מה אתם הייתם עושים? (יניב AKA אדום עולה)

והפעם, אדום עולה מגיע לבלוג וממפה לנו את השאלות החשובות שמצפות לקבוצות הגדולות בליגת העל בעונה הבאה

לקראת יום שישי וסיומה הרשמי של העונה (כן, סיומה הרשמי של העונה בבלוג מגיע כשמכבי שלו סיימה באופן סופי את העונה ואין לה יותר על מה לשחק, שהרי מקום שני שווה ערך למקום שלישי מבחינת ההגעה לאירופה)  מגיע לכאן יניב פ. הידוע בכינויו אדום עולה (עוד פוסט אחד והוא ייתן את כל השם שלו, אנחנו מקווים), ונותן לנו סקירה לעונה הבאה על שלל הדילמות שהיא טומנת בחובה. הבלוג רוצה לברך את רועי סיני על הגעתו לדה באזר עם הבלוג המצוין שלו פוטבולוגרפיה. בתור קורא אדוק, אני ממליץ בחום. 

123456

הכדורגל הישראלי מסיים עונה עם המון טעם של עוד וריח של אופטימיות משכרת באוויר, וכמעט כל מי שאני מדבר איתו ולא משנה את מי הוא אוהד משוכנע שבעונה הבאה יהיה יותר טוב. כן, אפילו בהפועל. אז לקראת הקיץ הכנתי את ריכוז הדילמות העיקרי שאולי יוציא את חלקינו מהשאננות.

מכבי- בחירתו של ג'ורדי.

באופן פשוט העונה של מכבי בשנה הבאה היא נגזרת של עד כמה לג'ורדי יש סבלנות לפרויקט של מיטש.

בנקודת הזמן הזו , ניתן להגיד בוודאות שאם גולדהאר ימשיך להשקיע את הסכומים שהוא שם הסיכוי שמכבי תהיה כוח מוביל באירופה הוא בהחלט גבוה ודגש פה על המילה להשקיע ולא סתם לממן.

לאוסקר בעיני אין סבלנות, הוא רוצה צ'אנס בליגת האלופות והוא רוצה את זה עכשיו.

למאמן נוער בברצלונה אין הרבה אופציות לדלג בשנה וחצי ממשרת אימון זוטרה במועדון ענק למשרת אימון בכירה במועדון זוטר בליגת האלופות , לאוסקר יש תחושה שזה מעבר לפינה .זה לא.

למכבי דירוג נוראי באירופה , מה שייתן לה הגרלה קשה ונפילה כבר בשלב הראשון זורקת את מכבי מחוץ לליגה האירופאית  , זה סנריו ריאלי שלמכבי אין שליטה עליו.

וגם אם מכבי תעשה נס ותגיע לשלב הבתים, התוצאות לא יהיו קלות, יום אחד אולי מכבי יכולה להיות הפורטו החדשה, לא בשנה הבאה.

השנה מילת המפתח הייתה דריכות, לא מקצוענות. סגל קצר , בו אין כוכבים אמיתיים והרבה חיילים ממושמעים יחד עם שכבת אימון חזקה יצרו תחושה שמכבי ריפאה את עצמה  והיא לא. העסק עוד לא יציב, הוא שביר מדי , הדחה מוקדמת מאירופה או נפילה לליגה אירופאית בבית קשה במיוחד , כמה הפסדים מצטברים וכדור השלג יכול להתגלגל. מכבי צריכה להתחזק ב-3 שחקנים (מגן ימני , בלם , ברק יצחקי ), לתת סיכוי שווה לצעירים כמו שעשתה בשנתיים האחרונות  ובעיקר לסמוך על ההרכב שסיים את העונה ומכסימום לתקן בינואר.

 לפי מה שמסתמן היא הולכת חזק על שדרוג ועיבוי הסגל – וזה אומר קודם כל לנפח ציפיות לשמיים, לשבור שיא מנויים, לשלוט לגמרי בעונת המלפפונים , לבנות על הנייר את קבוצת העל של ישראל. הכותרות בעיתון מדברות על הכנה לצמפיונס, זו תהיה טעות גדולה להתכונן לשם, המשימה לשנה הבאה פשוטה, אליפות שנייה , דומיננטיות בליגה וקמפיין נחמד בליגה האירופאית.

חיפה – הטבלה כן משקרת.

 חיפה לא כזו טובה , חיפה לא כזו טובה , חיפה לא כזו טובה. את זה בנאדו חייב לשנן כל בוקר לעצמו כל בוקר כשהוא עובד על הלוק. וגם כשהיא טובה היא תלויה המון בשחקנים שלא יהיו שם בשנה הבאה. לכן, היא חייבת להנמיך ציפיות: היא מסיימת את השנה בתפישה שהיא הייתה מספר 2 חזק והיא לא. היא הייתה חזקה כשלא היו ציפיות וזה לא אומר כלום. שחר לא יודע להתחרות בטייקון כמו גולדהאר, האמת שאף אחד לא יודע, פשוט כי כזה עוד לא ראינו כאן.

וחיפה בניגוד לאינסטינקט שלה חייבת לחשוב כמו מספר 2 , והרבה יותר יצירתי. היא צריכה לחפש שחקני ליגה מצוינים ומוכחים ולא את הכישרונות שיהיו כאלה עוד שנה.  ב-2 מילים – מהראן ראדי וכן, זה שהוא לא ירוק זה מחדל. מחדל בדיעבד אבל מחדל. דרוש פה רכש עמוק , היא לא כזו טובה כבר אמרתי? בקיצור הדילמה של בנאדו היא ללכת נגד "רוח המועדון" – אבל לפי מה שאני שומע היא זוממת על הילדים של הפועל חיפה, זה לא הכיוון.

 הפועל – למכור את כל מה שאפשר למכור בלי לקשר לזהות הקונה ולעשות את זה כמה שיותר מוקדם.

