לחץ. פחחחח

לבלוג באמת נמאס שאף אחד לא מדבר על הכדורגל של מכבי חיפה, כמה אפשר

צילום: יוסי שקל/ספורט5
צילום: יוסי שקל/ספורט5

עוד יבוא פה טקסט על הדרבי של בלגרד שהייתי בו בסוף השבוע שעבר, אבל אני חושב שהמשחק היום ראוי להתייחסות.

אחרי הרבה זמן ראיתי משחק של מכבי בקרית אליעזר מהטלוויזיה, וזה נראה די גרוע. היו נקודות אור – כן,  נגיד זה ששובל גוזלן עלה בהרכב, שראנוב הצליח להציל כמה הצלות יפות, ואפילו עידן ורד נלחם.

אבל כל השאר, טוב, זה לא היה כדורגל. וכאן אני רוצה לכתוב על מה הציק לי הכי הרבה: הפרשנים של הערוץ הראשון דיברו הרב מאוד על זה ששחקני מכבי נמצאים בלחץ. לחץ לחץ לחץ. כל הזמן דיברו על לחץ, וגיא עזורי, שהתחיל כמאמן כושר, הסביר שיבוא ניצחון אחד או שניים והקבוצה תצא מהלחץ ותחזור לנצח.

אבל כדורגל? לא, זה לא היה. זאת אומרת הם התייחסו לזה שמכבי משחקת לא טוב, אמרו (ובצדק) שהיא לא מסוגלת להבקיע, אבל תלו את הכל בלחץ.

מה זה הלחץ הזה שמכבי חיפה נמצאת בו? הנה מה שכתבתי על הנושא הזה בפייסבוק:

מעבר לכדורגל הנורא של מכבי הערב (לא משהו חדש), מי שמעצבן אותי אלו הפרשנים (אני לא במשחק, לצערי הרב). הם מעצבנים אותי כי הם מדברים רק על לחץ ולחץ ולחץ ולחץ וחוסר ביטחון וחוסר ביטחון. ובכן, בולשיט.
איזה לחץ יש על רן אבוקרט? איזה לחץ יש על שובל גוזלן? על סרי פלאח? האם בויאן שראנוב או דינו אנדלובו מרגישים לחץ – ואם כן מאיפה הוא מגיע, מקריאת העיתונים או האינטרנט? אולי זה עידן ורד שבקושי שיחק העונה, ואף אחד לא חושב לרגע שהוא קשור למצב של הקבוצה?
לא. אין קשר ללחץ. משומר בהרכב כבר אלף שנה למרות שהקהל יורד עליו, אז לא נראה לי שהוא לחוץ. וטואטחה יודע שהוא יפתח בשמאל לא משנה מה כל עוד הוא יהיה כשיר
ובואו נגיד שהם כן בלחץ. בואו נגיד שקשה להם. אם כן – דפאק? אתם מקבלים טונה כסף, אתם מקבלים את התנאים הכי טובים לעשות את העבודה שלכם, ממה אתם מפחדים? האם בעבודה שלי יקללו אותי פתאום – זה יהיה תירוץ עבורי להוריד את הרמה שלי? איפה זה נשמע
ומה עם דברים אחרים, פרשנים נחמדים – כמו העובדה שהשחקנים לא עושים לחץ נורמלי או פעולות בסיסיות של כדורגל ונכשלים פעם אחר פעם? אבל צריך לעודד. למה? כי השחקנים צריכים ביטחון. ומה איתי? מה עם הביטחון שלי? אני לא צריך מהם ביטחון? לדעת שיש קבוצה נורמלית

 

איפה בנאדו בכל הסיפור הזה? איפה זה שאין תרגילים לקבוצה הזו? איפה זה שאף קרן לא נראית מתוכננת, זה שרק במחצית השנייה התחילו לשלוח שחקן בצד ימין בכדור ארוך, בזה ששחקנים אף פעם לא מצליחים להשתלט על ריבאונד כשכדור נהדף על ידי ההגנה היוונית, כשאין טיפה אפילו של לחץ, אפילו שלחץ היה מה שהביא את השערים במשחק הקודם, משמע אתה יודע שזה עובד וגם אין לך מה להפסיד, כי זה משחק באירופה במפעל שגם ככה גמור.

לחץ? לא אצל מכבי. לא, הלחץ שמתייחסים אליו הוא הלחץ של "האוהדים שורקים לי בוז ואני נלחץ" כי כל הטעויות שהשחקנים עשו היום היו טעויות של כדורגל, של מהלכים בסיסיים ברמה הכי ראשונית של המשחק, מסירות נכונות קדימה, פתיחה נכונה לצדדים, הרמת ראש לפני שמשחררים כדור.

לדבר רק על הלחץ זה לתת הנחות למכבי. זה להתעלם מהדבר שהשחקנים האלה אמורים לעשות בתור עבודה שלהם, כדורגל. איפה כדורגל, הא מכבי? איפה סגירות אלכסוניות נורמליות, איפה עלייה של שני שחקנים ביחד להתקפה, איפה פתיחה של אופציות מסירה כששחקן מגיע מהאגף? איך זה קשור ללחץ?

כדורגל, כתבתי בהערה לידיד הבלוג מתן גילור, הוא בסך הכל משחק פשוט. המון פעמים צריך להרים את הראש ולהסתכל, ומאמן צריך להגיד לשחקנים שלו כל הזמן, תסתכלו על מה שאתם עושים.

האם באימון הבא של מכבי, ישב אריק בנאדו עם השחקנים, ישים את הקסטה של המשחק, ויסמן להם טעויות וישאל אותם, למה עשיתם את זה? האם יהיה שחקן שיגיד "המאמן, זה לא אני, זה הלחץ?".

ובכלל, בוא נגיד שיש לחץ, יש ללחץ תרופה. קוראים לזה לתרגל. אם עושים את אותה פעולה 1000 פעם, היא הופכת להיות טבעית, יש זיכרון של שרירים. לכו תראו פעם אימון של אלי גוטמן כשהוא יחזור לאמן קבוצה, ואחר כך תראו את המשחק של הקבוצה ותראו איך התרגילים האלה מבוצעים בדקדקנות. ואני אומר את זה כי ראיתי את זה בעצמי.

אז די. די עם זה – במכבי הבעיה היא לא לחץ, כי אם היו לחוצים, היו חוטפים הרבה יותר גולים. גם פאוק היו מגיעים להרבה יותר מצבים. יש פה בעיה הרבה יותר עמוקה, בעיה איכותית, בעיה של כדורגל. ועד שלא יפסיקו לבלבל ת'מוח על זה שמכבי חיפה בלחץ בגלל השד יודע מה – היא לא תתקן אף אחת מהבעיות שלה.   

ככה זה כשמדובר במקצוע
הדו-קרב על אליפות העולם: זה מתחיל

56 Comments

ABC 8 בנובמבר 2013

לגבי "בעבודה שלי יקללו אותי פתאום – זה יהיה תירוץ עבורי להוריד את הרמה שלי? איפה זה נשמע?"

כן, זה מה שיקרה וזה מובן. אני תוכניתן, אם מישהו ישב מאחורי ויקלל – התפוקה שלי תהיה קרוב לאפס. לעזאזל, אם מעשהו מדבר בקול רם אני לא מרוכז…

אולי אני לא דוגמא – אבל פקיד – לא יעשה טעויות אם ילחיצו ויקללו אותו? מכונאי?

קיבימט, אפילו טניסאים צריכים שקט!

שחקנים יכולים עוד למסך קללות של קהל היריבה. אבל של אוהדי הקבוצה שלהם? זה קשה, במיוחד לשחקנים צעירים.

לגבי זה שלא רואים שדברים בסיסיים מתורגלים באימונים – בשנה שעברה זה כן נראה?

אם כדורגל הוא משחק כ"כ פשוט – למה יש טרנד גובר והולך של טורים ניתוח סטייל התולעת וחבריה?

במכבי חיפה זה סלט של הכל: של שחקנים מסויימים שלא מתאימים, של ברדק וחוסר היגיון בהרכבים, של כל מיני בעיות ומריבות פנימיות במועדון, מאמן שאיבד שליטה, קהל מלחיץ. כל מה שיכול להשתבש – השתבש.

אם כי, תמיד יכול להיות גרוע יותר… לפרטים לפנות ליודוקוליס ליפשיץ.

אריאל גרייזס 8 בנובמבר 2013

הלוואי והיינו שומעים פרשנות בטלוויזיה שיש בה עשירית ממה שרואים אצל התולעת ושותפיה. כל פרשן נהיה לי פסיכולוג בגרוש, וזה ברור – כי בכדורגל, בטקטיקה, בבסיס של המשחק, הם לא מבינים כלום.
הייתי לפני שבועיים בלונדון ולא יצא לי לראות משחקים בלייב אבל כן יצא לי לראות שתי תוכניות סיכום מחזור – תשמע, זה היה מדהים. הם אשכרה ניתחו שחקנים, עם קטעים מהמשחק. מה הם עושים טוב, איך הם מאבדים כדורים, איך הם עושים לחץ. זה היה כל כך חדשני מבחינתי, הייתי בשוק

ABC 8 בנובמבר 2013

מסכים איתך לחלוטין שלדבר על לחץ זו ברירת המחדל של מי שאין לו מושג. זה שטחי, זה עצל, זה רדוד. אבל במכבי חיפה אלמנט הלחץ קיים. רק כמו שציינת נכון, הלחץ הוא לא שורש הבעיה אלא תוצר לוואי שמכביד על המערכת עוד יותר.
ראיתי תוכניות סיכון משזור עם נוויל וקראגר – אחרי שמתגברים על המבטא, זה באמת עולם אחר.
מה שמאוד מסקרן אותי לדעת, הוא האם ברמות השונות של המשחק, מאמנים באמת יורדים לפרטים מדוקדקים כל כך של המשחק? אם זה בניתוח משחקים יחד עם השחקנים, ואם זה בהכנה טקטית למשחק.

יניב 8 בנובמבר 2013

אנליזה היא חלק חשוב אבל צריך להילקח בפרופורציה , כשלקבוצה יש יכולת לבנות בתוך הצוות צוות אנליטי חכם זה בהחלט מטייב את השיח וקבלת ההחלטות .
זה לא הדבר העיקרי , בסוף יש פקטור של איכות הסגל ויצירתיות המאמן ורמת הכושר הגופני וכסף ועוד – נתונים אנליטיים יכולים להביא אותך עד נקודה מסוימת .
באירופה פשוט זה כבר הסטנדרט , ואז זה מקרין גם לתקשורת , פה זה כל כך חדש , שגם התקשורת לא מעכלת , הרי איוניר הוא גם פרשן וגם מאמן , אז למה הוא כזה שיטחי במדיה , כי זה מה שהוא מכיר .

קראתי פעם שפקידי האוצר מסתלבטים על הפוליטיקאים מולם , הם טוענים שלשרים וחכים אין יכולת וזמן לנתח באופן מקצועי את התקציבים שלהם , ככה שהם מגיעים לדיונים על קיצוץ או פעולה מסוימת לשר שעומד מולם אין כלים להתמודד באופן אנליטי , אז הוא עובר לריגשי ולפוליטי , מגיב מהבטן ותוקף .
ברוב המקרים הריגשי הזה עובד בפוליטיקה הישראלית ולדעתי גם בכדורגל הישראלי , כשאין אנליזה יש רגש ועוד רגש ואלתור מהבטן .

שנה שעברה נפלנו מהכושר הגופני של מכבי , השנה מיכולת הגמישות , בסוף נבין שזו מערכת שעובדת כמערכת ומתמודדת ברוב המקרים מול מערכות נחותות .
עד אז נדבר על לחץ ונאשים את בנאדו שהוא צריך לעשות עבודה של כמה אנשים כשהניסיון שלו באימון זה חצי עונה בנוער ועוד חצי עונה כמשיח , לא פלא שהוא בלחץ ?

ABC 8 בנובמבר 2013

* סיכון משזור = "סיכום מחזור" בסקאוזרית :-)

יואב בורוביץ' 8 בנובמבר 2013

לייק

בלייק 10 בנובמבר 2013

הפרשנים נופלים לשטויות של הלחץ והקללות (אגב, אני חושב שיש לחץ וכמובן שיש קללות. אבל גם כשמכבי ת"א משחקת בבאר שבע יש לחץ, שונה אמנם, ואני לא זוכר שאיזשהו פרשן הסביר את המשחק הזה כתוצאה של לחץ, אולי לחץ על כל המגרש….) כי זה קל ונוח:
1. הם לא מבינים יותר מזה. סביר להניח שאם הם היו יודעים לחלץ תובנות ולהציע פתרונות הולמים מתוך ניתוח קבוצות הם היו על הקווים ולא בתקשורת.
2. למה לפגוע בקולגה (אלא אם יש אינטרס כמובן)? מה אשם המאמן אם יש לחץ? מה אשם השחקן? זה לא הוא, זה הלחץ. זה לא חוסר תרגול, חוסר הבנה או יכולת לקויה. זה יהיה פוגע מידי. למרות שזה אמור לגרום לשחקנים ומאמנים להשתפר. אבל אם זה הלחץ, אז רק נרגיע את הקהל (טפו!) והכל יהיה בסדר.

גיסנו 8 בנובמבר 2013

לכל מקצוע יש את הריזיקות שלו.
יש אנשים שבשבילם התחושה של לשבת עכשיו 4 שעות כדי להספיק לדדליין כשמשהו בתכנית לא עובד וצריך לדבג, ואתה שובר את הראש על כל פסיק בקוד של אלפי שורות כדי לגלות שבסוף סגרת סוגריים במקום לא נכון וזה חירבש לך הכל – זה נשמע איום ונורא וסוף העולם, בשבילך זה חלק מהמקצוע.
אם אתה מסוגל לעשות את זה ברמות הגבוהות תגיע למקומות כמו גוגל ופייסבוק. אם לא אז תלך לעשות קיו איי באיזה חברת אפליקציות קטנה.

שחקן כדורגל צריך לקחת קללות מהקהל ותקופות מקצועיות רעות כחלק מהמקצוע שהוא בחר ולדעת להתמודד עם זה. אם אתה מסוגל תגיע לקבוצות הגדולות. אם לא, אז אתה תמיד יכול ללכת לשחק ברעננה או עכו.

שחקן כדורגל שמשחק רע ולא לוקח אחריות, אלא זורק את זה עח הקהל שלא מספיק תומך, זה כמו מלצר שזורק עליך זין כל הארוחה אבל רץ אחיך ביציאה כי לא בשארת מספיק טיפ.

יניב 8 בנובמבר 2013

בקרוב עופר בקרוב .
בקרוב תוכל לראות אימונים של גוטמן מקרוב וקצת אחר כך תוכל לראות איך זה הופך במשחק לפעולות פשוטות שמביאות תוצאות .
ואז הרבה דברים שהיום נראים כל כך שחור ייראו אחרת .

אמית 5 8 בנובמבר 2013

אמנם יש בחיפה בעיות גם בצורת המשחק, אבל ברור שלחץ גורם לירידה משמעותית ביכולת של השחקנים, יש אמנם אנשים עם אופי מסויים שלמרות הלחץ הם מצליחים להתנתק מהסביבה ולהתנהג רגיל, בדרך כלל זה קשה במיוחד שהפסד גורר הפסד והמצב מסתבך.
תיקח לדוגמא את ריאל מדריד או מכבי ת"א בכדורסל בשנים האחרונות שהרבה פעמים קורה ששחקנים טובים לא מצליחים לבוא לידי ביטוי, וכשהם עוזבים את הקבוצה הם מתחילים לפרוח, אחת הסיבות שאלו מועדונים שיש מהם ציפיות ויש לחץ גדול על השחקנים וכשלא הולך השחקן מאבד ביטחון ואחר כך מאבד את המקום בהרכב והגלגל ממשיך להסתובב.
חלר מהענין הוא המומנטום שהקבוצה נמצאת בו, שנה שעברה כשפיטרו את עטר ובנאדו נתן עונה טובה ידעו להאשים את עטר, מישהו זוכר את זה עכשיו? לפי דעתי הרבה ממה שבנאדו הצליח זה בגלל שתמיד כשעושים זעזוע במערכת יש התעוררות מסויימת, ויש רצון לשנות, ואם עולים על הגל חוזר הביטחון. רק שבמקום להעיף את המאמן כל פעם אולי כדאי לזעזע את השחקנים, אולי אם יורידו במשכורת למי שלא משקיע מספיק זה יעזור.

IsraGooner 8 בנובמבר 2013

חוץ מהדרבי של בלגרד, העם דורש גם התייחסות לארסנל.

אופיר 8 בנובמבר 2013

העם דורש שא ת ה תכתוב טור אורח על ארסנל!

ז'וטא 8 בנובמבר 2013

פוסט מושלם!

לא יכולתי להגיד את זה טוב יותר.

גיסנו 8 בנובמבר 2013

פוסט יפה. הולך יד ביד עם הפוסט של גיל שלי.

ככה זה כשמאמן שדוגל באפס הכנה טקטית וחצי מהשיטה שלו זה להשתולל על הקווים מגיע לבלגיה ופותח עונה בטירוף, ובנאדם שדוגל במשחק עם 30 חלוצים מהירים ובלי הגנות והעיקר לשחק מהלב נחשב לפרשן מוביל ומועמד לגיטימי בעין הציבור לאימון הנבחרת.

עידוקוליס ליפשיץ 8 בנובמבר 2013

חצי כח.
מצד אחד אני מסכים שהבעיות מסתכמות בסופו של דבר בפעולות כדורגל נכונות. ותסכים איתי שכל השחקנים כבר הראו בעבר שהם מסוגלים לבצע את אותם הפעולות בצורה טובה יותר. יש סיבה שהם במכבי חיפה היום.
אבל אני חושב שכאשר שחקן/קבוצה נמצא/ת במומנטום כל כך שלילי (כן, מומנטום זו מילה א-מורפית כמו לחץ אבל אני מאמין שיש הסכמה על קיומה וספציפית בנושא זה) שחקנים נגררים לרמה נמוכה. אין לי מושג למה – אבל זה קורה. אולי זו לא הוכחה סיבתית אבל יש קשר לינארי מובהק בין המקרים :)

בנוסף כתבת " אבל צריך לעודד. למה? כי השחקנים צריכים ביטחון. ומה איתי? מה עם הביטחון שלי? אני לא צריך מהם ביטחון? לדעת שיש קבוצה נורמלית? "

לא ברור לך למה לעודד?! איך בדיוק לשרוק בוז כל שבוע זה עוזר? זה מחרבן את האוירה ומוציא את החשק מהשחקנים ומהאוהדים שבאים למגרש. זה מקשה הרבה יותר על האפשרות לצאת מה"משבר". הקהל של מכבי חיפה פשוט מדרדר את הקבוצה לתהומות גדולים יותר בכל מיני "משברון".

ירוק 8 בנובמבר 2013

עם כמה שאני אוהב את בנאדו ומעריך אותו, הוא עדין לא בשל . ברור שיש לו פוטנציאל ענק והוא יכול כמו גיא לוזון להגיע לרמות גבוהות מאוד( ואם אתם מזלזלים בגיא הבעיה היא אצלכם כי בפעם האחרונה שבדקתי הוא היה בראש הטבלה הבלגית. ליגה טובה בהרבה משלנו) אבל כרגע בנאדו לא מספיק טוב לחיפה . ועם כל מה שקורה בתל אביב התשובה היחידה היא גוטמן . גוטמן ורק גוטמן. גוטמן זה מאמן של שיטה ודרך מסודרים, של חזון ארוך טווח. התשובה האידאלית לצהובים. הפועל תל אביב של גוטמן הייתה אחת הקבוצות הכי אירופאיות שהייתה בישראל אי פעם. אמנם לקחנו אליפות אבל ההצלחה שלהם באירופה הוכיחה שהם עשו את הסוויץ' לכיוון כדורגל אירופאי מה שכל כך רחוק מחיפה בשבע שנים האחרונות. הפתרון הזה אידאלי גם מבחינת גוטמן כי ברור שבנבחרת הוא לא מממש את הפוטנציאל הענק שלו .

יניב 8 בנובמבר 2013

תשובה חלקית . גוטמן אדיר , הוא ורק הוא צריך להיות המועמד הראשון לחיפה .
אבל .
גוטמן בהפועל ניצח את חיפה של אלישע , כדי לנצח את מכבי הנוכחית הוא יצטרך מכל המערכת מסביבו להרים את הרמה וללכת תוך כדי תנועה למהלכים לא פשוטים של שינוי מבנה וארגון .

כדי שגוטמן יצליח כמו בהפועל המערכת מסביב צריכה להתמסר לו כמו שבהפועל נתנו לו לעבוד .
אפרופו לחץ , גם בהפועל וגם בביתר הוא סבל מבעיות לב לא פשוטות ומי שרואה אותו בנבחרת בימים מסוימים קלט עד כמה הלחץ משחק אצלו תפקיד .

גוטמן זה רק חלק מהפתרון .

משה 8 בנובמבר 2013

אני לא אוהד חיפה אבל לטעון שגוטמן ניצח את אלישע זה במצב הטוב טעות ובמצב הפחות טוב עיוות המציאות. גוטמן ניצח את אלישע בליגה עונה אחת מתוך שלוש וגם היא לאחר קיזוז. אני חושב שבסיכום תקופות לאלישע יש יותר הישגים בחיפה מאשר לגוטמן בהפועל.

יניב 8 בנובמבר 2013

אבל הביא גם גביעים ואירופה והתחיל ממקום נמוך בהרבה .
אבל זה לא הדיון .
חיפה של אלישע , גם זו הראשונה ששלחה שחקנים נפלאים לאירופה , נופלת מהאתגר הנוכחי בהרבה .

אלכס (החיקוי) 8 בנובמבר 2013

נראה לך גוטמן?

אני זוכר 2 מאמנים שיטתיים שניסינו להביא – רב"ש וראובן. נכון אני לא מכיר טוב, אבל ממה שיצא לי להתקל בו מדובר בחברה לטווח ארוך. עם רב"ש שחר רצה להמשיך להיות המנג'ר, ועם ראובן היה קצת יותר רצון טוב, אבל לא מספיק בשביל להתחיל להכניס שיטה.
אז נכון, לא נסתם הגולל, וגם אני הייתי רוצה לראות את בנאדו מתבשל וגוטמן מאמן כמה שנים טובות, אבל מה שנראה לי שחסר לנו זה הרצון של שחר להביא תואם ג'ורדי. מרגע שדמות כזו תבוא, אני יושן בשקט.

תורג׳י 8 בנובמבר 2013

ישן*

DeVito 8 בנובמבר 2013

גוטמן היה צריך להישאר בהפועל , זו מערכת יחסים עם פוטנציאל להרבה שנים והם יכלו להגיע לרמות הגבוהות באמת אם הוא רק היה מסרב להיכנס לחור השחור .
אני באמת מקווה שהוא יגיע למכבי חיפה ע"מ להרים את הרמה בליגה שלנו מבחינת מקצוענות ודרך עבודה.
כנראה שרק אם שחר ילך בדרך של גולהאר/קרוייף שאר העדר יילך אחריו.

יניב 8 בנובמבר 2013

הפתרון של מכבי מתאים למכבי .
לא לכולם יש צורך או יכולת לבחור בפתרון כזה , לבקש משחר שיגדיל את ההשקעה שלו בקבוצה ובמקביל לצמצם משמעותית את המעורבות שלו זה אפילו לא הוגן כמו שזה לא ריאלי .
הפתרון שחיפה צריכה דורש מעורבות פעילה של בעלים – אין שם מקום גם למנהל מקצועי וגם למאמן בכיר כמו שאין שם מקום כרגע למאמן צעיר וחסר ניסיון .
הם צריכים פתרון שנכון לחיפה .

ירוק 8 בנובמבר 2013

(ירוק אחר מזה שלמעלה)

יניב – מה הפתרון הזה לדעתך? אני מתחבט בסוגיה ואין לי תשובה ברורה. רק מחשבות.
מעניין אותי מה אתה חושב.

בהערת אגב, אני חושב שלהביא את רב"ש היה פותר הרבה מהבעיות, אבל פספסנו לצערי את הרכבת הזו.

יניב 9 בנובמבר 2013

אני חושב שאסור להם להביא מנהל מקצועי ישראלי – ואין להם כסף לזר .
לכן אני מאמין שרק מאמן בכיר כמו גוטמן , רוני לוי או אלי כהן , הם הפתרונות – שלושתם דרך אגב הם גם אנשי מקצוע מבריקים , אבל גם מומחים בעולמות של כושר גופני , ניסיון בהבאת זרים טובים ועוד .
ולכול השלושה יש ניסיון בלגדל צעירים – העבודה שאלי כהן עשה בביתר שנה שעברה היתה מאוד מרשימה – לשלושתם יש היסטוריה בעייתית מול חיפה – רוני לוי ואלי כהן אימנו שם בעבר – בעיני זה יתרון כי הם מכירים את המערכת גם לצד הבעייתי .
לדעתי להם בניגוד לרבש שהוא עדיין לא אפוי מספיק יש יכולת להתמודד עם שחר ועדיין לתת לו את המעורבות שהוא דורש.
ברגע שיהיה מאמן כזה בחיפה חלק גדול מהבעיות ייפתר – אבל זה ישאיר את חיפה להתמודד אם בעיית הכישרון המוגבל שיש היום בסגל החיפאי ובשוק הישראלי – חיפה תצטרך לאפשר לעצמה לשבור כמה מוסכמות כדי להרוויח כשרונות כולל עסקאות גדולות מול הפועל ובעיקר מכבי.

הנקודה השלישית היא שיווקית – חיפה תהיה חייבת להחזיר את הקהל אליה – בין אם למלא את סמי עופר דרך אינספור תעלולים שיווקים – בין אם לתת לאוהדים מקום בניהול (לא בפורמט הפועל , משהו רך יותר ) ובין אם לתת דרך הסגל תחושה של זהות (שחקני בית צעירים , החזרת סמל גדול מאירופה ) – הסיפור הזה קריטי ופה הפספוס עם עטר לדוגמא היה כבד – אני את בנאדו הייתי משאיר במערכת כמספר 2 רק בגלל זה – אבקסיס היה הרבה מעבר לעוזר מאמן אצל גוטמן לדוגמא .
יותר מהיכולת ביום חמישי הדאיגה אותי העבודה שהיה פשוט עצוב בקרית אליעזר – מועדון כבוי לא יכול לנצח .

ג'וני 8 בנובמבר 2013

הבעיה לא בבנאדו שהוא לא באמת מאמן אלא סוג של ברירת מחדל כי שחר לא רצה לשלם כסף גדול למאמן זר איכותי שהוא נאלץ במקביל לשלם משכורת גם לעטר .

הכישלון של מכבי חיפה אך ורק בגלל יעקב שחר שכבר לא מתעניין בקבוצה.
בשנים האחרונות שום זר איכותי לא שיחק בקבוצה אולי למעט דאבלשווילי שבהחלט היה עוזר לקבוצה כיום.
הישראלים בקבוצה שחקנים משלימים שלא תורמים כלום.
האגו הילדותי של ההנהלה לא להחזיר את עמאשה להרכב פוגעת בקבוצה.
שלא לדבר על זה שאין אפילו מחלקת סקאוטיניג למועדון.
העיקר שכתבי החצר מלקקים ליעקב שחר ועוד טוענים שמכבי חיפה שלו מנוהלת מקצועית ברמה אירופית לכל דבר..נוו באמת.

שלומי 8 בנובמבר 2013

אם עשית הקבלה לעולם העבודה אז הנה משפט מעניין: "הזמן שיעבור עד שיפטרו אותך עומד בקשר ישיר לביצועים בעבר". הווה אומר, את בנאדו יפטרו יותר מהר מאשר שחר (אם בכלל אפשר לפטר אותו). אומנם ההצלחה של בנאדו היתה גדולה בעונה שעברה. אבל היא היתה רגעית ולאחריה נפילה.
על אותו משקל קשה לנו להפנים שמכבי כבר לא כזאת גדולה כמו עד לפני עשר שנים. לכן אנחנו מאוכזבים. אתמול במגרש היה עצוב. אף אחד לא מעודד, ג' השתתקו בגלל הבעיות שלהם עם צ'יזיק וטוב שמחאו. אבל מעבר לכך רק במחצית השנייה התחילו להישמע מעט מחיאות כפיים של דירבון. לצד זה הרבה מאוד תסכול על פעולות שנראות אלמנטריות ולא עושים אותם.
בתחילת השנה, במשחקים באירופה היה נראה שיש שיטה. אתמול לא היתה שיטה בכלל. מעבר להורדה של בוקולי לקישור אחורי ומשימות הגנה לא ראיתי כלום. דריבלים על דריבלים. אני זוכר לפחות שלוש פעמים שפס וריצה לעומק צעקו ועדיין היה דריבל במקום. בשלושתן אנדלובו היה מעורב.
לעדתי בנאדו צריך להישאר ושחר צריך ללכת. או שילך או שיתחיל בלהטוות קו חדש. כמו שכתבו לפני, התירוץ שאנחנו המועדון הכי אירופאי שיש בישראל כבר לא תופס. צריך להתקדם. מעבר לכך, הניהול כבר ירוד. גולסה, עמאשה והעדר חלוץ בקנה מידה הם על אחריותו. אתמול זה היה בולט כל כך – חיפה עולה עם מה שנראה הרכב שני ואפשר להבין כי עם הרכב כזה אי אפשר לרוץ רחוק עכשיו.

מתן גילור 8 בנובמבר 2013

הסיכום שלי למשחק:
http://bit.ly/1cI4TqI
רק אציין שבדקה ה-77 פרצתי בצחוק אדיר וכל יושבי החלק העליון הצפוני של שער 4 לא הבינו מה עובר עלי. המשחק היה ברמה כ"כ נמוכה שפשוט לא יכולתי לעצור את עצמי. זה הזכיר לי את המשחקים בקביוץ שפעמים היו באים כל מיני "אבות של…" שלא שיחקו כדורגל 20 שנים והייתי מתאפק לא לצחוק עליהם. בקיצור, ממש נהנתי כי היה מדבר.

ד"א, הפתרון מבחינתי ברור – לבוא נגד בית"ר י-ם ואחרי זה נגד הפועל ת"א וכך עד שריקת הסיום של המחזור האחרון בפלייאוף התחתון. לפחות ככה אני פורק לחץ :)

מתן גילור 8 בנובמבר 2013

אוי כמה טעויות:
*קביוץ=קיבוץ.
*שפעמים=שלפעמים.
*מדבר=מבדר.

גיל מזימבבואה 8 בנובמבר 2013

מתן לא יפה לצחוק על האבות בקיבוץ, חוץ מזה אל תשכח שהם באו לשחק עם נעלי פלדיום במקרה הטוב.

שלומי 10 בנובמבר 2013

אותו דבר ביציע שלנו (13). בערך באותה דקה, כל היציע די מנומנם ומישהו החליט לפוצץ שקית טרופית. כנראה משיעמום. היה קשה לעצור את גל הצחוק.

