עוד ערב קר בהיסטוריה* של ברצלונה

*בהיסטוריה של הפסדים 0-3 על אדמת איטליה כמובן

העניין עם ברצלונה, שהיא צריכה להיות הקבוצה הטובה בעולם כדי לזכות בליגת האלופות. היא מעולם לא זכתה בדמבו בלי להיות הקבוצה הטובה (בפער) ביבשת. אין לה המנטליות והקשיחות של קבוצה שתהפוך להיות ראויה למרות שהיא בעצם לא. ברצלונה היום רחוקה מלהיות הקבוצה הטובה בעולם, וזהו.

**

וקצת יותר:
לא כתבתי על ברצלונה במשחקים האחרונים. הרגשתי שהמומנטום אובד, שאין חדש על הדשא ואין לי מה לחדש בבלוג.  וולוורדה התקבע על ה 4-4-2 שהצליח לו כלכך בלית ברירה למרות שקיבל בחזרה את דמבלה המשתפר.  הוא גם ויתר כמעט על כל שחקני הספסל שלו, גם כשהליגה נסגרה כמעט סופית. במשחק היום אין שחקן אחד שניתן לומר עליו שהיה אפילו בינוני, ואם הרכב מעולה (או לפחות טוב מאוד) נראה כולו כלכך כבד, כלכך פצוע ועייף, כלכך לא מסוגל, וולוורדה צריך לבוא בטענות רק לעצמו.
ברצלונה באיזה מקום בגדה בערכים שלה כשבחרה בו, ואני מודה – גם חלקנו כאוהדים בגדנו בערכים שכלכך התיימרנו להתגאות בהם בשנים האחרונות. היה נוח ונעים להתכסות בתוצאות אחרי שנה מאכזבת וקיץ מבהיל.

אם כבר מוותרים על החזקת הכדור, לא ברור למה לא לפתוח עם שחקנים פיזיים (פאוליניו, גומש) שיכולים להתמודד במאבקים עם הגלדיאטורים של רומא. אם כבר משחקים על מתפרצות, לא ברור למה להתיש את סוארז במקום לרווח את המשחק עם דמבלה בצד ימין. וולוורדה ניסה לעשות מוריניו של הזמנים הטובים, יצא לו מוריניו של סביליה. טוב נו, הוא לפחות עוד יקבל הזדמנות לתקן מולם בגמר הגביע.

לפעמים מדהים לראות את המשקולות שיש על כתפיים של בעל אחריות. 'מה, הוא לא רואה מה שכולנו רואים?' הוא רואה, אבל פוחד לגעת. (אצל פפ למשל זו הבעיה ההפוכה של פרפקציוניזם מוגזם. פפ, באופן טרגי, לא יכול שלא לסדר. לשנות. רק עוד טיפה. לא יכול שלא לגעת)

ורומא, אין מה להגיד. היו ראויים יותר כבר במשחק הראשון, למשחק השני הם כבר
1. באו
2. ראו
3. נצחו
מסורת של אלפי שנים, שום דבר יוצא דופן לאיטלקים.
***

המועדפת עלי: ליברפול.
הפייבוריטית: ריאל.

האלופות בארצן
גיבור עממי

89 Comments

דיזידין 10 באפריל 2018

כבר שנים אני מסתובב עם סוד שאני חולק רק עם אוהדי ברצלונה:
אנחנו כבר א כאלה טובים. אתם סתם רועדים, רק תעשו לנו פו

אופיר ממן 11 באפריל 2018

ניראה לי שכולנו חולקים את התחושה

דיזידין 11 באפריל 2018

אני חושב שבזאת תמה עונת הכדורגל שלי (אתה היית גדול העונה, עקבתי מקרוב, תודה!)
אני באן-בי-איי.
נתראה במונדיאל, פעם ראשונה בחיים אני אוהד את ארגנטינה, השנואה ההיסטורית.

מתן 11 באפריל 2018

לשחק לא טוב זה משהו אחד – אבל בארסה בכלל לא ניסתה לשחק כדורגל. מהרגע הראשון הם באו להרוג 90 דקות בצורה שגם מוריניו היה מתבייש בה ורומא פשוט עשתה להם בית ספר.

דורפן 11 באפריל 2018

זה נכון מאד מה שאתה רומר – ברצלונה לא מסוגלת לגנוב גביע אירופה

Matipool 11 באפריל 2018

מה עם המשחק ההוא בסטמפורד ברידג׳?

מתן 11 באפריל 2018

זה לא נגנב אלא נקנה בסכום נכבד

תום 11 באפריל 2018

זה על השופט.

ק. 11 באפריל 2018

מאטיפול, לגנוב הכוונה בלקחת בלי להיות הכי טובים בהפרש במפעל וביבשת, כמו ריאל בזכיות לפני האחרונה צלסי וכו

no propaganda 11 באפריל 2018

אבל זו הכוונה, בארצלונה לט הייתה טובה בהפרש מצ'לסי

ק. 11 באפריל 2018

ברמה הכללית באותה עונה כן, גם אם בשני המשחקים היה בממוצע שקול (מניח שלא שכחת את הבונקר של הידניק במשחק הראשון)

no propaganda 11 באפריל 2018

אני מסכים, אני לא טוען שצ'לסי הייתה רמה מעל כולם. רק שבארסה לא הייתה רמה מעל צ'לסי

אחד 11 באפריל 2018

ריאל בזכיה האחרונה לא היתה הטובה ביבשת בהפרש. אלמלא שני אדומים שלא קשורים לכלום בכלל לא בטוח שהיו עוברים את באיירן.

