הלך הגביע? בקטנה

התכנית של מכבי קצת יותר עמוקה מניסיון לדאבל כבר בעונה הראשונה

פוסט מאת חיים שדמי (צילום: גטיאימאג'ס)

1.עוד קודם למשחק מול סכנין, כשהתפוגגו אדי ההתלהבות מהשבוע שנגמר בסיום הדרמטי מול בני יהודה (והתחיל בדרבי), נותרה מכבי עם שלושה מתוך ארבעה נצחונות אחרונים ביכולת בינונית למדי.

הדרבי ממילא מעולם לא היה משחק רגיל. התוצאות שלו לעולם מוטות לפי מצב המאניה-דיפרסיה של מכבי. צריך תמיד לזכור את זה כשרצים לדבר על דאבל. אם נגד בני יהודה ליכולת של מכבי היה הסבר, בהתחשב ברמת היריבה, אלה מול רמת-גן ורמת השרון הזכירו שמכבי היא קבוצה בעבודה. כן, מנסים לבנות שם משהו; מה בדיוק עוד נגלה, בינתיים זה בעבודה.

2. מכבי תצטרך להתרגל ליריבות שישחקו מולה כמו רמת-השרון ורמת-גן. כאלה שמכירות בנחיתות שלהן ומצופפות את מרכז השדה כדי לשבש את המשחק הרגיל של מכבי.

מי שעוקב אחרי מכבי מתחילת העונה רואה שאוסקר מכין את הקבוצה שלו לקראת היום הזה. זאת חלק מפילוסופיית המשחק שלו. הנעת כדור, בסוף המחסום ייפרץ. קבוצות שמכבדות את עצמן לא יצופפו את המשחק שלהן של מול מכבי. יש כאלה מעט, ואת רובן מכבי תפגוש בפליי-אוף. לא בטוח שזה אמור לעודד אותה.

3. צריך להביא בחשבון אפשרות שהחיים של מכבי בפליי-אוף עלולים להיות מסובכים. צריך להביא בחשבון שפער הנקודות בינה לחיפה יצטמצם. זה יקרה מפני שחיפה נמצאת בעמדה הנוחה ביותר לנהל מרדף אליפות: אין לה מה להפסיד.

קחו מחיפה את הפתיחה האיומה שלה, את הדיכוטומיה בין הקדנציות של עטר ובנאדו, תהפכו את העונה שלה למאוזנת יותר מבחינת התפלגות התוצאות, ותצא ממנה הישראליות הטיפוסית. זאת שמסתכלת על פער של שמונה נקודות, אחד עשר משחקים לסוף, ומרימה ידיים. מסורתית, חיפה נוטה להרים ידיים כשהיא מזהה תחרות של ממש.

הנטייה לחשוב שאילו בנאדו היה עם חיפה מתחילת העונה, הקבוצה שלו היתה היום צמודה בהרבה למכבי או אפילו מעליה, שוגה בקריאת המציאות. היא מתעלמת מתנאי הפתיחה של בנאדו כמאמן. היא בעיקר לא רלוונטית. "אילו" עובד לכל הכיוונים.

גם הפועל באה לפליי-אוף בפוזיציה הנוחה לה ביותר: להמאיס. הנטייה של הפועל להעיק מתחדדת יותר כשהיא רואה את מכבי. אין לי טענה אליה, היא מחויבת לזה. הפועל תרגיש מיצוי מקסימלי להמאיס את עצמה על מכבי מאשר על חיפה.

זה אומר שני דברים: שמכבי תצטרך לנצח את המשחק מול בית"ר כדי להגיע לפליי-אוף בפער של שמונה נקודות לפחות, ועל הדרך לסגור איזה חשבון קטן, והיא תידרש להתחיל את הפליי-אוף חזק. כולל לא להפסיד במחזור השני מול חיפה. היא רשאית גם לנצח, ולסגור עניין.

4. אני מתקשה להאמין שגרסיה רצה לצ'פר את לוגסי אחרי הסיומת מול בני יהודה כשהעלה אותו מול רמת-השרון במקומו של זהבי. מאמנים מסוגו לא מתעסקים בקטנות מסוג כזה. אני חושב שגרסיה מתחיל להאמין ביכולת של הקבוצה שלו לנצח הודות לשיטת משחק, גם אם היא חסרה שחקן או שניים שמתאימים לשיטה יותר. הוא משחרר קצת את הרסן לטובת ניסויי כלים. ניסוי כלים אמיתי מתקיים רק תוך כדי תנועה.

אתה לא מנסה כלים חדשים, אם אתה לא סומך על אלה שעבדו עד עכשיו. לוגסי עלה, גם כי גרסיה רצה שמישהו ישים עין על ההגנה שהעוגן שלה לא יכול לשחק. שקט-שקט, גרסיה הבלם, מתגלה לאט-לאט כעוגן.

קבוצות מבשילות באמת לאליפות כשהן מנצחות משחקים ללא קשר לשחקנים שעל הדשא. כשאתה מסתכל עליהן ואומר לעצמך, איך זה רץ ככה אם חסרים שם כל-כך הרבה עמודי תווך. גוטמן יצר לשנה אחת קבוצה כזאת בהפועל. מכבי של קשטן פתחה בסדרת נצחונות אחרי ההרחקות של זוהר, נימני וברומר נגד הפועל חיפה של גרנט. שנה קודם גרנט ניצח ככה שניים ברצף עם בן לוז.

מכבי הנוכחית עוד לא שם. היא ניצחה אמנם את רמת-השרון עם בלם שפעם ראשונה עלה אצלה בהרכב, ועם שוער שלא היה איתה חודשיים, אבל השלד היה אותו שלד. חודשיים אחורה, ולא בטוח שהיא היתה עושה גם את זה.

5. פידילף שחקן. תנו לו זמן.

6. מרוב מהומת השבועות האחרונים, נשכח איזה גרסיה אחד. גרסיה הקשר הוא שחקן שנוטה להיעלב בקלות. לו היה נעלב פחות, לא היה היום בישראל. הפגיעות של גרסיה הקשר והיכולות שלו, לא מסונכרנות אלה עם אלה.

יש שחקנים כאלה. מדוניאנין כזה. שניהם שחקנים שמתחילים עונות טוב, כדי לצאת מאיזון כשהם מגלים באיחור שעדיף לקבוצות שלהם שלא להיות תלויות בהם. הם מכירים בערך היכולות של עצמם, אבל לא עושים מאמץ ממשי לממש אותן, ולא מבינים למה הם לא זוכים להכרת הסביבה שלתפיסתם מגיעה להם.

גרסיה המאמן הבין בדיוק למה גרסיה הקשר נעלב כשלא שילב אותו מול רמת-השרון אחרי שהתחמם דקות לא מעטות. הוא ציפה מהשחקן שלו שייקח דוגמא מלוגסי. גרסיה השחקן הגיב כמו שרוב השחקנים בגילו של לוגסי מגיבים. הם נעלבים. אז הוא קנס אותו.

גרסיה המאמן צריך את גרסיה השחקן, ולא רק כי הוא יושב על הפיי-רול במכבי. שחקנים מסוגו צריכים את דקות המשחק שלהם, כדי לקלף את שכבת המרירות שהצטברה שם אחרי שחשו עצמם נעלבים. פרימדונות חייבות זמן מסך, את התשומי שלהן, כדי לחזור להיות גם סינדרלות לפרקים. נגיעה פה, בישול שם, כשהוא סינדרלה, גרסיה הוא שחקן שאתה רוצה אותו קם מהספסל.

גרסיה המאמן קורא את גרסיה השחקן. הוא נתן לו את זמן הפרימדונה שלו מול בית"ר בתקווה להרוויח ממנו בעתיד גם כמה רגעי קסם. הרבה יותר מזה הוא כבר לא יקבל ממנו. לא היה לו את הלוקסוס הזה מול סכנין.

7. חשבתי שגרסיה טעה כשפתח עם זהבי כבר נגד רמת-גן. הוא צדק, כמובן. בטווח הרחוק, הסרת החלודה מזהבי חשובה למכבי יותר ממשחק בודד. גרסיה האמין שהקבוצה שלו מסוגלת לספוג את החלודה של זהבי ולנצח את רמת-גן. בסופו של דבר, גם שוער שעוצר פנדל בדקה 94 הוא חלק מקבוצה. לא בטוח שחודש אחורה הוא היה נוהג אותו דבר.

על סמך אותו הגיון בדיוק, גרסיה הושיב את זהבי מול רמת-השרון ונתן ללוגסי לשחק. זהבי הסיר את החלודה כדי לגלות שהוא עדיין לא משחק מספיק טוב. יש מחיר לכמעט שנה וחצי של בטלה, לא משנה כמה טוב אתה.

אני אומר בזהירות, שאנחנו עדיין לא יודעים לאיזה שחקן באמת זהבי התפתח ויתפתח להיות. זה שבא מרמת-השרון להפועל או זה שהגיע מהפועל לפאלרמו. סביר שהוא איפשהו באמצע. הוא לא ימצא לעצמו כיום צוות אימון מתאים יותר להשתבח באמצעותו.

בשלושת הנצחונות שקדמו למשחק עם רמת-השרון, גרסיה הדביק את זהבי לקבוצה והרוויח אותו להמשך. הדבק התייבש, החלודה הוסרה, ואז התברר שזהבי עוד לא משחק מספיק טוב.

לפעמים הדרך הכי טובה להחזיר שחקן לכושר אחרי שהורדת ממנו חלודה, היא דווקא בלפתוח איתו משחק אחד על הספסל. להוריד ממנו לחץ ותשומת לב.

כשגרסיה זיהה שהקבוצה שלו צריכה את זהבי מול רמת-השרון, הוא העלה אותו במחצית. אבל החילוף שניצח לו את המשחק, היה דווקא דאבור. הוא עזר למכבי לשייף את משחק המסירות שלה בהתקפה נגד ההתגוננות של רמת-השרון. אם זהבי בישל כבר שלושה שערים על חלודה, אפשר להבין מה גרסיה מצפה ממנו להיות במאני טיים כשגם הכושר ישתפר. שובר שוויון.

8. אין מה להתרגש מההפסד לבית"ר בגביע. נדמה לי שגם גרסיה לא מתרגש ממנו. אהבתי את התגובה שלו אחרי המשחק. גם את זאת של טיבי. הוא דיבר על משחק לא טוב, הצורך לתקן והחובה להגביר מחויבות בליגה. ככה צריך לדבר שחקן שמפסיד משחק גביע. שחקן כזה יעלה למעלה בקרן ויבקיע את הראשון מול סכנין.

9. אבל לא רק גרסיה וטיבי דיברו אחרי בית"ר. גם ז'וז'ו אבוטבול דיבר. ז'וז'ו דיבר ב"שירים ושערים" ואמר משהו על זה שגרסיה הפסיד את המשחק בגביע לבית"ר.האחרים באולפן מיהרו להסכים איתו. היו עוד קולות לא מעטים שנשמעו כמו אבוטבול בימים האחרונים. אותם קולות האשימו את גרסיה בהפסד בדרבי הראשון העונה. יש כמעט תמימות דעים סביב חלקו בהפסדים האלה.

