עניין של סגנון

בזמן שדייויד בלאט השתולל וצרח על השחקנים שלו, ועל השופטים, ועל הספסל - בראד גרינברג ניצח אותו בסגנון הפוך לגמרי

1568881-18

 

 

קודם כל ולפני הכל – אם יש מישהו שהימר באיזה ווינר כלשהו על ניצחון של ירושלים בנוקיה ב-28 הפרש וניצחון של בארסה בברנבאו במשחק של 7 שערים, הביאוהו לכאן.

אף אחד, אה? האמת שאני חזיתי את זה, אבל התעצלתי לשלוח. או לספר למישהו. לא נורא, פעם הבאה.

1. לעגו לגרינברג כשהוא הגיע לכאן. אמרו שהוא לא שולט בקבוצה. שהוא נותן לשחקנים שלו יותר מדי מרחב פעולה, בלי סדר. בלי משמעת טקטית.

אז בלאט כן שולט בקבוצה שלו. כמו עגלון המוכר אבטיחים ששולט בסוסים שלו עם רתמה שמושחלת להם בתוך הפה. בכל פעם שהוא רוצה לעצור, הוא מושך את הרתמה ואת ראשו של הסוס לאחור. כשהוא רוצה להאיץ, הוא בועט בעקביו בצלעותיו של הסוס.

בלאט צורח על אינגלס כשהוא לוקח זריקה לא במקום ומעיף אותו מיד לספסל. והוא משבית תוך רגע את היקמן אם הוא מאבד כדור שטותי. והוא תופס את רייס במגן הזיעה שעל הקרחת ובועט אותו החוצה אם הוא טס למתפרצת עם הראש בקיר וחוטף גג.

גרינברג נוהג אחרת. הוא סומך על השחקנים שלו. לוקח נשימה עמוקה גם כשהם עושים שטות. והוא יודע, שלרוב הם כבר יודעים לבד שהם עשו שטות. כי הוא בחר אותם כאלה. עניין של סגנון.

הוא בחר אותם מראש על פי האופי והיכולת להיות חלק מקבוצה, עוד לפני הסטטיסטיקות והיכולת האישית. ואם הוא טעה בבחירות מסויימות (זאק רוזן, חנן קולמן, אלישי כדיר) אז הוא מחליף לכאלה שמתאימים יותר.

ואז הוא נותן להם לשחק. גם אם הם טועים. בזכות זה יותם הלפרין לא מהסס יותר. ונותן את העונה הגדולה בקריירה שלו. את העונה הגדולה ביותר של גארד ישראלי בעשור האחרון מלבד אולי…גל מקל בעונה שעברה, תחת גרינברג.

כי יש מצב שאם מקל לא נוחת אצל גרינברג בחיפה בעונה שעברה, הוא לא משחק ב-NBA עכשיו.

2. מכירים את הקטע הזה ששחקן של הקבוצה הביתית זורק לסל ומחטיא, חבר שלו לוקח את ריבאונד ההתקפה ומוציא החוצה לגארד, שבמקום למהר ולתקוף שוב, או למסור מיד פנימה חזרה, מוסר הצידה לגארד השני שעוצר רגע ו"מרגיע" בעוד כל הקהל מוחא כפיים?

כי זה כביכול הדבר "הנכון" לעשות. להרגיע קודם כל. לא לאבד את הראש. לא לעשות שטויות.

אף פעם לא הבנתי את זה ולא הסכמתי עם זה. כנראה שגם גרינברג לא.

מישהו שהיה רב אמן בשחמט סיפר לי פעם, שברמות האלה של המשחק, השחקנים לא חושבים 10 או 20 מהלכים קדימה. הם גם לא רואים את סדרת המהלכים המלאה שיעשו עד למט. הם מעבר לזה, ברמה גבוהה יותר.

הם חשים את המשחק ואת הדינמיקה שלו – ויודעים לפעול בהתאם בכל רגע נתון.

זה מה שעושים השחקנים הגדולים ביותר. זה מה שהפך את שאראס לשאראס. זה מה שאוחיון/היקמן/רייס אף פעם לא יהיו.

בירושלים של גרינברג, כמו גם בחיפה של גרינברג – הגארדים תקפו כשהיתה הזדמנות טובה. גם אם זה בשנייה הרביעית של ההתקפה.

זה מה שדרווין קיצ'ן עושה כל העונה בירושלים. לוקח את הריבאונד בהגנה וטס להתקפה. או שהוא סוחט עבירה מהירה מההגנה הלא מוכנה, או שהוא חודר עד הטבעת לסל קל, או שהוא מוסר לטריילר (אליהו, דאנקן, פראחוסקי) שמסיים בדאנק.

אם אין הזדמנות מיידית, הוא עוצר ומחכה. אבל הוא לא עושה זאת כאופציה ראשונה. הגארדים של בלאט, נטולי החופש לבחור, עושים זאת כאופציה ראשונה.

אתמול קיצ'ן הרג ככה את מכבי. אתמול גרינברג – שמשחרר משחקניו את הרתמה הלוחצת, הרג ככה את בלאט.


22
דרווין קיצ'ן. הרתמה נשארה בבית.

 

3. מה שדופק את מכבי של השנה זה הדברים "הקטנים" שמנצחים משחקים. מתחילת העונה מכבי לא גיבשה תרגיל יעיל של הוצאת חוץ. תמיד זה נראה מסורבל, כאילו מקרי.

שחקנים מפגינים שנייה אחת נוספת של אדישות, כאילו יש להם 10 שניות להוציא את הכדור, ולא 5. כאילו לא הם אלו שצריכים לבוא ולקבל את הכדור, אלא השני. או השלישי. אבל לא הם.

כל העונה זה לא באמת מפריע. עד שמגיע איבוד כדור מטומטם בהוצאת החוץ הכי חשובה בבלגראד ומפסיד את המשחק.

כל העונה מכבי לא פוגעת מהעונשין. בייחוד סופו וטיוס. מדהים איך שחקנים לא מבצעים יותר עבירות על טיוס כשהוא מתחת לסל. זה כמעט שתי נקודות בטוחות.

אז אתמול, כשמכבי ניסתה לחזור למשחק על ידי הכנסת כדורים לצבע, ירושלים שלחה את טיוס לקו, שם הוא החטיא שוב ושוב ושוב ושוב ושוב.

כל העונה דווין סמית מפליא עם משחקים נהדרים בליגה, מול קבוצות נחמדות כאלה, במשחקים נחמדים כאלה, תופר שלשות, חודר לסל, קובר ג'אמפרים מחצי מרחק.

כבר שנתיים שדווין סמית לא מופיע למאני טיים. לא לסדרה נגד ריאל בעונה שעברה, לא למשחק הגמר ההוא מול חיפה. וכמובן לא לאף משחק גדול העונה של מכבי ביורוליג, כולל בבלגראד בחמישי האחרון.

אמול זה גם נזל לו לליגה. כי שחקנים נהדרים יש הרבה. אבל שחקנים גדולים שיודעים להתעלות בזמן הכי חשוב, יש הרבה פחות.

היקמן וסמית הם אחלה. חמודים ומתוקים כאלה. אבל הם גם קצת לוזרים.

23
תן להם משחק בלי לחץ והם משחקים אותה

 

4. ועוד משהו על הדברים הקטנים.

כתבתי כאן בעבר שקצת מרגיזה אותי המחווה המאולצת הזו של מכבי, שכאשר ההפרש גבוה, או אפילו בינוני לטובתה, בהתקפה האחרונה בלאט מסמן לשחקניו לא לזרוק לסל ולהחזיק את הכדור עד הבאזר.

כאילו לא להשפיל או לא לפגוע ביריבה. ברור – אם כל המשחק קרעת ליריב שלך את הצורה, ב-30 הפרש בהתקפה האחרונה "תניח לו" ולא תזרוק יותר כדי לא להשפיל.

זה שטויות. כדורסל הוא משחק תחרותי ומי שקשה לו עם זה יכול לעבור ליוגה.

אין באמת סיבה שמאמן יריב יתרגז כי הקבוצה השנייה שיחקה עד הבאזר האחרון (כפי שאגב עשתה צסק"א למכבי כשהעלתה את ההפרש בעוד 10 נקודות בדקה האחרונה). כפי שאין סיבה להיעלב כשמאמן יריב לוקח פסק זמן חצי דקה לסיום כשהמשחק כביכול גמור.

זו פריווילגיה ששמורה לבכיינים שאוהבים להיעלב (אפי בירנבוים) במקום להתרכז בדברים החשובים (כמו למה הם הפסידו ב-30 הפרש).

אתמול, כשמכבי רדפה אחרי ירושלים שרק הלכה והגדילה את ההפרש, גינוני הנימוס נעלמו. מכבי שיחקה עד השנייה האחרונה ובלאט לא הורה לשחקניו להרגיע ולא לזרוק בהתקפה האחרונה, כשהיה 30 לירושלים.

החוכמה היא להיות גם מפסיד ראוי, לא רק מנצח ראוי.

או פשוט להפסיק עם מחוות דביליות שהן בעיקר צבועות ומלאכותיות.

5. ומילה אחרונה על הקהל של מכבי. זה לא סוד שהרוב הגדול הוא מפונק. בשבוע שעבר בבלגראד הם קיבלו שוב תזכורת מהקהל הטוב באירופה (וכנראה בעולם, תכל'ס) איך זה יכול להיראות. ואיך קהל אשכרה מנצח משחק.

אתמול שוב ראינו את אוהדי מכבי מתפוגגים להם החוצה כבר החל מסוף הרבע השלישי. אלו שנשארו, שרקו בוז צורם להלפרין כשירד לספסל דקה לסיום.

אוהדי ירושלים קמו לסטנדינג אוביישן לפני שבועיים במלחה כשדגן יבזורי מחיפה ירד לספסל אחרי שתפר אותם עם 36 נקודות.

הם גם נשארים ביציע עד השנייה האחרונה ומעודדים כמו משוגעים גם כשהקבוצה שלהם קיבלה בראש בבית.

וזה בדיוק העניין, כדי לדעת לנצח – צריך לדעת קודם כל איך להפסיד.

על שטח קטן
בכל הפסד מרגישים שונה

47 Comments

אלעד 24 במרץ 2014

תן קרדיט לבן-יהודה. הוא לא נעלם גם אחרי משחקים כאלו. הפוסט שלו יגיע.

הוא גם בטוח ימעיט מחשיבות המשחק בסאב-קונטקסט.

ניר 24 במרץ 2014

חח העיקר בפוסט שפירסמת הוא רשם "בנוקיה זה תמיד 20 הפרש" חח היום זה נשמע כמו בדיחה עצובה..ויש עוד משחק במלחה

איציק 24 במרץ 2014

28

אורי 24 במרץ 2014

גדול, אלון.
מסכים לגמרי עם סעיף 4.
"המחווה" הזו היא בעיקר צביעות.

רועי 24 במרץ 2014

אחח הזיכרון הקצר…
לפני חודש כשירושלים קיבלו בראש ביד אליהו כולם שחטו את גרינברג והיללו את בלאט על השליטה בקבוצה ובמשחק. עכשיו הפוך.
הפרשנויות ההחלטיות האלה על סמך משחק אחד בלבד פשוט מגוחכות.

וסעיף 5 שלך מטופש ביותר.
אתה באמת משווה את יבזורי לכל האמוציות שקשורות לנושא מכבי-הלפרין ?
אתה לא באמת ציפית שיקבל סטנדינג אוביישן מהאוהדים של מכבי. אז למה אתה סתם כותב ?

ישיק 24 במרץ 2014

למה שלא יקבל סטנדינג אוביישן מאוהדי מכבי?

רועי 24 במרץ 2014

למה שכן ?

אלון רייכמן 24 במרץ 2014

רועי, אתה מדבר על פרשנויות של אחרים או פרשנויות שלי?
אני לא שחטתי את גרינברג ולא היללתי את בלאט לפני חודש.
אז אם לצטט אותך: "אז למה אתה סתם כותב"?
:-)

רועי 24 במרץ 2014

אני מדבר על הלך הרוח, יש כבר שלושה פוסטים על המבריקות של גרינברג וזה הדיבור עכשיו בקרב כל הפרשנים ש"מכים על חטא".
עכשיו שיהיה ברור, אני לא אומר שהוא לא מאמן טוב, כמו שבלאט הוא לא מאמן פחות טוב ממה שהיה לפני אתמול, זו לא הנקודה שלי.
אני מדבר על הגישה הזו של לחרוץ גורלות, להלל בלי סוף ומנגד להשמיץ, על סמך משחק אחד.

אלעד 24 במרץ 2014

רועי, השאלה היא למה? למה הקהל של מכבי כל כך שונא את הלפרין? כי הוא לא שאראס? מעטים עומדים בסטנדרטים האלו.
הבנאדם שיחק במכבי שנים. זכה בתארים. תמיד בחור חיובי. גם אם שיחק פחות טוב, זה לא היה סבוטאז' מכוון. השנה הגיע לי-ם כי מכבי לא רצו בו, ולא להיפך. אז על מה כל השנאה הזו? לעולם לא אצליח להבין…

רועי 24 במרץ 2014

סבוטאז' מכוון – ועוד איך בוצע. באחד המשחקים שלו במכבי, כאות מחאה על מיעוט הדקות שלו, כשהוא עלה לפרקט הוא עשה שביתה איטלקית, הוא הודה בזה בראיון שנערך איתו כמה שנים מאוחר יותר. מבחינתי זה בלתי נסלח.
הלאה,
משחק גמר גביע האליפות נגד חולון, כ 3 דקות לסוף המשחק, הלפרין מוציא את עצמו ב 5 עבירות מהמשחק, עם 2 עבירות זולות ומכוונות על מנת לא להיות על הפרקט בדקות ההכרעה.
אתה צריך עוד או שזה מספיק ?

לעולם לא תצליח להבין כנראה כי אתה לא אוהד מכבי, זה משהו שרק מי שצפה בכל משחק של הקבוצה הזו איתו יכול להבין (מעבר לדוגמאות שפירטטתי).

the bird 24 במרץ 2014

מה קרה לך רועי,מותר לו
זה דפק את מכבי "חלק מהמשחק"

אלעד 24 במרץ 2014

לא מכיר את המקרה הראשון. למקרה השני שמתי לב גם אני, וזה קרה גם במשחק של הנבחרת פעם. זה בהחלט קשור לכך שברוב הקריירה הוא קצת נמס תחת הלחץ. אני לא חושב שזה מכוון, כמו שזה פשוט חוסר עמידה בלחץ.
ועדיין, נראה לי שפשוט קל לשנוא אותו. כל קבוצה צריכה איזה אנטי-כרייסט. אוהדי מכבי, מכל השחקנים בעולם בחרו דווקא באחד הבחורים היותר חיוביים ששיחקו במכבי אי פעם.
באמת שמה שתיארת הוא בלתי נסלח ביחס למה שהקבוצה קיבלה מהלפרין לאורך השנים? לדעתי אתם מפונקים כפויי טובה.

איציק 24 במרץ 2014

אז מה אתה רוצה, שנדבר על אנקראם או וילפורד קינג… אולי קצת על טום צ'מברס…
מבחינתי, אני לא שונא אותו, פשוט לא מעריך אותו (או יותר נכון לא הערכתי עד השנה). יש לו כישרון, יש לו הבנת משחק, היו לא יסודות ושורשים עליהם גדל, אך היה לא חסר משהו על גבול המעצבן… השנה בירושלים רואים דברים אחרים, אך נראה האם יבואו לידי ביטוי ברוסיה השבוע (הלואי וכן) או בפלאיי-אוף (הלואי ולא).

אלעד 24 במרץ 2014

כש"לא מעריכים" מישהו (לגיטימי לגמרי), לא מתנהגים בצורה הבזויה שאוהדי מכבי מתנהגים כלפי הלפרין

the bird 24 במרץ 2014

הזיכרון הוא אכן קצר
אותה י-ם קיבלה בראש,וכל הדברים שרשומים עכשיו נרשמו הפוך.
אישית אני נעלבתי מהצורה שבה השחקנים שיחקו בצהוב אתמול,
אבל היה משהו שגרם לי להבין עד כמה ההבדל ביננו לבינם גדול
מה שקרה אתמול לא יחזור עוד שנים רבות אצלנו אם בכלל
(זה לא יעבור בצורה "חלקה" במערכת)
ואילו אצלם זה משהו שקורה כל משחק שני איתנו או אם מישהו אחר…
ומתקבל "בהבנה".
פה נמדדת המסורת של מכבי