Gilad 11 באפריל 2018

גם הדיחו את מילאן ב2006 אחרי שער שנפסל לשבצנקו בטענה הזויה של פאול

Matipool 11 באפריל 2018

עד לפני כמה שעות, נחשבתם (לפחות על ידי ולפי סקרים גם ע״י מרבית האוהדים) לאחת משתי הקבוצות הטובות העונה באירופה יחד עם סיטי.
מאז המעבר של קוטיניו אליכם, ״המום״ שיש לי על ליברפול העונה באירופה, גרם לי להיות בטוח שאנחנו ניפגש איתכם ברבע או בחצי ונעבור אתכם לעיני קוטיניו. לא יקרה ועכשיו אני קצת מאבד ביטחון להמשך. הפתעה עצומה מבחינתי. הייתי בטוח שאתם הקבוצה שצריך לנצח העונה בליגת האלופות.

jhkj 12 באפריל 2018

כאוהד בארסה חשבתי שריאל היא הקבוצה לנצח, מתוצאת המשחק האחרון גם זה לא תמיד מספיק. יחד עם זאת בארסה טוחנת את הליגה כי היא יציבה ויעילה מאוד, ועדיין גם נצילות מאה אחוז מהרכב הנוכחי לא תמיד יעבור שמונים אחוז מההרכב של ריאל בהישגים, אין מה לעשות אפילו את הפסולת שלהם הייתי קונה בכיף והלוואי שיפרדו בסוף מאיסקו.

היסטוריון של ספורט 11 באפריל 2018

מעניין איך מרגיש היום קוטניו
במונדיאל ננוחם (למרות שאיני מאמין שארגנטינה תגיע לחצי ).

אופיר 11 באפריל 2018

בקיצור, אפשר לרמות חלק מהאנשים חלק מהסמן, אבל אי אפשר לרמות את כולם כל הזמן.

אופיר 11 באפריל 2018

*מהזמן*

no propaganda 11 באפריל 2018

בגדול בשנים האחרונות יש שתי סוגי קבוצות שזוכות בליגת האלופות, כאלה עם סגל מטורף וכאלה שמאומנות ממש טוב. בארסה טובה מאוד אבל לא מעולה השתי החזיתות האלה.

אחד 11 באפריל 2018

בשנים האחרונות יש רק קבוצה אחת שזוכה בליגת האלופות ואין לה אף אחד מהדברים הללו. יש לה רק את רונלדו ועזרה מהשופטים.

no propaganda 11 באפריל 2018

ממש לא מסכים, לריאל יש את הסגל הכי טוב כרגע. יש לה את מודריץ, קרוס מרסלו וקארבחאל, שחקנים בתפקידים קריטיים שחסרים לרב הקבוצות האחרות.

דונאדוני 11 באפריל 2018

מי מהקבוצות האחרונות שזכו מוגדרת כאחת שמאומנת ממש טוב בלי סגל מפלצתי?

no propaganda 11 באפריל 2018

האמת רק אינטר, אבך התכוונתי גם לאתלטיקו ודוטרמונד שלא זכו אבל הגיעו לגמר ולא בגלל הגרךה או פוקס

דונאדוני 11 באפריל 2018

אינטר? אתה כנראה שוכח אבל היה לה סגל מפלצתי.
אומנם הכדורגל שלה היה מוריניואי, אבל הסגל היה מפחיד.

jhkj 12 באפריל 2018

דייגו מיליטו לא עשה הרבה מעבר לאותה עונה, למעט ווסלי סניידר לא היה להם יותר מדי סטאר-פאוור, רחוק מקבוצות שמתחלקות חצי חצי באחד עשרה של השנה כל שנה

ק. 11 באפריל 2018

בגדול בשנים האחרונות יש כמה סוגי זוכות:
ריאל של שנה שעברה – מעולה, מאוזנת, עמוקה ועם איכות בעמדות הקריטיות
ריאל של לפני שנתיים – בינונית, די טאקטית, הגרלה קלה ונצחון על אתלטיקו שהעיפה עבורה בשיניים) את שתי הקבוצות הטובות ביבשת באותה שנה (איכותית, בארסה ובאיירן)
בארסה 2015 – מאד מאד כשרונית מקדימה ועם קישור מאזן ואיכותי של בוסקטס וראקיטיץ'
ריאל של 2014 – הרבה איכות וכשרון וגם ומזל – הדחה מרשימה של באיירן ומזל מול הקבוצה שסיימה 2 מקומות לפניה בליגה.
במילים אחרות: באיירן 2013, בארסה 2015, ריאל 2017 היו הטובות ביבשת וזכו

ק. 11 באפריל 2018

כתבתי גם אצל דורפן, הכשלון הוא בגישה למשחק הספציפי הזה (שכמובן חירב את העונה במפעל) בדברים שהזכרת – פחדנות פאסיביות, בזבוז זמן מהסוג השפל ובטחון יתר. בארסה השנה הייתה ורסטילית עם שליטה בעניינים בכל משחק כמעט, מאומנת ומאורגנת. היום הוא לא הגיב בום שלב, חבל שהשלישי לא נכנס דקה 60.
בארסה עדיין הייתה אחת הטובות השנה ביבשת ונפלה על זחיחות במשחק בודד והודחה בצדק.
מקצועית, דמבלה במקום סמדו זעק כבר בדקה ה50 ואומטיטי כבר כמה משחקים מאז דיבורי החוזה לא מזכיר את עצמו של השנה וחצי לפני, אבל זה כבר מים מתחת לגשר, יופקו הלקחים ושנה הבאה הגביע אצלנו!

היסטוריון של ספורט 11 באפריל 2018

טור נכון ביותר .
זו פשוט לא ברצלונה של השנים האחרונות למצער.
הנקודה המרכזית ברצלונה הפכה להיות עוד קבוצה .
יש משפט שאומר שההגנה הכי טובה היא ההתקפה
בתקופת פפ זה מה שהיה ולכן כשהקבוצה השנייה הייתה במומנטום היית תוקף ככה לא היה ליריב את הכדור בכלל .
אתמול ברצלונה שיחקה בדיוק כפי שאשקלון משחקת בטרנר.
זה עצוב לא פחות מההדחה.

