רובין הוד

רובין ואן פרסי הוא הדבר האמיתי

robin-van-persie-old-black-normal

 

בצל חגיגות האליפות ה-20 של מכבי ת"א (שבהחלט הגיעה להם), קצת נדחקה כאן הצידה האליפות ה-20 של היונייטד – שהושגה באותו ערב ממש, עם שלושער נהדר של החלוץ הלוהט ביותר בעולם כרגע, רובין ואן פרסי (ותודה ללואיס סוארז שפינה את הבמה בסטייל הייחודי לו).

נכון שהסגל הנוכחי של היונייטד הוא מצוין. פרגי אפילו הרחיב ואמר שלעניות דעתו זה הסגל הכי חזק שהיה ליונייטד בתקופתו. אני חולק עליו, אבל אין ספק שיש בקבוצה של העונה סיפורים גדולים – גיגס שבגיל 72 שומר על כושר נהדר וקוטף עוד תואר, רפאל שקפץ מדרגה בלי אחיו התאום לצידו, רוני שלמד לשחק לצד סקורר דומיננטי ונאני, שהבין שהוא כבר לא יהיה כריסטיאנו רונאלדו.

אבל אני רוצה לדבר רגע על ואן פרסי.

בקיץ, הוא יכל לבחור מבין שלל קבוצות גדולות שחיזרו אחריו. הוא בחר ביונייטד, דווקא כשהיא לא נראתה כבחירה האידיאלית עבורו. והוא הביא לה אליפות.

אני כותב הביא לה, כי אני לא בטוח שבלעדיו יונייטד חוגגת אליפות העונה.

ואן פרסי סיפק את הסחורה על הבמה המרכזית בזמן ובמזומן, בעונת שיא גדולה שלו.

בכלל, עם הנתונים שלו, הטכניקה, המהירות, הבעיטה המדוייקת בשתי הרגליים, משחק הראש – רובין הוא כרגע החלוץ הטוב בעולם (בהנחה שאני קורא למסי קשר התקפי, כן?) אבל מעבר לכך – הוא פשוט סקורר נדיר שמרים קבוצות לשלב הבא. תשאלו את ארסן ונגר שמתגעגע אליו כל בוקר מחדש.

ואן פרסי מזכיר לי כרגע חלוץ הולנדי אחר שקרע רשתות ביונייטד, עם שם די דומה – רוד ואן ניסטלרוי. אותו גובה (1.88 – אידיאלי לחלוץ), אותה מהירות, אותו פאסון, אותו חוש מדהים לשערים. ואן ניסטלרוי כבש 95 שערים ב-150 הופעות ביונייטד, ואן פרסי כבש 96 שערים ב-194 הופעות בארסנל, אבל כבר כבש 24 העונה ביונייטד ובקצב הזה, יעבור גם את עמיתו ההולנדי במדי השדים האדומים. מעניין כמה היה כובש אם היה משחק העונה בברצלונה (הימור שלי – סביב 35).

מדהים לראות את פס הייצור של החלוצים ההולנדים הגדולים, החל מואן באסטן – קלויברט – ואן ניסטלרוי – אבל נדמה שואן פרסי הוא הטכני מכולם. השער השני שלו אתמול, בוולה מדהים א-לה ואן באסטן, כבר כונה ע"י פרגי כ"שער המאה". אז נכון, הזקן תמיד נסחף קצת, אבל זה המחיש איזו טכניקה יש להולנדי המעופף הזה.

בניגוד ל-hard workers כמו דויד וייה, גונזאלו היגוואין, קון אגווארו או אחמד סבע (תכל'ס, הוא באותה שורה עם החבר'ה האלה) אצל ואן פרסי הכל נראה יותר יפה. בסטייל. בדיוק כמו אביו הפסל ואמו הציירת, אצל רובין הכל נעשה באמנות. אמנות או נמות. אחרת זה לא שווה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ארבע משתיים (יוחאי שטנצלר)
באיירן-ברצלונה. היסטוריה

58 Comments

פול סקולס 23 באפריל 2013

כל מילה בסלע.
ואן פרסי עשה השנה את ההבדל בין יונייטד לסיטי. האליפות רשומה לא מעט על שמו. חלוץ אדיר.

