החיים והמוות ביד הפרשן

 

%d7%9e%d7%9b%d7%91%d7%99

אחרי פגרה ארוכה מתחילים אט אט לחזור אלינו מוקדי העניין בספורט – זה התחיל בהתרגשות האדירה עם פתיחת הליגה במשחק של ירושלים נגד הרצליה שאני בטוח שכולכם ב"היי" עד עכשיו. המשיך עם חידוש הליגה הלאומית, ואתמול חזרה אלינו היורוליג במתכונתה החדשה – מכבי ועוד 15. כולם משחקים נגד כולם, בית וחוץ עד ש-8 הראשונות יעלו לרבע הגמר.

אז מה ראינו אתמול?

כולם מדברים על גאודלוק, אף אחד לא מדבר על צדק

נתחיל מהקונצנזוס הראשי. אחרי שבנהריה הוא רב עם הרופא כמה זמן ישחק, אתמול גאודלוק כבר שיחק הכי הרבה במכבי, 31 דקות והיה על פניו השחקן הבולט בה.
למה על פניו? כי אמנם היכולת ההתקפית שלו מסנוורת (ובאמת ובלי ציניות מדהימה), אבל כמה קל להלל את מבקיע השער ולוותר לו על כל השאר. אחרי המשחק אתמול הוא נחשב לנקודת האור הבולטת של מכבי אבל אני רוצה להעלות את השאלה – האם היכולת ההתקפית שלו כמעט ומתבטלת לאור ההגנה שהוא מציג?

העניין בלט בתחילת הרבע השלישי עם המיני בריחה הראשונה של מילאנו. מ 47:47 הם רצו 12-1 כשלפחות 7 מהנק' שמכבי סופגת גאודלוק אחראי ישיר.

תחילה עם העובדה הפשוטה שהוא לא יכול לשמור את היקמן באחד על אחד והוא נזרק עם קרוסאובר יחיד:

https://vine.co/v/5XEMZt1zrW2

אח"כ חוסר תשומת לב בקבלת הקלעי במעבר:

https://vine.co/v/5XEM0XYHt7L

 

ומסתיים בבלבול בחזרה להגנה, שיטוט בצבע שמביא סל קל של מאצ'באן (שימו לב איך הוא פשוט עוזב אותו באמצע הצבע ונשאר שומר על האוויר)

https://vine.co/v/5XEODlDrzuX

 

אין ספק שגאודלוק הוא רמה לפחות מעל מה שראינו כאן הרבה זמן מבחינת כשרון התקפית, ובעיית ההגנה שלו היא ממש לא רק באחריותו האישית – השאלה כמה מכבי יצליחו להחביא אותו.

 

*

וכאן באה האחריות של אדלשטיין

ביוסטון רוקטס יודעים שהארדן אחראי על 120% מההתקפה שלהם ולכן על מנת לשמור כוחות הוא לא יכול (שזה מסתדר טוב כי הוא גם לא רוצה) לבזבז אנרגיות בהגנה. זה מוביל לעיתים למופעים גרוטסקיים, לקול מצהלות היוטיוב, אבל שומר על הארדן אפקטיבי בהתקפה.
על אותו משקל, כמי שיסחוב את התקפת מכבי, אדלשטיין לא יכול לתת לגאודלוק לשרוף רגליים על שחקן ההתקפה הטוב ביותר של היריבה. ברגע שאוחיון עבר להיקמן נבלמה המפולת קצת וזה נראה טיפה, ממש טיפה, יותר טוב.

בכלל, ההגנה של אדלשטיין, עליה דובר רבות כבר אז לא נרחיב מדי, נראתה כמי שלא מבינה מה צריך לעשות – במיוחד בפיק אנד רול. פעמים רבות ראינו תנועות ידיים של שחקנים שלא מבינים מה כרגע קרה – למה היה trap במקום עזרה, או help and recover במקום חילוף.
בשל ההכנה המקרטעת כנראה ישמרו עוד כמה ימי חסד, השאלה כמה ישארו אחרי שריאל תעזוב את תל אביב המאזן יהיה כבר 2 למטה.

*

אז מה יעשו הישראלים במכבי?

