שיר חדש בלב. סיכום מחזור 11

הבלוג מוצא סוף סוף זמן לכתוב על הניצחון בטדי.

1.וואו, זה היה כל כך קשה. כבר אין הרבה משחקים שבהם אתה כאוהד מרגיש עייף ממש כשהם מסתיימים, השרירים משוועים לאימון שחרור, כשהדבר היחיד שמפתיע אותך שאתה לא ספוג זיעה. וטדי היה בדיוק משחק כזה, שגם הקור של סוף נובמבר והרעש מחריש האוזניים שלו מוסיפים לחווייה. כן, זו הייתה חוויה, קשה וארוכה, מוציאה את המיץ ומלאה במיני חוויות מרגשות. אני לא רוצה לעשות שום סיכום של כדורגל, של מי היה טוב ולא היה טוב, זה תוכלו לקרוא בפינה הקבועה של MG למטה. אני מרשה לעצמי לקחת מעט קרדיט, על זה שלקחתי מהם את הזכות להיקרא מכבי, הם החליטו שזו הסנקציה האולטימטיבית – והשאירו את הלב על הדשא במלחה.

ולכן, אני רוצה להמליץ לכם לעשות רק דבר אחד. כל הקוראים, כל מי שקורא עכשיו את הטקסט הזה, לא משנה איזו קבוצה אתם אוהדים, לא משנה אם אתם בבית או בעבודה, לא משנה אם אתם במיטה או בסלון – אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה:

קומו על הרגליים והריעו לבחורים שלנו בירוק!

2. כשיבואו כל מיני אנשים וידברו על אלימות של בית"ר, וידברו על איך מותר או אסור לזרוק משהו, וכשנותנים לכל מיני קבוצות עונשים על טרופית מסכנה שנזרקת למגרש, צריכים הם תמיד לזכור את מנשה משיח, שהקוון שלו חטף מצית לראש, והוא החליט להמשיך את המשחק.

אני לא אומר שהייתה פה שגיאה חוקתית. לפי מה שבדק שכני ליציע העיתונות עם מומחי דבר (שמפעם לפעם מחברים חידונים קשים מנשוא באחד הבלוגים באתר הזה), זו הייתה החלטה של השופט. אבל בעצם זה שהוא נתן למשחק להימשך – הוא נתן לגיטימציה לאלימות כלפיו וכלפי שופטים אחרים. לא משנה בכלל מי הקבוצה שעומדת נגד – כששופט נפגע בצורה כזו צריך להפסיק את המשחק. וכשבית"ר מקבלת פרס על ההחלטה הזו (לארח ברמת גן שווה להם 30000 כרטיסים ועוד יותר כסף, כי המון אוהדים של מכבי תל אביב יגיעו למשחק, הרבה יותר ממה שהיו מגיעים בטדי), אז כל אוהד יעדיף לעשות משהו כזה.

3 דיברתי עם טל בן יהודה הצהוב אחרי המשחק של ה-3:4 עם רמת השרון, ואמרתי לו שזה כמו להקיא עשר שנים החוצה. הוא הסכים איתי ואפילו כתב את זה ובאמת, יש נצחונות שהם כל כך סימבוליים, כל כך חשובים מבחינה מוראלית, וזה היה אחד מהם. יותר מהכדורגל של מכבי תל אביב, מהבישול של אניימה ומהעובדה שכנראה שמול שוער אחר הקאמבק לא היה קורה – עצם זה שהוא קרה כשהוא קרה, דיים של אוהדי מכבי. קשה להגיד מה טומנת העונה הזו, ואי אפשר להגיד בוודאות שהם יקחו אליפות, אבל מהפכים כאלה, טיבם להיות אבני דרך, ויעידו אוהדי הפועל תל אביב, שהמשחק מול נתניה בו הם חזרו מ-0:3 ל-3:3, עדיין כתוב באותיות של זהב בשביל שהם סללו לעצמם אל האליפות האחרונה שלהם.

4 ביום ראשון, ייערך דרבי חיפאי בקרית אליעזר, אולי הדרבי הלפני אחרון באיצטדיון. אני חושב הרבה על היחס שלי להפועל חיפה. אני חושב על כמה שנאתי אותם כשהייתי צעיר יותר, וכמה חיבבתי אותם כשסיקרתי אותם בתקופה הלא ארוכה שעבדתי בכלבו, כמה השחקנים שלהם נחמדים, כמה גם יואב כץ הוא אדם מסביר פנים, וכמה האוהדים שלהם הם באמת אנשים טובים.

אבל עכשיו אני מרגיש דבר אחד בעיקר כלפי הפועל חיפה: אני רוצה לנצח אותם. כתבתי את זה גם בתחילת העונה לפני הדרבי בגביע הטוטו, ואני עדיין רוצה לנצח אותם. אבל אני רוצה גם שימישכו להיות דרבים, בטח בעונה הראשונה של האיצטדיון החדש. וכרגע, נראה שהסיכוי לזה הוא לא גבוה.
אני לא בטוח שלהיפטר עכשיו מיואב כץ זה משהו שישאיר את הפועל חיפה בליגה. אבל ממה שאני מבין מהאוהדים של הקבוצה, לא ממש אכפת להם אם היא תישאר או לא, רק שכץ ילך. וכשהדבר הספורטיבי הופך למשני, וכשהפרשנים האינטרסנטים בתקשורת הספורט ממשיכים להצדיק את האיש מאמריקה, אולי עדיף שלא יהיה דרבי ואולי עדיף שיואב כץ כבר לא יהיה הבעלים של הפועל חיפה.

5. הייתי רוצה שיתנו את תפקיד שר הספורט למישהו שאוהב ספורט. אוהב באמת, אחד כזה שיכול לתקן אותך כשאתה אומר לו שם של מבקיע ממשחק לפני 15 שנה, אחד כזה שיש לו סיפור מצחיק אחד לפחות ממשחק חוץ, אחד שיודע מה זה לעמוד בגשם שוטף ביציע כשהוא מרגיש את הנעליים נספגות. אם אתם רוצים גם, תצביעו מס"י. אולי נצליח לעשות משהו בקשר לזה.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

12:12 דקות של שתיקה
ה-100 הפרש שלא היה (הדרבי הגיע!)

17 Comments

MG 1 בדצמבר 2012

עופר, סיכום מצויין, כהרגלך.

יומן הישרדות 11 : בית"ר ירושלים-מכבי חיפה:

*ראשית, אשלח תנחומי לאריק בנאדו.

הטוב:
1. כאשר נותנים ליניב קטן שטחים מתים ומלטפים לו את האגו הוא פורח.
2. סוף כל סוף אייל גולסה. אני לא מדבר על איכות הביצועים, אלא על האסרטיביות והביטחון. בא לקבל כדור ולסייע בניהול המשחק, אף על פי שמוקם באגף (כביכול).

הרע:
1. האם אלי כהן לא צפה במשחקיה של מכבי חיפה העונה? כל הקבוצות חיכו מאחור ורק זו שהיתה בנחיתות מספרית הפסידה. מאד מיותר מצידה של בית"ר ללחוץ גבוה, בעיקר כשהיא אינה בפיגור.
אייל גולסה ויניב קטן חיים על שטחים מתים. מול צפיפות הם לא מוצאים את עצמם.
2. חן עזרא זה אריאן רובן הישראלי. כשרון יש בשפע, אבל רק תרגיל אחד.
ב-95% מהפעמים הוא יחתוך לאמצע לבעיטה. זה כל כך צפוי שכולם כבר יודעים להסתדר עם זה (ואל תכתבו לי על הגול. זה היה ממצב מאד לו נוח ומספיק שהרוש נופל כמו גופה, על מנת לעצור את הכדור).
עזרא חייב יותר מפעם-פעמיים במשחק ללכת לקו.

המכוער:
1. חבל שכל פרחח יכול להפסיק משחק כדורגל. תקדימים מהארץ ומהעולם לא חסרים ומנשה משיח היה יכול בנקל לפוצץ את המשחק על זריקת המצית. (אולי טוב שלא עשה כן – אבל זה לא רלוונטי.)
2. הסעיף בחוזה של שחקנים מושאלים על כך שאינם רשאים לשחק נגד המשאילה. זה פשוט לא ספורטיבי.

דרך אגב: השבוע בחידון השבועי לילד – שלום ילדים חמודים, עזרו למגיבים לזהות את ההבדלים בתמונות הבאות:
http://www.google.co.il/imgres?imgurl=http://msc.wcdn.co.il/w/w-700/327256-5.jpg&imgrefurl=http://www.fxp.co.il/showthread.php?t%3D11034548&h=554&w=700&sz=115&tbnid=AudVBc9YMx-qpM:&tbnh=90&tbnw=114&zoom=1&usg=__YGSLI7Ziz2IF31St6Nh6czIIGW4=&docid=aq_sZxAzhy4Q1M&hl=iw&sa=X&ei=edazUKn0LK6A0AXQ2IHwBw&ved=0CDsQ9QEwBg&dur=1662

http://www.google.co.il/imgres?imgurl=http://msc.wcdn.co.il/archive/1178496-18.jpg&imgrefurl=http://sports.walla.co.il/?w%3D/157//1802//8145//8869&h=365&w=486&sz=36&tbnid=Ct7GlAhXmGtddM:&tbnh=94&tbnw=125&zoom=1&usg=__Ds3FYr4GxRsQS1XKnkAOIaUm108=&docid=Jm4QEzC4dCpz7M&hl=en&sa=X&ei=l9azUL7mEcSA0AWn44GwAg&ved=0CD0Q9QEwBA&dur=206

yaron 1 בדצמבר 2012

מסכים עם המכוער 2
לא ספורטיבי לא מספיק. צריך להפוך את זה ללא חוקי.

תולעת 2 בדצמבר 2012

למה לא ספורטיבי? תאר לך שהמשחק חיפה-בית"ר היה קרב על הירידה. האם חן עזריאל שמחזיק בחוזה בחיפה בעונה הבאה יתן הכל על המגרש כדי להוריד את חיפה ולהשאיר את בית"ר?
או שהמשחק לא היה קובע כלום לבית"ר אבל משחק אליפות בשביל חיפה, והזדמנות לעזריאל לשחק בליגת האלופות?

תולעת 2 בדצמבר 2012

לא ברור מה ההבדלים, מה שבטוח זה ששניהם אוהדי הפועל.
אם גל ניר רצה למכור לנו את המשחק, למה הוא חיכה כל כך הרבה זמן (לקח שלושה גולים במחצית הראשונה)? היה הסכם קיזוז עם הטעויות של אניימה?

MG 2 בדצמבר 2012

תולעת, אחרי מה שמוסינזון עשה במשחקה של אשקלון נגד הפועל ת"א (5 עבירות ב-3 דקות) נשמעו הרבה קריאות מהצד הצהוב של העיר.
באתי להראות ששחקני עבר יש לשתי הקבוצות ומתישהו מישהו יפשל בדרך זו או אחרת.
לכן, כאשר אתה משמיץ את גילי, זכות שיום אחד תתקל גם בגל.
לעניין הספורטיביות – לא מסכים איתך. אם בית"ר במקרה זה חושבת שיש סיכוי שחן לא יתן הכל על המגרש, אזי שלא תאפשר לו לשחק. לא הגיוני למנוע ממנו 3 משחקים (הנחת פליי-אופ עליון – אני אופטימי) בגלל משחק שאולי יהיה בסוף. מה גם שנסיבות רכישתו של עזריאל ברורות לכל מראש לא היה בתוכניות של מכבי חיפה, לכן במקרה זה, זה פחות רלוונטי.

תולעת 2 בדצמבר 2012

http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/417/517.html
זה ההבדל בין מוסנזון שמשחק מול הפועל ובין גל ניר שמשחק מול מכבי.

קורא 1 בדצמבר 2012

חן עזרא ואיל גולסה חולים במחלה סופנית – חוסר יכולת לשחרר את הכדור בזמן. במקרה של עזרא זה אולי עוד בר תיקון אבל בעיניי גולסה כבר אבוד, ולכן לנצח הוא יהיה שחקן בינוני.

איציק 1 בדצמבר 2012

ואחרי הכל, סיכום המחזור הוא אדום פלוס מצית/מצת/מצות.
1. סיכום מחזור בלי מילה על הפועל תל-אביב שעלתה למקום הראשון, ותודה לשוער באר-שבע (עדיף כבר ריינה, גם הוא אדום). אז עם כל הכבוד לבנאדו, זה עדיין מזל של מתחילים, ועם כל הכבוד למכבי תל-אביב ל הקאם באק, הסיפור של השבוע זה הפועל תל-אביב (שהספידו אותה לפני תחילת הליגה) עולה למקום הראשון :-(. האם תשאר שם עד סוף העונה? בליגת הנכאים שלנו, מאוד יתכן.
2. סיפור המצת. ביוון רבים רוצים לעזוב את היורו רק כדי שיחזירו להם את הדראכמות לזרוק על השופטים, שחקני הקבוצה היריבה ועל כל מה שזז, ופה בוכים על מצת שיתכן והיה ריק. לעצם העיניין, ללא קשר לדעתי או דעתך האם היה צריך להפסיק את המשחק או לא, מבחינת התקנון הבנתי שהשופט לא חרג מסמכויותיו. זה היה נתון לשיקול דעתו האם להפסיק את המשחק או לא. אני לא יודע מה היתה האוירה אבל יתכן שאם היה מפסיק את המשחק התוצאות היו הרבה יותר חמורות ושום משטרה לא היתה יכולה לעצור את ההמון הזועם. אולי זו היתה החלטה של הרע במיעוטו (זו ספקולציה כי אני לא יודע מה היה המצב ומה היה קורה באמת, אבל כדאי לחשוב על כך). חוץ מזה, כאוהד מכבי חיפה, אתה אמור להיות מבסוט שהניצחון הושג על כר הדשה ולא על-ידי הפסקת המשחק, בשביל זה יש כנראה הפועל תל-אביב ובני סכנין, הלוואי ואתבדה.

עופר פרוסנר 1 בדצמבר 2012

איציק – מה זה קשור לזה שאני אוהד מכבי חיפה? מה זה קשור לתוצאה הסופית? את הטקסט הזה כתבתי במחצית המשחק, בלי לדעת מה יצא. התוצאה היא לא רלוונטית. הכדורגל עצמו הוא בכלל לא רלוונטי. והגישה הזו של "ההמון הזועם". שום משטרה לא הייתה יכולה לעצור אותו?

נו באמת. משטרת ישראל מטפלת מדי שבוע בהפגנות פי מיליון יותר נוראיות. מתנחלים, חרדים, שמאלנים זועמים, בכולם משטרת ישראל יכולה לטפל, אבל לא בכמה אוהדי כדורגל? זה נשמע לך רציני? אוהדי כדורגל יכולים לעשות כל מה שהם רוצים, הם סכנה לדמוקרטיה ולמשטרה כי הם "המון זועם"?

איזו מן דמוניזציה היא זו? מה זה צריך להיות?

זה לא עניין של תקנון ולא כלום. זה עניין של שופט שצריך להגן על השופטים האחרים שיבואו במקומו. היה מפסיק את המשחק – היה נוקט עמדה. ועמדה מאוד חשובה בעיני.

איציק 1 בדצמבר 2012

עופר, קח קצת אויר לפני ההתפרצות. אם פוסט זה נכתב במחצית או לא זה לא משנה. אני לא יודע מה היה המצב במגרש ואתה מטעה כשאתה אומר קומץ. אולי קומץ אחראי לזריקה, אבל הפסקת המשחק היתה יכולה לגרום לזעם של הקהל כולו. עם זכור לי, בנסיבות אחרות לגמרי, היתה התפרצות קהל בקירית אליעזר, ולא זכור לי שהמשטרה הצליחה לעצור משהו. והיו מקרים גם במגרשים אחרים בארץ ובעולם. לכן לא צריך להקל ראש בתוצאות. אני לא מצדיק אני מתאר מצב אפשרי בהחלט.
לגבי הגנה על שופט, נכון, זו יכולה להיות דוגמא רעה ושיקול דעת מוטעה (ולי מה שכתבתי בפסקה הקודמת אולי לא מוטעה). את הפתרון לכך היה אפשר לתת גם בפסיקת בית הדין. למשל, משחק רדיוס עם קהל, אבל 80% מההכנסות ילקחו ככנס. כך יהיה קהל ולא משחק מול יציעים ריקים, ולא יהיה רווח כלכלי לבית"ר בגלל התפרעות אוהדיה.
נקודה נוספת, המשטרה מסוגלת לטפל בזה כמו בהפגנות המוניות, השאלה האם זה הגיוני שתקצה כח אדם כזה לטובת משחק כדורגל, שעל-פניו לא מי יודע כמה טעון. ונניח שהערכת מצב של המשטרה היתה שגויה. האם זו סיבה לסכן חיי אדם (אולי זה לא היה המצב, אבל אם כן). כלומר, אם שיקול הדעת לקח את הכל בחשבון אז אולי ההחלטה לא כל כך גרוע, The show must go on, לא בכול מחיר, אך גם לא לתת למיעות נתעב להרוס הכול.

עופר פרוסנר 1 בדצמבר 2012

זו לא התפרצות. וזה גם לא משנה מתי נכתב הפוסט הזה. זו בדיוק הנקודה.

1. מה זה זעם של הקהל כולו? מה זה יכול לגרום לזעם של הקהל כולו? במספיק הפגנות של קבוצות אוכלוסיה שונות בישראל קרו דברים הרבה יותר גרועים.

2. יש נהלים לטיפול בהתפרצויות. קרא קצת על מה שהיה שם, ותבין שהבעיה היא לא תמיד הקהל, לא של בית"ר ולא של מכבי חיפה. והנה היה שינוי מאז, הורידו גדרות, ואתה רואה שדברים נראים הרבה יותר טוב.

3. פסיקת בית הדין לא קשורה לשופט באותו רגע. וגם לא למשטרה באותו רגע. ופסיקות בית דין לא הפריעו לאוהדים לעשות מה שהם רוצים כבר עשרות שנים.

4. אתה אומר שאולי היה סיכוי להתפרצות זעם המונית למרות שרוב הסיכויים ש-99 אחוז מהאוהדים במשחק לא עשו שום דבר לא בסדר. אחר כך אתה שואל אם המשטרה צריכה להקצות לזה כוח אדם כמו בהפגנות. השופט לא התייעץ עם המשטרה בנוגע להפסקת המשחק (אפשר לראות בטלוויזיה), והמשטרה גם לא נכנסה ליציע ועשתה שם משהו. ככה שעל פניו לא היה בה צורך. האם "אולי" היה בה צורך? אותו דבר בדיוק כמו בכל מקום אחר בישראל.

5. בכל מקרה של הפרת סדר במדינת ישראל, משטרת ישראל צריכה להיות שם ולפקח. זה בכלל לא נקודה של להקצות כח אדם או לא כח אדם. לא היה קורה שם שום סיכון חיי אדם. ובלי קשר, משטרה תמיד בהיכון (בטח בירושלים) לפני התכנסויות גדולות. לך תדע מה יקרה חס וחלילה. ברגע שצריך להביא שוטרים, מביאים אותם. לא לפני.

איציק 1 בדצמבר 2012

אני לא טוען האם השופט שגא או צדק. אני אומר דברים אחרים:
1. כיוון שמה שהוא החליט היה בסמכותו, ודברים שרואים מכאן לא רואים משם, אולי מגיע לו קצת קרדיט (ועדיין אפשר לבקר אותו).
2. 99% מהקהל התנהג בסדר, אבל יש היסטוריה לא רחוקה שחייבת להילקח בחשבון.
3. המשטרה לא יכולה להקצות כוחות כשאין צפי להתפרעויות. תסכים איתי שכוחות למשחק מול מכבי חיפה שונים מאלו נגד בני סכנין. אם תהיה התדרדות, שהסיכוי לכך נמוך בהרבה, זה יכול לא להספיק. לכן, החלטת שופט, שמראש תרגיע, ללא התייעצות יכולה להיות מבורכת. שוב הטענה היא כללית, ובלי להיות נוכח. אבל, מהנסיון עם אוהדי בית"ר, עד שלא יוכח אחרת, החלטת השופת נראת לי הגיונית (אולי אני נותן להם פחות קרדיט ממך, ואולי בגלל שלא היתי שם).
4. אני לא מסכים לחלוטין להפריד בין הענישה בבית דין לבין החלטת שופט. השופט יכול בהחלט לא להחמיר, כדי שהמשחק יסתיים בשלום, וההחמרה תגיע מבית הדין, בהמשך לדוח שופט/משקיף/מצלמות טלביזיה. אם זה מה שיעשה טוב לכדורגל והתקנון מאפשר זאת, אין סיבה לא לנצל זאת.

אדום עולה 1 בדצמבר 2012

סיכום המחזור הוא אינדיקציה ברורה לסיכום הסיבוב.
סיבוב שמכבי תל אביב היתה צריכה לקחת בגדול . אם תהיה פה אליפות צהובה הרומנטיקנים יגידו שזה היה רגע מפנה ושינוי ושמשהו בדנא הצהוב חזר לעצמו.
בולשיט.
מכבי היתה צריכה להיות היום ב6-7 נקודות פור ואם קבוצה שרצה .
הכנה האופטימלית,השקט , היתרון בלשחק משחק אחד בשבוע.
מכבי חזרה מפיגור בגלל גל ניר, והבעיות במשחק שלה ברורות , ההגנה לא מספיק טובה, הזרים לא מספיק טובים והקבוצה מאומנת אבל לא יצירתית .
לסיבוב הבא הליגה תבוא יותר מוכנה למשחק מולם.
והפועל לא היתה שווה 4 :1 וגם לא שווה מקום ראשון . אבל אם היא נמצאת פה היום זה אומר שהכל פתוח.
עוד מעט נגמר הסיוט של אירופה , ויש חלון העברות שאפשר לתקן קצת שגיאות בהגנה , ואבוטבול חוזר ואבקסיס מתאקלם והעסק מתייצב.
ומילה על הרדיוסים, אחרי שראיתי את האצטדיון בנתניה פעמיים, מבחינתי אפשר לחזור לאבוקות בבלומפילד , מכסימום רדיוס עם קהל בנתניה, תענוג!

MG 1 בדצמבר 2012

האירוח בנתניה הוא בזיון (בלי קשר להפועל ת"א).
פעם חוק הרדיוס היה (או לכל הפחות הנוהג) שחייבים לנוע לכיוון הקבוצה האורחת.
בוא נניח קבוצה כמעט בלי קהל ביתי במרכז הארץ, שסובלת תמיד מנחיתות במגרשה הביתי.
את ב"ש הם יקבלו רדיוס בכוונה, את ב"ש יארחו בחיפה ואת חיפה בב"ש.
התירוץ הזה שהאצטדיון חייב להספיק לפחות לכל המינויים קלוש ולא ענייני – הרי מדובר בעונש.
בכל מקרה, בטח שלא צריך להעניש את אוהדי הקבוצה האורחת.

תולעת 2 בדצמבר 2012

בעונה שעברה הפועל סיימה את הפרק האירופאי באמצע דצמבר כשהיא במקום ראשון אחרי שתי שלישיות למכבי וחיפה. עד אמצע ינואר היא ניצחה משחק אחד משישה והייתה במרחק של עשר נקודות מקרית שמונה.

שאר הדברים שכתבת די נכונים. כמובן יש סיכוי כלשהו שלא רק הפועל תקבץ שקל לשקל ותמצא חיזוק, ושגם מכבי תתקן כמה שגיאות בקישור ההתקפי ובאגפים בינואר ותשתפר :)

מתי 1 בדצמבר 2012

פרוסנר, דרך אגב נועם רותם גם מקרית חיים. וזה אחד השירים מאחד בהדיסקים הטובים ביותר בשיצאו בעשור האחרון למרות שיצא בעשור שעבר.

פרלה 1 בדצמבר 2012

מזמן הדרבי בחיפה לא היה חשוב כמו מחר.
בדרך כלל יש לנו רק מה להפסיד.
הפעם אפשר ממש להרוויח.

Comments closed