משל יותם

הוא כבר שנים הכדורסלן המושמץ באזורנו. אבל למה בעצם?

הלפרין, בפוזה לא אופיינת. אז מה?
הלפרין, בפוזה לא אופיינית. אז מה?

אם תחפשו מיהו הכדורסלן המושמץ ביותר בכדורסל הישראלי בשנים האחרונות, לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי. השם עולה מהר. זהו יותם הלפרין. אפילו העובדה שכבר כמעט 6 שנים הלפרין משחק מחוץ לישראל לא עזרה לו להשכיח את כל הביקורות, והשנה, כאשר ככל הנראה הוא יחזור לשחק בארצנו המפרגנת, כדאי לו להתכונן – החרבות כבר "בשלוף".

הלפרין סומן כאחת ההבטחות של הכדורסל הישראלי כבר מגיל צעיר בילדים של מכבי תל אביב ומאז נמצא בצמרת הכדורסל האירופי בכל גיל. באמתחתו הישגים רבים, גם במישור האישי וגם במישור הקבוצתי. אם להזכיר רק חלק, הוא היה מלך הסלים ומהמצטיינים בטורניר אליפות העולם בעתודה, נבחר במקום ה-53 בדראפט ה-NBA, נבחר לחמישיית היורוליג השנייה ועוד. במישור הקבוצתי להלפרין הישגים מרשימים עוד יותר. החל מההישג הנהדר עם נבחרת העתודה – סגנות אליפות אירופה, דרך היותו שחקן אינטגרלי בקבוצות צמרת באירופה במשך שנים, אם זה במכבי תל אביב או אולימפיאקוס, וכלה בהמוני אליפויות וגביעים עם קבוצות שונות באירופה. כמה שחקנים ישראלים יכולים להתפאר ברשימת הישגים שכזו?

אז למה בכל זאת יותם הלפרין הוא ספורטאי שבארץ כל כך אוהבים שלא לאהוב?
על היכולת האישית, בעיקר בהתקפה, יכולת הקליעה האבסולוטית שלו ויכולת ראיית המשחק אין עוררין. אם לסכם את הבעיה העיקרית שמיוחסת להלפרין בשלוש מילים היא הטענה ש"אין לו ביצים". הטענות הן שהוא לא לוקח על עצמו את המשחק בדקות המכריעות, נוטה להעלם בדקות ארוכות, חלש מדי מנטאלית ובגדול, ספורטאי אנמי.

ואני שואל: "אז מה"?
מי קבע שכדי להיות ספורטאי טוב אתה חייב להיות בעל כל סט היכולות? מי החליט שאם אין לך את הכריזמה של עדי גורדון אין לך זכות קיום? אז נכון, הלפרין הוא לא פרנצ'ייז פלייר. הוא לא יהיה האיש שתוכל לבנות עליו ברגע ההכרעה לעשות את הפעולה היצירתית ולקחת על עצמו את האחריות. אבל הוא כן יהיה זה שאם השחקן היצירתי שלך יכווץ את ההגנה וישאיר אותו לשלשה פנויה בפינה הוא יתפור אותה. פעם אחר פעם. הוא כן יהיה זה שבדקות האחרונות תשים את הכדור בידיים שלו כי הוא לא יאכזב מהעונשין. הוא בהחלט יהיה זה שבדקות רבות במשחק יצור נקודות יש מאין וישאיר אותך בעניינים. כמה שחקנים ישראלים יכולים לעשות את כל זה ברמות הגבוהות באירופה?

לפעמים נראה שהכל בא לו בקלות מדי והוא לא מתאמץ להשתנות. אבל לדעתי, גם להיות מודע לחסרונות שלך זוהי מעלה. למשל, במשך שנים תמיד הושווה הלפרין לרביב לימונד, חברו לנבחרת העתודה ולהישג המרשים שהוזכר למעלה. הלפרין ולימונד כמעט הפוכים באופי שלהם. בעוד הלפרין בדרך כלל לוקח על עצמו פחות ממה שהוא יכול, בהרבה מקרים לימונד מנסה יותר מדי. לא חסרים מקרים בשנים האחרונות שבהם לימונד, שניסה "לקחת על עצמו את המשחק" בעצם החריב אותו. אז מה עדיף? שחקן שמודע למגבלות שלו ועושה מה שהוא יודע, או שחקן שמרוב רצון להוכיח מנסה בכח ומביא לעיתים יותר נזק מתועלת?

במשל יותם, העצים הולכים לחפש מלך בין העצים ה"טובים והנעימים" – הזית, התאנה והגפן. אך כאשר אלה לא יכולים לבצע את המלאכה, הם ממליכים את האטד האגרסיבי והמיליטנטי. הספורט בכלל, ובארץ בפרט, מורכב מ"אלפא דוגס". אנחנו תמיד מצפים מהספורטאי להיות הגיבור, החזק. זה שלוקח על עצמו את המשחק וסוחף את הקבוצה לניצחון. אבל כדורסל הוא משחק קבוצתי. כמו שצריך את זה שיוביל, חובה גם שחקנים משלימים איכותיים. לא חסרות קבוצות שנבנו עם "אלפא דוגס" בלבד וללא חלקים משלימים שנכשלו קשות. הלייקרס נתנו לנו דוגמא מצוינת לזה השנה. גם הגלקטיקוס ממדריד.

אז למה אנחנו תמיד מצפים שכל הספורטאים הגדולים יהיו עם הכי הרבה כריזמה ואגרסיביות? מה רע בשחקן שיודע את מקומו, נותן קליעה יציבה, מבטיח אחוזי עונשין מצוינים, שחקן קבוצתי שלא מחפש לעשות דברים בכח? אני הייתי שמח לכזה בקבוצה שלי. הייתי שמח ליותם הלפרין בקבוצה שלי.

אז עכשיו, כשהוא (כנראה) חוזר לשחק בארץ, אולי הגיע זמן שנפסיק לעשות לו עוול? אולי הגיע הזמן שנלמד להעריך אותו גם אם אין לו את האופי ש"לדעתנו" צריך היה להיות לו, וליהנות מאחד הישראלים הטובים ששיחקו כאן בשנים האחרונות.

לתגובות הערות, או סתם "חיבוב" – אתם מוזמנים להציץ גם בעמוד הפייסבוק של הבלוג.

YIDS
בכל זאת, רומנטיקה

86 Comments

ניר 31 ביולי 2013

סופסוף, מסכים עם כל מילה! פוסט מעולה.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

תודה רבה

gidiup 31 ביולי 2013

1+

רועי 31 ביולי 2013

אחד הפוסטים המופרכים שקראתי.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

גם הישג…

c web 31 ביולי 2013

אהבתי את הנימוק המאוד מפורט וענייני של התגובה שלך רועי
בניגוד לכותב הפוסט שסתם זרק 4 מילים לחלל האוויר
המשך כך

רועי 31 ביולי 2013

אם היית ממשיך לקרוא היית רואה שנימוקים מובאים בתגובות בהמשך.

ניימן 31 ביולי 2013

פשוט בושה עם c web שלא ידע שאתה נוהג לחלק תגובותיך לחלקים..

דטלף שרמפ 31 ביולי 2013

הבעיה של יותם היא שהציפיות שהיו ממנו עוד מהתיכון – להיות הדבר הבא – מעולם לא הותאמו למציאות (שכפי שתארת אותה, לא כזאת רעה).
בסופו של דבר מדובר בסקנד גארד סולידי שמתאים לשחק לצד רכז אתלטי, בדומה לציוות שהיה לו עם בברלי בספרטק או עם ביינום במכבי, שתי מקרים שבהם הוא נתן עונות מצויינות. כל נסיון אחר או ציפייה אחרת ממנו פשוט תעשה לו עוול, אבל התאמת ציפיות אף פעם לא הייתה הצד החזק שלנו כאן

גיא 31 ביולי 2013

הצעה מופרכת כשחקן ראשון כשדגן מוזז למחליף במכבי חיפה לצד מורן רוט

משה 31 ביולי 2013

אני חושב שאתה צודק בגישה אבל הסטטיסטיקות שלו לא תומכות את מה שאתה כן מייחס לו(קליעה יציבה, עונשין וכד'). הוא התדרדר לאט משחקן מוביל במכבי לשחקן שולי בליגה הגרמנית. קשה לא להתאכזב מחוסר ניצול הפוטנציאל.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

רק לא הזכרת שלפני ההתדרדרות לשחקן שולי בגרמניה הוא נתן כמה עונות לא רעות בקבוצה שולית ביוון.

איש הפח 31 ביולי 2013

כמה עונות לא רעות זה קצת ייפוי של המציאות.
הוא בעיקר התדרדר משחקן רכש מבטיח לנער פוסטר. כשבעונה האחרונה שלו אלימפיאקוס גם לא רשמה אותו למשחקי הליגה.

אלעד 31 ביולי 2013

הבעיה של יותם היא מכבי.
תנסה לדלות מהזיכרון כמה שחקנים ישראלים מוערכים הפכו למושמצים מהרגע שהגיעו למכבי ו"לא תרמו לה מספיק", או כשלו לספק את הסחורה ברגע האמת?
גל מקל, ליאור אליהו, יוגב אוחיון (מאיגרא רמא לבירא עמיקתא ב-200 קמ"ש), יניב גרין, שטיינהאוור בזמנו…
רק פניני נהנה מההפקר כי "יש לו ביצים". זה שאין לו שום דבר מעבר לא משנה…
המכביסט רוצה את השחקן שלו ווינר, שיעקור את הלב ליריב או שלא יהיה פה

טל 31 ביולי 2013

אתה צודק שמע… מכבי אשמה שהוא נתן עונה מדהימה בגרמניה עם 6 נק' ממוצע.

הקורא האדוק 31 ביולי 2013

אוהדי מכבי לא ישכחו לו את הפאול החמישי בגמר הגביע הזכור,
שבו הוא פשוט זרק את המגבת, בפאול מכוון כדי לא להיות חלק מהדקות האחרונות.

זוהי תמצית הסיבה "למה".

רועי 31 ביולי 2013

אלה היו שתי עבירות מכוונות ב 40 שניות כדי לצאת בעבירה חמישית, 2-3 דקות לסוף המשחק.
זה היה במשחק גמר גביע האליפות נגד חולון, לא גמר גביע המדינה (לא שיש כזה הבדל).
זה מידגם מייצג לפועלו של השחקן.

סחבק 1 באוגוסט 2013

רק מזכיר של"גמר גביע האליפות" חולון הגיע מהמקום הראשון, עם מאזן יותר טוב משל מכבי, אחרי שניצחה את מכבי בליגה הסדירה, ולמרות שהורידה לה 2 נקודות מהמאזן.

רועי 1 באוגוסט 2013

זה לא משנה את העובדה שזה היה משחק גמר גביע האליפות.
ואם מכבי היו לוקחים, אז חולון היו מרגישים שדפקו אותם, שהם היו יותר טובים במשך כל העונה, ניצחו את מכבי פעמיים, אבל בגלל משחק אחד הפסידו אליפות.
אז למה לא להתמודד בסדרה ? ממה הפחד ?

הבוגד מגנבנב 4 באוגוסט 2013

אוהדי מכבי פשוט התעצבנו שהמגבת היתה עשויה מכותנה פשוטה ולא מפרוות חורפן.

גיל שלי 31 ביולי 2013

המשחק הכי טוב של יותם הלפרין היה בגיל 16 בנבחרת הנוער החלשה, כאשר הוא לבד מנצח את יגוסלוויה במטר שלשות מטורף.
הבעיה הכי גדולה שלו היא חוסר היכולת שלו לסמוך על האינטואיציות שלו, הוא חייב לשחק נכון, ונכון זה לאט בכדורסל המודרני.
אני זוכר שהוא לקח אליפות בתי ספר תיכוניים בקפיצה לגובה, הוא אתלט לא רע, ופה באמת האכזבה, היית מצפה ממנו, במיוחד לאחר העונה שלו בלוליאנה, שישתפר משנה לשנה, והוא ממש לא התקרב להגדרה הזאת.
תמיד מעצבן לראות מישהו שקיבל כל כך הרבה מתנות בלידה ולא ממש אותם, איציק זהר של הכדורסל

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

גיל,
הרבה פעמים אני חושב שזה בדיוק העניין – לפעמים קל לשכוח שהיכולת להיות ספורטאי גדול היא לא רק מה שיש לך ברגליים בידיים וכו' אלא גם מה שקיבלת במתנה בראש. לטעמי הסיפור הוא דומה בהשוואות בין לברון לג'ורדן למשל.
הלפרין קיבל הרבה מתנות, כמו שאמרת, אתלטיות, יד טובה, הוא גם עבד קשה בשביל לשפר אותן כמו כל ספורטאי שמגיע לרמות הגבוהות. אבל אופי של קילר ו-ווינר הם אולי לא חלק הממתנות האלו. ולכן הוא "רק" שחקן מצוין בסדר גודל ישראלי, ולא שחקן היסטורי.
עדיין, אני חושב שהיחס אליו בארץ לא הולם.

