רוחות של שינוי

אחרי 6 עונות בגלבוע גליל, דגן יבזורי הרגיש שהוא צריך שינוי. העונה בחיפה, כולל ההתפוצצות עם 36 נקודות במלחה, הוא מראה מה שינוי אווירה יכול לעשות.

1571174-5

 

 

1. וואו. דגן יבזורי התפוצץ אתמול.

7-10 מהשלוש, 13-17 מהשדה, בדרך לשיא קריירה של 36 נקודות וניצחון חוץ אדיר של מכבי חיפה במלחה.

בפוסט הקודם כתבתי שההפסד הביתי של חיפה להפועל ת"א כנראה דפק לה את המקום השלישי בתום העונה הסדירה, ובא יבזורי, וחיפה כולה למעשה, והראו שאי אפשר להספיד אותם. לקחו את מה שהם רצו בלי טובות מאף אחד.

חיפה של השנתיים האחרונות, מראה – מעבר ליכולת הנהדרת כמובן – שיש לה אופי. זה קרה עם סל הניצחון ההוא של פול סטול מול אילת בעונה שעברה (בקרב על המקום השני) וקרה גם אתמול.

כי כשיש לך בקבוצה את השחקן הכי טוב בליגה יחד עם ווינר כמו מורן רוט – זה לא נגמר עד שזה לא נגמר.

2. מעבר ליום הקליעה הפנטסטי, היכולת של יבזורי לא אמורה להפתיע.

יבזורי של העונה פשוט נהנה מכדורסל כפי שהוא לא נהנה זמן רב. אחרי 6 עונות רצופות בגלבוע הקלעי ממשמר העמק הרגיש שהוא חייב איזה שינוי, קצת להתאוורר.

אז הוא ישב עם ליובין ועמית גל והסביר שהוא אוהב אותם אהבת נפש, אבל עוזב בסוף העונה. והם הבינו. כי לפעמים פשוט צריך שינוי.

ואכן, יבזורי של העונה הפך לדוגמא חיה ובועטת לשינוי אווירה מוצלח. לקח לו קצת זמן להשתלב ליד כוכב דומיננטי כמו דונטה סמית בקבוצה שנבנית מחדש, אבל מהרגע שהוא השתחרר, הוא נראה כמו ירון ברלד בבופה אכול כפי יכולתך (מוקדם מדי לבדיחות ברלד?) – חופשי ומאושר ומשוחרר.

ביכולת הזו, עוד לא מאוחר עבור דגן להפוך גם לבורג חשוב בנבחרת, שזקוקה לקלעים טובים כמעט כמו שהיא צריכה גבוה שמסוגל לעשות סל.

3. ואגב יבזורי – עמית זילברבוש מרבה לכתוב כאן על תקשורת הספורט ולהאיר בזרקור את פגמיה המגוחכים. הנה עוד אחד, באדיבות אתר וואלה:

Yavzuri

 

הדבר המצחיק כאן, הוא הציטוט של יבזורי בכותרת. הוא מעולם לא אמר את זה.

להיפך, המראיין שאל אותו בפתיחת הראיון האם הוא הרגיש כאילו שהוא זורק כדורי גולף לאוקיינוס, כדבריו של לברון ג'יימס אחרי תצוגת 61 הנק' שלו בשבוע שעבר.

יבזורי המשועשע אמר שהוא מעולם לא שמע על הביטוי הזה, אבל שאפשר לקרוא לתצוגה שלו באיזו קלישאה שרוצים.

לא יודע אם ורד כהן עצמה אחראית לכותרת או עורך האייטם, אבל זה די מגוחך, איך שלא מסתכלים על זה.

4. עוד אחד ששינוי המקום עשה לו רק טוב העונה הוא מורן רוט – שנותן כנראה את העונה הכי טובה בקריירה שלו (וזה לא קל אחרי כמה עונות טובות בחולון ובמיוחד אחרי עונה קשה במכבי ת"א).

פיט קאריל, מאמנה האגדי של מכללת פרינסטון, אמר פעם במסגרת 25 דברים חשובים שצריך לזכור על כדורסל – "אני אוהב מוסרים. הם רואים הכל". ומורן רוט, אם חושבים על זה, הוא כנראה המוסר הכי טוב בכדורסל שלנו. כבר כמה עונות.

דייויד בלאט לא רצה אותו ולא סמך עליו, והעדיף להעלות את דייויד לוגן כרכז על פניו. אני מודה, גם אני סברתי שרוט לא מתאים לרמה הגבוהה של היורוליג. העונה, הוא כאילו נולד מחדש.

מעבר לניהול המשחק המבריק (בטח עם head case כמו דונטה סמית, ועוד מעט עם טרנס רודריק שמצטרף) ולכמות הדקות האדירה שהוא משחק בלית ברירה (בעיקר הודות לנפילה הגדולה עם קוביאן) רוט של העונה מהווה איום התקפי אמיתי גם בקליעה, מכל הטווחים.

ורכז שגם קולע, בנוסף להתלהבות ולתשוקה הנדירה שלו למשחק – הוא אחלה בונוס לכל קבוצה. השינוי הזה של מורן, יחד עם זה של יבזורי, עזרו לחיפה לשנות את גורלה ולהשיג את המקום השלישי, אבל בעיקר – להראות שביום טוב – גם העונה, עוד אפשר לדבר שם על אליפות.

תשאלו את ג'ף רוזן.

5. ומילה אחרונה לקהל של ירושלים. האוהדים במלחה תמיד היו מביני כדורסל. קהל חם ודוחף, שיודע לשלהב את הקבוצה אבל גם מבין כדורסל. הסטנדינג אוביישן שלהם ליבזורי, חצי דקה לסיום, היה מרגש.

אולם שלם שעומד על הרגליים ומריע לשחקן של הקבוצה היריבה שפירק אותם במו ידיו. ככה בונים מסורת. ככה מחנכים את דור האוהדים הבא. ככה הופכים לאימפריה.

וככה מרגישה העונה הכי גדולה של הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות.

 

 

במקום ברכות (לדה באזר יש בלוג צ׳לסי)
מצעד הארורים

106 Comments

טל בן יהודה 10 במרץ 2014

לגבי 3…
חשבתי שאני היחיד ששם לב לזה ואולי אני השתגעתי.
כי ראיתי את הראיון שבו הוא נשמע משועשע מהציטוט, וחשבתי שאולי הוא השתמש בו מאוחר יותר בראיונות לכלי תקשורת אחרים…

רון 10 במרץ 2014

לגמרי!
איך אמר וויל פארל – "i feel like i'm taking crazy pills…"

עמית זילברבוש 10 במרץ 2014

3 – פשוט מגוחך. באמת. וזה לא עניין של עורך. גם בגוף הכתבה זה מופיע כציטוט שלו.
5 – ממש יפה לראות. כל הכבוד להם.
2 – בהמשך לדיון אתמול – מתי יבזורי כבר יהיה בנבחרת, ובמקום מי?

רון 10 במרץ 2014

זה אולי ישמע קצת הזוי לנוכח העונה הזאת, אבל הייתי מביא אותו במקום הלפרין לנבחרת.
אם אוחיון, מקל ולימונד הם גארדים יוצרים, יבזורי עם הקליעה האבסולוטית שלו ישלים אותם בצורה נאה.

red sox 10 במרץ 2014

דווקא במקום אפיק ניסים כרול-פלייר שחי מהקליעה ועולה מהספסל לשנות מומנטום.

רון 10 במרץ 2014

אפיק ניסים אפילו לא בא בחשבון אצלי, הכל פונקציה של כמה גארדים צריך בסגל…

אלעד 10 במרץ 2014

פעם ראשונה ששמעתי ציטוט כזה (הסל נראה כמו אוקיינוס) היה מאלן אייברסון בעונה המטורפת של 2001 (כשהוא היה MVP עם כמה משחקים של 40+ ו-50+). אני מתאר לעצמי שגם אמרו את לפניו. מאז, כל פעם שמישהו ב-NBA קולע מעל 40 ומשתמש במושג הזה, הוא לגמרי מאבד מהעוקץ שלו. וזה עוד נסיון פתטי מצד המראיין להביא לכאן בכח את מה שקורה בארה"ב.
לגבי יבזורי – אמיר כץ משודרג. צריך אחד כזה בנבחרת. למי שזוכר, לאמיר כץ היה פעם קמפיין מדהים עם הנבחרת, למרות שהיה שחקן שלא ידע לעשות כלום חוץ מלזרוק לסל.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

"אמיר כץ משודרג"? נסחפנו מעט.

אמיר כץ היה שחקן של 20 נקודות למשחק (+-) במשך מספר עונות. היה לו משחק של יותר מ50 נקודות באירופה.

אני מסכים לגבי הדמיון ביניהם, אבל יבזורי רחוק מאד מהרמה והיציבות של כץ בשיאו.

אלעד 10 במרץ 2014

אמיר כץ היה קלעי נהדר. אבל נתן תרומה אפסית בכל אספקט אחר של המשחק (הגנה- אישית וקבוצתית, ריבאונד, מסירות וכו'). הוא בעצם היה סוג של דובי גל ממלך הסלים :).
אני לא ודע איך הוא היה מצליח היום, כשמצפים מכדורסלן להיות שחקן שלם, שעושה הכל. אני חושב שיבזורי בראייה כוללת כשחקן טוב ממנו.
אבל אם לא שמת לב, החמאתי לאמיר כץ. אני כן זוכר שהיה לו קמפיין מטורף עם הנבחרת.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

אני רואה בטענה שיבזורי הוא "כץ משודרג" , כעלבון לכץ.

עובדתית, כך היה שחקן בכיר ממנו בהרבה שהפגין יכול גבוהה יותר לאורך תקופה הרבה יותר ארוכה.

הכדורסל התקדם? בטח לא ברמה שהופכת שחקן כמו יבזורי ל"כץ משודרג". אין לי ספק ששחקן מתקופתו של כץ כמו קטש, טוב בהרבה מכל ישראלי שיש לנו היום, כולל אלו שבNBA.

אלעד 10 במרץ 2014

אתה זוכר את כץ בצורה מאוד רומנטית.
אני זוכר שהוא שיחק תקופה לא קצרה בליגה השנייה בכלל, ובאמת שבר שם כמה שיאי קליעה.
הפריים שלו למיטב זכרוני לא היה כזה ארוך. שים לב שהיום, שחקנים חד-מימדיים זוכים אוטומטית לביקורת על כך שהם לא עושים הגנה, כל מיני סטטיסטיקות פלוס/מינוס וכאלו. כץ לא נאלץ להתמודד אף פעם עם טענות כאלו.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

אני לא מסכים. כץ היה שחקן עם הרבה חסרונות (שדיברו עליהם גם בזמן אמת), אבל מבחינת הקריירה של שניהם נכון לנקודת הזמן הנוכחית, הוא היה שחקן הרבה יותר בכיר בליגה / בהיררכיה של הכדורסל הישראלי מיבזורי.

אלעד 10 במרץ 2014

טוב, סקרנת אותי, אז גלשתי קצת להיזכר בקריירה שלו. אז א' יש אמת בדבריך, היו לו כמה מספרים מפלצתיים בקריירה יחסית קצרה.
ב', מתוך ערך הויקיפדיה: "ב-17 באוקטובר 2006, ייצג כעורך דין את הקבוצה הליטאית ריטאס וילנה, שתבעה את מכבי תל אביב בטענה להפרת חוזהו של נבן ספאחיה."
עכשיו הוא בכלל השחקן השני הכי אהוב עליי אחרי מתן נאור….

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

לפי ויקיפדיה, יש לו ממוצע קריירה של מעל 17 נקודות למשחק (13 עונות). לא יודע אם יבזורי הגיע לחצי מזה בעונת השיא שלו בליגה הראשונה.

הנקודה היא שבתקופתו של כץ היו הרבה יותר גארדים ישראלים טובים, כך שהמספרים שלו בלטו פחות.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

והוא שיחק בשנות ה90, בעידן שבו המשחק היה יותר איטי (שעון 30 ולא 24) ועם תוצאות נמוכות יותר.

עומר 14 במרץ 2014

רק רוצה להזכיר לכם את האחוז המפלצתי של אמיר כץ מהעונשין. הוא גם היה מגיע לשם הרבה. השומר היה נצמד אליו והוא היה חודר וסוחט עבירות
זה היה פן חשוב במשחק שלו והוא קלע הרבה מאוד נקודות כך

Matipool 10 במרץ 2014

אני אוהב את מורן רוט . הוא רואה הכל ..

7even 10 במרץ 2014

במועדון הצהוב אוכלים את עצמם על מקרה מורן רוט.
הם כ"כ ניסו להרוס לעוד שחקן ישראלי את הקריירה רק כדי שלא יצליח במקום אחר ולא הצליח להם הפעם.
מקרה יניב גרין, יואב ספר, אלישיי כדיר, תומר שטיינהאוור, יובל נעימי, גל מקל, רביב לימונד(עד ההגעה להפועל), ועוד ועוד רבים וטובים לא הצליח הפעם.

שמעתי שדון שימון זימן ועדת חקירה לבדוק את הנושא.

על הכוונת לשנה הבאה – שחקן ישראלי שמעז להצליח מחוץ לתחום שדידת האגרה.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

אתה מודע לזה שהקבוצה הבזויה שאתה אוהד חיה במשך שנים על כספי ההסתדרות? כספים שנשדדו מציבור העובדים ושימשו למימון ספורטאים מקצוענים, חלקם זרים.

אני מודע לזה שמחשבה קוהרנטית ואהדה להפועל תל אביב הם סוג של יקומים מקבילים, אבל בכל זאת..בית זכוכית, אבנים, אתה יודע. מכבי תל אביב לפחות נתנה תמורה עבור כסף שהיא קיבלה, הפועל תל אביב לא נתנה כלום. נטו, כסף שנשדד מציבור העובדים.

כמובן שהדברים שכתבת על "הריסת" שחקנים ישראלים" היא שטות מוחלטת. אם מקל נהרס, איך הוא בדיוק הגיע לNBA?

מלבד ספר שנפצע, בערך כל השחקנים שהזכרת, שיחקו במכבי תל אביב עונה אחת. אחרי שהם לא השתלבו, לא החזיקו אותם בכוח אלא נתנו להם לשחק בקבוצות אחרות. סתירה מוחלטת של הקשקוש שלך.

7even 10 במרץ 2014

כן נו, אחרי שקניתם אותם כדי לייבש על הספסל,
ועל הדרך דפקתם גם את הנבחרת לכמה שנים.
שלא לדבר על הליגה….

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

מה זה "קניתם" קומוניסט? אני קניתי אותם? אני לא מקבל את ההחלטות, כך שאתה לא יכול לייחס אותן אליי.

אם קנו אותם בכדי לייבש אותם על הספסל, למה וויתרו עליהם אחרי עונה אחת?

אדם 10 במרץ 2014

סליחה אבל איזה תמורה מכבי נתנה? ולמי.
אבל עזוב, אנחנו לא חושבים באופן קוהרנטי אז מה זה משנה מה נכתוב

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

נתנה לצופים שהסתכלו על המשחקים שלה. באחוזים גבוהים.

הרי בעידן של ערוץ אחד שממומן בכספי אגרה, כל החלטה שמתקבלת על שידור תוכן מסוים על חשבון תוכן אחר, משרתת מישהו ופוגעת במישהו אחר.

לכן, אפשר להציג כל החלטה על שידור מסוים כמייצרת עוול. הרי אם מחליטים לשדר אופרה, למה לא לשדר רוק או מוזיקה מזרחית? אם מחליטים לשדר מתיאטרון X, למה לא לשדר מתיאטרון Y? אין לזה גבול.

במבחן ההיגיון, ההחלטה לשדר קבוצה ישראלית שמתמודדת ברמות הגבוהות ביותר של אירופה בענף ספורט פופולרי בישראל, בערוץ הטלוויזיה היחידי שקיים, היא סבירה לחלוטין. בטח הרבה יותר מההחלטה לממן קבוצות ספורט מקצועניות בכספי ההסתדרות.

יניב 10 במרץ 2014

להיפך תוהה .
במבחן ההיגיון ההחלטה לשלם סכומי כסף גבוהים כשלמכבי לא היתה שום אופציה להתמקח היא טעות ולא כזו סבירה.
ההחלטה דאז לממן ספורט תחרותי הגיונית יותר (ועומדת עד היום במבחן הזמן של הקשר פוליטיקה וספורט).

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

מי קבע שהסכומים היו גבוהים (אני כותב על שנות ה70 וה80 אז לא הייתה תחרות)?

יניב 10 במרץ 2014

אני אשאל שאלה פשוטה – נניח שלרשות השידור לא היה כסף לשלם בכלל ? ונניח שהיתה מציעה למכבי הזדמנות לחשיפה שכזו – במבחן הזמן האם היית טוען שנכון היה למכבי לסרב ? בוודאי שלא – השידור הציבורי בנה אותה כמותג של המדינה .
בימים ההם של ערוץ אחד לא היתה הצדקה לשלם כלל – בוודאי שלא לאורך תקופה ובוודאי לא לערוץ טלוויזיה שלא השיג בימי חמישי רייטינג יוצא דופן (הרי כל ערב היה צפית שיא נטולת פרסומות).
ההתקשרות בין מכבי לרשות השידור היתה נגועה בהקשרים רחבים בהרבה מיחס תמורה של צפיה תמורת תשלום .

כסף ציבורי בנה את מכבי הנוכחית וכסף ציבורי בנה את הפועל ההיא – אלא שהפועל ההיא כבר לא רלוונטית ומכבי הנוכחית חזקה מדי כדי שאגודות ספורט ללא כסף ציבורי יוכלו להתמודד איתה .

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

הכסף הציבורי לא בנה את מכבי תל אביב. החשיפה וההצלחה שמזינה את עצמה, בנו את מכבי תל אביב. הכסף (שאני בספק אם הוא היה רציני במיוחד לאורך שנות ה70 וה80) היה החלק השולי פה.

לא תפקידו של ערוץ טלוויזיה לדואג לאינטרסים של תחרות ספורטיבית. הוא מבחינתו קיבל ושידר מוצר מצוין. בצדק מוחלט. כפי שציינת בעצמך, ההחלטה לשדר את מכבי הייתה הגיונית לחלוטין.

יש הבדל עצום בין הכסף של מכבי ושל הפועל: מכבי קיבלה אותו בתמורה למוצר שהיא סיפקה. הפועל תל אביב קיבלה אותו בתמורה לכלום. גניבה נטו.

העובדה שמכבי ניצלה את היתרון שלה בצורה טובה יותר לא הופך אותו ליתרון פסול, יותר מזה של הפועל או בכלל. ניהול גרוע זה לא טיעון שאתה יכול להשתמש בו לטובתך בדיון.

ירוק 10 במרץ 2014

תוהה – אם יורשה לי, לא מתאים לך להגרר לרמת הדיון הזו (קבוצה "בזויה", קומוניסט, וכו'). קראתי מאות תגובות שלך ואתה יודע מצוין לענות לטיעונים (וגם לפרק להם את הצורה כשצריך) גם בלי זה.
אתה יודע כמוני שיש הרבה אוהדי הפועל שכן מסוגלים למחשבה קוהרנטית – העברת ביקורת לא סותרת מודעות עצמית (ע"ע הדיון הקצר שלך עם יניב בהמשך).

מקווה שזה בסדר שהערתי.

לגופו של עניין האגרה/הסתדרות וכו' – אני חושב שניתן לסכם שזו נבלה וזו טרפה :)

יניב 10 במרץ 2014

רשות השידור אפרופו הימים האחרונים היא לא ערוץ טלוויזיה – יש לה תפקיד תרבותי רחב בהרבה ושיקולי רייטינג הם לא הדבר היחידי בהם – הקשר בין מכבי לרשות השידור טרי בהרבה מהקשר בין הפועל להסתדרות .
הטענה שהיה פה צד אחד שמכר מוצר וצד שני שקנה מוצר והעסקה היתה כולה כלכלית היא לא רצינית .
הטענה שהמנהלים של מכבי היו מוכשרים מספיק כדי למנף הזדמנות ליהנות מכסף ציבורי בניגוד למנהליה של הפועל היא פשוט לא רלוונטית .
מנהליה של הפועל ההיא כבר אינם איתנו – של מכבי כן ,לכן ציבורית טענת ההסתדרות בנוגע להפועל כמה שהיא נכונה אינה רלוונטית לדיון היום .
הניסיון לשכתב את ההיסטוריה חד צדדית הוא מיותר – הפועל אינה מתנערת מעברה ,מכבי מנסה לשכתב אותו .

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

"הפועל אינה מתנערת מעברה"????

הפוך גוטה. עניין המימון של הפועל על ידי ההסתדרות במשך שנים כמעט מושתק בשיח הספורטיבי, לפחות כמשהו שמייצג עוול. לעומת זאת, ענין הכספים שמכבי קיבלה מוזכר כל הזמן.
רוצה לומר, איפה בדיוק אתה רואה את ההתמודדות של הפועל עם העבר? אף אחד לא מפגיש אותה אתו.

ואתה טועה בגדול לגבי רשות השידור. באותה תקופה זה היה ערוץ יחידי, כך שאם הוא לא היה משדר את המשחקים, לא ניתן היה לראות אותם. ערוץ טלוויזיה יחיד לא צריך לעשות שיקולים של תחרותיות של ליגה אלא של אינטרס הציבורי בשידור המוצר. במקרה הזה, האינטרס היה קיים ולכן השידור היה מוצדק.

אתה ואחרים פה מנסים לייצר הקבלה בין הכספים שמכבי קיבלה מערוץ אחד והכספים שהפועל קיבלו מההסתדרות. ההקבלה הזו לא קיימת. מכבי קיבלה כסף בתמורה למוצר שהיא סיפקה, בדיוק כפי שהיה מקבל תיאטרון או חברת הפקות שהיו מספקים מוצר לערוץ טלוויזיה.

הפועל תל אביב לעומתה, קיבלה כספים שהיו מיועדים לרווחת ציבור העובדים, מכיסם של העובדים. כספים שלא ניתנו עבור שום דבר ומממנו מטרה שונה בתכלית ממהותה של ההסתדרות.

מכבי תל אביב לא עשתה שום דבר לא בסדר, הפועל תל אביב גנבה כסף. הבדל מאד פשוט.

יניב 10 במרץ 2014

לא ידידי . לא הפוך בדיוק כך .
הפועל וההסתדרות זו אנקדוטה היסטורית – סיפורים מימי אנו באנו מתקופה פוליטית וחברתית אחרת – הפועל הנוכחית אינה חוליה ישירה של ההפועל ההיא – ההפועל ההיא פשטה רגל ,נמחקה והנוכחית קמה מהמקומות הנמוכים ביותר כדי להיבנות מחדש ולא קיבלה שקל ציבורי אחד בדרך החדשה .
המפלגה שעשתה את הדברים האלה מרוסקת ,המוסדות ההם אינם קיימים ,האישים שעשו את מה שעשו אז אינם עוד.
על העבירות ההם חל חוק התיישנות .

המכבי התמימה גם היא אינה קיימת – הקבוצה של היום צמחה לה מתוך מציאות פוליטית אחרת וביום שמכבי לקחה את הגביע ההוא זה היום שהמערך סיים את תפקידו – מאז כבר חלפו עוד מעט ארבעים שנה , מכבי היתה כוכבת של לא מעט דוחות מבקר מדינה כולל ברשות השידור כולל בשיפוץ נוקיה ויש עוד .
למכבי של פעם ולמכבי של היום יש חוטים מקשרים – המנהל אותו מנהל.

מכבי קיבלה כסף ציבורי במחיר גבוה פי כמה מהמחיר הריאלי של המוצר אותו מכרה – לאורך השנים עשתה זאת עוד ועוד – רשות השידור גוססת כבר שנים ומכבי שאבה ממנה כמעט עד הרגע האחרון כספים רבים – האימפריה שהיא היום נבנתה על יסודות לא כשרים .

ואם יש דילמה מוסרית היא מתרכזת בשאלה – מי בעייתי יותר – המונופול החזק שנבנה על כספי הציבור או הקבוצה שקמה מפירוק ובעברה ההיסטורי שלדים לא קטנים.

יניב 10 במרץ 2014

ואני אוסיף עוד דבר אחד מרכזי – הטענה שמצד אחד עמדה לה ספינת הדגל של ההסתדרות ובגבה תמיכה אינסופית ומצדה השני חבורה צנועה של מנהלים מוכשרים שניצחו את הממסד בכוח היכולת הניהולית המופלאה שלהם ובנו אימפריה מכלום היא רומנטית אבל לא רלוונטית .

בשנים ההם לפני המהפך הפוליטי הפועל ומכבי היו שוות כוח – ורצף אירועים שחלקו גדול מהקשרו הספורטיבי וחלקו ביכולת של הנהלת מכבי לחצות קווים אדומים איפשר את המהפך הספורטיבי .

מכבי אף פעם לא היתה פשוט במקום הנכון ברגע הנכון -היא ידעה להילחם במפאייניקים בשיטות שלהם וטוב יותר ובגלל זה היא היום איפה שהיא היום .

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

צר לי, אבל זו גנבת דעת ואפילו בצורה לא מאד מתוחכמת.

גניבת הדעת מתבססת על מספר עקרונות:

1. ניסיון לעוות מהלכים כשרים לחלוטין של מכבי ובו בזמן להכשיר או לפחות לגמד, מהלכים פסולים של הפועל.

אני חוזר שוב: מה שעשתה הפועל תל אביב גרוע בהרבה ואין ולא יהיה מצב שבו ישימו את הדברים באותה סירה וייצרו סימטריה ביניהם.

מכבי תל אביב שיחקה משחקים שהיה בהם ענין ציבורי רב ועקבות כך, שודרה בערוץ היחידי שהיה קיים באותה תקופה וקיבלה כסף עבור זה.
אתה יכול לחשוב שלא היה צריך לשדר אותה או שהסכומים היו מוגזמים (אתה יודע מה היו הסכומים בשנות ה70 וה80?), זה לא הופך את זה לאמת או להחלטה שלא נמצאת בתחום הסבירות.

הפועל תל אביב לעומתה, קיבלה כסף מההסתדרות, כסף שיועד לציבור העובדים והגיעה מכיסו של ציבור העובדים. במקום עובדים קשיי יום, הכסף הזה מימן ספורטאים מקצוענים, חלקם זרים. שוד של הקופה הציבורית, נקודה.

איך אפשר לייצר סימטריה בין שני המצבים הכול כך שונים הללו, רק אתה יודע.

2. ניסיון מלהכשיר את הפועל תל אביב בטענה מופרכת שהקבוצה הנוכחית לא קשורה לקבוצה שגנבה כסף מכולנו.

א. זו שטות. הקבוצה הנוכחית על כל הגילולים שהיא עברה, היא הפועל תל אביב ההיסטורית. כול אוהד יגיד לך את זה ובגאווה.

ב. מה זה רלבנטי? העובדה שפושע נכשל והידרדר לא הופך אותו לפחות פושע. גג זה הופך אותו גם לאידיוט.
העובדה שמנהלי הפועל ההיסטורית נכשלו מבחינת יכולת למנף את הכספים שהם גנבו להפיכת הקבוצה שלהם לאימפריה, לא מזכה את הקבוצה או אותם והופכת את המהלכים הללו לפחות פסולים.

3. לצייר תמונה שקרית כאילו מכבי נבנתה על גב כספים מרשות השידור. שקר מוחלט. מכבי נהנתה מאד מהחשיפה שהיא קיבלה, הכסף היה שולי לחלוטין ועובדה שהיא מסתדרת בקלות בלעדיו.

מכבי נבנתה מחשיפה, מהצלחה שמזינה את עצמה (אוהדים, סטטוס, פרסום) וניהול מצוין לאינטרסים שלה, גם אם לא לטעמך.

כאמור, הפועל תל אביב לא הגיעה לעשירית מההישגים של מכבי, וכל זה עם כספים ציבוריים שניתנו לה בעבור כלום ושלא היו תלויים בדבר: הרי מכבי לא הייתה מקבלת כסף במידה והיא לא הייתה זוכה באליפות ומשתתפת בבית הגמר. הפועל קיבלה אותו בכל מקרה ובמצב של זכיה באליפות הייתה מקבלת גם את הכסף מרשות השידור.

4. ניסיון לצייר תמונה כאילו היתרון של מכבי נבנה על "חציית קווים", כאשר בפועל היא לא חצתה אף קו שהפועל לא חצתה לפניה או לפחות יחד איתה.
לדוגמה, את כל ענין התאזרחויות האינסטנט הכניסה ראשונה בכלל הפועל, למרות שהיום הוא מזוהה כעוול היסטורי של מכבי.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

ואגב, אני דווקא חושב שההערה השנייה שלך רלבנטית לדיסוננס הבסיסי של האהדה להפועל תל אביב בתצורתה הנוכחית.

יש לך פה מצד אחד גרעין אוהדים שרואים בעצמם (בהכללה כמובן) כאנטי ממסדיים בואך אנרכיסטיים ומצד שני, קבוצה שהיא "הממסד" יותר מכל קבוצה אחרת בישראל. זה דיסוננס שקשה להתמודד ולפתור אותו לאור העובדות וההיסטוריה של הקבוצה.

אז מה עושים? מנסים למחוק כל זכר לתרומת הממסד לבניית הפועל תל אביב כאימפריה בספורט הישראלי ומנגד מציירים את היריבה העירונית השנואה כאילו היא זו שנבנתה והגיעה לאן שהיא הגיעה רק בכספו והשפעתו של הממסד.

בדרך גם מחפשים הזדמנויות להתעמת עם גורמים ממסדיים כביכול (חולדאי למשל, המשטרה) בכדי לתחזק את תחושת ה"ממסד נגדנו" ולאחד את הקולקטיב נגד האויב משותף מבחוץ.

ממש צ'ה גווארות דלה שמעטה.

יניב 11 במרץ 2014

יש משהו בסיסי בטענה שלך שהוא הגניבת דעת האמיתית – מכבי השתמשה בכספים הציבוריים כדי לבנות את התשתיות למונופול שהיא היום .
לומר היום הנה אנחנו מסתדרים בלי כהוכחה לחוסר החשיבות שלהם הוא הניסיון לשכתב את ההיסטוריה .
מנהליה של מכבי חצו קווים אדומים על גבול הפלילי בלא מעט סיטואציות – מנהליה של מכבי רקחו קומבינות בכסף ציבורי ומנהליה של מכבי חיבלו וחיסלו את התחרות במשך כמה עשורים .
ומנהליה של מכבי הם מנהליה הנוכחיים .

השימוש בעבירות כהכשר מוסרי רק בגלל שהפועל עשתה משהו כסה לפני מכבי הוא מגוחך – עבירה היא עבירה – דוגמת המתאזרחים היא מצוינת – העסקנים של הפועל המציאו – מכבי לקחה את זה למקומות חדשים – אז התירוץ של הפועל עשו זה בסדר?

אתה דומה לשסניקים או לחברי מרכז ליכוד שעוברים ציבורית באור אדום כבר שנים – שעושים את המעשים הנורמטיביים הגרועים ביותר וצועקים שפעם גם במפלגה ההיא עשו את זה .

בעבר הרחוק רחוק של הפועל ההסתדרותית יש שלדים – זה קרה בשנים אחרות ובמציאות פוליטית אחרת – אי אפשר כל החיים לבכות ולירות ולבוא על זה בטענות – הקבוצה שלך היא המפאי של היום והיא גרועה ממנה .

שחר ד. 10 במרץ 2014

אהבתי את הקישור, מעטים המאמנים שחשבו כמו פיט קריל. אנשים נוטים להתייחס רק למה שעשה במכללות אבל מעטים יודעים שהוא אחד המוחות מאחורי סקרמנטו הגדולה של תחילת ה-2000.

אלון רייכמן 10 במרץ 2014

שחר, לגמרי. קאריל שימש כעוזר מאמן בקינגס במשך 10 עונות בין 96 ל-2006, כלומר לאורך כל תקופת הזוהר של המועדון. אין ספק שהיתה לו השפעה על מה שהלך שם.

אנונימוס 10 במרץ 2014

לדעתי המשחק הזה שם חותמת סופית כל כך שלירושלים פשוט אין את זה. ברגע שהיא נתקלת ביריבה שבאמת רוצה לנצח, הפריכות הירושלמית נחשפת.
בקיצור אני מהמר על עוד הדחה מוקדמת בפלייאוף

7even 10 במרץ 2014

מכבי ת"א והפועל ת"א מאד רצו לנצח אותה במלחה, ולא ניצחו.
מה זה אומר?

לדעתי בסדרה שלמה יש 4 קבוצות שוות למכבי:
ירושלים, הפועל, אילת, וחיפה.

סף השבירה של מכבי גם הוא מאד נמוך, במיוחד מחוץ לנוקיה.
ולא, המזבלה העירונית לקבוצות ע"ש היורוליג היא לא אינדיקציה.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

הפועל תל אביב היא פח זבל. זה לא אינדיקציה לכלום. מכבי שיחקה מול ירושלים בלי גבוהים והפסידה על מקריות של אחד לאלף.

"דעתך" יותר מעידה עליך מאשר על המציאות. חיפה וירושלים שיחקו ומשחקות באירופה, במפעל הרבה יותר חלש ומתקשות בו מאד (ירושלים) עד הושפלו בו עד אפר (חיפה).

שי 10 במרץ 2014

עזוב את כל שאר השטויות שכתבת (וכן מכבי עדיין הכי טובים אבל לא בכזה הפרש כמו שאתה חושב) באיזה יקום הפועל ירושלים סיימו ראשונים בסיבוב הראשון והשני מתקשה מאוד במפעל ההרבה יותר חלש הזה?

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

בוודאי שהיא טובה בפער גדול. אם היו סדרות לא הייתה שום שאלה לגבי זהות האלופה.

איפה בדיוק כתבתי "שטויות"? האם הפועל תל אביב היא לא קבוצה עלובה? האם חיפה לא הושפלה במפעל חלש ברבה?

ירושלים הפסידה שישה מתוך תשעה משחקי חוץ באירופה, למרות שהיא לא התמודדה מול אף קבוצה שמתקרבת לטופ האירופאי. ביחס לקבוצה שנטען שהיא שווה למכבי, זה מאזן עלוב.

MOBY 10 במרץ 2014

חיפה לא הושפלה. היא הפסידה את העליה במשחק נוראי. רוב המשחקים היא שיחקה ללא רוט וללא רנדל (את משחק התבוסה ללא אופייבו). אין לנו 7 זרים בפוטנציה ועוד 6 ישראלים ברוטציה.
אנחנו לא הצלחנו לבנות קבוצה ממשלמי האגרה. ואבא חושי שנא ירוק, אז גם ההסתדרות זה לא משהו. ומשום מה לרשות המיסים יותר קל לבדוק את רוזן (ובצדק), מאשר השקעות ורווחים (והפסדים) שנעשו בבנק אפור (שחור משחור) באזור המרכז.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

בוודאי שהושפלתם. הובסתם 50 הפרש בחוץ, הובסתם במשחק מכריע בבית ובעוד משחק חוץ. קלעתם רק שתי נקודות וגם זה בגארבץ' טיים ברבע אחרון במשחק מכריע על העלייה.

אפשר כמובן להיכנס לוויכוח סמנטי האם ההגדרה "הושפלתם" היא לא מכובדת ובלה, בלה, בלה, אבל באווירת הכתיבה באינטרנט ולא כעיתונאי, אני חושב שזו הגדרה מדויקת.

