להיות רגוע

הבלוג מנסה להבין למה אוהדי מכבי תל אביב כל כך התעצבנו

מיטש גולדהאר (צילום: אלן שיבר, ספורט5)

חבר טוב מאוד שלי, שגם כותב כאן, הוא אוהד מכבי תל אביב. כל חבריו כמעט אוהדי מכבי תל אביב. מתל אביב. ממנו למדתי המון על הקבוצה הזו, ועל הסייקי שמניע אותה. ממנו, ומהתגובות לטורים שלי של אוהדי מכבי תל אביב. אבל כל פעם שאני חושב שאני מבין אותם, אני מגלה שאני לא מבין. ואולי זה טוב. אולי אין מה להבין, אולי הם פשוט אוהדים, רגילים, כמוני, שפשוט אוהדים קבוצה, ומשקיעים בה את כל התקוות והחלומות הכדורגלנים שלה, ורוצים שהיא תצליח.

אבל יש הבדל אחד בין אלה שהתעצבנו, לביני. תראו, אני בחיפה. אהדתי את מכבי מהיום שבו נולדתי, ולא הייתה לי אופציה אחרת אף פעם. זה פשוט מה שזה. זה לא בחירה, זה לא שאני יכול להפסיק: הרי אם אני פתאום לא מגיע למשחק אני סובל מעקצוץ עצבני, ואם אני במקרה בחו"ל ומכבי משחקת אני נהיה לחוץ ובלתי נסבל. זה חלק ממני.

התמזל מזלי, ובימי חיי ואהדתי ראיתי כמות אדירה יחסית של אליפויות. באמת אדירה. הרי כדורגל בארץ הוא ספורט שיחסית פתוח, ובאמת שהשליטה של מכבי ברוב העשור הראשון של שנות ה-2000 הייתה מדהימה. זה לא איזה משהו שאני ממציא, זו עובדה. ולמכבי גם יש בעלים, יעקב שחר, שאולי המעלה הגדולה ביותר שלו, יחסית לכל שאר הבעלים בארץ, היא שהוא למד מהטעויות שלו, הפנים והחליט להמשיך הלאה.

בכל מקרה, ההבדל ביני לבין אלו שהתעצבנו. אני רגוע מאוד מהמצב של הקבוצה שלי. גם בעונה שעברה, וגם בתחילת העונה הזו, ביקרתי אותם, כעסתי, התעצבנתי לפרקים, אבל ברמה הכללית של העניינים, אני הייתי רגוע. הסיבה שהייתי רגוע היא כי ידעתי שיש בעל בית שדואג לקבוצה הזו, ושאני סומך עליו ב-100 אחוז.

זו תחושה מאוד מרגיעה, התחושה הזו. זר לא יבין זאת. כל אוהד של מכבי, בין אם ביציע ג' ובין אם מתחת לגג, אולי ביציע 5 ואולי הוא קנה מנוי ל-13-14, ואולי הוא בכלל יושב בבית או גר בחו"ל, יודע שיש לקבוצה שלו אבא ואמא. מישהו שדואג שיהיה בסדר. ואחרי כמה שנים שאני מסקר קצת ספורט, למדתי כמה הדבר הזה חשוב.

עכשיו, אחד מהדברים שאוהדים של קבוצות יריבות אוהבים להטיח על יעקב שחר זה העניין הזה שהוא מעדיף להיות בפיינל פור בפריז עם מכבי תל אביב כדורסל, מאשר עם הקבוצה שלו. וכשאני אומר שזה לא אכפת לי, הם לא מאמינים לי. (אגב, גם כשכתבתי כאן שאני מעדיף שמכבי תל אביב תיקח אליפות על פני הפועל תל אביב לפני חודשיים בערך, עדיין אף אחד לא האמין לי. גם כשאני מספר שאני שונא את הפועל חיפה יותר מאשר כל קבוצה אחרת, אף אחד לא מאמין לי. ניחא. לא ברור לי למה לא מאמינים לי, אולי מישהו יטרח פעם להסביר לי למה אני שקרן, ולמה הוא קורא אותי ומגיב לי בכל זאת).

נחזור רגע ליעקב שחר: אם אנחנו יוצאים מנקודת מבט שהוא אוהד של מכבי תל אביב כדורסל, איך בדיוק זה משנה לי כאוהד הקבוצה? יותר מזה, בואו נגיד שהוא אוהד את מכבי תל אביב כדורגל! האם זה אמור לשנות לי? האם הבעלים של הקבוצה שלי צריך להיות אוהד? האם העשורים האחרונים של בעלים אוהדים (ככה, בלי לחפש יותר מבגוגל, נביא את תאומים, מוני הראל, לוני הרציקוביץ', מאיר פניג'ל, להב מב"ש) הוכיחו לי שאני רוצה שבאופן אידיאלי אני רוצה שהבעלים יאהד את הקבוצה? לדעתי לא, אבל יש כאלה שחושבים אחרת. את כל האליפויות האחרונות בארץ, לקחו בעלים שאינם אוהדים, אם אנחנו מחליטים לכלול שם את יעקב שחר, אז חוץ ממנו יש לנו את גאידמק, את טביב ואת איזי שרצקי. אז שייסע לכל פיינל פור (השנה כנראה שלא יקרה, אבל לא נורא) שהוא רוצה – כל עוד הוא דואג לקבוצה שלי, ויותר מזה, מבטיח את העתיד שלה, אני בסדר איתו. יותר מזה, אני חושב שהוא מצוין.

נחזור להבדל: אני כאמור, רגוע. אני מבין שאי אפשר להיות תמיד הכי טובים. אין מה לעשות, שחקנים עוזבים לאירופה, המחליפים לא תמיד מצליחים, לפעמים נכשלים עם הזרים. כולנו, גם אנשי הכדורגל, הם רק בני אדם. זה לא משחק מנג'ר, ולא תמיד אפשר להצליח. הכי חשוב זה לבוא לכל המשחקים שאתה יכול וליהנות מהכיף שלך במגרש (אני מקווה שעל זה כולנו מסכימים).

אוהדי מכבי תל אביב, לעומת זאת (מדובר בעניין ספקולטיבי לגמרי, אבל אני חושד שהוא נכון) רואים את הקבוצה שלהם מתבוססת בבינוניות. הם אגב, נהדרים. הייתי השנה בשני משחקי בית של מכבי תל אביב, והם מספקים יופי של אווירה, הרבה יותר טובה ממה שהיה עם הבלגאנים האלה בין שני מחנות האוהדים, אז היה מגעיל לבוא לבלומפילד.

הקבוצה, שבמשך עשור מתבוססת בבינוניות, מוליכה כעת את הליגה. היא אכן מבקיעה שערים רבים, היא מאומנת נהדר, והכושר הגופני שלה הוא לבטח הטוב בליגה. לאחרונה, כך מספרים לי, היא אף ניצחה בדרבי העירוני 0:4. כן, הקבוצה הזו נראית כמו המועמדת הבכירה ביותר לאליפות, ויותר מכך – האליפות שלה להפסיד.

והאוהדים של מכבי תל אביב, לא רגועים. ואני מבין אותם. להיות הפייבוריט זה המצב הכי גרוע. כי אם הם איכשהוא מפסידים את זה השנה, מה הסיכוי שזה יקרה שוב? מה הסיכוי שמכבי תתחיל עוד עונה גרוע כמו שהיא התחילה את זו, עם ניצחון אחד בעשרה משחקים? מה הסיכוי שהפועל תתפרק בצורה כזו? אין, זה חייב להיות השנה. אם לא, אז מתי?

וזה פחד עצום. אני מכיר את הפחד הזה. אני יודע שזה נשמע מופרך, אבל אני יודע בדיוק איך זה מרגיש. זה קרה לי ב-99/00. ידעתי שלא ניקח אף פעם אליפות. מזל שטעיתי כן, אבל ידעתי את זה בכל נים שלי. בכל מקרה, האוהדים של מכבי תל אביב לא רגועים.

אחרת איך אפשר להסביר את העצבים האלה? את המנטרה הרפטטיבית על חוזקו של מיץ' גולדהאר, את ההאשמות הפרועות כלפי כותב שורות אלה בשנאה לכל מה שצהוב, את התגובות הנמשכות והולכות (כבר שנים, אגב) ש"מכבי זה רק מכבי תל אביב". יש שם לחץ. הם צריכים אליפות, האנשים האלה. זה כבר לא הגיוני, ואם זה לא יקרה העונה, אז מתי?

בכל מקרה, כתבתי בטור הקודם שאני לא באמת מסתכל על מכבי תל אביב, וזו האמת. אני לא מאמין שאנחנו יכולים לקחת אליפות, בגלל ההתחלה הלא טובה שלנו, ובגלל שמכבי תל אביב פתחה פער מספיק גדול בעיני. אני לא חושב שאנחנו יכולים לסגור עוד 14 משחקים בלי הפסד (שזה אומר לא להפסיד עד סוף העונה), ובסך הכל, במידה וטאלב טואטחה ואייל גולסה לא יצאו לאירופה, הקבוצה הזו בעונה הבאה תיתן פייט מצוין מול כל קבוצה אחרת.

אבל גם אם ילכו, עדיין תהיה קבוצה טובה אני מאמין.

ופה אני מגיע לעניין החשוב שניסיתי להעביר בפוסט הקודם. אוהדי מכבי תל אביב היו בטוחים שאני מנסה לעלוב בהם. היחיד שהבין את מה שאני מנסה להגיד, היה שלו (איזה ניצחון על יובה, הא? סחטיין עליכם). כשאומרים לי שמיטש (לא מיץ'?) הוא ככה והוא יישאר והוא יביא וכל זה, אני לא אומר שזה נכון או לא נכון, כי אני לא יודע. וכשאני לא יודע, אני לא אומר סתם.

אבל לבנות מורשת של כדורגל, לבנות מחדש מועדון כמו שצריך, זה לא עניין של שנה אחת. לבנות קבוצה שתיקח אליפות, אפשר בקיץ אחד. לבנות מועדון שיתחרה, זה עניין של כמה שנים. כשאני כותב "גם תרנגול עיוור לעתים מוצא גרגר", אני רק אומר שמי שצריך לדאוג יותר מכל אחד אחר הם אוהדי מכבי תל אביב בעצמם: כי יש להם סיכוי טוב, כמו שכתב מאיר אריאל, להשיל תרבות של עור שכבר יבש, ולא הרבה קבוצות כדורגל מקבלות את הצ'אנס הזה.

הרי מעבר לכביש של קרית שלום, בוולפסון, חשבו שהדאבל יהיה פתח לשושלת: השחקנים נשארו עונה אחר כך, הביאו גם חיזוק. אבל מועדון ניכר בעיקר בבסיס שלו, בבעלים ובהנהלה שנותנים את הכלים לצוות. ולכן גם אם מכבי תל אביב תיקח אליפות, ואני מאמין שהיא תיקח, המבחן האמיתי מתחיל בקיץ. עד אז, זה באמת לא כזה מעניין.

ליגת שוקי ההון: מה ניתן ללמוד מתקרת המשכורות
הדרך שכן נבחרה...

154 Comments

יואב 18 בפברואר 2013

במה אתה שונה?
״אתה לא פתית שלג מיוחד, אתה החרא המרקד של העולם״/ דירדן.
מה מיוחד באהדה שלך בכלל?
שהתחלתי לראות את מ כ בי , לא ידעתי שיש עיר בשם חיפה.
צניעות חבר. אתם חיפה בסך הכל.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

קראת את כל הפוסט, וזה מה שיש לך לכתוב?

יואב 18 בפברואר 2013

קראתי. והתאכזבתי. נכתב ממקום מאד מתנשא. מ כ ב י לעולם לא תרכין ראש לזה.
המירמור הוא לא שלנו כרגע. גם לא הפחד.
ואני חושב שמה ששחר לא מינף, מיטשענק כן!
אני יהיה פה כשזה יקרה.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

כשתהיה אתה צנוע, נדבר.

יואב 18 בפברואר 2013

כשתסקר את חיפה שלך שלא הולך לה, ותלך למשחקים, נדבר.
הייתי שם תמיד. אי אפשר למכור לי כלום אדון פרוסנר.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

יואב – מתי הפסקתי ללכת למשחקים? כל משחק בית וחוץ שהייתי יכול ללכת בעונה שעברה וגם העונה – הייתי בו. הייתי בכל המשחקים של רובן עטר למעט שניים (מעבר דירה וכאב גב מטורף ולשניהם היה לי כרטיס) ובכל המשחקים של בנאדו למעט שלושה – (שבועיים בחו"ל והשבוע בסכנין שפשוט לא הייתה לי דרך להגיע). אז איפה בדיוק הפסקתי ללכת?

יואב 18 בפברואר 2013

הבעת מיאוס ממה שראית. לא אורך רוח. קראתי אותך. היית חמדן שנשדד. כמו כל אחד עופר.
זאת זכותך כמובן אבל אני מכיר מאות(אולי אלפים אפילו) צהובים שמחכים ליום פקודה. גם מיטשענק מכיר אותם.
והוא יצר כאן כוורת חד פעמית. הוא מנחיל פורמולה. אני מאד מעריך ויודע שזה פור רייל.
כדורגל? לא מדע מדויק. גוויות צהובות כבר לא יהיו. ולוזריות בלתי נסבלת מעולם לא היתה בדנא.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

ברור שהבעתי מיאוס. זה התפקיד שלי – אני כאן כדי לכתוב את מה שאני רואה. אבל לא חשבתי שזה הסוף. אני שוב אשווה את זה לפרגוסון – יש עונות גרועות. יש עונות לא טובות. אבל יש יד מכוונת. יש אבא ואמא. גם בתקופות הלא טובות, סמכתי על שחר. כמו שאתה סומך על מיטש עכשיו.
ולא הייתי חמדן שנשדד – אני חושב שלהיפך. אני מהיחידים כמעט שעד כמעט סוף העונה שעברה טען שצריך לתת לאלישע לוי עוד עונה. אבל אף פעם לא הפסקתי ללכת. אף פעם. אל תמציא דברים שלא היו – כי תאמין לי יש בחורה את שישנה כאן במיטה שהייתה שמחה מאוד לקבל אותי בכל השבתות או ערבי ראשון או ערבי שני האלה במקום לישון לבד במיטה.

אני המשכתי ללכת למשחקים כל העונה שעברה, וכשאנשים שאלו אותי "למה אתה הולך, העונה גמורה", אמרתי להם – ש"ככה זה, כי הולכים לראות את מכבי".

אבל זה לא קשור. מה שכן קשור הוא שמכל האנשים כרגע בכדורגל הישראלי, מכל הבעלים, הסטנדרט נקבע על פי שחר. ומיטש יוכיח שהוא בנה כאן משהו אמיתי שיימשך שנים – אני אכתוב על זה. וזה האתגר האמיתי שלו. יש איזו עובדה במציאות הנוכחית שהופכת את הטענה שלי ללא נכונה?

amitpros 18 בפברואר 2013

יואב לכלכת,אנחנו בוגרי המדרשה של עידן שום ואופיר קופל…תאמין לי שאנחנו יודעים מה זה ליסוע לשכונה במשחק של מקום 8 נגד מקום עשר

יואב 18 בפברואר 2013

עמית,
גם לי היה את אלוני, מוטי, מנש, מרכוס, חנוכה ועד.
נסענו לטבריה ולבאר שבע. ימקא ועוד טימטומות.
היה רע לתפארת!

בן 18 בפברואר 2013

וואווו אתה מתל אביב? אפשר לסגוד לך?
חיפה אלופה לנצח!

MOBY 18 בפברואר 2013

לא מבין איך אפשר לאהוד בלי אמונה. ומי שהיה שם בתור אוהד דוקא שבא ממשפחה אדומה אי שם בתחילת שנות ה-80 לא יכול שלא להגניב מבט לטבלה ולהגיד זו יכולה להיות שנה היסטורית.
פעם ב-20 שנה. בזפורט הכל אפשרי בודאי שנכנס אלמנט של מסורת.
אם הלחץ יתחיל לתת את האותות שלו דוקא הנסיון של חיפה ישפיע.
ועופר אם אחד לא מאמין לך ניחא. אם אף אחד לא מאמין לך זה אומר שאתה משדר את זה. אז להיבדל מאחרים זה טוב להגיד שאתה מפחד מהאדומים לא אמין. אפילו שמחתי כשלקחו אליפות מזמן לא ראיתי את רבא שמח כלכך והויכוחים בבית עלו מדרגה.

גלן 18 בפברואר 2013

בזה אתה מתעסק?
המקורות שלי אומרים לי שבית המקדש חרב. שאין מה ללכת יותר לרוממה.
שהפיצה עם האנשובי אחרי איזה עוד שלשה של עדי גורדון לא עוד.

בלי פופולו אין זכות קיום לכדורסל בחיפה!

יואב- אני אוהד הרבה מאד שנים, מאחר וכך יש בי את הצניעות הפחד ובשבילי אתם מכבי ואנחנו באמת מכבי חיפה.
אתם המקום אליו בורח מנו שוורץ ( עלבון).

וטוב לי כך. אבל אתה לא יכול לצפות ממי שרואה כדורגל רק 20 שנה להתייחס אלייכם אחרת. אתה דורש משהו בילתי אפשרי והתוצאה כצפוי סתם חוסר תקשורת. זה קרוי פער הדורות.

D! בארץ הקודש 18 בפברואר 2013

יפה אמרת…

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

גלן – פופולו זו אבדה גדולה מאוד. כששמעתי על כך בסוף השבוע כל כך התעצבתי, אני חושב שדמעתי מעט.

חיפני לשעבר 18 בפברואר 2013

מילא זה, זה עשה לי פלשבקים לפיצריה נאפולי שם איפה שהיום יושב קניון חיפה, ולגן האיטלקי והסיני, וגם לפיצריה רימיני.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

אתה יודע שאני ואחי הגדול הזמנו פעם פיצה מהגן האיטלקי, ולקח להם שלוש שעות ועשרים דקות להגיע?

חיפני לשעבר 18 בפברואר 2013

אני זוכר שגם כשהפיצה שלהם היתה מגיעה כבר, למטה היו בועות כאלה של פיצה לא אפויה בכלל. אין ספק שהתעשייה הקולינרית השתפרה מאז שנות התשעים המוקדמות.

אדום עולה 18 בפברואר 2013

היי עופר
צור קשר בבקשה לפרטי

גורדיטו 19 בפברואר 2013

סגרו את פופולו??????
נפלה עטרת ראשנו… :(

תני 18 בפברואר 2013

יופי של פוסט.

כאוהד מכבי (ת"א כן …) בכל ענפי הספורט, אני אכן מודאג בכל הנוגע לקבוצת הכדורגל.

מניסיון העשור האחרון, ואולי קצת יותר, התרגלנו שכל מה שיכול להשתבש אכן ישתבש ולכן עד שלא תהיה אליפות (טפו, טפו, טפו) לא נרגע.

למען האמת, כנראה שלא נרגע גם אחר כך, כי מה יהיה עם אוסקר ילך ? האם מיטש ישאר וכו' וכו'.

יחד עם זאת תחושת הרוגע הזו שאתה מתאר רלבנטית מאוד לגבי קבוצת הכדורסל שלי שחווה את אחת השנים הגרועות בתקופה האחרונה. בגילי המופלג כבר הבנתי שאין דבר כזה שהכל הולך טוב תמיד ובעיקר שתמיד יש את העונה הבאה. היות שהמבנה הבסיסי של מועדון הכדורסל שאני אוהד הוא מאוד יציב, במקרה שלהם אני מאוד רגוע.

כנראה שגם צריך לייחס את זה לפרופורציות שאנחנו רוכשים ככל שאנחנו הולכים ומתקדמים בגילנו ומבינים שעם כל הרגש והעצבים, בסופו של דבר זה ספורט ושאנחנו אמורים להנות ממנו (או, כשהמצב גרוע פשוט להדחיק).

נהניתי מאוד מכתיבתך.

MG 18 בפברואר 2013

עופר, מצוין. אהבתי מאד. כבר כתבתי לך פעם, כשאתה כותב 30/70 רגשות/כדורגל (או יותר לרגשות) זה תענוג.
לעניינו:
1. אני מניח ששחר אוהד בכדורגל את נס-ציונה (שם שיחק כבלם) ובטוח שהוא אוהד בכדורסל את מכבי ת"א. הוא החל בכלל כספונסר של בית"ר י-ם, אבל זיהה את הבעיתיות בקהל את היכולת למנף את מכבי חיפה יותר מכל קבוצה אחרת שהיתה פנויה אז (כנראה שצדק, הואיל ומרבית הסקרים (לא נתקלתי בכאלה שלא, אבל אני זהיר) ב-5 השנים האחרונות מראים שזו הקבוצה האהודה בישראל (מי שרוצה להתעסק בכמויות – למה מינויים יותר נחשב מכרטיסים לעולם לא אבין. האם לא ממוצע הצופים זה מש שחשוב? למה להסתכל רק על משחקי בית? והכי חשוב – חכו לשנה הבאה). בכל מקרה, עוד כמה שנים אור שחר יהיה יו"ר הקבוצה, ואז יהיה לנו גם בעלים שהוא אוהד :)
2. לעולם לא הבנתי את הקשר בין הליכה/נסיעה למשחק לבין מצב הקבוצה בטבלה או רמת הכדורגל שהיא מציגה. נראה לי שגם אתה לא. אני חושב שמי שתוקף אותך על זה חוטא לאמת.
3. במכבי ת"א נבנה משהו יפה. עם זאת, כפי שכבר כתבתי, יש להם אחוזי הצלחה סבירים עובר אלופה בישראל – לא מעבר. אי לכך, אני טרם רואה את מה שכולם מדברים עליו. כשהם יקחו אליפויות עם יותר מ-80% הצלחה ויצליחו באירופה גם אני אצטרף לכל הטררם-גרסיות הזה.
4. אוהדי מכבי ת"א צריכים אליפות כמו שאנשים צריכים "אהבה" או אהבה אחרי הרבה זמן. יש מהם (ממש לא כולם) שזה ממש מעביר אותם על דעתם. אני כמעט רוצה שהם יקחו אליפות רק כדי שיהיו רגועים יותר. אני מעדיף את השחצנות על פני התגוננות ותוקפנות על כל דבר שאיכשהו הם חושבים שקשור אליהם. וברצינות – מגיע להם. הם הכי טובים. הם מתנהלים יפה. שקט תקשורתי. אני מניח שהם מרגישים כפי שאני הרגשתי בתחילת העשור הקודם וזו באסה גדולה.
אבל למה הם תמיד מאחלים לכולם (בעברית קלוקלת) לסחור בנשק עם אלירן עטר?

אילי 18 בפברואר 2013

1) הדיון המגוחך ב-"למי יש יותר גדול", הוא הרי לא אפשרי. כשמכבי שלי לקחה את האליפות ב-2003, עוד גרתי בת"א וזו הייתה השנה ה-5 שלי כמנוי. נדהמתי שבשלושה משחקים בסיבוב השני, מילאנו כמעט לחלוטין את ר"ג (חיפה, דרבי, משחק אליפות שבכלל היה משחק חוץ). ולמה נדהמתי? כי לא האמנתי שבערך באותם מחזורים ובאותו איצטדיון, שנתיים לפני זה, ראיתי את יניב אברג'יל מכפ"ס מנצח אותנו בפנדל, במשחק בית שבו היינו אני ואולי עוד 1000 איש, וירד עליי גשם. ברור שעם ההצלחה של חיפה בשנים האחרונות, קפצו על העגלה הרבה "טרמפיסטים", כמו שבאותה עונת אליפות מילאנו את ר"ג. תכלס, אם לא תספור אחד אחד, אני לא קונה את הסקרים האלו כי רק אחוז סטיית התקן יכול להחליף מקומות בין חיפה, מכבי ובית"ר. זה הרבה מדד ההצלחה של הקבוצה באותה עונה. זה הכל.
2) יש קשר, אבל בעיקר לגבי אותם "טרמפיסטים" (דרך אגב, אני בעצמי הפכתי טרמפיסט, פשוט בגלל המרחק והזמן). הם לא יבואו כשהקבוצה מקום שמיני ומשחקת בדוחא, הם כן יבואו כשהיא ראשונה ומשחקת דרבי.
3) אני לא מסכים. אני לא מחפש 80% ולא אירופה כרגע. אני כן מחפש את מה שחסר לנו בשנים האחרונות וזה לא תארים, ולא כוכבים, ובטח שלא כסף. אף אוהד לא חיפש את אלו. הוא חיפש את מה שקיבלנו העונה – מקצוענות, דרך, שיטתיות, שקט. זה כבר יביא את השאר, אם לא השנה אז שנה הבאה. תחילת הקדנציה של איווניר זה היה נראה בדרך. בהמשך הלכה הדרך, הלכה השיטה, והשקט נעלם. זה לא יכול היה להצליח עוד יום אחד.
4) סיבותיך עמך, אבל תודה :)

ואנחנו מאחלים לכולם, כי זאת התשובה הכי טובה לשיר הדוחה שהוא שומע בכל מגרש בארץ. מה שיפה זה שהוא נותן לנו הרבה סיבות לשיר את זה, כפרה עליו.

MG 18 בפברואר 2013

1. יכול להיות שאתה צודק. בכל מקרה הנקודה היתה לעניין בחירתו של שחר ללא קשר לאהדה. ד"א הייתי במשחק בין הקבוצות בר"ג ב-2003. היו 25,000 מתוכם 10,000 שלנו, אז דווקא המשחק הזה לא מייצג.
3. הנקודה שלי היא שמכבי ת"א עדיין תלויה באחרות. אם היא תשיג 80% היא תלויה רק בעצמה. התנהלות נכונה זה טוב ויפה, אבל 72% לא מבטיחים לך אליפות, אלא נותנים ודאות של 70%-80%.
*לגבי עטר. אכן מגעיל. אני כבר החלטתי שלא אשיר אותו יותר. אבל, יש אוהדים שדברתי איתם (לא רק שלנו) שאומרים שהם ימשיכו לקלל אותו רק בגלל השיר שלכם. כנראה שאף אחד לא יסכים להפסיק ראשון, אז נחכה עד שהוא יעבור לבלגיה…

אילי 18 בפברואר 2013

1) מסכים לגבי שחר. לגבי המשחק, הייתי שם… דווקא זכרתי שהיה מלא, אבל לוקח את המילה שלך.
3) שוב, מסכים. מכבי עוד לא "גדולה על הליגה", האחוזים שציינת מראים את זה יותר ממה שהפער בטבלה מראה. אבל מה שכן יפה השנה, ויכול להיות ההבדל בין אליפות לכמעט, זה הדרך להתמודד עם הפסד. מכבי יודעת לעשות את זה (אחרי 4 מתוך 5 ההפסדים שלנו השנה ניצחנו במחזור שאחרי, היוצא מן הכלל זה ההפסד לבני יהודה, שהערך הספורטיבי שלו די מוטל בספק, וזה גם הפסד הבית היחידי). חיפה של בנאדו לא נדרשה לזה יותר מדי, אבל עשתה את זה יפה אחרי הפסד לאותה בני יהודה. וזה ההבדל בין מכבי של השנה לזו של שנה שעברה למשל. גם אם ניקח אליפות לא זוהרת – זה בסדר, כי היא הושגה לפי הדרך, לפי המצופה, עם טעויות נקודתיות (חיפה, דרבי ראשון) שגם מהן אפשר לראות הסקת מסקנות, כמו שראינו בדרבי השני. אליפות עם דרך.
ולגבי עטר, הלוואי וכולם היו כמוך. יש אצלנו בכדורגל סוג של "אבל הם עשו את זה קודם" מאוד ילדותי ומעצבן. זה קורה כל הזמן, אצל כל הקהלים (גם שלי ושלך, לא נתחסד) אבל במיוחד בצד האדום של העיר הצהובה שלי. הלוואי ומישהו יתבגר פה כבר.
דרך אגב אפרופו בלגיה, קבל הצעה: שהאלופה הישראלית "תעלה" לליגה הבלגית, ושתי האחרונות בבלגיה "יירדו" לליגת העל. נהיה הלאומית של בלגיה. מה אתה אומר?

MG 18 בפברואר 2013

רק אם שלומי ארבייטמן מתחייב להמשיך להתראיין באנגלית.

אילי 18 בפברואר 2013

אם ככה, אני מניח שאיטס א קאם

תולעת 18 בפברואר 2013

לפי נתוני העיתונים מהיום שאחרי היו 35,000 (די הגיוני בהתחשב בכך שרק השערים של הלפיד היו ריקים, ור"ג הכיל 45,000 מקומות). אתם ישבתם בשערים 1 ו-2, לא? ביחד זה בערך 7,000 מקומות.

לא כל כך הבנתי את עניין אחוזי ההצלחה ועל מה הם מעידים.

MG 18 בפברואר 2013

תולעת, 13-16 היה שלנו ומלא. אתם מילאת את 3-4 ו-10-11. ב-10 היו בודדים. 5-7 ו-17-18 לא נפתחו.
אחוזי ההצלחה מעידים על כך שמכבי ת"א היא עוד אלופה, שזה אחלה בחלה, אבל זה עדיין לא אומר שגרסיה הוא כזה מדהים-גדול-חתיך הורס.
בסופו של דבר צריכים לבחון את התוצאות. בזה הוא לא יותר טוב מאלישע/רוני לוי/גוטמן. כשמכבי ת"א ישיגו 80% יהיה ניתן לומר שקורה משהו מיוחד. שיש כאן קבוצה שהיא משהו יוצא דופן (אני מניח שאת אינך טוענת שהליגה השנה חזקה בצורה לא פרופורציונאלית לשנים עברו).

תולעת 18 בפברואר 2013

לא שזה קריטי, סתם נוקדנות, אבל ישבתם בשערים 1-2. 13-16 היו של מכבי.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dtvE2wwP5IE#t=423s

MG 18 בפברואר 2013

תסתכלי ב-8:17. רואים בבירור ש 13-16 ירוק (תסתכלי על השלט ברקע).

תולעת 18 בפברואר 2013

צודק.

DeVito 18 בפברואר 2013

תולעת , אם לא הייתי יודע יותר טוב הייתי חושב שאת אורי קופר מ"ידיעות אחרונות".

סנטה37 18 בפברואר 2013

לדעתי,
המעשה שהוא עשה הרבה יותר דוחה מהשיר ששרים עליו
רק לדעתי אבל

אילי 18 בפברואר 2013

אתה יודע מה הוא עשה?

סחבק 18 בפברואר 2013

אני יודע מה הוא עשה.
גם אתה יכול לדעת מה הוא עשה, אם תקרא את פסק הדין (לא ארוך):

http://www.nevo.co.il/psika_html/mechozi/m06040120-509.htm

אחרי שתסיים לקרוא, תשווה את זה לראיונות ההזויים שהעבריין המורשע נתן השבוע, ואין הוא מנסה לשכתב את המציאות.

עצוב שמי שראיין אותו כל כך מפחד שעטר יחרים אותו שוב, אז אף אחד לא עצר לרגע להגיד שמלך השערים הוא ערום מבושה, שקרן, ושודד זקנות ופרוצות (תקרא תקרא, הכל שם)

תולעת 18 בפברואר 2013

אולי כדאי שאתה תקרא. עטר הביע חרטה וטען גם אז שמדובר במעשה אקראי ולא מתוכנן – וזה בדיוק מה שאמר בראיונות השבוע. נכון היה עושה לדעתי אם היה מביע חרטה גם כעת ולוקח אחריות. מכאן ועד התיאורים המופרזים שלך יש קצת הבדל.

אילי 18 בפברואר 2013

קראתי את הפסק הדין כבר, לא הייתי מעלה את זה אחרת. השוויתי את זה לראיונות שהוא העניק השבוע. מה שהוא אמר שם לא שונה ממה שכתוב בפסק הדין. שבסופו של דבר, הוא זה שנהג ברכב. נהג – לא שדד, לא היכה, לא שיקר, נהג. שבסופו של דבר, זה לא היה שוד מתוכנן אלא אקראי. שבסופו של דבר, הוא בחור טוב שנקלע למצב רע, שלא הפעיל שיקול דעת בזמן וטעה (אני מדגיש, טעה, שלא תשכתב גם את הדברים שלי כמו ששכתבת את פסק הדין).
ואתה יודע מה, אני שמח שזה עצוב לך, אני בטוח שכל מה שיכלת לחשוב עליו כל שבוע כשהוא חורר רשתות זה על הזקנה המסכנה, ולא, רחמנא ליצלן, על מסכנותך שלך, ועל הקנאה. אוי, הקנאה.

סחבק 18 בפברואר 2013

לתולעת –

אתה מדבר שטויות. אבל זה בסדר, זה השטויות שהאכילו אותך בתקשורת.

בבקשה ציטוטים של עטר מהשבוע החולף:
"לא עשיתי משהו שאני צריך להצטער עליו" (מתוך הראיון שפורסם באתר YNET)

"ש. תמיד תישאר אלירן שודד זקנות?
ת. כן, למרות שלא עשיתי את זה" (מתוך הראיון שפורסם באתר ONE)

חרטה? חרטא!

אמור מעכשיו – אלירן חירטט אותכם.

סחבק 18 בפברואר 2013

אילי, קודם כל הוא כן שיקר במסגרת החקירה, אבל נשים את זה בצד.

אתה מכיר את הפתגם – "עבדת עלי פעם אחת – תתבייש. עבדת עלי פעמיים? שאני אתבייש"?

זה היה ערב בו שדדו זקנה וזונה, וגנבו מאישה אחרת את התיק (אגב, מדהים הרצף האקראי הזה.. ממש במקרה).

טעה פעם ראשונה, טעה פעם שנייה, פעם שלישית גם טעה?

כל עוד הוא ממשיך להתראיין ולהגיש שלא עשה כלום ששווה חרטה, מגיע לו שישירו לו את השיר הזה בכל מקום.

אם היה גבר ואומר בראיון – עשיתי טעות שילמתי עליה, ואני אתחרט עליה עד אחרון ימי, לא הייתי פוצה פה. אבל השלב הבא הוא להגיד שהזקנה נתנה לו את התיק שלה במתנה ושכחה. נו באמת.

תולעת 18 בפברואר 2013

ברור, רק שטויות מהתקשורת. מזל שהאמת כולה נמצאת ברשותך.

אילי 18 בפברואר 2013

דבר ראשון, הוא לא חייב לך כלום. הוא לא חייב להצטער עד אחרון ימיו, וגם אם כן הוא לא חייב להצהיר על זה בראיונות שהוא נותן. שלא נדבר על זה שהיה לך נוח לתת את חצי הציטוט הראשון, ולא את השני: "אני מצטער שהייתי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון". אולי אתה בעצמך לא קראת את פסק הדין עד סופו, אבל שם הוא הצטער והביע חרטה ובושה על מעשיו, והצהיר כי לא יעשה זאת שוב. לי זה מספיק, ואם לך לא אז זבש"ך.
דבר שני, הוא צודק, הוא באמת לא עשה את זה. קשירת קשר לביצוע פשע, אינו ביצוע פשע. כמו שבעיטה למסגרת היא לא גול, כמו שלירות למישהו בברך זה לא רצח, זו קשירת קשר. אקראי, זה אומר שהוא לא ישב בבית עם חבריו ותכננו איך לעשות את זה. הם עשו את זה פעם ראשונה, ואז שניה ושלישית באותו הערב, אבל זה לא משהו שנעשה או תוכנן לאורך תקופה ארוכה, או אפילו לא יותר מבאותו הערב. לגבי השקר בחקירה, הוא הגן על חבריו, מה שרבים וטובים ממני, ממך וממנו היו עושים, אבל בסופו של דבר הוא הודה. מאחר ולא אני ולא אתה בצוות החקירה, אנחנו לא יודעים כמה זמן לקח או מה שכנע אותו להודות.
דבר שלישי, מה בדברים שתולעת אמרה הם שטויות שמאכילים בתקשורת? זה מה שהיה כתוב בגזר הדין!
דבר רביעי, תמשיך לשיר. תמשיך להצטדק. אלירן עטר, חלוץ מוליכת הטבלה, מוליך טבלת מלך השערים, חלוץ נבחרת ישראל, יקיר הקהל הצהוב, ווינר אמיתי. גם אלף שירים לא ישנו את זה.
ודבר אחרון, אלירן ז**ן אתכם. את התקשורת, את הקהלים המגעילים, את כל הצדקנים בשקל שקוראים קריאות שואה (עבירה על החוק), את אלה שמטעמי פופוליסטיות יודעים להצטדק על הגב של אלירן, אבל לא שמענו אותם שרים "רמון דוחף לשונות", או "טביב מתחבא בארונות", או "אבוטבול מכה אוהדים" (לינק מצורף), את כולם הוא ז**ן. שבו בשקט והצדיעו למלך השערים.

סנטה37 18 בפברואר 2013

מאחל לכם כל החיים להעריץ אנשים שהורשעו בהשתתפות בשוד של זקנה (שזה אחד המעשים השפלים ביותר שאני יכול לחשוב שבן אדם יכול לעשות).
אין ספק, בחור טוב (מה זה טוב, נהדר! מלח הארץ!) שנקלע לסיטואציה…
ערס נשאר ערס, אבל היי, הוא עשה שינוי! הוא מניח תפילין כל בוקר ומרגיש מחובר לקדוש ברוך הוא!

סנטה37 18 בפברואר 2013

ומכל הדיון הזה גם עדיין לא הבנתי מה מכל הסיפור הזה אמור לגרום לי לא לשיר לו את השיר הזה

אילי 18 בפברואר 2013

תשיר חביבי, תשיר. אני מניח לפי הכינוי שאתה אוהד הפועל (או שאתה מקורב לסנטה קלאוס), אז תמשיך לשיר כל הדרך לצמד שלו בדרבי. תשיר כשהוא עולה ל-20 שערים. תשיר כשהוא מוביל עם מכבי את הליגה. תשיר רק כדי שנוכל לשיר חזק יותר: אלירן ז**ן אתכם. את כולכם. תעודד את שחקניך הלא-ערסים-בעליל שי אבוטבול שמרביץ לאוהדים ברחוב, רועי גורדנה שהבטיח לטפל בתבריזי אבל בצורה לא ערסית בעליל ויתר כוכביך.
אלירן עטר עבר שיקום משמעותי, ועובדה שהיום הוא שחקן מצליח ומשתפר מעונה לעונה, שלא נדבר בכלל שלעולם הפשע ולו כבר אין שום קשר, ובכלל בלי קשר לתפילין ולקדוש ברוך הוא. אל תכניס ענייני דת כי זה בכלל לא רלוונטי. זה שאתה לא מסוגל להעריך את הדרך הארוכה שהוא עבר בשמונה השנים שעברו מאז, זאת בעיה שלך, ועל זה אני מעריץ אותו, ומאושר כשהוא כובש יותר מאשר כל שחקן אחר.

סנטה37 18 בפברואר 2013

בוודאי שאני אמשיך לשיר, מעבר לזה שזה ממש כיף, וגם די מעצבן אותו לפי כל הראיונות שלו,
על פשע כזה נתעב אין מבחינתי סליחה ואין מחילה, לא משנה כמה תפילין הבחור מניח וכמה שעות הוא שומר בין בשר לחלב (משום מה, בעולם של הערסים – אגב כן גם לנו יש כמה שחקנים כאלה, אבל הם לפחות לא היו שותפים לשוד עלוב של בחורות – זה מה שמכריע אם אתה אדם טוב ואיזה שיקום אתה עובר).
שיקום עלאק. מכות במועדונים והתעללות בקונאטה זה גם חלק מהשיקום שלו? ערס נשאר ערס.

סנטה37 18 בפברואר 2013

ואגב,
לא הבנתי למה לשחקן שבעבר שדד זקנה אבל היום הוא בן אדם טוב (נניח…) מגיע ליטוף ומגיעה יותר אהבה מאשר לשחקן שהיה פשוט מההתחלה בן אדם טוב…

סחבק 18 בפברואר 2013

לא יודע למה החלטת שאני אוהד הפועל, אני ממש לא. אריק מחכה לגרסייה, ואם לא השנה אז בשנה הבאה.

ואם אתה באמת לא רואה שהיום הוא מזמר זמירות אחרות מאלו שהוא זימר כשהוא רצה הקלה בעונש, אתה משקר לעצמך.

פשוט תקרא –

בפסק הדין נכתב:
"נאשם 3, חייל כבן 19 שנים, לקח אחריות על מעשהו והביע חרטה בפני קצינת המבחן, שציינה בתסקיר, כי חרטתו נראית כנה."

לא לקח אחריות על זה שהיה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. על מעשיו. על שחבר שלו הלך לשדוד והוא השאיר את הרכב מונע. ואז נסעו לעוד שוד, ואז נסעו ושדדו את הזונה.

עוד הוסיף השופט:

"נאשם 3 הצטער והביע בושה על מה שעשה…"

תמצא לי את הבושה בראייונות שהוא נתן השבוע. לא תמצא.

במסגרת ההכחשה הנוראית והנסיון למחוק את אירועי העבר, אמר החלוץ המהולל בראיון לאתר NRG (כשנשאל מה היה נותן כדי להחזיר את הגלגל לאחור):

"שום דבר, מה שצריך לקרות קרה.."

נכון. הזקנה הייתה צריכה להישדד, וגם הזונה. הוא אדיוט ומי שתומך בדברים שלו לא רחוק מזה (אין קשר בין לעודד אותו על המגרש ולהביע סלידה מהשטויות שיוצאות לו מהפה, אל תחשוב שזה יפגע לך במכביזם אם תסתכל עליו בעיניים אובייקטיביות)

אז הוא הביעה חרטה רגעית, משולה לכל שאר העביריינים שרגע אחרי שדורסים משפחה שלמה בצאת השבת שמים כיפה שחורה ומגלים את האל, וכשהם יוצאים מהדיון עם עבודות שרות חוזרים לעשות מה שבזין שלהם.

לעניין תפקידו בכוח – סיוע לדבר עבירה משול לחצי עבירה (מבחינה עונשית). הוא סייע שלוש פעמים. עבריין וחצי העטר שלך.

שוב לעניין מה שהתולעת רשם – בפסק הדין הוא התחרט. עברו 7 שנים ו20 שערים והוא לא מרגיש חייב יותר להתחרט, והוא גם לא הביע חרטה בכל הראייונות בשבוע החולף "מה שצריך לקרות קרה.."

לעניין הנקודה הרביעית – אתה צודק. באמת צודק. הוא מלך השערים, הוא החלוץ הכי טוב בליגה, אבל את הכסף סופרים במאי. לא בפברואר.
תשאל את ערן זהבי, הוא יספר לך שאת הכסף סופרים ב15 למאי בדקה ה 92, לצערי.

באשר לנקודה החמישית – צר לי, אבל אני לא אוהד הפועל. רמון דוחף לשון, אבוטבול מכה אוהדים, טביב מכה אוהדים קטינים ומוחק את הקלטת.

אבל אלירן שודד זקנות!!!

ירושלמי 18 בפברואר 2013

מה הביג דיל?
כולה שיר.
זה לא דברי נאצה ולא גועל.
אין מה לצאת מפרופורציה.

מה שכן, כשהוא משחק בנבחרת אין לזה מקום בכלל.

תולעת 18 בפברואר 2013

אז בעצם גם סחבק ניזון מהתקשורת, אם כל הטיעון מסתמך על ראיונות שאלירן נתן ל… תקשורת.
או שדיברת עם אלירן והוא אמר לך שהוא באמת שיקר בחקירה וגם לקצינת המבחן.

בינתיים אתה תמשיך לחיות בעולם שבו מי שעשה טעות בהיותו בן 18 צריך להיתלות בכיכר העיר ולנפוח פה את נפיחותיך חסרות המשמעות (כמו של כולנו) ובעולם האמיתי אלירן יחיה עם הטעות שלו וישמש דוגמא לילדים ונערים שעשו טעויות לאיך משתקמים ומתמודדים עם טעויות כאלה.

אה, וסנטה37 הגזען יוכל להמשיך ולצוץ כששמו של אלירן מוזכר כדי לכנותו "ערס" ולהרגיש נאור ומתקדם.

dunga 18 בפברואר 2013

נרדוף אותך בכל מקום נבוא לך גם בחלום אלירן תדע אנחנו לא נפסיק עד שתחזיר לה את התיק אלירן שודד זקנות אלירן שודד זקנות"

מגיע לו כל ביזוי אפשרי,בושה מי שאישר לעבריין שהיה בערב אחד 3 פעמים במקום הלא נכון לייצג את הנבחרת. הלוואי וימשיכו לבזות אותו גם בנבחרת זה פשוט מגיע לו.

dunga 18 בפברואר 2013

דרך אגב אתם יודעים איך הדביל וצמד חבריו נתפסו ? היה להם פנצ'ר בנתיבי איילון ושוטר שרצה לעזור להם מצא את התיקים ברכב.

מי אמר שאין אלוהים.

MG 18 בפברואר 2013

ערס זו מילה שבאה לתאר פרחח. אני ממש לא חושב שהיא מכוונת למוצאו של מושא התאור.
לגבי הדיון – כולם פשוט צריכים למלא פיהם מים. זה כולל את אוהדי מכבי ת"א, אוהדי היריבות ואלירן עטר.
כך ייטב לכולם.

תולעת 18 בפברואר 2013

ברור, לא גזעני בכלל. גם "פרחה" לא.
דונגה אתה מתחרה בסחבק על המצאת עובדות?

MG 18 בפברואר 2013

תולעת, חד משמעית גם "פרחה" לא.
אני מכיר לא מעט זכרים ממוצא אשכנזי שזכו במהלך ימי חיים לכינוי "ערס" ולא מעט נקבות ממוצא זה שזכו לכינוי "פרחה".
צ'חצ'ח זה גזעני. ערס/פרחה ממש לא.

סחבק 18 בפברואר 2013

תולעת,

יש הבדל בין להיות מוזן מהתקשורת כמקור לצריכת מידע ועיבודו לבין לאכול אותו עם כפית.

לקחת את הציטוטים של עטר ולאמת אותם עם פסק הדין – זה לא להיות "מוזן מהתקשורת".

לכתוב כמו שאתה כתבת:

"אולי כדאי שאתה תקרא. עטר הביע חרטה וטען גם אז שמדובר במעשה אקראי ולא מתוכנן – וזה בדיוק מה שאמר בראיונות השבוע."

זה לאכול את מה שהתקשורת האכילה אותך בכפית, בלי לבדוק מי נגד מי. צר לי, אבל אתה הוא זה שמתחרה עם עצמו בהמצאת עובדות.

עוד לא הראת לי איפה עטר הביע חרטה בראייונות שנתן. כל שמצאנו זה בריחה מאחריות, הקטנת המקרה ונסיון לשכתב את העבר הלא נוח.

ואגב חלק מהראיונות צולמו בוידאו מה שמצמצם את הסיכוי לסילוף דבריו (ואם כל כך הרבה ראיינות אמרו את אותו הדבר ניתן להניח שזה מה שהוא אמר).

אני לא חושב שמי שעשה טעות בגיל 18 צריך להימחק, אני רק חושב שזה שעטר כבש 20 שערים 7 שנים אחרי ששדד זקנה וזונה ועוד בחורה לא נותן לו את הזכות לשקר לעצמו ובעיקר לנו.

הוא היה יוצא הרבה יותר גדול אם היה נאמן להצהרותיו בבית המשפט, ואם לאחד מהעיתונאים שראיינו אותו היה עמוד שידרה, הוא היה מעמיד אותו על טעותו, ומונע מאנשים כמוך לאכול את החירטוטים של עטר בכניעה כמו שאדל אכל ממנו בדרבי.

תולעת 18 בפברואר 2013

MG זו אולי דעתך, "חד משמעי" בטח שלא.
הנה מאמר מעניין בנושא.
http://reuma0.wordpress.com/2012/10/31/arsim/

תולעת 18 בפברואר 2013

סחבק אין ספק שהוא היה יוצא גדול הרבה יותר אם היה שוב לוקח אחריות ושוב מביע חרטה מלאה ולא רק חרטה על כך ש"נמצא במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".

מכאן ועד זה שהחלטת שהוא לא מצטער בכלל, שהוא שיקר בחקירה (מאיפה ההמצאה הזאת? מדונגה והפנצ'ר? מאגדת ה"זקנה"?), שהוא שיקר לבית המשפט, שהוא מנסה "למחוק" את אירועי העבר, שהוא "מאכיל" את כולם חירטוטים (חוץ מאת סחבק כמובן) – יש קצת מרחק.
מראי מקום בראיונות תוכל למצוא בעצמך אם רק תכוון את מד הדמגוגיות לתוק.

סחבק 18 בפברואר 2013

הוא חירטט. הוא גנב דעת

כיום הוא אומר שהוא לא מצטער, כי הוא לא אשם, כי הוא רק נקלע להיות במקום הלא נכון וזה. אז או שהוא שיקר לבית המשפט בזמנו, או שהוא משקר עכשיו כחלק מנסיונו לשנות את העבר.

אני משוכנע שהוא מקלל את אותו הערב כשלא הלך לישון במקום לצאת לסיבוב עם החברים שלו, צריך להיות אדיוט גמור כדי לחשוב שהוא לא מתחרט על זה. אבל האגו שלו (שמרשה לעצמו להרים את הראש 7 שנים ו20 שערים לאחר מכן) לא מאפשר לו להביע את אותה חרטה וענווה בפני המראיינים.

וקטנה לפני פיזור – זה שהוא לא הורשע בשיבוש הליכי חקירה, לא אומר שהוא לא עשה זאת (אחרי הכל עסקת טיעון)

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3240573,00.html

מציתי. בני יהודה מלחמה! (עטר כל כך הולך לכבוש שלושער בעוד שעתיים..)

Dvirtop 18 בפברואר 2013

אתה מאד מאד צודק.
אין ספק , שהפחד שגולדהר יעזוב, קיים ומפריע יותר, ככל שמכבי מצליחה יותר.
מצד שני, מי מבטיח לך ששחר ישאר בחיפה לנצח?

בני תבורי 18 בפברואר 2013

טוב, אצלנו זה הפוך. למעט כמה שהאסימון התעכב אצלם זמן ממושך מידי, היה אצלנו קונצנזוס באשר לצורך שהבעלים יעזוב ומוקדם ככל האפשר. זה לא היה הפחד, זו הייתה התקווה. בסוף הוא הלך והשאיר עיי חורבות אחריו. יש מי שמתעקש עדיין לפרש את זה כטעות של מי שקרא לו ללכת, אבל הרוב כבר מבין שאלה סימפטומים של גמילה. אז זה לשחק באום אל פאחם, זה לחטוף שלישיה בבית מכפר סבא, זה לראות סגל חלש ומאמן של אין ברירה כי "לא היה אף אחד אחר שגם יודע לאמן וגם לא רוצה המון כסף…" , אבל בסוף הגלגל יתהפך. ומי שחושב שגלגלים לא מתהפכים, שיסתכל על מכבי ת"א.

תומר חרוב 18 בפברואר 2013

עזוב בני, מה הם מבינים?

דביר 18 בפברואר 2013

ניסיתי להסביר שלא הבינו אותך. אבל אין מה להסביר כי עשית בדיוק את אותו הדבר.

אנחנו זה אנחנו אתם זה אתם.

כמו שאם לא היו אוהדי הפועל לא היה דרבי ככה גם פה. אם לא היינו קיימים לא היה לכם במי לקנא.

עכשיו מספיק עם הניחוסים. ומספיק עם סינדרום העיר השניה.
תתרכזו אתם בהצלחת בנאדו ותנו לנו להיות מבסוטים באשר אנחנו.

אזי 18 בפברואר 2013

עופר, טור יפה.
בהנחה והתכוונת לכתוב בדיוק אותו דבר בטור הזה ובקודם, אז בזה הצליח לך הרבה יותר.
הניתוח של שחר ואוהד/לא אוהב הוא ניתוח יפה ונכון.
נשאר לי רק לקוות שבסוף העונה עוד בעלים שהוא לא אוהד יקח אליפות.

אף אחד לא יודע כמה זמן גולדהאר ישאר. אבל מהתקופה שלו במועדון, אני מצליח להבין שזו לא גחמה רגעית. הוא אמנם התחיל עם לשפוך כמה שיותר כסף ברגע שהגיע. אבל חלק גדול מהכסף הזה הגיע למחלקת הנוער.
בנאדם שמשקיע במחלקת נוער, לא שואף רק להשגים מידיים.

אבל הסיבה האמיתית שקצת כעסתי עליך בפוסט הקודם, היא שקבוצות בארץ צריכות להגיע להבנה שכשמנהלים כדורגל בצורה רצינית, מצליחים יותר.
בחיפה המודל הזה פועל שנים.
עכשיו התחיל גם במכבי, בתקווה שימשיך.
כמו שאי אפשר להתיחס בביטול לתהליך שקורה בהפועל ובבית"ר עם קבוצות האוהדים, ככה אי אפשר להתיחס בביטול למה שקורה במכבי תל אביב.

תולעת 18 בפברואר 2013

כל הפוסט הזה בשביל לומר שאתה לא יודע מה יהיה עם מכבי, אבל שלחיפה בטוח תהיה קבוצה טובה (ועוד בזכות גולסה)?

מעבר לזה, בניגוד ליואב, לדעתי כל עוד האינטרסים של גולדהאר לא על השולחן אין סיבה לאף אוהד מכבי להיות רגוע. ברמה המקצועית במאקרו דווקא אפשר להירגע – בעיני למועדון בנקודת הזמן הנוכחית חשוב יותר לקחת חלק במאבק על האליפות ופחות התוצאות של אותו מאבק.
במיקרו בכוונתי להעביר את הפלייאוף עם קלונקס.

ומי שממהר להספיד את הפועל סופו לספוג ממנה שלישייה (אחת שיודעת).

טל בן יהודה 18 בפברואר 2013

טור מהנה, ואני מסכים עם רוח הדברים.

יש שגיאה קטנטנה בדבריך כשאתה כותב "זר לא יבין זאת". כי אוהדי מכבי ת"א מבינים זאת מצוין, מהכדורסל.

נכון, אנחנו תאבי ניצחונות דורסים, רעבים לגביעים, אליפויות ופיינל פורים, מנגבים את הפה שלנו מהדם של יריבותנו בהנאה ורק דורשים "עוד", איננו שבעים אף פעם (הלחץ של שמעון מזרחי אתמול מול הפועל פאקינג אילת היה מקסים בעיני, אני מניח שאחרים לא כל כך יסכימו איתי).

אבל…

אנחנו גם מבינים שלפעמים מתקיימים עונות כמו העונה הזו. שבה הסגל הוא קטסטרופה מתחילתו ועד סופו. איך כתבת נכון "אנחנו מבקרים אותם, כועסים, מתעצבנים לפרקים, אבל ברמה הכללית של העניינים, אנחנו דיי רגועים". כי אנחנו יודעים שמדובר בהנהלה, שכמונו, לא סובלת להפסיד ותעשה הכל (הכול!!!!!) כדי לתקן כבר בקיץ הקרוב. או למעשה, הם כבר התחילו.

לגבי אוהדי הכדורגל, אין ספק שאנחנו לא רגועים, וגם אי אפשר להאשים אותנו. כפי שאוהדי הפועל י"ם אף פעם לא יוכלו להיות רגועים בכדורסל. הספקנות הזו נטבעה בנו ב-15 שנים האחרונות.

אולי אם וכאשר נבטיח אליפות, נהיה קצת רגועים. רק קצת. כי התיאבון המכביסטי רק יעבור לעונה הבאה, וכמו שאמרת בעצמך, לקיץ הקרוב. כולנו מקווים שלא מדובר בשעון גרגירים שמדייק על עיוור… או משהו כזה.

מכביסט ותיק 18 בפברואר 2013

אני חי בשביל לראות את שמעון מזרחי לחוץ לנצח במשחק חסר חשיבות מול קבוצה חסרת חשיבות במסגרת חסרת חשיבות. זה פשוט מהות המכביזם. שמעון מזרחי השאיר את המותג מכבי ת"א בחיים. כעת הכדורגל ירכב עליו

מכביסט ותיק 18 בפברואר 2013

אני בכלל לא מבין את ההתעסקות הזאת "מכבי זה רק בת"א". מכבי חיפה במונחים הסטורים זאת קבוצה זניחה. חיפה זה כמו לידס באנגליה. מצידי שיקראו לעצמם בחיפה "מכבי אלקטרה חיפה". מצידי שיקראו ליעקב שחר שמעון מזרחי. הנואשות שלהם להתעקש לקרוא לעצמם "מכבי" (כמובן על שם האימפריה שלנו בדורסל) רק מדגישה את התסכול ורגשי נחיתות.
קשה לכם שם בחיפה ובמתחם וולפסון לעכל את זה? ביום שהחליטו באירופה שכל סקוטי או אירי יחשבו זר היה ברור שליברפול תתחיל בקריסה איטית ומתמשכת (זה מה שהשפיע ולא אסון באיצטדיון זה או אחר). כך עכשיו תפנימו- העשור הקרוב ואולי יותר שייך למכבי ת"א. זה לא אומר כל שנה אליפות אבל זה אומר- תתחילו לרדוף. נושאת המטוסים כבר הסתובבה.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

אני אוהב שמבקשים ממני להפנים. זה עושה לי טוב לעור הפנים.

ירוק גאה 18 בפברואר 2013

הם מ-פ-ח-ד-י-ם ! ! !
את האמת, בקיץ דווקא קיוותי שהם יצליחו וזה מהטעם של ל"סתום את הפה" של התקשורת. נמאס לי מכל מיני כתבי חצר זניחים וכל מיני פרשנים שאתמול היו מאמנים כושלים מעבירים ביקורת רדודה ושטחית. ובאמת חשוב שנלמד מאירופה וכך נוכל להתקדם. אבל איך שהעונה התחילה וראיתי צהוב בבלומפילד הקאתי ורציתי שייכשלו בענק :-)
נכון אנחנו שונאים אתכם ( סליחה מתעבים)
נכון שאתם חושבים שרק לכם יש זכויות יוצרים על מכבי???
נכון שזה מעצבן אתכם שאנחנו ממשיכים לשיר ולצעוק מכבי בלי צימוד של חיפה לאחריו????
נכון שאתם באמת חוששים שאוטוטו זה כאן מעבר לפינה, מעידה קטנה שלכם והופ האימפריה תחזור למקומה הטבעי????
נכון שנמני הוא אחד הפרשנים העילגים אם לא ה….????
נכון שכבר נמאס לכם להפסיד לנו???
נכון שאתם מפחדים מהיום (עוד מעט, עוד קצת….) שנעבור אתכם בטבלה של כל הזמנים????
נכון שאז תביאו כל מיני אליפויות נגד המשטרה הבריטית ושפעם פעם ניצחתם את בלפוריה 8:2????
אבל הכי נכון שגם אתם deep deep down יודעים ומלחששים ש…….
רק בחיפה יש מכבי!!!!

אילי 18 בפברואר 2013

אני לא מפחד מכם. היי, אני אפילו לא סופר אתכם. תשיר מה בראש שלך, מצידי תשיר גם צהוב עולה. זה לא אתה חביבי שאמרת שבמשחק החוץ הקרוב זה יצטמק ל-5? אז זה לא. לא אמרת שנקבל בראש בדרבי? אז הפוך, גוטה, הפוך. אתה עדיין רואה אותנו מלמטה. עדיין באותו פער בדיוק. ואולי הסתנוורת מהצהוב הבוהק בבלומפילד, שלא שמת לב שנעקצתם פעמיים על ידי אותו דאבור והפסדתם את המשחק.
עצם זה שאתה כל כך מתעב אותנו זה תענוג. ואם אתה מדבר על כל הזמנים, אז כל הזמנים זה גם המשטרה הבריטית ובלפוריה. לא אשמתנו שאז (כמו היום בעצם) אף אחד לא ספר אתכם. ההיסטוריה מתחילה מהתחלה, לא מאיפה שבא לך. תסתכל על הטבלה, תראה איפה יש מכבי. במקום הראשון חביבי. תסתכל עליי מלמטה, קופיקו. תסתכל ותבכה.
אבל נימני באמת עילג, ניתן לך את זה.

ירוק גאה 18 בפברואר 2013

חחחחח אני אמרתי שזה יצטמק ל-5 במשחק הקרוב??? באמת לא יודע…
אבל בינתיים כן זה 5 לא…????
ולא לא הסתנוורתי מכם ונכון ניצחתם (מותר לכם, מסכנים בקושי טועמים את טעם הניצחון נגדנו)
ואם כבר ספירה ידידי אז מקום המדינה לא מתקופת השלטון העותומאני….
ויופי אתם מקום 1 אתה גאה????
בדרך כלל בדצמבר כבר מתה לכם העונה אז עכשיו זה יהיה מרץ נו שויין…
ועוד משהו קטן… גם אלפיים אליפויות רצופות שלכם לא ישנו את דעתי וגאוותי
רק בחיפה יש מכבי!!!!
נ.ב.
בקושי אליפות אחת ברציפות אתם לוקחים אז אין חשש :-)

אילי 18 בפברואר 2013

5 נכון לכרגע. חכה בסבלנות, יש לך משחק פור. אולי זה יישאר 5, אולי זה לא, אני הולך עם מה שאמר אתמול קרלוס גרסיה – לא מעניין אותנו מה אתם עושים. אנחנו נמשיך בדרך שלנו, יהיה מה שיהיה.
ולגבי ההיסטוריה, סבבה ספור מקום המדינה, ספור מהתחלת הליגה – לא משנה, ואת האמת, גם ממש לא אכפת לי. אני לא דיברתי על זה, אתה דיברת על זה, ולך זה נשמע ממש חשוב.
העונה שלנו לא "תיגמר" גם אם לא ניקח אליפות, וזה לא יהיה סוף העולם. זה לא חזות הכל, יקירי. תתבגר כבר.
אני באמת (לא בציניות) שמח שגם 2000 אליפויות רצופות לא ישנו את דעתך וגאוותך. ללכת אחרי הקבוצה שלך גם בכשלונות זה מבחן לא קל, ואני מקווה שתעמוד בו.

ירוק גאה 18 בפברואר 2013

אני חושב שעונה כאשר היא מסתיימת היא נגמרת לא….????
אני לא צריך מבחנים עברתי את רוני ואלישע לוי :-)
לגבי להתבגר????
למה…????

אילי 18 בפברואר 2013

לבריאות שיהיה לך

לירון 18 בפברואר 2013

כשרושמים מכבי, אז הכוונה למכבי ת"א. התבלבלתי שרשמת מכבי. תרשום חיפה אז כולם יבינו שזאת מכבי חיפה.
חוץ מזה טור נהדר ותענוג לקרוא אותו.

לירון 18 בפברואר 2013

למען הסדר הטוב.. צחקתי בנושא של מכבי.. עניין של הרגל לקרוא לקבוצה שלי מכבי ת"א מכבי..
לגביי המכביזם בתגובות.. צריך להסתכל על שמעון מזרחי ולהעריץ אותו! הוא רוצה לנצח בכל משחק גם אם זה נגד נבחרת צ'ומוקו ממיקרונזיה.. הלוואי שגם הכדורגל שלנו "ידבק" במחלה הזאת.
פעם היה את המכביזם בכדורגל.. מקווה שאולי עכשיו זה יחזור..
אין ספק שהשנה אני מרגיש סוף סוף גאווה גדולה להיות אוהד מכבי בכדורגל.
אם נשווה זאת לאישה.. זה כמו לקוות לתחילת קשר טוב ובסוף האישה בוגדת בך … השנה האישה לא בוגדת בך ונותנת לך חשק לתת לה טבעת.

מתי 18 בפברואר 2013

לא, כי שאר הקבוצות לא רוצות לנצח

אילי 18 בפברואר 2013

ברור שכולן רוצות לנצח, אבל עצם זה שרואים על הבן אדם שמבחינתו משחק ידידות נגד אלופת מיקרונזיה וגמר הפיינל-פור חשובות לו באותה מידה, זה מלמד על האופי שלו, על הווינריות, ואת זה שגם אחרי 40 אליפויות אתה קולט עליו שהוא מתרגש כמו ילד שפעם ראשונה רואה כדורסל כשמכבי מניפה עוד גביע, את זה צריך להעריץ. שמעון מזרחי, אגדה.

wazza 18 בפברואר 2013

אפילו מוכן להקריב כרטיסים ולתת לשופט

פאןפאן 18 בפברואר 2013

טור יפה פרוסנר
מסכים עם מתן לגבי אחוז הרגש בפוסטים שלך – או שזה רק עניין של העדפה וטעם
שחר הוא מכביסט וזה ברור לכל עין צהובה – כל מה שיש לי להגיד לכם על זה – ה ר ו ו ח ת ם!
אשריכם שיש לכם בעלים כזה
אצלנו בקרית שלום עוד לא ברור מה יקרה. הרי לא חסרו כתבים אופטימיים חסרי תקנה שאמרו שהעונה הזו תהיה האחרונה של לב הזהב אחרי שעוד פעם נודח לירכתי הטבלה אחרי אליפות הקייץ המסורתית שלנו
מעניין איך זה ישפיע על הקנדי חם הלב
אני נזכר בראיון ההזוי של הקוף עם אנגלידיס לפני שנה פלוס , איך שזעתי באי נוחות לנוכח קור הרוח ומשנתו הסדורה של הקפריסאי לנוכח ההתקפה המזלזלת של עדין הנפש
"אדון אנגלידיס הכל כאן פח. אתה חולם, לא יהיו דברים כאלו בישראל, אתה מדבר על מכבי תל אביב" צרח באנגלית קלוקלת הקוף ולא הפסיק להיות מרוצה מעצמו
והכלכלן המנומס ענה לו באנגלית רהוטה , עם מבטא חמדמד, חכה, תראה ולא תאמין
יש לנו בעל בית חלום ומעניין לדעת מה יקרה אם וכאשר נסיים באותו מקום שאנחנו כעת ונצטרך שדרוג לקראת מוקדמות הצמפיונס
לגבי המועדון שלך אתה צודק לחלוטין – אין סיבה לדאגה כי אתם בידיים הכי טובות בלבנט
מה שכן אם אתה חולם שגולסה ימשיך להשתכשך בקישון גם בעונה הבאה – אשריך :-)
דרך אגב גולסה וטואטחה הם באמת שני השחקנים היחידים שהייתי בשמחה מצרף למכבי לו הייתי יכול
היום הכתומים ויש לי הרגשה שהצוות עסוק כבר 4 ימים רק בלהוריד את השחקנים לקרקע – את האמת מבין אותם לגמרי
טרם שככה האופוריה ואם אני עדיין לא התפניתי להקניט את חבריי האדומים על הבורדל שמתפתח אצלהם לממדים מגוחכים זה אומר הכל..
חיפאים יקרים – תשכחו מזה!
גם אתה פרוסנר – אני לא קונה את זה :-)

שחר 18 בפברואר 2013

דבר חשוב לציון ולא מפלצנות, שאומרים מכבי, הכוונה היא למכבי תל אביב,שהרבה יסכימו שהיא הקבוצה הגדולה במדינה, תתנחם בזה שאומרים "חיפה" הכוונה היא למכבי חיפה, עד שלא הזכרת את יעקב שחר זה ממש לא היה ברור.

אוהד מכבי 18 בפברואר 2013

זה בדיוק ההבדל.
הטור הזה הוא תיאור מדוייק להבדל בין "מכביסט" לבין אוהד מכבי (חיפה/נתניה/פ"ת/יהוד….).
בכל עונה מכבי חיפה זוכה באליפות או לא.
לעומת זאת, בכל עונה מכבי ת"א מפסידה את האליפות או לא.

אצלנו המכביסטים האופציה של הפסד האליפות היא בלתי נתפסת. אני מסכים עם האמרה כי שחינו בבנוניות בעשור האחרון, אך יחד עם זאת , מבחנתי, בכל עונה בעשור האחרון בה לא זכינו באליפות, היא מחדל.

אנחנו תמיד אלופים. תמיד. כל הזמן. כל רגע.
גם כשמכבי חיפה, הפועל או בית"ר חוגגים את זכייה מולנו, אנחנו עדיין אלופים. הם פשוט זכו באליפות.

מכבי (ת"א!!!!!!) היא מועדון עם שיגעון גדלות.
הפועל לעולם תהיה האחות הקטנה. מכבי חיפה תמיד הוא מועדון זניח מהצפון שנתקל בכמה עונות מוצלחות. בית"ר? הלך להם קלף פעם או פעמיים.

חשוב לזכור, בגלל שאנו רואים עצמנו כל כך גדולים – אנחנו באמת כאלה!!!! אפילו אתם אוהדי הפועל, ביתר ומכבי חיפה מאמינים לנו.
התקשורת? שרופה עלינו. תראו לי יום בעשר שנים האחרונות שלא הייתה בו כותרת אחת לפחות הקשורה למכבי? ואלו שנים של "שחיה בבנוניות".

אחנו יותר גבוהים מכולם!!! וזאת מהסיבה היחידה שגם כשאנחנו בתחתית אנחנו מסתכלים על כולם מלמעלה. צריך להיות מועדון גדול, לא סליחה ענק, בשביל להגיע למצב כזה.

dunga 18 בפברואר 2013

הפסיכאטר של אלירן התקשר ומסר שקודם הכדור הכחול ורק אז האדום.

כרגיל אוהדי הצהבת ממלאים את ראשם בנוזל הצהוב זה מכנה את בעליו "מיטשענק" כאילו הוא אדונו וזה מגלומן שחושב שהוא הכי גדול מכולם למרות 4 אליפיות בלבד ב-35 שנה פחות מהפועל פחות מבית"ר והרבה אבל הרבה פחות מזו שפכה אתכם לשטיח שלה מחיפה.

אז תפסתם איזה תמהני מקנדה לפני שאתם מתנפחים כמו בלון קצת צניעות וסבלנות. אבל לבקש את ממכם זה כמו לבקש מנסראללה להיות ציוני.

ולסיום :

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=UYqMgycvbyY

אילי 18 בפברואר 2013

תמהוני? כשתגיע לרבע ממה שהבן אדם הזה השיג בחיים שלו, אולי תהיה לך את הזכות בכלל לקרוא לו תמהוני.
אם אנחנו כל כך קטנים, כל כך מסכנים ועלובים, למה אתה טורח לספור לנו אליפויות או להתייחס אלינו בכלל? עצם זה שכל כך אכפת לך מאיתנו רק מעיד על העוצמה שלנו.

dunga 18 בפברואר 2013

אני תודה לאל מרוצה מהקלפים שחילקו לי עבודה טובה משפחה טובה אישה ילדים שמח ומאושר אצלי כסף זה לא פונקציה לאושר והצלחה.

למיטש אני מאחל שימצא סוף סוף את בן הזוג לו הוא מייחל זה זמן רב.

ולכם אוהדים צהובים שלי אני אומר תמשיכו ככה כל היהירות שלכם עושה טוב על הלב.

אילי 18 בפברואר 2013

אני שמח שאתה מרוצה, מצד שני לא שמעתי את מיטש קורא לך תמהוני, כמו שהגדלת לעשות. דרך אגב, לא אמרתי שהוא השיג בגלל שיש לו כסף, אלא כי:
"בכל שנה תורם גולדהאר למאות פרויקטים חברתיים, לקבוצות ספורט, לתכניות לימודים בבתי ספר לשעות אחר הצהריים, תכניות בריאות, מאבק נגד סמים, בתי חולים, בתי יולדות, מרכזי חינוך ועוד. גם הקהילה היהודית נשכרת מכספי התרומות שלו והוא מעורב בתרומות לקרן בית החולים היהודי במונטריאול, וכן גם ל-Jewish National Fund (קק"ל) ולאגודת הידידים הקנדית של האוניברסיטה העברית בירושלים"
ואתה בקטנותך מוצא מקום לקרוא לבנאדם כזה תמהוני.
וחוץ מזה, מי אתה בכלל שתחליט מה הוא מחפש בחיים האישיים שלו? אתה מכיר אותו? הוא חשף אי פעם את החיים האישיים שלו בפניך? את משאלות ליבו? מבחינתי אני שמח שיש לך אישה ילדים עבודה וכל זה, אבל אם אתה מוצא מקום לדבר ככה על בנאדם כזה, ואם מבחינתך לקרוא לו הומו זו ההקנטה הכי טובה שיכולת לנפק, אז אתה איש די קטן לדעתי.
ודבר אחד אחרון, תסתכל למעלה רגע… עוד קצת… כן כן, עד המקום הראשון… אתה רואה שם אותנו? אז זה, יקירי, מה שעושה לי טוב על הלב…

סנטה37 18 בפברואר 2013

אילי, כיף לי להיות העוקב המצפוני שלך היום
אז, לצד כל הפעילות הוולנטירית, תריץ קצת גוגל ותראה עובדים של איזו חברה (רמז? סופרים ענקיים, מתחיל בוול ונגמר במארט) נמצאים בתחתית של התחתית מבחינת תנאים בכל צפון אמריקה
אבל ממי שהפכו אדם שהיה שותף לשוד של זקנה לסמל לטוב לב…

תולעת 18 בפברואר 2013

גולדהאר לא מנהל את וולמארט. טעות מובנת, מעלעול באתרי הספורט נראה שגם עבריין המין עשה אותה. ובכל זאת, בתור עוקב מצפוני עדיף שתדייק קצת.

סנטה37 18 בפברואר 2013

ברור, הוא רק הבעלים
תולעת, כל עבריין אצלכם הופך למאמא תרזה

תולעת 18 בפברואר 2013

גם לא הבעלים. בתור עוקב מצפוני אתה יכול לשאול את ג'ימיני קריקט, בוודאי יוכל לעזור בפתרון החידה.

אילי 18 בפברואר 2013

סלח לי שאני נאלץ לבלבל אותך בעובדות, עוקב מצפוני שלי:
לבעלים של וולמארט הוא לא מיטש גולדהאר. מעולם לא היה. הבעלים הוא אחד, רוב וולטון, שאבא שלו ייסד את החברה.
בוודאי תאמר שהוא בטח הנשיא או המנכ"ל… אז, ובכן, הוא לא. הנשיא והמנכ"ל זה אחד, מייק דיוק.
ואז תבוא ותגיד רגע, למה בתקשורת שתולעת ניזונה ממנה כל הזמן (לא באמת) כל הזמן מדברים על וולמארט?
אהה…
זה כי מיטש גולדהאר ניהל מיזם עסקי משותף בשם סמארטסנטרס, שהביא את רשת וולמארט לקנדה. אין לו יד ורגל בוולמארט, רק בחברת סמארטסנטרס, ותחת השם הזה מנהלת החברה ומפעילה כ-70 סניפים בקנדה.
אם עטר היה מגיע להפועל רחמנא ליצלן במקום למכבי, היית מדבר אחרת. אם גולדהאר לא היה ציוני והיה בוחר להשקיע דווקא בקבוצה שלא מייצגת את ישראל, לדברי אוהדיה, לא היה אכפת לך אם את הכסף הוא עשה ברצח עם באפריקה. הפלא ופלא, אלירן כובש בקצב מטורף, מכבי מובילה את הליגה, ופתאום אכפת לך מתנאי ההעסקה של קופאים בצפון אמריקה. יאללה נו, בחייך, זה כל מה שאתה מסוגל?

סנטה37 18 בפברואר 2013

האמת? לא אכפת לי
(במקרה של עטר אולי כן, הייתי שמח מאוד אם היה כובש עבורי 20 שערים, אבל לא הייתי מסוגל לאהוב אותו באופן אישי, אבל ניחא)
אבל היי, תודה שאותו הדבר נכון גם עבורך. אם עטר היה בהפועל הוא היה שודד זקנות, ואם אותנו היתה קונה מאמא תרזה אז גם אותה היית מחפש

שלו 18 בפברואר 2013

הדבר היחיד מהפריע לי שכאשר לא נוח אתם (אוהדי חיפה)מתעלמים מהמציאות,
כמו למשל סיכום המחזור ה 21 אותו חיכיתי לקרוא וכלום.
היה קל לכתוב (גם עם בכאב) כחיפה הוציא תוצאות רעות בזמן עטר.
אבל ההפסד לבני יהודה (שהיה מיקרי ולא מייצג) השקיט אתכם,
למה כי בעטתם 200 פעם לשער ובני יהודה פעמים.
למה כי זה משחק שאם היה נמשך לנצח, גם אז השלישי של בני יהודה היה יותר קרוב מהראשון שלכם.
למה כי יש תקלות.
קראתי כאן משהו שכתב שלמכבי יש בפליאוף 4 משחקים נגד חיפה והפועל שאותם תפסיד בגלל הפחד (זה היה לפני הדרבי האחרון), אני כבר לא כל כך בטוח,
ואם היא תפסיד זה לא בגלל הפחד זה בגלל שמי שניצח היה יותר טוב.
ומי שלוקח אליפות הוא הכי טוב,
ולא בילבולי שכל של ליגה הכי חלשה, משהו שאני כבר שומע כל שנה בעשר שנים האחרונות (אם לא יותר).

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

אני התחלתי לכתוב סיכום – אבל באמת שבגלל עבודה לא הספקתי להעלות אותו. אם תראה בסיכום חלק א' – הבאתי את מה שכתבתי בשבוע שלפני. ויש משחקים כאלה, אין מה לעשות.
אבל בגדול אתה צודק- אני באמת חושב שהאליפות היא של מכבי תל אביב.
בקשר לליגה חלשה – אני לא מאמין בתירוץ הזה ואני לא קונה אותו ואני די שונא אותו – זו הליגה. זה טיעון שלא מחזיק מים וזה לא אומר כלום.

ירוק גאה 18 בפברואר 2013

יש לי משהו להגיד לכל הצהובים (הדהויים) באשר הם.
ב-10 השנים האחרונות לקרית שמונה יש יותר אליפויות מאשר לכם!!!!
לא יודע, אותי זה מצחיק :-)

גיסנו 18 בפברואר 2013

אחלה של כתיבה.

אני יכול לומר שהדבר היחיד שהרגיז אותי בניתוח שלך לדרבי זה הרגשה של חוסר פרגון מקצועי, והרגשה של זלזול בתהליך שעובר על מכבי תחת גולדהאר. כי לי כן השתמע שאתה קובע שההצלחה היא חד פעמית, ואני מודה שעמדת אותי על טעותי בטור הזה. גולדהאר עושה סימנים (שוב, אי אפשר לדעת מה יוליד יום, אבל זו ההילה שאופפת אותו) שהוא הולך להיות כמו יעקב שחר אבל עם גב כלכלי אפילו יותר חזק. משהו כמו שיעקב שחר היה בשנות ה 90-2000. עברו במכבי עוד כל מיני בעלים שזרקו הר של כסף כמו גולדהאר בשנתיים הראשונות, נכשלו וברחו. גולדהאר דווקא נראה יותר רגוע מכולם והצהיר פעמים רבות שהוא רואה קבוצת ספורט כריצת מרתון ולא ספרינט. ורק זה גורם לי להאמין שהוא יישאר לעוד הרבה זמן. הוא נראה אדם מאוד יסודי ושקול ולא היה נכנס לעסק הזה בלי לדעת שמקצועית וכלכלית הוא יוכל להוביל אותו להצלחות. כנראה שהאינטרס שלו הוא למנף את זה כדי להכניס את שאר העסקים שלו לישראל, אבל הוא לא כאן בשביל לצבור הון פוליטי כמו גאידמק למשל. וזה המקור העיקרי לאופטימיות הזהירה שלנו.

אנחנו לא רגועים וכמו שאמרו קשה להאשים אותנו. אי אפשר לסתור את הקביעה שלך שהתבוססנו בבינוניות בשנים האחרונות, זה פשוט נכון. כנ"ל לגבי מה שאמרת לגבי המשכיות (ואת זה אמרתי גם בתגובה הקודמת שלי). אותי אישית מה שמלחיץ העונה הוא החוסר יציבות. גם אחרי תצוגות מרשימות בבית אתה יודע שיש סיכוי שנעשה איזה תיקו מיותר בחוץ, ובגלל זה אני לא רגוע. כמו שאמר פריצה – הכל יוכרע בפלייאוף בדגש על המפגשים הישירים בין חיפה למכבי. וגם שם – "תזמון זה עניין של טיימינג". השאלה מה יהיה סדר המפגשים ומה יהיה המצב בטבלה. אבל יש עוד זמן עד שם.

לגבי הדיון התמידי על "מי היא מכבי האמיתית", חשבתי על זה קצת. כבר אמרתי שמובן לי לחלוטין למה למי שגדל בחיפה והסביבה "מכבי" זה אוטומטית מכבי חיפה. בסופו של דבר כולנו אוהבים לחסוך במילים. וכשמ 4 הקבוצות הגדולות שתופסות את רוב המילים בתקשורת יש שתי מכבי, שתי ת"א, ובית"ר ירושלים אחת, אז בשיח הציבורי יותר נוח להתייחס למכבי חיפה כ"חיפה", למכבי ת"א כ"מכבי", הפועל ת"א כ"הפועל" ובית"ר י-ם כ"בית"ר". הכל נובע מהעצלנות הקולקטיבית שלנו.

סורי על החיפירה, אני מנסה להתחמק מלימודים…

בלייק 18 בפברואר 2013

יענקל'ה שחר עשה שירות אדיר למכבי תל אביב. ובכלל, לליגה. כמובן שבראש ובראשונה הוא סייע למכבי חיפה וקידם אותה שנות דור, החל מדרכו כספונסר ועד לבעלות המלאה על הקבוצה. התרומה שלו למכבי תל אביב (ובמידה מסוימת, אם כי עדיין פחותה) היא ההכרה שאם מכבי לא תייצר אלטרנטיבה ניהולית ראויה לא יצמח שם כלום. בעיני, מתוך הרצון (וזה תהליך ארוך וכואב) לא להישאר מאחור מכבי היתה חייבת למצוא בעלים ראוי. כרגע גולדהאר עושה לניהול הכדורגל בארץ מה ששחר עשה ב- 20 השנים האחרונות (או שזה כבר 30?), וזה לקחת את הכדורגל לשלב הבא (מבחינה ניהולית). אני אומר כרגע כי שנה-שנתיים זה לא מדד מספק. אם זה יישאר 10-15 שנים לפחות ויצליח יהיה ניתן להקביל את זה.
לגבי ג'ורדי ואוסקר. קראת לזה לשחק במנג'ר, כל שחקן שרוצים מגיע (לא יודע באיזה מנג'ר אתה משחק, אבל תיקח קבוצות שהן לא צ'לסי/מנצ'סטר סיטי…). אבל העובדות מראות משהו אחר. עד זהבי (ומכבי הובילה את הליגה כשהוא הגיע, לא נשכח) למכבי היו שני שחקני רכש ישראלים משמעותיים – טיבי וראדי (עלו 420 אלף יורו ביחד). כן, היה גם אבו זייד, אבל הוא לא ממש משחק (ובכלל העברה די תמוהה). חוץ מהם, היו זרים. אניימה וקרלוס שמשחקים כל משחק (או כמעט כל משחק, לפחות עד אליפות אפריקה), גונזאלו שתרומתו השלילית על השטף במשחק של מכבי מתבררת כל שבוע מחדש – גורי וארנשואו שהוחלפו בפידלף (לא נחשב זר, אבל לעניינו כן) ופריצה. גונזאלו עלה 180 אלף יורו, והשאר הגיעו בהשאלות או כשחקנים חופשיים במעט מאוד כסף. חן עזרא עלה יותר מכולם. ביחד. תצרף את אנדלובו וכמעט הכפלת את תקציב הרכש של מכבי השנה. והיו עוד לא מעטים – ידין, צעירי, תורג'מן (שעלה כמו זהבי) וכו. כל כך הרבה רכש, אבל חשוב לך להקטין את מכבי אז אתה קורא לזה מנג'ר. כמו שחשוב לאוהדי חיפה לקרוא למכבי גלקטיקוס (או עגלקטיקוס) מתוך רצון להקטין ולגמד. העובדות לא ממש תומכות בזה.
למעשה, כמעט כל ההבדל בתקציבים העונה בין מכבי לחיפה זה על שגיאות העבר של גולדהאר ונמני (כמו מדוניאנין, יצחקי, קולאוטי, שהתרומה הכוללת ששלהם למכבי העונה היא 2 בישולים של קולאוטי).
אני, ואולי זה בניגוד לאחרים – אוהדי מכבי ושוניאה, לא דואג מהעונה הבאה. לא רואה את גולדהאר עוזב כל כך מהר (ואולי אני אתבדה, שום דבר לא ודאי בעסק הזה). אם אוסקר יעזוב, ובעיני הוא הרכש הכי משמעותי של קרויף השנה, יגיע מאמן אחר. כל עוד ימשיכו לנהל ככה – אני לא מודאג. זה דומה למה שכתבת על חיפה ושחר כאוהד מכבי חיפה. נכון שלך יש יותר על מה לבסס את זה (שנים ארוכות של ניהול יציב, למעט פדיחות "קלות" עם איזה פקס פה ושם), אבל עם תחושות קשה להתווכח.
וכן, הדרבי היה משמעותי. כי חלק מהחוויות של אוהדי כדורגל זה משחקים בלתי נשכחים. הצגות קרובות לשלמות של הקבוצה שאתה אוהד. אין אוהד מכבי מעל גיל 30 שלא זוכר את ה- 4:0 ההוא עם הצמד של דריקס (רובנו גם זוכרים את ה- 4:0 שהגיע שנה אחר כך עם שלושער של דריקס), כמו שאין חיפאי מעל גיל 25 שלא זוכר את ה- 5:0 ההוא. מכבי כבר נתנו הצגות העונה – ריביעיות, חמישיה, שישיה, אבל 4:0 בדרבי זה 4:0 בדרבי!

אילי 18 בפברואר 2013

בינגו, אין מילים. ביג ביג לייק.

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

לא הרבה מאמנים מקבלים, בעונה הראשונה שלהם בתפקיד, להביא עוד שחקן ועוד שחקן – ואני כן מדבר על זהבי ופידלף ועל פאריצה. הנה, קח לדוגמא את אריק בנאדו – הוא הביא בחלון ההעברות שחקן אחד שעדיין לא ראה מגרש, והגיע כהשקעה לעתיד. לא תגיד שחקני סגל – שחקני הרכב ראשון בפוטנציה.

הבעיה העיקרית בכל הטון של התגובה שלך שאתה חושב שאני מזלזל. אבל אני לא מזלזל, כי אין לי במה. מקום ראשון זה מקום ראשון. מכבי תל אביב לא עברה על שום חוק, וגם לא התנהגה בצורה כוחנית או מגעילה (בסופו של דבר מיגל לא חתם, אז גם אף אחד לא יכול לפתוח עיניים). הנה, רובן עטר שיחק מנג'ר בתחילת עונה – הביא שלושה שחקנים להרכב אחרי שהעונה התחילה – ידין, דמאו וקינן. כתבתי את זה.

הבעיה העיקרית עם התגובה שלך היא שאתה חושב שאני בא לסנוט בכם או לרדת עליכם או להגיד שאתם לא טובים או לא יודע מה. וזה פשוט לא ככה. אני גם לא מזלזל. להיפך. אין פה שום רצון להקטין ולגמד. אבל אתה תסכים איתי שהחופש שגרסיה קיבל בהחתמת שחקנים גדול מזה של מאמנים אחרים, ואת זה שהוא השתמש בחופש הזה בצורה מאוד ליברלית? (אגב אני משחק במנג'ר 97/98). אני לא רואה הבדל בין זרים וישראלים אגב. ואני לא חושב שאתה צודק בנוגע לתקציב רכש בגלל שאני מכליל בחישוב שלי (הוא חישוב בערך) גם משכורות – וכאן לדעתי אתם עולים על כל קבוצה אחרת.

ושגיאות עבר חביבי – זה חלק ממה שמאמן צריך לדעת לעבוד איתו. בנאדו שילם בינואר על השגיאות של עטר. על זה אני מדבר כשאני אומר המשכיות.

אילי 18 בפברואר 2013

לפני הכל, אני רוצה להבהיר שאני מעריך את דעתך ולא רואה בה שום זלזול או הקנטה כלפי מכבי.
ולענייננו:
בהפועל בכו בערך מתחילת העונה שהם לחוצים כלכלית. זה לא הפריע להם להחתים 16(!) שחקני רכש מהקיץ. הרבה יותר מחיפה. הרבה יותר ממכבי. הם גם בכו ובכו על זהבי ועל הכסף, כשבפועל ההחתמה של אלמוג כהן סובבת סביב אותם סכומים פחות או יותר. גם לבנאדו היה חופש להחתים שחקנים, ההחלטה שלו הייתה עקרונית ולא נבעה מקושי כלכלי או מערכתי כזה או אחר.
בסופו של דבר, החופש הזה משותף לגדולות. אפילו לב"ש הייתה יד חופשית מאלונה להחתים בערך כל מה שזז. כמובן ששחקנים גדולים נמשכים לקבוצות גדולות (למשל ראדי), אז המגבלות האלו כמובן באו לידי ביטוי.
השחקנים שהגיעו למכבי, למעט זהבי, הגיעו בהשאלות, או חינם, או בסכומים מצחיקים. הם גם הגיעו נקודתית למקומות החלשים או הדלילים בסגל. זה לא מנג'ר, זו קריאה נכונה של המפה. תוסיף לכך שרכישה של זהבי יכולה להטות את הכף במאבק, וגם העובדה שהוא חתם לטווח ארוך, וזה בעצם כל הסיפור.

בלייק 18 בפברואר 2013

לא חושב שאתה מזלזל. בדיוק להיפך. אני מפרש את ההקנטות והעקיצות (מה לעשות, גם כאלה יש בפוסט שלך) כניסניונות להקטין – דרך התמודדות עם משהו גדול ממך (והכוונה כאן היא כמובן לא אליך אישית אלא לחיפה לעומת מכבי העונה), אולי מפחיד. כשגולדהאר החליף את נמני באמצע עונה הוא גם לא אישר לאיווניר לעשות שינויים בסגל (מעבר לקוסמטיקה), וזה היה לפני ההחלטה של שחר לגבי עטר. היכולת של מכבי וקרויף להחליף 2 זרים (ולא לשכוח שיש עוד מקום לזר בקבוצה) היא לא בגלל צ'ק פתוח, ממש לא. קרויף עובד מול מגבלות מאוד ברורות של גולדהאר. היא בדיוק מהסיבה ההפוכה, הזרים שעזבו (גורי, ארנשואו) הגיעו בחצי חינם כמושאלים לתקופות קצובות ולהחליף אותם לא עלה למכבי כלום (לא צריך להתיר חוזה, לא צריך לשלם לקבוצות של המחליפים שלהם). יוצא הדופן הוא זהבי. והוא הגיע לטווח ארוך בסכום מצחיק (עלות כרטיס) לשווי שלו, אם ניזכר בסיפורי עבר של ליגיונרים שחזרו לארץ.
לגבי שכר – גם השנה מכבי עברה לשכר שחקנים הרבה יותר שפוי, ואני לא בטוח שהוא עולה על רמת המשכורות במכבי חיפה. הרבה שחקנים הורידו בשכרם, מי שלא הסכים הועזב ומכבי "רק" משתתפת בחלק מהשכר, וכמובן – קולאוטי. לא הסכים לקצץ ומכבי די נתקעה איתו. זהבי מרוויח פחות מקטן. מי עוד מרוויח סכומים קרובים לזה? אלברמן? חצי בערך, שזה קצת יותר מעטר. זה בטח לא עד כדי כך מעניין אותך, אבל תעיין בכתבות מטרום העונה על בניית הסגל במכבי. זה היה אילוץ אחד גדול. קרויף ניהל את התקציב בחוכמה אדירה (לדעתי. שוב – חוץ מאבו זייד, אבל אולי הוא רואה משהו עתידי שאני לא רואה, ניתן לו קרדיט). הצליח להביא שמות קטנים של שחקנים גדולים בכלום כסף כמו ראדי, פריצה וקרלוס. ניצל סעיף יציאה של טיבי. עבד בשקט וחכם עם תקציב מוגבל. כן, חלק מהמגבלה היא בגלל ההשקעות בשנים הקודמות, אף אחד לא מתכחש, אבל אני רואה בזה עוד אילוץ שקרויף התמודד איתו ובהצלחה.
בכל מקרה -אם אתה מרוצה מחיפה ואוהדי מכבי מרוצים ממכבי אז כולם מרוצים לא? (נעזוב רגע את הפועל בצד…)

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

בלייק – שלושה דברים:

1. אנא השתדל לכתוב בפסקאות – ככה יהיה קל יותר לקרוא, לא רק לי אלא לכולם. חבל שדברי טעם לא יגיעו לנמענים בגלל זה.
2. אני לא מפחד. אני פחדתי מגאידמק בזמנו. ואז התבגרתי ולמדתי שיותר מכל דבר אחר בספורט – חשובה ההמשכיות. לפני כמה זמן, כשהצהרתי שאני מעדיף שמכבי תל אביב תיקח אליפות על פני הפועל תל אביב (זה היה כשמכבי הייתה מתחת לקו האדום) הסביר לי המגיב "אדום עולה" למה עדיף לי שלא. ועדיין, אני את ההעדפות שלי לא מדרג תמיד לפי תועלתנות של הקבוצה, לפעמים סתם כי ככה בא לי.
3. אם יש לך את המידע – אשמח לראות את כל המשכורות של שחקני מכבי תל אביב. זה נראה לי מעניין ואתה נשמע כמו אדם שיודע מידע שלא הרבה יודעים כאן, אז אם בא לך לחלוק – אני אשמח.

בלייק 18 בפברואר 2013

1. אני אשתדל
2. זאת היתה הכללה, וגם היא תחושה או דעה שיש לי (ולאוהדי מכבי נוספים), ובטח לא עובדה. יכולות להיות לא מעט סיבות פסיכולוגיות להקטין יריב או מתמודד.
3. לא. מצטער, אם הטעיתי. אין לי שום מידע מעבר למה שמדווח בתקשורת. לא מקורב (קשר ישן למישהו שמכיר את מיקו בלו נחשב?) ולא "אחד שיודע". לגבי התקציב של מכבי חיפה אני מתבסס בעיקר על זה:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000810170, ועל שאר הפרסומים בתקשורת, בעירבון מוגבל כמובן.

ניוקו אריק1 18 בפברואר 2013

הסכומים של אלמוג כהן לא קרובים בכלל לאלה של זהבי,
ובכל מקרה זהבי זה ל4 וחצי שנים ואלמוג כהן לחצי שנה
השוואה דמגוגית

אילי 18 בפברואר 2013

העלות של ההשאלה של אלמוג כולל משכורות היא 1.4 מיליון ש"ח ברוטו.
http://sports.walla.co.il/?w=/196/2614401
העלות של זהבי העונה היא 200 אלף יורו (כמיליון וקצת, פלוס משכורות זה מגיע בערך למיליון וחצי, אולי קצת יותר).
זה יותר, נכון, אבל זה סביב אותם סכומים.
זה שההחתמה של זהבי היא ל-4 וחצי שנים זה לא רלוונטי להשוואה לגבי העונה הנוכחית. אף אחד גם לא הבטיח שהוא לא יעזוב תמורת פיצוי אם תגיע הצעה טובה מאירופה. ושוב, גם אם כן, וגם אם לא, לא רלוונטי לתקופה המדוברת, חלון ההעברות בינואר ועד סוף העונה.

amitpros 19 בפברואר 2013

אילי
למיטב ידיעתי אם אתה מתחים שחקן לחוזה של 4 וחצי שנים,אתה צריך להעביר ערבות לבקרה גבוהה יותר מאשר ערבות למשכורת של חצי עונה,לכן דוו'קא יש רלוונטיות לאורך החוזה ולסך הכללי של המשכורת

אילי 19 בפברואר 2013

פנאן, מקבל את ההערה. ועדיין, זה לא משנה את הפואנטה. להחתים 16 שחקנים מהקיץ ועד ינואר, מבלי ששמענו על הרבה שחקנים שהפועל רצתה ולא הצליחה להחתים, ואחר כך להתבכיין על זה שאין כסף לקנות בוולמארט, זאת גניבת דעת, זה זלזול באינטלגנציה ובריחה מאחריות. ומי שהוכיח ששלושת הדברים האלו הם הלחם והחמאה שלו הוא האופורטוניסט הנצחי של הפוליטיקה הישראלית, חיים רמון.

דובי מילר 18 בפברואר 2013

יופי של פוסט (וגם תגובות).

כדורגל ישראלי לא מעניין אותי, מצטער (הבנים שלי אוהדים של מכבי תל אביב אז אני יודע מה קורה)- מבחינתי יש רק ליברפול כבר הרבה מאד שנים, חי על הזיכרונות בעיקר.

אבל – לא הייתי רוצה בעל קבוצה שיהיה אוהד, הייתי רוצה שיהיה איש עסקים מוצלח שעובד עם הראש, אוהד עובד עם הלב ועושה טעויות ושטויות…

אבל יכול להיות שזה רק אני…

מכביסט ותיק 18 בפברואר 2013

ליברפול ליברפול גם שם עוד נשוב וזה לא כל כך רחוק. אימפריות כמו מכבי לא נעלמות הן רק מתעכבות

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

לצערנו זה לא תמיד נכון – תראה את ריימס, תראה את ת'ירד לאנארק או את בלפאסט סלטיק.

טל בן יהודה 18 בפברואר 2013

תפסיק להמציא שמות של קבוצות…
אנשים עוד יחשבו שאתה רציני!

amitpros 19 בפברואר 2013

מכביסט,אני אסלח לך על העובדה שאתה צהוב בגלל שאתה אוהב הקבוצה הנכונה באנגליה :)

דני 18 בפברואר 2013

תשמע, גם אם מה שכתבת נכון לגבינו אוהדי מכבי ת"א, הטור שלך נוטה לבלבל מעט. אני לא מתכוון לעסוק בויכוח של מכבי זה רק ת"א או רק בחיפה. אבל הייתי מציע לך בטור הבא לכתוב את שמות כל הקבוצות בצורה מלאה, כי למען האמת עד שלא הגעתי לפסקה של מכבי ת"א, הייתי בטוח שהתבלבלת בכותרת הטור.

דני 18 בפברואר 2013

ותוספת קטנה. העניין לגבי מר יעקב שחר, לטעמי, נכון ואני באמת מאחל ומקווה שמר גולדהאר יישאר במכבי ת"א כמו מר שחר

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

אין פה ויכוח.

תולעת 18 בפברואר 2013

יחסית למישהו שכתב בפוסט הקודם שמכבי היא קבוצה לא מעניינת, השקעת בה די הרבה מילים :)

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

מן הראוי שאני אסביר את עצמי – יש לי קהל קוראים שעוקב ובודק. חכי לסיכום מחזור, הקדשתי סעיף מיוחד לפרדי דוד.

גיל מזימבבואה 18 בפברואר 2013

פרוסנר, איך יודעים עם הפוסט על רמה? לפי כמות התגובות…

עופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

יחס הפוך או יחס ישר?

יובל 18 בפברואר 2013

1. ראשית אתחיל ואומר שאני נהנה לקרוא את הדעות שלך וזאת למרות שעם חלקם אני מסכים בצורה חלקית. אני נהנה לקרוא את התגובות המפורסמות כאן, ומתענג על הדיון שעולה בכל פעם מחדש. לצערי תרבות הספורט בארץ, שהיא בהובלת האתר הנ"ל, איבדה את דרכה. הצורך לצעוק ולהעליב הוא כנראה המנטרה המובילה את רוב תוכניות הערוץ (פרט לליגת האלופות). לראיה התוכנית האחרונה "שבת ביציע" שהגיעה למדרגה נמוכה יותר משפל המדרגה.
2. לאחר הפתיח הקצר-בינוני, רציתי להגיד שבתור אוהד מכבי( "א), גם לי היה קשה לקרוא את הטור בפעמים הראשונות, ועדין קצת צורם לי. אולם חלק מההתבגרות שלנו, מביאה אותנו לקבל את דעת השונה, ובדבר הקטן והסימלי הזה(שם הקבוצה בתקשורת) אנחנו נמדדים.
3.כאוהד מכבי תל אביב שלא חווה אליפות שנים רבות, וגם האחרונה לא הייתה משהו למען האמת, אני חי בחשש שמא הכול יתנפץ. החשש שנתחיל להפסיד ופעם נוספת נחזור לסורנו הוא גדול. גם בדרבי, בו הפועל עברו את החצי 5 פעמים, עדין חששתי מכל בעיטה חופשית וכל קרן, כי לצערי זה מה שנחקק בנו בשנים האחרונות. לדעתי, כך גם יהיה בשנים הקרובות, אבל ללא ספק הכיוון הוא החיובי והרציני מזה זמן רב.
4. ושוב תודה על החוויה.

wazza 18 בפברואר 2013

הויכוחים פה נהיים הזויים מיום ליום, מכבי זה חיפה? מכבי זה ת"א?, אלירן עטר כפר בעובדות והודה באשמה?, כפר בזקנות והודה בתיקים?, כל הכבוד למכבי ת"א על התנהלות מסודרת ושקטה מה שלא מאפיין אותה בד"כ, הם כנראה יקחו אליפות השנה ונקווה שהבאה תהיה שוב בעוד 10 שנים

חופר פרוסנר 18 בפברואר 2013

הכותב מוכיח פעם אחר פעם שתמיד, אבל תמיד, ולא משנה כמה אליפויות יש לאימפריה שלו, כמה נצחונות יש לקבוצה שלו על פני היריבה השנואה, כמה עשר וכמה אפס, תמיד הוא ירגיש אוהד של האחות הקטנה והמפגרת במשפחה.

ירוק גאה 18 בפברואר 2013

טוב, אני חייב להגיב מכיוון שיש כאן יותר מדי צהובים…
1) אנחנו ממש לא מרגישים ולעולם לא נרגיש האחות הקטנה שלכם… תבדוק כמעט כל סקר שנעשה ב20 השנים האחרונות אנחנו הכי גדולים שיש (וכן גם אני נגד טרמפיסטים אבל זה קיים בכל מקום).
2) המאזן שלנו נגדכם הוא בבירור נוק אאוט מוחץ בדר"כ זה מלווה בהשפלה (מישהו אמר 10:0).
3) לק"ש יש יותר אליפויות מכם ב10 השנים האחרונות!!!!
4) כן נכון, זה תמיד כיף לנצח אתכם ומי שלא ראה צהובים עצובים לא ראה שמחה מימיו….
5) נכון, אנחנו גאים להיות מכבי (כן כן רק מכבי)
6) נכון אנחנו חושבים אירופה,אליפויות ואיך להמשיך ולהתקדם בעוד אתם כמו האחות הדחויה האדומה חושבים רק על דרבי (אפרופו פרובינציה…).
7)לק"ש יש יותר אליפויות מכם בעשור האחרון!!!!!

ג'וני 18 בפברואר 2013

שאומרים מכבי ת"א חושבים רק על כדורסל.

אף אחד בארץ ובטח באירופה לא שמע על מכבי ת"א כדורגל וגל לא על המקבילה בכדורעף והכדוריד.

אוהדי מכבי ת"א בכדורגל צריכים להגיד תודה לאנשי התקשורת שמיחצ'נים את המועדון הכושל והזניח שלהם שאין לה מסורת באירופה ואפילו בביצה המקומית הרקובה היא כבר שנים לא זכתה באליפות.

MG 18 בפברואר 2013

ג'וני, שמע חביבי.
יש אחלה אתר (בשיא הרצינות) שכתובתו היא hoops.co.il של מנחם לס.
זה אתר כדורסל ברמה גבוהה מאד.
נראה כי הכדורסל בוער בעצמותיך.
אם כן, מדוע איך גולש שם? אני חושב שתמצא שם ניתוחים ברמה גבוה מאד והרבה אנשים שמבינים ובעיקר מעדיפים כדורסל על פני ענפי ספורט אחרים (אפילו אני, פריק של כדורגל, גולש שם מדי פעם).
חשבת פעם שאולי האתר הזה אינו עונה על הצרכים שלך?
לסיכום, יש אתר מצוין שעוסק בכדורסל. עשה טובה ותן לנו להתעסק בספורט האיזוטרי הזה שנקרא כדורגל.

מכביסט ותיק 18 בפברואר 2013

פרוסנר ולהקת הקופים הירוקים והבבונים האדומים- אני לא מקנא בכם מה שעבר עליכם החל מהדקה ה-90 עד הדקה ה-99. לא מקנא בכם. אולי עכשיו תבינו מכבי יש אחת היא גם בכדורסל גם בכדורגל גם בכדורעף וזאת מכבי ת"א השחקנים מתחלפים הם מכל הגזעים והדתות- אבל כשהם בקבוצה הם כולם מכביסטים = מכבי ת"א. יש לציין ששמעון מזרחי לא מתחלף היחיד והמיוחד.

כרגע קיבלתי דיווח מ-3 חברות הסלולר הגדולות שבדקה ה-90 הוחלפו 30000 מסרונים באיזור חיפה…..אוי אתם לוזרים.

סתם אחד 18 בפברואר 2013

שיהיה לכם לבריאות. פעם בעשר שנים גם לכם מותר לקחת אליפות, בדיוק כמו אחותכם המאוסה מעבר לכביש. פעם בעשר שנים.

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

אני אומר כבר מספר חודשים שעד כה גולדהאר שם עשרות מליונים נטו והוא סבל. העונה הוא התחיל להנות..כמה הוא ישים אז? אל תבנה ציפיות על סמך העבר. יש שחקן חדש בשוק וברגע שכל המכביסטים הרדומים יצאו מהחורים והמערות שהם היו בהם עשרות שנים- ההכנסות יעלו החסויות יגיעו…צריך להזהר בנושא.

סנטה37 19 בפברואר 2013

א) לבריאות, אם שפיכת כסף בלי הכרה עושה לך את זה – לבריאות. אני מתרגש הרבה יותר כשהמועדון שלי מייצר כסף ומוציא את מה שהוא מייצר. שזה מה שרוצה פלאטיני לעשות עכשיו דרך אגב. זה גם אגב מה שקורה איתכם בכדורסל, הכסף מגיע מהמועדון וואללה, עולה לי בבריאות אבל – כל הכבוד. הרבה יותר "חוכמה" לעשות את זה ככה מאשר לשפוך כסף שאין.
ב) אתה חייב להפסיק עם האובססיה ל"הם מחללי קברים, הם אמרו נאצים, הם ככה והם ככה". זה מתאים לטוקבקים בוואן ולא לכאן. אני אוהד הפועל, מעולם לא קראתי לבן אדם נאצי, אם איזה ילד לידי ביציע פלט איזה "שואה" לידי ביציע הוא קיבל ממני בראש, ומעולם לא איחלתי מחלות סופניות או משרפות ליריבים. ויש אצלך לא מעט חארות. מוזמן לשאול את ביבראס נאתכו ואת משפחתו של רמי ארמה.

ומזל טוב

עופר פרוסנר 19 בפברואר 2013

מכביסט ותיק – אני מצטרף לחלק ב' של התגובה. אני חושב שיש כאן דיון שרוב הזמן ברמה גבוהה יותר. אני גם משתדל לסדר אותו שיהיה בלי יותר מדי, נקרא לזה, שפת ביבים. אז בואו ניתן קצת כבוד לצד השני כשאנחנו מדברים איתו? מה אתה אומר?

amitpros 19 בפברואר 2013

מכביסט ותיק
אתה לא מקנא בנו על מה שעבר עלינו בעשר הדקות האחרונות
וזה בסדר
כי אנחנו לא מקנאים בכם על מה שעבר עליכם שחזרתם הביתה עם 10.
אין ספק שזה הזמן שלכם לשמוח,אבל לי מאוד נח עם הספירה הזו של אליפות צהובה פעם בעשור.

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

עוד לא הבנת ידידי? נגמר הסיפור שלכם. והחתימה של בנאדו לעוד עונה רק נעלה את זה סופית. כשעטר חתם כתבתי לכם שזה נמני ב' לא הקשבתם. עכשיו בנאדו חותם לעונה הבאה זה כמו נמני ג'. לבריאות. דרך אגב האליפות העונה לא הוכרעה. העשור הקרוב הוכרע.

amitpros 19 בפברואר 2013

אני מניח שאת זה נדע עוד עשור,לא?
אני הייתי קצת מחכה לפני שאני חוגג .

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

תראה ממילא אי אפשר לחגוג מראש עשור. יש לי כשרון להיות כשלון בתחזית לטווח הקצר אבל הצלחה מרובה בניתוח לזמן ארוך. הטפתי בכל חור ובמשך 4 שנים שיש להפטר מנמני והבבונים שלו והכל יסתדר לבד. וזה תהליך איטי אבל זה מסתדר.אפילו האלימות והקללות ביציעים פחתה כבר בעונה הקודמת. אפילו בעונה הגרועה של איוניר מכבי עלו בפעם הראשונה לליגה אירופית ואפילו נצחו בדרבי. זה לאט לאט . זה לא אומר 10 אליפויות וגם לא 8. אבל זה אומר 11000 מנויים. תסתכל מה מכבי עושה לליגה. מול ביתר הגיעו 30000 צופים מול בני יהודה הופיעו 5000 אוהדי בני יהודה. יש כאן תהליך בעל משמעות אדירה לטווח ארוך.

ירוק 19 בפברואר 2013

אוהדים כמוך מקשים עליי לפרגן לצהובים גם כשמגיע (וזה גם ככה קשה עד בלתי אפשרי בשבילי).

אפשר בכלל לענות בברצינות לתגובה הזו שלך? זה איפשהו בין פאתטי להזוי. שיהיה לכם לבריאות, אבל תעשה לי טובה, בהזדמנות תסתכל אחורה משהו כמו 10 שנים. אנחנו ממש לוזרים, אה?

בדיחה.

(ניסיתי להיות עדין)

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

אתה לא מבין שרוב אוהדי מכבי שנולדו על ברכי המכביזם השחצני והיהיר לא מחפשים פרגון והכרה. הלו אנחנו מכבי ת"א. כמו שאמר ארל ווליאמס dont fuck withe maccabi in the yad.
אל תקח את זה אישית במכבי לפחות רק מתרברבים לא תראה אותנו מחללים קברים או עם שלטי קטן למשרפות. השמחה והשחצנות שלנו זה משהו בתחום הספורט והיריבות הספורטיבית. לפחות דור הביניים שבנו

ירוק 19 בפברואר 2013

1. אוהדי הפועל, שגם הם לא כוס התה שלי (בלשון המעטה), הם ברובם אוהדים נפלאים. יש כמה מטומטמים וצריך לטפל בהם ביד קשה ולהוקיע אותם. אבל תעשה לי טובה – יש כאלו גם אצלכם, אצל בית"ר, אצל בני יהודה, וכו' וכו' (וברור שגם אצלנו). לצייר את אוהדי הפועל כחבורה של מחללי קברים בעוד הצהובים הם שחצנים אך חמודים – זה קצת חוטא לאמת.

2. אני לא לוקח אישית דברים כאלו, אל תדאג…

3. לא הבנת אותי – אתה יכול להתרברב כמה שמתחשק לך, אתה ויתר אוהדי מכבי ת"א. מגיע לכם קצת, בכל זאת בפעם האחרונה שהתרברבתם כשלא מדובר במשחק עם כדור כתום, שרון היה ראש ממשלה. וברור גם שהציטוט שהבאת הוא מהכדורסל – רק שם, כשאין באמת יריבות, אתם מרגישים בטוחים.

4. הדבר היחיד שהפריע לי (והצחיק אותי) זו הטענה שאנחנו לוזרים. אבל באמת שזה בסדר, אתה יכול להמשיך לטעון שמכבי ת"א היא ישות עליונה ונעלה ושאנחנו לוזרים. ואני יכול להמשיך להתפקע מצחוק בצד.

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

אתה צריך לעבור סטאז בעניני אוהדי הפועל ת"א. מוכרים לכם כבר שנים שהם הקהל הכי טוב ורק קומץ רע. אין לי כח לנאום עוד פעם בנושא. האמת כבר ברורה לכל מי שמתעניין בנושא. לגבי הקהל של מכבי. הכל התחיל ונגמר בנמני. וגם כאן לא אפתח בהרצאה. נמני הועף וכבר ניתן היה לחוש ברגיעה.

סנטה37 19 בפברואר 2013

ואני שוב מזמין אותך להסתכל בסעיף ב' בתגובה הקודמת שלי בשרשור, שבחרת להתעלם ממנה:
ב) אתה חייב להפסיק עם האובססיה ל"הם מחללי קברים, הם אמרו נאצים, הם ככה והם ככה". זה מתאים לטוקבקים בוואן ולא לכאן. אני אוהד הפועל, מעולם לא קראתי לבן אדם נאצי, אם איזה ילד לידי ביציע פלט איזה "שואה" לידי ביציע הוא קיבל ממני בראש, ומעולם לא איחלתי מחלות סופניות או משרפות ליריבים. ויש אצלך לא מעט חארות. מוזמן לשאול את ביבראס נאתכו ואת משפחתו של רמי ארמה.

יואב 19 בפברואר 2013

נו עופר, משעמם איתנו לא?
בכלל לא סיפור אה?
משעשע ממש.

עופר פרוסנר 19 בפברואר 2013

אני הייתי בהופעה של ברי סחרוף. וכאמור, אני כבר כתבתי שאתם לוקחים אליפות השנה.
אבל נראה לי שלך, למכביסט ותיק ולצהובים האחרים שגולשים כאן באתר שלי ממש כואב כל מה שאני כותב על מכבי תל אביב. יותר מזה, הרבה יותר ממה שלי אכפת ממה שכותבים על מכבי שלי.
נו, בכיף, כאמור: גם תרנגול עיוור וגו'

יואב 19 בפברואר 2013

רוצה להתנשק?

עופר פרוסנר 19 בפברואר 2013

תמיד :)

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

בכלל לא כואב יריבות ספורטיבית רק מחדדת חושים. כשמכבי מצליחה כולם נהנים – קבוצות יריבות מוכרות כרטיסים- רייטינג בטלויזיה קופץ לערוץ 1 ב-30% ובעלי הבלוגים נהנים מכניסות מוגברות. ברגע שמכבי תכשל לא יהיו לך כאן תגובות. מכבי ת"א זאת הצמיחה הכלכלית של הספורט בכל הענפים.

אד הורטון 19 בפברואר 2013

18.2.13 בין השעות 22:30 ל-22:40 לערך-
המכביזם חזר. איזו תחושה מענגת.

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

חיים שדמי המלך נא להעלות בדחיפות טור שנושאו ותוכנו הינו "3".

יואב 19 בפברואר 2013

מכביסט ותיק ,
רוצה להתחתן ?

מכביסט ותיק 19 בפברואר 2013

לא דרבי (למרות שזה חשוב) לא חתונה לא כסף – קודם תביא אליפות אחרי זה נדבר על השאר

מתי 21 בפברואר 2013

ה יופי עופר.
לדעתי מכבי תל אביב עלו על הטריק ותהיה פה שושלת. מה שאני לא יודע אני אומר סתם.

אנונימוס 22 בפברואר 2013

מישהו חייב לנסות להבין לעומק מה הסיפור של גולדהאר באמת, ומה גורם ליהודי טוב קנדה שמנהל אימפריה כלכלית בקנה מידה עולמי, להחליט שפתאום בא לו לזרוק חלק כ"כ נכבד מזמנו וכספו מכל הדברים בעולם על קבוצת כדורגל ישראלית.

Comments closed