לקראת מילאנו

ההבדל בין קית' לנגפורד לדווין סמית הוא שהראשון הוא קילר, השני לא. אם מכבי רוצה לעבור את מילאנו, היא תצטרך להפתיע מכיוון אחר.

Keith 1

 

 

הכדור קפץ על הטבעת ויצא. הרחש המפורסם נשמע ברחבי ההיכל.

לחשושים שהפכו לזמזומים. "מה זה? זה האס שהביאו בכל כך הרבה כסף??", "אחריו מכבי רדפה חודשיים?", "כמה זמן לוקח להתאושש מפציעה?"

הגארד החדש והנוצץ של מכבי ניגב את הזיעה ושיחרר את זריקת העונשין השנייה. גם היא הלכה החוצה. כמו כל 6 הזריקות שלו מהשדה עד עכשיו.

כמו כל הזריקות שלו כמעט בשבועיים-שלושה האחרונים. אחד הגארדים הטובים באירופה לא הצליח לחבר צעד וחצי מזויין ולשים את הכדור בטבעת.

אבל מכבי היתה סבלנית. חודש שלם היא חיכתה עד שלנגפורד התאפס על עצמו אחרי הפציעה והחזרה למשחק במדים הצהובים של מכבי – עד שמצא חזרה את הקצב שלו.

וכשהוא מצא אותו – הכל פתאום התחיל לזרום. כי סקורר זה בדם. די מהר הוא הראה לכולם שהוא השחקן הכי מוכשר בקבוצה, שחקנים התחילו לחפש אותו ובלי לשים לב כמעט, הוא הפך לגו-טו-גאי, לקלע הבולט של הקבוצה, לזה שרוצח את היריבות וגומר משחקים.

במהלך הסדרה הגדולה מול פנאתינייקוס, לנגפורד נשאל אם ימשיך במכבי. הצהובים רצו מאוד, אבל היו גם הצעות גבוהות מקבוצות אחרות באירופה. קאזאן הביעה התעניינות עם פנקס צ'קים פתוח, ברצלונה גיששה, היו שמועות על אפס אנדולו ומילאנו הביעה עניין גם היא.

"מכבי חיכתה לי חודש שלם עד שחזרתי לכושר והיתה מאוד סבלנית איתי", הזכיר לנגפורד. "לא כל קבוצה היתה מוכנה לחכות כל כך הרבה ואני אזכור את זה כשנשב לנהל מו"מ בקיץ".

אבל הקיץ הגיע ומכבי לא יכלה (או לא רצתה מספיק) להציע את מה שהציעו הקבוצות עם הכיסים העמוקים מרוסיה או ממילאנו – וגם הזיכרון של לנגפורד כנראה לא היה משהו, אז הוא עזב למילאנו ולקח איתו גם את ריצ'ארד הנדריקס.

שתי אבידות קשות שמכבי לא התאוששה מהן עד היום, למעשה. לא מצאה סקורר ברמה של לנגפורד ולא ריבאונדר כמו הנדריקס.

***

מה שמכבי אולי לא השכילה להפנים באותו קיץ, זה שלנגפורד שווה את הכסף. גם את מה שהוא מרוויח עכשיו במילאנו.

כי לנגפורד הוא קילר, ואין הרבה קילרים כמוהו באירופה. יש את ספאנוליס ודיאמנטידיס ואת סרחיו רודריגז ורודי פרננדז מריאל מדריד (שהרגו אתמול את אולימפיאקוס), גם קרלוס ארויו הוא קצת כזה.

אבל זהו, אין הרבה כאלה. אפילו חואן קרלוס נבארו כבר לא ממש כזה. נדיר שהוא משתלט על משחק ומנצח אותו לבד. לא בשנתיים האחרונות, בכל אופן. בוגדן בוגדנוביץ' מפרטיזן מסתמן כאחד שעוד יהיה כזה. ימים יגידו.

למכבי בכל אופן, אין קילר. יש לה את דווין סמית' – השחקן הכי טוב ומוכשר שלה (ואת טייריס רייס שהפך לכזה בחודש האחרון) אבל סמית' לא מגיע למשחקים הגדולים באמת. לנגפורד בדרך כלל כן.

כי הוא Bad Ass שלא מפחד ממעמדים גדולים ונשאר קול גם ברגע האמת.

פאק, אפילו לחתונה שלו הוא הגיע עם נעלי אייר ג'ורדן סגולות. יש יותר קול מזה? (תקליקו על התמונה להגדלה)

Keith

 

 

אם מכבי היתה פחות חסכנית ויותר שאפתנית, יש מצב שגם לנגפורד וגם הנדריקס היו עדיין משחקים אצלה. במקום כל מיני גוזלי תקציב בינוניים כמו ניק קיינר-מדלי או דייויד לוגן.

עם לנגפורד והנדריקס (שחסרונו מורגש באופן קיצוני כבר שנתיים נוכח אימפוטנציית הריבאונד של מכבי) למכבי היתה אחלה קבוצת פיינל פור גם בעונה שעברה וגם העונה.

הבעיה היא שלנגפורד ישחק מולה במדי מילאנו והנדריקס הודח עם קובאן בזמן שסופו וז'יז'יץ' ימשיכו לשוטט בצבע ולקוות שטיוס יקטוף עבורם את כל הריבאונדים מסביב.

***

אז מה מכבי יכולה לעשות, מלבד להכות על חטא?

קודם כל להבין מהיכן מגיעה הסכנה – והיא מגיעה מהקו האחורי של מילאנו, גם כשהיא נטולת ג'נטילה.

גאני לאוואל, ניקולו מלי וסמארדו סמואלס הם גבוהים נחמדים, אבל לא מאיימים או דומיננטיים וסי ג'יי וואלאס מעדיף לשחק רחוק מהסל.

אבל קרטיס ג'רלס, קית' לנגפורד, דניאל האקט ודייויד מוס מהווים כוח אש רציני בקו האחורי וחודרים נהדר לסל – עוד נקודת תורפה הגנתית אצל מכבי.

בהנחה שעל דווין סמית אי אפשר לסמוך שיתעלה התקפית במאני טיים, כדאי שייכנס קודם למשחק דרך ההגנה. להציב אותו על לנגפורד יכול להיות רעיון מעניין. אולי אפילו לתת לאינגלס צ'אנס.

בכלל, אחד היתרונות של מכבי עשוי להיות ברביעיית הפורוורדים שלה בלו-פניני-סמית'-אינגלס. כולם יכולים לקלוע משלוש, שניים מהם גם שומרים לא רע (בלו וסמית').

אם ארבעתם יהיו בכושר קליעה טוב משלוש, יהיה למכבי סיכוי טוב להפתיע. אם לא – אלה הולכים להיות שני ערבים ארוכים במילאנו.

מעבר לכך, רייס חייב לחדור לסל כמה שיותר כפי שהוא עושה בהצלחה לאחרונה, תוך ניצול היכולת האישית שלו שמפצחת הגנות. לנדסברג חייב להמשיך להעז, כולל חדירות אסרטיביות עד הטבעת וזריקות משלוש כשיש לו צ'אנס. זו ההזדמנות שלו להפוך לאקס פקטור של מכבי בסדרה.

זהו. על היקמן וסופו קשה לבנות – יכולים להתעלות אבל יכולים גם להתפוגג או לחרב לקבוצה את המשחק וטיוס – בחייאת יא טיוס – אל תיפצע, קח ריבאונדים כמו מטורף כי אתה היחיד שיכול ובחייאת אמא שלך – תקלע איזה עונשין, אה?

428966
ערבב את הטיח, טיוס. הריבאונדים עליך

 

***

יש מצב שאיפשהו במהלך הערב, פיני גרשון או אלי סהר (תלוי באיזה ערוץ אתם רואים את המשחק) יגיד "טוב, אנחנו יכולים לראות שהשד לא כל כך נורא. מילאנו זו בהחלט קבוצה שמכבי יכולה לעבור".

אז זהו, שבעיקרון זה נכון. ביום טוב, מכבי יכולה לנצח את מילאנו ואף לגבור עליה בסדרה.

ביתר הימים – מי שמנצח זה מי שקולע טוב יותר משלוש (מילאנו), קולע טוב יותר מהעונשין (מילאנו) וטוב יותר בריבאונד (מילאנו). שוב חוזר למשולש של שלשות – עונשין – ריבאונד.

כדי שמכבי תנצח בכל זאת, היא תזדקק ליום שלשות גדול כמו שהיה לה במינכן לפני שבועיים, או להתעלות הגנתית של כל הקבוצה.

הימור שלי? זה ייגמר בחמישה משחקים.

תשעים ושישה - טל סיון
חוזרים לרמת גן - ניסים ימין

43 Comments

רועי 16 באפריל 2014

אלון,
מאכזב לראות שעל אף הפוסט הקודם שלך לפני המשחק נגד באיירן, לא למדת, ושוב לא בדקת את הנתונים שאתה כותב.
ב TOP16:
מכבי עם 40.6% מהשלוש עם 127 שלשות מתוך 313.
מילאנו עם 40.3% מהשלוש עם 125 שלשות מתוך 310.
ואם מסתכלים על העונה כולה כולל הסיבוב הראשון האחוזים נוטים אפילו יותר לטובת מכבי.
כמה מסובך זה להעיף מבט בסטטיסטיקות באתר היורוליג לפי שכותבים פוסט ?

(בשביל אחוזי עונשין וריבאונד לא צריך אפילו להסתכל בסטטיסטיקה הרשמית, מכבי אחרונה ב TOP16 בשתי הקטגוריות האלה).

אלון רייכמן 16 באפריל 2014

רועי, תן לי קצת יותר קרדיט…
כמובן שאני יכול לבדוק בסטטיסטיקה ולשבץ את הנתונים הרלוונטיים בפוסט. אבל כפי שכתבתי בפוסט הקודם שלי – בכוונה השמטתי את הנתונים הסטטיסטיים מהפוסט, כדי להבהיר נקודה.
והנקודה היא שיש מקרים או שחקנים שחשובים יותר מהסטטיסטיקה. זה נכון לגבי דונטה סמית מחיפה ונכון לגבי משחקי מאני טיים כמו בסדרת ההצלבה הנוכחית – בהם יש לי תחושה שמילאנו תקלע יותר שלשות ממכבי. עניין של אופי ושל כישרון ויכולת להתעלות ברגעי האמת.
מה גם שמדובר על פילוסופיית משחק. של בלאט פחות דוגלת בשלשות ויותר בנסיון לשחק פנימה כאופציה ראשונה.
ועל זה הטור, לאו דווקא על סטטיסטיקות יבשות.
לגבי העונשין והריבאונד – זו כבר מכה אמיתית אצל מכבי.

רועי 16 באפריל 2014

מצטער, ההסבר שלך לא משכנע.
גם על באיירן כתבת "תופרת שלשות בלי הכרה", על סמך מה משפט כזה מבוסס אם לא על סטטיסטיקה ? על סמך תחושה שנגד מכבי אחוזי השלשות שלהם ישתפרו פלאים ? לא מבין את זה.
בטור הזה כתבת:
"ביתר הימים – מי שמנצח זה מי שקולע טוב יותר משלוש (מילאנו),…"
למה מילאנו בסוגריים ? על סמך הסטטיסטיקה של שתי הקבוצות ? או כי אתה חושב שבסדרה הזו הם יקלעו יותר טוב ממכבי ? אם אתה חושב כך, וזכותך כמובן, אז תנסח את זה כך, ולא כפי שניסחת את זה כעובדה מוגמרת.

אגב,
מסכים איתך לגמרי על כל מילה בחלק שנוגע ללנגפורד.

רועי 16 באפריל 2014

אני גם לא מבין את העניין של "בכוונה השמטתי את הנתונים הסטטיסטיים מהפוסט, כדי להבהיר נקודה", להבהיר נקודה שהסטטיסטיקה סותרת אותה ?
ברור שסטטיסטיקה זה לא הכל, אני בכלל לא נכנס כאן למי טובה יותר, או מי תעלה, אבל משפטים כמו "תופרת שלשות בלי הכרה" או "מי שקולעת טוב יותר מהשלוש (מילאנו)" זה נתונים מדידים לחלוטין, אני לא חושב שאפשר להתעלם מהסטטיסטיקה כשכותבים כאלה דברים.

אלכס 16 באפריל 2014

+1

אלון רייכמן 16 באפריל 2014

רועי, זו בדיוק הכוונה! שאני מעוניין להתעלם מחלק מהסטטיסטיקות היבשות כשאני כותב דברים כאלה. יש מצב שאני אקדיש לזה פוסט נפרד כדי להבהיר את הרעיון.
חוץ מזה, מה השליליות הזו? מסכים עם כל מילה שכתבתי על לנגפורד? זה עיקר הפוסט – למה שלא תתחיל את התגובה שלך בזה? תצא קצת יותר חיובי :-)

רועי 16 באפריל 2014

אין לי בעיה שתתעלם מסטטיסטיקות.
אבל לפחות תתנסח ככה שזה יהיה ברור.
למשל, יכולת לכתוב: "על אף שהאחוזים של מכבי טובים יותר מהשלוש, אני חושב ששחקני מילאנו בנויים יותר למאניטיים, ובסדרה כזו האחוזים שלהם יהיו טובים יותר".
זה מבהיר הרבה יותר טוב את מה שאתה טוען שהתכוונת אליו.

משה 16 באפריל 2014

אלון,
אני לא מבין לפי מה נמדדת בעיניך קבוצה שקולעת שלשות אם לא עפ"י הסטטיסטיקה של מס' הזריקות שלה שנכנסות ? אתה יכול לסיים את הדיון ב "אולי שגיתי בנושא השלשות אכן הסטטיסטיקה שונה". להתעקש על כך שהיא טובה יותר כשבפועל זה לא כך זה תמוה.

גילעד 16 באפריל 2014

קצת נדבקת ליתרונות של מילאנו בלי לדבר על היתרונות של מכבי מולם כמו הניסיון הגדול של מכבי במעמדים האלה שאין למילאנו בגלגול הנוכחי ( מילאנו לא זכו בכלום איזה 26 שנה), על היתרון בעמדת המאמן ( בלאט שזכה וראה כבר כמעט הכל לעומת באנקי שבתור מאמןראשי לא עבר את הטופ 16. וכמובן סופו שאין שם מישהו שבאמת יכול לעצור אותו שרק סמואלס הוא גבוה באמת פיזי שם ( גאני לוואל בעיקר קפיץ ועל מלי עדיף לא לדבר), לכן הם יביאו עזרות כפולות מה שישאיר למכבי, קבוצת שלשות פנטסטית הרבה זריקות פנויות. לא רואה את מכבי מפסידה יותר ממשחק בסדרה הזאת ( בטח שג'נטילה חסר)

אלון רייכמן 16 באפריל 2014

גלעד, רגע מה?
מכבי קבוצת שלשות פנטסטית? התבלבלת עם ריאל אולי?
ולגבי הנסיון של מכבי במעמדים כאלה – אתה מתכוון למסורת ולמועדון? זה נהדר, אבל לשחקנים עצמם אין יותר מדי נסיון במעמדים האלה (מלבד סופו שהיה מכבי בפיינל פור).

רועי 16 באפריל 2014

כן אלון, מכבי קבוצה שלשות פנטסטית, עם אחוזים טובים יותר משל ריאל, ושנייה רק לצסקא (עם 46% פסיכים).
באמת שאני מתקשה להבין את הנטייה הבוטה שלך להתעלם לחלוטין מסטטיסטיקות.

ועכשיו אתה גם מתעלם לחלוטין משחקנים כמו בלו ופניני, שמלבד סופו גם הם היו בפיינל פור.

אלון רייכמן 16 באפריל 2014

שמע רועי, מקבל את הביקורת שלך באהבה, אבל אתה מנג'ז קצת.
קודם כל, אתה מתייחס כאן לסטטיסטיקות ל-3 של הטופ 16 ולא של כל העונה (שם ריאל טובה יותר ממכבי).
שנית, אני מדבר על התפקוד ברגעים החשובים ולא במשחקי בית מול גלטסאראי.
אבל עזוב, אם אתה מחפש את השלילי ומתעלם מהרעיון הכללי, אז באמת שאין טעם.

רועי 16 באפריל 2014

אבל הבן אדם (גלעד) כתב לך שמכבי קבוצת שלשות פנסטסית, הוא לא דיבר על התחושות שלך לגבי הסדרה נגד מילאנו, הוא ציין עובדה, באמת שאני לא מבין איך אתם מתעלם מזה לחלוטין.

תפקוד ברגעים החשובים – תסכים איתי שהמשחק במינכן היה אחד הרגעים החשובים של העונה ? משחק מאני טיים, מכבי אחרי 4 הפסדים רצופים, הפסד נוסף יכול להפיל את מכבי למקום הרביעי שהמשמעות שלו הוא סדרה כמעט בלתי אפשרית נגד ברצלונה, מה גם, שלקבוצה מנגד יש על מה לשחק, באיירן נלחמו על עלייה להצלבה, ומכבי תפקדו בצורה מעולה, במגרש לא קל, בייחוד מהשלוש.

גילעד 16 באפריל 2014

כן אני מתכוון למסורת, חוץ מזה שגם ברמת הניסיון של השחקנים מכבי עולה בהרבה על מילאנו שרק לנגפורד שם היה בכלל בהצלבה ואצל מכבי יש 10 כאלה ( היקמן, סמית, לנדסברג ואוחיון בהצלבה מהשנתיים האחרונות, לנדסברג והיקמן מול ריאל בלבד, פניני גמר היורוליג מול פאנא שבה גם סופו ובלו, סופו בנוסף השתתף גם בגמר היורוליג עם אולמפיאקוס מול ברצלונה ובלו כולנו יודעים, זיזיץ' בשתי סדרות הצלבה עם אולמפיאקוס ב-2006 ו2007, אינגלס שני פיינל פורים עם ברצלונה ורייס היחיד שהוא בלי ניסיון ביורוליג, אבל היה בגמר יורוקאפ עם ריטאס) בקיצור למכבי יש הרבה יותר ניסיון ממילאנו.
וכן, מכבי קבוצת שלשות פנטסטית ו 40% מהשלוש בטופ סיקסטין מראים זאת ובמיוחד במשחקים האחרונים מכבי מתפוצצים בשלשות ( 61.5% לשלוש מול צסקא, 72.2% מול באיירן) ותזכור שלמכבי יהיה הרבה שלשות חופשיות שסופו יהיה על המגרש.

אלון רייכמן 16 באפריל 2014

אבל גלעד, זה בדיוק הקטע. מה יעזור לי הנסיון של ז'יז'יץ' אם הוא לא באמת הולך להיות פקטור בסדרה? או הנסיון של אינגלס אם הבנאדם בקומה כבר חודשיים? והאם הנסיון האדיר של סופו באמת ימנע ממנו לעשות עוד עבירה מטופשת? והנסיון של לנדסברג בהצלבה בעונה שעברה באמת יורגש לדעתך?
אתה נתפס לנתונים יבשים שלא באמת ישפיעו על הסדרה. אסף דותן קלע סל בגמר היורוליג – זה עזר לו אחר כך איפשהו? או 4 הנקודות של ברונו שונדוב באותו גמר? לא הכל זה סטטיסטיקה יבשה…

גילעד 16 באפריל 2014

אבל כשהם יעלו הם ידעו מזה והם היו בלחץ הזה, השחקנים של מילאנו לא היו ותוסיף את זה שהפיינל פור שם ותראה כמה מצב מלחיץ זה יכול להיות. ואם אתה רוצה שלא נדבר לא רק על סטסטיקות יבשות אני רוצה ממך תשובה לאיך הם עוצרים את סופו, ומה הם עושים עם העובדה שאין להם משחק פנים אמיתי.

אלכס 16 באפריל 2014

אם אתה מאמן יריב ונותנים לך להתכונן למכבי, מה ההוראות שלך אחרי שעות של וידאו?

ההימור שלי? תסגרו את סמית'. כל השאר זה ההוראות הסטנדרטיות. זאת הסיבה שסמית' "נעלם" (כמובן שיש קבוצות שקשה להם להעלים אותו). מספיק למכבי להביא מושך הגנות. סופו יכול להיות כזה, אבל יש לו 2 מכשולים – (1) איטי ובעייתי במשחק ריצה, (2) והוא לא משחק הרבה דקות. אין איזה מיס מאץ' מהלך. אין "קילר" כמו שמגדירים. אין משחק ריצה יוצא מן הכלל בשלבים היותר מתקדמים של היורוליג. אין הגנה קטלנית.

נקווה שרייס יהפוך לאיום…

יוספיהו 16 באפריל 2014

כמה הערות משלי:

– לשים את דווין סמית' ו/או אינגלס על לנגפורד זה רעיון רע בעיניי.
לסמית' אין רגליים למנוע חדירות של לנגפורד, והסיכון שלנגפורד ידביק לו עבירות מהירות לא שווה את הניסוי.
ואינגלס…טוב, אינגלס לא מסוגל לשמור גם על לוטננט דן מפורסט גאמפ.

– אני הייתי מפקיד את עבודת השמירה על לנגפורד בידיים של היקמן(שישקיע בצד הזה של המגרש ולא בצד ההתקפי. הוא אחד מהשחקנים עם יכולת קבלת ההחלטות הגרועות שראיתי בשנים האחרונות), ונותן גם ללנדסברג לנסות לשמור עליו ולתרום כמה עבירות.

– השחקן החשוב בסדרה לדעתי הוא דניאל האקט.
פשוט שחקן נפלא, ששינה למילאנו את כל העונה. סייז מצוין לרכז, אחד השומרים הטובים באירופה, וקבלת החלטות טובה מאד. דווקא הייתי מנסה לשים עליו את דווין סמית לכמה דקות, מאחר ואני פחות חושש מהחדירות שלו.בשאר הזמן שיוגב ינסה להגביל אותו כמה שניתן.

יוספיהו 16 באפריל 2014

ואני מסכים איתך לחלוטין שהיכולת של רייס יכולה להיות שובר השוויון של הסדרה.

למרות 2-3 השטויות הקבועות שהוא עושה כל משחק, זה השחקן שהייתי רוצה לראות דוחף את מכבי קדימה.

אוחיון הוא רכז מחליף סולידי, אבל לחלוטין לא צריך להיות רכז פותח של קבוצת טופ 8 ביורוליג. רכז שמכדרר את עצמו לדעת בעצם מכניס את מכבי לתבנית משחק שמקלה מאד על היריבה.

בסדרה כזאת, כל נקודה קלה היא בונוס. והנקודות הקלות ביותר של מכבי העונה לדעתי, מגיעות כשרייס דוחף את הכדור למעלה במהירות שיא.

אלון רייכמן 16 באפריל 2014

מסכים איתך לגמרי לגבי רייס. היחיד שדוחף מהר קדימה ומחפש נקודות מהירות וקלות כשאפשר (בדומה לדרווין קיצ'ן בהפועל ירושלים). אוחיון אכן לא מספיק טוב כרכז מוביל של קבוצת טופ 8.
לגבי השמירה על לנגפורד – יש מצב שלנדסברג עשוי להיות פתרון מעניין. על היקמן אני לא סומך יותר מדי, גם בפן ההגנתי. למעשה אני לא סומך עליו יותר מדי באופן כללי.

רועי 16 באפריל 2014

היקמן כבר חודש או יותר לא מבין מה קורה איתו ומה הוא עושה על המגרש, גם הגנתית, מאבד שחקנים בדלת אחורית על ימין ועל שמאל, עושה פאולים טיפשיים כשהקבוצה אובר דה לימיט…

יוספיהו 16 באפריל 2014

אין ספק בכלל שהיקמן בתקופה רעה מאד.

אני אישית סולד מסגנון המשחק הלא חכם שלו, וזה בלשון המעטה.
מזכיר לי המון שחקני NBA שנכנסים תחת הקטגוריה שהמצאתי הרגע שנקראת "זונות סטטיסטיקה". תמיד נראה טוב בbox score, ונראה גרוע בפועל .
(ובמילים אחרות: הוא יכול לסיים משחק עם 14 נק',3 ריב' ו3 אס' – ועדיין להיות בפועל הכי גרוע על המגרש).

אבל למכבי אין הרבה אופציות מבין הגארדים, ולכן אני הייתי מעדיף שבלאט "ינעל" את היקמן על לנגפורד ויסביר לו שזאת המטרה העיקרית שלו בסדרה.
מבחינת אתלטיות הוא הכי מתאים להסתדר איתו.

רועי 16 באפריל 2014

מבחינה אתלטית אין ספק.
יכול להיות גם שאולי הוא באמת יכול להסתדר יותר טוב עם שחקנים של אחד על אחד מאשר שחקנים שמייצרים את הנקודות שלהם תוך כדי משחק קבוצתי יותר, זה מתקשר לעוד סטטיסטיקה ( :) ) – מילאנו אחרונה ב TOP16 במספר האסיסטים, הרבה אחד על אחד, מה שגורר גם הרבה פאולים שהם סוחטים.

איציק 16 באפריל 2014

על לנגפורד היתי שם את פניני, לא כי הוא מסוגל לעצור אותו באחד על אחד, כי אם בגלל שהוא יכול להיכנס לו לראש ולשגע אותו. פניני גם שחקן חכם שיודע לעשות הגנה חכמה, לא כזו שדורשת מאבקי כח מתחת לסל, ולנגפורד בטח לא יוריד את פניני לאותיות.
יוגב צריך להיות הרכז הפותח. לא בגלל שהוא טוב יותר כי אם מאותה הסיבה שבוטריט עלה בחמישיה לפני ארל ויליאמס. בוטריט ויוגב לא עולים טוב מהספסל. לרייס כמו לויליאמס בעבר, זו לא היתה בעייה והם שידרגו את הקבוצה כשעלו למגרש. כלומר יש גם פן פסיכולוגי שצריך לקחת בחשבון ולא רק יכולת נטו.

כסיפוביץ 16 באפריל 2014

מכבי הגיעה לבמה שגדולה עליה בכמה מידות.
אין לה מה לחפש שברמות האלו בשלב הזה.

בכל מקרה גם אם יהיה כאן "נס" [כמו שילדי ז'לגיריס כותבים] היא תחטוף אח"כ מהקבוצות הגדולות.

שתסיים את העונה יפה מול גלילגלבוע. שם החברה בצהוב מרגישים טוב עם עוד 30 הפרש.

יוספיהו 16 באפריל 2014

איזו תוספת אינטיליגנטית לפוסט ולדיון.

פשוט סוגה עילית.

יואב הצהוב 16 באפריל 2014

אלון:
1. טור מעולה, כיף לקרוא אותך
2. לא מבין למה השמטת את פניני מרשימת השחקנים שיודעים לעשות הגנה. אולי הוא אוברייטד בטירוף, אבל פניני הוא חתיכת שחקן טוב. הוא נותן הגנה מדהימה (במיוחד במצבים של דאבל אפ) ויש לו תכונה מאוד מאוד חשובה שאין להרבה שחקנים ברמות האלה- הוא יודע מתי לעשות את הפאול שצריך אותו. לא חצי שניה מוקדם מדי, לא חצי שניה מאוחר מדי. בדיוק בזמן- וזו תכונה שממעטים לדבר עליה משום מה אבל בסדרה כזו שהולכת להיות צמודה זה מכריע משחקים.
3. באמת יהיה מעניין איך מכבי הולכת לנסות לשמור על לנגפורד.
4. לטעמי, המפתח של מכבי בסדרה זה לא לאבד יותר מדי כדורים ( מילאנו היא הקבוצה שכפתה הכי הרבה איבודים על היריבות בטופ 16), סופו ושלשות. בהנחה שזה יתקזז עם הריבאונד והעונשין (לרעתנו כמובן), אם נשלוט במפתחות שציינתי נוכל לצאת עם לפחות ניצחון חוץ אחד.

יואב הצהוב 16 באפריל 2014

אגב עוד הערה- איזה שחקנים של מילאנו כבר היו בפיינל פור בעבר?

רועי 16 באפריל 2014

אם אני לא טועה, רק סי ג'יי וואלס במדי ברצלונה בשתי העונות הקודמות.

יואב הצהוב 16 באפריל 2014

אז רק שחקן אחד ששיחק בפיינל פור? אני לא בטוח קבל נראה לי שקראתי פה איפהשהוא שהם יסתדרו עם הלחץ של לארח פיינל פור. אשמח להסבר איך בדיוק קבוצה צעירה לא שום נסיון בשלבים האלה אמורה להתמודד עם הלחץ

shay 17 באפריל 2014

ככה?

יואב הצהוב 16 באפריל 2014

לגבי פניני- התכוונתי אנדרייטד כמובן

Yavor 16 באפריל 2014

אלון – תודה על הטור, מאוד מעניין.
הפריעה לי קצת ההתעלמות מנתונים (בורוביץ'-סטייל), גם לאחר שהעירו לך.

יותם 17 באפריל 2014

מה לעזאזל קרה עכשיו???

פאקו 17 באפריל 2014

מה שם המשפחה שלך?

יותם 17 באפריל 2014

מימרן

קורא 17 באפריל 2014

תמיד כיף לקרוא טורים כאלה בדיעבד, כשבינם לבין המשחק עצמו יש קשר רופף בלבד :)

אלעד ב.א. 17 באפריל 2014

אני יודע שזאת חוכמת בדיעבד אבל המשחק הראשון בסדרה הוכיח שכל הפוסט שלך טעות…למעט השערת השלשות של מילאנו.

ללנגפורד רעדו הביצים בזריקות העונשין ובאופן כללי הוא לא היה מי יודע כמה. דווקא הגבוהים של מילאנו שלהם לא נתת קרדיט עשות המון צרות למכבי, יותר מהגארדים אפילו.

היקמן צוחק עליך עכשיו…תפר 20 ומשהו נק' ורובן במאני טיים.
וגם רייס מתגלגל עכשיו מצחוק.

לגבי חמישה משחקים – אני כבר לא כל כך בטוח.

אד הורטון 17 באפריל 2014

לגמרי. חסכת לי כתיבת תגובה בשתיים בלילה

יואב הצהוב 17 באפריל 2014

חכו רגע. ניצחון גדול, אב זו סדרה, והכל יכול להיות. וכמו שכתבתי למעלה- למילאנו רעדו הביצים במאני טיים

ג'וני 17 באפריל 2014

המשחק הזה הוכיח בפעם המליון שלמכבי יש שחקנים עם אופי אבל מאמן ליצן שכמעט מצליח להרוס משחק גדול.
איזה מזל שהאיטלקים היו כ"כ נאיבים ברבע האחרון ונתנו למכבי לחזור למשחק .

היסטוריון של ספורט 18 באפריל 2014

לא היה לי כ"כ אפשרות להגיב לפני המשחק אך אלון אכזבת אותי .
ראשית כפי שנאמר אחוז השלשות של מכבי היה יוצא דופן בשלב הטופ 16. (ובהערת אגב זה כרגע יותר חשוב מלספור סטיסטיקות של השלב הראשון).
פניני ,בלו וסמית כמעט כולם בסביבות ה 40 אחוז הנפלאים וגם האחוז הכללי מתקרב לשם ….גם אתמול מכבי קלעה 7/14 ).

חשוב לי לציין שגם רועי וגם גלעד לא היו "שלילים " כפי שניסית להציג אותם אלא הגיבו לגופו של עניין.

2. עניין הניסיון : במילאנו רק מוס וואלאס היו בפיינל פור ואם תרצה גם ביאנקי אך כעוזר מאמן שה תפקיד משני למה שהוא ממלא כיום.קית היה בסדרה המפורסמת מול מילאנו .
במכבי זה לא איזה נער פוסטר כפי שניסית להציג …אלא השחקנים המשמעותיים בקבוצה.
1. סופו היה בכמה כאלו כולל בגמר אליפות עולם 2006 בתפקיד משמעותי מאד.
2. בלו : אלוף יורוליג שעבר בעוד שני גמרים
3. פניני לו גמר יורוליג
אחריהם היו עוד כמה שידעו מעמד או שניים.
4. איגאלס היה בפינל פור עם ברצלונה.
5. סמית היה ברבע הגמר כמה שנים.
וכן אוחיון .
בנוסף יש לזכור כי שיטת הפינל פור בארץ מטיבה עם מכבי באירופה היות ומבחינת סוג התמודדות של לחץ זה די דומה ככה שהיקמן למשל חווה את העניין הזה.
ולבסוף דיוויד בלאט עבר את כל הסרטים כעוזר מאמן (3 פיינל פורים וגמרים) וכמאמן ראשי (שני פיינל פורים כולל גמר + עוד שני סדרות רבע גמר) וכמובן כמאמן נבחרת רוסיה (חצי גמר אולימפי +משחק על מדליה + שני חצאי גמר וגמר יורובאסקט אחד).
הדברים הללו שווים הרבה …נכון שהם לא יוצרים פתרון במיץ מץ ….אך במידה והכוחות שקולים זה בהחלט משמעותי ועשוי לעשות את ההבדל.

אלון רייכמן 19 באפריל 2014

אני חושב שאחרי המשחק השני הפוסט הזה קצת יותר מעביר את הנקודה.

Comments closed