אני לא נכנס לדיון מי הכי מושחת (בכדורגל יש לכם קייס חזק, בכדורסל לא היה לכם מספיק זמן, אבל אתם סוגרים את הפער במהירות), התייחסתי לדברים מזווית מקצועית נטו.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

עוד הערה קטנה.

אין שום בעיה עם הכספים מרשות השידור. ערוץ 1 הרוויח מזה בדיוק כמו מכבי ושילם כסף עבור מוצר שהוא קיבל וסיפק לו אחוזי צפייה גבוהים מאד. לאורך השנים ערוץ שידור גם את הפועל תל אביב או ירושלים, פשוט בכסף יותר קטן, מכוון שהן לא שיחקו במפעל הבכיר.

האם זה נתן יתרון למכבי? ברור, אבל זו סיטואציה שנוצרה, לא ביטוי של משהו לא תקין, בדיוק כפי שיונייטד הרוויחו מכך שהעלייה שלהם חפפה בדיוק להקמת הפרמיירליג.

להבדיל, הפועל תל אביב לא נתנה שום תמורה עבור הכספים שהיא קיבלה מההסתדרות. זה ביטוי של שחיתות נטו.

MOBY 10 במרץ 2014

תוהה על מה אתה מדבר?
זה כמו שאטען שמכבי הושפלו ביורוליג בגלל המקום השלישי מול קבוצות פח וההשפלה מול קבוצה רוסית לא משהו (אנחנו ניצחנו את קובאן שניצחה את צסקא שניצחה את…..בלה בלה בלה
אנחנו האלופים :)
ערוץ 1 לא הרוויח דבר. האגרה משולמת אם רוצים או לא והחסויות זה פיצוחים (אבטיח לא קשיו). והיות ולא היו לו מתחרים אז אם היה שם את לה מרמור מאת פלש אז כולנו היינו מרויחים עם תרבותי יותר.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

זה ממש להיכנס לוויכוח על סמנטיקה.

בספורט תמיד יכול להיות משחק נתון גרוע במיוחד. זה חלק מהמשחק. אתה בטח זוכר את ה8-3 שלה קורוניה הפסידו למונאקו ב2003. בתמונה הכוללת המשחק הזה היה יום שחור בעונה אירופאית מצוינת שלהם (ההדחה של יובה, ה4-0 על מילאן, חצי גמר האלופות), כך שלא עשו ממנו ענין.

באותו הקשר, תוצאה נקודתיות רעה של מכבי ברוסיה לא מנעה ממנה (בינתיים לפחות) להגיע למטרות שלה.

להבדיל, במקרה של חיפה היה מדובר בסדרה של משחקים נוראיים שגם מנעו ממנה עלייה. אלופת ישראל? זה חלק מהעניין, הרי הציפיות מחיפה הן יותר גבוהות כתוצאה מהמעמד שהיא בנתה לעצמה.

לגבי רשות השידור.

צר לי, אבל בטענה שלך אין שום היגיון. לפי הלוגיקה שלך למה שלא ייקחו את כספי האגרה, יחסכו את הכסף וישדרו רק שידורים חוזרים?

אתה יודע, חלק מהפואנטה היא גם לתת תמורה והעובדות מראות שהמשחקים של מכבי היו התמורה הכי פופולרית שהם יכלו לתת. אתה ציפית שבעידן של ערוץ אחד לא ישדרו את המשחקים בכלל?

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

המשחק המדובר מול מונאקו היה ב2004 כמובן.

MOBY 11 במרץ 2014

תוהה עכשיו אני מתחיל לתהות בן כמה אתה.
1. בנוגע לחיפה אני די בטוח שעמדנו במטרות שלנו (תקרא להם נמוכות אני אחזיר אותך להופעות הראשונות של הצהבת באירופה).
2. רשות השידור? השאלה היא עניין של מינון, כאשר אתה עומד למכרז בלי אף מתחרה אני מצפה שתתן מחיר בהתאם. מכבי תל אביב קיבלה הרבה יותר מדי מול מה שהיא נתנה ובשוק של מונופול. זה לא כשר (וחוזר חזרה לידידנו אלכס גלעדי ושות') להתערבב עם שמנה וסלטה איננה מטרה של רשות משדרת. בייחוד במידה וכספיה אינם כספים פרטיים.

תוהה בדרכים 11 במרץ 2014

רמת הטיעונים שלך דווקא גורמת לתהות לגבי הגיל שלך. רוצה שנעשה אובר-אנדר?

1. הקבוצה שאתה אוהד סיימה במקום האחרון בבית והובסה בארבעה מתוך ששת המשחקים שלה.
זה כלל הפסד בארבעים הפרש, הפסד 20 הפרש בבית במשחק מכריע על העלייה שהיה חסר חשיבות ליריבה ותבוסה בחוץ לקבוצה בינונית מאד אחרי שקלעת רק שתי נקודות ברבע האחרון, גם הן בשניות הסיום שהמשחק היה גמור.

שוב, אפשר להיכנס לוויכוח על ההגדרה המדויקת של הופעה כזו, זה בטח יותר קרוב לכישלון מאשר להצלחה.

אני די בטוח שאם הייתי מגדיר את ההופעה של מכבי כדורגל העונה באירופה ככישלון, לא היית חולק עלייו. משום מה, בכדורסל הגישה שלך היא מאד מגוננת כאילו לא צריך לשפוט את קבוצת הכדורסל על פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים שהיא אמורה להציב לעצמה.

2. מאיפה אתה יודע שהסכומים שמכבי קיבלה היו גבוהים (אנחנו מדברים על התקופה שערוץ אחד היה הערוץ היחידי?) יש לך מספרים? יש לך קנה מידה לקבוע האם הם הסכומים הללו היו ריאליים?

מישהו פה כותב טענה שאין לה שום בסיס ואתה מציג אותה כאילו מדובר בעובדה בדיון. לא צריך להמציא דברים רק כי זה מסתדר עם האג'נדה.

תוהה בדרכים 11 במרץ 2014

להבהיר, מדובר על הסכומים שמכבי קיבלה לפני הפיכת ערוץ 2 לערוץ מסחרי ועליית הכבלים: שנות ה70, ה80 ותחילת ה90.

7even 10 במרץ 2014

טוב אחרי שכתבת שהפועל היא פח זבל,
ואחרי מה שכתבת על הקבוצות האחרות כאן למטה,
זה רק מראה את רמת הבנתך בכדורסל.

אין ספק שאתה מדגם מייצג של הקבוצה שאתה אוהד,
שעדיין בטוחה שהיא הקבוצה של המדינה.
אולי הקבוצה השנואה של המדינה זה כינוי מתאים יותר.

ד"ש לכספי האגרה למימון זרים.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

אוהד הפועל הזוי שממציא טיעונים שיהיה לו קל להתמודד איתם.

אף אחד לא דרש ממך לאוהד אף אחד או טען שמכבי ה"קבוצה של המדינה". מה שכן, לרמה השנאה כלפי הפועל, ייקח לה עוד שנים להגיע.

הקבוצה שלך היא זבל מבחינה מקצועית וריקבון מבחינה מוסרית. חבורת שודדים שבמשך שנים גנבו את הכספים של כולנו.

אלון רייכמן 10 במרץ 2014

ואני תוהה, איך מהפוסט האופטימי והחיובי הזה הגעתם לדיון רווי ההשמצות הזה..

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

אני בסך הכול הגבתי בשפה דומה לשפה שבה הוא השתמש.

אולי הייתי צריך להבליג, אבל יש לי אלרגיה לאוהדי הפועל תל אביב שכותבים שטויות במרחב הציבורי.

אדם 10 במרץ 2014

ולי יש אלרגיה לאוהדי מכבי שבטוחים שהשמש זורחת להם מהתחת, ואין ספק שאתה אחד כזה.
הבעיה הבסיסית בטיעונים שלך היא שלהפועל הנוכחית אין שום קשר לכספי ההסתדרות. הם נחלת העבר. אבל למה להיתמד לאמת אם אפשר לנבל את הפה ולקשקש ללא קשר למציאות הנוכחית

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

ומה מכבי הנוכחית קשורה לכספי האגרה?

תפסיק לבלבל את השכל, חבריך הקומוניסט הוא זה שהכניס עניני עבר כרלבנטיים לקבוצות הנוכחיות. אני בסך הכול הגבתי לו באותה מטבע והפגשתי אותו עם העובדות.

רק משום מה, העובדה שמכבי כבר שנים לא משודרת בערוץ 1 לא גרמה לך לטעון שהעניין לא רלבנטי לדיון. מוזר.

אדם 10 במרץ 2014

אני לא מצליח להבין אם אתה רציני או מסתלבט כי לרוב אתה כותב לעניין.
מגיע הגיעה למעמדה גם בעזרת כספי האגרה. מכבי הנוכחית ומעמדה והגב הכלכלי שלה. לכספים האלה יש חלק לא קטן במה שמכבי היום, אי אפשר להתעלם מזה. להבדיל, הפועל הזו כמה מאפר, מהתחתית, ולכן אין ספק שלכספי ההסתדרות אין קשר אליה. אני בטוח שאתה מבין את זה

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

נו וכספי ההסתדרות לא עזרו להפועל לבנות את המעמד שלה כקבוצה "מספר 2" לאורך השנים?

