לא ליגה -כבר עכשיו

הטבלה לא משקרת. מצד שני, הסיפור שהיא מספרת מאד לא נעים.

 

עבור המארקה זו הליגה הגדולה בעולם

אוקיי, אתמול עבר קלאסיקו ראשון מארבעה, ועונת הכדורגל פתאום בעיצומה. הזמן בו דברים מונחים על השולחן עבור הקבוצות כדי לקחת. הליגות, הגביעים, גביעי אירופה. הישורת הגיעה ואפשר להסתכל סוף סוף עד קו המטרה – הוא אמנם מרוחק, אבל זה אומר שיש זמן לתקן דברים. לצמצם מטרות, לכוון ולתת את הכל כדי להשיג אותן.

כל זה לא נכון לליגה הספרדית.

 

הטבלה לא משקרת

הנה קטע שכתבתי ל'גלובס' עוד לפני המחזור האחרון. בעצם כבר לפני שבועיים. אבל הוא התפרסם רק לקראת הקלאסיקו, ובהתאם להסכם שלי עם העיתון שמתיר לי לפרסם קטעים שנכתבו עבור –ושולמו על-ידי!- גלובס יום אחרי שעלו לאתר האינטרנט של העיתון, עכשיו גם אני יכול להתייחס אליו.

הרבה פעמים נכתב על המשבר הצפוי של הליגה הספרדית. והרי החדשות: המשבר כבר פה. קצת מוזר, בהתחשב בעובדה שריאל וברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות וויאריאל בחצי גצר ליגת אירופה. ובגל זאת.

 הופיע בגלובס תחת הכותרת "המשחק הגדול (של ליגה גדולה לשעבר)".

הקלאסיקו הקרוב בסנטיאגו ברנבאו, בין ריאל מדריד לברצלונה, לא ממש מעניין. בטח לא כמו שלושת המשחקים הבאים בין שתי הקבוצות בשבועות הקרובים (שניים בחצי גמר הצ'מפיונס, אחד בגמר הגביע).

חוסר העניין בקלאסיקו הקרוב מסיבה פשוטה: פער של 8 נקודות. אפילו אם תצליח לנצח את בארסה, קשה לראות איך ריאל לוקחת השנה אליפות.הוא סימבולי למצבה המשברי של הליגה הספרדית כולה.

***

המשבר הוא קודם כל כלכלי. החובות המצטברים של מועדוני הליגה מגיעים ל-3.5 מיליארד אירו: 10% פחות מהפרמיירליג, אבל עם הכנסות קטנות בהרבה. ובעוד החובות של המועדונים באנגליה מיוחסים בעיקר למועדונים הגדולים, שמציגים מולם הכנסות עתק, הרי שבספרד המצב שונה. החובות פרוסים על-פני הליגה כולה, והתמונה האמיתית עגומה.

אם מוציאים את ריאל מדריד וברצלונה מהמשוואה, ה"לה ליגה" בצרות צרורות. ההכנסה הכוללת של יתר 18 הקבוצות ממכירת זכויות שידור מגיעה יחד לקצת יותר ממה שריאל ובארסה מכניסות לבדן מטלוויזיה. ב"ליגת הכסף" של דלויט, המדרגת את 20 המועדונים המכניסים בעולם, יש ייצוג לאתלטיקו מדריד במקום ה-17, אחרי שחתמה על חוזה שידור חדש, כיאות למועדון השלישי בגודלו במדינה – על סך 65 מיליון אירו בעונה. שזה פחות ממחצית ההכנסה של ריאל מחוזה השידורים שלה.

זו כמובן סיבה לשביתה: הליגה הספרדית היתה אמורה לשבות לפני שבועיים – אבל רק כדי להכריח את הפוליטיקאים לבטל את התקנה הספרדית שמורה על שידור משחק אחד בשבוע בערוץ חינמי, וזאת כדי להכניס עוד כסף למועדונים, של עד 100 מיליון אירו בעונה. אלא שהכסף הזה ממילא היה מתחלק כרגיל, כלומר: רובו היה מתגלגל לקופות העמוקות של ברצלונה וריאל. ניסיון להגיע להסכמה על חוזי שידורים מרוכזים, כנהוג ביתר הליגות הגדולות ביבשת, נכשל בינתיים עקב ההתנגדות הגורפת של ריאל וברצלונה (וזאת למרות שגם בהסכם קולקטיבי כזה הן היו נהנות מיותר משליש מההכנסות)).

***

גם אם פשיטת הרגל הכלכלית מתקרבת, פשיטת רגל אחת כבר מזמן נרשמה בספרד: מקצועית. "לה ליגה" היא כבר לא ליגה.

הנה, ויאריאל הגמדה במקום הרביעי המעניק מקום בליגת האלופות. היא מרוחקת מהמקום הראשון 30 נקודות, ומהמקום שממנו יורדים ליגה – רק 25 נקודות. פאבלו הרננדז, שחקן ולנסיה, התלונן אחרי תיקו אפס מול גיחון שהוא "זועם על שאינו יכול להתמודד מול ריאל ובארסה על האליפות". ולנסיה סובלת. המאמן שלה, אונאי אמרי, עומד בפני פיטורים. וכל הצער הזה, אגב, מתרחש כשהקבוצה מדורגת במקום השלישי.

אם כבר דיברנו על כדורגל חלש, קחו לרגע את ריאל מדריד. יש לה 76 נקודות מ-31 משחקים. רק פעם אחת בהיסטוריה היו לה יותר נקודות בשלב הזה – בעונה שעברה. נתון שמעיד על גודל הפערים שפתחו בארסה וריאל.

אבל החמור מכל מבחינת הליגה הספרדית זה שכל מה שקורה בה הוא כבר לא כדורגל. הכדורגל הוא ענף ספורט, בו עולים 11 מול 11 לכל התמודדות והצופה לא יודע את תוצאת המשחק עד לסיומו. לצורך זה, כל קבוצה מעלה הרכב ונלחמת עבור ניצחון ושלוש נקודות. אבל לא בספרד. ספורטינג גיחון אמנם הוציאה ארבע נקודות בארבעה משחקים מול בארסה וריאל, אבל היא היוצאת מן הכלל. מאמן מלאגה, מנואל פלגריני, אמר במפורש אחרי התבוסה האיומה 0-7 לריאל: "לא רצינו בכלל לנצח. ממילא לא קיוויתי להשיג שם משהו. אם הייתי יכול הייתי נותן לכל הקבוצה לנוח לקראת המאבק מול אוסאסונה נגד הירידה".

הדרך היחידה לעצור את בארסה או את ריאל היא "להחנות את האוטובוס" מול השער, כמו שאומרים באנגליה. זה מה שעשתה גיחון. או דפורטיבו לה קורוניה מול ריאל בסוף פברואר (0-0). אחרי המשחק התלונן ז'וזה מוריניו שדפור "לא משחקת כך תמיד", והתכוון לתבוסה הביתית שלה 0-4 לברצלונה. טוב, זה מוריניו, והוא תמיד מלא כרימון בתיאוריות קשר. רק שהפעם הוא פגע בנקודה רגישה. וולטר פנדיאני מאוסאסונה הסביר בפירוש: "ברצלונה זה הטובים, וריאל הרעים. ולכן בריאל לא צריכים להתפלא על הקשיחות נגדם". גם בלה קורוניה לא אוהבים את ריאל. עניין היסטורי. וגם לא את מוריניו, מאז שניצח שם עם פורטו בחצי גמר ליגת האלופות לפני שבע שנים, וטען שהספרדים גמורים.

יש עוד דוגמאות להתבטלות, ובעיקר מול ברצלונה. מאמן הרקולס, אסטבן ויגו, הודה אחרי ה-0-3 הביתי נגד בארסה, שהוא מעדיף להתרסק תוך משחק יפה, מאשר לבגוד בסגנון "הספרדי" שבארסה עיצבה.

***

כמו שזה נראה כרגע, המודל הסקוטי הולך להשתלט על הליגה הספרדית. קבוצות הליגה הסקוטית ויתרו במשך שנים על כל ניסיון להתחרות עם שתי הגדולות מגלאזגו, ריינג'רס וסלטיק. הוויתור העצים את הפערים. הפערים העצימו את חוסר העניין של הקהל והתקשורת, וגם הגדילו את ההפרשים הכלכליים.

הליגה הסקוטית היא ליגה נוראית וכבר אין משהו שיכול לשנות את זה. כדאי שמישהו בספרד יתעורר ויעצור את הנפילה, לפני שתגיע ההתרסקות.

יומן ספרדי (4): המועדון הגדול של המאה הקודמת
החלקים החסרים

22 Comments

גפן 17 באפריל 2011

גם הליגה האנגלית היא ליגה של קבוצה וחצי !

ב 17 השנה האחרונות – 11 אליפויות ליונייטד,3 לצלסי,3 לארסנל
ב 17 השנה האחרונות בגביע – 5 גביעים לצלסי,4 לארסנל,3 ליונייטד
ליברפול לא לקחה אליפות כבר 23 שנה
ארסנל לא לקחה כבר 6 שנים תואר

בספרד רק בעשור האחרון 4 קבוצות לקחו אליפות
בספרד רק בעשור האחרון לקחו גביע קבוצות כמו סביליה,אספניול,בטיס,סרגוסה,מיורקה,לה קורונייה

אין שום סרט בעולם שארסנל ליברפול סיטי וטוטנהם טובות מולנסיה,ויאריאל,אתלטיקו ובילבאו

לגנוב דעת זה קל…

אבירם 17 באפריל 2011

למה תמיד, אבל תמיד, כל מי שמונה את אלופות הממלכה בשני העשורים האחרונים פשוט מתעלם בצורה מופגנת מבלקבורן רוברס. אני מבין שזה לא נראה טוב בטיעון, אבל הם הרוויחו את האיזכור הזה.

גפן 18 באפריל 2011

אוקיי,הזכרת אותם.כל הכבוד להם זכו באליפות.

אני אעשה מחדש..
הפרמייר ליג קיימת מעונת 92/93
ב19 שנה זכו:
יונייטד 12 אליפויות
צלסי 3 אליפויות
ארסנל 3 אליפויות
בלקבורן אליפות אחת

לאור הנתונים, במה שונה הליגה האנגלית מהליגה הסקוטית ?

אלעד 18 באפריל 2011

אבל באנגליה בכל משחק נתון כל קבוצה יכולה לנצח, גם כשזה ווסטהאם נגד יונייטד. בספרד כבר כמה שנים קבוצות עושות קולות של שטיח מול 2 הגדולות, וההפתעות הן נדירות ביותר. מכאן נובע חוסר העניין.

טל 18 באפריל 2011

באנגליה "כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה" (נניח), כי קבוצות הצמרת נמצאות בירידה (חוץ מארסנל שדורכת במקום והייתה מצליחה לסיים במקום השני גם בליגה של קבוצה אחת). בימים הטובים שלהן, ואני מדבר על כולה לפני שנתיים-שלוש, זה לא היה המצב.

יואב 18 באפריל 2011

גפן,
לא נכנס לויכוח על טיב הליגות(לא ממש מעניין אותי, אם יונייטד תשחק במאדים, אז אני אראה את ליגת מאדים)אבל אני חולק עליך בעניין ארסנל וסיטי.הן קבוצות טובות יותר מהמקבילות הספרדיות שנתת.

טל 18 באפריל 2011

סיטי לא קבוצה יותר טובה מויאריאל או ולנסיה. ממש ממש לא.

ארסנל, בעיקרון, כן. למעשה, בהשוואה בין הליגות, היתרון היחידי של הפרמיירליג מבחינת איכות הוא בעמדת הקבוצה מספר 3 (ארסנל / צ'לסי).

יואב 19 באפריל 2011

טל,
אני חולק עליך. אבל גם אם בנקודת הזמן הזאת זה לא חד משמעי ובהחלט נתון לוויכוח, אנחנו יכולים לראות את הכיוון שאליו זה ילך. היא תיהיה כח שיהיה קשה להתעלם ממנו.
ואני מאמין שגם הכיוון של ליברפול הולך להיות חיובי יותר בעתיד הקרוב.

 

טל 19 באפריל 2011

הדיון הוא לא על מה יהיה עוד שנה, שנתיים או חמש. נכון להיום, שתי הקבוצות הללו מציגות כדורגל יותר טוב מסיטי. ויאריאל אפילו משחקים עם סיטי באותה תחרות, כבר הגיעו הרבה יותר רחוק, וכל זה למרות הגרלה קשה הרבה יותר וסגל קצר משמעותית ממה שיש לשכנים הרועשים שלכם (ותחסוך ממני את התירוצים על כך שסיטי "לא שיחקו ברצינות". הם שיחקו בהרכב החזק שלהם וברצינות מוחלטת). גם בליגה סיטי משחקים ברוב המשחקים כדורגל חסר השראה לחלוטין.

יואב 19 באפריל 2011

טל,
אבל במבט קצת קדימה, יש כאן עוד כח. אני לא בטוח שאפשר להגיד את זה על המקבילות הספרדיות. נכון שזה פרוייקט כלכלי חיצוני וקצת מלאכותי(למרות שאפשר לטעון שהליגה האנגלית אולי יותר קוסמת למשקיעים) אבל התוצאה של זה תביא לקרב קאמיתי על ארבעת הכרטיסים וגם לקרב אליפות פתוח יותר.
לא מדבר על ההשוואה בליגות. פחות מעניין אותי.
אני לא יודע אם אני שם את הכסף נגד סיטי בנוקאאוט נגד הספרדיות שצויינו. יכול ללכת לכל כיוון. כרגע.  

אבירם 18 באפריל 2011

מבחר מצומצם יותר של וויסקי?

טל 18 באפריל 2011

די לבילבולי השכל. הליגה הספרדית, על בעיותיה (שקיימות), היא הליגה הטובה באירופה מבחינת איכות הכדורגל שלה. להוציא את אנגליה, אין ליגה אחרת שאפילו מתקרבת אליה. מה לעשות, אי אפשר להתווכח עם התוצאות והעובדות.

לא בספרד, קבוצה עלובה ומסכנה כמו לברקוזן נמצאת במקום השני. לא בספרד קבוצה של ילדים נחמדים כמו דורטמונד תזכה באליפות. קבוצות כמו ויאריאל או ולנסיה שאתה מזלזל בהן היו נאבקות על אליפות בליגה שלך. גם לא שמעתי על שחקן ספרדי שחולם לשחק בגרמניה. אגב, בניגוד למצב בליגות אחרות, אפילו בנושא שחקנים מקומיים (כפי שראינו בטורנירים האחורנים), אין לגרמנים מה למכור מול הספרדים.

אם היית שם את ארסנל ובאיירן (נניח) בליגה הספרדית, יש מצב שהן היו בשני המקומות הראשונים (באיירן ממש לא בטוח, לאור זה שהיא לא בטופ 2 אפילו בליגה חלשה יחסית כמו הבונדסליגה), אבל לא היו מתקרבות לדומיננטיות של ברצלונה וריאל, כך שהליגה הייתה נראית ,תחרותית" למרות שהרמה הייתה יורדת. זה עדיף?

אפשר לחשוב שקבוצות צמרת בליגה האנגלית המפוארת, נראו יותר טוב במפגשים שלהן מול ברצלונה וריאל. למעשה אני לא זוכר קבוצת חלק עליון בליגה הספרדית השנה שנראתה כל כך עלובה כמו טוטנהאם בברנבאו. אפשר לחשוב שלברקוזן ודורטמונד מהליגה הנפלאה שלך, לא הודחו השנה מאירופה על ידי קבוצות ספרדיות שאתה כל כך מזלזל בהן. אפשר לחשוב שיש ליגה אחרת עם ייצוג כזה בשלבים המכריעים במפעלים האירופאיים.

מה לעשות, קשה להתמודד עם קבוצות שמורכבות מטובי השחקנים בעולם ומאומנות על ידי טובי המאמנים בעולם (זה גם היה המצב בפרמיירליג שהיו שם קבוצות חזקות באמת). הרבה יותר קל להתמודד עם ילדים גרמנים נחמדים.

שלא יובן לא נכון, יש בעיות ומקום לביקורת על אספקטים מסוימים בליגה הספרדית. אבל ההתנשאות המגוכחת על הליגה הטובה בעולם, ועוד שהיא מגיעה ממישהו שמפאר את הבונדסליגה, היא הזויה.
במקומך, אני הייתי בודק איך קבוצה עלובה כמו לברקוזן נמצאת במקום השני ואיך קבוצה כמו דורטמונד נראית בליגה שלך כמו ברצלונה.

טל 18 באפריל 2011

אגב, אם בספרד הייתה תחרותיות, אבל הקבוצות הספרדיות היו מקבלות בראש באירופה, כל המתלוננים, היו שוחטים את הליגה בדיוק כפי שהם עושים היום לליגה האיטלקית הפתוחה והתחרותית.

ההאנטי המתפתח לכדורגל הספרדי נובע ממהצלחות וההתעצמות התקשורתית שלו. זאת האמת.

רפאל 19 באפריל 2011

טל, מסכים איתך שיש הרבה צביעות ביחס למה שקורה בספרד, למרות שאיני בהכרח מתכוון לזנדר כרגע.
המצב במקומות האחרים הוא לא הרבה יותר טוב אם בכלל. במידה וכן, זה רק בגלל שמצליחים לכפות אלו שהם רגולציות מחייבות על המועדונים הגדולים בניגוד לרצונם.
בספרד האכזבה היא מיתר הקבוצות שפשוט לא מצליחות להתאגד ולעצור את הטירוף. תכל'ס, בקצב הזה אף אחד לא רואה איך צד שלישי מתמודד אפקטיבית על האליפות. לפחות שבאמצע העונה יהיה קצת עילה לאשלייה, גם אם תהיה ויזואלית ולא באמת מאמינים.

ההבדל הוא שבספרד גם את זה אין וזה נהיה מגוחך.
לא חושב שצריך לגחך, פשוט מי שיש לו בעיה- אין לו מה לצפות במשחקים, גם לא בדו-קרב המוזר משהו בין בארסה לריאל לצורך העניין.
מי שיש לו אינטגריטי ומרגיש אלטרנטיבות ספורטיביות טובות יותר, אין לו שום סיבה גם להצטער על מה שקורה בספרד.
וכאן העניין- היינו רוצים לראות את לה ליגה כמקום של אבסורד, אבל דברים דומים קורים בכל מקום כמעט, לא רק בסקוטלנד.
אז במקום לנסות לפתור את הבעייה, הולכים ולועגים לספרד. כאילו שבאנגליה, איטליה, גרמניה והולנד המצב כ"כ שונה.
הוא פשוט פחות קיצוני, זה הכל.

רפאל 19 באפריל 2011

קראתי, נהניתי וצחקתי.
זה הכל בשיטה.
גם כשהאליפות של בארסה ברורה לכולם, ריאל כמעט ולא מפסידה מכך דבר. היא היתה ונשארה האלטרנטיבה היחידה, בין אם היא נתפסת כ'רעים' או לא.
השחקנים הגדולים ימשיכו להגיע רק לאחת משתי הקבוצות האלו כל עוד מדובר בחצי האי האיברי. תכל'ס, לקבוצות צמרת בפורטוגל כבר יש לא פחות סיכוי להנחית סטארים מאשר ליתר המועדונים בליגה הספרדית.

ככה זה כשהכל כסף ויש פראיירים לממן את חוסר הצדק.

תראו בבלגיה מה זו ליגה. שם מפעילים קונספט קיזוז בדומה לישראל, רק עם 2 סיבובי פלייאוף במקום 1. התוצאה היא שיש מאבק צפוף, צמוד ודרמטי עד הרגע האחרון על האליפות ולא נגד סתם קבוצות.
כל שבוע יש סופר קלאסיקו במונחים המקומיים והנקודות שקבוצה אחת מאבדת, היריבה מרוויחה על חשבונה.
סטנדרד לייז' נכנסה ברגע האחרון לטופ 6, סיימה את העונה 16 נקודות מאחורי אנדרלכט. נחשו מה? היא 2 נק' בלבד מאחור, קלאב ברוז' גם כן חזק בעניינים. בליגה 'רגילה' או בשיטה הקודמת שלהם ( 18 קבוצות, 34 משחקים- בית,חוץ) שתי השמות הגדולים האלו במקום להילחם על האליפות היו מסיימות את העונה, במקרה הכי טוב עוד ממשיכות להתעניין באיזשהו מירוץ על מקום רביעי- חמישי מול קבוצות לא אטרקטיביות שאין להם סיכוי או שאיפות לעשות משהו. בקיצור- כמו בספרד ורוב המקומות האחרים.
אהה, אבל צריך ללמוד מהספרדים איך לשחק כדורגל.
הם אלופי העולם ויש להם את 2 הקבוצות המפורסמות ביותר בתבל, לא?

טל 19 באפריל 2011

רפאל, הבעיה לעניות דעתי היא בהקצנת הדברים בואך עיוות של השיח הספורטיבי. אין לי בעיה עם זה שלכל אוהד כדורגל, יש סגנון מועדף או ליגה מעודפת. אין לי גם בעיה עם ביקורת על דברים שצריך לבקר אותם, אם כי בביקורת שהליגה הספרדית חוטפת לא נובעת ברובה מדאגה אמיתית למצב התחרותיות שם, אלא להפך- מההצלחות שלה, על המגרש ובשדה התקשורתי, כשחלק מקרב על איזושהי הגמוניה אירופאית.

הבעיה מבחינתי מתחילה במצב שבו אפילו לא טורחים לאנוס את העובדות, אלא פשוט לא מתייחסים אליהן. לכתוב שיש בספרד בעיית תחרותיות זה לגטימי. גם לבקר את הסיבות לכך. אבל לכתוב שהכדורגל שם חלש (!!) ושזו "ליגה גדולה לשעבר" (!!!), שנמצאת בדרכה למעמד של הליגה הסקוטית (!!!!) זה כבר פשוט ביטוי איבוד קשר טוטאלי עם המציאות, בשם התיעוב לכדורגל הספרדי / הרצון להאדיר ליגות אחרות שאתה מעדיף.

כאשר קוראים את הטורים של זנדר ודומיו, אפשר לחשוב שכל הליגות באירופה, מהליגה הגרמנית ועד הליגה הבלגית, הן בריאות ובמצב מצוין ורק שתי ליגות במצב בעייתי: הראשונה היא הליגה שבה בירם כיאל נבחר לנבחרת העונה. השניה, היא הליגה המצליחה ביותר במפעלים האירופאיים (זכיה בחמישה מעשרה התארים האחרונים, עם סיכוי סביר ל7 מ12 בסיום העונה), הליגה שייצרה את אלופת העולם ואלופת אירופה המכהנות, הליגה שבה משחקים רוב השחקנים הגדולים בעולם שהיא גם הליגה הנחשקת ביותר עבור רוב השחקנים.

אני במקום הספרדים הייתי מתחיל להיות מודאג ביום שבו הכשרונות הכי גדולים בספרד יעברו או ירצו לעבור לגרמניה, בזמן שפנסיונרים מהליגה הגרמנית, יבואו לסיים את הקריירה שלהם בספרד. לא נעים וקצת שחצני לכתוב את זה, אבל זאת האמת. וכאשר כל כך מזלזלים בליגה הזו, צריך לכתוב את הדברים כמו שהם.

בדבר אחד אני בטוח: שים את דורטמונד ולברקוזן בספרד במקום שתי הענקיות ותהיה שם אחלה תחרותיות. רק שהרמה תרד משמעותית ולאף אחד מחוץ לספרד לא יהיה איכפת מהליגה הזו (כמו המצב עם הבונדסליגה היום).

טל 19 באפריל 2011

ועוד משהו, אגב טענות על "ירידת מעמד": מכל הליגה באירופה, הליגה הספרדית היא היציבה ביותר ב20 שנים האחרונות מבחינת המעמד וההצלחות שלה. כל הליגות האחרות, כולל איטליה ואנגליה, יצאו ב20 השנים הללו מהטופ 3 בתקופות מסוימות (איטליה היום, אנגליה לאורך רוב שנות ה90). ספרד לא יצאה אפילו מהטופ 2.

למעשה, זו אחת הסיבות העיקריות לאנטי כלפיה במקומות מסויימים. זו הליגה היחידה ששרדה בהצלחה גדולה את הבליץ התקשורתי של הפרמיירליג. זו הליגה היחידה ששחקנים באנגליה רואים במעבר אל הקבוצות הגדולות שלה התקדמות בקריירה שלהם. זה משגע את האנגלים (ותומכיהם) ששכנעו את עצמם שהליגה שלהם היא הNBA של הכדורגל.

גפן 20 באפריל 2011

חזק !

זו בעיה כי אנחנו באתר שרוב הכותבים והמגיבים הם אנגלופילים…

לך תסביר להם שהליגה האנגלית זו ליגה נחותה מהספרדית..

טל 20 באפריל 2011

והערה אחרונה באמת: בעיות ההתחרותיות והבעיות הכלכליות בכדורגל הספרדי, יפתרו בדיוק כפי שהן נפתרו באנגליה- כספים חיצוניים.

http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/909155/la-liga-side-to-be-renamed-team-dubai-after-takeover?cc=4716

זה כבר קבוצה שלישית שנרכשת בפחות משנה. סביר מאד להניח שהמגמה תימשך (אם כי יש סיכוי סביר שאחת מהשלוש שכבר נרכשו תרד ליגה העונה).

זה עוד יתרון בהצלחות המקצעויות ובכך שיש לך את ברצלונה וריאל בליגה- זה מקום טוב מאד לכל מיני משעוממים שמחפשים תשומת לב.

שלו 20 באפריל 2011

נקודת המבט שאלון נתן כאן היא בעיקר כלכלית והפייר פלי הספרדי בנושא,
לא כמה הקבוצות חזקות באירופה אלא בעיקר למחיר המקומי שהן משלמות עבור השגיות זאת.
יהיו שיאמרו שהמחיר ראוי, אוסיף ואומר שהכדורגל שברצלונה משחקת הוא פועל יוצא של העליונות הכלכלית שלה על כל השאר.
הדריסה שלה את הליגה נובעת באופן ישיר לכך שהיא יכולה להחזיק שחקנים כל כך טובים ולהציעה משכורות או מחירים על שחקנים שלא ניתנים לתחרות (גם ריאל באותה סירה).
האם זה טוב לכדורגל הגלובלי?
כמה פייר פלי יש בעניין שקבוצה למשל נמצאת בחובות שהיא לא מסוגלת בכלל לכסות (וזה נכון לכל הקבוצות הגדולות באירופה).

יש הרבה סיבות מדוע הכדורגל הספרדי חזק גם מחוץ לעניין הכלכלי והוא קשור לתרבות פנאי ספרדית, לחינוך לספורט, לפריחה כלכלית שהמדינה חוותה לאורך זמן עד המשבר הכלכלי האחרון.
ללא ספק תהיה ירידה באיכות הספורטאים הספרדים בשנים הקרובות (בגלל המשבר), אני מניח שזה יקפוץ על ריאל ובארסה שיגשרו על המחסור בעזרת כסף, השאלה מי משלם בסוף.

שלו 20 באפריל 2011

כמובן גם התשובה על השאלה מי תהיינה שתי הראשונות בליגה הספרדית בשנה הבאה היא הרבה יותר ברורה מאחיותיה באנגליה, איטליה וגרמניה והרבה יותר קרובה בזה לסקוטלנד.

נעל קרועה 20 באפריל 2011

תמיד חשבתי שמשדרים את לה ליגה ב10-11 בלילה עבור השוק הדרום האמריקאי,עד שקראתי שריאל רוצה לשחק ב 12 בצוהרים,מה הולך שם?

Comments closed