זה לא משבר, זה שבר

מכבי של מוטי איווניר, "המכביסט", נראית כמו מכבי בימיו כשחקן. בעצם זה עוד יותר נורא

פוסט מאת חיים שדמי

חבר של אח שלי התקשר בלילה ואמר לאחי שיש לו בחילה ממכבי בגלל הדרבי, ואז הכלב של אח שלי הלך והקיא על הצד של אשתו במיטה, בזמן שאשתו של אחי היתה מתחת לשמיכה.

*

זה לא משבר; זאת מציאות. אם סיפור הכישלון חוזר על עצמו שנה אחרי שנה ברציפות. אם מתחלפות הדמויות שמתיימרות לשמש כסמכות המקצועית, אם נרכשים שחקנים ואחרים משוחררים – זה כבר לא משבר, זאת צורת התנהגות. זאת ההוויה. והוויה רעה, רעה מאוד.

*

כואב לי על איווניר. רציתי מאד שיצליח. כתבתי עליו בפתיחת העונה שמרוב הדיבורים על איווניר המכביסט, מרוב שמספרים שהמכביזם שלו הוא בדיוק מה שהיה חסר כל כך בשנים האחרונות, נשכח פרט אחד: איווניר השחקן היה שותף למורשת הגרועה ביותר של המועדון הזה מאז ומעולם, גרועה אפילו יותר מהמורשת של הרציקוביץ' ונימני.

אני לא מקנא באיווניר. לא רוצה לחשוב מה זה לגדול במועדון הכי מצליח בארץ, ואז לעלות לבוגרים כנער פלא ולהיות שותף לשנים הכי ארורות. זה חייב לייצר אצלך תסביך רציני.

אני גדלתי כאוהד בשנים ההן, אנחנו ילדי החורף 73' של מכבי, הייתי בן חמש באביב 79', כשנגמרו הימים הגדולים. לא פשוט המשא שאנחנו נושאים. איווניר והאהבה שלי את מכבי הולכים יד ביד. אין לכם מושג מה זה להתעצב בתור אוהד מכבי בשנות השמונים האיומות ההן. שנים של מחנק, של בלבול, של תקווה אדירה שתמיד, אבל תמיד, התלווה אליה מפח נפש.

כל שנה שחלפה, העמיקה את האהבה שלי יותר. אולי זאת נפש הרומנטיקן המיוסר, אולי מאגרי הציפייה שהלכו וגדלו עם כל עונה שנגמרה בכלום, אבל אני יודע דבר אחד בוודאות: בכל קיץ, אחרי עוד עונה שנגמרה בכלום, הלכו מאגרי התקווה שלי וגדלו. עד קיץ 1991. אז הפסקתי לקוות מהם למשהו.

אני חושב שהצמא האדיר לאליפות, והתסכול העצום שנאגר אצל איוניר כי לא זכה באליפות, גרמו לו לאבד קצת מהפאסון.

זה התחיל עוד בשנות השמונים כשחקן. המבט, המבט הזה שהיה לו. הוא היה הבולדוג שלנו. האיש להסתובב לצדו בסמטאות חשוכות. לא משנה מה חשב הראש, העיניים היו עיניים של בולדוג. הוא היה כזה כשהבקיע מארבעים מטר, הוא היה כזה כשירד לתיקול באמצע המגרש והוא היה כזה כשהחליפו אותו.

הוא לא חייך אף פעם. שנתונים שלמים של אוהדים לא זוכרים ממנו חיוך אחד. לא כשהבקיע מארבעים מטר, לא כשסגר בהולנד, ולא כשהתחילה עונה. כולם תמיד חייכו כשהתחילה עונה, איווניר לא. איזה מבט היה לו. רק מלהצליב עיניים עם המבט הזה, היתה נשמטת לך הלסת. כל כך חדור היה המבט, שהוא הסתיר נפלא עיניים רגשניות.

אני חושב שאיווניר הולך מאז תמיד עם התחושה של למה זה קרה לי. למה דווקא לו. הרי הוא לא היה כזה גרוע, והוא לא נושא באחריות לבדו על העשור הנורא הוא. אבל תמיד נראה שהוא היחיד שאכפת לו. ירצה או לא, איווניר מסמל את שנות השמונים הארורות יותר מכל אחד אחר. יותר מאלון נתן, חי קרייס ושמעונוב. משני האחרונים לא ציפינו, אל נתן תמיד התייחסנו כמו נפש פגיעה בגוף זמיר. אפילו את דריקס כבר הפסיקו לספור, עד כדי כך ששכחו אותו שם, בקריית שלום, ושם גם מצא אותו אברם בקיץ 1991.

איווניר היה נושא המקל שאמור להעביר את השליחות משנות השבעים לשמונים. ככה הוא הולך כל השנים, עם ההחמצה, הפספוס. יכול להיות שהוא מרגיש אשמה. בטח יש לו תחושת אחריות כלפי המועדון בשנים ההן, כלפי האוהדים, השכנים. אני חושב שאיווניר האמין בכל לבו שהעונה במכבי תהיה התיקון שלו. סגירת המעגל והפיצוי על השנים ההן כשחקן.

*

אהבתי את התפרצויות הזעם שלו בתחילת העונה. אני לא באמת חושב שהן היו כנות, הן היו הרבה יותר מבוימות. הוא קרץ וחייך כשאמרתי לו את זה לפני כמה חודשים. איווניר רצה להעיר מתרדמת את מועדון הריטלין הזה. כל מי שהתבונן בעיניים מפוכחות ראה כמה המועדון איבד מהזהות שלו. הבעיה של איווניר שבסוף נשארו רק ההתפרצויות. בדרך הוא איבד את הקבוצה שלו.

מרוב שהוא רצה כל כך באליפות, הוא איבד מהפאסון. אולי גם לא היה לו מספיק. הוא נצר לשושלת איווניר, בן האריסטוקרטיה של מכבי, מוקף באוהדי הגוורדיה הוותיקה. אלה האוהדים שמהם הצמיח המועדון את העבר המוכח שלו. בעידן הבעלות הפרטית של היום אוהדים לא מכירים חוויית קבוצה כזאת. רק מכביסט אמיתי מבין במה מדובר. איווניר לא נולד עם כפית זהב, הוא נולד בתוכה. הוא נמשח כבר כילד.

אבל אתה לא יכול להצליח במכבי אם אין בך פאסון. היעדר הפאסון גרם לו לא לראות שגיאות מהותיות בבניית הסגל שלו. להאמין שבכוח הרצון בלבד הוא יוכל להתגבר עליהן. האחרון שהתנהל במכבי עם פאסון היה קלינגר.

כואב להזכיר בהקשר איווניר את השם של קלינגר. אכתוב על ההשוואה ביניהם בהרחבה בקרוב. קלינגר גדל על העבר של מכבי וחלם להיות חלק ממנו אפילו שהיתה לו כבר אליפות עם חיפה. בעיקר היה לו למה לשאוף. הוא זיהה מטרה וידע שכדי להגיע אליה כדאי להתחיל לטפס. הוא קנה את הפאסון שלו בזיעה. הוא לא היה מצליח לטפס אחרת.

איווניר לא היה צריך לחלום. העבר רבץ לו על הכתפיים מהיום הראשון בבוגרים. קלינגר התנדב לקחת את המשא מהכתפיים של איווניר והזיז אותו ממכבי באמצע העונה הראשונה שלו שם. קלינגר השחקן יצר במכבי את הקבוצה שאיווניר אמור היה ליצור בהתאם לשליחות שהוטלה עליו. חצי עונה, וקלינגר טאטא מהמועדון את איווניר והמורשת שאותה הביא משנות השמונים.

עוד חצי שנה עברה וקלינגר לקח את הקבוצה הזאת לאליפות. שנה אחת. זה כל מה שקלינגר היה צריך כדי למחוק מורשת של שלוש עשרה שנה. קלינגר יצר את השושלת האחרונה של המועדון הזה שנעצרה רק ביום בו בא אילוני .

זאת הסיבה שקלינגר המאמן עשה בקיץ אחד את מה שאף אחד אחר לא היה מסוגל לעשות, והביא אליפות בתנאים בלתי אפשריים שאפילו מוריניו, פרגוסון וגווארדיולה היו נכשלים בהם: תחת לוני, ואחרי שנתן פור של שלושה עשר משחקים לליגה עד שהשבית את נימני. קלינגר ראה דבר אחד מול העיניים. איווניר מצמץ.

האיש שרצה יותר מדי. ככה אני אזכור אותו.