זה שהיא זרקה את לסבל עם ניהול כושל לא משנה את הנקודה.

הוויכוח הוא לא על הטענה שמכבי הרוויחה מהחיבור הזה. אין ספק. הבעיה שאתה מניח שעצם עובדה שנוצר רווח (הדדי) היא מקור לעוול. אני לא מסכים.

בספורט (ובחיים בכלל כמובן) נוצרות סיטואציות שמהן קבוצות מסוימות יכולות להרוויח. שוב, ראה יונייטד והעליה שלה במקביל להקמת הפרמיירליג, המיתוג של סקיי והחשיפה לשווקים חדשים, בעיקר במזרח הרחוק. האם כל זה ייצר יתרון עצום ליונייטד, יתרון שרק כספי שייחים ואוליגרכים יכולים לסגור? כן. האם זה אומר שנעשה פה עוול? לא. ככה עבדה ההיסטוריה.

אדם 10 במרץ 2014

אנחנו פשוט לא מסכימים שהיה רווח הדדי, זה הכל, וכנראה שלא נצליח לשכנע האחד את האחר

כוכב עליון 10 במרץ 2014

תוהה, אם אתה חושב שהפועל היא קבוצה זבל מבחינה מקצועית, מסוקרן אני לדעת מה אתה חושב על כל מי שמקום 5 ומטה? אולי אתה סתם לא אוהב כדורסל ישראלי וזה סבבה (למרות שלזכותו של בעל הפוסט שהוא גם מכביסט עד כמה שאני זוכר הוא מונע מאהבה לכדורסל הישראלי) אתה מונע מימי חמישי.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

מה הקשר בין טענות מקצועיות (שאפשר לא להסכים איתן כמובן) לבין שנאה / אהבה לכדורסל ישראלי? אני יכול לאהוב מאד כדורסל ישראלי ולחשוב שהליגה חלשה. אני יכול לאהוד את מכבי תל אביב ולחשוב שבסטנדרטים שלה היא גם קבוצה די חלשה העונה. אין פה סתירה.

לשאלתך, אני חושב שהפועל תל אביב היא די בלוף. היא לא חלשה יחסית לאשדוד או נתניה, אם לזה התכוונת.

כוכב עליון 10 במרץ 2014

אם אתה כותב על הקבוצה שהיא פח זבל, על קבוצה שבמקום ה 3 מושפלת וזו שבמקום השני עלובה ואחרי כל זה אתה בא מאהבה לכדורסל , וואי אני מפחד לחשוב מה אתה חושב כשאתה מונע משנאה לליגה הישראלית…

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

שנאתי להפועל תל אביב גדולה מאהבתי לכדורסל ישראלי.

חיפה אכן הושפלה באירופה. אין לזה קשר ליכולת שלה בליגה, אלא לניתוח אובייקטיבי של היכולת והתוצאות שלה.

ואני ממשיך לתהות למה ממשיכים לנתק את הבוטות (נניח) של הדברים שלי, מרוח הדברים של הביאליק שהגבתי לדברים שלו. אני מתאים את התגובה שלי למשתמש שאני מגיב לדברים שלו. יכול להיות שאני צריך להתאפק ולא לעשות את זה, אבל להתעלם מהדברים שלו (אולי כי אתם אוהדים את אותה קבוצה או מסכימים עם רוח הדברים), זה צבוע משהו.

היו פה מקרים מסוימים שכתבתי דברים בבוטות יתרה והתנצלתי. זה לא המקרה, כך שכל המזועזעים מוזמנים לנבוח על עץ אחר.

ירוק 10 במרץ 2014

תוהה, אני יכול לדבר בשם עצמי – זה לא עניין של לנבוח או להזדעזע. לא מכיר את המגיב האדום שלא יכול להגיד משפט בלי "שודדי אגרה", את התגובות שלך אני מכיר והן ממש לא כאלו בד"כ ולכן הערתי. בכל מקרה לא התכוונתי להטיף או משהו.

בהקשר הזה, להגיד על הפועל הנוכחית שהיא "רקובה מוסרית" אחרי שאוהדים הקימו אותה מאפס, זה לדעתי היסחפות (ושיהיה ברור, קשה להאשים אותי באהבה יתרה לאדומים. אני עדיין זוכר שבחדר מלא בצבא אני הייתי היחיד שקפץ משמחה כשגרשון הבקיע שער עצמי מול מילאן…).

לגופו של עניין – כשאתה אומר שהפועל גנבו כספי ציבור בעבר, אני מסכים איתך לגמרי. גם כשאתה זורק עקיצה לכיוון הקבוצה שלי (בכדורגל) אין לי אלא להסכים – אכן היו ימים שההשפעה שהיתה ליענקלה במסדרונות ההתאחדות – יעקובו וכו' – היתה לא טהורה במיוחד.

אבל – כשזה נוגע לקבוצה שלך, אתה מיתמם. השידורים עצמם היו ראויים, אבל מה בנוגע לסכומים המנופחים? מה עם פרשת מוני פנאן? מה עם החוזה ביורוליג שמעקר את האליפות בארץ? כפילויות התפקידים של שמעון? רוצה לומר, אין צורך להציג את זה כשחור מול לבן, כצד תמים ורך מול צד דורס ומושחת – לא משנה מאיזה כיוון. כל אחד והחטאים שלו.

תוהה בדרכים 10 במרץ 2014

אני מכבד אותך ואת זכותך לא להסכים עם מה שכתבתי או עם הדרך שבה התבטאתי, אבל אני לא הנושא, נכון?

אין היגיון לקחת את נושא הבלוג ולהפוך אותו לדרך שבה אחד הכותבים התבטא. אני כותב רק בשם עצמי, מי שלא מקבל את הדברים שלי, זכותו.

ירוק 10 במרץ 2014

מסכים לגמרי – בגלל זה גם ניסיתי לענות לך לגופו של עניין.

אנונימוס 10 במרץ 2014

הפועל תל אביב הגיעה למלחה בלי 2 הישראלים הבכירים שלה ואחד המחליפים, ועדיין הייתה צמודה רוב המשחק.
מכבי הגיעה למלחה בתקופה הכי גרועה שלה השנה, ועדיין הייתה מנצחת אלמלא פוקס של פעם באלף משחקים.
וזה עוד משחקים שלא היו באמת חשובים, לאף אחת מהתל אביביות.

יש עכשיו בית עליון. מכבי תגיע למלחה בכושר טוב, הפועל תגיע למלחה כשהיא הפעם רק בלי מתן נאור. נראה מה יהיה. אני מהמר שמכבי תנצח ב20 הפרש, והפועל תגיע למשחק צמוד. ואני מהמר שבכל מקרה הפועל ירושלים לא עוברת את חצי גמר הפלייאוף.

רועי 10 במרץ 2014

אכו אחלה משחק, ותצוגה נדירה של יבזורי.
אבל מה עם מילה על ההגנות השערוריתיות של שתי הקבוצות ?
בשלב מסויים זה היה נראה כאילו שתי הקבוצות החליטו שהן נחות בהגנה על מנת לשמור את כל הכח להתקפה הבאה.

7even 10 במרץ 2014

ירשולים נחה בהתקפה כבר איזה שבועיים.
במיוחד לכל מה שקשור לקשת השלוש.
בערך 40 שלשות הקבוצה הזו חטפה לב-3 משחקים האחרונים.

red sox 10 במרץ 2014

ירושלים חזרה למשחק עם הלפרין על הספסל כל הרבע השלישי. מרגע שהלפרין חזר במקום אדם אריאל (בדיוק אחרי הדקות המטורפות של יבזורי) חיפה הלכו עליו 5 התקפות רצופות וגמרו את המשחק.
ובאותו הקשר – בראד גרינברג צריך לשאול את עצמו איך קורה שכל כך הרבה פעמים ליאור אליהו מוצא את עצמו שומר על מורן רוט באמצע קשת השלוש אחרי חילוף. רוט ניצל את המיס-מץ' הזה באומנות.

עירן 10 במרץ 2014

רד סוקס,

התכוונת ברצינות לפועל "שומר" בצמוד לאליהו ? נכון יותר לכתוב "ליאור אליהו נמצא ליד מורן רוט ומהווה לו כוונת לסל או למסירה", לא ? מי שיראה את המשחק, יוכל בקלות להבין את כמות השלשות של חיפה ותרומתו האדירה של אליהו לכמות הזו. מאחר בחילוף ואז יוצא בצורה עצלנית ומרושלת עם הפנים כבר קדימה, לסל השני בשיטת "הציפור" הידועה.
ככה גם נראו המשחקים בנבחרת ישראל בקיץ. לאליהו היתה, להבנתי, תרומת השלשות הגדולה ביותר באליפות. חבל רק שזה היה לא לצד של ישראל.

אלון רייכמן 10 במרץ 2014

כפי שכתבתי לא פעם בעבר – לא יעזור כלום. ליאור אליהו הוא שחקן הגנה רע.

red sox 10 במרץ 2014

הטענה שלי היא לא לאליהו. זה שהוא שומר רע זה נתון וגרינברג ידע זאת היטב כשהביא אותו. הטענה שלי היא כנגד המאמן שלא מוצא פתרון לחילוף הגנתי שפשוט הורג אותו.

רועי 10 במרץ 2014

בוודאי שהטענות לאליהו,
כשלפני כמה שבועות בראיון הוא אומר משפט כמו: "זה שאומרים שההגנה שלי לא טובה זה סיגמה", זה מראה שלבן אדם אין שום מודעות עצמית ושום רצון להשתפר או לשנות משהו במשחק שלו.

רועי 10 במרץ 2014

סטיגמה*

אסף .ג. 10 במרץ 2014

מורן רוט לפרקים נראה כמו הדמות המיתולוגית של מיפ-מיפ
(נראה לי שככה קראו לו או שזה הקול שהשמיע,לא זוכר איזו חיה היה)
אין הרבה גארדים ישראלים שמסוגלים לרוץ את המגרש במהירות כזו ובמקביל גם לראות מה קורה בו ובאופן יחסי לא לאבד יותר מדי את הראש והכדור בדרך.

red sox 10 במרץ 2014

הדמות נקראת road runner על שם סוג של עוף מדברי בעל אותו שם.

אסף .ג. 10 במרץ 2014

red sox השלמת לי חור חשוב בהשכלה (ולא בציניות),תודה על המידע.

גיא 11 במרץ 2014

roadrunner בעברית: קוקיה רצנית.

red sox 10 במרץ 2014

גם יבזורי וגם רוט הם דוגמא לשחקנים מוכשרים שחיו התקפית על אלמנט אחד במשחק (יבזורי על הקליעה, רוט על חדירה והוצאה לקלע) ובאמצע הקריירה פיתחו לעצמם כלים נוספים בצורה מרשימה מאוד הפכו לשחקנים שלמים ומאיימים הרבה יותר.
עד העונה יבזורי היה לא יותר מיהוא אורלנד . קלע אבסולוטי ואינטיליגנטי ו.. זהו. פתאום הוא חודר (ומסיים נהדר!), פתאום הוא מנהל משחק, פתאום הוא משחק כמו גארד בגובה 1.94מ' שגבוה מרוב השומרים שלו. פתאום הוא הגארד הישראלי הכי טוב בליגה בחודשיים האחרונים.
אצל רוט השדרוג הוא כמובן בקליעה. משחקן נמוך עם חדירה סילונית ויכולת מסירה הוא הפך לקלעי נהדר שמרים כדור מכדרור, ניזון מחדירות של סמית' ומקבל זריקות פנויות מתרגילים סדורים. זה בדיוק ההבדל בין גארד ליגה טוב אבל מוגבל לשחקן שלם ברמת נבחרת.

תענוג לראות את ההתקדמות של שחקנים שכבר נחשבו בשלים ו"עשויים" תחת דני פרנקו.

משיח 10 במרץ 2014

יבזורי עשה דברים יפים (מלבד שלשות) כבר בשתי עונות הקודמת בגלבוע רק שזה לא מגיע מספיק לתודעה/לתקשורת,
הוא חיב להיות בנבחרת והפעם בשאיפה לא פוסטר.

לגבי מורן רוט מזל שהוא מספיק "טיפש" לא להאמין למה שאומרים עליו, אם יש כתם לדיווד בלאט בקרירת האימון שלו זה מורן שההתעקשות לא להשתמש בו עלתה למכבי באליפות שנה שעברה.
*אליפות – גביע קופל, ששוחק בצורה לא הוגנת באולם הביתי של אחת הקבוצות

אלכס 10 במרץ 2014

מסכים לחלוטין, אבל ה"גביע קופל" מיותר.
ביום שלמכבי אין שריון ביורוליג, האליפות תהיה סדרה באולם של מי שהרויחה את זה לאורך העונה הסדירה.

אלכס 10 במרץ 2014

נ.ב.
היכל נוקיה זה לא האולם הביתי של אחת הקבוצות?

משיח 10 במרץ 2014

מתלוצצים ויקטור, מחווה לטלב"י

אסף .ג. 10 במרץ 2014

אגב רוט…חיפה לשם שינוי נפטרים מקוביאן אבל למה להביא דווקא את טרנס רודריק? הוא ממש לא רכז ולא פותר את בעיית הרכז המחליף/גארד בעמדות 1-2 אלא יושב על הבלטה של 2-3 שם כבר קיימים סמית,יבזורי ובן רייס,עלול להיווצר עומס בגזרה הזו ורוט ימשיך להיות בסכנת נפילה מהרגליים כפי שכבר קרה העונה.

MOBY 10 במרץ 2014

כתבתי אצל טל אכתוב שוב
רכזים: מקל, לימונד,אוחיון, ניסים (ורוט כאופציה)
קלעים:(ניסים), יבזורי, חנוכישלומי הרוש (כן מגיע לו, והוא המגן הטוב בחבורה הזו)
סמול: כספי,(לנדסברג), רייס, דן, דאוסן
פאואר: אליהו, (בלו), כדיר , אלטיט (בואו נבנה משהו…..)
סנטר: צוברוביץ, (טיוס), אלטיט (כן הוא פאואר יודע, הוא עדיף על גרין), רוברט רותבארט (רק אם בונים עליו תרגילים). כמובן שטיוס הוא המתאזרח החשוב ביותר אבל יש גם אלטרנטיבות.
תוצאות יותר טובות ממה שהיה בקיץ האחרון עם פניני וחבורת האגו כנראה שנראה.

אלון רייכמן 10 במרץ 2014

מסכים עם הרוב.
כמה הערות שלי –
1. חנוכי לא יכול להיות תחת קטגוריה של קלעים. מהסיבה הפשוטה – הוא לא קולע.
2. אני מבין שאתה מחרים את פניני. אחרת לא ברור למה הוא לא כאן.
3. רוברט רותבארט הוא פיקציה. הוא לא שווה כלום.
4. לא משנה איך מסובבים את זה, אין לנו גבוה אחד נורמלי (בהנחה שטיוס לא יגיע). צוברביץ כבר מקרה אבוד. החוסר ביסודות כנראה אקוטי מדי. הבחור מקסים, אבל לא מסוגל לבצע פעולות כדורסל בסיסיות (אבל כן יכול להטביע).

red sox 10 במרץ 2014

1. בטח שאתה מסכים עם הרוב, הוא רשם סגל של 20 שחקנים.
2. הצרה היא לא רק שאין 5 אמיתי אלא שכל מספרי 4 (בהנחה שטיוס בחוץ) הם טווינרים שפוזלים בעיקר לעמדה 3 וכל הסמול פורוורדס הבכירים (כספי, לנדסברג, גם פניני) הם קלעים באופיים.
3. שון דאוסן סמול כמו שאבא שלו היה פוינט.

MOBY 11 במרץ 2014

1. חנוכי גם לא רכז…
2 אני לא מחרים אף אחד אני לא חושב שמגיע לו להיות בהבחרת. שילחץ יד במפגש לא מתוקשר ונדבר.
3. פיקציה? למה ? לתת 7-9 דקות של מניעת חדיררות וכמה פאולים הוא יכול. בהתקפה הוא לא חקן פיק אנד רול אז אם לא בונים עליו תרגילים זה באמת לא זה.
4. צ'וברוביץ הרבה יותר טוב מגרין או קוזיקארו בעמדה 5 מספר הזריקות שהוא משנה אינה כתובה באף סטטיסטיקה. צריך לראות (ולא תקצירים) כדי להבין. אבל וב בכדורסל של הליגה הוא קצת נעלם. לעומת זאת הוא היחיד שיכול לתת גוף מול כל גבוה אירופי או אמריקאי ולצאת בחיים. הוא ה-5 שלנו האמיתי ל3-5 שנים הבאות. והוא משתפר.אם ישחקו עליו הוא ייתן בהתאם. אבל אין לו כתבי חצר.
הסיבה היחידה ששמתי יותר שחקנים הוא עניין המתאזרח. אני הייתי מביא את לנדסברג. כולם (ובצדק) אומרים טיוס. טיוס פצוע לא מספיק טוב, לא יודע אם הוא גם רוצה לבוא…. לנדסבר אחרי קיץ בצה"ל ותרבות יום א' וודאי מוכן ומזומן למשימה.

מאשקה 10 במרץ 2014

הייתי אמש במשחק במלחה, והייתי בעמדה שאני לא רגילה אליה.
לפי בקשתי לחלום שיש להגשימו, ביקשתי מההנהלה של הפועל ירושלים, לאפשר לי משחק אחד להיות מאחורי הסל עם המגב כמו הילד שעושה זאת לניגוב הפרקט. חשבו שאני לא רצינית, ואני כן, ואפשרו לי. קיבלתי אפילו כבוד ומילים טובות מהשופטים שמכירים אותי ממקומי הקבוע :)
וכך היה אמש. לראות משחק כשאני עומדת מאחורי הסל, זו חוויה שאין שנייה לה.
מכבי חיפה שיחקה אתמול נהדר !!! , דגן יבזורי תפר אותנו ללא רחם. קבוצה שמקבלת 99 נקודות מתוכן 36 של יבזורי, לא הייתה לה הגנה, ולכן הפסדנו. הכבוד מגיע לחיפה.
מורן רוט שחקן נהדר ללא ליאות, עם ראיית משחק נהדרת, טס כמו טיל על המגרש, מעודד את חבריו, משקיע נשמתו במשחק. הצרה שלו שכל שנה או שנתיים הוא מחליף קבוצה.
דגן יבזורי תפס יום נהדר של קליעות, וגם הוא לא שומר על יציבות במשחקים שלו, הוא הרבה יותר טוב מניצן חנוכי, ואולי היום גם מיובל נעימי שלא משחק כמעט, שלושתם באותה עמדה בנבחרת. אני מקווה שמורן רוט + דגן יבזורי יוזמנו לנבחרת.
חוויה מרגשת מאוד היה המחווה של מחיאות הכפיים מצד האוהדים במלחה לדגן יבזורי. מאות אוהדים עמדו על רגליהם ומחאו כף דקות ארוכות לדגן יבזורי, והוא מצדו הודה לקהל.
ממרומי גילי כגיל המדינה ראיתי מאות משחקי כדורסל בליגה שלנו, ומחווה מרגש כמו שנעשה לדגן יבזורי חוויתי בפעם הראשונה, ואני גאה שזה היה באולם מלחה מצד אוהדי הפועל ירושלים שאני נימנת עליהם.
יש לנו השנה עונת כדורסל נהדרת ומהנה, ואני עדיין מחכה לביקורו הראשון של יו"ר איגוד הכדורסל דן חלוץ באולם מלחה, כי עוד מעט קט עוברים ממנו לארנה. עד עולם אחכה.

אלון רייכמן 11 במרץ 2014

מאשקה, תודה על התגובה הנהדרת.
אכן היה מרגש לראות את המחווה של אוהדי ירושלים ליבזורי, ובכלל מרגש לראות את התהליך החדש שהתחיל בירושלים העונה, בטח לקראת המעבר לארנה. ימים יפים הולכים להגיע להפועל ירושלים.

אלעד 10 במרץ 2014

טוב, שאלה, ורק תשובה מלאנ ומפורטת תתקבל:
איך עובדת השנה הליגה בכדורסל?

אני מבין שיש עכשיו פלייאוף עליון ותחתון. מתחילים מאפס, או ממשיכים מניקוד העונה הרגילה? ומה אח"כ? סדרות פלייאוף? מי נגד מי ועד כמה?

אלון רייכמן 11 במרץ 2014

אלעד, הנה התשובה.
(השיטה השנה היא מעט מסורבלת):
מיום ראשון הקרוב תתפצל הליגה לשני בתים.
בבית העליון, ישחקו 4 הקבוצות שסיימו במקומות 1-4 בשיטת ליגה של 6 משחקים (משחק בית ומשחק חוץ לכל קבוצה). בבית התחתון, ישחקו הקבוצות במקום 5-12 בשיטת ליגה בת סיבוב 1 (קבוצות 5-8 תארחנה 4 משחקים וקבוצות 9-12 שלושה).
בתום השלב הזה, הקבוצות שסיימו במקומות 5-8 תשחקנה בסדרות רבע הגמר בשיטה של הטוב מחמישה משחקים מול הקבוצות במקומות 1-4 (מקום ראשון מול מקום שמיני, 2 מול 7 וכן הלאה). בתום סדרות רבע גמר, ישחקו המנצחות אחת נגד השנייה בסדרות של הטוב מחמישה. יתרון הביתיות יהיה כמובן של הקבוצה שסיימה במקום הגבוה יותר (וכך באופן תאורטי, בסדרת חצי הגמר תשחק הקבוצה מהמקום השני מול הקבוצה במקום השלישי והראשונה מול הרביעית). שתי המנצחות בסדרות חצי הגמר תשחקנה אחת נגד השנייה את הגמר שיכלול שני משחקים בשיטת בית / חוץ. המנצחת בסיכום שני המשחקים (בהעדר קבוצה שתנצח את שני המשחקים, תוכרע ההתמודדות בהפרש סלים) תזכה באליפות.

אלעד 11 במרץ 2014

תודה על התשובה, אבל לא ענית על משהו קריטי – האם בפלייאוף מתאפסות הנקודות שנצברו במהלך השנה? אם לא – לדעתי זו סתם שיטה מסורבלת שלא מוסיפה שום עניין. ארבע הטובות בכל מקרה ייפגשו למשחקים של הטוב מ-5 בחצי הגמר.

יוסי 12 במרץ 2014

הנקודות לא מתאפסות בבתים העליון והתחתון.

Rocky1 15 במרץ 2014

אלון, יש מצב שיש תיקו במשחק הראשון בגמר? או שחייבים להגיע להכרעה בשני המשחקים?

קובי (מכביסט) 10 במרץ 2014

לקרמר- זה יותר כמו "רוחות של נסחפת חזק"!!

אני מאוד אוהב את מכבי חיפה שמוסיפה הרבה תחרות וצבע לליגה. ולא מביישת את השם של אחותה מהכדורגל. אבל למרות המשחק המצוין שלה מול ירושלים. ואולי אפילו במיוחד בגלל המשחק הזה. אתה מבין עד כמה העונה חיפה רחוקה מאוד מלזכות באליפות. כשקבוצה נזקקת למשחק ענק של שחקן יחיד זה בעיה ענקית. כי תארים מגיעים מיכולת קבוצתית טובה ולא מיחידים,

בעונה שעברה חיפה כקבוצה הייתה חזקה מאוד. מקל היה רכז מושלם קולע מוסר חודר שומר. סטול סופר קלעי למרות שהיה קצת שכונתי. סמית' סמול פורוורד מושלם בכל הקטגוריות. קלאת'ס פאוור פורוורד שהיה גניבת העונה ללא ספק. ותומאס היה סנטר יעיל חזק קולע נחמד וריבאונדר מצוין שהשלים חמישיה סופר חזקה ואיכותית הגנתית והתקפית.

בעונה הנוכחית רוט רכז מצוין אבל חלש בהגנה. קוביאן זה לא סטול בלשון המעטה. יבזורי קלעי מצוין אבל חלש בהגנה. רייס נחמד אבל מאוד לא יציב. סמית' בגדול הוא מצוין אבל בקטן לאחרונה מרבה להעלם (מאז תום היורוקאפ). רנדל שחקן מצוין אבל עדין לא קלאת'ס בכדרור בשלשות בגובה וכו'. הנינג שחקן נחמד אבל ממש לא סנטר. וקוז'יקרו יום עסאל יום באסל אבל ממש לא תומאס,

בקיצור- אם בעונה שעברה הייתה לך חמישיה מושלמת עם ספסל שעולה בעיקר למטרות הגנה. העונה למרות הסגל הרחב יש לך רק חצאי שחקנים. וזה לא מספיק כדי לנצח סידרה או צמד משחקים של אליפות. ולכן דווקא ירושלים שאצלה אף אחד לא בלט במיוחד הרבה יותר מסוכנת ומועמדת להגיע למעמד האליפות…שבה מכבי ת"א תזכה!!!

אלון רייכמן 11 במרץ 2014

קובי, התבלבלת ביני ובין דורון קרמר?

קובי (מכביסט) 13 במרץ 2014

סורי צודק…רייכמן!

קובי (מכביסט) 10 במרץ 2014

אגב סגל מעניין לנבחרת :
1.אוחיון. מקל. רוט.
2.לימונד. יבזורי.
3.כספי. פניני.
4.אליהו. כדיר
5.טיוס. אלטיט. גרין.

הלפרין. ניסים. רייס. רוזפלט. וצ'וברביץ'. בכוננות פציעה…!!

אלון רייכמן 11 במרץ 2014

קובי, יש מצב שזה בדיוק הסגל שהייתי בוחר גם. אולי מחליף את אלטיט או גרין בצ׳וברביץ׳.

צחי 11 במרץ 2014

כיף לקרוא אותך רייכמן. טוב שיש מישהו בדהבאזר ששם לב שהכדורסל הישראלי חי ובועט.

תודה.

אלכס 11 במרץ 2014

+1.
כל כך חסר לי. העונה הזו פנטסטית מכל במחינות ועדיין אימפקט תקשורתי.

ג'וני 12 במרץ 2014

לא מצליח להבין אין שחקן גדול כמו יבזורי אפילו לא היה בתוכניות של שיבק הכושל הזה בקמפיין הנבחרת.

הכדורסל מוכיח שוב ושוב שאין עוד מלבדו בספורט הישראלי .

שור מועד 16 במרץ 2014

מישהו יודע כמה כסף מכבי קיבלה מרשות השידור?
או שכולם זורקים מילים של קופמן?

בהמשך לדיון של תוהה ויניב.

Comments closed