הדרבי. בלי חוקים

לא זמן לקלישאות

אני חושב שאם יש משהו אחד שצריך לזכור ולקחת מהדרבי הזה, הוא שהגיע הזמן לשים את הקלישאה המעצבנת "לדרבי חוקים משלו" בבוידעם.

כי לדרבי אין חוקים משלו. הוא עוד משחק כדורגל. בין שתי קבוצות. עם קבוצה אחת טובה, וקבוצה אחת פריכה.

וכן, ההזדמנויות של מכבי תל אביב, וזה. אבל אפשר גם להגיד את זה על בית"ר בשבוע שעבר והשבוע.

ואתם יודעים מה הכי עלוב? שאיווניר מסביר שהוא לא דיבר על אליפות.

ואחרון חביב – מכבי יש רק אחת, והיא משחקת בירוק. עוד שבוע למנאייק.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

במושגיהם, משבר
יומן הנרגן / יואב בורוביץ': ואיזה עלובים האוהדים (של הפועל)

72 Comments

איתן בקרמן 28 בנובמבר 2011

במידה רבה אתה צודק. הפער בין המועדונים של הפועל ומכבי תל אביב, ואני לא מדבר על קבוצה נתונה או מאמן נתון, הוא פשוט עמוק ביותר. הפועל (ת"א) ומכבי (חיפה) הם פשוט מועדונים אירופאים, מכבי ובית"ר פשוט לא.

ערן לוי 29 בנובמבר 2011

מועדונים אירופיים, זה נכון. אבל מה זה באמת משנה מי מנצח בדרבי? מה אם הפועל ת"א היתה זוכה באליפות ומוציאה בדרך רק נקודה ממכבי ת"א (וכאן אני כבר נכנס להיפותזות מסוכנות וחסרות אחריות, וכאוהד מכבי אני במודעות מלאה)?
יש לי אפילו דוגמה לא רעה: הרטה ברלים שיחקה בעונה שעברה בליגה השניה, גם אוניון ברלין. הדרבי הגדול של ברלין הצליח סוף סוף להתקיים. אחרי שאוהדי הרטה שרים בכל משחק ליגה (ולא משנה באיזו ליגה) "שייס אוניון, שייס אוניון" היית מצפה ליותר מתיקו חוץ והפסד באולימפיה שטדיון לעיני אצטדיון מפוצץ ב-75 אלף צופים. אבל הרטה זכתה באליפות הליגה השניה וחזרה לבונדסליגה ואוניון ברלין ממשיכה להיות הקבוצה הקטנה של העיר שתנסה להגיע למקום אחד גבוה יותר מהעונה שעברה.

באוניון הדפיסו חולצות שהוקירו את הנצחון על הרטה. אצל החבר'ה שלי, אוהדי הרטה, זה לא באמת הזיז למישהו.

אז אוהדי מכבי ימשיכו לפנטז על נצחון בדרבי הגדול. אבל תכלס, אלה מחשבות של קבוצה קטנה.

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

הפועל הפכה את מכבי לשפוטה שלה.

הפועל היא הסרסור ומכבי היא הביצ' שלה.

הפועל חנקה למכבי את הנשמה ומצצה לה את הדם.

הפועל השתמשה במכבי וזרקה אותה לפח וגם ירקה עליה.

ומכבי אחרי כל זה באה תמיד לבקש עוד כמו כל_ה טובה..

איברה 28 בנובמבר 2011

אני כמעט לא מגיב, ממש לא נעים לי לעשות את זה ככה:
דוחה. כוחני.

תודה ששיתפת אותנו בעולם דימויים העשיר שלך.

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

זה אומר שאתה לא ממש מחובר לספורט. שטויות לא כולם חייבים. זה עולם דימויים של ספורט לידיעתך. רק מי שמנסה לשחק אותה יותר צדיק מהאפיפיור יגיב כמוך.

אבירם 29 בנובמבר 2011

קסיוס – לדעתי בתגובה זו הוכחת שאתה מסוגל לטקבק גם באתרים נשגבים כמו ספורט 5, ONE ו-YNET.

מדוע שלא תעשה זאת, במהרה?

הופ 29 בנובמבר 2011

איברה – מסכים, והרשה לי להוסיף גם סקסיסטי.

דרור רייכר 28 בנובמבר 2011

מה שמדהים אותי זה שאיוניר, שדווקא חשבתי שהוא מאמן אמיתי, הפך להיות גונב דעת כמו כולם.

"לא דיברנו על תואר בשום שלב, גם כשהובלנו את הטבלה דיברנו על זה שמכבי רוצה ללכת בדרך הנכונה כדי שנגיע בסופו לאן שהמועדון רוצה להגיע".

ללכת בדרך הנכונה זה באמת לקדם צעירים ולא רק לתת להם דקות משחק (ואגב, נראה שכל הצעירים שלו בכלל ברגרסיה).
ללכת בדרך הנכונה זה לנצח משחקים שפעם לא היית מנצח (כמו בשנה שעברה, מכבי לא ניצחה את קבוצות הפלייאוף העליון מכבי חיפה, הפועל, בני יהודה, קרית שמונה ועכו).
ללכת בדרך הנכונה זה להכניס קצת שקט למערכת הלא נורמלית הזאת.

העיקר שבדיבורים הוא טוב.

