כאן לא דוחים משחקים. סיכום המחזור ה-34 (והקלאסיקו)

הבלוג מסכם את המחזור שלא היה, ומרוצה מהתוצאה בספרד.

.

.

.

.

.

.

.

.

1. אז אתמול הלכו שוב פעם מכות (פיהוק) ושרת הספורט והאנשים המנהלים את הכדורגל הישראלי צקצקו וצקצקו (פיהוק) וביטלו את המחזור של ליגת העל והליגה הלאומית (פליאה + כעס + פיהוק), למרות ששלושה משחקים בליגה הלאומית בוטלו. הדיבור מסביב, הוא על זה שהמשחקים נדחו בגלל שלמכבי פ"ת אין שחקנים להעלות בדרבי. עכשיו יש עוד דיון (שלישי במספר) בנוגע למכבי פ"ת. פה מתחילה הבעייתיות: בדיון הראשון, התייחסו לאירועים שקרו על המגרש בין מכבי פ"ת להפועל חיפה. בדיון השני, התייחסו לטבלת ליגת העל ולכמות המשחקים שנשארו. בדיון השלישי, נקודת היחס עוברת למגרש אחר. מעניין אם היו מכות בקלאסיקו או שתהיה קטטה בדרבי של מנצ'סטר בשבוע הבא, האם גם הן יגרמו לדיון נוסף בעניינה של מכבי פ"ת?

2. אזברגה אומר: "שאני אתן שיזיינו אותי?" אתה מסתכל על אזברגה, ואתה אומר לעצמך שהאיש צודק. אני גם לא רוצה שיזיינו אותי. מישהו רוצה שיזיינו אותו? והטלוויזיה מצלמת. וכולם שיראו שזיינו אותי? לא לא, אני לא מוכן שיזיינו אותי, לא. אם מישהו רוצה לזיין אותי, אני אזיין בחזרה. את מי אני מזיין כשאני מזיין מישהו שרוצה לזיין אותי? את האויב שלי. ומה כולם רואים? מה כולם רואים כשהם רואים אלימות בהפועל רמת גן ובני לוד? הם רואים את עמי פזטל (שעליו אלון מזרחי מדבר) והם רואים את אבי לוזון. הם צודקים? אבי לוזון אמר שיש לו אחריות מיניסטריאלית, ולכן הוא לא יתפטר. למה אנשים דורשים את ראשו של אבי לוזון כי יש אלימות בכדורגל? האם אבי לוזון יכול לטפל באלימות בכדורגל? אז ישבתי וחשבתי על זה. ואבי לוזון (שאגב, לא דרשתי את ראשו אף פעם), צריך להתפטר, דווקא בגלל שהוא אומר שיש לו אחריות מיניסטריאלית. אבי לוזון אומר שהוא לא יודע לטפל בבעיה. הוא הודה שיש פה בעיה שאין לו שום דרך לטפל בה. ואם אבי לוזון לא יכול לטפל בבעיה, שגורמת למחזור משחקים להתבטל, אז שילך וימצא מי שכן.

3. אוריאל דסקל, עורך הספורט בכלכליסט, פירסם בפייסבוק שלו את הטקסט הזה, אותו אני ממליץ לקרוא. הוא אומר את כל מה שאני חושב על כדורגל ישראלי, ולמרות שאני לא יודע אם אני אצליח באמת להפסיק ללכת למשחקים, או להפסיק לכתוב על כדורגל ישראלי, אני מסכים איתו לחלוטין. אבל אני רוצה להוסיף משהו. יש לי מגיבים, שאני מרגיש באיזה שהוא מקום שהם סוג של חברים שלי. יש קצת אינטימיות בבלוג, וויכוחים שעולים לטונים גבוהים אבל תמיד נגמרים בחיוך, וגם כשאני מעצבן אותם או הם אותי, אנחנו עדיין נמשיך לקרוא את מה שהשני כותב ולהגיב. יואב, שאוהד את מכבי תל אביב. תומר חרוב, שאוהד את מכבי נתניה. SOONER, שאוהד את הפועל תל אביב. אזי, גם הוא צהוב כחול, הופמן ירוק כמוני, תבורי הפועל פ"ת, אסף אוהד של בית"ר תל אביב ויש עוד הרבה שם, אתם יודעים את מי אתם אוהדים.

ומה שמפריע לי בימים האחרונים, אלו תגובות בכל מיני מקומות. הנה, יואב הסביר לי בפוסט הקודם שאותו מעניינת רק מכבי תל אביב. וחרוב אמר לי שהוא לא אוהד כדורגל ישראלי, אלא רק את נתניה. ומה לי כי אלין, הרי קשה לי לראות דבר אחר מבעד למשקפיים הירוקות אותן אני עוטה במשך כל חיי. אבל המצב הזה, שבו כולנו עצבנים כל כך, ורוצים שינוי, משותף לכל מי שאוהד את כל  הקבוצות. הרי אין קיום למכבי חיפה בלי הפועל תל אביב, ואין קיום למכבי נתניה בלי בית"ר ירושלים. כולנו חלק מזה. וכל פעם שאנחנו דואגים רק לקבוצה שלנו, ספציפית במצב הקיים, אנחנו טומנים את הראש שלנו בחול. קצת סולידריות, זה מה שצריך.

4. ולכדורגל. הקלאסיקו היה משחק אדיר. הוא היה אדיר, כי מטבעו הוא אדיר, וגם כי אתה יודע שזו ההזדמנות של ברצלונה, ובגלל שמוריניו חייב כבר לנצח וכל הסיפורים שמסביב למשחק הזה. וכשמשחק מספק את הסחורה, זו תחושה נהדרת. באמת, כדורגל אדיר, בשיאו, הוא פשוט תענוג. אני לא מגלה לכם משהו חדש, אבל היה באמת תענוג. אהבתי לראות ששחקנים לא נפלו יותר מדי, אהבתי לראות שלא היו כל כך הרבה פאולים, ואהבתי לראות במיוחד את הגול של כריסטיאנו. הגול הזה הרגיש כמו נוק אאוט לברצלונה, שתי דקות אחרי השיוויון שלה. לראות את ברצלונה מפסידה פעמיים בשבוע אחד, במשחקים גורליים וחשובים. אם בונקר היא השיטה לנצח את ברצלונה (ופפ אמר שזה לא לעניין, אחרי המשחק מול צ'לסי), אז זו שיטה לגיטימית. אגב, אני לא חושב שריאל שיחקה כזה בונקר היום, בכל זאת היו לה כמה וכמה בעיטות לשער, פי 2 יותר למסגרת מאשר לברצלונה. והכי הכי חשוב – פברגאס שוב לא לקח אליפות. תודה לאל.

5. והתמונה הזו, היא אחת היפות שראיתי אחרי המשחק. ותודה לפייסבוק של עמית לוינטל

 

ליגת שוקי ההון: עוד כמה שנים הקלאסיקו יהווה התמודדות ישירה על אליפות ספרד?
הצמח הטורף

19 Comments

אני 22 באפריל 2012

התמונה ישנה. זה kit של ברצלונה 2011

עופר פרוסנר 22 באפריל 2012

גם אם ישנה וגם אם לא, היא עדיין תמונה נהדרת.

IDO 22 באפריל 2012

יש הרגשה של שינוי באוויר:

בעלי קבוצות שמזוהים עם עולם תחתון עוזבים, לא יבואו אחרים במקומם.
אז אולי תהיה בעלות אוהדים… אבל השינוי מתקרב.
ברצלונה נראית עייפה ופגיעה.
ראפא נאדאל הולך להפסיד במונטה קרלו לראשונה בחיו.

תומר חרוב 22 באפריל 2012

אחלה פוסט עופר.
נתחיל מהסוף כי באמת שכדאי לדבר קצת כדורגל במוצש. היה משחק ממש טוב, סוף סוף התמודדות ראויה ולא במעמד צד אחד בקלאסיקו וכמו שציינת, הופתעתי לטובה מהכמות הנמוכה של התחזויות ובכיינות על שיפוט. המסירה של אוזיל הייתה עצומה, התשוקה של רונאלדו למשחק הייתה מרהיבה ושני השערים הראשונים היו בדיוק כמו שאני אוהב, עירבוביות ברחבה ודחיקה בשיניים.
לגבי סעיף שלוש. אני עומד מאחורי האמירה שלי. ויש לי את ההבנה שאנחנו תלויים אחד בשני, ותמכתי באוהדי הפועל מול טביב ופתח תקווה מול כוחות השחור העלומים שאוחזים בקבוצתם(אגב, השמועות אומרות ששמיר מתקרב לרעננה כי גם שם אפשר לגזור קופון על המגרש) וכמו שאתה יודע אני גם צופה במשחקי ליגת העל מעבר למשחקים של נתניה. ואני חושב שישנה סולידריות כזו. יש ניצנים כאלו לפחות. ארגון היציע זה דבר אחד אבל בסך הכל בין אוהדי יציע יש הערכה גדולה, אפילו בין שער 5 ל11.
ועדיין, בלי נתניה אין לי מה לחפש בליגה הזו, כי בלי נתניה אין סיכוי שאשרוד בליגה הזו.
אנשים שואלים אותי ללא הרף למה אני הולך, ואחת הסיבות היא באמת כדי לראות כדורגל בלייב שאת זה אי אפשר להשיג משום מזוט אוזיל ובוסקטס אבל אני בעיקר הולך כי יש לי המון חברים ביציע, חברים טובים מאוד, משפחה. והמשפחה הזו מחזיקה אותי בכדורגל הישראלי, מחירי הכרטיסים והמישושים בכניסות שווים את זה שאני נכנס ויושב עם החברים שלי כל שבת, שאני צוחק איתם ובוכה איתם, שר ומתחבק. ואנחנו חברים גם באמצע השבוע ובפגרה. הכדורגל הישראלי זו תפאורה לחברות הזו ועד כמה שזו תפאורה מכוערת, היא שווה את זה ובלי מכבי נתניה הדבר הנפלא הזה פשוט לא היה קורה.

עופר פרוסנר 22 באפריל 2012

אני מקווה שאתה צודק, אני חושב שהמבחן יגיע כשיצטרכו להחרים. אגב, ראיתי היום את ניר ארקין מדבר עם פרימו ששואל אותו אם הוא לא חושב שהוא בורח, וניסיתי להבין איך יושב בנאדם שלא ניהל בחיים שלו שום דבר, ולא לקח אחריות אף פעם על כמעט כלום שיצאו לו מהפה, ומעיז להגיד לבן אדם אחר שהוא בורח. לא קשור, פשוט רציתי לציין את זה.

אדם בן דוד 22 באפריל 2012

פרימו ניהל את המונית שלו. וארקין רק חידד את האבסורד שקיים היום בעיתונות- כולם הפכן לוואן (וסליחה על משחק המילים). יושב בעלים, שהלוואי וכל הקבוצות יכלו להיות בבעלות של מישהו כמוהו- אחד שלא קשור לעולם תחתון. אחד שלא מקלל, מתלכלך, מאיים. ויושב לו הפרימו הזה ומזלזל בו. חלק גדול מהאשמה במצב של הכדורגל באמת נובע מסיקור היתר של טיפוסים מפוקפקים- הרי בשביל פרוספר אזגי החיקוי שלו בבובה של לילה הוא גאווה ולא מקור לבושה- הראיונות שלו ברדיו אחרי שהתפרע במשרדי הפועל כי לא קיבל כרטיס היו מראה למצב התקשורת, והוא בעצמו אמר לאיינשטיין
(מבכירי עיתונאי הספורט בארץ) אתה מת על זה- העלת אותי לשידור כדי שאקלל. ובמקום לשמור על שקט – במקום לתת במה רק לארקנים למינהם – את הכותרות תופסים נכלולים כמו אזגי או דני לוי. פעם ראשונה שנחשפתי לארקין- ואני מצטער שהוא עוזב. מבחינתי הייתי נותן לו להחליף את לוזון.

פולדש 22 באפריל 2012

מסכים איתך לחלוטין, כשראינו אתמול את האולפן הזה, הייתה הסכמה רחבה בנוגע לאפסיות של פרימו בסיטואציה הזו.

טימי 22 באפריל 2012

פוסט מצויין.

ברק 22 באפריל 2012

ואחרי כל ההתלהמות, השאלות החשובות והבסיסיות מעולם לא נשאלו.
איך ניתן להבין מה קרה במושבה ובוינטר בלי להבין מה קרה שם צעד-צעד, בעיקר ברגעים שהעלו את העניינים לדרגת החומרה הבאה?

מה היה לך כ"כ דחוף לייצר את ההתגרות הזו(פרדה, שינה)?
מה היה כ"כ נורא בהתגרות שהיית צריך להגיב בכזו היסטריה(דנקוביץ', יפרח)?
מה עבר לך בראש כשהעניינים עוד היו ברמה של דחיפות שאפשר לסגור בלחיצות ידיים וחשבת שצריך להגיב בקונג-פו (פרדה, אסולין)?
מה עבר לך בראש כשהכית שחקן ששכוב על הדשא (ממן, אזברגה)?

ממן ואזברגה ענו, אבל האחרים לא נשאלו. התשובות מאוד מעניינות אותי. אני לא קונה את התפיסה המתלהמת שהמהומות בוינטר הם המשך ישיר של פסיקת בית הדין בעניין מכבי פ"ת. אתם באמת חושבים שמאמנים ושחקנים מחפשים את המכות כל שבוע האלה כבר 20 שנה והפסיקה היא זו ששחררה את הרסן? אני חושד שסמיכות האירועים היא כיוון שיש יד מכוונת משותפת – מישהו שמנסה לפקסס לנו את הליגה (מלשון FIX) ושילם לאנשים לפוצץ משחקים.

הייתי אומר שחלק מהפתרון (לא משנה מה הסיבה), הוא לחייב להתראיין – כמו בארה"ב – ואז העובדות היו יותר ברורות והיה פחות מקום לפרשנים-מטעם שכל אחד יקח את האירועים למקום שנוח לו וימאיס עלינו את המוצר עוד יותר. הבעיה היא שגם טלויזיית הספורט בארץ היא תת-רמה (במיוחד שלפי השיטה האמריקאית זכויות הראיון היו הולכות לצ'רלטון) ואין לי ספק שאפשר לקנות גם את האנשיןם שלה

ניר לוי 22 באפריל 2012

אבו סובחי אמר אחרי הבלאגן שלא יכול להיות שיורידו לו נקודות העונה כי לפ"ת לא הורידו, זה די מראה את הלך הרוח.
אני לא חושב שפסיקה אחרת הייתה מונעת ב100% את המהומה, אבל אני כן חושב שענישה חמורה בהרבה (ולא רק לקבוצות, גם הרחקה ל3 שנים לשחקן למשל) הייתה גורמת לשחקנים לחשוב פעמיים לפני שהם התחילו את המהומה.

תומר חרוב 22 באפריל 2012

ברק השאלות האלו מעניינות אבל אתה יודע, תקריות כאלו יכולות גם לקרות סתם כך, תמיד אפשר לענות כמו אזברגה בסגנון אני לא אתן שיזיינו אותי/ יתגרו בקהל שלי/יתקרבו לחבר שלי.
התיאוריה שלך מעניינת אבל מה האינטרס בלפוצץ משחק? לקנות משחק אני מבין.

ניר לוי 22 באפריל 2012

האינטרס לפוצץ משחק הוא דחיית המחזור עד שפצועי מכבי פ"ת יחלימו, ואולי אפילו הקפאת הירידות.
אני, בכל אופן, רואה בזה תיאורית קונספירציה קצת קיצונית מדי

תולעת 22 באפריל 2012

אז מה האינטרס של קבוצה בליגה לאומית שדווקא רוצה לעלות?

ברק 22 באפריל 2012

האם בווינר המשחקים נחשבים כנצחון של מכבי פ"ת (על הפועל חיפה) ותיקו (ר"ג-לוד) או שההימור בוטל?

עופר פרוסנר 23 באפריל 2012

ברק – איך בדיוק אפשר לפוצץ משחק אם בשני המקרים, הכל קרה אחרי שהמשחק נגמר?

אזי 22 באפריל 2012

תשמעו, יש פה בעיה, יש פה הרבה בעיות. לא רק בכדורגל, בכלל במדינה.
וכן, הרבה מהבעיות האלה אני מאשים בתקשרות.
לא בבעיות עצמן, אלא באי מציאת הפתרון להן.

אני, כאוהד כדורגל ישראלי, כאחד ששואב כל פיסת מידע שרק ניתן, וסבב האתרים שלו בבוקר כולל את דה-באזר, וואן, ספורט 5, וואלה, ynet ו nrg (לא תמיד באותו סדר), יודע באופן חד משמעי שהכדורגל שאני צורך בארץ פחות טוב מזה שאני צורך בחו"ל.
אבל אני לא יודע למה.
אני לא יודע מה שיטת האימוים בארץ לעומת זו בחו"ל. כמה שעות אימון כושר, טקטי, כח, אירובי – לעומת חו"ל.
אני לא יודע כמה מאמנים או אנשי צוות שונים יש בכל קבוצה.
אז אני לא יודע מה לדרוש מהקבוצה של כדי להשתפר.
(ובסוף עוד מביאים אנשי מקצוע שכן אימנו ושיחקו בחו"ל, אז כולם יורדים עליהם).

אני, כאזרח מדינת ישראל, יודע שאין מספיק שוטים ברחובות, ואין מספיק אנשים שנעצרים על עבירות.
עבריינים הם עם שיודע שהוא לא יקבל עונש על שום דבר.
איך זה לעומת העולם? אין מספיק שוטרים? אין מספיק בתי מעצר? אין מספיק מבצעי אכיפה? סתם נותנים עונשים קלים אם בכלל?

אני יודע שהמצב רע, אני יודע שאני יכול להמציא פתרונות מהראש.. אבל בשביל מה? למה לא לפנות למקומות שכבר פתרו בעיות, ולהעתיק אותם?

וכן, אני אוהד מכבי
ולא, הכדורגל הישראלי לא חשוב לי יותר ממכבי,
אבל כן, ברור לי שבלי הכדרוגל הישראלי, אין לי יותר מכבי….

כסיפוביץ 22 באפריל 2012

הטור של אוריאל דסקל מצוין.
אני מצטער אבל אני מגיב כאן בכל פוסט על הכדורגל בקריאה לחרם כללי על הדבר הזה.
אני נושם כדורגל מגיל 6 כולל שירות קל בנבחרות ישראל לנערים ואפילו דשדוש בליגה א [ואז הגיעה הודו…]
כתושב הגליל הייתי נוסע שעתיים וחצי לקריית אליעזר לראות משחקים והירוק היה אצלי בדם.
אני טוען שמי שנותן יד לדבר הזה שנקרא ליגת העל פשוט לא אוהב כדורגל.
אולי הרגלים של לאהוד קבוצה מסוימת טשטשו לאנשים את חוש הטעם.
כל עוד אנשים קונים כרטיסים. מזמינים משחקים לצפייה או אפילו מסקרים את העלובים שמשחקים כאן הם נותנים יד להמשכיות של המוצר הדפוק הזה.
הציבור מטומטם והציבור משלם. אין דרך אחרת לראות את זה.

ויכסלפיש 22 באפריל 2012

אני חושב שהצילומים מיום שישי יוכיחו שיקיר שינה התגרה ואז אסולין ופרננדז החלו להכות אותו, וזה חשוב מי התחיל, גם אם מדובר ברמה של גנון. ברגע שתגרה מתחילה מצטרפים עוד אנשים, חלקם במטרה להפריד וחלקם כדי ללבות את האש, כולם חושדים בכולם ולכן האש מתפשטת, ואני מסכים בהחלט עם אזברגה שהוא לא אמור להגיש את הלחי השנייה.

אפרופו אזברגה, מישהו יכול להסביר לי מאיפה הכסף של אבו סובחי? כמה הוא משקיע בקבוצה הזו, אם בכלל? איך נראית ההנהלה שלה? חיפוש בגוגל מעלה שאזברגה זו חמולה מהנגב שיש לה שלוחה בלוד.

יואב 23 באפריל 2012

עופר,
בשורה התחתונה אתה כנראה צודק.
וכל מה שתומר כתב.
ברכות על מינוי עטר.

Comments closed