אחרי אשקלון ולפני הדרבי. המשחק הכי חשוב של העונה

לא צריך לכתוב יותר מדי, ובגלל זה גם לא עשיתי את זה (וגם כי אני בחופש). אבל בקיצור: לפרק אותם

הרבה זמן לא היה משחק כמו שהיו מול אשקלון ביום שבת. ובכזה, אני מתכוון ל'סגרנו אותו כבר בחצי ויולנו להתרווח ולחשוב על כדורגל במחצית השנייה". פעם היו המון משחקים כאלה למכבי חיפה, אני זוכר עונות אלה, שהיו בהם הרבה כאלה משחקים שידעת שהם אמורים להיות קלים, והקבוצה הפכה אותם לקלים והם נזכרים בסוף בקלים.

ומכיוון שכבר קראתם את כל מה שהיה אפשר לקרוא על המשחק מול אשקלון, ומכיוון שאני מחכה תמיד כי אני בביקור בארץ ובשבילי לקחת כמה דקות ולכתוב זה זמן אבוד של ביקור, וגם כי היה לי השבוע יומולדת, אני חושב שאני אקצר בקשר לאשקלון, ואתן את זה בבולטים:

*אני מרגיש שהשחקנים עושים את מה שהמאמן מבקש מהם בדיוק. והוא גם מכין את הקבוצה בדיוק לקבוצות שמולה (כמו שאפשר היה לראות בשבוע אחד מול מכבי תל אביב ואשקלון). אני לא יודע אם זה יעבוד כל הזמן (כי שום דבר לא עובד כל הזמן) אבל אני מרוצה מזה.

*הצעירים: נטע, סאן, ריאן, גלזר: ארבעה שחקנים צעירים ממש, שמשחקים מצוין עד כה בהזדמנויות שניתנו להם.

*פלט את עטר: שני חלוצים שמתפקדים מצוין. וגם כשעטר לא משהו הוא לוקח שני שחקנים ששומרים איתו, במיוחד בקבוצות קטנות עם הגנה פחות טובות

*אשקלון קבוצה מאוד לא חכמה. מאוד. אחרי ה-0:2 זה היה נראה כאילו הם עדיין ב-0:0. אני מאמין שהיא תרד ליגה.

ועכשיו – למשחק החשוב. אני חושב שהיום אין יותר מדי מה להגיד: רק צריך לנצח. זה משחק מאוד מאוד חשוב, ולא בגלל הליגה (שמרענן מאוד וכיף מאוד שאנחנו עדיין רלוונטים בנובמבר), אלא בגלל שזה דרבי. ודרבי אסור להפסיד, אבל ממש אסור להפסיד. ותיקו בדרבי זה די גרוע, אז נותר רק לנצח.

אני מאוד מקווה שהשחקנים יודעים מה מונח על הכף, ואת העובדה שלא משנה מה הם עשו עד עכשיו ומה הם יעשו אחר כך – הדרבי הוא חשוב מאוד בלי קשר, במנותק לכל שאר המשחקים.

אז יאללה, תביאו לדרבי.

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

62 תגובות ל “אחרי אשקלון ולפני הדרבי. המשחק הכי חשוב של העונה”

  1. גיא זהר (פורסם: 5-11-2016 בשעה 18:10)

    קצת קשה לי להבין את חשיבות הדרבי כשאתם בספירות אחרות מהפועל חיפה ושהם היו רלוונטיים ב40 שנים האחרונות אולי במשך שש שנים. מעניין אותי האם למשל אוהדי יובה רואים חשיבות מיוחדת במשחק נגד טורינו?

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 5-11-2016 בשעה 18:36)

      אז בוא אסביר לך. סבא שלי, גרמני שברח עם משפחתו בשנות ה-30 של המאה הקודמת, ששרת בצבא הבריטי במלחמת העולם השניה, שהיה קצין במלחמת העצמאות ופיקד על סדנת חימוש שהתמודדה עם ירי יומיומי, היה צריך לעבוד מצאת החמה ועד אצת הנשמה ואז, כדי למצוא עבודה קצת יותר נורמלית, ללכת להשלים בגרויות בערב, בעוד שלמקומבני הפועל סידרו מקומות עבודה באגד ובנמל. העדפת האדומים גרמה לזה שלמרות שהם היו הקבוצה ההישגית בעיר, למכבי היו ביי-פאר יותר אוהדים. למרות זאת, הפועל קיבלה הרבה יותר תקציבים מהממסד, כולל העירוני.
      אתה פשוט חושב על זה במונחים של יריבות ספורטיבית ותו לאו. מבחינתי, ממה שאני ספגתי מהבית, עדיף אילו הפועל תחדל מלהתקיים. אבל כל עוד היא מתקיימת, כמאמר השיר "כל החיים בעיר יהיה לי לשטיח."
      ומילא זה היה רק אני – אבל מתי לאחרונה קבוצה הביאה 20K למשחק חוץ שאינו משחק אליפות? אני אענה לך – מכבי חיפה בדרבי לפני שנתיים.
      עופר, כל מילה – לפרק, לפרק, לפרק.

      להגיב
      • דורון (אחר) (פורסם: 5-11-2016 בשעה 19:32)

        מתן, גרמת לי לחשוב.
        אני אוהד הפועל חיפה. התחלתי לאהוד אותם בתחילת שנות ה-90, בליגה הארצית, למרות שאני בכלל מקיבוץ בדרום ואין לי יותר מדי קשר לחיפה. כנראה שהאהדה התחילה, בכיתה ו', כתגובת נגד לזה שכל הילדים מסביב התחילו לאהוד את מכבי חיפה (או את הפועל ת"א, בכל זאת – קיבוץ).
        איתרע מזלי ויצא לי לאהוד את הפועל עוד לפני וכמובן גם במהלך תקופת רובי שפירא, והייתי במשחק האליפות, אבל חוץ ממנו הייתי אולי בעוד 5 משחקים שלהם כל חיי (כולל הדרבי 4-2 בשנה שעברה).
        כמי שלא גדל בחיפה, ולא מסתובב בה הרבה, בטח לא עם חיפאים אסלים, תמיד תהיתי לגבי השנאה שלכם אלינו, ועכשיו אני מבין את זה קצת יותר טוב. ואני גם תוהה למה בכלל להמשיך לאהוד קבוצה שבקושי יוצא לי לראות בלייב, ואכן האהדה נדדה גם להפועל רובי שפירא.
        אבל אני ממשיך לאהוד את הפועל, והלוואי וננצח הערב, כי כמעט 25 שנים לא הולכות ברגל, ועברתי הרבה עם הכרישים, אפילו אם מרחוק.
        רק שורמוט לא יבקיע הערב, זה יהיה נורא.

        להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 5-11-2016 בשעה 21:08)

        אק. ולכמה מאוהדי מחיפה יש את הטראומות המשפחתיות הללו שאני לא מזלזל בהן בכלל? מה לחנן ממן ולמורשת הקרב הזו? או לגילי ורמוט?

        להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 5-11-2016 בשעה 23:32)

          כמה יהודים חיים גורשו מספרד? יש נרטיב וזיכרון קולקטיבי.

          להגיב
          • שלמה (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:13)

            מה זה קשור? אולי אחד מתוך 100 אוהדים ירוקים שהיו היום יודע מי זה אבא חושי.
            הרוב המוחלט של האוהדים האלה גדל על מציאות שבה הקבוצה שלי היא המועדון המצליח ביותר ולעומת זאת האדומים הם מועדון זניח (עד כדי הבלחה של כמה שנים). אין כאן שום תודעת קיפוח או אפליה (אם כבר היא קיימת מול מכבי תל אביב), יש כאן דרבי וזה תמיד נותן עוד איזה נופך למשחק, אבל מכאן ועד לדבר על זיכרון קולקטיבי ועל היבטים פוליטיים, נו באמת…

            להגיב
            • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:19)

              צודק, רק 200 איש שהיו באצטדיון יודעים מי היה אבא חושי. נו, העיקר שכתבת "נו באמת".

              להגיב
              • MOBY (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:26)

                אז אני אחד מ-100 או אחד מ-200.
                איזה כיף לי

                להגיב
            • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:26)

              כנראה שלא הסברתי את עצמי נכון. הנרטיב וקולקטיבי הוא לא שאנחנו מופלים ומקופחים לעומת הפועל, אלא שבעקבות מאורעות העבר ישנה שנאה להפועל, והיותם יריב ספורטיבי או לאו אינה רלוונטית לעניין. דווקא מול מכבי ת"א, בעונות שהם היו למטה, היתה ירידה ניכרת בחשיבות שאנשים ייחסו למשחקים מולם. בדרבי זה לא קרה, לא קורה ולהערכתי גם לא יקרה.

              להגיב
              • רן (פורסם: 6-11-2016 בשעה 04:09)

                עוד אחת מהשנאות המומצאות של אוהדים.

                הפועל חיפה לא ברמה של מכבי חיפה בערך מתחילת שנות ה 80. תשעים אחוז מהאוהדים שונאים כי אמרו להם שצריך לשנוא.

                תירוצי אבא חושי הם ילדותיים.

                אגב, חלק ניכר ממצביעי ביבי עושים זאת בדיוק מאותה סיבה…

                להגיב
              • שלמה (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:24)

                לי נשמע שאתה ממציא לך איזה נרטיב והופך אותו לקולקטיבי.

                לא הצלחתי למצוא את נתוני הצופים בשנים קודמות, אבל אני משוכנע שלא תצליח למצוא ב-15 שנים האחרונות שנה אחת שבה כמות הצופים בדרבי היתה גדולה יותר מכמות הצופים במשחק מול מכבי תל אביב

                להגיב
                • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:33)

                  עונת 2012/2013:
                  04/03/2013 – הפועל חיפה – 10,000.
                  29/04/2013 – מכבי ת"א – 8,000.
                  חודש וחצי הפרש.
                  הנתונים מהאתר הרשמי.
                  אבל בכל מקרה זה מדד מופרך כי המשחק עם הכי הרבה צופים במשחק ביתי של מכבי אי פעם היה נגד ק"ש.

                  להגיב
                • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:37)

                  זה משחק בית של הפועל חיפה אז ברור שכמות אוהדי מכבי חיפה תהיה נמוכה יותר, אבל ברור שמדובר בתלוי הצלחה (למיטב זכרוני בדרבי שהפועל חיםה אירחה בשנה שעברה היו פחות צוםים). מצד שני אני מעריך שאם מכבי היו מארחים את מחיפה בשקשוקה ובניקוי אוהדי מכבי, היו מגיעים יותר אוהדי מחיפה מאתמול.

                  להגיב
                  • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 08:48)

                    יותר מ-20K? תעודת עניות לאוהדי מת"א שהשאירו כ"כ הרבה מקום פנוי ;)

                    להגיב
                • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:46)

                  אגב שלמה, אם זה נרטיב שאני ממציא, איך זה שיש שני שרי אוהדים של מכבי שמדברים על עיר הפועלים? האם אני כותב את שירי האוהדים?

                  להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 6-11-2016 בשעה 04:22)

            אז אתה אומר שהאהדה הסוחפת בארץ לקטלונים מברצלונה היא בכלל תגובת נגד לגירוש ספרד?

            להגיב
            • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:03)

              כן, זה בדיוק, אבל *בדיוק*! מה שאני טוען. גאון אתה.

              להגיב
              • אריאל גרייזס (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:15)

                תזכיר לי לא לנסות להתבדח איתך אף פעם (מה עוד שהדוגמא שלך באמת לא קשורה לכלום)

                להגיב
                • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:23)

                  מתנצל שפספסתי את ההלצה (בלי ציניות) טעות שלי (שוב, בלי ציניות).
                  בבקשה אל תחדל ללמדני חוק פו (פעם שלישית, בלי ציניות!) :)

                  להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 06:19)

            ובגלל זה שונאים בארץ כמובן את הספרדים כמו שלא שונאים אף אומה אחרת עד שמחפשים שורשים בשביל אזרחות וריאל מדריד סל התקבלה בתשואות ביד אליהו של שנות ה70?

            להגיב
            • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:06)

              גיא, אתה יודע שאני אוהב לדון איתך ומעריך אותך מאד, אבל התגובה הזו שלך… עזוב.

              להגיב
              • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 08:56)

                אק. אם אכן הנראטיב הזה שולט בקרב אוהדי מחיפה וגורם להם לאמוציות מיוחדות בדרבי, סבבה. האנלוגיה לגבי גירוש ספרד לא מוצלחת בעיניי, הכל בסדר.

                להגיב
      • תומרג (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:34)

        פוסט שמתחנן בכל לשון לתגובה החיננית "יאללה יאללה"

        להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:39)

          צחקתי :)

          להגיב
    • אבי ערך מוסף (פורסם: 5-11-2016 בשעה 19:53)

      דרבי זה דרבי, זר לא יבין.

      להגיב
  2. אבי ערך מוסף (פורסם: 5-11-2016 בשעה 19:51)

    בתור אוהד הפועל, אנחנו רגילים בשנות יואב כץ להגיע כאנדרדוג מובהק.
    אבל בדרבי הזה יש תחושות אחרות, לא זוכר פערים כאלה ומגמות קיצוניות כל כך. אני וחבריי מיואשים ומייחלים לפיטוריו של אלי כהן ההזוי. זה דרבי ראשון אחרי המון זמן שאנחנו לא מגיעים. ויש עוד רבים כמונו. וייראו את זה ביציעים הערב בבירור יותר מכל דרבי אחר.
    מנגד, הירוקים באופוריה פשוט.

    וואוו, 1:0 קטן ואדום יהווה את אחד מפיצוצי הבלונים הגדולים שהיו כאן.

    להגיב
    • yaron (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:18)

      שיחקתם טוב.
      נלחמתם, עמדתם יפה על המגרש, הגעתם למצבים ולא עשיתם בונקר וגם מבחינת כושר גופני הפתעתם.

      להגיב
      • אבי ערך מוסף (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:23)

        מסכים.
        הופעה מכובדת.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 06:16)

          מה שהכי משעשע שכתוב שפלטהוזן הציל את החיפה. היו לו ארבע הצלות משמעותיות (אחת כפולה) ששתיים מהן כל שוער נורמלי צריך לעצור, השלישית היתה פוגעת בכל מקרה בשחקן שלו ורק אחת באמת מדהימה, אפילו שהנגיחה של גוזלן הייתה למרכז השער. כרגיל מגזימים

          להגיב
          • אבי ערך מוסף (פורסם: 6-11-2016 בשעה 08:05)

            גם מסכים.
            העצירה לואצק למשל הייתה נטו זינוק למצלמות.
            לדעתי הגענו לכמה מצבים לא פחות מסוכנים.

            להגיב
            • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 08:58)

              המצב של מקסים לא החמצה מדהימה כפי שניסו לתאר. מה שכן אם בדחיפה של הברזילאי השופט היה שורק לפנדל אף אחד לא יכל לבוא בטענות

              להגיב
  3. ערן (המקורי) (פורסם: 5-11-2016 בשעה 23:05)

    נראה לי שהתיקו אפס הזה מקביל מבחינת מכבי חיפה להפסד של הדרבי הערב, לא?

    להגיב
  4. אורן השני (פורסם: 5-11-2016 בשעה 23:14)

    איפה רומן שיגיד שיש השנה ריח של אליפות בכרמל..

    להגיב
    • צור שפי (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:15)

      אולי הוא התכוון להפועל חיפה (או לכדורסל, או לדוק).

      להגיב
    • החתול של שרדינגר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 00:22)

      נראה לי שהוא התבלבל עם הריח של האמוניה, דומה אבל שונה.

      להגיב
    • רומן (פורסם: 6-11-2016 בשעה 07:11)

      הנה אני.
      היה משחק מצוין, תיקו משקף.
      הריח הוא אותו הריח, תיקו 0 ב דרבי לא סוף העולם

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 6-11-2016 בשעה 13:26)

        לא סוף העולם אבל בשביל אליפות צריך לנצח קבוצות כאלה, ולא את ת"א ובאר שבע.

        להגיב
  5. Yavor (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:35)

    מתן, הרשה לי לשחרר מחשבה בעניין היריבות (המרה?) עם הפועל חיפה.
    לדעתי למכבי חיפה יש הרבה מאוד אוהדים בארץ. חלקם הגדול (אולי רובם?) לא חיפאים, ובוודאי שצעירים מכדי לחוות על בשרם יריבות משמעותית כלשהי עם הצד האדום (למעט ההבלחה ההיא).
    מנקודת מבטי, של אוהד צפוני וגאה מראשית שנות ה-80, אין ממש משמעות לניצחון בדרבי העירוני, שאולי רוב השנים אפילו לא התקיים בגלל שהפועל היו בליגה השניה. יש הרבה יותר משמעות לניצחון על מכבי ת"א המעצבנת שלקחה לנו אליפות על הפרש שערים, או על הפועל ת"א עם הקיזוז הבזוי, או כמובן על בית"ר י-ם עם כל מה שהיא מייצגת.
    הנראטיב שהצגת נכון אולי לאוהדי ההארד קור, אבל לדעתי כלל לא משקף את "הרוב השפוי" (ה"שפוי" נכתב בקריצה). הרי לכל האוהדים מהמגזר הערבי ניצחון על בית"ר יהיה הרבה יותר משמעותי, ולהרבה אחרים התל אביביות הן הן האויב העיקרי. בקיצור – אני חושב שאתה מתיימר לכתוב בשם קהל גדול, כשלמעשה הדעה הזו מייצגת חלק הרבה יותר קטן באוכלוסייה הירוקה.

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:42)

      אני מעולם ולעולם לא מתיימר לכתוב בשם אף אחד אחר שאינו אני, אלא אם נכתב במפורש אחרת. כל מה שאני כותב משקף אך ורק את דעתי והשקפת עולמי, וכמו כל אחד אחר בעולם, ייתכן ודעתי שגויה (בניגוד למחלוקות על עובדות, אותם ניתן לפתור בנקל).
      *לדעתי*, יש לא מעט אוהדי מכבי שרואים חשיבות עליונה לדרבי. זה לא אומר שאני מדבר בשם של אותם אוהדים.
      כפי שלדעתך זה אחרת ולא נראה לי שאתה מתיימר לכתוב בשם כל הקהל של מכבי.

      להגיב
      • Yavor (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:47)

        יש לך רעיון לאיך אפשר לבדוק סוגיה כזו? סקר? משאל? בחירות בין שני מועמדים מאוד לא פופולריים?

        להגיב
      • רומן (פורסם: 6-11-2016 בשעה 11:01)

        אני אוהד את מכבי חיפה ואין לי שום דבר נגד הפועל חיפה, להיפך אני תמיד בעדם (חוץ מנגד מכבי) כי הם גם קבוצה חיפאית .
        כמו שאני גם מאוד מחבב גם את סכנין וגם את קרית שמונה, כי אלה קבוצות של הצפון.
        מבחינתי כל מה שדרומה לפרדיס(אני מוכן לוותר למעגן מיכאל ולהכניס אותם אלינו בזכות החוף היפה) זה האויב.

        להגיב
        • Yavor (פורסם: 6-11-2016 בשעה 11:07)

          וגם מה שדרומית לקריית גת כבר יוצא מ"אזור ההשמדה", לא?

          להגיב
          • רומן (פורסם: 6-11-2016 בשעה 11:54)

            גם באר שבע אחים.
            הבעיה היא בין פרדיס לגדרה.
            אותם אפשר וצריך להחזיר לפלישתים

            להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:50)

      אם נדרוך על הפצעים שלכם מכבי תל אביב לקחה לכם (הקבוצה של רביבו וברקוביץ) אליפות על הראש ב95 כולל ניצחון 1:3 בקריית אליעזר אחרי שהובלתם. הפועל לעומת זאת לקחה לכם אליפות ב86 משער מאופסייד.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 09:56)

        96

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 10:03)

          עשיתי קצת סלט. ה1:3 אכן היה ב96, אבל מכבי תל אביב של אותה עונה הייתה קבוצה לא פחות מבריקה ממכבי חיפה. ב95 מכבי תל אביב סוג של "גנבה" אליפות ממכבי חיפה סטייל כפר סבא מנתניה ב81 (לא בצורה כל כך מובהקת).

          להגיב
          • יואב (פורסם: 6-11-2016 בשעה 11:54)

            גיא,
            את האליפות של 95, חיפה הפסידה ליניב אברג'יל. שש נקודות הם הפסידו לביתר תל אביב.
            למכבי באותה עונה היה בעיקר רוח והגנה בשיאה.

            להגיב
            • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 13:10)

              יואב, ברוב המקרים האליפות מוכרעת במשחקים מול הקטנות (בשנה שעברה המאזן בין מכבי לב"ש היה זהה במשחקים ביניהן). מסכים לגמרי שחיפה המוכשרת יותר הייתה קבוצה של "כוסיות" (ויסלחו לי הפמיניסטיות) ולכן הפסידה למכבי.

              להגיב
              • יואב (פורסם: 6-11-2016 בשעה 13:23)

                באותה עונה, חיפה ניצחה אותנו והשני הסתיים בתיקו.
                ועדיין זה יוצא דופן מכמה בחינות:
                רביבו וברקוביץ היו בשיאם או לפחות קרוב לו.
                חיפה לא היתה כישלון כלל, במשך שנתיים היא היתה שם עד הנשימות האחרונות.
                שניהם נתנו עונות מעולות.
                וזה לא הספיק…

                להגיב
                • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 13:31)

                  מכבי ת"א של 1995/1996 היא המכבי ת"א הכי טובה שלי יצא לראות. בניגוד לעונה שלפני, זה לא יכל ללכת לכאן או לכאן, כי פשוט הייתם טובים יותר. באמת קבוצה חזקה מאד וקשטן נתן נוק-אאוט לכל מאמן שבא מולו.

                  להגיב
                  • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 14:18)

                    כצופה מהצד אני חושב שמכבי של סוזה הייתה לא פחות טובה ממכבי של קשטן (זה שב"ש הצליחנה לתת לה פייט במשך שלושה סיבובים הזוי). גם מכבי של 93/94 שנתנה פייט אדיר לחיפה שהייתה אז כמעט מושלמת ראוי להערכה (למרות החמש אפס).

                    להגיב
                    • יואב (פורסם: 6-11-2016 בשעה 14:31)

                      גם אני חושב שמכבי של סוזה לא נפלה וגם הקבוצה של אברם ב92.
                      בקשר לפייט של בש- כמה שתיהיה טוב, אתה לא יכול לשלוט על התוצאות של קבוצות אחרות. זה נכון תמיד ובעיקר לשיטת ליגה.

                    • גיא זהר (פורסם: 6-11-2016 בשעה 15:16)

                      זה שבש נתנה פייט לא ממעיט מהקבוצה של סוזה, נהפוכו. רק מסיר את הכובע בפני החוזק המנטאלי של קבוצה כל כך בינוני שיצאה באותה עונה מאין ספור פיגורים. תמחד נותן קרדיט גם לאלישע על כך (הכדורגל ששיחקה הקבוצה ההיא היה די פרימיטיבי).

  6. נץים (פורסם: 6-11-2016 בשעה 11:43)

    תמיד טענתי שאוהדי מכבי חיפה מקנאים בדרבי התל-אביבי ורק בגלל זה נותנים משמעות לדרבי החיפאי :)

    להגיב
  7. תומרג (פורסם: 6-11-2016 בשעה 12:35)

    רוב אוהדי מכבי חיפה שאני מכיר (רוב = בטח 80% או משהו כזה) אוהדים אותה בגלל ההצלחות, אלו שלא אוהדים אותה בגלל שהם גרו בקרית אליעזר. עד היום לא פגשתי אפילו אחד שהתייחס ככה להבדלים בין הפועל למכבי חיפה ושמציג את אהדת מכבי חיפה כאקט של התרה נגד אבא חושי, אלמוגי וחיפה האדומה. אם כבר – אוהדי הפועל חיפה המועטים שאני מכיר, טורחים לציין שמכבי חיפה היא הקבוצה של "האצולה" היושבת על הכרמל, בעוד הפועל חיפה היא קבוצת הפרולטריון ואהודה יותר בקריות. מעולם לא ניסיתי לאמת את הטענה הזו.

    למען הבהירות: אני לא אוהד של מכבי חיפה וגם לא של הפועל חיפה והאמת שממעט מאוד להתעניין בכדורגל הישראלי.

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 13:14)

      לאוהדי הפועל יש משפט שממצא היטב את העניין: "או, הנה אוהד מכבי חכם. ידעתי שיש גם כאלה." לא בדיוק המשפט האופייני של ממיין הירקות למהנדס ההיי טק.

      להגיב
      • תומרג (פורסם: 6-11-2016 בשעה 13:39)

        ולאוהדי מכבי אין?
        (שזה במלים אחרות "שובו של היאללה יאללה")

        להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 6-11-2016 בשעה 14:12)

          לא. זה בסדר לא לדעת, אבל קצת פחות זלזול בבקשה. ברור שגם אוהדי מכבי יוצאים על אוהדי הפועל אבל לרגע זה לא על מנת המשכל.

          להגיב
          • תומרג (פורסם: 6-11-2016 בשעה 14:23)

            טוב, לא התכוונתי לפגוע וברור שאתה מצוי יותר ממני במטרייה (אם כי מצד שני גם מדבר מהפוזיציה).

            להגיב
  8. מוטי (פורסם: 6-11-2016 בשעה 14:44)

    בשתי מילים: 0-0
    בארבע מילים: איפה פירוק והרכבה איפה?

    להגיב
  9. עירן (פורסם: 6-11-2016 בשעה 16:07)

    משחק טוב של מכבי חיפה (גם של הפועל), חלק ממגמה מאד יפה ונעמה לעין של משחק מהיר קדימה והגעה לרחבה. מכבי חיפה הגיעה לרחבה כאן יותר מסך כל הפעמים בתקופת רוני לוי. זה, ההרגשה שכתב עופר שהשחקנים מבינים מה רוצים מהם והמגמה הכללית יוצרים תחושה טובה ולא מוכרת של תקווה לעתיד הרבה יותר טוב. אם רק עטר ילמד לשחרר כדור…

    להגיב
  10. אורי (פורסם: 6-11-2016 בשעה 20:01)

    פעם ראשונה (מלבד המחזור הראשון) שאני מתאכזב מהתגובות של מולסטיין אחרי משחק
    שמח שלא ספגו??? שיחקו מול צ'לסי ולא שמתי לב?

    להגיב

מה דעתך?