Cabrio 28 בנובמבר 2011

איך כולכם אוהבים לשכוח 50 שנה של התעללות צהובה בקבוצות הפאתטיות שלכם אחרי כמה שנים בודדות שבהן אתם הפכתם ך"מועדונים אירופאים" עאלק. צאו כבר מהסרט. הפועל עדיין קבוצה כושלת עם אליפות אחת בעשור, וחיפה עדיין קבוצה שלנצח תרדוף אחרי הכינוי "מכבי" כי בעצם כל מי שהיא רוצה להיות הוא…. מכבי. חיפה לעולם לא תהיה מכבי, היא לא מושרשת בעם ישראל כמו מכבי. והפועל.. הפועל לעולם לא תהיה קבוצת הטפלון שלא ירדה ולא תרד ליגה, ושלמרות כל החרא שהיא עוברת עדיין יש לה כמות אוהדים הזויה שממלאת את אצטדיון ר"ג בגאווה בכל רגע שהקבוצה מראה ניצוץ קל. לנצח בצילנו………..

אה, וכן – בסוף הכל יתפוצץ לכם בפנים וזה יהיה כל כך כואב, ארוך ואגרסיבי שאתם תתחילו לקוות ששמעון מזרחי יתחיל לנהל את מכבי כדורגל.

נפגש בהמשך הדרך…

*הכותב לא מתכחש לרגע לחולשה, האימפוטנציה והביצים הרועדות שמאפיינת את מכבי ת"א של השנים האחרונות, אלא רק תוקף חד משמעית את הרמת האף המרשימה והמנותקת מהמציאות של עכברי המערות של עד לא מזמן*

עופר פרוסנר 28 בנובמבר 2011

תן לי עוד, תן לי עוד :)

בדבר אחד אני בטוח – בסוף הכל יתפוצץ לנו בפנים. אני סומך עליך בקטע הזה, כי נראה לי שאוהדי מכבי תל אביב מבינים בזה.

אני אשאל אותך ככה: אם הפועל היא עדיין קבוצה כושלת עם אליפות אחת בעשור, אז מה אתם? ובחיפה, המקום הרוחני בו ממוקם הבלוג הזה – מכבי זה רק בירוק.

פעם אחת שיבוא אוהד מכבי תל אביב, ויראה קצת צניעות. קצת צניעות.

Cabrio 28 בנובמבר 2011

הפועל קבוצה של אליפות בעשור – וגם אנחנו.

גיא 1 בדצמבר 2011

2 אליפויות בעשור! ועוד גביעי מדינה! לא גביעי שוקו כמוכם.. רוצה טישיו?
אהה ו4.5 שנים מאז ששער צהוב נכנס במשחק דרבי.. רוצה עוד טישיו?

אלקו 28 בנובמבר 2011

44 – 41. והיינו כחולמים. לעולם לא נהיה "מושרשים בעם ישראל" כמוכם, מעולם לא ניסינו ולעולם לא נרצה את זה, זה פסול בעינינו.
את הלאומנות נשאיר לכם, את הדרבים כבר ניקח בעצמנו.
ואת אלו שלא ניקח, שייגמרו נגיד בתיקו הירואי, עדיין ננסה להוציא מהם איזה דאבל בטדי.

Cabrio 28 בנובמבר 2011

"את הדרבים ניקח כבר בעצמנו" – פה טמונה הבעיה שלכם – הפכתם ארבע שנים דומנינטיות להחריד למין חוק חיים. אלוהים יודע שמכבי עלובה, אבל משום מה אתם מרגישים שמשנת 48 עד 2011 אתם מהצחים דרבים באופן קבוע ונונשלנטי. חבר'ה, אילה רק 3-4 שנים בהיסטוריה, צאו מזה. הגלגל מסתובב, בשנים האחרונות הוא הסתובב לכיוונכם. סחתיין, מגיעות לכם התשואות. אבל אל תשכנעו את עצמכם שאתם שליטי העיר הבלתי מעורערים לנצח.

אלקו 28 בנובמבר 2011

אני האחרון שייכנע לזחיחות של השנים האחרונות. גם אחרי שלוש וחצי שנים מופלאות דרבי עושה לי רע ולא הייתי מסוגל להיכנס היום לבלומפילד בלי טונות של אלכוהול בדם. ברור שזה לא יימשך לנצח, זה ספורט, זה כל העניין. זה מה שמכבי-סל לא באמת מבינים, העובדה שגם היריב רוצה ומסוגל לנצח לפעמים.

יניב 28 בנובמבר 2011

אתה יודע מה? הלוואי ששמעון מזרחי בגילו , במצבו וביכולותיו הכספיות יתחיל לנהל את מכבי.
מחלקת הכדורגל נשענת כבר 15 שנה על הכדורסל, על בסיס האוהדים ששומר הגרעין מהכדורסל, הילדים של השנים האחרונות הולכים להפועל או לחיפה .
הפועל בעשור האחרון- חוגגת 2 דאבלים, 6 גביעים, הצלחות מופלאות באירופה ואין ספור רגעיםן נהדרים בדרבי- זה ישאיר סימן לשנים רבות קדימה .

אביעד 28 בנובמבר 2011

50 שנים?
בפעם האחרונה שבדקתי, המאזן ב-30 השנים האחרונות הוא 12-3 לטובת מכבי חיפה.
כלומר, אלו 30 שנים של התעללות ירוקה.
ובמקום מכבי ת"א לא הייתי מתגאה כ"כ בתואר "הקבוצה היחידה שלא ירדה ליגה" בהתחשב במה שנעשה בכדי למנוע את זה.

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

אהההה קבריו…

הבט..

אף אחד מאיתנו לא אוהד הפועל ומבחינתו שהמועדון הזה יישרף מחר.
אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח.
ומה זה משנה מה היה לפני 50 שנה לעזאזל?

הםועל באופן שיטתי משפילים את מכבי פעם אחר פעם.
מכבי חוטפת שלישיות מכל מי שבא לה לעבור את החצי וזה עוד בעונה של הופקו כל הלקחים- הפעם האלף…

במשחק הזה הייתי לחלוטין בעד מכבי אבל הם כאלה סמרטוטים שזה לא ייאמן.

לגבי מכבי לא מכבי. לדעתי רק פרוסנר מתעקש לקרוא לחיפה- מכבי.

מכבי זו מכבי ת"א
הפועל זו הפועל ת"א
וחיפה זו מכבי חיפה

ושום דבר כבר לא ישנה את זה.

Cabrio 28 בנובמבר 2011

משנה מאוד מה היה במשך 50 שנה – כי גם אם מנצ'סטר סיטי או צ'לסי ייקחו את 5 האליפויות הבאות, אף אחד לא ינשל את יונייטד ממעמדה, לא? (רק כדוגמא)

שוב – מכבי עלובה וחוטפת שלישיות מכל מי שעובר ת'חצי – אעאני הראשון שארד על הקבוצה הבלתי ניתנת להסבר ברמת הגועל ותבוסתנות שבה.
אך ההתרעמות שלי לא באה על הירידות המוצדקות על מכבי, אלא על הרמת האף המופלאה של אוהדי מכבי חיפה או הפועל ת"א (אתה לא אוהד אותם, אך בתגובתך הראשונה אמרת דברים בוח מדויקת למה שהם מבטאים בשנה האחרונה).

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

נכון..
כי אני שופט הכל בצורה אובייקטיבית.
אני מסוגל להיכנס גם לפסיכולוגיה של המשחק וזה בדיוק מה שקרה.
אתה לא צריך להיפגע, אלא השחקנים צריכים.
זה שהם לא יצאו עם 7 צהובים ועוד איזה אדום או שניים זו תעודת עניות.
הם לא נראו מספיק "כועסים". הם היו צריכים להוריד את המשחק הזה לאשפתות.

אף אחד לא מתעסק בהרמות אף, טוב אני לא יודע מה הולך עם אוהדי הפועל, אבל הדרבי של חיפה הפך להיות פחות צפוי מאשר הדברי של תל אביב. מה זה בדיוק אומר לך?!

חיפה לא צריכה להרים את האף ,חיפה כבר עליונה על מכבי כבר כמעט עשור. כבר שכחנו מי זו מכבי ואיך נראית.

היריבה של חיפה זו הפועל ועליה אנחנו מסתכלים לא על מכבי.

עופר פרוסנר 28 בנובמבר 2011

"מעמדה" הנוכחי של מנצ'סטר יונייטד נבנה מאז תחילת הפרמיירליג, עד אז ליברפול הייתה הענקית. גם באנגליה המסורתית, עדיין יש מקום מאוד חשוב להווה.

Cabrio 28 בנובמבר 2011

בגלל זה הוספתי את "רק כדוגמא" כי אין פה שחור ולבן.
ואם ניקח את הדיון הלאה – ליברפול-מכבי ת"א ויונייטד-חיפה (זו ההקבלה שלי) היא לא השוואה מספיק טובה, בעיקר בגלל שב 20 השנים האחרונות ליברפול זכתה ב 0 אליפויות בעוד מכבי ת"א זכתבה ב 3. ועדיין – ליברפול מקבלת איזהשהי יראת כבוד בגלל העבר המפואר שלה והקהל הגדול והנאמן. כלומר, מכבי ת"א לא נעלמה כלל ןכלל ממפת ההישגיות (ואני לא סופר גביעיפ), אך עדיין רבים מתייחסים אליה כמין היסטוריה רחוקה ואל השליטות החדשות (אחת בצדק מוחלט ואחת בעוול מוחלט) כאל עליונות עליה בצורה מוחלטת.

avigol 28 בנובמבר 2011

לדעתי בשום דיון,ולא משנה על מה הוא,אתה לא יכול להביא את הדוגמא שהבאת
רק שלוזון לא קורא את התגובות פה……

אבא של איתי 28 בנובמבר 2011

ו"אימפריה" זו רומא ( או יוון של אלכסנד מוקדון, או הממלוכים?)

http://www.youtube.com/watch?v=EnZqM_LKN6E

amitpros 28 בנובמבר 2011

איווניר?זה ההוא שלפני חודש וחצי טען בשחצנות ש"אצלנו לא מתלוננים על העומס"?מה זה אומר אם הוא בדרך לסיים מתחת לנימני בליגה פחות טובה…?

מה שכן,אני חייב לפרגן לקשטן שבשקט בשקט עושה עבודה טובה מאוד
ועוד יותר לטוטו תמוז.הגול השלישי היה היה גול של שחקן גדול

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

אמרתי כבר במחזור השישי שקשטן זה הדבר הכי טוב שיכל לקרות להפועל העונה.
איכשהו אתה יודע שלא משנה מה יקרה, לא יהיה בלאגן בקבוצה וזה ה-כ-י חשוב בקבוצת כדורגל. שתשלוט בחדר ההלבשה.

ניתאי 28 בנובמבר 2011

מדהים איך בכל קיץ במכבי בונים תלי תלים של תוכניות ותקוות רק כדי להתנפץ איפשהו בתחילת החורף.
מה שיפה בנוסף זה שיש שם איזה מעגל קסמים – מנצחים 3 משחקים, מתחילות התקוות והאמירות, תוצאה אחת לא טובה שפותחת את הדלת, וזהו, הלחץ עושה את השאר. עד לנצחונות הבאים.
ואני עדיין חושב, שאחרי הכל, אם מכבי תשכיל לרוץ עוד שנתיים עם ההרכב הזה (בשיפורים קלים) היא מאיימת ממש על האליפות. שנה הבאה היא כבר תהיה הרבה יותר חזקה, ובעוד שנתיים תעשה עוד צעד אחד.

שניר 28 בנובמבר 2011

איי אני מחכה לפוסט של שדמי, ברגעים כאלה רק הוא יכול לענות לכל המלעיזים להזכיר ולעורר גם לנו את הלב הכבוי ולשמור את התקווה.

יואבי 28 בנובמבר 2011

cabrio- אלהים עדי שאין צהוב ממני,מה אתה מקשקש? מה זה רלוונטי 50 שנה 100 שנה?! כבר יותר מעשר שנים שלאחד המועדונים הגדולים במדינה,אם לא הגדול שבהם,אין מאמן אין מנהל ואין שיטה! מה אתה משתלח באוהדי הקבוצות האחרות,למי אכפת מה עשית בעבר?!
העבר הוא לא יותר מחובה להוכיח את העתיד! ואין עתיד ואין הווה!
איך ייתכן שמאז קשטן לא נחת במכבי מאמן ראוי להוביל מועדון בסדר גודל שכזה?! כולם יודעים את האמת ואין פוצה פה! בלבולי מח בסגנון מעגלי תופים,באולינג וסדרות חינוך יש למכביר,אבל לא תרגילים,הגנה מאומנת ושיטת משחק. הקבוצה שאתה ואני כ"כ אוהבים עומדת להפוך למוצג ארכיאולוגי,אם מישהו לא יתעורר שם ומהר! להחתים מאמן ראוי עכשיו!

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

טוב נו אני מוכן לגלות את השיטה למכבי..

אז ככה:

אחד מהבלמים חייב להיות עם ניסיון- עדיף ישראלי

קשר אחורי- רוצח שכל מה שאיכפת לו זה איך קודם כל עוצרים את
ההתקפה ומדי פעם לחלק כדורים על 20 מטר.

חלוץ – שחקן צעיר שרוצה רוצה לתת לו להתפתח ליד חלוץ מנוסה.
שאף אחד לא ינסה אפילו בתת מודע לגנוב את ההצגה, שהם יהיו אחים לנשק.

שוער- הלו!!! שוער!! שוער!!!!!

ושיפסיקו להביא נפלים ישראליים מאירופה.

זהו. זה מה שהם צריכים. כל השאר יסתדר מעצמו.
אפילו הקישור המביך של מכבי.

עצות בחינם.
אבל הם יעשו בדיוק ההיפך אני לא דואג.

כל השאר אפשר לרפד בלא יותר מדי כסף

קסיוס קליי 28 בנובמבר 2011

לפרוסנר,

תרים איזה פוסט שבועי על הכדורגל בישראל.
יהיה לזה הרבה קונים.
העיקר משחק בין קלן שאלקה מסוקר וליגה ישראלית משלנו עם הרבה עניין נזרקת הצידה.

יש כאן אוהדים של כל הקבוצות וכל אחד יוכל לשפוך את מה שהוא חושב.
הרי תמיד הדיונים כאן הופכים להיות מעניינים אז מה הבעייה?

ובתור משחקי פתיחה יש לך חיפה נגד ת"א.
קלאסי.

avigol 28 בנובמבר 2011

cabrio יקר
מבין את ההשתלחות שלך בהפועל ואוהדיה,לא כל כך מבין מדוע אתה מלכלך ככה על חיפה,הרי שמאמצע שנות ה 80 הם בטופ של הכדורגל הישראלי,בקרוב יעברו את מכבי במספר אליפויות,שחר מנהל קבוצת כדורגל כעסק לכל דבר,דבר חיובי לדעתי.אני לא חושב שחיפה רודפת באובססיביות אחרי הכינוי מכבי.חיפה זו חיפה והיא כבר הרבה מאוד זמן,כמעט 3 עשורים הקבוצה הכי טובה בכדורגל הישראלי,לא משהו שאפשר להיות גאה בו,אבל כמו שנאמר,טרנטה אבל לפניך….

יואב 28 בנובמבר 2011

19-12. יש עוד קצת זמן.

avigol 28 בנובמבר 2011

10 שנים.ואני בטוח שבגילך אתה מבין איך הזמן עובר מהר….