מקום לליגה אירופאית יהיה בבחינת הישג , אבל אם מישהו רוצה לקחת קבוצה בגירעון של כמה מיליוני שקלים ולהמר על הגרלה אז כנראה שחלק מהטוקבטקים של גיל שלי נכונים. ליגה אירופאית זה חמצן פיננסי, העפלה שווה הרבה, גם להביא קצת נקודות, היא גם עושה טוב לחשיפת הסחורה העתידית ומרגיעה קצת את הכאב מהדרבים הצפויים, אבל גם אם הדירוג של הפועל , הגרלה זו בעיה. ה-ג-ר-ל-ה זה בעיה. מישהו משלל בעלי הבית שלנו חייב להפנים את זה . בלי כרטיס לשלב בתים, עם גירעון והתחייבויות לתקציב של מעל 30 מיליון זה בית משוגעים.

 הפועל טובה כשאין ציפיות , אז הנה , קיבלנו אחלה הזדמנות לעונת בנייה. כל מי שאפשר למכור השנה , צריך למכור , לא לקחת סיכונים, למלא את הקופה במזומנים ולמצוא את המאמן שיראה את ההזדמנות שבזה. אישית אני מאמין גדול ברוני לוי, אבל זה לא העניין , העניין הוא שהמאמן שיבוא יוכל ויצטרך לבנות הכל מחדש. להתבסס על שחקני דרג ב', בילדים של הפועל חיפה וסכנין, מכבי נתניה והפועל כפ"ס. ואתם יודעים מה, גם בילדים של הפועל.

 בקיצור דווקא בהפועל העסק פשוט- כל מה שעשינו השנה, אז הפוך.

קריית שמונה – כמו הפועל, למכור כל מה שאפשר .

לשירצקי אין בעיה של כסף, והשנה לדעתי הוא גמר בפלוס יפה, אבל הבחור חייב להבין את מקומו בשרשרת המזון. קריית שמונה היא חממה, אבל כל חממה ברגע שהגוזל רוצה ללכת, חייבת לאפשר את זה. הריב המיותר על טיבי הוציא את גורדי גדול, לא הפוך, ושירצקי לא יכול יותר מדי פעמים לריב עם כוכבים שגידל, כי חדשים יחשבו 10 פעמים לפני שיבואו. תן להם ללכת, תגבה עליהם כמה שאפשר, מכסימום הם יחזרו על ארבע. לקבוצה עם יציבות כלכלית בליגה הישראלית של קיץ 2013 לא תהיה שום בעיה לבנות יופי של סגל.

ולקרית שמונה יש מנהל מקצועי מצוין- נכון איזי?

בית"ר – אין לי מושג, זה גדול עליי.

 

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

אחרון?
עשר מחשבות פלייאוף (וגם הימורים)

56 Comments

אדום עולה 19 באפריל 2013

גילוי נאות – הפוסט נכתב עוד לפני חצי הגמר .
ותודה לעופר , הירוק הכי נכון לקיץ 2013

הופמן 19 באפריל 2013

לגבי מכבי (של הבלוג המארח כמובן), אני חושב שרכש הוא אף פעם לא הפתרון היחיד. אפשר לעשות המון עם בניה נכונה ומאוזנת של קבוצה – אפילו אליפות. ואולי דווקא זו הדרך הנכונה להתמודד עם גולדהר של דולרים. גם מניו לקחה אליפות למרות הכסף של התכולות.
וזה דווקא די נחמד להיות שוב בצד של הפחות עשירים. יותר מאתגר, וזה לבטח יותר מספק אם מנצחים את הכסף הגדול.

אדום עולה 19 באפריל 2013

סיכון גדול מדי .
חיפה לפני גאידמק 3 אליפויות רצופות – מאז 2 מתוך 7 .
וגולדהאר זו תחרות בקנה מידה אחר , אם יש עונה לתפוש את מכבי לא מוכנים ולתקוע מקל בתכניות הגרנדיוזיות שלהם , זו העונה הקרובה כשהם צריכים ״לעכל״ אתגר אירופאי בפעם הראשונה .
כל עוד. יש להם למכבי סיכון להחזר השקעה בצמפיונס גולדהאר ישים את הכסף הגדול , שחר צריך לבנות קבוצה חזקה שתשים את הליגה במרכז , אליפות בשנה הקרובה זה אינטרס חיפאי מובהק , יותר מכל עונה רגילה .

הופמן 19 באפריל 2013

אני חושב שאפילו יעקב שחר יודה שלאור נסיונו, אליפות היא אינטרס חיפאי מובהק בכל עונה, *למעט* העונות בהן טייקונים זורקים כסף על קבוצות אחרות.

אדום עולה 19 באפריל 2013

גם שחר הוא טייקון , השאלה אם הוא מסוגל להתחרות בטייקונים אחרים בשילוב של כסף ויצירתיות או שהוא מוותר מראש.

אריאל גרייזס 19 באפריל 2013

אהבתי את השורה האחרונה על בית"ר. אשכרה, הם הגיעו כבר לקצה של התהום ואין להם ברירה אלא לקפוץ. הרעיונות האלו על להביא את טביב הם מטומטמים ברמות. הם לא צריכים גאידמק חדש. הם צריכים לבנות את המועדון מחדש. קבוצת ניהול של האוהדים, להוריד את התקציב למינימום, לרדת אפילו ליגה ולחזור מחוזקים יותר, בלי אוהדים גזעניים. אני פשוט לא רואה אופציה אחרת

אדום עולה 19 באפריל 2013

להביא את טביב לקבוצה עם גירעון ענק זה הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות , לקבוצה שלא יודעת גם לייצר הכנסות (אירופה , מנויים ומכירת שחקנים לחול ,) זה בכלל הזוי .

הודוש 19 באפריל 2013

תגובה מתנשאת טיפוסית. אני מקווה שכתבת את זה בציניות.
-להוריד את התקציב למינימום? לרדת ליגה? – מה זה בדיוק יעזור למען השם. האוהדים הגזעניים ייעלמו עם ירידת הליגה או שהם יחזרו מחוזקים יותר לליגה הבכירה?
אתה מתייחס, במודע או שלא, לאוהדי בית"ר כאל קבוצת רפי שכל שצריך לעשות להם חינוך מחדש.
אה, ויש לי גם פתרון לבעיות של בית"ר: כסף.
יניב – ניתוח יפה ומעניין. נהנה לקרוא את התגובות שלך כאן באתר.

ג'וני 19 באפריל 2013

אני לא רואה שום הבדל בן מכבי ת"א , מכבי חיפה, קריית שמונה הפועל ת"א, בית"ר ירושלים או אשדוד .כולן קבוצות בינוניות ומטה ולא יציבות כמו כל הענף המת הזה.

שלו 19 באפריל 2013

אולי כדאי להביא את ג'מצ'י לנהל אותו?

דון נאפולי 19 באפריל 2013

אם טביב יקנה את בית"ר יש מצב

ירוק 19 באפריל 2013

תודה שלו, נפל לי האסימון בזכותך – זה החלוץ שאנחנו צריכים לעונה הבאה!

ג'וני 19 באפריל 2013

מה יש לספורטאי הכי גדול במדינה בכל הזמנים כמו ג'מצי לחפש בענף רקוב וחובבני כמו הכדורגל?

גיסנו 20 באפריל 2013

בערך מה שהיה לו לחפש ב"הישרדות סלבס".

אילי 19 באפריל 2013

מעניין, אני לא מוצא שום הבדל בין קונדום עם חור, בטריות ריקות, חלב מקולקל והתגובות שלך. כולן מיותרות וחסרות משמעות באותה המידה.

סחבק 22 באפריל 2013

לקונדום עם חור יכולה להיות משמעות די גדולה אילי

שמרלינג 19 באפריל 2013

לגבי מכבי חיפה, לא ממש הבנתי את ההגיון. למה ראדי יותר טוב מידין ומקומבינציה של קטן-בוקולי-קשר זר? אולי יכלו להביא אותו, אבל מחדל זה לא. המחדלים בתקופת עטר במצבת השחקנים היו בעיקר דמאו, אנדלובו והציוותים המוזרים בהרכב. בנאדו הוציא מים מן הסלע, אבל זאת לא דרך לטווח ארוך. אז אני גם מסכים, הקבוצה לא טובה כמו שאולי נדמה לה.
אם יצליחו להשאיר את מי שצריך, השלד של שוער, שני הבלמים, ידין, מה שנשאר מקטן ובוקולי ועמאשה בעמדתו הטבעית יחד עם ורד שיחזור ועזרא שישתפר, הוא לא רע בכלל. צריך להמשיך לחפש את הכשרונות ולהמשיך לתחזק סגל מעובה. ההבדל הגדול, כך אני מקווה, יגיע משלושה זרים חדשים שיגיעו ולשם שינוי באמת יהיו טובים מתחליפיהם על הספסל.
חיפה אכן צריכה לחשוב כמו מס. 2, אבל לדעתי זה אומר דוקא להשקיע לטווח ארוך ולחפש כשרונות צעירים ולא ללכת על בהכרח על המוכח. בכל מקרה מקום שני בליגה הוא יעד סביר ובשביל לקחת אליפות בעונה הבאה תידרש התעלות.
לגבי הפועל תל אביב, גם פה אני חושב הפוך. לקבור את הקבוצה לא יכול להיות פתרון.

איציק 19 באפריל 2013

תמיד אמרו שהמדינה נמצאת בין גדרה לחדרה, אז הפעם הזזת אותה קצת צפונה. הדרום לא קיים…
:-(

אדום עולה 19 באפריל 2013

שמרלינג , לחיפה סגל טוב שצריך 3 כוכבים ו2 שחקני ליגה מוכחים כדי להתחרות על אליפות מעמדה של מובילות .
זרים טובים חיפה לא מביאה כבר כמה שנים , אתה רוצה להמר על זה דווקא בשנה כל כך חשובה , הימור כבד מדי .
ליגיונרים זה גם הימור , ופה צריך מכסימום אחד (שכטר??) , השאר צריכים לבוא מתוך הליגה והם צריכים להיות כאלה שמביאים מספרים כבר בשנה הראשונה .
לגביי ראדי , אם הוא הגיע לכמעט שלושים ורק השנה פרץ , זה מחדל , לא רק של חיפה , אבל בעיקר שלה (וגם קצת של הפועל ).

איציק 19 באפריל 2013

זו היתה תגובה מוזרה לתגובה שלי :-)

תולעת 19 באפריל 2013

גוטמן רצה את ראדי בהפועל, בסוף זה נפל על כסף. בסך הכל ראדי הוא מחדל כמו שסואן היה מחדל וכמו שסבע היה מחדל. בדור הצעיר זה כבר לא יקרה.

אדום עולה 19 באפריל 2013

איציק .
אם הדרום זה אשדוד , העסק אבוד , אין דילמות , הם ימשיכו לחלטר .
אם הדרום זה באר שבע , אני רואה רק דילמה אחת – והיא של ברקת וזה להישאר או לוותר , אני מאוד אוהב את החיבור עם אלישע , ואם ברקת נשארת בסוף זה יעבוד .

מתן גילור 19 באפריל 2013

1. "ניתן להגיד בוודאות שאם גולדהאר ימשיך להשקיע את הסכומים שהוא שם הסיכוי שמכבי תהיה כוח מוביל באירופה הוא בהחלט גבוה…"
בודאות כוח מוביל באירופה? לא נסחפת קצת? באיירן וברסה זה כוח מוביל באירופה. אפילו לרמה של דרג שני (מילאן, אתלטיקו) אין להם כמעט סיכוי להגיע. אולי לדרג שלישי (סלטיק, קאזאן) וגם זה תרחיש ורוד ביותר.
2. מכבי ת"א מדורגת בסיבוב המוקדמות השני (שהוא הראשון שלה), כך שמרבית הסיכויים שתעבור אותו. נפילה בסיבוב המוקדמות השלישי שווה פלייאוף ליגה אירופאית ונפילה ברביעי זה כבר שלב בתים בליגה האירופאית. בקיצור, הסבירות שלהם לשלב בתים כלשהו בשנה הבאה, כנראה גבוה מ-50%.
3. הטבלה משקרת? האם יש קבוצה טובה יותר ממכבי חיפה, למעט מכבי ת"א (לא חומר שחקנים, אלא קבוצה!). כאשר ההפרשים כ"כ גדולים כנראה שהטבלה דוברת אמת. לגבי מה מכבי חיפה צריכה לעשות – אחריב על זה בסיום העונה ויש לי הרבה מה לכתוב בנושא.
4. הפועל ת"א – מכבי חיפה (לצערי) לא נותנת מספיק הזדמנות לגוזלן, ריאן, קוסטה ואולי אפילו כוכב. אם אכן הפועל ת"א פותחת במכירת חיסול, היא יכולה להנות כאן ממציאות אדירות, שלעדתי חלקן, בטח במצבת הפצועים הנוכחית, שוות הרכב במכבי חיפה.
5. לסיכום, התחזית שלי (והיא גם תקווה גדולה) – 4 קבוצות בשלב הבתים של הליגה האירופאית משיגות נקודות דירוג רבות ועוד שנתיים תהיה נציגה ישראלית אוטומטית בליגת האלופות ונציגה שניה במוקדמות.

אדום עולה 19 באפריל 2013

מתן , כוח אירופאי מוביל . כן , לשם הם מכוונים ואם הם ישתלטו על הליגה בשנתיים הקרובות הם יכולים לעשות את זה .
יש שם את הכסף , הקהל ותשתית נוער ואם הם יפרצו תקרת זכוכית של הופעה ראשונה בליגת האלופות אז ייתכן ונצטרך כולנו להתרגל למציאות חדשה .
השנה היא שנת 69, ולמכבי כדורסל אחת מ2 התל אביביות ששולטות בליגה מגיע יור חדש וצעיר . 8 שנים אחר כך הם אלופי אירופה .
אז פה זה לא מזרחי , זה מזרחי עם ארגזים של כסף .

ולגביי חיפה , אתם מקום אחד מעל ההפוכה הכי מחורבנת שראיתי מזה שנים , הטבלה משקרת בענק .

אדום עולה 19 באפריל 2013

מעל הפועל הכי מחורבנת ….דאם יו אייפד

מתן גילור 19 באפריל 2013

אז אם כבר הטבלה משקרת לגבי הפועל ת"א ולא לגבי מכבי חיפה.
מה לדעתך המקום הריאלי שלנו? מי צריך להיות מעלינו בעונה כזו?
יש לנו אחוזי הצלחה סבירים מאד למקום שני.
לגבי כוח אירופאי מוביל – רוזנבורג היו חברים קבועים בשלב הבתים.
דונייצק וזניט אלה מועדונים אם הרבה יותר כסף ודירוג מאשר מכבי ת"א וגם הם לא "כוח אירופאי מוביל". הקבוצות המובילות באירופה מעמידות תקציב של למעלה מ-100 מיליון אירו וזרים ללא הגבלה. למכבי ת"א אין סיכוי להגיע לשם ב-50 השנים הקרובות.

אדום עולה 19 באפריל 2013

אל תתקטנן . הכוונה לקבוצה שמגיעה בקביעות לשלבים כמו שמיינית גמר צמפיונס ובשנים מסוימות גם יותר מזה .
אפשר לעשות את זה עם 30-35 מליון יורו תקציב בתנאי שמעמידים אותו כמה שנים ברציפות .

אזי 19 באפריל 2013

הולי פאק!
אני הולך להדפיס את התגובה הזאת ולשים מתחת לכרית!

ג'וני 19 באפריל 2013

לאדום עולה

מכבי ת"א כבר שיחקה בעונה אחת בצ'מפיונס ליג וכל זה ללא מאמן זר וכסף גדול .
עם כל הכבוד לכסף של גולדהאר זה ממש לא יבטיח העפלה לשלב הבתים וגם לא לשליטה בליגה כי למכבי ת"א אין מסורת וניסיון באירופה וגם מכיוון שיש בארץ הגבלה ל5 זרים שלא תמיד מנצלים גם את כל מכסת הזרים.
מכבי ת"א לא שווה אפילו שמינית גמר בליגה האירופית

רועי 20 באפריל 2013

אבל מה זה משנה הרי הכדורגל הישראלי לא מעניין אף אחד.

מתן גילור 19 באפריל 2013

יניב, אני יודע שעופר מרשה, אז אני מקווה שאתה לא כועס.
קישור למשהו שכתבתי על נושא המענק השנתי למילואימניקים:
https://www.facebook.com/#!/mgilorblog?fref=ts
או
http://matangilor.wordpress.com/2013/04/19/%d7%90%d7%97%d7%a8%d7%99-%d7%9c%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%90%d7%99%d7%9d/

גיסנו 19 באפריל 2013

קראתי, כתבת יפה את מה שכולנו מרגישים ואומרים (אני אפילו תרמתי פסקה בנושא לכתבה של YNET).

כשאמרת שיש לך 3 חפצים חשובים, התפלאתי לא למצוא ברשימה איזה חולצה/צעיף ירוק/ה….

מתן גילור 19 באפריל 2013

תתפלא, אבל הם תחליפיים ואין להם משמעות בשבילי. אין לי בעיה להחליף אותם בחולצה/צעיף אחר, וזאת למרות שאני הולך לכדורגל (כשלא קר/חם מדי) עם אותה החולצה כבר יותר מ-16 שנים. (יש יתרונות בלהיות שמן בבר-מצוה).
גיסנו, עכשיו השאלה היא – למה טרם נתת לייק בעמוד הפייסבוק של הבלוג? :)

אזי 19 באפריל 2013

ניתוח קר ויפה מאוד, יניב.
מסכים לגבי מכבי. לא צריכה ולא יכולה לכוון גבוה באירופה. צריכה לכוון לשלב הבתים (ליגה אירופית או צ'מפיונס) ובשביל זה לא צריך סגל ארוך, אבל צריך הרכב חזק מאוד.
מצד שני אם כן מגיעים לשלב הבתים, מכבי צריכה סגל ארוך לליגה כדי להאבק שוב על האליפות (נושא בארץ שידוע כבעייתי).
מכבי צריכה הרכב ראשון חזק מאוד וספסל של מיכה, מונס ומושיקו כבר יכול להכנס לפעולה בליגה (בהנחה שאף אחד מהם לא ימכר בקיץ בעקבות היורו)

את חיפה באמת קשה מאוד לנתח, קבוצה שאי אפשר לדעת מי ישאר אחרי הקיץ הקרוב ועוד יותר אי אפשר לדעת מה שחר יביא. ידוע ששחר לא נכנס בטייקונים ראש בראש. מעניין מה תהיה האסטרטגיה שלו לעונה הקרובה. אני במקומו הייתי הולך על קבוצה בריאה ויציבה מאוד. למקסם מקצונעות (מכבי ת"א סטייל) ולקוות לנפילה של מכבי ת"א (חו"ח).

את הפועל בכלל אני לא מתיימר להבין. כמו שאמרת. למכור את כל מי שמכיר. להתבסס על צעירים. ולחפש רוכש ו/או מנהל לקבוצה.

בבית"ר פשוט צריכים להתפלל.

יואב 19 באפריל 2013

מכבי תיהיה מדורגת במפגש הראשון שלה ביבשת(אם וכאשר תיקח אליפות) מול יריבות שהיא אמורה לעבור.

עופר פרוסנר 19 באפריל 2013

מכבי מתחילה בסיבוב השני, ככה שהיה בטוח שהיא תהיה מדורגת.

MOBY 19 באפריל 2013

חיפה עשתה שטויות רבות ברכש, אבל בוקולי ידעך, וקטן ידעך, ואין מחליפים. חייבים להעלות מהנוער ולתת להם הזדמנות (אפילו על חשבון הפסדים) החילוש של מרכז השדה בשחקנים תל אביבים פשוט לא לעניין.
ההבלחה התל אביבית יכולה להסתיים בשנה הבאה באותו סיכוי שלא. אני עוד לא מודאג יותר מדי.
לעומתם השירצקים יכולים להפוך לאחת מארבע (יכולים להיות להם יותר תארים מלבית"ר ולמכבי תל אביב ב-5 שנים האחרונות)

אדום עולה 19 באפריל 2013

מובי – צעירים זה עסק שדורש זמן , כשנתיים עד שלוש לפני שאפשר לבנות עליהם באמת , הנחת העבודה שבשנים האלה מכסימום כמה תארים ילכו למתחרים מבוססת על ניסיון להשליך את מקרי העבר קדימה .
הסיכון הוא באובדן המובילות וביכולת לספק למתחרה המוביל שנים יקרות לבסס ראשוניות .
בנית קבוצה חזקה מבוססת שחקנים מרכזיים בכדורגל וגילית שמכבי זו הבלחה – לקחת אליפות במחיר יקר .
בנית קבוצה חזקה וגילית שמכבי זה סיפור רציני – התחרת כמו שצריך ואולי זכית ואולי לא .
בנית קבוצה מבוססת צעירים וגילית שמכבי זה הבלחה – זכית בכל הקופה .
בנית קבוצה מבוססת צעירים ומצאת את עצמך הרחק מאחור – ייתכן ובשנה הבאה כבר יעלה הרבה יותר לתקן .

זו הדילמה .

MOBY 20 באפריל 2013

אם היו שחקנים משפרי קבוצה בשוק מילא. אבל לא זהבי ולא שכטר הם כאלה לדעתי. ידין וכהן הם דוגמאות מצוינות לכך. את הסחורה הזו היה לנו במחלקת הנוער בלי משרדי היחצנות וכתבי החצר. בלי המניירות הכוכבית התל אביבית. ועם הבנת המערכת מבפנים.
אם היה בניון או קטן בשוק אז להביא. ורד אינו כזה. גולסה כן למרות שלא התפתח לשחקן שחלמנו. אנדלובו לעומת גאדיר מבחינת עלות תועלת אני לא בטוח במה שהמספרים יכריעו.

אדום עולה 20 באפריל 2013

אין יותר בניון שאפשר להביא בשקל וחצי , למתג כסמל חיפאי ולמכור אחרי כמה שנות תארים . זה נגמר .
אבל זהבי ושכר זה בדיוק מה שחיפה צריכה , גם אבוחצירא ודמארי זה בסדר , או רמי גרשון או קוסטה מבני יהודה .
יש לא מעט שחקנים ישראלים בסגל הרחב של נבחרת ישראל , עם רזומה של כמה שנים כהצלחה מוכחת בליגה שמכבי חיפה צריכה ללכת ולהביא כדי לקחת את השלד הקיים , פלוס מיטב התוצרת המוכשרת מהנוער , המושאלים שיחזרו ולבנות קבוצה תחרותית .

רועי סיני 19 באפריל 2013

עונג שבת!
והמון תודה כמובן!

צור שפי 19 באפריל 2013

בית"ר צריכה צ'צ'נים מבוסטון במקום אלה שהיא גירשה.

ירוק 19 באפריל 2013

יניב/אדום עולה – מברוק על הסיפתח, פוסט מעניין!

לגבי מכבי שלי (ושל בעל הבלוג) – קשה לי להעריך, בעיקר כי לא ראיתי מספיק משחקים (לא באשמתי – קשה לעקוב מרחוק…)
מסכים לגמרי שאנחנו לא מספיק טובים. אם גולסה וטאלב עוזבים, אנחנו בבעיה. זרים איכותיים זה פתרון מעולה, אבל כמו שאמרת – לקוות שנפגע בזרים זה לונג שוט לצערי.

לגבי מכבי ת"א – אם יש משהו שמדאיג אותי, זה ממש לא הכסף הגדול. לדעתי זה לא העניין כאן. העניין הוא ג'ורדי ואוסקר. לצהובים היו השנה שני דברים שלא היה להם שנים – יד מכוונת (בעיקר מבחינה מקצועית), ומקצוענות. בליגה שלנו זה בהחלט יכול להספיק, ולצערי אם הם ישתדרגו לאט ובזהירות, ואם הצוות הזר ישאר, הם בהחלט יכולים להגיע להופעות קבועות בליגת האלופות – שזה מתכון לאסון (מבחינתי כמובן).

תולעת 19 באפריל 2013

ניתוח מעניין אבל אני לא מסכימה עם המסקנות.
בקשר למכבי המשימה החשובה ביותר היא להשאיר את אוסקר וג'ורדי. בלי קשר ליכולות הגבוהות שלהם, השמות של "הבן של" ושל "מאמן מברצלונה" (התואר הזה עובד על שחקנים מכל היבשת) יכולה להביא לכאן זרים ברמה גבוהה ביחד עם שלד ישראלי שיבוסס על החוזרים מחו"ל. מה שמכבי צריכה להפוך להיות זה מה שהפועל וחיפה היו במשך שנים: חלון ראווה. זו הסיבה ששחקנים ישראלים צעירים רצו להגיע לשם (בין אם בבוגרים ובין אם בנוער).
באשר להפועל, אני מאחלת ומייחלת כמובן לעונות בנייה רבות – אין באמת דבר כזה (אחת שיודעת). לא במועדון בסדר גודל של הפועל. קהל שזכה בהרבה גביעים וזוכר את 2010 לא יהיה סבלני עם "בנייה". בסך הכל יש להפועל אוסף שחקנים ישראלי מוכשר מאד וזה קצת לוקסוס למכור לכל דורש שחקנים כמו דמארי, בן חיים, ורמוט וממן. חוץ מזה שהנוער האדום במצב די גרוע, אין גם שחקנים מושאלים שמדהימים את הליגה (בעצם השחקן המושאל הטוב ביותר שלכם הוא ארתור אטז'אנוב). הפועל צריכה לעשות מה שהיא עשתה במשך שנים – קמפיין סביר באירופה ולמתג את עצמה כחממה עם קהל סבלני. זה כמובן לא יכול לעבוד כשהקהל מתיימר להיות הבעלים.

אדום עולה 19 באפריל 2013

מה שחשוב בהפועל השנה זה לארגן כוורת ניהולית ולמצוא את הממשיך הטבעי של קשטן וגוטמן .
רמון הוא הפאסדה הציבורית שעומדת כגשר בין קונספט קבוצת האוהדים לטביה וככזה הוא עושה את תפקידו נאמנה , הוא יודע שאין לו זמן לנהל קבוצת כדורגל ובטח שהוא מבין את זה כעת .
לכן הוא מנסה למצוא רוכש ל50 אחוז שיקח את החלק שלו ויוכל לתת ערבויות ולקחת סיכונים , עד סוף העונה נדע יותר .

במידה ולא יצליח הוא יחפש תואם מוני הראל , ללא כסף אבל אם יכולות ניהוליות .

לגבי מאמן – קשטן וגוטמן עשו בהפועל עבודה של מנגרים , לקחו וניהלו כמה שיותר בשוטף וזה בעצם מה שחסר כרגע , בהפועל אף פעם לא עבד הקונספט של מאמן צעיר – לוזון ואבקסיס קרסו .

ולכן בעיני רוני לוי או אלי כהן עדיפים , אבל גם רב״ש מגיע מבושל .

והכי חשוב . כשאין גב כלכלי הכי חשוב זה למזער סיכונים וכמובן להפחית גרעונות , ולכן אם אין רוכש , עדיף למכור .

כמובן שרוני לוי עם הסגל הישראלי הזה , בתוספת רכש נכון זה אידיאלי למצב ויכול בהחלט להספיק לשנה של אירופה , סגנות וגביע – קונספט ששמר את הפועל בתמונה גם בשנים של גאידמק , אבל לא בטוח שיש לזה כסף כרגע .

גיסנו 19 באפריל 2013

דבר אחד אני לא מבין בכל הדיבורים על העתיד של הפועל – כולם מדברים על מאמנים בעלי שם שיחזירו מתקופות מוצלחות יחסית בחו"ל, ונחשבים שמובילים בשוק המאמנים המקומי.
נראה לי סותר לדבר על זה שצריך להעלות שחקנים מהנוער ולעשות רכש זול אם בכלל, ובד בבד לדבר על מאמן בסדר גודל של בן שמעון או רוני לוי (לא יודע אם בן שמעון מסיים חוזה, אבל כשרצו להביא אותו לחיפה אחרי הפיטורין של עטר דובר על פיצוי של כ 400 אלף דולר ללרנקה).

כל זמן שחלק נכבד מהתקציב של הפועל (לפחות מתקציב הרכש) מבוסס על תרומות של אוהדים עשירים אין לזה אופק, והפועל תדרדר למרכז הטבלה. מה גם שהתנהלות כזו לאורך זמן ככל הנראה תביא לירידה במס' המנויים ופגיעה נוספת בהכנסה.

תולעת 20 באפריל 2013

כתבתי בתחילת העונה שלהערכתי יש הסכם כלשהו בין ג'ורדי ורב"ש באשר לאימון מכבי אחרי אוסקר. בכל מקרה, להפועל שלא יכולה להעמיד תקציב לשחקנים ברמה גבוהה הוא לא יבוא. אחת הסיבות שהוא לא במכבי עדיין וגם לא בקרית שמונה זה שהוא מתקשה להסתדר בסיטואציה שבה הוא לא הגורם המקצועי הבכיר ובעצם היחיד. בהפועל מרובת הבעלים והקובי סידים הוא יתקשה לתפקד (אם בכלל ירצה).
רוני לוי דווקא עשוי לבוא, אולי הניסיון שלו בחיפה יאפשר לו להתנתק ולנתק את השחקנים מכל המסביב.

אדום עולה 20 באפריל 2013

רב״ש מת להגיע למכבי , בצדק, המערכת כרגע אידיאלית למאמן מוכשר .
גורדי מעריך אותו כי למען האמת את מה שגורדי עשה בקפריסין באותה קבוצה רב״ש עשה טוב יותר .
אבל אוסקר הוא כרגע המאמן , חיפה תפושה ולפעמים בניהול קריירה צריך לקחת את מה שיש ולא את מה שאולי יהיה , כדורגל זה עסק דינמי ואולי בעוד שנה אוסקר ירצה להישאר , אולי גוטמן יהיה פנוי ואולי מאמן ספרדי בכיר ירצה את התפקיד .

לגביי הקובי סידים , את מגזימה , מאמן חזק יודע לסמן רעשים , גוטמן עשה את כשטביב ומוני הראל רבו וזה היה גרוע בהרבה מעכשיו .

לגביי רוני לוי , לגמרי הבחירה הראשונה , מסודר , שיטתי , עקשן ורעב להצלחה , בניגוד לרבש שהוא כרגע הנסיך של הכדורגל הישראלי , אני אישית מעדיף את רוני ״ פני צלקת ״ , שיבוא לגדול איתנו

גיסנו 20 באפריל 2013

כמה תגובות לגבי הקבוצות שעליהן דיברת:

1) מכבי ת"א. כמו שאמרת העניין במכבי הוא לא הכסף אלא מה עושים איתו. כל עוד ג'ורדי כאן אני רגוע כי גם כשנראה שיוצאים במסע בזבוזים מטורף הכל נעשה עם הרבה מאוד מחשבה לעתיד. אני חושב שגם הוא עצמו היה מופתע מהמהירות היחסית שהשיטה הוטמעה ושיפורים נכנסו לתוקף, מבחינה פיזית ומנטלית. לא חושב שבמכבי באמת ציפו לקחת אליפות כזו משכנעת כבר בעונה הראשונה של התהליך. אני דווקא חושב שמכבי כן צריכה לדבר חזק בשוק ההעברות ולהרחיב את הסגל. כי מבחינת מכבי עלייה לשלב הבתים בליגת האלופות או בליגה האירופאית זה היינו הך. אותה כמות משחקים ברוב שלבי העונה, וצריך תוצאות מספיק טובות בשביל לעלות בדירוג לקראת השנים הבאות.
העובדה שמכבי באה כ"כ מלמטה עשויה לשחק לטובתה. מכבי לא מתנהלת כקבוצה ישראלית טיפוסית וזה עלול להיות גורם ההפתעה שלה מול יריבות חזקות יותר על הנייר אך בטווח השגה מקצועי.
צריך לקחת בחשבון את זה שהתקשורת הספרדית (ובעקבותיה אולי גם בשאר אירופה) עוקבת קצת אחרי הפרוייקט של ג'ורדי ואוסקר מתחילתו. כתבות בתחילת עונה, אחרי דרבי ה 4-0, וכמובן שתשומת הלב תחזור קצת כשהאליפות תובטח. וזה יכול מאוד לעזור בנושא רכש זר.

2. מכבי חיפה. אני חושב שיעקב שחר ינהג כמו בתקופת גאידמק ויקח צעד אחורה בנסיון לבנות דור חדש של צעירים. אז זה נתן לו את כיאל, קינן, רפאלוב, ועוד. הפעם טוואטחה וגולסה כנראה בדרך החוצה, קטן ובוקולי לא יוכלו למשוך הרבה זמן בכושר שיא כשיהיה גם עומס באירופה. לדעתי יהיו קצת חילופי דורות בשנתיים הקרובות וחיפה תקח צעד אחורה במאבקים. ואז זה תלוי מה יעשה גולדהאר. אם הוא יישאר כאן וימשיך להשקיע, ולא יברח אחרי שנתיים כמו גאידמק – שחר ייאלץ לעשות הרבה חושבים. ולדעתי גולדהאר לא בא לעשות ספין ולרוץ לראשות עיריית ת"א, כמו שהוא אמר הוא רץ מרתון ולא ספרינט.

3. כפי שציינתי כלפי מעלה, הפועל ת"א במצב קשה מאוד. שאיפות של מועדון צמרת עם תקציב של מרכז טבלה והתבססות רבה על תרומות של אוהדים. אם לא יבוא בעל בית רציני ויעשה סדר הלבגאן ימשיך לחגוג, ושחקנים שחצי ליגה שמה עליהם עין כמו דמארי, בן חיים, ממן וכד' פשוט לא יבואו יותר. אבל הקהל של הפועל הפך למעורב מדי, בשביל שבעל הון רציני יבוא, בטח ובטח אחרי סיפור טביב. אף אחד לא ירצה לשים מליונים בשביל שהאוהדים יחליטו בשבילו, ועוד כאשר מבחינתו אם ההתנהלות שלו לא תמצא חן בעיני האוהדים עלולים להתחיל למרר לו ולמשפחתו את החיים. ובכדורגל קבוצת שחיה רק על דמי מנוי של אוהדים – זה לא אפשרי. אפילו ברצלונה, עם מליוני חברים שמשלמים סכום יפה כל שנה – בסוף הייתה צריכה ספונסר קטארי. אז בכדורגל הישראלי על אחת כמה וכמה זה לא יספיק לבסס תקציב לקבוצת צמרת.

4. ק"ש – בכל סאגה חדשה שיוצאת מק"ש שירצקי מסתמן כמגלומן לא קטן ואיש שקשה לעבוד איתו לאורך זמן. עם כל הכבוד לפרוייקט המדהים שבנה בק"ש, הוא נכשל בפרמטר אחד עיקרי – יצירת בסיס אוהדים. בשנים האחרונות ק"ש סיימה במקום השני ואז שיחקה באירופה, ירדה וחזרה, סיימה תמיד בצמרת, לקחה אליפות והשנה אולי גם גביע. מחירי מנויים וכרטיסים ברצפה, הסעות חינם מכל אזור הצפון. ועדיין לאירועי שיא הקבוצה מביאה 5000 צופים בלחץ. קבוצה בלי בסיס קהל רחב לא תצליח להחזיק בצמרת לאורך זמן, ולא תצליח למשוך שחקנים מובילים מבחוץ. וזו הסיבה העיקרית שק"ש נשארת חממה. שחקנים עדיין יעדיפו לוותר על הישגים, לקבל משכורת דומה ולשחק מול קהל גדול בגדולות של ת"א או בחיפה.

5. בית"ר – טביב לדעתי בסוף יגיע. ייתפס כמושיע. ייצב את המועדון כלכלית והקהל אפילו יחזור ליציעים. ותוך שנתיים שלוש הוא ירסק את המועדון סופית.

אדום עולה 20 באפריל 2013

למה הפועל במצב קשה ? הפועל זה קבוצה שחיה נהדר מעמדת מספר 2 , בגלל זה היא הקבוצה שגאידמק עשה לה הכי טוב , את חיפה גאידמק עצר מלהשתלט על הכדורגל , את מכבי הוא עיכב , את ביתר ריסק ולהפועל זה איפשר לבנות את מודל ״ סגנות וגביע לצד אירופה״.
המצב הכלכלי בהפועל הוא כזה שהקבוצה מייצרת הכנסות יפות , הבעיה השנה היתה ההוצאות , לשנה הבאה עם כרטיס לאירופה היא יכולה להעמיד תקציב יפה ולשמר חלק נאה מהסגל , גם בלי כרטיס .
להפועל יש בסיס אוהדים נאה , דירוג מצוין באירופה ויכולת הסתגלות לעמדת האנדרוג יותר טוב מכל אחת מ״הגדולות״.

הרעש שהיה השנה בפועל הוא פוסט טראומה לטביב , גם לגולדהאר לקח שנתיים לנקות את האורוות ולהבין מה הוא עושה , השמועות על מותנו הם מוקדמות מדי

גיסנו 20 באפריל 2013

ההבדל הוא שלגולדהאר יש כסף וסבלנות לעשות טעויות וללמוד מהן. גם טעויות של 500 אלף יורו בשנה (ע"ע קולאוטי). לחיים רמון לדבריו "אין אפילו כסף לקנות בוולמארט" (שלהערכתי הוא אפילו לא יודע שמדובר באחת הרשתות הזולות בצפון אמריקה).
מה גם שבקצב שבו הפועל מתקדמת העונה ואיכות הזרים שהיא מביאה, לא בטוח שהדירוג הגבוה יחסית שלה יעזור לה להעפיל לשלב הבתים. וגם אם תעפיל, לא בטוח שתביא יותר מדי נקודות שמאוד יעזרו לתקציב. שלא לדבר על זה שהפסד לק"ש טורף את הקלפים לגמרי.

הבעיה הכי גדולה של הפועל היא חוסר מודעות. אני לא חושב שבהפועל מודעים עד כמה המצב בעייתי (ולדעתי הוא בעייתי יותר ממה שאתה מעריך) ובעיקר אף אחד לא רוצה לקחת אחריות.
גולדהאר בא, עשה, טעה, לקח אחריות וניסה לתקן. בסוף כנראה הוא מצא את הנוסחה הנכונה. חיים רמון בא, עשה, טעה, עשה מסיבת עיתונאים להסביר למה הוא צודק, הביע אכזבה מאוהדים עשירים שלא תרמו מספיק כסף, ומי יודע מה הלאה.

הפועל לא מתה וכנראה שההצלחות של השנים האחרונות עשו מספיק בשביל שהיא לא תמות בכלל. אבל אם היא תמשיך בדרך הנוכחית היא תמצא את עצמה כמו סוג של אשדוד, ב"ש או במקרה הטוב בני יהודה.

מאשקה 20 באפריל 2013

ואני שמחה שאולי "הפועל" קטמון ירושלים תעלה לליגה הלאומית
ניצחה אמש את מכבי ב"ש 2:0
לפעמים חלומות מתגשמים

טל בן יהודה 20 באפריל 2013

אני מרגיש שמתוקף תפקידי, אני צריך לקטול את כל מה שנאמר כמו גם את הכותב… ;)

קריאה טובה ואני נוטה להסכים עם הדברים שהוצגו. לפחות רובם.
הדבר היחיד שאני חושב שצריך לקרות במכבי הוא שג'ורדי ואוסקר יישארו במכבי, לשנים רבות (יחד עם גולדהאר כמובן).

ואהבתי מאד את ההשוואה ל"מזרחי עם ארגזים של כסף".

אדום עולה 20 באפריל 2013

אפשר לפרוש מבחינתי

יואב 20 באפריל 2013

כל דיון על מכבי צריך לצאת מנקודת מוצא ברורה אחת: מיטשענק פה ולהרבה זמן(יש לזה מספיק אינדיקציות). לא היתה דמות כזאת בכדורגל הישראלי ולכן הספק… אז אין שום ספק.
יש עוד הרבה אישיו׳ס שעוד יטופלו או שרק התחילו לטפל בהם עכשיו. מ א ד יסודי העסק.
עכשיו אפשר להמשיך…

אבי הירוק 21 באפריל 2013

אנשים שוכחים שבעונות של גאדימק העובדה היא שזנדברג,טל ובנאדו שהיו הבסיס של מכבי חיפה והשחקנים הטובים בארץ בפער עצום בזמנו,סיימו חוזה וגאידמק הציע להם חוזים אסטרונומיים. ואף על פי כן ולמרות הכל אם רוני לוי היה פוגע בזרים ולא מביא חייזרים,מכבי חיפה הייתה רצה עם ביתר ראש בראש. למכבי חיפה יש בסיס מצויין ונוער אדיר,אם בנאדו ישכיל להביא 2 זרים טובים פלוס 2 שחקנים ישראלים טובים המקום 2000 שחקנים דרעק דוגמאת דגני ימפולסקי ותמיר כהן וחן עזריאל ועודד אלקיים,מכבי חיפה תזכה באליפות נקודה.

Comments closed