ההדחה עצמה היא סוג של פשע ספורטיבי לצוות המקצועי של ברצלונה .
שכן ניכר היה שהקבוצה לא הגיעה מוכנה ולא דרוכה.
בנוסף לכך המאמן קפא על שמריו ודווקא במשחק הרע ביותר של ברסה (לא רק העונה לדעתי בעשור האחרון).
לא בוצע שום חילוף .
המאמן הזה באמת השיג הצלחה מרשימה בליגה אך כשל בעיני בפרמטרים החשובים ביותר
1. סגנון המשחק .
2. כישלון מפואר ובלתי נסלח במפעל החשוב מכולם .
ולכן אני שבדרך כלל נותן צ'אנס למאמן הייתי נפרד ממנו בדיוק שנייה לאחר שהיה מביא את האליפות (ואת הגביע ).
אין לו את זה.

חמציץ 11 באפריל 2018

+1

ק. 11 באפריל 2018

על עבודת אימון מזהירה של עונה, למרות שהמשחק שנגמר לפני 10 שעות זורם חזק בראש, לא מפטרים מאמן בגלל הכנה, גישה וניהול משחק אחד, כמה שהתוצאות שלו הרסניות.

היסטוריון של ספורט 11 באפריל 2018

ק אני חא חושב שעבודת האימון שלו מזהירה.
התוצאות בליגה מזהירות זה כן.
אבל בברצלונה האטרקטיביות קודמת לתוצאה .

ק. 12 באפריל 2018

זאת לא הקבוצה של פפ או אנריקה אבל עדיין יש הרבה כדורגל טוב ויפה

ואן גוך 11 באפריל 2018

ברצלונה של השנה היא קבוצה של מסי.
וכיאה לכזאת היא עשתה קקה במכנס ברגע שנהיה טיפה מלחיץ, רק היה חסר שתלך להקיא בצד.
העברתי אחרי הגול של פירמינו, ציפיתי לראות עכשיו את השחקן הגדול בעולם/בהיסטוריה/ביקום (נשבע שפעם בחדשות גל"צ אמרו במונדיאל לפני משחק של ארגנטינה בקול ממלכתי כזה "הערב יתקיים משחק מונדיאל בהשתתפות השחקן הטוב בעולם לאו מסי) בא ולוקח את המשחק עליו באיזה דריבל סוחף סטייל מספר 10 ארגנטינאי אחר, שיבוא לקבל כל כדור, שיתחיל לצעוק, שיבעט מרחוק, אבל לא… במקום זה התנגן שיר נפלא של מיק ג'אגר . Anybody seen my messi?

אופיר מ 11 באפריל 2018

הלוואי שהיה לך הטקט הרוסי שאתה כלכך מתיימר להיות

שמעון 11 באפריל 2018

לחץ? איזה לחץ היה? ניצחו 4-1. בגלל שהוא לחץ הוא הפסיד, חבל שלא היה לחץ

ואן גוך 11 באפריל 2018

החל מהדקה ה80 היה לחץ מטורף,זמן של ווינרים. זמן של כרישטיאנו, של מוחמד סלאח.
ואופיר חלק מהכיף של לאהוד כדורגל זה השמחה לאיד.

הצרפתי האמיתי 11 באפריל 2018

לקבוצה של רונאלדו זה לא היה קורה. אני מסכים

איטלקי 11 באפריל 2018

אתה יכול לחזור לרומן

jhkj 12 באפריל 2018

צודק זה הזמן שהשופט נותן לרונאלדו פנדל, בסופו של דבר זה היה ההבדל במבחן התוצאה

ק. 12 באפריל 2018

כן, רומן זה זמן הווינר האולטימטיבי שסוחף את החברים במצבים כאלה ללחץ על יובה ואחרי שהובילו 2:0 הבין שהוא בסכנת הדחה ופשוט היה עם הסכין בין השיניים.
או שסתם לא עשה כלום וקיבל פנדל מתנה דקה 97 ואפשר להמציא נראטיבים איך שבא

אחד מהעם 12 באפריל 2018

אני מת על הנראטיב של אוהדי ברצלונה:
רונאלדו סתם עלוב מסי הוא הוא המלך, אם ריאל מנצחת זה בגלל השופטים, אם אנחנו מפסידים אנחנו עדיין הכי טובים בגלל שניצחנו את לגאנס.

אני לא סובל את רונאלדו ועדיין
רונאלדו בדקה 92 הוריד עם כדור מעולה ללוקאס ואסקז במקום לנסות בכוח לכבוש בעצמו כדי שהאחרון יוכשל על ידי בנעטיה וגם בעט אח"כ פנדל מושלם ואגב במשחק הראשון הוא גם אשכרה עשה משהו ובתור אוהדי ברצלונה הייתי ממליץ לכם להסתכל בתוך התחת של עצמיכם כי לכם גם השופט לא הצליח לעזור מול רומא.

דוד 11 באפריל 2018

לא מתחבר לזלזול, ואני אוהד ריאל.
אבל חייבים להודות שיש כאן בעיה מסויימת.

