ליאור נעלב

על העלבון הגדול בכל הסיפור של אליהו ומכבי תל אביב

צילום באדיבות ספורט 5
צילום באדיבות ספורט 5

ליאור אליהו הרוויח 850 אלף דולר העונה (לפי פרסומים). באירופה הוא קלע 7.3 נקודות בממוצע, לקח 3.1 ריבאונדים, מסר 2 אסיסטים בממוצע. בסדרה הקובעת של מכבי תל אביב, נגד ריאל מדריד, הוא שיחק 22 דקות. לא בממוצע, במהלך כל הסדרה. הוא קלע 4 נקודות, שוב, ביחד בכל הסדרה. הוא הרוויח העונה 850 אלף דולר (לפי פרסומים).

ועכשיו מכבי תל אביב לא רוצה אותו. אומרת שלא שווה לה לשלם את הכסף הזה. האמת, סטטיסטית זה הגיוני. למה שתשלם 850 אלף דולר על שחקן כזה, בטח כשבקבוצה שלך משחקים כל מיני לוגנים וקיינר מדלים ומורן רוטים? שחקנים שאתה הבאת אותם כי (ככה נראה מהצד, פרשנות שלי) לא היה לך כסף לשלם ליותר טובים מהם כי שילמת 850 אלף דולר לליאור אליהו.

עכשיו יש דיבור על זה שאליהו נעלב שאליהו נעלב (לפי פרסומים שונים בכלי התקשורת). ממה אליהו נעלב? נעלבת גם כשנתנו לך 850 אלף דולר? הוא לא מוכן להרוויח חצי מיליון דולר לעונה? איפה העלבון כאן? אולי הוא טמון בזה שמכבי תל אביב אומרת לליאור אליהו: "שמע, אתה פשוט לא מספיק טוב".

מסבירים לנו כל הזמן שמדובר בספורט מקצועני. הנה, מכבי תל אביב עושה משהו מקצועני – היא חותכת את השכר של אליהו אחרי חישוב מהיר של יחס תועלת/עלות. את החותם על כך נתן אליהו בסדרה מול ריאל מדריד.

העניין כאן הוא השיח. השיח הזה שמנסים בכח להכניס לספורט המקצועני ולעניין ליאור אליהו. העלבון מייצג כביכול משהו אנושי. רגש. ומולו שמים את מכבי תל אביב – הכסף. רגש מול הכסף. אבל העלבון של ליאור אליהו, מאיפה הוא הגיע? הוא הגיע מהכסף. אז יש לנו כאן כסף מול כסף.

בכל מקרה, זכותו של ליאור אליהו להיעלב, הוא בסך הכל בן אדם. השאלה היא אם הוא מודע לזה שיכול להיות, רק יכול להיות, שבעלבון שלו הוא מעליב גם את האנשים שמשלמים מנוי כדי לראות אותו קולע 0 נקודות בשלוש דקות במשחק הקריטי בסדרה מול ריאל מדריד. האם ליאור אליהו חושב על העלבון שלהם?

זה כדורסל מקצועני, יסביר הסוכן. זה עניין של כסף וקריירה קצרה, הוא ימשיך ויסביר. ואליהו ילך לקבוצה אחרת באירופה כנראה כי "יש הצעות" ולא ירוויח 850 אלף דולר, אולי חצי מיליון יורו, שאולי יקהו טיפה את העלבון הצורב של ההצעה של מכבי תל אביב.

כי זה כסף בסופו של דבר. וכסף מצליח לטפל יפה גם בעלבונות. אפילו כאלה שפוגעים באגואים הגדולים של שחקני כדורסל שמגלים יום אחד שהם שווים הרבה פחות, ובמקום להודות בזה בפני עצמם, מעדיפים ללכת למקום הכי רחוק מספורט מקצועני, למקום שבו נעלבים.

ניקולה עלה עלה
פחדן סדרתי

85 Comments

יוסי מבת ים 23 ביוני 2013

לכותב שאינני יודע את שמו – כתבת לעניין ונהנתי לקרוא את המאמר שלך.

איציק 23 ביוני 2013

עופר פרוסנר, כתוב בראש הכתבה, מעל התמונה של ליאור.

דני 23 ביוני 2013

אני לא יודע מי מחליט לתת פה במות ? מר כותב נכבד ליאור עבר עונה קשה שכללה פציעה קשה,ובנוסף מתמודד עם מאמן שצורח ומשפיל אותו בכל הזדמנות.ובנוסף כל הזמן מדברים על זה שהוא לא מספיק טוב,קח את השחקן הטוב ביותר ותן לו את אותה ההרגשה ואני בטוח שהתפוקה שלו תרד משמעותית.לגבי השכר בוא נזכר שליאור הרוויח בקאחה(בעונתו הראשונה אליפות תוך כדי שהוא המצטיין בסדרת הגמר!!!אבל כמובן שהוא לא מספיק טוב לרמות הגבוהות)4מליון יורו לארבע שנים.זה אומר שבשביל לשחק במכבי הוא ויתר על סכומי כסף גדולים.עכשיו שאלה לי אליך מר כתב ממולח שכמוך אם המקרה היה הפוך וליאור היה נותן את העונת השיא שלו גם היום מדברים על השכר או האם מכבי הייתי מציעה לו חוזה עם יותר כסף?נדמה לי שלא

עופר פרוסנר 23 ביוני 2013

מר מגיב לא פחות ממולח מהכתב: אליהו הוא שחקן מקצועני. משלמים לו הרבה מאוד כסף. שיסתום את הפה וישחק. זה ספורט מקצועני, לא כל דבר שקורה צריך לעשות קוצי מוצי ושירגיש טוב.
ובקשר לזה שהוא ויתר על הכסף – מישהו הכריח אותו? הוא עשה טובה למישהו בזה שהוא ויתר על הכסף? לא מבין את הטיעון.

דני 24 ביוני 2013

מישהו הכריח לשלם לאליהו את הסכומים האלו?כנראה שבאמת אין לך טיפת מושג אם אתה חושב ספורט מקצועני לא מורכב מאספקט מנטלי. בכל סוגי הספורט החלק המנטלי שווה ואף עולה על הנושא הפיזי.
ואני חייב להוסיף עוד דבר לגבי נושא האליהו נעלב,יש לו את כל הסיבות בעולם להיעלב כל אדם באשר הוא היה נעלב אם המקום שאליו שייך(על אחת כמה וכמה קפטן)היה אומר לו שבשביל סכום הוא לא מספיק טוב בשביל המועדון וזה באמת לא משנה מה הסכום.הסכמים יש לכבד!כך נהוג בעולם,ואני רק מקווה שהוא ישחק בקבוצה אחרת(ואני אוהד של מכבי מגיל צעיר למעלה משלושים שנה)ויוכיח מה הוא שווה.

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

דני – אני לא מבין מה אתה רוצה – אתה בעצם אומר לי שאליהו גם לא מספיק טוב מנטלית?
ושוב, מכבי לא פשעה כאן – היא ניצלה אופציה חוקית בחוזה, אותו חוזה שליאור חתם עליו בעצמו. מה הבעיה עם זה?

דני 24 ביוני 2013

זה לא שאלה של מספיק טוב מנטלי,אף בנאדם גם בלי קשר לספורט לא יתן תפוקה טובה כל עוד סביבת העבודה שלו היא כזו.ננסה לדמיין מה עובר לשחקן בראש כאשר הוא מחטיא זריקה והמאמן משתלח בו,האם הוא יקח זריקה נוספת?מכעיס אותי הזלזול שלך בליאור,שאמנם לוקה בחסר בהרבה מובנים אך עדיין שחקן נהדר שאם טיפול נכון יכול להיות מהמצטיינים במכבי אם לא המצטיין שבהם. וחכה ותראה כמה הוא ירוויח .אולי אני הטיפש פה בכל הסיפור

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

דני – אני עדיין לא מבין מה אתה רוצה להגיד:
אם סביבת העבודה של ליאור לא טובה – אז הוא צריך לשמוח שהוא מקבל 100 אלף דולר כדי ללכת לקבוצה אחרת.
אם הוא שחקן טוב יותר וירוויח יותר כסף – הוא אמור להיות בכלל שמח, שמכבי נתנה לו כסף כדי שהוא יקבל יותר כסף.

למה שהוא ירצה להישאר במקום כזה שמתנהלים סביבו ככה?

איציק 24 ביוני 2013

אם הסביבה לא טובה, אז למה להשאר???
הוא צריך לקחת את ה-100 אלף ולחפש מקום שיהיה לו טוב יותר.
מה שאתה אומר שהוא רוצה כסף שירפד את המירמור שלו, כשהו יושב במקום שלא טוב לו שם. OK

ברבור שחור 24 ביוני 2013

להפיל על ליאור אליהו את התיק על ההפסד מול ריאל בסידרה כשהאמאמן שהביא זר כושל נותן לזר לשחק ולא לו – זה מגמתי ומטעה
– לא ציינת למשל כן…שדווין סמית למרות סדרה כושלת יותר מול ריאל והעלמות כרונית במאני טיים מקבל חוזה משודרג – זה מקצוענות !!
שאני אמשיך ?…נראה לי שהבנת את הכיון

למכבי יש זכות לצאת מהחוזה ולליאור יש זכות להעלב (הכל אישי אין דבר כזה ביזניס) סך הכל הוא הקריב חוזה גדול כשבא לפה והייתה לו עונה בינונית + פציעה . זה שמכבי ניצלה את זה לבצע מחטף זה מעליב !!

אסף .ג. 24 ביוני 2013

אליהו יכול להיעלב מהפגיעה במעמדו או איך שלא נגדיר את זה אבל כשחקן לטעמי האישי הוא פשוט לא שווה את הכסף…קחו חמש שנים אחורה זה אותו שחקן אין שום שיפור בקליעה מעבר לשלושה מטר מהסל, לא ביכולות ההגנתיות שלו או בריבאונד, אולי האיש עם הכי הרבה כישרון בכדורסל הישראלי בעשור האחרון והמיצוי הכי נמוך שלו,
מה לעשות ניהול קבוצת ספורט זה עסק כלכלי במשוואה כסף מול תועלת כנראה שלראשי מכבי ת"א אליהו לא משתלם

גואל 24 ביוני 2013

עופר, אתה צודק ב-100%.
מכבי חתמה מראש על חוזה שמאפשר לה יציאה ועכשיו היא מנצלת את הזכות שיש לה ע"פ החוזה. אף אחד לא הכריח את ליאור לחתום על חוזה כזה, להפך, כשליאור חזר למכבי הייתה לו נקודת פתיחה מעולה למו"מ ואם זה מה שהוא השיג זה כנראה המקסימום שהוא היה יכול להציג.

עסקינן בשחקן בינוני עם מנטליות של כיתה ב', הוא ראוי להיות קפטם בערך כמו שויקטור אלכסנדר השודד בטרנינג ראוי להיות קפטן.

זיק 23 ביוני 2013

כנראה שפספסת את כל מה שפרוסנר כתב.
שאלת אם היה נותן את עונת חייו אם היו מדברים על השכר? ברור שלא.
אם היה טוב בעלות תועלת, למכבי הייתה אופציה לחוזה לשנתיים, והעונש על אי מימושו הוא תשלום מאה אלף דולר.
חוקי, כשר, הכי נכון והגיוני.

מכבי בפרופורציות שלה שלמה לו שכר מטורף בקנה מידה ישראלי, כשברח (ואני מדגיש – ברח) מקאחה לבורל.
אם היה נותן תפוקה גדולה, היו משלמים לו בלי למצמץ.
הטיעון שהמאמן לא מאמין בו לא עוזר לו במקרה זה, אם ההנהלה החליטה שהמאמן ימשיך אז למה שיתחיל להאמין בו עכשיו?

כל הסיפור הוא כסף לשני הצדדים, ואם לצד אחד מותר להיעלב אז למה לא לשני?

צקלג 23 ביוני 2013

אם יש משהו שמכבי יודעים לעשות זה לתגמל שחקנים שנותנים עונת שיא ולראיה כבר מהעונה החולפת – שון ג'יימס זוכה לחוזה חדש. זה נכון שליאור נתן עונות גדולות במכבי בעבר וגם בקאחה (למרות שהוא לא עזב כי הוא חש תחושת שליחות לעזור מכבי אלא כי איבנוביץ' הוא מאמן שלא יודע גבול) אבל העונה הוא פשוט לא היה טוב מספיק. וטוב עושה ארגון שמבין שהוא לא יכול לשלם מחיר כזה על תפוקה כזאת. ואם אליהו באמת מכביסט ונעלב מהיחס – אדרבא, בוא ותוכיח ולא בסכומים שלא מצדיקים את מה שאתה נותן.

איציק 23 ביוני 2013

אספר לך:
1. אליהו ברח מהעבודה הקשה בקאחה. לא רוצה כסף, לא רוצה לעבוד קשה.
2. פרוסנר לא סיפר איך אליהו שיחק בתפקיד כוונת לקלעי היריבה, איך הוא לא שיפר קליעה, איך הוא לא שיפר כידרור. שחקן שלא השתפר בכלום.
3. מכבי יודעת לפתוח חוזים ולשפר כאשר יש עונה טובה, ראה שון ג'יימס, והוא לא הראשון, אז כן, כשיש עונה טובה משפרים חוזים.
4. מכבי לא הפרה חוזה, היתה לה אפשרות יציאה אחרי 3 שנים והיא ממשה את האפשרות. הודיע לליאור לא ממשיכים בתנאים הנוכחיים, קח 100 דולר ואם אתה רוצה להמשיך תאלץ לחיות מקיצבה של 500 אלף דולר נטו לעונה. מסכן, איך הילדים יהיו שבעים…
5. יש הרבה ביקורת על מכבי, אך הביקורת היחידה לגבי הנושא של אליהו היא למה 500 אלף דולר נטו, 300 אלף דולר נטו לא מספיק לו???

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

איציק – הביקורת שלי על אליהו היא על ה- אוי אוי אוי הזה שלו. כאילו, זה ספורט מקצועני. אף אחד לא עשה לו עוול, אף אחד לא פשע. החליטו שהוא לא מספיק טוב. זה הכל.

איציק 24 ביוני 2013

אני מסכים, גם אני מבקר אותו על זה וחושב שמכבי עוד הציעה לו הצעה נדיבה יותר מידי, כזה שמתאים לעלבון מרופד, שלא יכאב לאליהו חס וחלילה.

וילי פוד 24 ביוני 2013

איציק- מדוייק!

יניב - אדום עולה 24 ביוני 2013

תאמין לי איציק שזה לא קל לי להגיד שמכבי צודקת פה.
אבל מי שהחזיר את ליאור אליהן כדי לשמור על הצביון הישראלי , הוא זה שהכניס שיקולים זרים למשוואה ועכשיו קצת משלם על זה .

אי אפשר להרוויח משכורת של שחקן בכיר בליגה הספרדית ולשבת בתל אביב על חוף הים עם אותם החברים והתקליטים הישנים .
גם לא בחיפה דרך אגב (יניב קטן לדוגמא הוא אבי נעלבי לא פחות קטן).

מכבי הציעה 500 כי היא יודעת שב300 היא יוצאת לגמרי האיש הרע ,
ב500 אליהו יוצא הנעלב, הבכיין ובסוף לא יישאר.

גיא 25 ביוני 2013

בתור קורא וצרכן ספורט, גם אני נעלבתי כשקראתי את הכותרת במקום שבו נכתב "ליאור נעלב". נעלב ? איך אומרים "שיקח פנדל".
עלבון לאינטלגנציה. מה זה אומר לעולל בנו ? לעורר אמפתיה כלפי ליאור עכשיו ? שמרוויח מה שלא נרוויח גם עוד 10 שנים מלהרים משקולות ולזרוק כדור כתום מסביב ?
שירוויח מצידי גם 70 מיליון לשנה, בבקשה, לבריאות, רק בבקשה שלא 'יעלב' אם יום אחד ירוויח רק מיליון.
אגב. אתם יודעים מי צריך להיעלב (אך כשזה קורה, לא תקראו על כך). דויד, מבית שאן, שעבד במפעל רתכות 12 שנים, ולרגל המאורע קיבל העלאה, עוד 40 אגורות לשעה. וכן, 3.20 אג' ברוטו ליום. זה עלבון. הסוכן או העיתונאי מטעם , או מי שלא הגה את הכותרת הזו, קצרה הירעיה מלתאר את אטימותו.

ששל 23 ביוני 2013

דני,

מה שתיארת שונה לחלוטין, מכיוון שלמכבי (ואגב, מכבי בכדורסל זאת קבוצה שאני לא מחבב במיוחד) יש סעיף בחוזה שמאפשר לה לצאת. לא מדובר כאן בשחקן שנתן עונה טובה ורוצה שיפתחו לו את החוזה או להיפך (כמו במקרה הנ"ל).

אני חושב שבלאט וההנהלה אידיוטים בכל הנוגע לגבי אליהו, שמבחינה התקפית הוא משהו שכמעט ואף קבוצת יורוליג לא יכולה להרשות לעצמה (ר' לדוגמא את קצב צבירת הנקודות שלו במשחקים של הנבחרת), פשוט כי אין. אבל אם הם בחרו לחתוך אותו בהתאם לסעיף בחוזה שנחתם בין 2 הצדדים, אז על מה יש להיעלב?

להיפך, אם כל קבוצת יורוליג רק מתה לשלם לו את המליון דולר לעונה, אז שיחתום באחת מהן, ישפר את תזרים המזומנים השנתי שלו ב 150000, ועם המאה שהוא קיבל כפיצוי הוא יכול (וצריך) לקנות מתנות פרידה להנהלה, שדאגה לעתיד הפיננסי שלו בשנים הקרובות.

שפינוזה 24 ביוני 2013

אני חושב שהסיפור נורא פשוט, לא מסובך כמו שעושים את זה.
מכבי תל אביב היא קבוצה שרוצה לקחת אליפות בישראל ולרוץ לפיינל פור האירופי כל שנה. העונה הייתה עונת מבחן לליאור אליהו. אם הוא יכול לחזור לתקופות היפות שלו ואכן להיות בורג משמעותי בדרך להשגת המטרות האלה.
וקיבלנו תשובה פשוטה – לא. הוא לא מסוגל להתמודד עם שחקנים בעמדה 4 שהם פיזיים, הוא לא מסוגל לשמור על שחקן גדול מימנו או זריז מימנו,
ויש לו ליקויים רבים במשחק שלו.
זה לא מכבי, זה ליאור. ליאור אליהו לא יכול להיות פ.פורוורד מוביל במכבי תל אביב, ואם הוא לא כזה – הוא לא יכול לקבל את המיליון דולר שהוא מקבל לעונה. הוא פשוט לא מצדיק את זה, מכבי יכולה להשתמש בכסף הזה בשביל להביא שחקנים טובים יותר.
"ההעלבות" שלו היא מטופשת לדעתי, אם היא נכונה. כמו שאמרת פרוסנר, זה כדורסל, זה המקצוע, תוכיח את עצמך במקום אחר. כל ההתפרצויות של אח שלו ואביו בתקשורת מבחילות אותי.

אני אישית כאוהד נורא מאוכזב מליאור. הוא קפטן, היה 6 במכבי, ו500 דולר נטו לעונה זה סכום לא קטן בכלל. ציפיתי מימנו להישאר. אבל לא יודע למה ציפיתי. אחרי הכל הוא ילד בן 27 שגר עם ההורים שלו, דיי מפונק, לצערנו גם אוברייטד לא קטן.
אני מקווה שעונה הבאה יביאו ישראלים בכירים אחרים במשבצת הזו, כמו הלפרין (אפשרי) עומרי כספי (פנטזיה) או אפילו גל מקל, למרות שזה חסר סיכוי.
ניפגש בסיבוב אליהו.

וילי פוד 23 ביוני 2013

טוב, הגיע הזמן שמישהו כבר יכתוב על זה…
ליאור אליהו הוא אחד השחקנים הכי אוברייטדים שמשחקים היום באירופה… שחקן שלא עושה הגנה (ושחקן שלא עושה הגנה הוא שחקן עצל) ועם יכולות התקפיות טובות (אבל שיכול להתמודד רק עם שחקנים מתחת לרמתו). באמת שאין לי דבר וחצי דבר נגד אליהו, אבל כמו שפרוסנר כתב- הוא הצליח "לגנוב" שכר שלא קשור לרמתו(בעיקר בגלל שהוא ישראלי)ועכשיו שסופסוף מכבי התעוררו הוא נעלב? שיעבוד קודם על בוקסאאוט לריבאונד כמו שעובדים בקט-סל ושילמד קצת את יסודות המשחק לפני שהוא בוכה על סכומים פסיכיים כאלה שהוא מקבל…

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

חשוב לי רק לציין – יודע שכתבת במרכאות – אבל אליהו לא גנב כלום, הוא קיבל את מה שמכבי תל אביב חשבה שהוא שווה. עכשיו הוא לא שווה את זה. העניין הוא שזה קורה בכל מקום, ואף אחד לא "נעלב". הנה דוגמא מפורסמת http://sports.walla.co.il/?w=/196/2653271

דני2 24 ביוני 2013

איך אפשר להשוות תסביר לי כי אני באמת לא מבין.שחקן שהוא קפטן לשחקן שהגיע לצלסי באותה עונה.שחקן שאין לו בעיות משמעת לשחקן שכל הכתבה מדובר על כמה בעייתי.לעניות דעתי פשוט יש לך משהו נגד אליהו אולי היית שחקן כושל ואתה מקנא לא מצליח להבין אותך

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

דני – אם אתה אוהד מכבי תל אביב ואתה ממשיך וכותב לי שהוא קפטן כאילו שזה משנה משהו במכבי תל אביב, כאילו שאמורים להיות אליו סנטימנטים מיוחדים, אז אני חושב שאני ואתה באים משני מקומות שונים.
שוב אומר – כל מה שכתבתי הוא שאליהו נעלב סתם. זה התמצית. אם לדעתך הוא שווה 850 אלף דולר (אני לא חושב שאף שחקן ישראלי שווה את הסכום הזה אגב) לעונה, אז תפדל. מה שמשותף ביני לבינך זה ששנינו לא נשלם את זה לאליהו.

וילי פוד 24 ביוני 2013

לא לא,

וילי פוד 24 ביוני 2013

לא לא, זה ברור שהסיטואציה היא שמכבי שמה עליו סכום כזה כי היא חשבה משום מה שהוא שווה את זה והוא לא גנב כלום אלא הרוויח ביושר. השאלה למה מכבי חשבה ששחקן שלא מסוגל לשמור אותי עם המטר ואביסל'ה שלי שווה סכומים כאלה (ולמה יש על זה ויכוח בכלל?! זה ברור שהוא לא שווה ומעולם לא הוכיח שהוא שווה סכום כזה).
ועופר- אולי אתה צריך לבקש סכומים כאלו. אתה כותב הרבה יותר טוב ממה שהוא משחק… :)

היסטוריון לענייני ספורט . 24 ביוני 2013

אבל אתה מתכחש לכך שבויטוריה הוא קיבל יותר מהסכום הזה.
תראה אני מבין היטב את נקודת המוצא שלך ומזדהה איתה.
אך אני מוכן לחתום איתך שאליהו יקבל חוזה בקבוצת יורוליג שיהיה קרוב הרבה יותר ל 850 מאשר 550 .זה לא אומר שמכבי פעלה באופן לא לגיטמי .אני רק באתי לטעון שתהיה מי שתשלם סכומים כאלו לאליהו והייתה מי ששילמה לו ככה ואף יותר בעבר (ויטוריה).

ירון 23 ביוני 2013

אני חושב שזה יותר קשור להסכם בין קבוצה לשחקן – כמו כל יחסים בין עובד ומעביד. אם אתה חותם על חוזה לשלוש שנים איפה שאתה עובד ואחרי שנתיים אומרים לך שאתה לא שווה את הסכומים שאתה מרוויח – זה מעליב. וזה לא משנה אם אתה מרוויח 4000 ש"ח או מיליון דולר.

במקרה של אליהו זה עוד יותר מעליב – יש מאמן שלא אוהב אותו אז הוא הפסיק לתת לו הזדמנות להוכיח שהוא שווה את זה. יגידו הקונספירטורים שניתנה הוראה לא לשתף אותו כדי להוריד את ערכו. ועוד לשמוע את פדרמן אומר אם הוא חושב שהוא יכול להרוויח סכום יותר גבוה במקום אחר שיהיה לו בהצלחה – זה קצת מקומם.

ואין לזה שום קשר לזה שהוא היה חמדן שלקח 850,000 דולר. הוא לא הכריח את מכבי לשלם לו. הם חתמו איתו על ההסכם (כשלמעשה הוא יכל להרוויח יותר במקום אחר).

איציק 24 ביוני 2013

אתה לא צודק. נניח והמאמן לא אוהב אותו, סביר להניח שאם המאמן נשאר אז גם בשנה הבאה הוא לא יוהאב אותו. אם כך, השחקן לא ישחק הרבה ולא שווה את הסכום. זה לא שקול שיש חוזה ל-3 שנים ואחרי שנתיים מפרים. יש חוזה ל-3 שנים אם אופציה לצאת או להמשיך. מכבי החליטה לצאת בתנאים הקיימים אך מוכנה להשאירו בתנאים אחרים. אליהו, זכותו לקבל או לדחות את ההצעה. הוא בחר להעלב תחילה, אבל בארה"ב ההעלבות רכה יותר וכואבת פחות.

ירון 24 ביוני 2013

איציק – כמו שכתבתי למטה
אני לא מתווכח על זה שזכותם לנצל את הביי אאוט. ובכל זאת זה פוגע. גם בך זה היה פוגע

איציק 24 ביוני 2013

קודם שמישהו ישלם לי 850 אלף דולר נטו שלוש שנים, אחר-כך נדבר עלי :-)

זיק 24 ביוני 2013

מסכים עם כל דבריך.
אוסיף רק שלטעמי אין ויכוח על הכישרון של אליהו, רק שהוויכוח נסוב סביב המשקל של הכישרון מול החסרונות שלו כשחקן. אני חושב שגם רבים יסכימו שחלק ניכר מהחסרונות שלו, היה ניתן לשפר ברצון ועבודה קשה.
מי יודע, אולי הניעור הזה ישנה לו משהו בתפיסה למשחק, אחרת חבל כי שעון החול שלו הולך ואוזל.

וילי פוד 24 ביוני 2013

מדוייק זיק!

עירן 25 ביוני 2013

+ 1 גדול !!!

אלעד 24 ביוני 2013

אליהו לא שיחק לא בגלל שהוא לא רצה או עשה שביתה איטלקית, אלא בגלל שבלאט החליט שהוא לא ישחק. אולי זו הייתה החלטה נכונה, אולי לא (לא שהחברים של ליאור הבריקו כשחטפו בראש 20 הפרש בממוצע ב-3 משחקים).
כשמכבי חותכת לו את השכר היא בעצם אומרת לו ללכת. היא לא רוצה אותו. זכותו להיעלב. לא מקצועי, אבל זכותו. גם אני הייתי נפגע אם מישהו היה אומר לי שלדעתו אני שווה רק 60% ממה שאני מרוויח.
אליהו יכל לבלוע את העלבון ולקחת את ההצעה, בידיעה שהוא מסנדל את מכבי (שמעדיפה שהוא יילך) והולך לחוות עלבון כפול ומכופל כאשר לא ישחק כלל שנה הבאה. במקום זה הוא יילך לקבל הצעות אחרות, לא בטוח יותר טובות, אבל במקומות בהם ישחק ויוכל להוכיח (או שלא) את עצמו. מאחל לו להיכנס לנעליו של מקל בתור ההוא שמכבי זרקו והוא לקח להם אליפות.

ששל 24 ביוני 2013

ירון,

מצד אחד ליאור לא חמדן, כי זה החוזה, ולמה לא להרוויח פחות אם מציעים לו יותר? מצד שני, למרות שבחוזה כתוב בצורה מפורשת שאחרי שנה מכבי יכולה להשתחרר מהחוזה תמורת X דולרים, ליאור נעלב, כי מישהו (במקרה מי שמשלם את הכסף) חושב שהוא לא שווה אותו.

אם כבר, ליאור היה צריך להיעלב בדיונים על החוזה, הרי סעיף כזה אומר: אנחנו נשלם לך 850 בכל שנה בשלוש שנים הבאות, אבל אנחנו לא בטוחים שאתה שווה את זה, אז אנחנו מוסיפים סעיף יציאה. כל מה שקורה עכשיו זה הבכיינות של ליאור, שכבר לא יוכל לצאת לפאבים של תל אביב אחרי ניצחון (יצא לי לא פעם לראות אותו בטלוויזיה באדריאטית כשהייתי בחדר כושר, ושעתיים אחר כך בגודל טבעי על הבר).

ירון 24 ביוני 2013

ששל – אני לא מתווכח איתך על זה שיש סעיף ביי-אאוט והם יכולים לנצל אותו. אבל אני חושב שאם היו עושים לך דבר דומה – היית נעלב. במיוחד אם היית סוחב מרמור משנה שלמה. וזה לא קשור לפאבים בתל אביב אחרי האדריאטית כמו שאתה היית באותו באר אחרי יום עבודה.

אני לא חושב שזה בכיינות. העיתונות כתבו שהוא נפגע. זכותו להפגע וכל אחד אחר היה נפגע. זה שמכבי מנהלת מו"מ דרך העיתון זה גם די פוגע. אם אתה היית רואה כותרת שהמנהלים שלך לא חושבים שאתה שווה את המשכורת שלך היית נעלב. לא בכיינות ולא בטיח.

amitpros 24 ביוני 2013

ואולי,רק אולי מכבי תל אביב ראתה את קלאטס,שחקן שמרוויח בערך קצת פחות מ20 אחוז מאליהו,עושה לו קרקס ובכלל שחקן טוב ממנו ב3 דרגות,ומעדיפה לשים על שחקן הרבה יותר נניח 300 אלף לעונה ולא 800 אלף.לא ממש מפתיע.

דני2 24 ביוני 2013

מישהו הכריח לשלם לאליהו את הסכומים האלו?כנראה שבאמת אין לך טיפת מושג אם אתה חושב ספורט מקצועני לא מורכב מאספקט מנטלי. בכל סוגי הספורט החלק המנטלי שווה ואף עולה על הנושא הפיזי.
ואני חייב להוסיף עוד דבר לגבי נושא האליהו נעלב,יש לו את כל הסיבות בעולם להיעלב כל אדם באשר הוא היה נעלב אם המקום שאליו שייך(על אחת כמה וכמה קפטן)היה אומר לו שבשביל סכום הוא לא מספיק טוב בשביל המועדון וזה באמת לא משנה מה הסכום.הסכמים יש לכבד!כך נהוג בעולם,ואני רק מקווה שהוא ישחק בקבוצה אחרת(ואני אוהד של מכבי מגיל צעיר למעלה משלושים שנה)ויוכיח מה הוא שווה.

דץ 24 ביוני 2013

סליחה על כך שאני חוטא לעניין המרכזי שהכתב רוצה לומר ( לגבי רקע הכתבה אני מסכים! מכבי יכולים להרשות לעצמם לעשות מה שעשו מבחינה מקצועית ) אבל מאיפה המידע המוזר שאליהו נעלב??? הוא עוד לא הגיב לעניין, הסוכן שלו הגיב בצורה של הוא ימצא קבוצה אחרת – לגיטימי לחלוטין גם אם זה רק לנסות ללחוץ את מכבי באיזשהו אופן. אז אני לא מבין מה בעצם הכתב רוצה להגיד? זה הדבר שישב לך על הלב, שליאור אליהו נעלב? נראה לי שהכתבה קצת פחות מקצועית ממה שעושה אליהו, למרות שזה היתרון של עיתונות אין גבול למקצועיות או חוסר מקצועיות.
בלי לפגוע כן ;)

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

דץ – כאן אתה צודק. הייתי צריך להוסיף, ואני אוסיף עכשיו – עוד סוגריים (לפי פירסומים בכלי התקשורת השונים)

איציק 24 ביוני 2013

אתה צריך גם לרשום "לכאורה."

נר הלילה 24 ביוני 2013

1. לא הכל קשור לכסף. ליאור קיצץ משכורת כדי לחזור למכבי מויטוריה ודווקא אחרי רגע של קטרזזיס, משחק אליפות שבו היה גיבור הרגע אחרי שנה קשה. כל אחד יגיד על עצמו, שבחיים כדאי ללכת אחרי הלב, להגשים. אבל על האחר יגיד שהוא בורח או בכיין או עצלן. על איזה היכרות פסיכולוגית עמוקה זה נשען ? "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לתוך כבשן האש ולא ילבין פני חברו ברבים".

2. אני שמח שליאור עוזב את מכבי. למה? כי הסוכן שלו אמר היום לרדיו שלא יודעים כמה ליאור מכביסט. הכיבוש משחית.

אהרן 24 ביוני 2013

הכותב הנכבד שכח שליאור חזר מפציעה בסידרה מול ריאל הכותב שכח שאליהו בריא נתן תפוקה של זר כוכב לא רק בסטיסטיקה אלא גם במסירות ששברו הגנות הכותב שכח שאליהו רק השתבח מאז שהגיע למשל במשחק ההגנה הכותב שוכח שהוא ישראלי אטרקטיבי שבשבילו אנשים אוהדים מכבי לדוגמא אנוכי

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

אהרן – אם אתה אוהד את מכבי תל אביב בשביל ליאור אליהו אז נראה לי שההנהלה שלך החליטה שהיא לא סופרת אותך.

איציק 24 ביוני 2013

נדמה לי שאתה שוכח שמרגע שליאור נפצע ההגנה פחות או יותר התיצבה והקבוצה התחילה לנצח. אני לא אומר שטוב שליאור ניפצע, רק מזכיר איזו הגנה היתה איתו לעומת זו שבלעדיו.

מאיר 24 ביוני 2013

מדהים מה שמשחק אחד, אני חוזר שוב משחק אחד!!!! טוב לפני 3 שנים, בקאחה לאבוראל, עושה בעולמנו המשובש.

וילי פוד 24 ביוני 2013

אשכרה… הוא לא בדיוק הבריק בשהות שלו בספרד ובכל זאת זוכרים רק את המשחק האחרון בסדרת גמר…

עדי אבני 24 ביוני 2013

א. ליאור לא נעלב. או לפחות לא אמר שהוא נעלב. אתה מבסס את כל הפוסט הזה על תחושות שלך שנובעות ממה שנראה לך שטוענים המקורבים בעילום שם. לא ממש קייס לבסס עליו תזה
ב. מכבי לא אמרה שהיא לא רוצה את אליהו. למעשה, היא הציעה לו חוזה חדש תמורת 500K.
ג. התזה של "כסף תמורת רגשות" צריכה להיות מופנית לתקשורת הספורט, לא לאליהו, היות וכפי שכבר טענתי, כל מקור שיש לך לגבי ה"העלבות" שלו היא מהתקשורת.
ד. ולמרות הכל, גם אתה היית נעלב אם ההתאחדות היתה אומרת לך שלדעתם הרווחת יותר מדי עבור תפעול האתר שלהם ביורו, ושלהבא הם יציעו לך לבצע את אותה העבודה תמורת 60% מהשכר, כי העבודה שלך לא משהו

איציק 24 ביוני 2013

עדי,
בו נניח שאתה צודק ועופר באמת היה נעלב. אם באמת העבודה שלו היתה לא משבהו, האם אין הצדקה לפטרו או לקצץ בשכרו אם הם מוכנים להסתפק ברמה לא משהו אך בשכר מופחת?
אז אליהו נעלב (או שלא), אבל האמת, הרמה שהציג לא משהו. באה ההנהלה ואומרת שעבור הרמה הנוכחית היא לא מוכנה להחזיק אותו ברמת השכר הנוכחית אבל כן מוכנה בשכר מופחת. מה לעשות, צודקת.

משה 24 ביוני 2013

אם ליאור נעלב , אני מציע שיקח פנדל , כדי לאזן את העלבון.
אני נעלב מהשכר שנותנים לי במקום עבודתי שהוא יותר נמוך משל ליאור אליהו פי 25 . ממש מעליב אפילו שאני עושה עבודה לא פחות חשובה לבטחון המדינה וקורע את החיים שלי יום ולילה בלי לקבל כסא לצפיה במשחקי מכבי ממש באמצע המגרש.
ואני אוהד רציני של מכבי ת"א , עוד צריך לשלם כסף כדי לראות את הפיאסקו הזה שנקרא ליאור אליהו.
האמת בחור טוב ואפילו שחקן נחמד, כל זה בעבור 255000 ₪ לחודש??
ועכשיו הציעו לו "רק" 155000 ₪ לחודש. ממש רחמנות, בטח גם על זה אני היתי נעלב.
חחח. רוצה ללכת למקום אחר?? שם ישלמו יותר ? שילך.
אני זוכר ממכבי ת"א שחקנים הרבה הרבה הרבה יותר טובים שעזבו .
כמו שאמרו חז"ל אחסאן מינק ראחו.

Martzianno 24 ביוני 2013

אפשר להיעלב. אפשר לא להיעלב. אפשר להגיד שהכל טריקים של סוכנים. אפשר להגיד חזר מויטוריה, אפשר להגיד ברח מויטוריה, אפשר להגיד שההתנהלות התקשורתית מכוערת, אפשר להגיד לגיטימית, אפשר להגיד מתבכיין, אפשר להגיד מפעיל לחץ על ההנהלה – אפשר להגיד הכל – השורה התחתונה נשארת בעינה:
ליאור אליהו לא שווה את הכסף.
זה ברור גם למי שמבין ממש ממש מעט כדורסל.
לא שווה את הכסף.

MOBY 24 ביוני 2013

את אליהו החתימו לא כדי לנצח את ריאל בשביל זה היה את מדלי….. מצחיק קצת.
אליהו חתם כדי לשמור על ההגמוניה בליגה הישראלית והחוק הרוסי שבה.
הסכומים מגוחכים.
שיעלב. שישחררו אותו. שיחתום ברבע שכר בהפועל ת"א. ויקח אליפות.
בפרצוף שלך…..

שיבה 24 ביוני 2013

מאוד אהבתי עופר!

מדהים איך ליאור היה יכול לדבר על כמה אליפות שמוכרעת במשחק אחד זה לא מקצועי וכל מיני אחרים על כך שמכבי זו קבוצה תחרותית ועל כן לא תפקידה לקדם שחקנים ישראלים וכו' אבל ברגע שהמקצועיות הזו קצת פוגעת במרחב הפרטי שלך אתה נעלב כאילו חייבים לך משהו.
אז לליאור, למורן רוט שבחר לשבת על הספסל ולרבים לפניו שחיממו את המושב הזה. בחרתם ללכת לקבוצה המקצועית בישראל אז אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. במכבי אין סנטימנטים, רק רוצים לנצח ולצערי אתם לא מספקים את הסחורה.

מכביסט תיק 24 ביוני 2013

הבעיה של השחקנים הישראלים כרגע היא שנוצר מצב אבסרודי. כל עוד מכבי איבדה רק את התואר ההוא בשנות ה-90 לגליל הייתה הסטריה בקבוצה של לא לאבד אליפות. ברגע ששינו את המצב לגביע קופל ומכבי איבדה תואר 1 ועוד אחד ועוד אחד- אז אין כבר היסטריה. פשוט מתרגלים. אפילו אני כבר לא נכנס לאבל משמעותי. ברגע שאין הסטריה לא מוכנים לשלם מליונים לשחקנים בינוניים ישראלים שאמורים להביא את האליפות. בקיצור מי שהפסיד את התארים צריך לשלם

טל בן יהודה 24 ביוני 2013

לא חשבתי שנראה את היום שבו אני ואתה מסכימים על משהו שקשור למכבי ת"א.

עירן 25 ביוני 2013

"ואם בארזים נפלה שלהבת…."

nonster 24 ביוני 2013

לדעתי עושים יותר מדי מסיפור ה"העלבות". זה מסך הכל ספין של אנשי אליהו ליצר לו יחסי ציבור טובים נגד מכבי כדי לנסות ולכופף את מכבי במו"מ. לדעתי ליאור לא נעלב. הוא לא רוצה לעזוב אבל גם לא מוכן לקצץ בשכר (וזו זכותו) ומכאן יש, מקסימום, תחושה של אכזבה שדברים לא מסתדרים כמו שהוא רוצה. אבל המרחק בין זה לבין להעלב הוא גדול. מכבי קיימה את החוזה, מציעה לו להישאר בתנאים שמתאימים לה והוא מאוכזב שזה לא מתאים לו (אגב, גם מכבי) – הא, ותו לא.

גואל 24 ביוני 2013

עופר, צודק ב-100%.

מרתיח אותי השיח שאחרי עונה טובה מכבי לא הייתה פותחת לו את החוזה. היה מו"מ בין הצדדים, הוסכם מה שהוסכם, ביו היתר שליאור יקבל שכר אסטרונומי שלא מגיע לו ושמכבי תוכל להשתחרר מהחוזה בעלות של 100 אלף דולר.

בעת חתימת החוזה דווקא ליאור היה הצד החזק, הוא ניהל מו"מ וסוכם מה שסוכם, האם מצפים ממכבי שלא תממש זכות שיש לה בחוזה? למה? כי ליאור עלול להיעלב?

אז בוא אני אגיד לך, אני נעלב, נעלב מהזלזול של ליאור בי כאוהד, במאמנים שלו ובחברים שלו. ליאור כנראה השחקן הכי כישרוני שיש פה, לדעתי האישית יותר מכספי. אבל איך יכול להיות ששחקן בגובה שלו, עם מוטת ידיים שלו ואתלטיות שלו, יכול ליצור סל מכל מצב (מול הגנות גרועות, יש להודות, ברגע שהם מתחזקות ליאור נעלם) ובהגנה הוא לא מסוגל לתת יותר מבלוק וחצי כל העונה?

ליאור ראוי להיות קפטן כמו שאני ראוי להיות קפטן והוא ראוי להיות שחקן של 850 אלף דולר כמו שאני ראוי לסכום כזה.

אגב, אין בי כעס על ליואר, אם מציעים לו בספרד,רוסיה וכו' 800 אלף דולר שילך.

יצחק 24 ביוני 2013

גם דווין סמית לא פגע בגמר, ובסדרה מול ריאל.
אתה יודע שבריאל משלמים הרבה יותר לשחקנים שנותנים, פר עונה הרבה פחות?
הבעיה היא אחרת לגמרי, מדוע לא לוקחים שחקן כזה ואומרים לו פעם בשנה נבנה סביבך קבוצה – בוא תראה שאתה שווה, במקום זה מביאים קינר מדלי – ולא נותנים לליאור פעם אחת אפשרות להראות יכולות לאורך זמן על המגרש.
גם לטענת הפיזיות במשחקים מול קבוצות מסיביות, הרי שזה עניין של להתרגל, אני משוכנע שאם גם במשחקים כאלו היה מקבל גב, לאט לאט הוא היה תורם גם בהם, אבל במכבי לא – לא טוב 3 דקות לספסל.
הדבר הטוב ביותר בשבילו הוא לצאת לאירופה ושיהיה לו בהצלחה

אריק 24 ביוני 2013

לא סובל שחקנים שלא עושים הגנה. אבל מכבי צריכים לשאול את עצמם איך אליהו, כספי, שפר (הגיע לשיא בירושלים) קטש (אולימפיטקוס) ומקל הצליחו יותר במקומות אחרים.

שי 24 ביוני 2013

שפר הגיע בשיא בהפועל ירושלים? ממש לא, בשיאו הוא היה בקונטיקט ובמכבי תל אביב. בירושלים הוא היה המשנה לוויל סולומון, קלי מקארת'י וטונג'י אוואג'ובי.
קטש היה באולימפיאקוס? באמת? הוא היה בפנאתנייקוס ובנוסף, כולה שיחק שם עונה אחת (ולצערי ולצער הכדורסל הישראלי גמר את הקריירה שם) וברוב העונה היה שחקן רוטציה ולא כוכב כמו שהוא זכור מהמשחק מול מכבי בגמר.

אייל יהלום 24 ביוני 2013

רק שיהיה ברור ליאור אליהו הרוויח בעונה האחרונה יותר כריס אנדרסן בירד מן של מיאמי

היסטוריון לענייני ספורט . 24 ביוני 2013

הכתיבה לוקה בחסר וחד צדדית ומייצגת רק את הצד של מכבי.
מדוע ?

1. מכיוון שאותו אליהו לא שיחק יותר דקות ולא קלע יותר נקודות כשהוא היה בויטוריה ולקח שם אליפות ובכל זאת היה לו חוזה מפוצץ לא פחות.
2. לקחת את הסדרה מול מדריד שבו אליהו חזר מפציעה זה לאכ"כ הוגן.לאליהו היו גם רגעים גדולים יותר גם העונה .שלא לדבר על כך שבליגה הישראלית הוא נתן תפוקה מלאה יותר מכולם כולל כמעט כל הזרים (למעט היקמן).
3. אליהו הוא ישראלי מקומי .וכאן התחרות שלו היא עם הישראלים האחרים.בואו נגיד את זה ככה אין הרבה ישראלים בכירים .ומי שיש לא עומד בתור למכבי (כספי ,מקל). כל היתר כולל הלפרין ואוחיון לא יותר טובים מאליהו וכמה שידוע לי לא מרווחים פחות. (אם כי אצל אוחיון והסאגה הארוכה הכל יכול להיות).

4. למרות הכל זה הביסנז בשורה התחתונה למכבי הייתה זכות חוקית לעשות מה שעשתה והיא יכלה לעשות זאת.ביחד עם זאת ברור לי כי אליהו יזכה לחוזה שהרבה יותר קרוב לחוזה המקורי עם מכבי מאשר לחוזה המוצע ע"י מכבי כיום וזה אומר היפרדות.

5. ובשורה אחרי התחתונה : אליהו גם "הפר" חוזה עם ויטוריה ע"מ להגיע למכבי .בזמנו הייתה עליו הרבה ביקורת על המהלך ההוא.
ייתכן גם שהמהלך ההוא מנע ממנו להגיע לנ.ב.א .אך אליהו עשה זאת כי הוא רצה לכרוך את עתידו עם מכבי ולטווח ארוך.
לכן אני אישית מבין בהחלט את הפגיעה שלו .מצד שני אם הוא היה מקבל חוזה בנ.ב.א הוא גם היה הולך.
ולכן הכל לגיטימי כולל ההחלטה של מכבי וכולל העילבות .הכל בסדר אפשר להמשיך הלאה.

עופר פרוסנר 24 ביוני 2013

כמה דברים:
1. כשאני כותב ליאור נעלב, אני לא מתכוון לזה שהוא נעלב באופן אישי. אני מתכוון שולח לתקשורת את ההודעה שהוא נעלב. ולכל מי שאומר לי "אתה לא יודע מה באמת הוא חושב" – אז אני אומר לכם, הידיעות האלה לא מגיעות סתם. אם אליהו לא היה רוצה שהן יכתבו – היה יוצא בהודעה מפורשת ואומר "זה רק ביזנס, מכבי ואני זה ככה וככה" והיה פותר את זה בלי רגשות. כי זה מה שזה – ביזנס.
2. קפטן? סמל? יניב קטן חתך את החוזה שלו בחצי (כשלא היה סעיף ולא כלום ואף אחד לא הכריח אותו) אחרי שבמכבי חיפה אמרו לו שהם לא ישלמו לו כל כך הרבה כסף. לא שהוא יצא אלטרואיסט כן, אבל ככה מתנהל קפטן או סמל.
3. לגבי איך אני הייתי מרגיש – הייתי מרגיש חרא. מצד שני, הסכומים שאני מרוויח לא מתקרבים לסכומים שאליהו מרוויח. אני מכריז כאן קבל עם ועדה שאם אי פעם ארוויח את הסכומים של ליאור, והבוס שלי יבוא ויגיד לי שהוא מוריד לי את השכר לחצי מיליון דולר, ויהיו לי אופציות עם שכר יותר גבוה, ולא סתם, באירופה – הייתי מרגיש לא רע. כי הייתי אומר לעצמי שהבוס שלי אידיוט ולמה שאשאר שם.
4. למה ליאור הסכים לסעיף הזה בחוזה?

avig 24 ביוני 2013

כל סיפור אליהו הוא כלכלי נטו. צריך להבין שה850 אלף נטו של ליאור אליהו שווים בעצם מבחינת מכבי לכ-1,700,000 דולר בברוטו. בכסף הזה אפשר להביא זר ביותר ממיליון מאתיים אלף דולר (המס על זרים הוא 25% בניגוד למס על ישראלים שהוא 50%). נקודת ההשוואה פה היא לא אם ליאור אליהו שווה 850,000 דולר לעונה אלא מה האלטרנטיבה שאני יכול להביא במקומו בסכום הזה. כשמכבי משלמת לאליהו 500 אלף דולר לעונה היא בעצם אומרת לו שהוא שווה לה כמו זר ב800,000 דולר.
ברור שיש פה עיוות שמשחק לרעת השחקן הישראלי ונגרם בין היתר בזמנו מהשפעת ראשי מכבי ת"א (שימון בעיקר) על ענייני המיסוי.
בכל מקרה ההחלטה של מכבי בעיניי תמוהה במקצת כי בליגה הישראלית אליהו הוא שובר שיוויון כמעט מול כל קבוצה בעונה שכל הליגה עוברת לשחק חוק רוסי היתרון של אליהו היה צריך להיות אפילו עוד יותר משמעותי.

הארכיון 24 ביוני 2013

אני לא מבין דבר אחד.
מודע התקשורת מציגה את זה שמכבי לא מכבדת את החוזה במקום לציין שהיא פשוט לא מממשת אופציה לפי החוזה.
הכל לגיטימי ובדיוק בשביל זה מכבי עשו אופ-ציה- למקרה שאליהו ייפצע או שיהפוך לנגר גויאבות

קסיוס קליי 24 ביוני 2013

אגב 2 הפעולות של מכבי בהקשר של אליהו הגיוניות – גם להביא אותו במחיר מטורף וגם לשחרר אותו לאחר זמן מה. אף פעולה אינה סותרת את השנייה , הכל תלוי זמן וסיטואציה. באופן אישי גם בחינם לא הייתי מביא אותו.

היסטוריון לענייני ספורט . 24 ביוני 2013

האמת היא מעניינת והיא כזו.
1. למכבי לא משתלם להחתים שחקן מקומי במחיר הזה.
2. אליהו גם היום יכול להשיג חוזה דומה לחוזה המקורי מול מכבי.
3. למרות העניין הכלכלי מכבי הייתה מאד שמחה להשאיר אצלה את אליהו היות והוא מקומי ואין מקומיים ברמתו בטח כשהסאגה של אוחיון רק מתחילה.
4. כפי שנאמר לפני ישראלי עולה הרבה מאד מבחינת המסוי .
5. מסקנה לא סביר כלל שאליהו ימשיך במכבי היות ויש לו אפשרויות טובות יותר.
6. מכבי אגב החתימה את אליהו תוך כדי שהיא זרקה את כדיר לכלבים יש לזכור זאת.
7. ואיזה מסכנים האוהדים שאין להם מקומי רציני לעונה הבאה.

avri 24 ביוני 2013

Damn right. You said it all.

יואב מ 24 ביוני 2013

ליאור נעלב?

שיעצור רגע וינסה להבין איך הוא הגיע למצב שמכבי פותחת לשון ג'יימס את החוזה ומשדרגת אותו (למרות שהוא יעלה יותר בגלל מדרגת המס בגין הותק שלו בארץ) כי היא חוששת שהוא יברח לה, ועם האובדן האפשרי של אליהו היא חיה בשלום.

גם הטיעון הפופוליסטי של "ליאור ויתר על כסף כדי לשחק במכבי" כל כך קלוש. אליהו חזר מספרד כי הוא יותר מכל – התגעגע הביתה ורצה לברוח מאיבנוביץ'.

מכביסט תיק 24 ביוני 2013

אין שחקן ישראלי לא היה ולא יהיה ששווה לשלם לו יותר מחצי מליון נטו (וזה עוד נטו וזה גם ככה המון). לא מקל לא אוחיון לא נעליים.

שלו 24 ביוני 2013

מצחיק אני נעלב בשביל הרבה פחות…

משיח 24 ביוני 2013

1. מה זה השטויות האלה נעלב? ספינים בשקל

2. מכבי לא רוצה לשלם את הסכום ובוחרת לסיים את החוזה – לגיטמי מצידה

אבללללל

3. אין ישראלי שקרוב לרמה שלו (חוץ מכספי שלא רלוונטי כרגע) לכל אוהדי מכבי שכל השנה קוטלים את ליאור ובתגובות לפוסט בפרט,
אולי תציעו מי הישראלי שלדעתכם יכול להחליף אותו בעמדת הישראלי הבכיר במכבי? אליהו תרם מספר רב של אליפויות למכבי במו גויבותין
בלי אליהו מכבי לא בטוח עוברת את הפועל השנה ברבע גמר.

4. מה שכואב לי (ואני אדום בכלל) שמאשימים את אליהו ביכולת לא טובה כאילו ששחקן בוחר לתת עונה לא טובה אוהדים כפויי טובה

אלון רייכמן 24 ביוני 2013

טור במקום. כל כך נכון ומדוייק.
מסכים לגמרי.

יואב בורוביץ' 24 ביוני 2013

יופי של טקסט- מאוד מסכים איתו (למרות שאני מאוד מחזיק מליאור כשחקן מוכשר. ואני כן חושב שמכבי יכלו לקבל ממנו יותר).

קובי 24 ביוני 2013

צודק!!!!
עם כל הכבוד לויתור של אליהו על סכומי כסף גדולים. הוא הבין טוב מאוד מה הכוונה של "סעיף יציאה אחרי שלוש שנים תמורת מאה אלף דולר" במילים פשוטות- בגלל הנכונות שלך לבוא לקראתנו ולקבל פחות. אנחנו מהמרים עליך בשלוש שנים הראשונות. ומתחייבים שמה שלא יהיה אתה תקבל 850 אלף. אבל אח"כ זה כבר תלוי אם אתה תשתלם לנו או לא. ו…..הוא לא אבל ממש לא השתלם למכבי. לא ב- 850 אלף ולדעתי גם לא בחצי!!!!!

אבל לא בגלל שהוא שחקן גרוע או משהוא כזה. ההפך ליאור שחקן מצוין כמו מצ'באן קיינר מדלי ושרמדיני. אבל הוא כמותם לא מתאים לשיטה של בלאט. ולכן מבחינת בלאט ומכבי זה ביזבוז של כסף שתוקע להם את הבניה המושלמת של הקבוצה. ובצער רב וביגון קודר מכבי נאלצת בצדק לוותר על שירותיו……כל כך פשוט כל כך נכון!!

ג'וני 25 ביוני 2013

מכבי ת"א צריכה את אליהו הרבה יותר מאשר אליהו צריך את מכבי ת"א.

להזכירכם שמכבי ת"א התחננה לאליהו שיחתום אצלה אחרי שהוביל את ויטוריה לאליפות כלומר הוא היה שווה הרבה יותר מ850 אלף דולר כי למעשה אליהו היה מרוויח הרבה יותר אילו היה ממשיך בויטוריה אבל הוא בחר במכבי והיה מוכן להפסיד הרבה כסף כדי לשחק אצלה.

אז פתאום הוא לא טוב?

גם רונאלדו בכדורגל נכשל העונה האם ריאל מדריד ביקשה ממנו לקצץ בשכר?
חוזה זה חוזה וצריך לכבד אותו
יוסי בניון כבר יותר מ5 שנים נבעט מספסל לספסל בכל מיני קבוצות ולמרות זאת הוא ממשיך לקבל את המליונים שלו ואף אחד לא ביקש להוריד לו בשכר לצרות שהוא לא שווה כלום.
באנגליה יודעים לכבד שחקנים

אליהו הוא השחקן הישראלי הטוב בליגה שנותן תפוקה לפעמים גם הרבה יותר משחקן זר ולכן מכבי תפסיד אם תשחרר אותו.
אליהו הוא לא הבעיה אלא בלאט שהשפיל אותו ולא נתן לו לשחק.

תארו לכם שעונה הבאה אליהו שוב נותן עונה ענקית בקבוצה באירופה ומכבי ת"א שוב פעם תכשל בליגה וביורוליג
מה גם אז היא תציע לאליהו לחתום אצלה בכל מחיר?

מכבי ת"א צריכה ללמוד מהקבוצות הספרדיות והיווניות שמשקיעות המון כסף ודקות משחק לשחקנים המקומיים שלה שמחזירים לה בתארים.

עופר פרוסנר 25 ביוני 2013

ג'וני – אני לא מבין מה אתה כותב על רונלדו ובניון – הם משחקים בספורט עלוב ולא מעניין ולא מנוהל טוב ולא קשור בכלל. חבל שהתגובה שלך לא עוסקת בספורט.

matipool 25 ביוני 2013

עופר – טוב אתה !

ג'וני 26 ביוני 2013

עופר
לפחות אנחנו מסכימים במשהו

שלו 25 ביוני 2013

הערה – כשבחוזה שלך יש סעיף יציאה של 100000 זה נקרא לכבד את החוזה.
ואני מסכים חוזה צריך לכבד, ומכבי צריכה את אליהו יותר משאליהו צריך אותה.

עומר אשל 26 ביוני 2013

אני בכלל נעלבתי שאתה משקיע זמן בלכתוב על מישהו צהוב.
למי איכפת מהקבוצה במקום השני ? מהסגן של בר כוכבא ?
עוד קבוצה בינונית בקנה מידה ישראלי
יאללה מכבי ! (אני מתכוון לאלופת המדינה בירוק כמובן)

Comments closed