אריאל גרייזס 23 באפריל 2013

כמה דומים, ככה שונים. ואן ניסטלרוי, שאותו מאוד אהבתי למרות שאני לא ממש אוהד יונייטד, היה כמעט טכנוקרט של המשחק. הוא תמיד ידע להיות במקום הנכון, לנצל את הפרצות בחוק הנבדל ולא היה, למעט מקרים בודדים, ספקטקולרי. הוא היה מאוד גרמני ביכולת שלו להבקיע שערים.
ואן פרסי, לעומת זאת, מאוד מזכיר לי דווקא את הנרי. היכולת שלו לעשות גול מרבע מצב היא מדהימה.
וחוץ מזה, אני לא יודע איזה בדיוק אופציות היו לואן פרסי בקיץ. מבחוץ זה היה נראה שהיונייטד היתה האופציה הכמעט יחידה. אני גם לא יודע כמה זאת היתה בחירה שלו וכמה של ארסנל

אלון רייכמן 23 באפריל 2013

אריאל, מסכים איתך לגבי השוני ביניהם. הדמיון הוא בפאסון, בחוש המטורף לכיבוש שערים ממצבים לא פשוטים. כמובן שאצל ואן פרסי זה נראה הרבה יותר יפה.
לגבי ההצעות בקיץ – היו לו לא מעט – כשהבולטת שבהן היא דווקא מהיריבה העירונית – מנצ'סטר סיטי – שדי נלחמה עליו מול פרגוסון – אבל בסוף הוא בחר ביונייטד.
ארסנל כמובן מאוד רצו שהוא יישאר – אבל בסופו של דבר זו היתה בחירה שלו.

ערן 23 באפריל 2013

ארסנל כמובן העדיפה שהוא יעבור לקבוצה מחוץ לאנגליה (יובנטוס הייתה המועמדת העיקרית) כדי לא לחזק את היריבות שלה לתואר.
נקווה שבשנה הבאה נראה עוד חיזוק ראוי ליונייטד ושפרגי לא יסתנוור מהזכיה באליפות (כי כאמור ואן פרסי הובא בעקבות אובדן האליפות בשנה שעברה).
הקישור של יונייטד הכי חלש מבין האריות של אירופה (מודריץ' וסונג שלא משחקים בקבוצותיהם יהווה תחליף ראוי).
ועוד שחקן הגנה.
והכי חשוב להיפתר מוולנסיה (שיודע לזוז רק ימינה, בחיים לא ראיתי דבר כזה) שלא ברור מה עושה ביונייטד.

מתן 23 באפריל 2013

להפטר מולנסיה?? אתה רציני? טוניו הוא אחד מקשרי הכנף הטובים בעולם! יש לו מהירות מטורפת, הוא פותח הגנות והוא מעולה באחד על אחד. אם אתה חושב שאין לו מקום בקבוצה גדולה, מצטער לבשר לך אבל אתה לא מבין כלום בכדורגל.

סימנטוב 23 באפריל 2013

מסכים, ולרוד לא היה גול מחוץ לרחבה (עד כמה שאני זוכר)

מייקי 23 באפריל 2013

מת על ואן פרסי. חלוץ של פעם בדור.
חבל שלא עזב את ארסנל מוקדם יותר. סתם התבזבז בקבוצה שלא לוקחת תארים.

אופיר 23 באפריל 2013

"חלוץ של פעם בדור"???

לפני רגע כולם פה רצו לצלוב אותו על ההיעלמות שלו בחצי השני של העונה ופתאום כולם משתפכים. זה העכשויזם בהתגלמותו.

ארסנל שילמה לו יפה מאוד 6 שנים כשבעיקר שכב על שולחן הטיפולים. חבל שלא היה גבר מספיק להחזיר באותו המטבע. ארסנל הפכה אותו לשחקן שהוא.

עדי 23 באפריל 2013

תודה, אופיר

אופיר 23 באפריל 2013

וייה לא פחות מוכשר ממנו, והוא נחנק לגמרי בבארסה עם מסי. זה גם מה שהיה קורה לואן פרסי אילו היה משחק שם. היה ברור מהרגע הראשון שהיונייטד היא הבחירה האידיאלית עבורו מבחינה מקצועית, ואין כאן שום הפתעה (למעט המקרה שבו היה נפצע, מה שלא היה מאוד מפתיע התחשב בהיסטוריה שלו).

לטעמי ההשתפכות מעט מוגזמת.

אלון רייכמן 23 באפריל 2013

אופיר, אני אוהב את הקביעות הנחרצות שלך.
הלו, הכל ספקולציות. וחוץ מזה, ואן ניסטלרוי קצת יותר מוכשר מוייה.
לגבי ארסנל – הוא די מיצה את עצמו שם.

אופיר 23 באפריל 2013

מה זה "מיצה את עצמו שם"? אתה מיצית את היחסים שלך עם אשתך? ברגע שטיפה פחות יסעיר אותך לשכב איתה תקום ותלך אחרי הבלונדה הראשונה שתעשה לך עיניים? בחיים יש יותר מאשר למקסם את התועלת שלך בכל רגע נתון, יש דבר כזה שנקרא "נאמנות" ו-"הכרת תודה". אני יודע שבעידן פוסט מודרניסטי כמו זה שבו אנחנו חיים אלה כמעט מילות גנאי.

ממש הזוי שאתה מציג בכותרת של הפוסט אדם שמקבל 230K פאונד לשבוע כ-"רובין הוד".

אלון רייכמן 23 באפריל 2013

אופיר, אני מבין את הנקודה שלך (אם נתעלם לרגע מהטון המיליטנטי שלך), וזה אכן רומנטי ששחקן מדגים מהי נאמנות אמיתית ונשאר במועדון שעשה אותו (בדיוק כמו סטיבן ג'רארד בליברפול).
אבל בכדורגל לא הכל תמים ורומנטי. ולפעמים שחקנים רוצים להתקדם מקצועית. תסכים איתי שואן פרסי הוא לא הראשון. אני גם מניח ששהחלטה לא היתה קלה עבורו. וזה לא שארסנל לא נהנו ממנו והרוויחו ממנו ב-7 עונותיו שם. הוא תרם להם לא פחות ממה שהם תרמו לו.
ולגבי הכותרת – זה סתם משחק מילים עם השם שלו. לא צריך להיות כזה דרמטי…:-)

אופיר 23 באפריל 2013

אלון, הוא תרם לארסנל בדיוק שנה וחצי טובות מתוך 8 שנים, שבהן הוא קיבל יופי של משכורת בשביל לקבל מסאז'ים וקרח.
יש לי ביקורת חריפה מאוד על ההתנהלות של ארסנל (מועדון שבנה אצטדיון בחצי מיליארד פאונד לא מזמן, יש לציין), אבל ואן פרסי עזב כדי לקבל יותר כסף, נקודה. כסף שהוא לא צריך, כשכבר יש לו מספיק בשביל ילדיו, נכדיו וניניו. בארסנל הציעו לו 125K פאונד לשבוע (שזו משכורת שיא במועדון בפער ניכר) וביונייטד 230K.

שחקן גדול באמת נשאר ומנסה לזכות בתארים עבור המועדון שלו, לא עוזב למועדון שזוכה כמעט כל שנה באליפות גם בלעדיו. שחקן ענק גם מוותר על כסף לפעמים כדי לאפשר למועדון שלו להתחזק ולשפר את הסיכויים לתואר.

MCMANAMAN 23 באפריל 2013

אופיר אני מסכים עם רוב התגובות שלך פה אבל בסופו של דבר זה היה ברור מה 3-4 שנים האחרונות שבארסנל הוא לא ישיג תואר וביונייטד כן.
זה שגם סיטי וגם יובה רדפו אחריו אחרי עונת השיא שלו שנה שעברה גרם לכך שיונייטד הציעו לו שכר כזה גבוה. בסופו של דבר הוא היה עוזב את ארסנל בשביל כל אחד משלושת המועדונים האלה(לפי דעתי) מכיוון שידע שיש יש לו סיכוי הרבה יותר גבוה לזכות באליפות, צ'מפיונס ליג או אפילו גביע מקומי מאשר ארסנל.
רונאלדו עזב את יונייטד למרות שראו במשחק באולד טראפורד שהוא מאוד אהב את המועדון.
מותר לשחקן לרצות להיות יותר מאשר השחקן הכי טוב במועדון אלא אולי להיות גם השחקן הכי טוב בליגה או הכי טוב בעמדה שלו בעולם

אייל הירוק 23 באפריל 2013

מסכים לגבי היכולת הטכנית. לא זכור לי (ושמישהו יתקן אותי אם אני טועה) בעשר השנים האחרונות חלוץ עם יכולת טכנית מרשימה כמו שלו. אולי קצת תיירי הנרי.

נדב 23 באפריל 2013

אני חושב שאפשר לסכם ולומר שאין קבוצה בעולם שלא היתה רוצה בשורותיה את רובין ואן פרסי. למה? כי הוא פאקינג חלוץ גדול.

יואב מקטמון 23 באפריל 2013

שאלה לאופיר:
מה פירוש "המועדון שלו"?
הוא גדל ליד הייבורי?
ניק הורנבי חבר של המשפחה?
הוא היה באנפילד וחגג עם האוהדים באותה שבת היסטורית והיסטרית כשניצחתם את ליברפול 2-0 וזכיתם באליפות הכי דרמטית?

נראה לי שלא.

ון-פרסי לא בוגד ולא שונה מכל שחקן כדורגל אחר שעובר קבוצה, ואני שמח מאד שהוא בא ליונייטד ועזר לה לזכות באליפות ה – 20.

אופיר 23 באפריל 2013

יואב, 8 השנים הפורמטיביות שלו כשחקן (ובהתחשב בגיל הייתי אומר גם שכאדם) עברו עליו אצלנו. המועדון היה איתו through thick and thin, באופן הכי לא קלישאתי שיש. הוא היה פאקינג הקפטן של הקבוצה. "בוגד" זו אולי מילה חזקה, אבל המעבר הזה בהחלט מונע ממנו להיות (בעיני לפחות) שחקן גדול. ווינר אמיתי לא עובר לקבוצה מנצחת כדי להפוך לאלוף.