וזה מוזר. כי יש כמעט תמימות דעים על ההידרדרות המתמדת בכדורגל הישראלי. אלה בתקשורת גם יסכימו לזה. מאידך, קיימת תמימות דעים על הידרדרותה המקבילה והמתמדת של תקשורת הספורט בישראל. למעשה, כל אדם שמאייש עמדה כלשהי בתקשורת כיום יסכים איתך על זה. מה שכן, כולם מעידים על היתר, לא על עצמם. ורק הזיקה, הזיקה בין שתי המגמות, איכשהו נעלמת.

10. מוזר באמת, מוזר ומפליא. מרבית העוסקים בתקשורת הספורט כיום היו בה גם לפני עשור וחצי. באותם תפקידים פחות או יותר. עשרים שנה עברו מאז שקירשנבאום דג את ז'ו'ז'ו בחוף הים של אשדוד. ז'וז'ו היה אנקדוטה, אלמנט פולקלור של האנתרופולוג היוצא לשטח מצויד במצלמה. פעם המצלמה של קירשנבאום מתעדת אריות בסוואנה, פעם היא תיעדה את ז'וז'ו.

ואני שואל את עצמי, תגיד ז'וז'ו, בחייאת, מאיפה אתה מביא את זה. גרסיה לא מוריניו. הוא כנראה גם לא גווארדיולה (ואלי גוטמן – דוביד?). בגלל זה גרסיה כאן.

אבל האיש גדל בברצלונה. הוא שיחק בה. הוא השתלם אצל הטובים ביותר. הבסיס שלו רחוק מחוף הים של אשדוד כמרחק הפועל אשדות יעקב ממכבי חיפה. אתה מדמיין לעצמך את מאמן אשדות יעקב לוחש על אוזנו של שחר, ז'וז'ו?

גרסיה הוא איש שאת העבודה שלו מתחיל ביסודות. לאף אחד מהעוסקים בתחום בארץ אין את היסודות שלו. בארץ חושבים שלא צריך יסודות כדי להגיע לפנטהאוז. על זה מדובר כאן אנשים, זאת המראה.

כשלוזון חושב על מאמן זר, הוא מביא את הזר הכי ישראלי שיש. כזה שהתחבר לבית"ר ואוהדיה. ואף אחד לא מבין למה זה לא עובד. הזיקה, אוי הזיקה. לוזון הוא ז'וז'ו. אתה לא אמור להזיז את הידיים אם אין לך ראש לחשוב באמצעותו.

11. מדהים כמה הזיכרון של האנשים קצר. הדיבור על הריצה-כשאין-לה-מה-להפסיד של חיפה, מתעלם מהיכולת של גרסיה לשמור את מכבי בריצה של נצחונות רצופים, שלושה מתוכם עם שמונה פור על הליגה.

זה אתגר מסובך לא פחות. עד כמה הוא מסובך? מכבי של השנים האחרונות היתה מתפרקת אחרי ארבעה נצחונות בשלב ההתחלתי של העונה. הספיקו לגולדהאר שנתיים כדי להגיד לישראלים: הבנתי את הרמז, איתכם זה לא יעבוד.

קרויף וגרסיה עובדים לפי תוכנית עבודה. תוכנית העבודה שלהם לוקחת את כל מה שרע בישראליות ומבקשת לערער אותו. לא עוד הסתכלות קצרת טווח, לא עוד הכל או כלום. היא מבקשת להתייחס למכבי כמו לארגון שמכבד את עצמו.

ארגון שמכבד את עצמו לא קם על משחק בודד, אלא מסתכל קדימה ושואל את עצמו איפה הוא רוצה לעמוד בעוד חמש שנים. לפי זה הוא בונה את תוכנית העבודה שלו. כשאתה מסתכל לטווח ארוך, אתה מקריב לעיתים משחק בודד כחלק בלתי נפרד מהתהליך.

עבודה מול שחקנים, שחלקם שיחק בעונה שעברה בסכנין וחלקם לא טעם מעולם מאבק אליפות, היא חלק מהתהליך. היא מחייבת לפעמים להפסיד. מה שחשוב זה לא רק באיזה מערך אתה עולה על הדשא במשחק נתון. מאמנים כאלה היו במכבי כל השנים.

כדי לקבל את ראדי מנהיג, אתה צריך להסביר לו מה היו הטעויות שהביאו להפסד בדרבי. שום הכנה טקטית לא תחליף מחסור בקילומטרז' של מאבקי אליפות.

מאמן כדורגל הוא מושך בחוטים. פעם הוא מנייד שחקן אחד, פעם הוא משחרר את החוטים ומשכיב שחקן אחר. פעם הוא מוריד את מיכה לספסל, כי הוא סומך על מיכה שיבין שחשוב למכבי לקבל את זהבי. פעם הוא מתרגל את עומר ורד כמגן, כי הוא מבין שהוא עלול להזדקק לו במשחקים הקריטיים של העונה. הוא צריך להקפיד שההצגה נמשכת. עד עכשיו גרסיה מושך יפה בחוטים.

