Real Madrid & Barca 23.12.17 Save The Date

בואו לקחת חלק בפאנל הפרשנים של הבלוג לקראת המשחק הגדול!

המשחק מול לקורוניה מאחורינו, לא הרבה לחדש – הם קיוו לנס חנוכה, אנחנו תקענו 4 סופגניות, לסוארז נפסל גול חוקי ומסי ממשיך במשחק משקופים (במלעיל). עכשיו זמן קלאסיקו. לכבוד ההתמודדות הממשמשת ובאה (ביטוי שלגמרי מצדיק קמפיין  ‎#MeToo2) התכנסנו למטבחון החירום לדיון סוער על מנת להבין מה עבר על שתי הקבוצות עד עכשיו, מה צפוי לנו, ובעיקר על מנת לנטרל זמן עד המשחק, אז בואו ננטרל אותו ביחד.

חברי הפאנל:

-בצד ימין (הצד של כוחות האור להזכירכם): קפטן קטלוניה, מגן הכדורגל היפה, שמאלני רק ברגל וחרזן בינוני ביותר –
עבדכם הנאמן / אופיר ממן 
-בצד שמאל: בשחור בלנקו, הדארת ווידר של אוהדי הכדורגל בישראל, קר רוח ונוקב כמו רונאלדו כשהוא שומע את המנון
ליגת האלופות – שימי ספולטר.
-מפריד כוחות מטעם האו"ם, אנגלופיל ואוהד יונייטד שרוף שחוטא במשחקי ברצלונה  – יניב עוז


פרי-קלאסיקו  ראשון לעונת 2017/18 –
יוצאים לדרך:

 








ועכשיו הבמה לפרשנים האמיתיים של הבלוג, אתם: מה אתם מציעים לברצלונה לעשות לקראת המשחק? מה ההימור שלכם? (יחד ננחס את ריאל)

נצחון בטדי
החלון בפתח

121 Comments

simi 19 בדצמבר 2017

היה כיף, מקווה שבארסה תפסיד אבל בתןך תוכי מקווה שריאל לא תרגיש שהיא טובה אחרי המשחק, כדי שפרז לא יחסוך בינואר, וכדי שהקבוצה תתעשת ותוריד את רף הביטחון לקראת הצ'מפיונס.

אוריה 19 בדצמבר 2017

תודה רבה!
פורמט חדש בדה-באזזר, רק בשביל זה היה שווה להחתים אותך :)

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

תודה! הצעתי טרייד במקום קורה/משקוף אבל לא התקבלה הבקשה;)

יניב 19 בדצמבר 2017

היה תענוג לשתף פעולה ולקרוא את מה שיצא מזה!
"לשחק על תיקו"- מה חשבתי לעצמי?! אוי איך שמוריניו עיוות לי את הצורת חשיבה חח.. טוב,נגד ריאל זה הגיוני יותר .
רק להוסיף שבארסה תיהיה חייבת את סוארס במיטבו כי הסגירה על מסי תיהיה קשה והיא צריכה עוד מוציא לפועל… אולי אינייסטה שאוהב לכבוש במשחקים גדולים ויש לו כמה גולים זכורים מהקלסיקו יוכל שוב למלא את התפקיד
והכי חשוב שיהיה לנו משחק מלא שערים!

אייל קורן 19 בדצמבר 2017

מלך!

אייל קורן 19 בדצמבר 2017

תענוג לקרוא יאח!!

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

תודה אחי!

שמעון 19 בדצמבר 2017

בארסה תנצח 2-1

טרנטה 19 בדצמבר 2017

תודה רבה. פורמט מעניין.
את אוהד ריאל הפסקתי לקרוא אחרי הבועה הראשונה בה טען שבארסה בלוף ומנצחת במזל. על זה נאמר שאין הגמל רואה את דבשתו וכו'.
למשחק עצמו – בקלאסיקו אין שום חשיבות למצב בטבלה ולפורמה של הקבוצות ולכן תמיד יהיה מעניין. החסרון של אומטיטי קריטי לצערי ואני מאד מקווה שבארסה לא תחזיק בכדור גבוה ותהיה חשופה למתפרצות של רונאלדו הג'ל.
כמו כן אני מקווה שריאל לא תפתח עם אסנסיו.
משחק בשבת ב 14 זה הכי נורא שיכול להיות! ננסה לנצל זאת לחינוך הנוער…

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

גם אני לא מסכים עם האמירה הזו, אבל בהמשך יש שם כמה אמירות מעניינות, כדאי להמשיך לקרוא. לגבי הצורך להימנע מהסכמה גבוהה – מדויק לגמרי. זה חייב להיות מרכזי מאוד בתכנית המשחק.

דוד 19 בדצמבר 2017

אם בנזמה עולה בהרכב, אין לריאל מדריד שום דרך להבקיע גול. והוא כמובן יעלה, והיא כמובן לא תבקיע.
אז תיקו אפס או 2-0 לברצלונה.

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

דוד אתה כבר חודשיים במסע ניחוסים למשחק הזה ;)

דוד 19 בדצמבר 2017

(-:
אם אתה רוצה את התחזית האמיתית שלי:
לבארסה יש בעיה של רכות מביכה בהגנה. מין שילוב של אפאתיות ושחקנים שלא יודעים לסגור מספיק טוב. טר שטגן הוא זה שבינתיים מונע מהבעיה לעלות על לוח התוצאות.
היות ומדובר במשחק בית של ריאל והתקפות של ריאל צפויות בגלים גלים, ייתכן שהדינמיקה של המשחק תהיה זהה לזו שבארסה נתקלה בה שנה שעברה, במשחק החוץ נגד מנצ'סטר סיטי.
אם ריאל תדע "לשלוט בריבאונד" באיזור הרחבה (כלומר קרוס, מודריץ' וקסמירו בכושר טוב) אז יכול להיות שאפילו בנזמה לא יעזור לבארסה. אז בהחלט יש לוואלוורדה מה לחשוש.
בארסה צריכה ללחוץ את קרוס כדי לשבש את קווי האספקה, ובמקביל לתקוף את מרסלו החלש. לדעתי אסור לכם להתגונן, כי לריאל יש כלים מספיק טובים נגד זה וגם אתם לא עושים את זה טוב.
שורה תחתונה? אני דווקא אופטימי, אבל אהיה יותר אופטימי אם אסנסיו יעלה לשחק.

