מסכמים מונדיאל

אחת עשרה נקודות על מונדיאל לא רע בכלל

המונדיאל הזה לא הוציא ממני אנרגיות חיוביות. הדריסה שמסי עבר, ניימאר שהתעקש לעשות צחוק מעצמו, הולנד שמראש לא הגיעה, השאירו אותי מבואס פחות או יותר מהרבע ואילך. אבל בכל זאת, היה המון כדורגל, וכדורגל לא רע, והנה הסיכום שלי. מי שחושב שאני טמבל, לא מבין כדורגל, צריך משקפיים או עזרי שמיעה, לא עושה זאת על דעת עצמו בלבד. בהחלט יתכן שזה נכון.

 

  1. ניימאר: כואב על הלב על מי שבשיאו הוא הכדורגלן הטוב בעולם דרומה ממסי. שחקן שיש לו הכל, דריבל, מסירה, בעיטה בשתי רגליים, קסם בכל איבר בגוף, ווינריות. אחרי המעבר הדי מטופש לפאריס, הורס לעצמו ניימאר את השם והופך לבדיחת רשת מהדהדת. חבל, בתסריט סביר קצת יותר הוא צריך היה להיות מוזכר היום כמי שישאר למלוך לבד אחרי מסי. בפועל הוא הפך לאיתי שכטר הברזילאי.
  2. מסי: השחקן הטוב אי פעם עשה כל מה שהוא יכול. הוא בכה, הוא כידרר ימינה ושמאלה, הוא בישל, כבש שער חשוב והפסיד לאלופת העולם שבדרך שעולה על הנבחרת שלו כמעט בכל קטגוריה. מי שציפה מארגנטינה ליותר, כנראה לא מבין כדורגל. עצוב שכמו ג׳ורג׳י בסט בזמנו (להבדיל) נתקע השחקן הטוב בעולם עם נבחרת שלא ראויה לשמו. רק לחשוב מה היה קורה אם היה נולד בגרמניה או בספרד. מסי יחזור לליגה, יחזור לברצלונה, שם הוא שווה 9 אליפויות ב-12 השנה האחרונות. את התשובות, כפי שעשה במהלך כל העונה האחרונה, הוא יתן במגרש. מי שטוען שבגלל מונדיאל גרוע מסי שחקן פחות טוב ממה שהיה לפני המונדיאל, היה טוען את זה גם אם ארגנטינה היתה זוכה במונדיאל, וטען את זה גם אחרי שמסי סחב את נבחרת האשפה הזאת לגמר מונדיאל לפני 4 שנים. למה לתת לעובדות לבלבל אותנו. הפסיכוזה של האומה הארגנטינאית תמשיך עוד הרבה אחרי שמסי יפרוש, ומסכן הפרעוש שנפל לאומה ההיסטרית הזאת, שסופרת כבר 32 שנה בלי גביע ותספור עוד 32 שנה כאלה כפי שזה נראה כעת.
  3. רונאלדו: כבש 4 שערים ב-94 הדקות הראשונות של המונדיאל ומאז כלום. אלופת אירופה בהנהגתו כמעט עפה לאיראן ועפה בסוף לאורגוואי. לרונאלדו, כמו לרונאלדו, יסלחו. יספרו שהנבחרת שלו חלשה, שהוא לוקח על הגב, שהבקיע שלושער והשד יודע מה. בסוף בשני המונדיאלים האחרונים באחד הוא עלה בקושי לשמינית ועף ובשני הוא עף בשלב הבתים. תעשו עם זה מה שבא לכם, זה בלאו הכי לא משנה הרבה.
  4. מודריץ׳: יש משהו שבעייתי לי בשחקנים כמו מודריץ׳. הם מתחילים את המשחק בעשר ויורדים משם. קשה להם מאוד לטעות, קשה להם לאכזב. אף אחד הרי לא מצפה ממודריץ׳ לכבוש או לבשל, הוא פשוט לא עושה את זה כמעט. אף אחד לא מצפה ממנו לעבור שחקנים בכדרורים מרהיבים, כי גם את זה הוא לא עושה. אז איכשהו בכל משחק מסבירים לך שהוא היה הכי טוב על המגרש, ושאם לא הבנת את זה אתה לא מבין כדורגל. מה אני אגיד לכם, אולי אני לא מבין, אבל אני ראיתי שחקן עם המון הייפ ויכולת חביבה. לא עולה על רקיטיץ, פרישיץ׳ הנפלא, ורשלייקו המדהים על הקו וסובוצי׳ץ שהיה שם בכל רגע שצריך אותו. שחקן המונדיאל? שיהיה, לי יש בחירה אחרת ועליה בהמשך.
  5. קרואטיה: מתחרז עם סימפטיה ובצדק. נבחרת נחמדה, לוחמת, מגובשת, בעלת אופי אדיר. מעבר לזה? ראינו את אחת החלשות שהגיעו לגמר. בסוף, כשאתה מגיע לגמר אחרי פעמיים פנדלים, אתה משחק על זמן שאול. מי שרוצה להסתכל על התוצאה הסופית, שיהיה בריא. אני מסתכל על הדרך. קרואטיה הוציאה מעצמה 150 אחוז, עלתה במזל לפחות פעמיים והגיעה לגמר היסטורי. המון סימפטיה, אבל להגיד שמחר במשחק מול שוויץ אני רואה אותה כפייבוריטית? מה לעשות, ממש לא. תוגרל במוקדמות הבאות כראש בית ותהיה אחת החלשות שבראשי הבתים.