אופיר מ 11 באפריל 2018

נניח וכן.
תסביר בבקשה את באיירן בחצי
ופעמיים יונייטד בגמר
וצלסי לפני חודש
קדימה, חובת ההוכחה עליך

דונאדוני 11 באפריל 2018

Don't feed the troll.
מצחיק אותי איך כל פעם אנשים נופלים בטראש של רומן.
די נו, הוא לא ממש מדבר לעניין ורוצה לייצר פרובוקציות.
הוא לא אוהב את מסי, הבנו. עסוק שנים בלהכפיש אותו בכל דבר. כל הפסד על מסי, כל ניצחון כי האחרים חלשים/שופטים/תירוץ אחר.
נו לא הבנתם את הקטע כבר?
להאשים השנה במשהו את מסי זה טרולינג ברמות הגבוהות.

רומן 11 באפריל 2018

לא מאשים בכלום. זה מה יש. זה המאטריה. יש שחקנים שדופקים מספרת מ 16 מטר מול אלופת איטליה ברגע האמת, יש שחקנים שמשתלטים בחזה ובנגיעה שניה שולחים שפיץ לפינה מהאוויר בגמר מונדיאל, ויש את מסי.

דונאדוני 11 באפריל 2018

יש טרול ויש טרול.
יש רומן ויש ואן גוך.

אופיר מ 11 באפריל 2018

יש מגיבים וכותבים ענייניים, בעלי פאסון ולא מקובעים, ויש אדם שכבר שנים מציק ומטריד וכופה את דעותיו בצורה וולגרית ומקניטה פעם אחר פעם. ככה זה, לא הכל מסתדר לכולם בעולם כל הזמן.

רומן 11 באפריל 2018

אני מבטיח לא לכתוב על מסי יותר. רק אם תבטיח שאם הוא יעשה קקה רצינית במכנס במונדיאל(אני מכבד את היושר שלך ואתם לך להחליט מה זה בדיוק אומר) תבוא ותגיד, כן יש משהו בדברים שרומן אמר כל השנים.

דונאדוני 11 באפריל 2018

קקה במכנסיים זה לא לזכות?

אופיר ממן 11 באפריל 2018

אתה תשים לב שמעולם לא טענתי שמסי הוא הווינר האולטימטיבי. עד כמה שאני אוהב אותו (ואני אוהב) על הדשא דרכו שחקנים כריזמטיים וסוחפים ממנו, וגם ווינרים ממנו.
אבל מצד שני, התמונה שאתה מצייר היא כלכך לא הגונה ולא הוגנת וכמו שכתבתי
שני שערים בשני גמרים נגד יונייטד
שני שערים בחצי גמר נגד ריאל (אחד מהם סלאלום מטורף שאני רואה לפחות פעם בשבוע)
שני שערים ובישול בחצי נגד באיירן ונויאר בשיאו, אחד מהם כניראה השער הזכור שלו בהיסטוריה.
שני שערים ובישול ברבע גמר נגד צ'לסי, כשהוא מעלה את הקבוצה במו רגליו.
ועוד ועוד..
אז אתה מבין את מי אתה משמיץ ומקניט כלכך? למי אתה לועג כלכך? מעבר לעובדה שזה מציק, אני מבטיח לך שזה מעיד בעיקר עליך.
כן, לצערי בגמרים של נבחרות כניראה יש לו בעיה. אני כואב את זה, כואב שחקן גדול שלא מצליח דווקא ברגע האמת של הנבחרת (אחרי שהוא סוחב אותה על גבו לגמרים) לזכות בתואר הנחשק היחיד שאין לו – תואר נבחרת (קופה היה נחמה גדולה מבחינתי).
אבל מכאן ועד הלעג שלך… הרי בסופו של דבר אחרי הכל, רונאלדו לקח את אותו מספר גביעי אלופות. הרי רונאלדו גם הוא החמיץ פנדל בגמר.

לגבי המונדיאל, בהתחשב בנבחרת הגרועה שלו ובהגרלה הקשה שלו, אי עלייה מהבתים תהיה קלון על כל הנבחרת והעפלה לחצי הגמר תהיה הישג כביר של כל הנבחרת. מה יהיה חלקו? בוא נראה ונשפוט, באמת, לפי זה.

רומן 11 באפריל 2018

רוברטו אני סומך על היושרה של אופיר שיחליט מה זה קקה במכנס.
אחחח איזה שחקן היית כבר לא עושים כאלה היןם

רומן 11 באפריל 2018

יאללה אופיר כך את זה באיזו, סורי שהייתי כזה פוץ

העכבר הצהוב 11 באפריל 2018

ועדיין העשור האחרון של ברצלונה זה החלום הרטוב של כל קבוצה אחרת בעולם.

סוס ים 11 באפריל 2018

מדוייק מאוד אופיר. הפסקה הראשונה שלך – spot on.
ברצלונה בשנת מעבר בין דורות. תחילת התקופה של קוטיניו ודמבלה, ולדעתי גם תחילת (ממש תחילת) דעיכתו של סוארס.
זו היתה התחושה בתחילת השנה אבל היא טושטשה ע"י קמפיין ליגה מופלא. היא לא הטובה ביותר בעולם, ובחודש האחרון – נראית עייפה מאוד.
לגבי המשחק אתמול – מסכים איתך. לדןגמא, סרג'י רוברטו שחקן נהדר אך השנה עדיף שיהיה מגן. הוא לא בהמה מספיק כדי להתמודד עם הכח של רומא, והוא לא קיצוני קלאבסי ומהיר מספיק כדי לתת בראש במשחק ההתקפה. ההרכב היה משהו בין לבין, ורומא פשוט הרגו אותם.

עניין החילופים לא ברור לי. קשה לי להבין מאמנים שחושבים שבחצי השני משהו מקולקל פתאום יעבוד, או בונים על זה שהיריב יתעייף. מהמחצית אמרתי שאם לא יהיו חילופים – כח לקישור, או מהירות וברק להתקפה – הם עפים.

סוס ים 11 באפריל 2018

מדוייק מאוד אופיר. הפסקה הראשונה שלך – spot on.
ברצלונה בשנת מעבר בין דורות. תחילת התקופה של קוטיניו ודמבלה, ולדעתי גם תחילת (ממש תחילת) דעיכתו של סוארס.
זו היתה התחושה בתחילת השנה אבל היא טושטשה ע"י קמפיין ליגה מופלא. היא לא הטובה ביותר בעולם, ובחודש האחרון – נראית עייפה מאוד.
לגבי המשחק אתמול – מסכים איתך. לדוגמא, סרג'י רוברטו שחקן נהדר אך השנה עדיף שיהיה מגן. הוא לא בהמה מספיק כדי להתמודד עם הכח של רומא, והוא לא קיצוני קלאסי ומהיר מספיק כדי לתת בראש במשחק ההתקפה. ההרכב היה משהו בין לבין, ורומא פשוט הרגו אותם.

עניין החילופים לא ברור לי. קשה לי להבין מאמנים שחושבים שבחצי השני משהו מקולקל פתאום יעבוד, או בונים על זה שהיריב יתעייף. מהמחצית אמרתי שאם לא יהיו חילופים – כח לקישור, או מהירות וברק להתקפה – הם עפים.

ניינר/ווריור 11 באפריל 2018

זה היה עצוב, זה היה מביך וזה הכל על ואלוורדה. עם זאת לא הייתיי מעיף מאמן שהביא אליפות ואולי דאבל בעונתו הראשונה ונותן לו צ'אנס עוד עונה עם סגל יותר רחב. השמיכה הקצרה הרגה אותנו

ק. 11 באפריל 2018

בדיוק. עונת האימון המעולה היא צריכה להיות הגורם לקרדיט ולאמון שהוא ראוי לנסות להוביל את הקבוצה להישגים בשנה הבאה, ולא כשלון נקודתי, יהיו השלכותיו אשר יהיו

Gilad 11 באפריל 2018

מצחיק אותי שעל הספסל יושבים שחקנים שנקנו בכל כך הרבה כסף וממשיכים לדבר על שמיכה קצרה. אולי הגיע הזמן לבדוק למה כל כך הרבה שחקנים טובים ויקרים לא מצליחים להשתלב שם.

אופיר מ 11 באפריל 2018

אבל כתבתי בפירוש שזו אשמתו של המאמן שהשמיכה קצרה ולא התלוננתי על הסגל. קצת ענייניות..

Gilad 12 באפריל 2018

הגבתי לאחר, לא לך. אבל גם עם מאמנים אחרים ובשנים קודמות שחקני רכש לא השתלבו או הביאו במקרה הטוב 70 אחוז מהיכולת המקסימלית שלהם. אני לא יודע להגדיר למה ומה הפתרון, רק אומר שזה ריטואל חוזר ואולי ההישענות המוגזמת על הגווארדיה הוותיקה והעובדה שזו לא דוחפת אחרים לקחת אחריות בעייתית.

אופיר ממן 12 באפריל 2018

זה נכון

רומן 12 באפריל 2018

כולי תקווה שקוטיניו ימשיך את המסורת המפוארת הזאת.

דונאדוני 11 באפריל 2018

סתם הכל פה זה דיבורים של בדיעבד וחוכמולוגים שידעו הכל אבל חיכו לתבוסה כדי לומר לנו את זה.

ברצלונה קבוצה אדירה השנה! היא לא הקבוצה של פפ, ולא הקבוצה של שלישיית דרום האמריקאים האימתנית.
אבל, זו עדיין קבוצה אדירה. קבוצה שמובילה בבטחה את הליגה בלי הפסד, נמצאת בגמר הגביע, עלתה בקלות מראשות הבית באלופות, והעיפה את צ'לסי די בקלות.
זו לא קבוצה מבריקה, אבל קבוצת הגנה מעולה, עם בוסקטס ואינייסטה בקישור, ועם מסי וסוארז מקדימה.
נכון, יש בעיות, אבל אל נא תגמדו את הקבוצה.
גם אתלטיקו מדריד לא הייתה קבוצת התקפה מהמבריקות שהיו, וגם לא יובה, אבל מישהו העז לטעון שהם לא קבוצה אדירה?

מה שקרה אתמול זה פשוט one of those days, שבו כולם באים שאננים, הכל הולך נגדך, אתה נכנס להלם ולא מצליח לתפקד.
קרה להמון קבוצות מצוינות בהיסטוריה. ברסה הפסידה 3-0 ליובה, 4-0 לפריז, ריאל הפסידה 4-1 לדורטמונד, חטפה רק השנה 3-0 מברסה בבית, והובסה רק השנה לטוטנהאם די בקלות. סיטי הפסידה 3-0 לליברפול, ליברפול חטפה השנה 5-0 מסיטי וכו' וכו'.
זה פשוט דברים שקורים לפעמים. תבוסות הן חלק לא מאד נדיר במשחק כדורגל, גם בין שתי קבוצות שוויוניות יחסית.

לא מבין למה צריך להראות שבמאקרו משהו רקוב בברצלונה במקום להבין שמדובר על משחק אחד בלבד ולא במשהו מערכתי. (וזה לא אומר שאני חושב שהקבוצה מושלמת).

תראו בנ.ב.א, גולדן של השנים האחרונות לפעמים הייתה חוטפת 20-30 הפרש מקליבלנד בגמר. זה לא אומר שהקבוצה מחורבנת, זה אומר שהקבוצה לא הופיעה ביום מסוים, וזה קורה, וזה יקרה.

הכל טוב בברסה, יש הווה, יש עתיד, כמובן שיש מקום לשיפורים. גם המאמן טוב, אבל אולי קצת חסר ניסיון. הכל בסדר, שנה הבאה יבואו חזקים ושוב יהיו מהפייבוריטים לזכות בהכל.
לזכות באלופות זה מאד מאד קשה. יש המון קבוצות טובות שבערב נתון יכולות לתפוס יום ולהדיח כל קבוצה. תזכירו לי כמה צ'מפיונס יש לפרגוסון האלמותי (2)? כמה לפפ שלא מפסיקים לרדת עליו שהוא "נכשל" להשיג אלופות (2)? כמה לקלופ? לקונטה? למוריניו המלך של הנוקאווטים (2)?
אם סיימת קריירה עם שתי ליגת אלופות, כנראה אתה יודע מה אתה עושה. די לראות רק את הכישלונות.

ק. 11 באפריל 2018

++++
(טוב לקרוא עוד משהו שמצטרף למערכה של הפרופורציות וההקשר הרחב…)

שימי 11 באפריל 2018

נהנתי לקרוא עד הדמגוגיה בפסקה האחרונה.
זה פשוט חחוטא לאמת להשוות את פפ שעבד בברצלונה, באריירן וסיטי – קבוצות מהטובות באירופה שהגיעו למעמדים האלה גם לפניו (ברסה ובאיירן גם אחריו) לבין קלופ.
כאילו פפ היה עושה חצי ממה שקלופ עשה בדורטמונד, לקח מועדון מתחתית-אמצע הטבלה בבונדסליגה לאליפות, דאבל וגמר הצ'מפיונז.
די עם ההגזמה הזאת. פפ כבודו במקומו, מאמן ענק, אבל הוא מאמן לשחקני על בלבד.
פרגי ידע לעשות הכל מהכל והזלזול בו הוא בכלל מצחיק.
מוריניו לקח צ'מפיונז עם פורטו ואינטר. לא אימפריות גדולות.

דונאדוני 11 באפריל 2018

טוב נראה לי שלא הבנת אותי טוב. לא דמגוג ולא כלום.
פשוט התכוונתי לומר שממש קשה לזכות בליגת האלופות, לא משנה איזה קבוצה אתה מאמן.
יכול להיות שהדוגמא של קלופ לא טובה אבל זה לא מוריד מהתוכן.
ממש לא זלזלתי בפרגי, פשוט אמרתי שגם מאמן גדול כמוהו, שהרבה מהשנים החזיק את הקבוצה הטובה באירופה (בזכותו לגמרי), לא הצליח לזכות יותר מפעמיים.
לגבי הזכייה של אינטר… מדובר בקבוצה אדירה, ממש לא צריך לשים אותה באותה נשימה עם פורטו. אינטר של אז טובה מיובה של ה5 שנים האחרונות לדעתי.

לא הבנתי גם למה הצלחה של קלופ או של כל מאמן אחר אמורה להוריד מפפ? פפ מאמן ענק. קבוצה אחת הוא הפך לטובה אולי בהיסטוריה, ואחרת באנגליה הוא הפך לאחת הטובות בהיסטוריה באנגליה.
האם מישהו אחר היה עושה אותו דבר? אולי. אבל הוא זה שעשה את זה, אז אפשר גם להחמיא ולא חייבים תמיד לחפש את הרע. גם לאמן קבוצות גדולות ועשירות צריך לדעת. תראה כמה מאמנים נכשלים בקבוצות האלה ותבין.

שימי 11 באפריל 2018

אני מסכים לחלוטין. כנראה לא הבנתי.
אינני מזלזל בפפ וגם כתבתי זאת, רק ניסיתי לאזן כי התחושה שלי מהטקסט שלך היתה שאתה מזלזל בקלופ, פרגי ומוריניו ושם בכפיפה אחת מאמנים שקשה להשוות ביניהם מהסיבות שציינתי.

אופיר מ 11 באפריל 2018

אוי נו זה פשוט לא נכון ולא סתם אוהדים כבר חודש מזהירים מנפילה, שאלמלא התעלויות בלתי פוסקות של מסי היתה מגיעה מזמן.

דונאדוני 11 באפריל 2018

חולק עליך. לא רואה איך עונה שלמה לא מייצגת ומשחק אחד כן.
אני לא טוען שברסה מבריקה או משחקת כדורגל הכי טוב שהיה.
אבל קבוצה שמגיעה לאפריל בלי הפסד, היא קבוצה אדירה (בדגש על קבוצה).

אגב אחלה פוסט למרות כל מה שכתבתי.

jhkj 12 באפריל 2018

תגדיר אדירה?
יעילה? לחלוטין
מאומנת? מאוד
מוציאה את המיטב מהסגל שלה? לאור התפוקה של פאוליניו אין ספק
יכולה לנצח כל קבוצה ביום נתון? בטוח מאוד שכן
יכולה להפסיד לכל קבוצה שהגיעה לשמינית בכל יום נתון? גם כן, לצערי והיום זה קרה, וזה בדיוק מה שקרה. אין סתירה בין זה שבארסה אדירה השנה לזה שיש בעיה.

דונאדוני 12 באפריל 2018

אדירה = קבוצה שנותנת עונה מדהימה ופייבוריטית מול כל קבוצה בעולם (לפחות אתרי ההימורים חושבים ככה).
הפסידה פאקינג משחק אחד כל העונה… כואב ככל שיהיה, זה עדיין משחק אחד.
ריאל הובסה אתמול בבית וניצלה מפנדל בדקה 90. האם היא לא קבוצה אדירה?
סיטי לא קבוצה אדירה?
ברסה כבר לא תהיה הברסה של פפ, אבל היא טופ3 עולמי עדיין.