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

הרכות המביכה נובעת בעיקר מחולשה של פיקה וגם של ראקיטיצ' בחיפוי על המגן שלו. כשאומטיטי היה ההגנה נראתה לא רע בכלל לרוב, הבעיה שהוא איננו.. אסנסיו אכן הוא בדיוק הנשק שיכול להזיק להגנה האיטית של בארסה.

אחד מהעם 19 בדצמבר 2017

אסנסיו הוא השחקן הראשון שמרגש אותי לראות מאז ראול.

טרנטה 19 בדצמבר 2017

העובדה שהגיע לריאל ולא לבארסה בגלל שטות של פריסת תשלומים היא אחד הכשלונות הגדולים ביותר של הנהלת הקבוצה.

אורן השני 19 בדצמבר 2017

תודה, מציע רק להבא להשתמש בפונט הרגיל (עם שם הדובר מודגש נניח) כי קשה לקרוא ככה

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

אורן, קראת מהמחשב או מהפלאפון? מהמחשב נוח ונעים לקרוא, מהפלאפון אכן גיליתי לאחר שהעלתי שקשה לקרוא – אבל זה חד פעמי ומעניין אז בחרתי להשאיר כך.
תודה לך :)

Dr. van nostrand 19 בדצמבר 2017

גם בשביל ג'ורדן לא ראיתי משחק בשבת, בטח לא בשביל התעמולה הזו למען הסינים.
שיילכו 'להתחמש' הקבוצות האלה וה'ליגה' הזו וכל הפייק ניוז סביב זה.
נראה את התקציר- נמחא כף ונמשיך הלאה.

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

גילוי נאות, כל שלושת המתדיינים לא מתכוונים לראות את המשחק בשבת. שימי ואנוכי – מטעמי דת, יניב – מטעמי חברות אמיצה ואיומים בהחרמות משחקי יונייטד. אראה את המשחק מוקלט במוצ"ש. מעבר לכך אין צורך בכל הגרשיים והתיעוב המופגן, זו הליגה (הנהדרת) ואלו הקבוצות ואפשר ליהנות או פשוט לדלג.

Dr. van nostrand 19 בדצמבר 2017

תכל'ס, צודק.
אנחנו כאן ליהנות…
אישית מדלג ברצון רב.
מאחל למי שרואה שייהנה.

ירושלמי 19 בדצמבר 2017

שאלה רצינית רגע.
מי בלם יותר טוב, ורמאלן או מיקי סירושטיין?
3-1 לריאל לצערי.

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

לא שורמאלן בלם גדול, אבל הוא לא רע כמו שהוא פציע (ומכאן הבלבול). בכל מקרה.. התחזית שלך יותר מריאלית (תרתי משמע) לצערי

פרילי 19 בדצמבר 2017

ריאל תבקיע כי למשחקים גדולים הם באים כמו לליגת האלופות, ומסי השנה מדהים,איזה באסה שאני שומר שבת ועוד עובד במוצש.

דוד 19 בדצמבר 2017

אני גם לא אצפה מטעמי שבת..
אני עכשיו חושב לעצמי, למה שלא נעשה שידור חוזר במוצ"ש או ביום ראשון לשומרי השבת או סתם למי שלא מתכנן לצפות בזמן המשחק, והצופים יתחייבו שלא להתעדכן בתוצאה עד שעת השידור.
זה פשוט נראה לי חתיכת בזבוז להכניס חוויה של שעתיים לתוך 5 דקות של כותרת+תקציר..

אופיר ממן 19 בדצמבר 2017

זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות יחד עם חבר (כי זה אכן בזבוז של חוויה) ואם אתה תושב הדרום אתה לחלוטין מוזמן! ואיזה כיף לפגוש פה המון חובבי כדורגל שומרי שבת!

צור שפי 20 בדצמבר 2017

מעניין לקיים איזה דיון על צפיה במשחק בשיהוי. אני לא מסוגל לזה כי מבחינתי משחק שאני יודע שהסתיים והדברים גמורים וחתומים מאבד מטעמו אפילו אם אינני יודע מה התוצאה. הקטע של "זה קורה עכשיו" קריטי.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

תראה, ישנם תחומים רבים (ולאו דווקא קולנוע) בהם אנו מוכנים לעשות 'השעיית הספק' (סיספונד). בזוגיות, בנטילת סיכונים.. בספורט אלמנט המידיות הוא קריטי אבל כשאתה רואה תקציר השמחה / עצב שלך נגזרות באותה המידה להיות בעצימות נמוכה הרבה יותר וזו למעשה המשמעות של ספורט.. לא?

גורם לי לחשוב על הלכה מעניינת שאני מקווה שלא תמצא ביטוי מעשי אצל אפחד מאיתנו – אדם ששומע על מות קרוב מדרגה ראשונה לאחר זמן ממושך נוהג בכל מנהגי האבלות כאילו שמע עליו עכשיו. כלומר נקודת הכובד סובבת את מי שהשמועה פועלת עליו.

צור שפי 20 בדצמבר 2017

רק לוודא שהבנתי – האם ההלכה מורה לאדם לשבת שבעה גם אם קרובו (מדרגה ראשונה) נפטר לפני שנים ורק עכשיו נודע לו? אם כן, האם קיימת איזו הנמקה לזה?

