על גביע הטוטו / מתן גילור

קצת לפני סיכום המחזור - מתן גילור מספר לנו איך לשפר את גביע הטוטו

הערת בעל הבלוג: סיכום המחזור, עקב ענייני עבודה, כמעט מוכן ורק מתעכב עד שיהיה לי קצת יותר זמן להעלות אותו. בינתיים, אתם מוזמנים להתפנק עם שני פוסטים של מתן גילור (ידוע בכינויו MG), כשהראשון מביניהם עולה כבר היום והוא על משחק גביע הטוטו החשוב שיש היום. הערת בעל הבלוג: מכבי חיפה משחקת שני משחקים תוך יומיים והיא תעלה היום עם הרכב משני. מסתבר שזה מותר, וחוקי, לשחק בגביע הטוטו תוך פחות מ-24 שעות. מילא, רק חבל שעושים ממשהו שהיה יכול להיות באמת נחמד, משחק בין שתי קבוצות מילואים. בכל זאת, בשביל מה לעלות עד רבע הגמר עם אי אפשר לשחק עם השחקנים החזקים שלך. מתן יסביר לכם למטה מה אפשר לעשות כדי לשפר את המפעל הזה

אליך, מתן:

בואו נאמר את הברור לכולם – גביע הטוטו הוא מפעל חסר מעוף ועניין. אני לא מחדש לכם דבר – נכון? נכון!

יופי, אז יש לי 2 הצעות שאולי יעלו מעט את קרנו:

1.המחזור האחרון של שלב הבתים ושלבי הנוק-אאוט משוחקים, על פי רוב, באמצע השבוע. את מרבית האוהדים, בעשור השלישי לחייהם וצפונה, זה פשוט לא מעניין. הם לא יטריחו את עצמם לפני ואחרי יום עבודה ושאר ירקות, אשר ידועים כ"שגרת החיים".
משום מה בוחרת ההתאחדות, ואולי גם בעלי זכויות השידור, למרות שמסופקני אם השיקול של אדם כלשהו במדינה לצרף לחבילת הצפיה את ערוץ 5+LIVE קשור איכשהו למפעל הנ"ל, לקיים את המשחקים בשעות הערב המאוחרות. (בדרך כלל שעות תחילת המשחקים הינם בין 20:00-21:00.)

כאשר אני מנסה לחשוב מתי המפעל הזה קסם לי בדרך כלשהי, אני נאלץ להרחיק עד לימי סוף בית הספר היסודי – תחילת החטיבה התיכונה. בתפר הזה של גיל הילדות-נעורים עדיין קיימת תמימות והרגשה שכל משחק חשוב, בעיקר בעימות הבלתי נגמר מול אוהדי שאר הקבוצות בספסלי הלימודים הסמוכים.

אם אני היום הורה לילד-נער בגיל המדובר, אין שום סיכוי שאני נותן לו לחזור הביתה בשעה כה מאוחרת בשביל משחק גביע הטוטו.

הצעתי היא שהמשחקים יחלו בשעות מוקדמות יותר, קרי בטוח השעות 17:00-18:00. יסבלו מכך 2 אוהדים שלא יצליחו לחזור בזמן הביתה מהעבודה, אולם עשרות, אם לא מאות, נערים יזכו לצפות במשחק, שעבורם יש לו חשיבות גדולה, לעיתים יותר מהמשתתפים במשחק, כלומר השחקנים.

2. לעניות דעתי, בשל מיעוט הקהל, אין הרבה חשיבות לביתיות בגביע הטוטו. אני רואה זאת כהזדמנות להגיע גם אל מגרשים וערים, אשר אינן נחשפים לליגת העל.

אם ניקח לדוגמא את המפגש הקרוב בין מכבי נתניה ומכבי חיפה, אזי שהיה ניתן לקיים את המשחק הראשון באום-אל-פחם ואת המשחק השני בנהריה (באר שבע היתה מאחרת בירוחם/נתיבות/אופקים/שדרות/וכו' – נו…הבנתם את הרעיון).
את חצי הגמר והגמר הייתי מקיים, באופן קונסיסטנטי, בחבל הארץ שסבל ביותר מאותה השנה. (זה יכול להיות על רקע בטחוני, מזג אוויר, סגירת מפעלים וכיו"ב.)