ולגבי הלפרין
עם כל הכבוד למשחק הטוב שלו אתמול
זה היה אולי האנטיתיזה ליכולת שלו לאורך השנים ולכן כולם מתלהבים ממנו
כשיוכיח את זה עד סוף העונה ויספור את הכסף במדרגות
נדבר.
לגביי סטנדינד אוביישן כשיהיה משחק של 36 נק' בהיכל של מישהו
תהיו בטוחים שימחאו לו כפיים ..
מה שיבזורי עשה לא היה פה שנים בארץ
ומגיע לו כל מחיאת כף.
חבל שאין סדרות בארץ עכשיו זה נראה מגוחך ההחלטה של הבית חוץ

יוסי 24 במרץ 2014

אולי מספיק כבר עם התלונות על האוהדים ? (תגובה לסעיף 5)

אוהדים הינם הלקוחות של המוצר הנקרא "משחק", שהוא מופע בידורי. הלקוחות משלמים ממיטב כספם ומעוניינים לקבל את התמורה שנראית להם שווה את הכסף אותו שילמו עבור המוצר. אם אני רוצה לקנות לחם ולאכול רק את הקשה (או את הרך) זוהי זכותי ואני לא צריך להצטדק בפני מאפיית אנג'ל למשל, על כך שאיני מעוניין בחלקים שאני פחות אוהב.
בין אם בכדורגל או כדורסל, לאחרונה ישנה ביקורת "קשה" על כך שאוהדים עוזבים את היציעים לפני תום זמן המשחק. מגדיל במיוחד השדר ניב רסקין ואף קורא לתופעה "בושה". אם אני רוצה לצאת 10 דקות לפני סוף המשחק כדי לחסוך זמן בפקקים, אני לוקח את הסיכון ששילמתי עבור משחק מלא ואת החלק הטוב ביותר שלו פספסתי (לדוגמא, אם יש מהפך בדקות האחרונות – מרחם קצת על אלו שעשו זאת בדרבי כדורגל האחרון), זהו ההפסד שלי.
קבוצות שמוכרות כרטיסים יכולות להתנות את מכירתם בזה שהקונה מתחייב להישאר עד סוף המשחק. כמו כן מתחייב האוהד לעודד, לצעוק, לשרוק בוז ליריבה וכו'… אני אשמח לראות כמה כרטיסים יצליחו למכור עם התניות שכאלו.
אם הקבוצה בונה על עזרת הקהל שבלעדיו לא תצליח לנצח, אזי שהיא זו שצריכה לשלם לאוהד שיגיע למשחקה ולא להפך.
בנוסף, רוב האוהדים שמוכנים לוותר על נוחיות "בשביל הקבוצה" אלו בדר"כ אוהדים אשר מייחסים למשחק/לקבוצה חשיבות גדולה, "חיים או מוות" – אלה הם האוהדים שבזמנים טובים הכי עוזרים ותומכים בקבוצה, אבל אלה אותם אוהדים שבזמנים פחות טובים מוציאים את העצבים שלהם על המאמן/שחקנים/סדרנים/קהל יריבה ועושים נזק לקבוצה ולביטחון השחקנים.

אלון רייכמן 24 במרץ 2014

טוב, זו דרך אחת להסתכל על זה…

חמי 24 במרץ 2014

לגבי האוהדים – אני מסכים עם רועי (למעלה) שלא ניתן להשוות. יבזורי קיבל מחיאות כפיים – פניני למשל לא יקבל בחיים מחיאות כפיים במלחה, גם אם יקלע 100 נקודות (ואני אומר את זה בתור אוהד הפועל). הביזיון של יציאה מוקדמת הוא תוצאה של קהל שלא מסוגל להכיל הפסדים, פינקו אותם כל השנים, סיפרו להם כמה הם הכי טובים – אז מה פתאום שהם יפסידו? ועוד לקבוצה ישראלית??? מי היה מאמין?

מתכנת 24 במרץ 2014

אני חושב שאוהדים מפונקים הם אלה שירדו לחדר הלבשה ועשו מהומה קטנה כי הם לא רגילים להפסיד, אלה שעזבו את ההיכל בתחילת הרבע רביעי הם לא אוהדים, הם קהל שבא לראות הצגה, אם ההצגה לא טובה הם מבחינתם לא מחוייבים לצפות בה. שמדברים על קהל הרולקסים של מכבי אני מניח שלזה מתכוונים.

מתן גילור 24 במרץ 2014

יוסי, אז אחרי זה אל תתפלא שדופקים אותך עם מחירים מופקעים כדי להשיא רווח. ספורט הוא לא סלולר, לא רהיט ולא מנוי לחד"כ. האוהדים דורשים (ובצדק) יחס שונה מאשר של לקוח שבוי וגם צריכים (לא חייבים, אבל אני חושב שכך כדאי) להתנהג בהתאם.

עדי אבני 24 במרץ 2014

לא מקבל, יוסי.
למרות מה שהחברה הצרכנית טוענת, האלמנט המסחרי הוא רק חלק, וחלק קטן מהחוויה הספורטיבית.
ספורט הוא קודם כל תרבות, אח״כ בידור, טיפ טיפה אלמנטים דתיים, ובסוף בסוף מגיע האלמנט הצרכני.
לא רק שאני לא מקבל את ההנחה שצריך להתייחס אל הקשר שבין אוהדי ספורט וקבוצה כקשר על בסיס עסקי, אני חושב שמלבד מאשר בתחום של שירות לקוחות אם תרצה, כל יתר ההתייחסויות העסקיות הקרות האחרות פוגמות הן במועדוני הספורט והן באוהדיו

MOBY 24 במרץ 2014

ואיזה יופי החוק הרוסי…..(כן ארז! תפסיק להתבכיין גם אנחנו סבלנו פציעות)
בלעדיו לא היינו שומעים על גולן גוט הבן של דניאל (טוב עם הרבה מזל מאלילת הפציעות). עכשיו צריך המשכיות.
בכל מקרה השיפוט אצלנו היה זוועה (ולא בקו אחיד).
הלוואי ונפנים כבר שכדורסל משחקים 40 דקות ולא 10 או 20 למרות שכשאנחנו משחקים את המשחק שלנו קשה מאוד לתפוס אותנו.

HaGoMaN 24 במרץ 2014

"כי יש מצב שאם מקל לא נוחת אצל גרינברג בחיפה בעונה שעברה, הוא לא משחק ב-NBA עכשיו"

יש פה איזה משחק מילים משעשע. בכל זאת הוא בD-ליג עכשיו..

עמיר 24 במרץ 2014

הוא חזר לNBA לפני כמה ימים

איציק 24 במרץ 2014

הוא חזר ומיד חזר שוב ל-D-leag. האם שוב חזר ל-NBA?

בר 24 במרץ 2014

טוב, קודם כל, תענוג צרוף לקרוא כל מילה.
אישית אני לא מחזיק מגרינברג עד כדי כך. השיטה שלו עובדת אבל יכולה באותה הקלות לקרוס. היא אינה מספיק יציבה ומתבססת על הכשרון של השחקנים מעל לכל דבר אחר. ב NBA זה יכול לעבוד, אבל הלפרין הוא לא סטיב נאש ופרחובסקי הוא לא גאסול (ומישהו עוד עלול לחשוב שנאש וגאסול הצליחו לעשות משהו טוב ביחד..)
הקהל, או הקהל. כמה כתבת על הקהל של מכבי בהשוואה לזה של בלגרד, או ירושלים, או הפועל או בקצב הזה…נס ציונה. הקהל של מכבי אינו רעב, כי הוא התרגל לדרוש קרם ברולה ושכח מה זה לאכול את הלחם (והחמאה, כפי שבלאט אוהב לכנות את הליגה). הקהל עדיין חושב שמכבי של היום היא מכבי של לפני 10 שנים עם פארקר, שאראס וניקולה. מ 3 יוצא אחד (שנשאר, בהנהלה). ברבע הרביעי באמת מכל 3 אוהדים, יצא 1 (לחניה).

מתי 24 במרץ 2014

כיף גדול, בעיקר בהתחשב בביקור האחרון ביד אליהו, ועדיין – משחק עונה רגילה. שחשיבותו זהה למשחק הקודם בין הקבוצות. מאני טיים זה במאי.
היכולת הטובה לא התחילה אתמול ולא אמורה להפתיע. הפועל (והלפרין) בעונה נהדרת בלי קשר למשחק בודד כזה או אחר.
מבחינה פרקטית הסיכוי של הפועל לסיים במקום הראשון השתפר (לא בטוח שזה משנה). מבחינה מנטלית זה תמיד טוב לנצח את היריבה העיקרית שלך.
לא סביר לצפות מאוהדי מכבי למחוא כפיים להלפרין – אפילו מסי לא זוכה לזה בברנבאו (אם כי רונלדיניו בשיאו כן זכה). ואתה עושה מהפוזשן האחרון עניין סיפור גדול מדי – זה פשוט עניין של מסורת בארה"ב וההשפעה על התוצאה היא באמת שולית. מה הביג דיל אם הם מעדיפים להוריד שעון כי זאת תפיסת העולם שלהם? (במידה מסוימת זה גם יותר בטוח – לא מסתכנים בפציעה מיותרת)

איציק 24 במרץ 2014

אל תשכח שב-NBA אין (או כמעט ואין) חשיבות להפרש בליגה הסדירה, ואין שום משמעות בפלאיי-אוף. באירופה זה הרבה יותר משמעותי, ובודאי שבגמר בו יש רק שני משחקים.

מתי 25 במרץ 2014

יש כאן סיכוי טוב לרווח מזערי (עוד 2 נקודות להפרש) מול סיכוי מזערי להפסד משמעותי (פציעה. וקבוצה מובסת עשויה לשחק באלימות יתרה). כלומר גם אם שמים בצד את הפן הספורטיבי, מבחינה פרקטית ויתור על פוזשן אחרון הוא החלטה סבירה. בפוטבול מכללות ההפרש משפיע על הדירוג וקבוצות עדיין יעדיפו לשרוף שעון בדקה האחרונה בדיוק בגלל הסיכון (אם כי בפוטבול הוא גדול יותר).

אריה לייב טרוצקי 24 במרץ 2014

לא ברור למה גריברג ויתר על התקפה אחרונה, ההפרש חשוב.

שי 24 במרץ 2014

אלון,אני לא אוהד מכבי אפילו מתעב אותה אבל בקשר לסמית כתבת שהוא מגיע רק נגד קבוצות קטנות אבל שכחת שהוא קלע במשחק הקודם נגד ירושלים 29 נק'? אי איך משחק אחד משנה דעות לאנשים..

MOBY 24 במרץ 2014

כי זה היה עוד משחק ליגה, אנחנו עכשיו בפלייאוף העליון :)

אלון רייכמן 24 במרץ 2014

שי, לא כתבתי שדווין סמית מגיע רק למשחקים נגד קבוצות קטנות.
כתבתי שהוא מגיע רק למשחקים ה"נחמדים", הפחות חשובים. כן, כולל המשחק ההוא נגד ירושלים שלא קבע יותר מדי.
במשחקים החשובים ביורוליג, או בשלבים המכריעים של הפלייאוף – הוא אמור לעשות את השינוי.

חנן 24 במרץ 2014

אין באמת דבר כזה קהל של מכבי בכדורסל. כשאתה מתייחס לקהל כגוף אחד, אתה רומז על קהילה של אנשים שיש לחברים בה יחס אחד לשני. "אוהדי" מכבי בכדורסל הם ברובם הגדול אנשים שהקבוצה מעניינת אותם כמו שמעניין אותם המשחק בין ברצלונה לריאל – כבידור, לא כחלק מהותי ממי שהם ומה שהם. להעיר הערות על הקהל של מכבי כמכלול זה כמו להעביר ביקורת על הקהל של קרקס מדראנו. די חסר משמעות.

אילן 24 במרץ 2014

יש הבדל בין לחץ של צסק"א להגדלת ההפרש מול מכבי וזה של הפועל. להפרש של המשחק מול הפועל אין שום משמעות (למען האמת, בשיטה הנוכחית, גם לתוצאה עצמה אין). ביורוליג יש משמעות להפרש שעשוי לקבוע מיקום סופי (תיאורטית, אם למכבי היה איזשהו סיכויון להתקרב לרמתה של צסק"א).
להגדלת הפרש בגארבג' טיים יש משמעות מלבד הבולשיט של האתיקה או הג'נטלמניות. אם קבוצה רוצה ללחוץ על הדוושה ולהעלות הפרש מ- 20 ל-30 בדקות הסיום סתם בשביל ההרגשה הטובה, היא מן הסתם צריכה להחזיק על המגרש שחקנים משמעותיים בהרכב שלה ולשחק חזק, מה שמגדיל סיכויים של פציעות, שחיקה וכו' שזה לא קשור לאתיקה, זה פשוט לא חכם.

איציק 24 במרץ 2014

שתי זוזים שלי:
1. גרינברג מאמן טוב לא בגלל המשחק הזה, ובלאט לא מאמן רע בגלל המשחק הזה. לכל אחד מהם יש יתרונות ויש חסרונות. במשחק הזה הכל התלבש כמו כפפה ליד עבור גרינברג וכמו כפפה לרגל לבלאט.
2. משחק מתוחכם או פשוט זה גם עיניין של גישה וגם של סגל שיש לך. לבלאט אין קבוצה למשחק חכם, כי זו קבוצה מאותגרת IQ. שחקנים כמו היקמן, רייס או טיוס לא מסוגלים לקלוט משחק חכם, כי אם בנוים לשכונה המבוססת על יכולת אישית (כל אחד ויכולותיו), אך בלפתור בעיות ברמה הקבוצתית אין להם מושג.
3. על סמית' כבר בשנה שעברה כתבתי שצריך להפרד ממנו או להביא תותח למאני טיים בנוסף אליו. הוא שחקן כחם, בעל יכולת בהגנה ובהתקפה, כל עוד לא מספרים לו שהמשחק חשוב. בקיצור… יש לו משחק מקדים נפלא. היקמן זה סיפור אחר. הוא לא נמוג במשחק חשוב ולא בורח מאחריות… הוא נמוג במשחק חכם. קליעות עונשין שלא נכנסות, זה כושר לקוי ולא לחץ יתר להערכתי.
4. הלפרין עומד בנתיים בכבוד העונה בייחס לציפיות… שאלה איך יתפקד כשהכסף יהיה קרוב. אם כן, אז לא רק מאיר בעל הנס… גם גרינברך… ברוך מחייה המתים.
5. השוואה בין הקהל הירושלמי או של הפועל לא הוגנת. אפשר יהיה להשוות כשתהייה ארנה. הרבה יותר קל למצוא 2000 שרוטים על-פני 10000.
6. משהו לא כל-כך קשור, אך עדיין קשול לתרבות הספורט אותה מובילה הפועל תל-אביב כדורסל. מה שכתב המנהל המקצועי של הפועל תל-אביב, האח של הפרשן מערוץ 1 HD, מאוד לא ראוי למנהל של קבוצה יריבה שאינה קשורה ישירות לאירוע. זה בזוי ונחות. הוא יכול לשמוח, אך לכתוב את מה שכתב זה לא ראוי. כדאי שיפנים… הוא לא רק שלוך מהרחוב… הוא גם בעל תפקיד.

the bird 24 במרץ 2014

+100 איציק
סחתיין עליך
מה דעתךלעבור לבלוגים ? (:

איציק 25 במרץ 2014

תודה, אך יש יותר מידי כותבים טובים, אז להיות זנב לא בא לי ולהיות ראש כנראה לא יצא לי. בגלל זה כנראה גם לא מזמינים אותי לכתוב בלוגים :-)
כתבתי שני פוסטים אצל מתן ממש לא קשורים לספורט. אם ירגיזו אותי שוב עד לרמת כתיבת פוסט אולי אעשה זאת שוב.
שוב תודה על המחמאה :-)

the bird 25 במרץ 2014

אחלה
אז אני אנסה להרגיז אותך כמה שיותר (:

יוסי 2 25 במרץ 2014

אפשר לינק?

איציק 25 במרץ 2014

שמתי לינקים אך משום מה הם לא מופיעים וממתינים לאישור…
מישהו כנראה לא מאשר בגלל איזה צב איסור פרסום :-(

the bird 25 במרץ 2014

חחחחח
"צב איסור פרסום"
מתחרה רקב
"צבועי זכויות האדם" שלך (:

צחי 25 במרץ 2014

תודה רייכמן על טור ענייני וחכם, שלא גולש למריבות אוהדים

מאשקה 25 במרץ 2014

תודה לך אלון על טור הכתוב בחכמה וידע רב בכדורסל.
בראד גרינברג מאמן טוב מאוד שזכה בתואר אליפות אחת לפני שנה, שיש לו גם הנהלה טובה, ובמשחקים היא לא יושבת לו על הוריד במבטי אימה מכיסא בקצה הספסל.
דיוויד בלאט מאמן הכי טוב בארץ, אבל עובד בסביבה שמוצצת לו את הדם בכל משחק.

Comments closed