קיש 8 בנובמבר 2013

מלים כדורבנות. זה מה שאני אומר כבר שנים. מספיק לבלבל את המוח עם "לחץ", עם "שיתוף צעירים", עם "שכר לימוד", עם "חוסר ניסיון", עם "שחקני בית" ועוד ססמאות מקושקשות חסרות תוכן שאולי נשמעו טוב לפני 15 שנה אבל אין להן משמעות היום.
בכייאת דינאק, תתחילו ללמד כדורגל. תתחילו בבסיס – איך נותנים פס, איך עוצרים כדור, איך מוסרים בנגיעה אחת, מה עושים אחרי שמוסרים, לאן רצים, מתי חוזרים אחורה, מהי העמדה הבסיסית בכל תפקיד, ומהן העמדות הצמודות לה.
אחר כך, אפשר יהיה לדבר על לחץ ועמייאת. הכדורגל בארץ כל כך חובבני, שזה פשוט מביך. עם כל הכישרון שבעולם, ויש שחקנים ישראליים מוכשרים מדי פעם, אי אפשר יהיה להתקדם עד שלא יתחילו פה להיות מקצועניים. גולדהאר הבין את זה, והביא צוות ניהולי ומקצועי אמיתי. לדעתי, אגב, הדבר הנכון יותר הוא למנות צוות אירופי למחלקת הנוער קודם כל, אבל זה כמובן במקביל. שימו לב שמכבי-גרמניה-תל-אביב החליפה מאמן, וגם אם הכדורגל והשיטה מעט שונים, הם עדיין דורסים את הליגה, וייקחו אליפות עוד לפני סוף 2013 (לצערי הרב, אין הרבה דברים שאני שונא יותר מהגרמנים הצהובים).
שבוע שעבר עליתי בפרויד וראיתי את המתחם החדש של איצ' סמי עופר. בלי קשר לשאלה אם כך היה ראוי לקרוא לאצטדיון המדהים והיפהפה הזה, לצערי הרב, גם אם הוא יהיה מוכן מחר, אין קבוצה שראויה לשחק בו.

המלוח 8 בנובמבר 2013

מצטער שאני נתפס לקטנות- אבל בכל זאת:
נדמה לי שכבר שאלו אותך את זה- למה אתה כותב "גרמנים" ולא פשוט נאצים?

יואב 8 בנובמבר 2013

ואין בזוי וילדותי יותר ״מהגרמנים״ שלך.

ירוק 8 בנובמבר 2013

+1. מיותר לגמרי, קיש.

bb 8 בנובמבר 2013

לא ידעתי שעדיין משתמשים ב"קללה" הזאת…

חדש בשכונה 8 בנובמבר 2013

אז מה, ממשיכים לחנך כבר מהילדים לשנוא את מכבי ת״א? הייתם עשר שנים עם שבע אליפויות ואנחנו בלי אף אחת ועדיין שנאתם אותנו ועמדתם על זכותכם לנסות להשפיל אותנו, מה זה אומר עליכם ומה עלינו?

מכביסט ותיק 9 בנובמבר 2013

קיש הזה נשמע מאונן כפייתי. נקווה שאת השירותים באצטדיון החדש בחיפה לא "תחנוך" באוננות סביבתית

שלך
גרמני

שלומי 8 בנובמבר 2013

תדאג להוסיף חיפה, כי מכבי יש רק בת"א.

edgecator 8 בנובמבר 2013

כמו שכבר ציינו פה, חצי כוח. הבעיה לא רק איכותית אלא גם מבנית. אין בהכרח צורך לנסות לשכפל את מה שעובד כ"כ טוב בתל אביב, אבל כן נדרש בעיניי שינוי דרך ברמת המאקרו. הישגי העבר מעוורים את תומכיו של יענקל'ה ובעיקר אותו עצמו, הם לא מורידים בשום צורה מלקותה של ההתנהלות המערכתית של המועדון בשנים האחרונות במישור המקצועי-ניהולי הרחב.

כמובן שקטונתי מלפקפק בכישוריו העסקיים של שחר. אני גם לא שוכח לרגע מי הפך את מכבי חיפה למה שהיא מנסה בכוח להיות היום. הבעיה היא שכבר שנים שהוא מנהל את המועדון מכוח האינרציה.

עצמות עצלות 8 בנובמבר 2013

לא להיות קטנוני, אבל אין דבר כזה זיכרון של שרירים. שרירים מיישמים את מה שהמוח מבקש מהם.

עופר 8 בנובמבר 2013

ועוד איך שיש
קח דף,תכתוב "דני הלך היום לגן". אני בספק אם אתה חשבת על כל אות שאתה כותב,איך לצייר אותה,מאיפה להתחיל ובאיזו עוצמה ללחוץ על הדף.
או למשל לבעוט בכדור,אחרי אלפי בעיטות אתה כבר לא חושב איפה לשים את הרגל. זה זיכרון שריר. ברור שבשריר אין "כרטיס זיכרון",הכוונה היא לפעולה שהשריר יבצע גם בלי לחשוב על דרך הביצוע שלה (לא ברמה של "זן" בכל מקרה).

חדש בשכונה 8 בנובמבר 2013

לעניין הלחץ, כן יש דבר כזה בכדורגל. מדובר באנשים שמשחקים את המשחק, לא במכונות וכל עוד לאנשים יש רגשות כאלה או אחרים הם יושפעו לטובה או לרעה מכל מיני דברים כולל ובעיקר ממה שקרה במשחק בדקות הקודמות או במשחק הקודם וכו׳. ידוע שהביטחון הוא מרכיב חשוב במשחק, ראו את הקבוצה שלכם אחרי חמישה משחקים וניצחונות עם בנאדו בשנה שעברה אחרי החמישה האחרונים עם עטר. ההבדל אמנם בהצבת השחקנים אבל הרבה בביטחון. מי שראה השבוע את ארסנל מול דורטמונד, ראה שעד הדקה השישים ושתיים היתה רק דורטמונד על המגרש וארסנל לא חיברו יותר מחמש מסירות. אחרי הגול פתאום משום מקום ארסנל החלו לשחק. ביטחון, זה ההסבר היחיד. אז כן, לחיפה יש בעיות מקצועיות אבל הלחץ כרגע מבליט אותן בהרבה מעבר למה שהן באמת.

מוטי 9 בנובמבר 2013

מכבי חחחחחחחחחחחחחח.

תמשיך לאכול את הלב לאט ובשקט שאנחנו מכבי בפני כל.
וכל פעם שתראה או תשמע בתקשורת או ברחוב "מכבי" ויתכוונו אלינו, יכאב לך ויתסכל אותך עוד יותר.

עד שתשלים עם זה (וזה בסוף יקרה).

כמו שאומרים – אם אתה לא יכול להילחם בהם, תצטרף אליהם.

עופר פרוסנר 9 בנובמבר 2013

אני לא מבין את מה שאתה מנסה להגיד.

ירון 10 בנובמבר 2013

אתה מבין, ואתה חוכמולוג.

עופר פרוסנר 10 בנובמבר 2013

עדיין, לא מבין :(

מכביסט ותיק 9 בנובמבר 2013

אני לא מבין מה אכפת לכם איך הם קוראים לעצמם? הוא יכול לומר שלקבוצה שלו קוראים מכבי חיפה ברצלונה. ההיפך הם משפילים עצמם שהם מנסים לחקות אותנו. אבל זה ענינם. הסופה עוד לא החלה והם מתעסקים בקקה. כל פרק זמן גולדהר מבין שהוא עוד לא הגיע לשיא ההנאה ממכבי אבל הגיע רק לחלק קטן מההשקעה הכספית שהקציב לעצמו.

מיכי 9 בנובמבר 2013

אוהבים אותך מכביסט ותיק.
בכל תגובה שלך רואים שאתה מתאים לדה באזר.
דורפן, העם רוצה בלוג של מכביסט ותיק, שדמי מפחד לאבד את מקומו…

מכביסט ותיק 9 בנובמבר 2013

העם אוהב ליכוד העם אוהב את מכביסט ותיק. האהבה ביננו זה דבר הדדי.
כבר 2 כותבים אוסרים על כניסתי לתגובות בטורים שלהם (האמת שאני בורח מהם אבל נתן להם הכבוד שהם גרשו אותי). שדמי כותב פעם ב-5 חודשים עזוב אותו

עופר פרוסנר 9 בנובמבר 2013

האמת שאני מכבד מאוד את מכביסט ותיק. מדובר באדם שמפחד כל כך ממכבי, וכל המהות שלו מבוססת על הקטנת האחר, שהוא צריך להיכנס לאיזה בלוג באינטרנט כדי להסביר לאיזה מישהו שהוא מאונן כפייתי, ולמישהו אחר שהוא משפיל את עצמו.

עם טיפה, טיפה של מודעות עצמית אולי היה מצליח להגיד לעצמו: "טוב לי, אני לא צריך להתעסק בקבוצה הקטנה מחיפה". אבל לא, הוא צריך להגיב ולהגיב ולהגיב. גם במקום שלא עוסק בה כלל.

נו, כל הכבוד.

מכבסיט ותיק 10 בנובמבר 2013

חשבתי שאתה תגנה את הכינוי "גרמנים" שהשתמש "האח הירוק שלך" אבל בחרת אחרת… זכותך המלאה. הרי "אחים" חשובים יותר מלכנות יהודי בשם גרמני או נאצי. קטן עליי. לפחות עוד לא שלחתם אותנו למשרפות כמו אחיכם האדומים מת"א (עדיין).

לזכותך יאמר שלא מחקת הודעות כמו כמה נודים אחרים שכותבים כאן.

עופר פרוסנר 10 בנובמבר 2013

גרמנים הם לא נאצים. לי יש הרבה חברים גרמנים, משפחה גרמנית, ואפילו קולגות גרמנים. זה שכמה אידיוטים (אתה, הבחור שכתב את זה בהתחלה) מזהה גרמנים עם נאצים, זו גזענות מגעילה שעושה לי חלחלה. אבל יש גזענות שמותרת בארץ.

בכל מקרה, אחלה של תגובה למה שאני כתבתי.

המלוח 10 בנובמבר 2013

עופר,
אני בעל אזרחות גרמנית ויש לי לא מעט משפחה בגרמניה וחברים גרמנים. התגובה שלי למעלה לא באה כי אני מזהה גרמנים עם נאצים- אני ממש לא. פשוט הציק לי שהבחור (קיש) כתב "מכבי גרמניה ת"א" או "הצהובים הגרמנים" כשברור שהוא דווקא כן מזהה גרמנים עם נאצים.
בכל אופן, מצטער אם הובנתי לא כהלכה.

מכבסיט ותיק 10 בנובמבר 2013

עזוב נו. אל תרד לרמה הזאת. גם אוהדי הפועל כשאומרים "מכבי למשרפות" או "פניני לגז" הם מתכוונים לתנורים של אבולעפיה? כשהוא אומר גרמני הוא מתכוון בדיוק לדבר ההוא הוא לא מתכוון לכדורגל המצויין של מכבי. כשלא יובן אחרת – לי לא אכפת איך קוראים לקבוצת הכדורסל או הכדורגל כל עוד הם דופקים תארים כל עונה.

Comments closed