מכבי ת"א. תיקו. קו זמן

כמה נקודות שעלו במהלך המפגש מול הצהובים

by zoutedrop

דקה 3: אני חושב שכתבתי כאן את זה עשרות פעמים, אבל זה אף פעם לא מפסיק להיות נכון. זה נחמד לראות משחק בטלוויזיה, אבל לחוות משחק – את זה אפשר לעשות רק במגרש. והיום, היום הייתה חוויה. היום הרגשת את הקהל, ומאיפה שישבתי זה היה בעיקר את זה של מכבי תל אביב. נקודות השקה: בשלושת המחזורים שאחרי ההפסד למכבי נתניה ועד לאליפות נגד קרית שמונה, כל החזרת כדור לניר דוידוביץ' לוותה בסוג של שאיפת אוויר קולקטיבית. היום, כל פעם שניבאלדו קיבל כדור, החל מהטעות הגדולה שלו, זה היה בדיוק זה.

דקה 5: ולעומת זאת, מומלץ לא לשים שחקנים לא בעמדות שלהם. אי אפשר להגיד שלאוראל דגני היה משחק גרוע, אבל הוא האחראי העיקרי (בעיני לשער). אני חושב שכאן אפשר לדבר על הכישלון העיקרי של מכבי תל אביב – העובדה שהקבוצה לא תקפה כל הזמן על הצד של דגני, כי בהתקפות שכן הלכו לשם – זה היה נראה מאוד מסוכן.

רבע השעה הבאה: הנה קצת תחושות: "תסתכל על הקהל שלהם. הם רעבים. אתה רואה כמה הם רעבים. הם רוצים לנעוץ שיניים, שיניים". בשלב הזה הייתה תחושה שהולך להיות מרחץ דמים. ולא, לא משהו שהייתי רוצה להרגיש. גול אחד נוסף שמכבי הייתה חוטפת ממכבי תל אביב, וזה לא היה נגמר בטוב.

דקה 20: עמאשה. אני לא רוצה לכתוב את כל מה שאני רוצה על עמאשה. בסך הכל הוא רוצה, והוא מהיר, ועדיין תחילת העונה. אבל אני רוצה את דבלאשווילי בחזרה.

דקה 27: זה היה אחד הגולים המוזרים ביותר שראיתי בחיים שלי. אם עד לרגע הזה אמרתי לבחור שישב לידי שלמכבי יש הגנה פריכה, זה היה הרגע שהשחקנים בחלק האחורי של מכבי התפצפצו בפה של גולסה כמו ביסליה (ברביקיו, לא גריל). מוזר שבכמעט כל הנבדלים במשחק הזה, ההגנה של מכבי תל אביב התעקשה להרים יד, במקום לנסות להגן. מוזר מאוד. מכבי התחילה בדקות האלה, להיראות כמו פיראנה שמריחה דם.

עד סוף המחצית: מוסף פתיחת העונה של הארץ הוכיח שלעולם לא נרגיש את מה שמרגיש שחקן כדורגל. אני יכול לנתח את עידן ורד חמש תקופות חיים, אבל שום דבר לא ייתן לי להרגיש בדיוק איך הוא מרגיש כשהוא מחמיץ. האם הוא יודע שהוא הולך להבקיע? איך זה מרגיש להחמיץ? כאילו הוא התחיל עם בחורה והיא אמרה לו לא ממש מבאס? אין לי מושג. אבל אני ממש לא רוצה שהוא ימשיך להחמיץ כל עוד הוא בקבוצה שאני אוהד.

תחילת המחצית השניה: איוניר עושה חילוף כפול. אני בדעה שעוד חלוץ אחד במכבי, והיא יכולה להבקיע שלושה שערים לפחות על ההגנה הרעועה שלפני חיימוב. אבל אלישע מחכה עם החילוף שלו.

עד דקה 67: איזה לחץ מטורף של הירוקים. באמת, כשמכבי חיפה רוצה היא מסוגלת לעשות הכל. כמה הזדמנויות, ובקלות. גורם לך לחשוב על פתיחת העונה ועל המשחקים מול אשדוד, סכנין והפועל פתח תקוה.

עד סוף המשחק: 25 הדקות האחרונות (כולל תוספת זמן) היו NO MAN's LAND, ואי אפשר היה לנחש מי ינצח. מה שכן, שתי הקבוצות סיפקו חוויה אדירה. אני לא יודע איך זה נראה למי שראה בטלוויזיה, אבל במגרש היה פשוט תענוג צרוף. ככה צריך להיות כדורגל.

הדרך הביתה: היכרות עם קבוצת הכדורגל שאתה אוהד היא דבר אינטימי מאוד. כמו הגוף של האישה שלך או מערכת העיכול שלך, אתה יודע בדיוק מה הולך לקרות כל שנייה, וגם כשאתה מופתע, אתה לא באמת מופתע. את הדרך חזרה עשיתי עם חיים שדמי, אחד הכותבים הטובים שאני מכיר ובחור טוב באופן כללי, ושנינו דיברנו על הקבוצות שלנו, על המשחק שראינו עכשיו, וכמובן גם על אברם גרנט. אבל יותר מזה דיברנו על DNA  של קבוצות, ועל איך העונה הזו תימשך.  והאמת, שאין לי מושג. מה שכן, איזה כיף שהפועל הפסידה.