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

לא שנים… בעיקרון זה נקרא 'שמועה קרובה / שמועה רחוקה' וחיוב האבלות ופרטיה משתנה גם בין קרובים מדרגה ראשונה. נניח אצל הורים – קורע כל בגדיו עד הבשר (הכוונה כל השכבות שלובש בעת קבלת השמועה) לעולם, לא משנה לאחר כמה זמן שמע. באח או אחות – אם שמע בתוך 30 יום, מקיים אבלות מלאה, אם שמע לאחר 30 יום אך בתוך שנה – מקיים פרטים מסוימים וכן על זו הדרך.

אני מניח שההיגיון הוא כי המוות רלוונטי כלפיך בעת קבלת השמועה יותר מאשר בעת המוות עצמו.. ועל מנת להעניק לך כלים לעיבוד החוויה הכואבת.

צור שפי 20 בדצמבר 2017

תודה אופיר.

דוד 20 בדצמבר 2017

יש את שלב ההתפחות ויש את שלב ההבנה, שזהו זה, זו התוצאה.
זה לא כל כך דומה להלכות אבלות כי ההבנה ש"הוא איננו" היא נצחית. בכדורגל תמיד יש משחק הבא, עונה הבאה, והחשיבות של לחוות את הרגע הזה כי הוא לא יחזור על עצמו היא הרבה יותר גדולה.

דוד 19 בדצמבר 2017

בטעות שירשרתי לתגובה שלך.. עמך הסליחה

במבי 19 בדצמבר 2017

מצטער על הניטפוק, אבל ״סופר קלאסיקו״ זה בין בוקה לריבר. בספרד משחקים ״אל קלאסיקו״, בגרמניה ״דר קלאסיקר״ֿֿ, בצרפת ״לה קלאסיק״ וכו׳. לכל התמודדות גדולה יש שם, אם זה ״הדרבי הנצחי״ ביוון או ״הדרבי דלה מדונינה״ במילאנו. להתמודדות בין בוקה לריבר יש שם ששמור רק לה אז בחייאת תשתדלו לכבד את זה

צור שפי 19 בדצמבר 2017

+1 במבי. ״סופר קלאסיקו״ זה תוצא הפמפום, הניפוח והאינדוקטרינציה של ערוץ הספורט.
וחוץ מזה, כאוהד אתלטיקו אחכה בחריקת שיניים לניצחון של מדריד למרות שגם תיקו טוב.
ועוד חוץ מזה, לא אצפה במשחק מחמת שהות במטוס.

אופיר מ 19 בדצמבר 2017

לפי התגובות פה הרייטינג הולך להיות ברצפה

matipool 20 בדצמבר 2017

+2, במבי וצור.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

במבי בעיקר (וגם צור ומתי) אוקיי… אתם יודעים, יש אין ספור מטבעות לשון שמקורן בטעות והשתרשו בשפה וגם בשימוש פה בדה באזר: "כל מילה בסלע" , "צדיק באמונתו יחיה" וכו'. לכן, מכיוון שהמשחק הזה שגור בפי הישראלים כסופר קלאסיקו אני לא מבטיח שאשתמש במונח 'אל קלאסיקו', אשתדל לנסות, אבל באופן כללי אחרוג ממנהגי המפרגן ואגיד שהטון המלא בפתוס של 'תשתדלו לכבד את זה' די מגוחך.

במבי 20 בדצמבר 2017

צדיק באמונתו יחיה זה דווקא המקורי (לעומת השיבוש ״איש באמונתו יחיה״), אם כי המשמעות המקורית לא דומה לא לשיבוש ולא לפירוש הפשטני של המשפט. זה שהמשחק הזה שגור בפי ישראלים כ״סופר קלאסיקו״ רק מציב עוד מראה מול הרדידות והפרובינציאליות של התרבות הישראלית, ובפרט תרבות הספורט, ואני חושב שאני קורא (די באובססיביות!) בדה-באזר בדיוק כדי לא להצטרך להתעסק עם כתיבה של וואן.

כשאתה קורא לברסה-ריאל ״סופר קלאסיקו״ אתה מבטל את אחת היריבויות הגדולות אי פעם בהיסטוריה, ותיקה לא פחות מהקלאסיקו המקורי, וכזאת שאם כבר מדברים גבתה הרבה יותר קרבנות בדם… כן, לדעתי זה משהו שצריך לכבד. מלא בפאתוס או לא

אופיר מ 20 בדצמבר 2017

לא מתכוון לכבד גישה כזו. (לא) מצטער.

נבות 20 בדצמבר 2017

נכון מאוד, ובמקסיקו זה el super clasico (אמריקה נגד גוודלחרה), וזה כבר מאוד מבלבל.

יוני 22 בדצמבר 2017

איך הייתם מתרגמים את הסופר הקלאסיקו הישראלי? ומה הוא? לדעתי מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה.
״הדרבי הגדול״ תופס רק למכבי-הפועל שמה לעשות כבר לא רלוונטי כ״סופר קלאסיקו״ 5 שנים בערך.
יש בכלל מילה בעברית לקלאסי?

טרנטה 19 בדצמבר 2017

שאלה: איזה שחקן של ריאל היית רוצה לראות אצלנו?

אופיר מ 19 בדצמבר 2017

התשובה המתבקשת היא איסקו לא? אז לא – אף פעם לא אהבתי את ההתעסקות המיותרת שלו בכדור.. קרבחל נהיה מגן מדהים – כניראה אותו

דיזידין 20 בדצמבר 2017

רק מרסלו, אבל לפני שלוש שנים

טרנטה 20 בדצמבר 2017

חוץ מאסנסניו ואיסקו המעולים אני חושב שקרוס היה משדרג אותנו.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

חשבתי גם על קרוס שהוא קשר נהדר, אבל משהו במשחק שלא נעים לעין כמו מה שהורגלנו מברצלונה, אבל כניראה בעת הזו זה באמת יהיר מצידי הוא יכל לשדרג אותנו מאוד.

