עבודה טובה, נימני, עבודה טובה

פוסט מאת חיים שדמי

1. מאמנים וסוכני שחקנים. לאורך כל הקריירה שלו, היתה לאבי נימני התנהלות של סוכן שחקנים. לא מדובר כאן רק בתפיסה גיאוגרפית, שהשורשים שלה מתחילים בגיברלטר. זה הרבה יותר עמוק. הוא כזה היום, הוא היה כזה כמאמן, והוא היה כזה כשחקן.

תפיסת מציאות של סוכן שחקנים בנויה על האדרת היחיד. סוכן שחקנים סורק את השוק ודולה ממנו שחקנים להפוך אותם למותגים. מותג מתקיים בספירות שבהן הוא יישות עצמאית, זה מה שמבדיל אותו מבני האדם הרגילים. פעם היו מועדון ושחקנים, היום כבר יש סוכנויות ייצוג.

נימני השחקן היה מותג והתנהג בהתאם במרבית הקריירה שלו. הוא אף פעם לא ביקש לעצמו את הגינונים, הם פשוט זרמו אליו. במקרה. הוא היה סוליסט ולא פעל כחלק ממערך קבוצתי. הקבוצות שהנהיג נראו בהתאם. המשחק שלו היה בנוי על הברקות ולא היתה לו השפעה ממשית על המשחק הכללי. הוא היה גאון כסוליסט ומותג גאוני. זאת היתה רק שאלה של זמן מתי המותג יתברר כריקני.

נימני סוכן השחקנים ליקט לאיווניר המאמן כמה בחירות ראויות עם פוטנציאל ענק. טביעת העין של סוכן שחקנים מושתתת על ברירה של בודדים מתוך ארסנל עצום. לנימני יש טביעת עין כזאת. אין לו כלום מעבר. נימני סוכן השחקנים ביושבו כמאמן לא ידע להפיק מהשחקנים האלה יותר מהרגע שהסוכן נימני החתים לו אותם בקבוצה. הוא לא הפך אותם לקבוצה.

הבחירות הראויות של נימני היו עטר, יצחקי, מדוניאנין, קולואטי ופביצ'ביץ', ואם ניבלאדו יחליט להיות יותר פויול ופחות ברומר, זאת כבר שישייה. זה חתיכת סגל להביא איתו אליפות. אז הוא עטף אותם בשטראובר, סבן וסטרול.

האליפות של מכבי העונה תקום ותיפול על השישייה הזאת. אם עטר, יצחקי, קולואטי ומדוניאנין נותנים בממוצע תשעה שערים כל אחד, זה ביחד שלושים ושישה, ועוד לא דיברנו על צייד האנטילופות. הם יהיו השלד. האליפות של מכבי מותנית ביכולת של איווניר להפוך את השחקנים האלה לקבוצה.

2. הצעת נישואין. גברים שבאים להציע נישואין חייבים לסגל לעצמם תפיסה של חלוצים מרכזיים. אסור להם לחשוב. אני נזכרתי בתובנה הזאת כשהסתכלתי על עטר נגד אשדוד.

ברגע שגבר מחליט עם עצמו שהוא הולך להציע נישואין, הוא צריך להיצמד להחלטה שלו, לא להתלבט לשנייה, לא להתחיל לשקול את הבעד והנגד, שהם לא יותר ממסכה לפחדים האמיתיים שלו שהבחורה תדחה אותו ותשחרר בבוז של פליאה, "מאיפה הבאת את זה?! אנחנו כל כך לא שם, אני אוהבת אותך והכל, אבל אנחנו ממש לא שם, אני מצטערת".

לא! ברגע שגבר מחליט להציע נישואין לחברה שלו, הוא צריך לעשות את זה בו במקום, ואם המחשבה עברה לו בשתיים לפנות בוקר, כשכל חנויות התכשיטים כבר סגורות, שייקח סליל של צרור מפתחות ויעצב ממנו טבעת, יכרע ברך – ובו במקום יציע.