אפי 23 באפריל 2013

זוכר שהמעטתי בערכו כשהגיע ליונייטד. אמנם היה סקורר לא קטן בארסנל, אבל חשבתי שיונייטד בשבילו זו כבר אופרה אחרת. לא הייתי בטוח שהוא ישרוד שם, לצד רוני. היה נראה לי קצת חלש פיזית, שביר. אבל העונה הוא הוכיח שהוא שייך לקרם דלה קרם, ושידרג את עצמו לחלוץ אירופאי גדול באמת, עם ביטחון, עוצמה והבנת המשחק. אני חושב שהמון קרדיט מגיע לפרגי. הוא יודע לתת בטחון לשחקנים שלו ובמיוחד לחלוצים.

אופיר 23 באפריל 2013

הוא לא שדרג את עצמו בכלום, תפסיקו לתת לעצמכם קרדיט סתם. הוא הגיע אליכם ככה בדיוק.

אריק 23 באפריל 2013

הוא שדרג את המשכורת…

אופיר 23 באפריל 2013

בזה אתה צודק.
אין דבר יותר נוגע ללב מלראות מולטי-מיליונר הופך למולטי-מולטי מיליונר, והדברים מקבלים משנה תוקף כשמדובר באדם שבועט בכדור.

הא? 23 באפריל 2013

הוא עזב כדי לזכות בתארים, ואחרי שנה כעת חיה זכה בתואר ראשון בקריירה שלו (נדמה לי. לא כך?).. את ארסנל הוא עזב אחרי שהיא מכרה את כל שאר הסגל פחות או יותר: את פברגאס ואת נאסרי ואת קלישי ואת כל מי שעשה קולות של "שחקן שיכול לקחת תארים".

אז ואן פרסי עזב. מגיע למנהלים הדפוקים של הקבוצה שלך, ועצוב לאוהדים המסכנים של הקבוצה.

אריק 23 באפריל 2013

אם הוא אחראי לאליפות אז הוא גם אשם בהדחה מהגביעים לא?

כוכב עליון 23 באפריל 2013

אריק, יש תחרות קשה בינך לבין אופיר מי מתעב את ואן פרסי יותר. את אופיר אני עוד מבין,מה הסיבה שלך? רוני? נראה לי שהם דווקא מחבבים אחד את השני

אריק 23 באפריל 2013

חלילה מתעב. אבל לצערי הוא נרדם בינואר והתעורר שהסיפור כבר נגמר. זה לא מוריד מתרומתו האדירה לאליפות, אבל זה נראה לי בעייתי א) לדלג על החלק הזה בסיכום העונה שלו. ב) לעשות רומנטיציה של "בחירה" , הוא מקבל מהמעסיק שלו רבע מיליון פאונד לשבוע!!
מעבר לכך, אני מודה שקשה לי להתחבר לשחקן שהגיע בגיל 29, אחרי שמונה שנות ארסנל בשביל לשדרג את המשכורת. אבל מעבר לכל מדובר בחלוץ ענק ובעיקר מוכשר ב

כוכב עליון 23 באפריל 2013

ברור שגם לי יותר קל להעריץ שחקן כמו סולשיאר, רומנטיזיציה נעשית כי לאחרונה כשיש מאבק בינינו לבין סיטי או צ'לסי, השחקנים לא בוחרים בנו. בגלל זה מקבל יחס כזה, לפני כמה שנים זה לא היה קורה. ההרדמות שלו בליגה באה בזמן, אחרי שההגנה התייצבה וחזרנו לנצח משחקים כמו בשנים האחרונות.ובהנחה ואתה לא מאשים אותו בהדחות בגביע הליגה והגביע האנגלי בהן הוא לא פתח, אני מניח שאתה מתייחס לליגת האלופות, אני יכול לחשוב על כמה סיבות הגיוניות יותר להדחה מאשר ל"האשים" אותו (כי ברור לי שאתה לא באמת חושב ככה..)

אריק 23 באפריל 2013

המעבר של ון פרסי מארסנל ה"קטנה" ליונייטד הגדולה הוא מייצג של הסיבה שהאליפות הזאת לא כל כך מזיזה לי, כמו גם הקודמת והצ'מפיונס ב-2008. אני מעריץ את היכולת של פרגי לנווט בכדורגל שאיבד את שפיותו ואת מעט הנאיביות שבו, אבל זה עדיין כדורגל שאיבד את זה. וון פרסי ומשכורתו המופרכת ורצונו לעזוב את המועדון הוא סימפטום. וזה לא משנה אם כל אחד היה נוהג כמוהו. זה פשוט לא כיף.

אופיר 23 באפריל 2013

בראיין, אני לא מתעב את ואן פרסי.
אני זוכר אותו מדיח את ואן הויידונק מההרכב של פיינורד, ואיך התרגשתי לשמוע שהוא מגיע לארסנל. הוא בדיוק סוג השחקן המלהיב שבגללו אני אוהב כדורגל, ולמעשה היה שריד אחרון לשחקנים הנפלאים שפעם עמדו בתור לשחק אצלנו (ולא פלא שגם שריד אחרון לתארים עם המועדון).

במקום "מתעב" הייתי אומר "מאוכזב" או "מיואש", ממנו, מהכדורגל ומהטבע האנושי.

כוכב עליון 23 באפריל 2013

אופיר, אני מקנא בך שרק השנה התייאשת מהטבע האנושי…למרות שבמקרה הזה אני לא חושב שההחלטה לעזוב נבעה מכסף או מרצון כביכול להתקדם (לא מצדיק את זה אם הייתי אוהד ארסנל אבל נראה לי שזה כיוון טיפה יותר חיובי מכסף, לא?)

ליבר 23 באפריל 2013

שחקן ענק ובכלל נראה לי מגוחך לחשוב שיבחרו בבייל לשחקן השנה באנגליה. אם כל הכבוד לעונה של בייל הקבוצה שלו נאבקת על מקום 4. וזה לא שהסגל שלהם חלש… לואן פרסי כבר 24 שערים ועוד 8 בישולים!לבייל יש 18 שערים (כמות אדירה לעמדה שלו) אבל רק 4 בישולים (ממש מעט לקיצוני ) .

ובכל זאת, אם הוא לא היה נכנס לבצורת המעצבנת שלו היינו משחקים מחר מול דורטמונד

ליאור 23 באפריל 2013

אתה באמת משווה את הסגל המעפן של טוטנהאם לזה של יונייטד. יונייטד יכולה להרשות לעצמה להושיב שחקן כמו קגוואה על הספסל, החלוץ הראשי של טוטנהאם (אדבאיור) כבש ממש מעט שערים בליגה (אני לא זוכר כמה – נראה לי משהו כמו 5 או אפילו פחות)

יוני (המקורי, מפעם) 23 באפריל 2013

אופיר, אתה נהדר.

איתמר 23 באפריל 2013

לאופיר :
לא מאשים אותו שברח מארסנל, תאמין לי עשה בשכל. מועדון שכל מה שמעניין אותו זה להרוויח כסף מאוהדיו (ולא חסר כאלה).
קלט שאליפות הוא לא יראה פה.ותראה מה זה? כבר נחשב לחלוץ הטוב בעולם כבר זכה באליפות, נראה מאושר ממשחק למשחק וכל זה בעונה 1
אתה באמת חושב שסטיבי גי עשה בשכל שנשאר בליברפול? מה זה נתן להם? כמה אליפויותתארים הם לקחו מאז? אחרי אליפות אירופה ההיא מול מילאן הוא יכל לעזוב בשיא היכולת ולהנות קצת במועדון שרוצה הישגים.
רובין עשה בכוחמה שעזב את ארסנל, מקום רביעי אפשר גם בלעדיו :)
ולא להישאר בקבוצה שכל מטרתה היא קנייה ומכירת שחקנים + עשיית קופה על הפראיירים של לונדון(בעיקר תיירים)
תפנים אופיר – ארסנל שלך היא מועדון שבו שחקנים הולכים בשביל למות.

אופיר 23 באפריל 2013

איתמר, לאיזה מצב מוזר הגענו: מועדון שמתנהל באחריות כלכלית (כן, אחריות כלכלית. יש קצת כסף בקופה, אבל סכום מגוחך לעומת המחזור העסקי) זוכה לגינוי, ומועדונים שמתנהלים בלי שום מחויבות למאזן כספי תקין (צ'לסי, סיטי) או מצויים בחובות עצומים שאלוהים יודע מה יהיה איתם (יונייטד, בארסה, ריאל) זוכים לשבחים על "אמביציות".

אני מניח שבעיניך אתי אלון (ההיא מהבנק למסחר) היא מופת להתנהלות, כי היא גלגלה סכומי עתק שמעולם לא היו בבעלותה.

בוא אני אגיד לך מה קרה (מהזוית שלי, אוהד ארסנל):
מועדון מביא מנג'ר זר, שמשנה בבת אחת את הכדורגל בליגה האנגלית ממשחק של הגבהות וכדורים ארוכים, משוחק ע"י ג'מוסים בריטים חסרי קואורדינציה, למשחק טכני, מלהיב וקצבי של כדורים קצרים והתקפה נון-סטופ. מסביב כולם נשפכים, אנחנו בתחילתו של עידן גלובאלי, והמועדון מחליט שזו ההזדמנות לעשות מעשה ולהפוך את המותג שלו למשהו בינלאומי בסדר הגודל של מנצ'סטר יונייטד (איכשהו בתחילת שנות ה-2000 זה לא נראה מופרך כל כך). הצעד הראשון התחייב הוא כמובן לעבור לאצטדיון כמעט כפול בגודלו, ולצורך כך לוקחים התחייבויות של כחצי מיליארד פאונד ומהדקים חגורות.
אין בעיה, ונגר כבר העמיד קבוצות אלופות בתקציבים נמוכים, יש צעירים כשרוניים, רק דבר אחד לא נלקח בחשבון: שיום אחד יופיעו אנשי עסקים עם כסף מלוכלך ויעמידו קבוצות צעצוע ללא מטרות רווח (או אפילו נסיון לא להפסיד).

אז ארסנל, שאתה קורא לה "מועדון שאליו שחקנים הולכים בשביל למות", היא מועדון שמשחק שחמט על לוח של שש-בש. מועדון שמתקיים באחריות כלכלית בג'ונגל של אוליגרכים, ומשום מה מתעקש לא להכנס לחובות עצומים בעידן שבו זה הבון-טון. לא פלא שכולכם מגנים אותה.

ועוד משהו: אני מעדיף להיות אוהד של מועדון שאליו מגיעים כדי למות מאשר להיות אוהד הצלחות. יש עוד אוהדים טובים ממני בהרבה – של אברטון, ו-ווסטהאם ובלקבורן וקריסטל פאלאס, וכל קבוצה שלא שוברת את הבנק בשביל מפגני ראווה והאוהדים שלה לא חושבים שהם טובים יותר בגלל שיש להם שוגר-דאדי וקבוצה מנצחת.

אדם 23 באפריל 2013

אתה טוען שבגלל שהתאהבתי בקאנטונה זה הופך אותי לאוהד פחות טוב? לפי איזה קריטריונים בדיוק?
אני מעריך מאוד כל אוהד של קבוצה קטנה אשר עם קבוצתו בכל כך הרבה רגעים קשים אבל אני יודע שכשיגיע היום והקבוצה שלי תהיה כזו, אני אהיה כמוהו.

אופיר 23 באפריל 2013

אני טוען שאוהד אמיתי של קבוצה שהיה איתה גם בשנים ה-"רזות" לא יתקע אצבע בעין של אוהד של קבוצה מצליחה פחות.

MCMANAMAN 23 באפריל 2013

וואו
אני חייב לציין שגם אם אני לא לגמרי מסכים עם הכל כתבת תגובה יפה מאוד

ליאור 23 באפריל 2013

אוקיי אז דבר ראשון יש לי 2 מילים להגיד לך "בורוסיה דורטמונד". למה שלא תעברו לאותו מבנה כמו הקבוצות בגרמניה?
הנה עוד שאלה בשבילך: אתה חושב שהכסף על האיצטדיון החדש עדיין לא שולם? קשה לי להאמין. אתה חושב שאוהדי ארסנל (האחרים, אני לא יודע מה לגביך) לא מאוכזבים ומותשים מארסן ונגר ופשוט רוצים שהוא יילך כדי שמאמן אחר יגיע?

אופיר 23 באפריל 2013

המודל הכלכלי של ארסנל די הגיוני: חברה ציבורית עם בעל מניות עיקרי (קרונקי האמריקאי). פירוש הדבר הוא שאנחנו לא נעלה או נרד בהתאם לגחמה של אוליגרך כזה או אחר.
לדעתי דורטמונד התפתחה באקלים הכלכלי השפוי יותר של הכדורגל הגרמני, קצת כמו ארסנל של תחילת העשור הקודם: מועדון דומיננטי אחד (באיירן בתפקיד מאן יונייטד) ותחרות די פתוחה בין כל היתר. במצב הזה אפשר לטפח הרכב ולרוץ איתו כמה שנים, מה גם שהשחקנים הגרמניים לא נוטים לעזוב את גרמניה.

לגבי ונגר, זו אכן סוגייה סבוכה. אין ספק שהוא פעל תחת אילוצים כבדים. מצד שני, נראה שאין מערכת איזונים ובלמים במועדון שתרסן אותו ואין אדם (מאז שדייויד דין עזב) שיציב לו מראה מול העיניים ויציג לו דעה שונה, א ייקח ממנו את תחומי האחריות שהוא בפירוש חלש בהם, כמו מו"מ מול קבוצות וחוזים של שחקנים.
דעתי היא ש-
[1] ונגר כשל בחלק גדול מדי מהרכש שביצע, וכתוצאה מזה הסגל מלא ב- Spam בשכר מנופח.
[2] טקטית ונגר נמצא בפיגור ביחס למאמנים כמו מוריניו, אנצ'לוטי, פלגריני או אלגרי.
[3] מעונה לעונה הסגל שלנו התדרדר, וכרגע אנחנו בשפל חסר תקדים מאז שונגר הגיע למועדון.

אני חושב שכדי להתחיל תהליך של התחדשות יהיה הכרח להפרד מונגר לשלום ולשנות עקרונות בסיסיים במועדון, כמו כוחו של המנג'ר ומבנה השכר.

