רוצים לבנות קבוצה? קודם תקימו את המועדון

.

.

.

.

.

.

.

.

מאת: חיים שדמי

מה המשותף להרציקוביץ', שניידר וגולדהאר? שלושתם אנשים עם הרבה מאוד כסף, שיצרו גרוטאות כדורגל עניות. עכשיו תעצמו את העיניים ותשאלו את עצמכם מה אתם אמורים להבין מזה.

ועוד שאלה שתקצר עבורכם את הדרך לתשובה: אילו מישהו מהשלושה היה מתמנה למנהל מוזיאון הארץ, או לנשיא מכון וייצמן, האם גם אז המינוי שלהם היה מתקבל אצלכם בהבנה כל כך גדולה?

***

אני חושב הרבה לאחרונה על התאומים גיא ורון נחמן. לתאומים המגנים היתה קריירה בת שנתיים. היא התחילה בקיץ 94' ונגמרה כעבור שנתיים.

הסיבה שלא שמעתם על הנחמנים מאז קיץ 96', היא כי הם לא היו שחקנים מספיק טובים. הסיבה ששמעתם עליהם באותן שנתיים, היא כי הרכיבו איתם את קו ההגנה ברומר, שלח ואובארוב, ובקישור האחורי לפניהם שיחק קלינגר, שמשך גם את שוהם. בתוך שנתיים היו לנחמנים שתי אליפויות וגביע, והם היו שותפים להגנה שספגה הכי פחות בליגה: 42 שערים ב-60 משחקים.

קבוצות אלופות נשענות על חוט שדרה. חוט שדרה פירושו החוסן המנטאלי של קבוצת הכדורגל. קלינגר קורא לזה "כשרואים שאין עליך". חוט השדרה של מכבי ההיא היה אובארוב, פולוקארוב,אבי כהןהירושלמי וקלינגר. הם הוציאו מדריקס בגרות והרוויחו גם את שוהם, שלח וברומר.

אני לא יודע איך היתה נראית הקריירה של נימני לולא החבורה שהקיפה אותו. אני כן יודע איך היתה נראית הקריירה של זוהר. כמו של אלירן עטר. תסתכלו על הקריירה של דריקס, לפני ואחרי, ותפנימו כמה אלכימאית היתה הקבוצה ההיא.

למכבי חיפה של גרנט היו את רוסו, פראלייה, ז'וטאוטאס, ומי לא בעצם. הם הצמיחו את בנאדו וקייסי. למכבי של קלינגר היו טל בנין ורודריגו גולדברג. ברומר ותורג'מן תרמו בגרות מהספסל. הודות להם דגו פרח ובן חייםהתגלה.

 לבית"ר של גיידאמק היו קורנפיין, בואטנג, בנאדו, עידן טל, אלברמן ופרננדז. פתאום גילינו דרכם את יצחקי וברוכיאן. תמוז ובן שושן התגלחו עליהם.

להפועל של גוטמן היו אניימה, דה סילבה ובאדיר. בזכותם שכטר וזהבי זכו למצות את עצמם.

לתאומים הנחמנים לא היו שתי אליפויות וגביע בשנתיים, אם היו משחקים במכבי היום. עובדה שלא שמענו מהם כלום מקיץ 96'. בקיץ 96' הגיע הרציקוביץ' למכבי והחל התהליך שהסתיים בחידת ההיגיון שפתחה את הטור הזה. אם שירן ייני או עומר ורד היו נולדים עשור וחצי מוקדם יותר, היו להם שתי אליפויות וגביע.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

***

השחקן הישראלי בן הדור "החדש" הוא סרטן לקבוצתו. באדיר כבר בן 37 וסוחב את הפועל. הוא דינוזאור. בנאדו היה כזה בשנותיו האחרונות. הוא פרש בגיל 38. חרזי אותו סיפור. אלה שחקנים שגדלו עם אלון חזן, קלינגר ואוחנה סביבם.

תנסו להיזכר מתי פעם אחרונה ראיתם שחקן ישראלי שזיהיתם עליו מהיום הראשון ביצים משיש. אוחנה וקלינגר היו שחקנים שגררו אותך באוזן אם צריך כדי שתנצח בשבילם את המשחק.

ברק יצחקי הרשים כשאלברמן, בואטנג וטל שיחקו סביבו בקישור. למכבי הוא הגיע במעמד הכוכב שמיועד להנהיג את הקבוצה. מאז הוא התעסק בלהתקוטט עם איווניר דרך התקשורת. ולהשמין.

שנה שלמה הבנאדם ישב בחוץ, שולמו עליו מיליונים. תעלה למגרש, סתום את הפה ותוכיח שלא השקיעו בך לחינם. אתה חייב למועדון שקנה אותך, ולקהל. במקום זה יצחקי מתקוטט. וממשיך להשמין.

אלירן עטר מוכיח שאתה יכול לצאת מהשכונה, אבל יש אנשים שלעולם לא תוכל להוציא את השכונה מהם. מסורתית, לא היו שחקנים כאלה בקבוצות מצליחות של מכבי. הם נהדפו עוד בכניסה לכביש הגישה לקריית שלום. היום עטר ויצחקי הם הפנים של מכבי. תסלחו לי שאני מזכיר שוב את שמו, אבל עטר ויצחקי הם החתמות שהפנים של נימני טבועות בהן.

***

הרגע בו איבד הדבר המכונה אלירן עטר שליטה והתפרץ החוצה היה במשחק מול חיפה. מאז מכבי איבדה אותו. האוהדים של חיפה קראו לו שודד זקנות, ועטר נפל בפח. האוהדים של חיפה עשו מה שעושים אוהדים. לקלינגר הם שרים שאין לו עין, לטועמה שהוא מחבל. האוהדים של מכבי היו עושים אותו דבר. קלינגר וטועמה התעלמו מהקריאות ונטרלו אותן בתשובת נגד במגרש.

עטר יכול היה להבקיע לחיפה ולהשתיק את הקהל. הוא בחר להתפרץ. איווניר ביקש להסביר לעטר שהוא גדול על הקהל של חיפה. הוא ניסה להסביר לו שהוא חייב להשתחרר. עטר בחר להיתקע בעבר. הוא תפוס על העניין ההוא עם השוד.

זמן קצר אחר כך ייצא ממנו השודד ויתפרץ כמו משוגע על קונאטה במשחק בליגה האירופית. פתאום התחילו דיבורים מחדר ההלבשה שקונאטה לא מוסר לחברים שלו. החברים שלו ממורמרים. מאז מכבי איבדה גם את קונאטה.

כבר שנה וחצי שיצחקי מקיים קריירת פציעות מרשימה. אילו יצחקי היה מעמיד את הגוף שלו לניסוי בבית חולים באיכילוב, היית אומר עליו שהוא מרוויח כל שקל ביושר. אבל יצחקי הובא למכבי, ומשתכר מיליונים, כדי להיות שחקן מוביל בקבוצה שמתמודדת לאליפות.

אני לא מאשים את הגוף של יצחקי שהוא נפצע. אני מאשים אותו שהוא לא סותם את הפה. אני מאשים אותו שברגעים המועטים שהגוף שלו מממש את הייעוד שלו, יצחקי לא מוציא את נשמתו כדי להצדיק כל שקל שמשולם עבורו.

במקום זה יצחקי מתלונן כל הזמן. כל הזמן מלווה את הנוכחות שלו זמזום ממורמר וטורדני מחדר ההלבשה. הוא לא מרוצה מהיחס שקיבל מאיווניר. איווניר התנכל לו. איווניר לא ספר אותו. איווניר הלך – יצחקי נפצע שוב.

רוב שחקני הכדורגל לא משפיעים על קבוצותיהם. מעטים מנהיגים ומובילים אותן. מעטים אחרים מרעילים ומחריבים אותן מבפנים. עטר ויצחקי הם מאלה. סרטן בלב הקבוצה שלהם.

***

לא ניהלתי על זה מחקר מדויק, ואין כמו כותבי וקוראי האתר הזה כדי להציג תזה חלופית משכנעת, אבל אני חושב שהסוגיה בדבר הכדורגלן הישראלי המנהיג מלמדת עוד משהו על הכדורגל פה.

אוחנה היה חלוץ מרכזי. הוא הבקיע בצרורות. לא נולד פה מאז חלוץ כמותו. מעמדתו כשחקן התקפי הנהיג את בית"ר לשתי אליפויות והכניס אותה לעידן ההישגי. הוא לקח את הקבוצה הקטיפתית השלווה של  מלמיליאן והעיר אותה. מלמיליאן לא היה זוכה באליפות בלעדיו.

כמה שנים אחריו ייקח קלינגר את חולצת המנהיג של קבוצת כדורגל כאן. הוא הבא בתור. מכבי של השנים המצליחות היא קודם כל מכבי של קלינגר. הוא הדביק את מכבי מעמדת הקשר האחורי (באדיר, בנאדו וחרזי עשו את זה מעמדת הבלמים). אני חושב שהתהליך הזה, מקבוצה שמנהיג אותה חלוץ סקורר לכזאת שבלם או קשר אחורי מנווט אותה, חופף משהו עמוק יותר שמשתקף ברמה ובסגנון של הכדורגל הישראלי. גם בהנהגה, הכדורגל הישראלי הולך אחורה.

***

רק לחמישה שחקנים בסגל של מכבי יש אליפות בהיסטוריה שלהם. עם אחד מהם מנהל המועדון קרב התשה שיעזוב, השני משמין מנחת, השלישי משמין כי לא מפעילים אותו, לרביעי יש מנהג לבעוט בנעליים והחמישי מהרהר בפרישה בזמן שהוא פצוע. ככה נראית הקבוצה הזאת.

אף אחד מהשחקנים במכבי לא זכה באליפות עם המועדון שעבורו הוא משחק כיום. השחקנים במכבי הובאו מתוך ציפייה להביא אליפות. מכבי מייצרת באז כזה כל קיץ כבר שנים. מאז שהקימו את המועדון קיים הבאז. כבר הרבה מאוד זמן ששנה אחרי שנה הבאז נגמר עוד לפני שהתחיל. ככה נראה מועדון תלוש. הציפיות נטועות בעבר, נטולות אחיזה במציאות.

יותר מדי שנים חלפו מכדי שלעבר תהיה עדיין משמעות מבחינת מכבי. יותר מדי מבוכות, תוצאות כושלות ופרשיות שלא קשורות לכדורגל ליוו את המועדון הזה משך השנים מכדי שאפשר יהיה להתייחס אליו ברצינות.

אבל הבאז קיים. השחקנים באים בגללו. שחקן מקבל הצעה ממכבי ואומר לעצמו 'אני בא למועדון גדול. בסדר, היו למועדון הזה כמה שנים פחות טובות, קורה. גם ברצלונה לא זכתה שש שנים באליפות עד רייקארד, זה קורה גם לריאל מדריד. אבל אני באתי למועדון גדול שמבקש לשמור על מעמדו ככזה. אני אהיה שותף לרנסנס'. אחרי ששוקע הבאז, מתברר שלשחקנים במכבי יש זיקה לאליפות כמו לעמיתים שלהם בקריית שמונה. כל מה שנותר הוא ציפיות תלושות.

***

הרגע בו פגשה המציאות המודחקת את הפנטזיות התלושות היה לדעתי במשחק מול חיפה בבלומפילד. שלושה יומיים קודם גמרה מכבי בתיקו עם דינמו קייב והרשימה. הסתכלת עליה ואמרת שביכולת כזאת היא תרוץ לאליפות.

אבל הבעיה של הכדורגל הישראלי היא שהוא בשיאו כשאין לו מה להוכיח. בגלל זה הנבחרת מרשימה כל כך במשחקי ידידות. השחקן במכבי יודע שהוא לא יביא את ליגת האלופות. אף אחד גם לא מצפה לזה. השחקן הישראלי מודע לעובדה שקבוצה שמשחקת בליגה אמורה לשאוף להביא תואר בסופה, אבל פערי היכולת אומרים לו שזה לא ריאלי. אין לו את משא על הכתפיים. אז הוא משוחרר.

זה בדיוק ההבדל בין קבוצה מהפריפריה, ישראל, לקבוצה עם יומרות לצאת ממנה. גם השחקן בחיפה ובהפועל מביא בחשבון שהוא כנראה לא ייקח את הליגה האירופית/צ'מפיונס ליג, אבל השחקן בחיפה ובהפועל לא רוצה להיתקע בפריפריה. המחשבה על הופעה מכובדת היא מחשבה פריפריאלית שתפסה לפני עשר שנים.

***

עד הדקה ה-26 במשחק מול חיפה, הראש של מכבי היה במשחק מול דינמו קייב. היא הובילה ולא נפלה מחיפה, אולי אפילו היתה עדיפה עליה. היה רשום על המשחק הזה 0:2. ואז בבת אחת זה נגמר. חיפה עשתה בהההה, ומכבי נבהלה ונהדפה לאחור.

חיפה לא עשתה בהההה כדי להבהיל את מכבי, אלא כי זה מה שעושות קבוצות בפיגור מול יריבות לצמרת. כי זה מה שחיפה התרגלה לעשות בכל השנים שבמכבי נתקעו על העבר הרחוק. הפעם האחרונה שמכבי פגשה חיפה כמו זו של העונה, היתה לפני שמונה שנים. היא ניצחה אותה פעמיים באותה עונה ולקחה אליפות.

הזמן מתחילת העונה אמור היה להביא את מכבי למצב שהיא לא נבהלת מחיפה. הנחתי שהמשחק ביניהן ייגמר בתיקו. אבל באותו משחק לפני חודשיים לא התוצאה הבהילה. מכבי התקפלה כמו שקבוצה פריפריאלית נבהלת מעצמה כשהיא מתחילה עונה בריצה ומוצאת את עצמה במקום הראשון, בחסות התחלה מנומנמת של המיועדת לתואר. קבוצה בריאה היתה לוקחת את המשחק הזה, מנתחת אותו ומתרוממת מחושלת. במכבי התאבנו מול המציאות המבהילה שהשתקפה להם מהמראה במשחק ההוא מול חיפה.

***

התהליך הושלם סופית, רק במכבי התעקשו לא לראות אותו. בושינסקי שיווק לשניידר וגולדהאר את התדמית ההיסטורית של מכבי. בושינסקי שיווק את מכבי כמועדון הגדול וההישגי ביותר בארץ. בושינסקי לא רקם מזימה. זאת מכבי שהוא גדל עליה. הוא לא היה נהייה אוהד שלה אחרת. כשבושינסקי שלף בפניהם את הנתונים, הנתונים הראו שהוא באמת לא מגזים הפעם. זאת באמת הקבוצה הכי מעוטרת בארץ.

בושינסקי לא יכול היה לספר לשניידר וגולדהאר שבשנים שחלפו קרו כמה דברים. גם התודעה של בושינסקי תקועה בעבר. מבחינתו העשור וחצי האחרון הוא תקלה, לא יותר. על תקלה מתגברים. אבל בשנים שחלפו הקבוצה מקריית שמונה התחילה לעבוד. בשלב מסוים היא גם התחילה להרשים. גם בהפועל התחילו לעבוד. חיפה המשיכה כרגיל. בו זמנית, עשה המועדון המעוטר את הדרך ההפוכה, אל הפריפריה של הכדורגל הישראלי.

מה שבושינסקי לא ידע, והאחרים מתעקשים שלא לראות, הוא שהמחוג בשעון שתלוי בקיר המועדון המעוטר נעצר בקיץ 1996. זה הרבה זמן. במכבי התעקשו לספר שהם מכבי. הסיפורים השתלבו עם העבר המוכח, ויחד יצרו את הבאז.

מרוב שסיפרו, שכחו לעבוד. במכבי אמרו לעצמם: אנחנו לא צריכים להרשים, אנחנו מכבי. להיות מכבי זה לבד מרשים. זה נכון בעיקרון, אבל בתנאי שאתה באמת מכבי. קבוצות גדולות של מכבי באמת הרשימו בזכות עצמן. עד היום מספרים בפריפריה שלתקוע את מכבי זה יותר מכולם. חלק מאלה שאומרים את זה לא הכירו את מכבי המאיימת, אבל התודעה השתרשה אצלם.

בקריית שמונה לא יספרו לעצמם שהם מכבי. זה היה נשמע מצחיק. מוזר כמה מצחיק נשמעים הדיבורים על אליפות במכבי כבר שנים ארוכות. עוד כמה שנים שחקן במכבי יגיד לעצמו, השאיפה שלי להגיע לחיפה, ניקח אליפות או שתיים, אולי דרך שם גם אגיע לאירופה.

***

הצחוק גדל, כי כולם מתחננים בפניהם שייקחו פעם אליפות. התקשורת, האוהדים, אפילו בהפועל מתחננים. רק שייקחו כבר. כל כך שמחו שם בוולפסון בקיץ האחרון שחשבו שיוכלו להוריד מעל הכתפיים שלהם את המשא הכבד שנפל עליהם בשנים האחרונות. אפילו נתנו לבמבי ממיאמי להשתלט להם על המועדון. בהתאחדות ביטלו בשבילם את הקיזוז, הקפידו להמשיך ולהוריד את הרמה בליגה. רק שייקחו. בהתאחדות מבינים מה שווה אליפות של מכבי לליגה. אפילו שחר הרגיש שזה הדבר הנכון לעשות. רק קחו.

* **

אני קורא שחושבים להביא את צביקה שרף בתור מנהל לקבוצת כדורגל. אתה קורא, וברגע הראשון אומר לעצמך, מה רע בזה. שרף איש רציני. שרף בא מהמוסך. במוסך מקפידים על כל בורג שיהיה משויף נכון. במכבי כבר שנים בונים בלי להיעזר בברגים ובחומרי חיבור. מתפלאים אחר כך שהכל קורס. לשרף אכפת ממכבי, שרף מכביסט.

ואז אתה חושב לרגע ואומר, איך יכול להיות שבמועדון המעוטר הזה, מועדון שגידל עשרות שחקני בית עם קבלות שבנו את העבר המוכח, לא מוצאים בנאדם אחד לרפואה שינהל שם את העניינים. מה פתאום הולכים לשרף מהכדורסל. נכון, לייבו מת, קורק הסתאב ונבעט, אבל מה עם שפיגל, אין מה לעשות בו? ומה עם…

זהו, שאין. אין כלום. שלושים ושתיים שנים עברו, ולא נשאר כלום. רק שלא יזכירו את צבי רוזן. רוזן מביך. בסדר שיש את שפיגל. שפיגל לא ירצה לבוא. גם לא יפנו אליו. בסוף נשאר צביקה שרף. שיהיה שרף.

***

במכבי צריכים לבנות מועדון. מנהל, מערך סקאוט, מנכ"ל, צוות שמגבש שמות לתפקיד המאמן. צוות שהמאמן יכול להחליף איתו מילה כשהוא מתלבט. עד שלא יבנו שם קבוצה, ימשיכו להיזרק שם שמות כמו רוני לוי.

אמיר שלח מת שיקראו לו. שלח יותר מתאים למכבי מכל הדמויות שהתרוצצו במועדון הזה כל השנים. שלח לא רוצה לאמן. הוא רוצה לייעץ, הוא רוצה לעזור. הוא רוצה שייעזרו בידע שלו. הוא הרי צמח במועדון הזה, הוא היה שותף לשנים הישגיות שלו.

שלח מוכן לעזור בחינם. הוא אומר שלמרות כל השנים והמשקעים, הוא אוהב את המועדון הזה. אכפת לו ממנו. שלח, שחקן שעזב את מכבי לפני תשע שנים, נשמע כמו שאף שחקן במכבי לא נשמע כמוהו מאז. שלח אומר שאילו הוא היה מדבר עם השחקנים במכבי לפני משחק בחדר הלבשה, הם היו נורים ממנו כמו פגז. שלח אסתטיקן. יש לו עיניים וטעם. אם שלח יכול היה לייעץ לאנשים במכבי, עטר לא היה דורך שם.

קחו את שלח בשביל הרגש והאסתטיקה, הבנאדם הרי מעצב פנים, שימו את שרף על המשמעת והדקדקנות, תנו לקלינגר לאמן. קיבלתם קבוצה. עד שלא יבנו במכבי מועדון, ימשיכו לספר שם כל קיץ שהם בונים קבוצה.

*

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

יומן הנרגן / יואב בורוביץ': אנחנו העלובים, כי אנחנו שותקים
פוסט מיואש על המצב

35 Comments

אדם 15 בדצמבר 2011

כל מילה בסלע

טל בן יהודה 15 בדצמבר 2011

מעולה!

כאוהד מכבי במשך כל חיי, נהניתי לגמוע כל מילה בשקיקה.
כשלא נותר לי כלום להוסיף.

השלישייה של שרף-קלינגר-שלח – עושה חשק! הלוואי ומישהו היה מקשיב…

תולעת 15 בדצמבר 2011

קלינגר עושה לך חשק? באמת? הכדורגל שלו היה הכי נטול תשוקה שנראה בבלומפילד בעשר השנים האחרונות. השיממון ביציע (ממוצע של 4000 אוהדים למשחק בית!) מעידים על כך טוב מכל מלל שייכתב על התקופה האיומה הזו.

שי אבן צור 16 בדצמבר 2011

תולעת, שדמי קלע בול עליך.
אתה בדיוק מהסוג של אלה שתקועים בעבר הרחוק.
אתה מדבר על כדורגל נטול תשוקה אבל שוכח שהקבוצה האחרונה במכבי שהיתה לה מספיק תשוקה כדי לקחת אליפות, זו מכבי של קלינגר. על איזה תשוקה אתה מדבר? אם אתה מתכוון לכדורגל יפה, על זה אמר פעם אורי מלמיליאן שהגול היפה ביותר הוא כדור ברשת.
קודם כל צריך לנצח! מכבי כבר לא קבוצה מנצחת!! זה היה מזמן. תתעורר למציאות!!!

תולעת 16 בדצמבר 2011

תודה על הניתוח הפסיכולוגי. אגב, מכבי שלקחה אליפות הייתה גם מכבי של נימני, לא רק של קלינגר.
ומכבי אכן כבר לא קבוצה מנצחת – הבעיה היא שגם הקבוצות האחרונות של קלינגר הן לא ממש קבוצות מנצחות. אולי בגלל זה הוא פוטר משלוש מהן בשלושת השנים האחרונות.

יואב בורוביץ' 15 בדצמבר 2011

"אפילו גרנט שמח". כבר אז הוא היה דכאוני. לפחות הכדורגל של הקבוצה שלו אז לא היה דכאוני. מאז (כמעט) כל הקבוצות שלו המיטו עלינו דכאון. ודרכו וסגנונו המיטו עלינו דכאון גדול יותר. ולמרות הכל, כמי שגדל כאוהד מכבי שרוף אני זוכר לגרנט חסד נעורים על המהפכה הגדולה.

אופיר 15 בדצמבר 2011

נהניתי לקרוא.
פשוט לא נראה לי שמושגים מופשטים כמו "מוטיבציה" ו-"אסתטיקה" פותרים בעיות ברמות (האמנם לא גבוהות במיוחד) האלה. אם אתה רוצה מוטיבציה תביא את יובל נעים – אחלה עבודה הוא עושה בבית"ר, לא? אם המאמן לא מבין טקטיקה והשחקנים לא יודעים לשחק לא תעזור כל המוטיבציה שבעולם. צריך מאמן טקטיקן ושחקנים איכותיים.

מסכים שקלינגר עם מערכת חזקה מאחוריו וגיבוי אמיתי יכול להצליח.

Tal 15 בדצמבר 2011

לדעתי מכבי פשוט לא התאוששה מעידן נימני.
למרות שפוטר כבר לפני כשנה, הסגל עדיין בנוי בצלמו ואף בשחקניו (שכעת הוא משמש כסוכנם).
עוד שנתיים יסתיים סופית עידן נימני כשפרחחים הנהנתנים עטר ויצחקי יעזבו. לא רוצים אותם. השפעה רעה על הצעירים המבטיחים ו-0מנהיגות. ככה מתנהגים הקפטן והכוכב הראשי?

גולדהאר הוא איש רציני. אני לא נבהל מכמה הפסדים ותקופה רעה. הוא פיטר את נימני (מעשה שאף אדם בכדורגל הישראלי לא היה מעז), פיטר את איווניר רק לאחר שבאמת קצו כל הקיצין ומאמין בקבוצה שלו. לפחות בבעלים, אנחנו עדיין בסדר.

אני רוצה מאוד שיביאו את שרף- הוא מכביסט, וכדי להיות מנהל ספורטיבי טוב צריך לחיות את המועדון. הוא מבין בכדורגל ובניהול קבוצה גדולה בתנאי לחץ כמו שאף פרסונה כמעט בעולם הספורט אינו מבין, אפילו שבא מהכדורסל ולא מהכדורגל.
אגב, מצידי שגם יביא את בלאט- יותר ללמד אותו כדורגל מלמד מאמני כדורגל איך להיות בלאט.

שדמי- תענוג לקרוא אותך, ומדי פעם, בין כל הרפש והסחי, נחמד להיזכר במכבי הגדולה שגדלנו עליה. יאללה מכבי, לימים טובים יותר.

יואב 15 בדצמבר 2011

"במכבי צריכים לבנות מועדון. מנהל, מערך סקאוט, מנכ"ל, צוות שמגבש שמות לתפקיד המאמן. צוות שהמאמן יכול להחליף איתו מילה כשהוא מתלבט. עד שלא יבנו שם קבוצה, ימשיכו להיזרק שם שמות כמו רוני לוי".

אין נכון מזה. אפשר להתווכח על השמות שירכיבו את שידרת הניהול אבל זה הצעד הראשון.נשגב מבינתי(נכון לעכשיו) החזון של מיטש.לא צריך להיות מכביסט או אפילו מבין גדול בכדורגל כדי לראות שקרית שלום זה בית רפאים, מקום הנשלט על ידי חליפות ריקות.הרי לא מדובר במכולת שכונתית אלא במועדון כדורגל שמושקע בו כסף לא קטן.
ולואקום המנהיגותי הזה נכנסים כל התחלואים המצויינים בכתבה.
האמת היא שמכבי ללא מנגנון ניהולי חזק ומתווה דרך, היא מלכודת אש לכל מאמן חפץ חיים כי הוא נדרש להתעסק בכל כך הרבה דברים אחרים.זאת שורש הבעיה.כשהדברים יתוקנו, כל אחד במערכת ידע מה מצופה ממנו.וזאת כבר התחלה…

הופמן 15 בדצמבר 2011

כאמור, מטריד אותי חשבון הנפש הזה שלכם.

אזי 15 בדצמבר 2011

א. כיף גדול לקרוא את הכתבה האוטופית הזאת.

ב. שדמי, אתה כותב כאילו אתה בקשר אישי עם שלח. אז תשאל אותו מי הוא רוצה שיקרא לו? גולדהר או פאפאדופולוס החבר הנאמן? ומי משניהם היה אמור לשמוע עליו ועל הקבוצה הגדולה ההיא?

אני בספק שיש להם הקלטות ממבט ספורט 96'

ולמרות הכל, אני רוצה להאמין ששניהם יושבים ומגבשים תוכנית להקמת שדרה ניהולית רצינית במכבי. גולדהר, למרות הכל, עושה רושם של אדם רציני (עד שהוא פותח את הפה ויוצא לו קול של קרמיט)

B. Goren 15 בדצמבר 2011

שדמי, לקחת על עצמך את תפקיד המצליף.
אין עליך.

תולעת 15 בדצמבר 2011

חותמת על המסקנות בנוגע להנהלת הקבוצה בעיניים עצומות, גם אם האיוש המוצע נע בין הזוי למוזר (שרף וקלינגר. הייתי צריכה לקרוא עוד פעמיים-שלוש כדי להאמין).
לגבי מה שבא קודם לכן, בעיקר בכל הנוגע לנימני ועטר – בהיעדר מילה טובה יותר, פשוט לעוס ומאוס. אולי מכבי נעצרה ב-96 (והיא לא), אבל נדמה שמי שמפרשן אותה נעצר ב-2005, עם חזרתו של נימני לקבוצה. טוב שיש את מי להאשים, אין עוד מלבדו.

דביר 15 בדצמבר 2011

אשכרה! הגבתי כבר בעבר. הבן אדם רדוף.

שי אבן צור 16 בדצמבר 2011

"לגבי מה שבא קודם לכן, בעיקר בכל הנוגע לנימני ועטר – בהיעדר מילה טובה יותר, פשוט לעוס ומאוס."

במקום לחלק ציונים לטיעון אולי תתמודדי איתו לגופו של עניין?

תולעת 16 בדצמבר 2011

שי, אי אפשר להתמודד עם "עמודו". כשצועקים "עמודו", צריך לעמוד ולעצור. אין לזה הסבר הגיוני, אין שום טיעון או "גופו של עניין" מאחורי זה. פשוט צועקים ואז צריך לעמוד במקום. מכבי הפסידה 4-0 לקרית שמונה? אז איתי מאירסון יצעק בהארץ "עמודו! נימני אשם" וזהו. מכבי ברצף כשלונות מהדהד? אז שדמי יצעק "עמודו! נימני אשם" וזהו. איפה פה גופו של טיעון? שנימני הביא את עטר ויצחקי? להזכירך את יצחקי "הבעייתי", שעל החתמתו פניו של נימני (או להיפך), רצה גם אלי גוטמן ואלמלא קורנפיין יורד להטעין את הפלאפון, אולי יצחקי היום בהפועל. האם אלי גוטמן, גדול מאמני ישראל בעת החדשה (או משהו כזה) רצה "סרטן" בקבוצה שלו?
לגבי אלירן עטר כבר כתבתי בעבר את דעתי באשר להפיכת עברו הפלילי (ולהזכיר, שהוא נשפט וקיבל את עונשו) לקרדום לחפור בו כל פעם שהוא בתקופה מקצועית רעה.
מה שתמיד מעניין בפרשנויות העלק מעמיקות האלה, שהן יוצאות תמיד אחרי כשלונות. האם יצחקי היה מסרטן פחות, כשעשינו 6 ניצחונות רצופים בתחילת העונה? האם עטר היה מסרטן פחות, כשנתנו תצוגה עצומה מול פנאתנייקוס (אולי גם זה היה משחק ש"לא היה לנו מה להוכיח בו")? האם לנימני היה גם חלק בהצלחה היחסית של מכבי בתחילת העונה, או ש"עמודו" אומרים רק כשצריך לעצור ולהסתכל מסביב?
אין ספק שמכבי קבוצה כושלת, ושהכישלון המקצועי המתמשך שלה עלול להפוך אותה להפועל פתח תקווה (אם זה לא קרה כבר). בכישלון הזה יש לכולם חלק – להנהלות המנותקות לדורותיהם, למאמנים כולם ולמגלומנים בקהל. אבל מי צריך לחפש סיבות, כשיש את נימני. מאז ולתמיד. באוויר, בים וביבשה, כסוכן שחקנים, מאמן או פרשן.

מאשקה 15 בדצמבר 2011

כמה יפה כתבת שדמי. תודה לך.
כמה כואב שזה כל כך נכון, ולא ניתן לעשות כלום חוץ ממהפכה.
מהפכה וכדורגל בארץ לא הולכים שלובי זרוע.
נדמה שכמה דברים שכתבת גם אני כתבתי לך באחת מתגובתי לפוסט שלך.
ברק יצחקי הוא אשקלוני שגם היא כמו שכונה במנטליות שלה, קצת יותר גדולה מהתקווה ממנה בא אלירן עטר.
ואף מילה על משה קצב מאיפה הוא בא :)

לפחות הרוצחים 26 בדצמבר 2011

לא מגיעים מהפריפריה, את זה אנו משאירים לתל אביבים.

פנדלוביץ' 16 בדצמבר 2011

הטור הכי טוב והכי מדכא שקראתי על מכבי.
קבוצה בלי מנהיגים, בלי פיגורות, בלי אומץ, בלי ציפורניים.
קלעת בול.

פנדלוביץ' 16 בדצמבר 2011

איפה יורשו של עמנואל אופיר ז"ל … תמיד חשבתי שחלק גדול בהצלחה של גרנט היה אופיר.

תורג'י 16 בדצמבר 2011

ענק כרגיל שדמי

האוירון 16 בדצמבר 2011

כתוב מעולה.
ועצוב מאוד.

מכבי בלב 16 בדצמבר 2011

כל הכבוד,סוף סוף מישהו שמבין לעומק את הבעיה במכבי

גיא זהר 16 בדצמבר 2011

קלינגר איבד את זה. אז בתקופה של קלינגר ניצחתם אבל הכדורגל שלכם נראה כמו של הפועל. האתוס המכביסטי זה גם כדורגל התקפי (לא הרפתקני כמו של בית"ר או חפיה אבל כן התקפי לכל אורך ההיסטוריה כולל הקדנציה הראשונה של גרנט). גם שפיגל איבד את זה. שלח או צביקה בתפקיד נהולי זו באמת הברקה.

michels 16 בדצמבר 2011

מצטער שזה לא קשור , אבל שדמי ראיתי את הציור שלך על הקיר של הקונגרס בבאזל ועשה לי הכבוד להבין שאני לא היחידי שמסביר לשייקה שהחולצה האדומה היא לא מציאה..

מומו ריניו 17 בדצמבר 2011

שדמי, קלינגר זה מאמן שאסף את ערן לוי, אסולין, דוד רביבו ושאר הערסים לבאר שבע. עזוב אותך מכתיבה. לך, לך תעשה חמוצים.

מכביסט ותיק 18 בדצמבר 2011

נמני היה (ובמובנים מסויימים עדיין) הבעיה של מכבי. כשיש לך "גוף" שחי נושם בועט והורס את המועדון במשך 10 או 7 או 3 שנים זה לא פשוט לנקות את הגוף ממנו. איוניר לקח על עצמו חלק מהמשימה עשה קצת נכשל הרבה ופוטר וחבל מאוד.
כפי שכתב מישהו למעלה תהליך ההטהרות מנמני ימשך עוד קצת זמן- לדעתי ניתן עוד השנה לקחת אליפות. לגבי כדורגל טוב ספק רב מאוד.
כשמאשימים את "ההנהלה" או את "הבעלים" צריך להבין מדוע אותם גופים לא התנהלו במשך שנים. כי מי שניהל את מכבי זה האוהדים. אותה קבוצה של נמני. זאת אותה קבוצה שלחצה על גולדהאר להביא שחקנים ב-110 מלון ש"ח. לא מאמינים שמליארדר כמו גולדהאר יקשיב להם? תאמינו תאמינו. מי המטורף שהחתים שחקנים כמו קולאוטי עטר יצחקי סבן וזיו על חוזי עתק ועוד ל-3 שנים ויותר?
נמני הועף לא בגלל שהקבוצה שחקה גרוע ולא בגלל כשלון רכש. הסיבות הן עמוקות יותר וגולדהאר חיפש רק את הרגע הנכון.
פתאום שכחתם שמאות רבות של אוהדים הגיעו לטדי לעודד את הקבוצה היריבה. האם ההנהל אשמה בזה? שכחתם אוהדים רדפו אחר הבעלים של הקבוצה (לוני) אוהדים איימו על שניידר בטלפון. הכל בגלל חשדות לכיפה אדומה על נמני. הרי אלו דברים מטורפים.
במשך שנים הקבוצה לא התעסקה בכדורגל. אלא כל הזמן עסקו בשירי הלל לנמני שהושמעו ברמקולים לפני תחילת כל משחק. 15 שנה לא גדל שחקן צעיר במכבי. ואלו שעוד שחקו ברחו. המאמנים הוחלפו אבל רק אחד היה שם כל הזמן- כן אבי נמני.
כל עוד נמני היה במכבי גם דני לאופר לא היה מסוגל לנהל את מכבי.

כשכתבתי במובנים מסוימים נמני עדיין במכבי ומשפיע..הבן האדם ההזוי הזה משמש כסוכן של שחקנים שמשחקים במכבי, הוא מפרשן את יכולתם בטלויזיה במספר ערוצים ועוד מוסיף פרשנות בעיתון ואצל אופירה החמודה.
ביום פיטורי איוניר, נמני ההזוי הזה אמר אצל אופירע- איוניר לא יפוטר גם אם מכבי תפסיד לנתניה. באותו הערב בשידור בערוץ1 לאחר הפיטורים נמני אמר- היה ברור לי שאיוניר יפוטר. זה מסמל את המחלה של מכבי ובעיקר את עדר הבבונים סביבו שהרעיל את המערכת.

יואב 18 בדצמבר 2011

לא נכנס לסוגיית נמני אבל כל מה שתיארת=רק מחדל ניהולי! לא שום דבר אחר.
קהל שולט? אין הנהלה.
משיחיות אישית על חשבון התלכיד? אין הנהלה.

לשחר ומזרחי(מ.י.ק.י ,דורון ועודד הם דוגמאות נהדרות) זה לא קורה.
לוואקום ניהולי ומנהיגותי שנמשך כל כך הרבה זמן יש מחיר.
במקום חזק ובטוח בעצמו(כמו שהוא היה ב-96)-זה לא היה קורה.

מכביסט ותיק 18 בדצמבר 2011

זה נכון שב-1996 זה לא היה קורה. אבל ב-1996 לא היה קיים נמני לאחר גיוס חיילים, הכשרתם והקמת צבא. תשאל את קלינגר של 2003.
לזכות גודלהאר יאמר שהוא הקדים את המהפכות במזרח התיכון ופשוט הדיח את הראש.
שיא הטירוף במכבי היה במשחק שבו אימן לוין בעונת הפרישה של נמני- מול מכבי פ"ת. מכבי הייהת בסכנה מוחשית לירידה. חצי אצטדיון בלומפילד לא התעניין במשחק אלא האם הוד רוממותו ישחק דקת פרישה. באותו היום נפל האסימון ללא מעט אוהדים שמדובר כאן בטירוף. נמני הבין את הטירוף וסירב להכנס. רק היה חסר לו להשתתף במשחק פרידה כשמכבי מפסידה בו בדרך ללאומית.
ואם אתה חושב שנמני אמר את המילה האחרונה בנושא מכבי אתה טועה. לכן כל שנה של כשלון נוסף ו/או עזיבת גולדהאר הינה סכנה מוחשית.

תולעת 18 בדצמבר 2011

לפי תגובה אחת למעלה יש לנו עוד שנתיים את מי להאשים, משמח לראות שלפי התגובה שלך יש לנו עוד עשר שנים את מי להאשים. אין עוד מלבדו.

מכביסט ותיק 18 בדצמבר 2011

חס וחלילה שנתיים. אם לא השנה אליפות אז בשנה הבאה. כי אם לא, אתם, התולעים והבבונים תחזירו את נמני שלנו ללשכה בקרית שלום בתור משהו- יו"ר ,מנכל או בעלים. הרי לנמני יש חברים טובים או כמו שאומרים "החבר'ה הטובים" עם הרבה כסף.
6-10 שנים סבלנו מדלקת ריאות וישבנו בחדר עם טמפרטורה של 5- מעלות. מה-4/1/11 עברנו לחדר בטמפרטורה 20 מעלות. עכשיו צריך להלחם בוירוס – לא נרפאים בשנה ממחלה של שנים. לאט לאט.
ב-20 שנה האחרונות נמני לא היה מחוץ למכבי יותר משנתיים ברציפות. תמיד הצב מאתלטיקו חזר לפני שישכחו אותו. הפעם שישב בחוץ 10 שנים. ועוד 10 שנים.

תולעת 18 בדצמבר 2011

נו, שוין. לא לקח הרבה עד שחזרנו ל"צבא הבבונים של נימני". כנראה שייקח לנו בין 6-20 שנים להירפא – בינתיים כל המאמנים, השחקנים והמנהלים מחוסנים.

יואב 18 בדצמבר 2011

מכביסט ותיק,
אפשר להקים צבא למזרחי?
אני לא מנקה את נמני ולא מגן עליו, אבל אתה מתייחס לתוצאה ולא לסיבה.
את מכבי המנוהלת , החזקה והבטוחה בעצמה(כמו שהיתה ברוב חייה), זה לא היה מדגדג.
אבל כשאיש הגשם מנהל אותך, כך זה נראה. כשהוא כבר זרק אותו(מה שהעצים את תחושת הקדוש המעונה), הוא החזיר אותו חזק יותר, אפילו בלי להתכוון.
אני מ 76 במגרשים. זכיתי לראות מכבי אחרת. אני יודע איך זה מרגיש ואמור להיות.
בגול של קאמנן מול מכבי פתח תקווה במשחק שהזכרת(אחד מהטופ פייב בחשיבותו שראיתי) אבא שלי בכה מהתרגשות לידי ביציע. הסיטואציה באמת היתה בלתי נתפסת ואפילו קצת מבזה. יאמר לזכות נמני שהוא לא השתתף בקרקס הזה.
אבל צריך להתקדם. אני מאד מעריך את מיטש אבל לתחושתי, הוא קצת מתמהמה בניקוי האורוות וביצירת שדרת ניהול רצינית. טוויטו, דובר אלמוני וקפריסאי נחמד הם הפנים שלנו נכון לעכשיו וזה כנראה לא מספיק לאור השוק שגועש כרגע בקריית שלום.

מכביסט ותיק 18 בדצמבר 2011

לפני כשבועיים היה פספוס אדיר של גולדהאר. כשאיוניר כבר נשבר והשחקנים היו מנופחים מחשיבות ומכח גולדהאר היה צריך להנחית את דני לאופר שהינו ערס במובן הטוב של המילה.
כרגע ההרכב הנוכחי פחות או יותר יקח אליפות. זאת דעתי, השנה או בשנה הבאה. הבעיה שתרבות הבהמתיות וטובת השחקן מעל טובת המועדון תשאר. רק אתמול במשחק מול פ"ת היה ניתן לראות 3 חלוצים שרוצים להבקיע יותר מאשר הם רוצים שהקבוצה תכבוש. אפילו קונטה הצעיר בן ה-18 למד מחבריו לקבוצה מה חשוב באמת במכבי. בושה.
אבל אני מבין את גולדהאר מדוע הוא לא רוצה להביא מנכל עם כח. את הקרדיט לאליפות שתבוא הוא רוצה לקבל רק לעצמו. ואין הדבר נאמר בציניות. הוא השקיע הוא הסתכן הוא ספג לעג- הוא רוצה לקבל גם את הקרדיט.

מיכאל 19 בדצמבר 2011

מאמר נפלא, אם כי אני לא מסכים לכל הטענות שבו.
אני כן מסכים שקלינגר יכול להתאים מאד למכבי.

Comments closed