סוף עונה

העונה של מכבי צפויה להסתיים הערב. אני לא רואה את מכבי מנצחת בבאר-שבע הערב. למעשה, אני אופתע אם מכבי תוציא נקודה במשחק הזה. זה לא הימור, זאת תחושת בטן. אם ההיסטוריה תוכיח שהתחושה שלי מוטעית – לא אריב איתה על זה. אבל לא לעתים קרובות אני מרגיש תחושה כל-כך מוצקה ביחס למשחק נתון. אני מרגיש שלראשונה בתקופת ג'ורדי, מכבי יכולה לחזור ממשחק כזה עם שלישייה, אולי רביעייה.

בין רבע השעה האחרונה מול זניט, המשחק מול האירים וזה מול חיפה נמתח קו ברור. גם בין שבעים-וחמש הדקות הראשונות מול זניט, הדרבי ואלקמאר נמתח קו ברור. הקו הברור השני אומר שמכבי תרשים ככל עוד אין סיבה ממשית לעשות את זה. שמבקיעים חמישייה כשאפשר להסתפק בשניים. שמבקיעים שלישייה כד להעצים את גודל האכזבה כשמקבלים רביעייה ברבע שעה. הקו הראשון אומר שמכבי מתקשה לתפקד כשאין אפשרות לתקן. ההבדל בין הקו הראשון לשני מפריד בין קבוצות שלוקחות תארים לכאלה שמבררות עם עצמן אחר-כך מה היה חסר שם.

היה את הרגע הזה, בדקות האחרונות נגד חיפה, שיצחקי בעט מתוך הרחבה ושחקן שלהם הגיע בעוצמה והעיף את הכדור לכל הרוחות, כמעט מהקו. זה היה הרגע שתמצת את המשחק. הרגע שבו חיפה אומרת אתם, היום, מולנו, לא תבקיעו, מה שלא יהיה. אם מחפשים את השינוי המהותי שמולדסטיין הביא לחיפה – זה השינוי. רגע של מודעות עצמית שלא היה במועדון הזה בעשרים-וחמש השנים האחרונות. תתייחסו לעצמכם לא כמו שחשבתם שאתם וכמו שפעם לפחות נדמתם להיות – ופתאום, אתם מנצחים את שתי הגדולות תוך חודש וחצי.

*

זה היה הרגע של המשחק גם כיוון שעד לפני חודשים לא רבים ידעת שלא משנה מה יידרש, השער של מכבי יגיע. וסביר שהוא גם לא יבוא לבד. לפני שנה וחצי ראדי החטיא מולם פנדל בדקות האחרונות ובהתקפה האחרונה של זמן הפציעות אלברמן הבקיע שער ניצחון. בשבוע שעבר אלברמן היה האיש שהתחיל את המהלך שהוביל לשער הראשון של חיפה. הוא גם האיש שהתחיל את המשחק על הספסל ואמור היה להישאר שם לולא הפציעה של גולסה. בתוך חמישה חודשים מכבי החזירה את חיפה למסלול. ניצחון על באר-שבע, לא משנה כמה הוא גדול, לא באמת מחזיר למסלול.

באר-שבע נבנתה למשחק הערב משך עונה פלוס. נדמה לי שהרגע שלה להוכיח את עצמה באמת הגיע. באר-שבע לא תוכיח את עצמה מול אינטר; מול אינטר, היא לכל היותר תרשים בהפתעה. זה הטופ שכרגע קבוצה ישראלית יכולה לשאוף אליו. אבל בכר בנה קבוצה שבכל מחיר לא מוכנה להישבר. כמה זה מהפכני במונחים של המועדון הזה. בשנה פלוס עם בכר, וכבר זה עובד. באר-שבע נראית ככה, כי היא אסירת תודה. היא אסירת תודה שמישהו הצליח לחלץ אותה מעצמה, מה שעד לפני שנתיים נראה היה בלתי אפשרי. אז האשימו את כולם. אסירות התודה, היא כרגע הנשק הכי חשוב של באר-שבע, הכוח המאחד. זה יחזיק אותה שנתיים, אולי שלוש. אחר-כך כבר יידרש משהו מעבר.

אסירות התודה מוציאה משחקנים גמורים יכולת שכבר לא חשבת שתראה מהם. במכבי שחקנים לא אסירי תודה. זה לא מועדון שמורגל לשחקנים כאלה. אחרי האליפות עם אוסקר שחקנים במכבי דווקא נשמעו והתנהגו ככה. טיבי, ייני, ראדי. לוגסי, מיכה, דאבור, עטר. להרבה שחקנים היתה סיבה להכרת טובה. אבל ככה זה. במועדון כמו מכבי אסירות תודה לא נמשכת הרבה זמן. מה שמתקבל היום, הוא דסה שמופיע בשניים מתוך ארבעה משחקים, איגיבור כנ"ל, בן-הרוש אחד לארבעה, מכסימום שניים לארבעה. אצל כולם זה עם ליגה אירופית אינקלודד. זה לא מותיר הרבה תמרון לליגה.

*

זאת הגנה שנראית כמו דבר מוטלא, יותר ניסיון הדבקה מהחתמה מחושבת של שחקנים. גם את עונת האליפות של הפועל חיפה, מכבי של גרנט התחילה כמו את כל אחת מהעונות האחרות איתו בקדנציה השנייה. חטפו שם בצרורות, התקפלו כמו נמושות, אבל היי – הבקיעו שישייה נגד ראשון בגביע הטוטו שבוע לפני פתיחת העונה. מפה לשם, קלינגר שמע משהו על מישהו, בלם אפריקאי, גרנט נזכר במרקו בלבול; חשוב לשמור על קשר ולהתעדכן מדי פעם, אחרת בקלות אפשר כבר היה לשכוח ממנו ולחשוב שבלבול כבר פרש. ככה הטליאו הגנה, כמה משחקים בתוך העונה, כשכבר לא היתה משמעות לכלום, במקרה, אפילו לא באילתור, סתם קוששו שחקנים – והופ, התייצבה ההגנה וברישומים של ההתאחדות לעד תופיע מכבי שנייה בטבלה להפועל חיפה באותה עונה. ככה זה מרגיש. בן-חיים בתפקיד אמנלו, טיבי כבלבול.

איגיבור הוא הפנים של הקבוצה הזאת. דקה ראשונה במחצית השנייה, קיארטנסון משאיר אותו עם העקב חופשי מול השער, איגיבור מחמיץ. מהלך משנה מומנטום. הוא שם את זה, והמשחק של מכבי. כולם ידעו את זה. אז הוא החמיץ. שלא תהיה אי הבנה; איגיבור חוטף יותר מדי. הוא קורבן נוח. אבל הוא מייצג מאד. כמו האצטדיון הנורא בנתניה. האצטדיון הזה שווה דיון נפרד, אבל בשורה התחתונה, אסור לבנות אצטדיונים לא אטומים מכל הכיוונים. הוא כאילו אצטדיון; כמו מכבי העונה. בכיוון אחד יציע, בכיוון האחר בריזה. משחק אחד מופיעה, משחק אחר לא.

השחקנים האסירי תודה של באר-שבע לא יכולים להרשות לעצמם לא להופיע למשחק. הם אסירי תודה שהם בכלל נמצאים במקום הזה. מופתעים בעצמם כמו עיר שלמה מהגילוי המחודש שכל השנים הבעיה לא היתה במרכז או בדימוי, אלא בהם עצמם. מצחיק לחשוב שמישהו חשב ברצינות שזינו, פסח והאחרים שעברו שם בעשרים שנים האחרונות יעשו את זה בקבוצת כדורגל. דוד שלי שעבד עם באר-שבע כמה שנים טובות, תמיד אמר שהאוהדים של באר-שבע לא סלחו לוויקו חדד שהוא מרוקאי.

בבאר-שבע עוד לא סיימו להודות לכולם. זה לא מרגיש שמכבי תמנע ממנה הערב להמשיך במסע התודות.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

75 תגובות ל “סוף עונה”

  1. מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:32)

    תודה חיים.
    תראה, משקיעי כספי ציבור במתקנים, לכאורה, נאמנים לציבור הרחב לא פחות מאשר לציבור אוהדי הכדורגל (ובצדק גמור לדעתי). מצד אחד זה מאבס שיש פחות אווירה, אך, מצד שני, כשירצו להרחיב עוד 25 שנים, יבנו עוד יציעים, וזה זול משמעותית מאשר להרחיב אצטדיון 360, קל וחמר מאשר לבנות חדש.
    לדעתי האישית, העדר גג באצטדיונים "בכירים" (בלומפילד המשופץ יכיל גג רק במערבי והגג של טדי בקושי מכסה אוהד וחצי) זה מחדל שמשמעותית יותר מזיק, הן מבחינת התנאים לדעתי ראוי אוהד כדורגל והן מבחינת האקוסטיקה שמשפיעה על האווירה.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:20)

      כל השיפוצים באצטדיונים באירופה (צרפת למשל, הולנד, בלגיה) בוצעו בכאלו של 360. אם כבר מה שיעלה משמעותית את סכום השיפוץ באצטדיון כמו טרנר הוא זה שהגג שלו חלק אינטגרלי מהפלטפורמה של האצטדיון ולא זה שהוא 360

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:26)

        לא הבנתי את הקשר. לא טענתי שאי אפשר להרחיב אצטדיון 360. טענתי שזה עולה יותר כסף. עובדתית זה עולה יותר כסף וזו גם הסיבה שבנו את נתניה/מושבה כפי שבנו אותם.

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:35)

          המחשבה של להרחיב בעתיד ולכן לא לבנות 360 היא הזויה וייחודית למדינת השכונה שלנו. או שבונים עד הסוף ואולי טיפה יותר גדול או שלא בונים בכלל. לבנות בחלקים כמו שעשו בטדי מטומטם.

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:49)

            יש לי הרגשה שתושבי ירושלים שפחות מתעניינים בכדורגל דווקא די מרוצים שמאות מיליוני ש"ח הושקעו במקומות אחרים ולא בהרחבת אצטדיון שהיה מביא לגודל הנוכחי.
            קל לנו בתור אוהדי כדורגל לשכוח את ההיבט הכלכלי ולהבין שזה בא ע"ח דברים אחרים.

            להגיב
            • גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:13)

              אז תבנה מהתחלה במקום 13 20-22 אלף ב360. עדיף.

              להגיב
              • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:18)

                אז אנחנו שוב חוזרים לזה שבתור אוהדי כדורגל קל לנו להיות עם יד קלה על ההדק. בניגוד לגג לאקסטרה 7-9 מקומות כמעט ולא יהיה שימוש. עיריית נתניה לא צריכה לדאוג למשחקי הבית של מכבי תל אביב.

                להגיב
                • Ollie Williams (פורסם: 30-10-2016 בשעה 17:29)

                  אני בטוח שהרוב המכריע תושבי ירושלים התעניינו בפירוט התקציבי של בניית האצטדיון ויצאו לחגוג את החסכון הגדול, ולאחר מכן את הדיון העירני בבית העירייה בנושא "מה נעשה עם כל הכסף הזה שנותר פנוי אחרי שלא בנינו יציע דרומי?".

                  להגיב
                  • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 18:33)

                    רק שדווקא כן בנו יציע דרומי, אבל לאור תגובותיך הקודמות לא ציפית ממך להבין כלום מהדיון. כל הכבוד שעמדת במטרה.

                    להגיב
                • גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 18:54)

                  לא ירדת לסוף דעתי. אני נגד שיטת הבנייה בהמשכים. מעדיף טרנר של 16 ב360 (אפילו שמלכתחילה זו טעות) מאשר 12 עם אפשרות הרחבה. טדי של 22 360 עדיף על שיטת הסלאמי הזו (הפנטזיה שלי שאם אתה מתכנן מספר פיקס אולי במקביל תדאג לדרכי גישה נאותות, אולי גם זה יקרה בעתיד). אותו כנ"ל פ"ת ונתניה בלי קשר למכבי והפועל תל אביב.

                  להגיב
                  • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 19:12)

                    אז באמת לא ירדתי לסוף דעתך וזה משהו אחר. אתה בעצם בוחר לוותר על אופציית ההרחבה ובלבד שיהיה 360. אני אומר שזה תלוי בהרבה משתנים.

                    להגיב
        • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:47)

          שאלה של לא מבין, הרחבה של איצטדיון 360 עולה יותר. התכולה של איצטדיון 360 גדולה יותר ותאפשר הכנסה גדולה יותר (וכנראה תחזוקה יקרה יותר). האם יהיה צורך להגדיל, לא ודאי. היכן ההגיון של בניית לא 360?

          להגיב
          • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:54)

            ההיגיון נמצא בב"ש. אם בב"ש לא היו בונים 360 מלכתחילה, יש סיכוי לא רע שאחרי העונה האחרונה היו מבינים שיש ביקוש ובונים עוד יציעים. עכשיו אוהדים שלכם נתקעו ואף אחד לא ישקיע עוד מאות מיליונים כדי להרחיב את האצטדיון.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:23)

              ראשית, זה מקרה פרטי לא מייצג. שנית, היה ברור לכל, גם לבונים והמתכננים, שהאיצטדיון קטן מידי. לא ברור לה נבנה כך מלהתחילה.

              להגיב
              • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:27)

                ממש לא נכון. אף אחד לא היה בונה אצטדיון של 25K בשביל ממוצע של 5K בוסרמיל. מעבר לזה שהכמות נראתה הגיונית לשעתה, גם אם לא, לא היתה דרך לגייס את המימון בשביל כזו ספקולציה ברמת סבירות לא מספיק גבוהה. ואיך אתה יודע אם הוא מייצג או לא? כמה אוהדים נתניה יביאו אם ירוצו לאליפות? כמה הפועל פ"ת? הכל שיקולי עלות לועלת ובחינת סבירויות לאור התרחישים האפשריים.
                ההחלטה בנתניה ופ"ת היתה נכונה. עיריית נתניה לא היתה צריכה להקריב פרומיל בשביל שלמכבי ת"א יהיה נוח לארח באצטדיון.

                להגיב
                • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:01)

                  נתניה בכלל לא צריכה להקריב בשביל תל-אביב כלום. אני טוען שנתניה היתה צריכה לבנות 360 בגלל הצרכים שלה, בהתאם לצפי תכולה שלה. באר-שבע, רוב הזמן דובר על 16 אלף ולא 13 אלף, כיוון שהיה צפי שעם אלונה הקבוצה תהיה בצמרת (אף אחד לא דיבר על אליפות), זהו מטרופולין היחיד בנגב עם פוטנציאל אוהדים שהולך לגדול בגלל צפי גידול אוכלוסיה גדול. אז אף אחד לא דיבר על 20 או 30 אלף, דובר רק על 3,000 יותר שהיה הגיוני לפי כל התחזיות הריאליות. חסכו, ועכשיו יש המצטערים על החיסכון.

                  להגיב
                  • גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:20)

                    איציק היו שתי אופציות 32 או 16 (ולא 16). ברור שהלכו על ה-16. ואני אומר אם בנית העתק של ויטסה למה לא עד הסוף ולבנות 22-20 אלף. מתן באר שבע מבחינת מיקום לא נתניה או פתח תקווה, מגיע למטרופולין (בצמיחה בשאיפה) אצטדיון קצת יותר גדול. ואם אתה מדבר על צפי, אצלכם למיטב זכרוני היו 8,000 מינויים אז איך בנו אצטדיון של 30? אתה בונה אצטדיון פעם ב50 שנה, תחשוב טיפה יותר בגדול.

                    להגיב
                    • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:31)

                      אני מסכים. 32 זה גדול מאד ולא שפוי לממדים של באר-שבע, אבל בהחלט באר-שבע אמורה לגדול ואיתה צפי גידול המנוים.

                    • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:21)

                      סלח לי על הצרפתית, אבל כמות מנויים מעניינת ת'תחת. בנות פי 3 ממוצע הקהל באצטדיון הקודם. בדיוק כמו בב"ש. זה אבסורדי שמצד אחד אתה מתלונן שאי אפשר להרחיב ומצד שני נועל את האפשרות הזו במקום אחרים. אף אחד מאיתנו לא נביא ואיפה שאפשר למה לא להיות גמישים?

                    • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:29)

                      מתן, כל התשובות שלי הן אחרי שהיתי גמיש היכן שניתן. לא ניתן להתגמש יותר. לא היתה קונה רכב עם דלת חמישית חסרה למקרה שתרצה לשים שם יותר דברים. כנראה גם לא תקנה SMART כרכב משפחתי גם אם אתה נשוי טרי עם צפי להתרחבות עתידית בטווח הקרוב. צפי הוא חלק מהדברים שלוקחים בחשבון ולא בונים שעונה הקרובה, ובאר-שבע היא קנראה אחת הערים עם צפי הצמיחה הגדול ביותר מבין הערים הגדולות בארץ. לכן יש צורך להתחשב בנתון זה.

                    • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:38)

                      איציק, אם אתה משווה בין אצטדיון שאינו 360 לרכב בלי דלת, כנראה שהרבה מאד זמן לא היית באצטדיון שאינו 360 (כי אני במילואים כן נסעתי ברכב בלי דלת). נתניה והמושבה אצטדיונים מעולים שנותנים מענה מושלם ואולי אף גדולים למידות הנוכחיות של הקבוצות בעיר. זו סתם קנטרנות.

                    • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 17:12)

                      בשביל זה אנחנו כאן. אך עם היד על הלב, קח שני איצטדיונים באותו הגודל, אחד פתוח שני 360, הרי ברור שאם כל שאר הפרמטרים זהים אז 360 יותר נח ויותר טוב. וכן, נסעתי ברכב כזה, מעדיף סאן רוף.

                  • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:23)

                    איציק, בטוטו-טרנר 16,126 מקומות.

                    להגיב
  2. איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:35)

    ראשית, יש להודות שבכר עושה עבודה טובה, ואלונה נותנת את הפלטפורמה הראויה. שנית, לא רואה מצב שבאר-שבע מנצחת בלי מליקסון ואוגו. תוסיף לזה שהפעם מכבי באה כדי להוכיח אחרי כל הפאשלות, עם לחץ גדול להוכיח שהיא היא המלכה של הביצה, ועוד בהרכב מלא. נכון שטרנר זה יתרון, אך מליקסון מקזז אותו. מה שכן, משחק זה לא יקבע כמעט כלום בגורל האליפות, ואף קבוצה לא תתייחס לזה כך (אלה אם נפסיד כמובן).

    להגיב
    • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:38)

      יש לך מידע פנים? לפי הפרסומים שניהם צפויים לפתוח בהרכב. אתה מכיר אחרת?

      להגיב
      • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:50)

        ברבע לשמונה בבוקר ברשת ב' אמרו. נו עיתונות, באמת…
        ואני האמנתי…

        להגיב
      • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:53)

        נ. ב.: לא בטוח כמה זה חכם לעלות עם פצועים שלא יתנו 100% או אולי פשוט יוחלפו אחרי 20 דקות. המחליפים שלהם לא עד כדי כך גרועים שצריך להעדיף פצועים על-פני מחליפים.

        להגיב
    • רועי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:40)

      התכוונת אולי לוואקמה ?
      בכל מקרה, להבדיל משנים קודמות, לב"ש יש עומק, והיא כקבוצה טובה מאוד, שינויים פרסונלים כאלה ואחרים בהרכבים לא משפיעים בצורה כזו חזקה.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:50)

        כנראה שאתה צודק

        להגיב
    • גדי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:42)

      מליקסון ואוגוסט משחקים היום

      להגיב
      • גדי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:43)

        אוגו כמובן

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:14)

          וואקמה לא משחק וזה וואחד חסרון, אולי המשמעותי מכולם.

          להגיב
  3. סמי חדיירה (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:51)

    שדמי, של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על מכבי חיפה של העשרים וחמש שנים האחרונות!
    המודעות של מכבי תל אביב, עד לפני חמש שנים, הייתה, כמה יקבלו בראש מחיפה
    חשבתי שאתה יותר מבוגר, כדי שיהיו לך פרופורציות לגבי ההישגים האחרונים שלכם, אבל בתור מי שרואה כדורגל ישראלי מתחילת שנות ה-80, נשאר לי רק לגחך.

    להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 19:44)

      ניסיתי סמי, באמת שניסיתי להשיל. לא ירד. ככה זה, כשהנעליים דבוקות לרגל מ… ממתי בעצם? אני לארג', משנת 1948. אפילו החמישים. יודע מה, שבעים. טמבל.

      תקשיב, אתה הוכחת בתגובה הזאת את מה שנטען עליכם. הציפיות שלך ממני בתור מבוגר הן שאני אתחיל חישובים בשנות השמונים?! אתה צוחק עלי. כן, הכדורגל הישראלי הושק לראשונה בשנות השמונים. למעשה, בקיץ 1983. פרופורציות לפי נוחות אישית. אתה בעצם מאשים אותי במשהו שאתם רשמתם עליו פטנט. מה אתה מזכיר לי עכשיו את מה שהיה עד 2011? ליתר דיוק, 2006-2001? למה הספירה נגמרה בשנת 2011?

      נכון, היו שנים שהיינו לא נספרים בעשרים וחמש-השנים האחרונות, היו גם לכם, יהיו גם בעתיד. הבעיה היא לא בוויכוח הילדותי, הבעיה שיש צד אחד שמתייחס אליו ברצינות תהומית ועושה פוס מתי שבא לו. ודבר אחרון, נכון הבאתם לנו שלישיות וגם חמישיות במהלך השנים האלה. תבדוק גם כמה שלישיות קיבלתם, כולל בשנים לא נספרות שלנו. תראה שגם כאלה היו. אבל אני שמח שאתם לא מפסיקים להזכיר את השלישיות והחמישיות, את חוסר הפרופורציה. זה מחמיא לנו.

      להגיב
      • סמי חדיירה (פורסם: 31-10-2016 בשעה 11:37)

        חשבתי שתנאי הקבלה בדה באזר קצת יותר גבוהים…
        אתה זה שקצב תקופת זמן, 25 שנה לצורך העניין, ועל זה בדיוק הגבתי לך.
        אם גם מתמטיקה קשה לך, חוץ מהבנת הנקרא, אז זה יוצא 1991.
        לא אקשה על אדם קשיש כמוך להיזכר מה חיפה עשתה ב25 שנה האלו, כנראה שהסקלורוזה אצלך מתקדמת

        להגיב
  4. גורביץ' (פורסם: 30-10-2016 בשעה 12:56)

    ניסיון ניחוס יפה, מקווה שלא יעבוד.
    מכבי תל אביב מתחילת עידן ג'ורדי בנויה בראש ובראשונה לליגה שלנו, וככזאת קל לה לאסוף את הנקודות שהיא צריכה מהקטנות-בינוניות, ביום שזה לא יקרה אז תהיה לכם בעיה, כרגע מצבכם לא רע בכלל.
    נקודה מעניית לגבי האסירי תודה, יחסית לקבוצה שהייתה רלוונטית בערך חצי עשור פלוס בשלושים שנה האחרונות (שנות ה-90), מכבי תל אביב היו חייבים לשמר יותר טוב את הרעב של השחקנים והמערכת גם אחרי שלוש אליפויות, אבל כמו בעקרב והצפרדע, השחצנות המכביסטית תמיד יותר חזקה מהכל.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:11)

      כן גורביץ. השחצנות המכביסטית ממש הורסת הכל וחזקה מהכל. בגלל זה יש פער של עשר! אליפויות בין מכבי לחיפה ובערך אלפי גביעים.
      ובלייפ טיים שלך, זה רק יגדל.

      להגיב
      • NEO (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:39)

        כל עשר האליפויות האלה הושגו לפני יותר מ40 שנים. מכבי חיפה מועדון מצליח יותר – באירופה ובארץ – מאשר מכבי ת"א בשנים האלה. הוא גם מועדון עם יותר קהל.

        להגיב
        • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 17:37)

          כבר מהמשטרה הבריטית היינו ש ח צ נ י ם.
          לא סופרים היסטוריה מ84 לצערך.
          קרא קצת באתר שלכם על מהפיכת המקצוענות(היחסית) שעברתם בחיפה בשנות החמישים בזכות אנשי מכבי(ואלי פוקס בעיקר).
          בקשר לקהל? נו שויין. תאמין במה שעושה לך את זה חביבי.

          להגיב
          • ז׳וטא (פורסם: 30-10-2016 בשעה 19:14)

            בינתיים בלייף טיים שלי ואני מעריך שגם בשלך (אלא אם כן נולדת לפני 1957) אתם עדיין בפיגור.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 19:28)

              אני בפיגור של 1 אם כי בעיני ראיתי 9.
              לא טרחתי לספור גביעים. אה ושלושה דאבלים. ולא ראיתי ירידת ליגה.

              להגיב
              • אלון (פורסם: 30-10-2016 בשעה 20:09)

                10-0 יצא לך לראות?

                להגיב
                • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 20:15)

                  לא הייתי בין 200 הצופים אבל אני זוכר שתי חמישיות בחודש ב92.
                  אבל ראיתי ש ש ש

                  להגיב
                  • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 20:17)

                    ואתה? חווית ירידת ליגה או שהספירה שלך מתחילה ב84? אתה בטח עושה את עצמך, קשה להבין טימטום כזה.

                    להגיב
                    • אלון (פורסם: 30-10-2016 בשעה 20:32)

                      אתה כל כך חמוד וכל כך צפוי

                    • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 20:40)

                      ואתה ברכה לאנושות עם התרומה האדירה שלך לדיונים פה.
                      לומד ממך ה מ ו ן.

                    • אלון (פורסם: 30-10-2016 בשעה 23:04)

                      את ה2-0 ראית? את השוער 5 מיליון ראית?

                    • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 23:43)

                      ראיתי את בש שוב כקבוצה מגיבה מול מכבי ולא יוזמת. מעודד. מכבי בנויה לריצה ארוכה.
                      המשחק החשוב השבוע הוא בחמישי(בנקודת הזמן הזאת). וזאת גם הבמה האמיתית של רייקו.
                      חמש זאת לא השאלה(למרות שהיא תוצאה נחמדה אפילו יותר משש). השאלה אם נקבל יותר עליו.

                    • יואב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 23:45)

                      אגב ברכות. התקדמת לתגובה של יותר משתי מילים. נו, עוד קצת, זה לא כזה קשה.

                    • אסף the kop (פורסם: 30-10-2016 בשעה 23:47)

                      יואב
                      אתה אשכרה מתדיין עם הטיפוס הזה ?

                    • יואב (פורסם: 31-10-2016 בשעה 00:01)

                      מתדיין? הוא לא מבין את המילה.
                      רק שעשוע קל לפני פרק בגמורה(:

    • ד"ר רזי הופמן (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:31)

      בי-דיוק! הכל עניין של ניחוסים. ככה זה עובד….
      אותו הדבר עם הרוח, תהיה רוח? לא תהיה רוח?
      אז אני מחזק. היום נגמרת הליגה וב"ש תראה לשותא מאיפה הדג מדבר:)

      להגיב
  5. MOBY (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:00)

    חיים , הפעם ממש התאמצת לכתוב תמציתי…

    להגיב
  6. גיא זהר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:30)

    המשפט לגבי פסח, זינו וויקו לא מובן ולגבי ויקו גם רחוק מהמציאות. בשנים של פסח הייתה אחלה קבוצה עם בסיס מקומי מצוין שבשנה הראשונה של להב נוספו עוד חיזוקים נכונים והתוצאות ידועות (גביע). להב פירק את הקבוצה ואחר כך העביר לזינו שרק מפאת כבודו העסק היה מאוד גדול עליו. ויקו הוא גונב דעת ואנשים רואים את זה מצוין (רבים מהאודים של ב"ש היו ילדים כשאימן אותנו). השינוי בב"ש הוא לא אמונה ולא נעליים אלא קודם כל כסף שאיפשר לשדרג את הקבוצה בכל המובנים. וחוץ מזה, עמה יעמיק.

    להגיב
  7. גיל שלי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:44)

    לא מסכים. האופי של מכבי תל אביב בשנתיים האחרונות אכן משחק בסין עכשיו, אבל הקבוצה הזאת תפתח אופי משלה, זה עניין של זמן. מבחינת כשרון התקפי היא עולה בהמון על זו של העונה הקודמת. בכל מקרה, המשחק היום לא יכריע כלום

    להגיב
  8. השמן (פורסם: 30-10-2016 בשעה 13:55)

    מסכים עם שדמי לגבי המשחק הערב. הפערים בין הקבוצות ברורים בעיניי.
    לגבי המשך העונה, ברור ששום דבר עוד לא סגור, אבל אני מאוד סקפטי.

    להגיב
  9. טרנטה (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:09)

    אם חיפה ניצחה את מכבי אז ודאי שמכבי יכולה לנצח את באר שבע

    להגיב
    • MOBY (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:19)

      מכבי כבר ניצחה את ב"ש (ואת תל אביב).

      להגיב
      • אורי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:49)

        שחר ואישתו לא מסכימים איתך

        להגיב
        • מתן גילור (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:23)

          אבל עמוד הפייסבוק הרשמי שלכם כן.

          להגיב
  10. מנחם כהן (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:09)

    ניתוח מקצועי .

    להגיב
  11. יניב פרנקו (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:20)

    לדעתי באר שבע זו באר שבע ומכבי זו מכבי – כל אחת יכולה לנצח ולא הייתי פוסל פה תיקו.

    להגיב
    • ניב (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:42)

      חחח

      להגיב
    • שמעון כסאח (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:47)

      ואין מה להוסיף

      להגיב
      • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 30-10-2016 בשעה 20:18)

        ואולי גם לא…

        להגיב
  12. ערן (המקורי) (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:37)

    ההרגשה שלי עכשיו, לפני המשחק, היא כמו לפני דרבי, כשהפועל חזקה, ובשלב מכריע של העונה.

    להגיב
  13. פרלה (פורסם: 30-10-2016 בשעה 14:39)

    "רגע של מודעות עצמית שלא היה במועדון הזה בעשרים-וחמש השנים האחרונות."
    ברצינות? בפאראפרזה על אמרת הגשש, הגזמת מר תושיה.

    להגיב
  14. holden (פורסם: 30-10-2016 בשעה 15:38)

    לי לא כואבת הבטן אדון חיים שדמי היקר, זאת על אף שירדתי על כמה חתיכות מיטיטיי וciorba חמימה עם חתיכות בשר שנפלו מהעצם, יש בחיפה בהדר מסעדה מפעם שהיתה של לאון ויוז'י, כיום רק יוז'י נותר, רומני זקוף וגאה עם שפם דק שאמון בלעדי על עמדת הגריל שמותקנת בגומחה בתור הקיר,
    לאון ויוז'י הם הנלו של היפואים,
    מפות שולחן משעוונית, תפריט מנויילן ושומני ובעיקר בקבוק כרמל הוק חמצמץ שנמהל עם סודה צוננת,
    ככה ישבתי שם בצהריים המוקדמים מתחת לסוכך השמש שצמוד למספרת-הגברים,
    שם גם הרהרתי על המשחק הערב, אמנם אני מעדיף נצחון באר שבעי אבל תמיד בסוג כזה של משחקים אני הולך על התוצאה הקלאסית של משחקי עונה:
    1-1
    נכתב תחת השפעת אדי יין שולחני חמצמץ וניחוחות של שום

    להגיב
  15. פאןפאן (פורסם: 30-10-2016 בשעה 16:36)

    שדמי – מתהפכת לי הבטן שאני קורא את שכתבת
    מאוד מקווה שזה פוסט ניחוס אדיר :)

    אני רק רוצה לציין פרט טריוויה קטנטן:
    3 שנים ראשונות של ג'ורדי הפסדנו לגמלים במשחק הבית שלהם ( הפסדים הזויים על פי רוב) ולקחנו אליפויות
    שנה שעברה לראשונה ניצחנו את משחק הבית שלהם וכולם יודעים מי האלופה…

    להגיב
  16. יאיר (פורסם: 30-10-2016 בשעה 18:47)

    טור טוב. לא מסכים לגבי 25 השנה בחיפה. מוגזם מדי.
    בתור אוהדים אנחנו מייחסים יתר חשיבות ל…תחושות בטן.
    סוף עונה ? בחייך .. עוד לא התחלה .. בכל תוצאה.

    להגיב
  17. פרילי (פורסם: 30-10-2016 בשעה 19:00)

    איגיבור תמיד מחמיץ, אחד לשבע הוא מבקיע ואחת לשבע הוא מוסר קצת קדימה במקום אחורה, מזל שבהגנה הוא לא חור, ראדי עדיף עליו פי 3.
    אבל איזה פוסט שונא מכבי אחרי 3 אליפויות + ליגת אלופות אפשר קצץ לפרגן.

    להגיב
  18. cookie-monster (פורסם: 30-10-2016 בשעה 19:59)

    התמונה שבתמונה ממש מוזרה
    מאוד מענין

    להגיב
  19. מכביסט אדום (פורסם: 31-10-2016 בשעה 08:20)

    גורדי נכשל בהכנת הקבוצה לעידן פוסט זהבי ויותר מכך להתמודד עם הבור שהשאיר.

    להגיב
  20. S&M (פורסם: 31-10-2016 בשעה 10:05)

    יש נביא בעירו.

    להגיב
  21. סחבק (פורסם: 31-10-2016 בשעה 16:51)

    "היה את הרגע הזה, בדקות האחרונות נגד חיפה, שיצחקי בעט מתוך הרחבה ושחקן שלהם הגיע בעוצמה והעיף את הכדור לכל הרוחות, כמעט מהקו. זה היה הרגע שתמצת את המשחק. הרגע שבו חיפה אומרת אתם, היום, מולנו, לא תבקיעו, מה שלא יהיה. אם מחפשים את השינוי המהותי שמולדסטיין הביא לחיפה – זה השינוי. רגע של מודעות עצמית שלא היה במועדון הזה בעשרים-וחמש השנים האחרונות. תתייחסו לעצמכם לא כמו שחשבתם שאתם וכמו שפעם לפחות נדמתם להיות – ופתאום, אתם מנצחים את שתי הגדולות תוך חודש וחצי."

    וואו שדמי. וואו.

    כשטלב"י משתחצן, הוא אמנם משתחצן מכל הלב ומאמין בזה, אבל הוא עושה את זה עם חיוך והכרה מסוימת שהוא משחק את תפקיד ה"מכביסט", אצלך זה כל כך עמוק, שלא נותר אלא לייחל שתחזרו לימי החולצות השחורות רק כדי שאחד כמוך, שלוקח הכל כל כך ללב, יסבול קצת.

    אין מפסידנים גרועים מכם. אל תשתנו לנו לעולם אתה שומע?

    להגיב

מה דעתך?