jhkj 12 באפריל 2018

כמו שאמרתי גם לדעתי בארסה אדירה השנה, אני גם כבר הרבה זמן אומר שזה לא בארסה של פפ, אבל… מבין כל קבוצות הטופ חמש בספרד או קבוצות טופ חמש בליגות טופ חמש אחרות, בארסה ניצחה יותר מחצי מהמשחקים רק מול ולנסיה. יותר מזה ספורטינג וולנסיה הן שתי הקבוצות היחידות העונה מליגות בכירות שבארסה ניצחה בשני המשחקים במפגש כפול. בארסה הפסידה ארבע פעמים השנה, אבל כמה שאתה רואה היא לא דומיננטית. בכל זאת הייתי אומר שבארסה קבוצה טופ ארבע העונה, אבל כשיש לך את השחקן הטוב בעולם בארבע עמדות לפחות, כשהם מהם הכי טוב בעולם באופן מוחלט, ויש לך את השחקן הכי טוב על מהגרש בשבע עמדות לפחות מבין ארבע קבוצות שהן הטובות בעולם, להסתפק בלהיות אחת משלוש או ארבע זה לא מספיק.

jhkj 12 באפריל 2018

ודרך אגב גם ריאל קבוצה אדירה, אבל היא לא יציבה וזה בעיה
גם סיטי קבוצה אדירה, אבל היא א לא יודעת להתמודד עם ליברפול השנה וזה בעיה, וב ההגנה שלה עדיין לא שם וחסר לה עומק במגן שמאל, וגם זו בעיה. אני אומר שוב, זה שהקבוצה אדירה לא אומר שהיא לא צריכה להמשיך לשנות, לשפר או להגיב.

רומן 12 באפריל 2018

כמה לאנצ'לוטי?

Srtest - ארטסט 11 באפריל 2018

אני לא שואל איפה בארסה הגדולה אלא דווקא בארסה הווינרית ומבינת עניין כמו בארסה מול צ׳לסי ששם חשבתי שצפיתי באלופה הבאה. כנראה שהיה מדובר יותר בהתעלות אינייסטית טיפוסית מאשר התעלות ברצלונאית שלא ראינו כבר כמה עונות כמותה.

ק. 11 באפריל 2018

זה בדיוק העניין, וגם דורפן ציין את זה, הייתה פה חריגה מהגישה הממוקדת, הצנועה והווינרית שאפיין את כל השנה, והשאננות הזאת נענשה.
ותראה את התקציר של הנצחון שהעלה את בארסה מול צ'לסי, אינייסטה דווקא לא היה זה שהתעלה…

Srtest - ארטסט 11 באפריל 2018

אבל הוא כן ופה דורפן כן צדק לגבי פפ וזה שאולי יש לו שחקני פירוטכניקה שנותנים נוקאאוט לליגה האנגלית החלשה אבל אין לו את הווינרים למעמדים האלה כמו אינייסטה שבמצבו וגילו הצליח לתת עוד מנה אחת אחרונה כנראה כדי להסתיר את הקבוצה האפורה הזו.

החמאנו למאמן כל העונה וגם אני – אנריקה שבר את כל השיטה של בארסה ועדיין שמר על הרוח. ואלוורדה עדכן את השיטה של בארסה לסגל הנוכחי ומצב המועדון אך איבד את הרוח שמחפשת להכריע תמיד, לעשות דברים גדולים (ולעיתים גם יפים) במגרש. הרוח לא אבדה בהחתמה של קוטיניו זו סתם היתה מן דקירה לאנשים כמוני. הרוח אבדה במגרש ונצפתה לאחרונה אצל שחקן שכנראה לא יהיה כבר כאן ויעורר את אותה נוסטלגיית צ׳אבי שעולה מדי פעם. כי כבר היו לבארסה משחקים חלשים ונפילות שלא הורגשו. כנ״ל לקבוצה האנגלית שנבנתה בדמותה.

גבריאל 11 באפריל 2018

ברצלונה משלמת, לדעתי תשלום נמוך יחסית, בזכות מסי, על טעויות קשות שעשו ברמת הניהול בכמה עונות אחרונות (החלטות רכש תמוהות, שהביאו לספסל קצר מדי, הסיפור עם ניימאר שבו נתפסה לא מוכנה, ועוד).
ברצלונה נראתה רע העונה כמעט בכל משחקי החוץ שלה באירופה, בעיה שהיתה קיימת גם שנה שעברה האמת.
אבל ההפסד הזה הוא כולו של מאמן, האם כל העולם חוץ מוולוורדה ידע שרומא תבוא לשחק פיזית? אבל גם העובדה שקפא ולא עשה שינוי אלא עד שהיה מאוחר מדי.
יכול להיות שזה שכר לימוד של מאמן שלא היה אף פעם חלק מהשלבים הגבוהים של ליגת האלופות. מסגרת שבה לניסיון יש משמעות עצומה, בכל מקרה, אם ייקח דאבל, ומכיוון שהוכיח שהוא מסוגל ללמוד ולתקן טעויות, הרוויח את העונה הבאה.

דוד 11 באפריל 2018

כאוהד ריאל אני מאוכזב מההדחה שלכם. יש לי תחושה שליברפול תזכה השנה, ורציתי לפחות שריאל תהיה זו שתדיח את ברצלונה. ניצחון אחד מתוק על ברצלונה בעונה של כלום ושום דבר.
אין דבר. עכשיו נצטרך לזכות בעצמנו וזה לא יהיה קל.

ק. 11 באפריל 2018

עכשיו אין מצב שריאל לא יבואו בפוקוס לגומלין, רומא הרסו את התכניות שלי לליברפול יובה בחצי….:)

7even 11 באפריל 2018

מדהים.
כמה מחמאות שכפת על ואלוורדה.
פתאום הוא צריך לעוף והוא לא מספיק טוב?

הזוי…

אופיר מ 11 באפריל 2018

הזוי זה פשוט לשקר במצח נחושה כאילו כתבתי שהוא צריך לעוף כשאין מילה או רמז לכך בפוסט.