הפעם השיר מוקדש למתי. פשוט כי אתה אתה, ומי יתן ותמשיך.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

52 Comments

יונתן 4 באוקטובר 2011

ההתעקשות שלך ש ״מכבי״ זה חיפה מגוחכת כמעט כמו שמישהו היה מתעקש ש "מייקל״ הוא תומפסון בסדרה של הבולס והלייקרס ב 90.
תפנים כבר : יש הפועל יש מכבי יש ביתר ויש חיפה. לא כזה קשה.

והכי עצוב בתור אוהד הפועל זה לראות את שתי הקבוצות הבינוניות האלו ולדעת שעם גוטמן היית לוקח אליפות בהליכה. הפרחים לטביב.  

רוני 4 באוקטובר 2011

קטע נחמד, אבל שיגעת אותי עם ההדגשות של (מה בעצם?) מושגי מפתח או דברים שכנראה ממש חשובים לך. לא יודע, זה לא מסתדר לי בעין וקצת מזכיר את ה'סאן'.

עופר פרוסנר 4 באוקטובר 2011

יונתן – בגדול המדיניות החדשה שלי היא לא להשאיר תגובות שמסבירות לי על ההתעקשות שלי – אבל בגלל שעצוב לך אני אשאיר. כזה אני, אלטרואיטס. אבל אני מרוצה ממך מאוד שהצלחת לעשות דדוקציה ולהבין למי אני מתכוון. כשרוצים, מצליחים.

רוני – לא תמיד ברור מה החלק החשוב בטקסט. אני עוזר עם קצת הדגשות. בקשר לסאן, תן לי עשר אחוז מהסרקולציה שלו, אני אהיה מבסוט.

גל ד 5 באוקטובר 2011

אפשר לפחות לבקש שתישאר עקבי? ההתעקשות שלך לגיטימית, אפילו שהיא הופכת את הטורים שלך לטיפה פחות קריאים. אבל כשאתה כותב משהו כמו "דקה 27: זה היה אחד הגולים המוזרים ביותר שראיתי בחיים שלי. אם עד לרגע הזה אמרתי לבחור שישב לידי שלמכבי יש הגנה פריכה, זה היה הרגע שהשחקנים בחלק האחורי של מכבי התפצפצו בפה של גולסה כמו ביסליה (ברביקיו, לא גריל). מוזר שבכמעט כל הנבדלים במשחק הזה, ההגנה של מכבי תל אביב התעקשה להרים יד, במקום לנסות להגן. מוזר מאוד. מכבי התחילה בדקות האלה, להיראות כמו פיראנה שמריחה דם." זה כבר סתם מגוכך.

עופר פרוסנר 7 באוקטובר 2011

צודק. אשתדל.

גל ד 8 באוקטובר 2011

תודה.

ניתאי 4 באוקטובר 2011

הרבה נקודות, רובן חיוביות, חלקן לא, בלבול גדול והרגשת החמצה.
קבוצות כדורגל חיות הרבה גם ממונטום. בליגה שלנו יש 1001 דוגמאות. כמו בהפסד 2:0 להפועל שנה שעברה, פספסנו היום הזדמנות להתחיל מומנטום שלילי אצל מכבי (משהו שיקרה להם מתישהו).
מכבי ת"א קבוצה צעירה עם הרבה פוטנציאל. בעוד שנתיים, אחרי שיצברו ניסיון, הם יהיו מפלצת (כפוף להנחה שיצליחו לשמור על שחקנים מיציאה לחו"ל). היום היינו צריכים לאכול אותם.

ואה, אתה לא תצליח להעביר כאן פוסט אחד בלי שמישהו יעיר לך ש"ההתעקשות שלך שמכבי זה מכבי חיפה מגוחכת/פאטית". לדעתי יש פה פוטנציאל למחקר מעניין.

יואב 4 באוקטובר 2011

יונתן,
לא נמאס מפולחן גוטמן השיקרי הזה שברוב חייו לא סיים קדנציה עד שנאלץ להרחיק לאי השכן וגם שם לא זרחה השמש? לאברם היו שנים גדולות ממנו. גם לשרף. גם לקשטן.גם לדוביד.גם לרוני לוי.גם לגיורא. לקלינגר יש אליפות אחת פחות.לאלישע יש את אותו מספר.ולא אמרתי מילה על יחסי אנוש.אם גוטמן הוה כזה גדול הוא לא היה עושה שילשול בשתי משחקי עונה שחרצו אליפות.את מה שהוא לקח, נשאיר לאוהדי חיפה לענות.אלישע הלא מוערך מוביל עליו בנוק אאוט(גם בסגנון ובדרך).

עופר,
אתם הקבוצה הראשונה העונה שהוציאה את מכבי מתבנית המשחק שלה(גם הטורקים והרמת שרונים שנצחו לא הצליחו).
לקחת אליפות זה מקצוע ומכבי למדה היום איך צריך לשחק במשחק כזה ולמזלה- במינימום נזקים.
הלחץ של חיפה היה נהדר והיא נראתה רעננה ומינדד הרבה יותר.אולי כך מרגיש דני קליין מול מכבי, אני לא יודע אבל כבוד.
אני מרגיש שהתקרה של מכבי השנה גבוהה יותר משל הירוקים.הכישרון, האופציות, הסגל הבריא והמאוזן, היכולת שכבר ראיתי מול יריבות אירופאיות. אבל זה בוודאי דרוש הוכחה בכל שבת, מול כל יריב ובכל מגרש.העסק פתוח לגמרי, כמו שהיה עוד לפני המשחק.
היה אחלה משחק.

ברק 9 באוקטובר 2011

מסכים לגבי העונה הראשונה.
לאוהדי הפועל יש יכולת מופלאה לספר לעצמם סיפור על שמעוגן למציאות בחוט של בלון הליום

ניתאי 4 באוקטובר 2011

וליונתן – עם גוטמן היית לוקח בהליכה? זה לא מה שאמרתם גם שנה שעברה?
גוטמן, עם כל ההילה המוצדקת על איכות הכדורגל שהביא להפועל, היה צריך קיזוז כדי לקחת אליפות. על הדשא הוא לא הצליח.

B. Goren 4 באוקטובר 2011

הצגנו אתמול את המשחק החלש ביותר שלנו העונה. לחיפה יש התקפה של אימפוטנטים ולו אני בנעליו של אלישע, הייתי דואג לכל אחד מהם למרשם של ויאגרה. לנו יש בעיה קשה בהגנה ועם אותו מס' של חורים בהגנה, חזרנו מאיסטנבול עם חמישייה. יש למוטי 10 ימים עד המחזור הבא למצוא פתרונות (פונצץ' במקום ניבאלדו עד שהבחור יחזור לעצמו).

פרלה 4 באוקטובר 2011

1. הדבר הראשון שסימסתי לאחי רגע אחרי שצפינו יחד במשחק היה שעכשיו זה הזמן של דבה.
2. כח ההרתעה יכול לחזור ובגדול אחרי כזו הצגה. גם אצלנו, במינון המתאים ובלי בטחון מופרז כי, בכל זאת, לא כבשנו וגם אצל היריבות שראו את היכולת.
3. תודה גדולה לאלישע על ההרכב. חלוץ נוסף רק היה גורם לנו לאבד את השליטה במגרש. לעולם לא נדע מה היה קורה לו ורד היה נשאר עד הסוף.
אולי הסוס היה צריך לבוא במקום עמאשה.
4. בהמשך לורד. אולי הוא סוג של ליאור שצריך קצת גמילה מכדרור. הוא נראה במרחק דרינק אחד (פחות)מהתהילה.
5. מתי, במחצית וגם בסיום כבר כמעט הזמנתי כרטיסים לבוקרשט. הקבוצה הזו ואלישע גורמים לי להאמין. במשחקים הגדולים העונה הגענו גדולים. הסגל החדש צריך להפנים שהאליפות עוברת בדיוק במקומותץ בהם כבר אבדנו נקודות השנה.
חתימה טובה.

תומר חרוב 4 באוקטובר 2011

אחלה פוסט, אהבתי את מכיר את הקבוצה כמו מערכת העיכול. כמובן שלא ראיתי את המשחק אבל החמצות מטורפות של חיפה, לא מובנת ההתעקשות על עמאשה. לפי ההרכב אני מבין שאוראל שיחק כמגן שמאלי, כשכתבת לא בעמדה אני חשבתי שאתה מתכוון לבלם כי לא העליתי על דעתי שהוא ישחק בצד שמאל. הוא רכש בעייתי מבחינתכם, אני לא רואה שיש לו מקום בהרכב אבל הוא ילך לאיבוד על הספסל.
אני לא חושב שצריך לקחת ברצינות תהומית את זה שיונתן אומר "אליפות בהליכה" עם גוטמן.ראיתי את הפועל אתמול והיא באמת נראית נורא, קבוצה שבלונית שלא יודעת מה לעשות על המגרש חוץ מלשחק על טוטו במחצית הראשונה ודמארי בשניה. הקישור שלהם לא קיים וההגנה מאוד סובלת מזה. אז הגעגועים של אוהדי הפועל לגוטמן, במיוחד שהנהלה נורמלית הייתה הופכת את העולם כדי להשאיר אותו, הם בהחלט במקום.
יואב, בכל מקום שנתנו לו לעבוד גוטמן הביא תוצאות. אצלנו מאוד מצטערים בדיעבד על כך שהוא לא המשיך. זה לא רק התארים, השלוש שנים בלי הפסד דרבי וההצלחות באירופה. להפועל הייתה קבוצה ששיחקה כדורגל טוב, לא סתם התקפי אלא ממש טוב והוא לא רק היה שם כדי לאמן אותה, הוא בנה אותה. אני בטוח שהפועל לא הייתה נראית איתו בדיוק כמו בשלוש שנים האחרונות אחרי הקיץ שהיא עברה, אבל אצל גוטמן היה ברור איך היא תיראה בעוד חצי שנה.

תומר חרוב 4 באוקטובר 2011

ואכן כיף שהפועל הפסידה.

מתבונן בקביעות מהצד 6 באוקטובר 2011

יותר כיף שנתניה ניצחה

יהויכין פנדלוביץ' 4 באוקטובר 2011

בלבלת כהוגן עם "מכבי" ו"מכבי תל אביב". בלתי קריא.

טל בן יהודה 4 באוקטובר 2011

אחרי המשחק, קיבלתי SMS מחבר צהוב מאוכזב שאמר "חבל שמכבי לא הגיעה למשחק, אליפות לוקחים במשחקים גדולים".

אז אכן חיפה הייתה עדיפה, והיא מקבלת הבוקר את כל הסופרלטיביים, אבל התוצאה הסופית היא שחשובה, לא המחמאות. וההודעה שנשלחה אלי מחבר היא לא יותר מאשר קלישאה שחוקה ושקרית.

אליפות בכלל לא לוקחים במשחקים גדולים. כמה "משחקים גדולים" יש כבר בעונה… 4? 5? אליפות לוקחים במשחקים הקטנים. וכאן מכבי ת"א בינתיים בולטת מעל האחרות. היא נפלה רק פעם אחת לעומת הפועל וחיפה שנפלו יותר.

