אבולוציה

1

 

קודם כל ולפני הכל, איזה כיף.

לא משנה איזו קבוצה אתם אוהדים – אם אתם אוהבים את הכדורסל הישראלי, כל אולם חדש שמוקם כאן, ומשדרג את החוויה מכל הכיוונים, זו ברכה וסיבה לחגיגה.

ועכשיו – כמה נקודות על ערב החג של הפועל ת"א אתמול.

 

1. מגיע להפועל ת"א לקבל סוף סוף אולם ביתי אמיתי משלהם. קומפקטי, חם, כזה שהקהל יושב בו קרוב לפרקט ומקיף אותו מכל ארבעת צדדיו.

האווירה והחשמל באוויר הראו שצפויים לאדומים עוד לא מעט ערבים קסומים במעונם החדש.

תוך כדי המשחק כבר דמיינתי שם את היריבה הצרפתית התורנית בגביע יול"ב או את מכבי שמגיעה לדרבי לוהט באולם על שם אריק איינשטיין.

 

2. אז נכון, ירושלים הגיעה פצועה, וחסרה, ומתוסכלת. אבל שחקניה (המוכשרים יותר מאלו של הפועל) נלחמו ורצו – ועדיין, זה לא הספיק.

האנרגיות האדירות סחפו את שחקני הפועל – כולל את יינסי גייטס שממש ריחף מההדף של הקהל אל הסל, דוראנד סקוט שכנראה מקבל דלק נוסף מאווירה כזו ואחד, רביב לימונד.

תענוג לראות את ההתבגרות של לימונד. מקלעי שמחפש קודם את הסל – עוד מימיו כמלך הסלים של הליגה בנהריה, הוא הפך לרכז אמיתי, אחראי, עם חדירה נהדרת.

החיבור המושלם שלו עם האדומים מאז שהגיע להפועל, לא יכל היה להיות מוצלח יותר.

 

3. ואחרי כל השבחים – חובה להתייחס לכל עניין המחאה של אוהדי הפועל נגד חולדאי וענייני אוסישקין.

האמת ראוייה להיאמר, נטולת קלישאות וענני נוסטלגיה – אוסישקין היה בית אמיתי.

אולם אינטימי וססגוני, עם חוויות וסיפורים שיכולים למלא סדרת ספרים שלמה.

אבל הוא היה חורבה. אולם פחונים מיושן, שריח הנקניקיות וריח השתן התערבבו בו יחדיו, בעודו מכיל כמות מצומצמת של קהל, כשרבים לא מוצאים בו מקום.

על הדרך בה הדברים נעשו ניתן להתווכח – אבל כפי שציין השבוע גילי מוסינזון – מעז יצא מתוק.

אותו ראש עיר שהרס את אוסישקין, סיפק להפועל בית חדש וראוי הרבה יותר, שמכיל קהל גדול יותר (אם כי לטעמי יכלו כבר ללכת על 5,000 מקומות כמו בחיפה, או אפילו קצת יותר).

שלטי המחאה של "פושעי אוסישקין לדין", הדגלים השחורים בפתיחת המשחק ושירת "חולדאי מת" קצת ילדותיים.

או שנשאל זאת כך – ואשמח אם אוהדי הפועל יענו כאן בכנות: האם הייתם מעדיפים לשחק עכשיו באוסישקין?

אם הבחירה היתה אולם הדרייב אין החדש או אולם אוסישקין המיתולוגי שלמען ההדמייה חי וקיים ועומד על תילו עכשיו – איפה הייתם מעדיפים לשחק?

 

2

 

4. ידידי טל בן יהודה כתב כאן בפוסט שלצידי, שיש מידת מה של צביעות אצל אוהדי הפועל ששרים "חולדאי מת" ובכל זאת מגיעים בשמחה לאולם החדש שהוא בנה להם.

אבל הנה נקודה אחרת – מיד אחרי שירת "חולדאי מת", התפנה חלק גדול של הקהל לשירת "פאק מכבי".

ואני חושב, שהגיע הזמן לשלב הבא באבולוציה של הקהל האדום.

המתקן החדש הזה, זו הזדמנות להיגמל קצת מהעניין של להסתכל על מכבי כל הזמן – ולהתחיל להסתכל על הקבוצה שלהם.

הפועל תל אביב היא מועדון מספיק ותיק ומעוטר, בעל מסורת וכבוד – בשביל להחזיק קצת פאסון משל עצמו.

הרגעים הכי יפים ומרגשים של הקהל האדום היו במחצית השנייה, כשהם דחפו ועודדו, גברים וילדים שכבר היו צריכים מזמן ללכת לישון, נשים בחולצות אדומות וזקני הדור שעדיין שפשפו את העיניין ולא האמינו שזה אכן קורה.

גוש אדום שפוזר בין ארבעה יציעים צפופים, שר בקולי קולות שהרימו את התקרה והעיפו את השחקנים שלהם קדימה.