ונניח לצורך הדיון שגרסיה טעה והפסיד את הדרבי הראשון ובגביע מול בית"ר, מה בתוכנית העבודה שלו לטווח הרחוק מוכיח את ההיפך? שהוא שוגה בגישה שהוא מבקש להנחיל במכבי? על בסיס איזה מדדים השוואתיים אנחנו בוחנים את גרסיה ויוסי מזרחי, אחד מקודמיו? מישהו מהסס בשאלה מי מנג'ר ראוי יותר, קרויף או נימני? אתם לא חשים מבוכה מההשוואה הזו בכלל?

12. תראו את תהליך העבודה שלהם דרך הסיפור של עטר. אהבתי את התגובה של עטר לשער של פריצה מול סכנין. הוא ממש חגג אותו. אתה יכול לזהות סימנים לקבוצה בריאה בתגובות הקטנות. באופן שבו כל שחקן מגלה שיפור בפעולות שהן לא רק יכולת.

שנה אחורה, עטר איבד שליטה משירה של קהל יריב, ואיתה את העונה. מי שלא מבין שהתגובה של עטר לשער של פריצה היא עוד ביטוי לתוכנית ההבראה של קרויף וגרסיה, באמת חושב שזה הכל תקציב.

13. מכבי לא בנויה בשלב הנוכחי לרוץ בשתי מסגרות במקביל. אפשר לראות בזה חולשה, צריך להכיר שמדובר בתהליך. קרויף הגיב באדישות להפסד הבכורה של מכבי העונה בליגה, מול באר שבע. הוא לא הבין למה קבוצה שבמשך עשור לא התחרתה על אליפות, יכולה בכלל להרשות לעצמה את הפריבילגיה להתרעם על הפסד שבא אחרי ארבעה נצחונות.

הוא וגרסיה קלטו שעומס ציפיות מכביד על השחקן הישראלי. בקושי עברו סיבוב אחד בגביע, וכבר התחילו להציף אותם בדיבורים על דאבל. קבוצה שמובילה את הטבלה אחרי שני שליש עונה לא אמורה לציין מעבר של סיבוב אחד בגביע. אם זה נהייה אישיו, כנראה שמשהו שם, בחיבור בין הציפיות למציאות, לא מכויל נכון.

מכבי של קשטן זכתה בגביע אחרי שניצחה בחוץ את הפועל חיפה ובית"ר, ואת מכבי חיפה בחצי הגמר בבלומפילד. אלה השלוש שאיישו שלושה מארבעת המקומות הראשונים ומיררו למכבי לא אחת את החיים בעונה ההיא.

לא פשוט לקחת דאבל בעונה ראשונה. גרנט הפסיד עם מכבי דאבל בעונה הראשונה שלו בגמר מול הפועל פתח תקוה, אחרי שמרבית העונה הוביל את הליגה בהפרשים גדולים מאלה של גרסיה.

למכבי היתה בקיץ מטרה אחת. אם היא רוצה לזכות שוב ביום מהימים בדאבל, היא צריכה להתמקד בזכייה באליפות. שבוע אחד קסום בפברואר, קצת בלבל לאנשים את ההארד-דיסק ומחק ממנו שש עשרה וחצי שנים.

המטרה של מכבי בקיץ היתה להישאר רלוונטית במאבק האליפות גם במרץ. בנסיבות האלה, דאבל הוא מותרות. גרסיה מסתמן כאחד שיודע להפריד בין עיקר לטפל.

14. גרסיה הסתכל על הקבוצה שלו והרשה לעצמו לעלות מול בית"ר בהרכב שהתגובה הראשונה כלפיו היא קימוט המצח. לא סביר שהוא לא ידע מה הוא עושה. סביר גם להניח שלא היה עושה את זה נגד סכנין.

גרסיה הסתכל על הקבוצה שלו, על התהליך שהיא עוברת, על המטרות שהציב לעצמו, ואמר לעצמו שהמשחק מול בית"ר בעוד שבוע חשוב לו יותר. מאמנים נוטים לפעמים לוותר על משחקים בודדים למען מטרה גדולה יותר. על אובראדוביץ' אומרים שאצלו זאת היתה שיטה.

גרסיה מביא בחשבון שלקבוצה שלו תהיה עצירה העונה. גם בנאדו מביא אותה בחשבון. הוא אפילו דיבר עליה השבוע בתקשורת. חמישה נצחונות רצופים, פתאום מדברים על תקציב העונה הבאה ועל ריצה בצ'מפיונס ליג עשר שנים ברציפות. כדאי, אם כך, שתהיה איזו תזכורת קטנה למציאות. עדיף שתהיה בגביע.

הדרבי האחרון בקרית אליעזר ואני
הנה בא הבום / אלון רייכמן

44 Comments

אדם בן דוד 4 במרץ 2013

מדויק מאוד. במיוחד 10.

מאיר 4 במרץ 2013

אחרי הדוגמאות המביכות מקשטן ודומיו (כן כן מ ב י כ ו ת) דוגמה מהגדול ביותר (זליקו אוברדוביץ) זו דוגמה!

טרנטה 4 במרץ 2013

מצוין. טור מעולה וכל אחת מהנקודות שהעלית מדויקת, אם כי לא בטוח שמגונזאלו עוד נראה משהו.
במיוחד נכונים הדברים לגבי ז'וז'ו והחברה בתקשורת (מי אמר פרימו?).
כמובן שיש סיכוי להסתבך בפלייאוף, אבל יש את הכלים להפוך אותו לפשוט יותר. נתחיל מלודא שביתר לא תהיה בו ונמשיך בלנצח את חיפה ולסגור את הסיפור מוקדם. ייתכן וגם זה לא יהיה הכרחי אם קלינגר יעשה איזו טובה או שנתניה ייזכרו שהם קבוצת כדורגל.

