מתחת לאף

כמה מציאות שמחכות למכבי בליגה שלנו

Hopson

בזמן שפלייאוף ה-NBA מעביר הילוך, בואו נדבר קצת על מכבי תל אביב דווקא. למיאמי, שיקאגו, סן אנטוניו והניקס נגיע בהמשך. ההפסד של מכבי באילת הדגיש שוב את השבריריות של הצהובים העונה, לצד העובדה שאין לקבוצה סגל מאוזן עם מחליפים איכותיים.

אבל האמת היא, שאת מכבי המשחקים האלה קצת פחות מעניינים כרגע. המקום הראשון הרי כבר מובטח והאקשן האמיתי יתחיל בפלייאוף המקומי. עד אז, במכבי יכולים להתפנות לעבודה שקטה מאחורי הקלעים של הכנת הסגל לעונה הבאה – עם המטרה הברורה של הצבת סגל חזק ליורוליג.

דווין סמית ושון ג'יימס ימשיכו כנראה עם חוזים חדשים ומשודרגים (בצדק גמור) וייתכן שגם ריקי היקמן ימשיך (עם היתרונות והחסרונות הברורים שבהשארתו). את יתר הזרים, אם שואלים לדעתי הצנועה, הייתי משחרר.

אבל לפני שהצהובים מגששים במחנות הקיץ בלאס וגאס, במדשאות הליגה הספרדית, האיטלקית או הרוסית, או מפשפשים בערימות פליטי הקולג'ים שלא נבחרו בדראפט – למה לא לבדוק קודם במקום הכי נוח וקרוב? בחממה הכי נגישה – כאן, מתחת לאף, בליגה הישראלית.

הרי נסיון העבר של מכבי עם זרים שנשלפו מהליגה המקומית היה בעיקר חיובי – החל מלבאן מרסר, נוריס קולמן ובאק ג'ונסון לפני כמה עשורים ועד הגניבות של דורון פרקינס, ג'רמי פארגו ושון ג'יימס בשנים האחרונות.

היתרונות ברורים: מדובר בשחקנים זולים יחסית, שניתן היה לעקוב אחריהם ולהתרשם מהם משך כל העונה וכאלה שכבר מכירים את הליגה הישראלית וחוו גם את מכבי בצורה כזו או אחרת. החיסרון המרכזי הוא כמובן היעדר הנסיון ביורוליג, ברוב המקרים. אבל הנסיונות המעטים (והחיוביים) של מכבי בכיוון התבררו כהצלחות – שלא לומר גניבות אמיתיות.

אז לפני שאנשי מכבי פונים החוצה לעולם הגדול – הנה כמה הצעות למציאות מקומיות (שכנראה יתרמו יותר מניק קיינר מדלי או דארקו פלאניניץ' ויעלו הרבה פחות) – רגע לפני שהן נחטפות ע"י קבוצות יורוליג אחרות:

פוינט גארד – גל מקל (25, 1.91) מכבי חיפה. הישראלי היחיד ברשימה – אבל גם הישראלי הבולט בליגה העונה עם 13.4 נק', 4.9 אס' ו-2.6 ריב' למשחק.

למה כן: מקל הוכיח העונה שהוא שחקן בשל. הוא משחק עם ביטחון וקור רוח של וותיק, משדרג את השחקנים שלידו ומראה יכולות ומהלכים שלא הראה בעבר. בקדנציה הקצרה שלו במכבי הוא לא באמת קיבל הזדמנות והבחור שגדל במחלקת הנוער של המועדון ראוי ויכול לשדרג את מצבת הישראלים שלה לאור החוק הרוסי. הוא יכול לשחק לצד יוגב אוחיון (במקום מורן רוט) או במקומו אם התסריט המוזר של עזיבת אוחיון לקובאן הרוסית יתרחש פתאום.

למה לא: מקל נהדר, אבל במידה ואוחיון נשאר לא בטוח שצריך עוד רכז ישראלי (בהנחה שמכבי תנחית כנראה גארד או שניים זרים ברמה גבוהה), מה גם שמקל עדיין לא הוכיח עצמו ברמות של היורוליג.

שורה תחתונה: גם אם יוגב נשאר – יכול להיות תוספת לא רעה בכלל למצבת הישראלים.

Mekel
הישראלי הבולט בליגה העונה. גל מקל.


סקנד גארד – ג'רום דייסון (26, 1.91) הפועל חולון
. בלי ספק אחד משחקני הרכש המוצלחים של הליגה העונה, סוג של בינגו של דן שמיר וחולוניה עם 20.2 נק', 2.6 אס' ו-2.7 ריב' למשחק.

למה כן: קומבו גארד מצוין וסקורר עם יכולות מוכחות, שכיכב במכללת קונטיקט וזכה לטבילה קצרה ב-NBA במדי ניו אורלינס. דייסון הראה בכמה משחקים (כולל במשחקי היורוצ'אלנג' שחולון נטלה בהם חלק) ניצוצות יורוליג. הוא מהיר ואתלטי, חודר מצוין וכשהוא תופס יד, זה הולך להיות ערב ארוך עבור היריבה. סקורר בחסד. במקרה האופטימי – יכול להפוך לג'רמי פארגו 2.0.

למה לא: ייתכן והוא יותר שחקן שמתאים להיות סקורר בקבוצות קטנות. לא בטוח שהוא אכן בנוי לרמות הגבוהות של היורוליג.

שורה תחתונה: סוג של הימור, אבל כזה שעשוי בהחלט להשתלם בכסף קטן.

Dyson
עשוי להיות ג'רמי פארגו החדש? ג'רום דייסון.


סמול פורוורד – סקוטי הופסון (23, 2.00) הפועל אילת
. אחת ההפתעות הנעימות של העונה והרכש הכי מוצלח של הפועל אילת עם 19 נק', 5.4 ריב' ו-2.8 אס' למשחק.

למה כן: עשוי להיות ה-גניבה של מכבי ת"א אם וכאשר. פוטנציאל ענק, אתלט בחסד, שחקן צעיר עם ים של מוטיבציה וחדוות משחק. יכול לחדור, לקלוע שלשות, להוביל מתפרצות, לקחת ריבאונד, לשחק אחד על אחד – עשוי להשלים נהדר את דווין סמית בעמדה 3 (כמחליף) או אפילו כתגבור בעמדה 2. היה יציב לכל אורך העונה (עם אחוזים לא רעים של 61% מהשדה ו-35% מהשלוש). ביום טוב – פוטנציאל NBA.

למה לא: טוב, הוא צעיר, בלי שום נסיון אירופי ברמות הגבוהות (כיכב במכללת טנסי ושיחק עונה אחת בקולוסוס רודוס הקטנה מיוון) משחק קצת מפוזר ונוטה לאבד לא מעט כדורים (3.7 למשחק).

שורה תחתונה: אם יש מציאה אמיתית שמסתובבת מתחת לאף של מכבי בדרך להיות הגניבה של השנה, זה כנראה סקוטי הופסון. לחטוף ומהר.