תום א 28 בנובמבר 2011

כל פעם מצחיק אותי לראות את אוהדי מכבי מחשיבים את האליפויות מלפני קום המדינה… אתם פאתטיים.
14 אליפויות למכבי, 12 לחיפה. זה המספר
אז לגבי ה"יש עוד קצת זמן": הזמן שנותר לכם הוא בערך שלוש שנים

ronen 28 בנובמבר 2011

מה לעשות שהתואר הוא אלופת המדינה. למכבי חיפה יש 12 תארי אליפות המדינה ואילו למכבי ת"א יש 14 אליפויות מדינה ועוד 5 אליפויות של התאחדות הכדורגל של ארץ ישראל פלסטין.

יואב 28 בנובמבר 2011

אלו הנתונים שרשומים באתר ההתאחדות.אגב, שיחקו אז בחיפה כדורגל. לא היה משהו, אז ביקשו עזרה ממכבי. תלמד קצת את ההיסטוריה שלך.
הקמת המדינה לא רלוונטית.תחילת הליגה רלוונטית.

אנונימוס 28 בנובמבר 2011

מעניין כמה אנשים באנגליה סופרים אליפויות רק מהקמת הפרמייר ליג

אביעד 28 בנובמבר 2011

אנונימוס – אל תשווה מצב של שינוי שם הליגה והקמת מנהלת למצב של הקמת מדינה חדשה עם ליגה חדשה.

אביעד 28 בנובמבר 2011

הקמת המדינה לא רלוונטית?
אז בעיניך אחת מהקבוצות הגדולות בהסטוריה של המדינה היא המשטרה הבריטית?
בחייך, יש גבול. עד קום מדינת ישראל, הליגה בארץ ייצגה את א"י, פלסטין או המנדט הבריטי (לבחירתך), לא את מדינת ישראל.
לפי אותו עיקרון, בן גוריון לא היה ראש הממשלה הראשון כי הרברט סמואל קדם לו…

יואב 28 בנובמבר 2011

מה רלוונטי בן גוריון מה? הקמת המדינה רלוונטית להמון דברים אחרים אבל לא לכדורגל. אתה מצפה ממני למחוק חלק מעבר המועדון שלי? בשם מה ולמה?
שיחקו כאן כדורגל בליגה מסודרת והמצב לא היה שונה חודש לפני או חודש אחרי.
אלופת ארץ ישראל מספק אותי בהחלט.

אביעד 30 בנובמבר 2011

בן גוריון היה מנהיג היישוב היהודי גם לפני הקמת המדינה. את זה לא ייקחו ממנו. אבל האם מישהו מחשיב אותו לראש הממשלה מ-1948 או מהיום בו היה מנהיג היישוב?
שאלה אחרת – כשאתה מסתכל על הקבוצה הליטאית עם הכי הרבה אליפויות, אתה תספור גם זכיות באליפות ברית המועצות?

avigol 28 בנובמבר 2011

ודרך אגב,מקום המדינה זה 14 או 15 למכבי ו 12 לחיפה…..
מששת הימים מכבי רואה את הגב של חיפה…..

יואב 28 בנובמבר 2011

בששת הימים חיפה עוד היתה קבוצה שעולה ויורדת(עד תחילת השמונים האמת) אבל מ84, חיפה היא בהחלט הדומיננטית ביותר ובפור.
היי, אני לא כזה מבוגר(:

B. Goren 28 בנובמבר 2011

Cabrio, אתה אמור להכיר את הפתגם שאומר שאתה טוב בדיוק כמו המשחק האחרון שלך. אני אוהד מכבי (ת"א) כבר שנים רבות ומצידי שאוהדי חיפה יקראו לעצמם ולקבוצה שלהם איך שהם רוצים. זו באמת דאגתי האחרונה. מה שמדאיג אותי הרבה יותר זה שהקבוצה שלי לא משחקת כדורגל. דרך אגב, גם הפועל לא כל כך שיחקה אתמול כדורגל אבל הם לפחות הבקיעו 3 פעמים. כשאנחנו נלמד לעשות את זה, מצבנו ישתפר (ונאמר אמן).

בני תבורי 28 בנובמבר 2011

בנצי,
גרנט פנוי.

מאשקה 28 בנובמבר 2011

איווניר יכול לפצוח בנאום "חארות " 2, אבל שיזכור שגם הוא בתוך החארה הזה.
אמרו שהביאו אותו להיות מאמן כי הוא מכביסט, והמכביזים חשוב מאוד לקבוצה, הביאו. מה הוא עושה ? כל משחק עולה הרכב אחר על המגרש יענו מקדם צעירים, עם השחקן הטוב שלו יצחקי הוא רב, את גל. א הוא מושיב על היציע, את מאור בוזגלו שלח לקיבי*****ט.
מה נשאר לו לאיווניר?
הפועל ת"א הם לא חסידי ציון עם התנהלות ההנהלה שלהם בשנה האחרונה, היתרון הגדול שלהם בליבי שהם אדומים ומנצחים את מכבי ת"א, ובשבילי לנצח את מכבי ת"א זה גם במשחק דמקה ודוק, ולימון לא נכנס אלי הביתה :)
הקבוצה הטובה בארץ היא מכבי חיפה, עם יו"ר כמו יעקב שחר שחי, עובד ונושם בארץ, ולא כמו אלה מת"א שמביאים מילונרים מחו"ל לנהל קבוצה, וככה הן נראות.
ובכל אופן יש שמחה קטנה בלב שמכבי שוב הפסידה בדרבי.

