שייסה יודן

צעקה אחת. זה כל מה שזה היה.

Ludwig_Jahn_Sportpark

זה קרה בלי ששמתי לב. ממש כלאחר יד. לא יכול להגיד שלא חשבתי שזה יקרה דווקא שם, אבל זה עדיין היה מפתיע כשזה קרה. כשזה קרה לי זאת אומרת. אם זה קרה לי.

ביום ראשון הייתי במשחק של דינמו ברלין ואיש אחד שישב לא רחוק ממני, צעק שייסה יודן. הוא היה קצת שיכור, הוא היה מקועקע (כמו רוב האוהדים של דינמו שהיו במשחק), הוא צעק את זה פעם אחת, הוא לא כיוון את זה אלי, ובכלל לא שמתי לב, כאמור, עד שחבר שבאתי איתו, אנגלי בכלל, אמר לי.

לא אנשים סימפטים ברובם, האוהדים של דינמו. לפני העונה הקבוצה הציגה איזה קמע חדש, בחור מצויר שחור שמשחק כדורגל והאוהדים מאוד לא אהבו את זה. למרות שבקבוצה שלהם משחק שחור. אבל מה זה משנה, בעצם?

סיפרתי ליעל על זה אחר כך. היא ניסתה להבין למה שהוא יצעק את זה. היא לא מכירה. שאלה אם ליריבה יש קשר ליהודים. אמרתי לה שלא. אז היא שאלה מה קשור שהוא צעק את זה. למה שמישהו יצעק שייסה יודן במשחק כדורגל. ואיך אני מרגיש עם זה בכלל?

ערן לוי כתב על זה שהוא רוצה ללכת לחזית ואנזה, האוהדים האנטשימים של הרטה, ולספר להם שהוא יהודי, שהוא מישראל. אני לא רוצה ללכת לדבר עם אוהדי דינמו. מה לי ולהם? ובכלל זה היה רק אחד מהם. רק אחד. ולי בכלל לא בא לספר שאני מישראל או שאני יהודי. אני כולה רוצה לראות כדורגל. ובכלל, למה אכפת לי שהוא ישב ליד ילד קטן? אני צריך להחליק את זה לא? לא לקחת קשה. ואני מסוגל להחליק, לא? הייתי בצבא. שייסה יודן. נגמר 0:0. אחר כך הלכתי לשוק וחזרתי הביתה.

 

איך אפשר?
דון פיני - יוחאי שטנצלר

55 Comments

ארז (דא יונג) 12 באוגוסט 2014

אמ… אני מניח שלא סיפרת ליעל בכל פעם ששמעת (אם זה כבר לא עובר לנו ליד האוזן) מישהו משתמש במלים "ערבי מניאק" או דברים בסגנון דומה במגרשים בארץ. זה נראה לי פחות או יותר באותה רמה.

(אני אפילו לא מדבר על אוהדי הפועל והשימוש הנפוץ שלהם במילה "גרמני" כי שואה וכוב')

אביאל 12 באוגוסט 2014

לא שלא לצעור ערבי מניאק וכו׳ זה בסדר, אבל בכל זאת פה יש סכסוך עקוב מדם ושם יש בעיקר שנאה בלי שום סיבה.

אביאל 12 באוגוסט 2014

שלא לצעור = שלצעוק

Zofo 12 באוגוסט 2014

על סמך מה החלטת ששם יש שנאה?
שנאה של מי?
של איזו אוכלוסיה?
האם היא מקבלת לגיטימציה חוקתית?

האם הימין העולה באירופה הוא נגד יהודים בלבד? האם הוא ללא סיבה או בדיוק מאותה הסיבה שאתה שומע כושים החוצה בדרום תל אביב?

אהד 12 באוגוסט 2014

נוכח כל השאלות המגוחכות האלו, אפשר לענות רק בשאלה – האם אתה רציני??

Zofo 12 באוגוסט 2014

האם אתה?

אביאל 12 באוגוסט 2014

זופו – מממ בוא נראה, בבירת המדינה שרצחה למעלה מ20 מיליון בני אדם לפני שבעים ומשהו שנה, שמתוכם כשישה מיליון יהודים חפים מפשע, עכשיו שגרמני צועק יהודי חרא שבעים ומשהו שנה אחרי מה זה יכול להיות חוץ משנאה ? מה היהודים עשו בדיוק לגרמניה אז ובטח שהיום שהם זכאים לקבל קריאות גזעניות ? ממה זה יכול לנבוא לדעתך ?