מה שאוחיון עשה פחות או יותר. role players בעיקר למשימות הגנתיות ושטיקים ווינריים (פניני). מי שמצפה לראות מהצברים של מכבי תרומה משמעותית בנק' כמובן יתבדה. ברמת יורוליג ברור שאין לנו צבר שיהיה בעל תפקיד מרכזי, בטח לא בהתקפה.
לכן יהיה מעניין לראות איך יסתגל גל מקל השנה למעמדו. במשחקי ההכנה מקל היה בורג די מרכזי, אבל זה עם גאודלוק פצוע. מקל הוא שומר לא רע, אבל קשה לטעון שזה הצד החזק שלו, ולכן סביר שבהרבה דקות, במיוחד עם גאודלוק על המגרש, השחקן המשלים לו יהיה אוחיון ההגנתי. כמו שראינו בדקות רבות במחצית השנייה אתמול.
אני לא מהמזלזלים במקל וחושב שהוא עדיין, כשחקן שלם, הצבר השני בטיבו שיש לנו אחרי כספי. במכבי, ביורוליג, הסיטואציה מסובכת בשבילו ומעניין לראות מה יקרה.
בכל מקרה – מזל שיש ליגה ישראלית עם חוק רוסי.

ורק אייברסון הוא לא אלן

התחלנו בגאודלוק המהולל, נסיים באייברסון המושמץ. כבר התחילה הספירה לאחור לחתיכתו של הסנטר המסכן. ברור שאייברסון הוא לא תותח יורוליג אבל לטעמי כסנטר מחליף שנותן דקות הגנה וריב' הוא הרבה פחות רע ממה שעושים ממנו. שוב קורבן הגרשוניות והקופמניות ("הוא נראה לי יותר מתאים לחוף הים").

הנה משהו שלא ראינו ממישהו אחר במכבי, חיפוי מתחת לסלים:

https://vine.co/v/5XE6MUbO9li

 

וכאן הוא מראה אקטיביות בריב' ההתקפה:

 

https://vine.co/v/5XEvWD0M3dP

וככה נראה רדוליצה מול צירבס המבולבל בפיק אנד רול:

https://vine.co/v/5XEHQjpTVe1

אז נכון – כשאני בוחר ווידאו להראות אני מראה מה שמתאים לאג'נדה שלי (אלא מה), והיו לא מעט מהלכים שרדוליצה עשה שמות גם מול אייברסון, אבל אם ניקח בחשבון שהסרבי שחקן מצויין וזה לא שעם צירבס על המגרש זה נראה יותר טוב, אני מתקשה להבין את הביקורת הקשה שהוא מקבל – מעבר לעובדה שהוא לא בא טוב בעין של כמה אנשים.

*

ומה הלאה?

הכל כל כך מוקדם, ואני מאמין שנראה עוד הרבה התפתחויות במכבי השנה. עם איך שזה נראה בהכנה, מול נהריה ואתמול – לא הכי מעודד – צריך לזכור שמכבי עוד לא שיחקה עם סגל מלא. גאודלוק, ווימס אדלשטיין – אלה דמויות שאני חושב יקחו את מכבי גבוה. ביורוליג החזק השנה לא ברורה האם זה אומר טופ 8, אבל לדעתי מכבי בנתה קבוצה עם פוטנציאל אדיר.

השאלה הגדולה עם פוטנציאל, היא כמה אנרגיה ימומש ממנו.

אני, לשם שינוי, אופטימי*

*כלומר, אם אני מהצד של מכבי.

 

*

אם תרצו לשמוע עוד מהבלוג אפשר לעקוב בדף הפייסבוק של "שיימס ברשת" וכן בטוויטר.

*

 

עזרו לקיום דה באזר

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

40 תגובות ל “החיים והמוות ביד הפרשן”

  1. דור בלוך (פורסם: 14-10-2016 בשעה 10:27)

    מוקדם לשפוט את גוואדלוק בהגנה, הוא לא עשה הכנה, לא מחובר, וחוזר מפציעה אבל אין ספק שמדובר בכישרון התקפי ענק זה לא מילה.

    אייברסון וצ'ירבס שניהם נראים לי מוכשרים (צ'ירבס יותר) ורוצים (אייברסון יותר) אבל אלוהים שמישהו ילמד אותם קצת כדורסל זה כואב בעין

    • עמית זילברבוש (פורסם: 14-10-2016 בשעה 10:32)

      אני מסכים – הכל מאד מוקדם ולכן לא "שופט", אבל אם אפשר לחתוך שחקנים כמו אייברסון ככ מהר, כמה קל, אז אפשר לשפוט גם את גאודולוק – עם בעיות במהלכים בסיסיים בהגנה.
      מה שאני רוצה להדגיש הוא שאני חושב שהילול גאודלוק והשמצת אייברסון בשלב הזה נראים כמו הדבר הכי קל לעשות אבל לא בהכרח הכי מוצדק.

  2. ניינר / ווריור (פורסם: 14-10-2016 בשעה 10:33)

    העיקר שכבר מתחילים הדיבורים על חוסר שביעות הרצון מאדלשטיין. אני אופתע אם יחגוג חנוכה עם מכבי

    • Yah (פורסם: 14-10-2016 בשעה 14:32)

      מעולם לא הבנתי למה מחזיקים ממנו. מאמן שלושים שנה ואפס קבלות

  3. דה לה פניה (פורסם: 14-10-2016 בשעה 11:08)

    הציפיות לא ריאלית, בפורמט החדש שהוא התקדמות לקראת מה שצריכה להיות הליגה הזאת והפוטנציאל הכלכלי שלה, אז צריך לדבר במאזנים ובעונה טובה כלכלית – קבוצה טובה עם כמה תצוגות יפות, שכרגע שווה 10-12 ניצחונות בעונה – בערך מקום 9-10 ואולי במקרה הטוב מאבק אמיתי על כניסה לפלייאוף. במבט שפוי זה נהדר (30 משחקים, קבוצה יציבה, ומאבק טוב בחזית הביתית מול קבוצה ברמה דומה, ולדעתי טובה יותר, שתקח מתישהו את הכרטיס החופשי ליורוליג). הבעיה היא עם המבט הלא שפוי…

  4. גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 11:43)

    מכבי כיום (כשנסגר הבנק) יכולה להביא שחקנים מהשורה השנייה ביורוליג או שחקני בראשית דרכם. גאודלוק (בגלל ההגנה) ווימס (בגלל הפציעות) הם כאלו. הבעיה שגם ציברס חור הגנתי וראד שהוא ה-4 היחידי (אלוהים יודע מה אלכסנדר עושה במכבי, אפילו כ"ישראלי"?) עדיין בהלם קרב. גם בקבוצה הגדולה של מכבי ויציץ ושארס היו חורים בהגנה אבל גרשון/בלאט ידעו להחביא אותם. הבעיה עם אייברסון לא בו אלא באלו שבחרו אותו (סוג של תואם ציברס – כבד) במקום לבחור מישהו סטייל סלוטר או טיוס שישלים את ציברס.

    • רועי (פורסם: 14-10-2016 בשעה 11:49)

      גאודלוק שחקן מהשורה השניה ? אתה אמיתי ?
      בגלל ההגנה ? לפי זה גם תאודוסיץ' הוא מהשורה השניה. מעניין מי מהשורה הראשונה.

      • גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 13:37)

        תתפלא, גאודלוק מהשורה השנייה, אולי לא מבחינת יכולת גרידא, אבל בטח מבחינת השתלבות בקבוצה. באיזו קבוצה רצינית מאז הקולג' הוא שיחק פרט בפנבחצ'ה (והיתה לו עוד שנה סולידית בלייקרס). אם הוא כזה גדול, למה אף אחד שיש לו כיסים קצת יותר כבדים ממכבי (ואני מעריך שיש לפחות 8 קבוצות עם תקציב גדול או שווה למכבי) לא מיהר להחתים אותו?

        • רועי (פורסם: 14-10-2016 בשעה 14:23)

          זו האינדיקציה ?
          איך שאראס ופארקר הגיעו למכבי ? איך לא קנו אותם קבוצות עם כיסים עמוקים יותר ?

          • גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 14:27)

            1. שארס הגיע כשהסגלים נשארו ועד הרגע האחרון חשב להישאר בברצלונה, סיטואציה שונה מגאודלוק. 2. מי אמר שלקבוצות אחרות היו כיסים עמוקים יותר? הבנק היה בשיא פעולתו

            • יואב (פורסם: 14-10-2016 בשעה 15:25)

              גיא,
              פארקר הפך לטופ אירופאי במכבי. הוא לא היה כזה קודם, גם לא במכבי עצמה(ולא באיטליה).

            • גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 16:08)

              מסכים שבקדנציה השנייה שלו היה טוב יותר מבראשונה. ועדיין השחקן שהלך מכאן בגלל המצב הבטחון, הסכים לחזור כשהמצב היה גרוע יותר? כנראה שלא מעט כסף היה מעורב בעניין. בטוח שלא בגלל המשימה הלאומית

            • יואב (פורסם: 14-10-2016 בשעה 16:18)

              השאיפות של מכבי התחברו לשלו, ההיכרות שלו עם המערכת, אולי לא היו אופציות אטרקטיביות יותר. הוא בוודאי לא שיחק בחינם אבל ממש לא דובר על חוזה מפוצץ כי אז, גם לא דובר על שחקן מפוצץ.

            • גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 16:48)

              אני נותן המון קרדיט למערכת של מכבי בשנים הללו (וגם לאחד גוסטאס), אבל פארקר היה בהחלט שחקן מוכח ברמות האירופאיות (אליפות סופרוליג ופיינל פור יורוליג). אני לא זוכר את מצבת הגארדים באירופה עד הסוף, אבל לא זכור לי גארד/ סמול פרוורד טוב ממנו. הייתי שמח לדעת מה הסיבה, מעבר לחומוס ומזג האוויר (שביוון לא רע בכלל גם) שהביא אותו לכאן

            • יואב (פורסם: 14-10-2016 בשעה 18:22)

              מכבי. כמו יונייטד בכדורגל. מהטופ היבשתי שהיה אז. גם היה פחות כסף ביבשת.
              לא גיא, שחקן מהטופ לא משחק בליגה האיטלקית.
              הכוכב הגדול שמכבי הביאה היה שאראס. לא פארקר.

            • גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 20:22)

              שארס אומנם היה אלוף אירופה אבל כינור שני לבודירוגה וכאמור הגיע מאוחר כששאר האופציות היו סגורות בפניו (שלא לדבר על הבנק – הודה בכך מופרשות). פארקר היה עם עבר מוכח במכבי ולרומא הגיע באמצע העונה, זה לא שרומא היתה המקום הריאלי בשבילו. מסכים שמכבי של אז היא לא מכבי של היום ושהיה פחות כסף אבל אנשים יסכימו לשחק במכבי בפחות 10-15 אחוז לא 30 אחוז (היום כבר ההבדלים 50 אחוז), אלא אם הבנק משלים. (ועדיין כל הכבוד על ההבאה של ויציץ/באסטון וגם דיון תומאס בהמשך ובניית הפאזל.

            • יואב (פורסם: 14-10-2016 בשעה 22:54)

              לא שכנעת אותי. מכבי היא בחירה מושלמת.
              לשחק במכבי, במשכורת טובה, מוסר תשלומים נהדר, בעיר כמו תל אביב, זה מהדברים היותר טובים שיכולים לקרות לכל שחקן זר. זאת פאקינג מ כ ב י.
              מי הציע לו שלושים אחוז יותר? נשמע לי מומצע לחלוטין.
              לא יודע אם אתה זוכר, היה אפילו דיבור לחתוך אותו בפעם הראשונה שלו בישראל. לא היה קרב גדול על שירותיו.
              אולי שאראס היה כינור שני לבודירוגה, הוא עדיין היה סופרסטאר ענק וטופ ביבשת. הוא היה ההחתמה הגדולה, לא אנתוני. ההחתמה של אנתוני לא יצרה אצלי שום באזז מיוחד, זה רק בראש שלך ובדיעבד.

            • גיא זהר (פורסם: 15-10-2016 בשעה 10:53)

              מצד שני מכבי של תחילת-אמצע שנות האלפיים הייתה ממוקמת במדינה במצב בטחוני רעוע (כזכור כדורגל בינלאומי לא שיחקו אז בארץ). מכבי אף פעם לא הייתה מסוגלת להביא את השחקנים בטופ טן האירופאי ושארס כשהגיע אליה לא היה במעמד הזה (באליפות אירופה לנבחרות זכה אחרי שחתם במכבי). לעומת זאת פארקר של ספטמבר 2003 הוא לא פארקר של נובמבר 2000. גם מעמדו של אוברוב היה מעורער. כאמור, תן לי גארד אחד טוב ממנו (מרכוס בראון? נאברו?). נכון שלא היה באזז כי כזכור ההודעה על חתימתו הייתה רק במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה, עדיין זוכר התרגשות לא קטנה. לא אמרתי שהציעו לו 30 אחוז יותר וסירב, אמרתי שמעלה תהייה על עצם החתימה. היה מאוד מעניין לשאול מהן הסיבות. ואני מצטער להיות כמו קאטו, אבל (לא מדבר עליו ספציפית) לבנק כנראה גם הייתה משמעות, לפחות בהישארות של שחקנים.

            • יואב (פורסם: 15-10-2016 בשעה 15:13)

              החתמה טבעית לגמרי. אם אני אוהד מכבי כארבעים שנה לא זוכר את ההחתמה הזאת כסנסציונית, אז היא לא היתה כזאת. היא היתה משביעת רצון. שאראס היה משהו אחר לגמרי.

        • רועי (פורסם: 14-10-2016 בשעה 14:25)

          אגב, פנר,
          לפי דעתי אם הוא היה נשאר שם ולא מביאים את בובי דיקסון במקומו, הם היו אלופי אירופה.

        • שמעון (פורסם: 14-10-2016 בשעה 15:15)

          כי מאמנים אירופאים הם ראש בלטה ומגבילים כשרונות (למעט כמה בודדים) עם משחק המסירות האינסופי שלהם עד המוות.

          • גיא זהר (פורסם: 14-10-2016 בשעה 16:09)

            אז אוברדוביץ' הגביל את גאודלוק? באמת מאמן ראש בלטה

            • שמעון (פורסם: 15-10-2016 בשעה 13:19)

              כן , זליקו טוב באירופה, באן בי איי הוא היה מתרסק. סגנון המשחק שלו מתאים לשנות ה-80.

    • שמעון (פורסם: 14-10-2016 בשעה 15:14)

      אלכסנדר שחקן נהדר שמאמן טיפש כמו ארז לא יודע להשתמש בו בכלל.

  5. רועי (פורסם: 14-10-2016 בשעה 11:53)

    הדבר הכי טוב של גל מקל היא מכונת יחסי הציבור שהוא בנה סביבו, שבאה לידי ביטוי גם בפוסט הזה.
    השחקן הישראלי הכי אוברייטד אי פעם.
    מחכה לקטעי וידאו על ההגנה שלו כמו שנתת כאן על גאודלוק.
    הוא חור בהגנה, לא יודע לעבור חסימה בפיקאנרול, רק ללכת אנדר ולקבל שלשה על הראש.
    על ההתקפה שלו באמת אין מה להרחיב. זריקה זוועתית.
    והדבר הכי בעייתי אצלו, זה החוסר מודעות עצמית שלו לגבי מגבלות היכולות שלו, בדיוק ההפך מאוחיון.
    אם לא התחרות שהתפתחה מכיוון ירושלים, אין סיכוי שבעולם ששחקן כזה מוצא את עצמו במכבי, ביורוליג. בכוכב האדום שנה שעברה הבינו את זה מהר מאוד.

    • שמעון (פורסם: 14-10-2016 בשעה 15:16)

      כל מילה בסלע. הבן אדם בקושי מגיע לסל מהשלוש!!

    • איציק (פורסם: 14-10-2016 בשעה 22:39)

      אם הוא היה מודע למגבלות שלו, הוא לא היה משחק… כלומר, כפרנסה.
      הגזמתי קצת, אבל באמת, החוזקות שלו אלו מכלול החולשות שמוסתרות היטב במערכת יחצנות משומנת.

      • משיח (פורסם: 18-10-2016 בשעה 14:29)

        0+0+0=0

  6. שמעון (פורסם: 14-10-2016 בשעה 15:12)

    כמו שאמרתי פה בפוסט שהג'ינג'י מונה למאמן הוא מאמן חלש מאד וגרוע וזה הבנתי עוד מהשטויות שהיה מדבר כפרשן בחדשות הספורט.הסיבה הגדולה שהוא יכשל בנוסףזה שהוא מאמן חלש הוא גל מקל. מי שאידיוט לתת למקל חמישייה ולהוביל קבוצה יגמור כמו מקל.
    מקל הוא הבזיון הכי גדול מאז יותם הלפרין, 2 שחקנים קסטרופה שהתקשורת מחבקת בלי הפסקה.
    הכי מגוחך היה הראיון אמש עם הגינגי שפיני ורסקה חבריו מראיינים אותו ואומרים צריך לתת זמן ועוד כל מיני שטויות.
    אני לא ראיתי שגודס וטבק המסכן הפסידו משחקים שאמרו שצריך זמן ולהם היה את הסגל הכי גרוע בהיסטוריית מכבי ת"א אי פעם.
    לארז יש את הסגל מהטובים באירופה והוא נראה איתם פח.
    גואדלוק הוא השחקן הכי גדול שדרך במכבי מאז אנתוני פארקר, מדובר בסקורר רצחני שצריך לבנות את המשחק עליו והוא עם פוטנציאל להכיות השחקן הכי טוב באירופה וזה אמרתי עוד שהיה בפנר ואוברדוביץ קשר לו רצועה והגביל אותו (הוא אוהב נגרים כמו תאודוסיץ שרואים מול נבחרת ארה"ב מה הסרבים הנגרים האלו שווים).
    ארז תוך כמה חודשים בחוץ,אתמול קמת קיבל שכל ומקל לא שותף במאני טיים (שהחיינו) ואז מכבי קצת חזרה.
    למכבי יש סגל אדיר שהינו בין 6 הטובים באירופה ויכול ביום נתון לנצח כל קבוצה.
    מקל הוא השחקן החלש ביותר בסגל של מכבי.

    • איציק (פורסם: 14-10-2016 בשעה 22:44)

      גודס קיסל יותר משנה זמן, אז לא צריך להגזים.
      ארז יודע כדורסל, אבל יכולה להיות לו בעית התנהלות מול שחקנים גדולים במושגים שלו, כמו שקרה לבלאט בקליבלנד, ואז שום דבר לא יעזור.
      מקל חשוב לקבוצה כדי להוות דוגמא שלילית. שחקן שלא מודע ליכולותיו, מרגיש שיכול לזרוק על כל אחד ואכן עושה זאת, חבל שהוא לא מסוגל לקלוע. כם לסדר משחק הוא לא מסוגל כי הוא האופציה הראשונה מבחינתו. לשמור הוא מסוגל על רכזים לא מהירים בלי קליעה מרחוק שאין להם חדירה טובה. אולי הוא פתאום ישתפר, אך קשה לי להאמין.

  7. אזי (פורסם: 14-10-2016 בשעה 16:39)

    עזוב רגע מקצועי ודעות.
    תודה רבה רבה רבה לך ששמת דוגמאות וידאו לצד הדוגמאות הכתובות שלך.
    מתחילת השנה קראתי עשרות טורים על ה 2-3 גבוה שארז משחק, ולא ראיתי אפילו שרטוט אחד מסכן של מה זה אומר.
    כמה פשוט, ככה מעלה את הטור לרמות אחרות.

    • יוני (המקורי, מפעם) (פורסם: 14-10-2016 בשעה 19:58)

      כל מילה

    • D! פה ועכשיו (פורסם: 14-10-2016 בשעה 22:00)

      מצטרף!
      בכלל, בימינו פרשנות בלי דוגמית גובלת בלהיות מיותרת וזה לא חשוב אם היא מותאמת לאג'נדה (ברור שהיא כן)

      • עמית זילברבוש (פורסם: 15-10-2016 בשעה 09:57)

        תודה. שמח לשמוע.
        אבל – אני חייב לציין שאני יכול להבין את זה שרוב הכותבים לא מצרפים דוגמאות. החיפוש והוספה הזה לוקח הרבה זמן, מגדיל את זמן ההשקעה בטור פי 3 בטח.
        לכן אני, שעושה את זה רק מתי שמתחשק לי וכשיש לי זמן יכול להרשות לעצמי. אבל מי שכותב לאתרים הגדולים, ומקבל פרוטות לכל טור, אני מבין למה שלא ישקיע – בטח כשרוב מסת הקוראים ממש לא "דורש" את זה ולא יותר מדי מעריך את התוספת.

  8. המושך בחוטים (פורסם: 14-10-2016 בשעה 22:47)

    אני בכלל חושב שכל עוד שמעון ודיוויד ינהלו את העסק מכבי תראה כך, כל מאמן או שחקן שלא יביאו וירגיש ישר כמו בתוך סיר לחץ יתפקד מתחת לרמתו וגם הקבוצה לא תתחבר.

    מקום עבודה אמור להיות כייפי , תשאלו את אליהו והלפרין איפה הם יותר נהנו/ים לשחק – אצל הנ"ל או אצל אורי אלון?

    כאמור הבעיה לא אצל מאמן או זה או אחר אלא שממזמן כבר לא שמח בממלכה הצהובה

  9. גל (פורסם: 15-10-2016 בשעה 06:41)

    דווקא גאודךוק נחשב לשומר אישי מצויין גם ברמת הnba, מאמין שיש לזה קשרישיר כמו שאמרת לעובדה שההתקפה נשענת רק עליו, וכמו כן גם לעובדה שהוא לא ב100אחוז כושר משחק.

    הבעיה שלי עם אייברסון היא פחות ההגנה שלו ויותר העובדה שפשוט לוקחים לו ריבאונדים על הראש. לא יכול להיות שבתור שחקן של 2.10 ג׳נטילה ומקלין שנמוכים ממנו בהרבה לוקחים לו ריבאונד פעם אחר פעם על הראש, ואני לא מדבר על מצב של ריבאונד רחוק אחרי שלשה אלה מתחת לסל. כל זה בלי קשר לזה שרדוליצה עשה לו בית ספר, אבל זה מתקבל כי רדוליצה עושה לרוב הגבוהים ביבשת בית ספר אם לא מביאים עזרה

    • עמית זילברבוש (פורסם: 15-10-2016 בשעה 09:54)

      גאודלוק – לצערי לא ראיתי הרבה משחקים שלו בעבר, להבנתי הוא לא נחשב שומר טוב, אפילו לא ממוצע. אבל אין ספק שמגיעים לו ימי החסד ומקווה שאתה צודק.
      אייברסון – אני לא ראיתי יותר מדי ריב' ש"הוא אשם בהם". אם יש לך דוגמא אני אשמח. עברתי על המשחק די לפרטים, היו שם הרבה ריב' התקפה של האיטלקים אבל כידוע ריב' הוא עסק קבוצתי ולא הרגשתי שהוא ריבאונדר בעייתי.
      רדוליצה אכן שחקן מעולה, והוא לא עשה לו יותר בית ספר מאשר לצירבס המסכן, שכל פעם שהיה על המגרש מיד הביאו אותו לפיק אנד רול סטייל קווין לאב.
      שוב, זה לא שאני טוען שהוא שחקן יורוליג ברמה גבוהה אבל גם בטח לא שווה את מסת הירידות שספג ביומיים האחרונים. הוא סנטר מחליף סביר.

      • גל (פורסם: 15-10-2016 בשעה 11:27)

        ספציפית אני זוכר את הריבאונד התקפה מהעונשין של היקמן שהוביל לשלשה של היקמן, היו עוד לפחות שתי מקרים שג׳נטילה והפוורוד השני שברח לי שמו לקחו עליו ריבואנד ישירות.
        באופן כללי מילאנו לקחה כמה ריבאונד התקפה? בערך 15? כגבוה ששיחק את רוב הדקות במשחק זה לא מצב תקין, מילא אם הוא היה גבוה לא גבוה כמו שהתרגלנו בשנים האחרונות שצריך עקבים כדי להגיע לסנטרים ביורוליג, אבל הבחור2.10 ככה שאין שום סיבה שישלטו עליו ככה בריבאונד, חייב לתת יותר לב על המגרש

      • גל (פורסם: 15-10-2016 בשעה 11:30)

        ואני בניגוד לרוב פה לא מצפה ממנו לכאלה גדולות, שיקח ריבואנד, יתן עבירות, ויתפוס לקרש סל שצריך ואני אהיה מרוצה ממנו. בנתיים הוא לא מספק את זה

  10. ד"ר פיל (פורסם: 16-10-2016 בשעה 11:03)

    האמת הלא נעימה היא שהקבוצה נבנתה על קווינסי מילר. מאז דיוויד בלו מכבי מחפשים 4 עם קליעה + הגנה ומילר היה אמור להיות החבילה השלמה כי הוא מסוגל גם להוריד כדור לרצפה ולהגן על הטבעת. מהבחינה הזאת ויקטור ראד היה אמור להיות תחליף זול רק שהסתבר שהוא יותר חור בהגנה ובהבנת משחק ממה שחשבו. אני מאמין גם שצירבס אמור להיראות טוב יותר עם מילר לידו כחיפוי הגנתי (כמו שהיה בכוכב האדום).
    כנראה שמכבי לא רותה עדין לצאת עם תירוצים אבל אין ספק שזה שיבש להם את התכניות בגדול.

לא ניתן להגיב.