אני יכול להישבע שראיתי את יותם הלפרין משתין קצת במכנסיים.

וזה צריך להיות מקור הכוח של המועדון הזה. הבית שלו, והקהל שלו, והעידוד האדיר.

הקללות כלפי ראש העיר, או היריבה העירונית, קצת מגחיכות את כל העניין. כמו גלגלי עזר שמסרבים לרדת.

אפילו שמעון אמסלם – אולי הסמל הכי גדול של ימי אוסישקין העליזים, כבר עשה את הסוויץ'.

אמסלם סיפר על הייסורים שעבר המועדון הזה בשבע השנים האחרונות – אבל על החישול וההזדמנות לצמיחה, על הכיף של האולם החדש וההזדמנות לעבור לעידן המקצוענות.

להיפתח לקהלים חדשים וגדולים יותר – כפי שקרה עם הארנה בירושלים ועם סמי עופר בחיפה.

אז אולי הגיע הזמן באמת. לעזוב את השטויות ולהתמקד במה שחשוב באמת.

זה כנראה לא ממש קיים ב-DNA של יו"ר הקבוצה, רמי כהן, שמונע על ידי שנאה ותחושת גזל תמידית – אבל אם השינוי יתחיל מהקהל האדיר של האדומים, אף אחד לא יוכל לעצור את הטורנדו האדום הזה.

 

3

 

5. ועוד מילה על הפן המקצועי. הפועל חייבת להחליט לאן היא הולכת מכאן.

לא ברור כמה רחוק תקציבית יכול להגיע מועדון שמנוהל על ידי אוהדיו (עם כל הקסם שבדבר) – אבל קפיצה לשלב הבא בליגה (תיגר על האליפות) ובזירה האירופית (השתלבות ביורוקאפ) תחייב משקיע חיצוני.

עם המתקן החדש וגרעין האוהדים הזה, אין שום סיבה שהפועל לא תחלום רחוק יותר.

ועוד מעט, ייחנך גם האולם היפיפה בחולון, עוד מועדון שלקהל שלו מגיע מתקן טוב יותר.

ובעונה הבאה, הליגה תארח ותתארח בארנה בירושלים, וביד אליהו, ובאולם אריק איינשטיין, וברוממה בחיפה, ובאולם החדש בחולון, ואולי גם ראשל"צ תבנה מתישהו את האולם החדש שלה, ויהיה פה כיף.

החבר'ה מבאר שבע כבר ממרקים את הקונכיה לקראת ההצטרפות לעסק עוד שנתיים-שלוש.

 

ויונתן שולדבראנד – dude, אתה חייב להעיף את הזקן הזה, זה כבר מפריע לך בקליעה. בלונד בלונד, אבל עד מתי הלוק של החוטב עצים?

*

סייעו לנו לממן את דה באזר

 

סיכום שלב הווילד קארד
הנצחון הראשון בדרייב אין

53 Comments

איציק 5 בינואר 2015

אם הפועל תל-אביב באמת ובתמים חושבת בשלב הבא באבולוציה/רבולוציה, היא חייבת בשנה הבאה להחתים את הלפרין, אליהו וגרין (שזה המקום לאחל לו החלמה מלאה). רק אחרי יסורי איוב אפשר להגיע לקפיצה האמיתית שאליה אתה מדבר.

אריאל גרייזס 5 בינואר 2015

אתה ממש שונא את הפועל, הא?

איציק 5 בינואר 2015

לא, אבל הליך תקין חייב להתקיים. מכבי עברה את זה. הפועל ירושלים עוברת את זה. ואם הפועל תל-אביב רוצה להתקדם, גם היא חייבת לעבור את זה. פה זה לא הסתדרות, אין פרוטקציות או קיצורי דרך.

אורן 5 בינואר 2015

איציק,תגובה ענקית.נתפס לי הצד מצחוק(בחיי).

ינקה אקהויז המזויף 6 בינואר 2015

הרגת אותי

אנונימוס 5 בינואר 2015

הכעס הבלתי נגמר על חולדאי מוצדק לחלוטין. הוא ניצל את שעתו הקשה ביותר של המועדון בהיסטוריה כדי לעשות וידוא הריגה עם הריסת אוסישקין, שהיה הדבר היחיד שעוד נותר אטרקטיבי למשקיעים במועדון. ועל זה באמת לעולם לא נשכח ולא נסלח. זה שהצלחנו למשוך את עצמנו בשיערות ראשנו מהביצה לא קשור לחלוטין אליו.
עם זאת, אני מסכים שכדאי כבר לדפדף קצת הלאה בנושא חולדאי. אבל בשבילנו, לא בגללו. יש לנו כזאת קבוצה נהדרת והנהלה חד פעמית במונחים היסטוריים, עדיף להתרכז במה שיש ולא להמשיך לכלות אנרגיות על חולדאי.
אני מאמין (מקווה) שאתמול היה יותר עניין של לעשות פרינציפ מצד אולטראס הפועל ובהמשך זה קצת ירגע.