אותו הסיפור עטר. עטר שייך לזן הכדורגלנים שלעולם לא ייכחד וישרוד גם את המלחמה הגרעינית – "הולכים על שתיים נטולי מוח". ברגע שעטר נדרש לחשוב, עולמו קורס עליו מבפנים והוא יחטיא גם אם יעמוד לבד שלושה מטר מול שער ריק, כשכל יתר השחקנים ומשרוקית השופט קופאים.

האיש גאון כשהוא לא חושב. הוא מבקיע בצרורות ושואל את עצמו רק בדיעבד: "איך אני מתכוון לעשות את מה שהרגע עשיתי".

3. בנין. למדוניאינין היה משחק מצוין נגד אשדוד. הוא היה האיש של המשחק. הוא ניווט את המשחק מאחור ושחרר משם הרבה התקפות. הוא הראה סימנים של מנהיגות. לא ראינו ממנו יכולות כאלה עד היום.

נימני סוכן השחקנים הסתכל על מדוניאנין וראה את נימני הבוסני. ובאמת, לאורך כל העונה שעברה מדוניאנין הזכיר יותר מכל את נימני. המשחק שלו היה בנוי על הברקות ולא היתה לו השפעה ממשית על הקבוצה.

נימני הסתכל על מדוניאנין ונתן לו את החולצה 6, אפילו שמדוניאנין הוא הרבה יותר 8, כי נימני כיבד את המסורת בת השנתיים שבמכבי לא לובשים 8. איווניר הסתכל על מדוניאנין ונתן לו את החולצה 10, כי הוא מצפה ממנו להיות 10 ולא 8. הממוצע יוצא 8.

איווניר תלוי העונה ביכולת של מדוניאנין להתפתח להיות גם 10. הוא ישתמש במדוניאנין כדי להפיק יותר מיצחקי, כדי להוציא יותר מעטר, אבל הדרך של מכבי לאליפות מותנית ביכולות של מדוניאנין להראות שהוא מסוגל להיות גם המנהיג של הקבוצה הזאת.

כדי שזה יקרה, מדוניאנין יצטרך להיות קצת פחות נימני וקצת יותר.. טל בנין.

4. פרח כדורגלן. מושיקו לוגסי זה לא שם של כדורגלן, אני מצטער. אבל בינתיים מושיקו לוגסי דווקא מסתמן כפרח כדורגלן מוכשר להפליא. במשחק נגד אשדוד הוא היה האקסטרה פקטור. מהרגע שנכנס, כולל הבישול הענק לעטר, מכבי סחטה את הדוושה והשלימה רביעייה.

אם לוגסי ייתן גם ארבעה-חמישה גולים, תהיה לו עונה גדולה. כדי שלוגסי ייתן ארבעה-חמישה גולים, למכבי צריכה להיות עונה גדולה.

*

"דה באזר" גם בפייסבוק

תגיד לי מי הם חבריך, ואגיד לך מי אתה
אנטומית את פרי, אבל ברור שאת ירק (דברים לעגבניה)

30 Comments

א.ק 30 באוגוסט 2011

שדמי, תיקון קטן לוגסי בישל לעטר, אני רוצה להעלות עוד נקודה. בשבילי הברומטר למשחק של מכבי הוא קולאוטי. הוא עובד בלי סוף. אם תראה את המשחק בשידור חוזר תראה שבמחצית הראשונה והחלשה יחסית מכבי לא הצליחה להכניס לו כדור אחד נורמלי לבעיטה או נגיחה. והוא עדיין עובד ותמיד במקום באמצע הרחבה. הוא גם זה שהרחיק את רוב הקרנות נגדנו. כשקולאוטי כובש זה אומר שהמשחק הקבוצתי עובד. הוא לא יבריק כמו עטר או יצחקי או קונאטה( איזה גול!!!!רק שישאר מספיק זמן במכבי).הוא בנוי על משחק קבוצתי שבו החלוץ הוא סוף התקפה מסודרת…
עוד נקודה לגבי קונאטה הילד מציג רעב למשחק שלא ראיתי שנים…הסתכלתי עליו אתמול לפני שעלה. הוא קם מהספסל הלך לאוהדים ומחא להם כפיים. הם החזירו, ואז הוא התחמם. נשבע שבחימום הוא רץ יותר מכל שחקני אשדוד ביחד. כשאיווניר קרא לו הוא התייצב תוך שניה, הוריד חולצה רק שיתנו לו להכנס כבר להראות מה שהוא יודע,ותודה לאל בינתיים הוא מראה. פה הגאוניות של איווניר לאזן את הקבוצה. כשאני נזכר בבוזגלו שלא רצה להכנס מול בית"ר בגביע לעומת מוסא זה כל ההבדל.(גילוי נאות, אני מכיר את הסוכן שלו אז אני מסתכל עליו יותר מרוב האוהדים).

D! במולדת 31 באוגוסט 2011

אני איתך לגבי קולאוטי – בזבזבו לו שנה שלמה בעונה הקודמת. ולנו.
אבל מדוניינין באמת היה מצויין אתמול – כולל ספרינט אחורה על מגרש כמעט שלם לחלץ כדור כשהיינו בעשרה שחקנים.

אזי 30 באוגוסט 2011

תשמע, אתמול הקהל של מכבי שר את השם של איווניר. לדעתי זה תקדים ארצי בקבוצה שעדיין לא זכתה באליפות

סטודנט 30 באוגוסט 2011

לא נכון

בהפסד 3-2 של מכבי חיפה למכבי נתניה בסיבוב הראשון בעונת 2008/2009 היו קריאות עידוד לאלישע בכל האיצטדיון. נראה את הקהל הצהוב לא מקלל את האמ-אמא של איווניר על המשבר הראשון

חואניטו 30 באוגוסט 2011

מכבי נראית נהדר, אבל יותר מהכל, זה השינוי באווירה.
סופסוף יש נחת במועדון וכדורגל מעולה שמספק את האוהדים.
מבחינת יכולת נטו, היא המועמדת המובילה לאליפות, אבל השאלה העיקרית היא מה יהיה מהבחינה הפסיכולוגית כשיבוא רצף הפסדים כלשהו (והוא עוד יבוא), משהו בעייתי במיוחד בקבוצה צעירה.
כרגע זה נראה שאיווניר יוכל להתגבר על בעיה שכזו, אבל אי אפשר לדעת.

B. Goren 30 באוגוסט 2011

הכדור שהכניס מושיקו לוגסי לעטר הזכיר לי כמה מבצעים של גיורא שפיגל (אני מספיק קשיש כדי לזכור משחקים של גיורא). הצמד לוגסי- עטר יכול להזכיר את הצמד שפיגל – ברנור אבל כדי לא לנחס לנו יותר מדי, כדאי שאעצור כאן.

שודד 30 באוגוסט 2011

שחרר כבר את נימני אתה אובססיבי לגמרי לגביו(הוא ודרכו זו ההיסטוריה של מכבי ת"א לעד).
למרות כל הכסף שהטייקון גולדהאר שופך במועדון הצהוב, התואר עוד רחוק מאד… רק אצלכם מתחילים לפנטז ולדבר על אליפות באוגוסט

גיל שלי 30 באוגוסט 2011

שודד – הרשה לי לחלוק עליך. זה לא רק אצלנו. תראה את הפועל, קשטן בצירוף טביב כבר יגמרו אותם, מי נשאר לקחת אליפות? או חיפה, או מכבי, זה לא רק בחזיונות שלנו, פשוט הוציאו את המעצור שהיה שם במשך כל כך הרבה שנים

שודד 30 באוגוסט 2011

גיל יקירי,
הרי אתה יודע שאני מאד מעריך את הכתבות שלך ומשתדל תמיד לפרגן
אך ברגע שנכנסת למשבצת ולבשת חולצה צהובה, איבדת אותי לעד :)

אתה צודק לגבי טביב וקשטן יהיה להפועל הרבה יותר קשה עכשיו
אבל מציע שקודם תנצחו איזה דרבי, ואח"כ אולי מישהו יתחיל לספור אותכם

מי כמוך הכלכלן, מבין שעם התקציב בעונות האחרונות… המכביזם, והבירבורים התמידיים על ווינריות כבר מזמן ציפו שתביאו אליפות.
אז לא הייתי ממהר כל-כך לצאת בהצהרות, קצת סבלנות עוד לא הזיקה לאיש.- מי בכלל האמין, רק לפני זמן קצר שנימני הסמל/מלך המכבים עד לא מזמן, יגורש בבושת פנים מהמועדון… לכן, תמיד עדיף לתת קצת זמן ולא לאכול כובעים בסיום עוד עונה של אכזבה

גיל שלי 30 באוגוסט 2011

עוד פעם תקרא לי כלכלן ויהיה לך עסק איתי (מתישהוא אלמד לשים סמיילי)

א.ק 30 באוגוסט 2011

שודד, תרשה לי לחלוק עליך:
הכותבים כאן הם מאוהדי מכבי השפויים ביותר. אני נהנה תמיד לקרוא אותם. לגבי נמני שדמי צדק לאורך כל הדרך וגיל גם צדק בכתבות שלו. אבי נמני מ- 2005 מסמל את הבעיה הגדולה ביותר של מכבי. עכשיו אתה יכול להקשיב להם, לחשוב או שאתה יכול להתלהם ולדבר על הדרבי. בעונה בלי קיזוזים הדרבי הוא באמת רק משחק על יוקרה. האליפות לא תקבע באף דרבי. דבר שני אני יכול להגיד לך בתור אוהד מכבי שכרגע הנצחונות הם רק תופעת לוואי לשחרור האדיר שיש למועדון הזה. דרבי או לא דרבי- גולדהאר מנקה את המועדון מעובדים לא נאמנים( נמני שבזבז מיליונים ולא תרם כלום כמאמן כמעט שלוש שנים). ושחקנים (בוזגלו, אבידור סלומון שטראובר וכאלה). כמו כן מכתבות שקראתי על האיש הוא בעל ערכים טובים ומשקיע בבסיס המועדון, הנוער.כל אלה נותנים תקווה לאוהדים בלי קשר להפועל תל אביב….

Cabrio 30 באוגוסט 2011

לפני שבוע, אבא שלי אמר לי בפליאה "תפס איווניר במכבי, אה? כל הכבוד". ואני עניתי לו את התשובה המדויקת ביותר מבחינתי –
חכה למחזור 6-7, אז תגיד לי אם איווניר תפס במכבי.
אנשים, אנחנו בפאקינג מחזור 2. במכבי תל אביב המדרגה האמיתית היא פנימה לעונה.. אחרי איזה תיקו מעיק, אולי הפסד לא קשור… פה הלחץ מגיע לשיא תוך 4 שניות ופה כולם נופלים. אז… בוא נמתין מעט. אני אישית בקושי חייכתי אתמול, אני למוד סבל וניסיון מהרבה שנים באותה נקודה קבועה בבלומפילד.

נ.ב – שדמי אתה פשוט מעולה, לא פרשנות צפויה ושקופה, באמת מעניין ונותן זווית מחשבה, בעיקר נושא נימני וקו המחשבה של סוכן.

בני תבורי 30 באוגוסט 2011

מושיקו לוגסי זה בטח שם של כדורגלן יחסית לאפרים בוגלה…

ארז (דא יונג) 30 באוגוסט 2011

האמת שלא ממש הבנתי איך נמני חשב כמו סוכן שחקנים בימיו כשחקן. כי מה שהוא עשה לקריירות של לא מעט צעירים לא ממש היה טיפוח כשרונות

תולעת 30 באוגוסט 2011

לפעמים נדמה שמי שהשתמשו שנים כה רבות בהגדרה של "אנטי נימני" מתקשה יותר לשחרר מאשר אלה שהשתמשו בהגדרה "חיילי נימני" ועדיין מוכרח, בכל הקשר צהוב, לתת את התגובה הפבלובית הקבועה שלו, למרות שכבר אין לה שום קשר למכבי.
מכבי נראית בסדר גמור בינתיים (לא חושבת שצריך להיסחף, בד"כ אנחנו לוקחים אליפות כ"כ מוקדם שבינואר כבר הולכים לים כי מיצינו), ניצחה אתמול 4:0 את אשדוד – ועדיין שתי הכתבות היחידות שמתייחסות למכבי בבלוגים כאן נוגעות לנימני ולטיפשותו של עטר.

גיל שלי 30 באוגוסט 2011

תולעת – הפוסט שלי לא נוגע לנמני למרות התמונה. נמני פשוט הצהיר שהוא חבר של, ולכן השתמשתי בו. הפוסט נוגע לקשר בין הכדורגל לבין העולם התחתון. כאשר עבדתי במגדל אביב ברמת גן, ראיתי את שני הצדדים משחקים שש בש באחת הפיצוציות למטה, זה קשר גורדי שניתן לניתוק. הפוסט הופיע במקרה אחרי אשדוד, והוא יותר קשור למרגול

תולעת 30 באוגוסט 2011

גיל שלי – אתה צודק, זה באמת קשר בלתי ניתן לניתוק, אבל מכל הדוגמאות שיש (עמרי קנדה, איציק קורנפיין, יובל נעים, איציק זוהר, בוזגלו, טביב – וזה רק בשליפה לא מעמיקה) בחרת דווקא את נימני. על שאיני מכירה את כתביך ואת פועלך בעניינה של מכבי, נדמה לי שזה לא מקרי.

גיל שלי 30 באוגוסט 2011

אם את לא מכירה סימן שאת לא קוראת

תולעת 31 באוגוסט 2011

היסק לוגי מרשים ביותר. עכשיו אני מצטערת שלא קראתי.

שלו 30 באוגוסט 2011

לגבי מוסא, יש לי תחושה שבינואר הוא כבר לא יהיה כאן.
כל סקאוט רציני יכול לראות שהילד שחקן מעל רמת הליגה שלנו ויכול להשתלב בסכום שפוי בכל ליגה אירופאית.
לדעתי שני מליון יורו והוא לא פה יותר.
וכן עטר באמת יכול להופיע במילון תחת הגדרת המילה טי**.
אבל כדורגל הוא יודע.

א,ק 30 באוגוסט 2011

התיאור של עטר מדוייק להפליא, כשצריך למסור הוא בועט וכשצריך לבעוט הוא מוסר בעקב אחורה…או כמו שגיסי אמר אתמול במשחק- אם רק היה אפשר לקחת 10% מהכשרון ולהעביר לראש היה לנו שחקן אדיר.

דביר 31 באוגוסט 2011

תשמע!!! נמני לא הצליח וזה בלשון המעטה. לתת לאיווניר את הקרדיט על הצעירים חוץ מקאנוטה, דיא סבע ודהן זה חוצפה!!!!
נמני שהביא למשל את דאבור לנוער… שהוא שחקן נדיר אם איווניר יתן לו לשחק בשפיץ…
אני מתערב על כל אחד שאם היו נותנים לת'ורגמן לעלות מהנוער עם החבר'ה האלו היינו רואים קבוצה הרבה יותר טובה ונכונה…
איוויניר ביקש שני קשרים אחרויים ובסוף הגיע לסגל של שלושה בלמים זרים…
הגנב דעת הזה נהנה משנתון נדיר!!1 ולא בגלל יכולות אימון נדירות.
תצטטו ותדביקו מעל המיטה!

א.ק 31 באוגוסט 2011

דביר. כמה שחקנים עלו מהנוער בעשר שנים האחרונות? כמה מקום נמני נתן לשחקנים כמו שפונגין(איך הוא העז לשלם לקלמי ולהעיף אותו!!!!!), או אורי שיטרית או ציון צמח או שאר השחקנים שגדלו במועדון. נמני לא נתן לאף שחקן לגדול. אמנם יש דור נדיר אבל גם שנה שעברה מכבי השאילה את ורד לדוגמה ונמני בכלל לא חשב עליו. למה להעלות שחקן של מכבי לבוגרים אם אפשר לקנות שחקנים במאות אלפי דולרים כמו יואב זיו וקלמי. דור מיכה גם יכול היה להיות בסגל שנה שעברה כבר הוא גדול מהשאר בשנה. בקיצור מוטי נהנה מדור מיוחד אבל הוא נותן להם את הבמה…אתה יכול לדמיין את נמני מושיב את האריס סידיבה וגל אלברמן ונותן את המפתחות לקישור לדהן ולוגסי…נו באמת.
חוץ מזה שמקצועית מוטי משחק משחק לחץ והתקפי מאוד(בינתיים) נמני לא עלה עם שנה חלוצים בתחילת המשחק שלוש שנים. זכרונות ממאיוקה לבד!!!!קולאוטי לבד!!!!!איך הוא רצה שיבקיעו. מוטי עולה מינימום עןם שני חלוצים ולפעמים שלושה. הכל היה מקרי אצל אבי כי הוא לא מאמן. ועל טביעת העין שלו שדמי דיבר בפוסט אז תקרא. הוא אכן ראה את דאבור ולא יודע מי עוד. בגלל טוב שהוא סוכן ולא מאמן

תולעת 31 באוגוסט 2011

מסכימה שנימני מאמן גרוע, אבל האמירות לגבי השנתון מוצדקות. את היכולות של שפונגין, שטרית, לוטטי, פנסו וכו' – הם הצעירים של נימני – כולנו ראינו ואין אחד בבלומפילד שחשב שמישהו מהם ראוי לחולצת ההרכב. מי שהיה ראוי (מאיוקה) קיבל הזדמנויות וגב.
אין ספק שההבאה של זיו וסבן הייתה טעות, אבל טעות גדולה יותר להציג את שפונגין & שטרית כפרוספקטס מבטיחים שרק נימני האיום עצר את התקדמותם.
ציון צמח שחקן שנימני העריך והוא נתן לו הרכב עד שהביא על העמדה שלו שחקנים אחרים – לא חושבת שהיה מישהו בקיץ שעבר שחשב שהוא טוב מהם. גם מוטי, אגב, עם כל "מהפכת" הצעירים לא מוצא לו מקום (אני חושבת שהוא יהיה שחקן סבבה לגמרי).
האריס ישב הרבה על הספסל אצל נימני ומזרחי.
כל זה מבלי להוריד מהעבודה הטובה שעושה איווניר בינתיים. כדאי לזכור שגם בעונה שעברה אחרי אולימפיאקוס הרגשנו טוב.

גיל שלי 31 באוגוסט 2011

דברי בשם עצמך. לא כולם הרגישו טוב אחרי הנצחון המקרי על אולימפיאקוס. אני רואה הבדלים ברורים בין המקריות בתחילת שנה שעברה, לבין השיטה השנה. לא תמיד התוצאה קובעת, מה שמוצא חן בעיני בפתיחת השנה אצל איווניר, זה שיש תהליך ברור

א.ק 31 באוגוסט 2011

אי אפשר להרגיש טוב כשהמאמן לא מוצלח. המשחק מול אולימפיאקוס חשוד ביותר וחוץ מזה אף אחד לא יכול להתלהב מבונקר שמוציא 1-0 למרות שזה מה שהיה צריך. שנה שעברה הרגשתי ניתוק מוחלט מהשחקנים. גם הישראלים נראו לא קשורים למכבי שיחיד שאי אפשר לבוא אליו בטענות הוא אלירן עטר. שחקן רעב בכל משחק. ראיתי אותו רב במשחק אימון מול הפועל ירושלים ואבא שלו אמר לי שהוא ככה מאז שהוא ילד. חייב לנצח וחשבתי שהלוואי שכולם יהיו כמוהו בקטע הזה. השנה אני לא מרוצה רק מהנצחונות. תשימי לב כמה שחקנים מתחלפים בהרכב כל משחק. בדיוק כמו אצל נמני שהאשימו אותו שאין הרכב קבוע. אצל נמני פשוט לא התאמנו( וזה ממקור אמין ביותר-רמת אימון של ליגה שלישית) והוא לא הנחיל להם דרך. חוץ מזה שחדר ההלבשה היה מלא ברעל ולא היה חיבור עם הקהל. בינתיים כל אלה שופרו והנצחונות הם רק תופעת לוואי.

א.ק 31 באוגוסט 2011

ודרך אגב תולעת את טועה למרות שאת מפגינה ידע רב…שפונגין היה מקובל על רוב הקהל ועובדה שברגע שעזב את מכבי הוא השתפר וזומן שוב לנבחרת וראיתי אותו משחק והוא טוב. לא הייתה שום סיבה להעיף אותו. הוא רצה שיפור במכורת של 100000 דולר שבמקום הביאו את קלמי ב 250000 דולר. לכי תסבירי העברה שכזאת….כשקלמי היה בכלל בדרך לעוף מנתניה ועף מהפועל וחיפה בעבר. הכל חשוד…גם יואב זיו. לגבי ציון צמח לא יהיה מקום לשחקן בית לעולם אם יביאו לו שחקנים על הראש..המטרה היא לא להביא שחקנים בשביל לתת בטחון לילדים. תראי את איווניר הוא סגר על עומר ורד והוא לא יחפש מחליף בשבילו לעומת זאת לאורי כהן שלא מספיק חזק צריך מחליף. ואז זיו וקלמי לא יראו יותר דשא..

תולעת 31 באוגוסט 2011

גיל שלי, אני מדברת בשם עצמי והתולעים שלי. חשבתי שזה ברור אבל אם לא, אשתדל להבא לדבר בגוף יחידה בלבד.

א.ק – איני שותפה לתחושות הבלשיות שלך. לא הכל "חשוד". קלמי סבן נתן עונה טובה בנתניה בהגנה שמבחינת מספרים הייתה הכי טובה בליגה; אולי בגלל שהמשחקים שודרו בערוץ סגור טובי מאמנינו לא הבחינו שמי שהיה אחראי להגנה המצוינת היו אלמוג כהן ולואיס מרין. לא רק קלמי החשוד נהנה מהספק הזה, גם הבלגים אכלו את הלוקש ולקחו את סטרול, גם הבריטים בלעו את זה ולקחו את תמיר כהן.
המשחק עם אולימפיאקוס היה באמת חשוד ע"י אופ"א, אבל דווקא לכיוון ההפוך – החשד היה ששילמו לשופט להטות את המשחק לטובת אולימפיאקוס. בצמד המשחקים נראינו טוב ושיחקנו מסודר (יותר מסודר מהבלאגן ביוון ביום חמישי).
יואב זיו הוא בכלל חלק מתופעה רחבה הרבה יותר, של כישלון בין דורי ורב תחומי בעמדות המגינים בכלל והשמאליים בפרט. זה שעכשיו שטרית מוזכר פה בערגה (מסוימת) רק מעידה על עומק הבעיה (ועל אלצהיימר).
לגבי נימני המאמן – לא בכדי פתחתי ואמרתי שהוא מאמן גרוע, אין לי שום כוונה להגן עליו במובן הזה – לא בעניין ההרכב, לא בעניין הרכש הקלוקל ולא בעניין סודות מחדר ההלבשה.

תומר חרוב 31 באוגוסט 2011

רק כדי לסדר לכם את סיפור קלמי…
קלמי נתן עונה מעולה בנתניה בעונת 08-09 כשמתיאוס היה המאמן, הוא היה כלכך טוב שאפילו כשהוא תופקד כמגן שמאלי הוא היה מעולה. עונה לאחר מכן הוא קיבל את סרט הקפטן ואחרי כמה משחקים בהחלטה שערורייתית החליטו להעביר את הסרט לאלמוג כהן ומאז חלה היתדרדרות ביכולת שלו. בקיץ שעבר בנתניה היו מתים להיפטר ממנו בגלל שהיה לו חוזה עצום של מעל מאתיים אלף דולר לעונה והיה בסגל את אוראל דגני הצעיר שלא פחות טוב ממנו(היום הקפטן). לא רק שמכבי לא קיבלה אותו בחינם רק כדי לשחרר אותנו מהחוזה שלו, היא אף שילמה עליו מאה חמישים אלף דולר סכום העברה. במקרה הטוב זה מגוחך, במקרה הפחות טוב זה חשוב.
גילוי נאות- אני אוהב את קלמי סבן אהבה עצומה ולדעתי הוא שחקן נהדר ואדם נהדר. תגידו מה שתגידו על היכולת שלו(שיכולה להיות מצוינת לעיתים), הוא הכדורגלן הכי נחמד שיצא לי להכיר.

יואב 31 באוגוסט 2011

עטר-חיית משחק(רוצה תמיד את הכדור ותמיד יכול לייצר) מלאת דימיון. אחד המוכשרים שלבשו את החולצה הצהובה(ואין מחמאה גדולה מזאת).אני חי בשלום עם העקבים והחלטות שלא תמיד נכונות כי הוא חיית משחק שאסור לסרס.
מכבי של השנה-מרכז קישור שעובד קשה, נייד, גמיש, יוצר ומתקל(מושיקו ורפי)הוא ההבדל הגדול עד עכשיו בדינאמיות ובשליטה של מכבי על המשחק.
דור מיכה/בוזגלו-מה שדור מייצר בחודש, בוזגלו התקשה לייצר בשלוש שנים.זה לא עניין של כישרון אלא של קור רוח.דור מקבל החלטות טובות לקבוצה שלו, בוזגלו קיבל החלטות רעות בשביל עצמו.
נמני-במסגרת העין צריך לזכור לו גם את אילייב(שחקן עצום שממש לא נופל מהאריס) ומאיוקה הנהדר שגם הניב רווח יפה למכבי והתפתח תוך שנתיים מבוסר לילד בן 19 שמחזיק את ההתקפה של מכבי לבד ללא חשש. וזה נדיר מאד במחוזות הצהובים הלחוצים.
בציר הנוער הנוכחי-מסכים שהשישיה הותיקה הכרחית בשביל לרוץ חזק העונה אבל איכות הילדים(שראיתי אותם לא מעט בנוער)והאנרגיות שהם מביאים היא קריטית כמו גם החיבור בין שתי הקבוצות.כאחד שרואה את מכבי כבר שלושים וחמש שנה-זה בציר נדיר באיכות ובחומר האנושי ועדיין לא טעמנו ממש מדאבור(יוצא מהכלל).יש עוד למה לחכות.
צמד משחקי הליגה-כל כך הרבה אופציות התקפיות. כשמכבי מעלה מהספסל את קונאטה וברק מהספסל מול יריבות שכבר קצת התעייפו, זה מרגיש לא כוחות.
איכות ההגנה-היא תעשה את ההבדל באמת בין הצלחה או אכזבה(והיא קצת חשודה למרות הרזומה של הבלמים שלה)כי מכבי הנוכחית(בניגוד לקבוצות עבר שלה)שווה גולים.
מיטש-אחרי שנתיים של חיכוך בקריית שלום והכרת הנושא הוא הבין שהמערכת היתה מפוצצת באנשים שרק לקחו ולא נתנו.מחתימי כרטיס פרזיטים נוטפי רעל.בשיחה עם חבר הוא הדגיש את עניין הערכים הבסיסים שלא מתקיימים כאן ורק אחרי ההבראה תגיע קבוצת כדורגל הישגית.
*עדיין אוגוסט.ימים מוקדמים לקישקושי תארים. שבענו מהם כבר.אפשר לשבת ולהנות מהילדים(ולקחת בחשבון גם חוסר יציבות, טעויות ובוסריות)גם בלי להיות עסוק בחישובים.להנות מהדרך קוראים לזה?והפעם על אמת.

Comments closed