שמיניות באויר

סיכום שלב הבתים. ואיזה הגרלה ברצלונה תשמח לקבל?

לא ליברפול.

**
אצלנו בשדרות כמו ברבות מעיירות הפיתוח, יש לא מעט כיכרות. בכניסה אל הכיכרות אליהם מובילים שני נתיבים המשתלבים לנתיב כניסה אחד התפתחה לה תופעה מעניינת – בנתיב השמאלי של הכביש נעה לה באיטיות שיירה ארוכה של מכוניות אל עבר הכיכר, כשהנתיב הימני ריק לחלוטין.  אם מתוך קבלה של אקסיומה חברתית, אם מתוך רצון לא להיות האחד שלא עושה את הדבר הנכון, בדרך כלל אין אף אחד שפשוט יגיע מן הנתיב הימני להשתלב בכיכר.
הם עושים כך למרות שבהיגיון פשוט אפשר להבין שכביש המכיל פי 2 קיבולת מפני שהתנועה מצטמצת למעשה לנתיב אחד מעכב את התנועה מאחור.  אני קורא לזה "מוסר שדרות".
**
אצלנו בפטיו – מגרש המשחקים העירוני, משחקים כדורגל 8 דקות + 2 תוספת במקרה של תיקו.  במקרה של יתרון בגמר 8 או 10 דקות ממשיכים לשחק עד שהכדור יוצא החוצה ל'כדור שוער'. במקרה של קרן, חוץ, תפיסה של השוער או כל עצירה אחרת ממשיכים לשחק.  ברור שהיתרון לקבוצה בפיגור עצום עד לא הוגן, ובכל זאת – אף אחד מהקבוצה התוקפת לא מעז להרחיק את הכדור לחוץ שוער ולסיים את המשחק
**
לדעתי התפיסה של מוסר בכלל ושל ספורטיביות בפרט התעוותה מאוד ובינה לבין מוסר או ספורטיביות קשר דחוק. מוסר היום פירושו 'הענק יתרון לא הוגן לחלש שכן הוא ראוי לו מעצם היותו חלש או בעמדת נחיתות'.

כבר בתום המחזור הקודם החלו באינטר להפעיל לחצים על ברצלונה כדי שיעלו בהרכב החזק שלהם, וולוורדה לא קנה את זה
והעלה הרכב משני שאיפשר סוף סוף לשחקנים בכירים רבים לנוח. במקרה הזה וולוורדה נהג בספורטיביות. אני מפרש ספורטיביות כשאיפה לנצח או להשיג את התוצאה הרצויה בכלים העומדים לרשותי לפי חוקי המשחק ובהוגנות. כאשר ברצלונה מבטיחה את המקום הראשון, התוצאה הרצויה היא קודם כל מתן מנוחה לשחקנים בכירים הזקוקים לה על מנת למקסם את יכולתם בעתיד.
**
ברצלונה יוצאת משלב הבתים מחוזקת.
כקבוצה שהוגרלה למה שנחשב כאחד משני הבתים הקשים ביבשת, ברצלונה מסיימת את הבית ללא הפסד, עם נצחונות על כל קבוצות הבית וכאשר במשחק האחרון היא מצליחה לגרום לאחת הקבוצות הטובות באנגליה לסחוט ממנה תיקו בקושי בהרכב חסר, האם ניתן ללמוד מכך על עוצמתה של הליגה הספרדית? כן.  לא פחות מכך – על המנטליות ותקרת הזכוכית של טוטנהם עליה כתבתי פה בעבר ועל כוחן של קבוצות על כמו ברצלונה, שדילגה על שלב הבתים בקלילות למרות פציעה של מסי, בעיות בהגנה והשתלבות מקצועית בינונית מאוד של קוטיניו.
**
גם על "עוצמתה" של הליגה האיטלקית אפשר ללמוד מכך. לאורך העונה ציינתי בפורומים השונים של ברצלונה שאינטר היא מאחז עיניים ברמה האירופית הגבוהה ושהליגה האיטלקית היא לא מדד שאפשר לגזור ממנו. נראה שרק הידיעה שהפייק ניוז הוא פשוט ניוז יכולה לגרום לרונאלדו להציע למסי 'לקבל את האתגר שאני קיבלתי באומץ ולעבור לליגה האיטלקית'
**
את מי אני רוצה לקבל?
זו שאלה מצויינת, כי בניגוד לשנה שעברה בה הסטטיסיטיקה הצביעה על מפגש כמעט ודאי בין ברצלונה לצ'לסי (סבירות של קרוב ל50%) השנה ההתפלגות ההסתברותית נהדרת ומאפשרת כל מפגש כפי שניתן לראות :

כאמור, ניתן לראות שהפער בין הקבוצה בעלת ההסתברות הגבוהה ביותר למפגש – שאלקה (18.7 אחוז) לבין האחרונה – אייאקס (13.7 אחוז) יחסית זניח.
אז שוב, את מי הייתי רוצה לפגוש?

1. שאלקה – החלום של כל גבר. קבוצה שמסובכת במאבקי התחתית בגרמניה ותצטרך להתמקד שם. היא לא תהווה פייט לאף אחת מאריות אירופה
2. רומא – האינסטינקט לנקום מתערב עם הרציונל שבארסה תגיע כלכך מוכנה למשחק מול קבוצה שביום טוב של שתיהן לא תוכל לתת פייט אמיתי. מצד שני, גם הרומנים יבואו עם רצון להוכיח שהם לא גנבו פה עליה אז אולי לא כדאי? לא. יצר הנקמה מנצח.
3. ליון – קבוצה התקפית נהדרת שסופגת כמעט כמו שהיא מבקיעה נשמעת כמו הגרלה טובה לברצלונה שהעונה משחקת בשיטת 'אני פשוט אבקיע אחד יותר'
4. איאקס – לא בגלל המשחק הנפלא מול באיירן. מדובר בקבוצה טכנית וקשוחה ובאותו הספרינט גם יצירתית ומפתיעה במידה מסוכנת. הייפ בברצלונה סביב דה ליכט מרקיע יציעים ולא לחינם (יותר כמו 70 מיליון כנראה) – מדובר בשחקן שהוא כבר עכשיו, בגיל 19, אחד הבלמים הטובים ביבשת. הוא מצטרף לקישור והתקפה דינאמיים שמתאפיינים בתנועה קשה יחסית לחיזוי לאורך ולרוחב החלק העליון של המגרש.
5. יונייטד – בסוף אלו ראשפורד ומרסיאל, אלכסיס שהיה פה ופוגבה שרוצה להגיע ומוריניו וברצלונה זה תמיד מכוער. אז בשביל מה? כי זה עדיף לאין ערוך מ
6. ליברפול.  מי שהייתה בשנה שעברה קבוצת ההתקפה הטובה והמענגת באירופה עושה החוש השישי ומגיעה לעונה עם טוויסט נהדר – קבוצת ההגנה הטובה באירופה. ואן דייק, רוברטסון, ארנולד, אליסון – כולם שחקני וורלד קלאס.  במפגש עם יובנטוס נבטח.

לוקח איתי
-סיליסן. אחד משלושת השוערים השניים הטובים בעולם.
-אלניה. העתיד כבר כאן והוא נראה טוב.

משאיר בשוק
-דניס ומוניר. זה פשוט לא זה.

הציפיות להמשך האלופות :
-שפיפא תמשיך להעניק פרסים לשחקני ריאל לפני כל משחק משמעותי ושפלה יקליט פודקסטים, נראה שזה עושה למסי טוב
-שהמערכת תדע לעבוד עם דמבלה. חששתי ממנו, אבל השחקן המוכשר הכלכך לא צפוי הוא בדיוק זריקת הרעננות והחוצפה שברצלונה הייתה צריכה.
-שקוטיניו יגיע כבר!  קוטיניו כרגע הוא בעצם אסיר של שחקני הוורלד קלאס של ברצלונה. האגף שמור לג'ורדי אלבה ומרכז המגרש הוא של איזה מסי.  מודאג? לא ממש. מדובר בשחקן שמשלב יכולות טכניות עילאיות עם אופי נוח, כשהוא יתרגל למשבצות הקטנות יותר שהמשחק מאפשר לו הוא יעשה עם זה טוב.
-עוד חלוץ ובלם בינואר זו כמעט חובה קדושה. הדיבורים הם על מכירה עתידית של רקיטיץ' לפסז' בסכומים גבוהים כדי לכסות עסקאות כאלה.

אז היה לנו שלב בתים מרתק ואני מדבר על החלקים בהם נשארתי ער – משחקים המשוחקים רבע שעה מאוחר יותר הם לא עניין פעוט לאבא ל3. עד לפברואר – שמיניות באויר.

Glory Glory Yaniv Oz
מסי. סוגרים 400.

תגובות

  • רומן

    ממן בוא אני אתן לך פה את המצאת המאה שלנו לפתרון ה "זה לא מוסרי להעיף כדור התקפה אחרונה"
    שנים שנאתי את זה, את הדו פרצופיות של זה, זה עד כדי כך חמור שלפעמים הקבוצה ביתרון מרוב שהיא מפחדת להקרא מגעילה בזה שהיא מעיפה, נכנסת ללחץ ועושה הכל הפוך ומקבל גול רק כי פחדה להחשד בחוסר ספורטיביות.
    אז טובי המוחות אצלינו הגו את החוק הבא : דקה לסוף צועקים דקה אחרונה, ובפעם הראשונה שהכדור יוצא אחרי שהדקה עברה נגמר המשחק. עכשיו זה ממש סבבה וחלק משהמשחק להעיף, כי אתה לא באמת יודע אם הדקה כבר עברה ואז אתה מסתכן בלתת את הכדור לקבוצה השניה לעוד התקפה. בזה סגרנו הרמטית את הסיפור המפגר הזה של החוסר ספורטיביות.

    הגב
    • ממן

      זה נהדר אבל לא יעבוד אצלנו. אנשים רגישים מידי לקטע המטופש הזה

      הגב
  • אוהד נחמני

    ברוך השב. חסרת.