רועי 31 ביולי 2013

עמית,
צר לי אבל אתה פשוט כותב דברים מגוחכים.
הוא לא אתלט, הקליעה שלו רחוקה מלהיות אבסולוטית, ומצפייה רבת שנים ממש לא נראה שהוא עבד בשביל לשפר אותן.
משנה לשנה הוא נראה כבד יותר (ולא בגלל הגיל), לא מזיז רגליים, לא בהגנה ולא בהתקפה. זורק מעט, וקולע עוד פחות.
כל זה בלי שאגיד מילה על האופי שלו.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

אל תצטער, זו דעתי וזו דעתך. ולמרות שאני לא מסכים איתך, אני אתייחס בלי לנסות לטעון שהדברים שלך הם מגוחכים:
א. אם אתה חושב שהוא נולד עם הקליעה הזאת ולא עבד עלייה מגיל 0, אז אני חושב שלא רק הדברים שלי חשודים בגיחוך (טוב, לא הצלחתי…).
ב. לא טענתי שהוא רג'י מילר, אבל לא תסכים שיש לו (או לפחות הייתה לו, לא עקבתי השנה בבאיירן) קליעה ברמה גבוהה בסדר גודל אירופאי?
ג.גם לא טענתי שהשנה הוא שחקן טוב יותר משהיה בגיל 25. משנה לשנה הוא פחות טוב, אני מסכים עם זה. בגיל 29 זה כבר דיי מקובל סה"כ.

רועי 31 ביולי 2013

א. אולי הוא עבד עליה בהיותו ילד/נער, מאז שהוא בבוגרים אין שום אינדיקציה לכך שהוא עבד על עצמו בשביל להשתפר, להפך.
ב. לא.
ג. אני לא מדבר רק על עכשיו בגיל 29, כל שנה מאז שעלה לבוגרים הוא הלך והתדרדר, ולשחקן שהנקודה פתיחה שלו לא היתה גבוהה מדי גם ככה, זו בעיה.

ראדה ראדי 31 ביולי 2013

צודק בכל מילה!

סוף סוף נכתבה האמת

נכון שהוא לא ווינר כמו מיקי או שאראס אך מדובר בשחקן טוב סולידי ישראלי ובשר מבשרה של מכבי.

הלוואי שמכבי יחתימו אותו. לדעתי יטעו קשות אם לא

שאולי או שאול 31 ביולי 2013

יותם לא הצליח באולימפיאקוס ששילמה עליו הרבה, הוא לא הצליח ברוסיה ואפילו לא בקבוצה כמו באיירן מינכן.
זה למה הוא יותר קרוב לירושלים מאשר למכבי למרות השכר היחסית נמוך שהוא דורש.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

לפי דעתי "הוא יותר קרוב לירושלים" כי ככה מנהלים משא ומתן בעונת המלפפונים, אבל את זה אני מניח, נדע בקרוב…

שלום 31 ביולי 2013

הלפרין לא מושמץ ולא נעלים אחרת הוא לא היה משחק בנבחרת ולא היה מבוקש בארץ ובאירופה.

התקשורת פשוט מסיתה קומץ קטן של טמבלים על הלפרין לטובת רייטינג זול

c web 31 ביולי 2013

מסכים ולא מסכים
מסכים כי באמת יש לנו נטייה לשחוט או להלל. לרוב אין אמצע
לא מסכים כי לפי דעתי הוא ברח במקום באמת לקבל את זה שהוא לא השחקן שכולם קיוו שהוא יהיה אבל עדיין יש לו מה לתת

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

מה הכוונה "ברח…"? הוא עבר לשחק באולימפיאקוס. קבוצת צמרת עם מסורת של שנים. מה רע?
ומה הכוונה "..במקום באמת לקבל.."? מה היה מצופה ממנו לעשות? לצאת לתקשורת ולהגיד : שלום, אני יותם הלפרין ואני מפחד לקחת אחריות, אני לא מסוגל לתת את הווינר שוט, אבל אני בכל זאת שחקן כדורסל לא רע – אז בבקשה עזבו אותי בשקט?"
הוא פשוט המשיך עם הקריירה שלו והשתדל להוציא ממנו את המיטב. האם הצליח או נהיה אנדראצ'יבר? זה כבר דיון נפרד. אבל היחס אליו הוא זוכה כאן בארץ, לדעתי, הוא ממש לא הולם.

אוהד הפועל ירושלים 31 ביולי 2013

כל הכבוד! סוף סוף מישהו שרואה את הדברים כמו שצריך!!!! זה מה שכבר שנים אני טוען שיש שחקנים שהם פשוט יעילים בקבוצה בלי קשר לשאלה אם הם מנהיגים או לא!!!!!

הגיע הזמן לשינוי גישה!!!!

אהד 31 ביולי 2013

א. עמית – קליעה אבסולוטית??! אולי.. נצטרך לראות אותו אשכרה זורק בשביל לדעת אם זה נכון.
ב. מסכים לשאר הדברים בטור. גם יכולת מנטאלית זו מתנה ויותם כנראה לא התברך בה. וממש מסכים בנוגע לטענה שלעתים שחקן שמנסה יותר מדי הורס את המשחק לא פחות מאשר שחקן שבורח ממנו. עם זאת, בתור אוהד הייתי לוקח בלי להסס את אלו שרוצים יותר מדי (והייתי לוקח את לימונד על הלפרין בכל מצב נתון).
ג. שכחת רק משהו אחד. אני אמנם מסכים שיורדים עליו יותר מדי, אבל אל תשכח שהשכר שהוא מקבל מוליד ציפיות שנראה תועלת בהתאם. 850 אלף יורו ביוון ועוד 660 אלף יורו ברוסיה זה המון בשביל שחקן ספסל. זה כמו שהיית מפטר מנהל שמרוויח הון אם התוצאות של החברה היו פושרות ולא את העוזר האישי שמרוויח מעט. הציפייה היא שאם הוא משתכר כך (שכר מנהלים), שיביא תוצאות. אם לא, שהקבוצה תיפטר ממנו.

nimi 31 ביולי 2013

הבעיה של הלפרין שהוא טווינר לא רכז ולא קלעי.

הלפרין אין לו יכולת של רכז משחק כי לחץ קטן והוא יאבד את הכדור.

והרכוז שלו כפוינט גארד הוא לא יעיל ברמות הגבוהות.

מצד שני בעמדת הקלעי אין לו חדירה חזקה או קליעה טהורה [הוא יחשוב

לפני שיקלע]

וכל הדברים שהוזכרו הלפרין לא פיתח מגיל 17 לכן הוא אכזבה.

קיש 31 ביולי 2013

הגיע הזמן להיכנס לפרופורציה בכל מה שקשור לחשיבות העצמית של התקשורת. עם כל הכבוד, כל ההשמצות שהיו נגד יותם הלפרין, לא הזיזו במילימטר את חשבון הבנק שלו, ו/או את איכות החיים שלו. אולי ההשמצות השפיעו במשהו על קבלת ההחלטות שלו, ואולי בגלל זה הוא שיחק מעט יחסית בארץ, אבל בשורה התחתונה זה מעניין לו את התחת. התקשורת היא גוף שמעסיק בעיקר את עצמה, ואת כל מי שהיה רוצה להיות יותם הלפרין (ביניהם אני, שלא יהיו טעויות…).
את יותם הלפרין עצמו (שאגב, אין לי כל קשר אליו, ואני לא מכיר אותו אישית) – זה לא באמת מעניין. מעניין אותו להיות הכי טוב שהוא יכול, ולהרויח הכי הרבה שהוא מצליח לקבל. בצדק.

דון נאפולי 31 ביולי 2013

בשלוש מילים:
6.6 נקודות בבאיירן.

עומר 31 ביולי 2013

זה חמש מילים.

סוס זקן 31 ביולי 2013

אומר רק שתי מילים: ידעתי כי תשוב

שלום 31 ביולי 2013

להלפרין יש את כל הנתונים
הוא פשוט צריך להעיז יותר
שיזרוק כמה שיותר מבחוץ כי יש לו קליעה מעולה

עצם העובדה שהוא שיחק בקבוצות הכי בכירות בישראל יוון רוסיה וגרמניה אומר הכל.

הדימוי המושמץ זה אך ורק בגלל שהתקשורת מסיתה את הקהל נגדו.

אלי ד 31 ביולי 2013

בדרך כלל התואר ("מנהיג" "שחקן ה-money time" וכו')מגיע עם התפקיד והמעמד של השחקן בקבוצה. יותם הלפרין שיחק במכבי על תקן של גארד/רכז, שזה תפקיד שכרוך בהובלת הקבוצה ומכאן גם לתואר "מנהיג".

תראה איך מקל סחף את חיפה ואיך אוחיון סוחף את מכבי בשנתיים האחרונות. הלפרין לא סחף ולא הנהיג את הקבוצות בהן שיחק בכל הקריירה שלו (לפחות בבוגרים).

באולימפיקוס הוא לא הגיע על תקן של שחקן מוביל, אלא כשחקן משלים ועד כמה שאני זוכר הוא לא שיחק יותר מ25 דקות בממוצע (אולי אפילו באזור ה-20), מה שמצביע על היכולת הפחות טובה של השחקן מאשר שאר השחקנים באותו התפקיד בקבוצה).

גם בנבחרת העדפתי לראות יותר את אוחיון ואת מקל מאשר אותו כי הוא פשוט בורח או נפטר מהכדור מהר מידי (ובמיוחד בדקות האחרונות), ולכן הטענה שלך כי "תשים את הכדור בידיים שלו כי הוא לא יאכזב מהעונשין" נכונה אולי בתיאוריה אבל בפועל, לעומת זאת, המצב שונה לחלוטין בדיוק בעקבות הטענה שהעליתי כרגע.
בתיאוריה הוא גם יכול לייצר נקודות יש מאין, אבל הבעיה שלו היא שליותר מידי משחקים הוא מגיע חסר ביטחון ומעדיף לתת לאחרים לעשות את העבודה. בדיוק מהסיבות האלה הוא כה מושמץ.

אשד 31 ביולי 2013

ההשמצה של יותם הלפרין באה בעקבות באמת שאין לו את החוש טרף הזה אבל הבעיה שכמו שכתבו א. הלפרין באמת מקבל שכר של "מנהל" ולכן מצפים ממנו לנהל וב. שקשור קצת לקודם כל מצפים או יותר נכון לומר ציפו שאחרי המדליה של 2000 ואחרי היכולת הבאמת פנומנלית בתיכונים (לקח שם את הליגה בהליכה) שיותם יהיה "הכוכב" של הנבחרת של מכבי וזה לא קרה אז זה לא שלא שאני חושב שכל שחקן חייב להיות עם ביצים של לברון ולקחת עשר שניות לסיום כדור עם חמישה שומרים עליו ולקלוע אבל במקרה של יותם באמת הציפיה הייתה לקצת יותר מאשר עוד שחקן משלים

MOBY 31 ביולי 2013

אני לוקח את יבזורי לפניו בדראפט ושפע,וארי וחזן ואמיר כץ. ובטח את מאיר ועדי ועודד ורוט ומקל.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

לפי דעתי הוא ישמח לשמוע את עצמו ברשימה שהזכרת, גם אם אתה בוחר אותם לפניו.
לגבי רוט ויבזורי (בהשוואה ליכולת שלו לפני שלוש שנים וקודם,לא היום) – אני חושב שהגזמת.

MOBY 31 ביולי 2013

אופי אופי (אתה זוכר את הקופסא למעלה ברגעים המכריעים)?

MOBY 31 ביולי 2013

הוא קפטן של הנבחרת והוא לא ברמה להיות הקפטן שלה (זכור את הקפטנים לפניו).