אלון רייכמן 5 בינואר 2015

אוסישקין – אטרקטיבי למשקיעים במועדון??
איזה משקיעים הוא משך בדיוק, בזמנו?
אם כבר – אולם חדש ומודרני יותר, עם שלטי פרסום נרחבים יותר ואפשרויות הכנסה גבוהות יותר – יהיה אטרקטיבי למשקיעים במועדון.

וכן – כמובן שדפדוף הלאה ומבט קדימה יהיה קודם כל בשביל הפועל ת"א. באמת שזה יעשה לקבוצה הזו רק טוב.

אנונימוס 5 בינואר 2015

למשל אחד בשם ג'ף רוזן שבזמנו עשה בדיקה רצינית ביותר של אפשרות לרכוש את הפועל. אחרי שהבין שאוסישקין אבוד, ושכמות החובות של שאול גם היא בעייתית, הלך בסוף על מכבי חיפה.
זה לא משהו תיאורטי.
אף אחד לא דמיין שתהיה קבוצת אוהדים, שתצליח כ"כ מהר. כולנו רק חשבנו שהסיכוי היחיד הוא לקחת את הקבוצה משאול ולהעביר למשקיע רציני. כשלקבוצה יש אולם משלה, שלא צריך לשלם דמי שימוש, ושמחלקת הנוער יכולה להשתמש בו בלי הגבלה – זה נכס אדיר שמושך אנשים. ברור שאולם חדש עדיף. אבל בזמן אמת לא היה אולם חדש. רק אוסישקין. אולם חדש היה פנטזיה, שאפילו אם היה רצון טוב מצד העירייה (שאף אחד לא היה מאמין לו) לפי קצב בניית הפרוייקטים בישראל אפשר היה לצפות לו תוך 10 שנים*.

* כאן מגיעה מילה טובה לעיריית תל אביב שעשתה באמת משהו לא ייאמן עם קיצור הלו"ז

נץים 5 בינואר 2015

"הנהלה חד פעמית במונחים היסטוריים". תרשה לי לגחך.

אנונימוס 5 בינואר 2015

מה לא בסדר באמירה הזאת? כשאני מסתכל על ההנהלות הקודמות של הפועל, אין בכלל מה להשוות בין זו הנוכחית להן. מי יודע מתי נזכה שוב לניהול רציני ולא אינטרסנטי כמו הנוכחי

נץים 5 בינואר 2015

אוקיי, אם התכוונת ל"הנהלה חד פעמית במונחים היסטוריים ביחס להנהלות קודמות של הפועל ת"א" אני מקבל ואף מסכים. אך עם זאת, לדעתי להנהלה חלק משמעותי בהתנהגות הקהל. הייתי אומר שהם צריכים להתעורר, אך הם ממזמן כבר ערים.

אלון 10 בינואר 2015

מה רע באיל שהקהל מתנהג? ראיך הוא מתנהג שונה מקהלים אחרים?

כסיפוביץ 5 בינואר 2015

עוד חיבוק?

יוני ק 5 בינואר 2015

כמה הערות
1. שכחת את גן נר גם כן אולם ראוי.
2. לא ראיתי שבכדורגל המתקנים השפיעו על הרמה, וגם לא בהפועל ירושלים אז אני לא מפתח תקוות גדולות מדי.
3. גם בכדורגל הצהובים והאדומים מתקוטטים וגם חלק גדול משירי מכבי בכדורסל זה נגד האדומים כך שזה לא קשור להצלחה העצומה של מכבי בכדורסל ולאו דווקא לאוהדי הפועל. סתם תרבות אהדה כזאת. האמת כל עוד זה בגבול הטעם הטוב לא כ"כ מפריע לי למרות שהייתי מעדיף בלי זה.
4. לטעמי האולם הזה קצת מקטין את הפועל ת"א. הוא אינטימי בצורה קיצונית מדי. קצת מזכיר את מלחה. כאילו מישהו ניסה לקבע בהפועל ת"א את התדמית הזו של האנדרדוג הקטן והנושך הדוד האמיץ וחסר היומרות לעומת הגולית המגודל והמתרברב (החלק הזה נכון..). למה לנו בירושלים מגיע אולם ענק עם 11000 מקומות ואנחנו מצליחים למלא אותו לא פעם והפועל ת"א מצמצמת את עצמה ל3000. בכדורגל אני חושב שאין הבדל משמעותי בין האגודות ברמת כמות הקהל, למה בכדורסל מקבעים את זה להפרשים של כמעט פי 3 לטובת מכבי? מאד מפריע לי ואפילו כואב לי העניין הזה.

אנונימוס 5 בינואר 2015

הפועל לא קבעה את גודל האולם. הפועל רצתה 5000 מקומות, העירייה מטעמי חיסכון הלכה על 3000. שזה לגיטימי לחלוטין, בכ"ז כספי ציבור. הבעיה היא שבנו את האולם כך שאין אפשרות להרחיב אותו בעתיד. וזאת המכה האמיתית

איציק 5 בינואר 2015

זו גם הצרה של הפועל באר-שבע בכדורגל. בנים איצטדיון ל-13 אלף איש ללא אופציה להרחבה. חבל מאוד.

גיא זהר 5 בינואר 2015

ששה עשר אלף אבל מסכים. חבל. היו צריכים ללכת על עשרים פלוס.

אלון רייכמן 5 בינואר 2015

מסכים בהחלט.
אני חושב שאולם של 5,000 מקומות ומעלה היה מתאים הרבה יותר להפועל ת"א.
אם מכבי חיפה יכולה, אז בטח שגם הפועל ת"א יכולה.
וכן – העניין הזה שאין ממש אפשרות להרחיב אותו, די מגביל.

D! פה 5 בינואר 2015

לבנות אולם שאי אפשר להרחיב זה טיפשי בכמעט כל קנה מידה. אפילו מההתפתחות הטבעית של העיר נובע שבעוד 10-15 שנה גג יצטרכו או יוכלו להשתמש בעוד מקומות.
אבל כשרואים איך מתכננים ובונים כבישים ושכונות בישראל – טוב, זה די ברור כל השאר.

כסיפוביץ 5 בינואר 2015

זו מכת מדינה ידידי.
אין כאן תשתית ציבורית אחת נורמלית עם מחשבה 10 של שנים קדימה לפחות.
בגלל זה רכבת תחתית לא תהיה כאן ב-10 שנים הקרובות.

יהיי!

איציק 5 בינואר 2015

יש הבדל בין הפועל ירושלים להפועל תל-אביב. הפועל ירושלים היא הקבוצה הבכירה היחידה בבירה שאוכלוסיתה גדולה מזו של תל-אביב. לכן היא יכולה למלא אולם גדול. בתל-אביב יש אולם גדול (כמעט בגודל של הארנה), כמות התושבים קטנה מזו של ירושלים, יש קבוצה בכירה בהרבה, ובסביבתה של תל-אביב יש את הקבוצות של ראשון,, חולון, הרצליה, ואפילו נס ציונה לא רחוקה. אין צורך בעוד מיתקן של 11 אלף איש. מה שנכון, 5,000 היה יכול להיות הרבה יותר ריאלי. 3000 קצת צפוף.

יוני ק 5 בינואר 2015

איציק, אמנם בירושלים יש יותר תושבים מת"א אבל מתוך הנחה שחרדים וערבים לא יגיעו לארנה למשחקי הפועל ירושלים אז קהל היעד לא גדול יותר מאשר בבאר שבע.
אם כבר אז פשוט העיר זקוקה לאולם לכנסים ואירועים גדולים בסדר גודל של אלפים מה שכבר יש בת"א בשכונת יד אליהו (השם של השכונה לא נמכר נכון?) בדרך, הפועל ירושלים הרוויחה.

איציק 5 בינואר 2015

למה להדיר חרדים וערבים. זוכר את עונת הדובדבנים? היו חרדים או חרדים למחצה ביציעה. וערבים אפשר לקרב, ורצוי. אני חושב שטיפול נכון באוכלוסיה זו יכול להביא הרבה כדורסלנים (וספורטאים בכלל) ברמה גבוה. למה שהם יהיו רק בכדורגל?

יוני ק 6 בינואר 2015

לא התכוונתי להדיר ואם זה נשמע ככה אני ממש מצטער.
אין לי שום בעיה עם ערבים וחרדים ממש לא. למעשה הערבים בקושי מתענינים ומעורבים בכדורסל בוודאי בארץ וגם בכלל בעולם, ק"ו בירושלים שהם בניגוד לאוכלוסיה הערבית בשאר המדינה פחות מעורבים בחיי התרבות כמעט. (אתה מכיר שחקן כדורגל ערבי מאיזור ירושלים? אני לא מכיר את הסגל של הפועל י-ם כדורגל אבל אולי שם בכל מקרה זה לא ביחס לגדולם באוכלוסיה) וכן אין מהלעשות אבל חלק מאוהדי בית"ר מגיעים למשחקי הכדורסל, אני מקוה שזה הטובים שבהם אבל השייכות הזו מספיקה כדי להבריח את הציבור הערבי.
חרדים? אז ככה מהיכרות אישית (ולאו דוקא שלילית אין לי נגדם שום דבר, אם כבר אז להיפך ), אין מצב שחרדי באמת, יגיע למשחק כדורסל (אולי אם לא יהיו מעודדות ותסדר יציעים נפרדים לגברים ונשים…), מי שמגיע ואם מגיע אז הוא לא ממש ממש בקונצזוס החרדי אבל גם זה משהו, הם ע"פ רוב מעדיפים כדורגל בהרבה. בדובדבנים החרדים עוד היו פחות חרדים וגם מי שהגיע כמו שכתבת חרדי למחצה. ושוב בכל מקרה הפוטנציאל גם אם הוא קיים הוא כמו אצל הערבים נמוך מאד.

הגבר עם הקוביות 6 בינואר 2015

איציק אני כמעט בטוח שאתה טועה בקשר לגודל הארנה לעומת יד אליהו…
ביד אליהו (לא מסתדר לי בראש "מנורה מבטחים" אז מחילה) יש 11,750 מקומות
בארנה (שם נוראי לדעתי) יש 11,600
כך שיוצא שה"יד" גדול מהארנה בקצת ולא קטן ממנו

איציק 7 בינואר 2015

שיהיה, בקטנה…

יוני ק 5 בינואר 2015

אני רוצה להדגיש, זו לא רק תכולת האולם, התחושה היא אינטימית כזו. הארנה גם במצב הסגור שלה (כ-5000 מושבים) נותנת תחושה של אימפריה, של חדשנות, של עוצמה, של שמהו גדול ומיוחד. לא הייתי בדרייב אין או אריק איינשטיין או אלברט איינשטיין מה שתרצו, אבל מהתמונות זה נראה כזה ביתי כזה אישי כזה אולם של קבוצה קטנה.
אז נכון שבת"א יש כבר אולם גדול ומפואר אחד ונכון שהכל על חשבון משלם המיסים ובלי תמיכת הפיס וכו' וכו' וכו'
תכל'ס זה נותן תחושה שמישהו התאהב במעמד הזה של קבוצת אוהדים אינטימית מגובשת ונשכנית או שמישהו רצה לתקוע את הפועל ת"א ככה, בעמדה הזו, באופן קבוע.

יריב ס. 6 בינואר 2015

מדובר היכל עירוני ויש בעיר עוד היכל עירוני מפואר בעל 11,000 מקומות.
לא סובל את הפועל אבל מאחל לה להתפתח כך שתוכל לעבור ליד אליהו, גם עם 5000-7000 צופים זה סבבה.
כמו שבלומפילד משמש את שתי הקבוצות כך גם יד אליהו יכול

אזי 5 בינואר 2015

כל האולומות והמגרשים החדשים שנבנים בארץ הם חגיגה אמיתית.
האולם בדרייבאין על שם אבי רן
המגרש בחיפה על שם סטלמך
המגרש בנתניה על שם אריק איינשטיין
והמגרש בפתח תקווה על שם עודד מכנס
רק מישהו צריך לעשות סדר עם כל השמות שכל אחד קורא לכל מגרש איך שבא לו.

בקשר לאוהדים.
כן – זה נראה לי קטנוני לשבת במגרש שרון חולדאי בנה ולקלל אותו. שלא לומר צבוע.
טלב"י כתב את זה מצויין. "אנרכיסטים דמיקולו"
בקשר לעידוד נגד מכבי, זה תמיד יהיה. השאלה היא במינון.
לכל קבוצה שיש "נמסיס" יהיו שירים נגדה גם אם הם לא משחקים נגדה.
רק שיהיו להם גם כמה שירים לעצמם (אולי יש, אני לא באמת מכיר את הרפרטואר האדום) ושיוותרו על איחולי הרצח, קרובי המשפחה המתים והסממנים הנאצים, ואנחנו מסודרים.

עד אז הם הקהל הכי נפלא (על דעת עצמם) והכי דוחה (על דעת השאר) בארץ.

כסיפוביץ 5 בינואר 2015

"שלטי המחאה של "פושעי אוסישקין לדין", הדגלים השחורים בפתיחת המשחק ושירת "חולדאי מת" קצת ילדותיים."
אתה רציני?
בתור כותב שמכבד את עצמו אני מצפה לקצת יותר מסימפטיה לאנשים האלו..

איתמר 5 בינואר 2015

אולי היה כדאי שתיפגש עם רמי כהן ותשוחח עימו על העניינים שנוגעים להפועל.
אני בטוח שלאחר השיחה אתה תחזור בך מהטענה שרמי כהן מונע על ידי שנאה ותחושת גזל תמידית.
אדם שמונע על ידי התחושות הללו לא היה יכול להרים את הדבר המופלא הזה שיש לו אספקטים רחבים שלא מסוקרים בתקשורת.
במדינה שמתקיימת על זיכרון אסונות וטרגדיות מההיסטוריה הרחוקה והקרובה (וגם מפיקה מכך רווחים פוליטיים וכלכליים לא מעטים), קצת מוזר שרק מאוהדי הפועל מבקשים לשכוח.
אפשר כמובן להגחיך את התחושות שלהם אבל גם למפוני גוש קטיף אמרו – מה הסיפור ? בסך הכל עברתם דירה.

משה 5 בינואר 2015

אם הוא כשה אדם נפלא שישכור יועץ תקשורת. אני לא אוהד אף אחת מהקבוצות אבל האיש עובר לי כאדם קטנוני, בכיין, פחדן וסמרטוט של אוהדים אלימים.

אורן 5 בינואר 2015

אותו רמי כהן,"שמונע משנאה"(להבדיל מהסבא הצהוב והחביב שלכם),הביא להפועל כמות נדירה של משפחות וילדים שאתה בטח לא ראית,כי אתה לא היית במשחק של הפועל בשנים האחרונות.הגיע הזמן שתפסיק לחנך ולקפוץ על כל קללה של אוהד אדום.כרגיל,לעולם לא תכתוב טור על קללות טועמה מחבל.(ברור שאתה נגד ,אבל לא תכתוב על זה טור),תשתוק על כל קללה נגד נעימי ומשפחתו מצד הקהל של חולון,אבל תאזין בקשב רב לקללה אדומה.
תתרכז בעצמך ובבעלים "הנקי" שלכם ותפסיק כבר להטיף.ממזמן זה לא נשמע אמין(לפחות אם זה היה מכוון לכל הקהלים).
הקהל היחיד שעשה פה משהו והקים משהו מאפס-ואתה מטיף על כמה קללות בצורה כל כף אובססיבית.תתקדם.

אורן 5 בינואר 2015

ועדיף לא לקבל ברכות כאלה ממך.

איציק 5 בינואר 2015

את כל זה כתבת לפני או אחרי שהשתחרר לך הצד?
לא מתאים… כולם מפרגנים לכם היום ומברכים אותכם, וכן, גם עוקצים וגם מעבירים ביקורת. אז למה ככה… חבל.
גם איתי רבת על רמי כהן (לוי), כי גם אני לא מחבב אותו ולא מי יודע מה מעריך אותו. אז מה, זה שינה את דעתך? ואם אסכים איתך שהסבא חרה, זה הופך את רמי ליותר/פחות טוב?

איתי 5 בינואר 2015

רמי כהן מנהל מדהים וההישגים שהוא מביא הם בלתי נתפסים. אתם יכולים להמשיך לשבת ולכתוב שטויות. אולי תבואו פעם לראות משחק. אחרי זה נשוחח. הרי אתם ניזונים אך ורק מתקשורת הספורט……

איציק 5 בינואר 2015

לא, אני לא ניזון ממה שהתקשורת כותבת עליו (אני לא זוכר שקראתי בכלל משהו עליו אישית), אני ניזון מהתשובות שהוא עונה לשאלות ששואלים אותו. יתכן שהוא מנהל מדהים, אך לענות תשובות אינטליגנטיות הוא מתקשה. יש שתי אפשרויות, או שלא יתראיין, כדי שלא יצא פיתה, או שהוא פיתה וככה רואים אותו.

איתי 5 בינואר 2015

איציק, זה לא אישי. וזה נתכב גם ביחס למה שכתב רייכמן ולשאר המלעיזים.
לענייננו, קמו אנשים והקימו דבר חדש. התחילו מהכי למטה שאפשר. עם תקציב של מכולת, עמלו קשות, נדדו בין אולמות, דאגו לכל מה שקשור מסביב לניהול קבוצה, מאמנים, שחקנים, כרטיסים, מנהלות, וכו׳ והפכו לאחת מקבוצות הכדורסל הטובות בארץ. אתמול סומן וי נוסף בכך שהגיעו לבית משלהם.
אתה, וכל מי שלא מעורה (כי הוא לא אוהד) זה למה שהתקשורת מציפה. התקשורת בארץ בכלל ותקשורת הספורט בפרט (עליה נכתבו לא מעט פוסטים גם באכסניה הזו) היא ברמה נמוכה מאוד. היא מחרחרת מלחמה. היא צהובה והיא מדווחת רק על דברים מעוררי אמוציות שמזמינו כמה שיותר טוקבקים.
ברור שישנה יריבות בין הפועל ומכבי. בראייה של הפועל (ולא רק), מכבי, שהגיע להשגים מרשימים בזכות, עומלת קשה לשמור על ההגמוניה שלה בכל דרך אפשרית, גם כזו שפוגעת בתחרותיות. הפועל מסרבת לקבל את זה ומשיבה מלחמה (ראה מקרה הנסיון להעביר את נעימי לגליל בשנה שעברה, או תפקידו של מזרחי באיגוד). העובדה היא שמכבי, על כל עוצמתה, מעמדה ותקציבה, רואה בקבוצת המתנ״ס איום (שזה נשגב מבינתי. ראה נאום אם זה עשר תעשו שלושים).
אף אחד לא טורח לשאול את רמי כהן על העבודה הקשה שהוא משקיע ביומיום בשביל לשמור על הפועל בחיים ולקדם אותה במעלה הדרך. אבל זו מהות העבודה שלו. התקשורת, שממנה אתה ניזון, שואלת את רמי כהן רק על שירי הנאצה ועל המדורות הקטנות,שקיימות, באופן טבעי. וזו התמונה המצטיירת.
מה שהיה מרגש אתמול בעיני זה השמחה האמיתית של אנשים שהתחילו הכי מלמטה וממשיכים לבנות ולהתקדם. ומגיע לרמי כהן כל מחמאה אפשרית. זה הכל.
ואני חוזר ומזמין אותך לראות את הפרוייקט. גם אם אתה לא אוהד. זה מעניין. זה שונה. זה שווה ביקור.

איציק 5 בינואר 2015

איתי,
אני, ורבים כמוני שאינם אוהדי הפועל, באמת ובתמים שמחים בשימחתכם, כי מגיע לכם מתקן ראוי (חבל שלא עשו אותו 5000 מקומות). אין לכך קשר האם אני אוהב את רמי כהן או לאץ שאפו, תהנו מהמתקן, והלואי כל הבאים אליו יהנו ממנו.
אני לא צריך אף אחד כדי לדעת שרמי כהן עושה עבודה גדולה וקשה. בלי זה, אף אגודה, בטח לא בליגת על, לא יכולה להתקיים. האם הוא עושה דברים טובים, אני בטוח שכן. אבל כדי שאנשים כמוני יכבדו אותו (גם אם לא יעודדו את קבוצתו/קבוצתך), לא יתכן שעל השאלות שאתה לא אוהב בקשר לשירים הוא יענה כמו שהוא עונה. אין לזה קשר למאמץ הרב שהוא עושה בניהול השותף (ואולי כן, כי הוא פוגע בדימוי הקבוצה שאותה הוא מנהל).
ולגבי המרגש של אתמול, אכן כן. הלואי ויהיו בעוד כמה מקומות בארץ רגעים כאלו בקרוב.

איציק 5 בינואר 2015

נ.ב.: מהיכן הידע שלך שאנו כותבים שטויות? לי דוקא נראה שאתה זה שכותב אותם. למה אני צריך לבוא לראות משחק של קבוצה שאני לא אוהד (לבזבז זמן וכסף), ומה תפקידו הגדול של המנהל/יו"ר בזמן משחק? תמיד ידעתי שזה זמן המאמן והוא, עיקר עבודתו בשותף.

אורן 5 בינואר 2015

איציק,
אי אפשר לצפות מטל בן יהודה לטור ברכה אמיתי על האולם החדש.הוא מכביסט רדוף שנאה לאדום(גם אם יכחיש-וזה בסדר).הטור שלו על סבא שימון היה טור שרשום עליו צומי ואני באמת מתפלא על אוהדי הפועל שהגיבו לו ברצינות.לזכותו יאמר-שהוא לא מסתתר מאחורי זה.
כן היה אפשר לצפות מאלון רייכמן(למרות שכבר נואשתי) שמתאר עצמו כאוהד כדורסל אמיתי ואובייקטיבי,גם אם הוא צהוב,לא לכתוב טור על קללות של קהל אחד ספציפי בלבד-גם אם בטור הלל לקבוצה עצמה,משל היה שמעון פרנקל.הרי מה טוענים אוהדי הפועל-קללות מפריעות לכם?סבבה.שיפריעו לכם קללות טועמה מחבל,,אוהד הפועל חיזבאללה וכו.עדיין מחכה לטור הזה של אלון.ברור שהוא נגד השירים האלה,רק שהם לא מזיזים לו בכדי לכתוב על זה פה. מה שכן מזיז לו זה השירים המגעילים של אוהדי הפועל.רוצה לאמר-שמעון פרנקל-all over again.ונמאס לנו מפרנקל.

איציק 5 בינואר 2015

בו נניח שאתה צודק, מה ציפית שבפוסט על הפועל תל-אביב הוא יגנה את השירים של חולון? לפכות בפוסט זה, תגובה כזות היתה לא במקום. צריך לחפש עץ אחר.

אורן 5 בינואר 2015

אתה כנראה לא קורא את הטורים "האובייקטיבים" של אלון.אני כן.וחוץ מזה,מה הבעיה? לו מותר לבקר,וגם לי מותר לבקר. שיפסיק לחנך.יותר מדי נשמע כמו מאיה רונן ודומיה. מנסים לברך ויוצאים בעיקר עם בקורת.נוותר על הברכות האלו.שימשיך לכתוב טורי הערצה לקפטן פניני וידבר על ערכים ואהבה (בניגוד לרמי כהן "שמונע משנאה").

איציק 5 בינואר 2015

אתה רציני לגבי… אני כנראה לא קורה? אין לי בעייה עם שום דגובה (כמעט), רק רציתי לדעת למה שבפוסט על הפועל תל-אביב יכתוב דוקא על השירים של חולון, ירושלים, או כל קבוצה אחרת.

אורן 5 בינואר 2015

כי הבו אדם רגיש לשירים רק של קבוצה אחת.די להיתמם.

משה 6 בינואר 2015

גם שמעון מזרחי מנהל מדהים שמביא את הקבוצה להישגים, זה גורם לך לחבב אותו ?

איתי 5 בינואר 2015

איציק, זה לא אישי. וזה נתכב גם ביחס למה שכתב רייכמן ולשאר המלעיזים.
לענייננו, קמו אנשים והקימו דבר חדש. התחילו מהכי למטה שאפשר. עם תקציב של מכולת, עמלו קשות, נדדו בין אולמות, דאגו לכל מה שקשור מסביב לניהול קבוצה, מאמנים, שחקנים, כרטיסים, מנהלות, וכו׳ והפכו לאחת מקבוצות הכדורסל הטובות בארץ. אתמול סומן וי נוסף בכך שהגיעו לבית משלהם.
אתה, וכל מי שלא מעורה (כי הוא לא אוהד) זה למה שהתקשורת מציפה. התקשורת בארץ בכלל ותקשורת הספורט בפרט (עליה נכתבו לא מעט פוסטים גם באכסניה הזו) היא ברמה נמוכה מאוד. היא מחרחרת מלחמה. היא צהובה והיא מדווחת רק על דברים מעוררי אמוציות שמזמינו כמה שיותר טוקבקים.
ברור שישנה יריבות בין הפועל ומכבי. בראייה של הפועל (ולא רק), מכבי, שהגיע להשגים מרשימים בזכות, עומלת קשה לשמור על ההגמוניה שלה בכל דרך אפשרית, גם כזו שפוגעת בתחרותיות. הפועל מסרבת לקבל את זה ומשיבה מלחמה (ראה מקרה הנסיון להעביר את נעימי לגליל בשנה שעברה, או תפקידו של מזרחי באיגוד). העובדה היא שמכבי, על כל עוצמתה, מעמדה ותקציבה, רואה בקבוצת המתנ״ס איום (שזה נשגב מבינתי. ראה נאום אם זה עשר תעשו שלושים).
אף אחד לא טורח לשאול את רמי כהן על העבודה הקשה שהוא משקיע ביומיום בשביל לשמור על הפועל בחיים ולקדם אותה במעלה הדרך. אבל זו מהות העבודה שלו. התקשורת, שממנה אתה ניזון, שואלת את רמי כהן רק על שירי הנאצה ועל המדורות הקטנות,שקיימות, באופן טבעי. וזו התמונה המצטיירת.
מה שהיה מרגש אתמול בעיני זה השמחה האמיתית של אנשים שהתחילו הכי מלמטה וממשיכים לבנות ולהתקדם. ומגיע לרמי כהן כל מחמאה אפשרית. זה הכל.
ואני חוזר ומזמין אותך לראות את הפרוייקט. גם אם אתה לא אוהד. זה מעניין. זה שונה. זה שווה ביקור.

שינגי 6 בינואר 2015

משהו בקטנה בקשר לשם ,אני לא אוהד הפועל(גם לא שונא) ואני בהחלט מודע לעובדה שהדעה הפופולרית בקרב
אוהדי הפועל זה לקרוא לאולם על שם אריק איינשטיין.אבל בכל זאת אני חושב שימצאו מספיק דרכים(שלא קשורות בהכרח לספורט) להנציח את
אריק איינשטיין,לאולם של הפועל תל אביב בכדורסל הייתי מעדיף שייקראו על שם יהושוע רוזין.

דניאל 6 בינואר 2015

לשאלתך – לא, לא הייתי מעדיף לשחק באוסישקין ביום ראשון. אבל הייתי מעדיף לשחק באוסישקין עד יום ראשון. הרסו להפועל את האולם הביתי והותירו אותה ללא אולם 7 וחצי שנים.

רובין הוד 6 בינואר 2015

הכי אני אוהב שאוהדי מכבי אומרים לי מה אני צריך לעשות כדי להתקדם.
תודה רבה, עד עכשיו התקדמנו הרבה מאוד בלי העזרה שלכם. נמשיך להיות קבוצה שהיא קודם כל שלנו, ורק אחרי זה של כסף. כי זאת הפועל. אני יודע שקשה לכם להבין את זה אבל זו המציאות.

ורמי כהן הוא מנהל הספורט הטוב ביותר בהיסטוריה של הספורט הישראלי. לעניות דעתי.

רמי לוי 7 בינואר 2015

ויאיר לפיד הוא השר אוצר הכי טוב שהיה בישראל, לעניות דעתי.

אלון 10 בינואר 2015

הקהל מקלל. שומו שמיים, הקהל מקלל!!! כל טור על הפועל תל אביב מגיע צבא השונאים וישר מציף בתגובות את העובדה הנוראית, שאם לא היתה קיימת כנראה לא היו פיגועים בצרפת, שהקהל של הפועל מקלל! שוד ושבר.
פעם (ובצדק לדעתי) שירי שואה היו האסון. (אבל לשיר הפועל חיזבאללה זה בסדר). אז הפסיקו עם שירי שואה ועכשיו לשיר למזרחי זה אסון עולמי. הבנו. התקדמנו. החאה

Comments closed