מצטער, לא השתכנעתי…

שלושה שבועות לא כתבתי כלום, לא שלא היה מה לכתוב, חיכיתי להזדמנות, להתפתחות, לרעש, לבום ושום דבר לא קרה. 3400 וקצת קילומטרים מאוחר יותר והחלטתי להקיש קצת על המקלדת, להוציא את המילים מקצות האצבעות, מילים שאולי לא ימצאו חן בעיני אנשים, בעיני המסונוורים אבל מי שנכווה ברותחים…

CYCLING-FRA-TDF2013-LINE

שלושת השבועות האחרונים יותר מדי החזירו אותי אחורה, החזירו את הראש ואת התמונות אל לאנס ארמסטרונג וכל מי שחושב אחרת, עובד על עצמו. מאחורי כל צעד מחושב של קבוצת sky כמו גם של כריס פרום, אני מריח את ארמסטרונג וזה מאכזב, בעיקר כי כבר הייתי בסרט הזה. ישבתי וצפיתי בשידורים המרתקים של הטור דה פראנס, בכל פעם בחרתי ערוץ אחר, קשה לוותר על הפרשנות של שון קלי ביורוספורט, אחרי שנים רבות, מצטער. מדי פעם חטאתי וצפיתי בערוץ הספורט ונהניתי.

השתדלתי לכוון את אימוני הטריינר שלי, עם כל הזיעה הנוטפת על רצפת הסלון בבית, אל מול השידורים, לקבל קצת השראה (קיבלתי הרבה). נהניתי מהנופים הנהדרים שפגשו הרוכבים בדרך, מהעבודה הקבוצתית המתחלפת אבל, וזה אבל גדול, בכל פעם שכריס פרום החל להעלות טורים במנוע שלו, בכל פעם שהוא השאיר בקלילות את האחרים מאחוריו, עברה לי צמרמורת בגוף, מראות משנים קודמות הופיעו לי בראש וזה לא היה ממחסור בחמצן, זה פשוט הריח לי לא טוב.

נכון, אני לא אומר שהוא לקח חומר כזה או אחר ששיפר את ביצועיו, הוא חף מפשע, ספורטאי בחסד, הכל נכון. אצלי יש לו כוכבית. יותר מדי פעמים ראינו תצוגות-על כאלו ויותר מדי פעמים התבדינו, זעפנו, התעצבנו ומה לא, שוב ושוב עבדו עלינו. ויותר מכל עצבנו אותי התגובות שלו ושל קבוצתו. גשו בבקשה לארכיונים וחפשו את תגובותיו של לאנס במהלך כל השנים…דומה נכון..? בדיוק.

אז עברו שלושה שבועות ואני מוריד את הכובע בעבור כל אלו שחצו את קו הסיום בקטע המיוחד בשאנז-אליזה בפאריז, חומרים או לא חומרים, עדיין, לא פשוט לרכוב שלושה שבועות כאלו. מצטער, לא השתכנעתי מיכולותיו של האיש בחולצה הצהובה, הוא יותר מדי מזכיר לי מישהו אחר שאיכזב אותי….

פוטבול - צריך קווטרבק כדי לנצח סופרבול
מה עושים עכשיו - יוחאי שושני

22 Comments

דותן 22 ביולי 2013

ואם לקח חומר כלשהו? האם זה מפחית מהתצוגה המדהימה… בעיני לא!

גם פרום וגם אמסטרונג ספורטאי על שמתחו את גבול יכולת האדם מעבר לקצה – ובתחרות שבה כולם משתמשים בסמים זה ממש לא משנה בעיני.

לי עצוב שאמסטרונג לא היה שם… אם חומר ובלי חומר הוא כנראה אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה.

KEO 23 ביולי 2013

ואם הוא לקח חומר כלשהו? כן זה מפחית. ספורט הוא מהות היכולת האנושית, לא מהות היכולת האנושית בתוספת חומרים משפרים וממריצים. זה שארמסטרונג הוא אחד הפסורטאים הגדולים בהיסטוריה זו דעתך, כי לא בטוח שהיה נהייה כזה בלי חומרים משפרים.

ברבור שחור 23 ביולי 2013

"ארמסטרונג אחד הספורטאים הגדולים בהיסטוריה" ???
אז גם :
בן ג'ונסון
פלורנס גריפית ג'וניור
נבחרות מזרח גרמניה לדורותיהם
מריון ג'ונס
פלויד וקונטאדור
ויש עוד מלא אבל הבנת את הרעיון…
מועמדים להכנס לרשימה בעתיד הקרוב:
יוסיין בולט
רפאל נדאל (וחצי ספרד על הדרך)
מסומם זה מסומם !!!

מאשקה 22 ביולי 2013

דובי, גם אני צפיתי שלושה שבועות בטור דה פראנס.
בחודש האחרון הייתי רתוקה לביתי עם גבס על רגלי שנשברה עצם בקרסול, ומה שנותר לעשות בין קריאת ספרים, צפיה בטלוויזיה, היה טניס בווימבלדון, והיו האופניים.
זו פעם ראשונה אחרי שנים רבות שאני צופה בטור דה פראנס בקטעים, הפעם ממש מלא כולל מעבר ליורוספורט כמוך.
בסופו של דבר לא השתכנעתי שאפשר לעבור באופניים 3,000 ק"מ רצוף בשלושה שבועות, כולל רכיבה על דרכים ועליה להרים שאני לא יודעת אם אני עם רכב יכולה לנסוע שם בעליות, לא מוסבר לי מאיפה הכוחות הפיזיים והנפשיים של הרוכבים האלה.
גם אני סיימתי את הצפיה בטור הזה עם הרגשה לא נוחה, שאולי עוד חוזר הניגון שזנחנו לשוא.
בכל זאת היה לי כיף לחזות בטור הזה שנה, עם הנופים המדהימים של קורסיקה בתחילה, והטירות של צרפת.

בני תבורי 22 ביולי 2013

מאשקה,
מה פתאום לשבור רגליים? רק בריאות ומהר.

שלו 22 ביולי 2013

מאשקה,
רק בריאות ושתהיה לכם שנה טובה בלי משוגעים שם בירושלים.
מגיע לכם כבר לקחת משהו.

שלו 22 ביולי 2013

ראיתי את הטור ואחרי מספר שנים סוף סוף זה חזר לי.
אין לי ספק שפרום לקח משהו,
אין לי ספק שקונטאדור בלי סמים זה לא אותו דבר.

ואי אפשר לעמוד בתחרות הזאת נקי.
בטח לא בשלושת הימים לפני פריס.
מי שבנה את המסלול, יודע כנראה שאי אפשר לעשות את זה נקי.
הגוף לא יכול להתאושש בקצב כל כך מהיר.
לי לקח חצי שנה להתאושש ממרתון אחד ויחיד ובקצב איטי.
הם עשו מאמץ יומי שגדול לדעתי ממרתון 21 פעמים ב23 ימים.
לא הגיוני ולא מציאותי.

אבל פרום החזיר את הכיף.

והאמת אני לא מבין איך עשה את זה גם עם סמים.

matipool 22 ביולי 2013

יחי ההבדל הקטן בין בני תמותה רגילים לעילית שבעילית ספורטאי העל .
חוץ מזה – היו גם ימי רכיבה במישור ושני ימי התאוששות באמצע .

אבנר 22 ביולי 2013

כל כל שיטחי, הבתכלת על הזמנים שעשה פרום בעליות מול ארמסטרונג ופנטאני ? או על המחקר שעשו בלאקיפ על נתוני ההספק שלו ? כמי שראה לא מעט מירוצים בשנים האחרונות אני נוטה לחשוב שפרום נקי. אמנם אי אפשר לדעת, אבל אתה מטיל פה רפש שאפילו לא מגובה בשום נתון אובביקטיבי. תקרא לעומק את הכתבה בלאקיפ מאחד המומחים הגדולים בתחום שטוען שכל הפרמטרים של פרום תקינים (וזה מעיתוון שרדף את ארמסטרונג ללא רחמים).

שלו 22 ביולי 2013

חוץ מזה שפרום שבר שיא של ארמסטרונג בעליה על הר וונטו.

דובי מילר 22 ביולי 2013

בדיוק התכוונתי לכתוב על הזמן שקבע פרום כשהוא נקי בטיפוס אל הוונטו, זמן מהיר מזה של ארמסטרונג.
אין לי שום כוונה לערוך מחקרים אלא להביע את רחשי ליבי…כתיבה שטחית או לא, זו המציאות והיא לא משכנעת…

פאקו 22 ביולי 2013

מסכים עם רוח דבריו של אבנר. בנוסף לתחקיר של ל'אקיפ, העיתונאי דייויד וולש, שהיה מראשי המקטרגים של ארמסטרונג, תומך בכך שפרום נקי.
אני בניגוד לך לוקח כאן את גישת דורפן לגבי חזקת החפות, אחרת לא אוכל להנות מספורט זה (או כל ספורט אחר).

דוב 22 ביולי 2013

מילים אפשר להקליד עוד ועוד. את ההנאה מישיבה מול המסך בחופשת הקיץ שלי ( אני מורה), כאשר אני בשלילה ולא רשאי לנסוע למחוזות רחוקים, לא ייקחו ממני .גם לא הספק שהועלה לגבי פרום. אני כבר מחכה לטור הבא. הצרפתים משקיעים בהצגה, ולנו הצופים נותר ליהנות.

MOBY 22 ביולי 2013

נער הייתי גם זקנתי.
הייתי מצטרף לתביעה ייצוגית נגד ארמסטרונג על כך שהעלים לי את הרומנטיקה. אני מצטרף לדובי הספק קיים ומנקר.
אבל אני לא ראיתי את הטור השנה למעט שלבי העליות, הפיראט שבי לא נתן לי לדלג מעל. הניקורים גברו והתעצמו.

matipool 22 ביולי 2013

תחושת הבטן שלי אומרת שפרום נקי .
זה לא מבוסס על מחקרים / פרמטרים כאלו או אחרים . פשוט מתוך צפייה בבן אדם ובראיונות איתו .

משה 22 ביולי 2013

ראיתי את הטור בשקיקה וממש נהנתי, למרות הספק שמלווה את הטור. נאמר את האמת אמסטרונג לקח איתו את כל התמימות והאמונה וספק אם אי פעם הם יחזרו. אני לא יודע אם אפשר להחליט על סמך צפייה בלבד, הייתי שמח אבנר עם היית נותן קישור לכתבה בלאקיפ.

בבלט 22 ביולי 2013

מי אתה בכלל שתפקפק, ואת מי זה מעניין שאתה מפקפק.
עכשיו כל ספורטאי שיהיה טוב מהאחרים אתה תפקפק בו?
אז תסביר איזה סוג מרוץ היה מניח את דעתך? כזה שכולם מגיעים כל הזמן ביחד? עובדתית הוא לא סחב בשני קטעי ההרים האחרונים, איך אתה מסביר את זה גאון נשרקה?

wazza 22 ביולי 2013

אני גם חושב שצריך לתת את מלוא הקרדיט עד שלא הוכחה אשמתו אבל אתה לא צריך לקחת את זה אישית ולרדת לסגנון כזה

איציק 22 ביולי 2013

אני מסכים, על כתבה כזו חובה לפשוט את עור הדובי!!!

מוטי 22 ביולי 2013

ראיתי חלקים קצרים השנה, מצד אחד לא הוכח דבר לגבי הרוכבים השנה ולכן חפותם עומדת להם. מצד שני, אני מתקשה להאמין שממצב של מירוצים רוויי סמים ותפיסות עברנו באופן חלק למירוץ נקי.
קצת מזכיר את האתלטיקה (בעיקר הג'מייקנית – אבל לא רק), בה ככל הנראה שכללו בדיקות ותפסו פץאום כמות מסחרית של אצנים לפתע פתאום.

אריק החדש 23 ביולי 2013

אחרי ארמסטרונג ששבר לי ולרבים את הלב חשבתי שזהו
אין סיכוי שאחזור לראות ולהתעניין בטור.
הופ הכול חזר השנה .
מקווה שהפעם לא ישבר הלב בשנית .

אייל הצפון 23 ביולי 2013

דובי, אני מבין את חוסר האמון שלך, אבל צריך לקחת בחשבון שקבוצת סקיי הוקמה בשנת 2010, אחרי חשיפת כל פרשיות החומרים האסורים, מתוך רצון להחזיר את הפייר פליי (והן בריטים) לאופניים. מההתחלה הם הצהירו שהם מתכוונים להשקיע מאות מיליוני יורו, כדי לפתח באופן מדעי שיטות אימון, תזונה, וטקטיקות של מרוצים. כחלק מהחזון שלהם הם לא החתימו מעולם אף רוכב שהורשע בלקיחת חומרים אסורים. לפי הדיווח, דיוויד מילאר, רוכב בריטי שריצה עונש השעייה וחזר לסבב, רצה להצטרף לקבוצה ולא אפשרו לו, למרות שאחותו מנהלת בכירה בסקאי, כדי לשמור על התדמית. בגלל כל הסיבות האלו סקאי לא יכולה להרשות לעצמה להיתפס על חומרים אסורים אצל מי מהרוכבים שלה, כי זה יגרום לה נזק תדמיתי עצום, ולכן הסיכויים הם שהרוכבים לא לוקחים חומרים אסורים.
מצד שני חומרים אסורים או מדע מתקדם, הרומנטיקה נעלמה מהספורט, אבל זה לא רק באופניים אלא בכל ענפי הספורט. למי שיש כסף ומשקיע במחקר, באימונים, בשמירה על אורח חיים, ובהכנה טקטית, תמיד יהיה יתרון על מי שיש לו פחות כסף להשקיע בדברים האלו. אם תתן לפטל את המכונית (והצוות, ותנאי האימונים) של מקלארן הוא יעשה תוצאה יותר טובה מזו של קונטאדור?

Comments closed