שי 21 בדצמבר 2017

לא רק שהיה משדרג, במקור הוא רצה לברסה למיטב ידיעתי. לא שראקיטיץ' היה תחליף רע, בזמנו.

ק. 20 בדצמבר 2017

מודריץ'. קרוס. קראבחל. איסקו לעידן פוסט אינייסטה. סה טו

בארי ברודי 20 בדצמבר 2017

פיהוק גדול

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

ברור, תראה באיזה שעה אתה גולש!

BRT 20 בדצמבר 2017

חחח אהבתי

רומן 20 בדצמבר 2017

אופיר, כמנהגי מאז התחלתי לקרוא את הטורים שלך (אם מתאפשר) אני צופה בברצלונה. מעניין אותי לדעת מה אתה אומר על המשחק מול לה קורוניה? על הקצב? על התחרותיות? נשבע לך שיום לפני זה במשחק שלנו בדשא בקיבוץ היה יותר קצב ויותר תשוקה. שחקני לה קורוניה(אני מבטא נכון את שם הקבוצה המוזרה הזאת?) פשוט הלכו 90 דקות על המגרש, שחקני ברסה הלכו גם 90 דקות, הם פשוט פי 1000 יותר טובים. אני תוהה אם הם היו צריכים להתקלח בסוף. ולגבי הקלאסיקו 3-0 לריאל קל, תרשום.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

שמע רומן, אני חושב שלפי הסיכום שלי בפתיחה אתה יודע שאני מסכים איתך :) אבל כמי שרואה ליגה אנגלית שנינו יודעים שגם לסיטי / ליברפול / ארסנל ואם לא מוריניו אז גם ליונייטד יש לעיתים משחקים קלים מאוד מול הקטנות. לה קורוניה קבוצת תחתית ומאוד חלשה העונה, בארסה מתכוננת לקלאסיקו… המשחק בספרד מתבסס יותר על יכולות טכניות ובאנגליה על פיזיות, אבל ראיתי לא מעט משחקים בין אנגליות לספרדיות (ואל תשכח גם את הנבחרות) כדי לראות שהספרדים פיזיים מאוד שצריך.

לגבי הניבוי שלך לתוצאה – אם ברצלונה לא תעשה את מה שהומלץ לה בפוסט ותשחק הגנה גבוהה, ומצד שני ריאל תגן נכון על מסי (פשוט כי הוא יוצר הכל עכשיו) זה בהחלט ייתכן. מצד שני אני מאמין שוולורדה מאמן טקטי מעולה.

רומן 20 בדצמבר 2017

אין בעיה שיהיה קל, אבל רבאק שיהיה משחק לפחות. הם לא ניסו. הם פשוט באו לטיול. הכל בהליכה.
אהה ואין לי באמת חכמה להוסיף לדיון, סתם הדלקתי אותך עם ה 3-0. את ריאל לא ראיתי בכלל (את ברסה בזכותך לא מעט) .
אבל האמת שאני קצת מתרגש כי לא יוצא לי הרבה לראות את לוקה מודריץ' שהוא בעיניי הקשר הגדול ביותר בעולם (מאז ברקוביץ') יחד עם פוגבה. כמה חבל שהוא עזב את טוטנהאם ומכלה את זמנו בליגה עם 4 משחקים בשנה.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

רומן אני מת עליך :) יש משחקים קלים בליגה הספרדית, לא מכחיש, אבל יש הרבה משחקים קשים. ריאל, זוכת הצ'מפיונס פעמיים ברצף, הפסידה הסיבוב *נקודות בית* נגד שתי קבוצות תחתית (ונגד קבוצת צמרת)
מודריץ' מדהים ומה שיפה שבניגוד לנהוג כלפי שחקנים בעמדה שלו הוא באמת מקבל את כל הקרדיט על היכולות שלו.

רומן 20 בדצמבר 2017

אתם זכיתם באח הפחות מוצלח וגם הוא חתיכת שחקן. אני אישית מת על כל השחקנים בסטייל הזה, עד היום לא הבנתי למה ליורפול שיחררה את ג'ו אלן לדוגמא. רק אנשים שלא משחקים כדורגל לא נותנים קרדיט לשחקני קישור אמצע, בעיניי זה השחקנים ההכי חשובים. לצרך העניין אצלנו בשישי אני דבר ראשון בודק אם הקשר האחורי הגרזן שלנו הגיע היום, אם כן אני רגוע.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

כמוני כמוך.. בשנה שעברה עם מסי ניימאר וסוארז לא עשינו כלום כי הקישור מסיבות שונות היה חלש ולא תפקד (אינייסטה היה פצוע לא מעט ורקיטיצ' בעונה גרועה. בשיאו הוא היה אדיר בעיני)
אנחנו משחקים חמש על חמש ואתה רואה איך אלו שבוחרים חמישה חלוצים מעולים נופלים בזה שאין מי שיהרוס התקפות באמצע ויבנה את המשחק.