MOBY 28 בנובמבר 2011

יעשה טרייד ומיד.
ישלח המכביסט תמיר כהן להנהיג את הצהובים והמכביזם. אני "אסתפק" בגל בכושר משחק ה"לא טוב" שלו. איתו אפשר לסגור את הליגה מיד. ובא לציון גואל.

שי 28 בנובמבר 2011

היר היר

אסף רביץ 28 בנובמבר 2011

מכבי ת"א חייבת לבצע צעד קיצוני שהיא לא רגילה אליו- להירגע. יש לה צעירים נהדרים שצריכים ללמוד לתפקד לאורך עונה, קבוצת נוער בשתי רמות מעל כל קבוצה אחרת, מאמן שמוכן ללכת עם הצעירים וכמה וותיקים טובים סביבם. פרט לרכש נקודתי פה ושם ושחרור של כמה שחקנים מיותרים, כל מה שהם צריכים זה שקט ותוך שנה-שנתיים הם לא סופרים את הליגה. זאת ההזדמנות של גולדהאר ללמד את המועדון ההיסטרי ביותר שאני מכיר באיזשהו ספורט לחשוב טיפה מעבר לאתמול ומחר.

B. Goren 28 בנובמבר 2011

צודק.

אנונימוס 28 בנובמבר 2011

אתה מגזים פרוסנר. אתמול היה לגמרי משחק של פיפטי-פיפטי.
ההבדל היחיד בין שתי הקבוצות אתמול לדעתי היה המעטן איתן הגיעו למשחק – מכבי הגיעה עם 4 שנים של הפסדים, הפועל הגיעה עם הבטחון של מי שיודעת שכבר 4 שנים לא הפסידה במשחק הזה.
ברגע האמת באחד על אחד מול השוערים, ובניצול טעויות ההגנה (שהיו אתמול למכביר משני הצדדים) זה מה שנתן לשחקנים של הפועל את טיפת קור הרוח שהייתה חסרה לאלו של מכבי.
כי חוץ מזה באמת שלא היה הבדל.
הגנות מביכות ומחסור בקישור התקפי בשני הצדדים, שלל הזדמנויות מעולות.
אין מה להשוות בכלל לדרבים בשנים קודמות, בהן הפער המקצועי היה באמת ברור

עופר פרוסנר 28 בנובמבר 2011

את שני השערים הראשונים הבקיעו פצ'אלקה ואלרואי כהן, הגיעו כמדומני בינואר.
אבל בלי קשר, זה לא משנה – גם ביטחון צריך להתחיל מאיפה שהוא. אני זוכר את הדרבי ההוא שהפועל חיפה ניצחה אותנו 1:2 אחרי 21 שנה. זה קשור לשקט של מועדון, למסביב, לא פחות מאשר על כר דשא.
כשאני כותב קבוצת כדורגל פריכה, אני מתכוון המון לפן הפסיכולוגי – הצהובים הם יותר מדי מאנים, זה עניין שקשור בעיני לכדורגל.

אנונימוס 28 בנובמבר 2011

אלרואי כהן היה נון-פאקטור בשנה שעברה, מיעט לשחק וכששיחק היה גרוע.
גם פצאלקה לא שיחק בכלל בחודשיים הראשונים שלו בקבוצה ורק לקראת סיום העונה התחיל להיכנס לעניינים (עד שנפצע).

אני חושב על זה בצורה פשוטה – קח את אלרואי כהן, ותחליף צבעים.
יד על הלב – הוא מבקיע את ההזדמנות הזאת בדקה ה-45 באותו קור רוח?
או מאבד את הכדור/נותן בעיטה חסרת סיכוי על הגוף של השוער?

עופר פרוסנר 28 בנובמבר 2011

אני לא יודע אם הוא מבקיע, זה פשוט לא משנה. הנקודה היא שלאלרואי כהן, הנון פאקטור ולפצ'אלקה שהיה פצוע – אין שום תודעה של דרבי.

תומאס נוימן 28 בנובמבר 2011

אבל יש את הלך הרוח של המועדון, שלא הפסיד דרבי כבר 4 שנים. גם שחקנים חדשים סופגים את תחושות המערכת, והמערכת (שמחזיקה בשחקנים כמו באדיר, אבוטבול, ידין, קנדה שלא מכירים הפסד בדרבי) שידרה לכולם, חדשים כוותיקים, זרים כמקומיים, ש"המשחק הזה הוא שלנו", "אין לחץ", "מכבי יעשו במכנסיים כרגיל". מצב הפוך, אלרואי לובש צהוב, הוא מגיע למשחק בלחץ אדיר, אחרי "גיבוש" בקיסריה, כשעל כתפיו ציפיות בלתי אפשריות של 4 שנים ללא ניצחון – הוא בחיים לא מבקיע. מסכים עם אנונימוס.

תומר חרוב 28 בנובמבר 2011

אני די מסכים עם אנונימוס, יש פה חריגה מפרופורציה גם לגבי המשחק הזה שיכול היה בקלות להיגמר בשוויון וגם לגבי יחסי הכוחות באופן כללי.
לגבי המשחק, להפועל פשוט יש שחקנים טובים יותר וכמובן מנוסים יותר. אם זה השוער(מגיעה לאדל התנצלות ממך עופר, אחלה שוער) דרך הבלמים ואלרואי כהן וכמובן טוטו תמוז.
לגבי יחסי הכוחות. הפועל תל אביב כמועדון וקשטן כמאמן הם שני גורמים שיודעים לעשות את האדפטציות של ריצה בצמרת למרות יכולת לא הכי מרשימה וזה כשלעצמו כמובן די מרשים. זה לא אומר שהפועל עשתה אתמול צעד משמעותי לאליפות אבל היא כן נתנה לעצמה ביטחון שאין לקבוצות כמו לקרית שמונה, אשדוד ובטח שלא לנתניה. בחצי השני של ינואר כבר נראה את חיפה והפועל מתמקמות בנוחות בשני המקומות הראשונים.

Cabrio 28 בנובמבר 2011

השאלה העיקרית שעולה בי ואני מנהל עליה לא מעט דיונים עם חברים בתקופה האחרונה היא כזאת – מדוע בעצם מכבי ת"א קבוצה כל כך היסטרית? מה יש במערכת הזאת ששונה? בואו ניגש לשני נושאים עיקריים שמהווים טיעון קבוע בכל מקום :

1. הקהל – ביננו, גם הקהל של הפועל וגם הקהל של חיפה עושה הרבה מאוד רעש כשדברים לא עובדים במועדון – אם מבחינה ניהלוית ואם מבחינה מקצועית. ולא כי הם טועים, אלא כי כך פועל קהל נורמטיבי לחלוטין. אמנם הקהל של הפועל מכבי ומעודד בכמויות גם בתקופות קשות (של חיפה קצת פחות) אבל מי שיסתכל על עובדות בשטח – גם הקהל של מכבי כזה. גם אם הקהלים של 3 הקבוצות מוחים ועושים רעש – הם עדיין מגיעים בשטח ומעודדים.
2. התקשורת – ביננו 2, הרי עם כל הטענות שחיפה מוגנת על ידי יעקב שחר ושהפועל מוגנת על ידי העיתונאים שאוהדים אותה – בת'כלס – גם הן סובלות אותו קושי. את אותן ביקורות. תראו איזה קטססטרופות הפועל שרדה עם הנושאים ששל הראל-טביב, ידין-קשטן, קהל-הנהלה וכדומה. כל הנושאים הללו נופחו בצורה חד משמעית על ידי התקשורת. מה נאמר על חיפה? מעבר לכך שבאמת מדובר בקבוצה כמעט חפה מטעויות מקצועיות וניהוליות, עדיין יש סקנדלים כמו קמפיין ראובן עטר וירידות בלתי פוסקות על רכש מוגזם וטיפשי שמהווה רק כישלון ומצביע על היסטריה בקבוצה.

ואילה רק דוגמאות מהשנה-שנתיים האחרונות….

אז – מה גורם למכבי ת"א להיות כל כך שברירית? הרי הכל הוחלף מא' עד ת' – הנהלה, כולל העפת נימני וגם סגל שחקנים – אין יותר מישאלובים, כל הדור הזה נעקר. שינו הכל, הכל חדש ונקי. אבל הסימפטומים כל כך דומים, והכל חוזר בצורה מדויקת כמו תסריט כתוב שאי אפשר לברוח ממנו…

מה דעתכם?

דעתי האישית שמתגבשת ומתחוורת רק בחודש וחצי האחרונים היא שמכבי ת"א כנראה טועה באתוס שלה.. משהו שאני חוטא בו הרבה מאוד כפי שהבנתם מתגובותיי הקודמות. הכוונה – מכבי ת"א משוכנעת באתוס הכללי, במחשבה שלה שכל דבר מלבד פתיחת עונה ב 12 ניצחונות רצופים ואליפות בחודש מרץ הוא כישלון מהדהד. המצב הזה גורם לחוסר סבלנות והיסטריה טוטאלית מהפסד או שניים, גם כשעל פניו המצב בטבלה סביר לחלוטין, בדיוק כמו לפני הדרבי הזה…. יכול להיות שמכבי ת"א אכן צריכה לקחת כל שנה אליפות, מתוקף היותה קבוצה גדולה בדיוק כמו מכבי חיפה שמבצעת את זה הלכה למעשה בכישרון ומקצועיות רבים. אבל כנראה שכדי להגיע למעמד של חיפה היום או של מכבי בעבר, צריך להתחיל לחזור לעצמנו מאיזהשהי נקודת התחלה.. נקודה נמוכה… ואולי כמו שפרוסנר אמר בתגובה הראשונה שלו כאן… צנועה.

ג'ון מקינטייר 28 בנובמבר 2011

בקיצור, הבעיה הכי גדולה של מכבי ת"א כדורגל היא אלה שמצפים ממנה להתנהל כמכבי ת"א כדורסל בעוד שהקבוצה רוב הזמן מתנהלת כמו הפועל ירושלים.

תומר חרוב 28 בנובמבר 2011

מדויק.

תומאס נוימן 28 בנובמבר 2011

יש בזה משהו. אבל הפתרון לקושיה הוא הרבה יותר פשוט: מאמן. כבר שנים (מאז קשטן בדאבל) לא היה למכבי מאמן טוב, ותיק, מנוסה, שכבר ראה הכל ויודע לעמוד בלחץ (דוגמת קשטן, שום, שרף … כאלה). גרנט בקדנציה השניה לא היה כזה, שכן אמנם היה טוב אך עדיין חטא בחטא היהירות ולא היה מנוסה מספיק. קלינגר אמנם לקח אליפות (אנומלית), אך גם הוא לא מאמן ברמה הנדרשת. שרף סולק לאחר משחק וחצי. אלי כהן הגיע לאחר תקופה קשה, וניתן לחלוק על יכולותיו (ובכל מקרה הוא מאמן לחיץ). על נמני אין מה לדבר. רן בן שמעון מאמן טוב, אך הגיע צעיר מידי וללא יכולת לעמוד בלחץ. על איווניר לא צריך להוסיף, נאמר כבר הכל. לאורך 15 שנים המועדון לא מצליח להחתים מאמן מנוסה, עם קבלות, בעל שיעור קומה, אחד שלא נלחץ מהקהל והתקשורת. זו הסיבה העיקרית למחדל המתמשך.

אביעד 28 בנובמבר 2011

ובאותן שנים מכבי חיפה מצליחה עם רוני לוי ואלישע לוי. אז אולי זה לא המאמן?

אסף רביץ 28 בנובמבר 2011

זה הדיון הכי חשוב בכדורגל הישראלי כרגע ואני מאוד מסכים עם הכיוון שלך. התשובה שלי היא כזו- במקום לענות למה מכבי ת"א לא, אני שואל למה מכבי חיפה והפועל ת"א כן. לכן התשובה מתחלקת לשניים- אצל חיפה זה פשוט יעקב שחר, אצל הפועל ת"א זו הצניעות שאתה מדבר עליה, האנדרדוגיות המובנית שאפשרה לה לבוא ממקום נמוך ולטפס למעלה בהדרגתיות בתקופת קשטן הראשונה וגוטמן. למכבי ת"א אין עוגן כזה של אדם אחד שמצליח להיות מעל כל זה או רוח מועדון שתעזור לה במצבים קשים. בגלל זה לדעתי עכשיו זה מבחן חשוב לגולדהאר.

יואב 28 בנובמבר 2011

רוח מועדון זה לא רק הקבוצה הבוגרת. מחלקת הנוער מתפקדת מצויין.
אני מבוגר מספיק כדי לחוות חמש שנים ללא ניצחון בדרבי(79-84)וארבע שנים ללא הפסד(91-95 ).קרה ויקרה.הבעיה היא לא ברוח, הבעיה היא בניהול.
ואם נפרוט זאת לחיי היום יום-איך זה שלמכבי אין מנכל חזק שמבין את העסק ומנהל אותו מקרוב? אי אפשר לנהל קבוצה בשלט רחוק או על ידי חבר ילדות שלא מכיר את הענף ואפילו לא את השפה.איש חזק, היה עוצר את ההדרדרות בין מוטי לחלק משחקניו כבר מתחילתה.אבל אין דין ואין דין בקרית שלום.גם נמני וגם מוטי נאלצו להתעסק ביותר מידי דברים.
חיפה היא ממש תמונת המראה ההפוכה.שום דבר לא מטריד את המאמנים שלה מלבד האספקט המיקצועי.
רק לאחר מינויים נכונים לשדרת הניהול יהיה אפשר באמת להתקדם.

במחלקת הנוער רוח המועדון מפעמת ביג טיים כי היא מטופלת, שמורה, מאויישת.

B. Goren 28 בנובמבר 2011

השנים האלו (79-84) זכורות לי כקשות במיוחד. במין סוג של מזוכיזם האזנתי אז לחגיגות של אלי ישראלי ברדיו. אני מקווה שהפרק הנוכחי יסתיים במהרה.

amitpros 28 בנובמבר 2011

אני חושב שהתשובה קצת יותר פשוטה.
מכבי תל אביב של העונה הנוכחית בנויה על שלד צעיר מאוד.לחלקו הגדול זו עונה ראשונה בבוגרים,ואין בשום מקום בעולם קבוצה כל כך גדולה של שחקנים צעירים שיכולה לשמור על יציבות.היה די ברור שהם לא יכולים להמשיך באותה היכולת כל הזמן.עד כמה שמשמח לצחוק על מכבי תל אביב כשהיא מפסידה,תן לחברה האלה עוד שנתיים בשקט,ותראה שהם יראו הרבה יותר טוב.
הבעייה גתיע מכיון אחר,מי שבאמת יוכיח את עצמו בעונה הבאה ילך לאירופה.ועדיין,קשה מאוד לשפוט את העונה נוכחית של מכבי תל אביב.

פראליה 29 בנובמבר 2011

זה שרשור התגובות הכי לא ערוך מאז פרוסנר פתח את הבלוג.
עופר, אתה חייב עורך במשרה מלאה רק לצורך אימות עובדתי.

מצד שני, זה מה שכיף פה, לא? כ"א יוצר עולם משלו.

עופר פרוסנר 30 בנובמבר 2011

לייק

Sooner 30 בנובמבר 2011

עוד שבוע למנאייק. אתה אמרת. תבואו, תבואו.

צ'אנוב 1 בדצמבר 2011

נבוא בשמחה, רק שאין כרטיסים. מתי יבנו כבר את סמי עופר התלאביבי? :-)

רפאל 1 בדצמבר 2011

טוב שיש פוסט קבוע על כדורגל ישראלי,
מגיע לו פינה- אבל לא יותר מכך.
פרופורציה זה שם משחק.
נקודה חיובית נוספת כאן.

Avnas 4 בדצמבר 2011

הממונים ב"שוקן" רוצים לצמצם את ספורט הארץ
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000702326
מחאה חדשה צריכה להתחיל

Comments closed