 Hopson
פוטנציאל NBA שעשוי להפוך לגניבה הגדולה של העונה. סקוטי הופסון.


סמול פורוורד – דונטה סמית (29, 2.01) מכבי חיפה
. הכוכב הגדול של הירוקים העונה, שעושה הכל על המגרש עם 16 נק', 5.2 אס' ו-5 ריב' למשחק.

למה כן: מאמנו בראד גרינברג טוען שהוא השחקן הכי טוב כרגע מחוץ ל-NBA. זו כנראה הגזמה, אבל דונטה הוא אכן החבילה המושלת. אול אראונד פלייר כמו פעם, שיכול לעשות הכל. יש לו נסיון NBA וגם נסיון בכלל – אחרי שכיכב בבולגריה, אוסטרליה, ונצואלה, פורטו ריקו ומקסיקו וזכה שם בשלל תארים. סמית קשוח, אוהב לקחת אחריות ויכול לשמש כמנהיג על המגרש. יושב בעיקרון על המשבצת של דווין סמית, אבל יכול בקלות גם לשחק כסקנד גארד גבוה, כפי שהוא עושה לא מעט העונה בחיפה.

למה לא: קודם כל, הוא חתום לעונה נוספת בחיפה – שבטח לא תרצה לוותר עליו בקלות, אם בכלל. אם מסתכלים על כל חלקי הפאזל, ייתכן ומכבי תרצה להשקיע דווקא בזר בעמדה 2 או 4, היות ויש לה את דווין סמית בסמול פורוורד. אבל במבט ספציפי על דונטה סמית – אין באמת סיבה טובה לא להביא אותו.

שורה תחתונה: אם לא הופסון – יכול להיות יופי של החתמה. שחקן נהדר.

Donte
קשוח. מנוסה. עושה הכל. דונטה סמית.


פאוור פורוורד – פאט קלאת'ס (27, 2.08) מכבי חיפה
. אולי ההפתעה המרעננת של העונה. גבוה שמוביל כדור וצולף שלשות, עם עונת פריצה נהדרת של 16 נק', 9.2 ריב' ו-2.1 אס' למשחק.

למה כן: נדירים המקרים בהם קבוצה ישראלית שהיא לא מכבי ת"א, מצליחה להביא גבוה ורסטילי שכזה, שהתגלגל עד כה מתחת לרדאר של המועדונים הגדולים. ואיזו גניבה השיגה חיפה העונה. קלאת'ס נשלף מהפוסטר של פנאתינייקוס כדי לחולל פלאים בכרמל. כתבתי עליו לא מעט בטורים השונים כאן – ואומר זאת שוב. קלאטס חכם, מוביל כדור כמו גארד, קולע שלשות באחוזים לא רעים, שואב ריבאונדים (כולל לא מעט בהתקפה) ומסיים מתפרצות נהדר. שנים שמכבי מחפשת שחקן בעמדה 4 עם קליעה מבחוץ (כולל הנסיון הכושל עם מצ'באן). הנה פתרון ראוי.

למה לא: כמו יתר החברים ברשימה כאן – קלאת'ס חסר נסיון יורוליג אמיתי. בניגוד לאחיו הצעיר ניק, שחווה את הרמות הגבוהות עם פנאתינייקוס של אובראדוביץ' במשך 3 שנים, פאט נותן רק עכשיו את עונת הפריצה האמיתית שלו.

שורה תחתונה: נותן את כל מה שליאור אליהו לא נותן ביורוליג – קליעה מבחוץ, הגנה וריבאונד. וכל זה בחצי מחיר.

Calthes
סוף סוף שחקן בעמדה 4 שקולע מבחוץ. פאט קלאת'ס.


פאוור פורוורד – ג'וליאן רייט (25, 2.03) מכבי ראשל"צ
. הכוכב הגדול של ראשון העונה, שמהווה את הברומטר של הכתומים עם 16.3 נק', 9.3 ריב' ו- 2 אס' למשחק.

למה כן: האמת, לא ברור איך רייט נחת בראשל"צ מלכתחילה. פוטנציאל ענק שנבחר במקום ה-13 בדראפט של 2007 ושיחק במשך 4 עונות ב-NBA במדי ניו אורלינס וטורונטו. אם דיברנו על כך שקלאת'ס חסר נסיון ברמות הגבוהות – הנה שחקן עם רזומה הפוך. עושה דברים נפלאים העונה בעיר היין ואם מכבי הביאה בקיץ שעבר את ניק קיינר מדלי ב-850 אלף דולר לעונה וקיבלה בעיקר קדחת, הרי שרייט עשוי להגיע בחצי מהסכום ולתרום הרבה הרבה יותר.

למה לא: אם דיברנו על שחקן בעמדה 4 עם קליעה טובה מבחוץ, הרי שבניגוד לקלאת'ס רייט מיעט לזרוק מחוץ לקשת העונה וכשעשה זאת, פגע ב-20% בלבד (3-15). הוא גם קלע עונשין בינוני (51%).

שורה תחתונה: אם לא קלאת'ס – רייט עשוי להיות חיזוק מצוין במחיר משתלם לעמדה 4. עשוי להשלים קו קדמי אתלטי במיוחד לצד שון ג'יימס (ואולי גם אלכס טיוס).

Julian
מוסיף נסיון ואתלטיות ובעיקר יעיל. ג'וליאן רייט.

*
בעמדת הסנטר נשקלו האופציות של פרנק האסל מחולון (מיסטר דאבל דאבל עם ממוצעים של 18.4 נק' ו-14.1 ריב') ודרק קארקטר מבני הרצליה (12 נק' ו-7.5 ריב') אבל הם לא עברו את הסינון. האסל (2.03) קצת נמוך מדי בכדי להיות סנטר יורוליג לגיטימי וקארקטר נראה קצת לא בשל לרמות האלה.

*

ועכשיו, נותר רק לראות אם מכבי אכן תלך על אחת האופציות המקומיות, בכדי לנסות ולהשיג הימור בטוח במחיר סביר, ואם כן – על מי היא תלך. הטלפונים כבר מצלצלים.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

קשה להיות אובייקטיבי
שנאת חינם

71 Comments

יותם 29 באפריל 2013

מועמדים מצויינים. אני חושב שכל אחד מהם הוא פוטנציאל להפוך לשחקן יורוליג לא רע בכלל, אם לא יותר מכך.
אני אישית מאוד אוהב את ג׳וליאן רייט. פורוורד אתלטי ומגוון שיכול לככב ביורוליג.

אביב 29 באפריל 2013

יופי של פוסט. בחירות טובות.
מכבי חייבת לחטוף את הופסון. לדעתי הוא כבר על הכוונת של כמה קבוצות NBA.

מייקי 29 באפריל 2013

פאט קלאתס תפור על מכבי. יכול לתת לה סוף סוף קליעה מעמדה 4. וכמובן ריבאונד…

Brady 29 באפריל 2013

סקוטי הופסון. סקוטי הופסון. סקוטי הופסון.
כוכב ענק רגע לפני הפריצה הגדולה. להחתים ועכשיו.

גרין ביי 29 באפריל 2013

מסכים לגמרי…סקוטי הופסון יכול להיות סטיל ענק. חופשי פוטנציאל טופ יורוליג.

שגיא 29 באפריל 2013

לא יודע לגבי דייסון, הוא באמת נראה לי יותר כמו סקורר שבנוי לקבוצות קטנות, אבל פט קלאטס יכול להוסיף למכבי בדיוק את מה שחסר לה. והוא גם אחלה בנאדם.

צהוב בדם 29 באפריל 2013

לדעתי, מכבי צריכים להחתים את סקוטי הופסון ואת פט קאלת'ס

אלון רייכמן 29 באפריל 2013

צהוב בדם, גם לדעתי.
ושניהם יחד לא יעלו כמו קיינר מדלי אחד.

גוליבר 29 באפריל 2013

תתפלאו, אבל אני דווקא חושב שפרנק האסל יכול להצליח ביורוליג.
נכון, אין לו את ה-size של הסנטרים הגדולים, אבל גם עם ה-2.03 שלו הוא משאבת ריבאונדים אדירה, וכבר נוכחנו לדעת שריבאונד לא לוקחים דווקא עם גובה.
וחוץ מזה, אלכס טיוס ששיחק העונה במוקדמות היורוליג עם קאנטו והוזכר גם הוא כמועמד למכבי, הוא באותו הגובה בדיוק.

כחול בנשמה 29 באפריל 2013

טיוס אמנם בגובה של האסל , אבל לא באותה העמדה . טיוס משחק כ4 והאסל כ5

טל בן יהודה 29 באפריל 2013

קראתי הבוקר ש-4 קבוצות ב-NBA כבר עוקבות אחרי הסקוטי הופסון הזה והוא ישחק בליגת הקיץ. הניסיון מראה ששחקנים בגילו ובשלב הזה בקריירה מעדיפים ללכת על מעט כסף (ודקות מובטחות) ב-NBA מאשר חוזה גדול ומקום בחמישייה במכבי או קבוצה אחרת באירופה (היי פארגו!).

בנוסף, אני לא יודע כמה זה שווה למכבי לחכות לו. כלומר, לחתום איתו ולומר לו "אם לא תמצא קבוצה עד ה-31 ביולי" או משהו כזה.

אבל אני באמת רוצה לציין משהו לגבי היותו של גל מקל הישראלי היחיד כאן. מדובר בנקודה שמדגישה את זה שאין מספיק ישראלים טובים היום בליגה.

בעבר, כשאוהדי מכבי היו מנהלים שיחות בינם, תמיד הייתה חבורת שחקנים שיכולנו על כל אחד מהם "שיביאו אותו למכבי". ובשיחות שנערכות בימים אלה, גל מקל הוא היחיד, וגם עליו אין דעה אחידה. חלק יגידו שכן, חלק יגידו שלא ממש.

העובדה היא שמעולם לא הייתה סיטואציה כזו שיש בקושי ישראלי אחד שכולנו רוצים במכבי כרגע (ואני לא מכליל את כספי).

אלון רייכמן 29 באפריל 2013

טל, מסכים לגמרי.

עניין גל מקל מראה שלא רק שאין מספיק ישראלים טובים בליגה, אין אפילו מספיק ישראלים טובים במכבי (רוט, פניני…)

לגבי הופסון – נכון. הוא רק בן 23 ואני מניח שהחלום הכי גדול שלו זה לשחק ב-NBA. השאלה היא אם הוא אכן יוכל להשיג שם חוזה או הבטחה לקבל דקות רבות.

ייתכן ועדיף לו לשחק עוד שנה-שתיים באירופה ברמות הגבוהות יותר של היורוליג לפני שהוא קופץ ל-NBA – קצת כמו אנתוני פארקר בזמנו. כי אני לא בטוח שהוא באמת בשל כרגע ל-NBA. השאלה כרגיל, היא איך הוא (והסוכן שלו) רואים את הדברים…

פרננדס 29 באפריל 2013

באמת מעניין למה אין כבר מספיק ישראלים טובים גם בשביל מכבי…
אולי תבינו כבר שאתם מנסרים את הענף עליו אתם יושבים. חשבתם שזה לא יגיע אליכם, הא? והכי אירוני שיש יותר סיכוי שזה ידפוק את מכבי בליגה מאשר ביורוליג
בתיאבון

מיקי 29 באפריל 2013

שיחתימו את כולם…..ויעיפו את אליהו.

ג'וני 29 באפריל 2013

אליהו הוא השחקן הכי חשוב של מכבי ת"א מפני שהוא השחקן הישראלי הטוב בליגה
אליפות בליגה הישראלית זוכים עם ישראלים ולא זרים וזה סוד ההצלחה של מכבי ת"א
אליהו תורם יותר מכל ישראלי אחר בליגה ולכן זה יתרון גדול למכבי ת"א

זרים אפשר להביא כמו זבל אבל אין מספיק ישראלים טובים ולכן כל ישראלי טוב הוא באנקר .

אלון רייכמן 30 באפריל 2013

וואו, ג'וני.
כתבת כאן תגובה שהיא אוסף של סיסמאות.
יצא לך לראות איזה משחק של מכבי העונה?

ויצמן 29 באפריל 2013

לגבי מקל והופסון אין ספק שהם מתאימים לרמות הגבוהות- שחקנים חכמים. אני לא מבין בכלל מה מקל עושה בחיפה בפרט, ובארץ ככלל הוא פשוט רמה אחת מעל כולם. לגבי קלת'יס לא בטוח שמתאים כשחקן מפתח אבל כמשלים הוא יכול לעזור.
לגבי ריקי היקמן, מכבי צריכים לשחרר אותו, בתחילת העונה היה טוב אבל הוא לא יכול להגיע ליותר מזה.

אלעד 29 באפריל 2013

רוב הגניבות של מכבי בליגה המקומית דווקא היו כשלונות – ג'ייסון ויליאמס, טריי סימונס, לנדסברג, אהרון מגי ועוד ועוד. הסיבה העיקרית לדעתי היא שהחברה האלה מקבלים ריאליטי צ'ק רציני ביורוליג והביטחון שלהם יורד וכך גם רמת משחקם.

אלון רייכמן 30 באפריל 2013

אלעד,
כשאתה כותב "ועוד ועוד" זה כי נגמרו לך הדוגמאות?

אלעד 30 באפריל 2013

זה כי אני בעבודה, ואין לי זמן לרשום מעל 50 שמות, ואחרי זה להתחיל לענות לכל מיני קנטרנים כמוך שטוענים ש"ההוא זה לא כשלון כי פעם הוא קלע 20 נקודות נגד גבעת שמואל"

ערן 29 באפריל 2013

הסנטר המחליף שמכבי צריכה הוא דווקא הילמן מאילת כי אין ספק שהוא אחד הריבאונדרים הגדולים שנחתו פה ובנוסף הוא אחד היחידים שנתן גוף לשון גימס ללא עזרה ויש לו את ה SIZE הנכון כמו כן הוא שחקן הגנה מצויין ושחקן קבוצתי מעל הכל !!!