נועם 23 באפריל 2013

אופיר, תגובות לעניין!
אם כי אני לא מסכים עם דבר אחד קריטי – ארסנל לא מתנהלת כמו שצריך מבחינה כלכלית. נכון שבתיאוריה, הדרך שלה היא הדרך הנכונה, הצודקת והמוסרית והלוואי שכל הקבוצות היו מתנהלות כמוה, אבל בפועל היא מכניסה מעט מאוד כסף מפעילויות שקשורות לכדורגל (יחסית, יחסית). אם אני זוכר נכון, רוב ההכנסות שלה בשנים האחרונות הגיעו ממכירת הנדל"ן בהייבורי. מה יהיה עוד כמה שנים כשתושלם סופית העסקה? מאיפה יגיעו הרווחים? אם מחירי הכרטיסים ימשיכו להיות כה מופרזים ישארו אוהדים? אם המועדון ימשיך לדשדש במקומות 3-6, ישאר כוח כלכלי למותג ומספיק אוהדים? אני בספק.

אופיר 23 באפריל 2013

נועם, אני שותף לתהיות שלך. אני חושב שהחלק הכי קשה לאוהדי ארסנל הוא שכולנו בלימבו כל הזמן הזה, ולא מבינים מה באמת קורה: האם ההנהלה מונעת מוונגר כספים? האם הוא מתעקש לא לקנות שחקנים מוכחים בגלל האובססיה שלו לבנות אותם בעצמו? מדוע בפרשת הדרכים של 2004-5 לא בחרנו כמו יונייטד להצטרף למירוץ המטורף, להמר על כסף שאין לנו, לקנות כוכבי על ולקוות שההצלחה המקצועית תחזיר את ההשקעה דרך חוזי פרסום?

אני חושב שהמדיניות הכלכלית של המועדון נגזרה מהאופי של בעל המניות העיקרי, שמצטייר כאמריקאי שונא סיכון, שמעדיף קבוצות שמעפילות בקביעות לפלייאוף (כמו הדנבר נאגטס שבבעלותו) מאשר ללכת על כל הקופה ולנסות להביא אליפות.

מדברים על השקעה משמעותית ברכש בקיץ הקרוב, אבל אני לא יודע אם זה אותנטי או שמועות שנועדו למכור מנויים לעונה הבאה. אני מסכים שאם ההצלחה המקצועית לא תגיע בקרוב כבר לא נצליח לעלות על הגל לעולם. ייתכן וכבר החליטו בשבילנו בהנהלה שלא מייעדים אותנו להתמודד על שום דבר, עכשיו או בעתיד, ואנחנו עדיין מסרבים להפנים.

ג'רמייקל רוג'רס 24 באפריל 2013

המודל הכלכלי של קרונקי הוא להיות בינוני.
דנבר נאגטס,קולוראדו אבאלנש סנט לואיס ראמס כולם קבוצות ששמו להם למטרה להגיע לפלייאוף ולא מעבר לזה. ככה אוהדים תמיד יוציאו כסף אבל הקבוצה לא באמת נכנסת לתחרויות תקציב כמו המתחרות האמיתיות על התארים. מטרתו של קרונקי אינה לזכות בתארים אלא להרוויח כסף מהאוהדיםלקוחות שלו.
ואף מילה על האוליגרך השקט שלכם אליאס אוסמנוב שרק מחכה להשתלט על הצועדון

ניינר 23 באפריל 2013

אני חושב שלראדמל פלקאו יהיה מה לומר על הקביעה שלך מי החלוץ הלוהט בעולם. אני לוקח את פלקאו לפני ואן פרסי בלי לחשוב בכלל

פיכח 23 באפריל 2013

אני לא. על סמך מה אתה מעדיף אותו?
אילו קבלות יש לו חוץ ממלכות שערים בפורטוגל וכמה שערים נגד צ'לסי?

עדי אבני 24 באפריל 2013

וזלאטן מה?

לילו 23 באפריל 2013

ואן פרסי הוא חלוץ אימתני אין ספק בכך, הוא מסוג השחקנים שחייבים לשחק בקבוצה גדולה עד לפה עובדה, לעניות דעתי עשו ממנו טיפה יותר משהוא שוה, הוא עדין בעונה ראשונה מצוינת שנתן בה תפוקה נהדרת של שערים, למרות זאת סוארס בקבוצה פחות טובה בי פאר מיונייטד כבש יותר ממנו.

למרות זאת, איברהימוביץ' עדין טובים ממנו.

אביאל 23 באפריל 2013

הכל בגלל ונגר, פרגסון גם עוד מאה שנה לא היה מוכר את רוני (או בעצם כמעט כל שחקן בעל שיעור קומה) לארסנל.
אבל ונגר זה ונגר.

אופיר 23 באפריל 2013

אתה רגיל למועדונים שמתנהלים בלי אילוצים כלכליים.
ואן פרסי רצה לעזוב עם שנה אחרונה לחוזה, עד כאן עובדות.

מכאן האפשרויות היו:
[1] מכירה ליובנטוס במחיר של 15M פאונד (לעומת 24 של יונייטד) – האפשרות המועדפת על ארסנל, שהיתה מוכנה לקבל מחיר מגוחך כדי שואן פרסי לא ישחק באנגליה. הבעיה: ואן פרסי לא היה מעוניין ואין דרך להכריח אותו.

[2] מכירה לסיטי – איך זה עדיף בדיוק?

[3] לתת לו לסיים חוזה ולעזוב בלי תמורה – זה אולי מתקבל על הדעת בכוכב של רומן אברמוביץ', מה גם שקשה להאמין שהוא היה מתאמץ במיוחד בתנאים האלה.

[4] מכירה ליוניטד, מה שאכן קרה.

הטענות שלי, אם ככה, הן לואן פרסי שהתעקש להשאר באנגליה ולהוציא אצבע משולשת לארסנל ולאוהדים שלה, ולארסנל שלא מצאה לו מחליף ראוי בכסף שקיבלה עליו.

דני 23 באפריל 2013

אם כבר מחפשים דימיון זה לדניס ברגקאמפ

אסף כלשהו 23 באפריל 2013

לפני הבצורת של חצי עונה שהיתה לוואן פרסי הייתי מסכים איתך. אבל אתה ירדת כאן על אחד המגיבים על כך שהוא אמר משהו נחרץ ובצורה נמהרת, 20 ס"מ מתחת למקום בו קבעת שוואן פרסי הוא החלוץ הלוהט בעולם על סמך שלושער אחד! הרי לפני כן היתה בצורת של 10 משחקים, שער מפנדל ושער מנבדל. לא טיפה נחרץ מדי?

ואחרי שאמרתי את זה, ואן פרסי חלוץ נהדר, בקליבר של הגדולים ביותר שאחרי מסי ורונאלדו (זלאטן, אינייסטה, סוארס, בייל, קון ועוד כמה שאין לי כוח להזכיר עכשיו)

Red Islington 23 באפריל 2013

רובין ואן פרסי הוא 1.83 ביום בהיר . מלבד הנקודה המביכה הזאת התחלתי לאבד אותך עוד לפני הנסיון להבין איך השם פרסי דומה לניסטלרוי , וקיבלתי את ההרגשה הכללית שכמו תשעים וחמישה אחוזים ממהללי ואן פרסי האופנתיים גם אתה כנראה התחלת לראות אותו משחק כשהגיע ליונייטד .
רובין הוא החלוץ האהוב עליי כבר עשור שנים , ואני אומר נחרצות שבלעדיו יונייטד לא היתה זוכה העונה ופרגוסון יודע את זה גם .
הוא אלגנטי וקטלני והוא בליגה משל עצמו . אף אחד לא עושה את זה כמוהו .

אריאל גרייזס 23 באפריל 2013

ואני עדיין לוקח את סווארז על ואן פרסי (בכדורגל נטו). ואן פרסי הוא מבריק אבל הוא גם נעלם הרבה פעמים. אני לא אשכח את ההופעה של הולנד ביורו וגם במונדיאל האחרון – ואן פרסי נעלם שם לגמרי. גם העונה היו לו שבועות שלמים שהוא לא היה קיים.
סווארז תמיד נמצא, תמיד שם. ויש לו יכולת לכבוש מכל מצב. לדעתי הוא סקורר יותר יעיל, גם אם פחות ספקטקולרי

אביעד 24 באפריל 2013

אחוז ניצול המצבים של סוארז רחוק משל ואן פרסי שנות אור. גם העונה וגם בעונה שעברה. תגיד על סוארז מה שתרצה, הוא בשום פנים לא סקורר "יותר יעיל" מואן פרסי.

אופיר 23 באפריל 2013

אני קורא שמועות על קבאני ו-פ.ס.ז'.

חלוץ שעולה על ואן פרסי בכל היבט של המשחק, וגם הוא מכר את נשמתו לשטן.

נפתלי 23 באפריל 2013

אופיר השנאה שלך לגבי יוניטד חזקה מדי אתה מדבר על מנצסטר שקונה כל דבר שזז אז לידעתך ארסנל ביזבזה יותר כסף מיוניטד בארבע שנים האחרונות שים לב ארסנל ארשבין קוסורלה גירוד פודולסקי צברליין גרביניו מרדסאקר ועוד שאני לא זוכר מנסטר יוניטד ואן פרסי גונס קאגוה רפאל יאנג ולנסיה ציצראיטו ועוד אז תשים לב לפני שאתה אומר שמנצסטר יוניטד קונה הכל ודרך אגב ארסנל משחקת את הכדורגל הכי יפה שיש כרגע בעולם לפי דעתי אבליפה זה משהוא החלטי זה משהוא אחר ויוניטד משחקת יותר החלטי פחות יופי

אופיר 23 באפריל 2013

נפתלי, אני לא יודע אם מה שאתה כותה כאן זה אמיתי או פארודיה.
אין בי שום דבר כלפי יונייטד פרט להערכה עצומה.

Comments closed