בלון נפוח

ballon1
טוב, זה היה ברור. מהרגע שפיפ"א אימצו לחיקם החמים, הנעים והמרופד היטב את הבלון ד'אור, שהיה לפני שנים (שנות ד'אור!) פרס חשוב ומעניין, ידענו כולנו שזה הולך לאיבוד.
שלא תבינו לא נכון, אני לא מתרעם דווקא על הבחירה הפופוליסטית בכריסטיאנו רונאלדו. היא לא יותר פופוליסטית מבחירות אחרות בשנים האחרונות. אני מאד אוהב את הפורטוגלי וחושב שהוא ייכנס להסטוריה בצדק גמור, ולו רק בגלל העבודה המטורפת שהוא עושה כדי להישאר בטופ, ובעיקר כדי לא להיפצע ולסיים קריירה מוקדם, כמו אחרים שדמו לו בסגנון ובמבנה הגוף.
שחקן השנה בעולם שלי, אגב, הוא ליונל מסי. מהסיבה הפשוטה, כמו בשנים שעברו, שאני בוחר לעצמי תמיד את השחקן שמשחק הכי טוב כדורגל. לדעתי. תארים הם דבר חמקמק: יש שחקנים, ובעיקר היום עם הגלובליזציה, המקצוענות וההיכרות עם כל יריב, שלא יזכו בתארים גם אם הם מופלאים. ולהיפך. פרנק ריברי, למשל, הוא שחקן מעולה. הפריצות שלו, היצירתיות, הדינמיות הסוחפת, ראיית המשחק שמביאה אותו מדי שנה לראש טבלת המבשלים – וגם הגולים שלו. ויש לו חתיכת אהבה מופלאה למשחק ולניצחון הקבוצה שלו. הכל נכון – אבל הוא לא בליגה של כריסטיאנו וליונל.
אני מבין את הצורך לבחור בשחקן עם תארים – אבל באיירן פשוט לא משחקת ככה. דיברתי על זה לפני כמה ימים עם רונן דורפן: הוא אמר בצדק, שאם תיקח כל שני שחקנים מהרכב באיירן, עדיין לא תרגיש כמעט הבדל. כולל ריברי. חשבתי קצת, ויש שלושה שחקנים בדיוק בבאיירן שאם תוציא אותם מההרכב אז באיירן בבעייה כלשהיא: האחד הוא מנואל נוייר, שהמחליף שלו, טום שטארקה, לא ברמה בינלאומית מספקת. השני הוא בסטיאן שוויינשטייגר, ואכן בכל פציעה שלו מורגשת נסיגה מסויימת ביכולת של באיירן, בעיקר בגלל שהוא היחיד שמשלב דפנסיביות חסרת פשרות (כמו מרטינס למשל), עם יכולת התקפית יוצאת דופן (כמו קרוס, למשל) שנובעת מראיית משחק נדירה.
התחליף של באיירן למקרה הזה, (שהוא נקודת תורפה, כמו שגילה פפ גוארדיולה בגאונות לפני שמישהו אחר שם לב) הוא פיליפ לאם. ללאם יש עשרון דפנסיבי חד פעמי, שתמיד היה מחובר לפריצות התקפיות. אבל גוארדיולה זיהה אצלו את ראיית המשחק המעולה, והפך אותו לבורג החשוב ביותר במשחק של באיירן. אז אם באמת נוציא את לאם ושוויישטייגר באיירן נכנסת לבעייה. מה שמבהיל, זה שגם עם הבעייה הזו כנראה שבאיירן קוצצת כל יריבה, אבל זה פוסט אחר.
מה שמעניין זה שאלי גוטמן אכן בוחר את שני אלו כשחקנים הטובים בעולם עבור הבלון. כנראה שהוא חושב ככה: מדברים על חשיבות התארים, אז כמובן שבאיירן עם חמישה תארים צריכה להוציא את השחקן הטוב מתוכה, שני השחקנים החשובים ביותר שלה הם לאם ושוויינשטייגר, אז ווואלה, כמו שאומרים הצרפתים.
אבל להודות על האמת, שניהם לא היו הכי טובים בעולם. זה לא רק הגולים והבישולים. שימו את ריברי לא בהתקפה של באיירן, אלא עם, נניח, החלוצים של שאלקה (הונטלאר פצוע!), ומספר הבישולים שלו ירד. בכלל, המספרים מאד תלויים בקבוצה, בכישרון של שאר השחקנים ןבכשירותם – וגם בסגנון המשחק. לכן מאד קשה להשוות – חוץ מבדבר אחד. ברושם שהם משאירים. ולמרות שראיתי את מסי פחות השנה מבשנים שעברו, ויחד עם הירידה החדה בכושר של צ'אבי, אני תמיד פעור פה אחרי משחק שלו. הוא פשוט שחקן כדורגל הטובים שנראו, שיחד עם עבודה קשה וכוונון של משחקה של שאר הקבוצה עושה דברים שטרם נראו על מגרש הכדורגל. בקיצור, הוא הכי טוב במשחק הזה.
ballon dor
במקביל, אני מציע שתראו את הפירוט של ההצבעות, כדי ללמוד כל מיני דברים משעשעים. למשל, שבין העיתונאים יש לריברי רוב עצום (89 מול 57 לרונאלדו). ושבין השחקנים יש למסי הרבה כח – אבל גם לכל מיני הצבעות מוזרות. מאחר ומבחינתי זו היתה השנה החלשה ביותר של צ'אבי עד היום, בדקתי מי נתן לו קולות. מסי למשל. טוב, זה בין חברים ולעודד חברים זה חשוב. גם קפטן בנגלדש חשב שצ'אבי שלישי בעולם. וגם קפטן איי הבתולה הבריטיים. וקפטן אתיופיה אפילו חשב שצ'אבי היה הכי טוב בעולם השנה (מה שהיה מצביע על שנה קשה לכדורגל). הקפטנים של כוויית, מיאנמאר, פלסטין וניקרגואה גם הם ראו את צ'אסי בשלישייה. קפטן אוקראינה חשב כמו האתיופי, וקפטן וויילס שם את צ'אבי שני (ואת גארת' בייל ראשון).
הלאה, בין המאמנים היו אלה מאמני בהוטן, קנדה, לבנון , איי טורקס וקאיקוס וג'מאיקה שנתנו לצ'אבי ארד, מאמן ניקרגואה ראה אותו במקום השני (אחרי אינייסטה), ואז: דל בוסקה. במקום הראשון. צ'אבי. אז אם הקולות האחרים היו בגלל פופולאריות, או בגלל מפעל חיים, אן בגלל חוסר בידע או ביכולת לראות מספיק משחקים, דל בוסקה רוצה רק לתת לשחקניו (אינייסטה במקום השני) זריקת עידוד.
בקיצור, חכמת ההמונים לא תופסת פה. אין בסיס משותף לבחירה, או תנאים מקורבים. סתם. גם פה מנצח הבלון ד'בלוג בגדול.
ballon2

Share on FacebookTweet about this on Twitter

30 תגובות ל “בלון נפוח”

  1. אחד (פורסם: 15-1-2014 בשעה 14:58)

    באמת שאני לא מבין איך אפשר להגיד שמסי היה השחקן ששיחק הכי טוב ב2013. הוא היה פצוע רוב השנה, וגם כשהוא לא היה פצוע הוא לא ממש הבריקץ

    • אלון זנדר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 15:37)

      תראה, אפשר. הוא לא באמת היה פצוע רוב השנה – הוא שיחק 54 משחקים, יותר מכל שחקן בבאיירן, הבקיע 64 שערים ובישל עשרים. שזה די לא ייאומן. אבל זה לא באמת משנה. הנקוה היא שכל פעם שאני רואה אותו, אני קולט כמה הוא השחקן הכי טוב בעולם, צעד לפני כריסטיאנו רונאלדו. זה מה שמשנה לי. כל עוד הוא משחק ככה, הוא הכי טוב לדעתי.

      • יניב (פורסם: 15-1-2014 בשעה 19:38)

        מאיפה הפלצת את הנתונים האלו?

        בשנת 2013: מסי שיחק 47 משחקים, הבקיע 45 פעמים ובישל 16 פעמים.

        וכאחד שאת רוב שנות ההתבגרות שלו העביר עם ההתפתחות של מסי כשחקן, אני יכול לומר לך ששנת 2013 הייתה מאוד-מאוד "ממוצעת" מבחינתו. לא מסי הרגיל, גם לפני הפציעה.

        • אילן (פורסם: 17-1-2014 בשעה 00:31)

          מסי הוא השחקן הטוב בעולם.

    • היסטוריון לענייני ספורט . (פורסם: 15-1-2014 בשעה 19:57)

      תלוי איך אתה סופר את השנה.
      הטעות הראשית בבחירת כדור הזהב שהיא לא מגדירה זמן.
      אבל די ברור שבחירת כדור הזהב מתייחסת לחודשים נובמבר-אוקטובר.זאת מכיוון שרשימת המועמדים הראשונית נסגרת בתחילת נובמבר. כך יוצא למעשה שהחודשים נובמבר -דצמבר נכללים בחישוב של השנה הבאה.
      ככה שהתירוץ על פציעת מסי לא ממש נכון.
      אגב כאן המקום לאנקדוטה קטנה.
      לפי מיטב זכרוני שערו של זלאטן שנבחר לשער השנה ב 2013 כלל לא נכבש בשנת 2013 הוא נכבש באוקטובר / נובמבר 2012 זמן קצר לאחר שכבר הוכרזו המועמדים לשער השנה של …2012 .
      לכן ברור שתקופת התפר הנ"ל רלוונטית לשנה העוקבת.
      דווקא משום כך ברור שהבחירה ברונלדו היא לא רק בחירה פופוליסטית היא גם פוליטית. דחיית ההצבעה גרמה לכך שמכניסים בדיעבד חודשים שכלל לא היו רלוונטים בבחירה וכל זאת בכדי לפתור את הבעייה של באלטר עם כריסטיאנו.

  2. no propaganda (פורסם: 15-1-2014 בשעה 15:26)

    1. שמת לב בצורה נכונה ששויין הוא השחקן הכי טוב של באיירן והיחיד שאין לא מחליף. נויר לא נחשב פה, כי הסיבה שאין לו מחלחף היא כי לא צריך. אני רק לא מבין למה שווין הוא לא זוכה כדור הזהב בשבילך, האם זה בגלל שהוא לא כובש שערים?

    2. לאם לא משחק בפקיד של שויין! הוא משחק בתפקיד של מרטינז. המחליף שבאיירן הביאה לשויין הוא טיאגו, שהוא משתפר אבל עדיין רחוק מהרמה של שויין בחלק ההגנתי. אגב כששניהם היו פצועים אז קרוס שיחק בתפקיד הזה וגם לא יש מחסור חזק בחלק ההגנתי.

    • עדידס (פורסם: 23-1-2014 בשעה 07:49)

      היית צריך לקרוא לעצמך בכינוי :
      Yes propaganda
      או רק : propaganda
      אי אפשר להביע דעה שהיא לא כשלך…

  3. אלון זנדר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 15:46)

    ללא תעמולה-
    1. שווייני מחמל נפשי הוא לא זוכה כדור הזהב בשבילי מהסיבה שלדעתי מסי משחק יותר טוב כדורגל ממנו. אין לי דרך לכמת את זה אובייקטיבית, וגם לא צורך. אני אוהב את שווייני ולא אוהב את מסי וההתנהלות שלו. אבל זה לא מונע ממני להתפעם מהכדורגל שלו. לשאלה הגדולה, את מי מביניהם הייתי לוקח לקבוצה שלי, אין לי תשובה. את שניהם כנראה.
    2. אני מסכים עם כל מילה שלך. טיאגו אכן הובא כמחליף לשווייני (הוא לא יגיע לגמרי לרמתו, אבל זה בהחלט מספיק, מה עוד שהוא אפילו קצת יותר מאיים על השער), ולאם משחק הגנתי (אם כי לא כמו מרטינס) יחד עם קרוס. זה בדיוק מה שרציתי לומר – שוויינשטייגר הוא חד פעמי. אבל קרוס פלוס מרטינס לא מספיקים, לכן כששווייני לא נמצא יישחק כמעט תמיד לאם בקישור, בגלל ראיית המשחק המופלאה שלו והפתיחה המעולה אחרי השתלטות על כדור. וחוץ מזה לאם הוא עדיין המגן הטוב בעולם. ככה שיש לו מניות רבות בהצלחה, לא פחות מריברי לדעתי.

    • Leonidas (פורסם: 17-1-2014 בשעה 11:12)

      אני חושש שלהאם אפילו לא המגן הכי טוב בבאיירן והתחליף של באיירן לדויד אלאבה הינו חלש מזה של להאם.

      • אלון זנדר (פורסם: 17-1-2014 בשעה 18:02)

        התחליף הראשון (אם יהיה נחוץ במשחק מכריע) לאלאבה הוא לאם. ואז ראפיניה ישחק מימין. למשחקים הפשוטים יש את קונטנטו, בואטנג וכו', בעיקר אחרי שבאדשטובר (היה הבלם מס' 1!)יחזור, וזה מספיק.

  4. שמטוב (פורסם: 15-1-2014 בשעה 16:01)

    מעבר לזה שכתוב נהדר ומנותח מקצועי ונפלא, אהבתי את הפוסט בעיקר בגלל הצניעות והמודעות העצמית בו הוא נכתב. בניגוד לשאר הכותבים על הבלו'ן שהרגישו צורך לטנף על מסי ורונאלדו ואמא שלהם בגבהות מצח. חבל. לבנטיניות במיטבה.

    • אלון זנדר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 19:01)

      תודה על המחמאות. מצד שני, אני שמח שיש אחרים שדעתם שונה והם מבטאים אותה. אם לא היה לי עם מי להתווכח הייתי משתגע.

  5. איציק (פורסם: 15-1-2014 בשעה 17:46)

    יש לי שאלה, האם לפי הקריטריונים הסוביקטיביים שלך, יש סיכוי לשחקן הגנה או לשוער לזכות בבלון?

    • אלון זנדר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 19:00)

      בודאי. פיטר שמייכל היה שחקן הכדורגל האהוב עלי בזמנו. ענק. לנוייר יש פוטנציאל לערער את מעמדו של מסי בעיני. יש גם בלמים מרגשים. אבל בסך הכל, אני כנראה יותר נמשך לצד ההתקפי. אולי זה שבכדורגל צריך להבקיע שערים לפני שצריך למנוע אותם, אולי זה אני. אין לי דרך לדעת.

      • אריק האחר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 19:58)

        אלון
        בדיוק על זה חשבתי אנחנו בחלומות שלנו חולמים על הרגע שאנו
        מבקיעים בדקה התשעים בגמר ( עדיף במספרת!!! ) ולא על כדור שאנו עוצרים
        באותו גמר.
        איך אפשר לקבוע מי השחקן הכי טוב בעולם ?
        ישנם שוערים ששינו את כל הקבוצה שבהם שיחקו
        כדוגמת אובארוב בשעתו במכבי או שמייכל ביונייטד.
        כנ״ל לבי מגינים ובלמים.
        רונאלדו שחקן ענק אבל האם הוא משפר את הסובב
        אותו?
        י

  6. ר.פאולר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 21:13)

    אלון, מצד אחד אתה כותב, ובצדק, ששחקן מושפע ונבנה מהשחקנים שאיתם הוא משחק, ונותן את הודגמא של ריברי.
    מצד שני, לגבי מסי , ששיחק רק בברצלונה, ויש פער עצום בין הביצועים שלו שם לבין נבחרת ארגנטינה אתה לא מיישם את העקרון הזה.
    בעיני העובדה שרונלדו הצליח ברמה דומה, מבחינת שערים תארים ויכולת גם במנצסטר וגם בריאל (ואפילו במידה מסוימת בפורטוגל)נותנת לו יתרון אובייקטבי, מבחינת הקריירה בכללותה.

  7. עוד מתן אחד (פורסם: 15-1-2014 בשעה 21:16)

    ומה עם הגישה האיטלקית ש-"משחק מושלם נגמר ב 0.0" ?

  8. סתםםם (פורסם: 15-1-2014 בשעה 21:51)

    מסכים במאה אחוז , במשחק האחרון שמסי נכנס נגד אתלטיקו , ברצלונה לא עשתה כלום , עד שמסי נגע בכדור , כול נגיעה שלו יצרה מהלך , והוא גם לא הירחוק מלהבקיע , היכולת שלו לעבור שחקנים מדהימה אותי , חבל שהוא מזקן כול שנה , שחקן של פעם בכמה דורות , מי שלא רואה את זה , משלה את עצמו

  9. אלון זנדר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 22:14)

    אריק (האחר) – תראה, אני מאד אוהב את כריסטיאנו, וחושב שהוא שחקן מאד מיוחד.אני לא יכול להצביע על הדרך בה הוא משפר על המגרש את הקולגות שלו – למרות שאוזיל עשה, מאז הם התחילו לשחק ביחד, התקדמות מאד יפה. אבל התרומה של רונאלדו היא אחרת, במוסר העבודה, ההתמדה והשאפתנות שלו, ובכלל במקצוענות המושלמת שלו. הדוגמא שהוא נותן, ככוכב במעמדו, משפיעה בעיקר על שחקנים צעירים סביבו.
    פאולר (קרובה של רובי?) – שיפוט הנוגע לקריירה בכללותה הוא קשה מאד וקרוב ככל האפשר בכדורגל לשאלות פילוסופיות. מה זה על-זמני, איך משווים טוב ליפה לאמיתי, וכן הלאה. בטח הרבה יותר משאלה הנוגעת רק לשנה האחרונה. מסי, אגב, היה טוב עד מצויין בגביע הקונפד האחרון, לפחות מה שראיתי ממנו. אבל לשאלות האלה יש עוד זמן. אני מדבר על תחושה סובייקטיבית בלבד, שאני מקבל מלראות אותו משחק – וגם השנה הוא נראה לי הכי טוב. כשהדגש על "נראה לי", כלומר, מה שראיתי ומה שזה עשה איתי.

    • אריק האחר (פורסם: 16-1-2014 בשעה 09:39)

      אלון
      אין ספק שרונאלדו משקיע ללא הרף וזה כמובן גם נראה
      וגם משפיע.
      אולי זה רק ויזאולי אבל רונאלדו כל הזמן מחפש את השער
      ופחות את חברי הקבוצה (וזה לא ביקורת)
      מסי נראה יותר קבוצתי.
      יתכן שזה נובע מצורת המשחק של הקבוצות.
      בלי כול ספק הם בכול מצב בין שלושת הטובים בעולם בעונות
      האחרונות

      • אלון זנדר (פורסם: 16-1-2014 בשעה 12:18)

        מסכים.

  10. אלון זנדר (פורסם: 15-1-2014 בשעה 22:15)

    מתן – אפילו האיטלקים חושבים כמוני, אחרת הם לא היו צריכים להמציא משפטים כאלה בשביל לשכנע את עצמם…

  11. ניר (פורסם: 16-1-2014 בשעה 09:33)

    יש פה בעיה אמיתית. ברגע שההצבעה לא חסויה אתה גמיש פחות במה שאתה יכול לבחור ומונע מאינטרסים אחרים. גוטמן למשל הצביע להם כי הוא רוצה להיתפש כגרמנלי. החברים של מסי לא יכלו להצביע לרונאלדו כי אחר כך הוא היה יורד עליהם לאורך כל העונה בחדר ההלבשה ומתעמר בהם.

    בקיצור, זה צריך להיות אנונימי לגמרי.

  12. גיל שלי (פורסם: 16-1-2014 בשעה 10:39)

    אני חושב שלתת לשחקנים לבחור בבלון זו טעות הזויה. היחידים שהבחירה שלהם בשחקן משפיעה על תפיסתם בציבור הם העיתונאים, לכן עדיף להשאיר להם את הבחירה.
    השאלה הגדולה שלי היא האם באמת צריך לבחור את השחקן הכי טוב באותה שנה, או את השחקן הכי מועיל/חשוב/מצליח באותה שנה.
    מייקל היה צריך להיות הMVP בכל עונה בקריירה לפי הקריטריון של הכי טוב, ואני דווקא לא מצאתי בעיה גדולה בבחירה של קרל מלון בעונה בה נבחר.
    לכן אני לא בטוח שהייתי מעדיף את מיס על השחקנים החשובים ביותר בבאיירן, למרות ששנה שעברה ראינו שמסי הוא לא רק הטוב ביותר, אלא שגם בלעדיו ברצלונה הגדולה נראתה בשתי דרגות פחות טוב, השפעה גדולה יותר משל כריסטיאנו רונאלדו לדעתי

    • אלון זנדר (פורסם: 16-1-2014 בשעה 12:17)

      גיל, העלית שלוש נקודות חשובות. האחרונה, שבלי מסי ברצלונה חלשה יותר מאשר ריאל בלי כריסטיאנו רונאלדו. זה נכון, אבל זה לאו דווקא מצביע על איכות יותר גבוהה של מסי. כמו שעניתיי לאריק האחר למעלה, מסי משפר את חבריו תוך משחק, בכך שהוא מוסר להם ועושה מהמסירות הלא מושלמות שלהם מטעמים. כמו מראדונה והנגרים הארגנטיניים בזמנו. מצד שני, אם מסי איננו ברצלונה מרגישה חלשה יותר, וזה מתבטא על המגרש.
      רונאלדו מצידו מחזק את השחקנים באמונה שלהם שהם יותר טובים, ושאם יעבדו קשה ינצחו – לכן הם לא חייבים אותו ביום נתון על המגרש.
      הנקודה השנייה – לפי הקריטריונים שלי, אין ספק שג'ורדן היה זוכה בכל שנה של הקריירה שלו. אבל זו הגדולה של האמריקאים, שהם מאד מדוייקים במה שהפ עושים. ולכן הם לא בוחרים בשחקן השנה אלא בMVP, השחקן בעל הערך הגבוה ביותר לקבוצתו. וכמו בנקודה הקודמת, בכדורגל אפשר להתווכח, התרומה של מי יותר גדולה לקבוצה, מסי או רונאלדו.
      בחירת השחקנים היא לחלוטין הזויה, כי לעולם לא ישחקו נימוקים מקצועיים תפקיד מרכזי. לשחקנים מקצועניים אין יותר מדי הזדמנויות לראות משחקים של כוכבים אחרים, והם נגועים בהרבה שיקולים זרים. כמו שרונן אמר, גם פשוט לא אכפת להם, כי אין פגיעה בשמם כשהם עושים בחירה מופרכת. עיתונאים, מצד שני, מחוייבים לראות הרבה מאד ספורט… מי שעוד רואה כדורגל זה מאמנים. אבל גם שם השיקולים די מוזרים. מי שיצא גיזר מכל הסיפור הוא יוגי לב. איש עוד לא שם לב, אבל הוא פשוט לא הצביע. למה לו באמת….

      • אחד (פורסם: 16-1-2014 בשעה 14:18)

        ואני חיפשתי במשך דקות ארוכות את ההצבעה שלו ולא הבנתי לא היא לא מופיעה…

        לדעתי הוא דווקא עשה בשכל שלא הצביע.

      • אבישי (הרמתגני) (פורסם: 16-1-2014 בשעה 18:44)

        יוגי לב נמנע בכלל מההצבעה המוקדמת (לפני שהגיעו לשלישיה של מסי רונאלדו וריברי) כיון שלטענתו היו 5 שחקנים מנבחרת גרמניה מועמדים והוא לא רצה להעמיד את עצמו במצב לא נוח. לדוגמה לא להצביע לאף אחד מהם, או להצביע לשלושה מתוך חמישה..

        מצחיק שמה שלא הפריע להרבה אחרים, הפריע לו :)

      • אלון זנדר (פורסם: 16-1-2014 בשעה 18:57)

        ברור, לב איש חכם ואין לו כח לשטויות. רק להבהרה, אין שני סיבובי בחירה בבלון. רק אצל אופ"א. הסיפור עם שלושת המועמדים הוא אחרי סיום ספירת הקולות, הם רואים מי שלושת המובילים אבל לא מסגירים את הזוכה, בשביל המתח בטקס. ועוד הבהרה: הקולות בדרך כלל ניתנים באוקטובר ונספרים בספטמבר, כך שהם נוגעים לעונת 2012/13, שמסתיימת ב31 באוגוסט.

        • אבישי (הרמתגני) (פורסם: 16-1-2014 בשעה 19:08)

          אתה תקרא לו חכם, אני קורא לו פוליטיקאי, לא באמת משנה :)

          רק שאלה: הקולות ניתנים באוקטובר ונספרים בספטמבר..?!

          • אלון זנדר (פורסם: 17-1-2014 בשעה 18:03)

            סליחה, נובמבר. החליק לי ספטמבר…

לא ניתן להגיב.