לא עומד בזה

השטן מול המלאך, ריאל מול ליברפול, מזמן לא חיכיתי פחות למשחק.

ספורט, גם אם ישבעו בפניכם אחרת, הוא סיפור של שנאה ואהבה. ולא במקרה השנאה באה קודם. אנחנו אוהבים קבוצה, אחרי זה אנחנו שונאים קבוצה, אבל אז השנאה באה קודם. במיוחד אם הקבוצה שאנחנו שונאים, מסתדרת לא רע.

ליברפול זו האהבה הראשונה שלי, עוד לפני ברצלונה. זכיתי לראות בדמדומי ימי הקני דלגליש, קצת רוקט רוני, בארנס, גרובלר ומאז שממה מוחלטת. כן, היה הגמר באיסטנבול, כן היה ה-5-4 על אלבס הקטנה מחוזרת בג׳ורדי קרויף, אבל זה כמו מנה של קייל בחומץ לאדם שלא אכל שבוע. ליברפול, הגדולה, זו מהאגדות של שנקלי, פייזלי ודלגליש, לוקחת גביע אופ״א וצ׳מפיונס בחמש שנים טובות ובדרך משחילה עוד 2 אליפויות וגביע. בליברפול של היום מריירים על הזכות לעשות פאסיו לרונלדו וחבר המאוסים שלו, בדרך לצ׳מפיונס שלישי בשלוש שנים. וחמישי בארבע. זוועה.

בקיצור, שנים ארוכות, מאז ההפסד ללייקרס בשבעה משחקים, לא הייתי במצב של הכל או כלום כמו במשחק של ליברפול מול ריאל. סיוט נוראי, או שמחה שאין לה גבולות. ליברפול האדומה מול השטנים הלבנים ממדריד. אם זה לא מספיק, אני מגיע לקרב הזה כשאני מצויד במנת סאלח, קצת פירמינו ומאנה ושוער שקוראים לו באקטוס, או קריוס, או משהו כזה. בקיצור, התקפה מהחלומות הגנה של הפועל עכו. ליברפול שלעולם לא תצעד לבד, מול מדריד שתמיד תצעד בשחצנות ותדרוך על כל מי שהיא רואה בדרך.

אז מה יהיה? לא יודע, תספרו לי כשיגמר. זידאן הוא הרי אלוף העולם בגמרים וקלופ הוא בערך אותו הדבר, רק הפוך. אברם גרנט הגרמני, אדם שלא יודע לנצח גמר גם אם זה יהיה תלוי בחייו.

זהו, אין פואנטה לטור. רק רוצה לומר: אם אתם אוהדי ליברפול, תרדו לבונקר. טוב לא יצא לנו מהמשחק הזה.  איך אמר הסופ נאצי?

Next!

זולגות הדמעות מעצמן
שלוש מתשע

תגובות

  • איציק

    השנה 1981:
    1. נסיך אנגליה מתחתן
    2. ליברפול זוכה בליגת אלופות
    3. האפיפיור מת

    השנה 2005:
    1. נסיך אנגליה מתחתן
    2. ליברפול זוכה בליגת האלופות
    3. האפיפיור מת

    השנה 2018:
    1. נסיך אנגליה מתחתן
    2. ליברפול בגמר ליגת האלופות
    3. שמישהו יעדכן את האפיפיור

    רק ניצחון קטן של האדומים (האלו של הנגב ואלו מהמרזיסייד) והעונה נפלאה.

    הגב
    • dmc

      גדול

      הגב
    • אופיר ממן

      וכדי לסגור פינה:
      הפעם האחרונה שריאל הפסידה בגמר (80/81) הייתה ל...ליברפול!

      הגב
      • יעוז סבר

        לא יודע מה איתך, מבחינתי ב-2014 היא הפסידה לאתלטיקו. מה לא?

        הגב
    • יעוז סבר

      הבעיה היא ששום אפיפיור לא נפטר ב-81. האפיפיור נפטר ב-1978 ומחליפו יוחנן פאולוס השני, הפולני, נפטר ב-2005....

      הגב
    • אורי

      אין דאגה לאפיפיור, ליברפול מקבלת בראש

      הגב
    • מתן גילור

      http://www.newadvent.org/cathen/12272b.htm
      מת והמשיך לכהן.
      לפחות אי אפשר לומר שהוא הנוצרי הראשון לעמוד באתגר הזה.

      הגב
      • איציק

        אכן, יש להם ניסיון רב בזה.
        אבל זה לא חשוב, מבחינתי שיחיי, קודם שליברפול תזכה ואז נבדוק את שאר האופציות.

        הגב
  • dmc

    ריאל קבוצת גביע מדהימה אבל אם ליברפול תתפוס יום בהתקפה הכל יכול לקרות. תרחיש שבו ליברפול חוטפת גול כל 20 דקות ויורדת מובסת נשמע סביר לחלוטין, וגם תסריט שבו סלאח ופירמינו מפרקים את ההגנה הסבירה של ריאל השנה עם ארבעה במחצית הגיוני לגמרי. יהיה אדיר
    (אגב גביע רביעי בחמש, לא חמישי בארבע)

    הגב
    • יעוז סבר

      אני כל כך מבועת מזה, שמבחינתי זה חמישי בארבע. אבל צודק :-)

      הגב
  • בני תבורי

    עד כדי כך לא מחכה למשחק עד שהיית הראשון לכתוב עליו?

    הגב
    • יעוז סבר

      כן, יותר מזה, פשוט הרוס מהמשחק הזה. בעקרון, בהתחשב בתוצאה הצפויה, הייתי מעדיף שריאל תתעלל באיזה יובה בדרך לגביע, מאשר תהרוס אותנו אחרי 1-0 קטן של סאלח בדקה ה-26 שיגדיל את הציפיות. אני לא בנוי לזה תבורי, סורי.

      הגב
  • שחר

    את הרמה האמיתית של ריאל רואים בליגה.
    הצ'מפניונס זה קצת משחק מכור....הגרלות נוחות לריאל בזכיה הראשונה, זמן פציעות בלתי נגמר מול אתלטיקו בגמר, חיסול ממוקד של השופטים לבאיירן לפני שנה והיד נטויה....יוצרים היסטוריה, אי אפשר שיהיה רק ברצלונה, אז מאזנים
    ועם זאת זה לא מוריד מיכולת ההתעלות של ריאל (רונאלדו) ברגעי האמת, הוא ווינר, אין מה לעשות

    הגב
    • דני

      אפשר הסבר על הזמן פציעות שלא נגמר? ראמוס הבקיע ב92:48

      הגב
      • Guss

        אין מה להסביר - כשלא מרוצים מהמציאות, פונים לתיאוריות קונספירציה.
        הגרלה נוחה? אולי בשנה אחת, אבל הגרלות קשות בשנים האחרות (בייחוד השנה). לא משכנע
        זמן פציעות בלתי נגמר? כמו שכתבת, לא עברו אפילו 3 דקות.
        טעויות שיפוט? כמה נוח לשכוח שהרבה קבוצות נהנו מטעויות שיפוט, כולל ברצלונה שנה שעברה וליברפול השנה, לא משהו מיוחד לריאל.

        הגב
        • Jhkj

          מסכים איתך בנוגע להגרלות וזמן הפציעות, אבל בעוד כל שנה הקבוצות שמקבלות עזרה מהשופטים משתנות כל שנה, השם של ריאל תמיד נשאר קבוע, ואני לא מאשים בזה רק את השופטים, ריאל מלאה בשחקנים שעושים הצגות שצריך להרחיק שחקנים בגללם כמו לדוגמא ההתחזות של מרסלו בגמר הקודם.

          הגב
  • אופיר ממן

    כמו שכתבתי בטור השכן: "מסוג המשחקים הבודדים שאתה לא מחכה לו, כמו שאתה מחכה שהוא יגמר כבר ותהיה אחריו".

    בסלאח נבטח!
    (ליברפולים קיבלתם פה אחלה קופי מתנה תנצלו)

    הגב
    • יעוז סבר

      בדיוק זה. כמו הקלאסיקו בתכל׳ס, אם כי היום הקלאסיקו הוא בחצי קלאץ׳, ואפילו רבע.

      הגב
      • אופיר ממן

        אני דווקא יותר מרגיש כך לגבי הקלאסיקו החשובים כי זה מורט עצבים מידי.. היום, בכיף. רק להנות.

        הגב
  • אוריה

    אפילו ריאל לא מסוגלת לזכות בצ'מפיונס חמישי בארבע שנים...

    הגב
    • רומן

      זה רק צ'אק נוריס מסוגל

      הגב
  • היסטוריון של ספורט

    כתבתי אצל אופיר .
    מזדהה מאד שכן גם אני הייתי פעם אדום .
    (הגמר הראשון שבו ראיתי כילד בן 9 היה הגמר של 84 בין ליברפול לרומא בתקופה ששידרו משחק כדורגל אחד בעונה ...אפילו את יורו 84 לא שידרו ).

    הפעם האחרונה שהרגשתי הכל או לא כלום הייתה בגמר מונדיאל 2014 בין הטוב לרעים והרעים ניצחו .
    הפעם אני כבר פחות אדום (עדיין מסמפט בטח כשהכדורגל הוא כזה מרהיב).
    אך יותר ממה שארצה שליברפול תנצח אתפלל שריאל תפסיד

    הגב
  • matipool

    נוטים לשכוח, אבל שנתיים אחרי איסטנבול הייתה אתונה.
    בין 2005 - 2009, ליברפול זכתה בליגת האלופות, הגיעה לגמר נוסף, לחצי גמר, רבע גמר ושמינית גמר.
    מקבץ מכובד לכל הדעות.
    נחזיק אצבעות הערב לתיקו בלי פצועים מול צ'לסי ונתחיל להתכונן לגמר.

    הגב
    • יעוז סבר

      צודק, אחלה מקבץ, אבל אפס אליפויות בין לבין ולצערי חשוב לזכור גם את זה.

      הגב
    • matipool

      נ.ב. - עד עכשיו היה לי יום לחוץ בעבודה אבל בלי דפיקות לב.
      איך שהתחלתי לקרוא את הפוסט שלך, התחילו דפיקות לב שלא עוברות עד עכשיו.
      הגעתי לגיל שזה מתחיל להיות מסוכן..

      הגב
      • יריב ס.

        ספר לי על זה, במחצית הראשונה בגומלין נגד סיטי עמדתי להזמין אמבולנס...

        הגב
  • אורי

    אני יודע שקלופ גרמני, אבל מכאן ועד לקרוא לו שטן זה קצת מוגזם

    הגב
    • ארז

      צודק. מה קרה לנאצי הישן והטוב? :)

      הגב
  • דני איל

    אני תמיד אומר שאין שחור ולבן, אבל ריאל זה הכי שחור שיש.
    גם עוד אלף שנה, בהנדסה גנטית, לא יצליחו לייצר קבוצה כל כך מאוסה ומעצבנת.
    וברור לכולם איזו חולצה לובש דארת ווידר מתחת לשריון השחור.

    הגב
    • יעוז סבר

      לגמרי.

      הגב
    • אמיתי

      מה ההבדל בין ריאל לבארסה? האוהדים של שתיהן זה לרוב שילוב של פאנטיות וסחיות. אפשר רק להניח שאם היה פה טור של אוהד ריאל מינון הקלישאות היה יורד. קצת

      הגב
      • משה

        1+
        תן לאוהדי בארסה קרדיט על זה שהצליחו לגרום לי להסכים איתך.

        הגב
        • אופיר ממן

          יחסית לאנינות שאתה מתאמץ לשדר אתה מסכים עם יותר מידי אנשים על דברים.. כולל רחמנא לצלן אוהדי בארסה.

          הגב
          • משה

            מסכים גם איתך.

            הגב
    • no propaganda

      האמת למרות מה שאתה אומר בארסה של פפ וקצת אחרי הייתה הרבה יותר מאוסה, עד כדי כך שניתן לראות שאריות של זה עד היום.
      ריאל איכשהו הצליחה להיות פחות מאוסה בציבור הרחב(לא ברור איך).

      הגב
      • D! פה ועכשיו

        רק כי היא הפסידה.
        הפסקתי לראות כדורגל ספרדי כשאחת התחילה להתפתל על הדשא כל פעם שמישהו עבר לידו והשניה ניסתה לשבור את השיאים של יחיאל אבן צור.
        שתי קבוצות מאוסות עם עודף הסברה

        הגב
        • no propaganda

          אבל עכשיו ריאל מנצחת וזה עדיין לא מתקרב. אני מתלבט בין מספר אפשרויות:
          1. סגנון המשחק של בארסה
          2. המשחק נגד צ'לסי שהפנה זרקור מאוד ספציפי לשיפוט לטובת בארסה, מה שפחות קורה לריאל
          3. הפרשנים של ערוץ הספורט

          הגב
          • D! פה ועכשיו

            1.
            +
            3.
            +
            הבכיינות

            (+ ריאל לא מנצחת. רק באירופה. זה לא אותו הדבר
            )

            הגב
          • Jhkj

            בנוגע ל-2. גם בפועל וגם דעת הקהל לא איתך, היום בקלאסיקו, ברבע ובחצי, בגמר שנה שעברה, באיירן שנה שעברה. לא חסר גם לבארסה אבל המספרים של ריאל לא נופלים והיא ידוע לשמצה באותה מידה לפחות בנושא. בנוגע לפרשנים אני חלוק אם להסכים איתך או לא, כי מצד אחד מלר תמיד דיבר בעד אתלטיקו ועכשיו לא סותם בעד ליברפול, מצד שני אני גם מאוד אשמח לראות אותו מתבדה וזה הנחמה היחידה שלי במקרה שליברפול תפסיד, אז לא כל הפרשנים בערוץ בארסה אבל אני יכול להבין איך חלק ואפילו אחד מספיקים

            הגב
            • no propaganda

              לגבי 2, אני לא רוצה להכנס כאן למה היה בפועל אלא רק לגבי איך זה נתפס(הבפועל נטחן עד דק). הנקודה היא לא טעויות שיפוט אלא איך משחק מסויים נתפס בציבור, אני חושב שהמשחק הספציפי ההוא נתפס בצורה הכי גרועה שאפשר ברמה שגרמה למיאוס, אני לא טוען שהוא בפועל היה הכי בעייתי.
              לגבי הפרשנים, הם לעולם לא היו קיצוניים כמו אז עם ברצלונה, חלקם יותר מקצועיים וחלקם פחות אבל איך אוהד מילאן אמור להרגיש כשארבל אומר דברים כמו "זה אסון אם מילאן תעבור את ברצלונה", זו השיא של החוסר מקצועיות שהתבטא בצורה מאוד קיצונית.

  • יובל

    אתה יכול להירגע, ליברפול לוקחים. זה היה ברור כשמש כבר אחרי הלג הראשון של רבע הגמר.

    הגב
  • רומן

    4-0 ליורפול.
    קל.

    הגב
    • ארז

      במחצית ואחרי אדום לשוער. של ליברפול

      הגב
  • רומן

    ריאל מגעילה מהסיבה שהם במודע שמים את ליגת האלופות לפני הלה ליגה. כאילו זה שיא הגועל, כי כל מה שחשוב להם זה איך הם ייראו באירופה, להיות מלכי אירופה..
    מישהו צריך להסביר להם שליגת האלופות זה רק בונוס, אין תחליף לליגה מקומית שהיא מעל הכל.

    הגב
    • אמיתי

      ליברפול כבר 30 שנה זורקת זין על הליגה. ממך ציפיתי לקצת הוגנות וראייה רחבה. לא מתאים לך להתלהם ככה

      הגב
      • D! פה ועכשיו

        קטנה עלינו, ויתרנו עליה לחלוטין

        הגב
      • רומן

        לא חושב שליורפול זורקת. היא פשוט לא מספיק טובה. אני חושב שהגועל הוא בזה שאם תשאל אוהד ריאל אקראי מה הוא מעדיף צ'מפיונס או לה ליגה הוא כנראה בלי להתבלבל יגיד צ'מפיונס, ורוהד ליורפול יגיד ליגה כנראה.

        הגב
        • אמיתי

          לא זורקת. יותר מחליקה..
          לדעתי אסור לתת לקבוצות שלא ראו אליפות מאז שמיר להשתתף בצמפיונס. זה ליגת ה*אלופות* אחרי הכל

          הגב
        • ק.

          אני חושב שכשלא הולך בליגה אז מתמקדים גם כלפי חוץ באלופות. ריאל לא זורקת על הליגה. זה היה אולי נכון בתקופת שגעון הדסימה, שרק הצמפיונס חשוב להם. היה אפשר לראות את זה גם באליפויות שלהם (גם אם היו מעט בעשור האחרון)

          הגב
    • יואב

      אז תסביר להם רומן. אין טוב ממך לעניין הזה(:

      הגב
  • דוד

    קצת מצחיק הנרטיב שמנסים להדביק לריאל: הקבוצה של ה"הם", הנאצים, השטן.
    המדביקים הם כמובן אוהדי הקבוצה האולטימטיבית, הנקייה משחיתות, זו שלא משלמת מתחת לשולחן, מחתימה ילדים בחוזים לא חוקיים ומנהלת מו"מ עם שחקנים תחת חוזה. זו שחייבים לאהוד, לאהוב, לשבח, שהנרטיב שלה בעצם התפתח בגלל אנשים שדאגו שהיא תמיד "תהיה שם" וכל האמצעים כשרים- כי היא מייצגת את הכדורגל היפה, האמיתי והנכון.
    והקרבנות של ריאל בשנים האחרונות? כולם מסכנים עלובים. ממש לא מפלצות דורסניות שמזיקות לליגות שלהם פי מאה ממה שריאל אי פעם תזיק, ולא קבוצות שעשו קריירה משחיתות או מתאוות בצע ורכש של שחקנים הישר מהיריבה על התואר. כולן קבוצות שתמיד עלו כדי לשחק כדורגל התקפי ויפה לעין ולגרום הנאה לצופה, ואף פעם לא לשבור רגליים של שחקנים וסתם להתבנקר.
    לא יודע מי ינצח בגמר. גם לי יש סימפטיה לליברפול ואם ריאל תפסיד אני לפחות אשמח שהיא הזוכה. אבל אם היא לא תפסיד, המחשבה על כל האומללים כאן תציף את ליבי באושר.
    האלה מדריד!

    הגב
    • יעוז סבר

      דוד יקירי, אתה קצת התבלבלת? נרטיב? אני אוהב ברצלונה, בשבילי ריאל זה השטן. אני מניח שהיה ככה גם אם לא הייתי אוהד בארסה, אבל לא יכול להוכיח את זה. בכל מקרה, זו לא אמת קוסמית, זה כולה האמת שלי.

      הגב
  • אייב

    נקודת התורפה של ריאל מול ליברפול היא דווקא נקודת החוזק שלה - ההתקפה. מרסלו לא מסוגל לשמור על סלאח. עלייה להתקפה צרובה לו עמוק בתודעה, ואין שום סיכוי שהוא ישאר מאחור עם המצרי לאורך משחק שלם. ריאל מומחית בלתת ליריבות שטחים, וליברפול מומחית בניצול שטחים. הקישור העוצמתי של ריאל לא אמור להיות רלוונטי, כשם שהקישור העוצמתי של רומא לא היה רלוונטי. אפשר לדלג על אמצע המגרש עם כדורים ישירים לשלישייה ההתקפית, ושם זה 3 נגד 3. סלאח-מאנה-פירמיניו, מול ראמוס-וראן-נאצ'ו/לוקאס.
    מי שאמור להחריב לליברפול את המשחק הוא לוברן, ואם הוא יתן משחק יציב כפי שעשה עד כה לא מעט בצ'מפיונס (לשם שינוי), אני לא אופתע מניצחון של ליברפול.
    בכל אופן, אובר 2-3 בווינר קל.

    הגב
    • Jhkj

      ריאל שיחקו עם שלושה בלמים, מרסלו ובייל כמגן אורח מול ברסה והם יכולים לעשות את זה שוב. וראן ונאצו מספיק מהירים כדי לעזור בכנפיים ובייל גם השחקן הכי מהיר על המגרש וגם מגן לא רע בכלל. אם זידאן יחכים לשחק ככה יהיה קשה מאד לליברפול שגם ככה התקשתה העונה מול צפיפות, אפילו מול שחקנים פחות מהירים שלא עובדים בקצב של השלישיה שלה

      הגב
  • קלבדוס

    לעולם לא תצעדו לבד. העולם החופשי איתכם.
    מאז הנס הגדול של קיירי ולברון ב-2016 לא היתה תכונה כזו. תאמין, שם זו היתה סדרה, פה רק משחק אחד.

    הגב
  • Rondi

    כאילו נכנסת לי למח וכתבת את זה

    הגב
  • ההוא ממודיעין

    בקיצור בשבת הבאה צריך ללכת לישון ב21:30 ולקום אחרי שבוע?

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *