על תבונה ורגישות

אנשים איבדו את זה סופית. לא יודע אם זה הקור שהקפיא אותם או משהו אחר, אבל לגמרי איבדו את זה. שוטה העונש של ג'ורדי; הקבוצה מבזה; העסק מתפרק. מה-זאת היכולת הזאת. דופקים על דלתות, מבקשים תשובות, מחפשים ראשים לתלות.

הקבוצה שלהם התמודדה ארבע שנים רצוף על אליפות, זכתה בשלוש מהן, סיפקה רגעים יפים – והם, עונה אחת העסק נראה לא טוב – ועוד רגע מפרקים את קריית-שלום. תגידו לי, אתם פסיכים? מפונקים. מתי בפעם האחרונה הקבוצה שלכם השיגה רצף כזה – לפני עשרים שנה? ולפני כן, גם עשרים שנה. הטרגדיה שלכם שאתם נשמעים כמו הגרועים שבאוהדי הקבוצות היריבות. אתם והם פשוט מחזיקים באותה גישה, כל אחד מזווית שונה.

כשמכבי זוכה באליפות, עולה מייד החרדה הכללית: מה יקרה עכשיו, הם יזכו עשר שנים רצוף באליפות, יקרה מה שקרה בכדורסל, חורבן הבית. לחרדה הזאת אין ביסוס. בתום העונה של אוסקר כתבתי כאן טקסט שמרחיב על זה. אבל העליבות של אוהדי היריבות מתבטאת כשהחרדה הלא-מעשית שלהם לא מתממשת. אז הם לועגים ומגמדים. זה המלכוד שלבהיות אוהד מכבי. או שמזהירים מפניך בהקשר הבלתי-ממשי או שנכנסים בך על הממשי. אני אהיה פייר ואגיד, תודה על מלכודים כאלה.

אבל מילא הם; אוהדי מכבי שמתנהגים ככה, הם אלה שמשגעים אותי. הם באמת חשבו שהם יזכו עשר שנים רצוף באליפות. הם באמת רצו שיקרה מה שקרה בכדורסל במציאות של לפני שלושים שנה בקירוב. או שהם שכחו מה היה פה לפני כמה עונות בסך-הכול. ואם הם לא חשבו ולא שכחו – אז מה אתם רוצים בדיוק, איך חשבתם שתיראה עונה פחות טובה, כמו עונה טובה? שהכול יעבוד במגרש ומחוצה לו? או שאולי אתם חושבים שכדורגל הוא סיפור פשוט, טיק-טק מרכיבים שחקנים, יש ים של שחקנים ישראלים מדהימים בשוק, שמים מאמן, והופ, אליפות? עונה וחצי באר-שבע נראית טוב ואתם מתרגשים? מילא למנג'ר שלכם היו קוראים ונגר, הייתי מבין.

לפני שנתיים, אבא שלי שאל אותי, מה אני נוסע למשחק של מכבי בעכו, בסכנין, קריית-שמונה. "צריך למצות את הטוב כל זמן שהוא ישנו, אי אפשר לדעת כמה הוא יימשך", עניתי לו. זה לא אומר שכשקבוצה טובה פחות, צריך לנטוש אותה. זה אומר שבכדורגל, לרוב לא טוב. עובדה, הקבוצה שלנו אולי זכתה ברוב האליפות, אבל היא לא זכתה ברוב השנים באליפות. טיפ לחיים: תקפידו על מה לשים את הפוקוס. אחרת, יגידו עליכם שאתם אוהדי הצלחות. או שאתם נשמעים כמו אוהדי יריבות.

*

הטרגדיה של אוהדי מכבי – ואני מדבר על האוהדים הראויים שלה – שהם לא שמים כל-כך לב עם מי הם מיישרים קו. יכול להיות שהדבר הזה לא חודד מספיק, אבל מהראן ראדי לא משחק במכבי בגלל חבורה של עשרות אנשים שמיררה את חייו והמחישה לו את כפיות הטובה בצורה המזוקקת ביותר האפשרית. ראדי, ובצדק, שאל את עצמו למה אני צריך לסבול את זה. הסיבה שמכבי שיחררה את ראדי לבאר-שבע כפולה: ראדי הרגיש שיש לו מה לתת בכדורגל ועל מה להתחרות לפני שהוא סוגר קריירה בפתח-תקווה או בחיפה של השנתיים האחרונות; מכבי חשבה שראוי להשיב לראדי כגמולו על השלוש שנים שנתן לה ועל העוול האדיר שנגרם לו מאותו חלק בקהל. אפשר להגיד בסבירות גבוהה, שאם ראדי בעונה שעברה במכבי, גם האליפות הייתה נשארת.

במילים אחרות, אותם עשרות מעדיפים לא לזכות באליפות ובלבד שלא ישחק לא-יהודי בקבוצה. זה אותו חלק שמנהל מחאת שביתה איטלקית מול הנהלת הקבוצה שלו לסירוגין מתחילת העונה. כי ההנהלה מנסה לפעול נגדם. עם החלק הזה אתם מיישרים קו.

*

אומרים ששוטה איבד את חדר-ההלבשה. זה נכון, כנראה, אם אומרים את זה. השאלה היא, איזה מאמן לא היה מאבד את חדר-ההלבשה הנוכחי של מכבי. ובכן, אין כזה. כדוגמן יפה שנשפו על פניו והסירו את הפודרה, מתחתיה נתגלו הפגמים, כזו היא מכבי העונה. אותה רבע שעה מפורסמת מול זניט והמשחק מול חיפה הפכו את זה מול באר-שבע לחסר ערך. ההפסד מול חיפה הכניס את מכבי לשוק. זה מול באר-שבע גרם גם לשחקנים לעבור לשלב המודעות.

כשקבוצה כובשת רק במשחק אחד מתוך שמונה, כשהיא מבקיעה משהו כמו שבעה שערים בעשרה משחקים (ארבעה מתוכם במשחק אחד), כשקבוצה מקבלת סדר משחקים שכולל את בני-יהודה, כפר-סבא ואשקלון שאמור לאפשר לה לצבור נקודות ולבנות ביטחון מחדש והיא מוציאה ממנו שתיים – אין כאן שאלה של מקצועיות ואין כאן שאלה למאמן. יש כאן שחקנים שלא מסוגלים.

אני מאמין גדול שכדורגל הוא קודם כל עניין לראש וללב. שהשחקן הכי מוכשר לא יגיע למשהו ממשי באמת אם הראש והלב שלו בתחתונים, ולהפך, שחקן מוכשר פחות, ישיג בקריירה שלו הרבה יותר ממה שכדורגלן חולם עליו. מכבי משופעת בשחקנים מהזן הראשון. הבעיה היא, שחלקם מזמן מעבר לשיא. על הזן השני אין כרגע מה לדבר. וזו הבעיה הגדולה באמת. איזה שחקן שלא תבחרו: בן-חיים, הקשר-חלוץ? שמונה שערים בשישה מחזורים ראשונים, אפס מאז והלאה. מדוניאנין? חרסינה עדינה, רק מלהביט בו יותר מדי הוא עלול להישבר; כנראה, שאפס תארים קבוצתיים בקריירה ארוכה, לא מקריים במקרה שלו. בן-חיים הבלם? לא היינו אמורים לדבר עליו בכלל כרגע. אבל הוא השחקן הכי יציב וטוב העונה; מה זה אומר על הקבוצה?

קחו את בן-חיים החלוץ ותיפטרו ממנו בחלון ההעברות. זאת תהיה העסקה הכי משתלמת למועדון. מחמאות למכבי וליצחקי על הבגרות שלה לתת לו לשחק ועל הבגרות שלו להבקיע במשחקים האלה כדי לגרום לקבוצות אחרות להאמין שעדיין מדובר בשחקן כדורגל. עמדתי לכתוב עליו בשבוע שעבר, שנדמה לי שבכל פעם שיצחקי מבקיע בשנה וחצי האחרונה, מכבי לא מנצחת. שער הניצחון מול אשדוד לא באמת משנה את התחושה הזאת. לאיגיבור יש כישרון נדיר להסתנן בהתפרצות לתוך רחבות, וכישרון ענק לדעת להחמיץ את המצבים שכישרון ההתפרצות שלו מסדר לו. העסק לגבי השלושה האלה מוצה. צריך להכיר להם תודה יפה ולהיפרד.

*

כל מה שנאמר כאן לא סותר את הפתיח לטקסט הזה. הוא נוגע להפרדה בין ביצועים של קבוצה לתפקוד של אוהדים. הנסיבות המקלות היחידות שיש לקהל של מכבי העונה, הוא המעבר לנתניה. זה דבר אחד לעבור מקריית-אליעזר לסמי הוספיס, וזה דבר שונה בתכלית לעבור מבלומפילד לנתניה. אף-פעם לא היה לי קר בבלומפילד. גם בערבים טובים פחות, גם כשהיה מצברח בתכלית, לא היה קר בבלומפילד. האצטדיון בנתניה הוא אצטדיון מקפיא. זה לשחק במגרש ביתי, ולהרגיש הכי בחוץ. זאת חוויה מנכרת. הוא כזה לשחקנים והוא כזה לקהל. האצטדיון הזה עלה למכבי שתי נקודות עד היום.

על פניו, מה שנכתב כאן, אמור להצדיק את התגובה של הקהל. זה נכון במידה. מה שלא נכון הוא, שאם קהל מיישר קו עם הקבוצה שלו, הוא מאבד את היכולת לקטר. תראו את מה אנחנו אוהבים לראות ולשמוע מקהלים בחו"ל, כדי להבין שזה לא עניין נאיבי.

דווקא הנסיבות האלה – חולשת הקבוצה, הטעויות המקצועיות, קירטועים ניהוליים, האצטדיון הלא-מזמין – היו אמורים לגרום לקהל של מכבי להתגייס השנה יותר. בזכות ארבע השנים הקודמות. דווקא בעונה שעברה הקהל של מכבי משך את הקבוצה שלו. לדבר הזה שקהל עושה במשחק, קוראים "עידוד". תעודדו, כמו שזה אומר, בשביל זה אתם כאן. לא כדי לקונן. זה היה נותן לקבוצה שלכם עוד שתי נקודות.

חוצמזה, אנחנו בשנת אבל ובשנת אבל לא זוכים בתארים. מי כמוכם אמורים לדעת את זה.

%d7%94%d7%a9%d7%aa%d7%a7%d7%a4%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c-%d7%90%d7%a6%d7%98%d7%93%d7%99%d7%95%d7%9f

השאלה היחידה שמטרידה אותי כבר חצי שנה, היא מה קורה עם המנכ"ל. ביין משך עונה אחת על אדי הקבוצה המצליחה ההיא, ולקח עם פאקו טרבל כמנכ"ל. אבל העובדה היא שמאז שאנגלידיס עזב, העסק רופף. עובדה שנייה היא, שכבר חצי שנה, אין למכבי מנכ"ל כלל. ללא קשר לג'ורדי, מנהל מקצועי לא יסתדר בלי מנכ"ל לארגון. לא לאורך זמן. בוודאי אם למנהל המקצועי הזה יש עיסוקים נוספים על הראש. זה לא רק עניין לארגון וניהול, אלא גם למשמעת של שחקנים. שוטה, איך נאמר, מעט הופקר.

והיא מטרידה, כיוון שאחד מהשניים: או שלגולדהאר בוער פחות. וזה מחבר אותי לשאלה שהתייחסתי אליה לא פעם בעבר – מה הוא רוצה באמת ולכמה זמן. אם הוא כאן באותה מידה של רצינות והמשכיות כמו לפני שלוש או חמש שנים, הכול בטוב. עונה פחות טובה, עונה יותר טובה, לאורך זמן זה חסר משמעות. אם לא, טוב, במקרה כזה, העסק מסובך וממילא לשאלה ג'ורדי כן או לא, מנכ"ל כן או לא, אין חשיבות. יכול להיות שפרקי הזמן שלו שונים. הוא מכייל את עצמו מחדש. קראתי ב"ידיעות" שאנדי רם מרגיע את אוהדי מכבי. נחרדתי מהגילוי שאחד כמוהו מתחבר לגולדהאר. זה מעיד על טעות בשיקול הדעת. מצד שני, יכול להיות שאנדי רם ממציא. עובדה, הוא המציא שהוא טניסאי וזה עבד.

*

נדמה לי שהסוגיה שהכי צריכה להעסיק את גולדהאר, היא עניין המאמן. לא המאמן הספציפי הזה או זה שהיה לפניו. אני מדבר על הקונספט שבו מאמנים עובדים במכבי בשש העונות האחרונות. מי שיסתכל מהצד על מספר המאמנים שעברו במכבי בשנים האלה, יחשוב שהבעלים משוגע, חסוס חיל קרקטר, או שהקבוצה כושלת או ששניהם יחד. היעדר ההמשכיות במאמנים, הוא הבעיה המקצועית הכי גדולה שמכבי לא פתרה. אתה מעדיף לעבוד עם חומר זר ואתה רואה אותו הולך אחרי עונה שהולך או כי קראו לו למקום אחר. תראו מה ההמשכיות בעמדה הזאת עושה לבאר-שבע, יותר מכול דבר אחר. היא לא היתה נראית אותו דבר עם מאמן אחר העונה בלי קשר לזהות שלו.

כבר עונה שישית שמאמנים במכבי מתחילים עונה בללמוד את השחקנים שלהם. מפליא עד כמה עשרת המחזורים הראשונים שלהם דומים יחסית. אני לוקח, למשל, את דור מיכה. מיכה הוא מה שקוראים, "שחקן פירה". קואלה שעירה ונעימה למגע, עם מנעד רגשי עדין באופן קיצוני. בכל קיץ הוא צריך להתרגל למאמן החדש שלו, ומה שקורה משם והלאה, תלוי בעיקר במה עשו החברים שלו עד אותו רגע ובמה הם יעשו מאותו רגע. מיכה מסתפק בעיקר בלחוג סביבם, וכואב הלב, כי הוא יכול היה להיות כל-כך הרבה יותר דומיננטי עם הכישורים שלו. מפליא עד כמה מיכה כמעט מקפיד להתחיל עונות באמת רק סביב השליש השני. אני לא חושב שאפשר לנהל קבוצה משך יותר מדי זמן עם מאמנים שמתחלפים כל קיץ.

אני באמת לא יודע אם יש מאמן ישראלי בנמצא. יכול להיות, שאין מנוס, וצריך להמר ולקחת סיכון. בררר, נהייה לי קר בכפות רגליים.

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

69 תגובות ל “על תבונה ורגישות”

  1. אסף the kop (פורסם: 2-1-2017 בשעה 07:52)

    צודק.

    להגיב
  2. אמיתי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 08:40)

    זה הגדרת המכביזם הבכיינות הזו לא?

    להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 08:42)

      התשובה היא לא. בוא נתרכז כל אחד במה שהוא מבין.

      להגיב
  3. ד"ר רזי הופמן (פורסם: 2-1-2017 בשעה 08:50)

    חחחחח, איזו חפירה ואני חשבתי שמי שחופר זה אני :)
    אבל ברצינות. מסכים אתך לגבי הרוב ובעיקר לגבי בן חיים ונוסא. השניים האלה רצוי שילכו וכמה שיותר מהר.
    לגבי הבת זה כנראה יקרה ואני מקווה שגם יכניס הרבה כסף מסין……
    יצחקי חוזר לעניינים ורק שלא ייפצע יותר.
    עכשיו ינואר וקר בנתניה תרתי משמע.
    בוא נהפוך את הטרד הזה לבלוג של המשחק לחולי הצהבת. בתקווה למשחק טוב עם הרבה גולים ולהתקרבות לב"ש.

    להגיב
  4. רועי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 08:54)

    אני לא מבין את התמימות הזו.
    אוהד, תמיד, אבל תמיד, מסתכל על המצב הנוכחי של הקבוצה, אף פעם לא יעניין אותו שארבע שנים לפני כן הקבוצה היתה אדירה. וזה בסדר גמור.
    אף אוהד לא יכול להתסכל על איך שהקבוצה נראית בחודשים האחרונים ולהגיד לעצמו "אה, בקטנה, לקחנו שלוש אליפויות ב 4 שנים האחרונות, אז זה לא מפריע לי שהקבוצה נראית כמו תחת."

    להגיב
  5. ערן (המקורי) (פורסם: 2-1-2017 בשעה 09:05)

    פוסט מצוין.
    הפנאטיקס הרבה יותר מזיקים מאשר תורמים לקבוצה ברגעים שהקהל נחוץ יותר מכל.
    היעדרו של מנכל הינו קריטי. אגב, בעיניי ביין היה מנכל גרוע, אשר התמקד רבות במרצנדייז וחנויות, והוריד את העיניים מהנושא הקריטי: אצטדיון.
    נתניה עלה לנו הרבה יותר מ 2 נקודות שציינת. איבדנו העפלה לשלב באירופה. אין סיכוי שבאווירה הביתית של בלומפילד זניט היו מבקיעים רביעיה.
    היעדרו של גולדהאר מדאיג מאד.
    חילופי המאמנים- בעיה; אבל גם מאז פאקו לא הנה לנו מאמן שהרשים באמת.
    הסגל ברובו בינוני, וחלקו אף חלש, זה לא ייאמן שהתקציב גבוה מבאר שבע.
    ולכן אני מסיק כי גורדי מיצה.

    להגיב
    • אורי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 09:51)

      נתניה זה מה שגומר לנו את העונה
      בבלומפילד לא מאבדים 3-0 ב15 דקות
      מנצחים את אלקמר
      מנצחים את חיפה
      מנצחים את 3 האחרונות בטבלה

      תוציא את באר שבע מטרנר, אין מצב שהם שנתיים בלי הפסד בייתי

      להגיב
    • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 14:07)

      איך אתה יודע שביין הוריד עיניו מהאיצטדיון ולמה אתה יוצא מנקודת הנחה שזה תלוי בו בכלל? או שהוא לא מבצע את חזונו של מיטש?

      להגיב
  6. יוני (פורסם: 2-1-2017 בשעה 09:09)

    זאת לא חפירה, בקושי הייקו במונחי שדמי.
    תודה על הטקסט שדמי. בכללי – הנקודה הכי מסקרנת זה ״מה רוצה גולדהאר?״
    אני מנחש וזה לא מבוסס על כלום, שגולדהאר היזם רצה להוכיח לעצמו שגם במגרש המשחקים הזה הוא יכול להצליח, מעבר לכמה ריקושטים עסקיים חיוביים שהוא קיווה שיגיעו עם ההתברגות הקבועה במפעלים האירופיים.
    ואכן שנת אבל קשה, הלוא בלי לכתו של יוהאן היינו מדברים היום על אליפות חמישית ברציפות.
    אבל אין ״אם״ בספורט, ובטווח הארוך אני חושב שהאובדן האליפות יכולה לעשות למכבי טוב, בעיקר במובן של מועדון שמגבש זהות בעידן חדש מבחינתו. מי יהיה המנג׳ר הבא? כי הגיע הזמן להיפרד מקרויף הבן. הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל הישראלי, אבל לצערי, הוא לא יעשה כאן ״פרגוסון״, והוא מחפש את האתגר הבא. רק שישאיר אחריו מסודר וימליץ על מנג׳ר במקומו.
    כל המלגלגים על ה״תהליך״ ו״הנורמות״, פשוט מעדיפים להישאר ברמת ההתנהלות הביצתית של המזרח התיכון. לקחת את האליפות של ב״ש, ולהפוך אותה לטיעון כנגד תהליכים ואנשי מקצוע זרים, זה לזלזל במקצוענות אמיתית, לזלזל בתהליך של אלונה, וגם לזלזל בברק בדש שהישווה ל1:1 במדי רעננה ושלח את האליפות לטרנר.

    להגיב
    • גורביץ' (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:15)

      "הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל הישראלי.." – חחח כן, ממש.
      הוא לימד את הפרימיטיבים המזרח תיכונים איך כדורגל צריך להיות משוחק ומנוהל, אין ספק שקרויף הוא הדבר הכי טוב שקרה לכדורגל הישראלי מאז הגול של שפיגלר במקסיקו 70

      להגיב
      • יוני (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:40)

        תלגלג, זה אחלה.
        תן שם אחד ששינה פה משהו מהותי.
        באר שבע של היום לא היתה קיימת בלי ג׳ורדי, וזו רק דוגמה.

        להגיב
        • ארז (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:44)

          מכבי חיפה מכיר? יעקב שחר?
          קרויף תרם יותר ממנו?
          לא מדבר על הקמפיינים האירופיים של הפועל.

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:51)

            ומה יצא מהקמפיינים של הפועל?
            עונה אחת מכבי הרוויחה מהניקוד ועלתה לצ'מפיונס ממקום שני. הפועל נהנתה מזה קצת באינרציה. לא הרבה מעבר לכדורגל הישראלי.

            מסכים שג'ורדי הוא לא הראשון או היחיד שתרם וכנראה גם לא הכי הרבה בהסטוריה
            אבל זה לא אומר שאין לו תרומה גדולה בתקופה הנוכחית ואני לגמרי מסכים שבלי מכבי אין את ב"ש במתכונתה הזו

            להגיב
            • ארז (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:11)

              לכן כתבתי שאני לא מדבר על הקמפיינים האירופיים של הפועל. כי ניהולית זה לא מונף.
              גם לא כתבתי שג'ורדי לא תרם תרומה דרמטית למכבי ומשמעותית לענף.
              רק שאין סיכוי בעולם שהוא תרם יותר משחר, למשל (עם כל הביקורת הרבה ובחלקה המוצדקת).

              להגיב
              • יוני (פורסם: 2-1-2017 בשעה 15:33)

                ארז
                שחר עשה שינוי ענק בשנות ה90 ברמת התקציבים שהעמיד. וזה שהיקנה למועדון רוח ודנא של קבוצה אטרקטיבית והתקפית באמצעות בחירת מאמנים נבונה עומד לזכותו (שפיגל, שרף, ואחר כך גם שום).
                אבל זה היה לפני כ25 שנים. ג׳ורדי אולי הביא לכאן את המובן מאליו מבחינת סגנון ניהול אירופי, צוות זר, השקעה במחלקת נוער, אבל הוא עשה את זה נכון. הכי קל ללגלג תחילה על חזיות הג.פ.ס, אבל כשכולם הולכים בעקבותיו, אפשר גם להודות. וחזיות הג.פ.ס הן כמובן שם קוד למקצוענות, ירידה לפרטים, כדורגל אירופי בסיסי.
                אם שחר לפני 25 שנים היה מביא לכאן תרבות כדורגל אירופי, הכדורגל הישראלי היה היום במקום אחר.

                להגיב
  7. אזי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 09:13)

    יש לך 7 פסקאות על הקהל המפונק של מכבי שמתלונן על קבוצה שהביאה 3 אליפויות ב4 שנים
    ואז 11 פסקאות שמתלוננות על הקבוצה

    לא יודע…

    להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:08)

      אזי יקר,
      יש הבדל בין ביקורת עניינית, צודקת או לא זה לא האישיו, ליבבת. שתיים, במגרש מעודדים. תפרגנו לקבוצה שלכם איפה שנכון, והכול יהיה יותר טוב. שלוש, פרופורציות.

      להגיב
      • אזי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:48)

        ההבדל בין הטענות שלך ושל כל מי שמתלונן על מכבי (שמעתי הרבה מתלוננים, שמעתי גם את עצמי) הוא שאתה כותב את זה באופן רהוט וברור ואחרים צועקים את זה באמוציונליות. זה לא הופך את שלך לביקורת עניינית ואת שלי ליבבת.
        לקבוצה אין מנכ"ל, הקבוצה לא כובשת, המאמן איבד את חדר ההלבשה.
        אנחנו אומרים אותו הדבר בדיוק.

        רק שאתה מיבב על הקהל.

        להגיב
  8. אורי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 09:50)

    מבחינתי (ואולי זה wishful thinking) העדר המנכ"ל מראה על זה שגולדהאר לגמרי בעניינים
    אם הוא היה בקטע של להתרחק, לא בוער לו יותר וכו', היה לוקח איזה חאפר ישראלי וממשיך
    זה שהוא לא מתפשר מעיד על רצינות וחוסר רצון להתפשרות בתפקיד כ"כ חשוב

    להגיב
  9. תומאס נוימן (פורסם: 2-1-2017 בשעה 09:57)

    "זה המלכוד שלבהיות אוהד מכבי. או שמזהירים מפניך בהקשר הבלתי-ממשי או שנכנסים בך על הממשי"
    truer words were never spoken

    להגיב
  10. גורביץ' (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:10)

    שדמי כשאתה מדבר על יריבות הזויות שפוחדות מעשר אליפויות רצוף, תדגיש רק שמדובר על היריבה העירונית שלכם בלבד. לא חושב שיש אוהד בית"ר או חיפה שחשש מזה. בועה תל אביבית שכזאת – שתי קבוצות שלא לקחו ביחד יותר מ-3 אליפויות בעשור מאז שנות ה-80 (הפועל ומכבי), שחושבות שהנה אוטוטו מכבי ת"א כדורגל עושים שמעון מזרחי (אפילו ששמעון מזרחי כבר מזמן לא עושה שמעון מזרחי..).
    החשש היחיד היה שמיץ' ימשיך להגדיל את התקציב מעבר לכל פרופורציה ישראלית, אבל היי, הוא המשיך להגדיל ועדיין הצלחתם לאבד אליפות ולהתפרק השנה, אז הכל טוב :)
    ד"א – לכל מטבע יש שני צדדים, נראה לי שמרוב שאתם מאמינים שאחרי שנה ששום דבר לא הולך, שנה הבאה תיבנו בצורה נכונה ותעלו חזרה, שכחתם שיש גם את הצד השני, שתמשיכו את ההידרדרות.
    אני שם את הז'יטונים על האופציה השנייה.

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:46)

      תגיד, מה שלום התהליך של מולנסטיין, ה 100 מליון של שחר והפתיחה הטובה שלכם בעשור הנוכחי? איך משתלב ריח האליפות עם האדים מבז"ן?

      להגיב
      • גורביץ' (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:08)

        א. חיפה כבר לקחו אליפות בעשור הזה, שנת 2011
        ב. תוכל לתת הערכת תקציב למכבי ת"א כדורגל השנה ? (אם אתה כל כך בקי בפרטי התקציב של חיפה..)
        ג. אתה יודע מה הקטע הבאמת מצחיק פה – אפילו בעשור הכי טוב של מכבי ת"א בארבעים שנים האחרונות, חיפה רחוקים כולה שתי אליפויות מלהשוות את על ההישגים שלכם (מלבד הזכייה ההיסטורית בגביע הטוטו שלכם לפני שנתיים). יש עוד 3 שנים וכמו שאמרתי אני שם את הז'יטונים על 0 אליפויות למכבי ת"א עד אז.

        להגיב
        • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:18)

          יש חוקי fair play של אופ"א וזאת התקרה. גולדהר לא יכול לשפוך כמה כסף שבא לו אבל מצידי שישפוך את המקסימום שהחוק מאפשר לו.
          לא מוצא חן בעיניך? סבבה, נחליט שהתקרה היא מה ששחר מוכן להשקיע החל משנה הבאה.

          להגיב
          • גורביץ' (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:34)

            המשכורות המופרכות שמיץ' וג'ורדי החליטו לתת לשחקנים ישראלים שברו את השוק במובן הרע של המילה, והביאו למצב ששחקן כמו טב"ח 2 משתין עם קשת על הקבוצה שלכם בזמן שהוא יושב על משכורות עתק, יצחקי עושה טובה שמשחק 5 משחקים בעונה, בן בסט מתעקש להישאר אצלכם כי הוא יודע שאיזי או מישהו אחר יחתוך לו חצי עד שני שליש מהמשכורת ושגיב יחזקאל מזמין את החבר'ה מהפועל לדרינקים בזמן שאתם מפסידים. להמשיך ?
            לא מדבר על סכומי קנייה של שחקן רכש, או על משכורת של שחקן זר שהוא על תקן אניגמה והימור לפני שהוא מגיע.
            האם אתה תוכל לתת הערכת תקציב למכבי ת"א כדורגל שנת 2016-2017 ?

            להגיב
            • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:45)

              125

              להגיב
              • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:45)

                גג!!!

                להגיב
                • גורביץ' (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:53)

                  לא מזלזל בתשובה, אבל הלוואי שהיית יכול לתת סימוכין לזה

                  להגיב
                  • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:57)

                    כל הסכומים המוזכרים כלל לא נכונים. הם מופרזים קדימה ולא רק למכבי. השאלה היא לא התקציב אלא כמה בעל הבית משלים. במקרה של מכבי, הוא משלים במקסימום 15 מיליון בעונה. בערך כמו שחר.

                    להגיב
                    • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:13)

                      אני לא דיברתי על כמה גולדהר משלים, הערכתי הערכה גסה על התקציב הכולל. אם אתה אומר שגולדהר משלים 15 מיליון דולר בשנה זה נשמע לי מאוד הגיוני, אם שקל אז לדעתי זה נמוך מדי.

                  • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:10)

                    ביקשת הערכה, הערכתי. עכשיו אתה בא לי עם סימוכין???

                    להגיב
                    • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:16)

                      שקל. המספר הכללי שלך לא נכון וגם לא חשוב כי הוא מתעלם מההכנסות. השאלה היא כמה גרעונית מכבי או המתחרות שלה. כולן גרעוניות.

                    • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 13:30)

                      יואב, הוא שאל על תקציב ועניתי על תקציב. ברור שזה כולל הכנסות.
                      בכל מקרה, זאת ההערכה שלי +/-

                    • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 13:57)

                      ירון,
                      מה שבאמת מעניין זה אפילו לא התקציב הכללי כי אם שכר השחקנים. הוא רחוק מאד מהמספר הזה.

                    • גיא זהר (פורסם: 2-1-2017 בשעה 19:10)

                      כולנו חיים בסוג של ערפל אם כי יש אינדיקציה מסוימת, לפחות לגבי ב"ש ברשם העמותות. נכון ששכר השחקנים במכבי ובחיפה ככל הנראה מהווה חלק קטן יותר מהתקציב מאשר בב"ש' אבל הטענה של ג'ורדי כאילו שכר השחקנים בב"ש ובמכבי דומה היא גניבת דעת. גם בעונת הצ'מפיונס מכבי ככל הנראה לא הייתה מאוזנת, לומר שגולדהאר מוציא מכיסו השנה 15 מליון שקל נראה לי רחוק מהמציאות. אלונה כנראה השנה לפחות מאוזנת, בטח לא גרעונית.

                    • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 19:24)

                      גיא,
                      לא יודע מה יורדי אמר וזה גם לא מעניין. המספרים נמוכים בהרבה, בטח שכר השחקנים. וחמש עשרה מיליון שקל גג. בשנתיים האחרונות- עוד פחות. תקוותי שזה ירד וירד.

        • Ollie Williams (פורסם: 2-1-2017 בשעה 17:45)

          א. צודק טעיתי. מצטער, אבל אני רגיל שבשיחות אוהדי חיפה רצף הזמן-מרחב-מציאות משתנה בהתאם לטיעון שיוציא את חיפה גדולה יותר
          ב. לא ראיתי שזה מנע ממך לזרוק פה כל פעם איזה מספר מפלצתי ולא קשור אחר בהתאם לתקציב של מכבי. סימוכין? יוק. אתה מוזמן להביא סימוכין לכך שזה פחות.
          ג. הוא שאמרנו, נשחק עם הטיעונים ככה שנוציא את חיפה גדולה. אז מה אם קרויף הגיע רק אחרי שנתיים מהעשור הזה, ואז מה עם חיפה לא רלוונטית בליגה מאז השנה הראשונה של אותו עשור (חוץ כמובן ממתי שבנאדו פתח את העונה). לדעתי אתה ורומן חברך (או שאתם אותו בנאדם?) חזיתם גם נצחון של חיפה בכל מפגש במשך כמעט 4 שנים בהן הושפלתם בליגה פעם אחר פעם. מוזר, בעשור הקודם אמרתם ש"גביע ניחומים לא נחשב תואר אמיתי".

          אז רגע, מה עם התהליך? הרי בתור המזלזל הכי גדול בתהליך של מכבי, אני בטוח שאתה גם המגן הכי גדול של ה"תהליך" של חיפה. בכל זאת, רצף הזמן-מרחב-מציאות השבור שלך…

          להגיב
          • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 18:09)

            אולי,
            התהליך ממשיך בכל הכח , מה לא התגעגעת למשוחררים/ מנודים?
            שחר הוא כמו גורביץ, לא מאמין בחוזים.
            לכן מיטש הוא פרייאר בעיניים ירוקות וספוגות אדים(:

            להגיב
          • גורביץ' (פורסם: 2-1-2017 בשעה 18:56)

            רק בשביל הרפרנס –
            לעולם לא טענתי שחיפה תנצח את מכבי ת"א מתישהו בארבע השנים האחרונות לפני המשחק, ולעולם לא דיברתי על תהליך במכבי חיפה.
            מעבר לזה, אין טעם להגיב לך

            להגיב
    • במבי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:04)

      בתור אוהד מכבי (האמיתית), היהירות של "פעם בעשור" התחלפה די מהר כשהגיעה תבוסה אחרי תבוסה לגרמנים. הייתי בבלומפילד באסון השני 3 ימים לפני הגמר, הייתי בקרייה כשאכלנו את המספרת מיצחקי, והיה חשש אמיתי מאוד משמעוניזציה של גרמניה רגל. זו בדיוק הסיבה שכל כך משמח לקחת גביע על הראש שלהם, ושהיה כל כך כיף לראות את הרצף המביך שלהם. לא שהמצב שלנו מזהיר, אבל יש הקלה עצומה בזה שהם כבר לא בעלי הבית.

      בהצלחה לבש

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:15)

        מה עשית בקרייה בזמן המספרת??? אני הייתי באותו זמן בשער 4 בבלומפילד וראיתי אותה בשער הרחוק :)
        כמובן שגם ב-6 הייתי :(

        להגיב
        • במבי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 00:50)

          כבר התבלבלתי מרוב השפלות… הייתי גם במספרת של יצחקי. אני מדבר על ה3-0 בקרייה, נראה לי פריצה שם דקה 70 ותוך חמש דקות הייתי לבד ביציע 4 :/

          להגיב
      • טרנטה (פורסם: 2-1-2017 בשעה 18:21)

        אין ספק שהצייד טעה ובמקום לירות בך ירה באמא שלך.

        להגיב
    • בלייק (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:14)

      לפעמים אני לא בטוח אם אתה לא כותב על הקבוצה שאתה בעצמך אוהד ומוציא את כל העצבים…
      אז מה עם התהליך?

      להגיב
  11. yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:18)

    אחלה פוסט.
    הקיטורים על נתניה לא מובנים לי, לחשוב שפ"ת היה עושה את ההבדל זה ילדותי. במקום אוהדים שמתבאסים מהפקקים היינו מקבלים אוהדים ממורמרים שהקפיאו להם את המנוי.
    תחשבו שאתם חייבים לשפץ את הבית ונאלצים לעבור לגור בשכירות, זה לא יהיה ולא אמור להיות כמו הבית המוכר והחמים אבל זה מה יש.
    לגבי העונה – קיבלנו מתנות גם מהפועל וגם מסכנין בצירוף מקרים שאמור לקרות פעם ביובל. זה הזמן להראות שמכבי קבוצה עם כבוד, להתנפץ על בית"ר ולשבור את הנאחס.
    יאללה מכבי!

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 2-1-2017 בשעה 10:42)

      גם בשכירת דירה יש אלטרנטיבות שונות….
      פ"ת היה בא בחשבון רק עם תוספת יציעים. אני יודע שמכבי מאוד ניסו, הדיבור הוא שלוזון משך בחוטים כדי למנוע את זה מחשש שמכבי יגנבו את שחקני הנוער והילדים בעיר (מוטל בספק וקונספירטיבי משהו, אבל האם תופתעו במידה והשמועה תתברר כאמת?)
      אני לא מבין את אלה שחושבים שמכבי הייתה צריכה לשלם כל מחיר שערורייתי שעיריית פ"ת דרשה כדי לבנות יציעים מאחורי השערים, פה אני איתך.

      ועדיין נתניה זה דרעק ומותר לקטר

      להגיב
  12. yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:14)

    אז מה הבעיה?
    היו שתי אלטרנטיבות, שתיהן לא אידיאליות, בחרו בזאת שחשבו שהיא גרועה פחות.
    יש איזה בלומפילד סודי שיכלו לבחור ושאנחנו לא יודעים עליו?

    להגיב
    • בלאנקו (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:27)

      זה שלא היו ברירות טובות יותר לא אומר שלא בא לי לדפוק את הראש בקיר רק מהמחשבה על הפקקים, חניה, היעדר האווירה, הקללות של שער 11 שמגיעות לי ממעל הראש וכו' וכו'

      להגיב
  13. בלייק (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:18)

    כל עוד ראדי שיחק באופן פחות או יותר קבוע הוא הסתדר עם הקהל (גם עם החלק הקיצוני הדוחה וגם עם הרוב שעודד אותו אפילו יותר).
    ראדי עזב כי הוא רצה לשחק הרבה יותר ולהרגיש משמעותי.

    להגיב
  14. חיים הצהוב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:37)

    מעדיף את רמת גן על נתניה, לפחות תהיה נוסטלגיה ולא אצטרך לחזור ב1 בלילה עצבני בטירוף באמצע שבוע הביתה.
    כשהסיוט שנקרא איצטדיון נתניה יסתיים אני מבטיח לא לחזור לשם לעולם

    להגיב
    • רן (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:01)

      שמע אתה כנראה גר באשקלון או נוסע ממש לאט.
      שעה מסוף המשחק אני כבר בתא

      להגיב
      • חיים הצהוב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:13)

        בימי שני כשהמשחק מסתיים ב11 עם החזרה הארוכה לאוטו, נסיעה לתל אביב, הורדה של כל הנוסעים ומציאת חנייה אתה מגיע ב1 הביתה במקרה הטוב

        להגיב
  15. ניתאי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 11:44)

    נקודת האור בזה שמכבי (חיפה) מגמגמת היא הסיכוי שרנה (שאני מעריך מאוד) יישאר לעוד שנה כדי לשפר ולהשתפר. מאוד לא בא לי על המודל שלכם.

    להגיב
    • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:09)

      במודל שלנו- הוא מצליח , יש לו ביקוש והוא הולך.
      מה המודל שלכם? עוד כמה תוצאות לא טובות והוא נשאר לשפר בעונה הבאה? לא נראה לי.

      להגיב
  16. יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:15)

    חיים,
    הקהל שלנו פשוט זהה לשאר. אותה חמיצות, אותם רטינות, כאילו שחייבים לו משהו. אין בכדורגל שלנו כלום חוץ מעכשיו. אין עבר ואין עתיד.
    מיטש לא מתנהל ככה לשמחתי אבל אני פסימי אם הקהל יכול לשנות מוד. זה בכלל אישו חברתי, תרבותי וכלל ארצי. בעיה שלהם אם הם בוחרים לחיות בסטרס קפוץ התחת הזה.
    אני מאד נהנה.

    להגיב
  17. S&M (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:41)

    לא מבין מה יש לגולדהאר ממכבי.
    שחר קנה צעצוע, אלונה ברקת גם.
    גאידמק חיפש מקלט מדיני.
    רובי היה אוהד. והנדל"ן לא הזיק.
    לוזון אוהדים שרופים + נדל"ן.
    שמיר אבא של ילד/שחקן + נדל"ן.
    אחרים חיפשו פרסום.
    בהפועל השקיעו פסאודו-אידיאולוגים (קבוצת תאומים, רמון) סוחרים (טביב) ואוהדים (כבירי).
    אבל מה יש לגולדהאר ממכבי?! זו ההשקעה הכי מוזרה שהייתה בספורט הישראלי.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:52)

      גומא וגיידמאק לא רואים אותו עם טלסקופ

      להגיב
      • חיים שדמי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 12:58)

        וטוב שכך בהתחשב בעובדה שאחד בקבר והשני מלאך המוות.

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 2-1-2017 בשעה 13:12)

          שוחה עם הדגים בקאריביים..

          להגיב
  18. מתן גילור (פורסם: 2-1-2017 בשעה 13:00)

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=766091
    לא צעצוע – פרסום.
    "מה פתאום, אין לי שום דבר נגד העיסוק של שחר במכבי חיפה. ההפך הוא הנכון. אני רואה את יענקל'ה נהנה מאוד מהעיסוק בתחום, ויש לכך גם הרבה השלכות חיוביות על עסקי מאיר והפניקס. זה כמו להשקיע בעוד תקציב פרסום.
    יש עוד הרבה שיקולים חיוביים, כמו חשיפה גדולה של המותגים שלנו באמצעות מותג מפורסם כל-כך כמו מכבי חיפה. אפילו אם היו פה ושם שנים שבהן הקבוצה הפסידה, הרי שמדובר בכסף קטן יחסית ולא משמעותי. אני מסתכל על העסק הזה שנקרא מכבי חיפה באופן חיובי מאוד, שמקדם את עסקי החברות שלנו, ולא ההפך".

    להגיב
    • yaron (פורסם: 2-1-2017 בשעה 14:00)

      או במילים אחרות – אתם רוצים לתת לשחר לנהל את העסקים האמיתיים ולהרוס אותם? תנו לו להשתעשע עם הצעצוע שלו ושלא יפריע לי בעבודה :-)

      להגיב
    • S&M (פורסם: 2-1-2017 בשעה 14:41)

      נכון שזה פרסום, אבל הוא היה לפני זה ספונסר, וזה יכול היה להספיק לו. הוא פרסם בבית"ר, נדמה לי שגם במכבי ת"א אם אני זוכר נכון (אולי לא). ופרסם במכבי חיפה, וזה היה יכול להספיק די והותר. זה היה יותר זול ויותר נקי ציבורית רק לפרסם ולא לנהל.
      הוא היה צריך את הניהול, כי זה מילא לו חור. והוא משלם מחיר גבוה על כך. הקהל מקלל אותו. מתי ראית קהל שמקלל ספונסר?

      אצל שחר אתה יכול להרגיש את התשוקה כשהוא מתרגז במשחק על משהו. אתה רואה את זה על הפרצוף שלו.
      עבור שחר זה צעצוע יותר משזה אמצעי פרסום.

      אגב, שלא אובן באופן לא נכון כשאני אומר "צעצוע". אני חושב ששחר הוא נכס אדיר למכבי חיפה. לדעתי הוא המנהל הכי טוב שיש בכדורגל הישראלי. ואלו שמאשימים אותו בקמצנות, שיהיו בריאים. פעם הוא היה אוליגרך, ומאז נכנס כסף גדול שהקטין אותו. אבל הוא עדיין המנהל הכי טוב שיש.

      להגיב
      • מתן גילור (פורסם: 2-1-2017 בשעה 16:08)

        לא יכל בעקבות התמורות שחלו במועדון באותן השנים, אבל זה לא כזה מהותי לפה.

        להגיב
  19. funfun (פורסם: 2-1-2017 בשעה 15:25)

    לראשונה מוצא את עצמי לא מסכים איתך בנושא שכתבת עליו. לא רק אוהדי הצלחות מקוננים כעת ויש על מה לצערי
    החבר ההולנדי שלך אינו כתמול שלשום ואין מה לעשות – זה גם נראה ככה :(

    לעודד ולתמוך זה אחלה אבל לא תמיד אפשר להגיע לסדרת משחקים "קלים" על הנייר ולראות את העולב הזה ועדיין לעודד כשאתה רואה שהשחקנים עצמם לא נותנים את הכל (ואפילו חלקם עושים בכוונה ריחמנא לצלן)

    לא נשכח לעולם את התקופות השחורות שלנו אבל ההווה זו תכלית קיומנו :)

    ופרופורציה זה אחלה שהזכרון עובד :)

    להגיב
  20. ד"ר רזי הופמן (פורסם: 2-1-2017 בשעה 21:15)

    והנה שוב פעם נוסה עם כדור יפה לראש והוא מחמיץ כהרגלו.
    שיקח איתו גם את הבת ויצאו לבלות.

    להגיב
    • ד"ר רזי הופמן (פורסם: 2-1-2017 בשעה 21:19)

      ושוב פם נוסא. איזה בישולים והוא נוגח ובועט מחוץ למסגרת. עדיף כבר לבשל למישהו אחר.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 2-1-2017 בשעה 22:00)

        טוב נו, קוף

        להגיב
  21. ערן (המקורי) (פורסם: 2-1-2017 בשעה 23:36)

    או קי, לא רק בנתניה אנחנו מאבדים נקודות.
    שתיגמר כבר העונה, אינשאללה עם מקום לאירופה.
    לא בונה על שינוי מספיק דרמטי בינואר, כנדרש לאור המצב הנורא וחסר הכוון של הקבוצה כיום.

    להגיב
  22. צור שפי (פורסם: 3-1-2017 בשעה 09:07)

    במכבי הפנטיקוס גרמו (אולי) לאובדן אליפות. בהפועל הם ״תרמו״ להחרבת המועדון. כל ההבדל.

    להגיב

מה דעתך?