טל בן יהודה 4 במרץ 2013

מצוין.
נהניתי בעיקר מהסיום החזק… 11-14.

גיל שלי 4 במרץ 2013

מעולה, כל מילה (למרות שיש המון)
ההנאה מהעבודה במכבי השנה צריכה להחזיר את האמון שניתן לעשות משהו בישראל.
מספיק לראות את החימום של מכבי לפני המשחק לעומת החימום של היריבות כדי לראות את ההבדלים במקצוענות

B. Goren 4 במרץ 2013

מעולה שדמי. יותר מדי שורות הקדשת להוא מאשדוד. מיותר.

פאקו 4 במרץ 2013

פוסט מצויין.

אריק 4 במרץ 2013

מאמר מדהים. באמת. כל כך נכון ומדויק. קרויף וגרסיה זה כל השוני.

נועם 4 במרץ 2013

יפה, ונכון. ברובו.
מסכים עם מה שכתבת על אנשי התקשורת אך לא אהבתי את הצורה בה התבטאת.
השורה האחרונה בסעיף 10 ממש לא במקום.
דבר נוסף, זה יפה שכשהקבוצה מצליחה כולם יודעים לדבר על ה"תוכנית לטווח ארוך" של גרסיה ואיך הוא בונה את הקבוצה 5 שנים קדימה.
השאלה היא אם זה היה מתקבל בכאלו תרועות גם אם הקבוצה הייתה מפסידה קצת יותר וממוקמת, נניח, במקום ה3-4?
רמז: תוכנית החומש של לוני הרציקוביץ.

עופר 4 במרץ 2013

נועם,מה שהוא כתב בסוף 10 היה המשפט מהמדוייקים בטור.

יויו 4 במרץ 2013

מעולה.
במיוחד החלק על הרוטציה בסגל ו – "ניסוי כלים אמיתי מתקיים רק תוך כדי תנועה."

רועי 4 במרץ 2013

פוסט מעולה, נהניתי לקרוא על דברים כל כך נכונים ואמיתיים, חבל שהפוסט לא זוכה למקום מרכזי יותר באתר, נגעת פה בדברים מצויינים, עם רובם הגדול אני מאוד מסכים, על חלקם גם חשבתי לעצמי במהלך העונה, תוכן ברמה גבוהה

גיסנו 4 במרץ 2013

בהחלט טור משובח.

גם אני אמרתי שעדיף בהרבה שהסטירה שקיבלנו באה בשמינית גמר הגביע מאשר נגד סכנין או בית"ר רגע לפני הפלייאוף.

יוסי המבין 4 במרץ 2013

ארוך מדי

המלוח 4 במרץ 2013

התכוונת "לא ארוך מספיק".

מכביסט ותיק 4 במרץ 2013

העובי חשוב יותר

tkhri gyr 4 במרץ 2013

htkkv nfchhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

מכבסיט ותיק 4 במרץ 2013

חיים שדמי המלך. טור ארוך מאוד הקדשתי זמן ממושך בקריאה בשביל התגובה.
אך בתור הקדמה. האם ראית שבת ביציע או את הקטע המסויים באתר ערוץ 5, בו העלו את קלינגר על הקו ונמני ופרימו באולפן? נמני נזף בקלינגר על הסכנות שבהתבטאות, כמו שלו במסרונים (לאפק עומרי), יכולה לגרום…ואני נזכרתי במכות שחטפת מפיני שאוורמה כמדומני ואחכ משני בבונים מחוץ לבלומפילד (בשליחות מישהו מהיכן שהוא שנזרק על יד מישהם מקבוצת ילדותם. ואינשטיין שגיבור על כולם מלקק ומלטף את נמני. איכס.

1. אובדן הגביע זה בכלל לא בקטנה. היתרון במכבי של היום זה הצוות המקצועי וההנהלה מסביב. החסרון של מכבי העונה זאת ההנהלה והצוות המקצועי. אם שמעון מזרחי היה בהנהלה אין מצב שגרסיה היה עולה למשחק שלא נורא אם נפסיד. אין מצב. פשוט אין מצב. הקהל של מכבי גם הערסים המתקדמים בשער 2-13 יודעים שאנחנו במבצ רגיש לכן נותנים לגרסיה תמיכת צמר גפן. רק תביא אליפות לא להלחיץ אותו. אבל ההשפלה בגביע לא תשכח.

2. מכבי משחקת בינוני רוב העונה. וזה בכלל לא מעניין לפחות אותי. העיקר התארים. כמובן האליפות. מצידי להגיע למשחק מול חיפה ולסחוט בונקר תיקו בבית. כל עוד התוצאה תקרב עוד צעד לאליפות. מה שזוכרים ונזכור בעוד 10 שנים זה רק ארועים כמו 0:4 בדרבי ואת תואר האליפות. לא נזכור את ההפסד המביש והבזיוני אתמול בכדורסל.

3. הכשלון הגדול של גרסיה זה השימוש בזהבי. גם בכושרו הנוכחי הוא ברמה אחת מעל כולם אבל משהו שם לא עובד. את הנפות הידיים והתסכול עם ראדי כולם רואים. זה בועט וזה לא מוסר ואחכ השני מחזיר לו. זהבי זה מגה שחקן. והוא גם ווינר עם אופי מכביסטי שחצן כמו שצריך. לא מנצלים אותו.