  6. אמבפה: שחקן המונדיאל עבורי. ילד בן 19 שכל השיטה הצרפתית תפורה עליו. כן, הפרשנים יריירו על קאנטה, אחלה גרזן, שלא ראיתי ממנו גאונות התקפית. בגמר, כשקנטה יצא, אנזונזי, לא בדיוק סוג של מראדונה, החליף אותו וצרפת רק השתפרה. אמבפה לעומת זאת? הוא הלחם, החמאה והקוויאר של השיטה הצרפתית שמתבססת על מתפרצות ועל העפת כדורים למעלה. שיטה שאיפשרה לצרפתים בשיאו של משחק הגמר לעמוד על משהו כמו 39 אחוזי שליטה ולהיות הטובה במגרש. כן, הטובה במגרש. קרואטיה שלטה? שלטה. קרואטיה בעטה? בעטה. ועכשיו שאלה. כמה פעמים ראיתם את לוריס מותח את איבריו? כמה פעמים ראיתם אותו מציל כדור קרואטי של מאה אחוז שער? התשובה הנכונה: פעם אחת. 3 בעיטות למסגרת בעטו הקרואטים, שתיים נכנסו אחת לוריס הציל. לכן, אם רוצים לדבוק בעובדות, קרואטיה אולי שלטה, אבל היא שלטה כי צרפת רצתה שהיא תשלוט. כפי שארגנטינה שלטה מול צרפת. כשיש לך שחקנים כמו הצרפתים, וטנק כמו אמבפה, לא צריך לשלוט, צריך להבקיע ולנצח, ואת זה הצרפתים עשו בדיוק כפי שתיכננו. צרפת תפרה את קרואטיה בשש דקות במחצית השנייה, כמו נבחרת גדולה שבטוחה בעצמה ולא מבזבזת כוחות על שטויות.
    ובחזרה לאמבפה, ילד בן 19 שמבקיע בגמר, מנצח את ארגנטינה לבד ומאפשר לנבחרת שלו שיטה מנצחת. אם זה לא שווה את השחקן המצטיין במונדיאל, אז כנראה שיש לנו בעיה. מצד שני, בואו נזכור שלפני 8 שנה זכה דייגו פורלאן בשחקן המונדיאל ולפני 12 שנה נוגח מצטיין בשם זידאן. קשה להתווכח עם ההייפ ובלאו הכי זה לא משנה הרבה. את כדורי הזהב שלו אמבפה עוד יקבל.
  7. אנגליה: בכל מונדיאל יש נבחרת אחת או שתיים שמגיעות לשלב שגדול עליהן. הפעם זה קרה לנבחרת האפורה מאנגליה. מי שחשב שזה יספיק לגביע, כנראה רואה סוג אחר של כדורגל. אני ראיתי נבחרת בינונית, עם שוער חסר ניסיון, הגנה קשוחה ולא ממש טכנית, חלוץ מרכזי שלא הגיע לשלבי הנוקאאוט ושחקני קישור וקו שמתעקשים להסתבך עם הכדור (סטרלינג, עלי). אז אנגליה הגיעה לחצי? גם תורכיה הגיעה לחצי ב-2002. לא הייתי בונה על זה קדימה. מצד שני זו אנגליה, הם כבר בנו מגדלים על הרבה פחות.
  8. אורוגוואי. הכי כואב לי הלב על אורווגאי. לראשונה מזה שנות דור היה נדמה שאורגוואי באמת יכולה ללכת עד הסוף. נכון, זו נבחרת שיש לה שני גביעים, אבל אנחנו מדברים על טרום מלחמת העולם השנייה. הפעם היה נדמה שיש להם איזון בין הגנה מעולה להתקפה מנצחת. צרפת הראו שזה רק היה נדמה וניצחו במשחק שהיה חד צדדי יותר ממה שהתוצאה מרמזת. סוארס, קבאני וגודין לא ילדים ועושה רושם שבאורגוואי יצטרכו לחכות הרבה שנים להזדמנות הבאה.
  9. ברזיל. זה כבר לא מקרה. משהו כבוי בברזיל. לא זוכר מתי בפעם האחרונה הנבחרת הזאת באמת הרשימה אותי. באמת רקדה על המגרש. סטטיסטית 24 שנה זה הכי הרבה שחיכו בברזיל בין גביע לגביע. בקטאר זה יהיה 20 שנה ואני לא בטוח שאני שם את הכסף עליהם.
  10. גרמניה. בניגוד לברזיל גרמניה יחזרו. ועוד איך שהם יחזרו. תהיו בטוחים שאצל המאנשפט כבר הופקו הלקחים, נכתבו הדו״חות ומתחילים ליישם את התוכנית שתביא את גרמניה לפחות לחצי גמר המונדיאל הבא.
  11. והאם זה היה המונדיאל הטוב ביותר אי פעם? לפחות של דורנו? אני לא בטוח. אצלי זה עדיין המונדיאלים ב-94 ו-2002. גמר קרואטיה צרפת זה לא בדיוק הדובדבן שבקצפת וגם לא חצי גמר אנגליה-קרואטיה, אולי מחצאי הגמר החלשים ששוחקו מזה שנים, מבחינת רמה נטו. מקום שלישי אחרי השניים האלה? אולי. מה שבטוח, אם אמבפה התחיל במונדיאל הזה את הקריירה שלו, והיא תגיע רחוק כמו שנראה, אז כבר יש לנו פה סיפור. וזה הרי העניין במונדיאלים. זה לא הכדורגל, זה הסיפור. ולבסוף, אל תשכחו איפה השיניים נמצאות – אמבפה. כבר אמרנו?
5 הערות
אז בואו נדבר על הליגה

