בית/מקום

הבלוג מהרהר במשמעות של בית בספורט

san fran san clara

לפני כמה שנים, 15 אולי, כותרת מוזרה משהו קידמה את פני כשפתחתי את אחד מעיתוני הספורט. היא סיפרה שיעקב שחר שוקל להעביר את מכבי חיפה לשחק באיצטדיון בהרצליה. אולי אלה היו סכסוכים עם העירייה, אולי משהו אחר, אני לא זוכר, אבל גרתי אז בחיפה והייתי בגיל שבו התייחסתי לכל כותרת בעיתון ספורט כמו משהו נורא שהולך להתקיים תיכף ומיד.

התוצאה, אני זוכר, הלחיצה אותי מאוד. מה פתאום שמכבי חיפה תשחק בהרצליה? חיפה והרצליה, זה שני דברים שונים. יתכן שקבוצה לא תשחק בעיר שלה מבחירה? נכון, היה את מכבי תל אביב באיצטדיון רמת גן, אבל זה לא היה אותו דבר – בכל זאת יש חתיכת מרחק בין הרצליה לחיפה.

מן הסתם זה לא קרה, ותיכף מכבי תעבור לאיצטדיון חדש ולעולם לא תשחק (אני מקווה) מחוץ לחיפה משחקים ביתיים (אלא אם יהיה משהו בטחוני), אבל היום אני שואל את עצמי, האם הייתי רוצה שמכבי חיפה תעבור לשחק במרכז? הרי לי זה היה ממש נוח אם היינו משחקים בבלומפילד נגיד – מרחק הליכה מהבית, איצטדיון נאה הרבה יותר, לא צריך את כל הנסיעות האלה, לא היה לי אכפת מהשעות של משחקים – ועדיין – האם מכבי חיפה הייתה מה שהיא לולא הייתה משחקת בחיפה? האם היא הייתה אותו דבר בשבילי?

אני לא צריך להתעסק בספקולציות האלה, לשמחתי, אבל החל מיום שלישי בבוקר (בסבירות גבוהה כולל פלייאוף) – אוהדי סן פרנסיסקו פורטי ניינרס יאלצו להתעסק בשאלה הזו (גם דורפן התייחס לזה בחידון השבועי שלו). קנדלסטיק פארק, איצטדיונה הביתי והכעור והקר של הקבוצה, יפסיק מלשמש אותה כאיצטדיון הביתי, והיא תעבור לאיצטדיון חדש בשם ליוייס פארק (הג'ינסים לקחו חסות), שיהיה ממוקם בסנטה קלרה, מרחק של 62 קילומטרים מהאיצטדיון הקודם. הקבוצה תמשיך לקרוא לעצמה סן פרנסיסקו.

האוהדים לא אוהבים את זה. חלק גדול מהם, מספר שהוא יוותר על המנוי ועל צפייה במשחקים במגרש, כי זה יותר מדי בלגאן. הכעס של התושבים המקומיים, אלה שהקבוצה אמורה להיות שלהם, גדול – בגלל שפעמיים הם הצביעו בעד חוק עירוני למימון איצטדיון פוטבול, ופעמיים לא קרה עם זה כלום. הם מרגישים שלקחו מהם את הקבוצה. ואל תתחילו בכלל לדבר איתם על המחירים הגבוהים ולא הגיוניים בכלל באיצטדיון החדש.

אני לא אמריקאי ולא גרתי שם, אבל אחרי שנים של מעקב אחרי ספורט בצפון אמריקה, למדתי משהו מאוד מעניין לגבי דפוסי האהדה של הספורט שם: אנשים אוהדים את הקבוצות שמשחקות איפה שהם גרים. עכשיו, זה נשמע מאוד הגיוני, אבל תחשבו על זה: כמה אנשים מראשון לציון אוהדים את הפועל ראשון לציון? כמה אנשים מחולון אוהדים את צפרירים? וכמה משתי הערים האלה אוהדים את מכבי תל אביב או הפועל תל אביב?

אם אתה נולדת בקנזס סיטי – אתה תהיה אוהד של הרויאלס והצ'יפס – ואם נולדת באינדיאנפוליס את תהיה אוהד של הקולטס והפייסרס. האהדה שלך היא כמעט תמיד מקומית – אלא אם אין קבוצה איפה שאתה גר ואז אתה בד"כ בוחר בקבוצה הקרובה אליך או קבוצה מצליחה – אבל עדיין – קהל מקומי רוצה קבוצה מקומית. בניגוד למה שקורה בארץ עם קרית שמונה נניח.

אבל סן פרנסיסקו היא לא היחידה: לפני חודש וחצי בערך, החליטו הבעלים של הברייבס, קבוצת הבייסבול של אטלנטה, לבנות איצטדיון חדש בפרבר צפוני של העיר. האיצטדיון הישן, אותו איצטדיון אולימפי ממשחקי 1996, שממוקם במרכז העיר באופן יחסי, הפך להיות מיושן עבורם (כך הם אומרים) ואי אפשר לפתח את האזור שמסביבו (כך הם מספרים), והפרבר הצפוני מוכן לתת להם כסף לאיצטדיון, מה שאטלנטה כעיר לא מוכנה.

אטלנטה היא עיר מאוד שחורה, הפרבר הוא פרבר מאוד לבן. בכתבה מצוינת בגרנטלנד, הסביר בן המקום רמברט בראון על המשמעות של המעבר הזה, כשהכותרת של הכתבה היא שהברייבס עוזבים את אטלנטה בשביל "אטלנטה", עיר עם מרקם סוציואקונומי מאוד שונה מהדאון טאון.

בשני המקרים האלה הקבוצה לא "עוזבת" את העיר, אבל עוזבת אותה – ובשני המקרים מדובר במעבר למקום בו ישנה אוכלוסיה עשירה יותר, אמידה יותר, כזו שתוכל לשלם יותר כסף ולהפוך את המוצר לרווחי יותר עבור הבעלים.

דו"ח משחק קרדיף (עמיחי)
המבין והמסביר

44 Comments

עידוקוליס ליפשיץ 21 בדצמבר 2013

דווקא קרית שמונה היא אולי הקבוצה היחידה בליגה כרגע, אני חושב, שהקהל שלה מורכב אך ורק ממקומיים.
או שלא הבנתי את כוונתך.

בכל אופן אני שונא פרידות וגם נושא מעברים בין אצטדיונים תמיד מרגש אותי.

red sox 22 בדצמבר 2013

אתה מביט על התמונה מהצד של הקיר.
כל 2000 האוהדים של ק"ש הם כנראה מקומיים, אבל מתוך כ-25,000 איש בקרית שמונה, רק 10% אוהדים את הקבוצה המקומית. מכבי חיפה ובית"ר אהודות שם הרבה יותר ובקיבוצים מסביב זה הכל ירוק או אדום. כל זה נכון גם לגבי עכו אם כבר מדברים.

למעשה יש רק עיר פריפריה אחת בישראל שקבוצת הכדורגל האהודה ביותר בה היא הקבוצה המקומית – באר שבע. אם אתם מחשיבים את נתניה כפריפריה אז אני מוכן להתפשר על שתיים.

udi 22 בדצמבר 2013

בקיבוצים מסביב זה הכל ירוק או חום (:

אלכס (החיקוי) 22 בדצמבר 2013

גם מהצד של התמונה המצב לא משהו – המרכז משופע בכמות לא מבוטלת של קבוצות עם אפיל גבוה יותר מק"ש, ואין שם בכלל אוהדים שיביאו את הבנים שלהם ליצור גרעין צעיר (שנים של סבל to come).

זוהר 21 בדצמבר 2013

מחר, כמו כול ראשון בערב חובבי הפוטבול מאזור מנשה – עמק חפר נפגשים בפאב "החצר הישנה" בעין שמר לראות את משחקי המחזור על מסכי ענק ואלכוהול משובח….כולם מוזמנים ל"פרלמנט הפוטבול האזורי"

גיסנו 21 בדצמבר 2013

לא יודע עד כמה ארה"ב היא דוגמה אידיאלית לזה. זו מדינה שבכל זאת בעלים של פרנצ'ייז יכול להחליט להזיז אותה לאורך חצי מדינה. כמו שביקרו בסרט (האדיר לטעמי) baseketball (או בעברית הכדור מת מצחוק):
"The minneapolis lakers moved to los angeles where there are no lakes.
The new orleans jazz moved to Salt Lake City where they do not allow music"

דוגמה לקהילתיות אמיתית נראה לי שאפשר למצוא יותר באנגליה. שם בלונדון למשל שמשופעת בקבוצות, אם גדלת ברובע מסויים תהיה אוהד של הקבוצה שמייצגת את הרובע הזה, גם אם היא בליגה השלישית (שיש בה ממוצע צופים גבוה בהרבה מהארץ).

בארץ היום אין שמץ של קהילתיות. בק"ש יש הרבה יותר אוהדי בית"ר מאוהדי ק"ש, בת"א יש מיקס של אוהדי מכבי, הפועל ומכבי חיפה (ועוד קצת בית"ר). יש כל מיני סיפורים על מבוגרים אוהדי בני יהודה שהבן רוצה להיות אוהד הפועל/מכבי כי ככה רוב הילדים בשכבה שלו וחוצמזה בני יהודה לא תזכה כנראה בשום תואר בשנים הקרובות, וזה לא מתאים לו.
הכדורגל (ובכלל הספורט) בארץ מאוד לא קהילתי, ואוהדי ספורט רבים (בדגש על כדורגל) נחשבים לפסיכים וזוכים בעיקר לביקורת בעוד במקומות אחרים זה חלק לגיטימי מהתרבות.

ובתכלס, זה פשוט חבל. בארץ למשל, לא תראה בכניסה לבארבי בדרך להופעה של הדג נחש משהו כמו שקרה פה בכניסה להופעה של הארקטיק מאנקיז:
http://www.youtube.com/watch?v=kqCZAM6YM_U

איתן מסוארי 21 בדצמבר 2013

זה בכדי להקל על כל החברה שעשו אקזיט ויושבים בעמק הסיליקון.

ניינר 21 בדצמבר 2013

השיקול מאד פשוט-להעביר את המגרש הביתי לאזור עם הכנסה מאד מאד גבוהה לנפש עם מספר עצום של מולטי מיליונרים ומאות חברות שעבורן ששים אלף דולר לעונה עבור מנוי זה כסף קטן. נכון שזה מעצבן ומקומם אבל מצד שני קנדלסטיק הוא ואחאד חורבה

יואב בורוביץ' 21 בדצמבר 2013

פרוסנר, טקסט יפה, רק קח בחשבון שאנשים באמריקה רגילים למרחקים הרבה יותר גדולים. מדי יום רבים מהם נוסעים שעה וחצי-שעתיים באוטו או ברכבת למקום העבודה שלהם. הפטריוטס, למשל, משחקים בפוקסבורו, מרחק 45 דקות נסיעה מהעיר בוסטון, ובחיים לא שמעתי תלונה של רבבות אוהדי הפאטס שמגיעים לכל משחק ביתי מהעיר. חוץ מזה, קבוצה בארצות הברית נתפסת כמייצגת את האזור כולו (העיר רבתי, ולעתים יש עשרות פרברים- די מרוחקים האחד מהשני, ובמקרים רבות היא מייצגת את כל המדינה ולפעמים אפילו את כל האזור). אז נכון שליד סן פרנסיסקו יש את אוקלנד (ולהם יש את הריידרס) אבל אני לא בטוח שלאוהדי הניינרס לנסוע שמונה פעמים בשנה 60 ק"מ למשחק ביתי זה כזה אסון גדול במונחים אמריקאים.

עופר פרוסנר 21 בדצמבר 2013

אני חשבתי כמובך בורו, אבל אז קראתי קצת על זה והבנתי שאנשים לא כועסים על המרחק כמו על הניתוק של הקבוצה מאזור עם אופי מסוים, "סן-פרנסיסקאוי" לאזור עם אופי אחר. אני חושב שזו הבעיה יותר מהמרחק. אבל זה לא עבר טוב בטקסט.
שנה הבאה אגב האיילנדרס יעברו לברוקלין – צד שני של לונג איילנד אבל מקום שונה לחלוטין מהמון בחינות: זה די לנתק את הקבוצה מהאופי שלה ומה CORE FAN BASE.

יואב בורוביץ' 21 בדצמבר 2013

זה נכון, אבל גם ה-CORE FAN BASE באמריקה יושב על אזור הרבה יותר נרחב משכונה, רובע או אפילו עיר מסויימת- וזה נכון כמעט לכל הקבוצות. אגב, קח את ניו יורק ג'איינטס וניו יורק ג'טס, שתיהן נקראות ניו יורק ובהחלט מייצגות את העיר ניו יורק. אבל לא פחות מכך- הן מייצגות את ניו ג'רזי (שם הן משחקות) וגם את לונג איילנד (ואת ווסטצ'סטר) ועוד איזורים. באמריקה זה באמת לא דבר יוצא דופן אם האצטיון הביתי מרוחק קרוב לשעה מהעיר. זו סיטואציה שהם רגילים אליה. ועדיין ברור כי לאוהדי הניינרס מפריע שלפתע פתאום לוקחם את האצטדיון העירוני ומעבירים ב-60 קילומטר. אבל אל תתפלא אם כל המשחקים גם יהיו מלאים באצטדיון החדש. האמת- אתפלא אם לא.

עופר פרוסנר 22 בדצמבר 2013

אני בטוח שהוא יהיה מלא – כי הם מעלים את המחירים בצורה כזו שרק אנשים מהאזור של האיצטדיון יוכלו ללכת: לקנות רישיון כסא (תשלום חד פעמי שמאפשר לקנות מנוי) יעלה עשרות אלפי דולרים. מחירי המנויים במקומות דומים עלו ב-100 אחוז.

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2013

מחירים למשחקי פוטבול תמיד היו פסיכיים. גם כשגרתי בארצות הברית בשנות ה-90 לא יכולתי לאפשר לעצמי לחלום ללכת למשחקי פוטבול.

תום 22 בדצמבר 2013

אתה מדבר שטויות בורוביץ'. כמו שציינו זה לא רק המרחק, זו תאוות הבצע הבלתי נגמרת של בעלי הקבוצות בארה"ב מצד אחד, וערי הנובורישים מצד שני. עד כמה שבאד זליג הוא קומישנר גרוע, אני מעריך אותו על הסיכול של נסיונותיה של סנטה קלרה לגנוב את ה-A's מאוקלנד.

יואב בורוביץ' 22 בדצמבר 2013

תום- מה זה תאוות בצע? גם לריאל מדריד וברצלונה, אפילו שהן לא בבעלות ידיים פרטיות, יש תאוות בצע. גם ליענקלה שחר, מיץ' גולדהאר ואלי טביב. הספורט חייב להתקיים על בסיס היתכנות כלכלית ושאיפה לרווח. בדיוק כמו שכל חנות מכולת מתנהלת. נכון שהקבוצה "שייכת" גם לאוהדים, ולכן נכון שיהיה להם ייצוג בדירקטוריון ולעתים אף אחוזי שליטה. אך זה עדיין לא משנה את העובדה שקבוצה שאינה רווחית לא צריכה להתקיים. כי היא הורסת את הליגה ואת המשחק עצמו. לצערי רק באמריקה מבינים זאת. הכדורגל הבינלאומי נראה כל כך הרבה פעמים כל כך גרוע (שלא לדבר על השחיתות שפושה בו) כיוון שהוא לא מתנהל על בסיס היתכנות כלכלית אלא על פי מילוי אינטרים אחרים, פעמים רבות מלוכלכים.

עופר פרוסנר 22 בדצמבר 2013

בורו – יש להתקיים ויש לראות שורה תחתונה כמה שיותר גדולה ותו לא. יש מחירי כרטיסים הגיוניים ויש מחירי כרטיסים שגורמים לאוהדים בעלי מנוי במשך עשרות שנים רצופות להגיד "די, אני לא יכול יותר לקנות מנויים".
זו תאוות בצע. שני הדברים לא קשורים בכלל.

כריסטי ברטו 22 בדצמבר 2013

שים לב לציטוט הזה של המנכ"ל של באיירן מינכן, מגה-קבוצה שכנראה מבינה שבלי לב אפשר:

"אנחנו צריכים לדאוג לאחריות החברתית של מועדון הכדורגל. יש לנו כרטיסים יקרים אבל זה לתאי ה-VIP והלאונג' שלנו. בזכות אלו אנחנו יכולים להרשות לעצמנו למכור כרטיס ב-7.5 יורו למשחק – זול יותר מהקולנוע במינכן. מישהו עני, בלי עבודה, אנחנו רוצים שהוא יוכל לבוא למשחק כדורגל. זו המחויבות שלנו. זה חלק מסיפור ההצלחה של הבונדסליגה, כל מועדון צריך לדאוג לא לבקש יותר מדי כסף עבור הכרטיסים שלו ואז כשצופים במשחק בטלוויזיה רואים אווירה מצוינת, אוהדים שרים ורוקדים. אני חושב שרבים רואים בבונדסליגה ומתחברים אליה בגלל זה".

מקור: http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3619502,00.html

הפרמיירליג היא דוגמה לליגה שאיבדה את זה לגמרי, את הקשר לאוהדים. יחד עם האלימות ביציעים והגזענות מרבית הקבוצות בליגת העל נפטרו לחלוטין מכל רגש. אתמול צפיתי בשידור באינטרנט של פולהאם-סיטי, והשקט ביציעים של הקוטג' היה איום ונורא. אפשר היה לשמוע בשידור את הכדור נבעט, את הצעקות של המאמן, את האוהדים מדברים ליד המצלמה. לשם מובילה תאוות הבצע האמריקאית שהשתלטה על העשירונים העליונים של הכדורגל האנגלי, למגרש הסטרילי והמדכא של הספורט האמריקאי, לחבורת זוללי נאצ'וז והוט דוגז ששילמו הון על הכרטיס ועושים טובה כשהם צועקים "די-פנס!" יחד עם הכרוז והמסך האלקטרוני…

no propaganda 22 בדצמבר 2013

ההתכנות הכלכלית של קבוצת ספורט ושל חנות שונה במהות. חנות מכולת צריכה רווח מסויים. קבוצת ספורט צריכה לסיים במאזן 0. משיכת כספים מקבוצות כמו שהגלייזרים עושים לדוגמא זה הדבר הכי לא ספורטיבי שיש.

אני לא מומחה לפוטבול אבל יש לי תחושה שבארצות הברית זה הרבה יותר מקובל למשוך כסף מקבוצה ולדעתי זה ממש גרוע.

ריאל מדריד וברצלונה, למרות שהן המטרה הסופית היא ללא ספק לשפר את הקבוצה. השיטות הן מסחריות אבל בסופו של דבר המטרה היא לשפר את הקבוצה בשביל האוהדים.

בגרמניה, המצב אפילו יותר טוב. שם מרוויחים יותר מחסויות ופחות מכרטיסים כדי שהאוהדים יוכלו לקנות אותם. דרך אגב גרמניה היא גם דוגמא למדינה ששם כל אחד אוהד את הקבוצה מהעיראיזור שלו ובניגוד למה שקורה בארצות הברית אין סכנה שהקבוצה תעבור לעיר אחרת כדי להרוויח עוד כסף מכרטיסים, במקרה הרע ירדו ליגה כי לא הרוויחו מספיק וישחקו בסראלה אחרת.

מיקו גוטליב אהלן סבבה 21 בדצמבר 2013

כשהייתי בסאן פרנסיסקו ורציתי לסוע לקנדלסטיק בתחבורה ציבורית, אמרו לי שזה לא מומלץ בגדול, וצריך להחליף 2 אוטובוסים עם שילוב של הליכה ברגל.
לאיצטדיון החדש אם אני לא טועה (ויש מצב טוב שאני טועה) יש תחנת רכבת ישירה ממרכז העיר. לא בהכרח רחוק יותר באוויר זה רחוק יותר ביבשה.

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

אתה לא טועה. הלויס קרוב למערכת הרכבות.

אנונימוס 22 בדצמבר 2013

חשוב להזכיר שהרכבת שם באיזור די איטית, וגם רחוקה מחלק גדול מאד מהעיר. בשביל להגיע למרכז העיר מהרכבת זה סיפור של 30-45 דקות, בין אם באוטובוס או ברגל

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

עדיין עדיף בכל מצב על הקנדלסטיק

תומר חרוב 21 בדצמבר 2013

זה בכלל די עצוב לעבור אצטדיון, גם כשאתה מחכה לזה הרבה זמן.

בילבו באגינס 21 בדצמבר 2013

הענין עם אוהדים מקומיים חזק בארהב בגלל ששם אנשים גרים באותו מקום כבר מאות שנים. דורות על דורות . ולכן מתפתח אצלם קשר יותר חזק למקום. זה בשבילם סוג של מדינה . (ארהב באמת מחולקת למדינות) . פה בישראל רוב האוכלוסייה הגיעה בחמישים שנה האחרונות לארץ. וזה גם מדינה מאוד קטנה ,אז אנשים לא רואים באזור שלהם משהו שמייחד אותם . אדם בחולון גר חמש דקות מתל אביב אז מאוד הגיוני שהוא יאהד את מכבי או הפועל או אפילו את חיפה . זה כולה שעה ורבע נסיעה ממנו .

אהד 21 בדצמבר 2013

בטווח הארוך זה יפגע מאוד בכדורגל הישראלי. קבוצות רבות פשוט יהפכו לתאומות רמהש ורעננה. זה התחיל עם שמשון, הפועל ר"ג וכ"ס (ועוד) ויפגע גם בקבוצות מפוארות יותר בסגנון בני יהודה, הפועל פ"ת ונתניה. נישאר עם ליגה של ארבע הגדולות + אולי הפועל חיפה וב"ש.. שאר הקבוצות תישארנה עם מאות אוהדים וזה עצוב לראות מגרש ריק.

בילבו באגינס 22 בדצמבר 2013

מסכים עם אוהד. רוצה להוסיף שתי דברים .
א) בארהב כל הספורט מתחיל ונגמר במדינה , פה מה שבאמת מעניין זה אירופה (צ'מפיונס ויורוליג) ולכן הקבוצות היחידות שיש להם אוהדים לא מקומיים זה מכבי חיפה ( 0-3 על היונייטד!!!)
הפועל ת"א ומכבי ת"א סל. כל השאר מסתפקות בכמה מאות מקומיים.
ב) אם נתייחס פה לקבוצות שיש להם כמה אלפי אוהדים אפשר לראות שזה לרוב לא קשור למיקום.
סכנין- ערבים ,רצוי כאלה שלא מתים על המדינה .
בית"ר- שונאי ערבים ,גזענים , ימניים קיצוניים וירושלמים.
מכבי חיפה- אנשים שאוהבים ווינריות( מודה, אני ירוק)
הפועל ת"א -שמלאנים אנרכיסטים שונאי דת וכאלה שמתים על אנדרדוגים
מכבי תא -כמו חיפה בעיקר בגלל היורוליג.
בש- יוצא מהכלל . באר שבעיים
נתניה -כנל, נתניתיים.
קטמון(הפועל י-ם סל) ירושלמים מגניבים שונאי ביתר ואוהבי טבע
כל השאר זה כמה מאות לכאן או לכאן שלא שווה להזכיר אותם
וכמו שאמרתי אין בד"כ קשר למיקום.

עופר פרוסנר 22 בדצמבר 2013

בילבו – אני מוריד את התגובה הזו מפרסום. היא מגעילה, היא פוגענית והיא מכלילה. אתה חדש בבלוג שלי אז אני מבקש ממך להבא כשאתה מגיב, אנא שמור על שפה נאותה כשאתה מפרסם תגובות.
תודה.

אריאל גרייזס 22 בדצמבר 2013

אני רק רוצה לחזק את מה שבורוביץ אמר, מכל בחינה שהיא, העברה של הניינרס מסן פרנסיסקו לסנטה קלרה זה בערך כמו להעביר את מכבי תל אביב מבלומפילד לרמת גן. איזור המפרץ הוא גוש אחד גדול והאמריקאים לא רואים בזה מרחק רציני.
כמובן, יש את מה שאתה אומר שזה להוציא אותו מבסיס האוהדים המקורי שלו אבל זה פשוט איך שקבוצות מתנהלות, בטח בארה"ב – הולכות איפה שהכסף.

duncan 22 בדצמבר 2013

מרחקים באמריקה זה משהו אחר מישראל.
אנשים נוסעים שעה שעתיים מסן אנטוניו לצפות בספרס.
עיר לרוב באמריקה זה כמו גוש דן. מבחינת גודל פיזי.
רק בישראל זה ממש ומטומטם שמכבי תל אביב משחקת בעיר כאילו אחרת. הרי איצטדיון רמת גן נמצא שלושים מטר מתל אביב.

יש פה מלא אנשים שהלכו לקולג ועשרים שנה אחרי אוהדים מושבעים של קבוצת הפוטבול של הקולג'

בילבו באגינס 22 בדצמבר 2013

מסתבר שאני לא כל כך חדש . לכל המעוניינים הנה דוגמא חיה מפי המרן עופר פרוסנר לשפה נאותה .
"הנה המאונן מקלדת הכפייתי, בא לבלוגים של אנשים אחרים וכותב. ישב עשר שנים בשקט ושתק. כל פעם שהוא בא לכתוב משהו, ברח לו פיפי בתחתונים – הפסיד בדרבי, חטף בקרית אליעזר. עכשיו בא איזה מישהו עם המון כסף, אז לא רק שהוא מאונן יפה יפה – הוא גם מוחק את ההיסטוריה וכותב אותה יפה מחדש שתתאים לפנטזיית האוננות הצהובה שלו.

חביבי – העונה שלי נגמרה. ואני לא משתין ולא מסתכל על מכבי תל אביב. תקחו אליפות לא תקחו אליפות – אם זה לא אני, זה לא מעניין אותי. ואם היית, במקום לשלשל ולאונן מילים לא קשורות, מסתכל קצת בבלוג הזה – היית רואה שאני מעדיף אליפות שלכם על האדומים שמעבר לכביש, ושאם יש קבוצה שאני שונא, קוראים לה הפועל חיפה – היא מעניינת אותי.

עכשיו אתה יכול להמשיך עם הפנטזיות שלך על זה שכולם מסתכלים על הקבוצה שלך. ביוש."
נ.ב. זה יהיה מאוד מצחיק אם תמחק את עצמך

עופר פרוסנר 22 בדצמבר 2013

הראית לי.
בכל מקרה, הבקשה שלי עדיין עומדת. כשכתבתי תגובה מכלילה, התכוונתי לזה. אם אתה רוצה להעליב ציבורים שלמים, יש לך טוקבקים במגוון מקומות אחרים, לא כאן.
ובלי קשר – אם יש לך בעיה עם ההתנהלות שלי – אתה מוזמן לא להיכנס לכאן.

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

לגבי עניין המרחק והנגישות כבר כתבו לפני שההבדל אם בכלל לא משמעותי. לגבי עניין מחאת האוהדים זה קצת נראה לי צבוע מצידם כי מי שהיה בקנדלסטיק פארק יודע שהוא ממוקם לב שכונה בפרברי העיר לא ממש להיט ושרוב האוהדים (שאני לא בטוח כמה מהם תושבי סן פרנסיסקו העיר) לא היו מגיעים אליה לולא הפוטבול. ברור שקצת מצחיק לקרוא לקבוצה סן פרנסיסקו שהיא בכלל לא משחקת בעיר אבל כאן יש ענייני מרצ'נדייז והיסטוריה.

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

לא שאני כמובן מצדיק את המחירים השערורייתיים על מחירי כרטיסים בלויס, באולד טרפורד או בווסרמיל.

ד"ר א 22 בדצמבר 2013

הכל טוב, רק שהאוכלוסיא בסן-פרנסיסקו עשירה בהרבה מזו באזור דרום המפרץ. אם כבר, המעבר יפנה נדל״ן יקר בס״פ.

אריאל גרייזס 22 בדצמבר 2013

לא חושב שאתה צודק. סנטה קלרה/סן חוזה זה המרכז של עמק הסיליקון

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

לגמרי. למיטב ידעתי הלויס שוכן במקום יקר יותר מבחינה נדלנית מהקנדלסטיק חוץ מזה שכאמור המיקום של הקנדלסטיק לא בשכונה להיט בכלל למיטב ידיעתי.

אזי 22 בדצמבר 2013

אמריקאים שמזיזים להם קבוצה 40 דקות דרומה לא יכולים להתלונן.
באותה מידה יכלו להזיז להם את הקבוצה שעתיים טיסה מזרחה.

אני גם לא מכיר את הגבולות המוניצפליים של המקומות שציינת ספציפית, אבל בארה"ב יכולים להזיז לך את הקבוצה 60 ק"מ ולהשאר בתוך אותה עיר.

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

במקרה הזה זה ממש לא חלק מס"פ. מה שכן האם היה כעס כשהווריירס עברו מס"פ לאוקלנד?

עופר פרוסנר 22 בדצמבר 2013

כשהווריירס עברו הם שינו מיתוג – הפכו לגולדן סטייט, כאילו רצו שגם קהל מס"פ וגם קהל מאוקלנד יאהד אותם – קבוצה של כל הביי אריה.
זה אחרת בענפי ספורט כמו בייסבול/פוטבול שם יש קבוצה לכל עיר.

תום 23 בדצמבר 2013

שהווריירס יחזרו לסן פרניסקו בעוד כמה שנים, נראה איך הקהל הכי טוב ב-NBA הופך לקהל ממוצע.

עד כמה השאוקלנד קולוסיאום הוא חירבה, במשחק פלייאוף האווירה בו טובה פי כמה מהאווירה בפאר בצדו השני של המפרץ.

קורא 22 בדצמבר 2013

אני שמח שהיתה לי הפריבילגיה לגדול בחיפה ולהפוך לאוהד של מכבי חיפה, כי היא היתה קבוצה מספיק מעניינת כדי לאהוד. מי שגדל בקיבוץ או בנהריה או ביישוב ספר, אין לו את הפריבילגיה הזו של לגדול בעיר שיש לה קבוצה אמיתית, וזה באמת מבעס בשבילו.

אצלנו היתה אופציה אחת – מכבי חיפה, לא היו אוהדים של הפועל בבית ספר שלי בכלל. אוהדי הפועל היו בקריות, ובנאדו היה שתי שכבות מעלי, ואבי רן ורוני רוזנטל היו שכנים. זה מה שהיה, וטוב שכך.

49ERS 22 בדצמבר 2013

מישהו יכול להסביר לי על מה ולמה קנדלסטיק פארק כ"כ מושמץ? כשהייתי שם (1985, לא בעת משחק), הוא נראה לי פאר היצירה… בנוסף, מה שמו של האצטדיון החדש? תודה תודה..

גיא זהר 22 בדצמבר 2013

תנאי גישה וחנייה שערורתיים. חוויית צפייה מזעזעת. שם האצטדיון החדש לויס levis סטדיום על שם הג'ינס

49ERS 22 בדצמבר 2013

גיא תודה.
האם אני הוזה, משום מה זכור לי משהו מהעבר בשם מונסטר בול, monster bowl? שמא דמיוני פורה מדי…

Comments closed