תשובה לטב"י

טל בן יהודה חושב שגיא פניני צריך לחזור להיות הקפטן של מכבי. אני חושב שלא.

file_0_b

ממש כאן, לידי – מופיע הפוסט של ידידי היקר טל בן יהודה. מכביסט מושבע ובחור מקסים.

למקרה שהתעצלתם לקרוא, הוא טוען שהגיע הזמן להשיב לגיא פניני את סרט הקפטן של מכבי ת"א – סרט שלטענתו מלכתחילה לא היה צריך להילקח ממנו.

משחק היורוליג בחמישי האחרון, בו פניני קיבל את תפקיד הקפטן באופן חד פעמי עקב היעדרותו של שון ג'יימס הפצוע – עשה לו חשק. געגועים לפניני הקפטן.

ובכן, אני חש צורך לענות לו. ולא סתם בתגובות אלא בפוסט עצמאי. כי זה חשוב מספיק.

אקדים ואומר כי גם אני אוהד מכבי – כך שהאינטרס של שנינו די זהה כאן.

אבל הדרך – הדרך צריכה להיות אחרת, בעיניי.

**

לפני הכל – כתבתי את זה בעבר ואכתוב זאת שוב – אני אוהב שחקנים שהם באד בויז. כאלו שלא מוכנים לקבל שיט מאף אחד. ווינרים בדרכם.

זו הסיבה שגארי פייטון – הטראש טוקר הגדול בכל הזמנים (מייקל מקום שני!) הוא אחד השחקנים האהובים עליי. גם רג'י מילר. וג'ון סטארקס.

אני מת על פייטרים שהם קצת טראבל מייקרים (אהלן אייברסון), אבל נותנים את הלב והנשמה והמעיים והתוספתן על המגרש.

לכן אני גם די מבסוט מהגרסא העדכנית של דייויד בלו – שהעלה פאזה בקשיחות ומשחק לפעמים קצת כמו בשכונה – כדי להראות למי שייך המגרש הזה. מוכן לריב עם מי שצריך.

אין לי שום בעיה עם זה. להיפך – אני לא יכול לסבול שחקנים אדישים או אנמיים שלא מראים איכפתיות או תשוקה.

גם לא היתה לי בעיה עם זה כשפניני "כיכב" בתחום. העבירה המסריחה ההיא על ליאור אליהו במלחה אכן היתה מסריחה, אבל באופן כללי הפרובוקציות של פניני נבעו ממקום אחד – תאווה אמיתית לנצח.

גם טל בן יהודה ציין בפוסט שלו שטראש טוק הוא חלק לגיטימי מהמשחק ושרוב השחקנים הגדולים משתמשים בזה. וזה נכון.

אבל – וכאן מגיע האבל – לא משנה איזה טראש טוקר אתה וכמה מוג'ו של שכונות זורם בדמך – תעשה את ההבחנה, תציב את הגבול.

המקרה ההוא בין פניני לשולדבראנד באותו דרבי המחיש את זה מצוין – יש טראש טוק ויש סתם להיות אידיוט.

**

כי הרי ישנן אמות מוסר שכבר לא קשורות לכדורסל או לספורט.

דייויד בלו וריצ'י הנדריקס לא הפסיקו לטרש אחד את השני בחמישי האחרון בקרב בין מכבי לקובאן – כאחרוני שחקני הרחוב במגרשי האספלט של ניו יורק –

אבל נשארו בסט באדי'ז מיד עם שריקת הסיום. בלו אפילו סיפר שביקש מהנדריקס למסור ד"ש לאשתו ממנו…

הרי גם פניני יכל באותו דרבי לזרוק לשולדבראנד עקיצות כמו: "הלו בלונדה, המעודדות זה בטיים אאוט, לא עכשיו". או "אמא שלך מסמנת לך מהיציע שתקנח את האף".

או אפילו "תגיד לחברה שלך שאעבור בערב לקחת את התחתונים שהשארתי אצלה".

אבל לאחל לאבא שלו סרטן ולכנות אותו נאצי – זה כבר לא באותה שכונה. וכן, גם פניני כבר מבין את זה.

ואוהד שלא מבין את זה – חוטא קודם כל לעצמו. כי אם זה הקפטן שלך – זה הסמן הימני שלך – יום אחד, כשתיקח את הבן שלך למשחק והמילים הללו במקרה יתגנבו אל אוזניו – הארס כבר ייקלט. ויופנם.

 

253668
יש טראש טוק ויש סתם להיות אידיוט. פניני מנסה להבין.

**

אני סבור שפניני חשוב לצביון הישראלי של מכבי – בטח בעונה הנוכחית בה יש לה שניים וחצי צברים בסגל.

אני גם שמח לראות את ההתאוששות של גיא – השחקן חסר המצפון שלא פוחד לקחת שלשה מכריעה כשלכל האחרים רועדות הביצים (כמו מול קובאן במצב 73:70 ברגעי הקלאץ').

מכבי צריכה את הפניני הזה – מקצועית וחברתית.

אבל ההחלטה לקחת לו את סרט הקפטן בעקבות האירוע ההוא היתה מוצדקת בהחלט לטעמי – (למרות שידידי טב"י חושב אחרת) – וההרגשה מאותו ערב תישאר אצלי כבר לתמיד. כנראה שגם אצל דורון קרמר.

מצטער – מתקשה לסלוח או לשכוח. ומאותו הרגע גם קצת פחות היה איכפת לי אם פניני ישאר במכבי או לא.

בראיון לעיתון בחמישי האחרון פניני סיפר כי הוא המכביסט היחיד בסגל הנוכחי. אבל אני כבר לא בטוח שיש בכלל דבר כזה היום, מכביסט אמיתי.

אם כבר, אז שאראס הליטאי, ששיחק כאן רק שנתיים – היה מכביסט הרבה יותר מפניני או אוחיון.

אבל עזוב מכביסט, תהיה קודם כל בנאדם.

 

 

#קפטן
סיום עצוב לעונה גדולה

52 Comments

טל בן יהודה 8 בדצמבר 2013

כמה דברים:

1. נהניתי לקרוא.

2. אני מרגיש שזה פגיעה מתחת לחגורה לשים את התמונה הזו. מבלי לקרוא מילה כבר שכנעת חצי מהקוראים :)

3. "אני גם די מבסוט מהגרסא העדכנית של דייויד בלו" – לא יכול להסכים איתך יותר. הוא היה ככה גם לפני השנת שבתון שלו ואני מת על זה. אני רוצה שחקנים עם אמוציות, ולא רובוטים…

4. אני אפילו מסכים איתך במשפט של "יש סתם להיות אדיוט", כי הוא היה אדיוט. אבל…

ואני אקח משהו שכבר כתבתי אצלי בתגובות:
"אני באמת מאמין שטראש טוק במגרש הוא לא דבר שאפשר ואף מותר למדוד בכלים הקונבנציונליים בהם אנחנו משתמשים בחיי היום יום שלנו".

זה כל מה שאני מנסה לומר.

רוני 8 בדצמבר 2013

אין גבולות? מה עם טראש טוק על ילדים של שחקן אחר?
אני חושב שחייבים לשים את הגבול גם על המגרש (בסופו של דבר ירצה או לא ילדים לומדים ממנו) וללא ספק פניני עבר אותו ובגדול.

אלון רייכמן 8 בדצמבר 2013

טל, תודה קודם כל.
לגבי בלו – לגמרי. אבל יש איזו תחושה שבסיבוב הזה הוא כאילו העלה את זה הילוך. אולי משהו שקשור לשפם.
ולגבי פרשנות הטראש טוק – טוב, יש בזה משהו. אבל אני חושב שעל זה אנחנו עדיין חלוקים.
מצד שני, תענוג להתווכח איתך :-)

shohat 8 בדצמבר 2013

הרשו לי להציע את האבחנה "המקצועית" (לא המצאתי את זה) בין smack לבין trash talk.
smack – אמירות קצרות, חדות ושנונות, בהקשר של המשחק, שנועדו להיכנס לראש של היריב שלך. ג'ורדן, פייטון וסטארקס הצטיינו בזה. ב – smack יש איכות ותחכום, ראויים להערכה, במיוחד אם יש גם כיסוי לזה. smack הוא חלק מהרוח של המשחק (והדבר היפה שאתה לוקח סיכון, כי אם אתה מפשל ה – smack פועל בעצם נגדך).

trash talk – גירסה טיפשה, פרימיטיבית, לא מרשימה וחסרת תחכום, של מי שפשוט לא שולטים באמנות ה – smack. הדוג' הקלאסית היא בדיחות על האמא של היריב או גסויות. נכון, גם ה – Trash talk הוא עדיין חלק מהמשחק, אבל נחות בבירור מה -smack.

בזמן ש- smack משובח ראוי להערכה (גם מצד היריב), trash talk בדרך כלל סתם מוציא אותך טמבל, וגובל בחוסר ספורטיביות.

פוסט נהדר המסביר ומחדד את האבחנה, באתר 10k rage: http://www.10ktruth.com/the_rage/smackvstrashtalk.htm

ההתבטאות של גיא פניני היא לא smack ולא trash talk אלא כמה דרגות טובות מתחת, ואין לה שום מקום במשחק.

תומאס נוימן 8 בדצמבר 2013

לא מסכים. זה עדיין טראש-טוק, אם כי מזן נמוך במיוחד. בייחוד הביטויים על הסרטן – זה ברמה של מגעיל מאוד. דווקא ההתבטאות של הגרמני-נאצי – שנאמרה בהקשר של המראה ה"ארי" של שולדנבראנד – היא כמעט טראש-טוק לגיטימי

אלון רייכמן 8 בדצמבר 2013

shohat מעולה, תודה.

יוסי מהאבטיחים 8 בדצמבר 2013

מוזר שהזכרת את סטארקס ולא את רג'י מילר.
למי שעוד לא יצא לצפות ב 30for30 של ESPN על רג'י נגד הניקס של תחילת הניינטיז- מדהים.

באותו הקשר, רוב הכתבה נסובה סביב הטראש טוק של רג'י מול סטארקס ומול ספייק לי, וכמעט בכל שלב אפשר לראות שהטראש הוא תמיד סביב ביצועים במגרש, צ'וקריות וכו'. וכל גיבורי הסרט מתראיינים אליו 20 שנה אחר כך בחיוך, למרות כל הדם הרע.
לאחל ליריב ספורטיבי שלך את הדברים שפניני אמר זה כבר מזמן לא טראש טוק, זה פשוט רוע צרוף של אדם ילדותי.
אני במקום אוהד מכבי אמיתי מתנער גם מהאמירה הזו וגם מהאמירה על היות פניני מכביסט אמיתי. לא רואה אף קפטן שסוחב עליו גועל נפש כזה.

אלון כבר כתב יפה בפוסט- יש טראש טוק, אבל יש גם גבולות. זה נכון גם בגזרת אוהדים-שחקנים וזה נכון שבעתיים בין שחקנים לעצמם.

shohat 8 בדצמבר 2013

זה שכתבתי סטארקס מצדיק smack איכותי כלפיי. :)
ראיתי את הסרט על רג'י. אחד הטובים בכל הסדרה.

אריאל גרייזס 8 בדצמבר 2013

הלו, הלו, אני מבקש. לא היה ולא יהיה בתחום כמו לארי בירד.

MOBY 8 בדצמבר 2013

הדיבור של התכשיט לא יכול להיכנס תחת הגדרת טראש טוק. זה נסיון לא ספורטיבי לקבל אגרוף/מרפק/סנדל תנכ"י משחקן ולהעיף אותו מהמגרש.
אין פה שום קשר לספורט למעט הנוכחות בין 4 הקווים שמסמנים את המגרש.
המעשה של הקפטן לזמני מצוקה עבר בצורה שקטה יותר מדי. זה הרבה יותר גרוע מפאול מכוון לסיום קריירה. זה הרבה יותר נמוך ממכירת משחק.
זה מגעיל.
תל אביב יכולה למנות לקפטן את מי שהיא רוצה כמו שהקפטן של קבוצה איטלקית יכול להיות אנטישמי.
הפכנו להיות חסרי אמות מוסר וערכים. החוק היבש ומשם כלאם פאדי.

יוסי 2 8 בדצמבר 2013

ולמה אף אחד לא מזכיר את ג'ון סטוקטון?
http://www.youtube.com/watch?v=Z-cG7uUBYxo

משיח 8 בדצמבר 2013

חזק

איציק 8 בדצמבר 2013

וכפי שהגבתי אצל טל… היום פניני, אחרי הלקח שלמד (ונראה שלמד) הוא יותר ראוי להיות קפטן מאשר לפני המקרה. המקרה היה שפל, ההתנהגית בהרבה משחקים וקבוצות היתה אלימה ומכוערת. היום, הוא חוזר לכושר משחק, חוזר להתנהגות של וינר, אך בלי הגועל. האם צריך לסלוח ולאפשר לו להיות קפטן… היתי ממתין עוד קצת, אבל הוא בדרך הנכונה.

אלעד 8 בדצמבר 2013

הרגת אותי אלון.
אתה כותב שאתה אוהב שחקנים ווינרים, ואז נותן דוגמאות של 4 שחקנים שמעולם לא זכו בכלום כשחקנים מובילים…

אלון רייכמן 8 בדצמבר 2013

אלעד, אתה רוצה להגיד שרג׳י מילר לא היה ווינר? או אייברסון? או גארי פייטון?
גם בלי טבעת אליפות הם היו יותר ווינרים מלא מעט שחקנים שזכו בטבעות…

יוני (המקורי, מפעם) 9 בדצמבר 2013

לא זכו בכלום. אפילו לא באליפות ישראל. נאדה. נו באמת, בדיוק כשהם עברו למכבי זה נפל על הפיינל פור ברוממה ובלי ביתיות גם לאייברסון זה קשה. בנבא או שאתה אלוף או שלא. אין גביע ואין יורוליג. אבל יש MVP, שחקן ההגנה, חמישי הראשונה וכו׳. לא זכו בכלום. זה ענק. הביטול של אנשים שהיו טופ 10 במקצוע שלהם בכל העולם.

אלעד 9 בדצמבר 2013

סתם הצחיקו אותי הדוגמאות שנתת. רג'י מילר לדוגמא נתן כמה הופעות מדהימות, אבל לא זכור לי משחק ממש טוב שלו על סף הדחה. בדרך כלל במשחקים שהקבוצות שלו עפו מהפלייאוף הוא דישדש.

אלון רייכמן 9 בדצמבר 2013

רגע, אלעד, כתבת כאן שלא זכור לך משחק ממש טוב של רג'י מילר כשהכל היה על הכף? אתה מנסה להרים כאן להנחתה או סתם להסתלבט?

אלעד 9 בדצמבר 2013

אל תשנה את מה שכתבתי. תקרא שוב את המשפט האחרון שלי.

מכביסט ותיק 8 בדצמבר 2013

פתאום דברי פניני נהיה הדבר הכי חמור בספורט הישראלי. זה בכלל לא משנה אם אתה אוהד מכבי או לא. אם הוא היה מאחל לאבא של השבדי שפעת חמורה או אם היה מאחל לאבא שלו טחורים? זה היה משנה? אני גם נבהלתי מדברי פניני בשבוע או בחודש הראשון לאחר האירוע. אבל כשמסתכלים על זה ממרחק של שנה – זה מגוחך.
אם פניני היה גומר לאליהו את קריירת המשחק אז כשהיה במדי הטינופות באדום – זה היה יותר חמור?
אני מנחש שכותב הטור הינו בעל מנטליות שמאלנית (זה לא מפריע לי בכלל) אבל זה אותה מנטליות שמשווה בין חיילי צהל שמעירים ילד ערבי בחיפוש בביתו לבין מחנות ההשמדה של הנאצים.

פניני אולי אדיוט. לדעתי לא. הוא בסהכ לקח את הלכלוך צעד קדימה.נענש. שילם. גמרנו. הוא יכול וצריך להיות הקפטן.

Duncan 8 בדצמבר 2013

אם תעצור את זה בטראש טוק זה לא יהיה לגיטימי.
בNBA שחקני ספסל כבר לא הולכים לעזור שיש מכות כי הם מורחקים. הם למדו. היום שיש מכות הספסל יושב יפה מאד.
אתה רוצה לפתוח צהר לעוד פניניים עם דיבורי סרטן ושואה? אני לא. לא רוצה אויירת ביתר ירושלים בכדורסל. תודה

trailblazer 9 בדצמבר 2013

לשאלתך לגבי העבירה על אליהו במדי הפועל ירושלים:כמובן שזה היה הרבה יותר חמור,ולדעתי זה יותר חמור למרות שהוא לא הצליח לגמור לאליהו את הקריירה,איך זה בדיוק מנקה את פניני מהקשקושים הדוחים שלחש לשולדברנד?

מכביסט ותיק 12 בדצמבר 2013

לא מנקה אותו אבל הוא נענש. מה עשו לפניני לאחר העבירה שעשה על אליהו כששיחק בירושלים? כלום.

אריאל 12 בדצמבר 2013

סבבה, אז איבדת את הלגיטימציה לצאת נגד אוהדי הפועל על שירי השואה (שכבר לא קיימים).

אריאל 12 בדצמבר 2013

התגובה למכביסט ותיק

Duncan 8 בדצמבר 2013

היתה כתבה על חייו הספורטיביים של פניני. כתוב שהוא לא ממש מת על כדורסל.
האיש לא ספורטאי.
ספורטאי אמיתי לא יורד לרמות האלו.
אני אישית לא חיית לילה וראיתי אותו כמה פעמים בבארים בתל אביב יורד על סיגריות כאילו מחר הוא במשרד ולא באימון פיזי של קבוצת כדורסל עם יומרות.
שחקן מלוכלך שקיבל בדיוק מה שהיה צריך לקבל מקבוצה רצינית.
נראה לך ששחקן בNBA היה קורא לשחקן שחור "עבד, חבל שלא העבידו את סבא שלך למוות באלבמה" עובר בשתיקה?
נראה לך ששחקן NBA היה זורק למקל "יהודון" וזה היה עובר בשתיקה.
יש טראש טוק ויש טראש טוק.
גיא פניני היה ונשאר השחקן הכי מלוכלך שהיה בישראל. שמעון אמסלם לידו זה מלאך.

מכביסט ותיק 9 בדצמבר 2013

אל תאמין למילה אחת בכלי התקשורת גם כשהם הולכים עם הקבוצה שלך או השחקן הפייבוריט שלך. לדגומא היה היום ראיון הזוי שהקשבתי רק לחלקו עם תחושת הקאה של אופירע עם דני פדרמן. ליקוק דוחה כל כך ולמה? כי הוא המדליף העיקרי שלה וכל הכתבות שלהם נגד בלאט. כתבי וואלה ו-1 ידועים באיומים שלהם על שחקנים שאם לא ידליפו יכנסו בהם. אלו לא שמועות.

עידן. 8 בדצמבר 2013

אני בדר"כ לא מגיב ככה אבל באמת שזה שטויות במיץ עגבניות.

איתרע מזלו של פניני שערוץ הספורט (כן, זה שבבעלות מכבי) הצליח לקרוא את השפתים שלו. אתה מדבר על הטראש טוק של פייטון- איך אתה יודע מה נאמר שם? אולי הוא אומר דברים דומים? הנה רק לאחרונה נטען שקווין גארנט, אחד מהסמלים של הNBA אמר כמה מילים שכוללות סרטן ולא ראיתי אף אחד שניסה לתלות אותו בכיכר העיר.

בכלל, לקשקש על "דרך" ועל "מודלים לחיקוי" ואז להזכיר כדוגמא חיובית את ג'ורדן שהיה חרא של בנאדם ועשה את המוות לחברים שלו לקבוצה או את איברסון שחטף את הילדים שלו והסתובב עם אקדחים בברים, זו צביעות וחוסר יכולת להבדיל בין תפל ועיקר.

סתמאחד 9 בדצמבר 2013

צריך לזכור שמה שהפך את המפגש בין פניני לשולדבראנד למשמעותי הוא מה שקרה במהלך השבוע שקדם לדרבי כאשר ערוץ הספורט ניסה באמצעות רועי גלדסטון לייצר דרמה מלאכותית ומדי יום במהדורת חדשות הספורט דווחו ידיעות אודות כוחות השיטור וחששות מאלימות ובלאט ומזרחי התראיינו והשמיעו הצהרות פומפוזיות כנגד אוהדי הפועל.
אלמלא כל הניפוח המופרז הזה ואלמלא האשמות המוקדמות כנגד אוהדי הפועל האירוע בין פניני ושולדבראנד היה הופך להיות שולי לחלוטין ולא זוכה לתשומת לב תקשורתית שכזו.
מכבי נפלו בפח שטמן להם ערוץ הספורט ולא היתה להם ברירה אלא לזרוק את פניני לכלבים.

קשקשן בקומקום 9 בדצמבר 2013

שכחת גם שיום קודם פניני התראיין בתפקיד המבוגר האחראי וביקש מכולם לשמול על פרופורציה ולהתמקד בספורט. אני לא 100% בטוח אבל לדעתי הוא גם ביקש מאוהדי הפועל לא לרדת לרמה של שירי שואה.
אבל זה מכבי נפלו בפח…

רועי סיני 9 בדצמבר 2013

יופי של טור. יישר כוח!

ערן קאלימי 9 בדצמבר 2013

אתה צודק 100%, לאחל סרטן זה נורא. לעומת זו, להתייחס לאישה כסמל פטישיסטי שאפשר לשלב כקללה, זה בסדר. הרי מה הן אם לא עוד חור, וזהו.

מאשקה 9 בדצמבר 2013

טור נהדר. יש דברים בספורט עם מילים שהם קו אדום חזק.
פניני עבר את הקו הזה באותו אירוע.
מה הנימוק שהוא שילם את חובו לחברה ?
נתן שעות עבודות שירות ביד ושם ?
טיפל בחולי סרטן בבתי חולים ?
ואם עשה זאת שיתכבד בביתו עם תעודות שעות העבודה.
על מה שאמר הוא יכול להמשיך לשחק, וגם להחזיק מעצמו כי הוא המכביסט היחיד.
סרט קפטן של קבוצת כדורסל לא ולא.
תודה אלון רייכמן.

רועי 9 בדצמבר 2013

אין כמו אבירי הצדק האדומים.

דגש 9 בדצמבר 2013

תגיד לי רגע בכנות: אם הסיפור הזה לא היה יוצא, אם במקרה היית יודע שקפטן אחר אמר דברים דומים ליריב ואף אחד לא שמע, גם אז היית מסכים לוותר עליו? היית חושב שאי אפשר שבן אדם כמוהו יהיה קפטן?

טראש טוק זה תמיד דבילי ומלוכלך (ועם כל הכבוד, לקרוא לשחקן בלונדינית זה טראש טוק לבלונדיניות. אני מדבר על טראש טוק אמיתי, שיגרום לזידאן לנגוח בך.) לא צריך לייחס כוונה גדולה למה שפניני אמר. הוא לא כתב מאמר דעה שמצא קווי דמיון בין שולדבראנד להיטלר, ולא באמת מייחל או פועל להתפתחות סרטן המוח אצל אביו. פניני זרק כמה מילים אגרסיביות, בלי לבחון אותן יותר מדי מתוך הנחה שאף אחד לא יטריח את עצמו לדון בהן ובאמת מיותר לדון בהן.

זה ילדותי, מלוכלך, טפשי, וזה לא באמת חשוב.

רועי 9 בדצמבר 2013

כל הדיון הזה הוא מגוחך, טראש טוק אמור להישאר בתוך המגרש, בין השחקנים.
אולי פניני אידיוט ולא היה צריך לרדת כל כך נמוך, אבל הדרך בה הטרש טוק יצא מחוץ לתחומי המגרש היתה מגוחכת.
לראיין את שולדנבראד יום אחרי, עם הטרנינג והכלב בגינה, כאילו חרב עליו עולמו, היה אחד הדברים הפתטיים שראיתי.

ש. בן ד. 9 בדצמבר 2013

אני אקדים ואומר שלא הייתי בארץ בתקופה בה התפוצצה הפרשה ככה שניזונתי רק מהידיעות בדיעבד.

עם זאת, פניני יצא אידיוט פעמיים –
פעם ראשונה (והמשמעותית ביותר) הייתה בפגיעה שלו בציבור שלם שלא קשור בכלל לספורט, ציבור שבתרבות שלנו הוא פרה קדושה (ושצריכה להישאר כזאת).
בפעם השניה הוא פשוט פוצץ כל טיעון שהיה לראשי מכבי (ומזרחי בראשם) בנוגע לטענות (המוצדקות) שלהם כנגד קריאות השואה במגרשי הכדורסל.

העונש של פניני בלקיחת סרט הקפטן היה מתבקש וראוי שישאר ככה עד שיוכיח שהוא באמת תורם לציבור הזה (לא זכור לי שהוא נקט שום פעולה בנושא). לדעתי הוא גם היה צריך להיות מושעה מפעילות הנבחרת בקיץ האחרון אבל זה כבר מים מתחת לגשר.

ובלי קשר לאותה פעולה – הבלוף של פניני מתגלה לאט לאט ומסתמן שהוא שחקן של שנות חוזה ולא יותר מזה. זה תמיד מבאס לגלות ששחקן שהערכת פעם מתגלה במערומיו פעם אחר פעם אחר פעם…

רועי 9 בדצמבר 2013

אני רואה שוב שוב טענות מגוחכות שפניני היה צריך ל"תרום לציבור" חולי הסרטן/ניצולי שואה. פרופורציות ?
למה נותנים לאוהדי הפועל להיכנס למגרשים לפני ששלחו את כולם לסיור ביד ושם או לפני שהם תרמו לציבור אנשים עם נטייה אובדנית ?

ש. בן ד. 9 בדצמבר 2013

דין אוהד אינו כדין שחקן שאמור להוות דוגמה.

ובלי קשר, במקרה הזה מינוס ומינוס לא הופכים לפלוס…

שגיא 9 בדצמבר 2013

פניני מלכלתחילה לא היה צריך להיות קפטן מכבי. גם בגלל שהוא שחקן בינוני מינוס ובעיקר בגלל שהוא שחקן מלוכלך.
מכבי לא צריכה שחקנים מלוכלכים בשביל לנצח משחקים. יש לה פור של 15 מילון דולר על קבוצה בארץ בשביל זה.
מכבי צריכה להיות ספורטיבית והגונה. זה יותר חשוב מהכל. כן, גם מנצחון.
אני פעם אהדתי את מכבי. היה לי מנוי והייתי הולך לכל המשחקים, כולל בליגה ובמשחקי חוץ. היום אני לא יכול לסבול אותם. מאחל להם להפסיד כמעט בכל משחק. אני לא יודע מהן כל הסיבות שהביאו אותי למצב הזה, אבל אחת מהן היא בטוח העובדה שגיא פניני היה הקפטן שלה.

קשקשן בקומקום 9 בדצמבר 2013

גם אני! ועוד הייתי בשער 11 של השרופים.מעל עשר שנים מנוי.
צריך כשרון לא קטן כדי להפוך אוהב שרוף לשונא ועוד בלי להפסיד יותר מדי…

אריאל 9 בדצמבר 2013

מצטרף. אצלי זה התחיל עם הפיטורין של צביקה שרף ואח"כ המשיך עם ההתנהגות בפרשת פנאן, פיני במדיסון סקוור גארדן וגיא פניני. שיפסידו!

אבי ח 9 בדצמבר 2013

אתה יודע למה אני אוהב להיות ביד אליהו( עדיין, בשבילי תמיד יד אליהו….) ? בגלל 90 אחוז מהקהל. לא מעניין אותי שהם לובשי מותגים, ועונדי רולקס. הם באים להינות מהצגה,מבילוי יום חמישי כמו שאתה הולך לסרט/מסעדה.. זה הבילוי שלי ושל הרבה שכמותי. ואפילו אילפו אותנו,שחוץ מההצגה,יהיו בדרך כלל גם ניצחונות. בחסות קפטנים שכילד יכולתי להזדהות איתם בקלות. בגלל הספורטיביות,בגלל המשחק,אבל בעיקר בגלל הדמות. מי לא רצה להיות ברקוביץ שהוא גדל? מי לא קינא ביכולות של קטש? את מי לי משך להבין מי זה נדב עם " ( הכאילו) איטיות שלו והבנת משחק נדירה…
תקשיב, גיא פניני לא היה כזה מעולם, ומקרה הדרבי הוציא את שאריות ההבנה שלי למינוי שלו. בהתחלה חשבתי שאני מזדקן,והם שמה ביד אליהו רואים דברים שאני לא… שהוא דמות שתרכז את כולם סביבו. מכביזם זה לא כוחניות לשמה,בריונות והתנהגות כזו. מכביזם זה השאיפה למושלמות,מכביזם הוא נטול אגו,אלא רק המועדון חשוב… ופניני,שקוע בישבנו שלו. המפלצת שגידלו,אכלה את עצמה… לפחות בשנת קריירה. אתה מבין,לא מתאים לי שהוא יהיה הדמות הנערצת של הילד שלי, לא מתאים לי שהוא יהיה גדול שהוא ירצה להיות" כמו פניני" כמו שאני רציתי להיות ברקוביץ…הוא פגע בכל ערך ספורטיבי של המשחק,של המועדון,ושלי כקהל שלו. הוא ביזה את כל אלה,והצטער רק שהוא נתפס.
לא רוצה וצריך שיתרום לניצולי שואה,לחולי סרטן. רציתי שהוא יעלם לי מבילוי יום חמישי… שילך לשחק בקפריסין( שזה היה נוח הוא היה שם…) ושיחזור אחרי שנה… ועוד לא סיפרתי לך מה אני חושב על יכולתו המקצועית….:)

אבי ח 9 בדצמבר 2013

לא יודע למה ואיך פורסמה התגובה ששמתי אצל מי שפתח את הנושא…

אלון, אנחנו לא מכירים,אבל תן חיבוק… תודה על פוסט שפוי והגיוני לעומת האחר…

אריאל 9 בדצמבר 2013

אם אני לא טועה, טל בן יהודה הוא זה שכתב בזמנו שצריך לתת לטיבו צ'אנס כי "הוא מעולם לא הפסיד" – לדעתי הטור הכי הזוי שקראתי אי פעם בדה-באזר. אם כן, לא צריך להתרגש, מדובר בעוד טור שמנסה לעורר פרובוקציות ולמשוך טוקבקים, או בהזיה נוספת של משהו שרוצה שהקפטן של הקבוצה שלו יהיה בנאדם כמו גיא פניני. הוא בטח מאמין שפניני "מעד" באופן חד פעמי.

טל בן יהודה 10 בדצמבר 2013

אני חושב שאתה צריך להחליט אם אני פרובוקטור או בן אדם שלוקה בהזיות…

כשתחליט, אשמח להתייחס לתיאוריה שתבחר ללכת איתה.

אריאל 10 בדצמבר 2013

כשאני שוב חושב על זה, אני יותר ויותר מאמין שהטור שלך על טיבו נבע מכך שההבנה שלך בפוטבול נמוכה מאוד. לכן התשובה היא ג'. סופי. עד הטור הבא.

אמנון 10 בדצמבר 2013

"הלו בלונדה, המעודדות זה בטיים אאוט, לא עכשיו"
3> 3> 3>
העקיצה של השנה

אפריים 10 בדצמבר 2013

פשוט מסכים עם כל מילה.

בנוסף,
אני חושב שהחזרת תפקיד הקפטן מעיד יותר על מכבי מאשר על פניני. הוא לא העניין. המערכת שאיבדה את עצמה לטובת יחסי הציבור והאינטרס הכלכלי היא זו שצריכה לספק צידוק יותר ענייני מאשר 'עבר כבר מספיק זמן'.
עברה שנה.
בדיוק.

יאיר אלון 11 בדצמבר 2013

אני איתך ב-100%!

אריאל 12 בדצמבר 2013

אגב,
מאז אותה תקרית הפך יונתן שולדברנד למושא הקללות הראשי של אוהדי מכבי במשחקי דרבי.
לא מתן נאור, הקפטן המזוהה, לא ארז אדלשטיין על השנים שלו באדום, לא בר טימור שניצח אותם. דווקא שולדברנד.
הרי איך החוצפן הזה בכלל העז שפניני יקלל אותו?
העיקר שהם אבירי המוסר

Comments closed