4. היום מכבי חיפה לא תנצח. אני סומך על המכביסט הגדול ביותר ב-15 שנה האחרונות -ניר קלינגר

גיסנו 4 במרץ 2013

1) מכבי כדורגל עדיין רחוקה מאוד ממכבי כדורסל, עבורה כל הפסד בליגה הוא מכה קטנה בכנף שסביר להניח לא תעצור ריצה לאליפות נוספת. מכבי כדורגל משוועת לאליפות, ואם המחיר הוא הרכב משני ומשחק גרוע והפסד בגביע – so be it. המצב היה הרבה יותר גרוע לדעתי אם היינו עוברים את בית"ר אבל מפסידים נקודות נגד סכנין. מכבי קודם צריכה לקחת אליפות, לשחרר את פקק הלחץ הזה שמצטבר כבר 10 שנים והצוות המקצועי מצליח באורח פלא לנטרל, ואז נסתכל גם לצדדים. מכבי קודם צריכה כמו שאמרת ב-2 לזכות באליפות, ואחר כך נשים עוד מטרות. עדיף שמכבי חיפה והפועל ת"א יתקוטטו ביניהן בגביע, רצוי עם כמה שיותר הארכות, ושאנחנו נתרכז נטו בליגה.

2) נכון חלקית. אני חושב שמקצינים קצת בביקורת על מכבי, גם כשהיא מורווחת ביושר, ומעצימים קצת יותר את חיפה ואפילו את הפועל. זה לא אומר שמכבי מבריקה בכל משחק, אבל בכל זאת מאזן השערים כנראה לא משקר, והמצב לא עד כדי כך גרוע.

3) זהבי ודאבור מזכירים לי אחד את השני. מנסים להכנס בכוח לכל משחק ע"י דריבלים מיותרים ונסיונות עיקשים מדי לכבוש. כשזהבי פשוט שיחק בתוך השטף הקבוצתי כמו בדרבי הוא היה מצויין. צריך לתת לו לבעוט את הפנדל הבא של מכבי, שיכבוש ויוריד את הקוף הזה מהגב, ואז אולי הוא יחזור באמת לעניינים. מצד שני, לא הוא ולא לוגסי חדים מדי מאז הדרבי ובני יהודה.

4) הלוואי, אבל מכבי חיפה פיתחה לאחרונה גם וואחד תחת, אז לא הייתי בונה על זה.

מכביסט ותיק 4 במרץ 2013

ברור שאליפות חשובה מעל ומעבר לכל גביע. מדובר כאן בליגת אלופות וכו מעבר לתואר יוקרתי. אבל מי קבע שזה או לנצח את ביתר או לנצח את סכנין? טוב זה כבר לא משנה.

מכביסט ותיק 4 במרץ 2013

הלך התחת של חיפה 10 הפרש שבוע הבא זה יגדל

גיסנו 5 במרץ 2013

נקווה שתמשיך לדייק בתחזיות.

אף אחד לא אמר שזה או ביתר או סכנין, אבל אם אומרים לי שמפסידים אחד מהם, אז אני פחות מבואס מזה שזה היה נגד ביתר.

מכביסט ותיק 6 במרץ 2013

היי !! להפסיד לביתר משמע אובדן סופי וגמור של תואר חשוב. במכבי צריכים לקבל את המנטליות של שמעון מזרחי והכדורסל= לקחת תואר אחר תואר אחר תואר. הפסד לסכנין היה מסכן את האליפות. אבל לא מחסל אותה. אכן הייתה דילמה

משתמש אנונימי (לא מזוהה) 4 במרץ 2013

כמה שטויות…

מכביסט ותיק 4 במרץ 2013

מסכים

מכביסט 4 במרץ 2013

ענק יפפפה מחזיר לפרופורציות את תקשורת הספורט אם פרימו מפרסם בדף הבית ???? זה אמור להיות כותרת.. אהבתי

av. 4 במרץ 2013

תענוג..כייף גדול.. לקרוא כתבת איכות.. לשלוח העתק לביה"ס לתקשורת וכומבן לעוד מספר רב של כתבי ספורט בינוניים..
עם רוב הדברים אני די מסכים, עם חלק קטן מהדברים שלא הסכמתי אני מכבד ומעריך.
סוף סוף זווית קצת אחרת שמנומקת לעילא ולעילא..

עופר 4 במרץ 2013

אחד הטורים המדהימים,ישרים,מדוייקים(בצורה יוצאת דופן) ומכביסטיים יותר שקראתי מאז ומתמיד.
אנשים שוכחים מהר,אפילו מהר מאוד,אולי כי נוח להם, אבל מכבי השנה בכלל לא כיוונה לאליפות.אז התקשורת לא קונה את זה,אוהדים שלא מחוברים למציאות לא יקנו את זה,דיינו.בתכלס:מחליפים צוות מקצועי,ניהולי,מחליפם וקונים שחקנים,מעיפים יצחקי(עטר כבר מרוקן ארגז טישו),מביאים אניימה, הפועל מתחזקת מאוד והעתיד שם נראה אדום מרוב ורידות.את כל זה התקשורת לא תספר לכם,אותה תקשורת ספורט שלא מתעסקת בספורט כבר 4 שנים(ועדיין סופר)ומתעסקת בדברים כמו: למי יש יותר גדול,ריאל או בארסה,משי או רוגטקו…
תקשורת כזו מוכרת אופיו להמונים במסווה של ספורט,תדבר על מאבק אליפות בלי להבין שחיפה לא באמת רוצה אליפות.

יקפצו כולם ויגידו: "מה אתה מבלבל ת'מוח",אני אסביר:
לאחר מסיבת העיתונאים של חיפה,העלו את המסיבה לאתר ספורט5,הנה ציטוט של בנאדו: "אליפות תהיה בונוס". מי שאומר דבר כזה,לא רוצה באמת-אליפות,בנוס חייב להתווסף למשהו,מטרה עיקרית. אצלי כשביעיסט זה 100 בציון, בשביל מנכ"ל זה הגדלת רווחים ובשביל מאמן כדורגל זאת המטרה שבשבילה הוא מאמן: מקום בטבלה,אירופה,להתשפר במשחק,גביע, שיפור האווירה בחדר ההלבשה, just name it.בונוס הוא נוסף למטרה ראשית,מטרה שבשבילה לא ישנים בלילות (גם האוהדים אגב),מטרה שבשבילה לא אומרים: "שמכבי תיפול,נהיה שם",אוקיי מר בנאדו?!

עוד דבר, בקשר לתקציב של מכבי: צביעות שונאי מכבי הונצחה,קובעה ויצאה מהחורים בפעם ה-1000000000000:
2009-עגלקטיקוס צעקו הקומוניסטים,בדיחה-טענו הקופים מ-ג'.
"אליפות לא קונים כסף",צעק כתב הספורט החינני,שליימה שרף.
מצחיק,באמת. כי לפני שלושה שבועות החלה מנטרה סותרת לחלוטין לנשב בקרבי אותם שונאים נאמנים:" תנו לי את התקציב שלכם,ואני לוקח טריפל ומפרק תליגה, הכל כסף אצלכם". וואלה יופי, "הערכים הספורטיביים" תמיד תסתדר נגד המנצחים הצהובים(גם בכדורסל,אגב).בתחילת עונה רואים תקציב: אין אליפות בכסף…
(אחרי 25 מחזורים): עם תקציב כזה כל אחד לוקח…לך תבין…
מה מוסר ההשכל: יש אנשים שתמיד יהיה להם מה להגיד.
ואסיים את מה שרציתי להגיד על התקשורת: את המנטרות לעיל-היא מנציחה,בכך שלא פוסלת כתבות רדודות של הפרשנים שלה,אפילו "הבכירים" שלה. בושה!!!
יאללה מכבי!!!

פאןפאן 4 במרץ 2013

איזו כתבה – שופרה דה שופרה
שדמי המפציץ נותן ומנמק זווית מקורית (שהתנגנה לה בשקט בחוג מביני עניין מכביסטים שאני מכיר) לקורה במועדון הצהוב העונה
הלוואי ואתה צודק לגבי פידלף כי הוא הרס לי הקוצב לב בשני המשחקים. אם הוא מתוכנן להיות אלטרנטיבה לזיו אז זה ממש לא זה כי התקפית נראה שאין לו את זה – הגנתית ייתכן והזמן יעשה את שלו
לגבי גונזאלו – מסכים איתך שנצטרך עוד נצנוצים שלו בפלייאוף, מקווה שהקטאלונים יישרו קו בברכת סן ג'ורדי הקדוש
לי באופן אישי כואב על הגביע אבל נראה לי שהשחקנים פשוט באו עם האף למעלה למרות השינויים שהמאמן עשה…
עוד בקשה קטנה – תכתוב כאן יותרררררררררר

הקורא בפוסטים 4 במרץ 2013

שדמי כרגיל עונג תמשיך לכתוב טורים, ספרים, מניפסטים, מה שאתה רוצה..
רק תכתוב.

תומאס נוימן 4 במרץ 2013

מכבי מתנהלת במקצעויות מעוררת כבוד, אבל איכשהו יש תחושה שהיא עדיין לא באמת התחברה למה שהיא מסוגלת להיות. הסגל מספיק איכותי כדי שהקבוצה תהיה מפלצת. והיא לא, היא רחוקה מכך. מלבד הבלחות פה ושם (כמו בדרבי), לא ראינו קבוצה דורסנית, שוטפת.
מצד שני, זה תהליך, הפיכה ל"מפלצת" לוקחת זמן, לעתים יותר מעונה אחת. בית"ר הפכה למפלצת אמיתית רק ב-87, לאחר שתי סגנויות שהיו בהן הבלחות. וכך גם רוב הקבוצות הגדולות. יש לי תחושה שבשנה הבאה, אם יישמר רוב הסגל, מכבי תקרקס את הליגה תוך תצוגות שעוד לא ראינו פה. הכל תלוי בשמירה על הקיים. נדמה לי שמרבית השחקנים חתומים גם לעונה הבאה, אולי חוץ מדאבור. אם עטר ייצא לאירופה – יוכלו להחזיר את יצחקי (הוא בהשאלה, ונדמה מכושרו הנוכחי שהוא חזר לעצמו סוף סוף, והוא גם יבוא "להוכיח"). בקיצור – הנורא מכל עוד לפנינו…

DeVito 4 במרץ 2013

מכבי עדיין מעורערת נפשית.
הם מתחזקים מהתיקונים שנעשו בבסיס (ע"י יורדי ושות') וזה ייקח קצת זמן להשיב את השפיות או את "כושר ההרתעה" ואליפות בלבד לא תעשה זאת חייב לבוא כאן משהו אקסטרה בשביל זה .

לדעתי אסור היה לוותר על הגביע , אני הייתי עושה שינויים אחרים בהרכב (בוודאי שלא מכניס את עומר "פנדל" ורד) היה עדיף לתת לעטר וראדי לנוח ולהוציא את פריצה במחצית.
אבל בתכלס אין סגל לרוץ בשתי מפעלים שלא לדבר על שלושה שנה הבאה.
צריך עוד 2 מגנים לפחות ,בהנחה שזיו מאריך את החוזה.
בלם נוסף או שניים וזהו. קישור והתקפה יש מספיק עם גאל ויצחקי ודאבור שעושה פוזות.

