הגיוני או קטנוני?

יכול להיות שמכבי ת"א מפחדת מג'ייק כהן?

Jake

 

אוקי, אז על הפוסט האחרון שלי, שנגע בכדורסל בקזחסטן, היו 8 תגובות, כולל אחת ששאלה אם המייל שלי באתר מעודכן.

הבנתי אתכם. לא מעוניינים בכדורסל מקזחסטן. חבל, כי סחבק רוצה קצת להרחיב לכם את האופקים. אבל לא רוצים, לא צריך.

אז הנה – קבלו פוסט על מכבי תל אביב.

הבוקר התפרסמה באתרי האינטרנט הידיעה כי ג'ייק כהן, המושאל ממכבי ת"א למכבי ראשל"צ עד תום העונה, לא ישחק במדי ראשל"צ מול מכבי בחצי גמר הגביע עקב סיכום מוקדם בין שתי הקבוצות.  בהודעתה של מכבי ת"א נכתב:

"בהתאם להסכם בו הושאל ג'ייק כהן ממכבי אלקטרה ת"א למכבי דלתות פנדור ראשל"צ, לפיו הוא אמור לחזור למכבי בתום העונה, וכדי למנוע לזות שפתיים, סוכם בין מכבי אלקטרה ת"א ומכבי ראשל"צ כי השחקן המושאל לא ישתתף העונה במפגשים הישירים בין שתי הקבוצות".

עכשיו, לפני שניגע בכל מה שמסביב להודעה הזו, שלוש שאלות זריזות שקצת לא ברורות כאן:

1. למה ההודעה יוצאת לתקשורת יום לפני חצי הגמר מול ראשל"צ? הרי היריבה היתה ידועה כבר מה-31.12, מועד ההגרלה, לפני חודשיים.

2. לפי הידיעות המתפרסמות – צביקה שרף ידע על העניין, אבל ג'ייק כהן עצמו, כמו גם חבריו לקבוצה, הופתעו לשמוע על כך. איך זה שאף אחד לא טרח לעדכן את כהן?

3. אם צביקה אכן ידע על כך, למה הוא תירגל את כהן באימון לקראת חצי הגמר?

ועכשיו לעניין המהותי יותר –

נכון, זה מקובל בכל העולם, גם בכדורגל ובענפים נוספים, ששחקנים מושאלים לא משחקים נגד הקבוצה שהשאילה אותם, מתוקף סיכום בין הקבוצות.

אבל האם מכבי אכן חייבת לנהוג כך? הרי בעבר שיחקו נגדה עודד קטש (כשהיה מושאל למכבי ר"ג), עומרי כספי (שאף ניצח אותה כשהיה מושאל לגליל) וגל מקל, שכמעט לקח לה אליפות כשהיה מושאל לגליל.

אז דווקא מג'ייק כהן מכבי חוששת? מכבי שכמעט ניצחה את ריאל מדריד בחוץ לפני שלושה ימים? ואם מכבי כה חוששת מג'ייק – למה ויתרה עליו בכלל?

למה לא להראות גדלות ואצילות – ולאפשר לשחקן המושאל לצבור עוד נסיון? מעמד חצי גמר הגביע זו אחלה הזדמנות לכך.

הרי אם מכבי השאילה שחקן לקבוצה אחרת, סביר להניח שהיא לא באמת צריכה אותו כרגע. ואם זה המצב, האם היא לא מאמינה ביכולת הסגל הנוכחי שלה לגבור על קבוצתו, גם כשהוא משחק בה?

הרי אלו בדיוק הדברים שבגללם לא מעט ממבקרי מכבי (שונאים זו מילה קצת פחות עדינה) סולדים ממנה. מההתנהלות הקטנונית הזו.

ההתנהלות שמחלחלת מהיו"ר שלה, עורך הדין שמעון מזרחי, שרץ למזכירות ב-30 הפרש כדי להתלונן על סימון מוטעה לעבירה או מתערב לעוזרי המאמן במהלך המשחק וצועק שיקחו טיים אאוט או יוציאו שחקן.

 

14_wa
שמעון מזרחי קובע תרגיל. או במילים שלו: "למה הוא זורק, למה!?"

 

זו אותה הגישה שסיפרה שאולסי פרי חולה בשפעת או שעודד קטש ביקש להתפטר מתפקיד מאמן מכבי. מועדון עם פאסון ורמה כמו של מכבי יכול וצריך לנהוג אחרת.

וגם אם נסתכל על האינטרס הצר של מכבי – ג'ייק כהן הושאל כדי להתחשל ולהשתפשף. איזו הזדמנות טובה מזו – מעמד חצי גמר גביע המדינה – תהיה לו העונה במדי ראשל"צ?

אז נכון, זכותה של מכבי לבקש שג'ייק כהן לא ישחק מולה.

בפן המקצועי והתדמיתי זה בעיקר עושה לה רע.

 

 

 

 

להרגיע את פסטיבל בוזגלו
ליגת שוקי ההון - הנטייה להגביר את הסיכון

137 Comments

איברה 2 בפברואר 2014

קזחסטן היה מעולה והרבה יותר מעניין!

ויקטור מורוז 2 בפברואר 2014

מסכים.

עוד מתן אחד 2 בפברואר 2014

+2

גיליבי 3 בפברואר 2014

הרבה יותר מעניין. הפרמטר של מספר תגובות אינו שלם כי גם ללא תגובות או דיון הקריאה עצמה היא העניין.

avri 3 בפברואר 2014

I also liked your post on Kazakhstan. Just had nothing to say, doesn't mean it was not an excellent post

ויקטור מורוז 2 בפברואר 2014

תדמיתית זה עושה לה רע? אני בטוח שעם תקשורת הספורט הנוכחית, אם מכבי היתה מתירה לכהן לשחק, היו טוענים שהוא לא ייתן 100% כדי שמכבי תתקדם בגביע. ותדמיתית זה יעשה לה רע.

רועי 2 בפברואר 2014

ואני שואל את אותה שאלה על הפוסט הזה, הגיוני או קטנוני ?

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

+1

עדידס 2 בפברואר 2014

+1

רועי 2 בפברואר 2014

כמובן שמה שנהוג בכל העולם אף פעם לא מתיישר עם אמות המידה שה"תקשורת" בארץ דורשת ממכבי.
אולי די כבר, באמת, חלאס, נמאס.

למה אין אף פוסט על הראיון המגוחך של יפה הנפש מהפועל ?
מה היה קורה אם שחקן ישראלי (לא מתאזרח) של מכבי היה אומר שהוא רוצה לעזוב את המדינה ולעבור לשוודיה ?
תנו לי לנחש – דרישה מיידית לשלילת אזרחות, או לפחות דרישה שירשם בקבוצה כזר.

פעם אחת תעשו את עבודתכם נאמנה ולא לטובת רייטינג נטו.

סתמאחד 2 בפברואר 2014

שולדבראנד הוא ישראלי (ולא מתאזרח) וכבעל אזרחות כפולה ישראלית שבדית הוא בהחלט רשאי לחשוב ששבדיה היא מקום טוב יותר לחיות בו מאשר ישראל

רועי 2 בפברואר 2014

אני מבטיח לך שאם היה מדובר בשחקן של מכבי, הקולות שהיו נשמעים היו משהו בסגנון:
"שילך לשוודיה, במקום לתפוס מקום של ישראלי שכן אוהב את המדינה ורוצה לשחק כדורסל במדינה הזו."
תהיה כן עם עצמך, האם אתה חושב שאני טועה ?

גיא זהר 2 בפברואר 2014

לא זכור לי כשבלותנטל אמר שהוא הגיע רק בשביל כדורסל ולקח לו בערך שש שנים עד שהגיע לנבחרת שהתחוללה סערה ציבורית. העיקר שפניני יניף גביע.

רועי 2 בפברואר 2014

סליחה ? כל קיץ התלוננו על זה שהוא לא בנבחרת.

גיא זהר 2 בפברואר 2014

היו תלונות מינוריות כשהמערכת דאגה לחפות עליו. רק כשהיה איום ממשי בסנקציות, הואיל לשחק.

אורן 2 בפברואר 2014

שולדברנד עשה כמונו שלוש שנים צבא.זה יוצא שלוש שנים יותר מאשר בלוטנל הציוני כל כך ,עדי כדי כך ששינה את שמו לדיויד בלו.

אבישי (הרמתגני) 2 בפברואר 2014

זה גם לטובת ג'ייק כהן. דמיין שהתוצאה היא שיוויון, שתי שניות לסוף, וג'ייק כהן הולך לעונשין.
עכשיו תדמיין שהוא מחטיא את שתיהן. מה תגיד אז? מה כולם יגידו אז?

רועי 2 בפברואר 2014

שצריך ויצמן יער.

אבישי (הרמתגני) 2 בפברואר 2014

למה? כי הוא השחקן הראשון בהיסטוריה שמחטיא זריקות במצב קריטי?

אבישי (הרמתגני) 2 בפברואר 2014

רועי – לא משנה תתעלם.. קראתי עכשיו את התגובות שלך :)

רועי 2 בפברואר 2014

לא, כי כולם חבורה של צבועים, וזה מה שהם ידרשו.

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

אבישי, שטויות. ג'ייק כהן מקצוען. אם אכן הוא היה משחק ואכן הוא היה מגיע לעונשין במצב של שוויון שנייה לסיום – הוא היה מנסה לקלוע את שתיהן. אם מכבי מספיק טובה (והיא מספיק טובה מול ראשל"צ) היא צריכה לדאוג שלא יהיה שוויון בשניות הסיום.

אבישי (הרמתגני) 2 בפברואר 2014

למה שטויות? אני כתבתי על הטור שלך שטויות?

ואין לי ספק שג'ייק כהן מקצוען. אבל גם מקצוענים יכולים להחטיא זריקות קריטיות. ואם אתה חושב שהטיעון של המקצוענות יעזור לו במקרה כזה, אתה מוזמן להיות הסניגור שלו.
ולגבי מכבי מספיק חזקה וכו' – אני מסכים. אבל זה לא רלוונטי למקרה.

אני אהיה לארג': קח דוגמה אחרת, הוא יוצא בחמש עבירות בסוף הרבע השלישי, בגלל משחק התקפה מדהים של מכבי שהצליחה לבודד את סופו על כהן. מה יגידו אז?

משה 2 בפברואר 2014

שהוא יותם הלפרין ?

רועי 2 בפברואר 2014

+10

עמית 2 בפברואר 2014

מספיק שיחטיא אחת

MOBY 2 בפברואר 2014

אלון אל תוותר, קזחסטן היה מעולה.
ועכשיו לענייננו.
1. הם מפחדים!!! בעיקר בשל החוק הרוסי. זו מכה מתחת לחגורה.
2. בכל מקרה היינו יורדים על הצהבת (אם הוא משחק, ומשחק בינוני ומטה , הרי שזה משחק מכור). אם הוא לא משחק. (ראה סעיף 1).
ואני אוהד הכדורסל מפסיד פה (כמה פעמים אני אראה את ראשון – חוץ ממשחק הבית חוץ מול הקבוצה שלי) גבוה "ישראלי" בהופעה. ובכל מקרה את ראשון בהרכב החזק שלה.
לצביקה הפתרונים (כאילו שהוא יצא בהבהרה נגד ההבהרות).

רועי 2 בפברואר 2014

אם אתה מרגיש שההפסד שלך כל כך קשה מנשוא, אתה יכול ללכת למשחקים של ראשון ולצפות בגבוה ישראלי בהופעה ואת ראשון בהרכב החזק שלה.

MOBY 2 בפברואר 2014

לא יכול, אני ברוממה בד"כ.

רועי 2 בפברואר 2014

כל אחד עושה לעצמו את סדרי העדיפויות שלו.

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

MOBY – ומה עם אוהדי ראשל"צ – שבכלל לא היו בלופ והבוקר הופתעו לגלות שאחד השחקנים הבולטים שלהם לא ישחק בכלל בחצי הגמר?
ואגב – אם בכל מקרה היו יורדים על מכבי – אז לא עדיף כבר שיתנו לג'ייק כהן לשחק? יש לי הרגשה שהיו יורדים עליהם פחות אם הוא היה משחק ונותן הופעה חלשה – (אפשר לחשוב שביתר המשחקים הוא מככב עם 25 נק' ו-15 ריב') – מאשר כשהם פשוט לא מאפשרים לו לשחק. זה נראה קצת יותר קטנוני בעיניי.

ירון 2 בפברואר 2014

מסתבר שבמינהלת הליגה טוענים שהסיכום בין מכבי לראשון מנוגד לתקנון ש"מחייב את הקבוצות להופיע למשחק ליגה או גביע בהרכבה החזק ביותר".

http://www.one.co.il/Article/228987.html

רועי 2 בפברואר 2014

פרנקל, עוד רודף פרסום על גבינו.

רועי 2 בפברואר 2014

אם כך, גם החוק הרוסי וחוק הצעירים מנוגדים לתקנון ש"מחייב את הקבוצות להופיע למשחק ליגה או גביע בהרכבה החזק ביותר".
יש לבטלם לאלתר.

נביא בעירו 2 בפברואר 2014

כן, וגם החוק שמגביל קבוצות ל-5 שחקנים על הפרקט.

דמגוג…

אם אכן כתוב בתקנון של המנהלת שקבוצות חייבות להעמיד את ההרכב החזק ביותר שלהן, זה באמת מטיל סימן שאלה על היכולת של ראשון ומכבי לעשות ביניהן הסכם כזה.

אם לא היה את התקנון הזה, ההסכם בין הקבוצות היה סביר לחלוטין למעט שתי הסתייגויות: 1. זה תקדים. למיטב זכרוני לא היה דבר כזה בכדורסל הישראלי לפני כן. 2. יש הרגשה שהצדדים היו מודעים לזה שמדובר בתקדים וניסו להצניע את העניין הזה כמה שיכלו.

רועי 2 בפברואר 2014

אין עליכם כל הנשמות הטובות ואבירי הצדק.
אתם יכולים להצטרף למסדר שפתח ארז אדלשטיין.

נביא בעירו 2 בפברואר 2014

כתבתי לך את ההודעה הכי עניינית שיכולה להיות:

1. הטענה הסרקסטית שלך כאילו התקנון שמחייב הופעה בהרכב הכי חזק סותר גם את החוק הרוסי היא דמגוגית. ברור שהתקנון כפוף לשאר חוקי הליגה, בדיוק כמו שהוא לא סותר את החוק שכל קבוצה משחקת עם 5 שחקנים על הפרקט (כי הרי הרכב חזק יותר היה כולל יותר שחקנים…).

2. ההסכם של מכבי עם ראשון לגיטימי למעט 2 הסתייגויות: האופן שבו שתי הקבוצות הצניעו את ההסכם והעובדה שזו פעם ראשונה שיש הסכם כזה בכדורסל הישראלי.

והתגובה שלך:

"אין עליכם כל הנשמות הטובות ואבירי הצדק.
אתם יכולים להצטרף למסדר שפתח ארז אדלשטיין".

לא נראה לי שיש הרבה מה להוסיף…

רועי 2 בפברואר 2014

1. יפה אז גם החוזה החוקי לא סותר את התקנון.

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

רועי – צודק!

דגש 2 בפברואר 2014

לדעתי כדאי שהוא לא ישחק וכדאי שזו תהיה החלטה עקרונית. אולי קיבלו כזאת מעכשיו. לא צריך פסטיבלים, ולא צריך בלאגן.

בכדורגל מכבי תל אביב עושה את זה, מכניסה את זה בחוזי ההשאלה, וכולם התרגלו. אבל כשכל פעם יש דיון זה באמת פוגע.

מיכה 2 בפברואר 2014

זה הועתק מהליגה האנגלית בכדורגל שם זה מובנה בתקנון ולא מצריך דיונים כאלה בכל פעם מחדש,זו לא המצאה של יורדי או אנגלידיס,זה כך כדי למנוע מראש להעמיד שחקן במצב בעייתי מול קבוצת האם שלו (הקבוצה המשאילה),אבל מה זה אנגליה לעומתנו אנחנו הרי אלופי העולם ב…..תקשורת ספורט.

תני 2 בפברואר 2014

גם אני הייתי שמח לקרוא פוסט על הראיון של מר שולדבראבנד, הישראלי שמשחק בנבחרת שבדיה וטוען שהזרים תופסים לו את המקום…

רועי 2 בפברואר 2014

תני,
אנחנו יכולים להמשיך לרצות, אבל אדון שולדבראנד לא מעניין אף אחד באמת ולפיכך לא מביא רייטינג, לכן לא נקרא כלום בשום מקום על דבריו ההזויים.

אהד 2 בפברואר 2014

לא מבין את המרמור. ההשוואה לא במקומה. מכבי נהנית ונהנתה במשך שנים מהפרסום והעניין שהיא ייצרה סביבה. ההכנסות שלה מהשיווק והפרסום למשל כפולות ומכופלות מאלו של הפועל ת"א. אז אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
מכבי נהנית מהעניין התקשורתי בה? מרוויחה ממנו יפה? אז שתקבל אותו עם החסרונות (החיים תחת אור הזרקורים). זה קצת מזכיר לי את המפורסמים שמפרסמים מוצרים ומקבלים על כך מיליונים, אבל מתלוננים כשהעמך מבקשים מהם חתימה.

רועי 2 בפברואר 2014

אז הכל רייטינג נטו לשיטתך, זה תפקידה של התקשורת, לדאוג לרייטינג שלה.
מצויין.

אדם 2 בפברואר 2014

כרגיל, אוהדי מכבי רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה ורועי מייצג האמנה עקרון זה. תנו לי הכל ואני אשתין עליכם בקשת

אהד 2 בפברואר 2014

אנחנו אוהבים לרדת על התקשורת ועל הפופוליזם שלה, אבל מה לעשות שאלו הדברים שמוכרים כנראה. זה שיקולים כספיים. אז ברור שלא הכל אמור להיות רייטינג נטו, אבל זה חלק גדול מהמשחק. זה נשמע לי קצת מצחיק (בלי לפגוע) כשאתה מתלונן שמסקרים רק את מכבי והטעויות שלה ושהרייטינג לא אמור להיות חזות הכל, אבל זה ברור לכולנו כמובן שערוץ הספורט ישדר קודם כל משחקים של מכבי תא ולעולם לא תרצה את אשדוד נגד נס ציונה כמשחק המרכזי. בדיוק כמו שבליגת האלופות יעדיפו לשדר ניצחון צפוי של מנצסטר או ברסה על פני משחק מותח בין שתי קבוצות מהדרג השני באירופה. אלה החיים. בכלל, אתה אמור להגיד תודה שמכבי מעניינית ומוכרת. ביום שליטופים אירוטיים מצד פניני או הדלפה בנוגע לבלאט לא תעניין אף אחד, נדע שמכבי ת"א בצרות אמתיות.

רועי 2 בפברואר 2014

אהד,
עצוב מאוד שתקשורת הספורט התדרדרה להתעסקות נטו בליטופים שלגיא פניני ולא נניח בניתוח מקצועי של המשחק שהוא נתן ביום חמישי במדריד.

סתמאחד 2 בפברואר 2014

מה הקשר בין העובדה שהוא משחק בנבחרת שבדיה לבין הטענה המוצדקת שלו על כך שיותר מדי זרים משחקים בליגת העל ומונעים מישראלים צעירים להתפתח ?
אילו מאמני הנבחרת היו מזמנים אותו לפני הצטרפותו לנבחרת שבדיה אז הוא היה משחק בנבחרת ישראל ולא בנבחרת שבדיה.

ויקטור מורוז 2 בפברואר 2014

הקשר הוא שכאשר הוא שיחק בשבדיה על תקן זר/מתאזרח, אז הוא לא מנע משבדי צעיר להתפתח?

קשקשן בקומקום 5 בפברואר 2014

הוא אזרח שוודי. גם דיוויד בלאט היה אזרח אמריקאי כשעשה עליה. מה הבעיה בדיוק?

גיא זהר 2 בפברואר 2014

לא זכור לי שהוא טען שתפסו לו את המקום, הוא דיבר על התופעה באופן כללי

ליבר 2 בפברואר 2014

סיכום הפוסט לא מדויק ומטעה : "אז נכון, זכותה של מכבי לבקש שג'ייק כהן לא ישחק מולה.". מכבי לא צריכה לבקש שום דבר. בחוזה מופיע שהוא לא יכול לשחק. ראשל"צ צריכה לבקש ממכבי שהוא כן ישחק ומכבי יכולה לענות לה בשלילה.
הרי כהן מקבל את רב שכרו ממכבי והגיוני שהם לא מעוניינים לשלם לו בשביל שישחק נגדם. אם ראשל"צ היו משלמים לו את כל שכרו העונה זה כבר סיפור אחר אבל לא כך המצב.
ואם המנהלת לא מאשרת את זה הם היו חייבים לפסול את החוזה לפני שנחתם.

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

ליבר, אם כך – מה לא מדוייק ומטעה במה שכתבתי?
זכותה של מכבי לבקש זאת – והיא אכן עיגנה זאת בהסכם ההשאלה.

עמית זילברבוש 2 בפברואר 2014

אלון,
נראה לי שכמו הוויכוח על שיתוף הישראלים, זה עוד דיון בו לא יהיו יותר מדי הסכמות.
אוהדי מכבי יגידו שהמטרה היא תארים, ולכן כל דבר בגדר המקובל, שמסייע לקטוף תארים, קביל.
כל האחרים, יגידו את כל מה שאמרת – שמכבי טובה גם ככה (שזה נכון, אבל אז מה, עדיין אפשר למקסם את היתרון), שיש לה אינטרס שכהן ישתפשף (שזה נכון, אבל יש לה יותר אינטרס לעבור את חצי הגמר בשלום), שזה נראה פשוט רע ( שזה נכון ואין אבל).
ואוהדי הכדורסל, הם סתם יתבאסו מכך שהסיכוי למשחק טוב וצמוד ירד…

רועי 2 בפברואר 2014

למה חילקת את זה רק לאוהדי מכבי וכל האחרים ? מה עם שונאי מכבי ? לא מגיע שתתיחס אליהם ? (או שהם פסוט בקטגוריה של כל האחרים).
שונאי מכבי, הם יתבאסו מכך שירד הסיכוי לראות את מכבי עפה מהגביע.

אורן 2 בפברואר 2014

כל האחרים זה שונאי מכבי.אין אחרים אחרים.

אלכס (החיקוי) 3 בפברואר 2014

רועי,
אתה גבר. והקבוצה שלך גברים.
הם יותר טובים, בהליכה, מהקבוצה שאני אוהד וקבוצות אחרות בליגה.
הליגה מעמיסה עליהם קשיים שיהיה מעניין (בתמורה לצ'ופר שמוציא את העוקץ מאיבוד אליפות – קביעות ביורוליג).
הם גם הדבר היחיד בכדורסל שמושך קהל באופן קבוע.

אבל חלאס עם הטרולינג. לכל דבר שתי צדדים, וכמו שאני מתעצבן שבלי משחק של מכבי אין שום דבר על כדורסל ישראלי בתקשורת כי מסקרים רק את הקבוצה הזו (או חצי עמוד על חפינות פניני ומשפט וחצי בסוף על משחק של חיפה), אתה מתעצבן שכשמשהו קורה במכבי מנפחים את זה. אם היו מסקרים קבוצות אחרות היו מנפחים גם פשלות שלהן.

אהד 2 בפברואר 2014

נעצרתי במשפט הראשון. הפוסט על קזחסטן היה מאוד מעניין. לעתים אתה פשוט מסכים עם הכותב וחושב שהוא התייחס לכל הנק' החשובות. אז אתה פשוט מהנהן לעצמך וממשיך הלאה.

קורא בין השורות 2 בפברואר 2014

אלון,
קראתי את הפוסט על קזחסטן והוא היה מעולה ומאד רלוונטי למציאות שמתרחשת כיום בספורט האירופי בכלל ובכדורסל בפרט.
חוץ מזה, אני מד נהנה לקרוא את הרשומות שלך ואף השתמשתי באחת מהן לכתיבת עבודה באוניברסיטה… תודה על ההשקעה בכתיבה ועל הגיוון :)

באשר לכהן, שאולי היה צורך להשאיל קודם, מכבי מרבה לציין את הניסיון ברמת יורוליג כדרישת סף לשחקן/ תירוץ על יכולת נמוכה של שחקן וכו', לאור זאת זה משעשע במקצת (ובוודאי שחסר תועלת) שהיא מונעת משחקן מושאל את ההזדמנויות הבודדות שלו להתמודד מול קבוצת יורוליג (ועוד במעמד מחייב וכו')

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

תודה.
ולגבי כהן – בדיוק.

אדם 2 בפברואר 2014

מצטרף לתומכים בקזחסטן.
יתרה מזאת, זה עדיף מהויכוחים הנלאים בהם כל אחד פשוט תוקף את האחר מאשר להתמודד עם הנאמר, זה מייגע.

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

תגידו, לא נמאס לכם מהקטנוניות של עצמכם? אם מכבי ראשון הייתה כל כך רוצה את כהן בגביע היא הייתה דואגת לזה לפני. אם הם לא ידעו על זה לפני- משמע הם לא קראו את החוזה של שחקן שלהם, אז מצטער, זו פשוט חובבנות לשמה. ומה עושים בכדורסל הישראלי כבר שנים כדי להגביל את מכבי? מקדשים חובבנות וחלטורות ומגבילים מקצוענות.
כל הכבוד, רק ככה נתקדם.

אורי 2 בפברואר 2014

מעניין אותי למה אתה מתכוון כשאתה אומר את המשפט האחרון שלך לעניין החלטורות והגבלת מקצוענות? והאם אתה מבסס את זה על נתונים כל שהם או שאתה יורה מהבטן

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

האם ליגה שמוכרעת על משחק אחד זה מקצועי בעיניך?
האם החוק הרוסי שקיים רק בישראל מקצועי בעיניך?
וזה רק על קצה המזלג

asaf 4 בפברואר 2014

יואב שוב הטענה הזו על הכרעה במשחק אחד??? זו השיטה שנקבעה, מכבי הסכימה לשחק לפיה וככה זה עובד וגם אני שאוהד הפועל בכלל מעדיף סדרות למען הספורטיביות אבל זה מה שהיה עד כה…
(אגב שונה השנה לשני משחקים שזה לא פחות מגוחך לא ברור למה לא ללכת לסדרה וזהו כמו בנאדם)
באותה מידה מזכיר לך שגם היורוליג שאוהדי מכבי כה אוהבים מוכרע בדיוק באותה הדרך…ליגה שמוכרעת בסופו של יום בפיינל-פור של משחק אחד ועל זה אין למכבי תלונות??? פעם שיטה כזו לרעתך שאתה הקבוצה הדומיננטית ופעם לטובתך ברגע שהוסכם מראש שאלה חוקי המשחק אין טעם להמשיך להתלונן ולייבב עליהם.

tjs 4 בפברואר 2014

היורוליג זה לא ליגה, ליגה זה מפעל שאתה משחק בו מול כל הקבוצות באותו מפעל, ביורוליג אתה לא, ולכן זה לא ליגה

קשקשן בקומקום 5 בפברואר 2014

אז גם ה NFL זה לא ליגה?

אהד 2 בפברואר 2014

אגב, מכבי צודקת לחלוטין. המטרה העיקרית שלה היא לזכות בתארים.

אר 2 בפברואר 2014

זה לא רק נראה רע. זה פשוט רע.
קבוצה עם התקציב הכי גדול במכפלות, קונה שחקנים ואח"כ משאילה אותם בתנאי שלא ישחקו נגדה.
מה הבעיה עם זה? הם כולה רוצים לנצח. אה, וגם מכבי בכדורגל עושה את זה. אז זה ממש בסדר.

רועי 2 בפברואר 2014

איזה כיף לראות שעכשיו, אחרי שהישראלים-צברים-יהודים-נימולים מקבלים יותר דקות, מצאתם תחמושת חדשה.

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

haters gonna hate

רועי 2 בפברואר 2014

כמובן.
ושיהיה ברור, אין לי שום בעיה עם השנאה הזו, הבעיה היחידה שלי היא שלא מודים שזו שנאה לשם השנאה.

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

לגמרי. אז מה אם זה דבר שנהוג בכל העולם עשרות שנים- ברגע שמכבי כדורסל עושה את זה- הם הורסים את הליגה! בזיון!!!111

אר 2 בפברואר 2014

כן. נהוג. יש מקומות שנהוג בהם גם תקרת שכר. יש מקומות שמי שהוא יו"ר של קבוצה לא יכול להיות יו"ר, אפילו זמני, של מי שאחראי על התחרות. יש מקומות שהמגרש הביתי של קבוצה הוא לא המקום הקבוע למשחקי הכרעה בכל מיני מסגרות. יש מקומות. איזה כייף לכם. כל מי שרוצה תחרות בא משנאה. פשוט.

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

1. לאף אחד אין בעיה עם תחרות (והנה אני רואה אותך זורק עלי את ערימת הקלישאות השחוקות של איך שמעון מזרחי הרס את הכדורסל הישראלי).
2. צודק, עדיף לעשות את גמר הגביע בהדר יוסף מול 500 צופים.
3. איפה נערך הגמר שנה שעברה?
4. 0

רועי 2 בפברואר 2014

אר,
שכחת את כספי רשות השידור.

אר 2 בפברואר 2014

אנחנו כמובן טוחנים מים.
הבעיה יותר סבוכה מאיך שנח לכם לראות אותה. מצד אחד, ההצלחה של מכבי באירופה והעניין שהיא יצרה סביב הכדורסל בארץ החזיק, במידה מסויימת, את הענף.
מצד שני, והוא סופר משמעותי, מכבי גם הרסה כמעט כל חלקה טובה. החוקים (שנח לכם לראות אותם נגד מכבי, אבל הם לטובת הכדורסל), יצרו השנה ליגה מעניינת מאוד ויש עדנה לליגה המקומית. ועדיין, למשל, אין תקרת שכר. למשל.
מכבי עשתה נסיון לתרגיל מלוכלך עם נעימי. עצרו אותה. למכבי יש עדיין תקציב עצום והיא רוכשת שחקנים שאח"כ מושאלים. תחשבו שכל מי שהיא השאילה לגליל לא היה יכול לשחק נגדה. בקיצור, כל עוד אילו הפרשי התקציב, למנוע משחקן שאתה משאיל לשחק נגדך זה קטנוני ומכוער. זה הכל.
וכן, אוהדי קבוצות תחרותיות שחיים במציאות שלפני תחילת המרוץ הם נמצאים עשרות מטרים מאחורי קו הזינוק, בגלל מערכת שמכתיבה חוקים כאלו, לא סובלים את מכבי. מה לא ברור?

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

שמע, אני שם רגע בצד את הטיעונים הסובייקטיביים על כך שמכבי הרסה כל חלקה טובה כאן. וגם – בלי קשר להפרשי התקציבים – עצם העובדה שקבוצה השאילה שחקן, אומר שהיא למעשה ויתרה עליו לעונה הזו.
זה יכול להיות כי הסגל שלה עמוס מדי, או שהיא פשוט חושבת שהוא לא מספיק טוב כרגע ורוצה שיצבור נסיון במקום אחר. אבל השורה התחתונה היא שהיא ויתרה עליו לבינתיים.
ואם זה המצב – אז למה למנוע ממנו לשחק נגדך? עכשיו מכבי פתאום חוששת ממנו? ואם העניין הוא ניגוד אינטרסים, או דילמות מוסריות של ג'ייק כהן – הרי שהבעיה כאן צריכה להיות מהצד של ראשון, לא של מכבי.

רועי 2 בפברואר 2014

אלון,
אתה מיתמם לחלוטין, הרי אם הדילמה המוסרית הזו תצוץ, הראשונה שיבואו אליה בטענות היא מכבי.
אז באמת אין צורך בהיתממות הזו.

אהד 2 בפברואר 2014

אר, אני חושב שתהיה צודק אם מכבי תעשה זאת בצורה שיטתית. אם היא תרכוש שחקנים בלי סוף ותשאיל נניח 3-4 שחקנים מובילים לקבוצות יריבות, ברור שהדבר יריח רע והמנהלת תצטרך להתמודד עם זה. אבל כל עוד מדובר בשחקן אחד (או שניים לעונה) וכל עוד ברור שמכבי לא החתימה את כהן כדי למנוע ממנו לשחק נגדה אלא מתוך חשיבה כנה שהוא ישחק בשורותיה, אני לא חושב שזה בעייתי. שוב, הכל עניין של כמות.

אזי 2 בפברואר 2014

אני לא מצליח להבין את הטענה שאתם מדברים עליה בכלל.
מהבחינה החוקית – יש שתי אופציות:
או שהחוזה חוקי, או שהוא לא חוקי.
אם החוזה חוקי – ג'ייק כהן לא צריך לשחק נגד מכבי. נקודה.
אם החוזה לא חוקי – בטח בטוח שג'ייק כהן, שהוא שחקן של מכבי (כי החוזה לא חוקי) לא צריך לשחק נגד מכבי.

אז אתם כנראה לא מתווכחים על הבחינה החוקית.
אתם מתווכחים על צדק כלשהו.
צדק שאותו הספורט אמור להשיג על ידי זה שכל הקבוצות במסגרת תחרות מסויימת יענו על אותם החוקים.
למכבי יש קבוצה. לראשון יש קבוצה. ושתי הקבוצות ישחקו במסגרת כל החוקים והחוזים החלים עליהן. ואם בחוזה של ג'ייק כהן כתוב שהוא לא משחק נגד מכבי – הוא לא משחק נגד מכבי!
לבקש ממכבי לתת לג'ייק כהן לשחק מטעם איזה צדק נשגב שווה ערך ללבקש ממכבי שדייויד בלו לא ישחק כי לראשון אין כל כך קלעי שלשות.

נהוג בהמון מקומות בעולם להכניס סעיף בכזה חוזה. מכבי הכניס כזה סעיף בחוזה. זה החוזה.
תתמודדו ותתבגרו כבר.

סתמאחד 2 בפברואר 2014

על פי יצחק פרי הוסכם בינו ובין שמעון מזרחי בלחיצת יד שכהן לא ישחק במפגשים בין מכבי לראשון ואפשר לתהות מדוע ההסכמה הזו לא הוכנסה כסעיף לחוזה

אהד 2 בפברואר 2014

אזי, מבחינה משפטית אתה לא צודק. יש עוד אופציה – תיקון/ביטול סעיף לא חוקי. אם התניה של מכבי שכהן לא ישחק במשחקים מולה נוגד את התקנון, משמעות הדבר לרוב (מבחינה משפטית) שהסעיף הספציפי הזה נופל ולא שכל החוזה מבוטל. לשאר הדברים שכתבת אני מסכים.
סתמאחד – זה לא משנה. זה יכול להיות מסיבה 'טכנית' – ראשי מכבי נזכרו רק אחרי כתיבת החוזה שהם לא רוצים שכהן ישחק נגדם. במקום ללכת לעו"ד שינסח חוזה חדש, מזרחי הסתפק בהסכם בע"פ שתופס לא פחות. קשה לי לחשוב על איזה הסבר קונספירטיבי לכך.. הרי ממילא הדבר היה יוצא לאור במשחק הראשון בין השתיים.

ויקטור מורוז 2 בפברואר 2014

אבל חוזה מורכב מכל הסעיפים שמרכיבים אותו. אם סעיף אחד נופל, אז כל החוזה נופל, לא? שהרי ללא סעיף זה, מדובר בחוזה שונה.
גילוי נאות: איני משפטן :-)

אהד 2 בפברואר 2014

זה תלוי. הנטייה של בתי המשפט היא לקדש את החוזים ולהשאיר אותם על כנם ככל האפשר. כמובן שככל שישנה מחלוקת בנוגע לסעיף מהותי בחוזה, עליו יקום ויפול דבר, בית המשפט יאלץ לבטל את החוזה כולו. אבל כמו שכתבתי, ברוב המקרים זה לא כך. בכלל, הסכסוכים החוזיים יעסקו לרוב בסעיפים שהם פחות מהותיים וקריטיים לצדדים (שהרי ההנחה היא שגורמים עסקיים מקצוענים ילבנו עד תום את כל הסוגיות הקשורות בשאלות החשובות באמת) וזה לא כלכלי כל כך לבטל כל חוזה שסעיף אחד בו מבוטל. למשל, חוזה למכירת דירה. ככל שהשאלה נוגעת לסעיף המחיר, בית המשפט ייאלץ (וגם כאן הוא ממש לא מחויב) לבטל את החוזה כולו. אבל ככל שמדובר בסעיפים שנוגעים לתאריך הפינוי, שאלת השכר למתווך, ושיפוצים בבית כתנאי לעסקה (ואת כל אלה קשה לבטל כלאחר יד, שהרי הם עשויים להגיע לעשרות אלפי שקלים), בית המשפט ככלל לא יקבל דרישה מאת צד מסוים לבטל את החוזה כולו, אלא ינסה ל"רפא" את החוזה (או למחוק סעיף מסוים במידה והוא לא חוקי או נוגד את תקנת הציבור).

גילוי נאות 2: אני מרחק שתי בחינות מקבלת תואר במשפטים :)

רועי 2 בפברואר 2014

מה שהכי מדהים בכל הסיפור הזה, זה העובדה הפשוטה והזניחה, שראשון לציון לא התלוננה על הנושא הזה בכלל !
אף אחד מראשון לא בא בטענות, התקשורת החליטה שזה מפריע לה וגייסה את המנהלת לטובת העניין, לא יאומן.
אז אם לשני הצדדים אין בעיה עם העניין, למה לכל הנשמות הטובות יש ? מה עדיף ? שעכשיו ילבישו אותו למשחק ופשוט לא ישתפו אותו ?
כי זה המצב שהתקשורת מביאה אליו.

אר 2 בפברואר 2014

הדיון לא קשור רק למכבי. קבוצה שמשאילה שחקנים לא יכולה להתנות שלא ישחקו נגדה. זה "חוקתי". זה נותן לה יתרון כפול כי הם כן משחקים נגד היריבות שלה. ואם החוקה לא מתייחסת לזה כדאי שתתחיל. זה קודם כל ספורט ואחרי זה עסק.

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

למה זה "חוקתי"? למה עכשיו כולכם נזכרתם שזה לא חוקי? איזה שטויות. וכמו שרועי כתב פה למעלה- לראשון זה בכלל לא הפריע…
בקיצור, איפה מתגייסים לצבא הצדק ע"ש אוסישקין?

רועי 2 בפברואר 2014

ההרשמה אצל ארז.

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

לא יודע מה "חוקתי" ומה לא, עד כמה שאני יודע – במקרה של השאלת שחקן מקבוצה אחת לאחרת, ההחלטה אם הוא ישחק נגד הקבוצה שהשאילה אותו או לא – נתונה בהסכמה בין שתי הקבוצות.
עד כמה שידוע לי – אין כאן באמת חוק מוגדר של מותר או אסור. זה תלוי במה שהקבוצות מסכמות ביניהן.
אשמח לתיקון במידה ומישהו יודע אחרת.

אר 2 בפברואר 2014

תנסו להתעלות לרגע מעבר לכן מכבי או לא מכבי. הדיון הוא על מה זה ספורט מקצועני תחרותי. לא על אם יש חוזה או אין חוזה, אלא האם צריך לאפשר לקבוצה שיש לה סגל לעונה ומשאילה שחקנים לקבוצות אחרות, שהם באותה עונה חלק מסגל שרץ בקבוצה אחרת, רשאית למנוע מהם לשחק מולה. ברור לך שזה נותן יתרון כפול לקבוצה המשאילה מול המתחרות שלה. ברור לך שזה חוק שמיטיב עם קבוצות בעלות תקציב יותר גבוה. ברור לך שזה מוריד מהיכולת של הקבוצה השואלת מכיוון שהיא צריכה להסתדר ללא שחקנים שבשוטף הם חלק מהקבוצה. בעיני זה לא ספורטיוי.

רועי 2 בפברואר 2014

הממממ… להסתדר ללא שחקנים שבשוטף הם חלק מהקבוצה…
מצלצל לי מוכר…

אהד 2 בפברואר 2014

בעולם אידאלי אתה צודק. אבל חוק שימנע מקבוצות להשאיל שחקנים ליריבות במידה ויש תנאי אי משחק נגד הקבוצה המשאילה פשוט לא יפתור את זה. אז מכבי (לדוג') תעדיף להשאיל את השחקן לקבוצה מליגה זרה או ליגה לאומית או תתחיל לחשב מי הקבוצה החלשה ביותר שלה תוכל להשאיל את השחקן. בתרחיש הגרוע ביותר, הקבוצה תעדיף שלא להשאיל את השחקן אלא לייבש אותו. הדברים נכונים במיוחד לגבי כהן, שמכבי ממילא מממנת חלק גדול משכרו עבור ראשון.

איש הפח 2 בפברואר 2014

אם קבוצה משאילה שחקן ומשלמת את שכרו למה שהוא ישחק נגדה?
מילא היא לא היתה משלמת את שכרו, ואז אפשר לטעון שהוא שחקן לגיטימי של הקבוצה השואלת.

גיא זהר 2 בפברואר 2014

רק הערה. אחרי הפלייאוף העליון והתחתון נערכות סדרות בין שמונה הראשונות ושם מכבי וראשון יכולות להיפגש

איתי 2 בפברואר 2014

ועכשיו המנהלת התערבה וטוענת שזה לא בסדר שמכבי מונעת מג'ייק כהן לשחק בחצי הגמר – שזה מוזר – כי אם היה הסכם בין הקבוצות אז מה היא מתערבת? והאם היא רשאית בכלל להתערב בהסכם שכזה בין הקבוצות?
http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=415&docID=162925&lang=he

אלון, תראה איזה בלגאן עשית עם הפוסט שלך… :-)

מעיין אוהד מכבי 2 בפברואר 2014

החוק עצמו מקובל וראוי. התזמון של ההודעה קצת פחות.
בכל אופן, התעסקות קצת מיותרת. הטור על קזחסטאן עדיף.

אורן 2 בפברואר 2014

אלון,
הפוסט עח הקזחים היה ענק.כתבתי תגובה ומחקתי אותה ברגע האחרון מרוב שחשבתי שזה אובר התחנפות.אז הנה יצא לי שוב התחנפות.טור גדול(באמת).

אורן 2 בפברואר 2014

שאלה תמימה(בחיי)לאוהדי מכבי.
איך מכבי נפגעת דה פקטו מהחוק הרוסי?
גם ביורוליג פותחים פניני ואוחיון ומהספסל עולים בלו ותיוס.האם הפגיעה במכבי היא עד כדי כך בליגה.אני מסכים שזה אולי מצב שנוצר ככה(שפניני מתעלה),אבל באמת ,איך החוק הרוסי כל כך מפריע למכבי בליגה-ואני מדבר על התכלס.
שוב,הפעם לא בר לקנטר אלא אולי אני לא רואה משהו נכון.אשמח לתשובות.

גיא זהר 2 בפברואר 2014

הטענה היא שהחוק הרוסי מפריע לניהול השוטף של המשחק בלי קשר למכבי. בתחילת השנה כשפניני וטיוס לא שיחקו, למכבי היתה. מצוקת ישראלים ועל זה בלאט התלונן.

אורן 2 בפברואר 2014

אני מסכים.אני מדבר על המצב בפועל שנוצר.כיום החוק הרוסי נראה לי לא רלוונטי למכבי.

רועי 2 בפברואר 2014

תתפלא גם, אבל אנחנו מסכימים על המצב שנוצר.
עכשיו רק שנסכים שחוק הצעירים מיותר והשמש תשקע במזרח.

קובי (מכביסט) 2 בפברואר 2014

בליגה קיימים כרגע שלושה חוקים שכולם מוגזמים במידה כזאת או אחרת.

1.החוק הרוסי – תחשוב רגע איך נראה משחק כדורסל מזווית של מאמן. הוא צריך כל רגע לחשוב על תרגילים. לנתח בכל שניה בראשו את בעיותיו של כל שחקן. לזכור כמה דקות משחק כל אחד כדי שלא יתעייף במאני טיים. להתאים מאצ' אפ. לתזמן פסקי זמן. לריב עם שופטים על עבירות. ועוד אלף ואחד דברים. ואז תוקעים לו פתאום גם עניין מטומטם של לחשב בכל רגע נתון אלו שני ישראלים הוא יכול להתאים לשלושה זרים. זה לא עניין פשוט של להוציא ולהכניס חייב שתהיה התאמה בין השחקנים ולא תמיד היא נמצאת!!!

2.חוק הזרים- בליגה יש הגבלה של 5 זרים. במחשבה ראשונה זה ליגטימי ואפילו זה נראה קל לעומת אירופה ששם מותר רק שלושה זרים. אבל כשנזכרים שבאירופה כל האירופאים נקראים בעלי אותה מדינה. מה שאומר שצרפתי גרמני איטלקי הולנדי וספרדי הם לא זרים. ורק מחוץ לאירופה (ארה"ב) זה זרים מבינים שהחוק הזה הוא לא כזה ביג דיל. כשלעומת זאת בארץ שחקנים אירופאים גם נחשבים לזרים ו-5 זה ממש קצת בשביל קבוצה שרוצה באמת להצליח ביורוקאפ או ביורוליג!!

3.חוק הצעירים – זה החוק הכי הזוי בתולדות הכדורסל מאז היווסדו!! לחייב קבוצה מקצוענית לקנות שחקנים רק בגלל גילם הצעיר??? מה אשמים בעלי הקבוצות שאקדמיות הנוער לא יודעות לגדל שחקנים?? למה כל הנטל צריך ליפול עליהם??

והכי גרוע- הקבוצה שהכי ניזוקת משלושת החוקים האלו היא מכבי ת"א. החוק הרוסי- השחקן הישראלי הטוב ביותר שווה בערך רבע משחקן זר שנמצא אצל מכבי. ולכן אפילו ששאר הקבוצות בליגה גם חייבות לשתף ישראלים. אצל מכבי ההבדל בינם לבין זרים הוא הכי גדול!! חוק הזרים- אין אף קבוצה בארץ שיש לה צורך כזה גדול בשישה זרים ומעלה חוץ ממכבי. גם לא הפועל ירושלים!! ולכן ברור שאם מכבי נאלצת להושיב בכל משחק ליגה זר אחד בחוץ היא היחידה שניזוקת מזה,

חוק הצעירים – אם לא די בשני החוקים הקודמים בא החוק הזה ודפק את מכבי באופן רישמי. כי הרי ממילא לכל הקבוצות בארץ יש תמיד שני צעירים ומעלה בסגל. כי אין לאף קבוצה בארץ את היכולת הכלכלית להעמיד סגל של 12 שחקנים בכירים אז כולם ממלאים את החורים בצעירים. היחידה שיש לה 12 שחקנים בכירים בסגל זאת מכבי ולכן היא נאלצה להשאיל את כהן לראשל"צ. כי במקום לרשום אותו היא צריכה לרשום את אלטיט וברור לך את מי היא הייתה רושמת בלי החוק הזה!!!!

משיח 2 בפברואר 2014

תיקון קטן, מקל לקח למכבי את האליפות בשנת 2009/2010 אחרי שהושאל לאחר פתיחת העונה.

ושמעון בטח לא שוכח

אורן 2 בפברואר 2014

רועי,
תתפלא אני דווקא מסכים איתך בעניין כהן(ואני מהצבא של ארז..).אני חושב שזה לגיטימי ביותר שיש סעיף כזה.הדבר היחיד שמפריע זה שמודיעים את זה יום לפני.אבל תכלס,לא חושב שזה דבר הזוי שמכבי החליטה.

יואב הצהוב 2 בפברואר 2014

עכשיו שמכבי חזרה בה- מה יצא מזה? הרי כל המשחק כהן יהיה תחת זכוכית מגדלת… יאללה עבר, נגמר.

סתמאחד 2 בפברואר 2014

פעם שליטתו של שמעון מזרחי בכדורסל הישראלי היתה כה מוחלטת עד שכלל לא היה עולה על דעת המנהלת והאיגוד להתערב בסוגיות שכאלה.
חלפו עברו להם ימי שלטון היחיד וכעת מזרחי נאלץ שוב ושוב להיכנע.
מזרחי הובס בסוגיית נעימי ונאלץ להתקפל באשר לשיתופו של כהן.
זו בשורה טובה לאוהבי הכדורסל הישראלי.

טרוצקי 2 בפברואר 2014

אלון, אחלה טור על אסטנה, מרחיב אופקים ומרענן.פשוט לא מעורר תגובות. לגבי כהן, אם אני צביקה שרף אני משבית אותו במשחק הזה, בלי קשר לסיכום מוקדם. זה לא טבעי לשחק נגד קבוצה שאתה יודע שתשלם לך בקרוב או משלמת לך כבר עכשיו,צ`ורה נראה כמו צל של עצמו בגמר מול מכבי, את שלף אני זוכר בכפר בלום במדי גליל בשליש יכולת נגד מכבי. עד כדי שהקהל הגלילי הרגוע החל בצעקות אקראיות של "תוציא את גור" ואת שון ג`יימס בבני השרון לא שכחתי בסדרת פלייאוף נוראית לאחר עונת שיא.עונה שמיד בסיומה עוד לפני שנוגבה הזיעה מהפרקט, חתם אצל מכבי ת"א. אני לא טוען למכירת משחק חלילה, אבל שחקנים, גם מקצוענים, הם לא מכונות

צחי סלייטר 2 בפברואר 2014

היה אחלה טור על קזחסטן. למכבי אין קלאסה כבר הרבה זמן. המעט שנשאר לה נגמר אחרי הגיבוי לכניסה של פניני לביצים.

יואלזיניו 2 בפברואר 2014

המסקנה היא שכדי לקבל תגובות על קזחסטאן צריך לכתוב פוסט על מכבי.

אלון בסך הכל תוהה אם זה חכם מצידו של עו"ד שמעון מזרחי לצאת מגעיל ולא ספורטיבי מהסיפור (בהנחה שלמנוע משחקן לשחק ולעזור לקבוצה שלו לנצח במשחק, זה לא ספורטיבי) רק כדי להגדיל בכמה אחוזים ספורים (זה בכל זאת שחקן שאין לו מקום במכבי) את הסיכוי הגדול ממילא שהם ינצחו.

אני מניח שרוב אוהדי מכבי וכל השאר יסכימו איתו.

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

אכן, מסכים איתך ומניח שרוב אוהדי מכבי לא היו מתנגדים שג׳ייק כהן ישחק מולם בחצי הגמר. מכבי בעיקר יצאה כאן קטנונית (ומעט פרנואידית).

קובי (מכביסט) 2 בפברואר 2014

מכבי חיפה בכדורגל משאילה כל עונה עשרה שחקנים לקבוצות שונות ואוסרת עליהם לשחק מולה אז על מה הרעש???? בגלל שלדון שמעון אין את הקלאסה עם הסיגר והקסקט כמו של יענקל'ה????

מתן גילור 3 בפברואר 2014

http://www.israelhayom.co.il/article/125227
לא שזה רע, אבל לפחות שהגמל יראה את הדבשת שלו.

טל בן יהודה 3 בפברואר 2014

מתן,

העיקר לשים לינק על מכבי ת"א?
לא בדיוק הבנתי את ההקשר שלו…
לפי מה שאני הבנתי, קובי למעשה טוען שזה קורה לא מעט, ואתה רק מחזק את הטענה שלו.

בשום מקום קובי לא טען שמדובר ב"דבשת". מדובר בפרקטיקה נפוצה… שלטעמי רק בגלל שמדובר במכבי סל זה קיבל כל כך הרבה סיקור שלילי. אם אתה רוצה לתת לינק, אולי תתן לינקים למקרים אחרים שבו התקשורת התנפלה על התופעה של אי שיתוף שחקנים מושאלים כשזה קרה אצל קבוצות שזה לא מכבי סל.

נשמח לראות אם זה קרה…

מתן גילור 3 בפברואר 2014

טל, העיקר לדחוף את השם שם הבעלים של מכבי חיפה? לא בדיוק הבנתי את ההקשר שלו…

כמו שכתבתי, אני לא מוצא רע בסעיף הזה. פעם חשבתי שהוא רע, אבל יותר מדי מקרים של תאוריות קונספירציה גרמו לי לשנות את דעתי. הבאתי את הלינק כטענת נגד לטענה המגוחך שלו (וכנראה גם שלך) שההבדל נובע רק מהשוני בין שחר לשמעון מזרחי. אז מעבר לזה שגם על מכבי חיפה כדורגל התנפלו בעבר (ואני בכוונה שם את זה בצד כי זה לא רלוונטי לדיון), הוא היה יכול לכותב במקום "יענקל'ה" "מיטשל", אבל משום מה בחר בשם מאד ספציפי. אם השוני הוא בין הכדורגל לכדורסל הכי קל להראות זאת על קבוצה באותו השם – לא כך?

קובי (מכביסט) 2 בפברואר 2014

אגב האם כאוהד אמיתי של הליגה הישראלית בכדורסל. היית מעדיף שמכבי תשאיל את נעימי וכהן לקבוצות בחו"ל. כדי למנוע מכל מיני עיתונאים חולים וחוליגנים לצאת עליה??? הרי ברור שעדיף אותם בארץ…

אלון רייכמן 2 בפברואר 2014

קובי – שאלה מצויינת. אבל לא – לא בטוח שהייתי מעדיף שמכבי תשאיל אותם לחו״ל כדי למנוע קיטורים ורינונים. אם שחקן כמו נעימי (שאגב, לא מושאל אלא שוחרר לבסוף ממכבי) יכול לעזור לאילת, אז למה לא. ואם ג׳ייק כהן יכול לחזק את ראשל״צ, אז נהדר. גם עומרי כספי עזר מאוד בזמנו לגליל כמו שהתקופה בגליל גם עזרה לו ועשתה לו טוב, לפני שחזר למכבי משופשף וטוב יותר.

קובי (מכביסט) 3 בפברואר 2014

לא הבנתי את התשובה שלך…
מצד אחד אתה רוצה שמכבי תשאיל ישראלים לקבוצות בארץ. ומצד שני אתה רוצה שהיא תממן קבוצות שאח"כ עלולות להפתיע ולנצח אותה עם הכסף שלה…?? ועוד בעונה שהיא די מסתבכת בליגה…איזה היגיון יש בזה???

ג'וני 2 בפברואר 2014

הפוסט על הכדורסל בקזחסטן היה מצויין
צריך יותר פוסטים על כדורסל בינלאומי
תמיד טוב להכיר תרבויות אחרות בכדורסל העולמי.
לא חייבים להגיב לכל פוסט כדי לדעת שהוא מעניין .

אנונימוס 2 בפברואר 2014

אני גם אוסיף שאני בעד טורים על קזחסטן. הרי הרעיון פה זה לא להיות כמו שאר תקשורת הספורט שעושה הכל בשביל טוקבקים ולעשות לאנשים עצבים. אם זאת המטרה תכתוב על מכבי כל יום :)
היה טור מעניין, אבל פשוט על נושא שאף אחד לא מכיר, ולכן לא מעורר מחלוקת כמעט. אבל היה מעניין וטוב שיש טורים כאלה.

מכביסט ותיק 3 בפברואר 2014

הנה קבלת 30+ תגובות במחיר של כתיבת טור של שטויות. אבל מה זה משנה הרי סופרים תגובות. אז קבל עוד תגובה ממני. באופן עקרוני אם לא היו לי בעיות בלב הייתי מקווה ל-2 שניות לסיום שיוויון 80-80 כהן על קו העונשין ומחטיא את 2 הזריקות. אוי מה יעשו הטינופות באדום כמה שהם יכעסו ויאשימו את מזרחי. אבל אין לי כח לזה תן לי נצחון ב-15 הפרש רדום רדום

רועי 3 בפברואר 2014

רייכמן,
מה לגבי איזה פוסט בנושא יותר חשוב,
יום ראשון יש דרבי. שעת המשחק 18:25.
שלא לדבר על אלה שצריכים לטוס ישר איך שנגמר לבלומפילד למשחק נגד ב"ש.
שני משחקים של רייטינג גבוה, יהרוג את הערוץ הראשון לחרוג ממנהגו ולהעביר את משחק הכדורסל ליום שני לשעה נורמלית ?

אלון רייכמן 3 בפברואר 2014

רועי, אתה יודע מה זה בשביל הערוץ הראשון לחרוג ממנהגו?
אתה ברמת רוצה לשנות ולהזיז שם דברים? עדיף לנסות להשכין כאן שלום עם הפלסטינים קודם, זה יילך יותר בקלות.
ובנימה רצינית יותר – זו שעה סופר בעייתית. כמו גם השעה של חצי הגמר המוקדם של הגביע בין הפועל ת״א לאילת (17:45). יוצאים שם כנראה מתוך הנחה שלאוהדי ספורט אין עבודה.

רועי 3 בפברואר 2014

למה פרנקל והמנהלת או איגוד הכדורסל, שמיהרו לקפוץ בנושא ג'ייק כהן לא פועלים לטובת קהל האוהדים בנושא הזה ?
מה הבעיה לסגור מול הערוץ הראשון שיזיזו את המשחק.

אורן 3 בפברואר 2014

רועי,
כבר פעם שנייה שאני מסכים איתך לגמרי.מה יהיה??

רועי 3 בפברואר 2014

תקדים מסוכן.

אורן 3 בפברואר 2014

אבל באמת,החוסר כבוד והחוסר התחשבות לאוהדים פשוט מדכא.אנשים צריכים לצאת פעמיים שעה לפני סיום יום עבודה בשביל המשחקים המרכזיים.נדמה שהמנהלת לקחה צעד אחד קדימה את הרעיון שהליגה שייכת לעסקנים ולא לאוהדים.נכון שקיבלו כסף לא רע מערוץ 1,אבל היו חייבים לדאוג גם לאינטרסים של האוהדים,במיוחד בליגה מצויינת כמו שיש השנה.

רועי 3 בפברואר 2014

אני גם לא מבין את הכלכליות של המהלך, איפה האינטרס הכלכלי לשדר משחק כזה בשעה כזו מוקדמת במקום לפצל לשני ימי שידורים, שכל ערב מביא אחלה רייטינג.

אורן 3 בפברואר 2014

פעם שלישית גלידה..

אלון רייכמן 3 בפברואר 2014

שלא לדבר על כך שבכדורגל שלנו אין לוח משחקים של כמה חודשים קדימה. או לפחות חודש אחד קדימה. אם אני אוהד של קבוצה בליגת העל ורוצה לתכנן טיול, או טיסה לחו"ל, או כל דבר אחד לעוד חודש נניח, ורוצה לבדוק אם זה נופל לי על משחק של הקבוצה שלי – אין באמת דרך אמיתית לדעת אם המשחק יתקיים בשבת, בראשון, בשני? האוהדים צריכים לחכות לרגע האחרון.

אלעד 3 בפברואר 2014

טור מעניין ובהחלט הארת כמה שאלות מעניינות. בסופה של הפרשה (שהרי הוסכם לבסוף כי כהן ישחק) אנו נותרים עם השאלה העקרונית של הסכמה בין הקבוצה המשאילה לשואלת על אי שיתופו של השחקן המושאל.

אני אוהד מכבי ואני מבין את הרצון של הקבוצה כאן, אבל לדעתי איגודי הספורט (והבעיה רלוונטית בעיקר בכדורגל לאור המדיניות העקבית של מכבי חיפה בנושא) חייבים לאסור עליו לחלוטין.

מדובר בעיוות של מנגנון הליגה, מנגנון אשר מטרתו להבליט את הקבוצה שהצטיינה יותר מכל במפגשים ישירים עם כל היריבות. העיוות נותן יתרון לא הוגן לקבוצה המשאילה ביחס ליריבותיה. דוגמה: ברגע שמכבי ת"א משחקת מול ראשון לציון פחות שחקן X, בעוד הפועל י-ם תשחק מול אותה ראשון לציון בתוספת שחקן X, נוצר עיוות בהגינות של הליגה באופן שבו מכבי מקבלת יתרון על הפועל. נניח שמכבי תרכוש עשרה שחקנים ותשאיל אותם לעשר קבוצות, באופן עקבי יהיו לה משחקים קלים יותר מאשר ליריבות שלה לצמרת מכיוון שכל אותם מושאלים (שעשויים להיות שחקני מפתח בקבוצות ששאלו אותם) לא ישחקו רק נגדה.

האיגוד/מנהלת חייבים לאסור על אפשרות כזו מהסיבה הפשוטה שזה לא ספורטיבי – זו פגיעה בשאר היריבות ועיוות של הליגה. אז כשזה רק כהן זה נראה לא כ"כ משמעותי, אבל יש כאן בעיה שהיא עמוקה יותר משחקן זה או אחר, ואפילו מענף זה או אחר.

red sox 3 בפברואר 2014

אלון – הכל נכון אבל אתה מתעסק בפרטים במקום במהות.
כל העניין הזה של מניעת שימוש בשחקן מושאל מול קבוצת האם שלו הרי נועד כדי "למנוע לזות שפתיים" – כלומר למנוע מצב תיאורטי ששחקן מושפע מהאינטרסים של הקבוצה לה הוא שייך וכפועל יוצא של ההשפעה הזו אינו תורם את מירב יכולתו לקבוצתו הנוכחית.

מה עשו? מנעו ממנו מראש את האפשרות לעזור לקבוצה.

במילים אחרות – כדי למנוע עוול אפשרי יצרו עוול ודאי.

מבריק.

אלון רייכמן 3 בפברואר 2014

בדיוק. הרי העוול של אי שיתופו גדול בהרבה מהעוול של לזות השפתיים הפוטנציאלית. מה גם שבעידן המקצועני, שחקנים משחקים קודם כל למען הקבוצה שבה הם נמצאים כרגע. בלי סנטימנטים ובלי חשבונות. ולא חסרות דוגמאות.
כולל של מאמנים – כמו זו של ראובן עטר שסגר במכבי חיפה כשעוד אימן בנתניה – ובמחזור סיום העונה ניצח עם נתניה כדי להבטיח את המקום השלישי וכרטיס לאירופה, על חשבון חיפה שסיימה רביעית.

גיא זהר 4 בפברואר 2014

הנה הוא מגיע, תנו לפניני להניף את הגביע!

בר 4 בפברואר 2014

הטור על קזחסטאן היה גדול. בגלל שלא מכירים אין הרבה תגובות.
תמשיך לגוון ואנחנו נמשיך לקרוא ולהנות משנינות והרחבת אופקים.

Comments closed