אז איפה האמת? רגע לפני מחזור 8

הבלוג מסכם באיחור את המחזור השביעי (ועוד המון דברים שקרו, כמו המחזור השישי)

אחרי שבוע וחצי לחוצים, ואחרי שעברתי לעשור השלישי בחיי, הגיע הזמן לחסל חובות ישנים, ולעשות סיכום של המחזור האחרון עם מבט למחזור הקרוב שמתחיל ממש היום.

1. אז אתמול פירסמה מכבי בפייסבוק שדיווח על מריבה בין רובן לעוזר שלו הוא הוצאת דיבה ולשון הרע. הכוונה הייתה ככל הנראה לאתר ONE, שהיה היחיד שפירסם, ומאוחר יותר אף הוריד את הכותרת והחליף אותה בשיחה שעשה יעקב שחר עם השחקנים. קשה לי להסביר ללא עיתונאים כמה הדבר הזה מוזר לי: רכילות מאימונים היא משהו שנעשה על בסיס יומי בעשרות אלפי מועדוני ספורט בעולם – מה גורם לקבוצה לצאת בהכחשה כזו. גם הכח של הפייסבוק מעניין – הסטטוס הזה מיועד לקהל, שבחיפה מכיר את העיתונאים ויודע איך הם נראים ומי הם.

השאלה העיקרית כאן היא מי אמור לתבוע דיבה? האם רובן עטר וצדוק מלכה, הנפשות הפועלות? אולי מכבי בעצמה? ומה קורה בעצם במועדון שמפרסם דבר כזה – האם זו היסטריה או שמא תחושה ש"נמאס כבר"? אני חושב שבמכבי יודעים שהרע מכל עוד לפניהם – ומנסים לעשות קצת פעולות מונעות – העונה הזו היא כבר אחת הגרועות בהיסטוריה של מכבי ולבטח הגרועה בעידן שחר, והמחזור העשירי – נקודת האל חזור מבחינתו של רובן עטר, מתקרב (ואין פגרות, אבל על זה קצת בהמשך). מכבי מסדרת את הקרקע למשהו שיקרה, אם יקרה. ובשביל זה היא צריכה שקט.

הימור שלי: היא לא תקבל שום שקט. ובצדק.

2. אנחנו נוטים לחשוב שהדבר החשוב ביותר בכל סוגיה היא "מה האמת?". אני כותב את זה בהקשר של הצהוב השני של טוטו תמוז נגד בית"ר ירושלים. והאמת היא (סליחה על השימוש במילה) שזה בכלל לא משנה. כי השאלה החשובה אפילו יותר היא "למי אתה מאמין?". בטח במקרים כאלה. הנה אני לדוגמא שמעתי לא פעם קריאות גזעניות מיציעי בית"ר. אבל אני לא שמעתי במשחק הזה. אז למי אני מאמין? האם להאמין לטוטו? אולי לדג'מבה דג'מבה? והאם להאמין לבית"ר? הרי מי שמאמין לבית"ר במקרה הזה, עושה את זה מסיבה אחת – כי הוא תמיד מאמין לבית"ר ולא להפועל. וההיפך הוא גם הנכון. וגם השטות הזו שטוטו אמר בדיון – שהוא עשה שקט לעצמו – מטומטמת. היה אומר שהוא ראה את כריסטיאנו רונלדו ושחקנים נוספים שעשו את זה – וחשב שזה בסדר, כבר היה יוצא יותר טוב.

ניחא. הטעות היא שממשיכים לשחק. טוטו צריך לרדת מהמגרש כשזה קורה, והפועל במקרה הזה צריכה לשלוח מכתב לפיפ"א ולאופ"א. אם אני בעל תפקיד בהפועל עם קשרים באירגונים האלה, ניר ענבר כזה למשל, אני פשוט לוקח נציג בכיר באחד מהם למשחק של בית"ר מול סכנין בטדי (אפשר גם בדוחא). אני מאמין שבשנה של טורניר גדול בישראל, זה אמור לעשות את העבודה.

3. ועוד על הפועל תל אביב. מדובר בקבוצה פחדנית. מדהים כמה יוסי אבוקסיס הוא מאמן שמרן ופחדן – איך הוא לא נותן לשחקנים שלו לרוץ, שומר תשעה שחקנים בחלק המגרש שלו, ומשחק כל כך זהיר שזה לא ייאמן. אמר לי מקורב השבוע שהוא אומר להם לרוץ ולתקוף והם לא עושים את מה שהוא אומר להם – אז זה עוד יותר גרוע. אבל מבחינת כדורגל, להפועל יש קבוצה לא פחות טובה מהיריבה העירונית שלה – אז למה לעזאזל הם לא תוקפים ומשחקים כדורגל? את המשחק מול בית"ר האדומים היו צריכים לסגור במחצית הראשונה עם שלושה שערים, בטח עם התקפה כמו שלהם.

4. הדבר הכי נורא במכבי תל אביב זה שאין מה להגיד על מכבי תל אביב. אין "סיפור", אין "עניין", אין שום דבר. כשאני נזכר בשבע השנים הרעות של מכבי שלי, אני זוכר שהדבר הכמעט יחיד שאברם עשה בהתחלה של השנתיים שלו, היה לתת שקט כזה, שבו אין שום עניין בקבוצה, הכל רגיל. זה מה שקורה השנה גם בקרית שלום – פשוט כלום מעבר לכדורגל. עכשיו, אוהד הכדורגל הממוצע מחכה שמשהו כבר יקרה. "רגע רגע, עברו שבעה מחזורים, למה לא קרה כלום?", הוא ישאל את עצמו, לא בטוח בכלל שכל מה שהוא חווה קורה במציאות. ובכן, זה קורה במציאות, מה שזה לא יהיה, וזה נוראי. אין שום עניין במכבי תל אביב, ואני ממש לא אוהב את זה.

5. העונה הזו של מכבי, שבה אנחנו כל כך גרועים, גרמה לי להתחיל לחשוב את מי אני מעדיף כאלופה אם לא אנחנו, מבין שתי התל אביביות. אז קודם כל, התשובה הרשמית היא שלא אכפת לי. השנייה, זה לקוות שאולי אשדוד תיקח את עצמה הפעם עד הסוף (אין שום סיבה שלא, האמת). אבל אם אני חייב לבחור, אני הולך על מכבי תל אביב ולא הפועל תל אביב. אני פשוט לא מסוגל עם עוד אליפות אדומה, יסלחו לי כל הקוראים שלי, אחרי הטראומה של הפעם הקודמת. מצד שני, אומרים שסוף העולם מגיע עוד חודש וחצי, אז אולי אני אצליח להינצל.

ארסנל. משחק שלא הביא לשינויים בדופק
האיצטדיון החדש שלי. ביום ההולדת שלי

29 Comments

MG 3 בנובמבר 2012

כמה דברים:
1. הנוער כבר 8 מ-8 ואנחנו מקווים להגיע ל-8 נקודות אחרי 8 מחזורים. ישחקו הנערים לפנינו…
2. רצונאלית עדיפה לנו אליפות של הפועל ת"א, כיוון שלהם יהיה הרבה יותר קשה למנף את זה לרצף ולשמור על הכוכבים בארץ.
3. אחרי ההפסד לאשדוד היה מגיב שהתלונן על השיפוט. גם אתה וגם אני ישר כתבנו לו ששופט זה חלק מהמשחק ואל לנו להתבכיין על כך (ואזי אפילו זרק מקלדות תוך כדי שהוא מקליד עליהן). הטעות היתה מוחלטת והיתה עלולה לשנות את משחק. שמדובר על טעות (שבכלל לא בטוח שמדובר על טעות, אבל נניח שכן) שפוגעת בהפועל ת"א – 54 פוסטים בנושא ואיומים על השופט בפייסבוק. אני שמח שהמצב לא הפוך. נחמד לי שאנחנו מאשימים רק את עצמנו ולא גורמים אובייקטיבים (ואם למישהו יש הוכחה שהשופט לא היה אוביקטיבי שיציגה או שידום לעד).
4. יש מישהו שמתכוון להגיע למשחק עם רכב מכבש 4 (נתניה ודרומה) או שלראשונה העונה העזר ברכבת ישראל? (אגב, אם יש מי שיתחלק בדלק, אני מוכן להוציא רכב).

אדום עולה 3 בנובמבר 2012

אתם לא כאלה? מאשימים רק את עצמכם? אתה מדבר על המועדון שעדיין שורק בוז לצבי שריר על הנבדל הפאסיבי.

MG 3 בנובמבר 2012

שמע, בחיי לא ראיתי את צבי שריר כדי לשרוק לו בוז ובכל מקרה לא אזהה אותו ברחוב.
האם אתה מתכחש שהפסיקה הזו יצאה מפרופורציה ביחס לפסיקות אחרות?
האם אין קשר בין המשחק בה נשרקה לעובדה שיצאה מפרופורציה?

אדום עולה 3 בנובמבר 2012

אז עכשיו מה שאתה אומר זה שאתם מאשימים רק עצמכם במשחקים שלא קובעים הרבה אבל ברגעי אמת אם שריקה של שופט גומרת משחק או עונה מותר לכם לבוא בטענות ?

MG 3 בנובמבר 2012

באמת? את זה הצלחת להבין מהתגובה שלי?
אני חושב שכבר כתבתי לך את דעתי על הטעות ההיא (או כל טעות אחרת שנעשתה בתום לב) – מדובר על טעות וזה בסדר גמור כי זה חלק מהמשחק.
למה אתה לא יכול לכתוב אותו דבר על הפסיקה הנוכחית של גרינפלד?

אדום עולה 3 בנובמבר 2012

מה זה קשור לפסיקה? זה קשור להתחסדות שלך . ״נדמה לי שאנחנו מאשימים רק עצמנו״

MG 3 בנובמבר 2012

אני עדיין מחזיק בדעה הזו!
השופט טעה וזה לגיטימי לחלוטין!
אי לכך איני תולה בו את האשמה.
מכבי חיפה הייתה צריכה לקחת אליפות כאשר השיפוט הוא חלק אינטגרלי מהמשחק ולא עשתה כן.
תכלס, אתה סתם מנסה להסית את הדיון מזה שיש טעות נגד הקבוצה שלך (ושוב, בספק אם הייתה טעות) זה ישר חורג מכל פרופורציה.
ועוד דבר, להבא, כשאתה מצטט אותי, תשתדל לדייק.

אדום עולה 3 בנובמבר 2012

טעויות יש נגד כל קבוצה וקבוצות בפרופיל תקשורתי גבוה מקבלות במקרים כאלה הרבה מקום בתקשורת ובטוקבקים.
אתה השוות משחק בפרופיל בינוני מינוס שלכם נגד אשדוד למשחק בפרופיל שחר . המשחק המרכזי של המחור , טדי מפוצץ ואלי טביב ביציע , משחק סופר מרכזי ואמוציונאלי עם החלטת שופט שנויה במחלוקת.
התגובה של הפועל לא שונה מהתגובה של ביתר במשחק זהה כאשר אלי חכמון החליט לטובתינו .
תראה איך קורנפיין הגיב אז , את הטירוף ותשווה .

וגם אתם לא קורצתם מחומר אחר , ובמשחקים בפרופיל גבוה כשיש החלטות שנויות במחלוקת אתם , השחקנים וההנהלה מגיבים בעוצמות גבוהות ולא בדיוק נוצריות .
 
את אביחי ידין שהתפרע בדרבי האחרון שמחתם לקלוט

MG 3 בנובמבר 2012

אוף – כותב את התגובה שנית…(מחשב ארור).

למי אתה מתכוון ב"אתם"? אם אתה מתכוון לאוהדי מכבי חיפה, אז אתה כנראה צודק.
עופר, לעניות דעתי, מנסה להנחיל תרבות שונה בבלוג שלו וזה מאוד מוצא חן בעיני. אליו ואל מי שנוהג כמוהו (אני משתדל) כיוונתי. אתה יותר ממוזמן להצטרף :)

לגבי ידין – לא מבין מה זה קשור, אבל אם אתה בכל זאת רוצה את דעתי:
אם זה היה תלוי בי היה לו סעיף בחוזה שמבטל את החוזה באופן חד צדדי ומטיל עליו תשלום פיצויים למועדון אם מקרה כזה או עבירת משמעת בסדר גודל דומה ישנו.

אדום עולה 4 בנובמבר 2012

אבל זה לא תלוי בדעתך , וכנראה שאין לו סעיף כזה .
החיים מורכבים יותר.
בסופו של דבר הבחירה של הקבוצה כארגון היא ללכת בדרך שבה כנראה היו בוחרות כל הקבוצות- לתעדף את היכולת המקצועית על פני שיקול אחר כדי להשיג יתרון ספורטיבי.

כל הטענה שלי זה שברמת הבסיס אין הבדל בין המועדונים/ קהלים.
ואני אוסיף ואומר שבמקרה של החלטת שיפוט שנויה מאוד במחלוקת לרעת המועדון הירוק במשחק חשוב אני מאמין שתראה לא מעט פוסטים ותגובות , וילדים מורעלים עם גישה לפייסבוק של השופט יש גם בחיפה.

איציק 3 בנובמבר 2012

למה הכוונה "אני שמח שהמצב לא הפוך"?
האם אתה שמח שהשופט לא מאיים על האוהדים בפיסבוק :-)
זה דווקא יכל להיות משעשע.

אדום עולה 3 בנובמבר 2012

אליפות צהובה שווה להם רצף של שלוש ארבע שנים מאוד טובות , גולדהאר ימנף את זה קדימה . שחר כבר הראה שמול דומיננטיות כזו הוא מתקפל די בקלות .
ואני אגיד משהו שאני מקווה שיתפרש בקונוטוציה הנכונה אבל בגילו של שחר מול ״שושלת ״ צהובה ממונפת בהון אדיר אני חושב שהוא יוותר לטווחים רחוקים יותר.

אליפות אדומה תזרים להפועל הרבה כסף משום שהסיכוי שלה להעפיל לצפיונס גבוה יותר ובכל מקרה תאפשר לה לבנות. עוד שנה סגל ל 40 מליון בגלל ששלב הבתים כמעט מובטח.
הפועל לא תעשה עוד קיץ כה גרוע ברמת בניית סגל .
בקיצור תקוו לסוף העולם כי את הנזקים של העונה הזו לאחר ״מורשת אלישע״ ייקח לכם הרבה שנים למחוק.
 

אזי 3 בנובמבר 2012

אם אני לא טועה
התחלת את העשור הרביעי בחייך… ברכות.

בקשר לעניין הפועל בית"ר, אתה צודק ש80% ממי שהיה לו דעה על המקרה, היא היתה מחושבת מראש, אבל היה משהו שמוטי איווניר אמר ביציע העיתונות שהיה מאוד נכון לדעתי.
"למה אתה חושב שכשמקללים את אישתי במשחק ומאחלים למשפחה שלי להשרף זה פחות גרוע מגזענות?"
סתם נקודה למחשבה.

בקשר למכבי תל אביב, אכן שקט, אכן כלום לא קורה.
זה מאוד מאוד מוזר.
אני גם מקווה שזה מאוד מאוד טוב.

ולנושא המרכזי שלך, חיפה
אף אחד לא יודע לאכול את זה. חיפה שנים לא היתה במצב כזה, ואף אחד לא יודע לנתח את התגובות שלה…

הרבי מיעוטו 3 בנובמבר 2012

בקשר לטענה של איווניר: ישנן 3 דרכים לשפוט מעשה, בחינה מוסרית, אתית (מבחינת עמידה בתקנון ובנורמות חברתיות) וחוקית.
מבחינה מוסרית- לכל אחד יש את המוסר שלו, את הקווים האדומים שלו, ולכן נראה לי חסר משמעות אמיתית להתייחס לאספקט הזה.
מבחינה חוקית- בישראל אין את ה"1st amendment" האמריקאי, אבל יש חוקים דומים (ובעיקר פרשנויות של אהרון ברק לחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו), ששמים את חופש הביטוי מעל כמעט כל דבר, ובתנאי שאין נסיון המרדה. נראה לי שברובו, גם סעיף זה לא רלבנטי לסוגיה שלנו.
מבחינה אתית- תקנון המשמעת של ההתאחדות לכדורגל חוקק תקנות ספציפיות הנוגעות לגזענות. הוא לא חוקק תקנות דומות לגבי העלבת אימהות, שירי שואה, שריקות בוז בימי זכרון, קריאות פוליטיות, זריקת בובות ושאר מריעין ובישין שמהדרים את הכדורגל שלנו. ההפך הוא הנכון. כשאלו הגיעו לבית הדין העליון של ההתאחדות, הדיינים קבעו שעל אף שחלק מהקריאות הללו הן מכוערות (או כולן), הרי שאין הם מעניינו של בית הדין, והן מוגנות ע"י עקרון חופש הביטוי, שכידוע לך נכנס לתוקף דווקא במצבים כאלה ולא בברכות לבביות ודברי נועם. כך שטועה איווניר, קריאות גזעניות גרועות יותר במשחק הכדורגל. לפחות לפי ההתאחדות לכדורגל.

אזי 4 בנובמבר 2012

ברור לי שמבחינה חוקית, אסור לקלל בצורה גזענית, ומותר בכל צורה אחרת.
אני פשוט חושב שזה מגוכח.
צריכים למצוא דרך אחרת להחליט מתי שיר הוא לגיטימי ומתי לא.
מבחינתי שתהיה ועדה שתקבע בדיעבד אם שיר מחייב עונש או לא.

בוא ניקח את זה יותר קיצוני.
האם אתה חושב שרצח על רגע גזעני שווה מאסר יותר ממושך מרצח שלא על רקע גזעני?
(תרשה לי להניח שלא)

אז למה בשירים והעלבות יש את ההבדלה הזאת?
ברור לי שגזענות היא בעיה שצריך לפתור, אבל רוב המקרים האלימים שכן קרו בכדורגל (מכות בין אוהדים, רימונים שנזרקו למגרש וכו') לא קרו על רגע גזעני אלא על רקע זה שיש אוהדים ברברים.

להתיחס לשירים גזעניים כמהות הכל זו צביעות וטמטום.

אריאל גרייזס 4 בנובמבר 2012

זה לא מהות הכל, אבל גזענות היא נגע פושה שצריך להלחם בו עד חורמה ולכן הוא חמור יותר מדברים אחרים. כי אם מישהו מקלל את אמא של איווניר, אף אחד עדיין לא חושב שהיא נחותה ממנו וינסה לפגוע בה אחר כך. אם מישהו צועק מוות לערבים או אפילו זורק בננות על שחקן שחור, זה אומר שהוא חושב שהוא נחות ממנו והדרך מכאן עד לאלימות פיזית היא לא ארוכה.
בכל העולם נלחמים עד חורמה באלימות, אין שום סיבה שאנחנו נהיה שונים. לטעמי, קבוצה שהקהל שלה נתפס בגילויי גזענות צריכה לקבל הפסד טכני מידיי. אחרי פעמיים-שלוש הם יילמדו את הלקח

אזי 4 בנובמבר 2012

מסכים עם המשפט שצריך להלחם עד חורמה באלימות.
לא מסכים עם הקביעה שמי שמקלל את אמא של איווניר לא חושב שהיא נמוכה ממנו ומי שזורק לטוטו בננה כן חושב ככה.
במיוחד אחרי שטוטו תמוז ודריק בואטנג הביאו להם אליפויות.

אתה חושב שזה שמהרן ראדי ומונס דאבור אחראים לא קטנים לניצחון של מכבי אתמול, גורם למישהו לשנות את מה שהוא חושב על סלים טועמה?

אני לא אומר שצריך שיהיה מותר לשיר מה שרוצים, אני אומר שסלים טועמה מחבל, תנו לטוטו בננה, שתהיה שואה למכבי, שמעון מזרחי תתאבד והשיר ששרו על אהובה תומר – דינם זהה.

הרבי מיעוטו 5 בנובמבר 2012

ועדה שתקבע בדיעבד? אתה רציני? איפה שמעת על עבירה שמוגדרת ככזאת בדיעבד? צריך, ויש, תקנון משמעת שמגדיר מה נחשב שיר אסור. כל היתר מותר. אם חושבים שישנם מקרים (כמו שאני חושב על שירי השואה של האוהדים של הקבוצה שלי) שצריכים להוסיף להכנס פנימה והם לא שם עדיין- מוסיפים. אבל לא מענישים קבוצה על מה שלא היה אסור לה לעשות לפני המשחק. חוקים (ותקנונים) הם לעולם לא בדיעבד, רק למפרע

גל דגון 3 בנובמבר 2012

הייתי במשחק רוגבי של נבחרת ישראל לפני שלוש שבועות.

רוגבי.

של נבחרת ישראל.

ושמעתי שם את השיר "תנו לטוטו בננה" שלא הכרתי כי אני לא מגיע למגרשי כדורגל. הבעיה היא לא שטוטו עשה תנועה להשתיק את הקהל, הבעיה היא שהוא היחיד.

איציק 3 בנובמבר 2012

עופר,
אני מאוד מאוד שמח על הפוסט הזה!!!
למה אני שמח, כי אין בו כלום, אין בו כדורגל, אין בו שום דבר מרעיש, בעייתי באמת וחדש (טוטו לא חדש), ממש ממש פרווה. לראשונה אחרי הרבה זמן רואים את המצב האמיתי של הכדורגל הישראלי בפוסט זה. אין בו שום דבר, הוא פרווה. זה הדבר הבאמת מדאיג. הגיע הזמן שיעשו מזה חגיגה. זה ספורט ובידור יחד, אבל בישראל הוא לא. הוא ספורט ירוד, ובידור בטח שלא. אולי בידור לאלימים, והתמכרות לאוהדי קבוצות אשר לא יכולים בלי זה. צריך לעשות פריש מיש במודעות. אולי תחילה לעשות מכדורגל בידור, כלומר מיתקנים נקיים ומסודרים שכל המשפחה תוכל לבוא; מיזנונים עם אוכל ראוי ובמחיר סביר; מוזיקה טובה ליפני המשחק במחצית ובסוף; אולי הופעה במחצית; חנויות מסביב לאיצטדיונים; כמובן חנייה מסודרת לא תזיק. אחרי שהאנשים ירצו לבוא ולבלות, אולי השחקנים יחליטו שהם רוצים גם לשחק.

אזי 3 בנובמבר 2012

הסיבה העיקרית שאין בו כלום היא לא כי הכדורגל לא מעניין
אלא כי אין כדורגל. יש יותר פגרות ממחזורים.
הפגרה ביום הזיכרון ליצחק רבין היתה מיותרת לחלוטין, בעיקר בתור רצף פגרות הנבחרת.

עופר פרוסנר 3 בנובמבר 2012

Hear Hear

איציק 3 בנובמבר 2012

גם וגם

פאןפאן 4 בנובמבר 2012

איציק,
אתמול חנכתי לראשונה את המושבה בפ"ת – לא אגיד לך שהיה אירופה (כי לא עשיתי סמים אתמול :-) ) אבל בהחלט היה משהו אחר.
אני יכול לומר לך בוודאות שבפעם הבאה אקח איתי את אחד הקטנים שלי למשחק משהו שאפילו לא שקלתי עד כה
דברים משתנים כאן, בקצב איטי להחריד אבל משתנים
מחירים סבירים? אל תגזים
מצד שני אני גם לא זוכר שהפיינטים של הבירה בסטאמפורד ברידג' או באמיריות עלו 20 שקלים….

צור שפי 3 בנובמבר 2012

כמו שאזי כתב – התחלת את העשור הרביעי. עד 120.

מנחם לס 3 בנובמבר 2012

רונן דורפן!

זה מה שכתבת כתגובה באתר שלי (אני רוצה שכולם יקראו ויידעו איזה לוזר אתה):

לס,
לאסוף את השאריות של כתבי דבזר זה קצת מזכיר את מה שהלייקרס עשו השנה
מה זה אומר על האתר שלך?"

אתה תדאג לאתר שלך ואני אדאג לאתר שלי. תתבייש לך לכנות את אלךעד רבין ויואב דובינסקי "שאריות". זה רק מראה לי שאתה מתחיל לרעוד מפחד מתחרות, בעוד שאני כלל לא מתחרה באתר הפלצני-פילוסופי שלך!

(אגב, אני עצמי "שארית" מהאתר הדפוק שלך!

גל דגון 3 בנובמבר 2012

אנחנו בטוחים שזה מנחם? אני שנאתי את הטורים שלו, אבל אני לא זוכר שהיה לו סגנון כתיבה של ילד בן 12.

יוני 4 בנובמבר 2012

אוהד מכבי חיפה אחד כותב על עשור שלישי כשהוא בעשור הרביעי.

אוהד מכבי חיפה אחר (כן, MG, זה אתה), קורה להחלטה של גרונפלד, או איך שקוראים לו, פסיקה. מה, הוא שופט במחוזי או בעליון? כולה החלטה.

לא רק הקבוצה שלכם מתבלבלת…

MG 4 בנובמבר 2012

http://he.wiktionary.org/wiki/%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%98%D7%94

ואני הייתי בטוח שאליעזר בן יהודה ואברהם אבן שושן תרמו רבות לשפה העברית.
טוב לדעת שיש טובים מהם…

Comments closed