מהיר ועצבני

יש מצב שאת מכבי הנוכחית הליגה המקומית לא באמת מעניינת. וזה דווקא בסדר גמור

1586445-18

 

ברכות חמות להפועל ת"א על עוד דרבי אדום.

מבלי לפגוע בהישג הספורטיבי הנהדר והעניין שהאדומים יוצרים בליגה עם כל ניצחון כזה, אולי הגיע הזמן להודות באמת.

את מכבי ת"א הנוכחית, ה"אמריקאית" והבלאטית, הליגה המקומית בשלביה המוקדמים לא מעניינת יותר מדי.

זאת אומרת, היא מעניינת, והראשון לומר זאת יהיה שמעון מזרחי שממהר להכריז בכל פתיחת עונה כי הליגה היא "הלחם והחמאה" של הצהובים – וכי האליפות המקומית מדורגת בראש רשימת המטרות.

אבל השחקנים לא פראיירים. הם מבינים את השיטה כאן.

הם יודעים שגם מקום שמיני מוביל בסוף העונה לפלייאוף. הם גם מבינים איפה נמצאים המשחקים המאתגרים באמת, הכסף הגדול והחשיפה הבינלאומית. וכן, גם הקהל הגדול שממלא את נוקיה עד אפס מקום בערבי חמישי ולא ממהר להגיע למשחקי הליגה.

ומכבי הנוכחית, עם בלאט כמאמן והפדרמנים בקדמת הבמה הניהולית, דוחקת קצת הצידה את שמעון והחשיבה המסורתית שלו.

**

התקשורת אוהבת לחגוג על כל הפסד ליגה של מכבי. בטח בדרבי. הכל מהיר, הכל עצבני, הכל בשיטת המאניה דיפרסיה.

בלאט לא באמת מתכנן להפסיד בליגה. אבל השחקנים מבינים שאפשר להוריד הילוך. אם צריך לתת מאמץ עילאי במשחק אחד מבין שניים בשבוע – זה יהיה ביורוליג. מול קובאן ופנאתינייקוס. לא מול חולון ונס ציונה. ולך ספר לסמית ואינגלס שחייבים לתת בראש לנס ציונה.

למעשה, לפעמים נראה כאילו הכאפות שמכבי חוטפת בליגה עוזרות לה להגיע חדה ודרוכה לאתגרי היורוליג הקשים בהרבה.

אחרי ההפסד המביך בנס ציונה, הגיעה תצוגה נחושה וקשוחה בקובאן, בדרך לניצחון חוץ מרשים במגרש קשה. אחרי המשחק הביתי החלש מול הרצליה שכמעט ברח מהידיים, הגיע הניצחון החשוב על פנאתינייקוס.

ואחרי הסטירה בדרבי אתמול – בטוח שנראה מכבי אחרת לגמרי ביום חמישי מול ויטוריה.

כי ביורוליג אין פריבילגיה למעוד עכשיו, ולפספס בטעות את העלייה לטופ 16.

בליגה, גם אם מכבי תסיים את העונה, רחמנא ליצלן, במקום ה-4 בסיום העונה, לא קרה כלום. אז היא תשחק בסדרת פלייאוף ברבע הגמר מול החמישית, נניח חולוניה, ואז בחצי הגמר מול אילת והופ – הכל מתנקז שוב לגמר (שיכלול הפעם שני משחקים – עוד אלמנט שעובד לטובת מכבי). אז מה הלחץ?

**

מה שכן, מתישהו הסוויץ' האוטומטי הזה בין ימי ראשון/שני לחמישי לא יעבוד חלק, או כפי שבלאט אוהב לנסח זאת "משחקי הליגה מדממים גם ליום חמישי" ואז מכבי אולי תכה על חטא.

ואם כבר סבלנות בליגה וריכוז המאמץ כרגע לזירה האירופית – עדיין לא מאוחר להשאיל את טיוס וג'ייק כהן ולתת לבן אלטיט להיות הגבוה השלישי וליובל נעימי הרכז המחליף בליגה. בטח לא יכול להזיק.

1586492-18
הקהל האדום. שיתמקדו בחיובי והכל יהיה מושלם.

**

ומה לגבי הפועל? באמת כיף לראות את הצבע והעניין שהאדומים מוסיפים לליגה. אם הקבוצה תחליף את הרכז הכושל שלה (וינסנט קאונסיל) ברכז-קלעי סטייל מייקל אומה מהרצליה או דויד קוביאן מחיפה – תהיה לארז בובה של קבוצה (איזה שחקן קרלון בראון).

ואם הקהל האדום יתמקד בעידוד הנהדר ויקיא מתוכו את שירי הנאצה הילדותיים כלפי שמעון מזרחי ורגב פנאן – יהיה לה בובה של קהל.

לקראת העונה הבאה באולם החדש – זה הזמן לברר איפה נרשמים ליורוקאפ.

 

 

 

דרבי סל של הפועל
המונדיאל יסתדר

51 Comments

טל 19 בנובמבר 2013

תמיד כיף לקרוא קול צלול ושפוי עם זוית ראייה מעט אחרת.
תענוג!

ניצן 19 בנובמבר 2013

אלון – אחד הפוסטים החזקים שלך. כל מילה מלמיליאן (או לפחות לימונד).

סתמאחד 19 בנובמבר 2013

בשני ההפסדים הקודמים של מכבי,נגד חולון ונסציונה,דווין סמית׳ לא שיחק.
מכבי הביסה את אשדוד במוצאי שבת עם השחקנים המחליפים תוך הענקת מנוחה לסופו,אינגלס וסמית׳.
מי שחושב שהדרבי מבחינת מכבי הוא עוד משחק צריך לשאול את עצמו מדוע קפטן הקבוצה שון ג׳יימס שלח דברי התנצלות לאוהדי מכבי בסיום הדרבי אבל לא אמר דברים דומים לאחר ההפסדים לחולון ולנס ציונה ?
מי שטוען שלמכבי אין עניין בליגה ולכן היא מפסידה חי בהכחשה חמורה – למכבי יש קבוצה חלשה,לבטח כאשר היא צריכה לשחק בחוק הרוסי.
עם הסגל הנוכחי כלל לא בטוח שמכבי תעבור בסדרה את רבע הגמר ועל אחת כמה וכמה את חצי הגמר.

טל בן יהודה 19 בנובמבר 2013

כל מה שאתה אומר זה נכון. לגמרי.

אבל…

שחקני מכבי צריכים להבדיל בין משחק ליגה לדרבי.
(התייחסות יותר נרחבת שתיגע בנושא הזה, תגיע כנראה בהמשך השבוע)

תiiמר 20 בנובמבר 2013

צודק במאה אחוז. ובגלל זה כל החלק על מכבי בפוסט לא רלוונטי

אורן 20 בנובמבר 2013

אתה בטוח שצריך לתת לזה התייחסות מיוחדת? ההפסדים בדרבים נהיו כבר די שגרתיים, לא?

אלעד 19 בנובמבר 2013

לפי מה שאתה אומר, לאוהדי הכדורסל בארץ יש 2 אפשרויות:
1. בשיטה הישנה – מכבי דורסת את הליגה, גם אם מפסידה פעם-פעמיים בשנה זה לא משנה כי לאף אחד אין סיכוי מולה בסידרה. הליגה לא באמת חשובה, חוץ ממאבקי ירידה. פיהוק.
2. בשיטה החדשה – לא משנה מה קורה בעונה, בסוף יש נוקאאוט. הליגה לא באמת חשובה (גם היורדות לא תמיד באמת יורדות). פיהוק.

אז תסביר לי:
– למה התרגשתי אתמול לראות את המשחק הנהדר של הפועל ואת הקהל הצבעוני והנהדר.
– למה מכבי העלתה את השחקן הכי חשוב שלה, שעד היום לא שיחק כמעט בליגה.
– למה כל-כך כיף כל פעם מחדש לראות קבוצות כמו חיפה, נס-ציונה וחולון משחקות.

יש אחלה ליגה השנה. תפסיקו להוריד מערכה רק בשביל לחפש תירוצים עבור ההגמון שמנושל לאט לאט מכיסאו.

JOSH 19 בנובמבר 2013

תשובות לנקודות שלך:
– כי מכבי הפסידה. ולמרות שאני לא ממש מכיר אותך דיי בולט שאתה לא חובב גדול של הקבוצה.
– כי אותו שחקן לא יכל לשחק שני משחקים בשבוע עד השבוע. הוא עבר טיפולים בברך שדרשו מנוחה אחריהם, ומכבי הייתה צריכה להחליט מתי לתת לו את המנוחה – על חשבון יורוליג או על חשבון ליגה. וברור לך על חשבון מה נתנו לו את המנוחה לבסוף.
– כי הן קבוצות חביבות ביותר שאתה רואה אחת ללא הרבה זמן. זה שנס"צ כבר שלושה משחקים ברצף מפסידים ומראים יכולת פושרת לא ממש מעניין אותך.

הליגה הישראלית היא סוג של ליגת משנה בכל מקום אחר בעולם – חיננית והכל, אבל בתכלס אם אתה לא איזה אוהד מושבע של קבוצה מסוימת שנמצאת בתחרות (ומכבי לא ממש בתחרות גם אם תפסיד עשרה משחקים בעונה), זה דיי מעניין את האשך השמאלי בגדול.

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

אלעד, לא בטוח שהבנת את כוונתי.
תאמין לי שגם אני מתרגש מהניצחונות של הפועל ת"א ונס ציונה. כיף לראות את גוני יזרעאלי ויחזקאל סקוורר פורחים העונה בחולון. את קפיצת המדרגה (סוף סוף) של בן רייס בחיפה. את ליאור אליהו מנסה משהו חדש בירושלים.
ובהחלט – מכבי חיפה נראית כרגע כמו הקבוצה החזקה בליגה (או לפחות אחת משתי החזקות).
ועדיין, אני מניח שתסכים איתו שבטווח הרחוק – אין להפסדים של מכבי יותר מדי השפעה.
וכן, מקום רביעי בסיום העונה או מקום ראשון – יהיו שווים בערך אותו דבר עבורה.
זה לא אומר שמכבי לא תפסה יום רע אתמול (כולל דווין סמית) ושהפועל לא נתנה משחק גדול בדרך לניצחון מיוחד ומרגש.

אלעד 19 בנובמבר 2013

מה שאתה כתבת בפוסט תקף לכל ליגה בעולם שהאלופה בה מוכרעת בפלייאוף (בניגוד לליגה בכדורגל למשל, שצבירת נקודות במהלך השנה מאוד חשובה). אבל בניגוד ל-נ.ב.א, שם למשחקי העונה הרגילה באמת לא מלווה יותר מדי עניין, בליגה שלנו ובליגות מקומיות אחרות כן מתלווה מימד של יוקרה לכל משחק, והניצחון / הפסד כן חשוב (ולא, לא רק למכבי. לכולן).
זה גובל בזילות לפטור את המאמץ הנהדר של הפועל אתמול (ונ"צ וחולון לפניה) במילים "אין לזה השפעה". הפועל לא שיחקה מול קונוסים. היא שיחקה מול קבוצה חזקה ממנה על הנייר, התכוננה מאוד טוב למשחק וכיבדה אותהו, אוהדי הכדורסל, במאמץ העילאי שהיא נתנה שהוביל לניצחון. להגיד שאין לזה השפעה? אחרי זה אל תבכו שהליגה לא מעניינת.

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

אלעד, נדמה כאילו אתה מנסה לסחוט בכוח מחמאות להפועל, במקום להבין את השורה התחתונה של הפוסט הזה.
אז יאללה – הפועל אימפריה. הג'ינג'י גאון. מתן נאור מנהיג בחסד עליון. הקהל הכי טוב בליגה. תענוג. אדום עולה.
ועכשיו לנקודה – הדרבי הוא לא עוד משחק, זה נכון. יש פה הרבה יוקרה וכבוד. אבל משחקי הליגה בשלב הזה לא באמת כאלה חשובים למכבי, שמרכזת מאמצים גדולים יותר כרגע בימי חמישי. וכנראה שבצדק.

אלעד 19 בנובמבר 2013

אני לא מנסה בכח לסחוט מחמאות להפועל, שים לב שבכוח אני מכניס גם קבוצות אחרות להתייחסות שלי.
אני חושב שבקביעה שלך שלמשחק X אין השפעה, כי יש עוד פלייאוף בסוף השנה, אתה מוריד מהערך של בעצם כל מה שאנחנו מדברים עליו כל השנה. אז מה, הספורט חשוב רק במשחק-שניים שמשוחקים בסוף? כל שאר המשחקים זה סרח עודף שאין ברירה אלא לקיים כי זה כתוב בתקנון?
ואהדי מכבי אוהבים להגיד שלמכבי חשוב רק הניצחון. יש לי חדשות בשבילך – גם לשאר הקבוצות חשוב הניצחון. בכל משחק. אל תבטל את זה בהתייחסות מזלזלת, כי כביכול "הצשחק לא חשוב". אדב, גם המשחקים ביורוליג בשלב המוקדם לא כאלו חשובים. כבר ראינו שהרמה שם מתחת לכל ביקורת, ורק בשלבים הגבוהים (שמכבי כושלת בהם קבוע בשנים האחרונות) יש תחרות אמיתית.

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

כמובן שחשוב ליהנות מהדרך. וכמובן שלכולם חשוב לנצח. לא פוסל ולא מזלזל.
אבל כן, יש מקרים בהם הכל מתנקז למשחק אחד או שניים חשובים בסוף. תשאל את מכבי חיפה של העונה שעברה, או את אולימפיאקוס של השנתיים האחרונות – שהראתה לצסק"א מוסקבה שהמאזן האדיר שלה לאורך כל עונת היורוליג לא מספיק אם היא תופסת יום רע בחצי גמר הפיינל פור.

אלעד 19 בנובמבר 2013

ברור שזה ככה. בסוף זוכרים רק את מי שזכה. זה לא צריך לבטל את כל רגעי הקסם שפזורים לאורך הדרך.
עוד כמה שנים יהללו במכבי את הסידרה המפוארת מול פנאתינייקוס שהסתיימה בהפסד 3:2? או את השנה המושלמת בליגת האלופות שהסתיימה בהפסד בגמר ליוגופלסטיקה? זה חסר כל ערך כי לא היה תואר בסוף?

MOBY 19 בנובמבר 2013

אלעד
אני אגיד לך משהו. היה נהדר ברוממה מול חולון, אבל גם אני, כרגע, מסתכל על המשחק מול קאזאן. אז אתה יכול לקרוא לי בכל מיני קריאות גנאי. אבל פשוט זו השיטה, אני מאוד אשמח אם ברוממה תהיה לנו יתרון ביתיות לכל אורך הפלייאוף. יותר מעניין אותי איך דונטה יגיע לפלייאוף ואיך שומרים את המחופף בתלם. כי כשיש פלייאוף ויש יכולות צריך להביא אותם לשם וללא פציעות. פשוט להיות נורמליים ולא לראות צל הרים כהרים.
מכבי א' היא קבוצה בעלת יכולות נפלאות- מכבי ב' הרבה פחות.
מכבי חיפה על ארבעת הזרים שלה מוכיחה שארבעה זה מספיק. וכן לחיפה יש קבוצה מספיק טובה ליורוליג. ובמשחק של 4 זרים הסגל של חיפה לא פחות טוב משל תל אביב.

אפי 19 בנובמבר 2013

כל מה שאתה אומר נשמע נכון, אבל האם זוהי מכבי שאתה מכיר? האם אלו ערכי המכביזם? האם זה שמעון מזרחי ("אוהדי מכבי? שייראו בטלוויזיה") שאתה מכיר? יש כאן התרופפות ברורה בכל הקשור למכבי ת"א כדורסל לדורותיה, שרוצה לשאוב גם את האבק של הפירורים של הליגה המקומית…

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

אפי, אתה אומר את זה כאילו שזה דבר רע. :-)

אדום 19 בנובמבר 2013

מה שאתה עושה פה זה פשוט זילות של הניצחון של הפועל. אם זה היה עוד משחק ליגה מגבי לא הייתה נותנת מנוחה לשחקנים לפניו. מכבי באו בשיא הדריכות וזה לא הלך להם, כי השחקנים יחד עם הקהל המדהים היו יותר טובים ממכבי.

אר 19 בנובמבר 2013

עזוב. זו פאניקה של גסיסה. חוסר הבנה מוחלט של מציאות רחבה יותר. אילו תירוצים בדרך לאיבוד שלטון היחיד.

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

למה זילות? אני חושב שכתבתי שהפועל היו נהדרים וכל הכבוד להם על הניצחון הנהדר.
התייחסתי למכבי מזווית אחרת – לאו דווקא בהקשר של הדרבי או של המשחק הספציפי הזה.

אדום 19 בנובמבר 2013

אתה אומר שלמכבי ההפסד הזה ואלה שקדמו לו לא הזיז מי יודע מה, וזה פשוט לא נכון. הם רצו לנצח את המשחק הזה (גם מול חולון ונס ציונה), רצו מאוד. אפשר לראות את זה בלחץ שנוצר במועדון מההפסדים האלה ומהאווירה הנוראית שנוצרת בקבוצה בעיקר אחרי ההפסד אתמול (כי מה לעשות, זה דרבי, גם בשביל מכבי) וגם אחרי ההפסדים הקודמים בליגה.
אז אני יכול להגיד בביטחון מלא, שזה הזיז להם, ואפילו קצת יותר. המאזן נוכחי בליגה של 4-3 לא עובר שם בשקט. לנו נותר רק להנות מזה כל עוד זה קורה, כי זה לא יהיה ככה הרבה זמן.

גיל שלי 19 בנובמבר 2013

אלון – אחת הסיבות לכך שהשחקנים לא שמים קצוץ בליגה היא מאמן בשנתו האחרונה

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

גיל, ייתכן. ואני רואה שאתה רץ באדיקות עם תיאוריית המאמן בשנתו האחרונה שההנהלה מתה להעיף. בכיף.
אבל אני חושב שאינגלס, וסמית, ובלו, וג'יימס, בהחלט שמים קצוץ. פשוט מחלקים את המאמצים (במודע או שלא במודע) בין ימי ראשון לחמישי – עם עדיפות ברורה לימי חמישי.

אורן 19 בנובמבר 2013

מכבי כל כך זלזלו שהם שיחקו גם עם סופו וגם עם ג'יימס?
אפילו דווין סמית שיחק והוא ואינגלס וסופו קיבלו מנוחה בשבת.אתה באמת מאמין שמכבי זילזלו במשחק?
נראה כמו דרך מצויינת לנחם את עצמך.שנה שעברה ,לפני הדרבי בראשון,מכבי יצאו לבית מלון.אבל כנראה ככה זה כשמפסידים.זה מצרף להנחה ש"אין שחקנים יקראלים טובים" או "השחקן הישראלי העצלן".ובכן,אותם שחקנים ישראלים ניצחו את מכבי ב3 מתוך 7 משחקים,כששניים אחרים מכבי כמעט הפסידה.אבל כן,מכבי זילזלה.

אורן 19 בנובמבר 2013

וזה מדהים אלון,כי בפעם האלף אני חוזר על זה שכיף לקרוא אותך,
אבל אתם פשוט לא יודעים להפסיד(וברור לי שזה לא מתאים לך).מכבי לא טובה כי היא לא טובה.היא בטח שלא זילזה אתמול ומספיק לראות את התגובות של השחקנים שלה.למכבי יש יותר מדי שחקנים וזו הבעיה שלה.לך תקבל בטחון שכל 3 דקות על המגרש מחליפים אותך.

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

אורן – קודם כל תודה.
שנית, אני לא מתכוון להפסד הספציפי הזה, אלא להתייחסות הכללית של מכבי לליגה (תסכים איתי שמכבי שמגיעה בדריכות איתה הגיעה לקובאן למשחק בנס ציונה – לא מפסידה שם).
ולגבי לא יודעים להפסיד – שטויות. אולי זה יפתיע אותך אבל ניצחונות כמו של חולון, נס ציונה או הפועל אתמול על מכבי, דווקא מרגשים אותי. כי זה עושה את הכל מעניין, זה עושה טוב לקבוצות האלו שניצחו, וזה נותן להם יותר משזה פוגע במכבי. ואין לי שום בעיה עם זה.

אורן 19 בנובמבר 2013

לגמרי מאמין לך לגבי החלק השני.
אבל אלון,אתה באמת מאמין שלשחקן כדורסל מתאמץ פחות במסגרת תחרותית,ועוד אחת כזו כמו מכבי?

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

אורן, ברור לי שחבר'ה כמו דווין סמית או ג'ו אינגלס או ריקי היקמן הם תחרותיים ומשחקים בכדי לנצח בכל משחק.
אבל אני די משוכנע שאפילו באופן תת מודע, שלא לומר במודע, המאמץ שהם נותנים מול הרצליה למשל, או האקסטרה effort הזה, הוא לא אותו דבר כמו זה שהם נותנים מול פנאתינייקוס או ויטוריה.
המעמד, האווירה מסביב, היריבה, החשיבות – אלו דברים שמחלחלים לתודעה ומשפיעים, בין אם במודע ובין אם לא.
אני חושב שאחד כמו סופו למשל, הוא דוגמא מצויינת.

אורן 19 בנובמבר 2013

מאמין שזה קיים רק ברמת ההכנה למשחק.

MOBY 19 בנובמבר 2013

אפילו הג'ינג'י (על פי מה שהוא אומר) ישב הלילה לראות כבר את ירושלים (וככה זה צריך להיות). נצחון ענק נפלא ומרגש . אבל כולה ניצחון ליגה (כמו שההפסד היחיד של הקבוצה שלי היה הפסד מבאס אבל כולה הפסד ליגה).
האליפות השנה לא מוכרעת בנובמבר ולא מוכרעת על פי משחק אחד (חייב לעקוץ). ובמרץ אפריל הקבוצות יהיו אחרות ההבנה תהיה אחרת והתוצאות כנראה יהיו אחרות (מה נסגר בפלייאוף לפני שנה?).

אלון רייכמן 19 בנובמבר 2013

MOBY – אני מוצא את עצמי מסכים עם כל מה שאתה כותב היום. :-)

איציק 19 בנובמבר 2013

כאוהד מכבי אומר שזה נשמע כאילו נגמרו התרוצים, וזה באמת כך.
אפשר לספר שזה לא חשוב; אפשר לספר שהכל יקבע בסוף; אפשר לספר שהתפיסה במכבי השתנתה שלטובה לעומת כל הפסד אסון.
איכשהו היתי מאמין לזה יותר אם היתה כותב את זה אחרי רצף של חמישה ניצחונות ולא אחרי ההפסד בדרבי.

אנטואן, אוהד ראיו וייקאנו 20 בנובמבר 2013

כששחקן נ.ב.א כמו אלן אנדרסון שיחק ברמה 0 בליגה, אפשר היה לייחס את זה לאופי המחורבן שלו. כשדייויד סמית', שחקן שבחר להישאר במכבי למרות שההצעה שלה לא הייתה הכי גבוהה (ובפער די משמעותי לפי העיתונות) שותף ל-2 הפסדי דרבי בשנתיים, קצת קשה לספק הסבר ליכולת הנמוכה, בטח כשמדובר במשחק מהסוג הזה.

למכבי יש בעיה רצינית בליגה. הבעיה לא נובעת מהעובדה שמכבי צריכה לשחק ב-2 מפעלים (כשמכבי שיחקו בשלושה מפעלים הם עדיין פירקו את הליגה), אלא מכמה סיבות:

1. הרכבים שונים- החוק הרוסי מאלץ את מכבי לשחק שונה בין היורוליג לליגה. להערכתי, בלאט מתרגל (במודע או לא) הרבה יותר את התרגילים/הרכבים לימי חמישי, מה שגורם לכך שמכבי מגיעים מוכנים פחות למשחק. אני גם מניח שצוות האימון מתרכז הרבה יותר בהנעת הכדור של ויטוריה מאשר איך סוגרים את החדירות של טל דן.

2. אורך הסגל- הטענה על העייפות היא די מוזרה בהתחשב בכל הביקורות על הבניה לרוחב במקום הבניה לאורך של מכבי. למכבי, גם כשמתחשבים בעובדה שהיא משחקת ב-2 מסגרות, יש יותר מדי שחקנים. ההחלטה של בלאט להכליל את נעימי בסגל, במקום לשלוח אותו ואת סופו (לא מהווה פקטור בליגה הישראלית) החוצה ולהכניס את טיוס ורייס במקומם, הייתה פקטור משמעותי באי היכולת של מכבי לשחק ברמה הרגילה שלה.

3. אפקט בר טימור- בר טימור נתן משחק שלם אחד בשנה שעברה. היום הוא על חוזה של 200,000 יורו.

ניצן 20 בנובמבר 2013

ראיו וייקאנו חרא של קבוצה

west99 20 בנובמבר 2013

תמיד כשבמכבי ת"א היו צריכים לתת קצת לישראלים לשחק זה נגמר בבעיות.
זה לקח אמנם כמה עשרות שנים אבל גם ישראלים הבינו את המושג שנקרא "לשחק" במכבי.
נעימי אפילו חצה קו אדום ומכריז בפה מלא שהוא רוצה שמכבי ישחררו
אותו בעודו "לובש" את המדים הצהובים ולפני ששיחק שם שניה וחצי.

ומבחינת האחרים זה מצויין – שמכבי תיקח את היורוליג כל שנה מצידי, היא והאמריקאים שלה.
שיעזבו אותנו עם הליגה שלנו שכיף לנו איתה, ושהיא תמשיך לשחק אותה שזה לא כזה מעניין אותה,
ושלפחות תפסיק לקחת ישראלים ולהרוס להם את הקריירה(רשימה של 15 כאלה אפשר להביא בקלות)

המלצה שלי – תוכנית פרישה מוקדמת.

בני תבורי 20 בנובמבר 2013

יש משום מה תחושה שמכבי רק צריכים לרצות לנצח והם יצליחו. ובכן, זה לא ממש עובד ככה. הם צריכים לרצות, אבל קודם כל להיות קבוצה טובה ודווקא בזה הם לא כל כך מצליחים…אני לא מעלה על דעתי שמישהו במכבי מתייחס דרבי כאל משהו שצריך לעבור מהר כי בחמישי אירופה. אני חושב שהפועל היו פשוט טובים בהרבה, אדלשטיין היה מרוכז ויצירתי והקהל הביא ערך מוסף. אחרי שאמרתי את זה, אני באמת חושב שהפועל צריכים לעשות משהו עם האידיוטים ביציע.

מכביסט ותיק 20 בנובמבר 2013

אקדים ואומר שההפסד גרם לי לבחילה למרות שהפסקתי לצפות במשחק כבר ברבע השני כשראיתי את אינגלס מחייך באדישות ולא מתעניין במשחק. הבנתי שאני לא רוצה לראות את ההשפלה.
אין כזה דבר זה רק הפסד ליגה לא משמעותי. ההפסד לנס ציונה משפיל כמו ההפסד בדרבי. אין אחד משמעותי פחות או יותר.
מה שמרתק אצל הטינופות מאוסישקין זה חוסר המודעות שלהם לפתטיות שלהם. 44 שנה !!! 44 שנה !! ללא תואר!!! 44 שנה לקבוצה שלקחה עד אז אליפות שנה כן שנה לא. ולקחה גביעים !! ואז הגיע אותו אחד שברור שירצו שיתאבד ומחק אותם מענף הספורט. השאלה כיצד בשנת 2030 ילך השיר "מיץ גולדהר תתאבד, מיץ גודלהר תתאבד". זה קצת קשה לשיר.
מי שאשם בכך שההפסד בדרבי מתקבל באדישות יחסית וכך גם 3 הפסדי ליגה זו אותה החלטה לש פדרמן למנוע ממזרחי להתנגד לפיינל פור. אותה החלטה לפני 8 שנה הביאה לתהליך שהביא את מכיב לאדישות בהפסדי גביע קופל ובהפסדי ליגה. ההשלכה לטווח ארוך יותר היא בדיוק הפוכה למה שכולם רוצים – הדב ריצרו חוסר עניין בליגה. כשבמשך שנים השאיפה של קבוצות הייתה לנצח את מכבי- כעת כבר אין שאיפה. כשירושלים ירשמו ליורוליג הליגה בישראל תקבר סופית כי גם את ירושלים לא יעניין הליגה

עמית 20 בנובמבר 2013

קלאסה אמיתית.

משה 20 בנובמבר 2013

אני רוצה להבין את ההגיון מאחורי הדברים(או מאחורי ההתנהלות של מכבי) : מכבי בשנה שעברה נתנה את הכל כדי להיות הכי טובה בליגה(נתעלם מהתוצאה בגמר) והגיעה לרבע גמר היורוליג. השנה הקונספט אומר נוותר על הליגה, נפסיד כמה משחקים(כולל דרבי שהאוהדים ממש לא מוכנים לוותר עליו) כדי להגיע שוב לרבע גמר יורוליג ??? אני לא רואה את הקבוצה הזו עושה יותר מזה, יש מספיק קבוצות טובות ממנה מה שהופך את הבניה של הקבוצה הזו למגוחכת אף יותר.

כוכב עליון 20 בנובמבר 2013

שתי הערות .
1.לפי תוכן העניינים זה נשמע כאילו מכבי בשנה הראשונה שלהם באירופה כשהם מנסים איך לתפעל את הקטע של שני משחקים בשבוע, אז שיהיה בהצלחה.אני מניח שבשנה הבאה, כשיהיה להם יותר ניסיון באירופה, הם יבנו בצורה מאוזנת יותר קבוצה שתתאים לליגה ולאירופה

2. אני מבין שהכניסו בליגה הישראלית שיטה חדשה שנקראת פלייאוף בו קבוצה יכולה להפסיד לקבוצה אחרת שמדורגת נמוך ממנה בטבלה. המוח היהודי הזה תמיד ממציא לנו פטנטים. יפה

משיח 20 בנובמבר 2013

אתה באמת כוכב *

אנונימוס 20 בנובמבר 2013

אני דווקא מסכים עם אלון. מכבי בפירוש לא מתייחסת לליגה כמו לאירופה. לא כולם. שמעון מזרחי מן הסתם כן. אולי גם בלאט מספר לעצמו שכן. אבל השחקנים לא. והאמת שגם בלאט לא. ובצדק. היא לא חשובה. מכבי משוריינת ביורוליג לעוד מיליון שנה, גם אם היא תפסיד 5 אליפויות רצופות עדיין היא תהיה הנציגה היחידה ביורוליג, למעט איזה ויילד קארד מקרי פה ושם אולי לנציגה אחרת.
זה מחלחל בסופו של דבר. קשה לשקר לעצמך שמשהו חשוב כשההיגיון אומר לך שלא.
השאלה באמת מתי זה יחלחל לימי חמישי. יש מצב שזה כבר מחלחל.

כוכב עליון 20 בנובמבר 2013

גם ריאל מדריד וברצלונה משוריינות עד יומן האחרון, ועדיין זה לא מפריע לריאל לנצח 40 הפרש כל מיני אובדיורות למינהן (טוב, אבל זה כי הליגה הספרדית חלשה..) וברצלונה כשהיא מפסידה , מתקשה להאמין שהיא אומרת שהיא פשוט חושבת על יום חמישי (אולי כי הם מפסידים שם לקבוצות כמו נאנטר..)

אנונימוס 20 בנובמבר 2013

כי שם המערכת לא החליטה שהליגה לא חשובה, אלא רק היורוליג. במכבי המערכת החליטה את זה (לא רשמית כמובן), משדרים את זה לשחקנים והם מבינים את המסר.

אנטואן אוהד ראיו וייקנו 20 בנובמבר 2013

1. אני לא אתייחס להערות המבישות על ראיו וייקאנו.

2. מהנימה שעולה פה מאוהדי מכבי נשמע כאילו הליגה זה חתיכת עול שמכבי נאלצת לנשוא ברוב חסדה, בעוד למעשה הליגה הישראלית היא מה שהפך את מכבי למכבי. בתרחיש הדמיוני בו מכבי תעבור לשחק ביורוליג + ליגה אחרת (אדריאטית למשל), תוך 5 שנים היא פחות מעניינת מבני הרצליה.

3. אגב היורוליג הקדוש. יורוליג היא לא הליגה בה משחקות הקבוצות הכי טובות באירופה. כלומר, הטופ 8 של אירופה אולי שם, אבל יש המון קבוצות רוסיות/ספרדיות מחוץ ליורוליג שהיו מגיעים בקלות מאוד גבוה אם הן היו משחקות שם (קובאן כדוג' נהדרת).

אמנון 20 בנובמבר 2013

אולי הגיע הזמן להגיד את האמת, שהשלב הראשון ביורוליג הוא הבדיחה האמיתית.
אני מבטיח לך שאף מאמן אירופאי לא הכין את הקבוצה שלו בצורה טובה ומסודרת כמו שאדלשטיין הכין את הפועל שלשום.
בנוסף, אני לא יודע למה אתה מעריך שמכבי פייבוריטית ברורה בסדרת פלייאוף בלי יתרון בייתיות.

מכביסט ותיק 20 בנובמבר 2013

מול נס ציונה הוא לא הכין את הקבוצה הגאון הזה

אמנון 20 בנובמבר 2013

דווקא הכין אותנו טוב מאוד(עובדה שהיינו ב+15 במחצית), אבל כשל בניהול המשחק ברבע השלישי. וגם השחקנים.
ארז הוא ממוחות הכדורסל המבריקים בארץ, אבל מנהל משחק שעושה לפעמים שגיאות. במשחקים גדולים הוא דווקא מתעלה על עצמו.
בכל מקרה, אני מבטיח לך שכל מאמן בליגה הישראלית מכין את הקבוצה שלו טוב יותר למשחק מול מכבי מאשר מאמן בשלב הזה של היורוליג (או היורוקאפ או היורוצ'לאנג' או וואטאבר)

Lior NYC 20 בנובמבר 2013

יש למכבי 2 קבוצות(בעקבות החוק הרוסי), קבוצת יורוליג טובה וקבוצת ליגה סבירה ולכן אני לא חושב שימי ראשון קשורים למשחקי יום חמישי.

בליגה היתרונות של מכבי לאורך השנים היו: כח ההרתעה שקבוצות רק רצו לא להיות מובסות.
למכבי היו את הישראלים הכי טובים בהפרש עצום והיום זה לא ככה.

כנל לגבי הזרים, הזרים של מכבי למעט סמית, הם לא כמה רמות מעל שאר הליגה כמו בעבר ורק 3 יכולים להיות על המגרש בזמן נתון,חלקם שחקנים שהוצעו לקבוצות במחירים נמוכים יותר ואיך שמתחיל מו"מ עם מכבי המחיר פי 4 יותר גבוה.
פגיעה נכונה בזרים זולים ובסיס ישראלי טוב מאיימים על מכבי.

קובי (מכביסט) 20 בנובמבר 2013

לדעתי בלאט עוד לא הבין מספיק את הבעיה הגדולה שנוצרה לו אחרי השילוב של החוק הרוסי עם חוק הצעירים. כי אם הוא חושב שהררי ואלטיט לא מתאימים מול קבוצות ברמה של הפועל ת"א ומעלה. אז נשאר לו סגל של 10 שחקנים תורידו מהם את פניני שלא משחק ובכל זאת נרשם ותורידו גם את נעימי שעוד לא נכנס לעניינים. ואז בלאט נשאר רק עם 8 שחקנים בלבד!! ולכן מכבי סיימה את המשחק עם 4 שחקנים בבעיית עבירות כשבלו יוצא בחמישית….

לכן בלאט חייב לגבש לעצמו סגל מתאים לליגה שבו כל 10 השחקנים יתרמו. והוא צריך לעשות שני שינויים 1.לשחק עם טיוס שמתאים יותר למאצ' אפ בליגה מול סנטרים נמוכים. במקום סופו האיטי שתוקע את הקבוצה ומסתבך בעבירות מול הסנטרים היריבים 2.לרשום את כהן במקום פניני כי הוא יכול לתרום יותר ממנו.

בנוסף- את רייס ופניני צריך לשחרר ממכבי ואת הצביון הישראלי לפתור ע"י שיתוף גדול יותר של נעימי אלטיט והררי!!

הסגל לליגה צריך להראות ככה –
1.אוחיון. נעימי. הררי.
2.היקמן. לנדסברג.
3.סמית'. אינגלס.
4.בלו. כהן. אלטיט.
5.ג'יימס. טיוס.

בסגל הזה יהיה לבלאט מרחב תימרון גדול יותר כי- אוחיון נעימי והיקמן יתנו מענה טוב בעמדת הגארדים. לנדסברג אינגלס וסמית' בעמדת הסמול. בלו כהן ואלטיט בעמדת הפאוור. וג'יימס עם טיוס בעמדת הסנטר!!! ככה יהיה אפשרי לנצל 11 שחקנים ולא רק 8….

אנטואן, אוהד ראיו וייקאנו 21 בנובמבר 2013

קובי, כשאנשים מכוונים לרעיונות של אנשים גדולים (טיוס במקום סופו) נהוג לתת קרדיט.

שנית, אני רואה כדורסל כבר קרוב ל-25 שנה, ואני לא זוכר שחקן שמכבי גידלה (אולי בורשיין, בערך. אפילו הנסיך הלפרין היה צריך להתבגר בלובליאנה). מכבי צריכה להעיף כל שחקן שלא תורם לה במיידי, כי היא פשוט לא עובדת ככה. ג'ייק כהן- אאוט. נעימי/אוחיון – אאוט (ואולי עדיף אוחיון כי מישהו בטוח ישמח לשלם לו את החוזה), רייס- אאוט, ולהביא במקום רכז/מנהיג אמיתי סטייל מקדולנד או שאראס.

Comments closed