הבן האובד

תמיר כהן עובר להפועל רעננה. פרידה.

תמיר כהן (צילום: יוסי שקל)
תמיר כהן (צילום: יוסי שקל, ספורט5)

מאחורי כל ערן זהבי יש עשרה תמיר כהנים. שחקנים שאתה מסתכל עליהם ולא מבין למה הם הגיעו לקבוצה שלך. שפעם הם היו טובים, נראה לך, שפעם הם היו משהו. והם צל של עצמם. אתה שומע דברים, אתה יודע שקשה לו מאז האסון המשפחתי הנורא שקרה לו. ואתה שואל את עצמך אם זה בסדר שאתה בכלל מבקר אותו כשחקן כדורגל.

אני יודע שזה מאוד קשה ונחשב לא נחמד, אבל מתישהוא תמיר כהן הפסיק להיות שחקן כדורגל של מכבי חיפה, והתחיל להיות עול. למעשה, היה נראה שתמיר כהן הפסיק להיות שחקן כדורגל והתחיל להיות הבן של אבי כהן ז"ל במשרה מלאה. היית שומע דברים מהאימונים, על בן אדם שלא מחובר כל כך, שלא מסתדר, שלא שם.

וזה הקרין על המשחק, או על איך שראיתי את המשחק: הוא היה נראה לי לא מסתדר, לא מחובר, גם על המגרש. מסירות לא מדויקות, תנועה לא קשורה. מפעם לפעם איזו הבלחה, יוצאת מן הכלל שמעידה על הכלל.

אני לא רוצה לדמיין איך זה לאבד את אבא שלי. לא. אני לא רוצה לדמיין. אני לא רוצה לדעת איך זה משפיע, אני לא רוצה לחשוב על זה אפילו. זה דבר נורא. ועדיין, הייתי מסתכל על תמיר כהן ומתעצבן.

אני חושב שהפועל רעננה צריכה תמיר כהן חזק. אני חושב שהפוטנציאל שלו הוא כזה, שהוא יכול לקחת על עצמו קבוצה כמו הפועל רעננה ולהחזיק אותה. אולי לא להשאיר אותה ליגה, כן, אבל להחזיק אותה. להיות בעל הבית.

האוהד מכבי שבי לא רוצה לראות יותר את תמיר כהן, לא לחשוב עליו. אפילו זיכרון משמעותי אחד אין לי ממנו. אבל הבנאדם רוצה לראות אותו יוצא מזה. יותר מברדה, יותר מבן חיים, יותר מטביב בבית"ר ויותר מפאולו סוזה, הכי מעניין אותי זה תמיר כהן. אני רוצה לראות איזה סיפור הוליוודי כזה, של שחקן שכבר היה גמור ועלה והצליח מחדש*. כי מאחורי כל ערן זהבי יש עשרה תמיר כהנים. והגיע הזמן שהם יתחילו להראות שהם שווים משהו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*ואז כמובן אני אכתוב כאן טור שמתעצבן על זה שהוא לא הצליח לעשות את זה אצלנו

5 הערות על אליפות ארה"ב
משחק שלא מממן את עצמו

41 Comments

ג'וני 26 ביוני 2013

זה שבלוף כמו תמיר כהן שאין לו מקום באף קבוצה בליגת העלק של לוזון שיחק בליגה האנגלית זה אומר שכל הענף פשט את הרגל.

עופר פרוסנר 26 ביוני 2013

אני אוהב שאתה מגיב ראשון אצלי. אני לא בטוח למה אתה ממשיך כן (לא מאמין שאתה טרול), אבל סחטיין על כל הטראפיק שאתה מספק לי.
בכל מקרה – אתה מוזמן לכתוב אצלי טור.

איציק 26 ביוני 2013

אני חושב שזה יכול להיות נפלא, תחרות "הטור של ג'וני." התוצאות יהיו בילתי צפויות, לא קשורות, וחווית קריאה יוצאת מין הכלל. בני היל היה עושה מזה מטעמים.

משה 26 ביוני 2013

אפשר גם לקרוא לפוסט שלו : Here's Johny

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

או סתם לקרוא לו "הטור של המטורלל".

סימנטוב 26 ביוני 2013

לייק משה! ענק

אדם בן דוד 26 ביוני 2013

זה שבלוף כמו עמרי כספי משחק בNBA זה מראה שהענף ה ז ה פשט את הרגל

יואב בורוביץ' 26 ביוני 2013

בשבוע שתמיר כהן חתם במכבי כתבתי בכלבו טור על עמוד מדוע זו החתמה מופרכת וכושלת – לא היה לי צורך לשמוע על סיפורים מהאימונים, כי פשוט ידעתי שתמיר כהן אינו כדורגלן מספיק טוב כדי להיות שחקן משמעותי במכבי חיפה שמשתכר סכום אגדי.
לדעתי הוא גם לא מספיק טוב כדי להיות שחקן בכיר בהפועל רעננה, היא פשוט לא מספיק טוב. מדוע שלא נאמר את האמת כפי שהיא מדי פעם. וזה שהוא היה טוב במשך חצי שנה/שנה בנתניה, עדיין לא הופך אותו לשחקן טוב. הוא לא מספיק מהיר, לא מספיק מבריק, לא כובש, לא מגן מספיק טוב. מה יש לו? הוא הבן של אבי כהן. זה הכל.

בני תבורי 26 ביוני 2013

בורו,
אני חושב שאתה צודק. תמיר כהן פשוט לא שחקן טוב לרמות האלה. הייחוס המשפחתי עשה לו רע והביא אותו למקומות שבאף אחד מהם לא השתלב לרמה של שחקן משפיע, יותר כמו מאחרונות האופציות להחלפה. האסון שחווה, שלא ברצותו, אני מניח, דחף אותו עוד יותר לאותה פינה שמלכתחילה לא היה אמור להיות בה.

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

האמת היא שכשחושבים על זה – גם בבולטון הוא לא היה טוב. הוא מיעט לשחק שם, וכשקיבל את ההזדמנות – לא היה טוב. שלא לדבר על המשכורות שהוא קיבל באנגליה ובחיפה. יש כמה שחקנים הרבה יותר מוכשרים ממנו בליגה שלנו שחולמים על תנאים כאלה.

ירושלמי 26 ביוני 2013

תמיר כהן לא חתם במכבי. הוא חתם בחיפה.

עופר פרוסנר 26 ביוני 2013

לא.

יניר 26 ביוני 2013

מאז שלא הסכים לתרום את איברי אביו, הוא הפסיק לעניין אותי

מאיר 26 ביוני 2013

יניר, גם אויל מחריש חכם יחשב.

מתן גילור 26 ביוני 2013

הוא הסכים/לא הסכים – ההחלטה לא היתה שלו.
הוא מקסימום המליץ.
כמו שאנחנו לא מאשימים את היועצים בפאשלות של מקבלי ההחלטות בחברות או בממשלה, כך אין להאשים אותו. הוא ממליץ בלבד. אז יכול מאד להיות שאחיטופל או לא, אבל ההחלטה היא בלעדית של אימו.

איציק 26 ביוני 2013

אני חושב שאין זכות לאף אחד לשפוט אותו על החלטה זו ברגע בו נלקחה. לא מאחל לאף אחד להיות במצב זה. אני חושב שהתגובה שלך היא חוצפה ועדיף ולא היתה ניכתבת מעולם.

לא משנה 26 ביוני 2013

+1

סימנטוב 26 ביוני 2013

+1

צור שפי 27 ביוני 2013

יניר, אל תדון אדם עד שתגיע למקומו.
אני כמובן מאחל לך וליקיריך רק בריאות.
אני גם מחזיק כרטיס "אדי".

מתן גילור 27 ביוני 2013

גם אבי כהן (וגם אני…)
זה גרטיס פטקיבי כמעט ללא משמעות. סוג של הצהרת כוונות, כדי שהמשפחה תדע מה היית רוצה (וגם אמור לתת קדימות להשתלות).
בכל מקרה, המילה האחרונה של הרב, סליחה של המשפחה.

צור שפי 27 ביוני 2013

נכון שכיום המילה האחרונה היא של המשפחה אבל הכרטיס רחוק מלהיות פיקטיבי. זו הצהרת כוונות חזקה ובלי שבדקתי סטטיסטית אני די בטוח שבדרך כלל היא גם מתממשת (אם וכאשר) ושמקרים מצערים כמו המניפולציה הדוחה של כמה חשוכים על חשבון הטרגדיה של אבי כהן ומשפחתו הם מיעוט. אני לא מנקה את אלמנתו מאחריות אבל אני בפירוש יכול להבין שאנשים טובעים נאחזים בכל קש.

אפשר גם לפתור את הדילמה בעזרת שינוי פשוט בחוק שיאמר שכאשר יש כרטיס "אדי" הוא מוכר כצוואה ולמשפחה אין say.

בן 27 ביוני 2013

לא פיקטיבי ולא בטיח. זאת הייתה צוואתו והמשפחה החצופה שלו בגדה בו

מאיר 26 ביוני 2013

איני רוצה להתייחס לגופו של דיון, כן יש מקום לדיון רחב במשהו שמאות אלפי אנשים סבורים לגביו שהוא מעשה בלתי מוסרי (החלטה על ניתוק אדם ממכשירים והפסקת חיים, מה לעשות ישנן דעות שונות משלך).

אבל אני כן רוצה להתייחס ליהירות והתנשאות הפוטרות בנימה של כלום אדם הנאחז בקצה קצהו של שביב תקווה למען לא יאבד את היקר לו, כמה מנות חוצפה נדרשות מאדם כדי להתיימר בכלל לשפוט אדם במצבו?

בני תבורי 26 ביוני 2013

מאיר,
אנחנו חלוקים לגמרי בעמדותינו באשר לתרומת אברים, אבל אני מסכים אתך לחלוטין שאין לשפוט אדם במצב דומה.

אלון רייכמן 26 ביוני 2013

כשאתה כותב שאתה "לא רוצה להיכנס לגופו" של דיון, לאיזה גוף ולאיזה איברים אתה מתכוון…?
וברצינות – אני חושב שצריך לעשות את ההפרדה בין הניתוח המקצועי של תמיר כהן לבין ניתוח ההחלטות שקיבל או לא קיבל כשאביו היה בבית החולים.

wazza 26 ביוני 2013

תגובה ממש לא ראויה!

בן 27 ביוני 2013

וואלה? וכמה מנות חוצפה יש לאשה להמרות את צוואתו ובקשתו האחרונה של בעלה? וכל זאת עבור כניעה עלובה לכמה מיסטיקנים הזויים??

MOBY 26 ביוני 2013

תמיר כהן שחקן טוב. אני יותר מאמין שקבוצות מקצועניות לא זורקות סתם כסף. הוא הגיע לחיפה בסיטואציה בלתי אפשרית מבחינתו ציפו ממנו משהו שהוא לא. לעד הצל של אבא המנהיג האיכותי יצל עליו. הוא לא בסקאלה שלו.
לכן אני מסופק אם הוא יכול להנהיג קבוצה. הוא יכול ביכולותיו להשאיר אותה ליגה או לזכות בגביע. אבל הוא לא מנהיג.
למכבי חיפה הוא לא התאים באופיו. הוא תל אביבי הוא מהאיונירים לא מהקלינגרים והבנינים.
בורוביץ להיות כל הזמן שלילי ולהביא טור אחד כמראה מקום. בחייך. על כל שחקן אחד שמצליח או סטארטפ שנמכר יש מאות שלא. תראה לי משהו שראית לפני. לצעוק פח פח ואח"כ אמרתי לכם זה חוכמת הקוף. גם כזה יש לנו כבר.

אדם בן דוד 26 ביוני 2013

+1

סטודנט 2.0 26 ביוני 2013

כמו איציק זוהר שטינף את החולצה הירוקה. ניקוי האורוות של בנאדו מבורך

סמי חדרה 26 ביוני 2013

וגינזבורג את האפודה הורודה…

איציק 26 ביוני 2013

אני לא מומחה לתמיר כהן, אך נראה לי שהמקרה שלו יחודי. נראה לי שללא קשר לרמתו הבסיסית ככדורגלן מאז מות אביו הוא צל של עצמו לא רק ככדורגלן כי במידה רבה גם כבן-אדם (לפחות ממעט הראיוניו והכתבות שראיתי). במצב זה נדרש טיפול פסיכולוגי צמוד ולא עוד אימון עם כדור (שזה גם חשוב ואולי חלק מהטיפול). אני לא יודע האם למכבי חיפה יש פסיכולוג או לא, ואני לא יודע האם הוא התערב בנושא תמיר כהן, בכול אופן הדיון עליו כשחקן בבלבד אינו הוגן כלפיו.

משה 26 ביוני 2013

לתמיר כהן היה חלק בעונת האליפות הקודמת של מכבי, הוא נתן תקופה יפה במכבי והשלתב לא רע בהרכב של הנבחרת. לא צריך למחוק את כל הקריירה שלו במחי יד.
יחד עם זאת, חלה התדרדרות רצינית ביכולת שלו בשנים האחרונות אבל אני עדיין חושב שהוא יכול לתת עוד כמה עונות יפות בקבוצות אמצע טבלה ותחתית.
לצורך הקינטור וההשוואה, אחרי ארבע או חמש עונות בבוגרים, כמה גדולה הקריירה של גולסה ?

משה 26 ביוני 2013

רציתי לכתוב "נתן תקופה יפה במכבי נתניה".

maverick 26 ביוני 2013

פוסט מצוין וניתוח מדויק של המצב. אני שמח שהקבוצה נפטרה ממנו, אבל מקווה מאוד שהוא ימצא את עצמו מחדש בקבוצה קטנה יותר ולא ידעך אל תהומות הנשייה. הייתי רוצה לראות אותו דווקא חוזר לנתניה ומוביל אותה בחזרה לליגת העל, אבל כנראה שזה היה כבר סיפור הוליוודי מדי.

ירוק גאה 26 ביוני 2013

מראש מצטער אם למישהו נדמה שיש כאן חוסר רגישות (כי באמת זאת לא הכוונה)
מבחינתי הוא מעולם לא היה במכבי!!!
הכי מעליב מבחינתו זה שהקהל (בוודאי ברובו הגדול) פשוט לא ספר אותו, לא עודדו אותו, לא החשיבו אותו כשחקן מן המניין והוא היה מבחינת נטע זר.
אני חושב שמות אביו זה רק תירוץ לחולשתו הכללית (ג'ורדן שהיה קשור לאביו עדיין היה שחקן מעולה גם אחרי…)
לגבי תרומת האיברים, גם אני חושב שחובה עלינו לתרום ולתת מעצמנו לטובת הזולת אבל אם הם החליטו אחרת שיבושם להם, אני מתייחס רק להיבט הספורטיבי יריבותי כאן. ומכיוון שהוא צהוב ותמיד יהיה צהוב אין לו מקום בליבי נקודה!

המלוח 26 ביוני 2013

הזהרת, התנצלת ובכל זאת-
יצאה לך תגובה די ילדותית בכללותה, והמשפט של "מות אביו רק תירוץ לחולשתו" די אומלל.
חוץ מזה, אתה השוות בין תמיר כהן ומייקל ג'ורדן. סתם שתדע.

יואב 27 ביוני 2013

המלוח,
כל מילה. מייקל ותמיר. קשה למצוא טימטום גדול מזה(החלופה למילה טימטום, גרועה יותר).

שלו 26 ביוני 2013

בלי הקשר לאבא שלו הוא אף פעם לא היה שחקן טוב, במובן שמסוגל לחבר שתי עונות סבירות.
אצלנו במכבי הוא היה הבטחה כי היה הבן של.
הוא הגיע לאנגליה כי היה מי שיחבר את החוטים כמו הרבה שחקנים ישראלים שמגיעים לאנגליה.
הטרגדיה שעבר, בטח לא הוסיפה.
וכן כבר מההתחלה זה נראה רע בחיפה.
הוא רצה לחזור למכבי ת"א שהתמהמה מספיק זמן עד שרחמיו של שחר יצאו עליו.
תמיר כהן הוא שחקן לגיטימי בליגת העל.
קבוצות כמו מכבי ת"א או חיפה לא מחתימות שחקנים לגיטימיים, הן מחתימות שחקני הרכב מהשורה הראשונה וזה הוא אף פעם לא היה.

היסטוריון לענייני ספורט . 26 ביוני 2013

לדעתי תמיר כהן אף פעם לא היה כזה גדול אך מצד שני עושים ממנו משהו יותר מדי קטן.
תמיר כהן פרץ בנתניה וקיבל חוזה יפה אנגליה.הוא אמנם לא הטביע שם את חותמו אך ידע ימים יפים לצד תקופות קשות.
הוא הגיע למכבי חיפה כנגד התפיסה הבסיסית של המועדון .בדרך כלל שחר לא היה מחתים שחקנים בגיל שכזה .לא שהוא זקן אך לשחר יש מדיניות. בכל מקרה בכל כלל יש יוצא מן הכלל ושחר מן הסתם חשב על עידן טל שהגיע באותו גיל וגם הוא הגיע מאנגליה וגם הוא לא מי יודע מה בלט שם ובכל זאת הוא הצליח יפה מאד בחיפה.
שחר נכשל. נראה כמו שנכתב לפניי שתמיר כהן באמת לא התאושש נפשית ממה שקרה עם אביו ז"ל. וזה משפיע על כושרו.
בשורה התחתונה תמיר כהן בסיטואציה הנוכחית לא מתאים לחיפה.אך לעשות אותו שחקן שלא מתאים ולא בעל כישרון להחזיק קבוצה כמו רעננה זו גוזמה גדולה. איני אומר שהוא יצליח ברעננה היות והוא במצב נפשי מסויים והוא חייב לצאת ממצב זה.
אך מפריע לי מאד אמירה כמו של יואב בורוביף החכמולוג שכותב.
"ידעתי שתמיר כהן אינו שחקן מספיק טוב בשביל להיות שחקן משמעותי מכבי חיפה… והוא אינו מספיק טוב בשביל להיות שחקן בכיר ברעננה." זו כבר הגזמה מוחלטת.
תמיר כהן בריא (מנטאלית) הוא שחקן מספיק חשוב בכדורגל הישראלי לא פחות משחקנים כדוגמת ידין /אבוטבול /אלמוג כהן /כיאל.

קורא 26 ביוני 2013

בעיניי הוא דווקא היה שחקן מצויין בשיאו, אבל האירוע עם אבא שלו הוריד אותו קצת מהדרך. במקרה ראיתי אותו עובד ליד העבודה שלי עם נבחרת ישראל לפני איזו שנה-שנתיים, וגם שם הוא נראה לי לא מחובר ליתר השחקנים. הוא פשוט היה במצב נפשי לא טוב וזה בהחלט השפיע על המשחק שלו, ולי אישית, נחמץ הלב על הבן אדם.

זה נכון עם זאת שמקומו כבר לא במכבי חיפה, כי מה לעשות, קבוצת כדורגל היא לא עמותה שעוזרת לנפגעים. בטווח זמן מסויים זה בסדר, אבל לא כשזה נמשך שנתיים.

Comments closed