תחושות חדשות ישנות. סיכום המחזור ה-14

הבלוג חוזר ממחלה עמוס במחשבות - ואת כולן כמעט הוא הצליח להכניס השבוע לסיכום. לא תקראו?

1. מתי ואני יצאנו מהמסעדה בפוריידיס ושמנו פעמינו אל עבר האיצטדיון. הכביש הישן, אתם מבינים, הוא לא הכביש החדש. זה הגיוני מה שכתבתי, אבל זה נכון גם ברמות אחרות, ברמות של נסיעה. הכביש הישן איטי יותר, ואתה לא לגמרי בטוח שאתה רוצה להגיע לקרית אליעזר על הכביש החדש, שם נוסעים אלה שבאו עם הצעיפים הצהובים שנתלו מחוץ לאוטו.

מתי דיבר איתי על משהו, ולפתע מצד ימין, קצת אחרי טירה, הופיע האיצטדיון החדש. הוא כבר גדול האיצטדיון החדש, הוא כבר יותר בנוי מלא בנוי. יש חלקים מהגג, ויציעים, ופתאום אתה מתחיל להבין שקרית אליעזר כבר נושם את הנשימות האחרונות שלו. האיצטדיון החדש, אתם מבינים, הוא לא האיצטדיון הישן. זה הגיוני מה שכתבתי, אבל זה נכון גם ברמות אחרות. האיצטדיון הישן קטן יותר, אתה רגיל אליו. ואתה לא לגמרי בטוח שאתה רוצה להגיע לאיצטדיון החדש מול מכבי תל אביב, כי בישן הם פשוט לא מצליחים לעשות נגדך כלום.

היה לי צפוף במשחק. צפוף זה בדרך כלל טוב בכדורגל – זה אומר שיש הרבה אנשים. אבל זה אומר שגם אני גדל. אח שלי ישב לידי, גם הוא גדול. שנינו עם מעילים וכמה קילוגרמים עודפים, לי כבר אין כל כך שיער והוא בדרך לשם, וצפוף. אנחנו יושבים ורואים את הקבוצה שלנו ביציע 1, נזכרים מתי ישבנו פה פעם קודמת.

וכשהגול הגיע, ממש מתחתנו, התחבקנו וקפצנו כמו שני מפגרים, ונשארנו כמו כל האיצטדיון לעמוד עד הסוף. דינמיקה של איצטדיונים היא דבר מדהים, שאנחנו לא חושבים עליו באותו הרגע. הנה, עד הגול, בהתקפות השונות, אחרי שנעמדו האנשים (ולמה האנשים נעמדים? מי היה הראשון שנעמד, ואחריו דורות של אנשים פשוט נעמדים בזמן התקפה, כגוף אחד), תמיד היו מבקשים לשבת. אבל אחרי הגול, למשך 16 דקות עד לסיום, אף אחד לא ישב ואף אחד לא צעק לשבת. הסכמה שבשתיקה.

וכשניצחנו בסוף, קצת אחרי שחן עזרא הוציא לנו את המיץ, התחבקתי עם אחי, והרגשתי דמעות בעיניים. קצת בגלל אריק, קצת בגלל גוסטבו, קצת בגלל אחי הגדול וקצת בגלל הניצחון הרביעי ברציפות והקבוצה הזו שלקחה אותי השנה לרכבת הרים שלא ממש אכפת לי איך תיגמר, אבל גרמה לי להתרגש כמו ילד. אבל יותר מעבור כל אחד אחר, שמחתי בשביל האיצטדיון הזה, הזקן והישן, המכוער והנפלא, שקיבל עוד ניצחון גדול אחד, עוד "רקדי" ביציעים אחד ועוד ערב מרגש אחד, שכל כך הגיע לו.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

2. וקצת על הכדורגל שהיה אתמול. אני חושב שהיה משחק כדורגל מצוין אתמול, מסיבה אחת פשוטה: הוא היה טקטי מאוד מאוד. והקבוצה הטקטית יותר מבין השתיים, היא זו שהפסידה אתמול. יש מן זיהוי מטופש בישראל בין טקטיקה ובין הגנתיות, מה שמאוד לא נכון. מכבי תל אביב היא הקבוצה המאומנת ביותר בישראל, מה שגורם להפסד שלה למכבי להיות עוד יותר אידיוטי.

ההפסד היה אידיוטי מסיבה אחת: אפשר היה לנצח את זה, עם קצת יותר תעוזה. ואני לא אומר הרבה תעוזה, אני אומר קצת. היה מאוד יפה (בדיעבד, כן) לראות איך החלוצים של מכבי תל אביב לוחצים את המגנים כשהם מקבלים כדור, אבל מתרחקים מהבלמים, כשהם יודעים ששלושת הקשרים האמצעיים שלהם יכולים לדאוג לכך. גם המסירות הסבלניות הן דוגמא לאיכות שלא רואים הרבה בישראל – סבלנות היא משהו לא נפוץ בכדורגל כאן.

הבעיה של מכבי תל אביב היא כשמשהו לא הולך, ואתמול באמת לא הלך להם – וכאן הם היו צריכים להפעיל קצת גמישות מחשבתית שהייתה צריכה להגיע מהמאמן. כי מבחינת תוכנית משחק, אני מוכן להתערב שהשחקנים של גרסיה ביצעו אותה אחד לאחד. וכך מוצא עצמו צופה הכדורגל תוהה, מדוע זה קבוצה לא בועטת פעם אחת מרחוק? כמות הבעיטות של הצהובים אתמול הייתה עלובה, בעיקר בהתחשב בהנעת הכדור הטובה שלהם.

כן, גרסיה עלה בפחדנות. ברגע שהוא ידע שיניב קטן יעלה בהרכב, אם היה מוסיף שחקן התקפי נוסף על חשבון גונזלו גרסיה או ראדי (עדיף שחקן כמה שיותר מהיר), הוא היה יכול לפתוח את האגפים, לשחק יותר על משומר (ולא – יואב זיו לא יכול לעשות את זה. הוא חור גם בהתקפה) ולנסות ולעשות משהו קצת יותר קריאייטיבי.

בכלל, קטן אתמול שיחק במן תפקיד של בלם התקפי – שחקן שניצב (אפילו עומד) בחלק הקדמי ומפרק התקפות של היריבות, ולפעמים גם של מכבי. שתי הקבוצות שיחקו אתמול זהיר ומבוקר, אלא שהאס של בנאדו היה בוקולי, שההבדל העיקרי בינו לבין כל שאר השחקנים שהיו על המגרש אתמול זה שהוא פשוט מעז יותר. והמעז, קוראים יקרים שלי, מנצח.

 

3. בואו נתחיל בזה שהגיע להפועל תל אביב פנדל מול הפועל רמת גן. אחר כך בואו נגיד גם שהם משחקים חרא. אבל – הם מקום ראשון. אני למשל לא עוקב כל כך אחרי היורוליג, אז שאלתי לפני כמה ימים את טל בן יהודה אם מכבי תל אביב סיימו במקום הראשון בבית שלהם. הוא אמר שכן, אז אמרתי לו שאני לא מבין את כל הביקורת הדי נרחבת על כך שהם לא מספיק טובים.

וכמו השנואה שלה מהכדורסל, גם הפועל תל אביב מגיעה קרוב לינואר במצב טבלאי מצוין. ואז מתחילים לדבר על זהבי שמגיע לצהובים כחולים, והקהל מתחיל לקלל את זהבי וכל מיני קולות מדברים על זה שהוא ילבש רק אדום בארץ, ואנשי עסקים שנחלצים לארגן איזו עסקה ומה יהיה ומה יהיה.

והפועל לא צריכה את זהבי בכלל. ואם היא תביא אותו זה יהיה רק כדי לעשות נאאא לצהובים. להראות להם. הנה, תראו אותנו. הפועל צריכה מגנים. שניים קומפלט. אפילו מרכז השדה שלה התייצב יחסית, ועם החלוצים שיש לה היא שווה בין 2 ל-3 שערים כל משחק. אם טוטו יימכר יצטרכו אולי להביא חלוץ, אבל בטח לא את זהבי. הם צריכים להתרכז רק בהגנה.

ואבוקסיס. איזה איש מדהים. "יש אנשים שחושבים ש…" מי זה האנשים האלה אבוקסיס? מי חושב ככה? אולי תספר מי חושב ככה? חיים רמון? האוהדים? אולי חלק מהשחקנים? אתה לחוץ אבוקסיס? למה ככה? אני אגיד לך מה אנשים חושבים אבוקסיס – אנשים חושבים שזה די מדהים איך שנה שנייה רצוף אתה בחזית מול "אנשים ש". וזה יפה, כי זה תמיד יוסי מול אנשים ש. נו, בראש הוא עדיין העוזר של גוטמן.

 

4. אז אלי כהן הוציא את ערן לוי בדקה ה-40. ואז ערן לוי ביקש הבהרות. מישהו שאני מכיר ומעריך כינה פעם את לוי "שחקן הקטרגל הטוב בישראל". יש לו בעיטה טובה, ובורוביץ' מאמין שהוא צריך להיות בנבחרת. ואני גם חושב שערן לוי הוא שחקן שיכול לתרום. אבל הבעיה של ערן לוי היא שכשמורידים אותו לספסל בדקה ה-40 זה יוצר אכבר בלגאן. והוא רוצה לקבל הבהרות. עכשיו, בעיתון או באתר אינטרנט כתוב שהוא רוצה לקבל את ההבהרות האלה, שהן כידוע, בקשר למעמדו, שכן ערן לוי דואג למעמדו.

בעונה רגילה יש חלוצים שדואגים למעמדם. הנה, העונה הזו אדין דז'קו דאג למעמדו במנצ'סטר סיטי. וערן לוי לבית"ר הוא כמו אדין דז'קו למנצ'סטר סיטי. מה, לא? שניהם הבקיעו בערך אותה כמות שערים (7 לדז'קו אבל אחד מהם באירופה, 6 ללוי אבל שלושה בגביע הטוטו), ולשניהם יש מאמנים שיודעים להתלבש יפה (מנצ'יני והצעיפים, אלי כהן והווסטים). אתם חושבים שמנצ'יני אומר על דז'קו שהוא האתגר שלו? יש מצב, לא?

בכל מקרה, הבעיה העיקרית של ערן לוי, זה שיש לו המון כבוד. יש לו יותר כבוד מכדורגל, יותר כבוד משערים, יותר כבוד ממשקל גופו אפילו. זה הכל כבוד. כי שחקן כדורגל, אתם מבינים זה מקצוע עם כבוד. כמו דז'קו, שיש לו כבוד. הנה, הבקיע כמות יפה של שערים עונה שעברה, ולקח את הקבוצה שלו לאליפות היסטורית. וערן לוי? הוא יצא כבר בדקה ה-40. אתגר. אבל כבוד זה חשוב.

 

5. כמה הודעות מנהלתיות חשובות: בשבוע שעבר לא היה סיכום. תפסתי מחלה מחורבנת, שהוציאה אותי מפוקוס לשבוע שלם. את השעות המעטות שבהן יכולתי להתרכז בחיבור של טקסטים ארוכים וקוהרנטיים, העדפתי לשמור לעבודה שלי. אני מתנצל שלא היה סיכום, אבל אני מבטיח לכם – באמת לא יכלתי. כמו כן, בשבועיים הקרובים, את סיכום המחזור יכתוב ידיד הבלוג מתן גילור (MG) שכן אני לוקח את עצמי ואת בת זוגי, ויוצא להתקרר קצת בברלין (עם קפיצה קטנה ללונדון). אני מבטיח לספר לכם מה קורה שם, ומבטיח גם לבקר בכמה איצטדיונים שלא הייתי בהם.

כמו כן – אני רוצה להתנצל בפני ידיד הבלוג עמית פרלה. המחלה שהוציאה אותי מאיזון גרמה לעיכוב גדול מדי בפרסום הפוסט שלו, ולכן החלטתי לפצות אותו בארבעה ניצחונות רצופים של מכבי. אני מקווה שזה פיצוי הולם, ושהעיכוב לא ימשיך יותר מדי.

 

6. ועוד כמה נקודות קצרות, שמפאת קוצר בזמן נעשה אותן בסגנון של הביג פיניש של PTI: ממש ממש ממש כיף לשיר אלירן שודד זקנות/ קראתם את הטקסט המצוין של אוריאל דסקל על ברקוביץ'?/ מה יהיה עם מכבי נתניה? תומר חרוב אמר לי שהם יורדים ליגה/ בכלל, נראה שגם התחתית העונה הולכת להיות לוהטת במיוחד/ את שלמה שרף קורא להישאם כיוואן חתיכת אפס בשידור חי ראיתם?/ אתם עושים לעצמכם עוול אם עוד לא התחלתם לעקוב אחרי פוטבול/ אם אתם מתכננים להתחיל, אל תהיו אוהדי הבילס/ מכבי יש רק בחיפה, באמת. בעיקר כי כשמכבי תל אביב באים לחיפה הם נעלמים לא ברור לאן/ סרי פלאח בדקה ה-90, מי היה מאמין/ יאללה, אפשר לנסוע לחו"ל בשקט.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

המהפכה בסוריה וכדורגל
מי כאן ה"בושה למדינת ישראל"?

52 Comments

tumir 19 בדצמבר 2012

אני בכלל אוהד הפועל חיפה (או בשמה הנוכחי- הפועל חירם קיקם) ,הלוואי שהיה לנו איזה ערן לוי,אחד שיודע לבשל ולבעוט מרחוק, אחד שיש לו טיפה כדורגל, כי בליגה הקיקיונית הזו זה מספיק להשאר בליגה ומצד שני,איזה ערן לוי, לא ערן לוי עצמו.

MG 19 בדצמבר 2012

עופר, פוסט מצויין.
אצלך, כשיוצא הרגש, נכנסת המוזה.
דע לך, שאשתי אומרת לי מדי פעם לעשות מנוי לספורט 1,2 ואני מסרב מטעמים עקרוניים.
לטובת הבלוג, החודש יהיה ספורט 1,2 בבית.
*
יומן פלייאוף עליון 14 : מכבי חיפה-מכבי תל אביב:

הטוב:
1. כיף. פשוט היה לי כיף. התוצאה כמובן. הקהלים. האווירה. הצבע.
כיף – אחרי סיבוב כל כך מזוויע היה נחמד לראות אותנו טובים בהרבה מהיריבה.
כיף – איסמעיל ריאן וגאל מרגוליס.
כיף – כיף לדמיין משחק כזה בארנה.
כיף – שמחת החיים של השחקנים.
כיף – לחזור למאבק על אירופה.
כיף – פעם ראשונה העונה שיצאתי מהאצטדיון ובאמת היה לי כיף!
2. 5 משחקים – שער חובה אחד. השלישיה צ'וצ'ו-קינן-ידין נ-ה-ד-ר-ת (וגם פילאבסקי כשנקרא לדגל).
3. בוקולי צריך לתת קורסים במשחק עומק לקשר 50/50.

הרע:
1. מכבי ת"א חייבת להחליף פסיכולוג ומהר. כיצד יתכן שכל פעם שעטר רואה ירוק מול העיניים הוא נחנק? לדעתי הוא צריך לשים את השיר בריפיט אצלו בבית, עד שהוא לא ישפיע עליו.
2. לעניות דעתי, מכבי ת"א הקבוצה הטובה בליגה. חבל שבאו לשחק על תיקו. מדקה 70 עד דקה 80 ניסו לעשות הכול ע"מ לא להתקרב 30 מטרים מהשער של מכבי חיפה.
3. כושר ההבקעה שערורייתי. מילא בעיטות פנויות מ-16 מטרים שאינן קרובות למסגרת, אבל 4 פעמים להחטיא 1 על 1. הרי ברור שמול ק"ש לא נקבל אותה כמות מצבים. נו שוין, הבלון יצטרך להתפוצץ מתישהו. לפחות זה בטלוויזיה (למה מי ייסע לק"ש ביום שני ב-20:50?)

המכוער – חבל שידין לא השאיר את ההצגות במקום שמעריכים אותן…

דרך אגב – זה השיר שעלה לי בראש בדרך הביתה (תנחשו למה…)
מדובר על זמר צעיר ומבטיח – מאד מומלץ.
http://www.youtube.com/watch?v=Q8Tiz6INF7I

פרלה 19 בדצמבר 2012

אנחנו ניסע לקרית שמונה (כתוצאה מהתערבות/התחייבות "אם מנצחים נוסעים" של אחי לאוהד אחר לפני הנצחון על הצהובים).

אזי 19 בדצמבר 2012

איזה טעמים עקרוניים יש לך נגד ספורט 1 2?

MG 19 בדצמבר 2012

עושק הציבור.
לעניות דעתי, הליגה הבכירה צריכ להיות משודרת בערוצים פתוחים או חצי פתוחים, אפילו אם זה אומר שמרבית המשחקים לא ישודרו.

אריאל גרייזס 19 בדצמבר 2012

אם כבר עושק, אז ערוץ הספורט הוא זה שעושק. תראה מה אתה מקבל מכל אחד מהערוצים ובאיזה מחיר ותבין שצ'רלטון, עם כל השנאה שלי כלפיהם כי הם אלו שהכניסו את התשלום על כל דבר, נותנים לך תמורה הרבה יותר גבוהה בשביל הכסף שלהם. אנחנו פשוט רגילים לערוץ הספורט כי זה מה שהיה שם קודם.

אזי 19 בדצמבר 2012

אריאל, בכל פעם שאני מסכים איתך מלאך מקבל כנפיים :)

עופר פרוסנר 19 בדצמבר 2012

אני מסכים עם התמורה שצ'רלטון נותנת – אני באופן אישי לא מוכן לשלם אותה.

MG 19 בדצמבר 2012

אריאל, כלכלית, אינני מסכים עם הטיעון שלך.
כבלים יהיו לי בין אם יהיה בהם ערוץ הספורט ובין אם לאו.
כלומר ערוץ הספורט עולה לי 0 ש"ח בחודש ועוד 0 ש"ח על 5+ (גם ככה לא יותר מדי מעניינות אותנו חבילות שאין לנו).
האם אני מוכן לשלם 0 ש"ח על הערוצים הללו? כן.
האם אני מוכן לשלם 60 ש"ח על צ'רלטון? לא.
האם הייתי מוכן לשלם 60 ש"ח על ערוץ הספורט, אם הייתי נדרש לכך? כנראה שלא, אבל אני לא נדרש לכך.
*
עכשיו בוא נניח שערוץ הספורט היא הסיבה היחידה לכך שאני עושה כבלים, וכן שניתץן לעשות מנוי לספורט 1,2 ספורט 5.
נשאלה השאלה: האם אני מעדיף לשלם X עבור ערוץ הספורט או X+60 עבור צ'רלטון? התשובה היא שאני מעדיף את האופציה הראשונה וכל מקרה אין אפשרות לעשות מנוי רק לצ'רלטון.
*
השורה התחתונה היא שכלכלית הסכום השולי שכל אחד מאיתנו משמלם על ערוץ הספורט הוא שקלים בודדים במקרה הרע ואילו עבור צ'רלטון זה תמיד 60 ש"ח.

אזי 19 בדצמבר 2012

MG,
כל החיים (הכוונה על ללפני 5-6 שנים) קיבלת משחק אחד במחזור.
אף אחד לא התלונן אז או ציפה שישדרו לו עוד משחקים.
גם אחרי שגם ערוץ הספורט, ששידר עוד את הליגה האיטלקית, הספרדית והצרפתית, הוא לא שידר את הליגה הישראלית.

הסיבה היחידה שאני עוד מחזיק את 5+, זה כי במידת האפשר, בערוץ 55 משדרים את ברצלונה, וזה לא מעניין אותי. אז אני רואה את המשחק שב 5+ (בדרך כלל בליגת האלופות).

העושק היחיד שאפשר לטעון לגביו בנושא ספורט 1,2 זה בעניין היורו והמונדיאלים, שפעם היו פתוחים לכולם, עד התקדים של 5+ (נדמה לי ב2002).

אבל אני חושב שהשאלה הכי גדולה מכל העניין הזה היא:
אישתך מנסה לשכנע אותך לעשות עוד ערוצי ספורט ואתה מסרב?!??
תציע לה מגף חדש לחורף ותבין איך אתה אמור להגיב…

משה 19 בדצמבר 2012

מסכים עם כל מילה. מאחר וחוץ ממאסטר שף אני רואה רק סדרות בבוקסי אני צריך רק את צ'ארלטון, כמעט תמיד יש מה לראות אצלם. ערוץ הספורט נשען על ליגת האלופות המשמימה עד פברואר ועל הליגה הספרדית המשמימה מאוקטובר כשבאמצע יש הרבה ג'ודו, טקוואנדו ופוקר(וגם הם ברמת חוג במתנ"ס ולא תחרויות רציניות שמשודרות כמובן בצ'ארלטון). פלא שהם לא התחילו בשידורי קרלינג.

איציק 19 בדצמבר 2012

נא לא לצחוק על קרלינג, יש לי ידידה שיצאה לה הכתף מהמקום מהמשחק הזה.

ברק 19 בדצמבר 2012

אזי. כל החיים, הכיף הכי גדול בשבת היה "שירים ושערים". צ'רלטון הם אלה שפיזרו את המחזור ל-3 ימים ו-5 שעות שידור ככה ששבת של כדורגל היא כבר לא מה שהיה פעם

עמית ג 19 בדצמבר 2012

MG הלינק ששמת לריי צ'ארלס הוביל אותי לסיפור המרגש של אנדרה טרבינו ובנו אנדי והמחלה הנדירה שהתמודד איתה. ממליץ החום ללחוץ על הלינק בבועה האדומה בקליפ ולקרוא את התקציר של הספר.

פרלה 19 בדצמבר 2012

אחלה פוסט.
איזה יום שמח לי אתמול – איזה יום.
פרוסנר – פיצוי הולם בהחלט (כמובן שלא נסתפק בו אבל אפשר לעכב עד שלא ייגמר לי הפיצוי).
ניתוח נכון של המשחק. הביקורות על רמתו לא נהירות לי.
בוקולי – תענוג. רק שלא יפרישו אותו כמתוכנן (ע"פ המרשתת).
ידין – הביא לנו את רוח הפועל בדרבי של ת"א. מההתחלה סמכתי עליו שהוא יודע מה נדרש ולא ייתן לצהובים לנצח.
שאראנוב וצוצאליץ זה עונג שמרגיע את הדופק. גם כשהכדור עובר את צוצו הוא שולח רגל ארוכה ויציבה.
האמת שגם כשכבשנו עוד לא האמנתי. מאז משחק האליפות האחרונה של אלישע לא שמחתי ככה.
התעסקת עם ה"לוק" של מנצ'יני ואלי כהן ולא התייחסת לבנאדו שהתחיל מטרנינג של חנות המועדון והשתדרג להופעה של ברוקר עתיר ניסיון.

איציק 19 בדצמבר 2012

אחרי המשחק, ולא חשובה הרמה שלו, יש לי רק שאלה אחת ידידותית ל-MG. האם היה נכון להחליף את עטר?
עזוב מה חושבים על עטר כמאמן; עזוב את האמירה "לא מפטרים מאמן באמצע עונה." הכל נכון, אבל לפעמים אין בררה גם אם לא המאמן אשם. מכבי חיפה צירפה ארבעה נצחונות רצופים (הרמה שלהם לא מעניינת כרגע); האוירה בקבוצה נראת טובה; האוהדים שוב מחוברים לקבוצה. יש לזה ערך מוסף שעולה על העקרון שמתנגד לפיטורי מאמן, שעם כל הצער, כנראה קיבל פיצוים ראוים וימשיך להצליח בקבוצה אחרת. זה לא אומר שעטר רע, זה אומר שהוא לא התאים לסיטואציה, כמו מדלי, שחקן מוכח אך לא התחבר למכבי וכנראה שאין בררה כיוון שבמשבצת שלו צריך משהו שעובד.

MG 19 בדצמבר 2012

איציק, חשוב לי לציין שאני הייתי נגד מנויו של עטר בתחילת העונה. לאחר שקראתי את הניתוח של תומר חרוב לגביההתאמה שלו למכבי חיפה, ההרגשה התחזקה אצלי עוד יותר.
לשאלתך – לא!
הכל ספקולציות ואי אפשר לדעת איפה היינו איתו ולאן נגיע בלעדיו, אבל זו בכלל לא הסוגיה.
אני כמובן לא יודע כל מה שהיה איתו במערכת ויכול להיות שיש עוד שיקולים רבים לפיטוריו, אבל מבחינתי עטר הוא לא האישו. אני פשוט נגד לפטר מאמנים. אני חושב שבטווח הארוך יש בכך יותר נזק מתועלת ובנוסף, מקצועית-סטטיסטית, יותר פעמים זה מזיק מאשר מועיל.

איציק 19 בדצמבר 2012

MG,
השאלה היתה בדיעווד כשאנחנו חכמים.
אני היתי נגד החתמת בנאדו, ובאופן עקרוני אני עדיין נגד לקיחת מאמן נוער מצטיין ולהעבירו לבוגרים, ביגלל חשיבות הנוער. במקרה זה, נראה לי שהצדדים ידעו משהו שאני ואתה לא ידענו, ויתכן שגם לטווח ארוך יש לזה רווח לא קטן. ואולי סתם היה להם מזל מתוך האין בררה איליה הגיעו…

אדום עולה 19 בדצמבר 2012

התשובה הנכונה היא – ניהול אמיתי לא עושים בבקלישאות – הקלישאה "שחר לא מפטר מאמנים" היא שטות.
האמת בפועל היא – רוב המאמנים בחיפה קיבלו משחר את כל הכלים כדי להצליח- והצליחו (איזה קטע, כשנותנים למאמן את התקציב הכי גדול , סגל מלא כוכבים ומערכת מנהלתית תומכת , הוא בדרך כלל מצליח).
עטר קיבל תנאים מצוינים כדי להצליח , לא כדי לקרוע את הליגה אבל בטח לא מקום 13 , ולכן היה מקום להחליף אותו .

מאחורי הקלישאה עומדת יהירות חיפאית בסיסית של אנחנו המועדון הכי אירופאי בארץ- יכול להיות, בטח יותר מסודר מהשכונה שאני אוהד, אבל גם במקומותה כי אירופאים מחליפים מאמנים באמצע השנה, לפעמים זה גם עובד.

אזי 19 בדצמבר 2012

היי היי היי!!
לנו היו מאמנים שהצליחו להכשל עם תקציבים יותר גדולים!
מה זה הזילזול הזה? :)

משה 19 בדצמבר 2012

אזי,
אל תתרגש, אצלו זה עקבי.

אדום עולה 19 בדצמבר 2012

שכחת את החלק של מערכת מנהלתית תומכת , אצלכם זה לא המקרה .

ברק 19 בדצמבר 2012

רוב המאמנים אומרים שמאמן צריך להתפטר כשהוא מרגיש שהוא לא מצליח להשפיע על הקבוצה. אני גם בעקרון בעד לתת למאמן לתקן, במקום להביא חדש שיעשה אותן טעויות – אבל עטר זה בדיוק מאמן שאיבד שליטה.

תולעת 19 בדצמבר 2012

על פוסט כזה פרשני ערוץ אחד היו אומרים שהוא בקצב מצוין לליגה שלנו.

אתה צודק ברוב מה שכתבת על מכבי, למעט עניין הגמישות המחשבתית לאור המשחק שנוצר. בסוף המשחק שיחקנו בבלאגן מכוון בניסיון להשיג את השיוויון, כולל גונזאלו כקשר אחורי וגורי כחלוץ. ניסיונות לבעיטות מרחוק גם היו, אבל מרכז ההגנה של חיפה היה צפוף מדי. ברור שהעובדה שמכבי משחקת עם שלושה קשרים באמצע (כשאחד מהם חסר תועלת כמו דהן) פקטור משמעותי בייצור הצפיפות הזאת.

מעל הכל מכבי לא האמינה לשנייה שהיא מסוגלת לנצח את המשחק. מכבי האמינה שהיא יכולה לשחק את המשחק שלה ולהניע כדור ("להניע" – טיבי מוסר לגרסיה מוסר לטיבי מוסר לייני מוסר לטיבי מעיף לעטר) – אבל לא לנצח. כשבוקולי יצא מכבי השתלטה לגמרי על המשחק, אבל עדיין לא הייתה מסוגלת לייצר התקפות אפקטיביות ויתרון מספרי ליד הרחבה בגלל שהמגינים שלה לא סמכו על עצמם.
לחיפה זה עניין של הרגל.

הפועל קבוצה חזקה מאד שמסוגלת לעשות גולים מכלום (ובינואר הם יתחזקו בהגנה ויפסיקו לקבל גולים טיפשיים). מול ר"ג הם החזיקו בכדור 41% מהזמן ובכל זאת נתנו שני גולים בקלות (גם אם השני תולדתו בחטא). מצד שני מול ר"ג בבית הם החזיקו בכדור 41% מהזמן.
מצד שלישי בפלייאוף עליון, כשהיריבות הן מכבי וחיפה שרועדות מהמפגשים האלה, להפועל יתרון מנטלי עצום בנוסף ליתרון שיהיה לה בנקודות: מכבי עוד צריכה לשחק בק"ש ואשדוד, ואניימה נוסע לאליפות אפריקה לחודש.

אדום עולה 19 בדצמבר 2012

תולעת – השנה יש פלייאוף אחר – 10 משחקים, בית וחוץ .
כל החוכמה זה להגיע במצב תחרותי לפלייאוף שזה אומר עד 4-5 נקודות מהפסגה והכל פתוח .
פלייאוף של מכבי הפועל, חיפה וביתר ונגיד ק"ש ובני יהודה זה פלייאוף קשה מאוד .
לאף קבוצה לא יהיה יתרון משמעותי

האם חיפה מסוגלת להוריד מהפער של ה9 נקודות כמה נקודות עד הפלייאוף- לגמרי כן.
הליגה השנה יותר פתוחה מאי פעם
החלון הקרוב דרמטי.

אדום עולה 19 בדצמבר 2012

דרך אגב -החלון דרמטי ותנצח בו הקבוצה שתביא יותר שחקנים מהליגה הישראלית ופחות השבת ליגיונרים.
אני יושב בשקט ומתפלל בחושך שג'ורדי יחזיר לפחות 2 ליגיונרים לארץ וממש לא מצטרף למקהל הערן זהבי להפועל .
החזרת ליגיונרים זה אומר הרבה אגו וחלודה.

תולעת 19 בדצמבר 2012

לא חושבת שהחלון הזה יהיה דרמטי במיוחד. קבוצות שבנויות על רכש מצליחות בעיקר כשהן מחלישות יריבות, רצוי יריבות לצמרת, באמצעות רכש ישראלי איכותי. מאחר וזה נדיר לינואר (אתה רואה מצב שבית"ר מוכרת עכשיו את ריקן למשל? את ק"ש משחררת את גבאי?), מה שיהיה משמעותי זה החתמות מחוץ לליגה. אוסקר סופג המון ביקורת בשבועיים האחרונים וקרויף יוצא די נקי – בפועל הזרים שהביא הם לא פקטור, ואת זה מכבי חייבת לשנות בחלון הקרוב.
מבחינת כדורגל נטו, זהבי הוא בול מה שמכבי צריכה. ברמה האישית ההעדפה שלי שלא יגיע.

אדום עולה 19 בדצמבר 2012

תולעת – מסכים עם הניתוח על ג'ורדי , הזרים שהביא לא טובים, עולים הרבה וגם לא נראים כמו בניה לשנים .
אניימה זה שיחוק- אבל בתכלס בשביל לדעת שאניימה שוער טוב לא צריך להיות הבן של קרויף.
זהבי לא שיחק המון זמן , הזהבי שאנחנו זוכרים הצליח בתוך שיטה מסוימת והרבה זמן הרצה- זו לא הסיטואציה .
אני לא יודע לגביי ריקן לדוגמא , אבל אני כן רואה את רמת גן משחררת את מנגה לחיפה לדוגמא תמורת טרייד סביר (לא חסר שחקנים בינוניים בכרמל שיהיו להיט ברמת גן ) .
או את מכבי נתניה משחררת את עמרי בן הרוש לדוגמא

אלא השחקנים שצריכים לחפש בגדולות.

עדי 19 בדצמבר 2012

http://www.safa-ivrit.org/synonyms/kamut.php
מספר השערים שכבשו ערן לוי ואדין דז'קו ניתן למנייה, אפילו מספר השערים של מסי (שמשום מה אנשים מתעקשים לספור כל הזמן).
לכן שערים זה לא כמות, אולי אייכות…

אזי 19 בדצמבר 2012

איזה כיף, סיכום מחזור אמיתי!
אני תוהה אם עד עכשיו כל העבודה והמחלות ומעברי הדירה היו תירצים, ובפועל, אתה כותב רק אחרי ניצחונות? :)

1. יפה מאוד.
2. כל מילה בסלע
3. אבוקסיס היה ויהיה אחת הדמויות המחליאות בכדורגל הישראלי.
4. אני לא מבין ממתי למאמן אסור להחליף איזה שחקן שירצה. ואני דווקא מכבד את ערן לוי שיצא כמו גבר מהמגרש ולא עשה הרבה פוזות.
5. כבוד לMG ופרלה
6. יש ויכוח מה ניסיתי לעשות יותר פעמים והפסקתי אחרי השעה הראשונה: לעקוב אחרי פוטבול או לראות שר הטבעות / מכבי אין בחיפה. היא כנראה עוקפת את חיפה ישר לעכו. עוד לא יצא לי לראות את מכבי משחקת בחיפה…

צור שפי 19 בדצמבר 2012

חייבים להודות שהמשחק הכי טוב במחזור האחרון by far היה בית"ר – ק"ש ושהכדורגל ששתי הקבוצות האלה הראו (בעיקר בית"ר) היה ברמה הרבה יותר גבוהה מהרמזור הירוק-אדום-צהוב. כאדום, למרות המקום הראשון אני חי במציאות שבה כל פעם שאני רואה את חוטבא אני מתגעגע לפנטסיל ולהפך. אם לא יהיה איזה חיזוק רציני בהגנה בינואר עוד אתגעגע גם לטביב.

אדום עולה 19 בדצמבר 2012

צור – היום ראיתי שמישהו פרסם – שאם המאיה צודקים וסוף העולם באמת מגיע ביום שישי אז הפועל אלופה , ובתכלס גם מחזיקת הגביע.
דאבל!!!

איציק 19 בדצמבר 2012

דרך אגב, ב-05.01.2013 זה סוף העולם לפי הלוח הגריגוריאני. לפי מה סופרים?
;)

אזי 19 בדצמבר 2012

בזמן האחרון יש יותר פעמים 'סוף העולם' מאשר 'ליקוי חמה שקורה אחת ל10,000 שנה'…

העולם השתגע…

צור שפי 19 בדצמבר 2012

אדום עולה – סוף העולם הגיע מזמן, פשוט לא שמנו לב.

אזי 19 בדצמבר 2012

לאחרונה הוא מגיע כל עשור עגול..
ב2000 היה אחד… ב2010 היה אחד…

הוא מתאפיין בעיקר באלפי אנשים אדומים צוהלים

צור שפי 20 בדצמבר 2012

אהבתי אזי, או בעברית – like

יוני (המקורי, מפעם) 19 בדצמבר 2012

לא רק שמכבי זה מכבי חיפה, טירה זה טירת הכרמל. בסוף נצטרך לקסיקון חיפה-גוש דן.

amitpros 19 בדצמבר 2012

האמת שצריך לחלק את מה שקרה למכבי שלנו לשני חלקים:
הראשון-לא קשור לבנאדו,והוא העובדה שדקל וידין הורידו חלודה וצברו דקות משחק.
אני יכול לרדת על אביחי ידין עד מחר בבוקר,ולהמשיך להגיד שהוא שחקן בינוני ביותר-ואני באמת חושב ככה-אבל העובדה שהוא לא מספיק לרוץ,עומד נכון במרכז,וסוגר נהדר את המגינים שעולים,הופכת אותו לשחקן ברמה גבוהה ביחס לליגה שלנו.
שני אלה ביחד עם שאראנוב ייצבו את ההגנה,ולידם קל לשאר השחקנים מאחורה להיראות טוב יותר.
שאר הדברים הם של אריק ועליהם מגיע לו פרגון-הוא נתן לשיימן שקט ושיימן נראה מצוין,הזיז את גולסה קדימה.
אבל הכי חשוב-סוף סוף נתן לבוקולי לשחק
בוקולי מזמן לא אותו קשר ימני אדיר שהיה-אבל אין אף אחד בשום משחק שרוצה ונחוש יותר ממנו.אחרי שהוא בעט לקורה הוא נשכב לכמה שניות מתסכול ומייד רץ אחורה בספרינא של איזה 60 מטר לעזור למשומר.כשכל הילדים מסביב רואים שהזקן נלחם הכי הרבה,אז כולם רצים עוד קצת.כל כך חבל לי שהוא לא הבקיע.

dunga 19 בדצמבר 2012

ידין שחקן בינוני ? מעניין מה אתה חושב על סיידו קולמה ובריטס. עם כל הכבוד לבוקלי הוא עדיין מאבד יותר כדורים מאשר מוסר, שופך מנוע כבר במחצית ולא לרמה לקבוצת צמרת לליגת העל.

amitpros 20 בדצמבר 2012

ידין בערך ברמה פחות או יותר של קולמה,יש לו כמה יתרונות ויש לו כמה חסרונות,אבל שניהם כעקרון די דומים,ואגב זה לא בהכרח רע בקבוצה כמו שלנו שרוב השחקנים חושבים רק התקפה.
אצלי בספר
הוא בערך ארבע דרגות מתחת ל:
אבוקרט
טל בנין
רוני לוי
זאוטאוטס
מיכאלסקי

לרשימה המכובדת הזו אני אוסיף גם את סרגיי הגדול ואת באדיר שלמרות ששיחקו רוב הזמן קצת יותר קדימה יכלו תיאורטית לשחק גם קשר אחורי,שניהם היו בכמה וכמה דרגות טובים מידין.

דירסאו ואיבאנוב גם טובים ממנו

ידין וקולמה

ומתחת שאר גאוני הדור שאליהם אפשר להוסיף גם את אנדרסון-למרות שלזכותו יאמר שהוא בכלל אמר פעם באיזה ראיון שהוא בכלל בלם.

להשוות את ידין לקשרים שהיו במכבי חיפה ב20 השנה האחרונות זו בדיחה מאוד מאוד לא מוצלחת

הופמן 19 בדצמבר 2012

ידין הוא הדבר הכי טוב שקרה לנו העונה. שחקן ענק.

אדם 19 בדצמבר 2012

ידין הוא מיני טביב.
מסריח באיך שהוא מגיע, עושה כביכול טוב ואז כולם שוכחים ומהללים ואז פתאום הכל מתפוצץ והסירחון מסרב לעזוב.
לתשומת לבכם.

amitpros 20 בדצמבר 2012

כן-בגלל זה אנחנו תשע הפרש פיגור אחרי סיבוב…..

הופמן 20 בדצמבר 2012

הוא לא משחק לבד.

amitpros 20 בדצמבר 2012

אולי דווקא כן
זו אחת הסיבות שאנחנו נראים כמו שנראים…:)

ברק 19 בדצמבר 2012

אז הנה הסיכום שלי (משער 4…):
1. ידיד של אשתי, תושב חוזר ממיאמי, אוהד מכבי ת"א, אמר לי שאנחנו חייבים ללכת למשחק ביחד. קניתי לו כרטיס ואז אשתי אמרה לי שלא מדובר בבחור הכי רציני ביקום, במיוחד לא כשהוא חייב לך 130 ש"ח (כאמור, יציע 4), אז גררתי את השותף הקודם שלי למשחקים אחרי ששנינו נשבענו שאנחנו בגמילה מנסיעות לחיפה וחזרה הביתה ב- 1:00 בלילה. כנראה שהלך לנו על הגמילה. כבר הרבה זמן לא נהנינו ככה
2. באחד מאתרי האוהדים היה כתוב שהזזת קטן ימינה היא אילתור. מבחינתי זו גאונות. המחשבה המקורית שלי אחרי המשחק נגד רמת השרון היתה שאם כל כמה שמצפים מקטן להתנהג כמו כל שחקן, זה לא בן אדם שאפשר לצפות ממנו לתת לעטר לגמור לו את הקריירה. הפתרון היה להזיז אותו לתפקיד שבו הוא נדרש להתאים עצמו לשיטה במקום שהוא וכדורי העומק שלו יהיו השיטה. יצליח – הרווחנו. לא יצליח – יהיה גם לא ברור שזה כבר לא זה (כמו מינוי נמני למאמן מכבי ת"א). אני חשבתי על חלוץ (יכול להיות שזה עדיין פתרון לימים שחוני עמאשה), אבל גם קיצוני ימני זה טוב, גם מבחינת מה שזה עושה לגולסה.
3. אולי בגלל לאציו, גולסה מאוד אנדרייטד. אתמול הוא עשה את ה- 50:50 בצורה מ-ו-של-מ-ת. הסיבה שאני מסתכל על גולסה היא שהפעם האחרונה שנראינו כמו קבוצה, גם מבחינת הלחימה גום מבחינת היכולת, היתה במשחק הבית נגד גנק אז גולסה וורד החזיקו את הקישור.
4. ורד רך כמו מרגרינה. מבחינתי אפשר למכור
5. בהפועל ת"א, אניימה היה חלק מבניית ההתקפות. אתמול כל כדור שלו הגיע לרגליים שלנו. אולי זה בגלל שהוא איבד את זה, אולי בגלל ששחקני מכבי ת"א התחבאו. אני רוצה לחשוב שזה בגלל שעמאשה התנפל עליו כל פעם שהוא קיבל את הכדור משחקני ההגנה שלו

נירו 20 בדצמבר 2012

עופר,
ריגשת אותי במיוחד עם יציע 1.
לדעתי, צריך להקדיש פוסט שלם ליציע המופלא הזה.
יציע בלי זהות – ערב רב של מבוגרים, משפחות, ילדים והזויים מקללים שמשתלבים בהרמוניה בפינה הנידחת של קרית אליעזר.
כמה מהמשחקים הטובים ביותר העברתי שם עם אבי שמשום מה – זהו יציעו האהוב בכל הקריה.

תומר חרוב 20 בדצמבר 2012

עונה מוזרה עד כה. אוהדי ביתר, התל אביביות וחיפה די מרוצים בבת אחת. רק נתניה על הקרשים, שסוף העולם יגיע מחר ונשאר בליגה.

תולעת 20 בדצמבר 2012

מה שמוזר זה שכרגע הכי מרוצים בחיפה ובירושלים, ובתל אביב עסוקים בלבכות על הקבוצות שלהם במקום הראשון והשני ובהתאמה גם על הגנה גרועה והתקפה חלשה.

תומר חרוב 20 בדצמבר 2012

תל אביב היא עיר של בכי, אפילו הנתנייתים בוכים בה…

ויש לי הרגשה שבשבת ההתקפה שלכם תיראה הרבה יותר טוב.

שיימס 20 בדצמבר 2012

בעקבות ההפסד של מכבי השבוע בחיפה פרסם הכתב משה פרימו טור בו הוא קורא למכבי לפטר את גרסיה מיידית.
לדעתי אם מכבי חייבת לפטר את גרסיה – ערוץ הספורט חייב לפטר את פרימו.
הסיבות בפוסט:
http://shaymess.wordpress.com/2012/12/20/%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%A4%D7%A4%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-6-%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5-%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9C%D7%A4%D7%98%D7%A8/

Comments closed