יאאלה מכבי!

D! בארץ הקודש 4 במרץ 2013

שדמי – כרגיל, תמיד כיף לקרוא אותך….

רק שתדע שבסניף הקרוב של רשת ספרים מגעילה לא היה את הספר החדש שלך, אבל דאגתי להסביר להם בדיוק ;), בקרוב הוא מגיע…

סגל 4 במרץ 2013

טור מעולה.

האכזבה מהגביע אין כבדה אך בדרך קדימה אסור לחשוב על מה שקרה.

טוקר 4 במרץ 2013

כפיים.

המלוח 4 במרץ 2013

איזה תענוג.
לא יכול לחשוב על קונטרה טובה מזו לפסולת הזו:
http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=64&docID=138588&lang=he
חוץ מזה, אני מאוד מקווה שאתה צודק לגבי פידלף- אני חושב שעדיין מוקדם לשפוט אותו, אבל בינתיים הוא מחזיק בממוצע של שני כדורים לגול ליריב למשחק.
תודה רבה, כן יירבו!

פאןפאן 4 במרץ 2013

יש את הכתבה האלמותית של אותו "פרשן" לאחר ההפסד בדרבי הגדול או הקטן שהוא קרא לגרסיה להתפטר!
יותר חזק מהפסולת הנוכחית…

המלוח 4 במרץ 2013

ברור שאתה צודק.
אבל בכל זאת, בפסולת הנוכחית הוא מלהג, בין היתר, על "הודאה בטעות" של אוסקר אחרי שפתח נגד סכנין עם ייני וזיו (במקום ורד ופידלף). אי אפשר לנסח ניתוח מדויק יותר של אותה החלטה, שפרימו "הפרשן" פירש כ"הודאה בטעות", מאשר איך שעשה זאת חיים שדמי.
אבל עזוב, זה כמו להשוות בין מנת קרב לארוחה במסעדה האהובה עליך- לא כוחות.

אלי הירוק 4 במרץ 2013

1. "מוזר באמת, מוזר ומפליא. מרבית העוסקים בתקשורת הספורט כיום היו בה גם לפני עשור וחצי. באותם תפקידים פחות או יותר. עשרים שנה עברו מאז שקירשנבאום דג את ז'ו'ז'ו בחוף הים של אשדוד. ז'וז'ו היה אנקדוטה, אלמנט פולקלור של האנתרופולוג היוצא לשטח מצויד במצלמה. פעם המצלמה של קירשנבאום מתעדת אריות בסוואנה, פעם היא תיעדה את ז'וז'ו."

אין לי מילה טובה להגיד על ז'וז'ו, אבל מצחיק שאתה נטפל אליו בגלל 20 שנה. אולי לא שמת לב, אבל כשקירשנבאום דג את ז'וז'ו הוא בעצמו כבר היה 20 שנה בטלוויזיה. מאז עברו עוד 20 והוא עדיין שם. כנראה שיש אנשים בארץ שיש להם קושאן על המרחב הציבורי.

נבות 4 במרץ 2013

מכבי השנה היא כמו ספרות טובה. אתה מבין יותר מהשתיקות שלה מאשר מהדיבורים שלה.
הם הביאו תרבות עבודה שלא קיימת פה.
לכן ,רוב הפרשנים כמו רוב רובו של "הכדורגל הישראלי" רואים מוצר אחד ומנתחים אותו בכלים של מוצר אחר.
כל הסימנים מראים שיש כאן איכות גבוהה ומכוונים למטרה ארוכת טווח ולאתגרים גדולים.
"פוליטיקה חדשה" ,להבדיל ,היא מוצר לגמרי ישראלי. מוכרים מוצר "חדש ואיכותי" בעטיפה משובחת וארומה בינלאומית, שאין בו אלא עטיפה ממותגת.
אי אפשר להימנע מהשוואה בין שני התחומים. הרדידות והשטחיות שולטות בשניהם.

גיל 5 במרץ 2013

בשביל ניתוחים כאלו שווה להכנס לדה באזר. אחד הפוסטים המופתיים ביותר שקראתי אי פעם באתר וזה אומר הרבה מאוד.

איתמר 6 במרץ 2013

+1
שדמי, טור מרתק.

יואב דובינסקי 6 במרץ 2013

אני מסכים איתך שלמכבי ת"א יהיה הרבה יותר קשה בפלייאוף והיא תצטרך להיות במיטבה. ובניצחונות האחרונים שלה היא לא משחקת טוב וחלק מהם אפילו ניצחה בחאווה. היא כבר הפסידה נקודות לחיפה, הפועל, קרית שמונה ובני יהודה (וגם לאשדוד ובית"ר שמתמודדות עם רמה"ש על המקום האחרון בפלייאוף העליון), ככה שאני בטוח שכל משחק יהיה לה קשה מאוד. לפחות עד שיתחיל הקטע בו הקבוצות הולכות לים.
אני דווקא רואה ירידה ביכולת של עטר ותוהה אם זה לא יהיה משמעותי מאוד במאבקי האליפות. האליפות בשום פנים ואופן לא גמורה.

חיים, שישב אתך לפני שנים רבות בר"ג ובבלומפילד 11 במרץ 2013

כיף לקרוא – אהבתי את 10, "יסודות" זה המפתח בחיים.
והבנתי לבד מה כבודו מתעסק.

Comments closed