צור שפי 20 בדצמבר 2017

לשאלתך רומן על אופן ביטוי (או כתיבת) השם הנה קצת מידע רקע – קודם כל כן, זה לה קורוניה, כמו שכתבת. זו עיר חוף חביבה בחבל גאליסיה שבצפון מערב ספרד, שבו נמצאת גם ויגו (ע"ע סלטה).
אני מניח ששאלתך נובעת מכך שבתעתיק לועזי שם העיר (והקבוצה) נראה יותר כמו "לה קורונהה". זה בגלל שהתעתיק איננו בספרדית אלא בשפה הגאז'גית, אחת מארבע השפות הרישמיות בספרד (יחד עם ספרדית, קטאלאנית ובאסקית). שלוש הראשונות די דומות והבאסקית לא דומה לכלום. את הגאז'גית ניתן לתאר בהכללה מסויימת כערבוב בין ספרדית לפורטוגלית (פורטוגל גובלת בחבל גאליסיה מדרום) ומשם גם התעתיק הזה.
עוד כמה דברים מעניינים ביחס לחבל גאליסיה: יש קשרים היסטוריים שהולכים מאות שנים אחורה בין החבל ובין התרבות הקלטית שכיום מזוהה בעיקר עם אירלנד ומכאן גם השם סלטה וגם צבע התכלת של מדי הקבוצה. גם הנופים בחבל מזכירים קצת את אירלנד – הרבה ירוק, צוקים דרמטיים שנופלים אל תוך האוקיינוס – מאוד יפה ומומלץ. בירת החבל היא סנטיאגו דה-קומפוסטלה שהקתדרלה שלה היא מרכז עולמי חשוב לבני הדת הנוצרית-קתולית שמקיימים אליה מסעות צליינות מכל רחבי העולם. ה"קמינו דה סנטיאגו" (דרך סנטיאגו) הוא נתיב, או למען הדיוק שם קיבוצי לכמה נתיבים לצליינים ועולי רגל לעיר. וגם – גאליסיה נחשבת לבית גידול של פוליטיקאים ספרדים. ראש ממשלת ספרד הנוכחי מריאנו ראחוי הוא יליד גאליסיה וכמוהו, להבדיל, היה גם הגנרל פרנקו. צריך להזכיר לסיום שלה קורוניה היתה אלופת ספרד בעונת 1999-2000 אבל זה היה בעידן שלפני הקניבליזציה בכדורגל העולמי.

no propaganda 20 בדצמבר 2017

תודה!
איזה כיף שיש דה באזר :)

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

לגזור ולשמור! מהיכן כל הידע הזה?

דוד 20 בדצמבר 2017

ספרד היא מדינה ענקית בגודל שלה, עם חבלי ארץ שונים כל כך זה מזה, כל אחד עם המטען ההיסטורי והתרבותי שלו. מי שנוסע לברצלונה או למדריד, מפספס לדעתי את ספרד (למרות שחלק גדול של האוכלוסייה מרוכז שם).

טרנטה 20 בדצמבר 2017

מה אתה עונה לטרול הזה בכלל? משחק אותה מבין כדורגל ופתאום לא מכיר את לה קורוניה. אותה אחת שזכתה באליפות ב 99/00 ודפקה את אחד המהפכים הכי גדולים אי פעם בליגת האלופות על הראש של מילאן הגדולה ברבע הגמר.

אמיתי 20 בדצמבר 2017

השכלתי צור. מגניב

רומן 20 בדצמבר 2017

טרנטה יא ילד, תפתח חוש הומור.
אם חשבת שאני באמת לא מכיר את לה קורוניה אתה כנראה באמת בוק… או שאולי לא הבהרתי מספיק ברור את הנקודה שבאתי לזלזל ב"דמוי קבוצה" הזאת.
אני באמת משתדל לעבוד על היכולות הספרותית שלי.

צור שפי 20 בדצמבר 2017

אופיר – חייתי בספרד כמה שנים.
דוד – אתה צודק לגמרי. ספרד היא ממש לא רק מדריד וברצלונה. מכיוון שאני מעדיף מקומות קרירים על פני חמים גאליסיה או קנטבריה שכנתה (שבירתה סנטנדר) עדיפות מבחינתי על פני אנדלוסיה (שכבודה הרב במקומו מונח). פעם אפילו שיחקתי עם הרעיון לקנות דירה קטנה בספרד כדי להעביר בה את הקיץ לאחר הפרישה ובגלל מזג האוויר התמקדתי בלה קורוניה (אחרי המשבר הכלכלי של 2008 היה בספרד המון הצע זול של דירות וגם היום הרבה יותר זול לגור בלה קורוניה מאשר, נגיד, בנתניה או חולון). בינתיים ירדתי מהרעיון אבל אולי אחזור אליו פעם.
ולמודים – תודה.

BRT 20 בדצמבר 2017

תודה צור !

אלעד כץ 20 בדצמבר 2017

צור, סבתא שלי תבדל"א, בת 86, נוסעת כל קיץ לויגו כדי לברוח מהקיץ הישראלי (שוכרת לא קנתה דירה) אני מקווה להצטרף אליה באחד הקיצים הקרובים.

צור שפי 21 בדצמבר 2017

אלעד, עד 120 בבריאות טובה לסבתך. אין לי ספק שקיץ בוויגו יתרום להשגת היעד הזה…

אולג נדודה 23 בדצמבר 2017

לקראת שנת 2000 הייתה ללה קורוניה קבוצה סבבה לגמריי כמדומני היה שם את ריבאלדו,ויקטור,רוי מקאי…אפיל סלבישהו גו'קנוביץ ממכבי שיחק שם אז.

היו זמנים,שגם ואלנסיה הייתה הצמרת, השנה יש קאמבק

ואמוס

no propaganda 20 בדצמבר 2017

בלי קשר למשחק הספציפי הזה, בךיגה הספרדית יש בעיה באיכות הצילום. איכשהו בפרמיירליג מצלמים בצורה שהכל נראה מהיר מאוד ובספרד עדיין תקועים 10 שנים אחורה.

אם אתה זוכר את המשחק של ריאל מול הסיטי בחצי גמר ליגת האלופות לפני שנתיים, אז שם פתאום ראו של הסיטי משחקים משמעותית יותר לאט מריאל אף על פי שאם היית רואה משחקים שלהם מהליגה, זה נראה הפוך.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

אני לא חושב שזו איכות הצילום, אלא מרחק הצילום (הרי מהירות היא בעצם קצב תנועה במרחב). באנגליה מצלמים מקרוב ונמוך יחסית ובספרד התמונה מספקת הצצה 'אסטרטגית' למשחק יותר מאשר טקטית. אני מאוד אוהב את זה ככה.

no propaganda 20 בדצמבר 2017

יהיה מעניין.
על הנייר, ריאל משמעותית יותר טובה, ודאי כשבארסה בלי אומטיטי ובהנחה שהטקטיקה תהיה דומה למה שראינו מול יובה במחצית השניה בגמר, בארסה ובמיוחד מסי לא רואים את הכדור וזה ניצחון קל לריאל.
אחרי שאמרנו את כל זה, ריאל נראית זוועה ובכלל לא בטוח שתוכל להביא את היכלות שלה לידי ביטוי הפעם ובארסה נותנת עונה טובה, ושחקנים שחלקם לא כל כך טובים משחקים ברמת שיא.