נראה שבמהלך השנים הקבוצות הקטנות, הם שמהווים מוקש לחיפה. ובינתיים זה לא שונה העונה. הם באמת תמיד מתעלים במשחקים גדולים יותר, ואז נופלים בקטנות. אם המגמה הזו תמשיך גם העונה – נראה אלופה צהובה.

ברק 9 באוקטובר 2011

בדוק סטטיסטית – כאשר בין הראשונה והשנייה היה שוני בין הקבוצה שלקחה יותר נקודות במשחקי "ראש בראש" והקבוצה שלקחה יותר נקודות נגד שאר הקבוצות, בליגת שני סיבובים השנייה היא זו שלקחה את האליפות ובליגת 3 סיבובים – הראשונה היא זו שלקחה את האליפות

חבר של גיל 4 באוקטובר 2011

הפועל יש רק אחת מכבי יש שתיים

רון מהכפר 4 באוקטובר 2011

עופר, באמת שאין לי מושג מה השאיפה שלך עם קיצורי שמות הקבוצות.
"הפועל" זה כן הפועל תל אביב והקיצור השני זה לא?
עשית פעם סקר רנדומלי של 100 אוהדים וניתחת את התשובות שלהם?
אתם "חיפה". אף אחד לא יתבלבל עם הפועל חיפה.
תרגיש גאווה בזה שאתם היא "חיפה". לטוב ולרע.
תן לאחרים להחליט. אל תנסה בכוח.
זה מוריד מכבוד הקבוצה שאתה אוהד.

עופר פרוסנר 4 באוקטובר 2011

יהויכין פנדלוביץ' – אל תקרא.
רון מהכפר – תודה, אבל לא.

עמית 4 באוקטובר 2011

ואף מילה על משומר האידיוט ובפרט ההחמצה שלו? איזה חמור גרם לא יאומן.. דגני זה המגן הימני שלנו.. צעיר עם יכולות טובות וגם מנהיג עושה רושם. עוד קצת שיפשוף ובטחון ודגני חייב להחליף את משומר. שישאר מחליף מבחינתי.

אני בא מקטמון 4 באוקטובר 2011

אצלנו בהרים עניין השמות קצת יותר מורכב:
יש קטמון, סאד"ר,מגדל, מכבי (תל אביב), חיפה (מכבי), הפועל תל אביב, ועוד איזו קבוצה זניחה.

פרלה 4 באוקטובר 2011

עופר
1. לי אין בעיה עם "חיפה" אבל זה שאתה מעצבן אותם זה גם משהו.
2. אין אופציה "להגיב" בסוף כל מגיב. חבל.
3. הגול גולסה הזכיר את הנחישות של עטר אז, ביום הסגריר, כשהם חזרו עם הפנים בין הידיים. שרק יהיה לנו בריא.

MOBY 4 באוקטובר 2011

סאמק (סליחה) ככה יצאתי מבלומפילד.
היינו צריכים לחזור עם שלושה אצל הצהובים. הם עדיין 5 נקודות מעלינו והליגה שלנו זה לא בלגיה. למרות שאנחנו יותר טובים (אבל גם מול הפועל והם עדיין מהללים את המאמן עם האליפות האחת מתוך שתיים, ומקללים את זה עם מספר אליפויות קצת יותר גבוה, הופעות מכובדות באירופה ופתיחה כמעט מושלמת) הפער הזה עלול להיות משמעותי.
לא יודע, קטן היה טוב מאוד אתמול אבל נראה כאילו הדביק את הקבוצה בחוסר היכולת להבקיע שלו, דבה שלא רואה אף אחד ממטר כנראה חסין, עמאשה כנראה לא (או שדבה מבטל את ההשפעה המיתית? לא יודע ולא יכול להסביר).
הגיע הזמן לשחרר את הכהנים (חבל עליהם ועל הנבחרת שלנו, הם לא מתאימיםטובים מספיק ולאחד מהם יש קו ישיר עם כל עיתונאי שיחפוץ).
התלתלים גרם לחיוך בתחילת הערב, ולחלומות גדולים בסופם. אבל אלישע נותן לו כרגע בראש וסוגר כל פירצה ביכולות מקצועיות מרשימות. הוא מרים לנו את הקבוצה כל פעם מחדש. הוא משתפר מעונה לעונה קצת סבלנות והוא יכול להיות הפרגסון (איכס) שלנו. לאבד 5,6 שחקנים משמעותיים כל עונה ולהישאר רלונטיים זה לא עניין של מה בכך.
הרכישות של הקיץ חלקם היו בשביל לסגור את החורים שנפערו בשל פציעות רובם היו השקעה לעתיד. נראה אם גם יניבו.

דרור רייכר 4 באוקטובר 2011

טל בן יהודה – מכבי ת"א לקחה בשנה שעברה, בעונה הסדירה, 8 נקודות בלבד מתוך 30 מול הקבוצות שסיימו בפלייאוף העליון (מקומות 1-6). מול היריבות האחרות היא לקחה 45 מתוך 60.

כל הקבוצות שהיא ניצחה השנה – הפועל פ"ת, אשדוד, ראשל"צ, סכנין וב"ש – לא יסיימו העונה במקומות 1-6 ואפילו 1-8. שים לב גם לעובדה שמול שני המוקשים העיקריים שם – אשדוד וסכנין – מכבי שיחקה בבלומפילד.

אני חלילה לא מזלזל במה שאיוניר ומכבי ת"א עושים העונה, אבל המשחק אתמול שממנו, מודה, חששתי מאוד, הראה לי שאם ככה נראית מכבי בשיאה – ובשיאה אני לא מתכוון למיצוי הפוטנציאל, אלא למומנטום חיובי, תקשורת מפרגנת ובעיקר שחקני ספסל לא ממורמרים. והם עוד יהיו ממורמרים – אז גורל האליפות עדיין תלוי, בראש ובראשונה, במכבי חיפה.

דרור רייכר 4 באוקטובר 2011

MOBY – מסכים לגמרי באנלוגיית הפרגוסון. זה לא עניין של אכילת תארים – גם יונייטד מפסידה אליפות פה ושם – אלא היציבות והידיעה של משנה מה, את מכבי חיפה אף פעם לא ניתן להספיד. המשחק אתמול, כשחיפה עם הגב לקיר (8 נקודות זה מספר מאיים) מול מכבי ת"א שהגיעה בטוחה מאוד בעצמה, הוכיח את זה בצורה הכי טובה.

פער של 5 נקודות, אחרי 7 מחזורים, זה כלום. כולה הפרש של שני משחקים. רק בארץ נוטים להיכנס לפאניקה בשלב כל כך מוקדם של העונה.

צריך שיהיה בסגל שחקן כמו איציק כהן. תמיר, לעומת זאת, מסתמן כמו הדג'מבה-דג'מבה שלנו. ברמה מתחת לשאר השחקנים. אני לרוב נגד חיזוקים בינואר, אבל פציעה של בוקולי או סיידו תשאיר אותנו במצב רע מאוד. ואת גולסה צריך להשאיר באגף.

ואפרופו גולסה. עם כל הדיבורים על דור מיכה, שהוא באמת שחקן סימפטי, אני רק יכול לאחל לו שבעוד שנתיים-שלוש הוא יהיה גולסה.

B. Goren 4 באוקטובר 2011

רייכר, חיפה זכתה להגרלה דומה לזו שלנו (אתם משחקים שבוע אחרינו) כך ששיחקתם כמעט נגד אותן קבוצות למעט ב"ש ובכל זאת אתם עם פחות נקודות. ובענין המשחקים הגדולים: אתה צודק בעיקר כשמגיעים לפליי אוף העליון ואז חייבים לנצח. ולהזכירך: זו העונה הראשונה של דור מיכה בקבוצה הבוגרת ולא ניתן לצפות ממנו כרגע ליותר.

MOBY 4 באוקטובר 2011

דרור
לא בפניקה (למרות שעונת שום עולה לי מדי פעם, שגם כשהיינו הכי טובים פיספסנו אליפות בר"ג האצטדיון הביתי של הפ"ת).
איציק כהן הוא שחקן שחייב לשחק לא להיות גיבוי, אפילו בקבוצה כמו מכבי חיפה. אז או שיעלה לפני פלאח (חס וחלילה חלילה וחס) או שיחזור לעכונתניהבני סכניןפ"ת הוא שחקן נבחרת לעזאזל.חבל עליו, אני לא רוצה להחזיק על הספסל לייבוש וחימום שחקנים כאלו (אני לא צהוב :)). תעלה מהנוער גיבוי או תשתמש במה שיש. זו דעתי.

D! במולדת 4 באוקטובר 2011

שני המאמנים בזבזו זמן בלהושיב את החלוצים הטובים שלהם על הספסל (הגרוזיני בחיפה וקולואוטי במכבי).
אני דווקא התאכזבתי מאד מהשמחק. מהצד של מכבי, הפסקנו לשחק אחרי עשרים דקות, ניבאלדו היה חלש באופן מדהים, החילופים היו לא במקום, והשחקנים ע י י פ י ם ברמה מביכה. כאילו מהמחצית הם רק קיוו שייגמר. מהדקה השבעים יואב זיו הסתכל על הספסל כל דקה למרות שלא היו חילופים.
לחיפה יו דקות מצויינות של שליטה ולחץ נהדר מקדימה (משהו שמכבי לא עשו בכלל). אבל גם אנמיות נוראית. משחק שהתחיל בקצב טוב הלך ונגמר תוך כדי המחצית הראשונה.

דרור רייכר 4 באוקטובר 2011

Goren – חיפה אמנם עם פחות נקודות וזה כן יאמר לזכות מכבי ת"א, אבל השורה התחתונה היא שאחרי כל הבאזז שנוצר איוניר עדיין לא הביא למכבי שלו הישג יוצא דופן. לפחות בליגה. הוא ניצח את הקבוצות שבשנה-שנתיים האחרונות מכבי ניצחה באופן כמעט מסורתי.

התמונה שקיבלתי ממשחק העונה היא של שתי קבוצות במגמות הפוכות. מכבי חיפה מתייצבת על הרכב קבוע, ההגנה מתחילה להתחבר ונראה גם שחדוות המשחק חזרה אחרי הדיכאון מול גנק.

מכבי ת"א, לעומת זאת, נראית פתאום סחוטה, מבולבלת וגם מאוד אנושית (מודה, ההייפ סביבה גרם לי לחשוש מאוד מהמשחק אתמול).

עכשיו יש לשתי הקבוצות את קרית שמונה, מכבי פ"ת, בני יהודה, בית"ר, עכו והפועל ת"א. בניגוד לכל היריבות עד כה, אלה כן יודעות להעניש. אחרי אתמול, קיבלתי הרגשה שחיפה תיתן להן פחות הזדמנויות לעשות את זה.

אז בוא נסכם ככה: אם אחרי סדרת המשחקים הזאת הפער יהיה עדיין 5 נקודות, אז אני אתחיל באמת לדאוג.

טל בן יהודה 4 באוקטובר 2011

שמתי לב בימים האחרונים לעובדה מעניינת… זה ממש מפריע לאוהדי מכבי חיפה שכולם מתייחסים למכבי ת"א פתאום. ביותר ממקום אחד אני קורא הערות על "תקשורת אוהדת" ו"באז סביב הקבוצה".

חברה, ראשית צריך לומר שגם כשאנחנו גרועים – מכבי ת"א תמיד בכותרות, פשוט תחזרו אחורה ותבדקו. כפי שכבר טענתי בתגובה שלי לפוסט אחר של פרוסנר, מכבי ת"א היא תמיד הקבוצה המסוקרת ביותר בישראל (גם בשנים שחיפה קבוצה עדיפה עליה).
בשנים הקודמות זה פשוט לא הפריע לכם כי הובלתם את הטבלה + הסיקור של מכבי ת"א היה שלילי כי היינו שווים לתחת.

שנית, מכבי ת"א מובילה את הטבלה לאורך רוב העונה. למעשה היא לא הייתה במקום הראשון רק שבוע אחד מתוך ה-7. בנוסף, צברנו נקודה יותר מהפועל ת"א הגדולה בליגה האירופאית (והיינו עדיפים על דינמו קייב). על מי אתם רוצים שהתקשורת תדבר? עליכם? שאתם נמצאים במקום ה-5?

שיגעון גדלות משהו… לא?

דרור רייכר 4 באוקטובר 2011

טל – מכבי ת"א מפריעה לנו, אוהדי חיפה, כי מבחינה ספורטיבית היא מאיימת עלינו. זה הכל. שיכתבו עליה כמה שרוצים. לא ראיתי אף אחד פה שביקש שיתייחסו יותר לחיפה.

הטענות לבאזז התקשורתי הן לא על כמות הסיקור, אלא על אופיו. כמו שניסיתי להסביר לגורן: מכבי ת"א ניצחה קבוצות של מקומות 16-8, כמו שעשתה גם בעונה שעברה. היא עדיין לא גברה על אף יריבה מקומית מאיימת, ומול חיפה הייתה פחות טובה. גם בליגה האירופית, למרות היכולת הטובה מול קייב, היא עדיין הפסידה בחוץ ולא ניצחה בבית את היריבה, לכאורה, על המקום ה-2.

תסכים איתי שאם מכבי חיפה או הפועל ת"א היו פותחות עונה בצורה הזאת – בטח כשבאמצע יש הפסד לרמה"ש – אף אחד לא היה נותן לה הגדרה של "פתיחה חלומית".

מה שכן, ואני אומר לך את זה כמידע מבוסס ממחקר אמפירי: כתבות על מכבי חיפה מביאות הרבה יותר כניסות גולשים מכתבות על מכבי ת"א. כדורגל וכדורסל. רק ברצלונה מביאה יותר.

MOBY 4 באוקטובר 2011

טל
אין לי בעיה עם התקשורת האוהדת, היא מרוכזת במקום אחד ואוהדת דברים מסוימים, מדי פעם היא מתפלאת שהיא לא קשורה לעם ומכה על חטא.
בפוליטיקה וספורט זה יותר מובהק זה הכל.
כפי שציפי לוקחת בהליכה את קדימה (ומנצחת בקולות בודדים את מופז) מבין כי התקשורת קובעת אג'נדה.
כפי שהסיקור של נערי רוטשילד היה אוהד למדי אבל משום מה המוחאים עם הבעיות הרציניות והנכונות ביותר (ג'סי כהן או ב"ש) ששם הממשלה לא נותנת את המגיע לאזרחיה על פי חוקיה שלה. (לעומת חבורה שנורא רוצה לגור בנחמני אבל לא רוצה לשלם).
שלא תתבלבל הייתי מהמוחאים והצועדים בחיפה.
כך גם בספורט חבורה של כותבי דעה מרוכזים בבלומפילד וכותבים על הקבוצה שהם אוהדים. וכשזה לא מוביל לתארים זה בגלל לוניטבינימנילוזון, ליגה שלא ברמה טובה, בעצם הגיע לנו או כל התשובות נכונות.
זה פשוט משעשע.

פראליה 4 באוקטובר 2011

סופסוף חזרו הרגשות והלהט של שנות ה-90, קרב של שני מועדונים גדולים שסוחט אותך עד הטיפה האחרונה. (מצטער אבל בשנים האחרונות לא הרגשתי את המועדון השני מת"א, הרבה יותר את המשפחה השלטת מפ"ת).

ואם הייתי מכיר את האישה חצי מה שאני מכיר את הקבוצה שלי..

rotem 4 באוקטובר 2011

אף אחד כאן לא מזכיר את 2 הטמבלים יצחקי את עטר שבמהלך החימום בעטו במכוון כדורים לעבר אוהדי מכבי חיפה ? ןמה אתם אומרים על שודד הזקנות שמתרגז שמזכירים לו מי הוא וזורק בקבוק על אוהדי הקבוצה היריבה ?

הופ 4 באוקטובר 2011

יופי של פוסט עם יופי של תובנות.
מכבי שיחקה נהדר, הרבה בזכות ניהול משחק מבריק של אלישע. אלישע בנוי לסיטואציות כאלה – בחירת השחקנים הנכונים, ניהול משחק טוב, יכולת אדירה לתת מוטיבציה ובעיקר שקט (מישהו עוד זוכר את כל הקשקושים על שקשוקים בחיפה במהלך השבוע? במכבי שתקו ודיברו על המגרש). הבעיות של אלישע הן ב 1. הנחלת מוטיבציה במשחקים נגד הקבוצות הקטנות. 2. הנחלת שיטת משחק ברורה ויציבה (עוד לא ברור לי איך אנחנו משחקים בדיוק, מלבד זה שכשקטן על המגרש כל הכדורים הולכים אליו. אצל גוטמן ראית אופי מאוד מובחן של קבוצה. אבל את האופי של גוטמן עצמו אני לא רוצה אצלי. יושב בול על תל אביביות. האמת שעם הצעירים המוכשרים של מכבי ת"א הוא יוכל לעשות המון, וטוב שהוא הולך לנבחרת).
ריכוז בסיומת, ותרגול שיטת משחק בלי קטן כדי להגמיש ולהרחיב את האפשרויות שלנו. זה הכל. חוץ מזה, שימשיכו ככה ויהיה בסדר.

הופ 4 באוקטובר 2011

טל בן יהודה – אין לי בעיה שיתייחסו רק למכבי והפועל ת"א. התיאוריה שלי היא שזה מה שמאפשר לנו (או לפחות עוזר לנו מאוד) להיות המועדון השולט בכדורגל הישראלי כבר 30 שנה.

Tal 4 באוקטובר 2011

רותם- גם כישרון גדול לא מצליח להסתיר אישיות קטנה מאוד. לא אצל ברקו, וגם לא אצל עטר.

ההגנה של מכבי פשוט נראתה מזעזע. לא רק במשחק הזה, אלא בכל משחק. אומנם ההתקפה מלאה בשחקנים מוכשרים וצעירים (ולפעמי גם שניהם), אבל ברגע שעומדת מול מכבי קבוצה עם מעט כישרון בהתקפה, כל המשחק שלה מתערער, ומכבי מפחדת לתקוף עם הקישור האחורי, כשכל כדור שהולך לאיבוד בחצי של היריב הופך אוטומטית לחצי גול. ניבאלדו פשוט זר גרוע, ועד שפאביצ'ביץ' יהפוך לשחקן לגיטמי, איווניר כבר יברר אם משרת הפרשן עדיין פנויה.

פרלה 4 באוקטובר 2011

הופ – אף אחד לא צבר אחוז נצחונות גבוה יותר מאלישע בכלל ונגד הקטנות בפרט (עד הפתיחה המבאסת הזו).

יואב 4 באוקטובר 2011

דרור,
איזה הישג יוצא דופן יכול להביא מוטי במחזור השביעי? לא ממש מבין את המשפט.לנצח יריבות דימיוניות שעדיין לא פגש?ונקודה מולכם אתמול זה לא טוב יותר משנים קודמות?
את המטרה הראשונית לעונה הוא השיג-שלב הבתים.
בליגה,הוא בצמרת(שנה שעברה הוא נתן את הפליאוף הטוב ביותר מבין הקבוצות וכשהמקום השלישי היה בסכנה מוחשית)ועלה שלב בגביע הטוטו.קבוצתו כיובשת הרבה ומשחקת טוב רוב הזמן תוך שילוב הילדים המוכשרים שלה.
מה כאן לא בסדר?מה היה צריך לעשות יותר בנקודת הזמן הזאת?
הכל טוב!

דרור רייכר 4 באוקטובר 2011

יואב – אין שום תלונה נגד מוטי איוניר. להיפך. מה שהוא עושה במכבי ת"א בהחלט ראוי להערכה. גם על העובדה שמכבי משיגה תוצאות טובות עד עכשיו אין ויכוח.

התלונה היא נגד כל אותם אנשים שמנסים לשווק את פתיחת העונה הזאת כ"חלומית". כמו כתבת ששרן ייני אמר לכתבת ערוץ 1: "גם אם היינו מפסידים, זו עדיין פתיחת עונה חלומית".

אפשר גם לצטט כתבה שהיתה כותרת ראשית באתר ערוץ הספורט: "מכבי הצליחה לרפא עצמה מחוליים שליוו אותה במשך דור שלם והיה נראה שתיפטר מהם רק באמצעות התערבות אלוהית".

אם מסתכלים על מבחן התוצאה בלבד אז ההצהרה הזאת יכולה להיות לגיטימי. אבל שוב: אם מסתכלים על היריבות אז כל הסופרלטיבים האלה נראים קצת נמהרים. וזה שחיפה כשלה מול חלק מהן לא מעצים את ההישג של מכבי ת"א, אלה מצביע יותר על הבעיות של חיפה.

אני בסך הכל אומר שכדאי שתמתינו קצת עם הכתרים. תעברו בשלום את 5 המשחקים עד לדרבי. אחר כך תצאו בהצהרות.

דרור רייכר 4 באוקטובר 2011

מצטער על שגיאות הכתיב, קוצר זמן וזה.