אין ספק שלהופסון ומקל(במקון יוגב) יש מקום בעשירייה של מכבי אבל לגבי 4 קלתאס לא מספיק פיסי ולרייט אין קליעה מבחוץ למרות שהוא
ה 4 הטוב בליגה השנה !!!

אביר 29 באפריל 2013

איך זה שבכתבה כזו רצינית לא מוזכרים שני כוכבי האן בי איי היחידים שמשחקים בארץ והיו ברמות הכי גבוהות עם הממוצעים המדהימים שלהם:מרדי קולינס מאשדוד וג'רוויס הייז מאשקלון!!!
אין למכבי שחקן אחד ברמה שלהם.
תבדקו היטב!

אלון רייכמן 29 באפריל 2013

אביר, זה בדיוק העניין. שההמלצות הן על סמך היכולת ולאו דווקא על סמך הרפרטואר.
ואגב, בליגה משחקים עוד כמה חבר'ה עם עבר ב-NBA, כולל שלושה שהמלצתי עליהם ממש בטור הזה – ג'רום דייסון, דונטה סמית וג'וליאן רייט.

אורי 29 באפריל 2013

ראקים סנדרס של גליל גם יכול להתאים,יש לו אחלה קליעה מבחוץ והוא שחקן עם פונטציאל טוב וגם שייך למכבי. בנוסף בלי קשר למשחק הטוב שלו אתמול הייתי מחתים את דאוסן גוניור כבר עכשיו לכמה שנים כי הוא יהיה שחקן אדיר. ואכן מצב עצוב שאין הרבה ישראלים ברמה גבוהה

בני 29 באפריל 2013

ראקים סנדרס שייך למכבי והוא מושאל לגליל

אלון רייכמן 29 באפריל 2013

ראקים סנדרס אכן שייך למכבי ומושאל לגליל. את העונה הוא החל מקול ענות חלושה והתקשה להתאקלם, אבל בחצי השני של העונה הוא כבר נכנס לעניינים והראה מה הוא יודע.
השיא היה בגמר הליגה הבלקנית אותו הוא ניצח כמעט במו ידיו עם תצוגה נהדרת של 30 נק' ו-17 ריב'.

אדום 29 באפריל 2013

במקום לשאוף שהשחקנים הטובים של קבוצות ליגת העל יישארו אצלם ובעזרת חיזוק נקודתי וטוב הם יהיו קבוצות טובות יותר בשנה הבאה, אתרי ספורט בכירים כמוכם וכמו אחרים מכינים כתבות על איזה קבוצות מכבי יכולה לפרק כדי שיהיה סגל טוב יותר ליורוליג..

פשוט בושה מה שהולך בערוץ הספורט אבל אין להיות מופתע שהערוץ שייך לבעלי מכבי תל אביב(משפחת רקנאטי מבעלי ערוץ הספורט מחזיקים ב40% ממכבי).

העיקר שהתקשורת אדומה

שימי שו 29 באפריל 2013

אדום, אתה צודק ולא צודק. מכבי עם הכסף הגדול עושה לליגה מה שקבוצות אירופיות עושות למכבי. אלה חוקי חוקי הג'ונגל ואלה חוקי המשחק. אם שחקנים בכירים בליגה רוצים לשדרג את עצמם כלכלית ומקצועית אז מכבי היא האופציה היחידה. מצד שני זה באמת הורס את הליגה ומעקר כל ניסיון לתחרותיות. הפתרון? אין אחד כזה. כל עוד הפער התקציבי בין מכבי לשאר הקבוצות יימשך אז זו תמיד תהיה התוצאה. אלא אם (כמובן אם וכאן מגיע אם גדול מאוד) בעלי קבוצות דוגמת רוזן ודורסמן יפתחו מעט יותר את הכיס וישחררו סכומים ראויים כדי להחזיק את הכוכבים שלהם.

לגבי הקשר בין ערוץ הספורט למכבי, אל תשכח שדווקא ערוץ הספורט הוא זה שפוצץ את עניין גיא פניני.

ולגבי תקשורת אדומה כן או לא, וואלה לא נחשב כמעוז הצהובים וזה בלשון המעטה, ואליו אפשר להוסיף גם את וואן עם פיני גרשון כפרשן הבית שמשתדל לדחוף אצבעות לעיניים של בלאט מתי שאפשר.

עידן 29 באפריל 2013

טיפה מתלהם. אבל, בתור אוהד מכבי אני מסכים שמכבי צריכה להפסיק לגנוב שחקנים לקבוצות בישראל ואז להגיד שהליגה חלשה ולהתעצבן כש גונבים להם שקנים.

trailblazer 29 באפריל 2013

צודק ב100%. ברור לי שזה קורה בהרבה ליגות, אבל הגישה הזאת,לפיה קבוצות הליגה הן מחסן כשרונות בשביל מכבי ת"א, מעוררת בחילה. ואח"כ אוהדי מכבי ת"א באים בטענות לקבוצות האחרות שאין בהן המשכיות.

ערן 29 באפריל 2013

סקוטי הופסון לא רלוונטי כי למכבי יש בעמדה הזו את דווין סמית', לנדסברג ופניני, כולם חתומים לעונה נוספת. וזה בלי להזכיר שהוא בעונה הבאה ישחק כנראה ב-NBA.
קלאת'אס אופציה מצוינת במקום מדלי.
דייסון זה יהלום אמיתי, סקורר עם יכולות אישיות שלא רואים הרבה גם ביורוליג וגם שחקן הגנה מצוין. שווה למכבי לשקול.

fair play 29 באפריל 2013

הכי חשוב זה לפרק את כל קבוצות הליגה מנכסיהם ולחזק את מכבי ת"א!

מורגות 29 באפריל 2013

במידה מסוימת מסבים עם אלעד.
אבל עדיין הולך על הופסון ופט.
משחרר לצערי את רוט מעיף גם את היקמן
ומביא עוד גארד וסנטר.

מכבי אלקטרה 29 באפריל 2013

להביא את דונטה סמית וסקוטי הופסון, הם השחקנים הכי טובים שיכולים להציאה למכבי מהליגה הישראלית.

ירון ש. 29 באפריל 2013

מכבי צריכה או יותר נכון חייבת ביג מן יותר חזק משון ג'יימס ולידו שחקן כמו ריצ'ארד הנדריקס שיתן מענה לריבאונד. בהנחה שהנדריקס לא יחזור למכבי השנה, שחקן שתפור לעמדה מספר 4 הוא ג'וליאן רייט שמביא עימו ים ניסיון מה N.B.A ויתרום גם בריבאונד (ראו ממוצע עונתי). יש להחליף את ריקי היקמן הלא יציב בגארד משלים או לחליפין בפוינט גארד אתלטי (הלוואי וקית' לנגפוד יחזור)שיודע גם לעזור בריבאונד ויהיה גם go to guy ולדעתי סקוטי הופסון יעשה זאת מצוין. שאר השחקנים (אולי למעט פט קלאתס כמחליף לליאור אליהו) לא מתאימים כרגע למכבי או ליורוליג. בהצלחה.

עידן 29 באפריל 2013

באמת שמדובר בשחקנים מעולים אולי חוץ מדייסון ומרייט שאני אישית לא אוהב. אבל אולי הגיע הזמן שמכבי תפסיק לגנוב את הסופרסטארים של הקבוצות הישראליות ותיתן לליגה הזו טיפה לצמוח? (ואני אומר את זה בתור אוהד). חוץ מזה שאחרי עונה כזאת מכבי צריכה להפסיק להמר ולהחתים שחקנים מוכחים

כוכב עליון 29 באפריל 2013

אולי נמציא שיטת דראפט הפוכה, שכל קבוצה בליגה תעביר למכבי שחקן אחד. כיף, כיף בכדורסל הישראלי כשקוראים פוסטים כאלה. ודייסון יכול להיות בחירה מעניינת אם יש משהו שאני מתגעגע אליו זה עונת דיוויד אנקראם. אגב, עוד משהו טיפה'לה מוזר, סוג של רעידונת אדמה קלה בכדורסל הישראלי, בכל זאת יו"ר איגוד כדורסל הולך הביתה ואפילו לא פוסטון בנושא. לו רק הוא היה במכבי ת"א…

אלון רייכמן 29 באפריל 2013

כוכב, אני מבין את הציניות שלך, אבל הטור נכתב בעיניים מקצועיות בלבד.
מה לעשות שאלו הם חוקי המשחק.
תעיף מבט לליגה הספרדית (החזקה באירופה) ותראה איך כל שנה שחקנים בולטים מהליגה מגיעים לריאל מדריד/ברצלונה/מלאגה/קאחה לבורל ויטוריה.
כנ"ל בליגה היוונית, בליגה הרוסית ובליגה האיטלקית.
ואם מכבי לא תחטוף את החבר'ה האלה – אז קבוצות אחרות באירופה יחטפו אותם. אחרי עונת פריצה כמו של סקוטי הופסון – קשה לראות איך אילת תוכל לשמור עליו. כנ"ל לגבי יתר החבר'ה ברשימה כאן.
זה לא קשור למכבי ת"א ספציפית – אלה חוקי הכדורסל.

כוכב עליון 29 באפריל 2013

אתה יודע מה? אתה צודק, אלו חוקי המשחק, העניין הפעוט הזה שבספרד הזכרת 4-5 קבוצות אליהן מגיעים השחקנים טובים בליגה, פה זה מובן מאליו שזה למכבי ת"א בלבד. במילים אחרות קוראים לזה מונופול, בשפה שכולנו מכירים קוראים לזה חברת חשמל, לצורך הדוגמא, אני בטוח שעובדי חברת חשמל מאד אוהבים אותה, כל שאר המדינה מתעבים. מבין?

אלון רייכמן 30 באפריל 2013

שוב, אתה מתעקש להסתכל על המקום הצר שלנו במקום על התמונה השלמה.
השחקנים האלה כנראה יתקדמו בכל מקרה – דרך מכבי ת"א או דרך קבוצה אחרת.

ולגבי ההשוואה לליגה הספרדית – זו גם השאיפה שלי (ושל רבים) לגבי הליגה שלנו. שיהיו כאן 3-4 קבוצות ברמת יורוליג (עם מתקנים מתאימים – הארנה בירושלים, האולם החדש הנבנה בחולון, האולם של חיפה) ואז – הן יוכלו גם לשמור על שחקנים איכותיים.

מכביסט מלידה 29 באפריל 2013

שחקנים מצוינים, יכולים להוסיף המון למכבי

איתי 29 באפריל 2013

לפי דעתי אסור להביא שחקנים כמו גל מקל שחקן שהוא לא ברמה של יורוליג אותו דבר פט קלאטיס הוא לא יכול לשחק בעמדה משחק 4 ביורוליג כי הוא לא מספיר פיזי והוא לא יכול לשחק בעמדה מספר שלוש כי הוא כבד מידיאז ברור שדייסון מתאים והופסון מתאים ודונטה סמית מתאיםאלה שחקנים שמכבי צריכים להביא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ג'ון מקינטייר 29 באפריל 2013

1. רואים כמה זמן אנשים משקיעים פה בלראות כדורסל ישראלי. דייסון למכבי? בלאט חונק אותו עוד בטרום עונה. אתם, מכביסטים יקרים תחנקו אותו, הבנאדם מגיע למשחק אחד ונח ארבעה.

2. מבין את הפוסט לגמרי. אחרי הכשלון העונה, כשלנו כולנו במשימה הלאומית (הצלחת מכבי מעבר לים) ולכן עלינו לעזור לצמצם את הגרעון וממש כמו המיסים והקיצוצים ולשגר את מיטב בנינו למכבי, מבחינת מלווה ברצון ומלווה בששון.

3. אני מניח שיו"ר האיגוד החדש יוכל לסגור את העניין בחקיקה.

MOBY 29 באפריל 2013

מלא היבריס.

אלון רייכמן 30 באפריל 2013

MOBY – התבאסת כי רוקנתי לך את הטאלנטים של חיפה? :-)
החלום שלי הוא שחיפה תהיה ברמה של מכבי, תשחק במפעלים האירופיים באופן קבוע ותתמודד כאן כל עונה על האליפות.
הכל עניין של תשתיות (אולם סביר כבר יש לה) ותקציבים.

MOBY 30 באפריל 2013

כן…

עומר אשל 29 באפריל 2013

כמו שהם אוהבים ,בואו נגנוב את הכוכבים המקומיים
1. שכחת שהיו גם הרבה נפילות עם זרים של קבוצות אחרות לדוגמא גייסון וויליאמס, אלטון בראון ועוד
2. טעות טיפוסית של אחד שמסתכל בעיקר על מכבי תל אביב וחושב שהוא מכיר את הכדורסל הישראלי.פאט קלייתיס לא פאוור פורוורד !
הוא אומנם גבוה כמו סנטר,אבל הוא לא בנוי לשחק 4.גם בחיפה הוא משחק בעיקר בעמדה מספר 3 .אין לו את המאסה או האגרסיביות המתאימים לשחקן בעמדה 4.
3. אני מת על פאט קלייתיס (קלייתיס ולא קלאתיס ,מתי כבר תבינו ?-הכי פשוט לשאול את הבנאדם ,תתפלאו כמה זה קל )
אישית ,אבל אני חושב שההצלחה שלו בחיפה קשורה מאוד לכך שזו ליגה של נמוכים והוא ,מה לעשות קצת מוטציה..
4. פאט שיחק ביורוליג היה שחקן 12 בפנאתיניייקוס,היתה כנראה סיבה לכך שהם לא מצאו לנכון לשתף אותו.אז מכאן ועד לגניבה ולשים אותו אצל הצהובים ? שקוף מדי וצפוי לכשלון.
שוב ,ללא כל אובייקטיביות אני מעדיף שישאר בחיפה.
חכו ותראו ששימון יעשה את הטעות וייקח אותו .

ג'וני 29 באפריל 2013

בלאט שוב הוכיח את מה שתמיד טענתי.
מדובר בעוזר מאמן ולא מאמן.
קטש שוב מנצח את מכבי ת"א וזה מסביר עד כמה ממדובר באיש כדורסל ווינר אמיתי שקורץ מחומר אחר.
בלאט מעולם לא היה שחקן ובטח גם לא מאמן.
התקשורת הישראלית רוכשת לו כבוד כי הוא אשף תקשורת במיוחד עם המבטא האמריקאי שלו
אנחנו המדינה היחידה בעולם שמתלהבת מכל זר שמדבר אנגלית.

תנו לקטש חצי מהתקציב של מכבי ת"א ואילת בקלות זוכה באליפות ומתמודדת לגיטימית ביורוליג.
הופסון יותר טוב ומועיל מכל הזרים ביחד של מכבי ת"א
אפיק ניסים הוא כוכב על ויותר משמעותי מכל ישראלי וכמעט מכל זר של מכבי ת"א.

לבלאט יש בעיה קשה של אגו
הוא מזמן איבד את חדר ההלבשה ואתמול ראינו את כל התסכול שלו יוצא על קטש שעשה עשה לו טובה והתנצל שבדיעבד זו היה טעות .

אם מאמן ריאל ברצלונה או בN.B.A היה לוקח פסק זמן במצב כזה בלאט לא היה מתלונן בחיים.
בלאט חושב שהוא מעל הליגה הישראלית והוא טועה בגדול
למכבי ת"א יש כבר 4 הפסדים העונה עם תקציב כמעט כמו של כל הליגה .
בלאט לא היה מצליח עם אף קבוצה בליגה עשראלית חוץ ממכבי ת"א מפני שהוא לא יכול להעמיד סגל איכותי בפחות מ10 זרים בתקציב של 20 מליון דולר.
עופר ברקוביץ לקחת קבוצה צנועה כמו אשדוד שרק עלתה ליגה עד לגמר הפלייאוף .
אם בלאט היה מאמן את אותה אשדוד הוא היה מועמד לרדת איתה ליגה.
כל מאמן בארץ היה מוביל את מכבי ת"א לאותם מקומות שבלאט הוביל אותה עד היום ואפילו יותר.

trailblazer 30 באפריל 2013

"ג'וני" אמיתי או שהוא בדיחה פנימית של כותבי האתר? להזכירך,קטש קיבל הזדמנות עם התקציב של מכבי ת"א, ועם שמות כמו כספי,וויצ'יץ',מוריס,אליהו,בלו,ביינום ובאטיסטה, ועם כל זה הוא לא הצליח אפילו לעמוד בכבוד מול עירוני ר"ג! שלא לדבר על הקדנציה המוצלחת בהפועל ירושלים.

אלון רייכמן 30 באפריל 2013

טוב רגע, עכשיו ברצינות.
מי זה ג'וני? הוא לא מושתל שלי או משהו,
אבל אכן נראה כמו איזו הלצה של מישהו.

MOBY 30 באפריל 2013

ג'וני היית או חלמתי חלום.
"בלאט מעולם לא היה שחקן ובטח גם לא מאמן."
איך אתה רוצה שנתייחס אליך ברצינות? בתור משפט רביעי בתגובה?
מעולם לא היה שחקן?
77-81 שיחק באוניברסיטת פרינסטון
81-84 מכבי חיפה
84-91 מגוון קבוצות ביניהם ירושלים וגליל עליון.
אולי לא קלעי כמו גמגי אבל קיבל כסף? זה יותר מרוב המאמניםשחקנים שאני מכיר.(דגש על רוב).
לא מאמן? אלופת אירופה דורשת את כספה בחזרה…גם טרוויזו והמדליה באולימפיאדה?

אורי 30 באפריל 2013

ג'וני יקירי שכחת שדיוויד התחיל את הקריירה שלו בגליל עליון והצליח שם עם תקציב הרבה יותר נמוך וגם באירופה הוא הגיע להצלחות עם קבוצות בעלות תקציבים לא הכי גבוהים (סנט פטרסבורג). ודרך אגב בלאט היה שחקן באליצור נתניה,הפועל ירושלים ומכבי חיפה.

אורי 30 באפריל 2013

נ.ב אין ספק שמכבי קופצת על כול מציאה שהיא מוצאת אבל להזכריכם ירושלים שואבת את גלבוע בשנים האחרונות ללא רחמים בראיין רנדל קורטני פלס גוני יזראלי …

פרמינדס 30 באפריל 2013

כתבה די גועלית – שמוכיחה שעבור רוב האנשים, אין בכלל כדורסל ישראלי אלא יש רק "מכבי"….אהבתי שאתה עוד כותב שאין שחקנים ישראלים מתאימים לרמה הזאת…מעניין למה.

אולי בכלל נבטל את הליגה הזאת, זה גם ככה לא מעניין כל השחקנים יהיו של "מכבי", ותיהיה לי רק של "מכבי", בכל מקרה זה מה שקורא אז למה לשקר לעצמנו?

יש "מכבי" יש חברים!

שאול 30 באפריל 2013

+1

אורן 30 באפריל 2013

אחרי שיש פה י"ור מנהלת הליגה שהוא אוהד מכבי מובהק ובוקר על ידי מבקר המדינה על איסדרים בנוגע לתאים בנוקיה,אחרי שכנראה ימונה בקרוב יו"ר חדש לאיגוד,שהוא ממש במקרה הבעלים של מכבי,ואחרי שיש פה ערוץ טלוויזיה שמשדר את הליגה המקומית,וממש במקרה הוא גם הבעלים של מכבי,
אז עכשיו יש פה טורים שאומרים איזה שחקנים מכבי צריכה לקחת מקבוצות אחרות.בהחלט חווים הוויית ספורט תחרותית וריאלית.
כמובן שנצא למאבק נגד השחקן הישראלי,שחס וחלילה לא יפגע ב11 הזרים של הקבוצה של המדינה.איזה כיף שיש פה תרבות ספורט אמיתית.
כן ,תיכף יתחילו התגובות כמו:"עוד אוהד הפועל מתוסכל..".גם הגיוני.

אלון רייכמן 30 באפריל 2013

עוד אוהד הפועל מתוסכל…

אורן 30 באפריל 2013

כמו כל אוהד שהוא לא אוהד מכבי.אבל ממתי עניין אתכם תחרות..

אורן 30 באפריל 2013

אגב,זאת התשובה היחידה שיש לאוהדי מכבי.לפחות תענה עניינית.

אלון רייכמן 1 במאי 2013

אורן, זו היתה בדיחה, בהמשך למה שכתבת…
התשובה העניינית שלי, היא כמו שעניתי קודם למגיב אחר –
אין כאן עניין של חוסר ספורטיביות אל של כוחות השוק.
השחקנים שציינתי כאן בכתבה נתנו עונות פריצה אדירות וקבוצותיהן הנוכחיות יתקשו מאוד לשמור עליהן.
כך שהם כנראה יעזבו בכל מקרה לקבוצות גדולות יותר שישלמו להם משכורות גבוהות יותר. אם לא למכבי אז למקומות אחרים.
הניתוח שלי הוא מקצועי נטו, ובסך הכל מנסה למצוא למכבי פתרונות זולים וטובים יותר מעוד הימור על זר מליגה רחוקה או מהקולג'ים.
ואגב, בלי קשר – כמובן שאשמח לעוד 2-3 קבוצות חזקות כאן בארץ, שיתחרו עם מכבי על האליפות ויתמודדו במפעלים האירופיים. הלוואי וזה יקרה וזה לא קשור בישראלים – אלא בתשתיות ותקציבים.

אורן 1 במאי 2013

קבלתי ,
אבל אלון-זה לא מפריע לך?
אתה בטוח אוהב ספורט.איך לעזאזל אתה משלים עם המצב הזה.באמת מעניין אותך לנצח קבוצות שהם 5 אחוז מהתקציב שלך?שהבעלים של הקבוצה שלך הוכרז עכשיו כיו"ר האיגוד.
סתם מעניין לדעת איך אוהד מכבי,שנראה שגם אוהב ספורט(שלדעתי זה לא הולך ביחד..)משלים עם המצב.
אגב,בהמשך לתגובה אחרת שלי-אני בטוח שלא יהיה פה פוסט נגד המהלך הכי פחות ספורטיבי בספורט הישראלי-המינוי של שמעון מזרחי.וגם אם יהיה זה יירד מהר מהאתר.סורי,שיתוף הפעולה של ערוץ הספורט חרג כבר מזמן מגבול הטעם הטוב.

אורן 30 באפריל 2013

אגב,האם הפוסט של לוונטל על ההשוואה בין מכבי כדורסל לביירן מינכן בעניין גצה,היה זה שהחזיק הכי מעט זמן באתר עד שנעלם.
באופן מקרי ,כמובן.לא יכול להיות שיש התערבות במקום דמוקרטי כמו ערוץ הספורט.

אלון רייכמן 2 במאי 2013

אורן, בוא נבהיר את זה חד וחלק –
הפוסטים שמקודמים באתר ערוץ הספורט או יורדים ממנו, הם לא בשליטתנו אלא בשליטת עורכי אתר ערוץ הספורט.
ואין כאן שום קשר לבעלים של הערוץ. אתה מייצר כאן תיאוריות קונספירציה דרמטיות שהן מנותקות מהמציאות. הטור של לוינטל ירד כי הוא העלה די מהר טור אחר – וכך קורה כאן, שכאשר כותב מעלה טור חדש – זה עולה במקום הטור הקודם שלו. עניין טכני לחלוטין.

לעניין מכבי תל אביב ספציפית – כמובן שזה מפריע לי שאין כאן תחרות בליגה. אני יותר מאשמח אם הפועל ירושלים, או מכבי חיפה, או אפילו אילת יקחו כאן אליפות. אפילו השנה. זה רק יעשה להן טוב.
העניין האמיתי של מכבי הוא בגזרה האירופית, ולשם היא מכוונת עם הסגל שהיא בונה כל שנה.
הקטע הוא, שאילת, או ירושלים או האחרות – צריכות לעשות את זה כמו שצריך. לא עם אליפות מקרית כמו של חולון או גליל שלא תקדם אותן לשום מקום, אלא עם תשית אמיתית. הארנה שתיחנך בקרוב בירושלים היא התחלה מצויינת. אני מקווה שהיא תביא איתה בעלים/משקיע כבד (רענן כץ?) וספונסרים ותקציבים גדולים יותר – והשתתפות עתידית ביורוליג (הגיע הזמן שתהיה לנו שם עוד נציגה, לא?)
גם האולם של 5,000 המקומות של מכבי חיפה הוא בשורה מרעננת – ואני יותר ממקווה שהיא תשחק ביורוקאפ בעונה הבאה.
עוד אולמות חדשים (חולון, ראשל"צ בהמשך), עוד תשתיות, עוד תקציבים – שימשכו ספונסרים וקהלים חדשים – ובעקבות כך השתתפות במפעלים אירופאים – זו הדרך. ואז גם יגיעו המאבקים על האליפות המקומית – כמו בליגה הספרדית או האיטלקית.
לא עוד חוק של הגבלת זרים או תקרת שכר שנועדו לייצר תחרות על ידי הורדת הרמה ופגיעה במכבי. המורה צריכה להיות העלאת הרמה אצל יתר הקבוצות. ואני הכי מת שזה יקרה.

אורן 3 במאי 2013

אחלה,סיפקת תשובה לגבי עניין תאוריית הקונספירציה שלי.באמת חשבתי שזה לא מקרי.

אורן 3 במאי 2013

אגב ,לגבי תקרת שכר.זה בדיוק מה שקורה בnba,כדי לגרום לתחרות.

אורן 3 במאי 2013

וגבר אחרון אלון,
דרך זה גם שיושב ראש של קבוצה לא יכול להיות יושב ראש האיגוד.
דרך זה גם שיושב ראש המנהלת, שלפי מבקר המדינה היה מצוי בניגוד עיניינים עם מכבי,לא יכול להיות בתפקיד.
דרך זה גם שהערוץ המשדר את הליגה לא יישלט על ידי אחד הבעלים של מכבי.דרך זה שאם מכבי לא זוכה באליפות-אז היא לא תשחק ביורוליג.אחרי כל הדברים האלה,אני חושב שהבעיה של הדרך קיימת יותר בצד של מכבי,מאשר אלה שמדברים על פיינלפור או תקרת שכר.

קובי 2 במאי 2013

הרבה זמן חיכיתי לטור מהסוג הזה כדי לחדד כמה דברים-

1.יש עוד רכז ישראלי מצוין שאף אחד לא מדבר עליו. והוא יובל נעימי!! כשהוא ואוחיון שיחקו ביחד בירושלים. גודס נתן לנעימי לפתוח ולא לאוחיון,
2.לגבי גל מקל א- אם מכבי לא תביא אותו במקום רוט. היא עושה את אותה טעות שהיא עשתה השנה עם טיוס. ב- לדעתי העמדה הכי טובה למקל במכבי. היא עמדה 2 ליד הרכז ולא כרכז!! כי ברמת ניהול המשחק אוחיון יותר טוב ממנו. ועדין זה לא מספיק למכבי ביורוליג. אבל מכיון שמקל יודע לחדור ולקלוע מצוין. הוא יכול לתפקד כמו היקמן. כשבהתחלה הוא יהיה מחליף בעמדה שתיים. במיוחד לאור העובדה שמכבי כנראה תביא רכז זר תותח.
3.עמדה 3 זאת העמדה הכי טובה במכבי השנה. ולכן למרות כל המציאות שיש בשוק [הופסון ודונטה]. לא כדאי לעשות בה שינויים!!!
4.כולם שוכחים פרט מאוד קטן אבל מאוד חשוב- השנה היו למכבי 7 זרים. שנה הבאה בגלל השינוי בחוק הרוסי. מכבי לא תביא יותר מ-6 זרים. כשרק אחד ישב בכל משחק ליגה ביציע,
5.לסיכום מבין כל הזרים בטור נשארו שניים קלאת'ס ורייט. הכי פחות הימור זה רייט שיכול להשלים בצורה אדירה את ג'יימס. אבל במצב כזה מכבי תישאר בלי קלעי שלשות בעמדת הפאוור [אליהו רייט וטיוס]. לגבי קלאת'ס לדעתי ביורוליג הוא יהיה ממש חלש. הוא יותר חלש מקיינר מדלי הגנתית. אבל אם אכן מכבי תהמר עליו ותצליח זה יהיה ללא ספק גניבת השנה!!!!

הסגל שאני הייתי בונה לשנה הבאה הוא בכלל שונה לגמרי-
1.פארגו. אוחיון.
2.רולאנד. מקל.
3.סמית'. פניני. לנדסברג.
4.בלו. נכבאר [או קלאת'ס]. טיוס.
5.זוריץ'. ג'יימס.

זה סגל שחוסך כסף בכל העמדות. ומבזבז אותו רק על שני שחקנים יקרים [פארגו וזוריץ']. ועוד שניים ביינונים [סמית' וג'יימס]. כשכל השאר ממש זולים. אבל ככה יש סגל ממש אטרקטיבי שלא יספק לנו רק קרבות היאבקות. אלא בעיקר משחק התקפה יפה לעין!!!!!

אלון רייכמן 2 במאי 2013

הי קובי, מסכים עם חלק מהדברים.
כמה הערות:

1. פארגו הוא אכן רעיון מצוין ואני אשמח שיגיע מבחינה מקצועית (וגם בלאט, כנראה) – השאלה אם האוהדים סלחו לו, ובכלל – איזה מסר זה משדר: ששחקן שעשה הכל כדי לברוח ממכבי למרות שהיה תחת חוזה – מוחזר כלאחר כבוד מהדלת הראשית.

2. מקל הוא רכז. לא סקנד גארד. הוא לא קלעי ברמה גבוהה מספיק בכדי להיות סקנד גארד. בטח לא לרמות הגבוהות של היורוליג. ולפי היכולת העונה – הוא גם היה טוב יותר כרכז וכמקבל החלטות מאוחיון.

3. אני לא בטוח שארל רולנד מתאים לרמות של טופ יורוליג.

4. בלו לא יחזור. לפי מה שאמר בראיון בשבוע שעבר לישראל היום – לא בטוח בכלל שהוא יחזור לשחק כדורסל מקצועני, וגם אם כן, זה לא יהיה לפני ינואר 2014 (כך שעל תחילת העונה אי אפשר לבנות עליו) – וגם אז, לא בטוח שזה יהיה במכבי בכלל. כך שהסיכוי לראות אותו חוזר למכבי להערכתי הוא משהו כמו 5%.

5. נכבאר? ברצינות?

קובי 2 במאי 2013

לאלון ככה-

אם נפרק את הסגל שהיה למכבי השנה לפי שחקנים. אנחנו לא נעבור איתו אפילו את השלב הראשון ביורוליג!! אבל במציאות הוא הגיע להצלבה. מה שאומר שלמכבי יש משהו נוסף. שאנחנו לא מיחסים לו חשיבות ראויה. קוראים לו דיויד בלאט!!

השיטה של בלאט פועלת בצורה הפוכה משאר השיטות של מאמני היורוליג. אם אצל כולם הדגש העיקרי הוא על ההיבט ההתקפי. אצל בלאט הדגש בעיקר על הפן ההגנתי. אם אצל כולם הדגש הוא על קבוצתיות. אצל בלאט הולכים יותר למהלכים אישיים. לכן בהתאם השחקנים חייבים להיות עם יכולות הגנתיות ויכולת אישית גבוהה.

מהסיבה הזאת כל השחקנים שכתבתי מתאימים לבלאט- רולאנד הוא שחקן שמתמחה בעיקר ביצירת מצבים לעצמו. ועומד כרגע על 40% לשלוש ובהגנה הוא חוטף נפלא וחזק. נכבאר למרות גילו המבוגר נתן השנה עונה אדירה [16 נקודות בממוצע למשחק] ושיחק כ-30 דקות לערב!!! כולל תצוגת שיא מול צסק"א של 30 נקודות ו-6 שלשות!! אולי בהגנה הוא יהיה חלש אבל בשביל זה יש את טיוס ובלו…ואגב במשחקי טרום העונה של מכבי מול באמברג הוא פירק את מכבי!!

ולגבי בלו לא קראתי את הכתבה שאתה מדבר עליה. אבל קראתי לפני שבועיים שהוא אמר שמכבי לא דיברה איתו. ומשמע היה מדבריו שאם מכבי תפנה אליו יש על מה לדבר. וזה לא ממש משנה אם בתחילת העונה או חודש אחרי. בלו מספיק מוכשר ומנוסה כדי להשתלב באמצע,

לגבי מקל כתבת "לפי היכולות העונה" אז היכולות של מקל העונה זה ממוצע של 13 נקודות למשחק!! כשרובם מגיעים מחדירות ודוקא בנושא ניהול המשחק ממוצע האסיסטים איבודים שלו גרוע משל אוחיון. ואגב גרינברג בחיפה משתמש בו הרבה פעמים כסקנד גארד כשסטול הוא הרכז…

ולגבי פארגו אתה לא באמת מתכוון למה שכתבת…תשאל את אוחיון!!

פרמינדס 2 במאי 2013

הנה עכשיו דון שימון הוא יו"ר איגוד הכדורסל, נראה שהוא מסכים איתי…בקרוב לא יהיה צורך בשמות כמו מכבי חיפה או הפועל אילת….גם ככה זה קבוצות של צימוקים ושאריות.

אני בעד כבר עכשיו לתת הכל לשמעון ולסגור את הכדורסל…
רייכמן אני לא מבקר אותך, אתה סימפטום של שיטה שמתה מיזמן. אני עם כדורסל ישראלי גמרתי יש גבול לכל תעלול משאיר את זה לאנשים מסוגו של סולא שהיה דיקטטור ברומי, עליו אמר יוליוס קיסר שהוא אינו יודע את האלף בית של הפוליטיקה.

פרמינדס 2 במאי 2013

ועוד נקודה שמדגישה עד כמה הכתבה הזאת נבובה:
ביירן מינכן רכשו את גצה? הפועל ירושלים קונה כל מיני שובבים מהגלבוע? אין בעיה עם זה בכלל.
אף אחד לא עושה כתבה כזאת….שבה נראה טבעי ביותר לפרק ולפורר קבוצות אחרות עבור הפועל ירושלים…

הכתבות הללו שמורות תמיד למכבי ת"א – זה נראה טבעי אפילו….סתם ככה חומר למחשבה. לא ביקורת ממש לא.

Comments closed