מחזור 5– מקום 5 – 5 תובנות אדומות/ יניב פרנקו

יניב פרנקו חוזר לבלוג, והוא מדבר על רן בן שמעון, על מכבי תל אביב ועל כסף כסף כסף

 5_of_hearts

תובנה 1 – מכבי לא כזו גדולה – מכבי גדולה על הסיטואציה.

נדמה לי שבאיחור של שנה, כל הליגה מתחילה להבין שמכבי החדשה זו חיה שהיא לא הכירה.

אני זוכר את מסיבת עיתונאים של שמעון גרשון לכבוד המעבר לבית"ר – עומד לו שחקן שכרגע מקבל את חוזה חייו , הולך לאחד הקהלים הקשים במדינה , קהל שדי מירר לו את החיים בעקביות קודם וכל האירוע מדבר לאוהדים של הפועל – אצל זהבי כולם זוכרים, זה היה אחרת.

בינואר חשבתי שזה זהבי והאופי המיוחד שלו, היום אני מבין שזו הסיטואציה, בנאדו וגרשון וכל החבורה שנסעה לטדי ידעה שזה זמני, שבסוף הם יצטרכו לעבוד עם אלה שכרגע נטשו – זהבי ידע יופי לאן הוא בא ובעיקר לאן הוא לא בא.

אבל בינואר היינו לבד, מנסים להגיד לכולם שיותר משאנחנו כואבים את זהבי ,אנחנו כואבים את חילופי המשטר בעיר ובמדינה שתיכף מגיעים ושאנחנו עצובים שנגמרו שנות הקסם ושזה שהסמל הכי מיוחד שלהם לובש צהוב זה סמל למשהו אחר.

היינו לבד – ועכשיו כבר לא.

אין היום בארץ מועדון שיש לו כרגע תכנית טובה מול הדבר הזה.

עזבו טובה, נסתפק בתכנית.

לפעמים זו פשוט סיטואציה מחורבנת.

תובנה 2 – ראשונים להיכנס למשבר – ראשונים לצאת.

ככל שהצהובים התחברו אל תוך העונה שעברה – ככה הפועל קרסה לתוך עצמה.

כי ההצלחה בצהוב מטריפה קודם כל את מי שפוגש אותה אצלו בבית, על בסיס יומי.

אבל כמועדון, זה שחטף שנים בכדורסל, זה שתלוי בעצמו ולא בבעל בית, זה שתכנית ההפעלה שלו עובדת טוב יותר כמספר 2 ושמעולם לא היה זכר האלפא של הכדורגל, אני מרגיש שאנחנו נצא מזה ראשונים.

נצא לאן? לקבוצת כדורגל שמשחקת כדורגל, מגדלת צעירים, עושה סיבובים יפים באירופה, פה ושם לוקחת תואר.

לשם אנחנו הולכים בעתיד הנראה לעין ואת האמת זה מה שעשינו גם לפני שגולדהאר הגיע.

ובינתיים תענוג לראות – 12,500 אדומים ביציע בשבת בארבע אחרי הצהריים, הפנינג משפחות של ממש.

רק חבל שכוס קולה עולה 10 שקלים – מה אני גולדהאר?

תובנה 3 – בן שמעון מפחד מהדרבי. מכדור שלג .

מחזור ראשון תיקו אפס מתסכל עם סכנין – מחזור חמישי תיקו אפס מתסכל (קצת פחות) עם רעננה.

מה שכן, רואים שיפור –גילי חוזר, גורדנה משתפר, שון מלכה ובוריס מוכיחים שיש עתיד, איליץ' הבלם זה רכש לא רע , סאשה לפחות נלחם ודגני מוכיח שהקבוצה שהכי כדאי לעשות אצלה שופינג זה מכבי חיפה (והכי גרועה קריית שמונה ,כשאיזי מוכן למכור תחשוד, כשהוא לוקח אותך לבתי משפט ,יש לך בינגו # טיבי ).

ותכל'ס זה קרדיט שמגיע למאמן, אז מה הבעיה? שבן שמעון מתרגל את ההרכבלמשחק מול המוליכה אבל מפסיד נקודות בדרך – זה הדרבי, והוא יושב לו חזק בראש.

הוא מתעקש יותר מדי. מתעקש על השחקנים שהביא מהבית, מתעקש שכל מה שקיבל זה גרוטאות ,מתעקש לאלתר פחות, מתעקש לשחק עם יותר מדי שחקנים דפנסיביים גם כשהוא מארח בבית קבוצה שכל השבוע היה ברור שהיא בא לתת פייט בהגנה ומה שצריך כדי לפצח בונקר זה שחקנים יצירתיים.

כל בלומפילד רואה כבר כמה מחזורים שבריאן וסאשה ביחד זה ציוות למשחקים ספציפיים, שצריך בצד שמאל מגן שתומך בהתקפה, ושורמוט צריך עוד קשר לידו.

פחות להתעקש בן שמעון, פחות לפחד מהדרבי ,עד המחזור ה13, כולם יקבלו שם בראש- לא על תבוסה בדרבי אתה תלך הביתה. אם תלך.

תובנה 4 – מי זה הקורצקי הזה? תבררו לי את הטלפון.

שיהיה ברור אם בן שמעון יילך בסוף, אני רוצה את השריף.

אבל יש משהו בקורצקי הזה שכדאי לעקוב, אתמול הקבוצה שלו שיחקה מגעיל מאוד ומעניין מאוד .

מגעיל כי לשכב על הדשא כל שניה, למרוח כל בעיטת שוער ולהמציא טריקים חדשים לבזבוז זמן זה מגעיל. מגעיל נקודה. גם אם אתה רעננה. גם אם אתה באמת מסתפק בנקודה.

אבל וזה אבל גדול – באה קבוצה – תקציב מינימום, שחקנים אלמונים, לפחות זר אחד שהייתי לוקח עכשיו ונראית קבוצה, יותר קבוצה מזו שבאדום.

והיא גם מעלינו בטבלה – יחד עם רעננה, סכנין ובאר שבע – 3 קבוצות שכבר הפסדנו להם נקודות – 3 קבוצות שההבדל בינינו לבינם, בין חיפה לבינם, זה שהם בקיץ ידעו מי הם ומה הם – וגם מכבי נמצאת שם, יודעת בדיוק מהי שווה – וזה עושה את המדרג הבא – הדרך לצמרת מתחילה כשאתה מבין את מקומך בשרשרת המזון – מה שקובע את המיקום בצמרת זו תובנה מספר 5.

ותכל'ס משלושתם עד עכשיו- מהקורצקי הזה התלהבתי יותר מכולם.