כמאמן הוא עשה כמה דברים מופלאים השנה, אולי גודל המעמד וגודל ההצלחה הכבידו עליו. המחמאות שקיבל מגיעות לו והוא בהחלט צריך להציג תכנית עבודה משודרגת.

אמוץ כהן-פז 11 באפריל 2018

אופיר, תרגיע אותי.
יש לאומטיטי מונדיאל על הראש והוא לא נראה מפוקס לאחרונה…

אופיר ממן 11 באפריל 2018

ככה זה כשרוצים בגיל 23 שכר של אינייסטה…

אמנון א.ק.א. טרנטה 12 באפריל 2018

אתה בטח לא יכול לבוא אליו בטענות. יש מי שמוכן לשים את סעיף השחרור ולשלם לו כמה שהוא רוצה אז למה שלא יבקש? להיפך. נותן עדיפות לבארסה (אני מקווה) וכן מנהל שיחות ולא הולך כמו ניימאר.
אתה יכול לא לאהוב את זה אבל לדעתי עדיף לשלם לו כי לא בטוח שתמצא כל כך מהר בלם אחר (בטח בסכומים שרצים היום) ומן הסתם כל מי שיגיע לא ישתכר הרבה פחות ממה שאומטיטי יקבל.
הטעות כמובן של ההנהלה שלא הציבה סעיף יציאה גבוה מספיק ושום הוכיחה את אזלת ידה וקוצר הראיה שלה כמו במקרים של אסנסיו או תיאגו. אז שיבלעו את הצפרדע וישלמו כי מקצועית הוא נהדר והוא רק בן 23…

אמנון א.ק.א. טרנטה 11 באפריל 2018

יש ימים כאלה ומי כמוך יודע שהיו לנו לא מעט כאלה בשנים האחרונות. מבין כמובן את האכזבה מהגישה למשחק הספציפי ואת הנסיבות שהובילו לכך שהקבוצה היתה סחוטה מנטלית ופיזית לפני משחק חשוב שכזה שאותן רשמו הרבה מגיבים פה מעלי וכל אוהד בארסה ראה אותן בחודש האחרון וליתר דיוק מפגרת הנבחרות.
גם אני כעסתי במהלך המשחק על מה שאני רואה כי ציפיתי מהשחקנים להרבה יותר ובפועל קיבלתי רשלנות הגנתית וחוסר תגובה למצב במגרש – דבר לצערי חוויתי העונה לא מעט במשחקי מכבי.
אבל 5 דק אחרי העברתי דף כי המאמן עשה עבודה טובה מאד עד עכשיו העונה. נסה להזכר מה חשבת שיהיה העונה בקיץ.

לגבי המשך העונה:
גביע יהיה נחמד. קלאסיקו כנל. אבל הרבה יותר חשוב לשלב את מי שעדיין לא ולתת מנוחה למי שצריך. גם מסי שנראה פצוע כפי שנראה נגד באיירן כשחטפנו 7.
חשוב שההנהלה תעשה את שלה ולא תפגע בקבוצה. זה אומר לחדש לאומטיטי את החוזה (ותגיד לי שהדיבורים על החוזה לא פגעו ביכולת שלו, כולל אתמול), לדאוג לרענון וחיזוק הסגל. הקישור צריך שחקן חדש כי לצערי המהנדס הולך.
זה אומר לא לצאת למסעות משחקים מיותרים כשרוב הסגל יהיה ברוסיה ולפחות כמה מהשחקנים יהיו שם עד שלבים מתקדמים.
השורה התחתונה – השנה הרבה מעבר למצופה. אני פחות שותף לבכי על אבדן הסגנון. זה היה לא נכון לדבוק בשיטה כשאין לך את השחקנים הנכונים. תאכלס אפילו אנריקה העקשן הבין את זה והתחיל בשינוי.
אני בהחלט מאמין בשלד של הקבוצה הזאת ומעריך שיש לגמד עוד איזה שנתיים שלוש לפחות להוביל אותה להישגים.
תהיה רגוע (ולא שאנן) והכל יהיה בסדר.

אופיר ממן 11 באפריל 2018

פגעו, מצד שני אולי הוא מוכיח לעצמו שהוא לא ראוי לשכר של בכיר במועדון.

שמע, אני מבין ואוהב את הפרספקטיבה. לגבי אנריקה למשל הייתי מאוד רגוע גם בתחילת העונה הראשונה החלשה וגם בשניה, אבל החודש האחרון היה גרוע והמשחק אתמול היה אולי התצוגה המבישה ביותר של בארסה ב20 השנה האחרונות. מותר להפסיד, אבל לבוא גם שאנן וגם מפוחד וגם מבוהל וגם לא להגיב למשחק, זו בושה.
בינינו, אני פשוט דואג למורשת של העשור הזה, שבאה ריאל אאוט אוף דה בלו עם שני גביעים רצופים ועמעמה, ואם יגיע גביע שלישי רצוף הסיפור בכלל שונה.

אמנון א.ק.א. טרנטה 12 באפריל 2018

למה ההישג של ריאל מעסיק אותך בכלל?
לא אזכור אותם בכלל בקרוב. הם לא קרובים ברמה שלהם בכלל נגיד לגלקטיקוס של רונאלדו האמיתי, בארסה של רונאלדיניו או זו של מסי ועוד הרבה. לא מוריד מההישג שלהם בכלל וברור שהם קבוצה חזקה אבל מה שתזכור מהם זה את הגולים של כריסטיאנו בעיקר ולא איזה תצוגות כדורגל סוחפות.
לפחות מאוהדי ריאל לא נצטרך לשמוע יותר בחיים על שופטים שעוזרים להעפיל אחרי הבושה של היום.

Comments closed