תגובות

  • no propaganda

    אני אתמקד בנקודה האחרונה.
    מונדיאל 2002 היה אחד החלשים מבחינת הרמה, לא מבים איך אפשר להשוות אותו למונדיאל הזה וודאי לא ל94 שהיה בכלל אדיר.

    קרואטיה אנגליה לא היה רמה גבוהה אבל זה הרבה יותר טוב ממה שהולנד וארגנטינה הפיקו לפני 4 שנים. מה שהיה שם זה שיא שעמום שלא ישבר כנראה לעולם בחצי גמר

    הגב
    • ק.

      נכון מאוד על 2002. גרמניה של אז הייתה חלשה בהרבה מקרואטיה של היום, במיוחד אחרי ההצגה של קרואטיה בגמר.
      גם 98' ו-2014 היו יותר טובים מ2014. ואלי גם מ-94', אבל לו יש יתרון שבא אחרי איטליה 90'

      הגב
    • דונאדוני

      מונדיאל 94 היה אדיר, אולי הכי טוב שראיתי, שנהרס על ידי גמר נוראי שהשאיר טעם מר.

      הגב
  • no propaganda

    ועוד נקודה על ניימאר. הוא הופך לבדיחה בגלל ההצגות אבל בזכות זה אנשים שוכחים שהוא הצליח דריבל 1 מתוך 100 בערך במונדיאל, זה נראה זוועה ולא ברור לי איפה היה המאמן.

    מצד שני, וזה משהו ששמתי אליו לב רק כשראיתי אותו במגרש, הוא זז בלי הפסקה וכל הזמן פותח לקבל את הכדור

    הגב
    • ק.

      הבעיה העיקרית שלו, וזה גם היה נכון בבארסה בהרבה מאוד מקרים, זה חוסר היכולת לשחרר כדור בזמן, קצת טושטש שמסי היה לידו, כי אליו מסר יותר פעמים בנגיעה

      הגב
      • no propaganda

        נכון אבל בתפקיד שבו הוא משחק זה אחד הדברים הקריטיים. ודאי כשאין לו איזו יכולת רובן כזאת שכשהוא במוזה הוא מעביר כל מה שזז

        הגב
        • ק.

          אין לנו פה חילוקי דעות. הוא יכול לעבור על מהירות וטכניקה לא פחות טוב מרובן, אבל אין לו את האלמנט המרכזי של רובן והוא החיתוך למרכז עם הסיומת הקטלנית בטווחים 10-20 מ'

          הגב
          • no propaganda

            הבעיה שאין לו שום דרך לצאת מדריבל גרוע וזה מאוד חשוב עבור וינגר

            הגב
  • דיזידין

    מעולה, תודה על 4.
    זכיתי לראות את המונדיאלים הגדולים ביותר: 70 ו-74

    הגב
  • jhkj

    מסכים עם רוב מה שרשמת, גם הדברים הבנאלים יותר על מסי, רונאלדו אנגליה ואורוגוואי, ואני מסכים אפילו בנוגע למודריץ, כל השמות שציינת (אולי למעט פרישיץ ששיחק החל מהחצי ועד אז היה מאוד לא חד בפעולות שלו) היו טובים ממודריץ', מודריץ שיחק בלי אוויר מהארכה מול דנמרק ועד שירד מהמגרש מול אנגליה, הוא פשוט לא היה שם לאורך כל הנוקאאוט (לא מאשים שחקן שהייתה לו עונה כל כך ארוכה שלא נשאר לו אוויר) אבל שחקן הטורניר זה תואר שבאמת לא מגיע לו.

    הנקודה היחידה שאני חולק אליך באמת זה אמבפה, הוא היה מצוין לפרקים והראה ניצוצות, אבל שחקן הטורניר? גריזמן שניצח להם את הרבע, החצי, הגמר והיה השחקן שלקח את צרפת עליו עד לזכייה. הוא אפילו לו המקום השני בצרפת כשוראן וגם אומטיטי היו מדהימים והיוו הגנת ברזל שאפשרה לפבאר ולהרנדדז לשחק בבישולים וכיבושים בחלק הקדמי, ורשומים על כל אחד מהם כמה גולים שהם מנעו. אמבפה גם לא היה טוב במונדיאל הזה מאשר שחקנים כמו האזרד, זה שהוא צעיר זה לא אמור להיות קריטריון לשחקן המונדיאל, רק לשחקן הצעיר של המונדיאל ובתואר הזה הוא אכן זכה

    הגב
  • טירזיאס

    אתה טוען שלזידאן לא הגיע כדור הזהב ב2006? ולפורלאן ב2010? וואלה?
    לאורוגוואי יש זכיה במונדיאל אחרי WWII, אלא אם המשיכו אותה אחרי 1950 ולא סיפרו לי.
    ב2014 ארגנטינה אכן הייתה נבחרת לא משהו שנסחבה ע"י שחקן בודד בתצוגה הירואית עד הגמר. שחקן לא גבוה במיוחד, משחק בברצלונה, והשם שלו מתחיל במס-.
    הכוונה היא כמובן למסצ'רנו.

    הגב
    • אייב

      הפסקה האחרונה גדולה. יפה מאוד!

      הגב
    • עובר אורח

      שים לב לדילוג על 2014, ששם היתה כנראה הפעם היחידה שמי שנבחר לשחקן המצטיין היה המתאים…

      הגב
  • אלי - לא אוהד כ"ס

    אני די מסכים עם רוב הנקודות. אני לא כל כך מבין למה מודריץ לא מרשים אותך. אני אנסה להמחיש: אם היית שם את מודריץ בנבחרת ארגנטינה הם היו מסיימים גבוה יותר ואם היית מוסיף את אמבפה במקום מסי היה להם סיכוי לקחת את המונדיאל. עד כדי כך.

    הגב
  • דוד שתיים

    פוסט נחמד ובכיוון אבל הלכת עם הנקודות שלך יותר מדי עד הסוף ומה לעשות, זה קצת מקלקל
    לגבי המונדיאלים: 98 היה גדול יותר מהשניים שהזכרת

    הגב
    • יעי

      אין על מונדיאל 98

      הגב
  • ליאור (אחד מתוך רבים, מסתבר)

    כל אחד רואה מה שהוא רוצה לראות. יש אנשים שכותבים על זה טורים ויש אנשים שמגיבים

    הגב
  • שחר

    הטורניר הזה היה מהנה, וקצבי, עם הרבה שערים, אבל חסר משהו בקשיחות, בבגרות וברמת הגיבוש של הנבחרות. עצם זה שצרפת עם 30% מיכולתה לקחה את הגמר, וגם לפני כן לא מיצתה הרבה יותר, זה יוצר תחושת פספוס מסוימת.
    אני כבר לא מדבר על 70,74 (שלא ראיתי) או 82, 86 (שראיתי כילד) אבל גם 2010 או 2014, האלופה בהם היתה מגובשת, קשוחה, נבחרת שממצה את עצמה ומאותגרת בשלבים שונים על ידי נבחרות קשוחות אחרות.
    זה הרגיש לי קצת כמו מונדיאל של דור המילניום, כמה הברקות, ולקחנו גביע, איפה זה ואיפה נגיד ארגנטינה 86 (לא שאני מאוהדיהם)