אם השריף צריך עוזר מאמן – מעין גרשון ובלאט גרסת קיץ 14 באדום , קורצקי נראה לי אופציה ששווה לבדוק – בסופו של יום מהשניים האלה בלאט הגיע רחוק יותר.

תובנה 5 – עדיף להיות עשיר ובריא.

בעשרים ומשהו שנה האחרונות רוב האלופות בישראל היו הקבוצות עם התקציב הכי גדול, וכמו שזה נראה בשנה הקרובה זה לא הולך להשתנות.

למעשה השנים היחידות שבהם האלופה לא החזיקה בתקציב הכי גדול היו בשנים השחונות של מכבי ת"א, קשה למצוא פה אלופה שלקחה את התואר בשנה שקבוצה אחרת מלבד מכבי ת"א החזיקה בתקציב הכי גדול בליגה.

וזה בעצם ההבדל בין אוהדים בצהוב לשאר הליגה, אוהדים של כל קבוצה כולל מכבי חיפה רואים בתקציב של 100 מיליון שקל פנטזיה, אוהדים של מכבי ת"א רואים בזה שנה נורמלית.

זה לא נאמר בציניות, מכבי כדורסל מחזיקה באופן קבוע תקציבים שנושקים מלמטה לסכומים הנ"ל, מכבי של שניידר ובכל השנים של גולדהאר הוציאה יותר, אפילו ללוני היו שנים של שיאי שכר (בנין ונמני..), לכן מבחינת האוהד הצהוב הממוצע, הגדולה של ג'ורדי והצוות לא קשורה לכסף.

אתה שומע את זה בפוסטים ובתגובות – דבר איתי על מקצוענות, עבודה קשה, שכל, בניה חכמה.

כסף? לא רלוונטי.

אבל הוא מאוד רלוונטי- הכי רלוונטי.

כסף מביא מנהלים, כסף קונה שחקנים ממועדונים עם פחות כסף וכסף מחתים העברות חופשיות בהרבה כסף, כסף בונה סגל, כסף קונה מאמן אירופאי, כסף נותן למאמן הזה צוות מקצועי גדול וכסף מאפשר למאמן הזה לעשות רוטציה.

רוטציה עולה כסף.

כסף מייצר שקט, כסף מאפשר לתקן טעויות, גם מנהלים שעולים הרבה כסף עושים טעויות, כסף משתיק את הממורמרים בסגל, כסף פותר בעיות, כסף מאפשר לבנות מערכת שיווקית וזה הקטע הכי טוב: כסף מביא עוד כסף.

אני זוכר ראיון עם אדלשטיין כשהוא אימן את ירושלים וגאידמק הגיע, הוא דיבר על הקושי בעובדה שהוא נדרש היה להביא שחקנים בשכר כפול ויותר ממה שהוא תיכנן, שזה שוק אחר ממה שהוא הכיר, שהוא התמחה בשחקנים ברמה מסוימת ופתאום בסקאלה אחרת הוא היה טירון.

זו הגדולה של הצוות הספרדי, הם יודעים לעבוד עם כסף, הם יודעים להביא שחקנים ב350K יורו לעונה בלי למצמץ, הם יודעים לנהל מערכת גדולה, והם יודעים לנהל רוטציה.

לנהל 100 מיליון זה לא קל כמו שזה נשמע, זו מומחיות, לכן כל המילים האלה של מקצוענות, עבודה קשה, שכל, בניה חכמה, לא מתקבלות בציניות, הם לגמרי נכונות בהקשר הצהוב.

אבל הבסיס לזה הוא כסף.

ולמי שאין מספיק ממנו. שלפחות יידע את מקומו.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

רוח מעל חומר - אורי קורט
קשקושי רוטציה - דור בלוך

69 Comments

מיקו גוטליב אהלן סבבה 7 באוקטובר 2013

מכבי אמנם מנוהלת בצורה נכונה ומאומנת בצורה טובה. אבל היא עדיין קנתה את כל הישראלים הטובים, ואלה שלא הגיעו אליה עשו זאת רק כי קיבלו הצעות לא מציאותיות ביריבה הכי גדולה שלה ובקבוצה בה עשו את קפיצת המדרגה.
אפשר לדבר עד מחר על יעילות במכבי, הספסל שלה עדיין טוב יותר מההרכבים של כל השאר ומאז דאבור בתקופת איווניר אף שחקן לא עלה לבוגרים למרות דור זהב בנוער. איך זה שונה מבית"ר שזכתה ב2 אליפויות בעזרת הרבה כסף? לדעתי אין שום הבדל. גם לגיאמדק נמאס מתישהו.

בלייק 7 באוקטובר 2013

"עדיין קנתה את כל הישראלים הטובים"? כדי להביא את ראדי ב- 20 אלף יורו מסכנין לא צריך תקציב של 100 מיליון. גם כדי להביא את טיבי ב- 350 אלף יורו לא צריך תקציב כזה.
אין ספק שכסף הוא חשוב, ובלי הכסף של גולדהאר כל התהליך שעובר על מכבי כנראה לא היה קורה. אבל, כן – בלי ניהול קר, חשיבה נכונה לטווח רחוק ובניית כל המערכות במכבי מחדש, גם אז התהליך לא היה מתרחש.
בשלוש השנים האחרונות חיפה הוציאה לא פחות כסף ממכבי על רכש. לדוגמא – אנדלובו במיליון יורו, חן עזרא ב- 1.5 מיליון יורו, חן עזריאל במיליון דולר, תורג'מן ב- 600 אלף דולר ועוד ועוד (קינן, גבאי, אבוחצירה, ידין, אזולאי ונוספים. חוץ מאנדלובו לא ציינתי את רכבת הזרים שעברה שם). גם להפועל אין במה להתבייש, רק דמארי עלה 1.5 מיליון יורו לחצי כרטיס, ורמוט, שכטר ושות'.
מכבי בדרך כלל מעדיפה לשלם פחות על הכרטיס, אבל בחוזים גבוהים מהיריבות. כדאי לזכור שמכבי גם התחילה לפני 3 עונות ממקום הרבה יותר נמוך מחיפה ומהפועל, ולכן יש צידוק מסוים להשקעה ברכש.
בהפועל אוהבים להגיד שאין כסף, ולהזכיר את "השייח" הקנדי בכל הזדמנות, כי לעומת ההון של רמון זה באמת לא כוחות. אבל, שוכחים להזכיר את חג'ג', כץ ושאר החבורה (שלא לדבר על האוהדים, הם גם בעלים, לא?) שהשקיעו במאמן לא פחות משחקן צמרת בליגה (ולא שזה לא בסדר). אבל, מסכנים הם לא.
לגבי הנוער – מאז דאבור? שכחת שעם דאבור עלו עוד כמה שחקנים מהנוער (מיכה הוא הבולט שבהם, אבל גם ללוגאסי ולברק לוי היתה תרומה יפה לאליפות). בכל מקרה, גם מרגוליס הוא מהנוער של מכבי ועלה לבוגרים אחרי דאבור. הוא מקבל לא מעט דקות, למרות השפעה נמוכה בנתיים על הדשא. גם אלטמן הוא שחקן בית של מככי ששיחק בשנתיים האחרונות בנוער/מילואים של פולהאם. תזכיר לי את מי חיפה העלו מהנוער (מאז שדאבור עלה מהנוער…)? רק שחקני ספסל (ריאן, גוזלן ועטא ביחד שיחקו בערך כמו מרגוליס העונה).
ומה עם הפועל….? הס מלהזכיר. קליימן שהוא חצי כפר סבאי ומתייבש על הספסל (תודה לאל על הפציעה של עמוס!), ושון מלכה ששותף (במקריות יש לציין) לאחרונה פעמיים-שלוש כמחליף. מכבי רצה לאליפות, הפועל וחיפה כבר שנתיים די מקרטעות ויש להם יותר יכולת לשלב שחקני נוער (ובמיוחד, שחקני הנוער הם האופק שלהם בתקופה שמכבי "מביאה את הישראלים הטובים").
מכבי משחקת בכל משחק עם 3 שחקני בית לפחות (מבין יני, ראדי, מיכה, דאבור, אלטמן). בהפועל יש רק גורדנה (ולאחרונה קליימן).

red sox 7 באוקטובר 2013

קל לשכוח את זה אבל גם שחקני בית הם פונקציה של השקעה כספית. מחלקת הנוער במכבי מתוקצבת בסכומים עצומים. רק לראיה הם מחזיקים מנהל מקצועי שכנראה מרוויח מספיק כדי לא לקחת משרת אימון בליגת העל. בהפועל לעומת זאת מי שמחזיק חצי מתקציב מחלקת הנוער זו עמותת האוהדים ואני בכלל לא מדבר על כך שהיה צריך לשקם את המחלקה אחרי שטביב השאיר שם אדמה חרוכה וגם שפך עליה מלח ששום דבר לא יגדל מתחת.

אתה מדבר על רכש הישראלים של הפועל וחיפה אבל שוכח שהזרים שלהם עולים גרושים לעומת אלו של מכבי.

אף שחקן לא בא להפועל בקיץ כי הציעו לו יותר כסף. מי שבא הגיע כי נתנו לו מקום קבוע בהרכב, בנו עליו את הקבוצה וגם נתנו חוזה מכובד. מכבי הביאו את זהבי, בן חיים, יצחקי, טיבי והאחרים אך ורק בעזרת תקציב שכר שנמצא מחוץ לסקאלה לעומת יתר קבוצות הליגה.

חיפה והפועל משלמות הרבה (יותר מדי) על כרטיסי שחקן. במכבי המשכורות עושות את ההדל, בעיקר בשוק השחקנים החופשיים והחוזרים מאירופה.

בלייק 7 באוקטובר 2013

אני מסכים בגדול עם מה שכתבת, אולי חוץ מעניין הזרים. יכול להיות שבהפועל באמת לא השקיעו הרבה כסף (באופן יחסי) בזרים, אבל זה לא המקרה של מכבי חיפה (ראיוס, צוצאליץ', שאראנוב ואנדלובו למשל עלו הרבה כסף מבחינת כרטיס וגם מבחינת שכר). וכמו עם רוב הרכש הישראלי, עלות הכרטיס אצל מכבי מינימלית (פריצה, קרלוס, מיטרוביץ', חואן פאבלו ומאנה הגיעו כהעברות חופשיות. גונזאלו, אניימה, ארנשואו עלו עד 200-250 אלף יורו), אבל בשכר לא נמוך.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 7 באוקטובר 2013

מתוך 10 המשתכרים הגבוהים בליגה, 9 הם תוצאה של מכבי. 7 ישירות, ו2 בעקיפין כדי שלא ישחקו שם. מיותר לציין שלא כולם שחקני הרכב.
הניהול במכבי הוא טוב, אבל גם בית"ר לקחה שתי אליפויות רצופות עם ניהול עלוב ותקציב לא מוגבל, כמו זה שיש למכבי.

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

בלייק.
כמה אפשר לשמוע ראדי ואנדלובו.
ראדי זו סטיית תקן – התקן זה לקנות את בן חיים במיליון יורו , בן הרוש בחצי ולתת לשירן ייני מענק חתימה של 2.5 מליון שקל .
אנדלובו ועזריאל כנ"ל.
חיפה עשתה גם רכישות כמו עזרא, שארנוב וראיוס שהם מוצלחות.
כשעושים עסקאות עושים טעויות.
למכבי ת"א כסף לעשות עסקאות טובות יותר. זו עובדה.

יואב 7 באוקטובר 2013

מיקו גוטליב,
מיטש כאן כדי להישאר. עוד שנתיים שלוש וגם ההשוואות הלא רלוונטיות לארקדי יעלמו. מיטש יהיה קו התקן אליו משווים.

איש הפח 7 באוקטובר 2013

הטענה הזאת היא גניבת דעת. שני השחקנים האלו הם היחידים שמכבי קנתה העונה ו 1.5 מליון יורו זה לא תקציב העברות חריג לקבוצת צמרת בישראל. מכבי חיפה הוציאה בערך את אותו הסכום על ראיוס ואבו חצירה ועם אבוקרט יש סיכוי שעברנו את הסכום הזה, ככה שאין מה לדבר על הרכישות של מכבי הקיץ. וזה עוד מבלי להזכיר שהכסף הזה זה למעשה מה שמכבי קיבלה מהמכירה של עטר.
איפה שהכסף עושה את ההבדל זה בסגל הרחב, ולא שזה כלום, אבל עדיין לצייר את הכסף כגורם העיקרי להבדלים בין מכבי תל אביב למכבי חיפה והפועל תל אביב חוטא לאמת.

בלייק 7 באוקטובר 2013

אין לי ויכוח איתך לגבי זה שלמכבי יש יותר כסף, ושזה עוזר לה מאוד. אבל, ההשפעות הישירות פחות גדולות. הדוגמאות הן רבות, ולא רק ראדי מול אנדלובו (ציינתי שם עוד שחקנים. אבל כדי להדגיש בשבילך – ראיוס עלה יותר מכל הזרים של מכבי בשנתיים האחרונות מבחינת כרטיס. זה לפני אנדלובו, שאראנוב ושות).
קרויף הביא למכבי מושאלים ושחקנים על חוזה לחצי עונה. כולם צחקו עליו אז. מי זה ארנשואו (רק 250 גולים בפרמיירליג ובצ'מפיונשיפ, קטן על ישראל) וגורי. הוא החליט שאין בהם צורך וחתך אותם בינואר בלי לשלם להם שקל, במקומם הגיע פריצה בחינם. פריצה בחינם (גם אם השכר שלו זה חצי מיליון יורו לשנתיים, זה כלום מול זרים שהביאה חיפה בחישוב עלות של כרטיס + שכר).
זהבי זה שחקן שבחיפה היו משלמים עליו 2 מיליון יורו לכרטיס (לפי הבנצ'מארק של חן עזרא), מכבי הביאו אותו בסכום הזה ל- 5 עונות – שכר + כרטיס. הפועל לא שילמו פחות על שכטר.
אגב, לא קבעתי שעזרא, שאראנוב וראיוס הן עסקאות לא מוצלחות, זה לא העניין. העניין הוא שהן עסקאות יקרות.
אם חיפה היתה רוצה את טיבי, אולי הוא היה מגיע אליה (הוא לא היה הראשון שמעדיף את חיפה על מכבי), אבל הם העדיפו להישאר עם צוצאליץ', פיליאבסקי ואיציק כהן (!), ואחר כך להביא את קינן בעסקה יקרה כמו עסקת טיבי. שלא לדבר על ההתעלמות מסארי פלאח.
וכמה עלה תורג'מן? חצי מיליון יורו כרטיס. זה כמה שעולה למכבי להביא ולהחזיק את פריצה שנתיים.
יש כל כך הרבה דוגמאות לניהול נכון יותר במכבי של העונה וחצי האחרונות. אגב, גם מכבי לא חפה מטעויות, לדעתי כמובן. אבו-זייד, למשל עלה הרבה כסף ולא הביא תוצרת. הוא היוצא מהכלל, שלא מעיד על הכלל.
לגבי הפועל, זה יותר מסובך. יש שם לא מעט כסף (פחות ממכבי, זה ברור), אבל הבעיה שם היתה ועודנה קודם כל ניהולית. אין בעל בית אמיתי ואין דרך. יש שריפות ומכבים. ככה הפועל נראתה בעונה שעברה וזאת שלפניה. נכון, תקופת טביב השאירה משקעים אדירים ממחלקת הנוער ועד הדרבי בבוגרים. אבל גם אחריו, הפועל מתנהלת כקבוצה עניה, נתקעת או מסתבכת ופתאום מגלים שיש כסף להביא שחקנים כמו ורמוט ואחר כך שכטר. אין ספק שזאת בעיה. אם חג'ג', למשל, היה בעל הבית האמיתי אני מניח שהוא היה מתכנן תקציב מראש ומוביל איזשהו קו ודרך (טוב או לא טוב? זה נדע רק אם הוא באמת יקח את הקבוצה), כרגע אין כזה דבר בהפועל. מנסים עם רב"ש כמאמן/מנג'ר/מנהל, אבל זה נראה גדול עליו כרגע, במיוחד מול מכבי המתוקתקת מבחינה ניהולית.

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

גם ניהול נכון עולה כסף .
זה חלק גדול מהפער – עלות הצוות המקצועי במכבי היא עצומה ביחס לממוצע בליגה .
וזה לא שהם שמים את הכסף במנהלים – הם שמים כסף במנהלים שמקבלים תקציב גבוה להגשים תוכניות מקצועיות .

אדם בן דוד 7 באוקטובר 2013

"הקבוצה שהכי כדאי לעשות אצלה שופינג זה מכבי חיפה (והכי גרועה קריית שמונה ,כשאיזי מוכן למכור תחשוד, כשהוא לוקח אותך לבתי משפט ,יש לך בינגו # טיבי )."
מעולה!

אריק החדש 7 באוקטובר 2013

אהבתי כל מילה.
אני לא בטוח שבן שמעון מכיוון לדרבי.
בהחלט נראה לי שכול מי שקשור למכבי מחכה לדרבי
יש לנו זכרונות טובים ונעימים מהעונה שעברה והזכרון נוטה
לזכור דברים טובים.
אבל בכדורגל הכול נזיל .
נחכה ונראה .

טרנטה 7 באוקטובר 2013

כמה מילים צהובות:
1. משחק בשבת בצהריים זה תענוג. הלוואי עלינו.
2. המזנון בבלומפילד הוא באמת בושה.
3. לא רק בן שמעון פוחד מהדרבי. גם אני (תמיד) וגם אתם.
4. קורצקי היה שחקן מגעיל ומאמן קבוצה של כדורגל מגעיל. מתאים לכם בול!
5. כמעט כרגיל – טור על הפועל עוסק בעיקר מכבי ובכסף של מכבי.

red sox 7 באוקטובר 2013

לא נכון, הטור לא עוסק רק בכסף של מכבי – הוא עוסק גם באיך, מתי ולמה בן שמעון יפוטר ומה יקרה אחריו.

לשני הדברים יש הרבה מן המשותף – אלו שני הדברים שלהנהלת הפועל אסור להתעסק איתם ושעיסוק בהם יביא בהכרח לכשלון.

oded 7 באוקטובר 2013

כסף מייצר שקט, כסף מאפשר לתקן טעויות, גם מנהלים שעולים הרבה כסף עושים טעויות, כסף משתיק את הממורמרים בסגל, כסף פותר בעיות, כסף מאפשר לבנות מערכת שיווקית וזה הקטע הכי טוב: כסף מביא עוד כסף.
חוץ מהפסקה הזו אחלה פוסט, הפסקה הזו לא קשורה לכלום

אדם בן דוד 7 באוקטובר 2013

למשל להביא את ארנשו במלא כסף, ואז להחליף אותו בינואר. נראה לי קשור.

תולעת 7 באוקטובר 2013

ארנשאו הגיע בהשאלה, כך שמכבי לא שילמה על הכרטיס שלו אלא רק חצי ממשכורתו וגם זה רק עד ינואר.

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

אנחנו מדברים על מכבי שבאותה עונה שלחה את השחקן הכי יקר בסגל לגלות בקפריסין – שילמה לשחקן הספסל קולאוטי משכורת שיא , שילמה לאלירן עטר משכורת לא רעה בכלל (גם ברק וגם עטר היו 2 מההעברות הכי יקרות בשנים האחרונות ) אחרי שהחזיקה ב3 מהחלוצים הכי יקרים בליגה היא הביאה את ארנשהו בשכר גבוה , ראתה שלא הולך ולא מצמצה כשהביאה את פריצה בשכר שהכניס אותו לצמרת המשתכרים בכדורגל .

אבל אתם בוחרים לציין שארנשהו הגיע בהשאלה .

כסף מאפשר לתקן טעויות – קולאוטי , יצחקי , ארנשהו כולם טעויות יקרות ועדיין עד שלא מצאו את הנוסחה לא ויתרו .

תולעת 7 באוקטובר 2013

אדם התייחס לארנשאו ותיקנתי אותו, לא יודעת מי זה "אתם". ארנשאו קיבל ממכבי בערך מה שורמוט קיבל בהפועל (וארנשאו הביא למכבי יותר נקודות מורמוט בעונה הקודמת). באמת שהדיון הזה על הכסף טרחני ומתחיל לייגע כמו דיוני "מכבי" בפוסטים של עופר. בעיקר כשהדיון כ"כ לא מושכל וכ"כ חסר בנתוני עומק.
אפשר לסכם שכסף משמעותי מאד אבל משמעותי יותר מה עושים איתו ומי מקבל את ההחלטות בעניינו.

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

נחמד להשוות ארנשהו לורמוט.
אבל בסוף צריך להשוות מסגרת למסגרת.

הנה ניתוח גלובס על המשתכרים הגבוהים בליגה
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000881061

טרחני או לא , ניתוח עומק או לא, בסופו של דבר היתרון הכספי הכל כך עמוק מייצר פערים עמוקים.

9 מתוך 13 המשתכרים הכי גבוהים בליגה ממכבי- הווה אומר רמת הכישרון ועומק הסגל במכבי גבוהה פי כמה וכמה מכל המתחרות הראשיות.

עומק ההשקעה בנוער- כ10 מיליון שקלים – תקציב מינימום של קבוצה בוגרת.

עומק ההשקעה בצוות המקצועי כ15 מיליון ש"ח .

אז סגל בוגרת + נוער + צוות מקצועי בכאלה פערים וההשפעה על התחרות ברורה.

אולי מהצד הצהוב זה נראה טרחני- בשאר הליגה זה אישיו די גדול.

תולעת 8 באוקטובר 2013

היתרון הכספי מייצר פערים? באמת? פעם ראשונה ויחידה בהיסטוריה שזה קורה. הרי עד עכשיו כל מי שלקחה כאן אליפות עשתה את זה בתקציב מינימום או בזכות "ניהול נכון ושפוי". רק מכבי לוקחת אליפות בזכות כסף.

נראה לי שקצת מוקדם לבכות על פערים תקציביים – חיפה העמידה בעונה שעברה תקציב של 95 מיליון שקל (http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000810170) ואצל הפועל כרגיל מייבבים אבל כשרוצים מוצאים כסף למאמן יקר (200 אלף דולר – כמו אוסקר בעונה הקודמת) וכסף לרכש (כמעט 3 מיליון ש"ח לשחקנים שהובאו בינואר ועוד סכום לא מבוטל על החלפת חצי קבוצה העונה).

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

ממש לא הפעם הראשונה- בהחלט לא, וגם לגיטימי- אבל כסף גדול הוא הפקטור מספר אחד ביכולת להביא תארים .

לגביי הפועל לא מייבבים ולא נעליים.
זו התחרות.
רק שאי אפשר להתמקד בצדדים שמוציאים את מכבי טוב.אי אפשר לספר לעצמך כל היום שאם רק תשקיע באימונים תסגור את הפערים האלה.

להפועל היה שנה שעברה תקציב מספר 3 בליגה וזה הספיק למקום 3 בליגה.
וזה בשנה שהכל לא עבד.והכי לא עבד הניהול.
מה עבד בשנה שעברה- הכישרון האישי שקנה הכסף והמזל שהביא הגרלה קלה שהביאה אותנו לשלב הבתים.

השנה עשו שינוי בתמהיל- הוציאו הרבה פחות על רכש (למדנו מהטובים), השקיעו במאמן (לא כמו אוסקר , אוסקר קיבל 400K יורו וסוזה 600 , בן שמעון רחוק משם) , ומנסים לבנות את הקבוצה מחדש.

בסוף העונה נעשה ניתוחים .

תראי עוד חודשיים שלושה כשיחנכו את סמי עופר , כולנו נהיה ירוקים מקנאה, נסתכל על איצטדיון מדהים שהושקעו בו חצי מיליארד שקל – ולפי ההיגיון הצהוב בחלק מהתגובות הסיבה שלהפועל או מכבי אין כזה איצטדיון זה שלא מצאנו אדריכל כזה מוכשר בשיפוצים האחרונים בבלומפילד.

תולעת 8 באוקטובר 2013

אוסקר חתם במכבי עבור 180 אלף יורו לעונה. אולי אחרי מענק האליפות ובונוס הנקודות זה הגיע לסכומים שאתה טוען (שזה אותו הטריק שעשו בגלובס).
רב"ש חתם בהפועל תמורת 200 אלף דולר לעונה (http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/471/254.html) ושכר המאמנים בהפועל (אבוקסיס, שירזי) לפי הכתבה הזו הוא 5 מיליון ש"ח.

בכל מקרה, מתאימה לי לגמרי עונה נוספת שבה הפועל עוסק בהנהלת חשבונות והסברים מלומדים על מבני בעלות מורכבים ומכבי זוכה בה באליפות.

יואב 8 באוקטובר 2013

יניב,
הפועל לא מפסיקה לייבב. ולטעות. ולבזבז כסף שאין לה. כי היא מוטרפת.
כן יניב, אם תתאמן רציני יותר תוכל לצמצם פערים. הכסף מונע ממך לרוץ 90 דקות? וואלה?
הפער בעונה שעברה התחיל בדיוק שם-דקה 30 תפסת את הצד. אז לפני מעשיות הכסף, ההלוואות, הקהל שדה פקטו מביא שחקנים, צריך להתחיל בבייסיק.

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

יואב- העונה שעברה היתה א- נורמלית . היתה נגמרה.
מה שהפועל עברה בדרך לעונה הזו אין הרבה קבוצות שהיו שורדות- לא שכן לסגור עונה במקום 3 .

תולעת – בואי נניח ששכר המאמנים כולל המפוטרים בהפועל הוא 5.
מה שכר הצוות המקצועי כולל ג'ורדי וכל אנשי הסגל- הכתבות שאני קראתי דיברו על אזור ה15.

עלות השכר של סוזה לבד היא 2.6.
אלה העלויות- רק קבוצה אחת יכולה לעמוד בזה.
השאר צריכות למצוא מנגנון.

כן , הפועל מוטרפת מהכסף הגדול , כי עבור הפועל להפסיד למכבי תל אביב זה לא כמו כל קבוצה אחרת .
אבל . ואת זה ניסיתי להגיד בפוסט- לדעתי הפועל נמצאת שלב אחד באבולוציה מעל הליגה- בחיפה מפנימים את הפערים כרגע, מבינים שהכסף הזה מייצר פער כזה שאי אפשר לסגור בלי תכנית חדשה.
בהפועל עשו השנה בחירות מושכלות , ניצלו יחסית את הכסף – למה יחסית כי ברור ששכטר היתה קפיצה אחת מעל הפופיק .
אבל יחסית שאר ההחלטות סבירות.

אני קורא באדיקות את "נבדל" – לא רואה שם שהפועל שופכת לאגר בדקה 70 , לא רואה שהיא לא מאומנת , להיפך, קצת יותר מדי מאומנת- רואה שהיא קבוצה חדשה , מתחברת , פחות מוכשרת, פחות עמוקה .

יואב 8 באוקטובר 2013

יניב,
מקבל חלקית.
הבחירה בלהשקיע במאמן טוב היא נכונה בעיני.
עדיין, המעטפת סביב חיפה היא הרבה יותר בריאה ובטח מוכחת מחלקיקי אחוזי השליטה אצלכם. זה יוצר כאוס וחוסר אחידות וזה זולג גם לתחום המקצועי. ראה את ההדלפות היומיומיות(טועמה?) ואת הברברת הבלתי פוסקת במדיה.

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

בוודאי שבחיפה העסק בריא יותר. הוא גם מתוקצב בהרבה , גם נהנה מתשתית וגב של אחד מראשי המשק.
הסיפור של חיפה שונה מהותית .

מה שאתה קורא "חלקיקי השליטה" זו החלופה הכי טובה שהיתה לנו- בשאר החלופות היו טביב וזהו .

בהפועל למירב הבנתי מחפשים את הבעל בית שיהיה מוכן לקחת את החלק הארי של הקבוצה ולמצוא את האיזון מול עמותת האוהדים.
הנושא של עמותת האוהדים מורכב- ויש בו הרבה חן ויופי .
איך שאני רואה את הדברים- רמון יחכה לסיום הבוררת מול טביב – העסק שם מורכב מלא מעט בורריות וייקח עוד כמה חודשים לפתרון מלא.

הדלפות וברברת במדיה- אני לא רואה שזה באמת קורה .אני אישית לא מזהה שזו הבעיה העיקרית.

אתה צריך לזכור שהמרשם שרשם אנגלידיס למכבי – הוא רצפט ייעודי למועדון שבשנים האחרונות מה שריסק אותו היה מעורבות קהל וברברת במדיה- אז אתה רגיש לזה יותר.

יואב 8 באוקטובר 2013

בקשר למרשם של אנגלידיס והרגישות שלי-אתה צודק לגמרי. סבלתי שנים מהשוק הזה.

אחד 7 באוקטובר 2013

הסגל של הפועל לא פחות טוב משל מכבי, ואין שום סיבה לפחד מהדרבי.

oded 7 באוקטובר 2013

נכון!

ואני לא פחות טוב ממסי. טוב, אולי קצת פחות טוב…

המלוח 7 באוקטובר 2013

תכלס, בעיניי- דמארי, שכטר ואולי דגני משתלבים ברוטציה במכבי (טיפשי לדבר על הרכב עם הרוטציה של סוזה). חוץ מזה לא חושב שאף שחקן בהפועל שווה ספסל במכבי.
אני טועה?

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

דמאיר , שכטר, ורמוט כשהוא בריא , גם איליץ .
קליימן טוב כשוער שני מברק לוי.
אבל רובם משתלבים ברוטציה.
במכבי יש לפחות 10 שחקנים שפותחים היום בהרכב של הפועל.
זה הפער.

קרטון 7 באוקטובר 2013

תזכיר לי רק על פי איזה מדד אתה מעדיף את קליימן על ברק?

קליימן זה שוער עם לובי אדיר, לא ראיתי ממנו במעט שהוא שיחק שום דבר שהותיר אותי פעור פה. ברק לוי לעומת זאת נכנס שנה שעברה באמצע העונה להחליף את אניימה וראו איזה פלא…

עצר פנדלים (2) הפגין יכולות טובה ויציבה והראה שבהחלט יש למכבי על מי לבנות. רק מה אין לו לובי, אין לו גוטמן שיזמן אותו (למרות שמרציאנו מאשדוד עדיף ללא כל ספק) ואין לו עמוס בתקופה חלשה שירים עוד את קרנו.

ג׳ונטרה וולטה 8 באוקטובר 2013

וגם יש ביניהם כמעט 3 שנים הבדל.
רבים נוטים לחשוב שהם באותו גיל כי ״פרצו לתודעה״ באותו זמן פחות או יותר, אבל ברק לוי כולו בן 20 וחצי, בזמן שקליימן כבר בן 23 ואפילו לא רשאי לשחק בצעירה..

גיסנו 7 באוקטובר 2013

לא בטוח שקליימן טוב יותר מברק לוי. בנבחרת הצעירה מיכאל נס כרגע מעדיף את לוי על קליימן בשער.

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

כי קליימן כבר לא יהיה רלוונטי לצעירה עוד מעט .
במבחן התוצאה לוזון בחר קלימן

המלוח 7 באוקטובר 2013

זה אותו לוזון שבחר בזגורי על פני מיכה.

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

נכון .
ועדיין .

גיסנו 7 באוקטובר 2013

קליימן ספג שנה שעברה 16 שערים ב 9 משחקים בליגה ובגביע.

ברק לוי ב 9 משחקים בליגה ובגביע ספג 3 שערים (אחד לא חוקי) ועצר שני פנדלים.

ובחירת הסגל של גיא לוזון ליורו אמינה כמו דיווחים של אופירה על התעניינות במאור בוזגלו.

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

לפי ממוצע הספיגות של ברק לוי הוא אחד השוערים הטובים באירופה.

גיסנו 8 באוקטובר 2013

את זה אתה אומר, לא אני.

אני עדיין מנסה להבין על סמך מה הקביעה שקליימן שוער שני טוב מברק לוי כשלפחות על פי העונה שעברה הנתונים מצביעים אחרת.
ובלי קשר להגנות שעמדו לפני כל שוער, להזכיר לך את הרביעיה של ק"ש?

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

לפי הנתונים האלה – יואב זיו הוא המגן הכי טוב בארץ.

גיסנו 8 באוקטובר 2013

אתה ממשיך לנסות ולהקניט במקום לתת תשובה אחת קונקרטית לשאלה, מעבר ל"זה מה שגיא לוזון אמר".

על סמך ההופעות בעונה הקודמת, לפי כל נתון סטטיסטי בתוספת זוג עיניים ממוצעות, ברק לוי עולה על בוריס קליימן כשוער שני. לפני שנתיים המצב היה הפוך.

אז בוא תסביר לי פעם אחת בתשובה שהיא לא "כי גיא לוזון אמר" או "כי קליימן מהפועל".

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

לדעתי בנקודת הזמן הזו הוא טוב יותר . גם יותר פיסי וגם כשרוני . זו דעתי . עד שלא נראה את שניהם בעונת בוגרים מלאה לא נדע .

אחד 8 באוקטובר 2013

ברק לוי הוא לא השוער הראשון של מכבי?

עמית פרוסנר 7 באוקטובר 2013

"הקבוצה שהכי כדאי לעשות אצלה שופינג זה מכבי חיפה"?
אז קחו כבר את עזריאל!!

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

יש 1+1 על עמאשה ?

עמית פרוסנר 7 באוקטובר 2013

סגרנו.קחו גם אותו.

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

תארוז ושלח, נהיה בבית באזור ינואר. לא בשבת.

אריק 7 באוקטובר 2013

רק לוזרים בוכים על כמה שליריבה יש הרבה כסף ולהם אין (בשנתיים האחרונות זה לא הביא למכבי כלום; ק"ש לקחו אליפות בלי כסף כמעט).
ווינרים בודקים איך אפשר לשפר את המצב במה שיש ולהשיג יותר (אפשר ללמוד גם ממודל מנצח – מכבי).
זו בורות לטעון שהכסף הפך את מכבי למי שהיא.

לגבי שחר וחיפה, שחר מתנהל נכון רק כלפי הליגה הישראלית – לא כלפי אירופה. יש משהו נכון בהתנהלות של גולדהאר להביא שחקנים בעלות אפסית ולתת להם שכר גבוה – מי שמקבל הרבה אפשר לצפות ממנו ליותר.

מעניין, שתמיד הלוזרים זה הפועל ת"א אולי גם מכבי חיפה. תמשיכו לבכות :)

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

בורות זו לא.
הכסף הוא המרכיב מספר אחת שהפך את מכבי לקבוצה הטובה כרגע בכדורגל.
זה נכון וזה גם כתוב בפוסט שהשימוש בו מיטבי.

שרון לוינסון 7 באוקטובר 2013

ק"ש של עונת האליפות זו דוגמא איך אפשר לקחת אליפות עם תקציב קטן

יניב - אדום עולה 7 באוקטובר 2013

תן עוד דוגמא

red sox 7 באוקטובר 2013

ק"ש של עונת האליפות היא דוגמא איך אפשר לקחת אליפות כש30 הישראלים הבכירים משחקים באירופה ול2 מ4 הגדולות אין בעלים בפועל.

אריק 8 באוקטובר 2013

הכסף חשוב, אך הוא ממש, אבל ממש, לא העיקר ואתם מפספסים את זה. לא צריך דוגמאות איך בתקציב נמוך לוקחים אליפות, אלא דוגמאות איך בתקציב אסטרונומי מפספסים אליפות – ויש לא מעט כאלו (10 שנים של מכבי.
אם תוריד את תקציב מכבי ל-50 מיליון היא עדיין תהיה בורג מרכזי ביותר במירוץ על האליפות; אם תוריד את הניהול ותחזיר אותו לניהול שוק עם תקציב מנופח – המקסימום שייצא זה אליפות מקרית ב-10 שנים.
התקציב הגדול משמעותי בעיקר (לא רק, אבל בעיקר) לאירופה – הניהול המופתי משמעותי עבור הליגה ואירופה.

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

גם ניהול עולה כסף.
אבל מאיפה הביטחון שג'ורדי וסוזה בונים קבוצה מנצחת ב50 מיליון.
תאמין לי המיטש הזה כזה פראייר – למה הוא מוציא 100 כשהוא יכול ב50 לקרוע את הליגה ויישאר לו עודף.

אריק 8 באוקטובר 2013

דבר ראשון, ניהול זה הון אנושי, שלא תמיד עולה הון כלכלי גדול מדי, בטח לא משהו שאין להפועל וחיפה.
שנית, הגדולה של מכבי מהעונה הקודמת היא שינוי ההתנהלות ממה שמקובל בליגה הישראלית, ע"י צוות, ניהולי ומקצועי, זר שחושב כמו באירופה. גם להפועל וחיפה יש מספיק כסף להביא מנהל מקצועי וצוות אימון זר. הכסף הגדול הוא במטרה לבנות משהו שגדול על הליגה – אירופה.
אולי בעצם זה מתאים לי שאתה ממשיך כאן לבכות, כבר הרבה זמן, על הכסף הגדול של מכבי, שהוא חשוב, אבל לא העיקר – ככה מכבי היחידה שמתקדמת.
גם אם מיטש ילך, עוד מספר שנים, המועדון ימשיך בהתנהלות (שים לב, מיטש עשה שינוי יסודי בכל המועדון, לא רק בפן המקצועי).

יניב - אדום עולה 8 באוקטובר 2013

הן אנושי בוודאי- אבל להביא מומחה לכושר גופני כמו שיש במכבי שנה אחר שנה. זה משהו שאין בארץ.
יש בספרד.
ורוצה משכורת ביורואים.

אריק 9 באוקטובר 2013

שטויות! זה לא קשור רק למומחה כושר. זו דרך הניהול של המועדון שמתחילה בתפקידים מוגדרים שאף אחד לא חורג מסמכותו, סדר יום ספורטיבי לשחקנים, וצוות אימון שלא קורא ומבין עברית.

אתה מסרב להבין שגם הפועל יכולה להתנהל ככה, ללא תוספת בתקציב, אבל יותר קל (בטח לך – בלי שום השפעה על המועדון) לדבר על כסף.
מזל שאלה אוהדי הפועל…

יניב - אדום עולה 9 באוקטובר 2013

אוקי . אני מסרב להבין שגם הפועל יכולה להתנהל ככה .
אבל מה בנוגע לשאר 12 הקבוצות ? למה הם לא מתנהלים ככה , כסף זו לא הסיבה לדעתך .

אריק 10 באוקטובר 2013

לא. כסף ייתן את ההבדל בין רמות הניהול, אבל לא צורת הניהול. המודל של מכבי הוא זה שעושה את ההבדל, ולא איכותו (למרות שגם האיכות גבוהה).
בכדי שתוכל להגיד שהכסף עושה את ההבדל (העיקרי), צריך שקבוצות יעברו להתנהל נכון.
אם אתה לא חושב ככה, תסביר לי איך מכבי כבר שנים עם התקציב הכי גבוה ולא יוצא ממנה כלום, עד שמיטש עבר לשיטת ניהול שונה ממה שהיה מקובל בארץ.

יניב - אדום עולה 10 באוקטובר 2013

נו באמת.
המודל של מכבי לא רלוונטי אפילו לא למכבי בלי להשקיע את הכסף שיוצר את האיכות.

אריק 10 באוקטובר 2013

נכון, צריך להשקיע כסף, אבל זה בהחלט בתקציב של הפועל וחיפה – הן בוחרות היכן להשקיע.
די מיצינו. אני לא אומר שהכסף לא משמעותי. אני כן אומר שכל הטוב שקורה בשנתיים האחרונות במכבי הוא לא בזכות הכסף הגדול, אלא בזכות שינוי בגישה ובהתנהלות. אם אתה לא רואה את זה אז אתה כנראה לא עוקב מספיק אחרי מכבי (אתה אוהד הפועל – אין לך סיבה).
גם לחיפה ולגם להפועל יש את המשאבים ליצור התנהלות דומה לזו שהצליחה במכבי, ואתה תראה שלאט לאט הן יעשו זאת.

יואב 7 באוקטובר 2013

1-לחיפה היה תקציב גבוה יותר בכל ארבעת האליפויות הצהובות האחרונות (לא כולל האחרונה כמובן).92,95,96,03.
2-מחלקת הנוער הצהובה תמיד סיפקה את הסחורה ברמה זו או אחרת כך שמיטש רק מעשיר את המשאבים הטבעיים שכבר היו שם. היא גם הכי הישגית ביי פאר עוד מימי גלזר.
3-מכבי לא מדברת בכלל. היא מגיחה בשבתות, נותנת עבודה ומתכנסת לעצמה. כשאני נזכר בקרקס בימי ארקדי או בשיחות המוטיבציה השבועיות של שחר, או בבן שמעון שכל שבוע חייב להסביר לפרימו מה קורה(מגוחך פשוט), אני מתמלא גאווה ואהבה לאירגון שמיטש יצר.
4-מכבי עשירה. זאת סיטואציה טבעית למועדון הוותיק וההישגי במדינה. מכבי היא מותג חזק והיסטורי וטבעי שימשוך אליו בעלי הון. הזרעים של זה נזרעו לפני יותר ממאה שנה. טבעי.
5-איצטדיון. זאת תקרת הזכוכית שאם תיפרץ(ולתחושתי-זה יקרה)-הכדורסל עוד יבוא לקחת שיעורים באיך לנהל מועדון. לוול אחר לגמרי.

חיים הצהוב 7 באוקטובר 2013

זה לא כוס קולה ב10 שקליפ זה שוט קולה ב10 שקלים.
שינו את הכוס…

אברם 7 באוקטובר 2013

למה אוהדי מכבי (או מרבית אוהדי הקבוצות האחרות לצורך העניין) מתרגזים כל כך כשאומרים שהסיבה העיקרית להצלחה שלהם היא כסף? האם אתם באמת מאמינים שיש משהו קסום ומיוחד בחולצה הצהובה/בסמל/ברוח שהופך את המועדון למצליח? הרי ברור שיש מתאם מאד גבוה בין תקציב להצלחה. אמנם זה מבאס לפתוח בתחילת העונה את טבלת התקציבים ולהבין שכנראה טבלת הליגה בסוף העונה תהיה דומה מאד אבל זו המציאות לצערנו (ע"ע גולדהר).
רק בארה"ב, עם תקרת שכר והנהלה מרכזית וקומישינר נמצליחים לקבל תוצאות יותר שיוויוניות ופחות תלויות תקציב.

יואב 7 באוקטובר 2013

שנים שאני מייחל לניהול נכון, לאירגון רציני.
אני מאד שמח שהכסף מושקע בדיוק בזה.
מכבי (סל ורגל), תמיד היתה חדשנית בתחום. הראשונה שגבתה כסף על משחקי כדורסל, הראשונה(נדמה לי) ששיחקה עם פרסומת על חולצתה וכו…
והיא משנה כרגע את חוקי המשחק באיכות הביצוע למקצוענות אמיתית.

גיסנו 7 באוקטובר 2013

כמו שאמר יואב מעלי, מכבי עשירה זה מצב יחסית טבעי.
כמו שאמרת, כמעט כל שנה ב 20 העונות האחרונות (בטח מאז שלוני נכנס למכבי) היה לנו את התקציב הכי גדול בליגה. למה זה הביא אותנו?
בגלל זה לא תשמע אוהדי מכבי מדברים על כסף. כי כסף במכבי תמיד היה וכנראה שתמיד יהיה. גם ביום שאחרי גולדהאר (שנקווה שלא יגיע טפו טפו טפו) יגיע משקיע אחר. אחרי לוני היה את רוני מאנה, היה את אלכס שניידר, עכשיו גולדהאר.
אני גם בטוח שאם מהרגע הראשון גולדהאר מביא את ג'ורדי קרויף וצוות ספרדי, התקציב של מכבי היה נמוך היום בכמה מליוני שקלים (בלי שאריות של חוזי עתק מתקופת נמני, ע"ע יצחקי, יואב זיו, אלברמן, שאולי היו מגיעים בכל מקרה אבל בטח שלא בשכר שהם מקבלים כיום).

לגבי שחקני נוער, גם זה תהליך. קבוצת הנוער של מכבי חזקה מאוד אבל לא תמיד זה יעיד על שחקנים מוכנים לקבוצה הבוגרת בטח במכונתה הנוכחית. לוגסי ומיכה פרפרו את הליגה לנוער בלי למצמץ. הראשון עוד קצת מחפש את עצמו והשני רק בסוף שנה שעברה עשה קפיצת מדרגה אמיתית שהביאה אותו לרמה ראויה לשחקן מן המניין במכבי ת"א. רועי קהת היה גדול בנוער ושנה שעברה בקושי שיחק בב"ש כמושאל. עם השנים מכבי תתייצב בקדמת הליגה הישראלית ומקבוצת הנוער יצאו שחקנים יותר שלמים שיוכלו להשתלב יותר גם בקבוצה הבוגרת.

לגבי ניר לוין – לדבריו הוא מעדיף עבודה עם נוער מאשר אימון בבוגרים. אני משוכנע שעם הרזומה שלו מספיק קבוצות מרכז טבלה היו שמחות לקלוט אותו, ואם היה בוער לו לאמן בבוגרים הוא היה מוצא קבוצה.

ותהייה להמשך – עוד כמה חלוצים בינוניים עם סיכוי קלוש להצליח יעברו במכבי חיפה לפני שיתחילו לדבר על "קללת חלוצים"?

יונתן 17 באוקטובר 2013

בן שמעון + קורצקי? צריך להתיחס להצעה הזאת בכובד ראש הראוי.

Comments closed