הצפי שלי הוא שכמות הצופים תהיה גבוהה בהרבה. כאשר אני חושב על הימים בהם התגוררתי במועצה האיזורית אשכול, אני חושב שאם היה שם מגרש ראוי וכן היה מתקיים משחק מסוג זה, אזי שסיכוי גבוה שהייתי הולך לצפות במשחק.

יודגש, כי לעיתים קרובות מדובר על אוכלוסיות במצב סוציו-אקונומי מעט נמוך מהממוצע בערי ליגת העל, ולכן יש לקבוע תקרת מחירים של 30 ש"ח למבוגר ו-15 ש"ח לילד/נער/חייל/סטודנט.
להצעה סייג אחד: המשחקים לא יתקיימו בערים להן קבוצה בליגת העל באחת משלוש השנים האחרונות.

(הפוסט הבא שלי יעסוק במשחק הכי חשוב בעולם, שייערך בשבוע הבא. שווה לחכות)

גאנגנאם סטייל
חוזה לחמש שנים

26 Comments

תולעת 28 בנובמבר 2012

הצעה אחרת:
להקים ליגת מילואים ושגביע הטוטו יהיה הגביע של הקבוצות האלה.
ככה גם לוזון והטוטו-ווינר יקבלו את ליטרת הבשר שלהם בדמות מפגשים בין מכבי, הפועל וחיפה.
ההצעה לקיום משחקי חצי גמר והגמר בערים/מועצות מקומיות שאין בהן קבוצת כדורגל מצוינת.

MG 28 בנובמבר 2012

אם זכרוני אינו מטעני היתה שנה אחת ליגת מילואים בארץ (לא במקום גביע הטוטו, אלא בנוסף).
הקבוצות התחננו שיחדלו מכך.
למרבית הקבוצות אין מספיק עומק, ולכן כל העומס נפל על קבוצת הנוער.
יכול להיות שליגת מילואים של סיבוב אחד (משחק כל 3 שבועות) בהחלט יכול להשיג את המטרה.

תולעת 28 בנובמבר 2012

נכון, בעונת 00/01 היתה ליגת מילואים והיא בוטלה. המצב היום קצת שונה וקבוצות משקיעות הרבה יותר בפיתוח ושימור שחקנים צעירים בפרט בתפר שבין הנוער לבוגרים. לחיפה, מכבי, הפועל ואשדוד עדיף להחזיק קבוצה בליגה כזו מאשר לשלוח שחקנים לליגה א' (מכבי לדוגמא השאילה שלושה שחקנים להפועל הרצליה) או לליגות אחרות שבהן הם לא מקבלים דקות משחק וחשיפה. גם המועדונים שעושים כסף מאימון שחקנים כמו בית"ר טוברוק יעדיפו שהבוגרים שלהם ישחקו מול מכבי והפועל ולא מול בית"ר אריאל ושמשון כפר קאסם.
בנוסף אם כבר מתפרעים בדמיון אז אפשר להתיר לקבוצות להתאחד (נגיד איחוד השרון של רמה"ש, רעננה, הרצליה, איחוד השפלה של ראשל"צ ונס ציונה) לצורך הליגה.

אזי 28 בנובמבר 2012

זה רעיון מאוד בעייתי. גם אם קבוצות כמו שלושת הגדולות יכולות להעמיד קבוצת מילואים. שאר הקבוצות לא יכולות.
ולתת לקבוצות להתאחד זה עלול להיות בעייתי, כי לך תחליט איזה שחקן מאיזה קבוצה נמצא בהרכב וכו'.

נכון שמכבי השנה היתה מרוויחה מאוד מקבוצת מילואים, אבל אני לא רואה איך זה תופס במובן יותר רחב של ליגה שלמה.

איציק 28 בנובמבר 2012

השנה עם "עמוד ענן" ליגת מילואים לא היתה מהווה בעייה, אך לך תבנה על זה כל שנה.

אזי 28 בנובמבר 2012

אכן גביע הטוטו הוא פוטנציאל למשהו הרבה יותר גדול, אבל לא על זה רציתי להגיב.

זה לא יתכן, שרק באתר הזה אני משתמש בכינוי אזי, והאתר הזה משתמש בביטוי "אזי" יותר מבכל אתר אחר במדינה!
זה נורא מבלבל!! :)

בהנחה שאין כוונה תחילה לשגע אותי, אזי שהשימוש במושג הזה חייב להפסק!

עופר, אני מאוד בעד לתת למתן לפרט את הדעות שלו בפוסטים משלו, אבל זה באמת לא בסדר שהזנחת אותנו ככה. אני מקווה שיש לך תירוץ הולם! (ומקווה שלא קרה משהו רע)

איציק 28 בנובמבר 2012

אזי,
האמת שגם אני חשבתי על כך, אבל מצד שני זו צעקת הקוזאק הנגזל.
זה שעושים לך פרסום חינם לא שווה משהו?
זה שיש גביע הטוטו ואין גביע קטן זה בסדר? עוד מעט יגידו שזו הפליה מתקנת :-)

אזי 28 בנובמבר 2012

פרסומת חינם?!
אני יכול לגבות כסף פר תגובה??

עופר פרוסנר 28 בנובמבר 2012

הרבה הרבה הרבה עבודה

איציק 28 בנובמבר 2012

לא יודע האם זה אפשרי תקנונית, אך היתי רוצה לראות את הטורניר על בסיס ישראלים בלבד. כלומר בטורניר זה, הזרים אוט, במה לישראלים בלבד, נראה מה הם מסוגלים לעשות.
דבר נוסף אפשר יהיה לעשות, זה לחייב לשחק נניח עםלפיות ארבעה שחקני נוער. יתן תמריץ רציני לנוער להתאמץ אצלם כדי לקבל חולצת בוגרים גם אם זה לגביע הטוטו. אולי יוכיחו עצמם בטוטו ואולי יתנו להם מקום גם בליגה ובגביע.
דברים כאלו יתנו תמריצים גם לשחקנים שמקבלים פחות דקות וגם יחבר את האירוע יותר לקהל.
אפשרות אחרת, לבטל לגמרי את הטורניר. אם הקבוצות לא מתייחסות אליו ברצינות וההתאחדות לא גורמת לו להיות רציני, למה צריך אותו.

DeVito 28 בנובמבר 2012

מצויין!
זה אחלה רעיון בשילוב הרעיון של מתן של קיום המשחקים לפי שעה ומקום.
אולי כשיבוא המשיח…

קורא 28 בנובמבר 2012

שני פוסטים באתר בהפרש יומיים על טוטו זה די מרשים (מבלי להוסיף את התזכורת של המלפפון החמוץ בפוסט שלישי)

יצחק 28 בנובמבר 2012

קודם כל בהצלחה בכתיבת הטורים.
לעצם העניין, כל הצעה לשיפור בגביע הזה היא מבורכת, דבר אחד אני לא מסכים: 30 ש"ח למבוגר למשחק גביע הטוטו???!!!, בוא נסכם על 15 ש"ח למבוגר, נשים, ילדים, חיילים חינם.

MG 28 בנובמבר 2012

יצחק, תודה.
אגב, כבר כתבתי פה בעבר פוסט הרבה יותר מוצלח. אם תרצה אתן קישור.
כמובן שהתכוונתי לתקרה, וכל הגורע – מוסיף!

אנצל גם את התגובה הזו להודות לעופר שמוכן לפרסם את השטויות שלי בפוסט שלו.

idanaz 28 בנובמבר 2012

למה שהזוכה לא תעפיל לליגה האירופאית?
שווה גם כלכלית וגם מבחינת האוהדים מצב של WIN WIN

MG 28 בנובמבר 2012

חשבתי על זה, אבל:
1. גביע הטוטו הוא מפעל די פרוגרסיבי. כלומר, מנתב הכנסות גדולות לקבוצות קטנות. הפיכתו לאטרקציה ספורטיבית תנתב גם את ההכנסות לקבוצות הגדולות ותעמיק את הפערים.
2. זה יגרום לאיבוד נקודות באירופה, כיוון שהמשתתפות מטעם ישראל יהיו מקום 2, מחזיקת הגביע ומחזיקת גביע הטוטו. כלומר הרכב שסביר להניח לאורך זמן יהיה פחות חזק.

איציק 28 בנובמבר 2012

אני חושב שבמקום העפלה לליגת אלופות צריךלהפוך את זה לתעודת ביטוח. קבוצה שתזכה בגביע טוטו יובטח לה הישארות בליגה, ללא קשר למיקום הסופי בטבלה.
באופן זה, הקבוצות החלשות יוכלו את הדשה בגביע הטוטו, והקבוצה שתזכה גם תרויח כסף וגם תוכל לשחרר שחקנים ולחסוך כסף לעונה הבאה כיוון שניצלה מירידה.

moby 28 בנובמבר 2012

הלו אתה נורמלי????
משחק בשעה 17:00 עד 18:00 כשהמארחת נתניה?
כביש החוף יהיה סגור לתנועה צפונה או דרומה.
בכי הילדים "איפה אבא" יעלה עד השמים, איום ונורא, מחריש אוזניים….

MG 28 בנובמבר 2012

מתי פעם אחרונה היית במשחק בגביע הטוטו? זה לא מסכן אפילו את התנועה ברחובות הסמוכים לאצטדיון.
וברצינות, הכוונה היא לעודד גילאים שעל פי רוב אין להם גישה לתחבורה פרטית ובלאו הכי התחבורה הציבורית בשעות הללו ידידותית יותר.

אדום עולה 28 בנובמבר 2012

זה פשוט צריך להיות המפעל הפותח של העונה , כמו בכדורסל . יאפשר הרצה של הסגלים . הקהל רעב מאוד לכדורגל אחרי הפגרה .
צריך להדק את המפעל ., לחתור למפגשים הגדולים יותר .
בנוסף הייתי מאמץ מדיניות שהטוטו מממן את ההוצאות (אבטחה , זריקת מציתים , קנסות ותשלום לאיצטדיון) כך שלקבוצות זו הכנסה נטו ויכולת למשוך קהלים צעירים . אם המפעל ישוחק בקיץ ילדים ומשפחות יגיעו ביותר קלות והחשיפה תהיה גבוהה .
לקבוצות ולנבחרת זו תמיד בעיה שהליגה הישראלית מתחילה מאוחר והשלבים באירופה ומשחקי הנבחרת מתקיימים שהקבוצות לא בכושר משחק .

תולעת 28 בנובמבר 2012

זה בדיוק המצב עכשיו (משחקי ה"בתים" משוחקים לפני תחילת הליגה), והמפגשים בין הגדולות בתחילת העונה כשהקהל רעב וצמא לכדורגל רק מאפשרים לזבלים בהנהלות לגבות 100 ש"ח לכרטיס (לפני עמלות). איזה משפחות יבואו במחיר הזה?

אדום עולה 29 בנובמבר 2012

הכוונה לסיים את כל הטורניר לפני פתיחת הליגה . להדק אותו ולהפוך אותו לתואר הראשון של העונה .
אם העלויות יהיו על ההתאחדות המחירים יירדו .

אדום עולה 29 בנובמבר 2012

אני אחדד יותר
אירוע "פיינל פור" שקורה בתוך יומיים (חצי גמר וגמר) באצטדיון שתפור לאירוע כזה ושעובדים על גיוס קהל
שלושה שבועות של טורניר – 2 משחקים בשבוע .

פרסים גדולים לקבוצות כאשר חלון העברות עוד פתוח- תיאורטית קבוצה יכולה לעשות "מכה" בגביע הטוטו ולהתחזק עוד לפני פתיחת העונה.

MG 29 בנובמבר 2012

בלתי אפשרי לקיים 2 משחקים בשבוע, כיוון שזוהי תקופת המוקדמות באירופה.

אדום עולה 29 בנובמבר 2012

אני לא בטוח שאתה צודק , אבל גם אם כן אפשר לבנות פורמט מקוצר סטייל גביע וינר בכדורסל ולא להיסחב ככה

רפאל 30 בנובמבר 2012

הצעות יפות, כדורגל מפגר.

Comments closed