הוא לא ניצח!

אלברט פירות 13 במרץ 2013

פוסט מעולה,רק הקטע המצחיק שהמקריות היא הגורם שהוביל מלכתחילה למצב שמילאן מגיע לקטאלוניה ביתרון 2-0,השער של בואטנג מיד במשחק הראשון.

בני תבורי 13 במרץ 2013

"אם הכדור של ניאנג נכנס, ההתמודדות קרוב לוודאי סגורה, מילאן עולה, בארסה שבורה וצריכה שלושה שערים". הנה לך מקריות.
חוץ מזה, אתה כותב כמו שמסי משחק.

עופר 13 במרץ 2013

אין ספק שלאלמנט המקריות יש חלק לא קטן במשחקי כדורגל.
למשל, כשכדור שנבעט עליך ופוגע בבירור ביד, שופט שלא שורק, ואז שחקן שמכניס גול. זה מקריות!

אזי 13 במרץ 2013

המקריות היא שלא היה הילוך חוזר של זה בשום שלב של המשחק…

מאור 13 במרץ 2013

ץודה רבה, נהניתי מאוד.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 13 במרץ 2013

המשחק הזה משאיר שאלה אחת באוויר – איש איש ותשובתו לה:
מי נגע יותר בכדור – אביאטי במשחק הראשון או ואלדס במשחק השני?

אריאל גרייזס 13 במרץ 2013

אחלה אחלה סיכום

יוני (המקורי, מפעם) 13 במרץ 2013

אחרי כל גול דני אלבס אומר לעצמו "מזל שבחרנו את מסי כשעשו כוחות".

קיש 13 במרץ 2013

טור מעולה, אבל המשחק הזה מעורר כל כך הרבה מחשבות, שאפשר לכתוב שבוע שלם רק טורים עליו… וכולם יהיו מעולים…
אחד המשחקים הגדולים של קבוצה (כי זה היה משחק חד-צדדי מאוד מאוד מאוד, מאוד.) בהיסטוריה של ליגת האלופות – מבחינת יכולת, אינטנסיביות, "rising to the occasion", טקטיקה, התמודדות עם כל הלחץ מהשבועיים האחרונים, ועוד.
אני גם חושב שרבע הגמר השנה הוא אחד השלבים החזקים בהיסטוריה של ליגת האלופות, ולכן באמת אי אפשר לדעת ו/או לנחש מי תזכה בסופו של דבר. אני מקווה רק שעד סוף העונה מסי יתקרב עוד קצת לראול…

wazza 13 במרץ 2013

גם אני מקווה אבל פיזית לסעודיה או איפה שהוא לא נמצא

נר הלילה 13 במרץ 2013

מדוייק מאוד וכתוב יפה.
תודה.

dorigil 13 במרץ 2013

טור גדול עמית. בארסה מוציאה ממך את המיטב.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 13 במרץ 2013

El diario Sport:
אלוהים לא היה יכול לבחור אפיפיור כי היה לו משחק של הצ'אמפיונס…

סבתא אינגה הייתה אומרת: 13 במרץ 2013

Dios no ha podido elegir al Papa porque tenia partido de Champions

אלי 13 במרץ 2013

עמית אתה מדבר על עבודה של כתב,אני לא כתב ולא חקרתי על זה.
לכתוב שמסיי מקום שני אחריי ראול,מראה עד כמה הכתבה הזאת חובבנית,עדיף שתמחק את השורות האלה.
זיכרון קצר יש לך,אינזגי שנה שעברה(או לפניי שנתיים)כבש את השער 69-71 בליגת האלופות מול אותה בארסה

MG 13 במרץ 2013

אינזגי שני בכלל המפעלים האירופאים (הנתון שהבאת).
מסי שני בליגת האלופות.

