מחשבות על משחקי יום שני

היה קר היום בקרית אליעזר. למזלי האצבעות שלי הפשירו והצלחתי לכתוב

צילום: ראובן כהן (באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה)
צילום: ראובן כהן (באדיבות האתר הרשמי של מכבי חיפה)

 1.גוזלן. פשוט לא? חבל שלקח כל כך הרבה משחקים עד שהוא עלה בהרכב. אבל אני נותן לבנאדו קרדיט על זה שהוא ידע מתי להכניס אותו.

 2. אני לא נותן קרדיט לבנאדו על זה שהוא מתחיל כל משחק עם שיטת משחק אחת, רואה (כמו כל הקהל) שהיא לא עובדת, ואז עושה המון חילופים כדי לשנות אותה. למה לא להתחיל איתה? היא טובה, היא עובדת, תזרום.

3.השיפוט היום בקרית אליעזר היה הגרוע ביותר שראיתי בחיים שלי – פנדל ברור (לא הייתה עין אחת ביציע, מ-1 עד 4, שלא ראתה) ידיים ברורות, כרטיסים שלא נשלפו, אובדן שליטה לקראת סוף המשחק, ובאופן כללי בלגאן.

 4. אבל, וזה מביא אותי למה שקרה בדרבי. בעוד שבחיפה השיפוט לא הכריע את המשחק, בסופו של דבר (היה די גרוע לשני הצדדים), הרי שבבלומפילד הגול היחיד הגיע מפנדל שלא היה. מלבד זה שזה פשוט לא משנה, מדובר בדבר השני הכי טוב שהיה יכול לקרות לחיים רמון ושות' – בגלל שהפועל גם הפסידה אבל גם שיחקה טוב, גם הראתה יכולת אבל גם סיימה בפועל את העונה, ועכשיו אם מוכרים שחקן אז זה נסבל – כי העונה כבר נגמרה.

 5. הדבר הכי טוב שהיה יכול לקרות לרמון ושות', אלו החגיגות של זהבי. כי מתעסקים בהן ולא בקורות ובהגנה השערורייתית (לפחות ממה שראיתי בתקציר של הדרבי ובמשחקים של האדומים שראיתי השנה) שלה ובזה שאין אגפים כל כך – לא – הקהל מתעסק בערן זהבי. איזה חרא ערן זהבי, למה הוא חוגג כמו ילד מניאק ערן זהבי, אין לו טיפה דרך ארץ ערן זהבי.

 6. גם לרן בן שמעון זה בא טוב. הראיון שלו בספורט 5, מופת לפאסיב אגרסיב מעדות גליציה, הסביר איך הפועל שיחקה טוב, איך הם השתיקו את מכבי תל אביב, איך הם והם והם. אבל כששאלו אותו על אליפות הוא לא הסכים לדבר. וכשהזכירו לו 13 נקודות פיגור הוא העדיף לא להתייחס. דיבר על הקהל, דיבר על הפצועים, דיבר על הכל חוץ מעל מה שחשוב.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

דגל לבן - רן עצמון (aka ניינר)
הפועל שלום, איך זה מרגיש?

82 Comments

מכביסט ותיק 17 בדצמבר 2013

רק תעדכן אותנו בהשכלתך את חוקת הכדורגל כשאתה קובע שלא היה נכון לשפוט פנדל למכבי. ואולי אתה מתכוון ליד של שחקן הפועל ברחבה…. ותזכיר לי מה שכמומתך אמרו לנו לאחר שהשופט בב"ש גרם להפסד לב"ש….אמרתם לנו זאת בעיה שלכם…אז בסדר. תסבלו כולכם. כעת המטרה להגיע למשחק מול חיפה עם יתרון 12 נקודות ולמשחק מול באזל עם יתרון של 8-10 מהמקום ה-2 (אני מקווה יותר אבל אשמור על צניעות). מעניין שלא שמעתי ציוץ קטן על התנהגות 3 שחקני הפועל לפני הפנדל של זהבי – הזיזו את הכדור הזיזו את הבועט…והוא זיין אתכם הווניר הזה זיין אתכם. אוי זה טוב

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

הא? אני חושב שאתה טועה – מכבי זה מכבי חיפה. ולא הגיע לנו בכלל פנדל היום. ונראה לי שטעית בבלוג, טל בן יהודה זה לא כאן.

אקדמיה 17 בדצמבר 2013

מכבי זה מכבי חיפה… כמה עייף המשפט הזה. העובדה שאתה טורח להזכיר אותו בערך 17 פעם בשבוע, לא הופך אותו לנכון. אה, ופנדל היה גם היה.

משה 17 בדצמבר 2013

ניסית לטפל בטורט ?

ערן 17 בדצמבר 2013

תגובות מאיגוד השופטים קבעו שהיה פנדל: עבירה מתמשכת, החלה מחוץ לרחבה ונמשכה ברחבה, הינה פנדל.
שריקה נכונה של ליאני.

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

המאור הגדול איגוד השופטים. בעיני (שראיתי בטלוויזיה ובאמת לא אכפת לי מהתוצאה של הדרבי התל אביבי, תאמינו או לא) – לא היה פנדל. הפאול התחיל מחוץ לרחבה המשיך מחוץ לרחבה ואז הייתה צריכה לבוא שריקה.

תורג'י 17 בדצמבר 2013

לא חושב שהיה פנדל. הייתה עבירה מחוץ לרחבה.
כן היה פנדל עשר דקות מאוחר יותר כשאיליץ'חשב שהוא בהדר יוסף.

הפועל חלשה מאוד, במשחק הכי גרוע של מכבי בשנה וחצי האחרונות הפועל הגיעה לשני מצבים ויכלה להוציא שלושה כדורים מהרשת.
מכבי לקראת הסוף נפלה מהרגליים והפועל לא הצליחה להגיע למצב.

חיפה? ארבעת הנצחונות האחרונים לא ריגשו אותי כמו שהתיקו אתמול לא ריגש אותי. הכל מקרי אצל בנאדו.

רני 17 בדצמבר 2013

אם העמדה של הגוף המקצועי בארץ לשיפוט היא שהיה פנדל – אז היה פנדל.
מכבי שיחקו רע, סוזה בלבל עם החילופים ולא סיפרו לו שלדרבי עולים עם שועלי קרבות כמו ראדי, אלברמן וזיו אבל בכל זאת הגדלנו את הפער מהקבוצות מתחתינו, מאזן הדרבים שוב לטובתינו , שלושה נצחונות בשלושה משחקים קשים ועלינו שלב באירופה. היה שבוע טוב.

אזי 17 בדצמבר 2013

החלטתי להתקטנן. בלי סיבה אמיתית, כי לא איכפת לי שיגלו גם שהמשחק היה מכור. סוף סוף הגעתי למצב שיש לי מספיק ביטחון עצמי עם הקבוצה הזאת שלא איכפת לי אם משחק אחד ניצחנו בחאווה.

אבל, היתה דחיפה מחוץ לרחבה, ואז הוא שם ליצחקי רגל בתוך הרחבה.
אני לא שופט, אני לא מבין בשיפוט ואני לא יודע את החוקה.
אבל אלה העובדות (לפחות מה שהצלחתי לזהות מהתקציר).

עכשיו תעשו עם זה מה שאתם רוצים.

מכביסט ותיק 17 בדצמבר 2013

אל תפריע לו. הוא פנטז לנצח את רמת השרון. ושהפועל ינצחו בדרבי. אחכ פנטז לנצח בבלומפילד בעוד 3 מחזורים כשבדרך מכבי יאבדו פה ושם נקודות והנה במחזור ה-20 הוא ימצא עצמו 3 נקודות ממכבי. פנטז פנזט פנטז בסוף גמר בחוץ…

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

הנה המאונן מקלדת הכפייתי, בא לבלוגים של אנשים אחרים וכותב. ישב עשר שנים בשקט ושתק. כל פעם שהוא בא לכתוב משהו, ברח לו פיפי בתחתונים – הפסיד בדרבי, חטף בקרית אליעזר. עכשיו בא איזה מישהו עם המון כסף, אז לא רק שהוא מאונן יפה יפה – הוא גם מוחק את ההיסטוריה וכותב אותה יפה מחדש שתתאים לפנטזיית האוננות הצהובה שלו.

חביבי – העונה שלי נגמרה. ואני לא משתין ולא מסתכל על מכבי תל אביב. תקחו אליפות לא תקחו אליפות – אם זה לא אני, זה לא מעניין אותי. ואם היית, במקום לשלשל ולאונן מילים לא קשורות, מסתכל קצת בבלוג הזה – היית רואה שאני מעדיף אליפות שלכם על האדומים שמעבר לכביש, ושאם יש קבוצה שאני שונא, קוראים לה הפועל חיפה – היא מעניינת אותי.

עכשיו אתה יכול להמשיך עם הפנטזיות שלך על זה שכולם מסתכלים על הקבוצה שלך. ביוש.

איציק 17 בדצמבר 2013

במקרה נכנסתי לקרוא, לא ממש מעניין אותי לא חיפה ולא תל-אביב, אבל התגובע שלך מזויעה. את בעל הפוסט, לא כל מה שמותר למגיב (לא משנה עד כמה הוא מגעיל) מותר גם לך. תגובתך מבישה.
ממש לא אוהב את כתיבתו של מכביסט ותיק אך את שלך יותר. חבל, לא מתאים.

משה 17 בדצמבר 2013

גם לבעל הבלוג יש זכות לאבד שליטה לפעמים, לא חייבים להיות צדקנים. מוטב היה אם היה מוחק את התגובות של הטרול הזה. אם כבר כדאי להטיף מוסר לכותבים אחרים באתר שמעודדים את הרמה הירודה הזו.

אבישי 17 בדצמבר 2013

מסכים. לאחרונה הדה באזר מאבד את מאיכותו ומרגיש יותר כמו one.

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

איציק – אני מתאים את תגובותי לשפת המגיב.
לתפיסתי – כל מה שמותר למגיב – מותר לי.

איציק 17 בדצמבר 2013

עופר – זה מה שעצוב בתגובה שלך!!!

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

איציק – ממש לא.
אתה רואה את זה מנקודת מבט של מגיב, ולא מזו של הכותב. לי בתור המנהל כאן יש מחויבות ליתר המגיבים, שמבחינתי מגיבים בסדר. אני צריך למנוע הפרעה, ותגובות כגון אלה של מכביסט ותיק בדרך גורמות לשני דברים:
1. סטייה של הדיון
2. הדרדרות שלו.

כאן זה לא קרה. זה לא קרה כי החלטתי שאני "נכנס" בו. הדיון ממשיך, הוא מעניין והוא ברוח טובה ונעימה. שים לב לתגובות שלי – גם אם הן ציניות, גם אם אני לא מסכים איתן, גם אם צוחקים עלי (ואני לגמרי בעד) – אני תמיד מגיב בצורה תרבותית. עם מכביסט ותיק אין לי כוונה להגיב בשום צורה תרבותית. הוא יכבד אותי ואז אני אכבד אותו – ככה זה עובד באינטרנט. ואם הייתי צריך גם הייתי מוחק.

תחשוב שאדם היה מגיע לבית שלך ושופך שם שקית מלאה בזבל שלו. כי ככה זה הרגיש לי.

איציק 17 בדצמבר 2013

הכל נכון, אך היה אפשר לכתוב כל זאת אחרת. אפשר היה להוציא אותו ליצן, או טמבל וכל זה בלי להשתמש במינוחים שהשתמשת. אני בטוח שיכולת הכתיבה שלך גבוהה בהרבה מזאת שהצגת בתגובתך אליו ויכולת לעשות את כל זאת בצורה חדה, ברורה ויותר ראויה.

אנונימוס 17 בדצמבר 2013

עופר, אני חושב שעדיף לך פשוט להתעלם. אני לפחות יודע כבר מאילו מגיבים עדיף להתעלם ופשוט לרפרף הלאה ולא להשקיע בלקרוא ובטח שלא להגיב. חבל שתכניס את עצמך לרשימה הלא מכובדת הזאת. רפרף הלאה וזהו

שגיא 17 בדצמבר 2013

איכס. תגובה מגעילה כמו היית אחרון הטוקבקיסטים.

אקדמיה 17 בדצמבר 2013

איבדת קצת קונטרול. שילשולים? אוננות? ביוש? מביך.

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

לא. ולא.

מכביסט ותיק 17 בדצמבר 2013

תרגעו. התגובה שלו בסדר גמור. זה לא בלוג של אבשלום קור. בניגוד לכותב אחד בדה באזר שאוהד מכבי ומתנהג כמו נוד נפוח ומצנזר אז הוא מגיב בהתאם למה שנכתב עליו. מקובל לחלוטין! לא מביך ולא נעליים.

לענין עצמו- אני לא אוהב לחזור על עצמי אבל אעשה זאת. אני לא נעלמתי ל-10 שנים. מכבי ת"א נעלמה ל-10 שנים. בהסטוריה של 100 שנה יש תנודות כמו בגרף של מחיר של מניה. ההבדל בין מכבי ת"א לחיפה, הפועל ,נתניה הפועל פ"ת והפועל ב"ש שלכל הקבוצות הללו יש תקופות טובות והן נעלמות. מכבי ת"א הייתה והינה 100 שנה. איפה חיפה הייתה לפני 40 שנה? איפה נתניה היום? איפה הפועל פ"ת היום? כתבתי בתחילת העונה הקודמת ולעגתם לי- הסופה הגיעה והיא תמשך 10 שנים. לא 10 אליפויות – בסביבות 7 אליפויות 6-7

פאןפאן 17 בדצמבר 2013

הגם שאני צהוב בדמי ברוחי ונשמתי התגובות של מכביסט צהוב מרתיחות אותי מדי פעם.
יש בהן משום יהירות וצדקנות שלא לומר קטנוניות שבהחלט יכולים "ללחוץ על הכפתור" כמו שקרה לך
ועדיין – לא מתאים לך.
פוסט שלך, בלוג שלך – למעשה הבית הוירטואלי שלך ואתה כותב תגובה מטונפת

מה עוד שאוננות אינה מעשה רע כלל וכלל, ההיפך. אני טוען בעקשנות שלו יגאל עמיר היה מזיין מישהי לפני 95 או לפחות מקבל קצת ספייס לאונן כמו שצריך – רבין היה נפטר בשיבה טובה…

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

אני מסביר שוב – לא נלחץ שום כפתור. אני מגיב למי שמגיב אלי באותה רמה. בא בנאדם, התעלם לחלוטין מהטקסט, קיבל את מה שקיבל. אתה כותב לעניין – ואתה מקבל תגובה לעניין ותרבותית.

ובכלל, יש לי הרבה מגיבים שקוראים אותי כבר הרבה זמן – כמה פעמים יצא לכם לקרוא אותי "מאבד את זה"? אני חושב אלף פעם לפני שאני לוחץ על כפתור "פרסם". זו שארית שנותרה מהשנים בפרינט.

פראליה 17 בדצמבר 2013

ערן, המושג עבירה מתמשכת הושאלה כאן מכדורסל, אין דבר כזה בחוקה וגם לא היה. בעיטה חפשית שנובעת מעבירה יכולה להשרק ברגע ביצועה או כאשר לא הושג יתרון וכידוע שחקן לא יכול להחליט על יתרון אלא רק השופט. אם איגוד השופטים או השופט היו טיפה אינטלגנטים הם היו מנסים להסביר את ההחלטה בכך שהשופט ניסה לתת יתרון, מה שכמובן לא קרה אבל לפחות היה הסבר שמגובה בחוקה.

שגיא 17 בדצמבר 2013

לא מסכים איתך. בסופו של דבר השחקן נפל והוכשל בתוך העבירה. אם אבוטבול היה מכשיל מחוץ לרחבה ואז לא נוגע יותר בשחקן, אז אכן לא היה פנדל, אבל כאן הוא המשיך איתו לתוך הרחבה תוך כדי ביצוע עבירה.

תורג'י 17 בדצמבר 2013

פרוסנר, שאלה רצינית בלי ציניות.
מה לדעתך קורה לקהל של חיפה? אין אמון בשחקנים? במאמן? ביענקלה?
6000 צופים למשחק בית?

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

אני לא יודע מה להגיד לך, אתה יודע? זו שאלה מצוינת, ואני מנסה למצוא את הסיבות – כי באמת היינו אחרי ארבעה נצחונות רצופים. אבל אם אתה רוצה לשמוע את הדעה שלי – אתה תחשוב שאני מיתמם, אבל אני אגיד לך בכל זאת: רוב הקהל שהיה היום – ואת זה אני אומר לך אחרי שלקחתי רכבת למשחק – היה מהצפון, אזור חיפה. גם בקבוצות פייסבוק של טרמפים למשחקים לא היו הרבה בקשות יחסית.
אז לדעתי – הסיבה היא השעה: יש קהל גדול מאוד שמגיע, כמוני, מהמרכז. 19:00 ביום שני זו שעה מאוד בעייתית.

וחוץ מזה, לדעתי היום עוד אנשים שלא הגיעו גם בגלל מזג האוויר (היה נורא נורא קר, ורמת השרון זו לא יריבה קלאסית להגיע אליה כשקר). כמו כן – הקהל שלנו מעט מפונק, ואני חושב שגם די נמאס מהאיצטדיון המגעיל הזה.

אבל הסיבה העיקרית היא השעה. היית עושה את זה שעה יותר מאוחר – היו באים עוד 1500 איש לדעתי.

תורג'י 17 בדצמבר 2013

השעה בעייתית – מסכים.
ובכל זאת, נראה שכל שבוע יש תירוץ אחר…

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

שמע – משחק בית קודם היה גם בשבע בערב, והיו בערך 8,500 אם אני זוכר נכון, לפני זה היה בית"ר – אבל אולי, אני לא רואה את זה מהצד, יכול להיות מאוד שאני לא מספיק אובייקטיבי.

אביב 17 בדצמבר 2013

מול עכו היו מעל 9,000 אבל פחות מ-11,000 – 2-4, ג', 5 ו-13-14 היו מלאים, 9-10 ו-5א היו דלילים אבל בוודאי שביחד מילאו יציע לפחות.

יום שני, 19:00 שזו שעה נוראית למי שלא גר בנתניה וצפונה (חברים שלי נסעו בהסעה מאורגנת והגיעו רק במחצית), קור אימים, יריבה לאאטרקטיבית בלשון המעטה, ולדעתי עדיין היו מעל 7,500. לא מנסה לתרץ כן? אבל בהחלט היו פה נסיבות מקלות.

תורג'י 17 בדצמבר 2013

רק לתקן אותך.
משחק בית קודם היה משהו כמו 2000.

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

בליגה, בליגה.

אביב 17 בדצמבר 2013

המשחק הכי פחות משמעותי העונה, ביום הכי קר וסוער בשנה, שנגמר בשעה 23:50 בלילה? תראה לי קבוצה שמביאה יותר

ליאור 17 בדצמבר 2013

"בעוד שבחיפה השיפוט לא הכריע את המשחק"
אאממ… רגע אחד המשחק בחיפה הסתיים בתיקו 1,
אז בעצם אי השריקה לפנדל גזלה ניצחון מרמת השרון

אבל זה בסדר, אל תתנו לעובדות לבלבל את עופר.

מתן גילור 17 בדצמבר 2013

הסיכום שלי למשחק – http://bit.ly/1bbNdN4
היו יותר מ-6,000 אתמול ונגד עכו היו יותר מ-10,000.
בקרוב אעלה פוסט אצלי על חוקת הכדורגל. רק דעו לכם שלפי החוקה יד היא רק נגיעה מכוונת.
יום טוב.

תורג'י 17 בדצמבר 2013

מזל שהגיע השופט.
ומנהל האיצטדיון.

אבישי 17 בדצמבר 2013

מה שכתבת לא נכון, ואיך שופט יכול לדעת אם מדובר בנגיעה מכוונת?

מתן גילור 17 בדצמבר 2013

איך שופטים מחליטים על עבירה מכוונת בכל ענפי הספורט? איך שופטים בביתי המשפט מחליטים על כוונה? זה בדיוק התפקיד של שופט.
ולפי מה החלטת שזה לא נכון? כי ככה פרימו סיפר לך בסיכום השבועי?
לי שי את המסמך הזה – http://football.org.il/Game%20Constitution/12.pdf
אם תביא לי משהו רשמי יותר, אודה בטעות.

אבישי 17 בדצמבר 2013

לא. פרימו לא סיפר לי את זה. האם גם את זה רמזתי?

רק שאלה קטנה ומהותית: משחק שהיה לאחרונה, מכבי ת"א נגד פרנקפורט בבלומפילד.
נשרקו שני פנדלים, אחד לכל קבוצה. האם שניהם היו יד מכוונת? כיצד תקבע זאת? וכיצד ניתן לקבול על החלטת השופט אם מדובר בשיקול דעת בלבד?

מתן גילור 17 בדצמבר 2013

לדעתי, השופטים פשוט לא מכירים את החוקה או מכירים ולא שופטים לפיה. חלק ניכר מהחלטות השיפוט מבוססות על דעתו של השופט או פרשנות שלו. דוגמאות ליד מכוונת: קינן, סווארז והנרי.

עכשיו, שים לב, אתה בא אלי בטענות על היגיון או פרקטיקה. אני לא קבעתי את החוקים. יכול להיות שאתה צודק והיה עדיף אם החוקה היתה מדברת על יד צמודה (כאילו שפה אין פרשנות…) או היד שיחקה בכדור (שוב, גם פה פרשנות לרוב), אבל זה לא המצב. אני לא אומר מה עדיף או מה טוב יותר, אני פשוט אומר שלפי החוקה עבירת יד היא מגע מכוון בלבד. בהתאם לזאת, את הטענות יש להפנות לפיפ"א ולא אלי.

ד"א, ההערה על פרימו היתה עקיצה לפרימו שמחליט על דעת עצמו מהם חוקי הכדורגל. מצטער אם נפגעת מזה – זו לא היתה הכוונה.

אבישי 17 בדצמבר 2013

סבבה, non-taken. למרות שאנחנו לא מסכימים בוא נשמור את הדיון ברמה גבוהה, שיהיה כיף להמשיך את הדיון, ולא להתבאס.

לא רק פרימו, גם נוימן ושות' קובעים דברים בנחרצות ללא שום אחיזה במציאות – אבל זה לדיונים אחרים בנושא תקשורת הספורט.

וקראתי את החומר המצורף, הייתי שמח לקרוא גם פרשנויות מהשתלמויות שופטים, אבל בוא לא נתאבד על זה. :)
אסכם בזה שאתה צודק, ולכן בעיני מדובר במחדל. לא רק בגלל שמאוד קשה להפעיל שיקול דעת הגיוני במהלך משחק כדורגל (שיש כ"כ הרבה גורמים שמפריעים לאובייקטיביות), אלא גם בגלל העובדה שגם איפה שיש חוקים ספציפיים אז יש טעויות שיפוט. לקבוע יד ללא כללים מנחים ספציפיים יהיה הרבה יותר קשה.

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

הייתי שופט כדורגל בעברי – ולכן העניין כאן הוא החוק שלא נמצא בחוקה אבל מלמדים אותו – החוק ה-18, חוק ההיגיון.
אני לא לגמרי מכיר ענפי ספורט אחרים – אבל בכדורגל יש המון מקרים של ספק. והספק הזה נותן המון מקום אישי לשופט – בגלל זה אגב יש בעיות קשות של אחידות עם שיפוט כדורגל, ובגלל זה פאול שנשרק בספרד לא יישרק באנגליה.
אני חושב שזה משהו שיפה בכדורגל.
אני כן חושב ששופטים מנסים כמה שיותר להתעדכן בחוקה (ממה שאני זוכר) והם מאוד לוקחים את העניין הזה ברצינות. ולכן, אגב, אם טעות כמו של ליאני אתמול אין לי יותר מדי בעיה – הוא שרק לפי מה שהוא ראה. הבעיה שלי מתחילה כשהם רואים משהו אבל לא שורקים עליו – למשל כמו שהיה אתמול בקרית אליעזר עם היד של משומר אחרי שהוא התגלגל עם הכדור. זה היה מקרה של טעות שיפוט אמיתית ודי חמורה בעיני.

אבישי 17 בדצמבר 2013

היי עופר, מעניין לשמוע את זה מנק' מבט של שופט עבר (האם הכינוי מקובל עליך? :) )

אבל, לדעתך זה יפה בכדורגל. לדעתי זה נורא. זה מוריד מערך הספורטיביות. בגלל זה אני מצפה להכנסת מצלמות כאמצעי שיפוט. אי הוודאות תרד ותוצאת המשחק תשקף יותר את מהלך המשחק, כלומר אם לדוגמה, נניח, שחקן כמו למפארד (לשם המחשה) יבעט לשער והכדור יעבור את הקו, אז זה באמת יירשם בלוח ולא נצטרך להסתמך על עיניו העסוקות של השופט, או על שופטי הרחבה העיוורים (בכל ליגה, בכל מסגרת הם לא רואים את מה שהם צריכים לראות).

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

אבישי – אתה צודק. אני חושב שכל קבוצה נהנתה וסבלה מטעויות שיפוט (גם מכבי שלי), וגם הפועל תל אביב וגם מכבי תל אביב, מסיבה אחת: קבוצה שתוקפת יותר, עם ההגנות בארץ, צריכה לקבל כל משחק פנדל אחד לפחות. כל משחק. אם אנחנו נעבור על הקלטות של משחקים (אני אולי שם לב לזה יותר, אבל שים לב כמה תפיסות בחולצה של בקרנות למשל וזה פנדלים ברורים), כמה כרטיסים צריכים להישלף שלא נשלפים, וכו' וכו'. משחק כדורגל ממוצע בישראל צריך להסתיים עם לפחות 2 מורחקים לכל קבוצה למשל, ואין ספור צהובים. וזו מבחינה חוקתית נטו.
השאלה שלי היא כמה אתה מוכן לסבול את טעויות השיפוט וכמה אתה מוכן שאופי המשחק ישתנה. אני תומך גם כן בטלוויזיות אבל לא גיבשתי דעה על אופן השימוש.

אבישי 17 בדצמבר 2013

אני שונא טעויות שיפוט. ממש. זה מסיט את העניין מהספורט.
בענף שלי – ג'ודו, עשו בשנים האחרונות שינויים חוקתיים שכללו שימוש בוידאו. כך ועדת שיפוט, שיושבת בצד, ואינה מנהלת את הקרב, בוחנת בוידאו את החלטות השופט ויכולה לשנות החלטות.
ברור לי שבענפי ספורט שיש במהלכם יותר עצירות כגון ג'ודו, טניס, ופוטבול, יותר קל לשלב וידאו כאמצעי שיפוט. אבל זה לא אומר שאי אפשר לעשות את זה גם בכדורגל. השילוב הראוי יימצא ע"י מומחים (או so called מומחים), וכנראה שלא יהווה קונצנזוס, ולא ימנע לחלוטין טעויות שיפוט. יחד עם זאת זה יהיה עדיף על המצב כיום.

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

בגדול אני מסכים איתך. אבל אני חושב שאם יש איזה שהוא סימן לכניסה של הדבר הזה (וזו רק תחושה אישית שלי) זה העניין עם פסקי הזמן במונדיאל בברזיל.

עדי אבני 17 בדצמבר 2013

ולזה אוסיף את מסמך הפרשנות לחוקה של פיפ"א:
http://www.fifa.com/mm/document/worldfootball/clubfootball/01/37/04/28/law12-en.pdf
כל ענייני ה"יד צמודה", "הגדיל את נפח הגוף"- הכל שטויות. החוקה מתייסת בפירוש רק לנגיעת יד מכוונת, כשהשחקן שולח יד לכדור, ואף טוענת בבירור "the position of the hand does not necessarily mean that there is an
infringement"

עדי אבני 17 בדצמבר 2013

Handling the ball
Handling the ball involves a deliberate act of a player making contact with
the ball with his hand or arm. The referee must take the following into
consideration:
• the movement of the hand towards the ball (not the ball towards the hand)
• the distance between the opponent and the ball (unexpected ball)
• the position of the hand does not necessarily mean that there is an
infringement
• touching the ball with an object held in the hand (clothing, shinguard, etc.)
counts as an infringement
• hitting the ball with a thrown object (boot, shinguard, etc.) counts as an
infringement

עדי אבני 17 בדצמבר 2013

מכל זה ניתן בפירוש להגיד ששמונים אחוז לפחות מבעיטות בעונשין שנשרקות על נגיעות יד הן שגויות, וזאת שגיאה מערכתית, של מערכת שלא מבינה את החוקב של עצמה

אריאל גרייזס 17 בדצמבר 2013

ראיתי את החצי השני של הדרבי. בתחתית שמו את התוצאות של משחקי המחזור. 0-0, עוד 0-0, 1-0, 1-1. ואז כשראיתי את המשחק הבנתי למה – יכולת הסיום של השחקן בליגה הישראלית היא פשוט מזעזעת. אתה רואה שחקנים מגיעים למצבים ופשוט לא יודעים מה לעשות עם הכדור. וזה בשתיים מ-4 הקבוצות הטובות בליגה, כולל אחת שעברה שלב באירופה.
והיתה איזה בעיטה חופשית לאחד הצדדים שעפה גבוה מעל השער ושאלתי את עצמי מתי בפעם האחרונה ראיתי שחקן ישראלי שיודע לבעוט בעיטות עונשין נורמליות. פעם היו לנו סיני ומלמיליאן, נמני ואיציק זוהר. הבעיטה החופשית ההיא של רביבו מול אוסטריה. אפילו בניון ידע לעשות את זה פה ושם. היום? יוק.
מצטער שאני ככה בא עם תלונות בבלוג שאוהב כדורגל ישראלי, אבל זה פשוט מתסכל בטירוף הרמה שאליה הכדורגל הזה התדרדר

איציק 17 בדצמבר 2013

אומרים שבוזגלו ורונאלדו בועטים עונשין לא רע.

איציק 17 בדצמבר 2013

טעיתי, עכשיו אומרים לי שרונאלדו לא ישראלי, נא למחוק אותו ;)

אריאל גרייזס 17 בדצמבר 2013

לאזרח!

איציק 17 בדצמבר 2013

:-)

אזי 17 בדצמבר 2013

אני חושב שהמחזור הזה הוא סטיית תקן. דווקא יש עונה לא רעה. הקור, הרוח והגשם הוציאו את הקבוצות מאיזון.

ואני לא יודע איזה כיוון היתה הציניות של איציק, אבל מעניין אותי לדעת, באחוזים, כמה מבעיטות העונשין של רונאלדו הולכות למסגרת. אני מהמר על מספר נמוך משל זהבי.

גיסנו 17 בדצמבר 2013

מסכים. 3 משחקים נערכו בשבת במזג אוויר לא קל ובתנאי מגרש לא טובים (זה כבר המתקנים, עניין אחר), 2 משחקים ייערכו מחר ולמרות שקל לשכוח את זה אחרי 3 הדרבים האחרונים שמכבי התפוצצה – אבל דרבי הוא לעתים קרובות קרב חפירות בלי הרבה מצבים שמסתיים ב 1-0.

לגבי הסיומת של מכבי, זו בעיה ידועה כבר הרבה זמן. מצד שני כשמכבי עברה לשחק על מתפרצות כבר לא נשארו לה חילופים, אחרת אני בטוח שסוזה היה מוציא את יצחקי הכבד ושם שם שחקן כמו אלטמן או פריצה.

לגבי בעיטות חופשיות – לזהבי כבר יש 2 שערים השנה מבעיטות חופשיות. סיראז' נסאר כבש אחד או שניים. לגיא דיין מהפועל עכו יש בעיטות מצויינות. אמנם אין פה איציק זוהר, אבל המצב לא כ"כ קשה כמו שאתה מצייר את זה.

שגיא 17 בדצמבר 2013

דווקא בעיטות חופשיות הן לא הבעיה ולא מראות על בעיה בטכניקה של השחקן הישראלים. יש כמה וכמה שיודעים לבעוט יפה (ראדי ונאסר לדוגמא).
הבעיה היא בטכניקת הבעיטה תוך כדי תנועה ותחת לחץ. שחקנים בארץ מחמיצים בסיטונאות כי הם פשוט לא יודעים לעשות את זה.
גם הגבהות חדות ומדויקות כמעט ולא רואים כאן.

אריאל גרייזס 17 בדצמבר 2013

הגבהות אף פעם לא היו פה. יש איזה משפט שכולם אומרים שהיחיד שידע להגביה בתנועה מהאגף היה אלון חזן

עמית פרוסנר 17 בדצמבר 2013

בהחלט

שגיא 17 בדצמבר 2013

ניסיתי לתת לך קונטרה ולחשוב על שחקן ישראלי נוסף שמגביה טוב תוך כדי ריצה ולא מצאתי גם כשחיפשתי 20 שנה אחורה…אז כנראה שהמשפט נכון.

childish 17 בדצמבר 2013

חיפה השנה פשוט גרועה כנראה שבנאדו הוא לא מאמן העתיד.
היה ברור ש"היציאה מהמשבר" היא פיקציה, שיחקנו גרוע בכל משחק חוץ מהמחצית נגד הפועל.

ירוק בוהק 17 בדצמבר 2013

מר פרוסנר, אתה אולי לא תאהב את מה שאני אגיד אבל בכל זאת, אני חושב שמה שקורה בליגה עם מכבי תא זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לליגה ובמיוחד למכבי חיפה. כל עוד הליגה הייתה בינונית יענקלה שחר עם לא מעט כסף וניהול סביר הצליח לשלוט בליגה במשך עשור. זה לא שהיינו קבוצה ברמה אירופאית , זה פשוט שלא היה מתחרה רציני וגם אם היה , הוא נעלם די מהר אחרי בעיות בהנהלה (גאידמק, טביב-רמון נמני המאמן וכו..). אז אצלנו בחיפה התחלנו להרגיש טוב ולחשוב שאף אחד לא יכול עלינו, עד שבא גולדהאר והביא איתו את קריוף ,אדם שבהחלט יודע מה זה כדורגל ברמות הכי גבוהות , והראה ליענקלה ולכולנו איך עושים את זה נכון . עכשיו, או שנתחיל לקלל את מכבי כל הזמן ונתרפק על הצלחות העבר, או שנתחיל להסתכל קדימה ולראות איך לומדים ממכבי תא הנוכחית מה שאפשר ללמוד. גם למכבי תא יש בעיות ושילוב צעירים שגדלו במועדון אצלם זה אפילו לא בדיחה , אבל בכל זאת : כושר גבוה , הנעת כדור מסודרת ואינטלגנטית , שקט מההנהלה , זה דברים שלא בושה ללמוד. אם מכבי חיפה תלמד מה שצריך ללמוד ,אולי נקבל פה שני קבוצות ברמה אירופאית ,ואז הפועל תא תגיד גם אני רוצה, ואז גם הפועל בש וביתר יחשבו על כדורגל כמקצוע ולא כתחביב ולאט לאט נקבל פה ליגה ששווה משהו. אם תשים לב אני אוהד של ישראל לפני שאני אוהד של חיפה .ולכן במשחק של מכבי תא -בורדו שמחתי שמכבי עלו והביאו כבוד למדינה וגם כי זה ישראל נגד צרפת . אז בקיצור בוא נפרגן קצת אחד לשני ונלמד אחד מהשני ואת המלחמה נשאיר לדשא.

יוסי 17 בדצמבר 2013

צודק!!

צהוב 17 בדצמבר 2013

עד שהתלהבתי לקרוא את התגובה של עופר שכמו כל ישראלי ממוצע חושב שהכל זה כסף כסף כסף, אתה בא ומצנן את ההתלהבות בהכרה באמת.

מקווה שיענקלה לא חושב כמוך… :)

צהוב בדם 17 בדצמבר 2013

ומכבי יש רק בתל אביב!

תומר חרוב 17 בדצמבר 2013

Asociacion Hebraica y Macabi del Uruguay, ארגון ספורט באורוגוואי.
IK Makkabi Stockholm, ארגון ספורט בסטוקהולם, שבדיה.
KSC Maccabi Antwerp, מועדון כדורגל בבלגיה.
Maccabi Bucureşti, מועדון כדורגל ברומניה.
Maccabi Italy, מועדון כדורגל באיטליה.
Makkabi München, ארגון ספורט בגרמניה.
Maccabi Paris, מועדון כדורגל בצרפת.
Sport Club Maccabi Bruxelles, מועדון כדורגל בבלגיה.
Sport Club Maccabi Wien, ארגון ספורט באוסטריה.
TuS Makkabi Berlin, מועדון כדורגל בגרמניה.
TuS Maccabi e.V. Düsseldorf, מועדון כדורגל בגרמניה.
Maccabi Bordeaux, מועדון כדורגל בצרפת.
Maccabi Brinkford Tbilisi מועדון כדורסל בגאורגיה.
מכבי מוסקבה, מועדון כדורגל רוסי חובבני
Maccabi Cairo, מועדון כדורסל בעבר במצרים.

צהוב בדם 17 בדצמבר 2013

ועדיין שאומרים מכבי מתכוונים רק לאחת!

תומר חרוב 17 בדצמבר 2013

למכבי צבי יבנה.

יוני (המקורי, מפעם) 17 בדצמבר 2013

עופר, כיף לקרוא את הפוסטים שלך, ואת רוב התגובות. אבל, הגזמת עם התגובה למעלה. זה מבאס לקרוא.

ירוק בוהק 17 בדצמבר 2013

אהבתי תומר

קורא 17 בדצמבר 2013

לי המשחק הזה הבהיר סופית שחייבים עוד חלוץ חוץ מגוזלן, שעוד יש לו פוטנציאל. מה שתורג'מן עשה עם ההזדמנויות שהיו לו היה פשוט מביך, ועל אבוחצירא אני בכלל לא מדבר.

אריק האחר 17 בדצמבר 2013

עופר
הגזמת בתגובה למכביסט.
מה שלמגיב ״מותר״ לא מוצר לכותב.
חבל

מכביסט ותיק 17 בדצמבר 2013

מותר ועוד איך

עמית פרוסנר 17 בדצמבר 2013

יום אחד, וזה יקרה מתישהוא.בנאדו יקום, ויגיד לעצמו שאולי כדאי להתאים את השיטה והסגנון לשחקנים שיש לו בקבוצה.הוא ממשיך לעלות עם 4-3-3 שלא מתאים, פעם אחר פעם, ומסרס את השחקנים של מכבי.מאוד לא ברור הסיפור הזה.מאוד.

פראליה 17 בדצמבר 2013

עמית, אם אתה בונה את הקבוצה, כלומר, בוחר את הקאדר בקיץ ולפני, יש לך את היכולת להתאים שחקנים לשיטה אחת או יותר. רק ברגע שמאמן בא באמצע עונה לקבוצה שלא הוא בנה, הוא אמור להתאים את השיטה לשחקנים. הכשלון של אריק כפול – גם בחר שחקנים שלא מתאימים לשיטה שבה הוא דוגל וגם את כל השינויים שהוא עושה על הדרך הוא מנסה לצקת לתוך אותה שיטה שהוא לא משנה.

תומר חרוב 17 בדצמבר 2013

השאלה אם היה או לא היה היא שאלה מעייפת, אין בה טעם. אם אני איש הפועל אני לא מתעסק בהאם השריקה נכונה אלא במה קרה ששרקו? וליאני לא שרק כי הוא מכביסט אלא כי שי אבוטבול יצא קצת דביל ועשה עבירה במקום שהוא מועד לפורענות והוא עשה את זה בגלל חור בהגנה/קישור של הפועל. אחרי שליאני שרק והפנדל נכבש, אין במה להתעסק חוץ מזה, לא יועיל לאף אחד.

אבישי 17 בדצמבר 2013

+1*

*אבל אתה עובר על חוקי הדרבי :)

עופר (השני) 17 בדצמבר 2013

טוב הבנתי שיש פה עוד עופר אז שלא יהיו בלבולים.
מר כתב, לא אהבתי את סעיף 4 שלך. בגלל הטון שעולה מהסעיף הזה שונאים אוהדי הפועל (אני לא יודע אם אתה כזה).
לי זה נשמע ככה (מעט ארוך) : " למרות טעות השיפוט הזאת שגרמה לכם לנצח תמשחק ואם זה לא היה קורה היינו כובשים חמישייה, זה עדיין טוב לנו (כי להפסיד בדרבי זו שאיפה,כי הרצון של הקהל להרוג את היריב לא שווה כלום בשביל קבוצה שהקהל גייס כסף בשביל שכטר) כי עכשיו אפשר לעשות ככה וככה ובולשיט!!!"
בקיצור- תודו שאתם מבואסים והתחת ותפסיקו להתפלסף,תפסיקו לנסות להבין למה שונאים אותכם-תסתכלו על סעיף 4 ותבינו!

עופר פרוסנר 17 בדצמבר 2013

אני לא ממש הבנתי מה ניסית להגיד, אבל אם תסביר שוב אני אשמח להגיב.

Comments closed