Zofo 12 באוגוסט 2014

זה מה שקורה שחושבים דרך אבר המין.
מבוא לשאלות מנחות:
על סמך מה החלטת ששם יש שנאה?
תשובה: על סמך זה שיש שם בני אדם בורים. כמו בכל מקום בעולם. והייתי שם.

שנאה של מי?
תשובה: של אנשים שההוא שונא יהודי וההוא שונא מוסלמי וטורקי וההוא שונא שחורים ולבנים.

של איזו אוכלוסיה?
תשובה: של אותם בורים בשתי התשובות הראשונות.

האם היא מקבלת לגיטימציה חוקתית?
ברור [לדעתי] ושם הצביעות העולמית [גם שלך].
שוויץ במשאל עם להפסיק בניית מסגדים.
צרפת אוסרת לבוש דתי במוסדות חינוכיים [סלח לי אם אני לא מדייק ] ומצד שני נותנת לגיטימציה לבורים פורעי חוק.

עכשיו לגבי ההרגשה שלך כמטרה נייחת לאנטישמיות ברחבי תבל, אתה קורא כאן בפוסט על מקרה של שיכור בור ומשליך מזה על האומה שעשתה את השינוי הגדול בהיסטוריה מבחינה חברתית?

אתה יודע כמה קללות פגשתי בגרמניה נגד טורקים?
מקרים נגד שחורים בארה"ב..והפוך.

גרתי תקופה בדרום לונדון בשכונה פקיסטנית.
דיברנו עיברית חופשי והאלימות שם נגד שחורים ו]קיסטנים היתה מקרה של שבוע שבוע ליד הפאב.

ועכשיו לך לדרום תל אביב ותספר לי על השואה.
בישראל יש גזענות ושנאה איפה שאתה רוצה.

עזוב את הגרמנים השיכורים ותנסה להסתכל פנימה.

אם יש משהו שאנחנו עושים הכי טוב זה להצביע ולברוח.
לך תביט במראה ותכתוב אותם דברים על דרום תל אביב, יפו, חיפה דבוריה, טייבה ורהט.

יש שם בני אדם ששונאים אחד את השני לא פחות מאותו שיכור בגרמניה.

רק טוב ידידי.

אהד 13 באוגוסט 2014

אביאל, פשוט לך על הזמן.

אהד 13 באוגוסט 2014

אביאל, פשוט חבל לך על הזמן.

שי 13 באוגוסט 2014

מה אתם יודעים, הסכסוך הערבי-יהודי נגמר ונשארה רק בורות!

אביאל 13 באוגוסט 2014

זופו – קןדם כל נתחיל בזה שיש לך בעיה – אתה מכניס לאנשים מילים לפה, דבר שני אל תסיק מסקנות שאין להן שום בסיס.

לא כתבתי שכל הגרמנים שונאים יהודים ובתור אחד שהיה בברלין שבע פעמים, שאחיו גר בברלין שנתיים ושדוד שלי גר בפרנקפורט יצא לי קצת להיות בגרמניה – עניתי לארז מה המקור לדברים – פה יש סכסוך, שם יש שנאה, לא אמרתי שיש שנאה אצל כל גרמני ואני מסכים איתך מאוד שברור לי שלרוב אוהד כדורגל שיכור שצועק דברים נגד יהודים הוא לא היטלר 2.0 אלא יותר כמו שאמרת, בור, בור כמו מישהו שיש לו בעיות עם שחורים, יהודים וכל דבר אחר.

אני לא צריך את המקרה הזה במשחק כדורגל לדעת שיש גל אנטשמי, אם היית טורח קצת יותר מאשר לתקוף ולתקוף כאן ולקרוא קצת אז היית רואה את האינדיקסים הבינלאומיים בנוגע לאנטישמיות, היית רואה גרף עולה החל מתקופת הסכמי אוסלו ובעלייה חדה עוד יותר לאחר כל מלחמהמבצע מוצדק או לא, בעיקר באירופה (ואם נשים את הדברים על השולחן, למה יהודי באירופה צריך לסבול על מה שעושים בישראל, זו האנשטימיות במיטבה) – אלה עובדות, בתור אחד שיש לו בערך הרבה מאוד קרובי משפחה בעיקר בצרפת, אבל בגרמניה, איטליה, אנגליה ועוד אני יכול לשבת ולספר לך סיפורים עד מחר על מה שחלקם חווים, בוא אני אספר לך עוד משהו, סבתא וסבא שלי וגם האחות הגדולה של אימי גרים עדיין במרוקו, מספר הפעמים שהם חוו אנטישמיות במרוקו ? 0 – עם הנתונים האלה אתה לא יכול להאשים אותי באיזה שנאה לערבים או כל שטות אחרת שאתה רומז, העובדות מראות שהאנטישמיות גואה באירופה, למעלה מ90 מהמקרים ע״י מוסלמים.

בקשר ל״לגיטימציה חוקתית״ – בשוויץ, ארץ שהכללים הביאו אותה לאן שהביאו אותה יש שני מאפיינים בהקשר של הויכוח שלנו: הראשון – היא מדינה נוצרית. השני – היא מדינה (בערך היחידה בעולם) שבה יש דמוקרטיה ישירה בצורה של משאלי עם, כאשר האזרחים יכולים בקלות יחסית לקרוא למשאל עם וזה נוהג דמוקרטי מובהק, לטוב ולרע. תשים לב שהאיסור על מסגדים הוא רק על בנייה לגובה ולצורה, אפשר בשוויץ לעשות מסגד בתוך מבנה סטנדרטי, אתה לא יכול להאשים את השוויצרים בזה שהם מתנגדים לשינוי הנוף העירוני שלהם.

בקשר לצרפת – אם מחר יקום זרם נוצרי שירצה לכסות נשים וילדות אז גם הוא לא יקבל לגיטמציה במערכת החינוך הצרפתית, גם הכיפה אסורה. נלך יותר מזה – אתה יכול לדבר עד מחר על רב תרבותיות, יש אינסוף מחקרים שמראים שהכיסוי האישה גורמים לה לעוגמת נפש, ״מקטינים״ אותה פסיכולוגית וכו׳, בטח ובטח כאשר מדובר על ילדות, אז לפעמים לא צריך להתחשב בדת (וזה לא משנה איזה דת) אם היא פוגעת במעמד האישה או ילדים, אם יש נוהג של מילת נשים גם לזה תסכים בכסות הדת ?!

מי מצביע ומי בורח ? על סמך מה אתה אומר את זה ? אתה חושב שלי אישית אין ביקורת על החברה שאני חי בה ? יש לי הרבה יותר ביקורת מאשר על מדינות אחרות, האם זה אמור למנוע ממני להאשים גרמני שצועק יהודי חרא כפשע שנאה ?

שי 13 באוגוסט 2014

תשובה נהדרת. למסגר ולתלות.

גלן נעלב 15 באוגוסט 2014

אביאל יש לך טעות אחת מהותית. הזהות יהודים זה ישראל היא משהו שמוזן מ3 מקורות מ48. השניים החשובים יותר זה ישראל והקהילות היהודיות. המושג מדינה יהודית בצרפת למשל היה שנים גאוה ישראלית ומושג שכל דוברנו שם פיזרו בלי סוף. לכן הסימביוזה המטרידה אנטי ישראל זה אנטי יהודים והפוך היא מבחינתי מדורה שקיימת תמיד וכל אחד בחר מתי לשפוך שמן. ובכל מקרה יללנות אנטישמיות שלצערי המיין סטרים והימין הישראלי מטפחים הוא אקט רע מסיבה אחת בלבד והיא השחתת זמן. כשאתה מילל משהו כל הזמן, אתה מפספס מקרים שאין להם קשר ומאבד אמינות. אובמה זה לא ארדואן, גינטר גראס זה לא הסופרים היווניןם המטורלליםק
לצערי אני חווה את זה דרך אמריקה. אני רואה איך דרשוויץ ואפילו אנשי שמאל יהודים אמריקאים כבר נתקלים בכתף קרה משל תמיכתם בישראל היא אוטומטית בגלל יהדות ולא בגלל תוכן. זעקת האנטישמיות פשוט לא עוזרת למדינת ישראל. הגיע שלב הנזק.

גורביץ ' 12 באוגוסט 2014

קרה לי פעם אחת בתקופה שגרתי בחו"ל כמה שנים. בחור אמריקאי גדול ממדים התיישב לידי וליד חברים שלי בבר, וברגע שהוא הבין שאנחנו מדברים עברית, הוא הרגיש צורך לחלוק איתנו את השנאה שלו ליהודים. בהחלט דילמה איך להגיב, אתה במדינה זרה ובהערכה מהירה של המצב זה היה נראה שאם יהיו מכות זה לא ייגמר בכמה אגרופים, אלא ביותר מזה. נגמר בסוף בקללות, איומים הדדיים והפרדת כוחות

Zofo 12 באוגוסט 2014

אוי…מסכן…

Zofo 12 באוגוסט 2014

נו ו….אז שיכור צעק יודן!!!
וואו!!!

ועוד רק אחד? וואו!! חייבים לרוץ להחזיר לערבים על זה שסבלנו בשואה ואז הגיעו הבריטים ואז באה גולדה ובן גוריון ואז יש ערבים ואנטישמיות!

כי אנחנו עם סגולה אז איך לעזאזל שיכור אחד בגרמניה מעיז לצעוק יודן?
קשה…קשה להיות יחיד סגולה…

והנה באים העורבים.

אסף THE KOP 12 באוגוסט 2014

שתה מים.
עובר עליך משהו לא טוב.

אביאל 12 באוגוסט 2014

זופו – שמע יש לך תסביך רציני, אם היית מבין מעט ממהות הדברים פרוסנר לא היית כותב כמות כזאת של שטויות.

Zofo 12 באוגוסט 2014

מבין.
שונא צביעות.

שי 13 באוגוסט 2014

בשביל שזו תהיה צביעות פרוסנר צריך לצעוק מוות לערבים מדי פעם.

חיים שדמי 15 באוגוסט 2014

זופו, מת עלייך! לא בציניות. כל מילה.

Zofo 12 באוגוסט 2014

הייתי בגרמניה לא פעם או פעמיים.
אני והחברים הגרמנים שלי הצטלמו על יד גרפיטי של צלבי קרס, ובעודנו שיכורים שרנו היי ג'וד…

היה נפלא!
אהההה…וראיתי פעם גרמני גלוח ראש, ובכיכר גם ישבו 50 טורקים ואני בעברית באמצע.

הם מכרו לי אצבע לשאיפות טובות והמשכנו כידידים…
מדהים

יעקב נקש 13 באוגוסט 2014

וואו, יש אותך ביותר מסכן?…

איברה 12 באוגוסט 2014

תחושה מורכבת ומוכרת. בשהות שלי בגרמניה לא נרשמו כמעט אירועים ואותי זה לא מפתיע. רק איש אחד, סוג של משוגע הכפר שטרח להיעצר פעמיים או שלש לידי וליד הילדים ולגדף אותנו בכל טוב במשך כמה דקות, אז עוד לא הבנתי גרמנית כל כך אז הבנתי רק את השייסה יודן… ואת חוסר הנעימות של האשה שעמדה לידי (אנשים קבועים בתחנה, בזמן הקבוע :))
זה מעורר הרבה רגשות, מסוגים שונים. וליד הילדים על אחת כמה וכמה…
מצד שני, החברים האחרים, החברה, העזרה מכל הכיוונים מטים בבירור מבחינתי את כף השיפוט.

Zofo 12 באוגוסט 2014

ואז הילד יושב בחדשות ושומע את אבאלה רואה הפגנות של מוות לערבים.

אוף, כמה מתחסדים…

יעקב נקש 13 באוגוסט 2014

ברור, תגן על כולם אבל אנחנו נוראיים ומתחסדים, מה אתה רץ לתפקיד באו״ם או משהו?

אלכס 13 באוגוסט 2014

יצא לי לקבל "מחמאה" שמזכירה לי את התחושה הזו.
את המחמאה קיבלנו אני והחברה מאשה מקסימה ביותר שבכל דבר אחר הייתה מדהימה (היא ובעלה תפעלו את המלון המשפחתי שלהם). קיבלנו את המחמאה, אבל עד היום אני לא בטוח אם אומרים על דבר כזה תודה.

אתם דווקא אחלה יהודים.

אלכס 13 באוגוסט 2014

נ.ב. אני לא חושב שבמשפט המקורי היה "דווקא", אבל ככה אני זוכר שהבנתי את זה. האם אני רגיש מידי להכללה על בסיס "גזע" ורואה צללים איפה שאין?

דוני דארקו 13 באוגוסט 2014

מהתקופה שגרתי מחוץ לישראל היה לי זעזוע גדול כאשר שמעתי בפעם הראשונה הערה אנטישמית .זה עדיין מהדהד כי זה הגיע מאדם לא צפוי .אחר כך הבנתי שזה משהו שהוטבע בילדות .זה כמובן לא מפחית מהפגיעה אבל לאחר מכן שמתי לב יותר להערות גזעניות כלפי מיעוטים אחרים -שחורים ,ערבים ,מוסלמים ,היספאניים .זה טבוע בכולנו .זה מעניין כי אנחנו אדישים לכך לחלוטין במובן שאנחנו לא מבחינים בזאת בכלל ,גם כשזה קורה מול העיניים שלנו .זאת כל עוד זה לא המיעוט שאליו אנחנו משתייכים .

אסף THE KOP 13 באוגוסט 2014

zofo,

רשמת לפני כמה ימים שהבן שלך הולך לגן יהודי-ערבי. מרגש.
שאלה – במידה וחלילה ישראל תפסיד במלחמה ויהיה כאן שלטון ערבי מוסלמי, האם אתה חושב שיתקיימו עוד גנים מעורבים ?

הדעה שלי – שום גנים מעורבים.
אם השלטון המוסלמי יהיה "קל" היהודים יחיו כאזרחים סוג ב', באימה, מופלים תחת חסות מוסלמית, במדינה טוטליטרית.
אם השלטון המוסלמי יהיה "קיצוני", ייתכן והחברים הערבים מהגן של הבן שלך יהיו רחומים ויסכימו להרוג אותו מהר – בירי ולא בכריתת ראש.

אבל תמשיך לדבר על הגזענות של היאהוד. יפה לך.

Zofo 14 באוגוסט 2014

אסף
תודה על ההתרגשות.
אין קשר בין אחד לשני.
האם אני צריך לראות את החברה האלה כמוסלמים קיצוניים או לתת להם סיכוי כבני אדם ושהם ייתנו לי?

האם איבדתי כל אמון בסובבים אותי?
האם אני משליך קיצוניות דתית על כל מי שמגדיר עצמו דתי?

אז בהתאם למה שכתבת גם אם תהיה כאן שלטון דתי קיצוני יהודי לא תהיה יותר מעורבות.

אם עוד לא הבנת אני מדבר על כולם. גזענות של יהודי לא שונה מגזענות של מוסלמי.

ותתחיל להפנים שיש הבדל בין מוסלמים לערבים.

אם אני לא טועה גם אתה כבר יצאת נגד שמאל או ימין קיצוני מכל כיוון.
דווקא אתה זורק אותי כל הזמן לשמאל קיצוני כי שם נוח לך להילחם.

לא ראיתי אותך יוצא נגד ימין קיצוני יותר מדי.

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

הנה תראה.
הימין הקיצוני הם חארות גזעניות שמקומם בכלא.
בדיוק כמו השמאל הקיצוני.

גיסנו 13 באוגוסט 2014

אחרי שפעם שאלו אותי זוג הולנדים לא יותר מדי מבוגרים בשיא התמימות איך יכול להיות שאני יהודי, הרי אין לי אף גדול ומעוקל (בצירוף הדגמה עם היד), שום דבר כבר לא מפתיע אותי.

עופר פרוסנר 13 באוגוסט 2014

Zofo – אני לא הבנתי מה אתה כותב ואיך זה קשור לפוסט שלי.

צור שפי 13 באוגוסט 2014

עופר, אני חושב שאתה קצת מיתמם, ניתן להתווכח עם הסגנון של zofo אבל ברור שיש קשר בין הפוסט לבין תגובתו. אני מסכים איתו שכדאי שנסתכל בראש ובראשונה על עצמנו ופנימה, הגזענות אצלנו בקו עליה למרות שיש יותר מגרעין של אמת באבחנה בין גזענות כלפי יהודים במקום שבו כמעט אין יהודים ובין הגזענות כלפי ערבים במקום שבו קיים סכסוך כמו אצלנו. להדגיש שנכונות האבחנה איננה גורעת כלום מהחומרה של התופעה אצלנו וממידת התעוב שבה.
צריך לדעתי לנסות ולנתק בין הדיון באנטישמיות ובין העיסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני בפרט ואפילו לנסות ולהפריד מהמכלול את נושא האיסלאם באירופה. ברור ונכון שמוסלמים באירופה מהווים מקור חשוב לאנטישמיות באירופה (במיוחד בביטויים היותר אלימים עד רצחניים שלה) אבל היתה ויש הרבה אנטישמיות באירופה הנוצרית, הרי הם המציאו את הקונספט ולא היו צריכים את ההגירה המוסלמית כדי ״לראות את האור״. להפך, השייסה שצעק ״שייסה יודן״ בפוסט מן הסתם שונא מוסלמים כמו שהוא שונא יהודים ואם בודקים את הביטויים הפוליטיים של האנטישמיות באירופה בימים אלה (להבדיל מזו שעולה מהרחוב) הם נמצאים בעיקר במפלגות נוצריות מהימין האולטרה רדיקלי.

כל זה רוצה לומר שהאנטישמיות איננה רק המצאה אירופאית-נוצרית, היא גם מחלה אירופאית-נוצרית (שלמרבה הצער האיסלאם המתפשט משמש לה סוכן הפצה רב כח) שמקננת כל הזמן והתפרצות אלימה באזורנו רק מסייעת להוציא אותה אל פני השטח.  

ניר 13 באוגוסט 2014

אז מה? כל מי שכותב על גזענות חייב לפתוח בגילוי נאות שגם במדינה שלו יש גזענות?

פרוסנר מתאר את החוויה של להרגיש פתאום איך זה להיות מיעוט שנתקל בגזענות מקרית כנגדו – חוויה מוזרה לישראלי (אולי הוכחה שהציונות בכל זאת עבדה: אני נתקלתי בזה לראשונה בסביבות גיל 35, בני משפחתי, באיזורים היותר נאורים של ארה״ב, הכירו את התחושה מילדות). הקורא הערני יכול לחשוב מזה על כל מיני דברים, כמו למשל איך ההרגשה להיות ערבי בישראל, עם כל הדברים הדומים והשונים.

דה באזר לא צריך להיות אתר שמגיש לך את האוכל לעוס. בשביל זה יש את הארץ.

עופר פרוסנר 14 באוגוסט 2014

צור – אני לא בא להתווכח כאן על גזענות ועל רמות של גזענות באירופה. אני נמצא כאן כולה חודש וחצי, ורוב רוב רובו של הזמן אין לי שום בעיה להסתובב בשום מקום ולדבר בעברית ולהגיד שאני מישראל.
הפוסט הזה תיאר מקרה שקרה לי. הוא לא בא לספר סיפור ענק על הגזענות באירופה או בישראל. אין לי שום עניין בלספר על הגזענות כאן – יש בלוג מצוין באתר הזה של רועי סיני, שיכול לתת פי מיליון יותר ידע ממה שלי אי פעם יהיה.

צור שפי 14 באוגוסט 2014

עופר,
1. מה אתה עושה בברלין (אם זה בסדר לשאול)?
2. ברור שאתה מספר את הסיפור האישי שלך אבל בעיני היפה הוא שהסיפור הזה פותח פה דיון יותר רחב.

אלכס 14 באוגוסט 2014

צור, יש אלמנטים מסויימים בדבריך שהם נכונים, אבל הביטויים הפוליטיים של האנטישמיות באירופה, זאת שמתמקדת ביהודים זה לא בימין האולטרה רדיקלי, אלה שונאים את כולם…הביטוי הפוליטי המשמעותי מגיע מהשמאל ועד לשמאל ההזוי, אלו האנשים שמשתמשים בביקורת רצחנית, מגעילה,חסרת ביסוס,ומגוכחת בו-זמנית על ישראל(שאינה לגיטימית גם כך, הביקורת, לא ישראל) ככסות פוסט-מודרנית ו'שיקית'(בעיני התקשורת לפחות) לאנטישמיות ספציפית.

צור שפי 14 באוגוסט 2014

אלכס, זה גם וגם. אתה צודק שבימין האולטרה רדיקלי שונאים את כולם ושבשמאל יש אנטישמיות ייחודית שמתחפשת לרוב לאנטי-ישראליות.

אריק האחר 13 באוגוסט 2014

צור
האבחנה שלך מדויקת וממצה.
אני בטוח שהשנאה והאנטישמיות שמופנית נגדנו
מהצד האירופי הנוצרי לא פחותה מהשנאה לערבים ולאיסלם.
ההבדל בוותק ובבוטות.
אירופה תתעורר בסופו של דבר ותפעל כנגד האיסלאם
זה לא יגרע לצערי מהשנאה והאנטישמיות נגדנו.

Kalea 23 בנובמבר 2014

Exlemrety helpful article, please write more.

Luiz 24 בנובמבר 2014

Thought it woul'ndt to give it a shot. I was right.

Zofo 14 באוגוסט 2014

עופר.
סליחה על הסגנון. המון תסכול ולא בטעם טוב היה שם.

בשורה אחת פחות או יותר, היכולת והקלות להצביע על כמה האחר לא בסדר היא מזעזעת בעיני משום שאנשים איבדו ערך עצמי להסתכל על עצמם.

עם כל הכבוד לעבר הגרמני ולבורים שעוד מסתובבים בפינות חשוכות המצב אצלנו יותר מעניין אותי.
והוא גרוע מאוד מבחינה חברתית. מאוד.
לא מעניין אותי ביחס למי אלא ביחס למה ששקרה בעבר.

ילד מוכה שגדל להיות אבא מכה.

שי 14 באוגוסט 2014

עם זה אני מסכים, ישר כוח…

עופר פרוסנר 14 באוגוסט 2014

קודם כל – הכל בסדר ותודה על ההתנצלות.
אבל הפוסט שלי לא היה על מה שקורה בארץ. ואם תלך אחורה בבלוג – כשהיו מקרים של אלימות/גזענות/גועל נפש בישראל שקשורים בספורט (שעל זה אני משתדל לכתוב כאן) – כתבתי עליהם וביקרתי אותם. אבל הבלוג הוא החוויה האישית. כל מה שאני כותב כמעט, אני כותב עלי. אני ואני ואני.
וכן – אם אני שומע שייסה יודן, אני חושב על עצמי קודם כל, ולא על שאר עוולות הגזענות האחרות בעולם.

Zofo 14 באוגוסט 2014

העיקר שהירוק עדין מלבלב ;-)

Gina 23 בנובמבר 2014

There are no words to describe how boiocdaus this is.

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

רקע…

מה זה שייסה ?

אסף THE KOP 15 באוגוסט 2014

רגע

ערן לוי 24 באוגוסט 2014

כמו שכתבת, יש דברים שצריך להחליק.
הייתי גם במשחק של דינמו, ולא באיזה אחד סתמי כזה נגד vfb Auerbach, אלא בדרבי נגד טניס בורוסיה, הקבוצה ה״יהודית״ של ברלין. ושם היו עקיצות לגבי יהודים. ואני גם מכיר את יו״ר ארגון האוהדים באופן בלתי אמצעי, והשנאה ליהודים הפכה לשנאה למוסלמים. ביציעי דינמו נתקלתי בשנאה למערב גרמניה, למוסלמים ולאוניון ברלין. אף אחד לא צעק ״שייסה יודן״ (למרות שכנראה הזקן צעק ״שייס יודן״), אף אחד גם לא עמד עם שנאה יוקדת בעיניים. לא כדאי להיות אלימים וגזענים בגרמניה, המחיר לכך עלול להיות כבד.

Isabelle 23 בנובמבר 2014

Full of salient points. Don't stop beinevilg or writing!

Ginjee 26 בנובמבר 2014

Your post has moved the debate forrawd. Thanks for sharing!

Comments closed