    הגב
    • ממן

      תודה אחי

      הגב
  • DS

    הנתון היחיד שניתן להוציא מהטבלה זה שלסיטי יש 75% לקבל הגרלה נוחה.

    הגב
    • Jhkj

      סיטי שיחקה אותה, פסז ויובה די אכלו אותה

      הגב
  • ק.

    לא רוצה את ליברפול, גם כי אני אני רוצה שליברפול תגיע הכי רחוק (אם זה לא על חשבון בארסה. מבחינתי יונייטד - יותר כיף גם מבחינת הפיקנטריה והעניין, וגם כי עדיף להדיח יריבה שאתה רוצה בחוץ, בהנחה שאתה מספיק פייבוריט. מעדיף לתת לאייאקס ורומא את הצ'אנס להתקדם.
    שלב הבתים צריך, כמו שכתב דורפן, רענון פורמט, כשהעניין היחידי באמת בבתים של 3 קבוצות טובות, שמזה נגזר 2 בתים חסרי עניין לציבור.
    לגבי הקבוצה, כל עוד רקאטיץ' בוסקטס ומסי בעניינים אני רגוע. רק צריך שאומטיטי יחזור (ויורכב על חשבון פיקה, מה שלא יקרה) שגם מאחור יהיה יותר יציב. טוב שהפציעות (מסי, רוברטו וקוטיניו) הגיעו עכשיו ויש זמן להגיע טוב לאפריל.
    לגבי קוטיניו אני לא מודאג, הוא היה על הכיפאק עד הפציעה ועוד לא חזר לעניינים אחריה.
    אה, והככרות בשדרות באמת מוגזמים...

    ברוך השב

    הגב
    • ממן

      שמע, אנחנו נפלנו על אחד מהבתים המעניינים ;) אופא בודקת בקדחתנות את האפשרות לרענן את הפורמט והוא כנראה ירוענן בקרוב. אגב, כבר פותחים ליגה אירופית נוספת. אני לא הייתי מרכיב את אומטיטי במקום פיקה כי לפיקה עדיין יש מה לתת, גם מבחינת הבנת המשחק שלו וגם כערך מוסף לקבוצהץ

      הגב
      • kirma der faux

        לדעתי הבעיה היא לא הפורמט אלא הפערים האדירים באמצעים בין הגדולות לבינוניות ולקטנות.
        אם נאמר ששינוי פורמט הוא פלסטר אז במד"ב היו אומרים שמקפיאים את החולה עד שתמצא תרופה למחלת הפערים.

        הגב
        • ממן

          הפערים האלה הם היום בבסיס המודלים הכלכליים של הכדורגל. הרי ישנו מעגל קסם בין הגלוריפיקציה שלו לבין החדירה המאסיבית שלו לשווקים העולמיים והכסף הגדול שמגיע מזכויות שידור. השווקים האלו מתפתחים מתוך אהדה למותגי על (יונייטד, ברצלונה, ריאל וכו') שבתורם דורשים, מבחינתם בצדק, את הרווחים המקסימליים המגיעים להם.
          (בשנים האחרונות רואים ניסיון למתג ליגות ולא רק מועדונים ובהקשר הזה אפשר להעריך את עבודת השיווק המעולה של הלה ליגה והפריימר ליג).

          היום כדורגלן כדמות מופשטת הוא הדמות הנערצת בעולם.
          רונאלדו הוא הדמות הנעקבת ביותר ברשתות החברתיות.
          מגרש כדורגל הוא המקום לראות ולהיראות בו והמשחק עצמו נתפס כהירואי מחד, עממי מאידך ומעל הכל נוצץ.
          לדעתי בסופו של דבר (וזה לא יקח יותר מידי זמן במונחים היסטוריים הבועה הזו תתפוצץ).

          הגב
    • ממן

      שמע, אנחנו נפלנו על אחד מהבתים המעניינים ;) אופא בודקת בקדחתנות את האפשרות לרענן את הפורמט והוא כנראה ירוענן בקרוב. אגב, כבר פותחים ליגה אירופית נוספת. אני לא הייתי מרכיב את אומטיטי במקום פיקה כי לפיקה עדיין יש מה לתת, גם מבחינת הבנת המשחק שלו וגם כערך מוסף לקבוצה

      הגב
  • חז

    תאמין לי, אתה רוצה יונייטד.

    הגב
    • ממן

      אתה יודע מה, האמת שהם היו שלישיים אצלי בסדר עדיפויות אבל התחרטתי. מה עכשיו מוריניו והכאב ראש שלו על הראש שלי

      הגב
  • no propaganda

    אני לא חושב שברצלונה התנהגה בספורטיביות כי אז גם להמשיך לשחק כשיש שחקן מת על המגרש זה ספורטיביות. מה שכן היא התנהגה נכון ואין שום סיבה שתתנהג אחרת, ספורטיביות נחוצה במקרים מסויימים ולא נחוצה במקרים אחרים כמו זה. אם אופא לא מעוניינים שזה יקרה שישנו את הפורמט כך שלברצלונה יהיה על מה לשחק.

    לא כל כך מבין שניצחון של קבוצה שזוכה בליגה הספרדית כבר עשור על קבוצה מקום 4-5 באנגליה מראה משהו על הליגה הספרדית. הכללה מברצלונה לליגה הספרדית פשוט לא נכונה לוגית. זה בעיקר מראה משהו על ברצלונה וגם משהו על טוטנהאם. גם לא יודע אם זה מראה משהו על הליגה האיטלקית אבל אינטר הם באמת בלוף.

    הגב
    • היסטוריון של ספורט

      בהשוואה בין הליגה הספרדית לאנגלית שנים אחרונות לא צריך את ברצלונה טוטנהאם כל נתון אוביקטיבי מראה זאת.
      תגובה ארוכה שמוקדשת לך ולרומן מוכיחה שבכל פרמטר (כמעט) השליטה הספרדית על האנגלית אבסולוטית למעשה היא כל כך אבסולוטית שאם הייתה זו ליגה הרי שהשליטה הספרדית הייתה מביאה לה זכייה באליפות ( או לכל הפחות מקום 2-3 ) הליגה בעוד הנציגה האנגלית הייתה יורדת ליגה מהמקום האחרון המהדהד ( ובוודאי שיורדת ליגה).

      ניקח את העשור האחרון בכוונה מ 2010
      .
      2010
      ספרד ספרד עם 1נציגות בחצי הגמר אנגליה ללא נציגות אין נציגות בגמר .

      2011. ספרד נציגיה אלופה ועוד נציגה בחצי אנגליה נציגה בגמר .

      2012 . ספרד 2 נציגות בחצי הגמר אנגליה נציגה אלופה.

      2013. ספרד 2 נציגות בחצי הגמר .
      אנגליה ללא נציגות.

      2014 ספרד אלופה וסגנית
      אנגליה נציגה בחצי הגמר .

      2015 ספרד אלופה ונציגה בחצי הגמר
      אנגליה ללא נציגות.

      2016 ספרד אלופה וסגנית
      אנגליה נציגה בחצי הגמר .

      2017 ספרד אלופה ועוד נציגה בחצי
      אנגליה ללא נציגות.

      2018 ספרד אלופה
      אנגליה סגנית.

      סה"כ מתחילת העשור
      הופעות בחצי הגמר
      ספרד 16
      אנגליה 5
      סה"כ נציגות בגמר
      ספרד 8
      אנגליה 3
      סה"כ זכיות
      ספרד 6
      אנגליה 1.
      חישוב שני מפגשים ישירים
      א. מפגשים בבתים (לפי מיקומים כי אין לי זמן לבדוק משחק משחק ).
      אמנם בשלב ההתנעה בבתים האנגליות מובילות 4-7 מ 2012 אך בשלב הנוקאאוט הספרדיות בשליטה ברורה .
      שלב הבתים .
      2010-201 אין לי נתונים כרגע
      2012 סיטי הקדימה את ואריאל שניהם הודחו בבתים (0-1 לאנגליה).
      2013 ריאל (2) הקדימה את סיטי (4)
      (1-1)

      2014 .יונייטד (1) הקדימה את סוסידד( 4)
      (1-2 אנגליה).

      2015 ריאל (1) הקדימה את ליברפול (3)
      (2-2)
      2016 סיטי (1) הקדימה את סביליה (3)
      (2-3 אנגליה)

      2017 ברצלונה (1) הקדימה את סיטי (2)
      (3-3)

      2018 צ'לסי (1) הקדימה את אתלטיקו מדריד (3)
      ליברפול (1) הקדימה את סביליה (3)
      טוטנהאם (1) הקדימה את ריאל (3)
      (3-6 אנגליה)

      2019(18-19) ברצלונה (1) הקדימה את טוטנהאם (2) אך יונייטד (2) הדיחה את ולנסיה (3)

      שלב הנוקאאוט מ 2010
      2010 רבע הגמר ברצלונה מדיחה את ארסנל (3-6 בסיכום ) 0-1 ספרד

      2011
      שמינית גמר ברצלונה מדיחה את ארסנל 3-4
      רבע גמר ריאל מדיחה את טוטנהאם 0-5
      גמר ברצלונה מנצחת את היונייטד 1-3
      0-4 ספרד

      2012 חצי הגמר
      צ'לסי מדיחה את ברצלונה 2-3
      1-4 .

      2013 . שמינית הגמר
      ריאל מדיחה את יונייטד 2-3
      1-5 ספרד

      2014 . שמינית הגמר ברצלונה מדיחה את הסיטי 1-4
      חצי הגמר אתלטיקו מדיחה את צ'לסי 1-3

      1-7 ספרד

      2015 שמינית הגמר ברצלונה מנצחת את הסיטי 1-3
      1-8 ספרד

      2016 שמינית הגמר ברצלונה מדיחה את ארסנל 1-5
      חצי הגמר ריאל מדיחה את הסיטי 0-1

      1-10 ספרד

      2017 שמינית גמר לסטר מדיחה את סביליה
      2-3
      רבע גמר אתלטיקו מדיחה את לסטר 1-2

      2-11 ספרד

      2018
      שמינית הגמר ברצלונה מדיחה את צ'לסי 1-4
      סביליה מדיחה את יונייטד 1-2
      גמר ריאל מנצחת את ליברפול 1-3

      סיכום נתוני הנוקאאוט
      2-14 מהדהד לספרד
      87.5 אחוזי הצלחה
      במשחקים זה
      19 ניצחונות ספרד
      8 תיקו
      3 אנגליה.
      אם היו לוקחים קבוצת ליגה ספרדית עם מאזן
      19 8 3 זה אחוז של 72 אחוזי הצלחה שבשביל לסבר את האוזן יכול להספיק לא פעם לשנייה באליפות ליגה .
      לעומת זאת מאזן של
      3 ניצחונות 8 תיקו ו 9 הפסדים
      מהווים בשיטת 3 נקודות
      19 אחוזי הצלחה שמהווים ירידת ליגה ודאית בכל ליגה רגילה .
      יחס השערים הכללי אגב 23-52
      לספרד .

      הגב
      • no propaganda

        לא לגמרי הבנתי מה אתה רוצה. לא טענתי שום דבר לגבי איזו ליגה טובה יותר ואף על פי שניתן לתת מיליון טיעוני נגד למה שכתבת.אין לי שום רצון להכנס לדיון הזה.

        מה שכן כתבתי, זה שקבוצה ששולטת בליגה הספרדית בידנרמה כבר מעל עשור מנצחת קבוצה מקום 4-5 באנגליה בהרכב חצי משני, לא מעיד על כלום. כמו שכתבתי לאופיר, אם באיירן הייתה מנצחת בהרכב משני את ולנסיה ומישהו היה טוען שבגלל זה הליגה הגרמנית טובה, בחיים לא היית מקבל טיעון כזה ובצדק.

        הגב
        • היסטוריון של ספורט

          אז אני התייחסתי בדיוק לכך שלא רק קבוצה מספר 1 בספרד מנצחת 5 באנגליה
          גם סביליה הדיחה את היונייטד למשל.
          ובשביל הסקרנות איזו טענה תוכל לטעון בכדי להוכיח ההיפך ? (ב 10 שנים אחרונות כי גם אני מסכים שבשנות ה 80 למשל זה היה אחרת)

          הגב
        • jhkj

          מחליפי ברצלונה פלוס ברצלונה ב הוציאה תיקו מול טוטנהאם, לגאנס ובטיס ניצחו את ברצלונה, זה הכוונה, שבעוד קבוצות הליגה הספרדית מסוגלות להתמודד עם בארסה, קבוצה טובה בליגה האנגלית גם לא עם המחליפים שלה

          הגב
      • רומן

        היסטוריון, תודה רבה על הנתונים המדויקים שהעתקת מויקיפדיה. ממש מדע מרשים עשית פה.
        ובוא אני אתן לך נתון שלא חשבת עליו, ב 10 השנים האחרונות הקבוצות האנגליות זכו 10 פעמים בתואר הנחשב ביותר בעולם הקבוצות- תואר האי פי אל.
        עם כל הכבוד לליגת האלופות ויש כבוד, הליגה האנגלית היא הליגה הגדולה בעולם בהפרש. אני אומר את זה אחרי שנים שטיילתי בהרבה מקומות בעולם, פאק עכשיו חזרתי ממרוקו, הדרבי של ליורפול היה מפוצץ במקומיים בכל פיצוציה ובית תה . בערב שידרו לה ליגה ואף אחד אפילו לא הביט. ככה זה גם בהודו, בנפאל , בסין, בארהב, בכל העולם ואל תספר לי על אמריקה הלטינית כי גם שם לא רואים לה ליגה, רואים את הליגות המקומיות.
        אהה ועוד דבר כל חוסה מנואל גארסיה חימנס גנרי כלשהו מסביליה/בטיס/אלמריה/דינאמו סייסטה יושב כל היום על הטלפון ומחכה שתגיע השיחה מאברטון/ווסטהאם. אז כל הנתונים שלך על ליגת האלופות מעניינים את התחת, כי כדורגל משחקים באנגליה.

        הגב
        • jhkj

          מותג זה דבר אחד, אבל קבוצות הליגה הספרדית טובות יותר ורמתה מבחינת כדורגל גבוהה יותר, סביליה ובטיס טובות מאברטון וווסטהאם. קבוצות תחתית בספרד מסוגלות לקחת נקודות מבארסה נקודות, קבוצות התחתית ונראה שגם חלק לא מבוטל מהצמרת לא. אם תיקח ותשווה מקום מקום, ברוב השנים האחרונות הספרדית תנצח, השנה הפער טיפה הצטמצם ועדיין קבוצות כמו בורנמות יהיו בשר תותחים בספרד\

          לכן ליגה טובה יותר זה שאלה של מה זה טוב, מבחינת רמת הכדורגל ספרד לוקחת

          הגב
        • jhkj

          מותג זה דבר אחד, אבל קבוצות הליגה הספרדית טובות יותר ורמתה מבחינת כדורגל גבוהה יותר, סביליה ובטיס טובות מאברטון וווסטהאם. קבוצות תחתית בספרד מסוגלות לקחת נקודות מבארסה נקודות, קבוצות התחתית ונראה שגם חלק לא מבוטל מהצמרת לא. אם תיקח ותשווה מקום מקום, ברוב השנים האחרונות הספרדית תנצח, השנה הפער טיפה הצטמצם ועדיין קבוצות כמו בורנמות יהיו בשר תותחים בספרד.

          לכן ליגה טובה יותר זה שאלה של מה זה טוב, מבחינת רמת הכדורגל ספרד לוקחת

          הגב
          • רומן

            גם לזה יש לי תשובה.
            המשחק שמשחקים ביבשת והמשחק שמשחקים באנגליה זה משחק אחר לגמרי עם חוקים אחרים לגמרי.
            לפי חוקי היבשת אתה צודק, לפי חוקי האי, אני ממש ממש לא בטוח.

            הגב
            • Jhkj

              ברצלונה לקחה את אליפות הפריימר ליג שנה שעברה, הכוכבים הכי גדולים של כל הרביעייה הראשונה השנה גדלו ביבשת ולא באי, שש המועדונים הגדולים משחקים כדורגל זר עם מאמנים זרים, ליברפול סוג של יוצא מן הכלל כי הכדורגל הגרמני עוד דומה. ארסנל היא דוגמא טובה למה קורה כשלוקחים קבוצה ומוסיפים לה ליגה למשחק שלה. בקיצור, אם בחוקי הרוגבי של האי אתה מעוניין הליגה האנגלית עצמה התחילה לחפש תחליפים לכדורגל אנגלי

            • רומן

              J זה לא חוקי הרוגבי. זה א. הקצב ושטף המשחק. ב. המשחק גוף לגוף שמותר באנגליה ופחות מותר באירופה.

            • Jhkj

              ב שלך הם חוקי הרוגבי שלי, עם כי חשבתי שגמר ליגת האלופות יעודד אוהדי ליברפול להסתייג קצת ממשחק הגוף לגוף והקטנות

        • Ollie Williams

          רומן
          עזוב כרגע ריבי עבר בינינו.

          מה שאתה אומר לגבי צפייה בפרמייר ליג בחו"ל אומר בעיקר שיש לה מכבש מיתוג ושיווק מטורף, ושהאנגליות פנו לשווקים באיסה וארה"ב הרבה לפני קבוצות אחרות.
          אין שום דבר שאפשר לגזור מזה לגבי רמה מקצועית.

          אתה יכול להקביל את זה לכל תחום שתרצה בעולם המסחרי. רמת התפוצה וכמות המכירות של מוצר זה או אחר ממש לא בהכרח מעידה על רמתו ואיכותו.

          הגב
        • היסטוריון של ספורט

          רומן להעתיק מווקיפדיה זו לא חכמה .
          החכמה היא לדעת שיש כאלו נתונים.
          ואגב אותם הנתונים פלוס מינוס תמצא בליגה האירופאית .
          רוצה לומר בכל תחרות משותפת ובכל הרמות השליטה הספרדית עולה עשרות מונים .
          הקצב האנגלי והאטרקיטיבות זה בהחלט נפחא אך מדובר בתחום השיווק לא בתחום הכדורגל.
          המצחיק הוא שבסוף ליברפול התבכיינה (בצדק אגב) על כך שראמוס רמס את סלאח
          ( משחק מילים משעשע ראמוס רמס סלאח חוסל )...

          הגב
    • ממן

      לפי ההגדרה שלי היא התנהגה בספורטיביות:) הדוגמה שלך ממש לא טובה כי לפי החוקה שופט צריך לעצור משחק מיד כשהוא מבחין ששחקן סובל מפגיעת ראש, לא כל שכן שהוא מת. אם תביא דוגמה רלוונטית נוכל להתפלמס עליה בשמחה.

      לגבי הליגה הספרדית - אסביר את גזירת המסקנה שלי לגבי הליגה הספרדית:
      ברצלונה שמתקשה השנה מאוד בליגה הספרדית (כמו גם סביליה, אתלטיקו ואין צורך להזכיר את ריאל אבל נזכיר) מגיעה למשחק חסר חשיבות עבורה בהרכב חצי משני מול קבוצה אנגלית חזקה מאוד בהרכב מלא שיש לה הכל לשחק עליו ועדיין לא מתקשה יחסית לשחק מולה. זה בהחלט מעיד על עוצמת הליגה הספרדית.

      נכון, כמו שכתבת - זה גם מעיד על ברצלונה ועל טוטנהם. אבל את זה גם אני כתבתי.

      הגב
      • no propaganda

        אני לא כל כך מסכים שברצלונה מתקשה בליגה הספרדית. סהכ מקום ראשון שוב בדרך לאליפות שכבר רשומה על שמה. תחשוב שבאיירן הייתה מניח מנצחת את ולנסיה והייתי אומר שזה מראה שהליגה הגרמנית ממש חזקה. לא חושב שהיית מקבל את הטיעון.
        וטוטנהאם היא לא בדיוק קבוצה חזקה(4-5) ברמה באנגליה וזה עוד כשיונייטד נראית כמו אברטון.

        בוא נניח שהשחקן היה שובר את הרגל במקום למות. שוב ברצלונה עשתה הכל נכון. אני רק חושב שאתה קצת משחק עם המונח ספורטיביות הצורה לא נכונה.

        הגב
        • ממן

          דווקא די מתקשה, קצב צבירת נקודות חלש יחסית וספיגה גבוהה של שערים.

          יכול להיות שיש לנו הגדרות שונות למושג ספורטיביות, אני לגמרי דבק בהגדרה שלי אבל אשמח לשמוע את שלך

          הגב
  • היסטוריון של ספורט

    תודה רבה כאוהד ברצלונה בעיני ליגת האלופות חשובה עשרות מונים מהליגה הספרדית .
    בטח בראייה היסטורית לכן מצער אותי בברצלונה הגדולה בכל הזמנים תיחשב בצל ריאל מדריד בעוד 30 שנה שיסתכלו על 3 האלופות הרצופות של ריאל בעוד ברצלונה לא עשתה אפילו 2.
    לכן המטרה העונה בראש ובראשונה היא ליגת האלופות בתקווה לעשות איזה רצף...אבל נתחיל בעונה הראשונה .

    מבחינתי ההגרלה מחולקת ל 3 .

    1. הקבוצות שברצלונה תעבור בעצימת עיניים .א. איאקס
    ב. שאלקה.
    ברמה המקצועית את שתיהן נעבור בקלות כמובן שהרצון כאן לקבל את איאקס גם בגלל ההיסטוריה המשותפת (קרויף ועוד כמה שחקנים שהיו בשני המועדונים כמו קלוביירט)
    ובעיקר בגלל הפילוסופיה המשותפת שהנחיל קרויף מבחינת האטרקטיביות של המשחק וגידול הצעירים .

    2. קבוצות שצריך לעבור אך אין להקל ראש
    א. ליון
    ב. רומא .
    כאן אני מעדיף את רומא הן מצד הרצון לנקמה אך בעיקר כי ברור לי שברומא באמת לא יקלו ראש וגם כי "הברק לא מכה באותו מקום פעמיים"

    3. ההגרלות הקשות והלא רצויות
    א. יונייטד
    ב. ליברפול .
    לצערי התחושה שלי שברסה תקבל אחת מאלה כי זו מסורת ההגרלה שלה בשנים האחרונות.
    אני בניגוד אלייך מעדיף לקבל את ליברפול
    (גם בגלל שהיא הקבוצה שלי כרגע באנגליה)
    מכיוון
    א. שהכדורגל יהיה התקפי ומהנה ומתאים לברצלונה .
    ב. כפי שהמצב כרגע ליברפול חזק בתמונת האליפות האנגלית בעוד היונייטד מחוץ לאירופה אפילו .
    לכן זה משחק העונה של מוריניו והצאנס היחידי שלו להציל את משרתו ותדמיתו .
    ויש לו כלים ויש לו זמן הכנה וכל כולו יהיה עסוק להחנות אוטובוס בחניה וכשיש לך את פוגבה שרוצה לעזוב לברצלונה אבל גם להוכיח זה מסוכן מדי ומטריד.
    בקיצור רק לא יונייטד .

    הגב
    • ממן

      חשבתי אתמול על זה בהקשר של ליברפול ואין לי ספק שהם רוצים את הליגה יותר מכל דבר אחר. נכון, מוריניו בעייתי לנו, לא סתם הוא ה5 מהסוף במועדפים שלי להגרלה, אבל אני עדיין רואה את ברצלונה מפרקת את ההגנה של יונייטד והמרכז שלה בקלילות גדולה הרבה יותר מאשר את הסילונים של ליברפול. אין פה כמעט מקום להשוואה.

      אתה צודק בכל מילה בפיסקה הראשונה, אני לא בטוח שההיסטוריה תזכור כלכך את ריאל הזו כמאפילה על בארסה כמו שהיא לא זוכרת את ריאל שלקחה 5 ברצף. אני מאמין שמקומה של ברצלונה הגדולה בהיסטוריה מובטח ועוד צ'מפיונס אחד יחתום את זה.

      אני מעדיף לקוות שאולי סופסוף תהיה לנו הגרלה טובה, כי זה 4/6 (יחסית לקשות באמת) ויש לי תחושה שיובה יקבלו הגרלה קשה...

      הגב
  • היסטוריון של ספורט

    עוד נתון מעניין אומר שברצלונה ברבע הגמר מאז 2008 ....אגב המדיחה האחרונה של ברצלונה בשמינית היא ליברפול 2007 שהגיעה עד לגמר (ברצלונה הודחה כאלופת המפעל היוצאת )
    מאז 11/11 פעמים ברצלונה עוברת את השלב הזה לא פעם אחרי קמבקים גדולים (מילאן וכמובן פ.ס.ז)

    הגב
  • Matipool

    מצטרף למברכים על חזרתך. גם כאחד שלא אוהד את ברצלונה ולא בעניין של הליגה הספרדית - חסרת לדה באזר.
    לגבי ההגרלה - גם אנחנו לא רוצים אתכם. זה הדדי וזה רק מגביר את הסיכוי כמובן שזה יקרה. בסקר שנערך ב״ליברפול אקו״ יצאתם מקום שני ממש צמודים ליובנטוס כקבוצה שלא נרצה לפגוש.
    לגבי קוטיניו - הוא חזר השבוע לליברפול לחגוג את יום ההולדת של אשתו (!) של בובי פירמינו. לא של פירמינו עצמו, כן? זה נקרא להשקיע בין חברים. כולם נצטוו ללבוש לבן וזה השתלב טוב עם השיניים של בובי. מורנו חגג שם בגדול וכתב אח״כ לקוטיניו כמה הוא ״מתגעגע אליך,אחי״ ואני אומר - בואו נעזור להם. קחו את מורנו ותביאו איזה ילד טוב מהנוער שיכול לתת גיבוי בצד שמאל לרובו.

    הגב
    • jhkj

      אני גם תוהה לאחרונה בנוגע לאיזו קבוצה עם המאצ'אפ הכי פחות טוב לליברפול. האם כאוהד ליברפול נראה לך שליברפול תתקשה יותר מול קבוצה הגנתית שגם תשחק חזק ומאחור ותבנה על מתפרצות ויכולת טכנית של שחקנים בודדים כמו יובה, או דווקא קבוצה שתשלוט בכדור כמו בארסה אבל יש לה שחקני הגנה מהירים מספיק כמו ג'ורדי, סמדו ואומטיטי שיכולים לעמוד בקצב של סאלח ומאנה במתפרצות

      הגב
      • Matipool

        בעונה שעברה הצלחנו ונתנו הצגות דווקא במשחקים עם פחות אחזקה בכדור. התקפות מתפרצות של עשר שניות ובום שער. זוכר איך דמיינתי בכל קרן של היריב איך הכדור מורחק והשלישייה הקדמית עושה מזה גול תוך כמה שניות אחרי שזה קרה מספר פעמים.
        העונה זה שונה. פחות משחקים את הסגנון הזה כדי לספוג פחות וכמובן שהשתדרגנו מאד בהגנה.
        אני חושב שיהיה לנו מאצ׳ אפ טוב יותר מול יובה מאשר מול ברצלונה.

        הגב
        • ניק

          דווקא נגד תאומת ברסה באנגליה, סיטי, אתם מסתדרים ממש טוב.
          יובנטוס לדעתי קבוצה די מושלמת, חוץ מהשוער שלה, שיהיה לכם (ולא רק לכם) מאוד קשה נגדיהם.

          הגב
          • jhkj

            ג'ורדי אומטיטי וסמדו רצים בקצב שאף אחד בהגנת סיטי לא רץ. וזה הבדל מהותי כשהנשק העיקרי של מאנה וסלאח זה מהירות

            הגב
            • ק.

              שכחת את הצלע הרביעית בהגנה שרץ אעפס, קצת יותר לאט ושווה גול ליריבה כמעט כל משחק

            • Jhkj

              לא חושב שלברצלונה יש את ההגנה הטובה בעולם, טוען שזה משחק אחר מסיטי עבור ליברפול, אני מודע היטב לנזק הפוטנציאלי הטמון בפיקה

    • אופיר ממן

      תודה מתי

      קוטיניו ופירמינו מחייכים יחד זה חתיכת מסע פרסום לרפואת שיניים.

      שמעתי על המפגש הזוהר תרתי משמע, לדעתי זו חברות שנשמרת גם בגלל נבחרת ברזיל. ברור לי שאתה צוחק אבל לא חושב שהוא יחזור לליברפול, בעיקר בגלל הסכומים המטורפים.
      אני אתקיל אותך - אולי פירמינו רומז על ההפך? קשה לדמיין מחליף מושלם ממנו לסוארז. ועכשיו אתה בטח מתחרט שזה עלה ;)

      הגב
      • Matipool

        לא התכוונתי שקוטיניו יחזור לליברפול. אין סיכוי. רק החמאתי לו על זה שהוא ״קפץ״ לליברפול לחגוג את יום ההולדת של אשתו של פירמינו. זה בטח עלה לו בהפסד של אימון או שניים ואולי בהרכב במשחק הקרוב.
        הסיכוי שפירמינו או כל שחקן אחר של ליברפול לעבור לברצלונה בשנתיים הקרובות שואף לאפס בגלל סעיף בעסקת המכירה של קוטיניו שמגביל את המעבר בין הקבוצות לשלוש שנים.

        הגב
  • קלבדוס

    ברצלונה וליברפול במפגש כפול? מי המשוגע שיגיד לזה לא?
    תתעלה מעבר לשיקולים ענייניים :) חיים רק פעם אחת, מסי כבר לא ילד - זו יכולה להיות חוויה לדורות.

    הגב
    • אופיר ממן

      שומר את זה לגמר!

      הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *