גם בישראל משחקים כדורסל!

 

בראקט

 

*

אחרי שהעברתי את חצאי הגמר עם אחד מאושיות אתר "ספסל" האגדי, העילאי (והלא מתנשא), אלירן כהן, הפוסט הזה הוא פוסט משותף לשנינו שיעלה גם אצלם. מקווה שתאהבו, בשני האתרים.

*

 

  1. ב-NBA מביאים לפעמים את סנטנה שינגן את ההמנון בחשמלית שלו. בגירסא הישראלית זה חייב להיות 'קצת יותר "יום זיכרוני" וקבלנו את גרסת המפוחית. צחוק בצד, היה יפה ומרגש. עכשיו רק צריך לפני הגמר לבקש מאוהדי ירושלים להתאמן על התיאום כי כשהם רצים עם "ארץ ציון וירושלים" הם מסיימים את ההמנון 20 שניות לפני הנגנית.
  2. אבל חוץ מזה, כל שאר הדברים עבדו בתיאום מושלם עבור ירושלים. והתודות לראשון שלא הפריעו יותר מדי. אמנם השופטים עם כמה שריקות מוזרות לתומאס הקשו עליה את ההתמודדות בצבע. עדיין, עם השליטה המוחלטת של ירושלים מתחת לסל, ההחלטה של ברנר לשחק "סמול בול" היתה קצת תמוהה, במיוחד שזלמנסון נתן משחק יציב ולא רע.
    ראשון עוד הובילה 32:25 איפשהו ברבע השני אבל כשהתפוגג העשן מהרבע השלישי גילינו שריצת 43:21 גמרה את המשחק.
    אם במשך העונה היה זה ג'ראלס שלקח אותה לגבהים באירופה, בארץ אלה הם בעיקר דייסון וקינזי שנותנים את הטון. ועוד אחד שכנראה כבר לעולם לא יצליח לשנות את הבאז השלילי סביבו ב"מאני טיים" אבל כדאי לשים לב שגם במשחק 5 נגד נהריה וגם היום הוא היה שם בגדול עבור הקבוצה שלו עם ניהול משחק (7 אסיסטים) והרבה חוכמה – יותם הלפרין.
  3. שני ישראלים בכירים בכל צד כל אחד והצרות שלו. שון דאוסון רק לפני שנה במפגן שלשות הביא לראשון אליפות. קיץ אחרי הוא כבר פינטז על ה-NBA. אבל כמו איקרוס שניסה להתקרב לשמש מהר מדי, הוא מצא את עצמו בעונה חלשה, אם באשמת הפציעות או באשמת חוסר המוכנות. עכשיו הוא כבר אומר משפטים כמו "אין לי מה להוכיח" שנאמרים בדר"כ ע"י אנשים שיש הם הכל מה להוכיח.
    ובצד השני אבירם זליקוביץ', נכנס 44 שניות לסיום בפלוס 18 לתת כבוד לדייסון. נראה לי היה עדיף להישאר בהרצליה, לא?
  4. ואם כבר שת"פ עם ספסל, אי אפשר שלא להזכיר קצת לאומית וארצית. בטור סיכום עונה, צויין שאחרי שאלופת הלאומית ושתי אלופות הארצית לקחו את התואר ללא יתרון ביתיות, מכבי תל אביב הייתה צריכה לחשוש מהבחירה של חולון לשחק בנוקיהו. אולי אפילו יותר מאשר מהיכולת המזעזעת שהציגה.
  5. האווירה מעולה, האולם מלא, 4 צבעים חזקים ושונים, אז למה, לעזאזל למה צריך ליפול בקטנות ולאפשר הצגת שחקנים של קבוצה ביתית למכבי תל אביב עם הסאונד והמסך כאילו הפיינלפור שלה? או לאפשר הכנסת תופים ביציע התחתון כשנאמר בפירוש לכל הקבוצות שזה לא יאושר?
    חבל שגם כשכבר יש איזון מקצועי ואיזון יפה היציעים, עדיין מאפשרים מראית עין שפוגעת באוהדים האחרים.
  6. לאחרונה התעוררו תהיות לגבי סיבות הצלחת המאמנים בחיפה בשנים האחרונות. בהתחלה היה נראה שפרנקו הוציא שם זהב. אבל אז כשרמי הדר עשה בערך אותם ניסים ואז נכשל מיד אחרי שעזב, ורחימי הצליח במקומו פתאום היה קשה להבין אם אלה המאמנים או שבכלל השיטה.
    אז קודם כל, לא שאכפת לו ממה שנגיד, אבל ג'ף רוזן צריך לקבל הרבה מחמאות. האיש כנראה יודע מה הוא עושה.
    אבל הקבוצה של של רחימי היא אכן, כמו שאומרים, קבוצה מאומנת. זה בדברים הקטנים – ביצוע מושלם של two for one  בסוף מחצית, עבירות זמן ובמקום ושמירה על הכדור. היא מזכירה לי באיזשהו מקום (עם אלף אלפי הבדלות) את סן אנטוניו. קבוצה שלא תעשה הרבה שטויות, לא תנצח את עצמה, אלא אתה תצטרך לתת את ה-A game  שלך כדי לנצח אותה.
  7. ואם בשנים האחרונות חיפה התמחתה בבניית הפרשים יפים במשחקים מכריעים נגד מכבי ואז למסמס אותם, השנה, כשההפרש עלה לדו ספרתי, כבר לא היתה תחושה באוויר שמשהו יכול להשתבש. זה היה כמובן חלקית בגלל שמכבי הנוכחית כל כך לא מאיימת. אבל גם בגלל שיש לחיפה מוביל כדור כמו גרגורי וארגס הממושמע והקשוח. ויש לה עוד מוביל כדור אחד, זה שכולם מדברים עליו, כולל מכבי וירושלים לעונה הבאה:

 

 

 

 

לא רק משחק טוב. גם משתחרר משאלות קשות בקלות.
לא רק משחק טוב. גם משתחרר משאלות קשות בקלות.

 

8.      4:40 לסוף הרבע השלישי ג'ון דיברתולומאו היה ללא נקודה במשחק והיה נדמה שכל הדיבורים מסביב התגנבו קצת לראש. זה היה הזמן בערך שסמסתי לחבר שההחלטה של שיבק לשים עליו את ראד הארוך והאתלטי, היתה מעניינת ומועילה. עד הסיום ג'וני סיים עם 19 נק' ולא נתן למכבי שביב של תקווה.
ועוד יותר מרשים מזה, הוא היה חצי שעה אחר כך בחדר העיתנואים, כשידע לנטרל כאילו הוא עם נסיון של 20 שנה בעניין, את השאלות לגבי      ההתעניינות מכיוון מכבי וירושלים.

 

9. עכשיו, כשברור שחיפה היא הסינדרלה, באה מהמקום השמיני כדי לטוס עד הגמר, משחקת כדורסל שמח וסוחף, כשכל אוהד נייטראלי כנראה בעדה, תבוא כנראה ירושלים ותיקח את האליפות שהיא כל כך רוצה? כי הרי ידוע, שבספורט אין מגיע.

https://twitter.com/MaccabiHaifa/status/874506641617543170

10. אה, והיה הלילה גם משהו שם בליגה של ארה"ב. על זאת עוד ידובר (ויכותב בהמשך).

*

אם תרצו לשמוע עוד מהבלוג אפשר לעקוב בדף הפייסבוק של "שיימס ברשת" וכן בטוויטר.

*

 

 

Share on FacebookTweet about this on Twitter

37 תגובות ל “גם בישראל משחקים כדורסל!”

  1. אריאל (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:45)

    מה שיפה בחיפה היא הזהות של קבוצה קשוחה והגנתית. זה לא נולד העונה וזה נשמר תחת מאמנים שונים.
    קבוצה לוחמת זה דבר שקל להזדהות אתו בלי קשר לנצחונות וזה כבר מורשת שם.
    להלפרין יש מספיק חסרונות אבל בין כל הכשרון בירושלים הוא המאסטר מיינד ולטעמי צריך לשחק הרבה יותר. וכן, סימונה פיאניגני הוא פלופ רציני.

    להגיב
    • עומר ה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:47)

      ממש מרשים לראות קבוצה ישראלית אחת שיודעת לשמור. הקבוצה היחידה ששמה דגש רציני על ההגנה, וזה מביא אותה רחוק עם תקציב נמוך.
      הגיע הזמן ששאר הקבוצות ילמדו לשמור

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:03)

        לא יודע אם יודעים לשמור כמו שהעלו את האגרסיביות שלהם בפלייאוף. בליגה הסדירה לא היתה לחיפה הגנה יוצאת דופן בכלל. חולון לא היו מוכנים לזה ונראו תשושים ככל שהתקדמה הסדרה, מכבי מהגרועות בליגה כבר כמה חודשים בלי קשר. נראה איך בגמר מול ירושלים זה יסתדר

        להגיב
        • אריאל (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:14)

          חיפה מקום שלישי העונה בספיגת נקודות (מקום 8 כללי). עונה קודמת מקום 2 בספיגה (מקום 3 כללי).
          אם יש משהו שלחיפה יש יותר מירושלים זה חוסן מנטלי. ירושלים טובה יותר אבל פריכה. חיפה מוגבלת יותר אבל עקשנית בראש.

          להגיב
  2. 7even (פורסם: 13-6-2017 בשעה 09:53)

    אני זוכר שכשהייתי ילד הפסד של מכבי ת"א היה בגדר אירוע מיוחד.
    מכבי סגרו שנים שלמות עם הפסד בודד או אולי איזה 4-5 הפסדים לאורך כמה שנים (במצטבר).

    פתאום מה שקורה בשנים האחרונות…אין פשוט אין איך לתפוס את זה, עבור אחד שגדל לתוך דומיננטיות צהובה שהרסה ורמסה פה כל דבר.

    (כמעט) 40 הפסדים בעונה אחת. 40! לא נתפס. א ר ב ע י ם הפסדים יש לקבוצה הזו בצהוב ב ע ו נ ה א ח ת!
    כשאני חושב איך עברה הילדות שלי בהסתכלות על מה שקורה לליגה הזו, לא חשבתי שיגיע יום ואראה את מכבי ת"א מפסידה 40 (40!!!) הפסדים בעונה.

    אני כבר לא יודע מה אני יותר. שמח או פשוט בהלם שזכיתי לראות דבר כזה.
    המעניין הוא שככל שהתקציב גדל הכשלונות מפוארים יותר.

    ואני כ"כ שמח לראות שהם בטוחים שהבעייה היא המאמן. אפילו פופוביץ' לא יעזור פה.
    תמשיכו כך יקיריי – הבעייה היא המאמן.

    להגיב
    • ישי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:19)

      אתה סופר 40 הפסדים ומכליל את אירופה (עם עונה ארוכה יותר מאי פעם), ומשווה את זה לעונות שבהן היה הפסד בודד בליגה (דומני שגם זה נדיר ובדרך כלל היו 2-3 אבל לא בדקתי, וגם העונות בעבר היו קצרות יותר בליגה).
      אין ספק שזה לא יאומן, אבל לא צריך לשחק עם הנתונים בשביל זה.

      להגיב
      • היסטוריון של ספורט (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:44)

        ישי אתה צודק וטועה אתה צודק שלא צריך להכליל את אירופה ובכלל שכמות המשחקים באירופה ובליגה גדלה משמעותית.
        אתה טועה מכיוון שתעזוב את כמות המשחקים ותסתכל על אחוזי הצלחה +מיקומים +יחס סלים +אירופה ותגלה שזו מכבי חלשה משמעותית בפרט העונה אך זו תופעה של כמעט עשור.

        להגיב
        • ישי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 20:17)

          אני לא טועה. כתבתי במפורש "אין ספק שזה לא יאומן" כי גם בלי לשחק עם הנתונים איך שמכבי נראית השנה (או ה-3, על עשור אפשר לטעון שזה תהליך) זה באמת לא יאומן.

          להגיב
    • שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:23)

      איך פדרמן אמר מידי פעם לא נורא להפסיד

      להגיב
    • חביב לימונדה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:38)

      שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה

      להגיב
  3. אנונימוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:00)

    צריך גם לציין שההצלחה (היחסית, בכל זאת עפו ברבע גמר שנה שעברה למרות יתרון ביתיות) של מכבי חיפה היא כי הם פועלים בתנאי מעבדה. אין להם קהל גדול כמו חולון והפועל ת"א שלפעמים מפריע, בשנים האחרונות אין כסף גדול כמו בהפועל ירושלים, או אפילו מכבי ראשל"צ שבונה קצת ציפיות.

    להגיב
    • יאיר אלון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:15)

      שאני אבין, תקציב גדול וקהל רב זה מפריע? ואני לתומי חשבתי שחיפה מצליחה למרות שאין לה מה שציינת ולא בזכות

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:30)

        כן, לפעמים זה בפירוש מפריע. לדוגמה תראה את התל אביביות השנה. הלחץ וההיסטריה מהקהל הרג את שתיהן והוביל להחלטות לא טובות שגמרו להן את העונה. אתה חושב למשל שמינוי של עוזר מאמן חסר ניסיון כמו עופר רחימי היה עובר בקלות ממי מהתלאביביות? או שהוא היה שורד עונה סדירה גרועה כמו שעשה בחיפה? תראה מה עשו לאברהמי בהפועל, מה עשו להדר במכבי. לעיתים יש יתרון לשקט תעשייתי וחוסר לחץ וציפיות מהקהל

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 13-6-2017 בשעה 16:40)

          ממוצע הקהל של מכבי חיפה לא רחוק משל הפועל וחולון. נכון שבגלל עניינים עם הקופים הקהל פחות דומיננטי.

          להגיב
          • אנונימוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:11)

            לפחות לפי נתונים המנהלת מכבי חיפה מביאה 30-40% פחות צופים למשחק (1000 איש) מהפועל חולון והפועל ת"א. שלא לדבר כאמור על נושא האולטראס הלא קיים.

            להגיב
  4. זינק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:00)

    כאוהד מכבי צדק ספורטיבי נעשה.
    זה היה רע לכולם אם אחרי עונה כזאת מכבי הייתה לוקחת אליפות.

    וג׳ף רוזן הוא ביי פאר המנהל המקצועי הכי טוב בליגה.

    להגיב
    • הנץ ממלטה (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:27)

      +1

      להגיב
  5. יואח האדום (פורסם: 13-6-2017 בשעה 10:23)

    לא היה איזה בחור בשם טלב"י באתר הזה????

    להגיב
  6. צור שפי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 11:46)

    ולאן נעלם הדיון השנתי על כמה זה מטומטם להעדיף פיינל פור על פני סדרות? יש איזה סיכוי שזה ישתנה פעם?

    להגיב
    • MOBY (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:03)

      כולם מעדיפים סדרות חוץ מהאנשים החשובים והקובעים שהכסף יוצא מכיסם.

      להגיב
      • ישי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:11)

        הכסף יוצא ממכבי וירושלים

        להגיב
        • עמי ג (פורסם: 13-6-2017 בשעה 13:20)

          הכסף יוצא גם מהדבילים שהולכים למשחקים כדי לראות כלום ושום דבר.
          שיצביעו ברגליים אז אולי משהו בשיטה הדפוקה הזו ישתנה

          להגיב
          • אנונימוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 15:02)

            בינתיים מי שמצביע ברגליים זה שאר האנשים, כי כמות הצופים בליגה רק עולה…

            להגיב
            • צור שפי (פורסם: 13-6-2017 בשעה 16:06)

              לא הבנתי למה מקבלי ההחלטות (האנשים עם הכסף וכו') מעדיפים פיינל פור על סידרה.

            • MOBY (פורסם: 13-6-2017 בשעה 16:39)

              אני יכול להסביר את ג'ף רוזן (לא לקבל, להסביר).
              נכון להיום, חיפה מהווה פלטפורמה שפויה לקידום עסקיו, במשחק אחד הכל פתוח (אפילו בשניים כש"ה"זר שלך מקפיץ את האליפות לדעת). אותו מעניין לשווק את אלופת המדינה שנת 2012/3 למסעות משחקיה בארצות הברית.
              באירוע בודד הוא יכול בסקאוטינג טוב לקחת אליפות, בסדרות צריך להשקיע יותר בסגל השחקנים ובסגל רחב יותר(פציעות).
              האולם בחיפה לא מלא מספיק למרות שמחלקת השיווק חושבת מחוץ לקופסא כל הזמן (תזמורת!). לכן לדעתי הוא מעדיף פיינל פור.
              לגבי שאר הבעלים, אני מעריך שצלקות העבר ושיריונים של ת"א וירושלים לא נותנים להם רצון להשקיע בסגל הרחב.

            • אנונימוס (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:12)

              הם מעדיפים סדרות כי ככה יש להם הרבה יותר סיכוי לתואר. לא כזה מסובך

  7. MOBY (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:02)

    יש קהל גדול לחיפה, אין אולטראס כהלכתם .
    למרות שאתמול הגיעו החברה של הכדורגל, במהלך העונה עוד אין לנו את הגרעין הקשה של התופים והחצוצרות.
    יש בעיקר אוהבי כדורסל שבאים עם הילדים (וככאלה הפכנו לקהל הקונצרטים של ראשון לציון משנות ה- 80-90 של המאה שעברה.
    בכל מקרה הרכב הנבחרת שמתרכז בשחקני ת"א (מכבי) וירושלים, שהשנה של הישראלים בקבוצות הללו היתה נוראית.
    מראה ששום דבר לא השתנה.
    העיתון קובע את הרכב הנבחרת.
    אני רוצה לראות את אדלשטיין נשאר עם מנקו, שבחון, גינת, זלמנסון, כספי, משעור, בלייזר,אליהו, האוול וצוברוביץ (דאוסון)
    כשהגארדים, וזה באמת שאלה טובה: טימור, לימונד, כשהרכז הישראלי הכי טוב השנה הוא בכלל דיברטולומאו (בעיה עם עניין המתאזרח היחיד) וברקוביץ.
    ולא עם:
    גל מקל, יוגב אוחיון, בר טימור, יותם הלפרין, רביב לימונד, שון דאוסון, עומרי כספי, גיא פניני, כרם משעור, ליאור אליהו, אלישי כדיר, ריצ'ארד האוול. שזו הבחירה הקלה ולדעתי הפחות טובה.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 13-6-2017 בשעה 12:12)

      איך אליהו, מקל, הלפרין ופניני מתגנבים לסגל?

      להגיב
      • אדם (פורסם: 13-6-2017 בשעה 17:29)

        אם פניני יהיה בסגל אני אהיה מאוד מופתע.

        להגיב
    • Srtest - ארטסט (פורסם: 13-6-2017 בשעה 17:31)

      שבחון זה רק בתנאי שאדלשטיין עולה עם פליימייקר מספר 10 קלאסי פנטזיסט בחסד האיש שמכבי של קרויף פספסה.

      להגיב
    • שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:20)

      לא ידעתי שדיברתלאומו הוא ישראלי. אם כן צריך לקחת אותו אין קלעי אחד נורמלי הנבחרת שחקנים כמו האוול לא מביאים משהו יוצא דופן שיכול לנצח משחקים. את מקל לא הייתי מכניס לסגל אבל ברור דיהיה רכז ראשון. אני צופה טורניר חלש מאד לנבחרת

      להגיב
  8. שמעון (פורסם: 13-6-2017 בשעה 18:16)

    חיפה זוכים באליפות. לפני הפלייאוף הימרתי שלא מכבי ולא ים יזכו באליפות. הימרתי על חולון אז חיפה הגיחה אותה ותסכה כי היא קבוצה יותר טובה מים קשוחה יותר ותנצח. זה נראה שזה העונה שלהם. הכסף שלי על חיפה. לים לא מגיע אליפות השנה קבוצה חלשה עם המון מזל.

    להגיב
  9. היסטוריון של ספורט (פורסם: 13-6-2017 בשעה 19:38)

    עוד לא ממש קראתי אבל אני רץ להגיב …והסיבה היא אתר ספסל .
    אתר נפלא שפשוט לא ניתן לפרגן לו כי אין שם אפשרות תגובות ( למעט הפייבסוק ).
    ספסל תדעו שאתם גדולים מהחיים לכל מי שחובב באמת כדורסל ישראלי באשר הוא .
    שזה ליגת על ,ליגות נמוכות ,נשים ,נוער ואפילו תיכונים.
    עם אגף היסטוריה נפלא (שמשלים נהדר את אגף הזה באתר המנהלת שכן תוצאות גמרי הגביע למשל תקבלו רק בספסל ).

    להגיב
  10. Srtest - ארטסט (פורסם: 13-6-2017 בשעה 23:19)

    הטרגדיה של הכדורסל הישראלי שמאמן מוכח עם יתרונות וחסרונות צריך לבחור בין שמעון מזרחי ליצחק פרי.

    להגיב
  11. איציק אלפסי (פורסם: 14-6-2017 בשעה 06:25)

    מעולה. תודה עמית.
    היה פשוט תענוג לראות את חיפה. אעל קבוצה כזו סיימה במקום השמיני ועלתה רק במחזור האחרון לפליי-אוף?

    להגיב
    • עמית זילברבוש (פורסם: 14-6-2017 בשעה 08:36)

      תודה איציק.
      הסיבות העיקריות לדעתי :
      א. אחרי הפציעה של גרייבס לקח להם זמן להתאושש.
      ב. דיברתלומיאו הקפיץ את המשחק שלו 3 דרגות בפלייאוף הזה.הוא תמיד היה ידוע כבולדוג הגנתי ואנרג'ייזר אבל איך שהוא קולע בפלייאוף – זה לא נרומאלי

      להגיב
  12. Yavor (פורסם: 14-6-2017 בשעה 14:50)

    תודה רבה. לגבי מאמני חיפה לדורותיהם, חשוב להזכיר גם את בראד גרינברג.

    להגיב

מה דעתך?