יואב 4 באוקטובר 2011

דרור,
מבחינתי אין כתרים ואסור שיהיו בשלב כל כך התחלתי.חיפה היא האלופה המכהנת והטובה ביותר עד שיוכח אחרת.
מה שכן מעודד אותי ברמת המשחק נטו(לא של אתמול, בכללי) זה לראות את מכבי מנסה להשתחרר מלחץ על ידי הנעת כדור ולא העפת כדורים סתמית לחלוץ(מה שקרה ברוב העשור האחרון).נראה שזה מתחיל להשתרש בקבוצה וזה משמח.נראה גם שמכבי מנסה לקחת את גורלה בידה ולא להיות פאסיבית ורק מגיבה אלא יוזמת.זה שינוי מהותי וגם תואם את אופי הסגל שלה שהוא עם אוריינטציה התקפית מובהקת.
מאד יכול להיות שמוטי קצת עצר את הקבוצה שלו אתמול(הוא הודה בכישלון המערך)ועשה יותר מידי התאמות מולכם(כשהוא משחק 4-4-2 רוב הזמן זה נראה טוב הרבה יותר ואכן הכנסתו של גיז'רמו וחזרה לפורמט הזה איזנה קצת את הדברים). אבל זה רק בדיעבד. זה גם יכול היה להתברר ככישלון(המרחקים בין החוליות היו גדולים יותר)כי חיפה היתה טובה יותר בדברים הקטנים והבסיסים-ראשונה לכדור, לוחצת, מדוייקת יותר.
וכמובן הילדים(כמות ואיכות) שמשתלבים במשחקי מאנ טיים(חיפה, בטורקיה, דינמו קייב, ביוון)ולא כעלי תאנה וקישוט. אני מאמין שנרוויח מזה בעתיד.

תולעת 4 באוקטובר 2011

יואב, הניסיונות להשתחרר מהלחץ מעודדים – אחוזי ההצלחה מבאסים. מכבי איבדה המון כדורים סתמיים אתמול, של חוסר ריכוז (במשחק עונה!) וכבדות. את איבוד הנקודות אתמול (כמעט כתבתי הפסד) אפשר היה לראות כבר מול סחנין. גם הם לחצו אותנו חזק ולא הצלחנו להתמודד כמו שצריך. בניגוד לסחנין, חיפה לא נופלת ממכבי ברמת הכשרון (עולה עליה כמעט בכל העמדות) ולא ברמת הכושר הגופני.
אני חושבת שמוטי לא החליט אתמול מה בדיוק הוא רוצה מהקבוצה שלו. להעלות שני קשרים דפנסיביים ומדו שמתפקד בעצמו כחצי קשר דפנסיבי ברוב המשחקים יצר מרחקים גדולים מידי והנעת כדור בעיקר בין ייני לניבאלדו (ואז בין ניבאלדו לקישור של חיפה..) זה משהו שמתאים יותר לקבוצות של נימני ולא לקבוצה ההתקפית של השנה.

חוץ מזה גולסה ו-ורד שחקנים עצומים. פיזיים, מהירים, טכניים. אם ורד נשאר על המגרש אנחנו מפסידים אתמול גם בתוצאה.

יואב 4 באוקטובר 2011

תולעת,
אני ממש לא מסכים שחיפה עולה על מכבי ברוב העמדות אבל אני גם לא מאמין בהשוואות יבשות של אחד לאחד.זה אף פעם לא מספר את כל הסיפור.
וכן, גם מוטי לומד עכשיו,לראשונה בקאריירת האימון שלו, איך מתמודדים במשחק צמרת כשיש ממך ציפיות.
יש לנו עוד שמונה חודשים של כדורגל כדי לראות מה הוא הפנים.

הופ 4 באוקטובר 2011

פרלה – מה הקשר לאחוז הנצחונות? אתה רואה כמוני את המשחקים של מכבי, אתה רואה את המשחקים שלה נגד הגדולות ונגד הקטנות. לא קשה לראות את ההבדל כבר מהעליה למגרש. נגד הגדולות הם טורפים את הדשא, נגד הקטנות הם מתעוררים רק כשהם חוטפים גול.
זה מאוד הגיוני אגב. השחקנים די שבעים וצריכים אתגרים. זו עוד סיבה מדוע כל ההתעסקות בתל אביביות רק מדרבנת אותם.

פרלה 4 באוקטובר 2011

הופ, אתה מתייחס לפתיחת העונה הזו ואני מתייחס לתקופת אלישע כשנים שבהן הצלחנו מאד נגד הקטנות. הרבה יותר מעונות קודמות.

הופ 5 באוקטובר 2011

אני מתייחס גם לעונה שעברה. אני לא זוכר מתי היתה הפעם האחרונה שעלינו למשחק ליגה שגרתי וטרפנו את הדשא כמו שעשינו אתמול או מול הפועל ת"א בסוף העונה שעברה. אם היינו עולים ככה בעונה שעברה מול הקטנות לא היינו מסתפקים בניצחון מקסימלי של שלושה שערים.

מתי 4 באוקטובר 2011

פרוסנר, תודה. שנים הייתי מקשיב כל צהריים ל"לי ולך שיר וברכה" ומקווה שאולי סוף סוף יקדישו לי איזה שיר ויכתבו לי בהצלחה עם שלוש נקודות ואני אדע בדיוק מי זו השלוש נקודות האלו ואז יתנגן איזה שיר של עופרה חזה דביק כזה ואני אתקשר מהטלפון חוגה לכל העולם לשאול אם הם שמעו.

לדעתי הבסנו אותם אתמול 1-1 ומבחינתי זה מספיק. את כל מי שהספיד את אלישע לוי צריך לשלוח לשתות מהים של יפו. הכין קבוצה לעילא ולעילא.
ומילה על סארי פאלח: ענק! הילד ענק!

עופר פרוסנר 5 באוקטובר 2011

בכיף כפרה. ושימו לב כל המגיבים, שאפשר להגיב אחד לשני

פרלה 5 באוקטובר 2011

יום הכיפורים עושה לך להזדרז. ישר כח וחתימה טובה

Comments closed