    הגב
  • שחר

    לגבי הנקודות, מסכים בכיף עם רובן ככולן. אולי רק במקרה של אמבפה הייתי קצת מפחית, סהכ סופר מהיר ומוכשר, אבל עדיין לא יודע מה עושים אחרי הספרינט ששם אותך על שני מגינים בפינת הרחבה (רונאלדו הברזילאי היה עובר בניהם ונכנס עם הכדור לשער, או בועט דרכם).
    נתן מונדיאל טוב, בעיקר מול ארגנטינה בעלת ההגנה המפוקפקת, וכמה דקות מול קרואטיה לאחר שדיללה את ההגנה וסבלה מעייפות. הוא עדיין לא שובר שוויון בסגנון אפילו של רובן מהמונדיאל הקודם

    הגב
  • אלון

    1.מסכים, אבל ניתן לו צ'אנס לתקן, למרות שבגדול הוא בלתי נסבל
    2.מסי שחקן ענק אין ספק מול צרפת הוא לא יכול לעשותהכל לבד וארגנטינה באמת חלשה אבל להפיל הכל על השחקנים שמסביבו זה בדיוק כמו להגיד שהוא צריך להביא להם תואר
    3.כמובן שגם שחקן ענק ולדעתי יש לו נבחרת פחות טובה ממסי, מבחינת מספרים לדעתי עשה את שלו אבל בכל מקרה קצת נמאס משניהם
    4.בגדול מסכים. שחקן טוב להגיד שסחב את קרואטיה או אפילו שהוא המנהיג נראה לי קצת מוגזם, מצד שני לא רואה מועמד שבמובהק מוביל עליו לתואר שחקן הטורניר
    5.מאד מסכים, בסך הכל נבחרת דרג ב באירופה שהן תמיד מסוכנות, הכל התיבר לה בזמן הנכון
    6.כבר במונאקו ראו שהוא כישרון אדיר, לא חושב שבמונדיאל הוא בלט יותר משאר השחקנים בצרפת.
    7.הנבחרת שלי אז הכל בעירבון מוגבל. הייתי אומר שדווקא בגלל שהגיעו לחצי ולא היו כאלה רחוקים מהגמר, יש על מה לבנות. אין ספק שכרגע הם שווים שמינית/רבע, מתד שני לדעתי הם מרחק ניסיון ושחקן שניים בקישור כדי להיות נבחרת שצריך לקחת ברצינות.
    8.כל מילה, חבל על קבאני...
    9.לא מסכים, לדעתי היו הכי טובים במונדיאל למרות שמבחינת תוצאות ברור שלא.
    10.יחזרו ברור שיחזרו, לא יודע אם בכזאץ עוצמה כל כך מהר
    11.פחות משנה לי בדירוג המונדיאלים, יותר חשוב לי שכדורגל הנבחרות שוב הוכיח שהוא הרבה יותר מעניין ומרגש ושם תמונת מראה למצב העצוב בכדורגל האירופאי

    הגב
    • ק.

      מסכים לגבי 4 ו11, ברזיל היו מרחק צהוב של קאסימרו ומשחק מול בלגיה שיכל ללכת לכל כיוון כדי ללכת ראש בראש מול צרפת המשחק שווה סיכויים לחלוטין

      הגב
  • ארז

    השיניים אמבפה זה רפרנס לדותן הנמר? כי אם כן, אני עושה מנוי.

    הגב
    • יעוז סבר

      איפה השיניים? הם בפה.... :-)

      הגב
  • ממן

    couldn't agree more

    הגב
  • דני

    "יסלחו לו שהנבחרת שלו הייתה חלשה"
    נו טוב
    השחקן הכי טוב בפרמייר ליג ב5 שנים באחרונות זה אגווארו
    באיטליה היגוואין
    דיבאלה לא פראייר
    בהיסטוריה הלא רחוקה די מריה טבס מסצראנו
    מסי שתי רמות מעל כולם בעשר השנים האחרונות, אבל למה ההנחות האלה? ספרד בלי סופרסטאר עשתה שלושה תארים. גרמניה לקחה אליפות עולם. אז מה נותן לך להכריז שמסי איתם היה מגיע לתארים בינלאומיים? מה הישג בזה? יובה של דיבאלה והגיוואין ראויה לבופון? ריאל של די מריה ראויה לרונאלדו? ברצלונה של מסצראנו ראויה לאינייסטה?

    הגב
  • סימוראי

    פששש מישהו פה קצת כועס על ארגנטינה. על העם, על שחקניה, על מזג האוויר שם אפילו...מצחיק קצת.

    הגב
  • תומרג

    1. יכול להיות שאני סתם נטפל לקטנות, כנראה שאני לא מבין יותר מדי בכדורגל אבל הקונטרסט בין נקודות 2 ו 3 אצלך שיעשע ולא במעט. ובאמת אין לי כוח יותר לויכוחים על נבחרת ארגנטינה חלשה ונבחרת פורטוגל לא שווה כלום אבל היית יכול להחליף את השמות של רונאלדו ומסי והיה יוצא טור הגיוני לא פחות.

    2. סעיף 10 שלך לא קשור לכדורגל או למשהו שמישהו ראה במונדיאל הזה, סתם ביטוי של סטיגמות על גרמנים וגרמניוּת. את אותו דבר בדיוק היה מי שאמר גם אחרי ההפסד למכסיקו.

    3. כל הטור הזה ואפילו לא איזכור של בלגיה? במילה אחת? באות אחת? יכול להיות שאתה מעדיף לינדט על לאונידס ירחם המקום? בלגיה הייתה ארגיואבלי הנבחרת המענגת ביותר לצפיה במונדיאל. יכול להיות שלא הגיע לה הנצחון מול ברזיל (אני חושב שדווקא כן) אבל היא הייתה הנבחרת ששיחקה יפה יותר, התקפי יותר וטוב יותר מכל נבחרת אחרת, כולל מזו שניצחה אותה. גם השחקן שהיה הכי כיף לראות לבש אדום וגם יש לו שם פרטי ישראלי נוסף לכל.

