זה לא עניין של מגדר

מתי תהיה נהגת פורמולה-1?

הפעם האחרונה שבה נהגת ניסתה להתברג למירוץ פורמולה-1, למירוץ עצמו והשתתפה במקצי הדרוג היתה אי שם בשנת 1992, היא היתה איטלקיה וקראו לה ג'ובנה אמאטי, המכונית היתה ברבהאם והיא היתה יותר קרובה בהגדרתה לעגלה מאשר למכונית מירוץ, כך שהסיכוי של ג'ובנה מראש לא היה גדול וכמובן שהיא לא הצליחה. מאז בכל פעם עולה השאלה מחדש, מתי זה יקרה? מתי תהיה אישה נהגת בפורמולה-1?

מריה דה-וילוטה, רק שתהיה בריאה

השאלה עלתה שוב לכותרות בשבוע שעבר ולא בגלל אירוע משמח כלל וכלל. ממש לא. מריה דה-וילוטה (ואני מצטער מראש אם אני לא מאיית נכון את השם שלה) נהגת מירוצים ספרדייה ששימשה כנהגת מבחן בקבוצת מארוסיה, התרסקה עם מכונית הפורמולה-1 של הקבוצה, בזמן נהיגת מבחן, כאשר הקבוצה בחנה רכיבים אוירדינמיים חדשים לרכב, לקראת הגראן-פרי הבריטי בסילברסטון. מריה נפגעה קשה מאד בראשה ונכון לזמן כתיבת שורות אלו היא עדיין מוגדרת במצב קשה אך יציב, עברה ניתוח ראש מסובך ואיבדה את עין ימין שלה. כואב ומצער וליבי איתה.

אז השאלה מתי נראה נהגת בפורמולה-1 עלתה שוב וכמובן השם החם ביותר שקפץ יחד עם זה הוא של דניקה פאטריק, יקירת הבלוג. פאטריק הבינה מהר מאד איך מתנהל המשחק בספורט המוטורי, בעיקר האמריקאי והיכן נמצא הכסף הגדול, היא גם הבינה די טוב שכנראה היא לא מספיק טובה להתחרות בפורמולה-1, לפחות לא בינתיים (וכנראה שלעולם..) ונהגת מבחן היא לא רוצה להיות (לא שהציעו לה..) ובחרה ללכת אל ה-נאסקאר, השנה היא עושה צעדים איטיים, מדודים ובטוחים וצוברת ביטחון וניסיון. היא עוד תצליח שם, אני בטוח, אני מאמין בה, היא נהגת טובה בלי שום קשר לזה שהיא אישה.

סוזי וולף , לא בזכות הבעל

סוזי סטודארט או כמו שהיא נקראת היום סוזי וולף היא נהגת מבחן בקבוצת וויליאמס בפורמולה-1. סוזי מתחרה באופן קבוע במירוצי ה-dtm, אליפות גרמניה במירוצי סאלון, עדיין ללא תוצאות משמעותיות שם, בדרך כלל היא בצד הלא-נכון של הגריד, אבל כאשר מסתכלים על השעון בסיום מקצי הדרוג מגלים שבסביבה כל כך קשוחה ותחרותית, הפערים שלה מהצמרת לא כל כך גדולים. סוזי החלה את דרכה בספורט המוטורי כבר בגיל-8, אז המשפחה קנתה לה קארט בו החלה להתחרות ולעשות חיל במירוצים שונים ברחבי סקוטלנד, רוב רוי היה גאה בה.

סוזי התקדמה לאורך השנים, זוכרת את הקארטינג בחיבה כי אף אחד לא התייחס אליה באופן מיוחד שם, מתחת לקסדה, היא תמיד מספרת, אי אפשר היה להבחין אם מדובר בנהג או נהגת. התוצאות דיברו בעד עצמן והיא הצליח הלהתקדם יפה, בת דורם של לואיס המילטון ורוברט קוביצה. בראיון שנערך עימה לאחרונה, בעקבות התאונה של הספרדייה, נשאלה סוזי מדוע כל כך קשה לנהגת להיכנס לפורמולה-1 והיא ענתה תשובה שמאד אהבתי לקרוא. היא ענתה שלפורמולה-1 קשה להיכנס, נקודה. זה ממש לא קשור באם אתה נהג או נהגת, זה לא עניין של מגדר. באם אתה טוב מספיק, תמצא את דרכך (לפעמים גם כסף עוזר..).