רועי 13 במרץ 2013

וזה היה מול ריאל בכלל!
למזלי הוא לא כבש נגדנו, אני מת על אינזאגי אבל הייתי מרגיש קצת בגידה בי

זורק מילה 13 במרץ 2013

לא הטעות היא שלך,לאינזגי יש 46 שערים בצ'מפיונס

http://www.worldfootball.net/ewige_torjaeger/champions-league/tore/1/

זורק מילה 13 במרץ 2013

מיועד לאלי

ועכשיו תתנצל מהר בפני הבלוגר :)

דון נאפולי 13 במרץ 2013

אני חייב לראות את אלה שהתלהבו מה"שיא הקלנדרי" של גרד מלר שמסי שבר רואים את היחס משחקים – שערים בצ'מפיונס.

תומר 13 במרץ 2013

אפשר רישמית לצרף את ברצלונה ומסי לרשימת חומרים ממכרים אסורים
ניקוטין
אלכוהול
סמים

ההרגשה אתמול (לפחות אצלי בסלון ) הייתה פשוט אדירה!

גל דגון 13 במרץ 2013

דווקא ההפך.

היה לי אתמול טיפול שורש אחה"צ. אני לא יודע בדיוק מתי הכאב בלסת נעלם סופית, אבל אני חושב שזה היה כשוייה הבקיע את השלישי.

גיא 13 במרץ 2013

בארסה של היום ושל השנים האחרונות זו לא אותה קבוצה. היה נחמד להזכר בתוצאות מוכרות אבל אין צורך להגזים.
מילאן לא ברמה הגבוהה והמקריות האמיתית היא הנצחון בסאן סירו. מה גם שמילאן שיחקו נורא ואיום, חורים, איבודי כדור וחוסר סבלנות בחצי של בארסה כשניאנג ואבטה מרימים מהחצי.
אני עדיין חושב שקבוצה טובה יותר (יובה, מנצסטר, ריאל, באיירן) הייתה עוברת את בארסה בצמד משחקים ואת זה נדע בהמשך.
לפני המשחק הימרתי כמובן על מילאן, הימרתי גם על מסי אבל פיקה ומסצ'רנו לא מאכזבים, על זה היה אחראי ניאנג.
ההגנה של בארסה גרועה. אפשר לראות את פיקה, פויול ואלבס בגול של מונטארי בסאן סירו רצים משחקן לשחקן, לא יודעים את מי לשמור. הדבר המדהים הוא שככה מבינים כמה הם היו גדולים בהחזקת הכדור שהרי בהגנה כלום לא השתנה, אלא ביכולת של צאבי, שאתמול בא לעבוד. ועדיין 3 הגולים היו בהתקפות מעבר אדירות (את הגול הראשן לא ראיתי) ולא בהתקפות מסודרות.

MCMANAMAN 13 במרץ 2013

צודק

סוס זקן 13 במרץ 2013

בָּרוּךְ אַתָּה יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם. הַגּוֹמֵל לְחַיָּבִים טוֹבוֹת. שֶׁגְּמָלַנִי כָּל טוֹב

דודו פ. 13 במרץ 2013

כל הכבוד לבארסה, אם כי לדעתי זה היה הרבה יותר צפוי ממה שחושבים. אני הימרתי על 4:0 או 5:1 לבארסה כבר בשבוע שעבר. ההתלהבות מהמשחק אתמול היא די מובנת, אבל קצת יצאה מפרופורציות. בסה"כ ניצחו קבוצה בינונית פלוס שמדורגת במקום השלישי בליגה האיטלקית, שהשנה זו ליגה די חלשה. יובה בהילוך שלישי לוקחים אליפות בקלות. אינטר ורומא בעונות נוראיות. מילאן עם פתיחת עונה זוועתית קצת התחילה להתחבר וקיבלו לפני שלושה שבועות את בארסה, שהיתה בסוג של תרדמת חורף, והצליחו להוציא 2:0 מקרי. יש שחקן אחד במילאן שנחשב לוורלד קלאס? אפילו לא אחד. נגד ריאל, באיירן, יובה, פ.ס.ז' ואפילו דורטמונד זה יהיה סיפור אחר.

גילעד 13 במרץ 2013

אל שעראוואי כבר עכשיו הוא וורלד-קלאס. ראיתי מספיק משחקים של מילאן השנה בשביל להגיד את זה.
מונטוליבו, במיטבו, הוא לחלוטין וורלד-קלאס. אבל אני מניח שחלק מובנה מההגדרה של וורלד קלאס היא היציבות, וזו ממנו והלאה.

פרט לכך, מילאן עדיין צריכה שני בלמים ושני קשרים חזקים במרכז המגרש, ואז, וורלד קלאס או לא, היא תוכל להתמודד גם עם בארסה, ואני לא מאמין שאני אומר את זה

דון נאפולי 13 במרץ 2013

בעולם שבו אנשים קוראים לת'יאו וולקוט וורלד קלאס אז בואטנג ואל שרעוואי הם בהחלט כאלה.

Red Islington 13 במרץ 2013

אני תמיד מנסה להבין אם הוידאו בסוף זה הומור מודרני או הסתלבטות אומנותית או שאלה אשכרה השירים שהבלוגר חובב . כל שבוע זה יותר מופרך והזוי ואני מקווה שזאת הכוונה . בכל מקרה , אני ושנאייה טוויין היינו יכולים להיות זוג מקסים לחודש חודשיים . ואז היינו מתחילים לריב . בגללי .

מילאן הנוכחית היא לא יריבה ראויה לאף אחד מאריות היבשת , והיא לא קנה מידה לקאמבק כזה או אחר , או להתעלות של קבוצה . בלי לקחת שום דבר מהניצחון המשכנע של בארסה ומהכושר של מסי , זה היה קודם כל הפסד של מילאן . אני רוצה לראות את ברצלונה הנוכחית מול באיירן/ריאל/יובה/דורטמונד , מה שככל הנראה יקרה בקרוב .

בארסה היא הטי-רקס של הקבוצות 13 במרץ 2013

ברצלונה היא הקבוצה הטובה ביותר ב-5 השנים האחרונות ובפער עצום מהשאר.

כשכולם בשיאם (בעיקר צאבי, אינייסטה ומסי), אין קבוצה שתהיה מסוגלת לעצור אותם וגם אם הקבוצה תהיה מורכבת מהשחקנים הכי טובים בריאל, מילאן, יובנטוס ובאיירן יחד. זו עובדה.
הם פשוט יצרו מוטצית כדורגל שלא ניתן להביס והברירה הטבעית היא ברירה טבעית.
מסי, שהיה מחמיצן נוראי, הפך לסקורר חד כתער, אינייסטה רוקד באלגנטיות במגרש וצאבי מעל כולם נמצא בהגנה, בהתקפה, למעלה מלפנים, מצד שמאל מצד ימין.
כשאלבה מצויין, פדרו סביר, וייה טוב, בוסקטס מעולה ואלבס סביר אין משהו שיכול להתמודד עם הקבוצה הזו.
אז נכון שריאל התבנקרה וגנבה משחק- בטוב מ-2 משחקים או במשחק על כל הקופה בארסה היא המועדמת מספר אחת לזכות בצאמפיונס.

יעקב נקש 13 במרץ 2013

אתה אידיוט עיוור זה מה שאתה!!! רק אוהדים של בארסה יכולים להגיד בונקר אחרי שהם מפסידים3-1, איזה בונקר זה אם חטפתם שלוש?

קובי 13 במרץ 2013

אין לך מושג מה אתה מדבר. אתה גם בטח מאלה שאמרו לפני המשחק שלבארסה אין סיכוי ושנגמרה התקופה. בארסה תיקח ובגדול, זאת הקבוצה הכי טובה בכל הזמנים והקבוצה הכי חזקה שלהם ב5 שנים האחרונות שהם הטובות ביותר בהסטוריה של המועדון.

גיל שלי 13 במרץ 2013

אחלה פוסט עמית, (בדיוק הורדתי לקינדל אתמול את הספר), ואכן זכינו לראות גם את מייקל בגדולתו, גם את מראדונה גם את מסי חבל שלא ראיתי את קרויף בזמן אמת (אתה יותר צעיר אבל נדמה לי שגם אתה זכית לראות אותם)

ניצן פלד 13 במרץ 2013

יש את הספר בעברית לקינדל? או שהורדת באנגלית?

גיל שלי 13 במרץ 2013

אנגלית.. הוא כתב את זה במקור באנגלית

moti 13 במרץ 2013

avi shalom , the wright quote from twain is "the reports of my death has been greatly exaggerates" (ha shmuot al moti hayu mugzamot lemadai"). dash. yalla baca

עידן. 13 במרץ 2013

אני אוהד את ברצלונה שנים, עוד מתקופת רונלד קומאן שהיה השחקן האהוד עלי בעולם משום מה.

אבל אני חייב הודות שהעובדה שבמשחק אתמול היו 2000!! אוהדים ישראלים שלפחות חצי מהם מנופפים בדגלי ישראל, ממש מעמידה למבחן את יכולת האהדה שלי לקבוצה.

ניצן פלד 13 במרץ 2013

:)

עמי 13 במרץ 2013

ובטח בטיול לדרום אמריקה גם עשית את המסלול ההפוך והתחברת רק לאוסטרלים

wazza 13 במרץ 2013

מעולה

יעקב נקש 13 במרץ 2013

תבין את הנקודה שהקבוצה הזאת חסרת כל לב ונשמה, אין עוד אצטדיון עם כל כך הרבה תיירים אוהדי הצלחות בעולם…

אוהד בארסה 13 במרץ 2013

העונה רחוקה מלהסתיים אבל אתמול ראינו משהו מבארסה שחיקינו לראות ככל העונה(לפחות אוהדי בארסה) 1.הגנה חכמה (נזכרו אחרי שלושתרבע עונה) 2. דויד וייה בענינים (למרות שכל מי שמבין מהחיים שלו יודע שוייה מנצל הזדמנויות בקצב קרוב לזה של מסי)3. אלבה עושה שימוש במהירות שלו גם להגנה 4.פיקה הרים את עצמו מהקרשים (כנראה לקח הפסקה משאקירה ) 5.צ'אבי נראה בן 18 (בפן הפיזי) מלא אנרגיות וחכם כרגיל 6.בעטות מחוץ לרחבה זה מה שחיכיתי לראות מהם

שי 13 במרץ 2013

ההגנה של בארסה על הפנים, כל השאר די מדויק…

רועי 13 במרץ 2013

נכון שההגנה לא נראית הכי טוב בעולם אבל אם פיקה לא יעשה שטויות עד לסוף העונה ברצלונה יכולה לרוץ ואכן תרוץ חזק בצ'מפיונס.

ולהזכירכם(בייחוד להזכירך לוינטל), שלפני חודש בארסה היתה פייבוריטית לזכיה בליגת האלופות. צירופי מקרים גרמו לכך שכעת אתה חושב אחרת. מה היה קורה אם בחצי גמר הגביע בארסה היתה פוגשת את מלאגה נגיד ולא את ריאל, בליגה מול ריאל הפנדל על אדריאנו היה נשרק(בכל מקרה המשחק התנהל כמו משחק אימון), ובארסה היתה מוציאה 0-0 בחוץ מול מילאן(דבר שדי היה משקף את מהלך המשחק). בארסה עדיין לא היתה פייבוריטית כמו עכשיו? אני חושב שלא היית חושב כך.

בקיצור, מה שאני מנסה להגיד שלפי דעתי אין פייבוריטית לזכייה העונה. הערכה שלי היא שזו יכולה להיות באיירן, ריאל, בארסה, יובה, ואולי אפילו דורטמונד למרות שאני לא באמת מאמין שיקחו. אם יונייטד היו ממשיכים אז גם הם. בכל הנוגע לפ.ס.ז', פורטו וגאלא, אם לא יוגרלו אחת נגד השניה הן יעופו ברבע.

שי 14 במרץ 2013

ותאר לך שבכלל מלאגה תעלה… ;)

אושרי 13 במרץ 2013

מה שבארסה עשו אתמול לא היה ברור מאליו.זה היה משחק הקרבה של להיות או לחדול והשער המוקדם רק עזר, הוא הוריד המון לחץ.ראינו את בארסה נגד אינטר כשהיתה צריכה 2:0 וכבשה את השער הראשון בדקה ה 85 ולא השכילה לעבור שלב.
מסי הוא גאון כדורגל ועושה את הדברים בצורה כזו שנראה שממש קל לו לעשות. בארסה קבוצה ענקית ואשרינו שזכינו לראות את מסי ואת השילוב הלא נתפס עם שאר שחקני הקבוצה הזו (צאבי אינייסטה פויול וחבריהם)
ודבר נוסף מילאן באיירן ברבע גמר

סימנטוב 13 במרץ 2013

נהדר, תודה

מאיר 13 במרץ 2013

ההילולים על צ'אבי מוגזמים מדי, אמש הוא היה בחזקת נפקד בכל הנוגע למשחק ההגנה, עקבתי אחרי הענין.

סימנטוב 13 במרץ 2013

אני מקווה שעמדת כשכתבת את התגובה הזאת! יש שחקנים מפאת כבודם צריך לעמוד כשכותבים עליהם
…סתם (:

ראובן 13 במרץ 2013

הוספתי את רד אאורבך לרשימת המועדפים שלי.

מתי 13 במרץ 2013

אני לא מבין למה זה כלכך מפריע לאנשים מסויימים שיש אנשים רבים שהם אוהבי כדורגל, לא אוהדי כדורגל, שפשוט נמשכים ליופי של הכדורגל שבארסה מציגה, שרמת הכדורגל שלה מטריפה את הדמיון שלהם אז מה לא בסדר שהם ילכו לראות את המשחק בקאמפ נואו. אפילו אם זה 2000 ישראלים. יש להם את הכסף, זה מהנה, אז לא צריך לתייג אותם כאוהדים, הם בסך הכל אוהבים כדורגל. זה הכל. למה זה מרגיז? זה בסך הכל בידור ומי שלא רואה את זה ככה מפסיד ומפספס את היופי האמיתי שהמשחק יכול להציע.

רומןן 13 במרץ 2013

"הכדורגל" של בארסה מתאים בול למי שלא באמת אוהב כדורגל.

יעקב נקש 13 במרץ 2013

אני אוהב אותך…

דן 14 במרץ 2013

גם רומן וגם "יעקב נקש" המרמור שלכם משמח אותי, מגיע לכם להיות ממורמרים שונאי כדורגל שכמותכם

wazza 13 במרץ 2013

מתוך תקנון דה באזר, "מגיב שמשתמש בביטויים: ויסקה, מניטה רמונטדה וכיו"ב מחויב לרשום את תגובותיו בספרדית/קטלונית.

בית"רי 14 במרץ 2013

מעולה!!

רומןן 13 במרץ 2013

בארסה קבוצה פאטתית, מילאן קבוצה בינונית מינוס.
הילדים הגדולים יבואו ברבע הגמר.
אם הרקדניות של ווילנובה עוברות את יובה/באיירן/דורטמונד אני חותךאת ה***.
ממה אתה בדיוק מתלהב? מילאן זאת בדיחה.
אני ממש שמח שבארסה עברה, באמת..
כמה כיף הולך להיות לראות את השחקנים המקצוענים באים ומפרקים את הגמדים המתרוצצים.
השאלה היא רק מי אלה יהיו? אני ממש מקווה שזאת תהיה יובנטוס הענקית, הרקדניות לא יצליחו לבעוט פעם אחת לשער מולם.ג
יאללה שיגיע כבר יום שישי..

אהה וד"ש ממוריניו..

דן 14 במרץ 2013

תתחיל להשחיז את הסכין, זה הולך להיות כואב , אולי תקרא למוהל. בשבילך

זורק מילה 14 במרץ 2013

מה שבטוח לא מקרי זה שלוש ספרדיות ברבע מול אפס אנגליות אבל הליגה הספרדית שכונה,כן?

שי 14 במרץ 2013

אני אחזור על מה שכתבתי כבר מספר לא מבוטל של פעמים:
אנשים מזלזלים בליגה הספרדית שלא בצדק (בעיקר כיוון שכל הקבוצות חוסות בצלן של בארסה וריאל).
בניסוי תיאורטי, קח את 8 הקבוצות הראשונות בספרד ושים אותן בכל ליגה אחרת. בהנחה סבירה, 5 מתוך 8 הראשונות בליגה הפיקטיבית יהיו ספרדיות.

Comments closed