    הגב
    • שחר

      בלגיה נהדרת, מסכים.
      גרמניה שלטה בשלושת המשחקים ללא עוררין, הפספוסים היו אנומליה. כדור אחד מ 200 הזדמניות שהיה נכנס מול דרום קוריאה והיא היתה כנראה מפסידה לצרפת בגמר (או נעצרת מול קרואטיה בחצי). גם ספרד תחזור.

      הגב
  • דוד

    מסי ללא ספק השחקן הגדול בהיסטוריה. אם רק היית שם לידו את טובי החלוצים מהליגה האיטלקית והאנגלית, לצידו שניים מהקשרים המעולים והטכניים בעולם ומאחוריו כמה שחקנים הגנתיים קשוחים הוא היה זוכה במונדיאל בלי שום בעיה.

    הגב
    • Jhkj

      או לפחות נעשק בגמר על ידי נבחרת שבעטה לשחקן יריב ברחבה ולא שרקו נגדה פנדל והיה לה חצי מצב עד הארכה. מאמין שבתרחיש כזה אחד מהשניים היה קורה.

      הגב
  • אסף כלשהו

    לגבי מסי ורונאלדו- זה בלוג ולכן חובת האובייקטיביות בו לא קיימת, אבל עדיין קשה להתעלם מחוסר האובייקטיביות הזועק לשמיים בנקודה הזו. אתה מזמין את המגיבים לקרוא לך טיפש או לא מבין בכדורגל וזה לגמרי לא נכון, אבל בחרת להתמקד רק בדברים הטובים של מסי ורק ברעים של רונאלדו, כמו שאתה טוען שעושים הפוך.
    בכלל, משעשע לראות איך אוהדי מסי בטוחים שכולם שונאים אותו ורק הם אוהבים ואילו אוהדי רונאלדו בטוחים שהם היחידים שרואים עד כמה הוא גדול וכל האחרים סתם לא מעריכים אותו. בסופו של דבר כמעט כולם אוחזים במנטליות ה"כל העולם כולו שונא את XXXX ורק אני אוהב"...
    בכל מקרה בתור אוהד ארגנטינה אבל לא מעריץ של מסי באופן מיוחד (כלומר מודע לגדולתו אבל לא מסתנוור ממנה), אני הכי מתחבר לדברים שדורפן כתב בהקשר הזה- מסי ורונאלדו הכי גדולים בדור הזה, אבל בסופו של יום הם לא יותר גדולים מאף אחד שהיה הכי גדול בדור שלו, או לפחות אי אפשר לקבוע את זה בצורה נחרצת.

    לגבי מודריץ'- מסכים שהוא לא היה הכי גדול בקרואטיה בפער, אבל מגיע לו בדיוק כמו שמגיע לראקיטיץ', פרישיץ', מנדזוקויץ' וגם ברוזוביץ' שהיה נפלא בטורניר הזה. כל אח מהם נתן טורניר מדהים. וגם מודריץ'.

    לגבי ההערה על קרואטיה בכללותה אני די מסכים. אולי היא תהיה פייבוריטית נגד שווייץ אבל בטח לא כמו שצרפת היתה פייבוריטית מולה. כמו שאמרת, נבחרת דרג ב' איכותית שהסתדרו לה הקלפים והיא גם עשתה את מה שצריך כי לנצל אותם (אם כי ביותר קושי ממה שהיה צריך להיות).

    לגבי אמבפה- היה הערך המוסף בנבחרת צרפת וזה לגמרי לא מעט. ועדיין אני חושב שלגריזמן, קאנטה ובעיקר ההגנה (וגם לוריס שנתן טורניר מופתי עד הטעות בגמר) יש יותר משקל בהצלחה הצרפתית. כך או כך, הוא הפרוספקט הבא של הכדורגל העולמי. עכשיו אין בכך ספק.

    הגב
  • היסטוריון של ספורט

    תודה זה פוסט שמחייב תגובה.

    1.מסכים ואיני מבין איך כ"כ רודפים אחריו בקבוצות אמפבה וגם קבאני שהוא פגע בהם בקבוצה עשו יותר ממנו גם הנבחרת הייתה מצליחה יותר בלעדיו.
    2.מסי. לא ראיתי את המשחק נגד צרפת לצערי . ואני מאוהדי מסי אומר זאת כך ארגנטינה נכשלת ממספר רב של סיבות רובן ניהוליות זה לא בהכרח מסי אבל יש יותר מדי שמועות שכלל לא בטוח שהם נכונות אבל אם כן אז למסי אשמה רבה בהתנהלות.אותי אף אחד לא ישכנע שאין בארגנטינה כישרון היא נבחרת מוכשרת מאד עם התנהלות חובבנית מאד.
    לצערי הרב גם אם ארגנטינה תיבנה מחדש זה כנראה יהיה בדור שאחרי הפרעוש.

    3. רונאלדו לא מאוהביו אך 4 השערים שלו שווים יותר מקיין עשה טורניר נחמד ועמד בציפיות המוקדמות שלי.
    תראה גם מסי וגם רונאלדו עשו פחות והרבה פחות בנבחרות מבקבוצות אך רונאלדו היה שותף בזכייה היסטורית ביורו גם אם לא עשה ביורו ההוא משהו יוצא דופן . מסי לצערי הרב לא הביא תואר והיה שותף לגמר שגם בו לא עשה משהו שונה מרונאלדו.

    4. לדעתי מודריץ שחקן המונדיאל כן מסכים שלא היה כוכב יוצא דופן במונדיאל .לדעתי בכלל אין כוכבים יוצאי דופן על פי רוב את מי שאני זוכר זה
    דייגוו 86 רונאלדו 02 (שלא זכה בתואר) ,זיזו 2006 (שקלקל בהרחקה) ואולי רובן 14 (לא זכה).

    הבעיה איתו שהוא מבוגר וירד ממשחק למשחק עדיין היה שחקן הטורניר אך לא מובהק.

    5. יכול להיות שנכון אך ראוי לציין שהיא קופחה בגמר עם הפנדל ושהיא באה לשחק כדורגל בגמר בניגוד לכמה אנדרדוגיות מהעבר שהיו גם שמות גדולים ממנה (ארגנטינה ,הולנד ועוד).

    6. פספסתי כאמור את המשחק המדובר בשמינית הגמר אך דווקא בגלל זה אני חושב שאני רואה זאת בעין יותר פרופרציונלית.
    הוא שחקן הצעיר כן ( שום מתחרה למעט פבאר סגנו המגן של צרפת שהוא התגלית ).
    אבל לא עשה הרבה ברבע ובחצי וכבש שער בגמר שזה נחמד אך שער רביעי שהעלה מ 1-3 ל 1-4 כשקרואטיה בקרשים .
    מאמין כמוך שיזכה יום אחד בכדור הזהב אבל הוא לא שחקן הטורניר בעיני אפילו לא הצרפתי של הטורניר שם גריזמן שלא הרהיב כ"כ היה היעיל ביותר הביא את המספרים ( רשמית 4 שערים ו שני בישולים בפועל בישל גם את השער הראשון בגמר).
    את האחריות (3/3 פנדלים בפנים כולל בגמר ) .
    ואת הרגעים החשובים במני טיים כולל שער בשמינית ,שער ובישול ברבע ,בישול בחצי ושער (ובישול שלא נרשם ) בגמר.
    הוא האיש היעיל .אמפבה אולי המבריק .

    7.אנגליה כל מילה נכונה.

    8.אורוגוואי הייתה הנבחרת שלי בטורניר הרושם הוא שהקישור היה קצת ירוד מתחת להגנה ולחוד לפחות בכל הקשור בניסיון גם אם לא בכישרון.
    פציעתו של קבאני דווקא מול צרפת היוותה מכת מוות לסיכויה חבל .

    9. ברזיל חלוק עלייך הם השתקמו יפה ונתנו משחק טוב מאד מול בלגיה שב 8/10 מקרים היה מספיק לניצחון זה קורה בטורניר שכזה ולא רחוק שהסנריו היה שונה אם היו מנצחים .בדיעבד פספסנו את קרב האיתנים בחצי הגמר.
    מה שכן אני כמעט ומשוכנע שהיו משכנעים הרבה יותר ללא הבחור בסעיף 1.

    10. ודאי שיחזרו (לצערי) תיארתי לעצמי שלאו יישאר ואני חושב שאני יודע מה התפקשש.
    מה שהתפקשש היה ההצלחה בקונפדרציה 2017 שם נבחרת המשנה זכתה בגביע.
    מעבר לעניין המיסטי שבו אלופת הקונפדרציות לא זוכה במונדיאל קרה שם משהו קצת יותר רציני.
    לאו התחיל להתבלבל בכל הקשור לעניין חילופי הדורות בנבחרת. אם בעבר הוא הצליח בגלל הנאמנות עם שחקנים כמו קלוזה ופודלסקי והתחלופה ההדרגתית וההרכב היציב שרץ הרבה זמן ביחד הרי שהפעם הוא לא כ"כ ידע מה להחליט .
    זה התבטא למשל בכך שגרמניה שיתפה 37 שחקנים במוקדמות בניגוד למדיניות שלה לפני כן .
    בסופו של דבר לאו לא היה נאמן לכולם (גצה למשל ) וגם לא ידע לקחת את הצעירים הנכונים (סאנה).
    בשורה התחתונה הכישלון הזה נובע מכך שגרמניה יותר מדי הצליחה ..ולא מסיבה אחרת
    היא הצליחה "מדי" בנבחרות המשנה והצעירות שלקחו קונפדרציות ,יורו צעירות וכסף אולימפי ובנבחרת הבוגרת שעשתה 6/6 בחצאי הגמר ומעלה וזה יצר בלבול וסנטימנט (אוזיל ,ואולי אפילו מולר ) .
    הסנטימנט נגמר ,הכישרון ישנו גם הניסיון (לאו ) ,הרעב חזר (שוב לאו ) ולצערי גרמניה תחזור.

    11.אני רואה מונדיאל מאז 86 (עם נגיעות ל 82 שללא ספק היה מהטובים ) .
    הדירוג מאז 86
    1. 86 (ללא תחרות ) .
    2. נראה לי שהמונדיאל הזה לפני 98 ,02 ו 10 .
    המונדיאל הגרוע ביותר 90 (את 94 קלקל גמר ה 0-0 ).

    הגב
    • יעוז סבר

      מסכים כמעט להכל.תודה על תגובה מרתקת.

      הגב
      • היסטוריון של ספורט

        תודה

        הגב
  • טל

    שכחת לכתוב בסוף Visca Barca או משהו כזה.
    מצד אחד אתה אומר שמסי הוא ענק אבל עם הנבחרת שלו לא יכול להתבלט, מצד שני יורד על רונאלדו שלעומת מסי גם מצליח להביא את יכולותיו לידי ביטוי בנבחרת. לא חושב שמסי פחות טוב בגלל המונדיאל, אבל וואלה, שחקן שבמשך 4 משחקים הלך על המגרש והיה חסר תועלת (למעט השער נגד ניגריה), לעומת שחקן שלא רק כבש 4 שערים ולא 1, אלא גם אשכרה משנה משהו במשחק שלו כשהוא עם חבריו לנבחרת ומבין שהם לא ברמה של חבריו לקבוצה.
    אגב, גם לפני 4 שנים, מסי עם 0 שערים ו0 בישולים בנוק אאוט, ממש לא סחב את נבחרת הפח אשפה שלו לגמר. הוא לא היה על המגרש מאז המשחקים נגד הנמושות בשלב הבתים.

    קרואטיה נבחרת מאד ראויה לגמר, היתה לאורך כל הטורניר בין 3 או 4 הטובות ביותר (יחד עם צרפת, בלגיה ואולי ברזיל). יותר טובה מארגנטינה של לפני 4 שנים, הרבה הרבה יותר טובה מגרמניה של לפני 16 שנים. ובמה מוןנדיאל 2002 היה טוב? למעט ברזיל-אנגליה ברבע לא היה לך אפילו משחק אחד סביר בכל הנוקאאוט, מונדיאל שיזכר בגלל 3 הנבחרות הכי גרועות אי פעם שהגיעו לחצי הגמר, והשופטים ששמו אותן שם.

    הגב
  • Gil - Zimbabwe

    הכדורגל של ברזיל נגד בלגיה (חוץ מ - 20 דקות באמצע המחצית הראשונה) היו דקות הכדורגל הכי מלהיב, מהנה וטוב ביי פאר מכל "הדקות הכי הטובות" של צרפת, קרואטיה, אורוגוואי וכ"ו....
    על מנת שזה יקרא כדורגל מושלם (וכמעט בטוח גביע עולמי) היה צריך עוד גול אחד. אבל כל מי שעדיין מחפש להתרגש מכדורגל ולא "מעמידה טקטית נכונה" לא היה יכול להשאר אדיש למה שראינו מהם במשחק הזה.

    הגב
    • יעוז סבר

      נכון, ברזיל הכי הרשימו. מה זה עוזר להם?

      הגב
  • XTS

    לא מבין את מי שמגן על רונאלדו בשני הפוסטים האחרונים של סבר.
    אתם לא מבינים ששום דבר לא יעזור נגד הייטרים?

    הגב
  • דוד

    היפותטי- באותה מידה יכלו להיות מודחים בפנדלים נגד הולנד.
    אם מישהו נעשק זה היגוואין. לא נוייר אלא מסי עשק אותו עם החמצה מול שער כמעט חשוף.

    הגב
    • דוד

      ...התגובה היא ל-Jhkj

      הגב
      • Jhkj

        היגואין גם החמיץ מול שער ריק באותו גמר, מה שרק מחזק את עמדתי כי ארגנטינה הייתה יותר טובה. ואין היפותטי בפנדל שלא נשרק, נויר שם ללבאצי ברך בפנים, זה משהו שהיה, האם ארגנטינה הייתה זוכה אם הייתה מקבלת אותו? לא מופרך, זה כבר עיסוק היפותטי. אבל ארגנטינה הייתה היותר טובה במשחק הגמר. הכוכבים והשופט התיישרו לגרמניה והם זכו, זה עובדה, אבל מצחיק שזה מה שהופך את מסי מהטוב בכל הזמנים ללא הטוב בדורנו עבורך

        הגב
        • דוד

          קודם כל וכדי להסיר ספק: מסכים שמסי אולי הטוב בדורנו, בכדורגל מועדונים.
          כל הטיעונים על כך שארגנטינה היתה מצויינת ויכלה לזכות אפקטיביים באותה מידה ואולי יותר, בשביל להכתיר את די מריה או היגוואין לשחקן הטוב בדורנו.
          אתה רוצה לספור אליפיות ספרד כמו סבר? זלאטן איברהימוביץ' זכה ב-11 אליפויות, עם 5 מועדונים שונים ב-4 ליגות שונות (שולף מהזיכרון). אתה סופר גולים מול אוסאסונה? רונאלדו מבקיע לא פחות. אתה רוצה ליגת האלופות? רונאלדו זכה ביותר, הבקיע יותר, בישל יותר. הופעות במאני טיים? רונאלדו יותר. הופעות נבחרת? אני יכול לתת לך כאן ועכשיו רשימה של שחקנים בימינו שתורמים עבור נבחרתם הרבה יותר ממה שמסי עשה אי פעם. שהרמה שלהם רק עולה בנבחרת. אנחנו לא רוצים להיכנס לזה.
          מסי הוא שחקן מרהיב, שמשחק בקבוצה אחת כל חייו, כובש ומבשל המון. באותה קבוצה, וזהו. הוא השחקן הטוב בעולם עבור מועדון אחד מסויים, במשחקי ליגה (בצ'מפיונס יש לו מתחרה שגובר עליו). מועדון שברוב הקריירה של מסי הכיל את הקישור הטוב בעולם (שגם זכה בתארים בלעדיו).
          זה שבבארסה הוא מסוגל לעבור 10 שחקנים וכו' לא רלוונטי במדדים של גדולה היסטורית- שהיא להגדרתי היכולת האינדבידואלית לסחוב קבוצה ולהביא תארים *לבד* ללא תלות חזקה מדי בסגל שמסביב, כשהכסף נמצא על השולחן. הוא לא כבש צמד בגמר מונדיאל (או שער, בשמינית, רבע או חצי) ולא "סחב" שום נבחרת ושום בטיח. הוא הרבה הרבה מתחת זידאן, אל פנומנו, מראדונה וכו' בקטגורייה הזו. מבחינתי הוא גם מתחת גריזמן, אמבפה, היגוואין, ואתה מוזמן לנסות לשנות את דעתי.

          הגב
          • אלכס(אחר)

            יופי של תגובה, דוד!

            הגב
          • היסטוריון של ספורט

            דוד .
            כמה שערים זיזו הבקיע לפני אותו צמד באותו מונדיאל ?
            כמה משחקים הוא שיחק ?
            איך נבחרתו עלתה לגמר ?
            כמה הוא כבש יורו 00 שבו נבחר למצטיין ?

            אני שואל זאת כדי להוכיח נקודה פשוטה זיזו היה שחקן גדול אבל צרפת שלו הייתה היסטורית עם כישרונות למכביר .
            נבחרת שהשאירה בבית את קאנטונה ,זינולה ופאפן .
            נבחרת עם שחקנים היסטורים בכל עמדה (אולי למעט השוער שהיה סביר).
            עם בלאן כבלם תוראם מצד ימין וליזארזו משמאל .
            דשהן כמנהיג הקישור האחורי עם גרזן כדסאיי .
            וצעירים מוכשרים מהספסל כהנרי וטרזגה.
            ועדיין הנבחרת הזו עברה שער זהב מול נבחרתה הבינונית של פארגוואי ודו קרב מול איטליה .
            אחרי שהרשיתה בדיוק שער אחד ב 240 דקות משחק.

            גם בחצי הגמר זיזו לא סחף.
            הוא הגיע לגמר לנגוח פעמיים מול אחת הנבחרות החלשות ביותר שהגיעו לגמר.

            איני מתווכח שזיזו היה גדול אך להשוות אותו למסי זה מגוחך.
            לדעתי צאבי ואנייסטה עולים עליו .

            הגב
            • דוד

              אומר זאת כך:
              במאבק בין מסי לזידאן,
              אם אני מאמן בארסה, ומטרתי לזכות בליגה, אני לוקח את מסי.
              אם אני מאמן כל קבוצה שהיא, או שמטרתי לזכות במונדיאל או לנצח בגמר ליגת האלופות, אני לוקח את זידאן.

            • jhkj

              בארסה לא הייתה אותה קבוצה כל השנים שמסי שם, בארסה של רייקארד היא לא בארסה של פפ היא לא בארסה של אנריקה היא לא בארסה של וולורדה, כדורגל פשוט אחר. רונאלדו לדוגמא לקח את ליגת האלופות תחת שלושה מאמני ענק, מהטובים בדורנו, הוא נהנה מתמיכת המערכת לא פחות ממסי אם לא יותר, גם אם פעם אחת היא הייתה באדום ובארבע מהן ריאל שיחקה כדורגל דומה (למעט מקרים שהיה עליה לשחק פרגמטי יאמר לזכותו של זידאן).

              בנוגע לבחירה בזידאן על פני מסי, אתה דבק בה גם אם אתה נבחרת ספרד, אני גם מזכיר לך שאף אחד בדורנו לא כבש צמד בגמר המונדיאל, בעיקר כי קבוצות לא הבקיעו יותר משער אחד בגמר מונדיאל מאז 2002 לפני המונדיאל הזה, גמרי מונדיאל הם הגנתיים מאוד, גם שלבי הנוקאאוט המתקדמים, העניין הבעייתי איתך שאתה מתייחס למסי כחלוץ ומודד רק בשערים וכיבושים, מסי עושה הרבה יותר מזה על המגרש.
              גם לא ברור לי הקשר לזכייה בגמר ליגת האלופות, מסי לקח כל גמר ליגת האלופות שהיה בו אבל בסדר.

            • סבר

              כל מילה היסטוריון ספורט לגבי זיזו. שחקן של סיטואציה נהדרת, שעשה הרבה פחות ממה שנדמה וקיבל יותר יח״צ מכל אחד אחר. צ׳אבי לדעתי הוא גדול השחקנים האירופאיים, אולי אחרי קרויף שלא ראיתי אותו משחק מעולם. זיזו? לא בטוח שהוא היה הטוב בצרפת בדורו. זה היה דור של שחקני הגנה עצומים, אולי הטוב ביותר שהיה למדינה כל שהיא מעולם. ובגלל זה יש לי בעיה עם תוצאות בכדורגל. כמו שאמרת, אם טוראם, טוראם כן? לא כובש צמד בחצי הגמר, אז זיזו בכלל לא בגמר. אם היגוואין כובש מול גרמניה, במשחק טוב יותר של ארנטינה, אז מסי גאון? צריך להסתכל לאורך זמן על כדורגל. ושם, מה לעשות, אין אף אחד שמתקרב למסי. לא במספרים, לא בתארים ובעיקר לא באבקת הקסמים על המגרש.

    • ק.

      מול הולנד מסי, שלא היה טוב במיוחד, שם לפלאסיו בהארכה שני כדורים למצבים מושלמים (אחד בראש ואחד ברגל)

      הגב
  • לופו

    על משבצת הבורוביץ'.

    הגב
  • היסטוריון של ספורט

    דוד לזידאן יש בדיוק ליגת אלופות אחד בארון בריאל ויש לו גם ...שני הפסדי גמר ביובה (והפסד גמר מונדיאל וגמר אופ"א).
    נכון יש לו גם 3 ניצחונות בגמרין גדולים ו3 הפסדים ....בדיוק כמו למסי.
    בקיצור זה הכל עניין של התבונננות .
    אגב שחקנים שלקחו את כל הגמרים בענק ועשו מספרים מדהימים של 7/7 הם ראמוס ואנייסטה שהיו באמת גדולים מאד ובכל זאת לראמוס היה את רונאלדו ולאייניסטה אחד בשם ....מסי .

    הגב
    • היסטוריון של ספורט

      כמובן שהכוונה לזיזו השחקן לא המאמן .
      וכאן המקום לציין שאני מקבל את העובדה שמסי בנבחרת זה לא מסי בקבוצה ברמת העיקרון .
      אני מקבל גם את העובדה שיש שחקני נבחרת ושחקני קבוצה .
      אני רק חושב שההיסטוריה האדירה את זיזו יתר על המידה.
      הנה ההסבר.
      (נעזוב את יורו 96 ,04 ומונדיאל 02).
      מונדיאל 98 .
      יוצא מן הכלל בגמר אך אכזבת הטורניר בתוספת הרחקה לפני הגמר (נתן לצרפתים להסתדר בלעדיו בנוקאאוט)
      יורו 00 נבחר למצטיין ללא שום כיבוש בטורניר וולטורד השווה דקה אחרונה וניצחו בשער זהב.
      06 הטורניר שלו ב ה הידיעה ללא ספק רק שלא שלט בעצביו קורה .
      בקיצור יפה ומכובד אבל היו דברים מעולם .

      הגב
  • סבר

    כל מילה היסטוריון ספורט לגבי זיזו. שחקן של סיטואציה נהדרת, שעשה הרבה פחות ממה שנדמה וקיבל יותר יח״צ מכל אחד אחר. צ׳אבי לדעתי הוא גדול השחקנים האירופאיים, אולי אחרי קרויף שלא ראיתי אותו משחק מעולם. זיזו? לא בטוח שהוא היה הטוב בצרפת בדורו. זה היה דור של שחקני הגנה עצומים, אולי הטוב ביותר שהיה למדינה כל שהיא מעולם. ובגלל זה יש לי בעיה עם תוצאות בכדורגל. כמו שאמרת, אם טוראם, טוראם כן? לא כובש צמד בחצי הגמר, אז זיזו בכלל לא בגמר. אם היגוואין כובש מול גרמניה, במשחק טוב יותר של ארנטינה, אז מסי גאון? צריך להסתכל לאורך זמן על כדורגל. ושם, מה לעשות, אין אף אחד שמתקרב למסי. לא במספרים, לא בתארים ובעיקר לא באבקת הקסמים על המגרש.

    הגב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *