אין קיצורי דרך

אין קיצורי דרך מתברר. כמו שהתברר לפני ארבע שנים, באופן אחר. קבוצה רצה עם אותו מאמן שנה וחצי, אחרת עם אחד שהגיע לפני חודשיים, רביעי באותו פרק זמן. אתה צריך שהשחקנים שלך יהיו עילויים שלא רואים ממטר את היריבים שלהם, כדי שזה יעבוד. מאמנים לא היו מתחלפים במקרה כזה בקצב כזה.

לפתוח בהרכב עם סקאריונה, מיכה ובן-חיים למשחק מול באר-שבע, זה הפוך מכל דרך לנצח. זה לקחת את כל היתרונות על הנייר שיש לבאר-שבע עליך, ובמקביל, לשים את כל הביצים שלך על פצצה מתקתקת ולשלוח מישהו עם ביצים רועדות לנטרל אותה. זה לקחת את כל האמור בפסקה הפותחת, ולהתעלם ממנו.

שניים מהם, ניחא. שלושה, נראה כמו יום עגום של מיכה. צר לי, החוליה החלשה מכול בשלישיה הזאת, האיש עם הסיכויים הכי נמוכים בעקרון לפתוח, הוא בן-חיים. כשסקאריונה ומיכה לא מתפקדים, זה פחות או יותר הנזק שיצטבר. והוא גדול גם ככה. כשבן-חיים לא מתפקד, אתה מאבד חלקים מקיארטנסון. ולא רק. בן-חיים נוטה לפעמים להשפעה שלילית על הסביבה שלו.

מי שצריך היה לפתוח בהרכב במקומו, הוא שוינפלד. המעט שהוא עשה מהאגף נגד סכנין ובעיקר, הנכונות הראשונה במעלה לעבוד קודם כל בשביל החברים שלו, אלה לבד היו אמורים לשלוח אותו להרכב. לבן-חיים יש ארסנל כל-כך מרשים של אפשרויות, שהוא כבר חודשים מתקשה לבחור. הוא מתבלבל. קחו את כל השערים שהוא הבקיע בליגה העונה, תבדקו מול איזה קבוצות הוא שם אותם. כן, היה אחד מול בית"ר בתיקו המיותר עם השוויון בדקה 95. הוא לא שם נגד באר-שבע או חיפה. ושוינפלד היה צריך לשחק, כי מכבי צמאה לשחקן פיסי וגדול במאץ'-אפ עם באר-שבע.

*

כתבתי כאן לפני כמה חודשים שמכבי חייבת להיפרד מבן-חיים בינואר. אי אפשר היה לבקש תג מחיר גבוה יותר ממה שהגיע בינואר, לפי פרסומים. חבל כל-כך, לכולם, שהוא עוד כאן. ועוד בתג מחיר שיהיה עליו בקיץ.

לא נפיל את כל תיק היובש של קיארטנסון רק על בן-חיים. התקופה היפה שלו העונה, עד לפני חודש וחצי, היתה כשג'ורדי אימן. היה לו קצב של 25 שערים העונה. היום, אם הוא יגיע לעשרים, זה יהיה טוב. איזה פספוס בניצול של שחקן ברמה שלו. ג'ורדי בונה קבוצה בהתאם לאיך שהוא היה מאמן אותה, אבל מי שמופקדים ליישם אותן, לא בהכרח מגיעים מהבית עם הפילוסופיה המתאימה או שלא בהכרח בעלי הכישורים לממש אותה. לא שהפילוסופיה כזאת מסובכת, אבל עובדה.

ולכן, בנסיבות חילופי המאמנים, אם אתה מביא מאמן, וידיגאל במקרה הזה, המטרה שלך היא להעביר איתו גם את הקיץ. לכן, לא ממהר לחרוץ דין עליו. לא סגל שלו, היריבה שלו היתה בפור עליו כשהגיע, אין קיצורי דרך. אני כן רואה בלא מעט משחקים שווידיגאל מנסה לייצר לשחקנים משחק של חשיבה תוך תנועה. תנועה, לא זחילה. מה זה אומר? כל הזמן תנועה, כשחקן משחרר כדור, הוא כבר צריך להיות בעמדה הבאה לקבל בה את הכדור, לחשוב שני מהלכים קדימה כדי לייצר מהלכים כמו באימונים.

יש משהו מכמיר לב, אפילו מצחיק, בלראות את דסה, מיכה ויצחקי מתרגלים את זה. דסה מוסר להם כדור באגף, הם מחזירים לו לנקודה שבה הוא אמור להיות ו… – אה, דסה שכח שהוא אמור לרוץ לנקודה. פוס, לא נורא. עוד פעם. לפעמים התנועה בסדר, אבל הכדור הוא שנשכח. פוס. אם זה יעבוד, זה ייראה נהדר. וזאת באמת תהיה דרך לנצח מאץ'-אפ מול קבוצות נוסח באר-שבע. אני לא ציני כשאני אומר שזה לא רציני לצפות מהשחקנים האלה לשחק ככה תוך חודשיים. דבר אחד הבין וידיגאל די מהר – בין אם הדריכו אותו ובין אם לא – הדרך היחידה להפיק משהו ממשי ממיכה, היא פשוט לשחרר אותו לנפשו לנוע בין אגף למרכז המגרש.

*

הוא מבוגר ממני בלמעלה מעשרים שנה, זוכר את מכבי מימי עסיס ושפיגל, ובבוקר המפגש האחרון מול באר-שבע בעונה שעברה, הוא כתב לי על ההתרגשות שלו לקראת המשחק ועל התחושה הטובה שהוא מסתובב איתה. אז עניתי לו שהתחושה שלי הפוכה בתכלית ושאהיה מופתע מאד לגלות שהוא צודק (אבל אשמח יותר). מה קרה לך, הוא כתב לי, זה כמו המשחק ההוא בחיפה עם קשטן.

בבוקר המשחק בשבת וביממה שקדמה לו, ראיתי אזכורים של אוהדי מכבי על התחושה שלהם שזה יהיה כמו הנסיעה ההיא לחיפה, אז, בעונה ההיא עם קשטן. מוזר. לי שני המפגשים האלה הרגישו בימים שקדמו להם יותר כמו נסיעה אחרת לחיפה, עשר שנים קודם. עם שמעון שנהר. סוף עונת 1985/86. מחזור לפני אחרון. חיפה מובילה עלינו בשתי נקודות. סיבוב שלם אנחנו בלי הפסד. דקה עשרים, היה כבר 2:0 להם. דריקס צמצם בקושי, אחרי שכבר היה 3:0. כמה ימים אחר-כך, באותו שבוע, היה חצי-גמר נגד בית"ר. הפעם הראשונה והאחרונה שאבא שלי הלך איתי למשחק שלנו. איווניר נתן יתרון, הפסדנו 2:1, יוסי קרמר החטיא לנו פנדל. האוויר נשאב מהשחקנים מעוצמת האכזבה שלושה ימים קודם בקריית-אליעזר.

מה זה, אגב, אומר על המשחק מחר? אני לא ארל'ה וייסברג, זה בעקרון לא חייב להגיד כלום. אבל אם המשחק בשבת שאב מהשחקנים את הרוח כמו שקרה לפני שלושים שנה ואם הם לא מסוגלים להבין מה המשמעות של חצי-הגמר מבחינתם כד לבוא ולנצח – אז זה יחזור על עצמו. בית"ר היא בדיוק הקבוצה שמסוגלת לתפקד רק במצבי מאניה או דפרסיה.

*

אין בי לעג, כמובן, לאלה שהרגישו אחרת. שלא תהיה פה אי הבנה. גם לא ביקורת. אנחנו אוהדים, מונעים מתחושת אשליה או מתקווה שהדבר שיכול לקרות – התפוצצות – יקרה. אתה מסתכל על באר-שבע, ואני לא מזלזל, ואתה אומר, לזה אני מפסיד? התשובה, כן. מה זה אומר? התחושה גוברת, כי אתה יודע שנתת לדבר לזה לקרות. את האליפות של העונה הנוכחית, מכבי הפסידה כשהפסידה את זאת של העונה שעברה. כשאתה בונה קבוצה שמורכבת יותר מדי סכינים משויפות ופחות מדי גרזנים משויפים, כשאתה נדרש להחליף מאמן באמצע עונה – אתה לא תצליח לעצור את מה שכבר יצא לדרך בקבוצה אחרת.

בואו לא נתבלבל. לו הכול היה פשוט, מכבי היתה זוכה באליפות בעונה שעברה. ואז היינו מתלוננים שזה נהייה כמו בכדורסל. זה לא יכול היה להיות כמו בכדורסל, מלכתחילה. אלה שקיוו ואלה שנחרדו – הכול היה בראש שלהם. והתחושה גוברת, כי שחקן-שניים, והעסק מתהפך. אז יופי, לפחות יש מה לתקן.

ראיתי שהחבר דוד רוזנטל, כתב בוואלה על הפספוס של מכבי, על הכישלון הניהול-אירופי שלא הפכה לבאיירן מינכן או ליובנטוס. עד העשור הנוכחי, בשני העשורים שקדמו לו, באיירן זכתה רק פעם אחת באליפות רצופה. היו לה ארבע אליפויות בשנות התשעים, חמש בעשור הקודם. כן, באיירן תזכה העונה בפעם החמישית באליפות. מכבי זכתה באליפות אחת בין הרצף בשנות התשעים לראשונה מתוך השלוש עם גולדהאר. שבע-עשרה שנים מפרידות ביניהם. גם ככה מדובר במועדון חזק ויציב יותר יחסית ממכבי. את מה שקורה בליגה האיטלקית לא הייתי קונה בחיים. והערה אחרונה: ניהול אירופי כן או לא, השחקנים מהארץ. איך אמרה המקבילה שלהם מתחום המוסיקה, "כאן זה לא אירופה"? היא מטומטמת מספיק בשביל לא להבין מה היא באמת אומרת. במכבי לפחות מנסים ודי מצליחים לשנות.

*

אני חושב שג'ורדי נקשר מדי לשחקנים שלו. הוא נהג ככה ואיחר לשחרר את גרסיה, יצחקי, טיבי ואולי גם בגלל זה את בן-חיים. יכול להיות שהוא חושש מהתחליפים, שגם ככה יש בודדים, יכול להיות שהוא שבנסיבות האלה הוא מעדיף לסמוך על הכלים המוכרים. ויכול להיות שהוא כבר קצת שחוק. הגיוני כשאתה מחליף ארבעה מאמנים בשנה וחצי. ויכול להיות שאנחנו חיים במדינה חסרת סבלנות, שזורקת מאמנים אחרי חודש וקוברת שחקן אחרי משחק אחד חלש, וכל הפרספקטיבה שלנו דפוקה. טיבי חזר לחיים בחודשים האחרונים, גם יצחקי.

בחיי שזה פספוס. ראיקוביץ' וקיארטנסון הם החתמות לאליפות. גם מיקאל לא רע, משתלב יפה עם שניהם. הבעיה היא המסה שבקישור. בהיעדר המסה, יותר נכון. יותר מדי סכינים משויפות, כשבשביל אליפות חובה כמה גרזנים. קלינגר כזה, והוא אפילו לא היה משויף. ועדיין, הוא היה גם מניה בטוחה של שמונה גולים בעונה. הגרזן המשויף שהיה למכבי לפני שנתיים משחק היום בבאר-שבע.

*

כשהולך פחות טוב, אני כותב ענייני. יותר בתדירות ויותר ענייני. פחות במילים. לא כי זה עסק מדכדך, כי ככה זה. כשמשהו עובד יפה, מה כבר יש להגיד עליו? לא הרבה, אבל בפירוש אפשר לפרוח ממנו. חוצמזה, כשאני קצת מדוכדך מהקבוצה, אני פחות פורח והכתיבה עוזרת לי לתעל את הדכדוך לפסים, איך נגיד את זה, מתונים ויותר פרקטיים. זה מה שרשמו לי הרופאים. אבל הכי אני אוהב לכתוב פחות. בתדירות. אני הכי אני ככה. כשהקבוצה פורחת. אני גם פורח. לא שהקבוצה נבולה היום, לא צריך להיסחף, זאת רק עונת מעבר עד הפריחה הבאה.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

52 תגובות ל “אין קיצורי דרך”

  1. אחד העם (פורסם: 4-4-2017 בשעה 14:44)

    זוכר את המשחק ההוא בגביע.
    טבק היה צריך לבעוט את הפנדל. עלה כמחליף (שנהר נהג לייבש אותו על הספסל לטובת שחקנים אפרוריים ומהוהים בצלמו ובדמותו), הכניס תנופה והוכשל בפנדל (מחוץ לרחבה, כמדומני, אבל הוא היה מהיר מצמצם העין של השופט). הוא ביקש לבעוט, מיסטר איסמן, ובל הר שלפנברג בחר בהר קרמר ואנחנו נסענו הביתה, אבלים וחפויי ראש.

  2. צור שפי (פורסם: 4-4-2017 בשעה 14:45)

    אהבתי את הפוסט, את הראיה המציאותית, כמעט הייתי כותב סוג של ענווה, וכמובן נהניתי מזה שלא מצאת הזדמנות לעקיצה על חשבוננו (בגלל מצבנו העגום אני בעוונותי אפילו לא בטוח שניסית).
    מעבר לניתוחים הרבים והמעניינים שלך, של גיל שלי ושל מגיבים צהובים רבים (טל בן יהודה נעלם קצת), נדמה לי שגורם יסוד אחד שכרגע לא מוצג מספיק בפרונט הוא סוגיית רכבת המאמנים. אתה אכן מציין שבמכבי היו ארבעה מהם בעידן ברק בכר אבל נראה לי שהדיון צריך ללכת עוד יותר אחורה (כרונולוגית) ולא להתעלם מאוסקר-סוזה-פאקו רק בגלל שהשורה התחתונה היתה הצלחה מהדהדת. יציבות בעמדת המאמן נראית לי תנאי הכרחי להצלחה ואת שלוש האליפויות (כולל טרבל כמובן) משלושה מאמנים שונים + הגעה לבתים בצ'מפיונס עם רביעי הייתי מייחס יותר לסטייה סטטיסטית כלשהי ולא לאיזה חכמה טמירה והפוכה מהמקובל.

    • יוני (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:17)

      אני חושב שגורדי הבין שעדיף לו לייצר מציאות בה מאמן שעושה עונה טובה מכבי תהווה לו קפיצת מדרגה, מאשר להתפשר על מאמן שלא יקבל הצעות.
      במכבי נוקטים בגישה שלא מונעים קידום משמעותי של שחקן או מאמן, בטח לאחר סיום עונה. לא אידיאלי, אבל הכי טוב שהיה עד עכשיו. זהות המאמנים במכבי של קרויף אנדרייטד באופן מוגזם לטעמי.

  3. גיל שלי (פורסם: 4-4-2017 בשעה 14:54)

    להערכתי ג'ורדי הביא את וידיגאל על תקן קרלוס קירוש העונה, האיש שיאמן ביום יום, והוא ינהל יחד איתו את יום המשחק. שנה הבאה וידיגאל בכוחות עצמו.
    לגבי טל בן חיים, ג'ורדי אמר לנו במפורש, הם לא שחררו את טל למרות הצעה מאוד טובה מברוז' כי רצו להעביר מסר, עדיין לא ויתרנו על העונה הנוכחית. אני גם מבין למה טבח עלה מול באר שבע, רק איתו בכושר טוב היינו יכולים לנצח אותם, עם שוינפלד בכושר המקסימלי שלו, עדיין היה קשה מדי לנצח.
    במקרה של חואן פאבלו ג'ורדי הראה שהוא מסוגל לשחרר שחקן שקשה לו רגשית לשחרר, ובדיעבד מסתבר שאת קרלוס שחררו בול בזמן, הוא היה טוב מאוד כששיחק שנה שעברה בסיבוב השני ובפלייאוף.
    סקאריונה קיבל בשבת את התפקיד בו הצטיין מול סכנין, שוב כדי לנצח את באר שבע בטרנר, היינו צריכים את השחקנים הכי טובים שלנו בכושר הטוב שלהם, אוסקר כנראה לא מסוגל לנפק לנו את המשחקים שקיווינו שיתן.
    בסוף היום, לא אסון גדול, ואני מניח שמול בית"ר נראה הרכב מאוד שונה, יש מצב שנראה אפילו אחד מהברזילאים הצעירים, לכן אני פחות מפחד מההשפעה של ההפסד הזה על יום רביעי, יום רביעי יהיה פתיחת העידן בו מכבי לוקחת בחשבון את העונה הבאה במקביל ללא לוותר על העונה הנוכחית.

    • צור שפי (פורסם: 4-4-2017 בשעה 20:25)

      גיל, אתה באמת חושב שהם לא ויתרו על העונה הנוכחית? נו, גם אם אתה צודק (אני מאוד בספק) נדמה לי שהעונה הנוכחית ויתרה עליהם.

      • יואב (פורסם: 4-4-2017 בשעה 20:48)

        כן צור, הם וויתרו.
        לכן בינואר מכבי השקיעה לא מעט כסף(העברות ומשכורות) והביאה 5 שחקנים.

  4. אחד העם (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:05)

    גם בתקופה הטובה של ג'ורדי, מכבי שיחקה כדורגל מהנה לפרקי זמן קצרים. כאלה היו גם בשבת (קצרים מדי).
    הייתי בעד שוינפלד כאוופציה ראשונה באגף ימין. לו סקאריונה היה מזכיר במשהו את יכולתו מהמשחק נגד אלקמאר, הליהוק שלו היה מתגלה כמצויין.
    יותר מכל חסרו חילוצי הכדור של גולסה והדחיפה קדימה, כפי שבאו לידי בטוי במשחק הראשון בנתניה.
    הפסדנו משחק ועונה. עכשיו נלחמים על שבועיים של פגרה (ההבדל בכניסה לליגה האירופית בין מחזיקת הגביע למקום שני), זה חיוני בקבוצה שסובלת מעייפות מצטברת.
    נראה את טב"ח חוזר בתשובה מול הייסטר. גם לדסה לא יהיה פשוט מול קונט. ובית"ר הרי תמיד דופקים אותנו בגביע, עוד מימי מלמיליאן וגדעון אלרן…

  5. B. Goren (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:07)

    תודה שדמי.

  6. holden (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:26)

    באמת מבלי להשתחצן, אני השתוממתי כבר אז..
    איך לעזאזל שיחררו את ראדי?
    ראדי הוא האיש שמחבר וחיבר את מרכז השדה,
    נכון שחלה ירידה בכושר שלו, נכון שהוא התבגר(כמו כולנו)
    אבל זו אולי הטעות הכי גדולה של קרויף.

    ראדי יכל להועיל גם מהספסל,
    ראדי זה האבי כהן הירושלמי,
    לאן שהוא הולך הוא מביא צלחת

    • חיים שדמי (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:31)

      אילו הקהל משער 11 לא היה מטנף אותו, הוא לא היה הולך. העניין פה הוא לא מקצועי נטו.

      • שלו (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:52)

        בדיוק.
        אני שמח שהוא עזב, למרות שאהבתי אותו.
        לאף שחקן לא מגיע שהקהל שלו ישרוק לו בוז.
        בטח לא על רקע גזעני (כי אצלנו עד הגמר כולל הוא היה מעולה).
        זה לא ששער 11 ניצח, זה אנחנו הפסדנו.

        • גיל שלי (פורסם: 4-4-2017 בשעה 16:00)

          +1

        • D! כאן ועכשיו (פורסם: 4-4-2017 בשעה 19:02)

          אנחנו הפסדנו והם ניצחו
          והכי ניצח – ראדי. רק בשבילו שמחתי קצת כשהם זכו בעונה שעברה

      • holden (פורסם: 4-4-2017 בשעה 17:55)

        בכל זאת לי מהצד עושה רושם שמכבי תל אביב לא ממש נלחמו עליו,
        אמרו : הוא כבר לא הכי פוגע,
        הוא כבר לא ילד,
        לא רק ששיחררו אותו אלא למי שיחררו?
        לבאר-שבע?
        הם אולי חשבו שזה יהיה סוס טרויאני,
        ראדי הילד מכפר סולם ליד עפולה בשיאו היה לטעמי השחקן הכי טוב בישראל ששיחק את המשחק בתקופתו,
        היו חייבים לעשות סלטות באוויר ולא לשחרר אותו.
        גם שראדי כבר לא בשיאו הוא עדיף עשרת מונים על חלק משחקני ההרכב הפותח ששיחקו בשבת בטרנר,
        ראדי היה האיש שהעביר את ההגמוניה דרומה,
        אחד השחקנים האהובים עלי

        • funfun (פורסם: 5-4-2017 בשעה 11:48)

          לראדי יש צד אחד חלש באופי שלו שמשפיע בצורה ישירה על התפקוד שלו – הוא חייב להיות באנקר בהרכב. כשהוא ירד קצת ביכולת ופתח משחקים על הספסל הוא דאג להודיע לכל העולם שהוא לא מרוצה מזה וזה היה קצת בעייתי בתקופת הזהבי והמלחמה המטורפת שהייתה אז על כל פוזיציה בקישור.(אגב גם בב"ש הרגישו את זה בחלק מהעונה שעברה עד שבכר יישר קו איתו)

          זה , יחד עם החרא שהוא ספג מהחלק הגזעני של הקהל שלנו, הביא אותו לרצות לעזוב ואני מפרגן לג'ורדי על השחרור למרות שבדיעבד זה דפק אותנו במאבק מולם :-(

          • Ollie Williams (פורסם: 5-4-2017 בשעה 12:21)

            אני יכול להבין את השחרור של ראדי גם אם עצוב לי עליו ואני חושב שזו הייתה טעות. אבל במכבי משתדלים לא להחזיק שחקנים בכח, לפחות לא כאלה שתרמו המון למועדון.
            ראדי זה שחקן הייתי רוצה להשאיר במועדון אחרי הפרישה בגלל הדמות שהוא.
            אבל ההיבריס של ג'ורדי, בשחרור שלו בחינם ליריבה הישירה, עליו אנחנו משלמים עד עכשיו.
            בחבר'ה אמרנו כבר אז שכנראה עשינו לב"ש השתלת ד.נ.א של אלופים ושעוד נשלם על זה.

            • גיא זהר (פורסם: 5-4-2017 בשעה 17:19)

              היבריס ותו לא. מכבי (כמו גם בש) ציניים כמו כולם. ג'ורדי חשב שראדי ששיחק מעט יחסית בשתים העונות לפני גמור ומיטש רצה לחסוך את השכר. את יצחקי וטבח הבת שתרמו לא פחות מראדי בהחלט החזיקו בכוח. גם לאייבנדר ולאזולאי (למעשה עדיין שייך למכבי) עשו צרות

            • יואב (פורסם: 5-4-2017 בשעה 18:06)

              אייבנדר שוחרר בחינם.
              אזולאי היה עניין של כסף.
              אני אגב לא חושב שראדי היה עושה הבדל אצלנו(ואני מת עליו). שיחרור מכובד לשחקן שתרם רבות ורצה ללכת לקבוצת צמרת. מועדון שבטוח בעצמו, לא צריך לחשוש מזה. שלם לגמרי עם שיחרורו וקצת שמח בשמחתו. הוא לא היה עושה הבדל אצלנו.

            • גיא זהר (פורסם: 5-4-2017 בשעה 19:13)

              ראדי שנגמר לו החוזה בסוף השנה קיבל מב"ש חוזה דומה (כנראה) לשנתיים. מסכים שראדי כנראה לא היה עושה את ההבדל במכבי, הוא עשה את ההבדל (לפחות במחצית הראשונה של השנה שעברה, אח"כ נחלש) בב"ש. בזה מתבטא ההיבריס, או שתשאיר אותו או שתשחרר לסחנין.

            • יואב (פורסם: 5-4-2017 בשעה 19:36)

              לא גיא. מגיע לאיש ללכת לשחק איפה שהוא רוצה.
              אני כדי להשתפר, צריך לעשות את שלי ולכן זה לא מעניין אם הוא אצלך.
              אתה מדבר ממש כמו שמעון מזרחי, סחתיין. אותה מכבי שאתה מנגח תמיד, כך אתה ממליץ לה לפעול עכשיו. מעניין.
              היבריס קיים רק אצל מי שחושבים שהתואר שלהם בטאבו. הפוך מיורדי. ביטחון בריא ביכולות שלנו זאת מידה טובה. ההפך מהיבריס.
              שמח שיורדי הוא אחר. אדם שמבין לליבו של השחקן ולא קובר אותו באיזה חור. ראדי זכה ליחס הזה בכבוד ועבודה קשה. כל הכבוד לשניהם.

            • גיא זהר (פורסם: 5-4-2017 בשעה 20:59)

              כאדם ברור שאני מסכים איתך ומאוד לא מצא חן בעיניי מה שעשו לגורדנה השנה למשל. אם היה בנעליו של ג'ורדי לא הייתי נמשחרר שחקן שיש לו חוזה אצל דווקא ליריבה שעלולה (אפילו שחטפה 2:6) לסכן אותי ועוד בחינם. שים לב שהמקרה טב"ח הבת בינואר ובטח יצחקי בספטמבר המדיניות הייתה שונה. זה בכלל לא קשור לנחמדות, לפעמים צריך להחליט בקור רוח אפילו שזה לא נעים (ע"ע חואן פבלו).

            • יואב (פורסם: 5-4-2017 בשעה 21:48)

              לאחר מכירת זהבי, מכבי רצתה לשמור אצלה את הכישרון והניסיון שלהם.
              ועדיין אם ביתר נותנת הצעה טובה על ברק- לך תדע.
              יורדי כבר אמר שמכירת טבח היתה משדרת הרמת ידיים. אני אישית? הייתי מוכר.

            • Ollie Williams (פורסם: 6-4-2017 בשעה 02:51)

              מצטער יואב, עם כל הרצון הטוב וההערכה לראדי אתה לא נותן ליריבה בצמרת שחקן כזה בחינם, אלא אם אתה קצת מזלזל בהם וקצת מזלזל בו. לראדי, כמו קרלוס למשל, יש ערך מוסף גדול גם כשעל הדשא הוא לא מבריק. לתת את זה למי שמאיימת להפוך ליריבה ראשית שלך במתנה זו שאננות.

            • Ollie Williams (פורסם: 6-4-2017 בשעה 02:47)

              אני משוכנע שאם טבחלוץ ויצחקי היו מביעים רצון מספיק חזק לעזוב היו משחררים אותם. על יצחקי אתה יודע רק מכתבי חצר, ולטבח לא היתה הצעה חסרת תקדים וחד פעמית ממועדון בליגה גדולה. הצעה מברוז' תחזור גם בקיץ.
              את אזולאי לא שחררו לחיפה כי אחרי שגולדהאר שחרר את ורמוט בחינם לחיפה הוא האמין שזה יועיל ליחסים איתם. ואז יענקלה דרש 2.2 מליון יורו על אלירן עטר כי "זהבי שווה 3" או משהו בסגנון. אז גוןדהאר החליט שהוא לא מוכר לו את אזולאי בטח שלא ב 400 אלף ששחר הציע.

            • גיא זהר (פורסם: 6-4-2017 בשעה 06:26)

              אולי, קשה לי למדוד את מידת הרצון שלהם, אבל שניהם הודו שרצו לעזוב (שים לב שאני לא מתעסק עם שמועות מבוססות יותר או פחות כמו במקרה של טבח הבן) ובמקרה של הבת גם האבא/סוכן דיבר. לגבי עטר והמומ עם מכבי שים לב שגם אתה מתבסס על ידיעות שאין להן ביסוס (ברור שהיה מומ, לגבי הפרטים כמו במקרה של יצחקי מכיוון שאנו ניזונים מכתבים שלא מצליבים מידע, צריך לקחת בערבון מוגבל)

  7. MOBY (פורסם: 4-4-2017 בשעה 15:41)

    טוב ציפור אחת ביד מאשר שתיים….
    בסופו של דבר הטעות הכי גדולה של השחר מתבררת כאי החתמה של הזהבי.
    מפה בונים בנינים, מספרים מעשיות, ומקשקשים את עצמנו לדעת.
    שחקן אחד, עם יכולות בינוניות, מיקום אלוהי והרבה תנועה ועבודה קשה, ובעיקר לא מפחד כלל.
    ומה את רוצה מהקירח שרץ לחבק את זהבי? נראה אותך כל הזמן מחפש אותו, לרוץ ולחבק אותו ולראות שהוא לא שם? זה קשה, זהמעצבן, זה מטריף את החושים, תביאו לו מהר חיבוקי אחר.

    • יואב (פורסם: 4-4-2017 בשעה 16:43)

      ואיך עניין זהבי קשור למיקום המביך שלכם בטבלה בשנים האחרונות? מה עם מה שכן הבאתם? למה לא מתרומם? נראה שאתה עברת למעשיות…

      • אלכס (פורסם: 4-4-2017 בשעה 19:30)

        מעשיות זה מה שנשאר לנו, לצערי.

  8. S&M (פורסם: 4-4-2017 בשעה 17:09)

    לא ג'ורדי, לא תהליך ולא שיטה הביאו למכבי אליפויות. אני כבר נשמע כמו תקליט שרוט. ערן זהבי אחראי לאליפויות. הוא עזב, וג'ורדי איבד את הקסם, שלא היה לו מלכתחילה.

    • יואב (פורסם: 4-4-2017 בשעה 17:13)

      על סמך מה אתה סבור שאין לו את זה? על מה מתבסס?

      • דיזידין (פורסם: 4-4-2017 בשעה 18:26)

        אני מניח שעל העובדה שבלי קשר למאמן, להרכב וליריבות – כשזהבי משחק יש אליפות, וכשהוא לא משחק אין אליפות

        • יואב (פורסם: 4-4-2017 בשעה 18:35)

          האליפות הראשונה הושגה בלעדיו ובעונה האחרונה הוא לא לקח. איך זה מסתדר עם הנתונים?

          • יואב (פורסם: 4-4-2017 בשעה 18:37)

            למה לבטל במחי יד עבודה של אדם?
            אדם שהצליח? אדם שתחת ניהולו מכבי שברה שיאים של עצמה? על סמך מה? אני משער שלך ולאס אנד אם אין ידע גדול ממני על איכות עבודתו.
            אז? מאיפה הרצון להקטין מישהו בכח מגיע? מאיפה היומרה?

          • דיזידין (פורסם: 4-4-2017 בשעה 18:40)

            אשכרה לא מסתדר. סליחה.
            אני אומנם לא אוהד, אבל התחלתי לפקפק בג'ורדי כשהוא החתים את ורמוט.

            • יואב (פורסם: 4-4-2017 בשעה 18:58)

              הוא עשה גם טעויות. יש מיס אנד איט ברכש תמיד.
              הוא לא רק אחראי על הרכש, יש לו עוד דברים על הצלחת ואני חושב שהוא מנהל נהדר במכלול. בדיוק לצרכים של מכבי.

            • Ollie Williams (פורסם: 5-4-2017 בשעה 12:17)

              אפשר להתווכח על גובה הסכום וכמובן הטיימינג, אבל הרכש של ורמוט לא היה 100% טעות.
              זה היה בתקופה שהיה נראה שלמכבי חסרה אופציה באגף, ורמוט היה נראה בכושר שיא אחרי הנצחון על בוסניה ושאם רק ישימו אותו בקבוצה אמיתית הוא יחזור לפרוח. היו אלמנטים בעייתיים אחרים, לא בהכרח מקצועיים, והיו סימני שאלה גם מקצועיים – אבל זו לא הייתה רכישה משוללת הגיון.
              בדומה אגב לבן בסט – בזמן החתימה הוא היה אחרי עונה מעולה בארץ (18 שערים בהפועל חיפה), ו 3 עונות לא רעות בכלל בליגה הצרפתית (אחת עם 12 שערים אאל"ט), תצוגות יפות בנבחרת, והיה נראה שהחזרה לארץ היא לשם התאוששות מפציעה וחזרה למסלול באירופה.
              אני מאמין שבודדים אם בכלל חשבו שזה מה שיצא מהשידוך. במקרה הזה אם יש כעס על ג'ורדי זה על זה שלא נפרדו ממנו מספיק מהר.

    • ילדיסקו (פורסם: 4-4-2017 בשעה 20:17)

      הנחרצות שלך טישטשה את זכרוני,
      מי הביא את זהבי ב 450 אלף דולר ? אההה זה מיקו
      לקח איתו שלוש אליפויות ופיספס על קו הסיום את הרביעית? אההה זה צ'יקו
      מכר אותו ב-8-9 מיליון דולר ועדיין רץ תיאורטית לשני תארים ? אההה אז תגיד שזה מיקו

      אהה נזכרתי, אבל עזוב

      • ניב (פורסם: 5-4-2017 בשעה 06:27)

        מצחיק שאתם מדברים על קשרים נסיבתיים ומפספסים את הקשר הסיבתי האחד, היחיד ושאין בלתו – יואב זיו!

  9. yaron (פורסם: 4-4-2017 בשעה 17:31)

    כתבתי שמיכה זה הימור כי אתה לא יודע איזה מיכה תקבל.
    כתבתי גם בעבר שיצחקי לא שחקן מהיר אבל הוא יודע לשחק מהר.
    מסכים שאת טב"ח היינו צריכים לשחרר בינואר ובמקום לבוא עם מסר שאנחנו לא מוותרים על העונה להגיד שאנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח.
    סקאריונה מאכזב בינתיים אבל אני לא ממהר לשחוט…
    ואחרי הכל,
    מי ציפה שאלברמן ייתן את אחד המשחקים החלשים שלו דווקא במשחק עונה?

  10. ילדיסקו (פורסם: 4-4-2017 בשעה 20:38)

    הביקורת שלי על ג'ורדי בעיקר בנושא המגינים,
    הפארסה של עמבה שאף פעם לא היה מגן טוב ואולי לא מגן בכלל ועדיין המאיס עלינו את החיים שלוש שנים בלי תחליף.

    באר שבע מגדלים מגן שמאלי אחרי מגן ימני, וכשרוצים גיבוי לוקחים את שני המגינים הכי פוטנציאלים בארץ בלי תחרות איתנו בכלל ? איפה אתה ג'ורדי?

    דסה קשאסה
    מה שהכי מרגיז בכל הפולואפ של המשחק הוא שיצא שהתבכיינו על ההחלטה המפוקפקת של השופט ותכלס אף אחד לא אמר את האמת הפשוטה, על המגן הימני הכי אובר רייטד בעשור האחרון (מגן נבחרת ??)

    כל כך חלש, חסר אינטילגנציה ולא מאופס שאפילו כשניסה להתחרט (בפנדל המדובר) על הגלישה וניסה להסיט את רגלו הימנית מלתקל כשהכדור כבר טס החוצה הרגל השניה היא זו שאולי שיפשפה את רגלו של מליקסון…

    לא יכול לשכוח את הטיפשות מול זניט שפירקה אותנו לתקופה ארוכה.

    שחקן חלש מאוד

    • נולי (פורסם: 4-4-2017 בשעה 21:30)

      אתה מאה אחוז צודק.
      הטעויות הנוראיות של דסה בהגנה מפילות את מכבי שוב ושוב.
      הוא גם לא כזה עילוי במשחק ההתקפה שלו.
      אני תוהה אם שפונגין כל כך הרבה פחות טוב מדסה בשני צדי המגרש, עד שהוא נמחק לגמרי מההרכב ודסה הוא האופציה היחידה…

    • יוגב (פורסם: 5-4-2017 בשעה 09:44)

      השחקן שעובד הכי קשה במכבי. גם התקפית וגם הגנתית. אין עוד שחקן בכושר שלו עם המהירות שלו.
      הוא רחוק מלהיות מושלם, אבל היה לו משחק טוב (גם הגליץ' לא היה מיותר). שפונגין לא יכול לעשות מה שהוא עושה.

      • funfun (פורסם: 5-4-2017 בשעה 11:51)

        מסכים עם יוגב לגבי העבודה שלו והאין תחרות שלו כרגע בהרכב אבל שים כוכבית גדולה בהקשר של החוסן המנטלי שלו ואינטלגנצית משחק.
        עוד בביתר היו לי יציאות באין כניסה שלא לדבר על הבור שהוא השאיר לנו מול זניט …

    • Ollie Williams (פורסם: 5-4-2017 בשעה 12:25)

      גם אם יש לא מעט אמת במה שאתה כותב, אני חושב שאתה קצת מקצין. אני באמת לא חושב ששפונגין היה נותן את מה שדסה נותן באף צד של המגרש, זה לא שהוא חף מטעויות.
      גם בן ביטון ודור אלו ממש לא עדיפים מבחינת טעויות בהגנה.
      עמדת המגן השמאלי זה אכן חדל למרות שעמב"ה תחת סוזה נתן לנו להאמין שיש לנו מגן שמאלי לשנים.

  11. מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 4-4-2017 בשעה 23:37)

    כל כך הרבה הלקאה עצמית ומסקנות שליליות ממשחק אחד שבו בעצם מלכתחילה היה סיכוי די קטן לנצח ותיקו היה בו תוצאה סבירה. בטרנר במשחק פלייאוף, היה משחק שקול בהחלט ויצא תיקו אפס שבו באר שבע קיבלו 3 נקודות ומכבי 0.
    זה הניתוח הנכון של הסיטואציה.

    • גיא זהר (פורסם: 5-4-2017 בשעה 07:27)

      תיקו אפס זה הקיזוז החדש. לפי הגישה הזו בשבוע הבא פ.ס.ז משחקת מול יובה.

      • מאיר (חדש בשכונה) (פורסם: 5-4-2017 בשעה 10:15)

        גיא, זה הניתוח מנקודת מבטי ויהיו כאלה שיאמרו שזהו שקר עצמי, אבל כאלה הם אוהדים לא? ושים לב לפרגון אליכם, "משחק שמלכתחילה היה סיכוי קטן לנצח ותיקו הוא תוצאה סבירה"…

        • גיא זהר (פורסם: 5-4-2017 בשעה 17:13)

          אני מבין את העצבים על רינשרייבר (הייתה תצוגת שיפוט לא טובה), אבל כמו שאומרת הקלישאה, זה חלק מהמשחק

  12. יואב דובינסקי (פורסם: 5-4-2017 בשעה 01:11)

    המצב עד כדי כך גרוע שאפילו אני מאבד סבלנות ממיכה.

  13. אוהד כ. (פורסם: 5-4-2017 בשעה 08:59)

    כל כך רציתי שראדי יגיע מסכנין לבאר שבע, אז, בקיץ 2012 כמדומני. כבר היו כתבות שהוא יגיע אלינו וכבר נעמד לי המלפפון בעונת המלפפונים. ואז ג'ורדי הקוסם הזה הרים את האצבע הקטנה והשחקן היעיל הזה, והספורטאי המופלא הזה פשוט הלך למכבי תל אביב.
    שלוש אליפויות. ברור שלא הוא לבדו. אבל שלוש אליפויות שלפחות באחת מהן הוא המשמעותי ביותר.
    ואז קרויף עשה את המעשה הכי טפשי והכי נכון שהוא היה יכול לעשות – ושחרר אותו אלינו לבאר שבע.
    לעולם לא אומר מילה רעה על ההולנדי הזה שהוכיח שיש נשמה ויש מענטש גם בניהול של ספורט מקצועני (ואני לא אומר את זה מפני שהוא החליש את מכבי וחיזק אותנו. אלא מפני שהוא הראה גדולה).
    ראדי, אפילו היום, אפילו בגילו המקשיש אפילו שתמיד אעדיף הרמות ובעיטות עונשין של בוזגלו – ראדי הוא חלק מהקסם של באר שבע. או הפוך. אולי אנחנו רק חלק מהקסם של ראדי.

    והטור של שדמי נהדר.

    • גיא זהר (פורסם: 5-4-2017 בשעה 09:08)

      +1

  14. funfun (פורסם: 5-4-2017 בשעה 11:57)

    כל מילה בסלע שדמי. נקווה שמול המנחוסית שלנו נצליח להציל משהו מהעונה הזו
    תכלס בדיעבד – סקאריונה הוא האכזבה הכי גדולה שלי מהמשחק בשבת. טב"ח החלוץ לא הפתיע בחולשתו ואני בשוק שהצוות המקצועי והחברים שלו לא בועטים בו לאלף עזאזלים
    מיכה זה מיכה
    שוינפלד זה הימור לא קטן ורב הנסתר על הגלוי בהקשר הזה. אולי אם היה משתפשף יותר לפני היה אפשר להמר עליו בשבת אבל הוא הגיע קצת פצוע מהפועל (מנטלית ופיזית)

לא ניתן להגיב.