יש איזו מחשבה על 0:0, בהנחה שמודרץ, קרוס ובנזמה יעשו את שלהם אבל אני אלך על 3:2 לריאל בשביל הכיף.

טרנטה 20 בדצמבר 2017

הנחת היסוד שלך רחוקה מלהיות נכונה. ה11 הפותחים של ברצלונה טובים יותר מאלה של מדריד (ולדעתי בפער לא קטן).
אם תעבור עמדה עמדה תגלה שלברצלונה עדיפות כמעט בכל אחת. היתרון היחיד של ריאל הוא עומק הסגל (אלמנט חשוב מאד כמובן).

אמיתי 20 בדצמבר 2017

בייחוד יתרון בעמדת השוער ובעמדת המסי

no propaganda 20 בדצמבר 2017

לברצלונה יש ייתרון גדול רק מסוארז מול בנזמה, בכל שאר העמדות או שלריאל יש ייתרון משמעותי מאוד: קרוס, מודריץ. מרסלו, קרבאחאל או שיש שוויון\ייתרון קל לאחד הצדדים.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

מרסלו הוא לעולם לא יתרון על אלבה שהוא תוקף לא פחות טוב ומגן הרבה יותר טוב. קרוס – בוסקטס אני לוקח את בוסקטס בכל יום נתון. מסי הוא מסי ואינייסטה שזכה להמון מנוחה הוא אינייסטה. חוץ מזה ההגנה של ריאל אכן יותר טובה בהיעדרו של אומטיטי…

רומן 20 בדצמבר 2017

בוסקטס לפני קרוס? נו באמת אופיר.. מצד שני מה אפשר לצפות מחובב פיפי קקה.
הניידות של בוסקטס מזכירה את הניידות של אשתי כשהיא בהריון. בחיים לא ראיתי אותו נותן סוויץ'( כדור מצד לצד). ומה לגבי בעיטה מחוץ ל16? בוסקטס טוב רק לברסה, תפור לצרכים שלה.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

בוסקטס זה השחקן האחד שפפ אמר עליו "מסי הכי טוב בעולם אבל בוסקטס הכי טוב בברצלונה". יש לו השפעה דרסטית על אחוזי החזקת הכדור והתיקולים המוצלחים…
להגיד שהגאון הזה שהכינוי שלו 'התמנון מבדאיה' משקף היטב את היכולת שלו להגיע ראשון לכדור, לזרוק שחקנים ולשחרר לחץ בניווט מדהים של המשחק לא טוב בכדורגל נובע או מחוסר הבנה מכדורגל או פשוט כי… לא ראית אותו – לזכותך יאמר שזו בטח האפשרות השנייה…

טרנטה 20 בדצמבר 2017

תגיד – יש מצב ששיחקת במדינת הכדורגל? עם קבוצת זניט?

רומן 20 בדצמבר 2017

לא זכור לי דבר כזה, טרנטה

טרנטה 20 בדצמבר 2017

סתם פתאום קפץ לי לראש בחור (די נחמד אגב) שעונה לשם רומן, למד בטכניון ושיחק כחלוץ.

רומן 20 בדצמבר 2017

טוב נו זה אני :-).
זה היה תקופת כדורגל שחורה אצלי, חזרתי אחרי איזה שנה שלא נגעתי בכדור בעקבות הולדת ילד וכאלה והייתי ממש חלוד.
* הוכחה: שיחק שם בחור בשם אלעה שאהין ששיחקתי איתו בטכניון, שזה השחקן קטרגל ההכי טוב שראיתי בחיים

טרנטה 20 בדצמבר 2017

בואנה שמע אם ילדת ילד אז אתה משהו מיוחד! בדרך כלל נשים עושות את זה :)
אז גם שיחקת בקבוצת אולמן עם שייקה ויפתח האגדיים (בטוח מהשחקנים הטובים ששיחקתי איתם).
דרך אגב – אנחנו הפסקנו לשחק בכלל במדינה בגלל זניט. קבוצה מצויינת (מישה, פורטנוי ועוד) אבל היה סיוט לשחק נגדם (ולא כי מפסידים בדרך כלל. דווקא היו לנו כמה נצחונות יפים עליהם). הם לא הבינו שלא מדובר בליגה ב' אלא על אנשים שבאים להינות ולא להפצע. אחד החברה שלנו אושפז פעם בגללם והפעם היחידה שפוצץ משחק שלנו היתה נגדם. בסוף הקבוצה שלי דרשה ממני לא להירשם לטורנירים שזניט משחקת בהם וזה היה תחילת הסוף שלנו.

רומן 20 בדצמבר 2017

בקבוצת אולמן לא שיחקתי. אם אתה מתכוון ליפתח גלעד (האגדי) אז יצא לי לשחק איתו שנה בנבחרת הטכניון, אני הייתי שנה ראשונה והוא בדיוק סיים.
שחקן עם היחס תועלת/טכניקה הכי גבוה בעולם.

טרנטה 20 בדצמבר 2017

לגמרי!
יש מצב שיפתח האגדי מחלטר בתור טנק מרכבה בשעות הפנאי שלו.

רומן 20 בדצמבר 2017

איזה קטעים, סחטיין עליך על הקישור..
אגב יפתח, למדתי ממנו המון על כדורגל בשנה ששיחקתי איתו, שינה לי הרבה את התפיסה מ "למה לעזאזל הוא פותח בהרכב הנגר הזה" ל "אין לנו קבוצה בלעדיו, כולנו נתחלף אלף פעם רק שהוא לא ילך"

אופיר מ 20 בדצמבר 2017

לידיעה: על שידוך נהוג לקבל 5 אלף מכל צד

טרנטה 20 בדצמבר 2017

מאחורי כל טרול יש גם בנאדם!
:)

רומן 20 בדצמבר 2017

נו יופי

אדם 20 בדצמבר 2017

הפעם האחרונה שקרעתי את הצולבת הייתה נגד זניט, אבל זה כבר באמת ישן :(

טרנטה 20 בדצמבר 2017

לא סתם הכינוי טרנטה…
אדם – אתה מגלבוע?

אדם 21 בדצמבר 2017

לא מהגלבוע אבל משחק איתם מידי פעם. המשחק נגד זניט שדיברתי עליו באמת היה עם הגלבוע.

זה משנה 20 בדצמבר 2017

חבל שהשתמשת בתצלום מסך ולא בסימולטור טקסטואלי כלשהו. מאוד לא נגיש.
להבא ממליץ להשתמש בכלים שמדמים שיחה כזו, כמו למשל זה שפלייבאז מציעים:
https://www.playbuzz.com/Create?pb_event_type=action&pb_event_pageActionType=tagspage&pb_event_pageActionLabel=createarticle&pb_event_pageActionName=middlecta

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

מעולה תודה רבה! אכן לא תיארתי שמהפלאפון זה יהיה לא נגיש, ונוכחתי רק לאחר העלאת הבלוג. בכל אופן, מהמחשב זה דווקא נראה מעולה.

זה משנה 20 בדצמבר 2017

זה לא עומד בכללי הנגישות כיום לאתרי אינטרנט. בקצרה, לכתוב טקסט על תמונה זה ביג נו נו. פוגם ביכולת של כבדי ראייה ועיוורים לגלוש באמצעות מקריאי טקסט.

אופיר ממן 20 בדצמבר 2017

אוקיי, השכלתי מאוד ולקחתי לתשומת ליבי. תודה רבה

זה משנה 20 בדצמבר 2017

בשמחה

אסף the kop 20 בדצמבר 2017

באותה העת אצפה באברטון חוטפת בראש מצ'לסי.

אופיר מ 20 בדצמבר 2017

או שמא להפך…

Kirma der faux 21 בדצמבר 2017

אני לא חושב שאברטון יצפו באסף באותה שעה

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

בחור כלבבי!

רומן 21 בדצמבר 2017

אופיר, אתה מבין אבל שהקלאסיקו זה בעיקר ארוע חברתי נכון? המשחק הגדול של הסופש זה כמובן ארסנל נגד ליברפול . מתנה משמים, ככה אחרי הכדורגל של שישי בצהריים(שישי זה מגרש גדול 11 על 11) אתה בא הביתה, על האש, קידוש ואז עוד כאקסייט מהמשחק מקבל כזאת מתנה. בטח יגמר איזה 5-3 לליורפול

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

אני בעיקר לא מבין למה כלכך חשוב לך להצהיר שדעתך היא הדעה הנכונה והשלטת ומה שניראה לך הכי גדול הוא באמת הכי גדול. אז אם משחק נחמד של קבוצות 4-5 באנגליה הוא הגדול בעיניך, תפדל אבל כמה אפשר לאכול את הראש על זה בפוסט של בארסה

רומן 21 בדצמבר 2017

חח תאכלס צודק. סליחה

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

ציפיתי שתיכנס בי קצת, מה קרה לרומן המוכר והטוב? ;) אתה תראה את הקלאסיקו או לא?

אדם 21 בדצמבר 2017

בתכלס אופיר הוא היה צריך להיכנס בך כי זה בדיוק מה שהעולם עשה מהמפגש הזה וכל מי שחושב אחרת הוא מוקצה. מעניין מה יקרה כשמסי ורונאלדו יפרשו.

רומן 21 בדצמבר 2017

בטח שאני אראה.. לא חושב שאי פעם פספסתי קלאסיקו.
מאז שטרנטה חשף את הזהות שלי אני מרגיש מחויב להתנהג בהתאם :-).

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

לא אדם, הוא לא. שים לב מה כתבתי – כתבתי שכל אחד ודעתו, תפדל. אבל כמו שבבלוג ליגה אנגלית לא חופרים על הקלסיקו אז להיפך. לפחות 3-4 תגובות בבלוג שלי, כמעט כל בלוג, עוסקות בכך שהליגה בלוף ובלוג על ברצלונה הוא משעמם – יודע מה, זה טרחני. אם העולם עשה מהמפגש הזה מה שהוא, העולם כניראה יודע משהו. מן הסתם דברים ישתנו אחרי שענקים יפרשו וזה בסדר, זו דרכו של עולם.

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

כמובן שבהודעה האחרונה על התגובות המטרילות לא התייחסתי לרומן שהוא אחד המגיבים האהובים עלי :)

רומן 21 בדצמבר 2017

אני איתך בזה אופיר, הקלאסיקו הוא משחק ענק בלי ספק, אחד הגדולים שיש בעולם. ולגבי זה שתמיד מדברים איתך פה על הפרמייר ליג, זה לדעתי בעיקר כי אנשים ממש נהנים מהכתיבה שלך, אבל אין להם(לי) באמת מושג מה קורה בספרד, אז מנסים להטות את הדיון למשהו שמכירים.
במילים אחרות.. תכתוב גם בלוג על האי פי אל!!!

אדם 21 בדצמבר 2017

קודם כל אני לא מסכים עם הטענה שהעולם יודע משהו. זה נכון לבלוקבאסטרים בקולנוע, מוסיקה פופולארית כל דבר בעצם, גם כדורגל.
אני מסכים איתך שזה טרחני ולא חושב (בתקווה שלא עשיתי) שהייתי מגיב משהו כזה. אני פשוט התייחסתי על החצי הראשון של התגובה שלך. זה גם מה שיצר אנטגוניזם כלפי המשחק הזה.
זו הסיבה המרכזית שאני לא אעשה הכל לראות אותו, אין לי איך לבחור צד וספורט בלי לבחור צד זה לא אותו דבר.

אמיתי 21 בדצמבר 2017

וואלה צודק אופיר. זה טרחני.. כמו שאוהדי יונייטד יגיבו בפוסטים של הקבוצה ההיא

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

אדם –
לגבי חכמת ההמונים, אני חצוי. מצד אחד בהחלט יש בזה משהו, מצד שני אני לא רוצה לוותר על אלמנט הבחירה והאינדבידואל שלי רק כי כולם.
א ב ל – לשלול משהו רק כי כולם אוהבים זה בדיוק הצד השני של המטבע כשחושבים על זה (והמון אנשים עושים את זה)…
המבחן שלי – אני פשוט טועם ובודק ומחליט לבד אם זה נכון בשבילי או לא, לא מקבל ולא מבטל את דעת ההמון מבלי שיהיה לי מושג.
לגבי הקלאסיקו – הוא סיפק כמה מפגשים אלמותיים בין הקבוצות הכי טובות בעולם ביי פאר בעשור האחרון. בהחלט יש סיבה לכך שהוא נחשב למשחק הגדול בעולם בעשור הזה.

אדם 21 בדצמבר 2017

לא אמרתי לא לאהוב בגלל שכולם אוהבים – אמרתי לא לאהוב בגלל שכולם אומרים שאני צריך לאהוב ואם אני לא אוהב אני לא מבין כלום, זה ממש לא אותו הדבר.
אני גם לרגע לא טענתי שלא היו שם משחקים גדולים רק אמרתי שנוצר אצלי אנטגוניזם כל כך גדול כלפי שתי הקבוצות שכאשר הן נפגשות ביניהן בלה ליגה אני לא מסוגל כבר לבחור צד ומכך ההנאה שלי מהמפגש הזה נפגעה משמעותית.

אופיר ממן 21 בדצמבר 2017

כשמתייחסים לעניין סובייקטיבי כמו אהבה אין שום משמעות לדעת אותו אחר שאומר לך 'אם אתה לא אוהב אתה לא מבין כלום'.. דפדף אותם.

אמנון א.ק.א. טרנטה 21 בדצמבר 2017

אם כבר כולם נחשפו :)
לקלאסיקו בעיני תמיד יהיה ייחוד. מדובר (כמעט) תמיד בשתיים מהקבוצות הטובות בעולם, עם שחקנים מהטובים בעולם שמשחקים במשחק שמשודר בכל העולם והרבה גאוה ויוקרה מונחות על הכף ככה שלעולם לא יהיה זה רק משחק על 3 נקודות בליגה. היסטוריה ארוכה של משחקים אדירים, חמישיות, הטניס, מסי בשנה שעברה…תמיד יש למה לצפות. אז כשיש רמה גבוהה ותשוקה אדירה זה קצת דבילי מצד מי שרואה בעצמו חובב כדורגל להצהיר מראש שאין מה לראות אם אתה לא אוהד של אחת מהשתיים או שלא יראה כי כולם רואים.
ברור שכל אחד וטעמו. אני בהחלט מבין מי שארסנל – ליברפול עושה לו את זה יותר. ובאופן אישי – אם יסתדר לי אז אשב ואראה בכיף או אפילו יבוא יום שאחליט שחסר לי ברזומה ביקור באנפילד ואז אקח את עצמי ואטוס לשם.
היופי הוא שלא צריך היום לבחור. אפשר גם וגם. להנות מהקצב והתשוקה באנפילד ומהטכניקה בברנבאו (או כל קלישאה מצחיקה אחרת. הרי ארסנל וליברפול קבוצות טכניות וטקטיות ברמה הגבוהה ביותר, ריאל ובארסה לא בדיוק קבוצות מסכנות ברמת המהירות והפיזיות).

דוד 21 בדצמבר 2017

המשמעות האמיתית של הקלאסיקו, לדעתי, זה שאחרי הכל מדובר ב-2 קבוצות מתוך ה-4 הטובות בעולם, שמתמודדות באותה הליגה על אותן התארים. ותאהבו את זה או לא, בשורותיהן משחקים 2 השחקנים הכי טובים בעשרות השנים האחרונות (על מסי יש שיאמרו משחר ההיסטוריה). ותוסיפו לזה את המטען והעויינות ההדדית בין המועדונים.
אם פס"ז ומנצ'סטר סיטי ישחקו באותה הליגה ויישאו את אותו מטען אישי והיסטורי, היינו רואים כאן חפירות לא פחות גדולות.
רבאק, זו ריאל מדריד, אלופת ספרד, אירופה והעולם, נגד הקבוצה והשחקן ששינו את הדרך בה אנשים חושבים על כדורגל (וכן, בארסה הפכה את ריאל לקבוצה טובה יותר, ואפילו את מוריניו אם תרצו- למאמן טוב יותר).
כך לדעתי, הניצחון של מוריניו 2-1 בקאמפ נואו במשחק האליפות של 2011 נגד בארסה בשיא הכושר, הוא אחד המופעים הטקטיים הכי גדולים של מאמן אי פעם.

רומן 21 בדצמבר 2017

לענייננו הקלאסיקו זה באמת אחד מהמשחקים הגדולים בשנה ברמת המועדונים. ראש בראש 2 קבוצות ענקיות עם המון תשוקה.
מקווה ל יותר כדורגל ופחות בכי והצגות

דן ברקאי 22 בדצמבר 2017

אסף, אשמח ליצור אתך קשר, בנוגע לצפייה שאיר השבת, כאחד השומר שבת.

תודה!

דן ברקאי 22 בדצמבר 2017

אופיר כמובן. שגגת מקלדת…

Comments closed