גואל 31 ביולי 2013

אני מאוד מסכים עם הבלוג.
הבעיה שלי עם הלפרין קצת יותק עמוקה – אני כבר השלמתי עם זה שהוא יהיה "רק" שחקןם משלים.
הבעיה היא שאני בכלל לא בטוח שהוא הפנים את זה..
אין לי שום בעה עם שחקן שלא יקח את הזריקה האחרונה, שחקן שלא יקח אחריות ויתחבא בפינה ברגע הקריטי (למרות שנזכור לטובתו שלשה גדולה נגד ריאל בחוץ שהיבאה הארכה ובסופו של דבר משחק גמר).
אבל…אם אתה לא מספיק טוב להיות שחקן חמישייה, תתנהג כמו שחקן ספסל – תלחם על כל דקה! תאכל את הפרקט! תקריב עבירות למען אחרים (לא כדי לא להיות על המגרש ברגע האחרון) תטריף את הקהל, בקיצור תתנהג כמו פניני (בלי קללות אם אפשר).

אם אתה גם לא מספקי טוב להיות שחקן חמישייה וגם לא מספיק פייטר לפצות על זה שהיכולת שלך לא מספיקה להיות שחקן מוביל, מה בעצם אתה רוצה מהקבוצה והאוהדים?? שיקבלו אותך כמו שאתה? סתם שחקן סולידי, לא טוב לא רע, לא אכפתי, לא אדיש, סתם שחקן…כי זה מה שיותם הלפרין הפך להיות, סתם שחקן.

עדין הייתי רוצה אותו במכבי, "סתם שחקן" זה יותר ממה שפאשר להגיד עם לא מעט שחקנים בסגל הנוכחי.

טל 31 ביולי 2013

+10000000000000000000000 חוץ מהשורה האחרונה. לא רוצים נמושות במכבי…

דדי 31 ביולי 2013

הוא אפס,
ואתה, תסלח לי, אפס

מה זה זילברבוש בכלל? זה מצחיק מישהו?

אגרו 31 ביולי 2013

דדי אני צחקתי

איציק 31 ביולי 2013

אני היתי שם את תגובתך כפוסט בפני עצמו, פשוט גדול…

טל 31 ביולי 2013

לפי מה שאתה אומר אין דבר כזה שחקן כושל בכדורסל. האם הלפרין שסומן כהבטחה הגדולה של מכבי ת"א והרוויח בקריירה שלו מיליונים של דולרים מרגיש טוב עם מה שכתבת… שהוא סתם עוד חבר לדרך?זהו שחקן שהיה אמור להיות מוביל, התקווה של הכדורסל הישראלי. במציאות אפילו לא היה בולט בליגה ערטילאית כמו בגרמניה (6.1 נק' בממוצע בבאיירן). אם נשווה אותו לשחקן כמו גל מקל, להלפרין יש כמעט הכל טוב ממנו אולי למעט האתלטיות. הוא קלע יותר טוב, בעל יכולות טכניות טובות יותר ובעל יכולת ריכוז משחק גבוהה יותר. בסוף? מקל בדאלאס והלפרין בהפועל י-ם… האם זה אומר שהוא שחקן כדורסל גרוע? כמובן שלא. האם זה אומר שהוא השחקן הכי אוברייטד שהיה פה בעשור האחרון? כן. האם מגיע לו להיות שחקן חמישיה וקפטן נבחרת ישראל? בושה לאינטיליגנציה.

אלעד (האחר) 31 ביולי 2013

עמית – יש נקודה אחת שהחמצת בנוגע להצהרה ש"הייתי שמח אם הלפרין היה בקבוצה שלי" – אם זה נכון, איך זה שהוא מסיים כל קדנציה שלו (מכבי, אולימפיאקוס, באיירן, שכחתי מישהו?) עם אותה דעה מצד הקבוצה ("לא מספיק טוב, ציפיות שלא התממשו" וכו')?
האמנם כולם עוורים או טפשים, או שמא, מה שנדרש משחקן בעמדה שלו ברמת היורוליג הוא מעבר לרמתו?
בוא לא נשכח – הדעה עליו כפוטנציאל גדול מקורה אכן בשנות הנערות שלו, ואלו אינן מדד בשום צורה להצלחה ב"ליגה של הגדולים". לא חסרים מקרים בהיסטוריה של הכדורסל שבהם "ילד פלא" הפך ל"הלך הפלא ונשאר הילד", ונראה ע"פ הסטטיסטיקות שהוא מעמיד בשנים האחרונות כי זהו בדיוק המקרה. השנים האחרונות היו אמורות להיות שיא הקריירה שלו, ובמקום להשתפר – יש ירידה ברורה ברמה שמתבטאת בירידה בשכר. הלפרין מעולם לא נחשב כמישהו ש"תרומתו אינה ניכרת בסטטיסטיקות" כמו הנפלד – אצלו זה בסיכומו של דבר נק', איבודים, חטיפות, ריבאונדים, אסיסטים – גארד בעמדה 2.

איציק 31 ביולי 2013

עמית,
הלפרין לא שחקן גרוע, אבל בספורט, ולא רק בספורט, שןפטים לא רק כמה אתה טוב או רע אבסולוטית כי אם ביחס לנתונים. אם היה לך שחקן 2.25 שהיה מלך הליגה בחסימות או ריבאונד, אבל עם 8.5 ריבאונד ממוצע למשחק, האם היתה נופל מהרגלים מהיותו ראשון. לא בטוח. אולי היתה חושב שעם גובה כזה הוא יכל להגיע גם ל-10.0 ריבאונד בממוצע ולזכות במלך הרבאונדים עם פער גדול יותר. מיקל פלפס יכל לזכות ברוב תאריו עם מאמץ קטן יותר כיוון שבהרבה מהמשחים ניצח בפער גדול. האם גם אז הוא היה גדול כמו עגשיו… ממש לא, ולא כיוון שזה מעט, כי אם בגלל שיכל הרבה יותר. הלפרין יכל הרבה יותר, יותר מעורבות בהתקפה ולא לחקות שיתנו לו כדור, הרבה יותר בהגנה, ובטח הרבה יותר מעשית פאולים כדי לברוח מהמגרש. כמו ששחקן לוקח מאמן לעבוד על קליעה, תנועה, כושר גופני כך לוקחים פסיכולוג לעבוד על החלק המנטאלי. זה מקובל בכול העולם, ומספיק היה לשמוע את גל מקל אתמול בערוץ 5. הוא בחר שטוב לו במצב שלו, וכך אנחנו שופטים אותו. אנחנו שופטים אותו גם אבסולוטית (ובזה הוא יוצא בסדר, לא יותר מכך) וגם יחסית לפוטנציאל, וכאן הוא נכשל בצורה מחפירה. בגלל האופי אני לא היתי לוקח אותו אפילו לחמישית הרכזים הטובים בארץ היום (לא לדורותיהם כי אם רק למצב היום).

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

אז זהו – שאני חושב שעם מה שהוא קיבל הוא עשה לא מעט. צריך לקחת את האופי של השחקן כחלק מהחבילה. זה כמו שלפעמים אני שומע משפטים כמו "אם לקורטני פלפס היה אופי שונה הוא היה היום כוכב ב-NBA". יופי. אם. אבל אין לו. ולכן הוא כאן. וזה חלק מהאיכויות (והחסרונות) שלו כשחקן.
אתה חושב שהלפרין יכל הרבה יותר כי אתה חושב שהוא צריך להיות עם אופי אחר ממה שיש לו – אבל למה אי אפשר להבין שלפעמים זה מה יש, זה האופי שלו, ועם האופי הזה גם אפשר להיות שחקן כדורסל טוב. טוב מאד אפילו.
אני לא יודע לגבי העבודה שעשה או לא עשה עם פסיכולוג. אני מניח שגם אתה לא. ולכן אני לא מתייחס לזה כאן. האם יכל לעשות יותר – אולי.
אני חושב, שעם כל האופי הבעייתי שלו, הוא בקלות אחד מהישראלים הטובים בדור הנוכחי. והעובדה שלאנשים קשה לקבל את היותו "פחדן", גורמת לו להיות הרבה יותר מושמץ והרבה פחות מוערך ממה ש"מגיע לו". וזו הנקודה העיקרית בפוסט שלי.
לגבי הבחירה לחמישיית הרכזים – כמו ש- Nimi אמר כאן למעלה, להלפרין יש קצת בעיה כי הוא נופל באמצע – הוא לא 1 קלאסי, אם כבר יותר 2 וגם שם זה לא ברור. אבל כמו שאמרתי, אני הייתי רוצה אותו בקבוצה שלי.

איציק 31 ביולי 2013

עמית, קיבלת אותו :-)
קח אותו לקבוצה שלך, אני אקח ישראלים אחרים.
אני אכן לא יודע האם הוא עבד עם פסיכולוג ולכן אחלק את התשובה לשנים:
1. לא עבד עם פסיכולוג – יכולת מנתאלית כמו כל יכולת אחרת מורכבת מחלק מולד וחלק נרכש אשר עליו צריך לעבוד כמו על כידרור, הבנת משחק או כושר גופני. אם הוא הזניח את המיומנות הזו זה מראה על בעייה.
2. עבד עם פסיכולוג (הכוונה עבודה רצינית ולא לצאת ידי חובה) – אז למרות העבודה הוא לא זז במילימטר קדימה ואז זו בעייה חמורה ובלתי סבירה מאד אך לא ניתן לבוא אליו בתלונות. בשביל אחד בעל יכולות מנטאליות חלשות מאוד הוא השיג הרבה מאוד.

בני תבורי 31 ביולי 2013

עמית,
יש לך פרשנות אחרת משלי למונח עושים עוול. עושים עוול למי שלוקחים ממנו את מקור פרנסתו או מאיימים על בריאותו. על הלפרין אומרים שאין לו ביצים. זו לא אמירה פרלמנטרית, אבל מדויקת. כתבו כאן לפני את התכונות שיש לו במסגרת הפוטנציאל ואת העובדה שהוא לא ממצה את מרביתן. הוא לא שחקן מוביל, הוא משלים במקרה הטוב וגם זה לא עובד ברמות הגבוהות ביותר. אני חושב שהדיסונאנס בין ההייפ שהיה סביבו בצעירותו למה שהוא מייצר מאז, רחב ועמוק.

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

בני,
עזוב סמנטיקה (במקרה הזה כמובן, בגדול ממש אל תעזוב), תקרא לזה עוול ספורטיבי אם אתה מעדיף.
אין לי שום בעיה עם הטענה ש"אין לו ביצים". ולא עם הדרך בה היא נאמרת או מהעובדה שהיא לא "נעימה". אני אפילו לרגע לא מנסה לטעון שהיא לא נכונה.
הטענה שלי היא שהעובדה שלא אוהבים את האופי שלו וחוסר היכולת שלו להיות מוביל ו-ווינר גדול, היא הסיבה העיקרית שהוא מושמץ כל כך הרבה. ועוד, שזה מסתיר את העובדה שסה"כ הוא כן שחקן מצוין בסדר גודל ישראלי,שיכול לתרום הרבה (וגם עשה זאת) בקבוצות צמרת אירופאיות.

איציק 31 ביולי 2013

באיזה קבוצה אירופית בכירה הוא תרם הרבה??? אין הכוונה שתרם הרבה במספר משחקים בודדים כי אם לאורך עונה, כלומר ממוצעים כאשר הם מחושבים על פני עונה (שיחק 10 משחקים מתוך 30 והיה בסדר לא נחשב).

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

במכבי תל אביב (במיוחד בעונה 2007-8) ובאולימפיאקוס (במיוחד בעונת 2008-9).

בני תבורי 31 ביולי 2013

שיקים קבוצת תמיכה עם אברם :)

קשקשן בקומקום 31 ביולי 2013

בני, בתור אחד שמאוד מאוד מאוד, אוהב את הכתיבה שלך:
אתה עושה לו עוול (ספורטיבי). זה כמובן בסדר (א. אני מבין את ההומור וב. מי שגר בבית זכוכית וכו'), אבל בכל זאת.

אני לא רואה איך מה שעמית כתב או מה שאתה כותב פה למעלה מסתדר עם שורה כמו: "בחיי, צריך לסכם שמעתה ואילך כותב דה באזר שיציין את הלפרין כפקטור למשהו פרט לנמנום חסר תוחלת, יצטרך להביא ראיות לכך וחשוב שיעשה זאת מהר לפני ש "ההבטחה" הגדולה פורש."
וזה vibe שאני שומע מאוהדי כדורסל רבים, מאוד.

הוא לא עשה מעצמו הבטחה כלכך גדולה, הוא לא שחצן, לא פוליטיקאי. לא אברם. ועדיין, זה משום מה היחס שהוא מקבל

אני באמת חושב שהיחס ליותם אומר יותר עלינו מאשר עליו

איציק 31 ביולי 2013

קשקשן,
אתה צודק בדבר אחד חשוב, יותם הוא אדם נעים הליכות אשר לא עשה מעצמו כוכב ולא העלה ציפיות. עד כאן הכל נכון. מצד שני, ניתן לצפות ממנו לא רק בגובה הציפיות שלו מעצמו כי אם ממה שמצופה ממנו לאור הכישרון הקיין, ומכאן האכזבה. היכולת שהוא מציג והיכולת שיכל להציג נראות כשתי יכולות לא קשורות. נכון שאולי זה לא הכי הוגן, אך אנו כאוהדים יכולים לצפות ממנו שיוציא מעצמו את המקסימום, ולפעמים מגזימים בביקורת כשיש פער כה גדול בין השתים.

קשקשן בקומקום 31 ביולי 2013

אין לי בעיה עם אכזבה.
אבל הרגו אותו, יש חוסר פרופורציה מוחלט בין היכולת והגישה שלו ליחס שהוא זוכה לו. ויש גם לא מעט רוע שאני לא מבין למה מגיע לו, כי הוא טיפוס מאוד חיובי

מואיז גולולו 31 ביולי 2013

השאלה המעניינת בנושא יותם הלפרין היא מה מקומו בעונה הקרובה

והתשובה היא:

בפח האשפה

7even 31 ביולי 2013

בתור אחד שראה את יום הלפרים לא מעט. מדובר בשחקן סביר. זהו.
סביר. לא יותר מסביר.
אמה מה – בארצינו הקטנטונת יש לא מעט כתבי חצר.
ומשם ההמשך ידוע….

עמית זילברבוש 31 ביולי 2013

ולראייתך, מי הם השחקנים הגארדים הישראלים בשנים האחרונות שהיו יותר מסבירים? נגיד, תן שישה.

MOBY 31 ביולי 2013

שוב.
מקל, רוט, טפירו,יבזורי, אורלנד, אפיק ניסים, אוחיון, אפילו לימונד, חג'ג.
כל אחד מהם אני מעדיף שהכדור יהיה אצלו ב-4 דקות אחרונות של רבע אחרון במשחקי הגביע שיש אצלנו.

גילעד 31 ביולי 2013

אפשר להגיד על הלפרין מה שרוצים, אם רזומה של: 2 אליפיות יורוליג, 5 אליפיות ישראל, סגנות אליפות אירופה עד גיל 20,גביע יווני, 4 גביעי מדינה ישראליים ואליפות וגביע סלובני קשה להתווכח.
השחקן הישראלי עם הכי הרבה קבלות ( ונעזוב את כספי לרגע).

MOBY 31 ביולי 2013

גם לרגב פנאן יש יופי של רזומה 5 אליפויות, 4 גביעים, וסופרליג יופי של רזומה.

7even 1 באוגוסט 2013

אתה באמת רשמת את זה?
לפי מה שאתה אומר צארלס ברקלי הוא הכישלון הכי גדול ב NBA, אבל אדם מוריסון שלא שיחק דקה בלייקרס בכל עונות האליפות הוא שחקן עם רזומה שמדבר בפני עצמו.

די נו עמית, אתה מנסה בכוח להצדיק את הפוסט הביזיוני הזה.
אתה עוד כתב חצר של הלפרין?
יש מספיק כאלה, לא צריך עוד אחד

עמית זילברבוש 1 באוגוסט 2013

7even,

אני לא בטוח למה התכוונת כשאמרת "אתה מנסה בכוח להצדיק את הפוסט הביזיוני הזה…"
אבל אני שאלתי שאלה פשוטה – תן שישה. משם נראה אם יש לנו בסיס לדיון. אם תגיד לי חג'ג' ואורלנד אני אדע שאין טעם בכלל להתחיל "להתווכח", כי לא נגיע לשום הבנות.
מה הבעיה?

לגבי פוסט בזיוני – חבל שאתה אומר את זה,בלי קשר לכך שאני לא לוקח את זה באופן אישי, אלא בעיקר כי אתה רואה כאן מהתגובות שיש גם דעות אחרות משלך, ולפסול אותן זה הדבר הבזיוני ולא הפוסט הזה.
לגבי כתב חצר – בכלל לא מבין למה את כותב את זה, באיזה הקשר ואם יש טעם להגיב. רק לוודא שזה ברור, אני לא מכיר ואין לי שום קשר להלפרין. מה שכתבתי זו רק דעתי (הבזיונית) האישית.

משיח 31 ביולי 2013

במשפט "כגודל הצפיה כך גודל האכזבה"!

שחקן טוב חלש מנטלית וחזק בעובר ושב. אם הקרירה שלו היתה מתנהלת אחרת והיה מתחיל בקבוצות קטנות ולא במכבי אולי היה מתפתח לשחקן אחר .

ואני מסכים עם עמית שבהשוואה ללימונד עדיף להוציא כדור מהיד לשחקן אחר מאשר ללכת עם הראש בקיר ולאבד כדור.

מאשקה 31 ביולי 2013

יותם הלפרין הלך אחרי הכסף פעם היווני, ומשם בגלל בעיות מס נשאר באירופה.
אם היה נשאר במכבי ת"א או עובר לקובצה ישראלית בכירה אחרת, הוא לא היה מקבל תדמית שכזו.
לא אשכח איך אוהדי מכבי ת"א שרקו לו בוז שבא לשחק בנוקיה אחרי שעזב.
לא אשכח איך הוא בכה וזרק את המגבת, הוריד את החולצה אחרי שעשה עבירה חמישית בהפסד מכבי ת"א בגביע המדינה 2008 להפועל ירושלים.
כנראה שהוא שחקן עם יחסי ציבור גרועים של עצמו.
שיבוא לירושלים !

Yinon 31 ביולי 2013

I think he's in the top 5 scorers of all times of our national team. This has to count for something

GIL 31 ביולי 2013

מסכן, גדל עם ציפיות בגובה הר בימים שבמשבצת הגארד הישראלי התמקמו קטשפר וגורדון. כמה שנים קודם, עם ליפין פרישמן וישראל אלימלך אפאחד לא היה קורא לו פלופ. הוא עושה את מה שהוא יודע, שזה הרבה אבל לא המון, והתקשורת והאוהדים עושים את מה שהם יודעים- לנפח בלונים למימדי ענק ולפוצץ אותם. גם לפי רשימות הגארדים שמפארות חלק מהתגובות מעלה, אלה שהגיעו למכבי [עד אוחיון] כמו רוט חגג ולימונד – איך נגיד את זה – לא תלו את החולצה שלהם על תקרת ההיכל, רק שאת אלה אף אחד לא הכתיר כדבר גדול הבא כשהיו בני 4. לפחות לא גמר כמו אלון שטיין.

קסיוס קליי 31 ביולי 2013

לעמית,

הבן אדם משחק בליגה הגרמנית וקולע 6 נק' למשחק!
על איזו ידכולת קליעה אבסולוטית אתה מדבר?

מי רוצה ביצים שיהיה שחקן בינוני קודם.
מילא היה יודע לשמור או זריז או בעל יכולת חדירה או מסירה עילאית.

הוא לא קרוב לאף אחת מהתכונות האלה. אז לפני שהוא מגדל ביצים שיגדל קצת כישורי כדורסל.

כיוון שההייפ לגביו לעומת התוצאות בפועל היו בפערים כאלה גדולים אף אחד לא סובל אותו.

הוא לא שיפר שום דבר במשחק שלו. נשאר אותו גולם.

המאמן 1 באוגוסט 2013

הלפרין הוא בחור טוב, והעליהום שעושים עליו מביש.
לדעתי הבעיה אצלו, היא שיותם שבוי בקונספציה של עצמו כ"נסיך" של הכדורסל הישראלי (לימונד תמיד היה מס' 2 לצדו, ולכן הוא בא רעב ועם רצון להוכיח. מה גם שלימונד בעיני עצמו הוא השחקן הטוב בעולם, וחוסר המודעות הזה הוא לאו דווקא רע – כיוון שהכל עניין של ביטחון).
יותם מעדיף לא לעשות וכך לא לטעות.
יש לו בעיה של קילר-אינסטינקט, וגם בעיה של ביטחון.
נדמה לי גם שמאוד חשוב לו מה חושבים עליו.
אבל הוא מאוד אחראי, ושחקן של מאמן, ומוסר אסיסטים מצטיין, ויש לו ניסיון.
בנבחרת הנוער והעתודה המפתחות היו בידיים שלו והוא היה הכוכב הבלתי מעורער – ולכן היה מנהיג וקלע מצטיין.
בבוגרים המצב השתנה – אבל הוא לא הסתגל לזה.

דיזידין 1 באוגוסט 2013

100 טניסאיות ישראליות יצאו לדרך.
אחת הצליחה יותר מכולן – אליפות ישראל, הישגים ודירוגים לא רעים בסבב העולמי.
על מי התקשורת והקהל יירדו עד אין קץ? על 99 הטניסאיות הפחות טובות, או על האלופה?

raw1 1 באוגוסט 2013

כנראה שאנחנו לא צופים באותו אופי של בן אדם.
לוזר בכל רמ"ח איבריו, בחיים לא יקח זריקה מכרעת, שחקן עם אופי של פלסטלינה, כישרון יוצא מן הכלל עם אולי 6% ניצול פוטנציאל (ואל תמציא לי שלהיות שחקן משלים באולימפיאקוס ומכבי זה הישג כזה גדול ביחס לכישרון), עוד 10 שנים אנחנו נשכח שהיה קיים שחקן כזה בשם יותם הלפרין וזאת ההוכחה שאת חותמו הוא לא הטביע כשחקן.
וד"א, אני מעדיף שחקנים כמו לימונד שיקחו עליהם את האחריות ויפיסידו לי 100 משחקים בעונה ולא שחקנים כמו הלפרין שיברחו מהאחריות או מגודל הציפיות מהם. אחלה יום שיהיה לנו !

MOBY 1 באוגוסט 2013

עמית אני כנראה לא הובנתי.
אני מסכים איתך שהוא אחד הכשרונות המועטים שישהיו לנו והוא שחקן מעל לממוצע בשלושה רבעים (או מחצית וחצי בתחילת דרכו). אני אומר שאני מעדיף ב-10 דקות האחרונות שהוא לא יהיה על המגרש ולא יקפיץ את עצמו לדעת סטייל ליפין ובשניה האחרונה יזרוק את הכדור למשהו אחר (ג'מצי) כי אין לו אומץ. יש גארדים שגידלו זוג והם פחות רועדים בדקות הסיום.

עמית זילברבוש 1 באוגוסט 2013

אבל בסופו של דבר אנחנו שופטים את מכלול השחקן – וככזה, אני חושב שהלפרין עדיף על פני לימונד ורוט. שלא לדבר בכלל על שמות אחרים שהזכרת כמו אורלנד וחג'ג'.

MOBY 2 באוגוסט 2013

יש הבדל בין לשפוט שחקן או לבחור אותו בדראפט.
אין ספק שאלן יוסטון היה אחד השחקנים המוכשרים בעולם, לא הייתי בוחר אותו לקבוצה שלי. כנ"ל הלפרין, הייתי בוחר את יבזורי לפניו כשאני יודע מה החסרונות שלו.
להלפרין לכאורה אין חסרונות "על הנייר" ואפילו בסטטיסטיקה.
אמרתי כבר לוקח את רודמן על פני קרל מלון בכל הזדמנות.
לוקח את רוט ולימונד לפני הלפרין.

avri 1 באוגוסט 2013

Excellent post

הבוגד מגנבנב 4 באוגוסט 2013

לסיכום:

מצד אחד טוענים שעושים ליותם רצח אופי.
מצד שני, טוענים שאין לו אופי.

קצת מבלבל, לא?

Comments closed