לפני כשנה התחתנה סוזי עם אחד ממנהלי החברה שבונה את מכוניות מרצדס למירוצי ה-dtm וגם מעורב בהנהלת קבוצת וויליאמס, זמן מה לאחר מכן קיבלה את תפקיד נהיגת המבחן בוויליאמס ומיד הורמו גבות והתגובות למהלך לא אחרו להגיע. כולם טענו כי קיבלה את התפקיד בזכות בעלה ולא בזכות יכולות הנהיגה שלה. אולם מסתבר שבעלה לא מעורב היה במהלך עצמו וכאשר נשאל לדעתו אמר שהוא מעדיף שאשתו לא תנהג במכונית הזו, אין לו בעיה שתתחרה במירוצים כמובן, אבל פורמולה-1…הוא לא סגור על זה. סוזי עדיין רחוקה מלנהוג במכונית עצמה "על אמת". מבחן המסלול הראשון שלה מתוכנן רק לאוקטובר ובינתיים היא עושה אימונים ומבחנים על גבי סימולטור של הקבוצה, עבודה לא פחות חשובה.

מישל מוטון, כמעט אלופה

מישל מוטון, בתקופה הרבה יותר קשה, עם דרישות עבודה הרבה יותר אגרסיביות הוכיחה שאין קשר בין המגדר לבין יכולות הנהיגה בספורט המוטורי. מישל מוטון היתה נהגת ראלי צרפתיה שהצליחה לגרד את אליפות העולם בראלי וכמעט לזכות בה, לאחר שהיתה גם הראשונה לזכות במירוץ ראלי בשנת 1981 במדי אאודי. את האליפות היא פספסה אבל אף אחד מאז לא שוכח אותה, אולי בגלל שהיתה חריגה.

ספורט מוטורי הוא אולי בין ענפי הספורט "הגדולים" שלא עושה הפרדה בין גברים לנשים. כולם מתחרים, וכך צריך להיות, בתנאים שווים ועם ציוד שווה על פרס אחד ובגלל זה אני מתקשה בכל פעם מחדש להבין מדוע בכלל עולה השאלה – מתי נראה נהגת בפורמולה-1?- מה זה חשוב. נהג צריך להיות בפורמולה-1 או בכל סביבה ספורטיבית אחרת בגלל שהוא ראוי לה ולא בגלל המגדר שלו/שלה. ספורטאי הוא ספורטאי הוא ספורטאי. כולם משקיעים המון זמן ואנרגיה במטרה, מגיעים עם הרבה כישרון ותוצאות וזה מה שאמור לקבוע (ושוב, כסף כמובן מסייע..) אבל חשוב לזכור, ולדעתי לפחות, זה ממש לא עניין של מגדר.

"באזר" בפייסבוק 

אולמרט - בוא להציל את בית"ר
כך תפסל בבדיקת סמים

21 Comments

MG 10 ביולי 2012

דובי, אני לא בטוח שהפרטים שאני כותב נכונים, אבל נראה לי שככל שיאפשרו חופש טכני לקבוצות, תשתפר יכולת ההצמדה של המכוניות וכך יוכלו לקחת סיבובים במהירויות גדולות יותר וכמובן ב-G גבוה יותר.
יודע שפיסיולוגית הגוף הנשי מתמודד טוב יותר עם G גבוה מהגברי (אם אני לא טועה גברים יכולים לעמוד במקסימום 9 ונשים 11 – אבל אני ממש לא בטוח), כך שאולי אם הפן הפיסי הזה יהיה יותר משמעותי זה יתן יתרון לנשים וכך יגבר שיעור ההשתתפות שלהן.

