האריה השואג

בראד גרינברג אולי נראה כמו דוד נחמד שכזה, אבל הוא בטח לא פראייר

greenberg

 

1. אז הפועל ירושלים לוהטת. מה זה לוהטת, חמה אש.

ומה שיפה לראות, זה את המשחק הקבוצתי. האסיסטים. איך בכל ערב מישהו אחר מככב – פעם זה דאנקן, פתאום ברייסי רייט, אתמול אליהו הפציץ, ביום אחר פרחוסקי או הלפרין.

הקולות שנשמעים ממלחה מדברים על אחוות רעים, על חבר'ה שנהנים להיות ולשחק יחד. על פרגון ואיכפתיות.

ועכשיו, פרשנים שחתכו את בראד גרינברג בעונה שעברה או בתחילת העונה הנוכחית מתחילים להזיע על המקלדת. נעים באי נוחות על הכיסא.

מחכים שדופרי יידלק ויפוצץ איזה אימון או שדאנקן וקיצ'ן יתחילו מרד באמצע טיים אאוט כדי להוכיח את טענותיהם – שגרינברג מתקשה לשלוט בשחקניו, או יותר נכון בכוכביו.

אבל גרינברג לא פראייר. למעשה, הוא אף פעם לא באמת היה.

הוא פשוט מגיע בגישה אחרת. של להבין את נפש השחקן ולתת לכוכביו מרחב פעולה כדי להביא את כישוריהם לידי ביטוי באזור הנוחות שלהם.

כך היה עם קלאטס ודונטה סמית בעונה החולפת, או עם פול סטול שהרגיש חופשי להעיף שלשות בלי לפחד – וכך גם העונה עם דופרי שמשחק בחוץ ובפנים או עם הלפרין שזרק אתמול 9 שלשות בלי למצמץ (למרות שפגע רק באחת).

כי גרינברג מגיע מאסקולה אמריקאית, כמו ב-NBA ופחות פריק קונטרולית סטייל דייויד בלאט או ארז אדלשטיין.

יש לי תחושה שאחד כמו ג'ו אינגלס למשל, היה פורח אצל גרינברג יותר ממה שהוא מראה כרגע במכבי. וגם נהנה יותר.

2. בשורה התחתונה, גרינברג רואה את היעד הסופי. בעונה שעברה בחיפה, הוא התמודד עם שני head cases כמו פול סטול ודונטה סמית – שיכולים להבעיר כל חדר הלבשה, אבל הצליח לנתב אותם לאליפות גדולה.

יש מאמנים שהיו צוללים עם השניים האלו בדרך להתרסקות מפוארת. זה לא משהו שצריך לקחת כמובן מאליו.

וכשהעסק לא דופק – גרינברג יודע "לנקות" את השטח בשקט ובאלגנטיות, בלי פיצוצים ובלי רעשים. שחקנים בינוניים פשוט לא יישארו בקבוצה שלו.

כך היה בעונה שעברה בחיפה עם ליאור שגב ושון לבנובסקי והעונה בירושלים עם זאק רוזן, אלישי כדיר וחנן קולמן.

אולי קצת לא נעים, אבל זה הביזנס. המצטיינים ממשיכים. בינתיים זה עובד מצוין.

 

1559745-5
גרינברג בטיים אאוט. יודע לחתוך עניינים.

 

3.  אורי אלון התראיין אחרי הניצחון הגדול של ירושלים על באנביט הטורקית ביורוקאפ ושיחרר עוד כמה הצהרות כמו שהוא אוהב.

מלבד יציאות מעט מתלהבות ("לא הגעתי לשנה-שנתיים וגם לא ל-5" – הלוואי – אבל הלו, אתה כולה 4 חודשים בקבוצה) – ההישג הגדול של ירושלים יהיה אם היא תצליח להיות מלאגה.

כלומר, להיות קבוצת צמרת בליגה וחברה קבועה ביורוליג, עם אולם נהדר וקהל נהדר וסגל חזק כל עונה. שנה אחר שנה. לאורך שנים. מלאגה.

(לקטנוניים שיגידו שמלאגה לא נאבקת על אליפות ספרד, אז בסדר – שיהיה סיינה. או מילאנו).

יכול להיות שירושלים תיקח תואר העונה. יש סיכוי גבוה יותר שלא (מהגביע היא הודחה, ביורוקאפ זה לא יקרה, ובליגה בסדרת גמר של שני משחקים – מול מכבי ככל הנראה, יהיה קשה מאוד).

