אולי זה רק משבר קטן וזה חולף

התמונה הזאת צולמה במאי שנה שעברה, ימים ספורים אחרי שנגמרה העונה, כשהתחילו עבודות הבנייה בבלומפילד. חבר'ה, אפשר לפתוח את בקבוקי השמפניה: לפני שבועיים התחיל הדרילר לעבוד באצטדיון. אפילו מפעילים אותו לפעמים בלילות. אז גם התחילו בהרס חלק מהיציעים כדי לבנות אותם מחדש, מורחבים יותר, אחר-כך. הידד ליעילות ולכושר העבודה הישראליים!

תהיו רגועים. התמונה שצולמה לפני שלושה-עשר חודשים, שיקפה את המציאות בבלומפילד גם עד לפני שבועיים. הייתי מצלם לכם שוב, חבל על המאמץ שלי. ימים ספורים לפני שהתחילו השיפוצים בבלומפילד, עברתי לגור מרחק חמש-מאות קו אווירי מהאצטדיון. בגלל זה כתבתי פה פעם שאני כמו משה רבנו. אבל אז היתה התקרית ההרואית שבה עצרתי שפיכות דמים בין בניון לשני האוהדים ביציע והעדפתי להתמקד בתהילה שלי במקום בלהיות משה רבנו, אז לא הספקתי להרחיב על זה. בכל אופן, התמונה צולמה מהמרפסת שלי. מה שעושה אותי עד ישיר, יומיומי, להתקדמות תהליך העבודות. אי-התקדמות תהליך העבודות.

*

הסיפור על בלומפילד, הוא סיפור מראה לסיטואציה הנוכחית עם גולדהאר. את הדברים הבאים אני כותב בהערכה ולא מתוך מידע אישי ממנו או מ"מקורב": סביר מאד שתמה תקופת גולדהאר. עוד שנה, אולי שנתיים, אבל הנקודה הובנה. אפשר לומר כמעט בוודאות: העונה הקרובה היא לא מבחן לג'ורדי; היא ככל הנראה שנת ההזדמנות האחרונה שגולדהאר נותן למכבי ולניסיון שלו עם הכדורגל הישראלי. אחרי שזכה באליפות הראשונה, הזכיר גולדהאר את באזל כמודל ללמוד ממנו. באזל, שהתהליך התחיל בה עשור לפני שהתחילו לקצור שם פירות. על זה הוא דיבר כשהוזכר "התהליך" המדובר. גולדהאר דיבר על באזל, אבל לא הביא בחשבון שהוא מדבר על ישראל. בישראל אין תהליך, בגלל זה גם אין תוצאות.

כתבתי כאן לפני ארבע שנים, בתום האליפות הראשונה שלו, סדרת טקסטים שנגעה ל"תקרת הזכוכית" של גולדהאר בהתחשב בכדורגל הישראלי, בחוסר הסיכוי שיקרה מה שקרה בכדורסל ובעובדה שיידרשו עשר שנים, כדי שגולדהאר יתחיל לראות פירות אמיתיים להשקעה: היום בו מכבי תעמיד קבוצה שתוכל להתבסס על שבעה שמונה שחקני בית מובילים, וברצף של שנים. זה אומר ארגון שגם האנשים שמנהלים אותו ומאמנים בו, ברמה שהם מסוגלים לייצר תנאים כאלה. אין מספיק אנשי מקצוע ישראלים ליותר מיד אחת, נכון להיום. ממילא, יש להם את אירופה לשאוף אליה.

זאת לא באמת אלבניה, כמו שזה לא באמת אלישע לוי, אנחנו כולנו יודעים. כמו שזה לא משנה אם מדובר בגוטמן או בקשטן שלפניו. זאת הסיבה שכמעט כל הקהלים בארץ הקפידו לשרוק בוז לאבי לוזון כשהיה מגיע למגרשים כיושב-ראש ההתאחדות. הקהל הרי יודע את האמת, אי אפשר לעבוד עליו.

*

לפני ארבע שנים נחנך האצטדיון בנתניה; אולי הפרויקט שלוזון הכי מתגאה בו. כולנו מכירים את דרכי ההגעה למגרש. איפה הרכבת. מתי שיש בכלל רכבת. בגמר הגביע האחרון בטדי, דחסו את כל האוהדים באגף המזרחי בשתי כניסות צרות מאוישות בידי מאבטח אחד שיובילו אותם למתחם האצטדיון, כדי לעמוד שוב בתור יפה בכניסה ליציע. אנשי אבטחה כמו גם שוטרים צפו בעניין מהצד. אנשים שיצאו ברכבת בשעה שש מתל-אביב, הגיעו בשעה שמונה-וחצי לירושלים. כשעלו על הרכבת הראשונה חזרה הביתה, גילו שהיא לא עוצרת בתחנות שנאמר בהודעות לפני המשחק שיעצרו בהן.

בונים אצטדיון, אומרים, "יאללה, נחנוך, היורו צעירות מתחיל עוד רגע, אחר-כך נשלים את היתר". היורו נגמר, לא משלימים. אין דרכי גישה, אין תחנת רכבת. על החניון גובים כסף. החניון מלא בקושי בארבעים אחוז תפוסה. עדיין גובים כסף. האוהדים צריכים ללכת יותר. אוהדים מגיעים ברגע האחרון. האוהדים עומדים בפקקים, כי הרכבת תחזיר אותם הביתה בחצות וחצי במקרה הטוב. אם הם גרים בתל-אביב. הם יוצאים בשעה שש-וחצי מהבית למשחק שמתחיל בעשרה לתשע. בלומפילד אותו סיפור. מסיום העבודות בנתניה ועד סיום העונה שעברה, עברו שלוש שנים. בשלוש שנים האלה נמשכה ההתדרדרות בסטנדרטים: היום מספיק לאשר תוכנית שיפוץ ולהכריז על תחילת העבודות, לא חובה להתחיל, מי דיבר על לסיים. מי אמר שאין תהליך.

*

גולדהאר מסתכל מרחוק ואומר לעצמו, מה לעזאזל קורה כאן. אנחנו שחיים כאן אומרים מה לעזאזל קורה כאן. אנחנו מכירים את זה. הוא לא יכול לתפוס את זה. לתל-אביב יש ראש-עירייה שלא רוצה אצטדיון. הוא לא מבין למה הוא צריך את המטרד הזה. זאת לא הקהילה שהוא רוצה בעיר שלו, קהילה של אוהדי כדורגל. חולדאי הוא ראש-עירייה של דימויים. לאוהדים אין דימוי טוב. אנשים חושבים, גם גולדהאר, שאצטדיון יכול להכניס כסף ולהחזיר את ההשקעה. בונים סביבו חנויות, החנויות פתוחות כל השבוע, יש מתחם אצטדיון, עשרים-ושמונה אלף מקומות. טעות. כלומר, הכול נכון, אבל לא בראש של חולדאי.

בשטח האצטדיון ובסמוך לו, אפשר להרים ארבעה פרויקטים גדולים ויוקרתיים של בנייה. זה קורה ברגעים אלה ממש סמוך מאד לאצטדיון. אם אפשר "סמוך", למה אי אפשר "במקום". ארבעה פרויקטים כאלה הם הכנסה עצומה לעירייה במיידי. אצטדיון זאת הוצאה שבעתיד אולי תחזיר את עצמה. עכשיו, קחו את הדירות האלה, מרגע שכבר נבנו ונקנו ואוישו, תחשבו את הארנונה החודשית, היטל השמירה, דוחות החנייה וכל היתר – שום מתחם שמשלב אצטדיון ומרכז מסחרי לא מכניס כל-כך הרבה כסף. ככה עובד הראש של חולדאי. גולדהאר לא מסוגל לתפוס את זה. אני כן, כי אני חי פה ומכיר את חולדאי והאווירה הכללית בארץ. רק שיותר משאני מסוגל, אני לא מקבל את זה.

*

ג'ורדי אחראי על מה שקורה מקצועית במכבי. אבל רק על מה שבאחריותו. זה שהכדורגל הישראלי מנפק מספר כה זעום של שחקנים לבנות עליהם קבוצה – עד כדי-כך מעט, שכל לשתיים-שלוש עונות, מחזיקה בהם קבוצה אחת שמתחלפת – לא קשור אליו. ג'ורדי עשה גם טעויות, אבל בטקסט הזה אני לא מרחיב עליהן. גם כי כבר עשיתי את זה וגם כי נדמה לי שהשאלה שצריכה כרגע להעסיק בהקשר מכבי, היא הרבה יותר עמוקה ממנו.

גולדהאר הטיל על המערכת המקצועית במכבי וג'ורדי בפרט משקל כבד מדי. מאז אנגלידיס אין למכבי מנהל ארגוני משמעותי. מאז ביין אין בכלל. ביין עזב לפני יותר משנה. המינוי החדש עוד חדש מכדי שנדבר עליו. אבל לחלל הניהולי שיצר גולדהאר, היה חלק באיך שנראתה מכבי העונה ובמידה רבה, גם בסוף העונה שעברה. היה צפוי שמכבי לא תיקח העונה אחרי שלא לקחה גם בעונה שעברה. גם על זה כבר הרחבתי בעבר. אני מודה שחשבתי בקיץ שעבר שהפער העונה יהיה דו-ספרתי. את העונה שרק נגמרה מכבי הפסידה כשוויתרה על זו שקדמה לה.

הנקודה היא, שמכבי מגיעה לעונה הקרובה במצב גרוע יותר מזה שהגיעה לזו שרק הסתיימה. יצטרכו לקרות דברים די דרמטיים ורבים מדי, מכדי שיקרה אחרת. בהתחשב במגרש בנתניה, על האווירה שהוא מייצר, זה סביר אפילו פחות. ככה שרצו הנסיבות, ולעונת ההזדמנות האחרונה של גולדהאר, מכבי מגיעה בסיטואציה שמזכירה את סיפור הבנייה של האצטדיון בנתניה.

אני מאמין שגולדהאר לא יזרוק את מכבי כמו גיידאמק. הוא לא עושה רושם של הטיפוס הזה. הוא יקציב שנה-שנתיים למציאת מחליף, יעמיד בינתיים תקציב סביר, ויעשה העברה מסודרת.

*

כשמכבי נפרדה מנימני, הרבה אנשים חגגו. שמחתי מאד, ולא לאיד, ומקצועית, ניהולית ועניינית לא צריך להסביר למה. אלה האנשים שרצו אותו שם שצריכים לתת הסברים ולא ימצאו כאלה מתחום ההיגיון. אבל לא חגגתי. בחיוך אמרתי לכל מי ששאל ורצה לשמוע, שמכבי תוכל להיות שקטה באמת ביחס לנימני, רק כשהוא יעבור מהעולם הזה. אפשר להיות רגועים, אני לא מאחל לו מיתה. חזרתי ואמרתי לאורך השנים, שנימני יעשה הכול לחזור. כחלק מקבוצת בעלים, שהוא הציר המגבש שלה. סוכנות שחקנים שהיא גם בעלים של קבוצה; אילו היו בונים פה ביעילות כמו שמייצרים פה ניגודי עניינים, בלומפילד היה נחנך כבר העונה.

לא בפרנויה אני כותב את זה. נדמה לי שלא נדרשים יותר הסברים מה טוב ומה רע למכבי. בפיכחון, אני כותב. אני אומר שצריך להיות מודעים לאפשרות הזאת, זה הכול. שכל אחד יעשה עם המודעות הזה מה שהוא חושב. איך זה יכול להיות, אומרים לי אנשים, אין לו את הכסף, מעלים גם טיעונים אחרים. נדמה לי שאנשים לא מכירים מספיק בפתולוגיה של האיש ואנשיו. כדי שאדם ימליך את עצמו, כדי להיות שותפים להמלכה, נדרשת מידה עצומה של חוסר במודעות ובביקורת עצמית. עבורו ועבורם, הוא לא נכשל. נעשה לו עוול. הוא הקורבן. הוא שנפגע. אנשים עם פתולוגיה אישיותית כזאת, שבחלקה ואצל חלקם היא גם בעלת דפוסים עבריינים, חיים מנקמה לנקמה. אני ממש מקווה בשביל מכבי שאני אצא קצת פרנואיד. או מפוכח, בתנאי שלמציאות יהיה סוף אחר. וואלה, לא מגיע למכבי ולרוב המכריע של הקהל שלה.

ואולי, אני לא קורא נכון עד הסוף את גולדהאר או שאני קורא נכון, וזה רק משבר חולף שלו. פאק, ידעתי שהוא חייב להישאר רווק. מעל דפי האתר הזה התרעתי על זה. כל הבלגן התחיל מהרגע שהיא התלבשה עליו מהרגע שנהיינו אלופים.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

91 תגובות ל “אולי זה רק משבר קטן וזה חולף”

  1. ארז (פורסם: 19-6-2017 בשעה 06:55)

    אותך ליואב.

    להגיב
  2. ניב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 07:26)

    אני מקווה מאוד שאתה לא האיש ממשל המערה, בשבילך ובשבילנו.

    להגיב
  3. איציק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 07:36)

    לא הבנתי, או שכחתי, אבל חשבתי שגולדהר מחפש מקום לבנות איצטדיון למכבי, ואז קיבינימט עם בלומפילד ועם נימני ביחד. לא ככה?

    להגיב
  4. ערן (המקורי) (פורסם: 19-6-2017 בשעה 07:56)

    אני מקווה מאד שההיכרות ארוכת השנים של מיטש עם המזרח התיכון, יחד עם האופי הייחודי והנחוש שלו, בצירוף קמצוץ עקשנות וימבה נחישות, יגרמו למיטש להישאר עד שישלים לפחות מטרה אחת- הקמת אצטדיון.
    הוא מבין כבר שלא יוכל לשנות את הרעות המאפיינות את העולם השלישי, והצהיר בעבר שיישאר רק כל עוד נהנה. אך מאחר וההגעה שלו לכאן מלכתחילה מפתיעה עד חיזרית, וההישארות שלו לאורך שנים, ועקיצות ותיחמונים, מפתיעה עוד יותר, לאור זאת אני מקווה ומאמין שלא ינטוש ללא בסיס איתן לעתיד, גם כשיפסיק ליהנות (ולדעתי זה כבר המצב).
    בענין הפוסט האפי בנוגע ליוסי בניון, יושבי שער 1, והפיתה שאכלת (בנחת!): ימי בלומפילד – כולה עברה שנה – נראים עכשיו כה רחוקים…

    להגיב
  5. Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 08:15)

    היו כבר 2-3 קיצים שהתחלנו עם נבואות החורבן של סוף עידן מיטש. הפעם בשילוב עם שתי העונות האחרונות הפחות מוצלחות זה מרגיש ממש כמו ימי חורבן.
    בכל קיץ שכזה בסוף הוא שלף כמה הפתעות ואת פנקס הצ'קים והוכיח שעדיין יש לו לא מעט אמביציה. נותר לקוות שעכשיו זה עוד קיץ כזה.
    אני מאמין שאדם שבנה איפריה של מעל ל2 מיליארד דולר, לא יישבר משנתיים פחות מוצלחות ולדעתי עדיין לא הרים ידיים סופית בנושא האצטדיון (אם כי נראה שמנסים לייאש אותו עד מאוד).

    להגיב
    • tazza (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:55)

      מה שהולך פה זה ביזיון וחמדנות אין קץ. יודעים שיש לו כסף אז בוודאי שעוקצים את הזר המוזר.
      שקל שלא ישקיע פה מעבר, שיחנקו. כל עירייה שתחתיה יבנה האצטדיון הזה תחלוב בטווח הרחוק ארגזים של כסף עד אינסוף. אם אני ראש עיר בחולון/ראשון/בת ים/רמת גן רק מחפש איך לעזור לו.

      להגיב
  6. מתן גילור (פורסם: 19-6-2017 בשעה 08:18)

    תודה חיים.
    לגבי נתניה – עד אמצע העונה היה חניון עפר ליד הגשר שהיה די ידידותי למשתמש בגדול, אבל בפלייאוף כבר לא אפשרו כניסה אליו (נראה לי שבונים שם משהו), ואז באמת היה צריך לחנות רחוק.
    ובקשר לזה – אודה לך אם תוכל לשפוך אור על עניין בלומפילד:
    1. בבלומפילד שמכיל 14,413 מקומות ישיבה היתה מצוקת חניה גדולה מאד במשחקים בפרופיל גבוה. מה יקרה בבלומפילד של 28,000 מקומות? האם ישנו תכנון בנושא? אם לפי מה שאתה כותב לא רק שפועל יוצא של ההרחבה הוא עוד אלפי כלי רכב שצריכים חניה, אלא גם עוד מאות יחידות דיור של דורשי חניה, אזי שזה הולך להיות סיוט לא פחות גדול מנתניה. לא כך?
    2. במכבי ת"א מדברים על בניית אצטדיון. עם כל האבסורד, כבירי עדיין מקדם את פרויקט האצטדיון בבת ים, ודי ברור שלא בשביל בני יהודה או שאר קבוצות העיר מתבצעת ההרחבה. האם לא נדרשה התחייבות כלשהי מהקבוצות? כלומר, האם יש מצב שמשקיעים פה 300M ש"ח על פרויקט שאולי ישרת את הקבוצה (קבוצות?) שבאמת צריכה/ות אצטדיון בסדר גודל כזה מספר שנים מועט שכלל אינו קרוב ללהצדיק את ההשקעה?
    3. כמה, אם בכלל, מעורבות הקבוצות בפרוגרמה של האצטדיון בתצורתו החדשה?

    להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:52)

      אהלן מתן,

      לדיירי הבניינים שיקומו יהיה חניון תת-קרקעי. בבלומפילד המחודש זה לא יקרה.
      לגבי האצטדיון שמכבי "בונים" – ואני מתייחס כאן גם לתגובה של איציק – הנושא פומפם תקשורתית יותר מכפי שהיה בו באמת. מאחר וכולנו מכירים את עיתונות הספורט בארץ, אף-אחד לא באמת אמור להיות מופתע מזה. הנושא נבדק, זה כן; אנשים מטעם גולדהאר אפילו בדקו אופציות, לרבות במודיעין(!). מה שמחזיר אותנו לחולדאי ולישראליות בכלל:
      אין הצדקה, היגיון וסיבה להוציא קבוצות כדורגל מתל-אביב. הרעיונות לצאת מתל-אביב הם יותר תולדה של הסחבת והגישה הכללית, שבמידה מסוימת (ולא יותר ממסוימת) ביקשו להוות גם איום על העירייה. מאחר והעירייה לא ממש מתרגשת והעלויות להקמת אצטדיון אדירות ואין ודאות לגבי ההחזר שלהן – חזרנו לנקודת ההתחלה.
      לא ידוע לי לגבי מעורבות הקבוצות בתכנון האצטדיון.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 12:18)

        ואם היו באים לקבוצות עם הדיל הבא :
        העיריה שמתכננת ממילא להשקיע כ300 מליון שקל מתקציבה בשיפוץ בלומפילד – הייתה רוכשת קרקע חלופית (נגיד בת ים) – בונה שם אצטדיון חדיש בעלות של כמיליארד שקל (על פי כל הערכות מעל הנדרש).
        את ההפרש מממנת ממכירת הנדלן של בלומפילד.
        לאצטדיון החדש הייתה מוקמת חברה כלכלית שמממנת את כל התפעול מהשכרת שטחי מסחר .
        הקבוצות היו נשארות בבלומפילד עד שהחדש היה מוכן.
        כשהחדש היה מוכן היו מקבלות אצטדיון חדיש עם הרבה יותר כרטיסים למכור (והגדלת הכנסות) ועוד צופר של אי תשלום בגין שימוש.
        העיריה המקבילה הייתה מקבלת ארנונה מכל שטחי המסחר וזה בתוספת לשטח שמכרה ולפיתוח האזורי היה דיל מעולה עבורה.
        לעיריית תא היה מנוף ארנונה אדיר מהנדלן החדש.
        בתסריט הזה כולם מרוויחים.

        אז אם זה קורה – זו כזו בעיה עם לא היו משחקים בת"א אלא בבת ים ? (ואני שם בצד איחוד רשויות שבסוף יקרה).

        להגיב
        • yaron (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:22)

          תוכנית מעניינת אבל אני מתאר לעצמי ששמת לב שהדבר האחרון שמעניין את חולדאי זה לבנות איצטדיון כדורגל בת"א.
          לדעתי הוא דפק לנו עונה ולדעתי ידפוק עוד אחת רק בגלל שהוא מקווה שגולדהר יצליח לבנות לבד והוא יוכל לרדת מכל העניין…

          להגיב
          • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:59)

            דפק לנו בסל 8 עונות…

            להגיב
            • tazza (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:58)

              לפחות לכם היה משהו
              לנו לא נותן צ'אנס הכלב

  7. ניינר / ווריור (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:02)

    שום דבר לא זז בבלומפילד חוץ מהיונים שמחרבנות על הר החול שבמרכזו.
    אז מסתבר שאנחנו גם שכנים, אתה מוזמן לבירה

    להגיב
    • holden (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:19)

      בוא'נה ניינר אני מקנא, התחלת להזמין כל מאן דבעי לבירות?
      חשבתי שרק לי הצעת הזמנה ידידותית?
      אל תתחיל לזרום לי עם כל עובר אורח :)

      בקירבת בלומפילד יש כמה דברים שהסבו לי עונג:
      איזה אקט מיני בצהרי היום בתוך רכב ממש סמוך לאיזו נקודת משטרה נראה לי ברחוב שארית -ישראל
      מאפייה שמוכרת דברי מאפה סטייל פריז,
      מישהו שמסתובב עם תלאת'ה ומוכר סחלב ומלאבי בכלל לא רעים

      להגיב
      • ניינר / ווריור (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:29)

        אנשים סבבה תמיד מוזמנים ורצויים אצלי לבירה :) חוץ מזה עדיין לא באת
        המאפיה עדיין קיימת אבל יש הרבה טובות ממנה.
        מאז שפתחו את המלבייה בפשפשים אני לא אוכל מלבי בשום מקום אחר. אין דברים כאלה.
        אין שום אטרקציה באזור שסביב בלומפילד, רק חול וחול

        להגיב
        • יניב פרנקו (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:47)

          תחזור בך – זו המאפייה הטובה ביקום

          להגיב
          • holden (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:49)

            נשיקה צרפתית זה השם של המאפייה סטייל בולונז'רי

            להגיב
          • ניינר / ווריור (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:50)

            נשיקה צרפתית? לא משהו בכלל. עדיף הבייגלה בבן צבי

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:57)

              אספרסו קצר צרבת ארוכה..
              אני דווקא ראיתי קצת תנועות של עבודה בבחומפילד. אבל עדינות. נראה שלאף אחד לא דחוף שם כלום

            • holden (פורסם: 19-6-2017 בשעה 11:02)

              לא מכיר הבייגלה בבן צבי, בבן צבי אכלתי חומוס יחסית לא רע בהתחשב שזה בתל אביב יפו,
              חומוס חסוני אם אני לא טועה,
              הנשיקה הצרפתית זה עניין של טעם ומצב רוח, באותו יום שאכלתי מאפים משם הם באו לי בטוב,
              תנסה את מילק בייקרי גם יושבים ביפו.נחשבים לשאור שבעיסה.
              אני אסתפק בצלחת חומוס מפאר'ג

            • yaron (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:25)

              אהבתי את ה"בהתחשב שזה בתל אביב יפו"

        • dk (פורסם: 19-6-2017 בשעה 12:18)

          בקשר למלבי, שדרות ירושלים 94, המלבי של שלומי! המלבייה זה ניסיון כושל לחקות את יצירת האומנות הזו…

          להגיב
          • אדם (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:02)

            הוא פתח עוד סניף

            להגיב
            • dk (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:11)

              גם התרחב ליותר ממלבי וסחלב לפי השמועות… צריך להחזיר את הלקוחות האובדים

          • ניינר / ווריור (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:39)

            בחיי שהמלבי שלהם יותר טוב משלומי ואני מחזיק משלומי

            להגיב
            • dk (פורסם: 19-6-2017 בשעה 22:25)

              עד עכשיו הערכתי אותך מאוד, עכשיו שברת לי את הלב

  8. אריק ב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:23)

    אני מאוד מקווה שאתה טועה.
    בכל מקרה ההתנהלות של גולדהאר לא מתיישבת עם התיזה שלך. הוא מינה מנכ"ל חדש, משקיע ים בנוער עם בעלי מקצוע זרים, חנויות חדשות.
    לדעתי הוא לא תמיד זמין לניהול המועדון ולכן לוקח קצת זמן להתארגן כל עונה, אבל לא חושב שהוא ויתר.

    להגיב
    • אורי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 11:14)

      +1

      להגיב
    • yaron (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:12)

      1+

      להגיב
  9. אנונימוס (פורסם: 19-6-2017 בשעה 09:27)

    משבר קטן = טור של חיים שדמי עם פחות מ20 אלף מילה

    להגיב
  10. הראללל (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:10)

    אומרים שמתנחלים קוראים הארץ כדי לשמוע כמה כיף לגור בהתנחלות.
    אוהדי מכבי חיפה קוראים טורים של שדמי :)

    להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:36)

      מוזר, עד עכשיו – משך ארבע השנים האחרונות – דווקא רוב המגיבים אוהדי חיפה נשמעו אחרת…

      להגיב
      • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:49)

        ככה זה, אוהדים של בשר התותחים של הפלייאוף העליון ו/או אוהדים של קבוצות מהליגה הלאומית תמיד ממציאים שיטות חדשות של הדחקת המציאות
        שנאמר – עדיף בולשיט בן אחד ביד, משני טוני מוניוס על העץ

        להגיב
  11. yaron (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:19)

    שדמי, צא מהדיכאון!
    את העונה הזאת אנחנו מתחילים הרבה יותר טוב מהעונה הקודמת.
    אנחנו לא חושבים שנתנו לב"ש את האליפות כמו לפני שנתיים, אנחנו יודעים שלא היינו טובים מספיק. אנחנו באים נקיים מתירוצים ולדעתי גם רעבים.
    יש מנכ"ל על! גולדהר לא הביא אותו בשביל לסגור את הבסטה.
    יש לנו את המאמן שרק לפני כמה חודשים כולנו רצינו.
    יהיה רכש ותהיה יופי של קבוצה.
    צריך סבלנות וגם אם נקריב עונה אירופאית בשביל להלחם ב א מ ת על אליפות זה לא סוף העולם.
    נתניה זה נתניה… זה מה יש ואם אין אופציות אחרות כרגע כדאי להוריד את זה מרשימת התירוצים.
    חולדאי – ראש עיריית צפון/מרכז ת"א – שווה פוסט נפרד, אין לי כוח אפילו להתחיל לדבר עליו…

    להגיב
    • בלייק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:35)

      אתה לא חושב שההתנהלות עד עכשיו בפגרה היא בעייתית?
      מילא כשהיינו אלופים ומאמנים נחתו פה בדקה ה- 90 ושחקני רכש נחתו עוד אחרי.
      היום מכבי צריכה לצמצם פערים מקבוצה עדיפה, ושוב יוצאים למחנה אימון בלי שחקני רכש ועם כמה ממשיכי חוזים שיצטרפו מאוחר יותר.
      לא מעט מאלה שיצאו לא יהיו חלק אינטגרלי מהסגל (פרץ, פרץ, אזולאי, בוגרי נוער).
      אפילו אצילי, שכבר חודש כולם יודעים שיחתום במכבי, וזה שחקן שלא שיחק שנה וכנראה צריך כל אימון שהוא יכול לקבל, מחכה. ואנחנו מחכים.
      לא יודע מה טיב היחסים בין קרויף לגולדהאר והאם משהו השתנה/נסדק שם ויש משחקי כוח, אבל אני מסתכל רק על התוצאה ואיכות הקבוצה.
      אני אהיה מאוד מופתע אם מכבי תיקח לב"ש את האליפות העונה. אלא אם זאת הסיבה שרונאלדו רוצה לעזוב את ריאל.

      להגיב
    • בלייק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 17:58)

      דוידזאדה הוצג עכשיו בפייסבוק Live.
      מעניין….
      לא החתימה כמו השימוש במדיה. זה קרה בעוד קבוצות?

      להגיב
  12. אודי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:42)

    אפשר לתרגם לאנגלית ולשלוח לג'ורדי (יורדי), בן מנספורד ולמיץ'? שואל ברצינות. להזיק זה לא יכול.

    להגיב
  13. יאיר בן עמי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:46)

    הנה שדמי – צלם את זה,או העתק והדבק, גזור ושמור הישן והטוב גם יעבוד כאן:
    ביום בו אבי נימני יהיה חלק ולו הקטן ביותר מהמערכת, מניהול מכבי תל אביב תיגמר בי האהבה לקבוצה.
    זה כמעט וקרה לפני כעשור, אם זה (לא הוא, זה) יחזור יתפנה לי המון זמן – כי מכבי כבר לא תהיה בחיי.

    זו לא התרסה ובטח לא איום, כי קטונתי ומי אני בכלל, זו רק הצהרה מאוד, מאוד עצובה הנובעת מחשש של ממש.

    להגיב
    • גיל שלי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 11:27)

      אצלי אותו דבר

      להגיב
      • איציק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:08)

        ואז אפשר יהיה לראות כמה מכבי פוקס טובה, אטרקטיבית ומושכת.

        להגיב
    • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:15)

      לא יקרה.

      להגיב
    • ערן (המקורי) (פורסם: 20-6-2017 בשעה 05:24)

      גם אני

      להגיב
  14. דורפן (פורסם: 19-6-2017 בשעה 10:55)

    חשוב לציין שבבאזל החל התהליך של מדינת ישראל, בה נמצאת מכבי תל אביב, אז לא הכל הולך להם שם

    להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 11:41)

      ושם גם חתמנו אתה ואני על הסכם המלחמה הקרה בינינו!

      להגיב
  15. יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:13)

    אהלן חיים יקר,
    אפתח בהערה שלא קשורה ישירות לנושא,
    רבות אנחנו האוהדים של מכביש מואשמים בשחצנות וזחיחות. טלבי ושלי אכן מטפחים את האתוס הזה בכישרון רב(((: אבל הם ממש לא מייצגים. רוב המוחלט של אוהדי מכבי שאני מכיר(ואני מכיר) הם כמו רוב אוהדי הכדורגל בישראל- חשדנים, צינים לעיתים כלפי קבוצתם, חרדתיים… זה ניכר גם בתגובות הצהובות פה. תמיד רואים את האפשרות הרעה יותר, מאד ביקורתיים, לעיתים מתפרשים לי כמפונקים מידי.

    בקשר למיטש,
    אין ספק שלפרוייקט שלו אין תקומה אמיתית ללא איצטדיון. את הברנד הוא בונה גם עכשיו, אבל הברנד זקוק לאכסניה, לבית גדול שימנף עוד יותר ואולי למקסימום, את מה שאפשר למנף מהמועדון המעותר והוותיק בישראל.
    בלומפילד הוא בריירת מחדל. מיטש היה רוצה איצטדיון שלו בו יוכל להנציח את זכר הוריו. הוא נלחם בבירוקרטיה קשה. אבל עדיין לא ויתר. אם היה מוותר לא היה,
    1- מביא מנכל יקר מהתחום.
    2- נכנס לעסק הזה של להלביש את מכבי(זה חסר תקדים ברמה עולמית). למה הוא היה צריך את זה?

    השיקול של להביא מנכל זר עם ניסיון בתחום הוא חלק מהעניין. ביין ניסה לקדם את זה. עכשיו בן ינסה. יכול היה מיטש למנות מנכל תפעולי רגיל(וזול יותר). הוא בחר לא לעבוד עם מנכל בכלל מאשר להתפשר. זאת נקודת מפתח.
    חיזוק מחלקת הנוער על ידי מאמנים זרים הוא עוד צעד, שלא היה נעשה אם לא היו תוכניות עתידיות.
    הקמפיין חוצות של התלבושת החדשה, הרעיון לייצר לעצמו את בגדיו, זה לא מרגיש כמו אדם שרואה את הסוף. אבל כן, האיצטדיון הוא המפתח לכל ולכל אחד יש את נקודת השבירה שלו.
    מסכים איתך לגמרי בנושא של אם יעזוב- זה יהיה אחרת לגמרי מארקדי. מיטש ישאיר מועדון חי, ומתקתק לבא אחריו. זה פשוט האיש.

    להגיב
    • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 16:57)

      יפה.
      רק מסייג שלמיטה ידיעתי הלבשה בייצור עצמי של הקבוצה זה משהו שכבר נעשה בעבר (זוכר את רומא כדוגמה אבל לא רק הם).

      להגיב
  16. קורא (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:18)

    אתה טועה, הדבר האחרון שחולדאי רוצה הוא דירות, דירות זה ארנונה נמוכה והדרישה שלהן לשירותים נלווים כגון תחבורה, גנים, בתי ספר וכו' היא גבוהה. חולדאי רוצה כמה שיותר חנויות וכמה שיותר עסקים. לכן, אם כבר, האצטדיון עדיף לו על דירות, לא צריך שום גנים ושום השקעה מסביב, ואם אפשר היה, הוא היה מחליף אותו לא בדירות אלא בחנויות ובעסקים.

    להגיב
  17. Gilad (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:23)

    אני אוהב את הטורים של שדמי.
    בעיקר נוגע ללב הניסיון לראות במכבי מועדון ששונה באיזשהו אופן מהמדמנה המקומית ולראות בתקופת גולדהאר איזשהו עידן של שינוי.
    בבלוג ובחוגי האוהדים מרבים לדבר על תהליך, בניה, פוטנציאל, שינוי גישה, ניהול נכון, אווירה עניינית, חדר הלבשה ממוקד, טווח ארוך.
    לצופה הלא מעורב זה יותר כמו – בעל בית עם כסף הביא כוכב על [זהבי] שהביא מלא תארים, הלך הכוכב, הלכו התארים ואולי ילך בעל הבית.
    סיפור שחוזר על עצמו בהרבה מקומות בצבעים שונים וחלצות שונות. זה הכל.

    להגיב
    • אריק ב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:05)

      נחייה ונראה

      להגיב
    • בלייק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:19)

      אם מדברים על נגיעות ולב, אז אתה לא חושב שנוגע ללב הניסיונות של אוהדי לא מכבי ת"א לשנות את המציאות כדי שתתאים לתפיסת עולמם (שהרלוונטיות שלה נבנתה בימי לוני הרחוקים)? בעל בית עם כסף עשה ניסיונות, מצא מודל שמתאים לו, הצליח, הביא ליגיונר מסופסל בכסף קטן, שהפך בעזרת המסגרת לכוכב על כדי להביא עוד 2 אליפויות והשתתפות בליגת האלופות, הלך הכוכב, הגיעו כוכבים חדשים, ואולי יביאו עוד אליפויות.
      גם זה סיפור שחוזר על עצמו במקומות שונים ובצבעים שונים וכו. זה הכל.

      להגיב
      • Gilad (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:02)

        או שכן או שלא, זה הענין. הכל ענין של פרשנות- "ליגניונר מסופסל" = אחד שהביא אליפות לקבוצה הקודמת שלו+ קמפיין יפה באלופות? "הפך בעזרת המסגרת"-למה אף אחד לא נכנס לאותה המסגרת במקומו?
        שלא תבין לא נכון – אני לא הייטר, זה לא ממש מזיז לי, אולי עם עוד כמה גולדהרים הייתי חוזר לעקוב בענין אחרי כדורגל ישראלי. אבל אני שומע את הסאבטקסט הלא כלכך נסתר אצל שדמי – אם פעם שמענו איך נכנס לכאן ניהול ענייני, מקצועי, חדר הלבשה שלא מדליף, שחקנים שלא עובדים אצל עיתונאים, התקדמות עקבית ושיטתית, בסיס לשנים ארוכות, נטרול "הישראליות" החובבנית – היום אני כבר קורא על הקושי בתהליכים ארוכי טווח, הפרטאצ' המקומי, הסתכלות לא עניינית ומעל הכל – החשש שהדמון הגדול יחזור לתמונה ויחזיר את מכבי למקום שהיתה בו – מועדון כמו כולם רק עם קהל יותר גדול וכותבי טורים יותר מוכשרים. אבל אולי זה גם לא יקרה.

        להגיב
        • בלייק (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:46)

          אני לא יודע מה יקרה בעתיד.
          אני לא יודע מה גולדהאר מתכנן (מעבר להצהרות הפומביות המועטות שכוללות בדרך כלל מילים גבוהות וכלליות כמו תרבות ארגונית ותהליך).
          (כמעט) הכל ניתן לפרשנות, אבל קשה למצוא מישהו שיחשוב שזהבי היה משמעותי באליפות של הפועל כמו שהוא היה בשתיים במכבי, אפילו לא קרוב. אז הביא אליפות כן, אם הגול האחרון והדרמטי בטדי הוא שהביא את האליפות.
          "הפך בעזרת המסגרת" זה דו כיווני. מעטים יכולים לעשות מה שזהבי עשה במכבי בשלוש (וחצי) עונות, אם בכלל. מצד שני, זהבי לא לקח על גבו שום קבוצה אחרת לאליפות או לליגת האלופות (למרות ששיחק שם לא רע וכבש שערים כשהיה בהפועל). בלי משחק הקישור הלוחץ של מכבי לא היתה מפלצת זהבי. והקישור היה שם קודם והביא אליפות גם בלעדיו (אבל עם אחרים כמוב,ן כמו אלירן עטר).
          אבל בתגובה המקורית שלך כתבת שמכבי הביאה כוכב על, אז ראוי להזכיר שהוא לא ממש היה כזה, ולמכבי לא היתה ממש תחרות עליו, למרות מחיר די נמוך. מכבי (שזה אומר קרויף) גם חטפה הרבה ביקורת על המהלך ההוא, כי מה להרוס משהו שעובד כל כך טוב?
          בנוסף, כוכב העל שהגיע הביא תארים, אבל לא היה פקטור כמעט בעונה הראשונה של קרויף ומכבי זכו באליפות.
          התארים הלכו בנתיים, כן. למה שלא ילכו? יובנטוס או ליון מלפני עשור הן די אנומליות. לרוב, אם זה לא כדורסל ומכבי, אלופות הן דבר שמתחלף מעת לעת. וטוב שכך. ולגבי הבעל בית שהולך….. טוב, זאת כבר ממש ספקולציה שכל אחד יכל לזרוק. לא משנה שהביאו בעונה שעברה מנהל מקצועי למחלקת הנוער, שהחתימו חלוץ ב- 3.5 מיליון יורו, שבעל הבית הביא מאמן מעל הראש של קרויף, שממשיכים לחפש איצטדיון (ע"פ דבריהם של נציגים מעיריות אור יהודה ורמת השרון רק בעונה החולפת), שגולדהאר לא הודיע על שום דבר חדש והוא אמור להגיע למחנה האימון, וממשיך להתעקש על מאמן זר ומנכ"ל זר. לא שזה מבטיח שהם יהיו טובים יותר מקומיים, אבל זה בהחלט מעלה את התקציב.

          להגיב
    • צור שפי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:43)

      גלעד, אתה ממש לא צודק ואת זה אני כותב לא כ"צופה לא מעורב" אלא כאוהד הפועל שאמור להיות "100 אחוז אנטי-מכבי" כמו השלט ההוא של האולטראס. כמובן שאני לא מזיל דמעה על אף הפסד צהוב אבל ההגעה של גולדהאר היוותה שינוי אמיתי, חיובי, לא רק לאוהדי מכבי אלא גם לכל מי שמקווה שהכדורגל הישראלי יצליח פעם להתרומם מעל ביצת הסחי שבה הוא מתבוסס. לסכם את זה בהגעה של טייקון שהביא את זה שאת שמו אין לומר זה פשוט חוטא למציאות.
      תכלס הפוסט של שדמי מייאש וגם מציף שוב את הדיכוטומיה הבלתי פתורה מבחינתי לגבי התהום בין המצויינות שקיימת אצלנו בהמון תחומים ובין האפסיות בהמון תחומים אחרים.

      להגיב
      • Gilad (פורסם: 19-6-2017 בשעה 15:11)

        הוא שאמרתי – אני לא מפקפק בגולדהר ובנסיון שלו לבנות כאן משהו יותר טוב, בטח שזה לא גאידמק והקוקו ההוא עם הכובע. אבל מקריאת הטור מתגנב חשש- שבסוף – זה יסתכם בבעל בית עם כסף שהביא כמה שחקנים טובים שהביאו כמה תארים עד שזה נגמר והכל חזר למצב הראשוני. אולי לא, לא יודע.

        להגיב
    • חיים שדמי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:10)

      אני חייב להודות שאני לא ממש מבין ובטח שלא לקבל את התגובה הזאת.
      נתחיל מזה, שההתייחסות בטקסט הזה היא אמנם בפריזמה של מכבי, אבל המהות העקרונית שבו – ללא קשר למידת הצדק שבו – היא כללית וארצית לחלוטין.
      אבל הבעיה העיקרית, היא בהבנה הכללית של מה שאני כותב על מכבי בחמש השנים האחרונות, שהיו שונות מאלה שקדמו לה. כמובן, יש אפשרות שלא עקבת, וזה לגמרי בסדר, אבל זה מונע ממך מלהביע דעה. ואני ארחיב:
      אכן, שמחתי בגולדהאר ובניהול שהוא מביא. אני מתקשה לראות אוהד קבוצה אחרת שהיה מגיב אחרת. אבל מהרגע הראשון, כולל בחגיגות האליפות הראשונה, הרחבתי כל הזמן שגולדהאר לא פועל בחלל ריק. מכאן, הביטוי "תקרת הזכוכית". לך תבדוק אותי, תשווה לטקסט הנוכחי – תיווכח בעקביות. צודק או לא, עניין אחר.
      אגב, כתבתי אז וחוזר גם עכשיו: מעדיף את שירצקי (כדוגמא) אצלי מגולדהאר. לא ניכנס כרגע לדיון רחב בעניין. ממילא כבר כתבתי על זה בעבר.
      אבל המצחיק הוא שזה בכלל נשמע בעייתי או "נוגע ללב" כהגדרתך. כן, הייתי רוצה שהדברים בארץ ובכדורגל בפרט יתנהלו כמו "גולדהאר" ולא כמו "לוזון" או הנוכחי שכרגע פרח בכלל מזכרוני. או מהברפלד. כמו שהשחיתות השלטונית מפריעה לי ואני לא משלים איתה.
      מה לא בסדר בזה, שאני אבין?

      להגיב
      • Gilad (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:46)

        טוב עוררתי מהומה זוטא עד כדי תגובה משדמי אז כדאי שאבהיר. כנראה חטאתי בפריזמה כללית מידי ביחס לכותב מנומק מעל הממוצע. כוונתי כדלהלן- עם פרוץ הגולדהר ותוך התגברותו רבו הקולות המייחסים למועדון משהו ומיוחד ומעבר והקובעים שמה שהיה הוא לא שיהיה- יש כאן שינוי עמוק ומהפכני שיחזיק זמן רב. מודה- לרגעים שמחתי בשמחתם, בעיקר עם כל תואר שהושג באימון מאמן זר "שלא מכיר את המנטליות בלה בלה". אחכ זה עבר לי. כיום ממעוף הציפור זה פשוט מתחיל להיראות ואריציה על הסיפור המוכר- איש עם כסף מביא תארים. שוב פעם- כנראה בפריזמה הזו לא מתאימה לרזולוציות של הבלוג- זהבי הגיע אחרי, המנהל הוא כזה והמנגר כזה- חטאתי ופשעתי ומתנצל אם הובן (בעיקר שדמי) שאני מייחס חוסר עקביות או כהנה לכותב ולכתוב, דיברתי בעיקר על הלך נפשי. נו מילא. אני באמת אוהב את הטור כשיוצא לי לקרוא. בכל זאת- מהתגובות אני למד שזו נקודה רגישה.

        להגיב
        • אלכס (פורסם: 19-6-2017 בשעה 21:14)

          יואב מדבר על נקודת שבירה, ושדמי על לזרוק את מכבי (כניגוד). אני מבין לגמרי את החשש – אילו הייתי אוהד מת"א גם אני הייתי ירא מהיום בו גולדהאר מרים ידיים. אפילו כאוהד מכבי חיפה אני מעוניין שהאיש שהכניס לענף מקצוענות קמעה ישאר, ולא הייתי רוצה לראות את הסחבת הישראלית שוברת אותו. גם לכדורגל וגם כמשל לשאר החיים. אבל כמו הרבה חששות בחיים, בינתיים זה רק חשש. מי יתן וזה ישאר ככה.

          להגיב
  18. היסטוריה לעניים (פורסם: 19-6-2017 בשעה 13:31)

    כאן זה לא באזל

    להגיב
  19. Gil - Zimbabwe (פורסם: 19-6-2017 בשעה 14:58)

    מה שמייאש בטור הזה, זה בכלל לא מכבי אלא כל השאר, ושאין שום סיכוי לשינוי גם אם מנסים להיות אופטימים.

    להגיב
  20. גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:13)

    אם אוהדי התל אביביות ויש בטוח לא מעט כאלו בעיר לא מעיפים את חולדאי על חרפת בלומפילד זה בזיון. אז אולי מכבי הביאו מנכל מוכח אבל ההתנהלות שלהם בשוק העברות תמוהה. אם להחתים את יצחקי למה לא לפני שבוע. אם אצילי חתם לפני חודש, למה לריב עם הספרדים על עוד כמה ג'ובות ולעכב את תחילת ההכנה שלו? ושיהיה לכם בהצלחה עם דודאזדה

    להגיב
    • רועי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:26)

      כמה קבוצות אתה מכיר שהסגל שלהם מוכן באמצע יוני ?
      אפשר להתווכח על עצם ההחתמה של יצחקי, אבל למה עכשיו ולא לפני שבוע ? ככה זה במו"מ.
      נכון שיש משחק עוד שבוע וחצי, אבל אי אפשר לסגור סגל של קבוצה לפני תחילת יולי.
      עונה שעברה היינו בערך באותו מצב בשלב הזה של ההכנה.
      תמיהות לגבי ההתנהלות בשוק ההעברות אני אעלה בעוד שבועיים-שלושה אם המצב ישאר פחות או יותר אותו דבר.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:52)

        רועי, אני אפילו לא מדבר על הסגל אלא על העיתוי. יצחקי לא שחקן מפתח אבל אצילי כן. התחלת עונה באיחור יכולה להוביל לפציעות. ולגבי דודזדה כולנו מכירים ומוכירים את יכולותיו

        להגיב
        • רועי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:12)

          בקטע של הכנה פיזית לעונה, להבדיל ממחלקת הכדורסל של המועדון, אני סומך על הצוות המקצועי, טוריחו.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:22)

            שני שמות שקצת סותרים את ההנחה הזו: אוסקר סקאריונה. אורלנדו סה. מחנה אימונים מאוד חשוב לבניית הכושר לשאר העונה.

            להגיב
            • רועי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:25)

              אורלנדו סה הגיע בינואר, אין לי מושג איזו הכנה הוא עשה לעונה.
              על שחקן אחד מבססים תאוריה.. ? קיארטנסון הגיע בסוף אוגוסט למשל…

            • רועי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:29)

              כמובן שהנקודה לגבי מחנה אימונים היא נכונה, אני פשוט מניח שהצוות המקצועי של מכבי יודע איך להתנהל במקרה שהעונה מתחילה מוקדם מהצפוי, כפי שקרה עונה שעברה והעונה.

            • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:47)

              אורלנדו סה שידוע שהגיע בינואר הוכנס מהר מדי וישר נפצע. קיאטרסון הגיע באוגוסט אבל בעיצומה של עונה.

        • Ollie Williams (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:03)

          דוידזאדה הוא כרגע המגן השמאלי הישראלי הכי טוב שהיה אפשרי להביא. טוואטחה לא ריאלי, עמב"ה היה צריך ללכת, אורן ביטון עדיין חידה.
          מכבי עשו את מה שאפשר (ואפילו בהשאלה במקום מליון לגנט+חצי מליון לב"ש), זה שדוידזאדה נחשב פה למגן בכיר זו כבר בעיה של כל הכדורגל הישראלי.

          האם צריך היה זר? אולי, אבל לא יודע מי הזרים שיש בקנה כרגע ולאיזה עמדות.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:18)

            מכבי שלוש שנים יודעת שצריכה מגן שמאלי טוב (בשנתיים הראשונות קרויף ניסה זרים ונפל) ובסוף מביאה את דודזאדה? היא לא יכלה להביא מישהו ברמה של קורהוט? מוזר מאוד.

            להגיב
            • Ollie Williams (פורסם: 20-6-2017 בשעה 11:31)

              היו בעבר שתי נפילות עם מגנים שמאליים זרים, אולי נזהרים קצת יותר.
              לא יודע מה השיקולים שהביאו (כנראה) לוותר על זר במשבצת הזו.
              אז בהנחה שויתרו על זר – בלי קשר אם זה צעד נכון או לא – אין לך אופציה ישראלית ריאלית שעדיפה על דוידזאדה, עם כל המגרעות שלו.

            • vered s (פורסם: 20-6-2017 בשעה 11:34)

              גיא מסכימה איתך בקשר למגן שמאלי זר. זה פשוט אחד הדברים המשונים. ג׳ורדי קרוייף והמנכ״ל מלידס והקשרים והמערכת לא יכולים להביא מגן שמאלי זר טוב? זה אותו קבעון של ג׳ורדי שאם יש מישהוא ישראלי טוב בעמדה הוא יחסוך זר. והוא תמיד נופל שם לתעלה בצד הכביש כשזה ישראלי לא לגמרי מוכח. ועוד בעמדה הזאת ההו כה חשובה.

            • Ollie Williams (פורסם: 20-6-2017 בשעה 13:40)

              אפשרות נוספת, אגב, היא שמחכים לראות מה יקרה אם טב"חלוץ. במידה ויעזוב די בטוח שיחפשו זר למשבצת הזו כי אין אף ישראלי שיכול לשחק בשמאל ומחזיק בסט היכולות והנתונים שלו, ו/או יכול לנפק את המספרים שלו (גם אם הטיימינג שלהם אף פעם לא מספיק מוצלח).
              לא יודע אם ירצו להביא קשר אחד לאמצע או שניים.
              לא יודע אם ירצו להביא בלם זר.
              נכון לעכשיו שוער וחלוץ כבר יש, אולי משום מה מסיבות שנשגבות מבינתי יחליטו להשאיר את אוסקר.

    • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:32)

      מצחיק אתה גיא. אוהדי ביתר לא נתנו לארקדי את ראשות העיר. כנראה בדרום זה עובד אחרת. לא מכיר האמת. איך זה שם?
      ובקשר לסגל? לא עניין שלי כרגע. אשפוט כאשר הוא יושלם.

      להגיב
      • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 18:46)

        יש הבדל בין הצבעה בעד להצבעת מחאה נגד. חוץ מזה, אם אלונה הייתה מתמודדת לראשות העירייה, למרות שרוביק פופולארי מאוד, לא הייתי פוסל את סיכוייה

        להגיב
        • חיים שדמי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:00)

          גיא,
          אתה מבין שלא מדובר במסה קריטית מספיק של אוהדים תושבי תל-אביב, שעל הדבר הזה בלבד יעיפו אותו. בהחלט הייתי שמח אם היה אפשר להביא להצבעה גם את האוהדים תושבי גוש-דן רבתי, ולא בציניות.

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:14)

            אולי אם נמני היה רץ מולו. וברצינות, מישהו קצת פחות איזוטרי מהורביץ או חנין היה מעיף אותו עוד קודם. ובאחוזי ההצבעה גם 10 -15 אלף יכולים ליצור מסה קריטית. הכל תלוי בארגון

            להגיב
            • רק משהו קטן (פורסם: 20-6-2017 בשעה 07:52)

              רואים שאתה לא מכיר את העיר . חולדאי בתל אביב הוא כמו ביבי במדינה . אחוזי הצבעה נמוכים הם גם מחוסר עניין וגם בעיקר כי יודעים שהוא ינצח . ורוב תושבי העיר בעלי זכות ההצבעה בעדו כי הוא משדרג ודוחף את העיר קדימה .
              גילוי נאות , אני אישית לא מת עליו ובטח לא הכיוון הבורגני / עשיר שהוא דוחף את העיר . אבל זה מה שאנשים רוצים ומתלהבים ממנו

        • יואב (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:09)

          יפה, למדתי משהו.

          להגיב
          • היסטוריה לעניים (פורסם: 20-6-2017 בשעה 12:36)

            כמו שאמרו, אין מישהו בארץ בכלל שיכול כרגע לדגדג את חולדאי.
            יש אולי כמה שמפנטזים בבאצ'ו אבל שם זה נגמר.

            הוא יכול לסגור את בלומפילד והמנורה ועדיין הוא יזכה.

            להגיב
  21. גדי (פורסם: 19-6-2017 בשעה 19:19)

    למרות שזה שיש דברים לא ברורים בהתנהלות אני לא רואה שום סימן להרמת ידיים. כנראה יותר לכיוון של ריסון מסוים.

    אם היו מחייבים אותי להמר על, נניח, הבית שלי לא הייתי הולך נגד מכבי תל אביב.
    יש לה בסיס חזק מאוד.

    להגיב
  22. רטקסס (פורסם: 19-6-2017 בשעה 20:37)

    סתם שאלה – הסוגיה של וינטר עלתה פעם?
    כי זה אחלה מיקום לאיצטדיון (בתכלס זה מזרח ת"א) – אפשר להרוס/לשפץ/לבנות חדש,
    ואני בספק אם עיריית רמת גן תתנגד.
    למה כן/לא/אולי?

    להגיב
  23. tazza (פורסם: 19-6-2017 בשעה 22:22)

    1)העונה מתחילה מוקדם אבל מכבי אמורה לעבור עם סגל לא מלא, שזה כמובן לא אידיאלי.
    ומה זה אצילי לא בכושר? אולי לא בכושר משחק, אבל אימונים של קבוצה בלה-ליגה לא הפכו אותו לבטטה זה בטוח.

    2) ההיפרדות מאלברמן נדרשת, הפרדות מטב"ח הבלם לא רק כי אין תחליף ישראלי. במקום אלברמן צריך זר שיודע גם להתקיף, מן נוסא איגבור רק לא סטורם טרופר שמחמיץ מול שער ריק באופן סדרתי.

    3) חבל לי על בניון, בשלבים המוקדמים של העונה הוא היה עוזר מאוד, אולי אפשר היה לחכות חודשיים לסוף החלון אחרי שמגיעים לפלייאוף אירופית וכל הבלאגן. מצד שני זה אומר שיחתימו שחקן ברמה. במכבי מבינים שהם צריכים מנהיגות, וכשמנהיגות עוסקת בלהתבזות בנבחרת כבר שנתיים, או בורחת לטדי וסמי עופר, צריך לפתוח את הכיס.

    להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 20-6-2017 בשעה 07:29)

      אף אחד לא אמר שאצילי לא בכושר,(אפילו אם התאמן בחצי כוח עד אמצע מאי זה יותר מליגה ישראלית), אלא שאם הוא מפסיד מחנה אימונים זה הופך אותו לפציע כי זה מה שבונה לך את הכושר להמשך. בהנחה שמכבי מביאים בלם זר, יהיו בסגל ארבעה בלמים בכירים. בעיניי זה מוגזם. נוסא איגבור משודרג לא יגיע לפה, אבל יש את מרסלו, למה ממהרים להפטר ממנו? גם סקריונה והחוזה היקר שלו לא הולכים כרגע לשום מקום ולכן למרות שיש מקום לעוד שני זרים, לא בטוח שיגיע מישהו בכסף גדול, לפחות עד העפלה לבתים.

      להגיב
      • גדי (פורסם: 20-6-2017 בשעה 15:02)

        לפי ההגרלה של מכבי תל אביב אין סיבה שאצילי יכנס בהילוך גבוה לפני הסיבוב השלישי שזה עוד כשישה שבועות.

        להגיב
      • עומר (פורסם: 21-6-2017 בשעה 14:35)

        מי אמר שאצילי מפסיד את מחנה האימונים?
        להבנתי הוא הצטרף

        להגיב
        • יואב (פורסם: 21-6-2017 בשעה 15:13)

          גיא זהר אמר…

          להגיב
          • גיא זהר (פורסם: 22-6-2017 בשעה 11:33)

            לא הבאתי בחשבון את דד ליין ההרשמה לשלב הראשון.

            להגיב
            • יואב (פורסם: 22-6-2017 בשעה 13:42)

              ניתן לרשום עוד שחקן, 24 שעות לפני המשחק הראשון.

            • גיא זהר (פורסם: 22-6-2017 בשעה 16:47)

              אולי משאירים מקום לעטר ה

            • יואב (פורסם: 22-6-2017 בשעה 17:56)

              חושב שהכיוון אחר.

  24. צביקה פחחות (פורסם: 5-8-2017 בשעה 10:35)

    התשובה לכל בעיות מכבי פה מתחת לאף של כולכם ואני מתפלא איך אף אחד לא חשב עליה – ראש עיר זר!

    להגיב

ספר לנו מה דעתך על היסטוריה לעניים

ביטול