אמנון 10 ביולי 2012

אני חושב שאתה צודק אבל גם מעט טועה בו זמנית.
הבעייה היא לא בפורמולה-1, הרי זאת תחרות האליטה של עולם המוטוריקה. אני רוצה להאמין שלא יפסלו שם אף מועמד, שחור, אישה וכ'ו.. על סמך מוצאו או מינו. אחרת התחרות עצמה פסולה מראש כי לא מתחרים בה הטובים ביותר.
הבעייה היא ברמה הנמוכה יותר,וזה מזכיר לי קצת את הפוסט של בורוביץ' על שחורים בטניס. השאלה היא לא למה היום אין נהגת אישה בפורמולה 1, אלא מה הפורמולה 1 עושה בשביל שבעתיד כן יהיו שם נשים. אני די בטוח שעיסוק בספורט מוטורי הוא עדיין עניין "גברי" ברוב המקומות, ושאישה שתביע עניין בהתעסקות בנושא תחווה קשיים רבים יותר מאשר גבר(וזאת כמובן, בהכללה מאוד מאוד גדולה). בתיאוריה הפמניסטית קוראים לזה תקרת זכוכית. האם הפורמולה-1 בתור ארגון יוצא לאוכלוסייה הנשית ומנסה לקרב אותה לספורט המוטורי, כצופות וכמתחרות? אני לא בטוח. וככה יכול מאוד להיות שיש היום הרבה נהגות מצויינות בפוטנציאל שלא זכינו לראות כי בתור חברה החלטנו "מראש" שהן לא מתאימות. לפעמים אינדבדואל אחד יכול לשנות את התמונה לחלוטין, נניח מקרה קרויף והכדורגל ההולנדי. אבל כמו שראינו ממקרה האחיות וויליאמס בטניס הנשים, זה לא מספיק. צריך גם פעילות ממסדית לקירוב האוכלוסייה לענף, ואותי מעניין מה הפורמולה 1 עושה בשביל לקרב נשים לספורט המוטורי.

Amir A 10 ביולי 2012

ומה הנשים עושות כדי להתקרב לספורט המוטורי כקולקטיב? אחת הרעות החולות של קבוצות בחברה שסבלו/סובלות מקיפוח הוא הציפיה שהחברה תוציא אותן מהמצב הזה. בלי לשאול את השאלה האם זה אכן תפקידה של החברה או לא, הנקודה שצריכה לעלות לדיון היא הנקודה הפרקטית. האם כשמסתכלים על ההיסטוריה חברות באמת עשו את זה, גם כשהן התיימרו לעשות את זה? אני מסתכל על קבוצות כמו העניים בפריפריות בישראל, האפרו אמריקאים בארה"ב, הנשים בכל העולם, אנשים עם מוגבלויות בעולם המערבי ועוד ועוד ועוד. בכל הדוגמאות האלו החברה התיימרה להציג אפליה מתקנת לקבוצות האלו ובכל הדוגמאות האלו ההצלחה של האפליה המתקנת היא מתונה לכל היותר.
ואז אתה קורא פוסט כמו זה שהיה כאן על כדורגל נשים בישראל ועל העובדה שרק בנות ממשפחות אנגלו-סקסוניות משחקות אותו ושואל את עצמך מה מונע מאימהות מקבוצות אתניות אחרות לקחת את הבנות שלהן לשחק כדורגל? הרי הליגה של הבנות אורגנה על-ידי אמהות ולא על-ידי ההתאחדות לכדורגל?
לחילופין קראתי את התגובות שהיו כאן לפוסט של אריאל על מירקה ופדרר וגם את התגובות שהיו לו בבלוג הפמיניסטי שהוא הופנה אליו ואני לא מצליח להמנע מהמחשבה האם הכותבות (והכותבים) לא היו עושות יותר צדק למאבק שלהן אם במקום לשים את עצמן כשוטרות הפמיניזם בתקשורת הן היו יוצאות לשטח ונניח מקיימות חוגים לנשים במקומות שבהן החברה מגבילה אותן, חוגים שיתנו לאותן הנשים כלים אמיתיים להתמודד עם מצבן? הרי לצעוק על כל העולם שהוא אשם ולשים מולו מראה בציפיה שהוא יבין כמה שהוא מכוער זו פעולה שהיא הכל חוץ מאשר פרודוקטיבית, וסביר להניח שהיא יותר פוגעת מאשר תורמת. אבל כנראה יותר קשה לעזור לעצמך מאשר לצעוק כמה שהאחר אחראי למצבך ושהוא מי שאחראי להוציא אותך ממצבך.

דובי מילר 10 ביולי 2012

לפני זמן מה כתבתי על נהגת מירוצים ונווטת ראלי באיראן, שם הנשים צריכות להילחם על המעמד שלהן, בעיקר בגלל המצב החברתי והניוון החברתי הקיים שם.

הפורמולה-1 היא עסק לכל דבר למטרות רווח ולא ממש פועל למען "קהלים" במובן החברתי, יותר מחפש שווקים עסקיים חדשים, זה העניין.
הבעיה תחל שינסו לצרף נשים במכוון בגלל החיצוניות שלהן או בגלל שהן פשוט ימשכו ספונסרים וזה=כסף ולא בגלל היכולות שלהן…מזה גם הנשים צריכות לחשוש,כי לא יקבלו אותן באמת בגלל מה שהן שוות.
כמו שאני רואה את זה, כל ילד/ילדה צעירים שספורט מוטורי זה הספורט שלו ודלק זורם בעורקיו צריך להתחיל ולשאוף להגיע למעלה.

Amir A 10 ביולי 2012

כמו שכתבת, פורמולה 1 היא עסק שמטרתו להכניס כסף. ואם הם ימצאו ששילוב נשים מצודדות עוזר להם להביא יותר כסף הם יעשו את זה. אתה יכול לאהוב את זה או לשנוא את זה, אבל זו המציאות. הבעיה שלי היא לא עם פורמולה 1 במקרה כזה אלא עם הנשים שיצטרפו לסבב. אם את יודעת שאת לא מספיק טובה ושאת בסך הכל קישוט שנועד להביא לבעלים הכנסה אז אין שום הכרח שתצטרפי לקרקס הזה. ואם את כן מצטרפת לזה מתוך מודעות לסיטואציה אז אני לא משוכנע שיש לך מקום להתלונן.
מקבילה למצב הזה אני רואה גם בתפקיד המעודדות. כל מי שמשתלח בגברים שבוהים בילדות צעירות שמפזזות מולם בבגדים מינימאלים מפספס את הנקודה. הביקורת צריכה להיות מופנית לאותן נשים צעירות אשר אף אחד לא מכריח אותן להיכנס למשבצת של מעודדות ובכל זאת הן עושות את זה. ואולי כל אלו שצועקים וצועקות על הגברים במקרה הזה יעשו טוב יותר אם הם ינסו להגיע לאותן נשים צעירות ומגיל מוקדם ינסו להסביר להן שהן צריכות לשאוף לזה שמישהו אחר יעודד אותן ולא שהן יהיו המעודדות של מישהו אחר.

MG 10 ביולי 2012

אפליה מתקנת היא דבר אחר.
אני חושב שאתה מתכוון להעדפה מתקנת.

Amir A 10 ביולי 2012

אני מניח שהרעיון היה ברור. בואו נשאר במסגרת הדיון העיקרי ולא נסיט אותו למקומות אחרים.

דורי גיל 10 ביולי 2012

עד כמה שאני לא מוצא שום עניין בספורט הזה (האשמה בי, לחלוטין, ובחברה בה גדלתי. ואין לי שום דבר נגדו, להפך), אני מלא הערכה לזה שאין הפרדה מגדרית. יותר מזה, אני מעריץ את הספורט הזה על כך. ניסיתי לחשוב על עוד ענפים בלי הפרדה ולא הצלחתי. הלוואי שתהיה נהגת בפורמולה 1.

ממש אודה לכם אם תוכלו להסביר לי מה זה הנאסקאר ולמה דאניקה (האלילה) שולטת שם (היא מצליחה שם לא רע, נכון?) אך לא בפורמולה? ענפים שונים? רמות שונות?

דובי מילר 10 ביולי 2012

דורי- זה ממש למקום אחר ולפעם אחרת…מצטער.
אבל בקצרה – הנאסקאר הוא סבב מירוצי מכוניות אמריקאי עם הרבה מסורת והיסטוריה, אין דבר כזה.
לגבי דאניקה פאטריק, היא ממש לא שולטת שם, מנסה להשתלב בינתיים לאחר קריירה קצרה בסדרת האינדי האמריקאית.
בגדול – היא אלילה אמריקאית גם בגלל הנהיגה שלה וגם בגלל המראה…

אמנון 10 ביולי 2012

אני אסביר את התגובה שלי שוב כי בינה לבין הדיון שהתפתח היה קשר קטן.
הפורמולה 1 עושה מאמצים רבים להכנס לשווקים חדשים, אבל מה עם השוק הנשי? ברור שמושקעים תקציבים רבים בחדירה אל השוק האסיאתי(הקרוב והרחוק), אם זה דרך העברת מירוצים לשם ואם זה דרך פירסום ומרקטינג. ברור שעבודה עם השוק הנשי צריכה להיות שונה-אתה לא יכול לעשות מירוץ במדינה פמינה.
הפורמולה 1 בתור תחרות העל של הספורט המוטורי צריכה להשתמש בכוח שלה בשביל להכניס כל הזמן קהלים חדשים לספורט. היא עושה את זה עם קהלים ממדינות אסיה, כמו שאני בטוח שעוד 10-15 שנה נראה אותם עושים את זה עם קהלים ממדינות אפריקה. אין לי מושג כמה תקציבים מושקעים במרקטינג עבור הקהל הנשי, כמה אנשי הפורמולה 1 בכלל חושבים על שילוב נשים בספורט(כצופות וכמתחרות) מעבר לרעיון השיווקי של נהגת בפרונט. סביר שנהגת כזאת לא תצמח יש מאין, ועל כן אם קברניטי התחרות באמת רוצים להפוך אותה לשוויונית הם חייבים להשקיע בעידוד נשים להשתתף בספורט, בדיוק כפי שהם משקיעים בעידוד החדירה של הספורט לשוק הסיני.
נכון שמצד אחד אין הבדלה מגדרית בתחרות עצמה, אבל אני חושב שמהצד השני אחוז ההשתפות הנשי בספורט המוטורי הוא מזערי ביחס לאחוז המשתתפות בכדורגל/כדורסל/טניס, וזאת על אף שההבדלים הפיזיים קטנים יותר. והוא כמובן נמוך מאחוזם באוכלוסייה. לא דיברתי על העדפה מתקנת, אלא על השקעה תקציבית בקירוב לספורט. עושים את זה עם כל קהל שוק שאתה רוצה לחדור אליו, מעניין אותי כמה עושים את זה עבור הנשים, ועד כמה בכלל מזהים אותן בתור קהל נפרד. בגלל זה לפי דעתי, הפוסט הזה חטא לעיקר הדיון למרות שהוא מאוד צודק ונכון בבסיסו.

Amir A 10 ביולי 2012

קודם כל מדובר בספורט יקר מאוד, כמו שדובי האיר את עיננו בפוסטים קודמים. ההשתתפות בו מוגבלת לגברים ולנשים כאחד בגלל ההשקעה הכספית הנדרשת.
שנית, אני משוכנע שלפורמולה 1 יש קבוצת מחקר או שהם שוכרים קבוצת מחקר שבודקת כל הזמן את הכדאיות של פתיחה לשווקים חדשים. ואני משוכנע שאם הם היו מוצאים שהקהל הנשי מהווה פוטנציאל הכנסה גבוה יותר מהקהל באסיה אז היית רואה אותם פונים לנשים ולא למזרח. כנראה שהם לא מצאו שזה המצב.

דובי מילר 10 ביולי 2012

בכל מירוץ מכוניות וכמובן ניתן לראות זאת בהרבה מירוצי פורמולה-1 היציעים כוללים גם והרבה נשים, וממש לא משנה באם המירוץ באירופה או באסיה, הן חלק בלתי נפרד מהקהל, לבושות וצבועות כמו כולם, בהתאם לאהדתן וזה אחלה.
באם נשים הן קהל אטרקטיבי כצופות או משתתפות? אני חושב שזה לא ממש רלבנטי, כמו שכבר ציינתי. ליד ההגה בסופו של יום אני רוצה לראות את מי שנוהג הכי טוב ולא אכפת לי כלל מה יש לו או אין בתוך התחתונים.
אין שום תנאי למי שרוצה להתחיל לקחת חלק בספורט הזה.

סוזי וולף מציינת בראיון איתה שכמו שאין נשים בפורמולה-1 שנוהגות באופן פעיל, ישנם גם נהגים רבים, כשרוניים, שלא נמצאים שם ולכן, גם מבחינתה, לא רלבנטי עניין המגדר.

Amir A 10 ביולי 2012

קודם כל אני מסכים איתך לחלוטין שמי שצריך לשבת ליד ההגה זה מי שטוב. זה צריך להיות הקריטריון היחידי. ועל בסיס ההסבר שלך על הרכב הקהל במירוצים זה גם מעודד לראות שכל הנושא של מגדר לא רלוונטי גם לצרכנים הפוטנציאלים של המוצר.
כמובן שזה רלוונטי כנראה לאירופה ולמזרח אבל לא לארה"ב, שם הנאסקר עדיין נתפס כמעוז של גבריות, ולראיה המושג של NASCAR DAD שנועד לאפיין פלח אוכלוסייה בנוגע לבחירות בדומה ל- SOCCER MOM. ודרך אגב, אני לא משוכנע לחלוטין שאין בארה"ב קבוצת נשים גדולה שצופה במירוצים האלו (בתור אירוע משפחתי).

דובי מילר 10 ביולי 2012

גם בארה"ב נשים הן חלק בלתי נפרד מהקהל ודווקא ה-נאסקאר נתפס כספורט המוטורי המשפחתי, מגיעה משפחה לבילוי של מספר שעות ביציעי המסלול ואת זה ניתן לראות בכל מסלול כמעט.
אני חושב שהראייה כ-NASCAR DAD היא משהו דרומי מיושן ומצטער אם אני נשמע מעט "גזעני" בעניין הזה, בכל זאת, סדרת המירוצים הזו במקורה דרום-מזרח ארה"ב.

המעניין הוא שגם בסדרות המירוצים האמריקאיות אחוז הנשים נמוך משמעותית.

red sox 10 ביולי 2012

הספורט המוטורי הוא דוגמה למה שהיה צריך לקרות בענפים רבים נוספים: שחמט למשל. תחרות אחת לגברים ולנשים.
הבעיה היא שאני חושש שזה לא נעשה ממניעים של חזון לשוויון (בטח לא בפורמולה 1 שרבים מראשיו הם איפשהו על הגבול בין סתם זקנים גזענים ומיושנים לנאצים של ממש) אלא מהסיבה שיש כ"כ מעט נשים שמתחרות ברמות הנמוכות ובגילאי הנוער, שאין מקום לפתיחת סבב נפרד בשבילן.

ואני לא יודע אם מגיע לך "כל הכבוד" או "תתבייש" על זה שכתבת פוסט שלם על נשים בספורט המוטורי בלי להזכיר את יוטה קליינשמידט…

דובי מילר 10 ביולי 2012

לא התייחסתי ליוטה קליינשמידט ממש כמו שלא התייחסתי ל-ללה לומברדי, הנהגת של אלפא-רומיאו או של פט מוס האגדית משנות ה-50 וה-60. ממש לא שכחתי אותה, בכל זאת אי אפשר לשכוח את הגברת היחידה שזכתה בראלי דאקאר, מוכיחה את הטענה שלי שלמגדר אין שום קשר לעניין הזה.
אגב, גם ב-DTM בעבר התחרתה נהגת בשם אלאן לוהר ועשתה שם יופי של עבודה, עברה אחר כל מירוצי משאיות…

קסיוס קליי 10 ביולי 2012

נראה לי כולם מתעלמים מהסיבה הכי פשוטה.
זה לא מעניין אותן.

או אם להיות יותר מדוייק. זה כנראה הדבר הכי פחות מעניין אותן מבין שאר ענפי הספורטתחרות.

Amir A 10 ביולי 2012

לא שאלתי את כל הנשים כך שאני מתקשה לשפוט אם מה שאתה כותב נכון או לא….

דובי מילר 11 ביולי 2012

קסיוס – אני ממש לא חושב שזה נכון, כלומר לא באופן גורף ובהכללה. זה מעניין אותן כמו שמעניין כל אחד.
מעניין לבדוק (והאמת, אני לא יודע עוד איך) כמה בנות למשל מתחרות באליפות בריטניה בקארטינג ולאחר מכן לבדוק (ואת זה אני יכול) מתחרות בקטגוריות הסינגל-סיטר הנמוכות.

מיתר 10 ביולי 2012

כמו שאמרו פה כמה שם המשחק בפרמולה 1 הוא כסף.. אם יש לך ספונסרים מספיק חזקים אתה יכול "לקנות" מקום באחת הקבוצות .. דבר שהוא קצת מצער כי לא יוצא לראות את כל הנהגים שהם באמת הכי טובים (מבחינת הכישרון נטו) לכן אין פה עניין של גבר או אישה אם תהיה אישה עם מקורות כספיים גדולים היא תוכל להיות בפורמולה 1 …

Comments closed