*

לפני שבעה חודשים כתבתי כאן טקסט על החתונה של שטראובר. קטע  הפתיחה שלו הלך ככה:

"אתה רואה אותם הולכים שפופים, הפנים שלהם באדמה. אבל הפנים מדברות אלייך והעיניים מספרות הכל. הם מרימים אלייך מבט והוא אומר יותר מאלף מילים. הם יודעים שהסיפור של הקבוצה שלהם כמו שהכירו אותה, והאמינו בכל מאודם שתשוב, גמור. שמה שהיה כבר לא יחזור.

"הם אוהדים אמיתיים של הקבוצה שלהם. אוהדים אמיתיים הם אנשים שמזהים בבטן את מה שפרשנים מלומדים יקלטו שנים אחר כך. לא תמיד הם יידעו להסביר לעצמם במילים למה הם מרגישים ככה, אבל הנפש האימהית שלהם תדע גם תדע. הם יודעים בדיוק מה עשה את הקבוצה שלהם למה שהיתה, והם רואים את כל הטיפוסים הלא קרואים מסתובבים בה כבשלהם ומבינים ששנים רבות מדי חלפו מכדי להשיב את הזמן אחורנית ולתקן.

"והם נאנחים לעומתך, מסיתים את המבט ממך כדי לא לחוש בכאב מחזיר להם עיניים, מחייכים בעצבות וממלמלים כמו לעצמם: 'זהו, זה נגמר'".

הקיץ והפתיחה שבאה אחריו נתנה לנו תקווה. לא ציפינו ממכבי להביא אליפות בהליכה. הציפיות שלנו היו שהרפיסות שאפיינה את המועדון הזה כל העשור וחצי האחרון, למעט העונה עם קלינגר, תתנדף. לנדף את הרפיסות פירושו לא להפסיד דרבי, לנצח לפחות אחד, ולא להפסיד לחיפה.

אלה דרישות ריאליות ממועדון שמבקש לשנות את דרכיו, לא מוגזמות מכדי לא לעמוד בהן. הבאנו בחשבון שאתה לא מוחק בקיץ אחד הזנחה של שנים ועבודה יסודית שנעשתה במקביל בחיפה ובהפועל. אבל ידענו שיספיק לנדף את הרפיסות כדי להתמודד על אליפות. זאת מכבי, לעזאזל.

כשאני אומר אנחנו, אני מתכוון לכל אוהדי מכבי בני שלושים וחמש מעלה שיש להם מושג אמיתי בהיסטוריה של המועדון שלהם. הם גדלו על העבר המוכח, אבל חוו את שנות השמונים ואת השנים עם לוני כדי להבין משהו על תנועת הגלגל של החיים ועל הנטייה של אימפריות להחריב את עצמן מבפנים.

מדובר ברוב המכריע של אוהדי מכבי. בין המאסה הזאת, שהיא השכבה האמיתית שמייצרת קהל של מועדון, לקבוצה, יש היום אובדן אמון. מוחלט. מכבי תתנהל במרחב הכללי, היא עשויה להגיח מדי פעם באליפות, אבל הדבר שהכרנו ואהבנו נגמר. מזמן. יש לזה כל מיני סיבות, אבל אחת עיקרית שמספרת על מועדון שנתלש מהיסודות שבנו אותו. אכתוב על זה כאן בזמן הקרוב.

היתה לנו תקווה בקיץ, אבל התקווה כבתה. זה לא משבר, זה שבר.

*

חיים שדמי בדה באזר

דה באזר בפייסבוק

קולטס, בלי יותר מדי מסקנות
יומן אליפות של הניינרס. פלייאוף!

75 Comments

ערן לוי 4 בדצמבר 2011

בדרבי של חורף 78 הייתי בן תשע וחצי. שם זה התחיל. חצי שנה מאוחר יותר באה האליפות. אני זוכר שהייתי כל כך עצוב כשמכבי איבדה את הדאבל אחרי שהפסידה לבית"ר י-ם בגמר הגביע. שדמי, זה כל הסיפור – נולדת כמה שנים מאוחר מדי.

איתן בקרמן 4 בדצמבר 2011

הערת המערכת: הטקסט נכתב לפני ההפסד להפועל חיפה. אפילו שדמי לא יכול לכתוב כל כך הרבה וטוב במהירות כזאת…

אזי 4 בדצמבר 2011

לא יודע, אני בן 28.
אני אוהד מימי 95-96 העליזים.
מרוב שזה היה מזמן, והיתי ילד קטן, אני מתחיל לחשוב שאף פעם התקופה הזאת לא הייתה.
שאף פעם לא אהדתי קבוצה ווינרית
שאני מתבלבל עם הכדורסל.
אני זוכר רק סבל.
קבוצה שאף פעם אין הסבר למה היא לא טובה.
בודדות העונות ב15 השנים האחרונות שאני מוכן להסכים שהסגל שלהן נחות.
התחלפו כל השחקנים, מאמנים, עוזרים, כל דמות מקצועית כלשהי, כל מנהל מחלקת חשבונות ואחראי מינויים, בעלים שונים ומשונים והנכדים שעל הברכיים שלהם.
ועדיין דרעק.

אני לא יודע איזה מאמן יכול לקחת את מכבי לאליפות.
אולי מאמן זר בבוכטה של כסף, שלשחקנים לא תהיה ברירה לקבל את המרות שלו.
ולהעסיק מנכ"ל או קצין עיתונות רציניים שלא יתנו לתקשורת לרדת על מכבי כמה זהם רק רוצים.

אין מה לעשות
יאללה מכבי!

Lm 4 בדצמבר 2011

אלי אלי שלא יגמר לעולם

יוחנן הטבול 4 בדצמבר 2011

יוחזר לוני!

תומר חרוב 4 בדצמבר 2011

אל תדאגו אוהדי מכבי. בשבת תפגשו בטדי את המוציאה ממשברים הרשמית של הליגה.

יואב 5 בדצמבר 2011

חיפה-האירגון הטוב בליגה, שמוציא גם ממאמנים חסרי ניסיון(רוני לוי) או ותיקים עם קאריירה בינונית(אלישע)-אליפויות.

הפועל-חרא הנהלה וכאוס מוחלט אבל בארבע וחצי השנים האחרונות מעסיקים מאמנים מנוסים וחזקים שיכולים להחזיק על הכתפיים שלהם את הכל ולנטרל רעשים.

מכבי-חרא הנהלה וכאוס מוחלט אבל בעשר השנים האחרונות מעסיקים מאמנים צעירים ובוסריים(או פרווה כמו לוין או מאמנים לאחר השיא כמו אלי כהן)שלא יכולים להחזיק את הנטל על הכתפיים שלהם.

מסקנה-לייצר אירגון טוב,כזה שגם מאמנים יכולים לגדול איתו ולעבוד בשקט.
אני לא שואף לזמניות של הפועל(גיא לוזון קרס שם בדיוק כמו מוטי ולא תמיד המאמן הנכון יהיה זמין)אלא לעוצמה ארוכת שנים.

כשהעסק הזה יתחיל להיות מנוהל על אמת, נוכל לעשות הערכה מחודשת.כרגע, קפריסאי נחמד דובר אנגלית שומע ממוטי מה הבעיה. וואלה, זה לא מנחם אותי

כשמכבי הפסידה 5-0 במשחק העונה ב-94 קליינמן אמר שהוא מתבייש בכל אחד ששיחק.שזה לא מקובל. מי מגיב ככה היום?

והקבוצה? הגיבה מדהים לבושה וחודש וחצי אחרי חזרה לקריית אליעזר והעיפה את חיפה מהגביע ולאחר מהפך(והיה את משחק פץ-מליקה בין לבין בקריית אליעז רשנגמר בתיקו אחד לאחר קרב גדול)והנחילה לחיפה את ההפסד היחידי שלה במפעלים ישראלים.

ויכסלפיש 5 בדצמבר 2011

בכל זאת היו לנו שתי נקודות אור בשנות ה-80 השחורות: הגביע נגד מכבי חיפה אחרי ה-3:3 והמספרת של דריקס ב-87' (פנדל מכריע: בני טבק) והגביע של 88' שמנע מהפועל דאבל, שבועיים בערך אחרי ה-10:0 מול מכבי חיפה בפלייאוף התחתון. שער ניצחון: בני טבק

ומי שרוצה עוד יכול להיזכר ב-4:4 ברמת גן בחצי גמר גביע 83' (שוויון בהארכה ופנדל מכריע: בני טבק!!!!) אבל אחר כך בא לנדאו וסידר להפועל גביע בשער בסיוע היד.

http://www.youtube.com/watch?v=dTEw_5IAG1E

http://www.youtube.com/watch?v=si7cOg8ZGF4

יואב 5 בדצמבר 2011

אני זוכר את הדאבל ב77 ואת האליפות של 79 מהטריבונות.על זה גדלתי.חילוף המשמרות הטבעי מהקבוצה המופלאה של שנות השבעים הביא את מוטי.

מוטי היה מספר שמונה הבא, היורש של גיורא שערך בכורה כבר בגיל 16.5.הילד שאבא שלי(מנהל קבוצה במכבי באותם ימים) היה אוסף מהבית על מנת שיחזק שנתונים גדולים ממנו במשחקי אליפות (ואת יפתח הלוי).

ואז מוטי עוזב לאחר שנות המדבר רק כדי לראות את נמני וזוהר לוקחים אליפויות (ווגוברים עליו ועל בני יהודה בקרב ישיר). התסכול שלו היה ברור ואף זכורה תקרית יריקה לעבר אוהדי מכבי(ששיחק בנתניה) ומשפטי השוואה תקשורתיים בין רביבו להם שנישלו אותו מיקצועית במכבי.

35 שנה אני במגרשים עם מכבי ולעולם לא ראיתי הידרדרות כל כך מהירה ברמת המשחק והשאיפות.ממש דימיוני(והמשחק מול פאו הוא אחד מהטופ 5 שלי בכל הזמנים כאוהד).

חייבת להיות לו אחריות אבל כמו שכתבתי בהודעה קודמת-האחריות העיקרית מונחת על כתפיו של מיטש. דיבורים על דרך ידענו. אנחנו רוצים לבנות בתנועה(כמו מועדון נורמלי) ולא לבנות על מנת לקבל עוד אשראי. על מנת לבלף. את זה היה לנו עם אברם ולוני.

ואם את מכבי מנהלים ביום יום דובר תמוה, קפריסאי חביב וטוויטו-אז אנחנו בדיוק במקום הראוי לנו.

מיטש יודע מה הוא לקח? מהם החלומות של עשרות אלפי אנשים? מה מצופה ממנו? מה מצופה ממכבי? האם גם העסקים האחרים שלו מנוהלים על ידי אנשים לא מיומנים בתחום?

יואב 5 בדצמבר 2011

חיים,
פוסט נהדר ואבחנות קולעות אם כי את קלינגר אתה יכול להחליף גם בנמני/זוהר.הם היו התקווה מהנוער, בדיוק כמו שמוטי היה פעם.

והם ניצחו אותו בקרב אליפות במדי מכבי שלו.לא פשוט העסק הזה. לא פשוט.

משה ו 5 בדצמבר 2011

קצת דיוק בבקשה: איציק זוהר (להבדיל מנמני) לא הגיע מהנוער של מכבי ת"א, אלא נרכש ממכבי יפו. זוהר (כמו אחיו אביבי) גדל ביפו ואף הספיק לשחק עונה אחת בבוגרים (ליגה ארצית, עונת 1988) לפני שנקנה ע"י מכבי ת"א.

יואב 5 בדצמבר 2011

נקנה בגיל 16.5 בהרבה כסף. ידוע.

יואב בורוביץ' 5 בדצמבר 2011

איווניר מבחינתי לא היה צריך להיות מאמן מכבי. הוא לא הצליח שם כשחקן, והוא בוודאי לא הצליח מספיק כמאמן כדי לקבל קבוצה בסדר גודל של מכבי. איווניר קיבל את מכבי כי הוא בצבע הנכון, במעמד הנכון, ועם הייחוס התקשורתי הנכון.

כשהייתי ילד איווניר היה גיבור ילדותי. הוא היה כל כך יפה. והבעיטות שלו מ-40 מטר היו כל כך מרשימות (זוכרים את חיפה וצדוק אברהמי), והוא היה כל מה שילד מכביסט חולם להיות- עשיר, יפה, עם אשה יפהפיה ובעיטות פגז.

אבל אחרי כמה שנים למדתי שאיווניר הוא שחקן כל כך בינוני. כל כך עצבני. וכל כך לוזר. משה סיני, שהיה שנאת ילדותי, עלה עליו בעשר דרגות. ועדיין, בשנים בהן התעצבתי דבר לא יכול היה לשכנע אותי לאהוד את סיני או הפועל ולזנוח את מכבי. עד האליפות הראשונה הייתי אוהד שרוף שבשרופים. אבל אז זכינו (בעיקר בגלל מלמיליאן, אובארוב, פולוקארוב ושוהם). ומבחינתי מה שהיה אז דרמטי אפילו יותר- איל ברקוביץ' התחיל לשחק כדורגל.

וכשאיל התחיל לשחק כדורגל כל ענייני הקבוצה האהודה, נמני, זוהר, או כל שחקן אחר, הפכו למיותרים כל כך. כי איל הוא הדבר היפה ביותר שראיתי מאודי על מגרש כדורגל ישראלי. איל מבחינתי היה אחראי ליופי בעולם. מכבי תל אביב יכלה לשבת לי על הזין. בעיקר כאשר הוליכו אותה אנשים כל כך פחות יפים כמו אברם גרנט ואבי נמני.

ומאז אני יתום מקבוצה בישראל. כי את מכבי חיפה בחיים לא באמת אהבתי. אפילו לא קצת. אבל איל- הו איל- זכיתי לחיות בתקופת פריחתך בין השנים 1989-1996. וגם מה שעשית אחר כך באירופה היה תענוג עצום. אבל איזה בזבוז שלא הגעת לשם מוקדם יותר בכמה שנים. ואיזה בזבוז שלא הגעת לליברפול אהובתי.

יואב 5 בדצמבר 2011

זכרונך בוגד בך. מלמיליאן? הוא עזב באמצע עונת האליפות הראשונה לבאר שבע.

דודו 5 בדצמבר 2011

מלמיליאן לא הגיע לב"ש באמצע עונה כי אם בהתחלת העונה. דומני שזה היה ב 91. אבל אל תתפוס אותי במילה. זוכר בעיקר את התלבושת הבורדו כחולה שגרמה לנו לצעוק אסטון וילה. אסטון וילה אחרי ניצחון בטדי מול הפועל ים.

הוא הגיע לב"ש עם אופיר שמואלי (שכונה בב"ש הנהג של אורי) ואחרי המחזור ה 7 פחות או יותר ודווקא אחרי השער הראשון והמרהיב שלו מול מכבי פ"ת הוא עזב כשעופר פוטר (ב"ש הוליכה 3-1 מכבי פ"ת השוותה)ולאחר שסירב להצעתו של רן פסח להתמנות למאמן (מה שגילה לכדורגל היראלי את מחשויקו חדד).
מב"ש הוא עבר לכפ"ס. נפצע אחרי יומיים או שבועיים ופרש.

יואב 5 בדצמבר 2011

את עונת 92 אורי פתח במכבי ואני חושב שלא סיים אותה(עבר לבאר שבע). אם סיים, עבר אליכם בתחילת העונה שאחרי.

אזי 5 בדצמבר 2011

מעניין שלא הפסקת לאהוד את ליברפול כשראית פעם ראשונה את צ'אבי. היופי והקסם בעולם וכל זה…
אתה איש מוזר בורוביץ'. האמת, אוהד הפועל קלאסי…

פראליה 5 בדצמבר 2011

תשמע, אם לא היית כותב זה היה הפסד ענק לקוראי הספורט, כ"כ מוכשר, איפה קוראים אותך היום אחרי מות ה- xxxx?

פראליה 5 בדצמבר 2011

זה היה לבורוביץ'

חאג' 5 בדצמבר 2011

לצערי שדמי צודק בכל מילה ומילה.

החלפנו שחקנים, מאמנים, עלינו עם הנוער, בעלים התחלפו, נמני זז הצידה אבל כלום לא עובד… אין מילים.

הפתרון היחיד הנראה לאופק הוא ניקוי אורוות של השחקנים עם החוזים המנופחים, ולא יזיק גם לרכוש שחקנים עם אופי טוב יותר (לא ערסים, בקיצור).

מה שהכי מוציא אותי מדעתי שהפועל מצליחים עם אותו הון אנושי ואותן משכורות מנופצות… לא יכול להיות שהשפעה של מאמן היא כל כך גדולה.

שבר.

קסיוס קליי 5 בדצמבר 2011

לחאג',

ההבדל הוא שקודם הפועל בנתה את עצמה או פשוט נבנתה כמערכת מנצחת,
שחקנים קיבלו הרבה כסף כי הביאו תוצאות וזה לא היה ממש בקלות.

ההנהלה של הפועל לא שיחררה כזו בקלות ולא נחת אצלה אף שחקן ישראלי של מיליון דולר עד להשנה עם דמארי, שבינתיים פורע שטרות, למרות שעדיין יקר מדי.

הם נכנסו למלחמת עולם עם זהבי, ושכטר ורמוט ואניימה היו אנדר פייד.

וגם אם הייתה משכורת גבוהה זו הייתה אחרי תרומה מקצועית וחברתית ושחקן שהוכיח את עצמו ולא איזה שחקן ששם 2 שערים ופתאום יש לו תג של מיליון וחצי דולר.

בוזגלו, עטר, יצחקי , קולואטי, אלברמן וכו.
זהלא בזבוז כסף..

זה פשע!!

וזו לא חוכמה בדיעבד זו חוכמה של מאני טיים.
כבר אז אמרתי שזה בזבוז זמן, וזה יוצר יותר סיכוי לכשלון מאשר הצלחה.

מספיק שחקן אחד מצוין.
שנה הבאה עוד אחד.

ושנה הבאה עוד שני בינוניים פלוס לראות איפה חסר.
ליצור תלכיד, לרוץ.

ואז שוב לבדוק מה חסר.
וליצור זהות!

גלעד בלום 5 בדצמבר 2011

שדמי,

אני בפחד לפתוח את הטורים שלך בגלל הלכלוכים על הפועל בעבר אבל כבר כמה טורים שלא השמצת אותנו ואפילו זרקת מחמאה קטנה(עבודה יסודית) אז אפשר להוריד את הקסדות…

הניתוח שלך על מכבי והמכביזם הוא אותנטי ומעניין אותי במיוחד כאחד שחי את השנים שאתה מדבר עליהם מהצד האדום.זה נכון שבשנות ה-80 סיני ושות' היו יותר טובים מאיווניר ושות' ושהאדומים ניצחו יותר פעמים בתקופה ההיא אבל עדיין היינו מגיעים לדרבי עם פחד מוות ולעולם לא היה רצף שמתקרב לזה של היום,היינו אנדרדוגים גם כשלקחנו אליפויות,זה השתנה בשנים האחרונות עם היציבות היחסית של הפועל בצמרת ובאירופה וה"שבר" שאתה מדבר עליו.

בתור אחד שעוקב אחרי מכבי והמכביזם כבר 40 שנה מבחוץ(אבל בהחלט לא אובייקטיבי) הנה הניתוח שלי-מכבי,כמו לא מעט אימפריות,מתקשה להסתגל למציאות שבה היא כבר לא אימפריה אלא (סתם) קבוצת כדורגל,עם המון אוהדים אמנם,אבל קבוצת כדורגל ולא אימפריה שלוקחת או אמורה לקחת אליפות כל שנה,המועדון פשוט לא יודע איך להתנהג כשהקבוצה למשל במקום ה-6 ועוברת מספר שבועות של הפסדים,ישר נכנסים לפאניקה,אין להם את הלוקסוס של סתם להתקיים כמועדון כדורגל כי הדור של עשר השנים האחרונות ממשיך להיות מושווה לדורות הקודמים,נראה שהם משחקים עם משקולות על הרגליים,בכל פעם שהם עומדים מול שוער הפועל בדרבי והם הולכים להבקיע עוברת להם בראש כל ההסטוריה של מכבי,זה לא פשוט.

הבעיה העיקרית של מכבי לטעמי היא שלא ממש נפלתם,כלומר לא רק שלא ירדתם ליגה אלא מעולם גם לא ממש הייתם בתחתית,היו כמה עונות פה ושם שהייתם קרוב לתחתית אבל מעולם לא היתה לכם עונה שבה הרגשתם את הסיפוק של להישאר בליגה ברגע האחרון שזה כמעט שקול לשמחה של אליפות.

אצלכם עונה של מקום שלישי וגביע זה כשלון,לספורטאי צריכה להיות אפשרות להיכשל,אבל מהות המכביזם היא לא ספורט אלא הפגנת עליונות ושליטה,רמיסת היריב וכוחנות.(אני יודע שזה קלישאתי אבל זה די נכון,ראו קבוצת הכדורסל שם זה עדיין עובד טוב טוב)

דווקא אבי נמני היה לא מכביסט בגישה שלו אחרי הדרבים הרבים שהפסיד ותמיד פירגן להפועל ("כל הכבוד להפועל על המשחק") לעומת איווניר שהצהיר ש"הקבוצה הטובה יותר הפסידה" אחרי 3-1 בדרבי שבו הפועל היתה ב-10 שחקנים כמעט חצי משחק ועוד בבית של מכבי.

שלא לדבר על ירידת ליגה חס וחלילה,תהליך מזקק שכמעט כל קבוצה בעולם חוותה(כולל שתי המנצ'סטריות למשל).הירידה היא אמנם טראומה אבל העליה היא מחשלת ומרגשת ונותנת הזדמנות למועדון להתחיל בניה מחדש.אני לא אומר שאוהדי מכבי צריכים לרצות לרדת ליגה אבל יש תיאוריה שאומרת שצריך להגיע עד לתחתית הבור כדי לעלות חזרה למעלה,עונה אחת בלאומית עם כל הדור מיכאים שלכם שיתחשלו ויגבשו זהות מכביסטית חדשה משלהם יכולה להיות יותר מועילה מבלון הציפיות המתפוצץ בפנים שאתם עוברים כל שנה.עונה אחת בלאומית גם תנקה לכם את האורוות מכל הטרמפיסטים ויישארו רק אוהדים כמוך וכמו יואב,כאלה שכן ייתנו למאמן קצת חמצן ולא ייתלו על הגדרות ויקללו,אני לא מאמין שאוהדי נמני יילכו למשחקים בלאומית.

כל שנה אני שומע שמכבי מגדלת דור חדש ושולטת בליגת הנוער ואני מפחד מהאבי נמני/זוהר הבא שישנה את חוקי המשחק (כפי שסיני עשה ואח'כ נמני/זוהר) אבל מתברר שמחלקת נוער טובה זה לא ערובה לכלום,מועדון כדורגל זה דבר שיש לו חיים משלו ואפילו מח' נוער יוצאת דופן לא מעלה יותר משחקן אחד או שניים להרכב הראשון מידי עונה,קבוצה בונים מכמה שחקנים שהם עוגן,זרים טובים ושניים שלושה ילדים שמונחים ע'י הוותיקים.

מה אני אגיד לך שדמי זה חזון אחרית הימים,אוהדי מכבי מפתחים רומנטיקה של לוזריות והפועל זה השחצנים החדשים,אתה העלי מוהר(ז'ל) של הצהובים.

אנונימוס 5 בדצמבר 2011

האמת גלעד, שלפני הדרבי האחרון כתבו בהארץ את הנתונים ההיסטוריים, ודווקא בשנות השמונים קבעה הפועל את הרצף הכי ארוך בלי הפסד בדרבים…

מאשקה 5 בדצמבר 2011

גלעד, כל מילה בסלע כיומנו האדומים

הופ 5 בדצמבר 2011

גלעד מה אתה עושה?! אל תעזור להם

יואב 5 בדצמבר 2011

גלעד,
אני מבין למה אתה מתכוון אבל לא מסכים עם חלק מהדברים.

1-אף אחת מ19 האליפויות לא נלקחה ללא שלד טוב ואיכותי של שחקני בית לכן חשיבות מחלקת הנוער למכבי היא עצומה.טוב עושה מכבי שהיא מקצה משאבים רבים לכך וגם נותנת את ההזדמנות לטובים והמוכשרים מביניהם.

2-למילה אימפריה אין משמעות בהקשר הזה. מכבי פשוט לא מנוהלת נכון נקודה.לכן היא לא מאיימת על כלום.זאת לא גזירה משמיים זה פשוט רצף נסיבות אומלל שהחל באיש הגשם. מה זאת אומרת קבוצת כדורגל רגילה? זה בדיוק מה שהיא כיום.אבל לגרום למועדון כדורגל כל כך אהוד ועם כזאת היסטוריה להיות סתם קבוצה-זה בדיוק הכשל. הרי רוב התנאים הבסיסים ליצירת קבוצת צמרת עדיין שם.אתה מדבר על סוף התהליך כבריירת מחדל שצריך לקבל, אני מדבר על תהליך שיחזיר אותה להיות רלוונטית.להיות סתם זה קל.וכן, יש את עניין הלחץ.הלחץ במכבי לא דומה לשום דבר אחר.הוא גם נובע מהציפיות של המערכת מעצמה.והוא משתק לא מעט שחקני רכש טובים. את הלופ הזה בדרך כלל מסיים תואר.

אגב, אוהדי מכבי בשנים האחרונות הרבה יותר קשובים ונכונים לתהליך שיקח קצת זמן אבל לא לקבוצה כל כך רפוייה, ולא למחלקה שלא מנוהלת.

3-כבר שמעתי הגדרות רבות למכביזם.אני שואף שהקבוצה שלי תיהיה הכי טובה ותחרותית שהיא יכולה.שאיפה למצויינות זה הגיוני בספורט תחרותי. זאת לא תנועת נוער.
לראות ביזבוז כזה של כישרון והון שנה אחר שנה, זה מתסכל גם אם אתה הפועל יהוד.הציפיה היא להתמודד ולפעמים גם להצליח(של כל אוהדי מכבי שאני מכיר). כל השאר אלו אגדות ומיתוסים שצמחו בחוץ.

הקהל של מכבי לא נוטש אותה וממשיך לקנות מנויים ולנסוע למשחקי חוץ גם כשמכבי לא מגיעה אפילו לרבע גמר גביע המדינה כבר מאה שנה(עכו, ביתר שמשון, הפועל פתח תקווה ועוד). אין כאן כלל טרמפיסטים ואוהדי הצלחות כי אין ממש הצלחות.טרמפיסטים (אם היתה הצלחה) היו אולי גורמים למכבי למכור 12000 מנויים קבוע. לא תשע.סבלנות אין גם במקום מצליח כמו חיפה שם מקללים מאמן שהביא אליפויות. זאת תרבות הכדורגל שלנו ושום ירידה ועליה לא תשנה את זה.גם בהפועל שורקים בוז ומקללים כשלא הולך.בתוך עמנו אנו חיים.

4-בסופו של יום, הפועל עשתה החתמות נכונות בעמדת המאמן(שמסוגל לנטרל רעשים) וזה ההבדל המהותי בינה לבין מכבי כי שניהן מנוהלות חרא.לכן חיפה גם שולטת, היא לא תלויה בגחמות כאלה ואחרות.ההצלחה שלה לא זמנית ולא מקרית.

5-ממש לא מזמן(2008) מכבי היתה בסכנת ירידה מוחשית מאד ורק שער ניצחון בדקה ה87 של קמנאן הציל אותה סופית, שלושה מחזורים לסוף.

היתה גם העונה(62) ששקווה ופורטוגזי הגיעו באמצע העונה להציל את מכבי מירידה לאחר שאת הסיבוב הראשון סיימה במקום ה-12 עם חמש נקודות בלבד ולאחר הדחה משפילה בגביע מול הפועל נהריה מליגה ב'.גם לנו יש את הצריבות שלנו(אבא שלי תמיד חוזר לעונה ההיא).

6-הרצף של מכבי בדרבים בין 91-94 היה לא פחות מתסכל אם לא יותר.

שבעה! ניצחונות רצופים ויחס שערים של 17-2 וכלל שתי רביעיות(ולא כולל שלושה משחקי גביע וחצי גמר טוטו צהובים).וגם הרצף שלכם בין 79-84 היה מרשים.

גלעד בלום 5 בדצמבר 2011

סלח לי אבל שתי עונות בתחתית מתוך 63 שנים(מקום המדינה) זה לא בדיוק סרט מלחמה,הפועל היתה בשנות השבעים שבהן התחלתי לאהוד אותה בתחתית באופן קבוע,אני מדבר איתך על מקום אחרון במחזור עשרים עם 4 נקודות ויוסלה מרימוביץ מגיע להציל אותנו עם סיום הירואי,אני מדבר איתך על אליפות וירידת ליגה בעונה שאחרי ב-89-90,זה היי לואו מטורף שכפ'ס גם עשתה נדמה לי אגב.גם את שנות התשעים בילינו בתחתית וראינו אותכם לוקחים אליפויות ונותנים לנו בראש בקביעות,הייתי פיזית בכל הדרבים בשנים הללו,זה היה יותר גרוע בהרבה ממה שהפועל עושה למכבי,נמני ,זוהר ודריקס היו אכזריים עם שלישיות ורביעיות,בקושי עברנו את החצי בשנים הללו בדרבים.

מסכים איתך שהעובדה שמכבי לא מתחרה באופן קבוע על אליפות זה כשל ניהולי רציני,אני מבין את השנאה שלך ללוני אבל בתקופתו נראיתם יותר טוב מהיום עד כמה שזה נשמע הזוי,לוני הביא אליפות,לא?מסכים איתך גם על גורם הלחץ במכבי שהוא למעשה די מכריע בכל מה שקורה שם.לגבי מאמנים ובחירת מאמנים-שרף שהיה עם רקורד מוכח הוא המאמן הבכיר האחרון שהיה לכם והוא החזיק 4 מחזורים או משהו כזה,מאז עשיתם טעויות על גבי טעויות במינויי מאמנים הזויים,לגרד את הראש ממש,גם איווניר זו לא בדיוק בחירה נכונה וזה בלשון המעטה.

אני מאמין ש(לצערי)בסוף תמצאו את הנוסחה ותרימו קבוצה לאליפות,אולי אפילו מהר מכפי שאתה מצפה,בסוף מיטץ ילמד ויביא מאמן מנוסה,מזה אנחנו פוחדים,בינתיים מתפללים שיחתים את מוטי לעוד 10 שנים.(:

יואב 5 בדצמבר 2011

לוני הביא אליפות אחת בחמש עשרה שנה והמון פרשות, שערוריות (פעמיים הורדו למכבי נקודות), המלכות משיחים ואובדן כח ההרתעה. סבל בל יתואר.

לא הוגן להשוות את מיטש לאחר שנתיים וחצי ללוני.

אתוס המצויינות של מכבי לא הפריע לה ברוב שנותיה. לא שם הבעיה. אלא לתחזק ולנהל נכון את העסק.

B. Goren 5 בדצמבר 2011

אני חש בשעות אלו צער ועצב כל כך עמוקים שממש אין לי מילים לתאר זאת. לא רק עצב וצער, אבל גם מבוזה ומושפל.

B. Goren 5 בדצמבר 2011

"אבל" צריך להיות "אלא".

אריק 5 בדצמבר 2011

לא רואה הרבה כדורגל מקומי בשביל להתייחס. אבל מי ששם את יצחקי, דוגמא ומופת לחוסר מקצוענות כקפטן אז למה הוא מצפה?

אסף רביץ 5 בדצמבר 2011

שני המאמנים האחרונים שלא שרדו חצי שנה במכבי ת"א נמצאים כרגע במקום הראשון והשלישי בליגה עם קבוצות קטנות. הדבר הכי טוב שיכול לקרות לאיווניר זה להתרחק מקן הצרעות הזה, הדבר הכי טוב שיכול לקרות למכבי ת"א זה לחכות בסבלנות.

שלו 5 בדצמבר 2011

נשארתי אחרי המשחק אתמול ללא מילים.

בכלל השבועות האחרונים לא משהו באף קבוצה שלי.

אזי 5 בדצמבר 2011

מישהו יודע אם יש לגולדהר סיבה הגיונית איך אין מנכ”ל בקבוצה שהבעלים שלה לא ראה מעולם משחק כדורגל?
והאם הדיבורים רציניים שעכשיו הוא כן מחפש מנכ”ל?

גיל מזימבבואה 5 בדצמבר 2011

הרומן שלי עם מכבי התחיל לאחר הזכייה בגביע אסיה (68) בתור ילד בן 8 במסווה, כי בתור קיבוצניק זה היה צריך לעבור "אישור" של הילדים במחזור.

את איוניר ראיתי לראשונה בתור ילד כשקבוצת הילדים של מכבי שיחקו נגד נתניה במכון ויגייט (אנחנו היינו במחנה אימון נבחרת כדורמים) וכבר אז הוא היה שונה כמו ששדמי מגדיר אותו. מעוצב, חולצה במכנסיים, גרביים מורמות ולאחר כל פעולה מסתכל לכיוון אבא שלו לקבל אישור. האבא ישב בצד וניראה שבפועל הוא מנהל את מכבי, כולם סביבו.

מאז המון דברים קרו למכבי לטובה ולרעה אבל מה שניראה לי לאורך השנים הוא שברגע שיש הנהלה חזקה שלא מושפעת ע"י אנשים חיצונים ומשפיעים הקבוצה עובדת נכון ומגיע להישגים אבל ברגע שגורמים חיצוניים מתערבים (אבות של איונרים למיניהם, מקורבים בעלי השפעה, דידי הררי מביא את טון קאנן) ההנהלה נחלשת והשחקנים ישר מרגישים את זה ויודעים אל מי להיות מקורבים.

אני באופן עקרוני נגד פיטורי מאמן, הוא צריך להרגיש לבד באיזה שלב הנזק יותר גדול מהתועלת ולהיות ישר עם עצמו. במידה ואיוניר ילך אני לא חושב פעמיים ואם אפשר למרות כל החיסרונות מחתים את גרנט לחמש שנים.

פולדש 5 בדצמבר 2011

אני רוצה להדגיש נקודה שגלעד בלום עבר עליה ברפרוף. לדעתי, הבעיה הכי גדולה של מועדון הכדורגל "מכבי תל אביב", היא מועדון הכדורסל "מכבי תל אביב".

תחושת האימפריה הכמעט-מיתית, הצורך לנצח ולרמוס (לא שופט) את היריבות תמיד, כנראה פועל יוצא של תקופות מוצלחות יותר של שתי המחלקות, הביאו למצב הנוכחי. מצב שבו המועדון מנסה לבנות את עצמו מלמטה, כמו שצריך, ופשוט לא מסוגל לעמוד בלחץ הבסיסי ביותר, כשכלום לא הולך במשך תקופה מסויימת.

כמו שגלעד אמר, מכבי לא חוותה עונות של תחתית (לא זכור לי לפחות, בעשרים השנים האחרונות), לרוב הצליחה לסיים באחד מהמקומות הראשונים ורשמה הצלחות גם בגביע המדינה. אולי זו הסיבה שהאוהדים נלחצים מכל אי-הצלחה ותבוסה, מכל רצף חלש ומדכא. במקום להתחזק בתור קהל, הם רק מחלישים את המערכת דרך הלחץ שהם משדרים.

ולמה זה קורה? הרי רוב האוהדים של מכבי, לפחות מי שפוקד את האיצטדיונים, לא זכו לראות את התקופות הגדולות של מכבי (לפני 30 שנה ומעלה). אבל הם כן זוכים לראות את מחלקת הכדורסל של המועדון מנצחת ללא הרף, זוכה ברוב מוחלט של התארים בזירה המקומית וכובשת גם את אירופה, פעם אחר פעם.

קשה לטפח יכולת להתמודד עם בינוניות (זמנית) או חולשה, כשחלק אינהנרנטי מחייהם של אוהדים רבים ממשיך להצליח.

יואב 5 בדצמבר 2011

פוליש ואפריים,

אני אישית לא מרגיש את הקשר. יש לכדורגל את המסורת שלו.

זה אולי נשמע הגיוני למישהו מהצד אבל לא מרגיש כך באמת.

אפריים 5 בדצמבר 2011

זאת כבר לא המסורת שמכבידה על מכבי, זאת פשוט האחות הגדולה מהכדורסל.

במקום לעכל את המצב החדש במכבי ולגבש זהות שתתאים לעידן הנוכחי, החבר'ה של שמעון מזרחי תמיד מתדלקים את הזהות הווינרית-דורסנית-יהירה המסורתית ולא מאפשרים קיומה של זהות צהובה אלטרנטיבית.

אחרי המשחק אתמול ניסיתי להבין איך זה שאין ירידה בכמות האוהדים של מכבי. אין הצלחות והישגים ואין מורשת של אהבת הקבוצה כערך עליון על-אף הפסדים, אז איך קורה שמספר המנויים לא יורד? התשובה שלי היא שבאופן חד-משמעי, ללא קבוצת הכדורסל, מכבי הייתה במקום שונה לחלוטין. האוהדים הם בני-ערובה של ימי חמישי ושל 40 הפרש בגמר גביע ומחכים לרגע שזה יזלוג חזרה לכדורגל.

אפריים 5 בדצמבר 2011

פולדש, תאמין או לא, חשבנו וכתבנו אותו דבר באותו הזמן בדיוק. (רק שלי זה לקח יותר זמן…)

פולדש 5 בדצמבר 2011

Great minds…

אנונימוס 5 בדצמבר 2011

זה משעשע כי בהפועל זה בדיוק הפוך.

ההצלחה של מחלקת הכדורגל היא הסיבה העיקרית לכך שמחלקת הכדורסל עדיין קיימת ולא נפחה נשמתה מזמן.

יונתן 5 בדצמבר 2011

אוי מסכן שדמי נגמרה לו הקבוצה. אז כל מה שהיה צריך כדי לקבור את המכביזם המאוס היו כמה שנים רעות? חבל שלא ידענו קודם. כמה צודק גלעד בלום – תנסו לרדת ליגה ולחזור פעם כדי להבין שרוח של קבוצה גדולה לעולם אינה מתה. אתם חבורה של מפונקים ובכיינים שיודעים רק לדרוש ולפטר סדרתית בעלים, מנהלים, מאמנים וסמלים.

יודעים מי היחיד ששרד את השנים האחרונות בשלום? אובארוב. אולי הגיע הזמן לפטר גם אותו. סמרטוטים.  

יואב 5 בדצמבר 2011

היא לעולם לא מתה ולא זקוקים להקנטות או לירידה כדי להבין את זה.

דורון 5 בדצמבר 2011

יונתן,

השמחה שלך מוקדמת מידי. גם במשחק הבית הבא, מכבי תביא יותר קהל מכל קבוצה אחרת בליגה, וכשהיא רק תריח תואר זה יתעצם כי כמות ואיכות הקהל שלה הם הגדולים בארץ. תתענג על הימים הנוכחיים, גם אתה יודע שהם יחלפו.

יונתן 5 בדצמבר 2011

מיתוס. הפועל מוכרת יותר מנויים ומביאה יותר קהל ממכבי כבר כמה שנים. לגבי איכות הקהל? האמת שבתור המון מרגש מילאתם יפה אחרי הפקודות של השף דה לה וילאג׳ לפני הדרביי ועשיתם יופי של אגהדו-דו-דו. חבל רק שבזה נגמר העידוד ולא שמעו אתכם ב 90 דקות הבאות.

ונהנה, בטח נהנה. איך אפשר שלא. מה שכן, גם כשיחלפו ימים אלו לא תשמע קינות על מות הקבוצה האדומה אם היא תדשדש כמה שנים. 

אפריים 5 בדצמבר 2011

יואב,

מעניינת אותי הראייה שלך- איך יכול להיות שקבוצה שבנויה על מסורת של הצלחות ועליונות ממשיכה למשוך מספר גדול של אוהדים (במגרש ומחוצה לו) גם ברצף כל-כך ארוך של כשלונות?

לדעתי הסיבה נעוצה בחיבור בין הכדורגל לכדורסל ולציפייה של האוהדים שהדומיננטיות מהעבר ומקבוצת הכדורסל יגיעו לכדורגל. לא מדובר באהבה עיוורת אלא בציפייה עיוורת.

יואב 5 בדצמבר 2011

אפריים,
הבסיס של גילאי השלושים וחמש חווה הצלחות וגדל על המיתוס. זה גם עובר מדור לדור. אני אישית חוויתי 6 אליפויות ו8 גביעים(2 דאבלים). זאת מיכסה יפה של זכרונות שמתדלקת את האהבה והציפיות. אבל גם ללא ציפיות, אני תמיד אקנה מנוי ואגיע למשחקים. זה כבר בילד אין בחיים שלי ויש לי עוד דור צהוב לגדל(:

הכדורסל הוא נחמה מסויימת בימים קשים אבל היו גם שנים שזה היה הפוך, הכדורגל משך את הסל קדימה.

יואב בורוביץ' 5 בדצמבר 2011

עונג צרוף לצפות במכבי הלוזרית. כשהייתי בילד בשנות ה-80 היה זה סבל צרוף. אבל כיום כבר איני אוהד מכבי. אגב, היה מעניין אותי לעבוד שם. לנסות לשקם את הדבר הזה. יש כל כך הרבה דברים שצריכים לעשות. נתחיל ממתחם האימונים בקרית שלום, שכולו דרכי כורכר עלובים ואפילו כביש סלול אין בו. דרך המשרדים, מעין ביתנו אזבסט משל מדובר בבסיס צבאי בשנות ה-70. עבור בניר לוין, אחד הפרשנים המשמימים אי פעם ומי שלמעשה מסמל את הבינוניות-מינוס בכדורגל הישראלי ומי שחולש על מחלקת הנוער במשכורת עתק. ועד לקבוצה הבוגרת, שלעולם לדעתי לא החתימה מאמן זר אלא תמיד הלכה על הפרודוקטים המקומיים הכל כך בעיתיים.

כמו קלישאה, מכבי מתנהלת. איפה מחלקת המחקר שלה? איפה גדודי הסקאוטים? איפה אסטרטגיית המאני-בול? איפה אנשי המקצוע הזרים?

אולי אציע בקרוב למיטשל גולדהאר לעבוד אצלו, ולנסות לשקם את המועדון הזה מההריסות. עבודה פחות טובה מהחבר'ה הנוכחים לא אוכל לעשות גם אם מאוד אשתדל.

יואב 5 בדצמבר 2011

משכורתו של ניר לוין היא פועל יוצא של ההשקעה הגדולה במחלקה ונותנת לניר את השקט הכלכלי לעבוד בשקט וביסודיות. אני חושב שזה מצויין . אגב, הוא עושה עבודה מצויינת אז למה משכורתו(שהיית אמור לתמוך בהשקעה חיובית בנוער) מטרידה אותך? בעד הנגד ונגד הבעד זה כזה מגניב? לי זה נשמע מתיש וכיסוי כשאין משהו באמת מעניין לכתוב. איזה כלים מיקצועים ובכלל יש לך בכלל לשפוט את עבודתו? זה הרי לא ממש מעניין אותך.

פולדש 5 בדצמבר 2011

מסכים איתך לגמרי, יואב. ניר לוין אכן פרשן בינוני, אבל זה לא אומר שהוא לא מתאים לשמש בתפקיד מקצועי כזה או אחר. כל זאת מבלי להתחשב בהצלחותיו, יהיו אשר יהיו.

אזי 5 בדצמבר 2011

יש לי הרגשה שתופתע..

בורוביץ', מה הקשר בין איך שניר לוין מפרשן לזה שמחלקת הנוער שתחתיו היא הכי מצליחה בארץ?
שמעת את רן בן שמעון מפרשן במונדיאל??

מה הקשר בין המאמן הזר להצלחה? כמה מאמנים זרים לקחו אליפויות בארץ?
אחד. והוא בערך הבנאדם הכי שנוא במדינה.

אז אולי במכבי כולם נכשלו.. אבל לפחות הם לא מתעסקים בשטויות…

יואב בורוביץ' 5 בדצמבר 2011

יואב- יכול להיות שניר לוין עושה עבודה טובה בנוער. אבל קצת קשה לי להאמין, לנוכח השעמום שהאיש הזה מפיץ סביבו במשך כל כך הרבה שנים. איך אדם כל כך משעמם שתמיד אומר את הבנאלי ולא את החכם במיוחד יכול להיות כזה איש מקצוע דגול? גם כמאמן ניר לוין שעבד בערך מיליון קבוצות לא ממש הצליח.
אז זה לא האיש שאני הייתי רוצה לראות מנהיג את המחלקה השנייה בחשיבותה במועדון (והחשובה ביותר למען עתידו).

פולדש 5 בדצמבר 2011

יש עולם שלם שמתנהל מחוץ למערכת האמונות שלך. זו נראית לך תגובה סבירה להודעה של יואב? איך אפשר לנהל דיון כשמישהו מציג עמדה כמו שלך? עמדה שמלכלכת על מישהו, מסיבות לא רלוונטיות, ובהיטפלות לפרנסה שלו (אולי זה מרגיז רק אותי, לא יודע).

יואב 5 בדצמבר 2011

לא חושב שחבילת הכלים הנדרשת לאימון בוגרים זהה לטיפול בילדים ונוער. שונה לגמרי להיות מחוייב לתוצאה לבין להדריך, ללמד, לאתר ולשפר.
במבחן התוצאה(הכשרת צעירים לבוגרים וגם תארים מחלקתיים, אם כי זה פחות חשוב) הוא בהחלט עומד.

דודו 5 בדצמבר 2011

יותר מהכל הבעיה של מכבי ת"א בשנים האחרונות זה שלא חסר שם כסף.
כשלא חסר כסף מעמידים גלריית שחקנים שמספיקה ל 3 וחצי קבוצות בעלות של 5 קבוצות.

בשביל להשאיר את השחקנים האלו "שבעים" צריכים לחלק את הדקות וכיוון שכבר יש ערימה כזו של שחקנים זה פשע לא לעשות חילופים בדקה ה 30. שלא לדבר על לעלות עם אותו הרכב אחרי הפסדים.

פלא שאח"כ מדוניאנין כזה שהגיע היישר מלה ליגה וכשהואר יוצרא מהארץ הוא משחק נגד רונלדו עם הנבחרת שלו כמי שכמעט עושה טובה שבא לקבוצה מהלבנט מתחיל להשתולל על המאמן (כל מאמן) כשהוא לא בהרכב ומשחק 90 דקות? זה פוגע לו בפרסטיזה המקצועית.
מה כבר עוזר אלברמןקולאטי שכזה בקצה הספסל?

כמו בינואר שעבר במקום להביא שחקנים מכבי ת"א צריכה להפטר מלפחות 6-7. ככה יתפנה מקום ודקות ואולי גם תיווצר היררכיה.

מאשקה 5 בדצמבר 2011

מכביזים בשבילי זה חטא היוהרה.
בזה חוטאים אוהדי מועדון מכבי ת"א, בכדורגל זה לא הולךלהם טוב כבר הרבה שנים, בכדורסל זה הולך הרבה יותר טוב עם דריסה של אחרים, אך ורק לקיים את המושג הזה מכביזים.
שמכבי ת"א יהיו פעם בתחתית הליגה, בסוף העונה ישקשקו מרוב פחד שעוד הפסד אחד אפשר לרדת ליגה, רק אז הם יתחשלו ויבנו משהו יותר טוב.
איוניר הוא מאמן בנוני ומטה אבל הובא לקבוצה בגלל המכביזים. אמרו עליו שהוא יחזיר את המכביזים למועדון הכדורגל.
מועדון גדול ועתיר נכסים והצלחות כמו מכבי ת"א מתנהל בשנים האחרונות בשלט רחוק של איזה מילונר תורן,יהודי טוב וחכם.
כסף ומיליונים של ש"ח לשחקנים לא בונים קבוצה חדשה מהיסוד.
מכבי ת"א צריכים לזכור שהתלבושת שלהם צהוב כחול, עוצבה ע"י אלה שרצו לסמל ולהזכיר היסטוריה של עם ישראל: הצהוב לזכר הטלאי הצהוב בשואה, והכחול מתוך דגל ישראל.
בחקלאות אומרים לזה: " לעשות חריש עמוק"
ממרומי שנותיי תמיד קנאתי באוהדים של מכבי ת"א שיש להם קובצה טובה וניצחנות. הקנאה עזבה אותי מזמן, נשארתי עם רחמים סמויים.

יואב 5 בדצמבר 2011

רק לא רחמים. זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים(:

מאשקה 5 בדצמבר 2011

יואב, רחמים שכתבתי זה היה טיפה בהומור.
בספורט אני מעריכה ומוקירה עמוקות את מועדון מכבי ת"א.
זה מועדון עתיר הישגים ותארים, עתיר שחקנים ומאמנים שהביאו כבוד לספורט בישראל.
חבל לי ועצוב לי שמועדון שכזה ככה מתרסק, כמו שחבל לי שככה בית"ר ירושלים מתרסקת, ושתיהן מאותה סיבה של הבאה לניהול גורם חיצוני לישראל מילונר יהודי, ולחשוב שכסף מביא הכול ? הביא לבית"ר דאבל אחד וכל השאר היסטוריה, אותו הדבר עם מכבי ת"א.
במועדון המפואר הזה יש מספיק אוהדים טובים ובעלי ממון וידע בניהול שיקחו את הקבוצה לידים, ולא ייתנו לכל מני סמלים מעט נבובים מכביסטים לאמן ( עיין ערך נימני ).
אני אוהבת ספורט, ואין בי שמחה שמועדונים גדולים מתפרקים.
יש בליבי מקום גדול לקבוצות מהפריפרייה כי אני באה משם, ויודעת שהמועדונים הגדולים הם בחיפה, תל אביב וירושלים. בחיפה מנוהל מועדון כדורגל לתפארת בראשתו של יעקב שחר, ות"א וירושלים תחת…..
וכדרומית יש בי אהבה לבאר שבע ולשכני באשקלון ואשדוד, ככה שלוזרית תמיד אהיה….. יאללה, קריית שמונה לאליפות היסטורית !!!!

גיל מזימבבואה 5 בדצמבר 2011

מאשקה, קודם כל בתור גדש"ניק בעל ותק של 20 שנה (לשעבר) באפיקים אני לא יכול שלא להצדיע לך על היתך אחרונת עובדות האדמה, אגב בהתחלה היינו פלחה ורק בתחילת השמונים הפכנו לגד"ש.
את מחפשת סימפטיה ולא הקטנה למכבי אני אתן לך, שירן ייני הוא בנו של ליאור ייני נכד של חיים ייני (מוזכר הרבה בספר "הביתה") מראשוני עובדי האדמה בעמק (אני היספקתי לגרור קוים איתו במספוא) שמת בזמן העבודה.

יואב בורוביץ' 5 בדצמבר 2011

פולדש- אני לא יודע מדוע ניר לוין מונה למנהל מחלקת הנוער ובמשכורת של מאה אלף דולר לעונה לכל הפחות (והמשכורת כן חשובה כי היא במישרין או בעקיפין באה על חשבון השקעה במקומות אחרים, לעתים חשובים יותר). אך העניין כאן הוא לא המשכורת של לוין כמו העובדה שכשהוא מונה הוא היה חסר ניסיון בפיתוח כדורלגנים צעירים. הוא עבר במיליון קב' בוגרות ולא בהצלחה עצומה. כמו כן הוא מפרשן שנים, משקיע בכך המון זמן לדעתי, ועושה זאת בצורה הבנאלית והרדודה ביותר (אולי לא תמיד בהשוואה לפרשנים האחרים, שהם כל כך גרועים, שלידם לוין נראה אפילו לא רע, אבל אם להיות כנים- האיש משעמם ורחוק מלומר דברי חוכמה).
אז מדוע שהאיש הבינוני הזה, במקרה הטוב, יהיה הבוס המקצועי על מחלקה שאמורה להצמיח את כל כוכבי העתיד? הוסף לכך את חוסר ניסיונו בפיתוח כדורגלנים ואולי תבין שמדובר בעוד הדבקה ישראלית. לוין תמיד מקבל ג'ובים. אם אני גולדהאר אני לא ממנה אותו אלא איש מקצוע זר עם ניסיון נוכח בפיתוח כדורגלנים. צריך גם מישהו שישנה את התרבות של מחלקות הנוער בארץ. הרי ברור שבמשך שנים אנחנו לא מצמיחים כדורגלנים מספיק טובים. אז מדוע לוין?

אני יודע שכמעט אף אחד אצלנו לא שואל את השאלות הללו. אולי אני נתפס כטרחן או אדם שלילי במיוחד. אבל אני באמת מאמין במה שאני כותב.

אזי 5 בדצמבר 2011

אתה לא טרחן, אתה עיוור ועקשן!

מה איכפת לגולדהר מכל הקשקשת שלך אם הבנאדם מצליח?!??

הוא יכול להיות כלב פיסח עם 3 רגליים!
אבל הוא מצליח!
נקודה!

תפסת את הנושא הכי לא בעייתי בספורט הישראלי, הכרזת עליו כפארסה.. והנה.. אתה עיתונאי חוקר…

דה גאנר 5 בדצמבר 2011

דווקא פה נראה לי שהבנאדם כתב דברים מדוייקים ואתה לוקה בראייה. איך בדיוק אתה קובע שניר לוין מצליח? בנוער של מכבי ת"א? זו שכל כישרון מגדרה עד חדרה עובר בה בגילאים האלה?
תסלח לי, אבל גם כלב פיסח עם שתי רגליים ומנשא אחורי אמור לקחת אליפות בכל שנתון נתון בגילאים האלו בפאקינג מכבי.
העובדה שהשנתון האחרון של מכבי השתלב בבוגרים היא בעיקר לזכות האשכים של איווניר, אפילו לי זכורות שנים שעשרות פליטי מכבי איכלסו את שתי הליגות העליונות

נ.ב
פולהאם 0-1 על ליברפול
איווניר היה צריך לבעוט בכל הכוכבנים מהעונה הקודמת, לשחקנים שהולכים במגרש אין ממש מקום ברמות הגבוהות, אפילו לא בישראל

יואב 6 בדצמבר 2011

עדיין לא הבנתי למה צריך לתקן אולי את הדבר היחידי שלא שבור.
מידיעה וראיה(ולא מניחושים)-מחלקת הנוער מתקתקת יופי ולאחר שנים לא פשוטות(שנות לוני).זה בכלל לא מובן מאליו ורחוק מהימים בו שחקנים שיחקו כי הורים שלהם תרמו כסף למחלקה.אנשים פה פשוט מדברים על דברים שהם לא יודעים.
צריך לתת קרדיט ראשוני לשניידר על ההשקעה הגדולה וגם על ההמשכיות.זה לא רק התארים אלא סקאוט נרחב יותר ושיפור מיומנות השחקן.שנים שלא היו שנתונים כאלה במכבי(שלושת האחרונים) ברמת איכות.אז מה ההיטפלות לניר לוין שלא מבוססת על שום ידע מוצק? הוא ראש המערכת וגם הוא שותף לקרדיט.לא יותר ולא פחות.
משעמם כפרשן? מה אנחנו בגן? גם קירוש אולי משעמם(ואולי, כי אני לא יודע אבל גם לי מותר לנחש)ולא שוס גדול בבוגרים ונחשב לאחד הגדולים בדורו בעבודה באקדמיה.יש גבול לשטחיות.

יואב 6 בדצמבר 2011

בו=בהם

פראליה 5 בדצמבר 2011

לדעתי זה שלוין יושב על הג'וב הזה קשור לזה שהבוסים שלו חושבים שלקחת אליפויות עם הנוער חשוב יותר מלהביא שחקן בשל לבוגרים, אמנם יש להם קאדר של ילדים מוכשרים אבל ניכר עליהם שהם מתרסקים מנטלית כשהם עולים לבוגרים, זו תופעה שנמשכת שם שנים רבות, ראה ההצלחות היחסית שלהם במקומות אחרים. גם אנשים בתוך המערכת לא מבינים מה הוא עושה שם אבל כנראה שהוא כן עושה שם משהו טוב, לפחות בעיניי הבוס.

יואב 5 בדצמבר 2011

תארים תמיד לקחו שם. מסה קריטית(ומוכשרת)שעולה לבוגרים-לא תמיד. והזרימה לכיוון מעלה רק החלה.

אזי 5 בדצמבר 2011

ואתה חושב שיצחקי, וזיו, ואלברמן ושות' לא התרסקו מנטלית כשהם הגיעו למכבי?

הבעייה היא לא בזה שהם באו ממחלקת הנוער.
הבעייה היא בקבוצה הבוגרת.

דה גאנר 5 בדצמבר 2011

יסלח לי השדמי אם אני מפרש אותו לא נכון, אבל בעוד רובכם מתדיינים על בעלי תפקיד, שיטות עבודה, דרכי ניהול ושאר בירוקרטיות של היום-יום, שדמי מבכה פה את מותה של הרוח המכביסטית, ורוח היא עניין הרבה יותר חמקמק וקשה ללכידה מאשר זוטות מעין אלו.

היא גם הרבה פחות צפוייה ולכן כל ניחוש לגבי שינויי הכיוון שלה יהיה הימור חסר אחריות. איך נדע מתי היא משתנה באמת ולא רק משמיעה קולות(מבחינתי לעולם לא)?
למשל, כשלפני משחקי דרבי אנחנו הפועלים נגיע עם מבט מיוסר, צרבת בבטן ותעוקה באיזור החזה- כמו פעם- במקום חיוך לכאורה מצטנע שמסתתר בזווית הפה- כמו עכשיו
הפה, כזה שמאפיין את הדרבים בזמן הזה

יואב 5 בדצמבר 2011

דה גאנר,
כמו שכתבת, רוח הוא אכן עניין חמקמק. עשרים וחמש שנות המדבר של יונייטד הן דוגמה אחת מרבות.
רוח צריך גם לתחזק. קבוצת כדורגל זה גם עניין יומיומי שצריך לנהל. לתחזק יותר בתוך המערכת ופחות אצל האוהד(אני עדיין מאמין שמכבי יכולה לנצח את המשחק לפני תחילתו, למשל).

מכביסט מיואש 5 בדצמבר 2011

יכול להיות שעלית על משהו.
איפה הפרגי של מכבי?

עמית 5 בדצמבר 2011

לייק!

עמית 5 בדצמבר 2011

הלייק היה לדה-גאנר.

קסיוס קליי 5 בדצמבר 2011

איפה הפוסט של פרוסנר איפה??
מהשנייה של אחרי לרנקה אני מחפש את הפוסט.

הסכינים כבר מוכנים ומושחזים ועכשיו הוספתי עוד כמה גרזנים כדי לשחוט בצורה הכי פראית ומוצדקת את הדבר הזה שנקרא מכבי חיפה..

דורפן 5 בדצמבר 2011

אזי – הרבה מאד מאמנים זרים לקחו אליפויות בישראל, בשנים הראשונות לקיומה. באותה תקופה גם הביאו מאמן זר מנבחרת הונגריה – מאנדי – וניצחו עם נבחרת חובבים את יוגוסלביה, שהייתה אחת החזקות בעולם (אלופה אולימפית וחצי גמר מונדיאל). אבל זה היה בימים בהם אפשר היה ללמד את הכדורגל הישראלי משהו ולא ידענו הכל

אזי 5 בדצמבר 2011

כן, ומכבי לקחה את גביע אסיה.

התכוונתי ב20-30 שנה האחרונות, טעיתי כשלא כתבתי את זה.

הכדורגל והכדורגלן הישראלי השתנו הרבה מאוד מאז התקופות ההן

Comments closed