אבל המבחן הגדול של החבורה הירושלמית עם ההנהלה החזקה שלה – יהיה לאורך שנים. לראות את הלביא הזה הופך לאריה שואג.

וזה מתחיל בלשמור על הבסיס של הסגל הזה גם בעונה הבאה – כולל דאנקן ופראחוסקי שכבר נרשמו בפנקסים של כמה קבוצות גדולות ועשירות יותר.

אם הבסיס של הלפרין, קיצ'ן, ברייסי רייט, דופרי, אליהו, דאנקן ופרחוסקי ימשיך גם בעונה הבאה – זה כבר יהיה צעד ראשון.

 

ארט פרחוסקי הפועל ירושלים
ארט פרחוסקי. נראה את ירושלים משאירה אותו.

 

4.  סיכום קצר של הליגה הנהדרת שיש לנו עד עכשיו: מכבי מתייצבת ושומרת כוחות למשחקים החשובים, ירושלים חוברה לה יחדיו (ושתיהן נראות רמה מעל השאר), חיפה כשרונית אבל תלויה יותר מדי בדונטה סמית, אילת פריכה ונשברת בקלות, הפועל גדולה אבל תתקשה לנפץ את תקרת הזכוכית שלה (מקסימום חצי גמר פלייאוף), נס ציונה טובה יותר מאילת ומשחקת את הכדורסל הכי שמח בליגה, חולון היא כמו הבלונדה ההיא מהפאב – כיפית, מלהיבה, אבל רק לאירועים חד פעמיים, לא למשהו קבוע.

5. וכמה קטנות לסיום: טפירו מרגש אותי. נס ציונה, על כל הסובב אותה – מתאימה לו כמו כפפה ליד. עם הכמעט טריפל דאבל שלו בכל משחק, אולי עוד לא מאוחר לנסות איזה מחנה קיץ ב-NBA. הי, אם פריג'יוני יכול לפתוח בחמישייה של הניקס, אז גם טפירו יכול!

שון דאוסן הוא אולי הפוטנציאל הישראלי הכי גדול בליגה שלנו. אולי אני קופץ מעל הפופיק, אבל יש לו פוטנציאל להיות כוכב יורוליג. הכישרון נוזל ממנו בכמויות. עם ניתוב נכון – הגבול הוא השמיים עבורו. הוא צריך להיות סוג של פרוייקט לאומי.

מזמן לא היה שידוך השאלה מוצלח יותר כמו ג'ייק כהן לראשל"צ – שפשוט תפור בול על כל הצדדים. מכבי, ראשל"צ וכהן.

יהיה כיף בחצי גמר הגביע.

 

 

תנו לו ללכת - רינת אמיר
קול ששון וקול שמחה - שחר בר

43 Comments

אורן 21 בינואר 2014

אלון,בפעם האלף-תכתוב על הליגה כל מחזור.
ואחרי הליקוקים,כמה נקודות:
1.לדעתי ירושלים טובה ממכבי ופייבוריטית לאליפות.סחטיין על מכבי על ההצלחה בארופה(ואיזה שחקן אדיר טייריס רייס).ירושלים מנצחת די בקלות בליגה(מה שמכבי לא),שמחה יותר,ואולי אפילו יותר עמוקה ממכבי.כמובן שמכבי זה מסורת והכל,אבל ירושלים נראית אמיתית(לצערי,לא סובל אותם אבל מפרגן).
2.לא יהיה כיף בחצי גמר.אנחנו(הפועל)נראים רע בלי לימונד,וגם אם הוא ישחק ,קשה להאמין שהוא יהיה בכושר טוב.הפועל יצאה לגמרי מהשיטה שלה.אני אהיה בחצי גמר אבל תחושת ההתלהבות חלפה לגמרי.

טל בן יהודה 21 בינואר 2014

הדבר הכי טוב שיכול לקרות למכבי ת"א זה שאנשים יתחילו לפמפם שירושלים פייבוריטית. שני הישראלים המובילים של ירושלים לא כל כך מסתדרים טוב עם ציפיות גבוהות… כשהלחץ והציפיות עולות, הם נוטים להצטמק.

אז גם אני חושב שירושלים היא הפייבוריטית ובשלב הזה, יהיה מדובר בכישלון ענק אם לא ייקחו אליפות.

אורן 21 בינואר 2014

רבעק,איך אתה אוהד טורונטו???
לא רואה בעיה אצל אליהו במאני טיים,אולי זה שהוא לא סיפק את המגבות כל כך מהר בספסל של מכבי.
טל,אם מכבי לא לוקחת אליפות-אתה כותב פוסט תפיסת אשכים-ראוי או לא ראוי?

אלון רייכמן 21 בינואר 2014

טל – :-)
אורן – ירושלים אכן נראית נהדר, לא בטוח שהייתי מגדיר אותה כפייבוריטית מול מכבי. אבל הי, לך תדע.
לגבי הפועל – יש לה זר נהדר כמו קרלון בראון ורוח לחימה שחסרה לקבוצה כמו אילת, למשל. זו גם הסיבה שהיא יכולה לגבור על החבר'ה של קטש בחצי הגמר. בטח אם לימונד יחזור.

אורן 21 בינואר 2014

להפועל בלי לימונד,יש כשרון אחד שנותן תוצרת והוא בראון,עוד כשרון שנותן חצי תוצרת והוא הארפר.כל השאר הם אחלה לוחמים-אבל נורא קל לשמור אותם.אם לימונד חוזר-לא רואה אותו ישר בכושר.ויותר מהכל-הפציעה הזו הוציאה את הפועל מהשיטה שלה.והיא התבססה על השיטה הזו.

איציק 21 בינואר 2014

אורן,
היכן אלעד כשצריכים אותו. איך שלא תסובב, השחקן הכי חשוב בהפועל תל-אביב הוא… נו טוב, אתם כבר יודעים לבד ;)

טל בן יהודה 21 בינואר 2014

לגבי טורונטו, אמרתי כבר שאני בחור מסובך.
לגבי פוסט-תפיסת-האשכים, יגיע מוקדם יותר ממה שאתה חושב…
(איך אומרים, Stay tuned…)

אורן 21 בינואר 2014

טל,
אתה גם תאשים את מאריץ שתקף את היד הקולעת של פניני עם האשכים שלו?

טל בן יהודה 21 בינואר 2014

אל תגיד לי שאתה ראית את זה בדרך אחרת מזו שתיארת…

אורן 21 בינואר 2014

לגמרי,
זה ברור שמאריץ הוא בכלל בן להורים קומוניסטיים.הוא בחור די משכיל ,ככה שהוא קרא על קבוצת אוהדים אדומה שיוצאת נגד מכבי.הפרובוקטור האדום הזה בא בלי בושה ליד אליהו,והעיז לבוא לקפטן המחליף,מלח הארץ גיא פניני,ופשוט תקף אותו בלי בושה-עם האשכים שלו ועוד על היד הקולעת.
הבזיון שעוד תקפו את הקורבן,קרי פניני.
מאריץ ממשיך לשחק כאילו הכל בסדר.התנהלות מבזה של קובאן והיורוליג.גם לא ברור למה מכבי שותקת ולא מתלוננת על מאריץ(לא נסגר כבר הסיפור עם קובאן ואוחיון?)

אהד 21 בינואר 2014

אגב, זו פעם שנייה שפניני נופל קורבן לפרובוקציות מצד אחרים. גם במקרה של שולדברנד הוא נפל בפח, אחרי שהשבדי הזה שאל אותו מה הוא היה מאחל להיטלר ורק אז פניני אמר את שאמר. הבעיה שהתקשורת האנטי מכביסטית הזאת (אלי סהר, צביקה שרף, רסקין) שידעה על כל זה, העדיפה לשתוק כדי למנוע ממנו לקבל את פרס ישראל בספורט.

אורן 21 בינואר 2014

זאת ועוד,אם לא יענישו את מאריץ הסורר,הרי שילדים רבים יבואו לאנשים תמימים כמו פניני ויתקפו אותם עם אשכיהם.
חייבים להעניש את מאריץ,ואם לא אז "ההרוג הראשון בדרך",כמו שהיה מי שאמר.

איציק 21 בינואר 2014

יאללה תפסיקו עם בילבולי הביצים… אתם עוד מעט תספרו שידוע כי פניני מאז המקרה עוד לא שטף את היד למזכרת. היה, נגמר, די…

אורן 21 בינואר 2014

איציק,
להיפך,מאריץ עוד לא שטף את ה..
תן קצת לצחוק(במיוחד אחרי שוויציץ טען שמאריץ הוא בלופר).

פטאנק 22 בינואר 2014

למה כולם אומרים שאליהו לא טוב במאני טיים? אין לזה שום ביסוס. אי אפשר להגיד על שחקן שנבחר ל-MVP בסדרת הגמר בספרד והוביל את קבוצתו לאליפות שהוא צ'וקר – בדיוק להפך

אסף 21 בינואר 2014

י-ם לא פייבוריטית בשום צורה אבל גרינברג מצליח להביא את הקבוצה למקומות שאף אחד לא הצליח לפחות חמש שנים אחורה וזה לכשעצמו הישג עצום,כל הזמן חותכים אותו פה מסיבות לא ברורות אבל לאיש יש איזה שנה שנתיים באימון כולל ברמות הכי גבוהות.

אהד 21 בינואר 2014

מסכים לגבי גישת הNBA של גרינברג, העניין היחיד הוא שבשלב הפלייאוף הכדורסל בארה"ב משתנה לחלוטין והופך להרבה יותר טקטי. השאלה תהיה אם לגרינברג יהיה את זה..

אסף רביץ 21 בינואר 2014

אני ממש שמח ששון דאוסון וג'ייק כהן מצאו את עצמם אצל צביקה שרף, תחושת הבטן שלי לגבי שניהם חיובית מאוד.

איציק 21 בינואר 2014

לדעתי ברד גרינברג האו לא מאמן, הוא מתחזה, ובכלל אין לא תעודת פרו… עם שחקנים כמו שיש לו בשנתים האחרונות כל אחד היה מצליח, אפילו שלימה…

shadow 21 בינואר 2014

איך אף אחד מהכותבים המוכשרים פה לא כותב על אליפות אוסטרליה??
ועוד כזו עם כל כך הרבה הפתעות!

מאשקה 21 בינואר 2014

למה ללכלך את הפוסט הנהדר הזה עם שפיכת מילים על גיא פניני ותפיסת הביצים של מאריץ' ?
תשאירו את זה לפוסט על שמעון מזרחי שלא ראה, לא ידע ולא התכוון למה שראה, מעניין מי משלם את 13,000 היורו קנס.
לי כאוהדת הפועל ירושלים שנים רבות יש נחת וכיף אמיתי בעונה הזאת. אווירה נהדרת באולם מלחה, ואווירה נהדרת עם האוהדים של ירושלים במשחקי חוץ, כולל אמש באולם הפחים בחולון.
כן, יש לנו קבוצה כיפית, יש ניצחונות והיו גם בתחילת העונה שני הפסדים רצופים ( לאשדוד במלחה ולהרצלייה באולם היובל ).
עפנו מהגביע המדינה בבושת פנים, ובזכות בראד גרינברג והצוות המקצועי והניהול הטוב הקבוצה לא נשברה, ומנצחת עד היום 10 משחקים רצוף + 2:0 במפעל האירופאי. מה עוד תבקשי מכורה ?
תנו לנו להישאר צנועים ובהתמדה להמשיך הלאה.
אם ניקח תואר השנה שיעלה במעלה כביש מס' 1 לירושלים, לא יהיה אדם מאושר ממני, ואני אבכה מאושר.
אם זה לא יהיה, לא תהיה לי אכזבה כי אני רגילה לזה, תישאר לי הרגשה טובה של עונה נהדרת עד עכשיו, ושיש למה לשאוף בשנה הבאה בארנה.
שוב, תנו לנו להישאר צנועים ובהתמדה להמשיך הלאה עד סיום העונה.

תודה לך אלון על הפוסט.

אורן 21 בינואר 2014

מאשקה,
א.צודקת-אין קשר לפוסט לבין פניני(קצת השתעשעתי).
ב.מאד מפרגן לקבוצה שלכם העונה(וקשה לי עם זה).
ג.למרות סעיף ב-הקשר בין אורי אלון לצניעות הוא מקרי לחלוטין.הוא נראה כגרסה יציבה יותר של אגייאר.סחטיין לגמרי,אבל לא אוהב את הסגנון.הבנאדם רחוק מצניעות כמרחק קאונסיל מזר מחליף.
בלי קשר,שיהיה לכם בהצלחה אמיתית.יש לכם קבוצה מצויינת.

red sox 22 בינואר 2014

משהו שלא מדברים עליו בקשר לסקציה: זו הקבוצה הכי פחות ישראלית בליגה, חוץ ממכבי ת"א. אפילו ירושלים שיחררו את חנן קולמן וזאק רוזן וניתן לקוות שהדקות האלו ילכו למנקו ומעיין שגדלו פה.
א-פרופו זה, מישהו מבין למה אדם אריאל בקושי רואה מגרש כבר חודש?

ערן קאלימי 22 בינואר 2014

אדם אריאל לא רואה כמעט מגרש בשבועות האחרונים כי הוא לא כל כך שומר או מנסה לשמור, ושמוסיפים לזה את הרצון להוציא את דופרי מהסלאמפ ולחבר את רייט לקבוצה אין לו דקות.
חבל, אבל זה הרציונל.

מנקו דווקא מקבל דקות, וכל עוד הוא מניע כדור, ומשחק קבוצתי הוא ממשיך לקבל דקות, בשני המשחקים האחרונים הוא בקושי ניסה מסור, אם זה ימשיך ככה גם הוא ירגיש הרבה יותר ספסל בקרוב.

משה 22 בינואר 2014

1. רק בפרובינציה שלנו יכולים לרדת על מאמן עם עבר ב-NBA שלקח פה אליפות עם קבוצה שאינה מכבי. עם ההישג שלו בשנה שעברה גם אם סטול היה זורק סלים עצמיים ודונטה סמית מרביץ לשחקנים בקבוצה הוא היה יוצא ענק.
2. רק אני חושב שזה שמתן נאור בוכה שהרביצו לו והוא מלא שריטות זה כמו שפניני יתראיין ויבכה שתפסו לו באשכים או ששארפ יתלונן שמגינים עושים מולו הצגות כדי לקבל 3 זריקות ? בנאדם, קצת מודעות עצמית, אם השופטים לא היו נותנים לשחקנים לעשות את זה אתה היית משחק בליגה הרביעית בבלגיה במקרה הטוב.

אורן 22 בינואר 2014

2.נתחיל מזה שמי שדיבר על שריטות זה קרלון בראון.נמשיך עם זה שאדלשטיין החמיא לנס ציונה אחרי המשחק על האגרסיביות הראויה(אתה מוזמן לראות את הראיון אחרי המשחק).אז אתה יכול להמשיך עם האג'נדה שלך בכיף.
דבר נוסף,אני לא חושב שהפועל בוכה או אמורה לבכות על האגרסיביות-היא בעצמה מרביצה כמו שאומרים.אני כן חושב שהתלונות של הפועל היו על שיפוט לא אחיד(למרות מצבת העבירות הדי זהה).בסך הכל ,גם חולון וגם נס ציונה שיחקו באגרסיביות מצויינת וניצחו את הפועל עם הכלים שלה.עדיין היו עבירות לא קלות על שחקני הפועל שהשופט עמד מטר מהם ולא שרק,כשממול היו פאול וסל על כל נשיפה.אחרי שאמרתי את זה,טעיות שיפוט זה חלק מהמשחק.סחטיין על חולון(היה שם שיפוט מצויין),ועל נס ציונה,ובאסה איך שאנחנו נראים עכשיו.

משה 22 בינואר 2014

אני שמח שיש לי אג'נדה, תמיד רציתי אחת אבל מעולם לא היה לי זמן לזה, כנראה שהיא נדבקה עליי מהמדרכה כשהלכתי ברחוב אתמול.
כדי להתייחס לעובדות אתה מוזמן לראות חדשות הספורט וחמישיות אתמול, היה ראיון טלפוני עם מתן נאור(אלא אם קרלון בראון דובר עברית במבטא רחובותי) ובו הוא מתלונן ששרטו אותו ועל האגרסיביות של נס ציונה באופן כללי.
אחרי זה אנחנו יכולים לנהל דיון ענייני סביב מה שכתבתי ולא סביב מה שאתה מייחס לי.

אורן 22 בינואר 2014

משה,
שמע ,אני מוכן להתערב על כל סכום(האמת שלא יזיק),שקרלון בראון הוא זה שהתלונן וזה היה בחדשות הספורט.הוא דווקא לא דיבר בעברית.ראיתי אתמול חמישיות אם כי זפזפתי.אראה שידור חוזר ואם מתן נאור אמר את זה-אתנצל ואתחנחן-רק לא לשלם את ההתערבות.אם תוכל תעקוב גם אתה.אם מתן נאור אמר את זה-אז אתה צודק לגמרי עם ההשוואה.

אורן 22 בינואר 2014

ואגב,
בחדשות הספורט זה היה בראון בטלפון-במליון אחוז.

אורן 22 בינואר 2014

בראון!

משה 22 בינואר 2014

אני מוכן להודות שאני לא בטוח אם זה היה בחמישיות או בחדשות הספורט מכיוון שצפיתי בשניהם בעודי מנסה להרגיע תינוקת צורחת. אני בטוח שזה היה באחד מהם, הייתה שם גם התייחסות של פיני גרשון לנושא. אם לא, אני מוכן להתקשר אישית למתן נאור(שחקן שאני מאוד מחבב, דרך אגב, בגלל זה אמירה שלו הרגיזה אותי) ולהתנצל אישית. אני אשמח אם מישהו שראה אתמול את שתיהן בצורה שקטה ומלאה יביע את דעתו.
אם אני טועה אני אתנצל גם בפניך.

אורן 22 בינואר 2014

משה,
האמן לי-גרמת לי לראות את השידור החוזר..
ראיון טלפוני היה עם בראון בחדשות הספורט.בחמישיות דיברו על התלונות של בראון.כמובן שאין צורך להתנצל(תנוקת צורחת זה סיבה מספיק חשובה..).
מתן נאור ,מעבר לזה שאני מת עליו,משחק בצורה אגרסיבית(לטעמי בגבול המותר).אם הוא היה מתלונן ,זה באמת היה מגוחך.אגב,אדלשטיין שיבח את האגרסיביות של נס ציונה בסוף המשחק.ואגב 2,כשהפועל שיחקו בלאומית נגד יבנה,אז אדלשטיין התלונן על המשחק האגרסיבי בסוף המשחק,ונתי כהן,אז מאמן יבנה,טען ובצדק ,שהפועל לא יכולה להתלונן על אגרסיביות,כי היא עצמה משחקת ככה,והוא אף אמר שככה גם צריך לשחק.אפילו אוהד הפועל כמוני הסכים עם הטענות של כהן.

משה 23 בינואר 2014

גרמתי גם לעצמי לראות שוב את חמישיות.
הקטע שהתכוונתי אליו היה הקלטה במיקרופון של השופט שאומר למתן נאור שיפסיק להתלונן על האגרסיביות של שחקני נס ציונה, אם הוא היה שורק עבירה על מה שמתן רוצה הוא היה שורק לו עצמו 20 עבירות במשחק.
א. התיאור הראשוני שלי היה מוטעה ואני מתנצל.
ב. ניתן להתווכח האם הקטע הזה מוציא אותו בכיין או שהוא פשוט מפעיל לחץ לגיטימי על שופט.

אורן 23 בינואר 2014

בזה אתה צודק לגמרי.נאור האחרון שיכול להתלונן על אגרסיביות.

יוסי 22 בינואר 2014

אלון, כל שבוע!
למה אני צריך לחכות חודש בשביל לקרוא כתבה טובה על כדורסל ישראלי?!?

עמיר 22 בינואר 2014

תודה על הסקירה המצוינת

היסטוריון לענייני ספורט . 22 בינואר 2014

טור נחמד מסכים עם הרוב.
אך יש דבר אחד שמאד חורה לי.
מצד אחד כתבת שגרינברג היה מפיק יותר מאיגאלס ומאידך לא נתת דעתך לשחרור של רוזן שפשוט פורח באשדוד.
אם כך איך רוזן כ"כ פורח באשדוד ולא קיבל צ'אנס בירושלים ?
תשובה כי באשדוד יכלו לתת לו מה שלא נתנו לו בירושלים.
במילים אחרות ככל שהקבוצה יותר חזקה הקרדיט נמוך יותר.
רק בגלל זה הלפרין מצליח בירושלים ולא במכבי .כי מי היה נותן לו במכבי לעשות 1/9 מהשלוש ? בהפועל אין לו תחליף ולכן הוא יכול להמשיך לזרוק . כנ"ל אייגאלס כשאתה מגיע לקבוצה יותר קצרה ממילא אתה מקבל יותר קרדיט .החוזק של מכבי הוא בין היתר בכך ששחקנים שהיו על המוטוס כמו טיוס פתאום מקבלים צ'אנס ודוחקים את "הבטוחים" כך עשה טיוס לג'יימס שהיה "נקודת הנחמה " היחידה במכבי בתחילת העונה וכך עושים פניני ורייס לאיגאלס כיום.

אלון רייכמן 22 בינואר 2014

אתה מבלבל כאן בין שני דברים שונים…
כתבתי שאינגלס לדעתי היה פורח יותר אצל גרינברג – שהיה נותן לו לשחק באזור הנוחות שלו ומאפשר לו חופש פעולה רב יותר.
לגבי זאק רוזן – כתבתי שהוא פשוט לא מספיק טוב לקבוצה ברמה הזו. לכן החמאתי לגרינברג שיודע "לנקות" את הקבוצה מהשחקנים הבינוניים.
זה שהוא פורח באשדוד זה נהדר. זו הרמה שמתאימה לו.
בסופו של יום הוא שחקן בינוני שלא מתאים לירושלים או ליורוקאפ.

היסטוריון לענייני ספורט . 22 בינואר 2014

באותה מידה ניתן לומר
שהפועל ירושלים היא הרמה המתאימה ליותם הלפרין .
ולכן בגלל זה הוא היה מצליח יותר עם איגאלס כי זו הרמה המתאימה לו.
יש מספיק מאוהדי מכבי שסבורים עד היום שזו הרמה המתהימה להלפרין את אליהו . (איני סובר כמותם ) אך אני כן חושב שככלל .
שחופש פעולה "ואזור הנוחות " של שחקן אינדבדואל מושפעים גם מהתחרות בסגל ובמילים אחרות ככל שהסגל איכותי יותר האינדבדואל נפגע יותר ולכן ברור כשמש למה ניתן להצליח בקבוצה פחות חזקה.
ולכן אין כאן כל בלבול אלא השוואה אמיתית בין רוזן לאיגאלס.

היסטוריון לענייני ספורט . 22 בינואר 2014

המתאימה

יואב בורוביץ' 22 בינואר 2014

אלון, אהבתי. מסכים עם התובנות לגבי גרינברג. לפני פתיחת העונה הוא אמר, "חשוב לי שהקבוצה הזו תמצה את הפוטנציאל שלה ושהיא תשתפר במהלך העונה. אם הפוטנציאל שלה אליפות- אז יופי. אם הוא מקום שלישי-רביעי- אז היא צריכה להגיע לזה. אני עדיין לא יודע מה הפוטנציאל, אבל אני אעבוד מאוד קשה שהיא תמצה אותו".
וזה בדיוק מה שהוא עושה. וזה גם מה שעשה בחיפה (לא רק אליפות השיג, אלא גם גמר גביע).
בעיני הוא מאמן מעולה (בינתיים בישראל), ואני בכלל לא נכנס ל-X AND O. העובדה שהאיש אימן שנים רבות בקולג'ים והגיע למשרות ניהול בכירות באן בי איי רק גורמות לך שאנחנו לא צריכים להיות מופתעים שהוא זוכה להצלחה גדולה בישראל- למרות שלהשיג כאן הצלחה אפילו מצומצמת כשאתה לא מכבי תל אביב- זה הישג נכבד בפני עצמו.

פרילאנס 23 בינואר 2014

בקשר לשימור הסגל – קיצן, אליהו הלפרין ורייט כבר חתומים לעונה הבאה (גם דופרי, ולמרות חיבתי אליו אני חושב שאפשר ועדיף למצוא שחקן טוב ממנו).
על דאנקן שמסיים חוזה יהיו הרבה קופצים, בין היתר מכבי, והפועל תצטרך לפתוח את הכיס. אני חושב שהוא נכס אדיר וחייבים לעשות הכל בשביל לשמור עליו. פרחובסקי שיושב על חוזה נמוך יחסית יצטרכו לשים יותר כסף , במידה פחותה אמנם. אם איך שגרין נראה לאחרונה, אני מחתים גם אותו.
נשארנו עם הילדים. בהפועל התקבלה בתחילת העונה החלטה אסטרטגית לקדם את שחקני הבית הצעירים והמשיכו עם הקו הזה כשהחתימו את תום מעיין ל 5 שנים. השאלה אם בהפועל יקבלו תיאבון לא לגמרי בריא לדעתי זיזרקו את הקונספט הזה לפח בשביל ישראלים בשלים ובכירים יותר לקצה הספסל כדי לבנות ולשפר על הבסיס הקיים. אני מהמר שכן.

ניינר 23 בינואר 2014

1- אסכולה, לא אסקולה
2- אחלה פוסט
3-יאללה הפועל!!!

Comments closed